• mserver
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-12-2018

mserver

Unleash the power!

Precies het antwoord wat ik nodig had, 6200 was maar ff een voorbeeldje ;)

Thnx

Blog!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08

jpiwf

licenced pepernootaddict

kijk anders ook een naar een 7600 van nvidea
die zijn ook goed verkrijgbaar in agp, niet te duur en passief gekoeld (niet alle modellen)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Lupare schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:30:
Een 6200 van nvidia heeft 256MB aan boord
Zijn dat niet 'Turbocache' modellen die zelf veel minder hebben en dan systeemgeheugen gebruiken? Dat zou op AGP nog wel vertraging kunnen veroorzaken omdat de AGP bussnelheid niet dramatisch hoog is. Normaal heb je daar niet zo'n last van, maar als die 6200 maar 64MB onboard heeft dan komt het leeuwendeel van de textures in het systeemgeheugen en dan zou ik toch een beetje oppassen. Zoek maar eens wat benchmark resultaten. Tegenwoordig is best wat te vinden dat ook specifiek met Oblivion getest is.

Ik denk dat een budget van 75 euro trouwens moeilijk wat goeds oplevert, tenzij tweedehands. Als je tot 100 euro kunt gaan, zou je ook net een nieuwe x1600 van ATi kunnen halen. Die is in Oblivion ongeveer even snel als een X800, maar van een nieuwere generatie (zuiniger, kan meer).

Als je grote (gedetailleerde) textures op prijs stelt en met relatief lagere framerate op hogere resolutie wilt spelen (is nogal afhankelijk van persoonlijke smaak), zou je een 512MB variant kunnen nemen maar dat is wel weer twee tientjes duurder. In dat geval heb je in ieder geval geen last van performance drops met bv. Qarl's texture pack en veel andere grafische texture mods (Ik heb zelf ook een X1600-512 op AGP met veel texture packs).

Overigens ben ik het ook wel eens met de 7600GS van Nvidia. Dit is niet dezelfde als de 7600GT op PCI-e en (dus) trager, maar wel sneller dan de x1600 in de benchmarks die ik bekeken had. (Niet de moeite om mijn X1600 te upgraden, maar als ik nu een nieuwe nodig had zou ik die wel serieus overwegen).

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
Ik ben na een paar maanden weer opnieuw begonnen met Oblivion en nu bevalt het me weer heel goed en heb er al weer zo'n 15 uur opzitten. Het begint me wel op te vallen dat het steeds langer duurt als je een chest of een corpse 'opent' om de contents ervan te laden. In het begin kreeg je die onmiddelijk op je scherm maar nu duurt het een paar seconden. Ik kan me herinneren dat dit de vorige keer ook zo was en dat het na verloop van tijd zo'n 7-8 seconden duurde om de inhoud te laden.
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en of er iets tegen te doen is?

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

MysticMan schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:39:
Ik ben na een paar maanden weer opnieuw begonnen met Oblivion en nu bevalt het me weer heel goed en heb er al weer zo'n 15 uur opzitten. Het begint me wel op te vallen dat het steeds langer duurt als je een chest of een corpse 'opent' om de contents ervan te laden. In het begin kreeg je die onmiddelijk op je scherm maar nu duurt het een paar seconden. Ik kan me herinneren dat dit de vorige keer ook zo was en dat het na verloop van tijd zo'n 7-8 seconden duurde om de inhoud te laden.
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en of er iets tegen te doen is?
zal wel komen omdat jij steeds meer in in inventory hebt zitten, wat via dat knopje onderaan ook beschikbaar is. ik denk dat ze dat van tevoren inladen, om het snel weer te kunnen geven als je eenmaal tussen de container en je inventory switched. probeer eens helemaal niets in je inventory te hebben en dan een kist te openen. misschien gaat het dan weer sneller. ik gooi altijd al mijn sleutels etc in een kist in een van mijn hideouts, zodat ik niet zoveel hoef te scrollen. misschien helpt zoiets bij jou al

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
jpiwf schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:56:
[...]

zal wel komen omdat jij steeds meer in in inventory hebt zitten, wat via dat knopje onderaan ook beschikbaar is. ik denk dat ze dat van tevoren inladen, om het snel weer te kunnen geven als je eenmaal tussen de container en je inventory switched. probeer eens helemaal niets in je inventory te hebben en dan een kist te openen. misschien gaat het dan weer sneller. ik gooi altijd al mijn sleutels etc in een kist in een van mijn hideouts, zodat ik niet zoveel hoef te scrollen. misschien helpt zoiets bij jou al
Bedankt! Er zaten inderdaad een hele berg sleutels en andere troep die ik nauwelijks gebruik in m'n inventory. Ik heb een hele hoop in een kist gegooid en een hoop verkocht en nu gaat ie weer lekker snel

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 18:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Toch niet een kist die om de zoveel tijd 'vernieuwt' ?? :P

Zou lullig zijn als je hem een poosje uit het zicht verliest en terug komt en er alleen tarn, cotton en een torch in zit :X

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 10:56
Na de gothic3 screw up zit ik echt te wachten op een goede oblivion addon :)
Helaas was me pc gecrashed en was oblivion zo leuk geweest mijn save games op mijn c schrijf op te slaan...lekker weer. Gaan me 2 chars met meer dan 100 uur speeltijd beide :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Anoniem: 177957

Hallo, kan iemand mij mee helpen met de volgende quests?

Moet voor en quest en black soul gem hebben die van de mages cuild heb ik reeds afgerond, zit nu met en andere quest, maar kan nergens zo'n ding vinden.

Dan zit ik nog met en quest waar voor je minder aantrekkelijk moet zijn, hoe moet je dat in vredesnaam doen? ( krijg steeds te horen dat in te mooi ben) :)

Anoniem: 43565

Anoniem: 177957 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:22:
Hallo, kan iemand mij mee helpen met de volgende quests?

Moet voor en quest en black soul gem hebben die van de mages cuild heb ik reeds afgerond, zit nu met en andere quest, maar kan nergens zo'n ding vinden.
je kunt ze zelf maken
Dan zit ik nog met en quest waar voor je minder aantrekkelijk moet zijn, hoe moet je dat in vredesnaam doen? ( krijg steeds te horen dat in te mooi ben) :)
Geen idee :) Dat wil ik zelf ook nog steeds weten, maar wellicht staat dat ook in de wiki, en inderdaad :) (wel een behoorlijke spoiler overigens :P maar de kunst is dus
spoiler:
om je personality omlaag te krijgen

en een makkelijke manier om dat te doen is:
spoiler:
zuipen en straalbezopen tegen dat beeld gaan lallen :Y)

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 23-10-2006 15:37]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 20:33

jdh009

FP ProMod
Ik ken iemand en die is met de thiefguild in de laatste quest hier moet hij een elder scroll jatte, Echter heeft hij door een fout de aandacht getrokken van de moneken en is gevlucht naar buiten. Het probleem is alleen dat hij nu niet meer naar binnen kan. Bij het standbeeld waar je de Arrow of Extrication zou moeten gebruiken komt hij niet veder en gaat de poort/deur niet nog is open. We hebben met een code een nieuwe Arrow of Extrication toegevoegd en gebruikt maar er geberud niks als je het doel raakt wat je moet raken. Ook kan je de missie niet laten mislukten zodat je opnieuw zoiu moeten beginnen. wat kan hij doen om veder te komen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• Zetjes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11-2019
heey

ik wil oblivion binnenkort laten draaien op:
p4 2.93 Ghz (516)
1024 ddr (pc3200)
7900GTO

kan ik het dan met alles op high+hdr/aa spelen?

ik snap dat ik dit gewoon bij de systeemeisen zou kunnen zien, maar een aantal mensen op dit forum hebben nagezegd een systeem dat ruim aan de systeemeisen voldoet en toch draait t alleen echt vloeiend op medium. vandaar dat ik graag wil weten of mijn systeem het wel aan kan

[Voor 50% gewijzigd door Zetjes op 25-10-2006 22:35]

.

