Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Dan is een upgrade inderdaad geen overbodige luxe :)

Ik merk dat ik met QTP3R en Unique Landscapes door een groot veld ren ongeveer 400mb video geheugen gebruik.
Wanneer ik in een stad ben zoals Skingrad met de mod combo QTP3 + Better Cities gebruik ik maximaal 450 mb ram. Dit is dan wel op een resolutie van 1280 x 1024!

Ik denk dat als je op een 24" scherm wilt spelen zal je zeker rond 1 gyg aan videogeheugen beschikbaar willen hebben.
Welke resolutie speel je mee / ben je van plan te gaan gebruiken?

PS. Wat voor mij veel heeft gescheeld in FPS is het PyFFi-en van de originele meshes.bsa file.
Na het PyFFiien was deze ongecomprimeerd geslonken van 1,2 GyG naar 1,1Gyg.
Dat scheelt echt +- 100 mb aan overbodige ruimte!

Ik merkte dan ook dat mijn FPS over het algemeen 5-10 FPS hoger waren dan zonder te PyFFiien.
Gemiddeld speel ik nu op 30 FPS in steden en 40 FPS in de buitenlucht, meer dan genoeg voor mij O-)

Daarnaast is het optimalizeren van de plugins een goede zet voor betere prestaties van Oblivion.
Ik heb met Tes4Edit alle mods (behalve FCOM en patches die samenwerking tussen andere mods mogelijk maken) met Tes4Edit bewerkt om zowel de "Undeleted References" uit te schakelen (dit voorkomt mogelijke crashes van het spel) en het verwijderen van dubbele informatie in de plugins ("Remove Identical to Master Plugin"), de zogenaamde schoonmaakprocedure van Tes4Edit.

[ Voor 49% gewijzigd door Andiaen op 23-06-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Tja, ik heb een 26" scherm op 1920x1200, dat vreet ook wel wat extra geheugen :P Volgende kaart zal toch wel eentje met 1GB geheugen zijn verwacht ik (na de zomer eens rondneuzen wat er dan zoal te krijgen is).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
26"! Vind het uberhaupt al knap van je videokaart dat het Oblivion kan opstarten! Een X1950 is dan wel een beetje karig ja.

Begint een beetje offtopic te raken maar de 5770's zijn qua prijs / kwaliteit een goede keuze. Afhankelijk van je budget kan je ook voor een 5870 gaan maar dan betaal je ook wat meer.

Hmm, die screens van LFS hebben mijn zin om Oblivion te spelen weer flink aangewakkerd! Van het weekend snel nog wat mods updaten en even spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik had ook een X1950 en ben inderdaad naar een HD5770 gegaan, die hadden wat mij betreft de beste prijs / prestatie verhouding. Een HD5850 is leuker maar vond ik te duur, afgezet tegen hoeveel (of liever gezegd: hoe weinig) ik game. Bijkomend voordeel is dat ATi officieel de X1950 onder Windows 7 niet support, dus dan zou je met legacy drivers aan de slag moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Ik ben zelf omdat het nodig was (win xp naar win 7 en geen ondersteuning door fabrikant of ATI voor AGP) van de X1950pro AGP naar de HD5770 Vapor gegaan. Het is inderdaad een heel verschil.

De x1950 pro agp bestaat niet volgens ATI. Voor de PCI-X versie zijn de legacy drivers beschikbaar.

Na het lezen van dit topic ga ik toch maar weer eens vandaag met Oblivion aan de slag.
Lekker een aantal dingen installeren zoals hierboven van de plaatjes en gaan met die banaan. Ik had ook allerlei extra dingen geinstalleerd qua quests, maar dat is gewoon vervelend.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 23-06-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort eindelijk overstappen naar een dualcore :) Ik merkte dat de Pentium 4 het met hoge instellingen en RAEVWD toch wel moeilijk begon te krijgen op sommige stukken, het speelt net niet lekker meer. Dat is bijzonder slecht voor de immersie, die dan steeds wegvalt. Daarom heb ik gewacht met verder spelen tot ik iets beters kon regelen.

Ik heb nu een X2 4800 op de kop getikt. Geen snelheidsmonster, maar wel sneller per core dan die Pentium 4. Met de Mugen 2 wil ik kijken hoe ver ik 'm richting de 3 GHz kan krijgen. Geen OS en virusscannerspul dat in de weg zit op dezelfde core en die overclock moet me toch best een eindje brengen, hoop ik. Ik ben nu alles aan het schoonmaken, verse pasta tussen de sinkjes aan het proppen en de nieuwe kast aan het inrichten. Dan moet ik nog even een backup HDD uitzoeken om een nieuwe installatie te kunnen doen en kan ik gaan met die banaan. Ik heb ook wel wat getweaked, maar daar zit nog wel flink wat potentiele winst in.

De videokaart is nog steeds een 4770. Ik heb een tweede liggen maar ik heb geen CrossFire moederbord liggen helaas en die zijn voor deze processor ook niet echt makkelijk te vinden ofzo ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Waar ik trouwens best ziek van ben is dat er niets over TESV op de E3 is aangekondigd....

Project Offset was ook afwezig. Begin nu toch echt te geloven dat het om TESV gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen weekend nog lekker even gespeelt.
Was vergeten dat ik de Kvatch mod aan had staan. >_<
Dat is me toch een partij vaag dan. :P Zeker als je met die missie bezig bent en daarna bij het afronden Martin niet kan vinden. De mod uitgeschakeld en toen was alles weer zoals het hoort.
Nu dus echt geen quest mods ingeschakeld. Alleen grafische.
De living cities mod (met de schoorstenen en de ramen) AEVWD (dus geen R)
Qarl Redimised, Texture mods voor bordjes, vegetatie, deuren enzovoorts. Overigens alles ook voor Shivering Isles. Ik heb nu ook eindelijk de niet officiele updates geinstalleerd.
Ook de mods van hier boven geinstalleerd. Blijkbaar ziet het er nu net zo uit als hierboven.

Ben in het spel nu in Cloud Ruler temple.

Werd overigens ineens door een persoon in een robe (die blauwe) aangevallen toen ik gerust had in de toren. Na zoeken op internet blijkt het met 2 officiele DLC's te maken te hebben. Waarbij ze een startplaats hebben en dan naar je opzoek gaan.

Vind het spel nog steeds heel erg leuk om te doen. Nooit uitgespeeld, maar wellicht deze keer.
Was overigens weer opnieuw begonnen sinds de vorige keer dat ik gespeeld had omdat ik toen heeeeeel veel quest mods geinstalleerd had staan. Waaronder die van het eiland Daggerfall. Bedenk me overigens net dat ik Umbra quest wel in het spel heb, maar goed. Dat is 1 item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ben nu rond de Imperial city. Op de kaart (Tamriel zelf) is er richting het oosten in het water (vlak naast de stad) een eiland. Als je uit de southeast exit van het riool komt, dan zie je hem voor je.
Ik kan nergens vinden waar dit voor dient, maar wel valt me op na het gebruik van "tfc" code, dat er 2 personen op rond lopen en dat er een shrine is. Het lukt me alleen niet om er op te kunnen springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:23:
Ben nu rond de Imperial city. Op de kaart (Cyrodill zelf) is er richting het oosten in het water (vlak naast de stad) een eiland. Als je uit de southeast exit van het riool komt, dan zie je hem voor je.
Ik kan nergens vinden waar dit voor dient, maar wel valt me op na het gebruik van "tfc" code, dat er 2 personen op rond lopen en dat er een shrine is. Het lukt me alleen niet om er op te kunnen springen.
Zit gewoon een Ayleid ruin, toch?

