![]() Zo'n vier jaar geleden bracht Bethesda Softworks het derde deel uit de Elder Scrolls serie uit: Morrowind. Dankzij de voor die tijd schitterende graphics en grote spelwereld werd de game een enorm succes. Men ontving de nodige awards en de game verkocht uitstekend, wat resulteerde in de expansion packs Tribunal en Bloodmoon. Het leek dan ook een kwestie van tijd eer Bethesda zou beginnen aan een vierde Elder Scrolls game. 22 Oktober 2004 was het dan eindelijk zover, Bethesda Softworks heeft officieel bevestigd dat The Elder Scrolls IV in ontwikkeling is voor PC en XBox360. De opvolger van Morrowind gaat dus ook op de next-gen consoles uitkomen, wat de verwachtingen alleen maar hoger maakt. De game krijgt als subtitel Oblivion, wat in elk geval al goed klinkt. |
|
![]() Voor het uitbrengen van Oblivion zijn er een aantal trailers uitgebracht, die ervoor hebben gezorgd dat er honderden posts kwamen van mensen die niet meer konden wachten op het spel. Hieronder zijn de trailers te vinden. "1 Week to go" "6 Days to go" "5 Days to go" "4 Days to go" "3 Days to go" "2 Days to go" "1 Day to go" Er is ook een trailer van Shivering Isles te downloaden: SIHDtrailerLG (wel even 'doel opslaan als' doen, anders opent hij in Windows Media Player, het is een 720p trailer van 79,4MB) |
![]() En nog veel meer screenshots zijn er hier(PC) en hier(X360) te vinden. Voor de rest zijn hier ook een paar panorama plaatjes te vinden. |
![]() Officiële Website Voor alle officiële informatie kan je terecht op de officiele website van The Elder Scrolls. Oblivion 1.1 Patch Hier zijn de releasenotes. Oblivion 1.2 Patch Hier zijn de releasenotes. Oblivion Wiki Een erg handige wiki met veel informatie en uitleg. The Unofficial Elder Scrolls Pages Deze wiki gaat nog verder dan bovenstaande wiki; dwz dat deze ook informatie bevat van vorige delen van "The Elder Scrolls". Qarl's Texture Pack III Een mod die, zoals de website suggereert, "is to make TES IV: Oblivion look even better than when you bought it." Charachter Generator Mocht je niet weten wat de effecten van een bepaald character zijn, kan je altijd op deze handige website kijken. Plug-in Wiki Oblivion biedt netzoals Morrowind ook de mogelijkheid om eigen gemaakte plugins te gebruiken. Deze belgen hebben een Wiki gemaakt waarbij ze zeggen dat ze alle plugins bijhouden, momenteel staan er al een aantal op. Reviews Reviews vind je hier(X360) en hier (PC) Anandtech - Oblivion GPU performance Kaart van Oblivion Op de website van Oblivionsource is een mooie kaart verschenen van Oblivion. Nog meer kaarten van Oblivion Volledige map #1[10,8mb] Volledige map #2 [104kb] Volledige map - High Resolution #3 [15,2mb] Volledige map - High Resolution #2 [3,2mb] Volledige map #4 [930kb] Volledige map - Low Resolution [748 kb] ![]() Logitech Gamepad? Voor diegenen die in het bezit zijn van een Logitech gamepad heeft Chrasher een profiel gemaakt die met de default Oblivion instellingen werkt: [rml]Chrasher in "[ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion..."[/rml] Nog steeds vragen of problemen? Join irc.tweakers.net, #oblivion. Als je geen IRC client zoals mIRC hebt, kun je ook via http://irc.tweakers.net/ er op komen |
leonpwner1 heeft een uitstekend stuk geschreven over de meest populaire mods voor Oblivion. Het oorspronkelijke bericht is hier te vinden. Hartelijk dank, Leonpwner1! Populaire mods: Depth of Field mod Deze mod maakt de omgeving in de verte een beetje vaag (doormiddel van blur-effecten). Dit is waarschijnlijk vooral bedoeld om de lelijke omgeving te verbergen (in de verte althans). Link naar de mod ![]() Natural Environments Deze mod bevat kleine mod's om het water, de vegetatie, het weer en de dieren realistischer te weergeven. Deze mod is een aanrader voor de mensen die waarde hechten aan mooie realistisch ogende bossen. Link naar de mod ![]() Natural Weather Dit is een onofficiele patch voor de Natural Weather Mod die in het Natural Environments pakket zit. Link naar de mod Athmospheric Weather System Deze mod zorgt voor meerdere weersoorten verbetert de reeds