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

moet lukken, met die videokaart. 1 gig gaat prima, bij mij gebruikt hij 600 mb geheugen ofzo. als er al een bottleneck is, is het je cpu, maar 3 ghz zou het gewoon goed moeten doen.

@jdh009
spoiler:
probeer eens de unlock cheat op dat standbeeld, misschien doet hij het dan wel

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 23:29
Zetjes schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:07:
heey

ik wil oblivion binnenkort laten draaien op:
p4 2.93 Ghz (516)
1024 ddr (pc3200)
7900GTO

kan ik het dan met alles op high+hdr/aa spelen?

ik snap dat ik dit gewoon bij de systeemeisen zou kunnen zien, maar een aantal mensen op dit forum hebben nagezegd een systeem dat ruim aan de systeemeisen voldoet en toch draait t alleen echt vloeiend op medium. vandaar dat ik graag wil weten of mijn systeem het wel aan kan
Core 2 Duo E6600
1gb ddr2 (800mhz)
X1900XT @ stock speeds.

Ik draai oblivion op 1280x1024, -alles max- en haal >90fps binnen en in de meeste steden en 70-30 buiten afhankelijk van het uitzicht (veel gras, veel bomen, etc etc dan wil hij wel eens op de 30~27 komen maar uiterst zelden).

stuk beter dan de 8fps die ik vroeger haalde met mijn X2400+ en een R9500@"9800".

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
€ 25 gaat de uitbreiding kosten: http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=63839
Heb ik er op het moment er echt niet voor over.
Er zijn wat nieuwe screenshots van de uitbreiding te zien in de plugin-winkel
Knights of the Nine- DLC8

Available November 21st
$9.99

The Gods have forsaken Tamriel.

A fallen King has been unchained from the darkness of Oblivion to seek vengeance upon the Gods who banished him. Only a champion pure of heart can vanquish the evil that has been released upon the land. You must heed the call, reclaim the lost relics of the Divine Crusader, and return the Nine to glory. New dungeons, characters, quests, and mysteries await.

Features:

* Begin a New Faction - The Knights of the Nine have long been disbanded. Reclaim their former glory as you traverse the far reaches of Cyrodill across an epic quest line.

* Battle New Foes - Encounter Umaril, the ancient Ayleid Sorcerer-King, and his minions, the fearsome Aurorans.

* Discover Unique Items - An entirely new armor set and weapons, each with unique powers, are within your grasp…if you are worthy.
Edit:
http://obliviondownloads.com/Images/ProductPage_Images/TES4-Knights05.jpg
:9

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 29-10-2006 15:38]

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:05
Weet iemand hoe ik oblivion kan verwijderen ik krijg elke keer de error op de link als ik hem wil verwijderen.

http://img46.imageshack.u...e=probleemoblivionrz0.jpg

• gwystyl
  • Laatst online: 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Metalbuster schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:02:
Weet iemand hoe ik oblivion kan verwijderen ik krijg elke keer de error op de link als ik hem wil verwijderen.

http://img46.imageshack.u...e=probleemoblivionrz0.jpg
De lompe manier is gewoon de hele map weggooien en alle verwijzingen in het register (zoek naar oblivion of bethesda ofzo) te verwijderen. Deze foutmelding zegt me verder niets...

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 11:39
Heb de draad ook maar weer is opgepakt, en ben begonnen met een Imperial warrior ( wel customized ) lekker standaard, loop maar weer een beetje te kloten voordat ik naar die Jauffrey ga, Heb net die q van Thoronir af

spoiler:
Vond het wel lachen bij da graf, dacht dat ik hard dood zou gaan maar kon ze allebei makkelijk aan :p
Btw: Ik ben nou ook bezig met die Corrupted Watchmen quest bezig: Heb 2 mensen overtuigd, en mn qlog zegt dat ik ze moet volgen, ben per ongeluk meteen naar die watchman gelopen, MOET ik ze echt volgen ( ik neem aan dat er wel weer iets fout gaat in de quest en dat ze dus gaan "klikken" ofzo. Of doen ze wel alles goed en komen ze meteen, zonder dat ik ze volg?

//edit: even typo veranderd: draad opgestart :')

[Voor 3% gewijzigd door McPoowl op 29-10-2006 21:05. Reden: Typo]

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:05
gwystyl schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:40:
[...]

De lompe manier is gewoon de hele map weggooien en alle verwijzingen in het register (zoek naar oblivion of bethesda ofzo) te verwijderen. Deze foutmelding zegt me verder niets...
Maar dan blijft hij bij "software" staan, of is er een manier om hem daar weg te halen ?

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Metalbuster schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:21:
Maar dan blijft hij bij "software" staan, of is er een manier om hem daar weg te halen ?
Meestal als je na het 'handmatig' verwijderen de 'software' manier gebruikt zegt Windows wel dat hij weg is, en of je hem uit de lijst wilt halen.

Je kunt ook proberen Oblivion opnieuw te installeren, om de uninstaller te 'repareren'.

[flauw]Of je moet bij Martin nog de quest van de 'Windows of Despair' doen, dan krijg je een 'ring of removal' :)[/flauw]

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 16:26
[...]

Effe in de registry naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

gaan en daar de goede entry kiezen en deze verwijderen.
(Als het een Hex-entry is, moet je rechts kijken wat er bij staat, dan wijst het zich vanzelf).

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
[...]

www.ccleaner.com

• Anoniem: 19388
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hallo allemaal,

ik speel al een tijdje Oblivion op de Xbox , maar ik merk dat de laatste tijd mn Xbox steeds vaker vast loopt. Dit komt alleen bij Oblivion voor... Hebben meer mensen hier last van?
moet ik gewoon terug gaan naar de MM? of wat kan ik het beste doen?
Die uitbreiding lijkt me trouwens wel vet ideaal ;)

Grtz

Marcoevich!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

ehm, echt alleen bij oblivion, of heb je het ook bij andere (zware) spellen die je wat langer achter elkaar speelt? ik dacht dat de x360 warmteproblemen had, en temperaturen worden nou eenmaal hoger als je langer achter elkaar speelt. ik weet niet of je grafische opties uit kan zetten op de 360, maar als het kan, doe het eens en kijk of het verschil maakt. ook kun je je hand ff bij de xbox houden om te kijken of hij warme lucht uitblaast. if so, terug naar mediamarkt en zeggen dattie te warm wordt waardoor hij crashed. if not, coderingsfoutje in oblivion.

Anoniem: 96182

Hey, ik heb een vraagje.

Ga denk ik Oblivion maar weer is uit de kast halen. Eigenlijk amper gespeeld wegens tijdsgebrek.
Zat te kijken naar wat mods om het levelen wat meer te balanceren, te twijfelen tussen die van Fransisco en de OOO mod.
Verder is BTmod geloof ik wel een goeie?

Is het trouwens mogenlijk om een pet aan je zijde te krijgen die met je meevecht enzo? Of is dit alleen mogenlijk met de mod Petshop?

Groeten

Anoniem: 96182 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:49:
Hey, ik heb een vraagje.

Ga denk ik Oblivion maar weer is uit de kast halen. Eigenlijk amper gespeeld wegens tijdsgebrek.
Zat te kijken naar wat mods om het levelen wat meer te balanceren, te twijfelen tussen die van Fransisco en de OOO mod.
Verder is BTmod geloof ik wel een goeie?

Is het trouwens mogenlijk om een pet aan je zijde te krijgen die met je meevecht enzo? Of is dit alleen mogenlijk met de mod Petshop?

Groeten
Je kunt met conjuration wel creatures summonnen voor 30 à 40 seconden.

BTMod is wel handig. Ik heb ook een keychainmod, maakt van alle sleutels één object. Je kunt ze er ook weer uit toveren. Scheelt scrollen. Je moet hem op een gegeven moment wel uit gaan dunnen, want het blijft trager gaan met 100 keys.

Verder heb ik Natural Envirements er op gezet en ik moet bekennen dat het er stukken mooier uit ziet. Vooral het bos wordt meer bos. Bomen zijn wat indrukwekkender. Heb wel de schaduwen er uit gegooid om wat cpu te winnen.