Oh,. wacht, duh, dat eiland.

Daar kom je mogelijk later nog, via een guild quest. Meer verklap ik niet :P

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 29-06-2010 16:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
haha, ok. Ik had wel al zo'n idee dat het een plek was voor een quest. Waarschijnlijk kun je daar ook niet naartoe lopen, maar kom je daar automagisch. We zullen wel zien.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de daedric quest Vaermina gedaan. De quest is vrij standaard maar de dungeon waar je in komt is echt absurd. Het deed me denken aan een horror dungeon. Echt een aanrader om die quest eens te doen.

Ik zit momenteel nog wel met een luxe probleem. Alle huizen zijn in mijn bezit+extras en ik heb nog 300.000 goud over (niet IRL :(). Ook elk rondje door een willekeurige dungeon levert al snel 20k op dus het wordt alleen maar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:36:
Ik zit momenteel nog wel met een luxe probleem. Alle huizen zijn in mijn bezit+extras en ik heb nog 300.000 goud over (niet IRL :(). Ook elk rondje door een willekeurige dungeon levert al snel 20k op dus het wordt alleen maar meer.
Dan kom je toch weer uit op de overhaul mods, daarin wordt dat op verschillende manieren aangepakt, o.a. gold verdienen gaat minder snel, en huizen kosten significant meer (bijv. 100K ipv 25K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:51:
[...]

Dan kom je toch weer uit op de overhaul mods, daarin wordt dat op verschillende manieren aangepakt, o.a. gold verdienen gaat minder snel, en huizen kosten significant meer (bijv. 100K ipv 25K)
Aan het begin van het spel denk je dat je nooit 25k kan verdienen voor het huis in Skingrad maar nu heb je in een uurtje 25k. Ik ga eens zoeken naar een mod die alle prijzen verhoogd of de loot verlaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou je in ieder geval Oscuro's Oblivion Overhaul aanraden, als je niet meteen voor FCOM wilt gaan (begrijpelijk). Als je die als OMOD installeert, krijg je volgens mij ook de keus of je de Living Economy mod wilt gebruiken, zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Living Economy is precies wat ik zoek. Bedankt ga het eens proberen van de week.

Edit: nog een plaatje om de RAEVWD performance goed te krijgen. Als je alleen deze dingen aanzet zie je alles in de verte (behalve sommige bruggen) nog steeds en dit verhoogt bij mij de performance enorm, zo merk je bijna niet dat RAEVWD aanstaat qua performance maar je ziet wel vrijwel alles in de verte.

Afbeeldingslocatie: http://www.init0.nl/oblivion/RAEVWD%20Better%20Performance.png

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb zelf AEVWD draaien, maar zie wel alles. Alleen zwarte dozen vaak.
Die RAEVWD zal wellicht ook nog skins mee installeren? Daarnaast is bij mij de achtergrond texture niet mooi.

Ben ondertussen aardig wat aan het doen wat betreft quests. Best wel stoer. Vind het nog steeds een leuk spel. Alleen op dit moment nog maar 1 keer een level up gehad, maar goed. Je skills gaan constant vooruit.

http://www.oblivionmodwiki.com/index.php/RAEVWD
Deze ga ik installeren. Dacht altijd dat het alleen de view distance was, maar er zit heel veel in het pakket.
Dus dan is alles wel een beetje normaal zichtbaar.
Vanavond toch even alleen dus ga dat lekker even doen :D

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 02-07-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAEVWD is AEVWD alleen dan geoptimaliseerd, dus die kun je beter gebruiken. Ik heb de instructies van de RAEVWD omod installer gevolgd:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=24701

Dan kun je alles aan en uitzetten op het moment dat je de omod activeert. Erg handig dus om te testen wat je wel en niet wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat is wel handig ja. Want ik had die RAEVWD zo los gedownload met alle meuk erbij, maar hij wordt dan echt ongelooflijk traag.

Ik ga jouw manier eens proberen. Kijken of dat beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 23:49:
Dat is wel handig ja. Want ik had die RAEVWD zo los gedownload met alle meuk erbij, maar hij wordt dan echt ongelooflijk traag.

Ik ga jouw manier eens proberen. Kijken of dat beter werkt.
Wat voor PC draai je? Bij mij ging hij met alles aan in RAEVWD wel op z'n gat, maar dat is ook een oude P4. Met tactisch kiezen wat je aanzet (niets verbeteren (betere modellen voor bruggen en dat soort ongein), alleen dingen die je echt niet zag toevoegen) was het al redelijk speelbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
AMD x2 64 6000+, 4 GB RAM, 2x 7200 rpm schijven en een Sapphire Radeon 5770 1GB
Daarnaast nog een X-fi geluidskaart.
CPU staat niet voluit tijdens het spel dus dat is het niet.
Ik ga nog even zitten tweaken aangezien er nogal wat mods aan staan. Waaronder living cities at night enzo.
Misschien alles uitschakelen en dan alleen RAEVWD aanzetten.
Met AEVWD werkte het wel goed, maar toen was het probleem dat alle models zwart waren op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij RAEVWD heb ik dat nog niet gezien :) Het zou inderdaad goed kunnen dat living cities ofzo roet in het eten gooit, dat schijnt nog wel een flinke impact te kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Haha, die heb ik draaien ja. Of was het better cities. Maar goed, op zich draait het na gisteren alle plugins opnieuw te hebben binnen gehaald en opnieuw omods van te hebben gemaakt een stuk beter. Wellicht dat ik die better cities er even uit knal, want in steden is het ook langzamer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van dit spel. Mijn eerste indruk is dat het een geweldig spel is, echter is mijn vrolijkheid behoorlijk ingedampt inmiddels. Probleem zit in de performance van mijn pc-systeem. Ik heb ettelijke uren diverse fora gelezen en allerlei tweaks geprobeerd maar heb helaas nog niet de oplossing gevonden. Wellicht kan een mede-tweaker mij een eind de goede richting op helpen.