bestaande weersoorten in Oblivion. Ook zorgt deze mod voor een realistischer weergave van de seizoenen. Deze mod kan gebruikt worden als vervanger voor de Natural Weather mod in de Natural Environments modpack. Link naar de mod ![]() Quarl's Texture Pack 3.0 Deze mod zorgt voor nieuwe textures, normal maps, specular maps en parallex maps om de textures in de game te vervangen door textures die realistischer lijken en een hogere resolutie hebben. Waarschuwing - deze mod alleen te gebruiken met 512MB videokaarten! Voor kaarten met minder geheugen zie de mod hier onder. Link naar de mod Quarl's Texture Pack 2.0 Deze mod doet hetzelfde als v3.0 van deze mod, echter hebben de textures in deze mod een lagere resolutie waardoor het makkelijker gebruikt kan worden door mensen met minder geheugen op hun videokaart. Link naar de mod ![]() Oscuro's Oblivion Overhaul Deze mod zorgt voor een veel realistischer gameplay. Het zorgt dat NPC's en monsters beter geleveled/gebalanceerd zijn en neemt de loot die je kunt vinden ook onder handen. Deze mod is dus bedoeld om alles wat beter over het spel te verdelen en het op een realistische wereld te laten lijken met echte mensen. Ook maakt deze mod het spel een stuk moeilijker voor beginners waardoor er een echt gevaar is. Link naar de mod ![]() Martigen's Monster Mod Deze mod zorgt voor meerdere skins voor monsters zodat er meer variatie in het spel zit. Ook gedragen dieren en monsters zich realistischer. Link naar de mod ![]() Living Economy Mod Deze mod zorgt voor een realistischere economie in het spel. Zo hebben merchants daadwerkelijk meer geld nadat je iets gekocht hebt. Link naar de mod ![]() DarNified UI mod Deze mod geeft het spel een nieuwe UI waardoor de fonts kleiner (en overzichtelijker) zijn, zorgt voor een kleine topic-list, maakt healthbars kleiner en maakt het kompas langer een netter. Link naar de mod Link naar de download ![]() Quarl's Harvest Deze mod zorgt ervoor dat geplukt fruit/groente daadwerkelijk verdwijnt uit het struikje. Ook kun je hiermee bijvoorbeeld appels uit een appelboom schieten. Ook zullen appels na een tijdje uit de boom vallen en op de grond onder de boom liggen. Link naar de mod ![]() Illumination Within Revived Deze mod zorgt voor licht dat uit ramen schijnt wanneer het nacht is. Dit geeft een realistischer en plezieriger gevoel bij het rondlopen door steden wanneer het nacht is. Link naar de mod Er is ook een update voor deze mod die er natuurlijk bij moet. Link naar de mod Overig Tot slot wil ik nog even wijzen op TOTO waar je een hoop mods en guides kan vinden voor het verbeteren van textures en graphics en het realistischer maken van het spel. Dank aan alle mensen die hebben gepost in dit topic en mij enkele links hebben bezorgd |
![]() Minimum System Requirements: Windows XP 512MB System RAM 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor 128MB Direct3D compatible video card and DirectX 9.0 compatible driver; 8x DVD-ROM drive 4.6 GB free hard disk space DirectX 9.0c (included) DirectX 8.1 compatible sound card Keyboard, Mouse Recommended System Requirements: 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor 1 GB System RAM ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card |
![]() Oblivion draait niet op elk systeem super, dus daarvoor zijn er al veel mensen op zoek geweest naar verschillende tweaks. Hieronder staan een aantal tweaks waarvan zeker is dat ze werken. Het kan altijd zijn dat een bepaalde tweak niet helemaal werkt, omdat sommige invloed hebben op andere. Er zijn twee *.ini bestanden en ze staan in "C:\Documents and Settings\$user$\My documents\My Games\Oblivion". Deze twee bestanden zijn: Oblivion_default.ini en Oblivion.ini, kijk even goed welke je moet hebben! ![]() Screenshots nemen In de *.ini bestand het volgende opzoeken en veranderen, daarna kan je gewoon Printscreen gebruiken om screenshots te nemen. Mocht dit niet werken, kan je altijd nog FRAPS installeren voor het nemen van screenshots Beginfilmpjes overslaan Met de onderstaande aanpassing is het mogelijk om de beginfilmpjes over te slaan.
![]() Pre-renderen Het pre-renderen verminderen neemt de druk van de videokaart af, en heeft meer tijd voor de actuele rendering. Getest en werkt, voornamelijk in steden. Buiten locaties geen effect gemerkt.
![]() Gras verminderen, meer FPS Buitenlocaties hebben voornamelijk veel tijd nodig voor gras. Gras zorgt zeker voor FPS-drops, zeker te merken als je door de wildernis loopt. Onderstaande tweak zorgt ervoor dat de hoeveelheid gras vermindert, maar niet weghaalt. Dual/HT Performance Increase Is voor oorspronkelijk bedoeld voor Dual/HT, maar single core is ook beverstigd dat het werkt. Bevestigd door FnF. In de verte geen vage omgeving meer Het is mogelijk om het aantal ingeladen grids te verhogen. Het effect is dat de verte er beter uitkomt te zien. De standaard waarde staat op "5" en kan verhoogd worden naar maximaal "10". Dit zorgt er wel voor dat de laadtijden langer kunnen duren en kan een effect hebben op de FPS. Booster De waarde is in bytes. Als je minder dan een GB aan intern geheugen heb zet het naar 5242880. Mooi water Volgende tweak zorgt ervoor dat de performance iets naar beneden gaat, maar het effect is wel dat het water er veel mooier uitziet: Bovenstaande tweaks zijn een verzameling van tweaks gehaald uit het forum van The Elder Scrolls. Een ander goed overzicht kan je hier vinden Nog een tweaking guide kan je hier vinden |
![]() Sommige vragen komen meerdere malen terug en hoeven eigenlijk niet meer gesteld worden. Vandaar dat er een "veel gestelde vragen" is opgesteld. De meest gestelde vragen staan bovenaan. Waar kan ik mijn gestolen spullen verkopen? spoiler: Bij de zogenaamde Fences, dit kan wel alleen wanneer je de Thieves Guild joined. Waar ik veel lockpicks kopen? spoiler: Deze kan je ook alleen verkrijgen als je bij de Thieves Guild zit, bij de Fences. of doe het volgende: spoiler: Doe de quest bij de Shrine of Nocturnal, waardoor je de Skeleton Key krijgt. Deze key is onbreekbaar en verhoogt je security level met 40. Hoe verwijder ik items uit mijn inventory? Simpel door de linker-shift in te houden en op het desbetreffende item te klikken. Ik speel al een tijdje maar ik level niet up? Je moet resten in een bed (!) voordat je een level omhoog gaat. Onder bij je karakter skills interface zie je een balkje hoever je nog moet naar je volgende level. Hoe join ik de Thieves Guild? spoiler: Je moet een keer in de gevangenis geweest zijn. De volgende keer dat je een paar uur rest wordt je door iemand gecontacteerd. In Bruma is een quest waar je zowiezo voor in de gevangenis moet (de vrouw waarvan haar man in de gevangenis zit en zij zonder geld is overgebleven), pak die eventueel. of spoiler: Aan de bedelaars vragen over de Gray Fox (met een disposition van minimaal 70). Ze zullen je een locatie geven van een contactpersoon. Je hoeft dus helemaal niet in de gevangenis te komen. Hoe join ik de Dark Brotherhood? spoiler: Door een onschuldig iemand te vermoorden. Zoek iemand uit die ergens buiten in zijn eentje rondloopt, en vermoord hem/haar. Zodra je een paar uur rest krijg je bezoek. Hoe zie ik m'n FPS? Console openen met ~. Dan "tdt" (zonder de quotes) intypen. Waar staan mijn *.ini bestanden? Mijn Documenten > My Games > Oblivion Hoe kom ik aan Ectoplasms? Ghosts in diverse dungeons droppen deze. Help, mijn spel crashed naar de desktop! Daarvoor is een guide te vinden op het forum van Oblivion en kan je hier vinden. Als deze niet werkt kun je altijd je vraag in dit topic posten Het gestolen schilderij in Chorrol spoiler: Je moet eerst met alle verdachten praten, en dan drie clues vinden: 1 - Schilderij op de benedenverdieping van de west-tower. 2 - Schilderspullen in de kamer van de verdachte die het gedaan heeft (en dat heb je nu al kunnen deduceren aan de hand van de alibi's van drie of vier mensen die je hebt ondervraagd, zal het dus niet verklappen. 3 - Verfvlekken aan het hoofd van de eettafel in de eetzaal beneden in het kasteel. Je kan nu naar je verdachte gaan en kiezen voor 'accuse' Hoe laad ik m'n geënchante wapens op?
spoiler: Je moet wel expert in Alchemy zijn om alle 4 de effecten van een ingrediënt te kunnen zien. Ik heb nog geen vaste naam voor mn poison, ik twijfel nog tussen Grand Poison of Destruction en Chateau d'Oblivion .Benodigdheden: Spiddal Stick, Ectoplasm, Fire Salts (of iets anders dat Fire damage doet) en Ogre's Teeth (of iets anders dat Shock damage doet). Effecten (sterkte afhankelijk van skill en kwaliteit van alle apparatus) : Damage Health 8 pts 31 sec, Fire Damage 7 pts 31 sec, Shock Damage 7 pts 31 sec Hiermee kreeg ik Umbra binnen een halve minuut klein met slechts een pijl. en spoiler: Harrada, Spiddal stick, Steel Blue Entoloma Cap en Rice. Effecten: Damage Health, Damage Magicka, Fire Damage en Silence. Eentje die handig is tegen allerlei soorten tegenstanders: Ingrediënten: Frost Salts, Harrada, Vampire Dust, Daedra Venin Effecten: Silence, Damage Health, Paralyze, Frost Damage Hier eentje die de nachtmerrie is van elke mage Ingrediënten: Harrada, Bergamot Seeds, Wisp Stalk Caps, Elf Cup Cap Effecten: Damage Magicka, Damage Health, Damage Willpower, Damage Intelligence, Silence Deze kunnen van pas komen tegen melee fighters: Ingrediënten: Bread Loaf, Primrose Leaves, Dreugh Wax, Troll Fat Effecten: Damage Strength, Damage Health, Damage Agility Ingrediënten: Dreugh Wax, Harrada, Daedra Venin, Bonemeal Effecten: Damage Health, Damage Fatigue, Paralyze Tenslotte mag er natuurlijk geen ontbreken die speciaal tegen boogschutters is Ingrediënten: Troll Fat, Green Stain Cup Cap, Mandrake Root, Dryad Saddle Polypore Cap Effecten: Damage Health, Damage Speed, Damage Agility De credits gaan naar de makers cq. bedenkers (duracell-konijn en MadMarky) natuurlijk |
![]() Deel 1: [rml][ PC/Next-Gen Consoles] The Elder Scrolls IV: Oblivion[/rml] Deel 2: [rml][ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 2[/rml] Deel 3: [rml][ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 3[/rml] Deel 4: [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 4 Deel 5: [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 5 Deel 6: [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 6 Deel 7: [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 7 Deel 8: [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 8 Deel 9: [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 9 Deel 10: [PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 10 Deel 11: [PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 11 |
![]() Deze TS incompleet, niet goed genoeg, of staan er spelfouten in? Zeg het in dit topic of mail me op: rez1987 (at) gmail (dot) com |
[ Voor 27% gewijzigd door ReZ1987 op 05-04-2007 17:11 ]
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.