Ook inebration geprobeerd. Daar wordt dronken ook echt dronken. Beeld blurry, schudden, dubbel zien, op een gegeven momet uitpassen. Echter, in een gate of oblivion werd m'n personality gedrained en gedamaged en toen dacht ie dat ik permanent dronken was, dus die moest weer uit.

• Kosh66
Anoniem: 43565 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:51:
[...]

Je kunt met conjuration wel creatures summonnen voor 30 à 40 seconden.
Pak dan gelijk de Recastable Summons-mod, dan kun je afhankelijk van je skill, max. 4 à 5 verschillende of dezelfde creatures summon-nen.
Verder kun je hiermee ook de duur van de summons aanpassen.
Dit s vooral in het begin handig, als je nog niet zo sterk bent en je kunt hier ook goed je
conjuration-skill mee levelen.

Als je andere creatures wil, zoals bv. poema's beren, wolven, etc. dan ben je aangewezen
op de Creature Shop-mod, ja.

[Voor 16% gewijzigd door Kosh66 op 31-10-2006 22:24]

Kosh66 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:14:
[...]

Pak dan gelijk de Recastable Summons-mod, dan kun je afhankelijk van je skill, max. 4 à 5 verschillende of dezelfde creatures summon-nen.
Verder kun je hiermee ook de duur van de summons aanpassen.
Dit s vooral in het begin handig, als je nog niet zo sterk bent en je kunt hier ook goed je
conjuration-skill mee levelen.

Als je andere creatures wil, zoals bv. poema's beren, wolven, etc. dan ben je aangewezen
op de Creature Shop-mod, ja.
Dat is vals spelen. Ik kon trouwens in level5 al een Deadroth sumonnen. Dat maakt het spel echt belachelijk simpel.
O, een vijand, *summon Deadroth*, ga op een afstandje vuurballen schieten en hou in de gaten dat je genoeg magic overhoudt om na 40 seconden je nieuwe deadroth te summonen.

Op een gegeven moment bleek m'n endurance zo laag in verhouding met m'n magic dat ik met één klap dood bleek. Was ik genoodzaakt die tactiek voort te zetten :+
inmiddels toch mijn Endurance waar wat omhoog gelevelled :)

Anyway, het spel zou wel erg simpel worden als je meerdere creatures tegelijk kon summonen.

Trouwens, wat je ook kunt doen. Haal Martin op (het begin van de main-quest), maar breng hem nooit naar Waynes Priority (ofzo). Dan heb je altijd een helper bij je die nooit dood kan :D

• Kosh66
Anoniem: 43565 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:31:
[...]

Dat is vals spelen. Ik kon trouwens in level5 al een Deadroth sumonnen. Dat maakt het spel echt belachelijk simpel.
N.F.I.:

Dat weet ik nog zonet niet, ik heb situaties gehad, dan was ik blij dat ik er zoveel kon summon-nen.
Waarschijnlijk niet efficient geleveld dus?

B.t.w.:
Ik roep de laatste tijd liever Clannfear's (hebben reflect damage, daarom zijn ze ook zo moeilijk te verslaan) en Frost Atronachs (healen zichzelf) op, die houden het langer uit in drukke situaties.

Kosh66 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:38:
[...]

N.F.I.:

Dat weet ik nog zonet niet, ik heb situaties gehad, dan was ik blij dat ik er zoveel kon summon-nen.
Waarschijnlijk niet efficient geleveld dus?

B.t.w.:
Ik roep de laatste tijd liever Clannfear's (hebben reflect damage, daarom zijn ze ook zo moeilijk te verslaan) en Frost Atronachs (healen zichzelf) op, die houden het langer uit in drukke situaties.
Ik roep tegenwoordig Frost Atronachs, maar heb die spel lange tijd niet gevonden. Gisteren de main-quest uit, maar nog niet de mage guild gedaan (nouja, wel met een andere character, maar die kan geen magie).
Voor clannfear heb ik geloof ik nog steeds geen spell gevonden. Terwijl ik al heel lang Conjuration op 100 heb.

Er zijn wel situaties waarin het even lastig wordt. Maar met Shield-spells, Restoration-Spell, Potions en gif kun je je er meestal wel uit redden. Vooral gif met Paralyse & Health Damage is handig :)

Ik ben een Breton dus in uiterste nood kan ik altijd nog m'n één keer per dag Dragon-spell doen :)

Ik heb trouwens ook een summon Storm Atronach, maar die kost me iets te veel magicka. Dan kan ik bijna geen vuurballetjes meer schieten.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 01-11-2006 15:38]

• Kosh66
Ik heb exact hetzelfde character, ook een Breton, een spellsword. Ben lvl 42, dacht ik.

Voor de conjuration-spells moet je in Chorrol zijn, vlgs. mij bij Vigge the Cautious (Imperial) of Athragar (Bosmer) in de MagesGuild aldaar.

Heb je de Hackdirt-quest al gedaan ten zuiden van Chorrol? Ik ging daar onder de grond zonder eigenlijk het script te volgen om die Argoniaanse te bevrijden, nou dat heb ik geweten, die gasten sloegen me in korte tijd 3 dagen de andere week in. |:(

Als ik toen zoveel kon conjuren, had ik het wel geweten hoor. >:)

[Voor 41% gewijzigd door Kosh66 op 01-11-2006 10:18]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heeft iemand een idee hoe je jezelf lelijk kunt maken? :?

Ik kreeg ergens bij zo'n standbeeld de hint terug te komen als ik niet meer zo knap was :P
Op een gegeven moment was ik vampier en al een paar dagen geen bloed gedronken, in de zon komen was uit den boze .. maar ik was nog niet lelijk genoeg. Ontzichtbaar zijn werkt volgens mij ook niet omdat je bij het moment van aanspreken weer zichtbaar wordt. Chameleon denk ik hetzelfde ..

In welke richting moet ik het zoeken? Een spreuk/drankje?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Anoniem: 43565 in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 01-11-2006 10:15]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

logisch 8)7

Vanavond maar eens gaan testen! eeej, harstikke bedankt d:)b

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 20:54
Ik ben redelijk geïntresseerd in Oblivion en zou het willen kopen maar heb hierover enige vraagjes:
Morrowind vond ik heel leuk maar VEEL te ongestructureerd.
Ook vond ik het reizen (te voet) echt niet leuk omdat ik constant gespannen was door de creepy geluidjes enzv. en de kans dat er ineens freaky beesten verschijnen. (Als ik moet vechten wil ik het van ver zien aankomen en niet constant het gevoel hebben van spanning)
-> Hierdoor deed ik ook nooit die dungeons.

Is Oblivion anders in dit opzicht?

Ook: kwaliteit maakt me geen zak uit maar is het enigzins speelbaar met een intel Prescott 3.0ghz en een 6600GT?

Oblivion is wel anders dan Morrowind. De duistere landschappen hebben plaatsgemaakt voor mooie bossen. De steden zijn afgesloten met stadmuren waarbinnen je veilig kunt wandelen. Het reizen tussen steden kun je skippen met de quicktravel. Je kunt het dus redelijk safe spelen.

De Realms of Oblivion (zeg maar hel) zul je dan wel wat minder vinden, maar die kun je mijden. Als je nooit aan de main-quest begint heb je er zelfs geen last van.

Het is veel beter gestructureerd. Magie is nuttig(er), alchemy is makkelijker en nuttiger, quests staan uitgelegd in een handig questoverzicht. Een kompas verteld je waar je heen moet.

Als je aangevallen wordt, start er andere muziek. Al die muziekjes kun je gewoon vervangen met andere mp3'tjes. Ik zelf summon creatures die een bepaalde tijd voor me vechten. Zodra het battlemuziekje begint summon ik één of ander wezen. Meestal gaan ze dan direct met dat wezen vechten, zodat ik rustig toe kan kijken en de situatie in kan schatten.

Naast quicktravel kun je ook te paard rijden. Het gaat allemaal wat langzaam, maar zodra je 5000 hebt om een zwart paard bij Cheyinhall te kunnen kopen gaat het stukken sneller en is het zelfstandig door het landschap reizen niet meer traag en vervelend.
Het schijnt dat je elk beest er uit kunt rennen. Te paard zal het zeker lukken, maar ik doe het nooit.