Over het algemeen werkt het spel prima en zit ik rond de 70 fps te draaien. Echter, zodra ik buiten loop komt het met enige regelmaar voor dat mijn fps dropt van 70 naar ongeveer 5-10. Het hele spel lagt dan 2/3 seconden enorm en vervolgens gaat fps gewoon weer terug naar 60 a 70.
Ik heb gelezen dat vooral het gras in Oblivion grote performance problemen levert. Het werd aangeraden om lowpoly grass mod te installeren, dit heb ik gedaan. Ook heb ik in Oblivion.ini iMinGrassSize=130 gewijzigd naar 800 (!!!) en eigenlijk helpt het geen zier. Ik ben redelijk ten einde raad, aangezien ik toch volgens mij nog een redelijke pc-configuratie draai voor dit spel:

Windows XP 32 bit
Moederbord: asus P5B deluxe
Processor: C2D E6600 socket 775
Werkgeheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4 4gb
Grafische kaart: Ati Radeon HD 4850 (overgeklokt tot het maximale)
Breedbeeldscherm van Dell, 24 inch.

Mods:
OOO. esp
en die quarl's textures

Zowel moederbord, processor en grafische kaart draaien op de meest recente drivers.

Ik draai het spel op 1920x1200, behoorlijk hoog maar gezien bovenstaand (iets verouderd) systeem zou dit mijns insziens haalbaar moeten zijn. Vooral vanwege het feit dat er fps van 70 met gemak wordt gehaald, alleen valt de fps soms heel laag terug.

Zijn er meer tweakers met bovenstaand probleem, of mensen die tips inzake verbetering kunnen geven?

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie!

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke Qarl's Textures heb je? De geoptimaliseerde? Hoe draait het zonder?
Heb je AA aanstaan? Hoeveel geheugen heeft je grafische kaart, 1Gb of 2Gb?
Heb je een AEVWD geïnstalleerd staan?

Check ook Tweakguides voor ini-instellingen.

Overigens betwijfel ik of je met die opstelling en resolutie buiten 70fps gaat halen, maar meer dan 25fps zou zeker te doen moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 08-07-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:20:
Welke Qarl's Textures heb je? De geoptimaliseerde? Hoe draait het zonder?
Heb je AA aanstaan? Hoeveel geheugen heeft je grafische kaart, 1Gb of 2Gb?

Check ook Tweakguides voor ini-instellingen.

Overigens betwijfel ik of je met die opstelling en resolutie buiten 70fps gaat halen, maar meer dan 25fps zou wel te doen moeten zijn.
qarls 3.0 gebruik ik nu, dat is voor zover ik weet de geoptimaliseerde.
De grafische kaart heeft 1BG aan geheugen.
AA durf ik je even niet te vertellen, zal ik gaan nakijken maar zit nu mijn tijd nog uit te zitten op mijn werk :)

60 fps haalt deze kaart vrij eenvoudig in dungeons en bijvoorbeeld Imperial City. Maar buiten Imperial city, in gebieden met een hoop grass en water dan schiet fps soms onder de 10 voor een paar seconde en vervolgens gaat fps weer naar normale niveau.

Heb je enig idee wat in dit systeem de bottleneck zou zijn en waar ik het meeste aan heb als ik zou upgraden>?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:26:
[...]

qarls 3.0 gebruik ik nu, dat is voor zover ik weet de geoptimaliseerde.
De grafische kaart heeft 1BG aan geheugen.
AA durf ik je even niet te vertellen, zal ik gaan nakijken maar zit nu mijn tijd nog uit te zitten op mijn werk :)

60 fps haalt deze kaart vrij eenvoudig in dungeons en bijvoorbeeld Imperial City. Maar buiten Imperial city, in gebieden met een hoop grass en water dan schiet fps soms onder de 10 voor een paar seconde en vervolgens gaat fps weer naar normale niveau.
De FPS duikt ook buiten weer terug naar een normaal niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:27:
[...]
De FPS duikt ook buiten weer terug naar een normaal niveau?
ja. de lag komt alleen in buiten gebieden en duurt slechts enkele seconden. Daarna gaat fps weer terug naar toch rond de 60 en loopt alles weer prima. Echter als ik dan bijvoorbeeld 1 minuut verder ben gebeurd het weer opnieuw. Heel irritant als je aan het spelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me dat-ie de 'cel' aan het inladen is, denk ik. (en een minuut verder kom je bij de volgende cel, vandaar dat het dan weer gebeurt).

Er is weinig aan te doen, je kan even dubbelchecken of je de geoptimaliseerde versie van QTP hebt. En defragmenteren wil ook wel een beetje helpen.

En uiteraard de ini'tips uit tweakguides om je geheugen beter te gebruiken.

Verder weet ik zo 1-2-3 even geen tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zal dat zeker even gaan nakijken! In elk geval bedankt voor het meedenken! Defragmentatie is zoiets dat ik altijd vergeet en is zeker een jaar terug voor het laatst gedaan. Ga ik vanavond meteen aanzetten!

Laatste vraag, heb je enig idee wat in dit pc systeem voor Oblivion de bottleneck vormt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens HDR aan te zetten en de resolutie (tijdelijk) wat te verlagen, misschien moet je videokaart te vaak textures swappen op beperkt videogeheugen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:40:
Laatste vraag, heb je enig idee wat in dit pc systeem voor Oblivion de bottleneck vormt?
Hehehe, Oblivion zelf :P
Spel is helaas nogal brakjes geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:42:
Probeer eens HDR aan te zetten en de resolutie (tijdelijk) wat te verlagen, misschien moet je videokaart te vaak textures swappen op beperkt videogeheugen oid.
1 GB is zeker voldoende :) Ik ondervind geen problemen met 512 MB en Qarls.

Maar inderdaad, enige lag bij het inladen valt te verwachten. Bij mij is het echter een minimale stutter, al heb ik ook een behoorlijk nieuwe HDD. Ik kan me wel voorstellen dat fragmentatie en een oudere HDD dat erger kunnen maken.

Sowieso is het niet gek dat je binnen en in dungeons een veel hogere framerate haal: er valt immers veel en veel minder te zien. Ik merk ook bij Fallout (zelfde engine) dat je binnen een überhoge framerate haalt en buiten net aan een lekker speelbare. Die dips zijn echter wel vreemd, dat hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:04:
Living Economy is precies wat ik zoek. Bedankt ga het eens proberen van de week.

Edit: nog een plaatje om de RAEVWD performance goed te krijgen. Als je alleen deze dingen aanzet zie je alles in de verte (behalve sommige bruggen) nog steeds en dit verhoogt bij mij de performance enorm, zo merk je bijna niet dat RAEVWD aanstaat qua performance maar je ziet wel vrijwel alles in de verte.

[afbeelding]
Die keuze krijg ik helemaal niet bij het installeren van jouw pack.
Heel wazig. Zal eigenlijk wel wat verkeerd doen.

Wat ik ook heb is dat op de achtergrond nog best dichtbij pop-ups krijg.
En uiteraard af en toe de verlaging van de FPS.
Moet er nogmaals naar kijken. Het probleem had ik absoluut niet bij AEVWS, maar wel bij RAEVWS. Maar goed. Ik heb ook de betere textures voor borden, en al die andere meuk geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:54:
Die keuze krijg ik helemaal niet bij het installeren van jouw pack.
Die keuzes bedoelde ik ook bij het handig selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:56:
[...]