Je zult in een dungeon of in een realm of oblivion wel eens verrast worden. In het bos zal je ook wel eens aangevallen worden door een beer of een trol. Doe echter zoals mijn huidige character, summon een creature om voor je te vechten zodra je het deuntje hoort veranderen.

Verder is Oblivion vrij duidelijk in wat je moet doen. In tegenstelling tot Morrowind, waar je vaak, vooral in het begin, geen flauw idee hebt. Een tutorial van een uur begeleid je het spel in en evalueert je speeltechniek om je daarmee te helpen bij het kiezen van character en skills.

Oja, en op 3 gig zal dat spel heus wel draaien :)

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 20:54
Hmm, kga er dan toch eens om gaan denk ik zo :p
Merci iig om alles duidelijk te maken!

• Kosh66
Anoniem: 43565 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:42:
[...]
Ik heb trouwens ook een summon Storm Atronach, maar die kost me iets te veel magicka. Dan kan ik bijna geen vuurballetjes meer schieten.
Hoeveel Oblivion-gates heb je al gesloten? Ik heb, toen ik hoog genoeg geleveld was en alleen nog maar "Transcendant" Sigil-stones kreeg bij het sluiten van zo'n gate, er altijd voor gekozen om een steen te bemachtigen met Fortify Magicka (50 pts) erop. Hiervan heb ik er 5 op mijn armour zitten (in totaal heb ik nu 500 aan magicka).

Ik heb nu bijna nooit te kort aan magicka. Oh ja, mijn willpower is bijna 100, dus het komt vrij snel terug als ik het kwijt raak door salvo's te schieten of te summonnen.

P.S.: Je kun dit als cheaten zien, maar m.i. is dit gewoon de mogelijkheden van het spel gebruiken. :)

Kosh66 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:37:
[...]

Hoeveel Oblivion-gates heb je al gesloten? Ik heb, toen ik hoog genoeg geleveld was en alleen nog maar "Transcendant" Sigil-stones kreeg bij het sluiten van zo'n gate, er altijd voor gekozen om een steen te bemachtigen met Fortify Magicka (50 pts) erop. Hiervan heb ik er 5 op mijn armour zitten (in totaal heb ik nu 500 aan magicka).

Ik heb nu bijna nooit te kort aan magicka. Oh ja, mijn willpower is bijna 100, dus het komt vrij snel terug als ik het kwijt raak door salvo's te schieten of te summonnen.

P.S.: Je kun dit als cheaten zien, maar m.i. is dit gewoon de mogelijkheden van het spel gebruiken. :)
Ik zag het als cheaten :P
Overigens zit ik nu vol met Reflect Magic o.i.d. Ook niet geheel onhandig., Anyway, ik heb de mainquest nu uit gespeeld dus er zijn geen oblivion-gates meer. Nu als de donder naar de Arcane University om te kunnen enchanten :D
Willpower zit nu geloof ik op 90. Die gaan we wel even naar de 100 werken idd :)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 03-11-2006 21:25]

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 07-04 17:52
Ik heb Oblivion een tijdje links laten liggen alsook dit toppic al lang niet meer gevolgd. Woensdag ben ik maar es opnieuw begonnen , maar zou iemand eens kunnen antwoorden op een paar korte vraagjes aub?
1) heb wat speciale items aangemaakt maar die verslijten , bij de Blades en andere plekken vond ik wat repair hammers , maar is er een plek in die wereld waar je je items kan laten repareren ? Een smid ofzo ?
2) die Oblivion gates , hoeveel kan je er zo tegen komen , ben er de laatste 2 dagen al 3 tegengekomen ? :(
3) ik zit nu met 4 boekdelen die me zouden moeten helpen om een geheime orde te vinden die achter de dood van de koning zat. Maar ik heb die 4 boeken in mijn bezit en in de hoofstad meldt een zekere lady mij dat ik ze nog wat langer moet bestuderen ? ... iemand een tip ?

Thx :)

Mijn Specs

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 11:39
Over die gates, zolang je de MQ niet uitspeelt, blijf je ze tegenkomen

Anoniem: 171422

-GF-Annihilator schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:19:
Ik heb Oblivion een tijdje links laten liggen alsook dit toppic al lang niet meer gevolgd. Woensdag ben ik maar es opnieuw begonnen , maar zou iemand eens kunnen antwoorden op een paar korte vraagjes aub?
1) heb wat speciale items aangemaakt maar die verslijten , bij de Blades en andere plekken vond ik wat repair hammers , maar is er een plek in die wereld waar je je items kan laten repareren ? Een smid ofzo ?
2) die Oblivion gates , hoeveel kan je er zo tegen komen , ben er de laatste 2 dagen al 3 tegengekomen ? :(
3) ik zit nu met 4 boekdelen die me zouden moeten helpen om een geheime orde te vinden die achter de dood van de koning zat. Maar ik heb die 4 boeken in mijn bezit en in de hoofstad meldt een zekere lady mij dat ik ze nog wat langer moet bestuderen ? ... iemand een tip ?

Thx :)
1) Met die repair hammers kun je zelf items repareren, maar als je enchanted items wil repareren moet je armorer skill minstens 50 zijn. In elke stad heb je verder wel een smid zitten die tegen betaling je wapens/armor kan repareren.
2) Zoals zwAf hierboven al zei, die blijf je tegenkomen tot je de MQ hebt voltooid, of je ze allemaal gaat sluiten mag je natuurlijk zelf weten ;)
3)
spoiler:
Die Tar-Meena heeft een paar dagen nodig om de boeken te bestuderen, maar je kunt ook zelf uitvinden wat je moet doen door in alle boeken van elke alinea de eerste letter van het eerste woord te nemen en die achter elkaar te zetten. Je krijgt dan "Green Emperor Way Where Tower Touches Midday Sun." 'T is dus iets met de Green Emperor Way en de middagzon, meer verklap ik nog niet :)

• MPAnnihilator
Ok , thanks ! :)

Mijn Specs

Anoniem: 162853

Ik heb ook nog enkele vragen:

a) Hoe krijg je je conjuration-skill omhoog, welke handelingen moet ik daarvoor uitvoeren? :p
b) Soms schiet mijn "draag-capaciteit" van bvb. 330 naar 310, iemand enig idee hoe dit komt, en hoe ik dat kan oplossen?

Verder, zalig spel :D

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

ing._Buttje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:02:
Heeft iemand een idee hoe je jezelf lelijk kunt maken? :?

Ik kreeg ergens bij zo'n standbeeld de hint terug te komen als ik niet meer zo knap was :P
Op een gegeven moment was ik vampier en al een paar dagen geen bloed gedronken, in de zon komen was uit den boze .. maar ik was nog niet lelijk genoeg. Ontzichtbaar zijn werkt volgens mij ook niet omdat je bij het moment van aanspreken weer zichtbaar wordt. Chameleon denk ik hetzelfde ..

In welke richting moet ik het zoeken? Een spreuk/drankje?
Dat staat op de vorige pagina.
spoiler:
Je moet je personality omlaag halen. Mij lukte het door 3 cheap wines te drinken.

[Voor 10% gewijzigd door Radagast2005 op 05-11-2006 00:35]

Ticking away the moments that make up the dull day

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Anoniem: 162853 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:27:

a) Hoe krijg je je conjuration-skill omhoog, welke handelingen moet ik daarvoor uitvoeren? :p
b) Soms schiet mijn "draag-capaciteit" van bvb. 330 naar 310, iemand enig idee hoe dit komt, en hoe ik dat kan oplossen?

b) dat kan omdat je dan misschien een item draagt die je strength verhoogd.

Ticking away the moments that make up the dull day

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:07
hier staat het antwoord toch al?

edit: te laat :(

[Voor 4% gewijzigd door truegrit op 05-11-2006 00:41]

hallo

Anoniem: 162853 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:27:

a)
Conjuration is de magie over die spell-klassen:
- Turn Undead (gebruik ik nooit).
- Summon e.o.a. beest (voor de eenvoudige creatures heb je meestal wel minimaal een skill van 25 nodig.
- Bound *item* (zwaard ofzo). Hier zitten wel spells tussen voor de beginner.

Ofwel, ga naar een Mage Guild of Spell handelaar - deze laatste te herkennen aan het handje op het uithangbord - en koop een bound spell. Gebruik die vaak en je conjurationskill gaat omhoog.

Elke stad (op de imperial city na) heeft een Mage Guild vestiging en elke Mage Guild vestiging is gespecialiseerd in een bepaalde kunst van de magie. Er is er dus ook één voor Conjuration waar je ongetwijfeld goede mage guild spells kunt kopen. Volgens mij staat in het Mage Guild handboek bij welke je moet zijn.

b)
Het hoeveelheid gewicht wat je kunt dragen hangt af van je Strength. Kun je meer dragen is ofwel je Strength hoger dan normaal (bijvoorbeeld door een spell, een enchanted item of omdat je omhoog gelevelled bent) of je bent onder invloed van een Feather spell (bijvoorbeeld door een spell of een enchanted kledingstuk).
Het kan ook gebeuren dat je minder kunt dragen. Dan kan of je Strenght damaged zijn (op te lossen door je Strength te restoren of door naar de kerk te gaan naar het main-altaar. Of je bent onder invloed van een Burden-spell (kan ook gebeuren met een enchanted item).

Of je bent regelmatig onder invloed van een Burden-spell, of je hebt een Feather-enchanten item die je soms niet aan hebt :)

---------------------------------

Zijn er mensen die ooit de volgende spells nuttig gebruiken:
- Turn Undead
- Calm
- Frenzy
- Demoralize
- Rally

Ik gebruik ze echt nooit. Zie er het nut niet zo van in.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 05-11-2006 13:37]

Anoniem: 43565 schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:35:
[...]

a)
Conjuration is de magie over die spell-klassen:
- Turn Undead (gebruik ik nooit).
- Summon e.o.a. beest (voor de eenvoudige creatures heb je meestal wel minimaal een skill van 25 nodig.
- Bound *item* (zwaard ofzo). Hier zitten wel spells tussen voor de beginner.

Ofwel, ga naar een Mage Guild of Spell handelaar - deze laatste te herkennen aan het handje op het uithangbord - en koop een bound spell. Gebruik die vaak en je conjurationskill gaat omhoog.

Elke stad (op de imperial city na) heeft een Mage Guild vestiging en elke Mage Guild vestiging is gespecialiseerd in een bepaalde kunst van de magie. Er is er dus ook één voor Conjuration waar je ongetwijfeld goede mage guild spells kunt kopen. Volgens mij staat in het Mage Guild handboek bij welke je moet zijn.

b)
Het hoeveelheid gewicht wat je kunt dragen hangt af van je Strength. Kun je meer dragen is ofwel je Strength hoger dan normaal (bijvoorbeeld door een spell, een enchanted item of omdat je omhoog gelevelled bent) of je bent onder invloed van een Feather spell (bijvoorbeeld door een spell of een enchanted kledingstuk).
Het kan ook gebeuren dat je minder kunt dragen. Dan kan of je Strenght damaged zijn (op te lossen door je Strength te restoren of door naar de kerk te gaan naar het main-altaar. Of je bent onder invloed van een Burden-spell (kan ook gebeuren met een enchanted item).

Of je bent regelmatig onder invloed van een Burden-spell, of je hebt een Feather-enchanten item die je soms niet aan hebt :)

---------------------------------

- Turn Undead
- Calm
- Frenzy
- Demoralize
- Rally

thx a lot, m8

nog 1 vraagje, kan je eigenlijk torches kopen, of is dit puur "vinden" in tonnen enzo?

Anoniem: 171422

- Turn Undead
- Calm
- Frenzy
- Demoralize
- Rally

Amen :) ook Telekinesis vind ik niet echt nuttig, je kunt er leuk mee spelen maar dan houdt het volgens mij op. Detect Life vond ik in Oblivion vanilla ook vrij nutteloos, maar nu ik Oscuro's Oblivion Overhaul heb geïnstalleerd is het wel handig om te weten wat voor en hoeveel vijanden zich in de volgende ruimte bevinden ;)
Anoniem: 162853 schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:56:
nog 1 vraagje, kan je eigenlijk torches kopen, of is dit puur "vinden" in tonnen enzo?
Je kan ze volgens mij nergens kopen, aangezien ze geen cent waard zijn ;) je moet dus vooral in tonnen en kratten zoeken als je ze wil hebben; zelf gebruik ik ze zelden, mijn voorkeur gaat meer naar Light en Nighteye spells :)

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Anoniem: 162853 schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:56:
[...]

thx a lot, m8

bij het begin van elke dungeon zitten er een paar in een ton. maar doe mij idd maar nighteye, dan heb je die fakkels helemaal niet nodig. je kan ook niet lekker sneaken met die fakkels in je hand...

Er bestaat ook een Everburn Torches Mod. Hoewel dat eigenlijk cheaten is. Dan raken ze nooit op.

Persoonlijk heb ik mijn brightness hoog en gebruik ik zo nu en dan m'n nighteye-spell. Ik had bij m'n andere character een ring geënchant met Night-Eye. Moet ik bij deze nog doen, hoewel ik ook goede night-eye spells heb die enorm lang mee gaan.

Oja, en ik heb de gordijnen dicht, anders zie ik idd geen hand voor ogen

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 06-11-2006 09:10]

• Kosh66
[...]

- Turn Undead
- Calm
- Frenzy
- Demoralize
- Rally

Turn Undead is volgens mij inherent aan je, als je als birthsign "The Ritual" hebt.
(Dit is trouwens ook een spell die tot de Conjuration-klasse behoort.)
Ik heb deze vooral in het begin veel gebruikt om o.a. Zombies en Wraiths van me af te houden.

Frenzy heb ik al eens gebruikt om een onguur type te "kietelen" om me aan te vallen.
Zo was ik van hem af, zonder dat me dat een Bounty of Infamy-punt opleverde. :P

Rally heb ik al eens gebruikt voor o.a. een aantal guards te triggeren me te helpen. >:)

Met Calm kun je schijnbaar wezens die van nature agressief zijn/direct vluchten, proberen te kalmeren. Het schijnt b.v. mogelijk te zijn om op een Eenhoorn te rijden! Nog niet geprobeerd trouwens...

Met Demoralize kun je agressieve tegenstanders proberen op andere gedachten te brengen.
Heb ik ook nog nooit gebruikt.

De meest waardeloze skill vind ik, als je eenmaal zelf spells kunt maken, die SpeechCraft-skill. Die heb ik alleen in het begin gebruikt, tegenwoordig gebruik ik voor zo'n situatie een Charm-spell.
(Illusion is een major-skill van mij, ben inmiddels Illusion-master.) 8)

B.t.w. het Detect Life-/Night Vision-probleem is ook anders aan te pakken:

Zorg dat je
spoiler:
Fin Gleam
vindt.
Hij is hier te vinden:
spoiler:
Bij Anvil en wel onder water, zie ook:
http://www.uesp.net/wiki/...ique_Items#Unique_Helmets

[Voor 9% gewijzigd door Kosh66 op 06-11-2006 10:22]

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 15:13
Kosh66 schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:57:
Het schijnt b.v. mogelijk te zijn om op een Eenhoorn te rijden! Nog niet geprobeerd trouwens...
Da's niet zo moeilijk, als je hem gevonden hebt ten minste. Zo lang je niet met getrokken wapen naar hem toe loopt is hij gewoon rustig. Leuk om even te hebben, maar hij loopt steeds terug naar de plek waar je hem gevonden hebt als je hem niet berijdt, en dat wordt wat irritant naar verloop van tijd. Dus toen maar weer terug naar Shadowmere ;)

Heb zelf verder ook nooit een van bovengenoemde spells gebruikt. Ze kunnen allemaal best handig zijn in bepaalde situaties, maar niet in die mate dat ik zin had om me er bezig mee te gaan houden.