Die keuzes bedoelde ik ook bij het handig selecteren :)
Ik ga nog wel even met die modmanager zitten spelen. Want er zit meer in dan ik eigenlijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:02:
Ik ga nog wel even met die modmanager zitten spelen. Want er zit meer in dan ik eigenlijk gebruik.
Bedoel je dan OBMM? Ik kreeg die opties volgens mij gewoon bij het aanzetten van die mod, dus geen fancy knopjeskennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:36:
[...]

1 GB is zeker voldoende :) Ik ondervind geen problemen met 512 MB en Qarls.

Maar inderdaad, enige lag bij het inladen valt te verwachten. Bij mij is het echter een minimale stutter, al heb ik ook een behoorlijk nieuwe HDD. Ik kan me wel voorstellen dat fragmentatie en een oudere HDD dat erger kunnen maken.

Sowieso is het niet gek dat je binnen en in dungeons een veel hogere framerate haal: er valt immers veel en veel minder te zien. Ik merk ook bij Fallout (zelfde engine) dat je binnen een überhoge framerate haalt en buiten net aan een lekker speelbare. Die dips zijn echter wel vreemd, dat hoort niet.
ik blijf het toch vreemd vinden die fps drops. Ikzelf heb een iets oudere HDD, rond de 3 jaar, maar wel 2 raptors van 10000 rpm die in raid tot elkaar staan. Destijds was dit een razendsnelle HDD en ik vermoed dat deze opstelling nog steeds toch behoorlijk snel is.
Ik ga me er maar bij neerleggen denk ik. Het scheelt wel als Long Distance view wordt uitgezet maar zonder het uitzicht spelen voelt totaal niet goed, alsof je slechts de helft van het spel aan het spelen ben dus dat is geen optie.

Defragmenteren heeft overigens wel iets geholpen, was de HDD hard aan toe :)

Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:27:
[...]

ik blijf het toch vreemd vinden die fps drops. Ikzelf heb een iets oudere HDD, rond de 3 jaar, maar wel 2 raptors van 10000 rpm die in raid tot elkaar staan. Destijds was dit een razendsnelle HDD en ik vermoed dat deze opstelling nog steeds toch behoorlijk snel is.
Ik ga me er maar bij neerleggen denk ik. Het scheelt wel als Long Distance view wordt uitgezet maar zonder het uitzicht spelen voelt totaal niet goed, alsof je slechts de helft van het spel aan het spelen ben dus dat is geen optie.

Defragmenteren heeft overigens wel iets geholpen, was de HDD hard aan toe :)

Iedereen bedankt voor de hulp!
Je kan ook een mod proberen, Streamline heet het geloof ik, die aan de hand van je fps dynamisch de instellingen (zoals view distance) aanpast om zo een doel-fps te halen.

Edit: Klik. Let op, het is een eeuwige beta (zal ook nooit een final worden), dus het is een beetje op eigen risico, maar in de praktijk werkt het zeer goed :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 09-07-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ook nog een goede bruikbare tip, zeker de moeite waard om nog te proberen.
Nu je hierover begint viel me nog iets op gisteravond. Wellicht is dit een domme vraag maar wil hem toch even voorleggen :)
Ik heb het programma fraps gedownload voor het meten van de fps. Deze is nagenoeg continue 60. Alleen bij de welbekende fps drops en bij het inladen van een nieuwe cell zakt de fps behoorlijk onder de 60. Nu las ik in de help van fraps dat de framerate bij veel spellen een soort van gemaximeerd is.
Is het mogelijk om dit in Oblivion te wijzigen? En zo ja, stel dat het mogelijk is om ergens een hogere fps te halen, zou dit helpen bij het inladen van nieuwe cells, waardoor de lag iets minder zou worden of zijn dit twee losstaande zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is vermoedelijk je V-sync die aanstaat :)
Uitzetten kan voor een hogere fps zorgen (maar mogelijk ook negatieve bijeffecten (zoals tearing en ghosting) hebben, geloof ik, maar weet ik niet zeker), maar gaat niet de laadtijden versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

De negatieve effecten van v-sync uit, zal je bij Oblivion niet snel merken denk ik, zo hoog wordt de framerate meestal toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, helaas dat heeft dan geen enkele zin.
Ik zal vanavond de streamline mod eens proberen, wellicht dat dit nog effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je fps vast op 60 staat is dat waarschijnlijk de refresh rate van je monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Dit zal niet helpen, bij het inladen gaat de pc niet voor de lol omlaag met de FPS, maar omdat hij het niet zo snel kan verwerken door iets, waardoor het inkakt. Je zou wel kunnen analyseren wat bij jou de bottleneck is op zo'n moment. Misschien de schijf eens defragmenteren bijvoorbeeld?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

MsG schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:50:
Dit zal niet helpen, bij het inladen gaat de pc niet voor de lol omlaag met de FPS, maar omdat hij het niet zo snel kan verwerken door iets, waardoor het inkakt. Je zou wel kunnen analyseren wat bij jou de bottleneck is op zo'n moment. Misschien de schijf eens defragmenteren bijvoorbeeld?
Misschien moet je de posts vanaf gistermiddag even goed lezen ;) Defrag is al genoemd én uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Misschien is het een idee om wat performance mods in de OP te vermelden? Gebruik ze nu zelf voor het eerst (sinds een week) en wát een verschil zeg! Dan gaat het met name om Oblivion Stutter Remover (met replaceHeap), Operation Optimization, Quiet Feet en Lowpoly Grass.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had Oblivion niet sowieso een framecap van 60 fps? Dat heeft Fallout in ieder geval wel, voor benchmarks moest dat ook altijd handmatig uitgezet worden. Dat heeft niets met Vsync of refresh rate te maken (al kunnen die dingen voor een soortgelijk effect zorgen) maar is ingebouwd door de makers.

Dit omdat gebleken is dat het veel storender is om heftige variaties te hebben wat betreft framerate dan een wat lagere, meer continue framerate. Dus door de framerate op 60 fps te cappen voorkom je heftige fluctuaties en voelt het spel veel soepeler aan, hoewel het maximum fps én de gemiddelde fps dus lager liggen.
Bozozo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:53:
Misschien is het een idee om wat performance mods in de OP te vermelden? Gebruik ze nu zelf voor het eerst (sinds een week) en wát een verschil zeg! Dan gaat het met name om Oblivion Stutter Remover (met replaceHeap), Operation Optimization, Quiet Feet en Lowpoly Grass.
We zijn bezig met een nieuwe OP, we zullen je suggesties meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren getest en ik kwam uit op 75 fps dus er is geen cap op 60 fps.
Lowpoly grass is ook een aanrader want je fps gaat iets omhoog en ik kan niet zeggen dat het ene gras mooier is dan het andere, maar dat is uiteraard subjectief.