Bedankt voor de vele tips _/-\o_

Ik ben nu op een boogscheut om in de arcane university te geraken, ik zit aan die cave waar je hout(?) moet halen voor een staff. Wel ben ik nog maar level 20, is dat niet wat vroeg? Of is dit net al wat laat? :p

Met al die enemies die ik tegen kom, fasttravel ik constant van de plaats van het "delict" naar een merchant om al die zooi (waardevol imo, want het is constant ebony of glass equipment/weapons) te verkopen.
Is er geen betere manier (behalve feather) om die zooi te verschepen/verpatsen?

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

nope, die is er niet, gewoon een goede feather spell maken/kopen, en je strength hoog houden.

en nee, level 20 is niet te vroeg om de quest te doen, je kan hem al op level 1 doen, maar ook op level 50. de difficulty past zich dan gewoon aan.

• Kosh66
Anoniem: 162853 schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:53:
Met al die enemies die ik tegen kom, fasttravel ik constant van de plaats van het "delict" naar een merchant om al die zooi (waardevol imo, want het is constant ebony of glass equipment/weapons).
Is er geen betere manier (behalve feather) om die zooi te verschepen/verpatsen?
Je kunt b.v. een Fortify-Strength spell/potion gebruiken (is dus tijdgebonden), of:

Een Encumberance-mod gebruiken (deze is permanent, zie ook: UESPWiki/TESSource/PES),
maar dit wordt, geloof ik, gezien als cheaten.

(Ik heb er zelf ook eentje in gebruik, want ik wordt helemaal gek, als ik tig keer met al die zooi moet lopen leuren.) ;)

[Voor 7% gewijzigd door Kosh66 op 06-11-2006 17:13]

Kosh66 schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:09:
[...]

Je kunt b.v. een Encumberance-mod gebruiken (zie: UESPWiki/TESSource/PES), maar dit wordt, geloof ik, gezien als cheaten.

(Ik heb er zelf ook eentje in gebruik, want ik wordt helemaal gek, als ik tig keer met al die zooi moet lopen leuren.) ;)
Heb ik idd ook al aangedacht, maar ik wil het spel liever puur spelen :p

Dus dan zal het dan maar zo moeten :(

Nog ff 2 vraagjes:

a) Welk level zitten jullie atm & hoeveel speeluren heb je dan al achter de boeg?
b) Zit er een maximum aan de capaciteit die je kan meenemen? (dit zal wel, aangezien het in verband staat met je strength, maar toch ff vragen :p)

Je kunt twee ringen en een ketting, en wellicht nog wat lichtgewicht kleren enchanten met Feather. Als je terug gaat kom je meestal toch geen vijanden tegen dus kun je je omkleden met Feather-meuk. Dan kun je een enorme hoeveelheid Feather-bonus krijgen. Dan nog een Feather spell en Feather potions, dan moet je wel kunnen ontdekken wat het maximum is.

Je kunt, nu je in de Arcane University kan, enchanten. Daarvoor moet je een Grand Soul Gem (of Azura Star) gevuld hebben met een Grand Soul. (kleinere soul gems kan ook, maar dat is zonde, dan haal je het maximum er niet uit. Kleinere soul gems kun je beter gebruiken om je enchanten meuk mee op te laden.

Persoonlijk laat ik altijd liggen wat ik niet meer mee kan nemen. Maar dan komt het geld iets minder snel (al zit je op level 20 meestal wel aardig in de centen).

Wat je ook kunt doen is misbruik maken van een Bug (zelf nooit gedaan, maar gelezen dat het kon). Als je het paard hebt wat niet dood kan, sla je het paard dood. In de vijfde seconde dat ie dood ligt Loot je gauw z'n body en prop je het vol met alles wat je maar kwijt wil. Het paard respawned en als je je spullen weer terug wilt hebben, mep je het beest dood en haal je gauw alles er weer af. Misschien dat dat na de patch niet meer kan of dat het onzin was. Ik heb zelf dat paard nooit gehad dus ook nooit kunnen testen op waarheid.

/me heeft nu een spell met: Summon Litch 30 sec, 25% chameleon voor 30 sec, fortify magicka 20 pts for 30 sec, fortify blade 5 pts for 30 sec, frost shield 5% for 30 sec 8)

lol, Uuras the Shephard bij Skingrad valt me opeens aan, geloof dat er tijdens het gevecht een schaap dood ging. Met calm proberen, maar maar niet willen Yielden. Ik m'n zwaard opbergen, beetje meeboxen met hem. Afentoe healen, afentoe hem healen. Lekker m'n hand to hand 2 levels omhoog. Wil ie na een kwartier opeens wel yielden :D

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 06-11-2006 20:20]

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

jvo

geen commentaar

[...]
- Turn Undead
- Calm
- Frenzy
- Demoralize
- Rally

Ik vond Frenzy in Morrowind in elk geval handig. Je kan je dan door iedereen laten aanvallen en ze afmaken en bestelen zonder dat er wachten achter je aankomen. In Oblivion ben ik net eigenlijk begonnen en gebruik ik Frenzy nog niet, omdat het hele levelsysteem anders is. Voorlopig wil ik liever niet aangevallen worden. Maar hij is altijd leuk om een stad van top tot teen uit te moorden zonder bounty.

Umbrazwaard in combinatie met Azura's star maakt het wel heel makkelijk.
Ik Summon een Xivilai, ik ga sluipend achter hem zitten, ik geef hem drie klappen (pas bij de derde klap vallen ze terug aan) en bij de derde klap is ie dood en heb ik een grand soul gem :/

Heb nu wel erg veel enchanted meuk en opgeladen wapens :*)

Misschien ga ik bij Glarthir eens Frenzy gebruiken. Heb toch geen zin om die hele quest af te maken :)

• Kosh66
Anoniem: 43565 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 07:58:
Misschien ga ik bij Glarthir eens Frenzy gebruiken. Heb toch geen zin om die hele quest af te maken :)
Je hoeft die lui niet de hele dag te volgen, kijk effe op de Wiki.

Kosh66 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:39:
[...]

Je hoeft die lui niet de hele dag te volgen, kijk effe op de Wiki.
nee, dat was ik ook niet van plan, maar ik heb ook al geen zin om telkens om 12 uur achter die kapel te staan. Ik vergeet het telkens.
Nouja, misschien dat ik hem nog wel eens doe en hem probeer aan te geven. Krijg ik toch maar weer een famepoint :)

• Kosh66
Ook dat is niet nodig, je gaat gewoon iets anders doen en komt een of twee keer om middernacht terug. 8)

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24
Anoniem: 162853 schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:53:
Bedankt voor de vele tips _/-\o_

Ik ben nu op een boogscheut om in de arcane university te geraken, ik zit aan die cave waar je hout(?) moet halen voor een staff. Wel ben ik nog maar level 20, is dat niet wat vroeg? Of is dit net al wat laat? :p
Hehe, ik heb die quest op level 3 gedaan :) . Ben in het begin gewoon bezig gegaan met de guild quests en de main quest gewoon links laten liggen.

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

jpiwf schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:44:
bij het begin van elke dungeon zitten er een paar in een ton. maar doe mij idd maar nighteye, dan heb je die fakkels helemaal niet nodig. je kan ook niet lekker sneaken met die fakkels in je hand...
Ik heb juist een darker dungeons mod geinstalleerd om het 'te' donker te maken zonder fakkels. Maakt het veel spannender en realistischer om in het donker rond te sluipen en af en toe even de fakkel aan te maken om naar traps te speuren :)

Van de spells gebruik ik zeker turn undead om af en toe wat zombies aan het schrikken te maken zodat ik ze niet allemaal tegelijk hoef aan te vallen (of bijvoorbeeld als een vijand er een conjured, die weg te jagen zodat de vijand geen nieuwe conjured, en je hem dus geconcentreerd kan aanvallen).

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

jvo

geen commentaar

Jan Willems schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:22:
[...]
Hehe, ik heb die quest op level 3 gedaan :) . Ben in het begin gewoon bezig gegaan met de guild quests en de main quest gewoon links laten liggen.
Ik was level 10. Net gedaan eigenlijk. Wel even goed voorbereiden. Level 3? Met alle quests voor de mages guild recommendation was ik wel level 10... (Ok, misschien een paar side-quests gedaan. Main story line doe ik altijd op het eind.)