De Oblivion Stereo Sound Overhaul is trouwens ook een aanrader (dl vanaf tesnexus). Deze (onbekende) mod voegt nieuwe geluiden toe voor wind en onweer en daarnaast zijn de stock geluiden getweaked. Het klinkt allemaal net wat strakker en het heeft helemaal geen effect op de FPS. Ik liep gisteren door het bos bij weatherleah en dacht effe dat het buiten ging regenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:33

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Is de PS3 GOTY edition nou echt zo buggy/trage framerate als ik het internet kan geloven, of valt het allemaal reuze mee volgens de spelers hier?

En is die bug over vampirism al gefixt via een patch of zo?

[ Voor 17% gewijzigd door BlackEyedAngel op 27-07-2010 11:13 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Son Goku schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:27:
Is de PS3 GOTY edition nou echt zo buggy/trage framerate als ik het internet kan geloven, of valt het allemaal reuze mee volgens de spelers hier?
De aftersales support van Bethesda zelf is niet al te best, en vooral de gamers die TES (of Fallout) op de console spelen hebben daar nogal wat last van. Mocht je dus echt hardcore los willen gaan op TES dan kan ik je aanbevelen om toch de PC versie aan te schaffen, en dat men name omdat er vanuit de community een hoop bugs geplet worden/zijn via onofficiële patches.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even een vraagje, ik gebruik Francesco's en dat doet o.a. iets met het Amber / Madness ore systeem van Shivering Isles: er zijn nu drie verschillende typen ore (impure, normal en pure) en daar hangt vanaf wat voor wapens / armor je krijgt. Ik heb alleen een probleempje, volgens mij werkt het niet goed. Ik heb net twee vrij grote dungeons doorgeploegd en niet één stukje pure gevonden (redelijk wat impure, en enkele 6 normale - op in totaal zeker 60 grummites). De sterkere grummites hadden meestal niet eens standaard ore dus ik denk dat hier iets mis gaat. Iemand hier ervaring mee? FCOM heeft, afhankelijk van de instellingen, ook deze verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18
Nog mensen met tips voor nieuwere GPU's? Want Oblivion ziet er ronduit verneukt uit op mijn HD5770.. Heb rond de 200FPS, maar textures ect laden slecht, en over de schaduwen zal ik maar niet beginnen :')
-screenshot onderweg-.

Ziet er op mijn xbox-360 10x zo goed uit op dit moment :|

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2010 17:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wazig, want ik heb zelf een HD5770 en ziet er perfect uit.
Heb je mods? Zo ja, kijk daar maar eens naar. Wellicht dat die iets missen waardoor het paars wordt of groen.
Had ik in het begin namelijk ook.

Vooral eerst proberen zonder mods en kijken of je dan ook problemen hebt.
Daarbij even controlleren of je de laatste drivers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle settings op max (trekt je videokaart makkelijk) en dan deze mods:
Verwijderd in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Geheel schone install zonder mods (heb ook nooit mods gehad).

Het ligt niet aan de HD5770 of drivers nee, want ook met een HD5850 in dit systeem heb je precies hetzelfde :').

Een veel oudere (HD4670) kaart erin en het probleem doet zich niet voor.

Edit: Ik zal de bovenstaande mods + De unofficial patch eroverheen gooien, ik hoop dat dit het wat verbeterd :x

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 07-08-2010 18:34 ]

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:33

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik net met een klein dilemma wegens semi-noobieness :D

Ben gisteren begonnen met de game, en lekker een paar uurtjes gespeeld. Nou heb ik toen ik ging slapen bij de Mage Guild in chorrol gezien dat ik genoeg.. euh. getraind heb om in principe met 4 levels omhoog te kunnen gaan.

Ik kan m'n stats dan upgraden met varierend tussen 2 en 4.

Is het nou verstandig om die 4 levels te levelen, of kan ik beter nog ff doortrainen met bijv. m'n zwaard om die +5 bonus voor strength en de andere skills die ik wil gebruiken te kunnen doen? Kom ik dan niet voor problemen te staan qua upgraden/levellen in the long run?

Misschien maak ik wel een ander char en begin ik opnieuw.. is het beter om skills die ik veel gebruik (wil knokken en magie gebruiken) zoals heavy armorer destrucion etc als Minor of als Major skill te zetten?

Voor zover ik het begrepen heb: skills die je toch het meest gebruikt major, skills die niet zo belangrijk zijn minor (athletics ) bijvoorbeeld

[ Voor 27% gewijzigd door BlackEyedAngel op 19-08-2010 11:41 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:38:
Nog mensen met tips voor nieuwere GPU's? Want Oblivion ziet er ronduit verneukt uit op mijn HD5770.. Heb rond de 200FPS, maar textures ect laden slecht, en over de schaduwen zal ik maar niet beginnen :')
-screenshot onderweg-.

Ziet er op mijn xbox-360 10x zo goed uit op dit moment :|
Ik heb een ATI Radeon X1900 512mb. Kaart is al zeker 3 jaar oud en kan het spel nog steeds perfect draaien. Jouw kaart is nieuw en zou dus eigenlijk geen problemen moeten leveren. Post eens een screenshot want ik denk niet dat het aan je GPU ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die stereo sound mod, is die ook aan te raden wanneer je 5.1 geluid gebruikt? Dat is eigenlijk de reden dat ik hem nog niet geinstalleerd had.

Er is overigens niet super veel verschil tussen Oblivion draaien op een gewoon 7200rpm schijf of een SSD van 285/275 read/write.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Weet iemand of The ElderScrolls travels ook werken op een Androind phone?

http://www.elderscrolls.com/games/stormhold_carriers.htm

Het is ouwe meuk maar omdat het flashbased is vraag ik me af of dat zou werken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Shadowfang Keep mod geinstalleerd. Een aanrader als je WOW ook gespeeld hebt en bekend bent met de SFK instance. Je moet wel eerst een sleutel zoeken en een verhaaltje aanhoren maar de instance is voor 99% perfect nagemaakt. Vanavond eens kijken naar de Scarlet Monastery mod van dezelfde maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Enig idee hoe het staat met de multiplay mod? Vond deze oude info.
http://csusap.csu.edu.au/~mloxto01/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Multiplayer mod is hartstikke dood. Al een aantal jaar. Jammer maar helaas!

Oblivion is nog steeds een heerlijke game. Niet zo goed als Morrowind en Daggerfall maar staat nog wel op een eenzaam hoog niveau naast alle andere RPG's van de afgelopen jaren. Alleen Gothic 3 kwam in de buurt. Denk dat ik maar weer eens met een nieuw character ga beginnen.

Even terzijde. Ik denk dat we binnenkort wel eens een aankondiging van deel 5 kunnen gaan verwachten. :) Todd Howard heeft gezegd dat ze hun nieuwe project bekend zouden kunnen maken maar het nog niet doen. Lijkt me ook wel verstandig met al dat najaar's geweld aan nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:53:
Die Multiplayer mod is hartstikke dood. Al een aantal jaar. Jammer maar helaas!

Oblivion is nog steeds een heerlijke game. Niet zo goed als Morrowind en Daggerfall maar staat nog wel op een eenzaam hoog niveau naast alle andere RPG's van de afgelopen jaren. Alleen Gothic 3 kwam in de buurt. Denk dat ik maar weer eens met een nieuw character ga beginnen.

Even terzijde. Ik denk dat we binnenkort wel eens een aankondiging van deel 5 kunnen gaan verwachten. :) Todd Howard heeft gezegd dat ze hun nieuwe project bekend zouden kunnen maken maar het nog niet doen. Lijkt me ook wel verstandig met al dat najaar's geweld aan nieuws.
Jou mening, ik vindt Oblivion veruit de beste van de serie, en Gothic 3 kwam daar voor mij totaal niet in de buurt.
Verder verwacht ik inderdaad een nieuwe TES, maar Bethesda wordt steeds groter en zijn nu bezig met meerdere games. Dus duimen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Tjah, qua gameplay, hoeveelheid questen en met name Hoeveelheid items was Morrowind echt een stuk beter als Oblivion. Grootste probleem daarin: Leveling.. Vijanden veranderen niet van level terwijl jij dat doet, dus in het begin zijn ze veel te moeilijk. En op hoog level zijn ze veel te makkelijk 8)7.

Is er al enige info over TES V? Het is bekend dat het in ontwikkeling is, maar voor hoe lang (nog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

D4NG3R NL schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:09:
Tjah, qua gameplay, hoeveelheid questen en met name Hoeveelheid items was Morrowind echt een stuk beter als Oblivion. Grootste probleem daarin: Leveling.. Vijanden veranderen niet van level terwijl jij dat doet, dus in het begin zijn ze veel te moeilijk. En op hoog level zijn ze veel te makkelijk 8)7.

Is er al enige info over TES V? Het is bekend dat het in ontwikkeling is, maar voor hoe lang (nog)?
Vond je dat in Morrowind een probleem? Dat was juist een van de sterke punten van het spel. Doordat sommige monsters en gebieden te sterk waren kon je ze niet verkennen vanaf lvl 1. Maar pas als je sterker was kon je daar later terug komen.
Ook zijn guards geen goden die het grote probleem net zo goed zelf hadden kunnen oplossen (gezien ze altijd sterken zijn dan de speler). :P

TES V? Volgens mij is er al een aankondiging geweest, of geruchten in de zin van:
Q: Are you guys working on TES V?
A: I cannot say that but we would be crazy not to ...

Maar volgens mij is er een MMO in de maak dat zich in de TES wereld speelt of zijn dit ook enkel geruchten?

Zelf hoop ik dat TES5 gewoon weer een super goede RPG wordt, met het beste uit Morrowind en Oblivion. Voor mij zou dat dit zijn:

Uit Morrowind:
- Het levelen waardoor je niet vanaf lvl 1 elke deel van de wereld kan verkennen (zonder 100x dood te gaan).
- De wereld, welke diverser was dan Oblivion. Je had groene bosses/moerasland, de kale ashlands, paddo wereld, etc.
- Het guilde levelen, zodat je niet niet als warrior archmage kan worden in de mageguild. 8)7
- Het vliegen/levitation spells/potions.

Uit Oblivion
- De NPC's, welke elk hun eigen dagelijkse schema hebben, huizen die op slot gaan 's nachts, etc (en niet enkel stilstaan op 1 plek zoals in Morrowind).
- De Interactie/Physics, de dodelijke vallen e.d.
- De dungeons die leuker waren.

En daarboven op de animaties van jezelf en NPC's ongelovelijk verbeteren (want dat is altijd het zwakke punt vind ik). Dat ze meer dan 4 voice actors inhuren voor de NPC's.

[ Voor 44% gewijzigd door Dreanor op 21-09-2010 12:42 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik speel het spel af en toe, op het gemakje, op de PS3. Ik heb geen GOTY editie maar gek genoeg heb ik de "Knights of the Nine" questserie er wel in zitten. Kwam er uiteindelijk achter de je die niet helemaal door moet zetten bij het verzamelen van alle artifacts, want op een gegeven moment krijg je een instanced event waarbij er een master trainer doodgaat die je in het normale spel nodig hebt. Eerst zorgen dat je die 'gehad' hebt dus.

Ik ben een level zeven "Swashbuckler", een eigen klasse die een beetje het midden houd tussen een rogue en een hunter. Het is namelijk kinderlijk eenvoudig dungeons plunderen: sneak sneak sneak, boog gereed houden, 1 keer schieten voor triple damage. Met een simpele Steel Bow en iron of steel arrows leg je 99% daarmee in één keer neer.

In de Arena vloog ik en bijna één dag door alle 'levels' heen zodat ik genoeg geld had voor het goedkoopste huis in Anvil, na de quest om het weer 'bewoonbaar' ;) te maken een prima plekje om spullen te stashen die teveel gewicht meebrengen (alchemy enzo) want als agility karakter draag je niet geweldig veel troep mee.

Als wapen gebruik ik vooral een boog, een simpele katana met light shield, en light armor, deels uit Knights of the Nine spullen aangevuld met gevonden spul. Paard gebruik ik niet want lastig, rennen zonder paard gaat ook snel genoeg (+6 speed ring o.a.) en zo kun je al rennend ook nog herbs plukken zonder te stoppen. Heb verder nog wat damage reflection, water breathing en een hele zwik buffs vanwege de gear.

Ik probeer mijn alchemy te levelen vanwege de potions maar dat is toch lastig, ik verzamel veel herbs maar weet nooit welke ik moet combineren dus doe altijd maar wat. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
HTT-Thalan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:38:
Ik speel het spel af en toe, op het gemakje, op de PS3. Ik heb geen GOTY editie maar gek genoeg heb ik de "Knights of the Nine" questserie er wel in zitten. Kwam er uiteindelijk achter de je die niet helemaal door moet zetten bij het verzamelen van alle artifacts, want op een gegeven moment krijg je een instanced event waarbij er een master trainer doodgaat die je in het normale spel nodig hebt. Eerst zorgen dat je die 'gehad' hebt dus.

Ik ben een level zeven "Swashbuckler", een eigen klasse die een beetje het midden houd tussen een rogue en een hunter. Het is namelijk kinderlijk eenvoudig dungeons plunderen: sneak sneak sneak, boog gereed houden, 1 keer schieten voor triple damage. Met een simpele Steel Bow en iron of steel arrows leg je 99% daarmee in één keer neer.

In de Arena vloog ik en bijna één dag door alle 'levels' heen zodat ik genoeg geld had voor het goedkoopste huis in Anvil, na de quest om het weer 'bewoonbaar' ;) te maken een prima plekje om spullen te stashen die teveel gewicht meebrengen (alchemy enzo) want als agility karakter draag je niet geweldig veel troep mee.

Als wapen gebruik ik vooral een boog, een simpele katana met light shield, en light armor, deels uit Knights of the Nine spullen aangevuld met gevonden spul. Paard gebruik ik niet want lastig, rennen zonder paard gaat ook snel genoeg (+6 speed ring o.a.) en zo kun je al rennend ook nog herbs plukken zonder te stoppen. Heb verder nog wat damage reflection, water breathing en een hele zwik buffs vanwege de gear.

Ik probeer mijn alchemy te levelen vanwege de potions maar dat is toch lastig, ik verzamel veel herbs maar weet nooit welke ik moet combineren dus doe altijd maar wat. Iemand tips?
De PS3 werd standaard met KotN geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
HTT-Thalan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:38:Ik probeer mijn alchemy te levelen vanwege de potions maar dat is toch lastig, ik verzamel veel herbs maar weet nooit welke ik moet combineren dus doe altijd maar wat. Iemand tips?
http://www.uesp.net/oblivion/alchemy/alc_calc.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Shao Kahn schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:05:
Weet iemand of The ElderScrolls travels ook werken op een Androind phone?

http://www.elderscrolls.com/games/stormhold_carriers.htm

Het is ouwe meuk maar omdat het flashbased is vraag ik me af of dat zou werken.
Ik ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar. Vind het interessant om een goede RPG op m'n telefoon te hebben. Er zijn overigens 3 mobiele games bij hen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

thanks! :D

Nu doet me dit gelijk aan een andere vraag denken waar ik al een tijdje mee zit: Waarom zou je in godsnaam drankjes willen maken die schade doen aan jezelf? Bv 'Burden' of 'Damage Luck' enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Je kan die potions reverse-pickpocketten, en vijanden gaan ze dan soms gebruiken. Of het is een vergif wat je op je wapen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

D4NG3R schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:12:
Je kan die potions reverse-pickpocketten, en vijanden gaan ze dan soms gebruiken. Of het is een vergif wat je op je wapen kan doen.
Soort Fallout Grenade truuc, maar dan langzaamwerkend :') nogal omslachtig, beter gewoon een pijl erdoor jagen.

Duidelijk, alleen maar invis/waterwalk/slowfall maken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Nee je kan dus je wapen / pijlen poisonen. Maar dan nog heeft bijv. burden geen nut, omdat NPC's toch nooit zoveel bij ze hebben dat ze daardoor niet meer zouden kunnen bewegen. Maar een fire / frost / shock damage kan wel goed werken, zeker als je later een geod alchemy level hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Haan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:49:
Nee je kan dus je wapen / pijlen poisonen. Maar dan nog heeft bijv. burden geen nut, omdat NPC's toch nooit zoveel bij ze hebben dat ze daardoor niet meer zouden kunnen bewegen. Maar een fire / frost / shock damage kan wel goed werken, zeker als je later een geod alchemy level hebt
Orly? Heb hier meerdere poisons die burden 200 doet. En dan staan ze opeens (bijna) stil :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dan zal je wel al een hoge int en alchemy skill hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
HTT-Thalan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:10:
[...]

thanks! :D

Nu doet me dit gelijk aan een andere vraag denken waar ik al een tijdje mee zit: Waarom zou je in godsnaam drankjes willen maken die schade doen aan jezelf? Bv 'Burden' of 'Damage Luck' enzo?
Zomaar een paar opties: ;)

spoiler:
Als je een "damage skill on self" maakt, heb je bv. geen master trainer meer nodig als de damage groot genoeg is. Ook blijven je trainingskosten dan lager.

Ook is er een quest waarbij je moet verslagen vworden, als je dan al een "damage health/fatigue on self" doet, duurt het niet zo lang, eer hij je om heeft liggen. (Voor als je de quest op een hoge level doet).

Ook is er een quest waarbij je personality erg laag moet zijn, met een "damage personality on self" hoef je je niet lep-lazerus te zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ik ben weer eens verder gegaan met Oblivion en heb pas mijn eerste Oblivion gate kunnen sluiten. De gate bevond zich bij Kvatch.
Nu had ik een quest geaccepteerd waarvoor ik met een guard (en een paar andere NPCs) Kvatch verder moest verlossen van vijanden. Het eerste stuk was het probleem niet, ik kom gewoon de kerk in waarna er wat mensen bevrijdt werden. Echter, na de kerk moet je het kasteel bestormen. Eerst wat vijanden killen en vervolgens moet je zelf via een omweg de poort omhoog halen zodat men naar binnen kan.
Gisteren liep ik tegen de bug aan dat ik alle vijanden op het plein voor het kasteel vermoord had, maar de hoofd-guard (kan me zijn naam even niet meer herinneren) mij niet vroeg om in de kerk een sleutel te halen (ik kwam er na het lezen van een walkthrough achter dat dat diende te gebeuren, ik had immers al half uur rondgelopen). Ik heel het gebied uitgekamd, maar echt nergens een enemy.
Toen maar een ander save-punt geladen van net daarvoor en toen werkte het ineens wel.. Iemand hier ook tegenaan gelopen?
Het grappige is dat je op zo'n moment van alles gaat proberen waarvan je weet dat het waarschijnlijk toch niet kan :P

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Haan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:49:
en hoe moet je dat precies doen, de potion en de pijl combineren? Ik speel het op een PS3. Lijkt me best handig, gif/frost/burden pijlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:52:
Ik ben weer eens verder gegaan met Oblivion en heb pas mijn eerste Oblivion gate kunnen sluiten. De gate bevond zich bij Kvatch.
Nu had ik een quest geaccepteerd waarvoor ik met een guard (en een paar andere NPCs) Kvatch verder moest verlossen van vijanden. Het eerste stuk was het probleem niet, ik kom gewoon de kerk in waarna er wat mensen bevrijdt werden. Echter, na de kerk moet je het kasteel bestormen. Eerst wat vijanden killen en vervolgens moet je zelf via een omweg de poort omhoog halen zodat men naar binnen kan.
Gisteren liep ik tegen de bug aan dat ik alle vijanden op het plein voor het kasteel vermoord had, maar de hoofd-guard (kan me zijn naam even niet meer herinneren) mij niet vroeg om in de kerk een sleutel te halen (ik kwam er na het lezen van een walkthrough achter dat dat diende te gebeuren, ik had immers al half uur rondgelopen). Ik heel het gebied uitgekamd, maar echt nergens een enemy.
Toen maar een ander save-punt geladen van net daarvoor en toen werkte het ineens wel.. Iemand hier ook tegenaan gelopen?
Het grappige is dat je op zo'n moment van alles gaat proberen waarvan je weet dat het waarschijnlijk toch niet kan :P
Geen idee op welk platform je speelt, maar je zou wellicht even kunnen checken of je de laatste patches wel hebt geinstalleerd.

Neemt niet weg dat er wel eens wat mis gaat. Ik heb wel eens bij een Dark Brotherhood-quest gehad dat de quest onterecht niet als finished werd gemarkeerd. Daar heb ik toen maar even de console-commando voor opgezocht.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:34:
[...]

en hoe moet je dat precies doen, de potion en de pijl combineren? Ik speel het op een PS3. Lijkt me best handig, gif/frost/burden pijlen :)
Naar je inventory (op de PC is dat met TAB) en dan de bewuste groene gifpotion selecteren. Hij wordt dan toegepast op het wapen wat je op dat moment actief hebt. Let op dat je in geval van pijl en boog je volgende schot niet mist.
Burden-pijlen brengen je tegenstander inderdaad maar zelden tot staan. NPC's hebben meestal niet zo heel veel bij zich.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb dat bij Kvatch ook gehad. Dacht dat het door die Kvatch rebuild mod kwam, maar nu blijkt dus niet. Gewoon doorheen gecheat geloof ik of hetzelfde als jij een reload van een oude save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
@The Tzar
Ik speel hem op PS3 en hij update altijd automatisch, dus de laatste patch heb ik zeker weten :) Verder geen groot issue, ik kon alleen verder niet echt vinden of de bug vaker voorkwam.
Na de reactie van Arunia te lezen blijkt dus van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de PC gebruikers zijn er 3 patches:

De officiele Oblivion patch: 1.2.0416
De welbekende onofficiele patch: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5296
En de nieuwe, nog niet zo bekende supplemental, deze fixt alles wat nog niet is opgelost in de official en de unofficial patch:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=27710

Met deze patches zijn volgens mij 99% van de problemen opgelost (behalve de engine crashes maar daarvoor helpt de crash preventer een klein beetje ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Kan iemand mij verlichten omtrent de camera angles op de PS3 voor dit spel? is het min of meer hetzelfde als in Fallout 3/New Vegas dat je ook uit kan zoomen uit de FP view? Want daar kan ik niet tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Jep, je kan ook een third person view nemen. Camera hangt dan een stukje boven en achter het hoofd van het personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevechten in third person zijn bijna onmogelijk dus af en toe zul je toch naar first person moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Gisteren voor het eerst een disease gekregen. Ik was vergeten hoe het heette, maar volgens mij Porphyric Hemophilia. Also known as Vampiric Disease :) Gegoogled op de plaats waar ik het kreeg (Crowhaven).
Ben er gelukkig van af, maar schrok even :P
Anyhoe, hoe kan ik zien of ik ervan ge-cured ben? Volgens mij heb ik het niet meer (heb als het goed is een cure disease gebruikt), maar ik wil weten hoe ik het kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:39:
Gisteren voor het eerst een disease gekregen. Ik was vergeten hoe het heette, maar volgens mij Porphyric Hemophilia. Also known as Vampiric Disease :) Gegoogled op de plaats waar ik het kreeg (Crowhaven).
Ben er gelukkig van af, maar schrok even :P
Anyhoe, hoe kan ik zien of ik ervan ge-cured ben? Volgens mij heb ik het niet meer (heb als het goed is een cure disease gebruikt), maar ik wil weten hoe ik het kan zien :)
Bij de spells zie je onder het meest rechter tabje welke spells op je actief zijn. Als het goed is zie je daar alleen de dingen die actief zijn door het dragen van enchanted armor, spells die jij of andere over jouw hebben afgeroepen en spells die actief zijn door je birthsign oid. Als je een disease hebt zie je daar dus ook iets tussen staan wat de disease als oorzaak heeft.

Tip, niet slapen in een ruimte waar vampieren leven. Tenzij je vampier wil worden natuurlijk. In Crowhaven zijn vampieren, wat je had kunnen weten zodra je er eentje had gedood of wanneer je via de bijbehorende quest in Crowhaven was gekomen. Als je dan gaat slapen is er een redelijke kans dat je de vampier-ziekte oploopt.

Heel erg is het niet, zolang je maar binnen drie dagen bij een kerk kunt bidden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ah, dat stond er geloof ik niet meer tussen dus zal vast ge-cured zijn. Ik check het straks nog eens. En van die Vampiric Dust klopt ja, dat had ik eigenlijk wel gezien. Maar bedankt voor je reactie! Hoef ik niet bang te zijn dat ik na 3 dagen alsnog als een vampier rondloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:04:
[...]

Bij de spells zie je onder het meest rechter tabje welke spells op je actief zijn. Als het goed is zie je daar alleen de dingen die actief zijn door het dragen van enchanted armor, spells die jij of andere over jouw hebben afgeroepen en spells die actief zijn door je birthsign oid. Als je een disease hebt zie je daar dus ook iets tussen staan wat de disease als oorzaak heeft.

Tip, niet slapen in een ruimte waar vampieren leven. Tenzij je vampier wil worden natuurlijk. In Crowhaven zijn vampieren, wat je had kunnen weten zodra je er eentje had gedood of wanneer je via de bijbehorende quest in Crowhaven was gekomen. Als je dan gaat slapen is er een redelijke kans dat je de vampier-ziekte oploopt.

Heel erg is het niet, zolang je maar binnen drie dagen bij een kerk kunt bidden.
Of Antipoison drinkt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cure Disease ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

De kogel is door de kerk: The Elder scrolls V heeft een naam: Skyrim!

Teaser: http://www.gametrailers.c...a-10-elder-scrolls/708368

Ik kan niet wachten op wat meer screenshots en gameplay footage. We weten iig dat er draken in zitten.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ziet er goed uit, ben benieuwd! :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm.. Skyrim. Ik hoop dan niet dat het "Oblivion, the langlauf-edition" is.
Ze hebben daar toch vooral sneeuw en ijs? Net als Solstheim, zeg maar?

Maar hoe dan ook, goed nieuws! 11 november staat genoteerd! :)

Edit:
Ik heb even een topicje in elkaar gedraiid:
[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 12-12-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nog waard om TES oblivian te vragen voor kerst erbij voor de ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:46:
Is het nog waard om TES oblivian te vragen voor kerst erbij voor de ps3
Jazekers wel. Het is een heel goed spel :)

Koop dan wel direct de GOTY editie, dan heb je alle uitbreidingen er (gratis) bij ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay dankje voor je snelle reactie dan ga ik die vragen voor kerst heb je nog tips/dingen die handig zijn om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:52:
Okay dankje voor je snelle reactie dan ga ik die vragen voor kerst heb je nog tips/dingen die handig zijn om te weten
ja, plan je dagen na de kerst niet te vol :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe ik toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel bezig met een nieuwe playthrough op 100% difficulty vanaf het begin. Geen spel veranderende mods, alleen cosmetische zoals qarls textures en natural environments. Het is niet makkelijk als high elf met de apprentice birthsign (1 shot kill met magic ivm 100% + 25% extra magic damage).

Ben nu level 5 en de enige manier om te overleven is door slim gebruik te maken van conjuration. Mijn sterkste spell is nu summon dremora en die kan met weinig problemen de meeste vijanden aan. Zonder hulp "minion" gaan wolven en krabben nu wel dood maar alles daarboven is niet neer te krijgen in m'n eentje. Daarnaast heb ik elk level +5 endurance, intelligence en willpower en ik ben van plan de komende levels de willpower in te ruilen voor strength om zo meer te kunnen dragen.

Ik verwacht dat dit boven level 20/30 een van de beste karakters wordt aangezien endurance zo snel mogelijk op 100 zit waardoor de health maximaal is. Door righting de 100% spell absorption/resist/reflect (met enchants en high level items) heb ik dan ook geen last meer van de 125% magic damage. We zullen zien of dit plannetje gaat werken ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.