_ep schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:51:
[...]

Ik heb juist een darker dungeons mod geinstalleerd om het 'te' donker te maken zonder fakkels. Maakt het veel spannender en realistischer om in het donker rond te sluipen en af en toe even de fakkel aan te maken om naar traps te speuren :)

Van de spells gebruik ik zeker turn undead om af en toe wat zombies aan het schrikken te maken zodat ik ze niet allemaal tegelijk hoef aan te vallen (of bijvoorbeeld als een vijand er een conjured, die weg te jagen zodat de vijand geen nieuwe conjured, en je hem dus geconcentreerd kan aanvallen).
Ej, dat is best slim. Turn undead naar gesummonde beesten. Helaas summon ik zelf ook altijd beesten, en als mijn gesummonde beesten mijn tegenstander zijn gesummonde beesten aan gaat vallen ben ik weer terug bij af :(

Ik vind dungeons altijd irritant omdat ze donker zijn. Heb er niet zoveel mee, met dungeons of met donker. Ze donkerder maken heeft bij mij ook niet zo gek veel zin, het eerste wat ik doe als ik een dungeon binnen kom is 150s. nighteye spell aangooien.

Verder: voor wie zich verveelt. Ga in Cheydinhal het huis Riverview binnen (lock picken als niemand kijkt (sluipen)) en slacht daar voor de grap iedereen af. Dat gaf nog een grappige verrassing. Misschien wel verstandig om pas te doen als je de mainquest hebt gedaan (of er ver mee bent) anders leg je de link niet.

Eneh.. dat hondje wat je krijgt bij die quest om Umbra op te halen is Creeper 8)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 08-11-2006 08:49]

• Kosh66
Anoniem: 43565 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:45:
[...]
Ik vind dungeons altijd irritant omdat ze donker zijn. Heb er niet zoveel mee, met dungeons of met donker. Ze donkerder maken heeft bij mij ook niet zo gek veel zin, het eerste wat ik doe als ik een dungeon binnen kom is 150s. nighteye spell aangooien.
Zoek effe die helm, wat ik al zei, hierboven:
Kosh66 in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

Dan heb je geen last meer van het donker, als je dat vervelend vindt. 8)

Kosh66 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:14:
[...]

Zoek effe die helm, wat ik al zei, hierboven:
Kosh66 in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

Dan heb je geen last meer van het donker, als je dat vervelend vindt. 8)
Detect Life 20 pts
Night Eye
Water Breathing

Misschien wel handig. Op zich heb ik het allemaal weg geënchant aan ringen zitten (behalve de Night Eye, die moest ik nog enchanten, maar alles bij elkaar op één zo'n helm is ook wel handig :) )

Detect life mis ik overigens niet zo. Ik heb al een invisiblespell van 40 sec :)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 08-11-2006 11:19]

• Kosh66
Anoniem: 43565 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:17:
[...]

Detect Life 20 pts
Night Eye
Water Breathing

Misschien wel handig. Op zich heb ik het allemaal weg geënchant aan ringen zitten (behalve de Night Eye, die moest ik nog enchanten, maar alles bij elkaar op één zo'n helm is ook wel handig :) )

Detect life mis ik overigens niet zo. Ik heb al een invisiblespell van 40 sec :)
Mwah... dan heb je weer 2 handen vrij voor andere leuke dingen, ik noem maar iets:
spoiler:
De "Mundane Ring" (wij als Bretons hebben dan in dat geval 100% resistance to Magicka).

De "Ring of Iron Fist" in combinatie met de "Escutcheon of Chorrol" en de "Amulet of Axes",
dan heb je 100% reflect Damage!

• MPAnnihilator
Ik heb net een lady haar dochter gered uit een stadje ( dochter zat in een kooi ondergronds ) , ik breng die 2 bij elkaar thuis , ik sta er mooi bij , maar die quest lijkt niet te willen vervolledigen. Die 2 karakters zeggen me wel 'dank u' , maar die quest blijft actief , en mijn pijltje blijft ook steeds in de richting wijzen van die moeder. Doe ik iets verkeerds ? ( als iemand weet over welke quest ik het heb , anders zoek ik het wel even op :$ )

Mijn Specs

• Kosh66
Je bedankje is:

spoiler:
een training in de Mercantile skill van +5, voor noppes:
Zie ook:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:A_Shadow_over_Hackdirt

[Voor 43% gewijzigd door Kosh66 op 08-11-2006 22:39]

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Kosh66 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:11:
Je bedankje is
spoiler:
een training in de Mercantile skill van +5, voor noppes

Zie ook:
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:A_Shadow_over_Hackdirt
Spoiler tags aub!

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

chrisstructor schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:26:
Is oscuro's oblivion overhaul nou een must to have?
Het is geen officiele uitbreiding voor zover ik weet?
Ook wordt de uitbreiding niet in de startpost vermeld :*) .

Link : http://jorgeoscuro.googlepages.com/home
Maar even een quotje van mezelf, aangezien ik het spel nog niet heb en nog steeds benieuwd ben of deze update echt een toevoeging is.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Kosh66
De meesten gebruiken deze, om de extra's die er bij zitten of om de anders gelevelde tegenstanders en je eigen skill-leveling aan te passen. Er zijn er ook die alle opties van de mod gebruiken (dit kun je instellen geloof ik).

Ik gebruik hem zelf niet, maar heb ook al tig andere mods draaien. Ze maken het spel gewoon mooier of beter te spelen en in een aantal gevallen worden er bugs weggewerkt die er nog inzaten, zodat het in die situaties niet meer zo irritant is.

Ik kan de game alleen maar aanbevelen, heb er 400+ uren op zitten en ik verveel me nog steeds niet. 8)
Heb net een aantal Quest-mods gedowned die ik ga doen in afwachting van de release van de officiële add-on "Knights of the Nine".

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
chrisstructor schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:46:
[...]

Maar even een quotje van mezelf, aangezien ik het spel nog niet heb en nog steeds benieuwd ben of deze update echt een toevoeging is.
Ik vind het een must, het maakt Oblivion wat het in de eerste plaats al had moeten zijn. Het gevoel dat je in het begin een niemand bent, die elk moment genadeloos afgeslacht kan worden is heerlijk (en soms frustrerend :P).
Verder voegt het veel interessante dingen toe, wapens, armor, speciale NPC's, nieuwe dungeons etc.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• JanW
Als je die patch installeerd moet je zeker wel een compleet nieuwe game beginnen? ;(

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jan Willems schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:35:
Als je die patch installeerd moet je zeker wel een compleet nieuwe game beginnen? ;(
Als je OOO bedoeld, nee het hoeft niet, je kan met wyre bash (geloof ik) je save game editten en met je huidige character verder spelen als het goed is.
Het is wel aan te raden om een nieuwe game te starten, zo voorkom je enige problemen en ervaar je zoals Oblivion had moeten zijn.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• JanW
Zal denk ik gewoon overnieuw beginnen, zo ver ben ik toch niet en heb geen zin in problemen met mijn savegame.

En is er ook een snelle download link (of torrent) voor de patch en de 1.3 versie want de links die daar op de site staan gaan max. 80kb/s.

[Voor 28% gewijzigd door JanW op 10-11-2006 13:44]

• Kosh66
Dat ging inderdaad met Wrye Bash i.s.m. wxPython, zie ook:

http://wrye.ufrealms.net/#WryeBash

Ik moet sneller gaan reageren zie ik.....

[Voor 149% gewijzigd door Kosh66 op 10-11-2006 14:29]

Als je die officiële mods installeert (bvb orrery), ben je dan verplicht een nieuwe game te beginnen of kan je gewoon lekker verder met je save game?

Zelfde vraag voor de patches (die ik totaal vergeten was toen ik mn spel een tijdje terug begon :( ) ?

thx

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 18:59
Anoniem: 162853 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:40:
Als je die officiële mods installeert (bvb orrery), ben je dan verplicht een nieuwe game te beginnen of kan je gewoon lekker verder met je save game?

Zelfde vraag voor de patches (die ik totaal vergeten was toen ik mn spel een tijdje terug begon :( ) ?

thx
Je kan gewoon verder spelen met je saved game.
Je wordt door middel van een popup bekent gemaakt met de nieuwe uitbreiding.
(installeer daarom niet 10 mods te gelijk, dit kan verwarrend zijn!)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• JanW
Herhaal mijn vraag even, is er ook ergens een snelle mirror te vinden voor oscuro's oblivion overhaul, want alles wat er op die site staat werkt niet of gaat 20 kb/s of minder |:(

• JanW
Ok, heb hem nu gedownload en geinstalleerd. Klopt het dat ik dan bij Data Files gewoon het kruisje van Ovlivion.esm naar Oscuro's_oblivion_overhaul.esp moet verplaatsen? Zal wel, ga het zo eens uitproberen dan :) .

Jan Willems schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:56:
Ok, heb hem nu gedownload en geinstalleerd. Klopt het dat ik dan bij Data Files gewoon het kruisje van Ovlivion.esm naar Oscuro's_oblivion_overhaul.esp moet verplaatsen? Zal wel, ga het zo eens uitproberen dan :) .
is zo idd, en als het u niet aanstaat kunt ge ze dan gewoon weer uitvinken :)

hf!

• JanW
Net begonnen en moet toegeven dat het inderdaad iets moeilijker is, had je eerst goblins op het middelste niveau met 1 klap dood, moet je nu soms gewoon echt moeite doen, ook al enkele female guards tegen gekomen.
Het is, imo, een mooie verbetering ten opzichte van het origineel.

Lo, wat een stilte hier de laatste tijd :p

Ik had een vraagje, heeft iemand van jullie deze "Elder Scrolls IV: Oblivion -- Revised & Expanded (Xbox360, PC)" van Prima Guides (de eerste editie van het boek)

http://www.primagames.com....pperl?isbn=9780761555483

Zoja, had ik graag jullie pro & contra's eens gehoord, en of het de moeite waard is dit boek aan te kopen? Want de nieuwe revised & expanded versie komt over dit en 3 dagen uit.

thx,

munk

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 12:32
Weet iemand een site ofzo waar je per video kaart optimale settings kan vinden?
b.v. wat best wel/niet in te stellen voor me ATI 1800XT 512MB?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 15:13
TonyTone schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:15:
Weet iemand een site ofzo waar je per video kaart optimale settings kan vinden?
b.v. wat best wel/niet in te stellen voor me ATI 1800XT 512MB?
Hier vind je een Tweakguide voor Oblivion, wel leerzaam om even door te nemen. Verder zou ik met jouw kaart (afh. van CPU en ram) gewoon eerst alle settings max zetten, kijken hoe het draait en dan langzaam stapjes terugdoen als het niet snel genoeg gaat.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40
The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine (uitbreiding) is vanaf vandaag te koop (in ieder geval @ play.com)
Knights of the Nine
A fallen King has been unchained from the darkness of Oblivion to seek vengeance upon the Gods who banished him. Only a champion pure of heart can vanquish the evil that has been released upon the land. You must heed the call, reclaim the lost relics of the Divine Crusader, and return the Nine to glory. New dungeons, characters, quests, and mysteries await.
heeft iemand hem misschien al? ik vraag me af hoelang de nieuwe questline is :)

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 13:26
hij staat nog niet op Marketplace iig.. daar wacht ik op. :P

ow, ja, introductions.. :P

Korras, speel een aantal maanden al, niet zo veel als ik zou willen.. ik heb ook nog een behoorlijke baan ernaast. op de 360. ik hou niet van gezeur met PC's met spellen, soms werkt het niet, soms wel, gezeur met drivers, etc. voor mij moet 't gewoon werken. op m'n werk moet ik al zat klooien, ik heb dan weinig zin om thuis nog 's een keer verder te gaan.

en oblivion op 1080i is best lekker spelen. :P

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:07
ik ga hm vannavond ff teste als ik tijd heb

• Kosh66
Iemand ervaring met Play.com?

Bezorgen die in Nederland?

Hoe is de service?

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Nog 1 a 2 dagen wachten, spannend hoor; heb em maar bij bol.com besteld. Hoop dat ze em morgen in huis hebben en dan van het weekend weer oblivion spelen.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 23:04

Vuurvoske

Nunquam cede!

Gister weer begonnen, het speelt toch fijner op mijn nieuwe systeem (zie specs) dan op een p4 2,8ghz ht, 1gb pc2700 cl2, en een x850xt agp ;)

Ben warrior, warrior. Gewoon lekker hack en slash. Btw wat is het beste ras voor de warrior. Ben nu imperial. Aangezien ik pas bij kvatch ben kan ik nu nog best opnieuw beginnen.

Ik wil eigenlijk een char wat heavy armor kan, met zwaar en schild werkt en veel kan dragen. Wat is de beste set-up hiervoor? :)

[Voor 52% gewijzigd door Vuurvoske op 22-11-2006 11:57]

Beroeps brabander

Vuurvoske schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:56:
Gister weer begonnen, het speelt toch fijner op mijn nieuwe systeem (zie specs) dan op een p4 2,8ghz ht, 1gb pc2700 cl2, en een x850xt agp ;)

Ben warrior, warrior. Gewoon lekker hack en slash. Btw wat is het beste ras voor de warrior. Ben nu imperial. Aangezien ik pas bij kvatch ben kan ik nu nog best opnieuw beginnen.

Ik wil eigenlijk een char wat heavy armor kan, met zwaar en schild werkt en veel kan dragen. Wat is de beste set-up hiervoor? :)
Check deze link. (staat ook in startpost).Ikzelf had de Redguard genomen. Meer Strenght (dragen) en Endurance (health) en beter met wapens. Ook niet kwetsbaar voor poison en disease zodat je ook zombies zonder vrees dichtbij kunt naderen.
Je zou ook een Nord kunnen pakken. Dan heb je iets meer Heavy Armor in het begin. In plaats van een resist disease/poison heb je dan een resist frost.

Ikzelf ben na een tijdje opnieuw begonnen met een Breton om een Mage te spelen.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 22-11-2006 12:04]

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40
Kosh66 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:43:
Iemand ervaring met Play.com?

Bezorgen die in Nederland?

Hoe is de service?
Ik had de Oblivion Collector's Edition daar besteld, play.com had em het goedkoopst (wel de prijs op ponden ipv euro zetten, dat scheelt een paar euro ;) ), binnen een paar dagen had ik hem (ze bezorgen dus in ook Nederland)
geen ervaringen met de service
Vuurvoske schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:56:

denk dat je het beste een Red Guard of Nord kan zijn, met hoge strength (veel dragen), Endurance (veel health), heavy armor, blade, block en nog wat andere skills

[Voor 45% gewijzigd door -Eraser- op 22-11-2006 13:37]

Anoniem: 123662

-Eraser- schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:35:
[...]
Ik had de Oblivion Collector's Edition daar besteld, play.com had em het goedkoopst (wel de prijs op ponden ipv euro zetten, dat scheelt een paar euro ;) ), binnen een paar dagen had ik hem (ze bezorgen dus in ook Nederland)
geen ervaringen met de service

[...]
denk dat je het beste een Red Guard of Nord kan zijn, met hoge strength (veel dragen), Endurance (veel health), heavy armor, blade, block en nog wat andere skills
Ik heb de CE ook al tijden geleden bij play gekocht. Super want je hebt geen afgeraffelde winkelversie. Service op software... geen idee. Tot nu toe geen probleem gehad met software die bezorgd wordt door play. Die euro/gbp truuk werkt allang niet meer, de euro prijs is hoger omdat er internationale bezorging bij zit.

Voor de expansion ben ik benieuwd naar de ervaringen, vooral de questline. Ik heb zelf namelijk die losse modules al eens via het i-net gekocht, dus als de questline kort is (zoals Mehrunes Razor) dan laat ik em lekker liggen.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 123662 op 22-11-2006 14:26]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee