• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 16:26
bFunk & Eraser: thanks voor de info.

V.w.b. service bedoelde ik of ze defecte exemplaren ook terugnemen (indien het niet aan jezelf ligt natuurlijk, b.v. d.o.a. ofzo).

Het schijnt dat de Knights of the Nine-addon een 20 à 30 uur speeltijd zou leveren.
(Kan ik natuurlijk niet bevestigen, daar ik hem nog niet heb, ik heb het ergens online gelezen...)

[Voor 0% gewijzigd door Kosh66 op 22-11-2006 14:35. Reden: Typo's]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 23:04

Vuurvoske

Nunquam cede!

the tzar en eraser bedankt.

Onderstaand heb ik gefixed:
Name/Class: Vuurvoske / Warrior
Race/Gender: Redguard / Male
Birthsign: The Warrior
Specialization: Combat
Attributes: Strength, Endurance
Major Skills: Restoration, Athletics, Acrobatics, Blade,
Block, Armorer, Heavy Armor

Health/Magicka/Fatigue: 130/60/200
Max Level: 48.5
Encumbrance: 325

Abilities:
- Adrenaline Rush (daily: effects below for 1 min.):
-- Fortify Agility, Speed, Strength, and Endurance (50 pt. Self)
-- Fortify Health (25 pt. Self)
- Resist Poison (constant: 75 pt. Self)
- Resist Disease (constant: 75 pt. Self)

Stats:
INTELLIGENCE-30: Alchemy-5, Mysticism-5, Conjuration-5
WILLPOWER-30: Destruction-5, Alteration-5, Restoration-25
PERSONALITY-30: Illusion-5, Mercantile-10, Speechcraft-5
AGILITY-40: Security-5, Sneak-5, Marksman-5
SPEED-40: Athletics-40, Acrobatics-25, Light Armor-10
STRENGTH-65: Blunt-20, Blade-40, Hand to Hand-10
ENDURANCE-65: Block-30, Armorer-30, Heavy Armor-35
LUCK-50

Beroeps brabander

Anoniem: 123662

Kosh66 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:33:
bFunk & Eraser: thanks voor de info.

V.w.b. service bedoelde ik of ze defecte exemplaren ook terugnemen (indien het niet aan jezelf ligt natuurlijk, b.v. d.o.a. ofzo).

Het schijnt dat de Knights of the Nine-addon een 20 à 30 uur speeltijd zou leveren.
(Kan ik natuurlijk niet bevestigen, daar ik hem nog niet heb, ik heb het ergens online gelezen...)
Ik heb al eerder downloadable content gekocht bij Bethesda die ook in deze addon pack zit. Dus ik word al niet blij van dubbel betalen, als er 20-30 uur aan playtijd in zit haal ik daar die paar dingen vanaf die ik al gespeeld heb (Mehrune's, Orrery, de rest krijg je gewoon) en bij de prijs die dingen optel die ik al betaald heb wordt deze expansie toch wel te duur voor mij. Ik heb er al 300 uur inzitten, alle quests wel zo'n beetje gedaan. Ik denk dat ik deze in de winkels laat liggen. Tis een beetje een mini-expansion, 20-30 uur op een game waar al ong. 250-300 uur aan content in zit. Ik ben de mainquest ook pas gaan spelen toen al level 40+ was, dus tegen de tijd dat ik met 300 uur de MQ afrondde had ik het wel gehad.

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 08:39
dan zou ik je aanraden Gothic 3 te gaan spelen. Dan moet je wel wat bugs kunnen accepteren

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-06 14:41
Anoniem: 123662 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:21:
[...]

Ik heb al eerder downloadable content gekocht bij Bethesda die ook in deze addon pack zit. Dus ik word al niet blij van dubbel betalen, als er 20-30 uur aan playtijd in zit haal ik daar die paar dingen vanaf die ik al gespeeld heb (Mehrune's, Orrery, de rest krijg je gewoon) en bij de prijs die dingen optel die ik al betaald heb wordt deze expansie toch wel te duur voor mij. Ik heb er al 300 uur inzitten, alle quests wel zo'n beetje gedaan. Ik denk dat ik deze in de winkels laat liggen. Tis een beetje een mini-expansion, 20-30 uur op een game waar al ong. 250-300 uur aan content in zit. Ik ben de mainquest ook pas gaan spelen toen al level 40+ was, dus tegen de tijd dat ik met 300 uur de MQ afrondde had ik het wel gehad.
Het is dus ook mogelijk om de extra quest van 20-30 uur te downloaden als een plugin.
Ik dacht dat deze 9 dollar kost. ;)

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Anoniem: 123662 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:21:
Tis een beetje een mini-expansion, 20-30 uur op een game waar al ong. 250-300 uur aan content in zit.
Kan ook meevallen. Als je in het kale spel al zo lang plezier kunt hebben, dan speel je met de uitbreiding misschien ook langer. Volgens mij is de 'officiele' lengte van het kale spel veel minder dan 250-300 uur.

Maar je kan natuurlijk ook de kale game + alle player-made-mods tellen en dan zal het heel wat minder voordelig uitkomen idd.

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

Shao Kahn schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:19:
dan zou ik je aanraden Gothic 3 te gaan spelen. Dan moet je wel wat bugs kunnen accepteren
Zou kunnen, maar ik heb inmiddels NWN2 gekocht, dus ik zal daar voorlopig wel zoet mee zijn.

Anoniem: 162853

Anoniem: 123662 schreef op zondag 26 november 2006 @ 02:01:
[...]

Zou kunnen, maar ik heb inmiddels NWN2 gekocht, dus ik zal daar voorlopig wel zoet mee zijn.
Is het wat te vergelijken met Oblivion, of zijn er toch enkele cruciale verschillen?

Ik dacht dat NWN2 wat meer Online-based was, klopt dit?

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

ja klopt idd. Maar ik vind Oblivion toch wel vetter.

Beroeps brabander

Vuurvoske schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:46:
ja klopt idd. Maar ik vind Oblivion toch wel vetter.
Nog te weinig gespeeld, maar ja, NWN en NWN2 zijn zowel SP als online/MP gericht. Oblivion is leuk maar ik wil wel weer eens party based RPG-en.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

als je party-based wil rpg-en kan je beter guild wars of world of warcraft kopen imho.

Beroeps brabander

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

sorry voor dubbelpost, even kicken :+

Ik mis wat opties in mijn .ini die wel beschreven staan in de startpost, weet iemand hoe dit komt?

Beroeps brabander

• Darth Malak
  • Laatst online: 25-01 16:56

Darth Malak

Sith Lord

Oblivion en NWN2 zijn 2 compleet verschillende type games.

Oblivion is meer een action first person shooter RPG terwijl NWN2 echt een party based RPG (met turn-based elementen) is gezien vanuit een top-down view (tenzij je graag de chase cam wil gebruiken maar dan wordt het praktisch onspeelbaar vanwege het gebrek aan overzicht). De laatste is gebaseerd op DD 3.5 en Oblivion is dat niet.

Niet te vergelijken dus. obvlivion is meer te vergelijken met Gothic III.
Anoniem: 162853 schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:06:
[...]

Is het wat te vergelijken met Oblivion, of zijn er toch enkele cruciale verschillen?

Ik dacht dat NWN2 wat meer Online-based was, klopt dit?

[Voor 4% gewijzigd door Darth Malak op 29-11-2006 13:17]

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Vuurvoske schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:08:
Ik mis wat opties in mijn .ini die wel beschreven staan in de startpost, weet iemand hoe dit komt?
Waarschijnlijk kijk je in de verkeerde INI file (instructies goed lezen!) of anders zijn het misschien opties die normaal verborgen zijn. Maar de meeste staan wel degelijk in de (juiste) ini-file, anders weet je immers niet onder welk kopje je ze zou moeten plaatsen.

Maak ook een backup van je ini voor het geval er iets mis gaat! Niet alle opties zijn veilig op alle machines. Je kunt altijd je ini weer wissen, maar dan ben je al je instellingen dus weer kwijt.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40
_ep schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:30:
[...]

Waarschijnlijk kijk je in de verkeerde INI file (instructies goed lezen!) of anders zijn het misschien opties die normaal verborgen zijn. Maar de meeste staan wel degelijk in de (juiste) ini-file, anders weet je immers niet onder welk kopje je ze zou moeten plaatsen.

Maak ook een backup van je ini voor het geval er iets mis gaat! Niet alle opties zijn veilig op alle machines. Je kunt altijd je ini weer wissen, maar dan ben je al je instellingen dus weer kwijt.
Beide oblivion.ini's (1 in de oblivion map en 1 in mijn documten\my games\oblivion oid) zijn identiek maar als je iets wil aanpassen moet je dat in de ini doen die in 'mijn documtent\etc.' staat, anders heeft het geen effect. De ini in de oblivion map is een backup met alle default settings.

deze guide is trouwens ook wel handig

[Voor 4% gewijzigd door -Eraser- op 29-11-2006 15:15]

-Eraser- schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:14:
[...]
Beide oblivion.ini's (1 in de oblivion map en 1 in mijn documten\my games\oblivion oid) zijn identiek maar als je iets wil aanpassen moet je dat in de ini doen die in 'mijn documtent\etc.' staat, anders heeft het geen effect. De ini in de oblivion map is een backup met alle default settings.

Is idd imo de sterkste guide ivm het uitvoerig tweaken van de .ini. Uitvoerig uitleg bij wat welke command doet, en hoe je deze het best instelt.

Ik zit nu aan lvl 27, na pakweg 60uur spelen, ben arch-mage & ben op dit moment bezig met het uitdunnen van mijn "Quest-lijst", want die telt nu toch al enkele pagina's :p

Iemand een idee hoeveel daedra shrines er zich in de wereld bevinden, en geven die allemaal een speciaal artifact? Heb onlangs, dik tegen mijn goesting (maar ik kon niet anders), de vampire-cure quest moeten doen, man was dat een irritante quest :p

Na het uitdunnen van de "Quest-lijst" ga ik mij focussen op de oblivion gates & Gray fox, die zien er mij wel nog spannend uit.

Btw, hoeveel magicka punten hebben jullie zo? Mijn intelligence & willpower raken stilletjes aan de 100-grens, maar toch heb ik op dit moment nog maar 350 magicka points, op sommige screenshots zie ik mensen met 1000+ magicka points :s

Anoniem: 43565

Ik werd laatst ook opeens vampier. Snel terug naar de autosave voordat ik ging slapen en cure disease gedaan :D . Had ik echt geen zin in, in vampier zijn.

Ik heb geloof ik 480 magicka points. Intelligence en Willpower op 100. Ik ben Breton en heb Mage als sterrenbeeld (is 100 punten extra). Heb twee ringen, 1 ketting, een Robe, een Magemuts, Handschoendingen, laarzen en een schild geënchant met een Grand Soul Gem op Fortify Magicka.
Achteraf bleek het beter om Oblivion steentjes op te halen met Fortify Magicka, die gaan geloof ik hoger, maar de Oblivion Crisis is al over.
(ik las dat die 50 pts aan een enchanted item kunnen geven, dan zou je dus met enchanten 9*50 (broek en shirt ipv een robe) = 450 toe kunnen voegen, + 100 + 50 +50 is 650 max. De rest is cheaten lijkt mij, of er moeten nog ergens hele gave magick enchanted items te vinden zijn)
Overigens kun je aan nieuwe zelfgemaakte spells ook een Fortify Magicka toevoegen.

Mijn favoriete spell is op het moment de Fire 100 pts voor 5 seconden on Touch. Onzichtbaar naar iemand toelopen, dan de Touch met Fire en ze zijn dood 8)7 . Ook een Lich summonnen voor een minuut is handig :) Ik heb dan ook zowel Conjuring als Destruction op 100 8)

Overigens schijnt je magie krachtiger over te komen als je een weakness hebt voor Magicka. Helaas ben ik een Breton dus heb ik juist Magicka resistance, wat de kracht van Magicka af schijnt te zwakken. Maar ik weet niet of dat waar is.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 30-11-2006 11:14]

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

-Eraser- schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:14:
[...]

Oh ik had alles aangepast in de oblivion isntallatie dir. Zal vanavond eens de instellingen wijzigen in de mijn documenten dir.

Beroeps brabander

• Kosh66
@munk:

Er zijn
spoiler:
16 Daedric Quests en die geven allemaal een meer of minder bruikbaar item.
Voor de laatste moet je de vorige 15 gedaan hebben. Echter deze quest is nogal bugged, dus ik hoop dat je hem op de PC speelt? Dan kun je je eruit redden, indien nodig, via de console.

Voor The_Tzar (a fellow Breton :) ):

Heb je FrostCrag Spire en ook de FrostCrag Spire Addon (de laatste is te DL-en op TES en op PES, dacht ik)?
Deze geeft je:
spoiler:
een aantal extra ruimtes naast de woonruimte waarin je in één ervan een Gate kunt openen en dus weer naar Oblivion toe kunt. Met die Sigil-stones heb ik mijn Ebony Armour een boost van 250 Magicka gegeven.

[Voor 29% gewijzigd door Kosh66 op 30-11-2006 14:31]

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Heb Knights of the Nine uitgespeeld en was een hele leuke (en makkelijke) quest. Heb er twee uur over gedaan (pc versie).

D. Ninjai schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:42:
Heb Knights of the Nine uitgespeeld en was een hele leuke (en makkelijke) quest. Heb er twee uur over gedaan (pc versie).
2 uur? Ouch, dat is wel erg kort. Mehrunes' Razor is dan ook nog iets van 2 uurtjes, Orrery half uurtje. Extra speeltijd in de expansion dus <10 uur :|

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 21:06
D. Ninjai schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:42:
Voor welk level character is die expansion eigelijk bedoeld ?

• D. Ninjai
  • Nu online
XSNL schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:32:
[...]

Voor welk level character is die expansion eigelijk bedoeld ?
Geen idee. Ik was zelf level 6 op dat moment toen ik eraan begon.

[Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 01-12-2006 09:41]

• Kosh66
D. Ninjai schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:41:
[...]

Geen idee. Ik was zelf level 6 op dat moment toen ik eraan begon.
Lijkt me meer afhankelijk van welke "gadgets" je hebt gevonden en je combatskills.

2 uur is trouwens wel erg snel, wist je van te voren al wat je moest doen of zo (UESP-Wiki)?

[Voor 14% gewijzigd door Kosh66 op 01-12-2006 10:49]

Kosh66 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:28:
[...]

Lijkt me meer afhankelijk van welke "gadgets" je hebt gevonden en je combatskills.

2 uur is trouwens wel erg snel, wist je van te voren al wat je moest doen of zo (UESP-Wiki)?
Met quicktravel en je nergens anders door laten afleiden schiet je aardig snel door een guild of een quest heen.

Als je ook nog eens al dan niet onzichtbaar langs alle beesten heen rent zonder ze af te maken gaat het helemaal rap :P

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 01-12-2006 11:40]

• D. Ninjai
  • Nu online
Kosh66 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:28:
[...]

Nee. Je wordt voornamelijk van hot naar her geslingerd (en met een paard gaat het vrij rap) en je krijgt voldoende aanwijzingen (waaronder een speciale kaart) om alles snel te vinden en voltooien. Er zijn wel een paar leuke puzzels maar die had ik zelf zo door.

spoiler:
Als eerst moet je op verschillende plaatsen bidden (snel met de paard er heen rijden, even bidden en op naar de volgende). Vervolgens armor onderdelen verzamelen (helm, harnas, handschoenen, broek, schoenen, schild en een zwaard) en die tombes zijn niet zo groot alhoewel er eentje is met de grootte van Mehrunes' Razor). En als laast een badguy verslaan die zo om ligt met je nieuwe zwaard.

[Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 01-12-2006 12:02]

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Anoniem: 162853 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:58:
[...]

Is idd imo de sterkste guide ivm het uitvoerig tweaken van de .ini. Uitvoerig uitleg bij wat welke command doet, en hoe je deze het best instelt.

Ik zit nu aan lvl 27, na pakweg 60uur spelen, ben arch-mage & ben op dit moment bezig met het uitdunnen van mijn "Quest-lijst", want die telt nu toch al enkele pagina's :p

Iemand een idee hoeveel daedra shrines er zich in de wereld bevinden, en geven die allemaal een speciaal artifact? Heb onlangs, dik tegen mijn goesting (maar ik kon niet anders), de vampire-cure quest moeten doen, man was dat een irritante quest :p

Na het uitdunnen van de "Quest-lijst" ga ik mij focussen op de oblivion gates & Gray fox, die zien er mij wel nog spannend uit.

Btw, hoeveel magicka punten hebben jullie zo? Mijn intelligence & willpower raken stilletjes aan de 100-grens, maar toch heb ik op dit moment nog maar 350 magicka points, op sommige screenshots zie ik mensen met 1000+ magicka points :s
Je moet de Dark Brotherhood quests ook eens doen, dat was IMO de interessantste faction om missies van te doen.

Ticking away the moments that make up the dull day

Radagast2005 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:50:
[...]

Je moet de Dark Brotherhood quests ook eens doen, dat was IMO de interessantste faction om missies van te doen.
Ik zal die dan maar eens doen, alhoewel, toch eerst eens zien voor de gray fox :p

Mijn destruction is eindelijk 100 \o/

• D. Ninjai
  • Nu online
Nu ik Knight of the Nine ben is het niet verstandig om onschuldige mensen te vermoorden dus de Dark Brotherhood joinen is voor mij geen optie of ik raak mijn armor van the Nine kwijt. :(

• Kosh66
Is dat zo'n ramp dan? Het is toch maar wat "normaler" uitziend armor met de kwaliteit van Daedric Armor (in mijn geval toch, want het schijnt leveled armor te zijn). Het enige voordeel is/zijn de entchantments die erop zitten, toch?

spoiler:
Ik ben nu bij de laatste quest van KotN (Knights of the Nine) en tot nog toe kon ik alles
aan met mijn met magicka ge-entchante Ebony Armor (en ringen en necklace). Dit vind ik trouwens een stuk mooier als dat Daedric Armor.

[Voor 6% gewijzigd door Kosh66 op 04-12-2006 11:29]

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik heb net ook Knights of the nine gekocht. Nu heb ik alleen een probleem. Ik heb Oblivion net opnieuw geïnstalleerd en ik wou Patch 1.1 die op de dvd erbij geleverd zit installeren. Maar nu geeft hij aan bij OblivionLauncher.exe dat hij deze niet kon vinden, wel een met dezelfde naam, maar niet dezelfde inhoud. Nu breekt hij dus het patchen af. Dit terwijl ik allebei de versies legaal heb.
Ik heb al geprobeerd om de patch van het internet af te halen, wil ook niet lukken en ook nog de OblivionLauncher.exe van de Oblivion DVD gekopiëerd. Ook heb ik Oblivion voor de tweede maal opnieuw geïnstalleerd op een andere plek.
Ik draai Windows Vista, zou dit het probleem kunnen zijn?

edit:
Laat maar, heb het al gevonden :) De patch die ik heb gedownload en degene die op de DVD staat is de US patch denk ik. Ik heb net de UK patch 1.1 gedownload en die wil wel installeren. Stom dat ze de verkeerde patch op de DVD zetten. Nu even proberen!

[Voor 22% gewijzigd door Infinchible op 05-12-2006 18:45]

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 17:28

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb de XBOX360 versie, maar ik zit echt helemaal vast en heb geen zin meer om opnieuw te beginnen. Ik zit in een quest dat je in een schilderij gaat en dat je trollen moet killen. Je krijgt terpentine mee.. hiermee heb ik drie trollen kunnen doden, maar zonder die terpetine lukt het niet, want mijn mannetje is gewoon nog te zwak (dark elf, magic en beetje sword). Je kunt er dus niet uit zonder die dingen gedood te krijgen en heb echt enorm veel geprobeerd, maar ze smacken me in 4/5 klappen dood, wat moet ik doen?

BF1: Don-Panio

• gwystyl
  • Laatst online: 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Preddie schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:48:
Ik heb de XBOX360 versie, maar ik zit echt helemaal vast en heb geen zin meer om opnieuw te beginnen. Ik zit in een quest dat je in een schilderij gaat en dat je trollen moet killen. Je krijgt terpentine mee.. hiermee heb ik drie trollen kunnen doden, maar zonder die terpetine lukt het niet, want mijn mannetje is gewoon nog te zwak (dark elf, magic en beetje sword). Je kunt er dus niet uit zonder die dingen gedood te krijgen en heb echt enorm veel geprobeerd, maar ze smacken me in 4/5 klappen dood, wat moet ik doen?
Veel heen en weer blijven rennen, en als het kan op rotsen springen en vanaf daar een ranged weapon gebruiken (boog of staf). Dan zou het uiteindelijk moeten lukken.

Preddie schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:48:
Heb je nog wat handige spells, scrolls en wat gif-potions?

Je kunt altijd slaan met zwaard en dan achteruit wegrennen. Meestal slaan ze dan gewoon mis, waarna je weer kunt uithalen. Een goede pijl en boog-spot vinden kan ook nog.

Maar niet getreurd, als het echt niet lukt kun je altijd nog:
de difficulty-slider even naar nul sleuren in de settings. Dan is het spel makkelijk, slacht je de trollen af en daarna zet je hem weer op normal :)

ik wordt overigens ook nog altijd in 4/5 klappen dood gesmacked, maar ik roep altijd een lich of een frost attronach op, fortify al mijn eigenschappen of ik loop er invisible er naar toe om een 5 seconds 100 pts fire on touch te doen 8) Vooral dat laatste is erg effectief, meestal vallen ze om en gaan ze dood voordat ze weer op hun voeten komen :*)

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 07-12-2006 12:27]

• Kosh66
Wat ie ook kan doen, is als hij zijn Alchemy-kit bij zich heeft, met het "Painted Troll-Fat" van de gesneuvelde trolls mooie potions maken. Het herstelt je health en magicka, dus dan kan hij recoveren en ze voor een korte tijd aanvallen met meer magicka.

@The_Tzar:
spoiler:
Kijk eens naar de volgende tip van mij: Kosh66 in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..." Dan doen ze je bijna niks meer.... 8)

[Voor 29% gewijzigd door Kosh66 op 07-12-2006 17:18]

• Paniohitus
  • Laatst online: 06-05 17:28

Paniohitus

Paniohitus

Bedankt voor de goede tips, ik ben weer thuis en ga het nu weer proberen :) Ik houd jullie op de hoogte...

jaaa, is gelukt, met veel doodgaan en sneaken uiteindelijk en nog 1 monster gedood te hebben :)

[Voor 31% gewijzigd door Paniohitus op 07-12-2006 20:30]

BF1: Don-Panio

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07

Haan

dotnetter

Zijn er nog veel mensen die spelen? Ik heb het een half jaar geleden heel veel gespeeld, maar ik heb even pauze gehouden tot ik een betere videokaart zou hebben en dat is nu het geval :*) (Radeon X1950pro ipv 6600GT).

Zijn er intussen nog mods die echte aanraders zijn?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 13:37
Zijn er ook pack aanwezig die een aantal mods bevatten voor oblivion. Ik heb namelijk het spel opnieuw geinstalleerd. Mis alleen nog de grafische mods en eventuele additionele mods voor game play. Standaard is het grafisch wel ok, maar het kan beter.

zoals eerder gepost staan hier een aantal goede mods opgesomd:
http://www.pixelrage.ro/a...e-been-inhouse/261,0.html
Natural Environments is een aanrader
De Elven Cartographers Color Map kreeg ik niet werkend
BTMod is een aanrader (voor de User Interface -> 20 items onder elkaar ipv 7)

Verder heb ik de Decorater Assitance voor het inrichten van je huis
KeyChain om te voorkomen dat je tig sleutels door moet scrollen. Let wel op dat ze nog steeds allemaal geladen worden en dat het dus nog steeds trager wordt als je er enorm veel bij je hebt dus dat het nog steeds de moeite loont om ze van tijd tot tijd te archiveren in je huis.

meer heb ik er volgens mij niet, voor de laatste twee moet je even googlen.
Anoniem: 43565 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:26:
zoals eerder gepost staan hier een aantal goede mods opgesomd:
http://www.pixelrage.ro/a...e-been-inhouse/261,0.html
Natural Environments is een aanrader
Het meeste wel, maar in plaats van Natural weather heb ik liever Atmospheric Weather System, deze vind ik mooier dan Natural Weather en wordt nog zeer regelmatig geüpdate, waar Natural Weather nooit meer geüpdate zal worden, dus de bugs zullen blijven (sneeuw in Oblivion enzo :+ )
De rest van NE is natuurlijk wel een must.
De Elven Cartographers Color Map kreeg ik niet werkend
Hoe krijg je dat voor elkaar? Wel in de goeie map gedaan? Kan je toch niet echt fout doen?
Ik gebruik overigens Elven Map Redux die vind ik net een tikje mooier (vooral door de icoontjes :P )
BTMod is een aanrader (voor de User Interface -> 20 items onder elkaar ipv 7)
Ik neem dan de Phinix Immersive DarkUI, dat is een combinatie-mod met deze mods:
BTmod v2.20
Dark UI
Dark UI Loading Screens
DarNified UI
Immersive Interface
meer heb ik er volgens mij niet, voor de laatste twee moet je even googlen.
Ik heb nu 53 mods geïnstalleerd staan :X
(Waaronder geen enkele officiële :P )

[Voor 5% gewijzigd door anandus op 11-12-2006 11:06]

anandus schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:05:
[...]
Het meeste wel, maar in plaats van Natural weather heb ik liever Atmospheric Weather System, deze vind ik mooier dan Natural Weather en wordt nog zeer regelmatig geüpdate, waar Natural Weather nooit meer geüpdate zal worden, dus de bugs zullen blijven (sneeuw in Oblivion enzo :+ )
Gezien mijn videokaart ben ik niet meer op zoek gegaan naar een verbeterd water-iets omdat dat meestal ook gelijk meer van de videokaart vergt. Desondanks zitten er nu wel wat onderwaterbugjes in als je diep gaat zwemmen. Ook sneeuw in Oblivion is nogal apart al kom ik daar nu bijna toch nooit meer.

Misschien dat ik die van jou nog eens bekijk. Wat me persoonlijk het meest beviel was dat de bomen groter waren zodat een bos ook echt op een bos gaat lijken. Al weet ik niet meer helemaal zeker of dat wel van deze mod afkomstig kwam :+
[...]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Wel in de goeie map gedaan? Kan je toch niet echt fout doen?
Ik gebruik overigens Elven Map Redux die vind ik net een tikje mooier (vooral door de icoontjes :P )
Geen idee, gewoon de beschrijving gevolg maar alles was nog gewoon hetzelfde. Heb het iets van drie keer geprobeerd. Ik zal die van jou nog wel eens proberen. Alleen heb ik nu een tijdje niet gespeeld en die zeeën van vrije tijd wat dat opeens opleverde bevalt me ook wel :+

Alhoewel ik die van jou eigenlijk niet zo heel erg mooi vind.
[...]
Ik neem dan de Phinix Immersive DarkUI, dat is een combinatie-mod met deze mods:
BTmod v2.20
Dark UI
Dark UI Loading Screens
DarNified UI
Immersive Interface
die is wel erg donker :P
[...]
Ik heb nu 53 mods geïnstalleerd staan :X
(Waaronder geen enkele officiële :P )
Anoniem: 43565 schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:12:
Gezien mijn videokaart ben ik niet meer op zoek gegaan naar een verbeterd water-iets omdat dat meestal ook gelijk meer van de videokaart vergt.
Er zijn enorm veel water mods, in de categorie 'best goede watermods' zijn er een stuk of 7. Ik heb nog steeds niet mijn keuze kunnen maken...
Misschien dat ik die van jou nog eens bekijk. Wat me persoonlijk het meest beviel was dat de bomen groter waren zodat een bos ook echt op een bos gaat lijken. Al weet ik niet meer helemaal zeker of dat wel van deze mod afkomstig kwam :+
Ja, volgens mij wel, Natural Environments bestaat uit Natural Weather en nog 3 andere dingen. Een van die andere 3 dingen zorgt voor grotere bomen, geloof ik :)
(Ik vervang dus alleen NW door AWS, niet de andere 3, die gebruik ik ook, zou niet zonder kunnen :) )
Alhoewel ik die van jou eigenlijk niet zo heel erg mooi vind.
De icoontjes, hè? Ben een sucker voor mooie icoontjes :P
die is wel erg donker :P
Ik kan je vertellen dat dat donkere enorm bevalt, zeker als je een aantal uur achter elkaar speelt merk je dat het minder vermoeiend op de ogen is :)

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 11-12-2006 11:23]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

westergas

rikkie_pc

Hallo mensen even een vraagje,

Ik had een paar leuke wapens/armour gevonden in diverse quests. Ik dat dus in een kist gestopt in de fighters guild, niet wetende dat dat nu allemaal weg is :(
Echt hard balen maar ik was alweer te ver gevorderd om dat allemaal weer terug te halen.

Is het zo dat de enige plaats om iets veilig op te slaan een eigen huis is? Ik heb namelijk het haunted huis gekocht in anvil. De barriere in de kelder is opgeheven maar dat spook in de kelder krijg ik nog even niet dood. Als ik die gast nu even met rust laat, liggen mijn spullen daar wel veilig?

Alvast bedankt!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Kosh66
anandus schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:05:
[...]

[...]
Voor Natural Weather is een fix voor, zodat het probleem met sneeuw en heldere lucht in Oblivion zich niet meer voordoet. (Als je wilt, kan ik hem je wel opsturen, hij is niet groot.) :+

@ The_Tzar:
V.w.b. de Elven Map-troubles: Misschien is dit een probleem met Archive Invalidation? Even door Wrye Bash of de OBMM halen, dan is ook dit opgelost. 8)
w3sTErGaS schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:25:

Is het zo dat de enige plaats om iets veilig op te slaan een eigen huis is? Ik heb namelijk het haunted huis gekocht in anvil. De barriere in de kelder is opgeheven maar dat spook in de kelder krijg ik nog even niet dood. Als ik die gast nu even met rust laat, liggen mijn spullen daar wel veilig?

Alvast bedankt!
Volgens mij is het daar pas veilig, als je alle ongenode gasten (ghosts, etc) verdreven hebt en de "eigendomsacte" hebt gekregen. Anders is het niet je eigen huis namelijk.

[Voor 21% gewijzigd door Kosh66 op 11-12-2006 13:22]

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:05
Als ik oblivion speel valt het beeld na ongeveer 10 min spelen weg. Het kompas en hp/mana/fatigue balk kan ik nog wel zien. Dan moet ik op escape drukken, game saven en het spel weer helemaal opneiwue opstarten dan doet hij het weer een paar min. Ik heb het probleem nog niet eerder gehad heb het spel eerder wel goed werkend op mijn pc gehad.

En alleen oblivion heeft dit probleem alle andere games werken perfect.

Wat ik al geprobeerd heb:
Game opniuew instaleren.
Patch instaleren.

Specs:
3700+ (939)
1,5 gig DDR400 Kingston
XFX 7800GTX

Probeer eens andere videokaart-drivers. Bij mij gingen grafische problemen (vlakken die opeens oneindig ver doorliepen) weg nadat ik mijn videokaartdrivers gedowngrade had.

• Metalbuster
Hij heeft het nu nog steeds maar wel minder, kan er nu wel mee leven.
Heb inmiddels een dark-elve angemaakt (of was het nu night elve) custom class met sneak, security,
marksman, blade, acrobatics, light armor en athletics op level 3.

Vindt het best wel weer een mooi spelletje om te spelen, veel beter als Gothic 3.

Er zijn ook third-party patches. Die zijn op de wiki-pagina's uit de startpost wel terug te vinden denk ik. Misschien dat die net wat meer oplossen dan de officiële patch.

maar als het zo weinig gebeurt dat je er wel mee kunt leven, kun je het misschien beter laten zitten. Het spel is helaas nogal buggy.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En ik ben nog steeds mijn paard kwijt... Shadowmere is nergens meer te vinden. En dood kan 'ie toch niet?? Ik heb al een vind-je-paard mod geinstalleerd, maar dan moet je je paard eerst "taggen". En dat gaat nu dus niet...
Weet iemand een manier om dat beest terug te vinden? Wellicht een andere mod? Die wiki pagina kom ik niet meer op...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Links van Cheydinhal heb je Fort Farragut waar je Shadowmere hebt gekregen. Als het goed is is hij daar weer terug gekeerd. Als dat niet zo is, moet je even een ander paard rijden en rusten, dan moet hij toch echt wel terugkeren.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:05

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ah, dan zal ik eens kijken vanmiddag.

Nog iets voor geinteresseerden: Na het spelen van de Knights of the Nine add-on ben je al je infamy kwijt. Dat klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar als je net als ik alle Deadra Shrine quests wilde doen... Dat gaat dus lastig worden (je moet immers een beetje schofterig zijn voor die quests :P ). Ik ga zelf eens kijken voor drain personality pots en spells. Maar wellicht is dit iets om rekening mee te houden!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• shoalin
  • Laatst online: 07-04 18:09
Ik heb nu heel veel items in mijn inventory met grote waarde. Nu wil ik deze verkopen. Welke winkel of iets anders heeft het meeste geld te besteden? Want heel veel gaan maar rond de 1500.

shoalin schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:46:
Ik heb nu heel veel items in mijn inventory met grote waarde. Nu wil ik deze verkopen. Welke winkel of iets anders heeft het meeste geld te besteden? Want heel veel gaan maar rond de 1500.
Veel hoger ga je volgens mij niet komen. 1500 is inclusief invest in store neem ik aan. Of je moet mods installeren of cheaten.

Anoniem: 185062

Ik heb btw ook 2 questbugs. Heb de nieuwste patch maar nog steeds bugs. Mijn eerste quest waar ik niet verder kom is Azani Blackheart van de fighters guild. Ik ben bij die elven grot. Daar zit ik met die Oryen de hele grot te verkennen en hoe moet ik dan verder?

Daarnaast heb ik een quest in Bruma waar je een vampier moet ontmaskeren. Ik kan niet in zijn kamer komen bij dat cafe waar hij slaapt. De waard vertrouwt me niet genoeg en ik heb hem al gebribed.

Alvast bedankt.

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Anoniem: 185062 schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:04:
[...] De waard vertrouwt me niet genoeg en ik heb hem al gebribed.
Dat klinkt meer als een gebrek aan 'personality' dan een questbug.

Ik heb btw ook 2 questbugs. Heb de nieuwste patch maar nog steeds bugs. Mijn eerste quest waar ik niet verder kom is Azani Blackheart van de fighters guild. Ik ben bij die elven grot. Daar zit ik met die Oryen de hele grot te verkennen en hoe moet ik dan verder?

Daarnaast heb ik een quest in Bruma waar je een vampier moet ontmaskeren. Ik kan niet in zijn kamer komen bij dat cafe waar hij slaapt. De waard vertrouwt me niet genoeg en ik heb hem al gebribed.

Alvast bedankt.
charm-spell proberen.

• Anoniem: 171278
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat zijn nou eigenlijk de must-have mods? Ik heb een tijd lang al niet meer gespeeld, maar met OOO vind ik het wel weer interessant :)

Misschien is het handig om in de startpost een lijst te maken met mods die dingen aanpassen, en waar er meerdere mogelijk zijn (hierboven las ik al een discussie over weer-mods) een paar opties te geven met misschien kort voor- en nadelen? Ik heb bijvoorbeeld geen idee welke UI mod op dit moment als beste geldt.

En what about de echt grote mods, zeg maar ter grote van een expansion? Ik weet dat er een paar in ontwikkeling waren, maar ik heb geen flauw idee hoe het daar nu mee staat :P

Kortom, een lijstje must have mods zou ik erg waarderen, al dan niet in de startpost :)

edit:
Zie net dat er hierboven al wel een soort lijstje staat. Dan nog, in de startpost per onderdeel (UI / omgeving / ...) zou erg leuk zijn.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 26-12-2006 23:56]

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Anoniem: 171278 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:48:
Wat zijn nou eigenlijk de must-have mods? [...] Misschien is het handig om in de startpost een lijst te maken met mods die dingen aanpassen [...]
Zo'n lijst wordt veel en veel te lang. Er zijn echt honderden mods en iedereen heeft weer andere voorkeuren. Kijk maar eens op tescreens.be's Oblivion Mod WIki wat een mooie bron is om te 'beginnen' :)

• Anoniem: 171278
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
_ep schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:06:
[...]

Zo'n lijst wordt veel en veel te lang. Er zijn echt honderden mods en iedereen heeft weer andere voorkeuren. Kijk maar eens op tescreens.be's Oblivion Mod WIki wat een mooie bron is om te 'beginnen' :)
Ik heb het over een lijst van must-have mods, niet een verzameling van mods die rocketlaunchers toevoegen, alle merchants oneindig veel geld geven, uberzwaarden op de tafel van het fighters guild leggen en weet ik veel wat nog meer. Die kan ik zelf wel vinden via de oblivion mod wiki ja, of via Planet Elderscrolls, dat is het probleem niet. Ik heb het over mods die echt de spelervaring verbeteren, zoals OOO, BTmod, Natural Environments etc. En grote mods, waar een team aan werkt, die factions, quests, items, etc. toevoegen, zoals je bijvoorbeeld Wizard's Island had voor Morrowind. Als je die wil vinden via de Oblivion mod wiki ben je dagen bezig met alleen al de beschrijving van alle mods lezen.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 28-12-2006 00:04]

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Anoniem: 171278 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:02:
Ik heb het over een lijst van must-have mods, niet een verzameling van mods die rocketlaunchers toevoegen, alle merchants oneindig veel geld geven, uberzwaarden op de tafel van het fighters guild leggen en weet ik veel wat nog meer.
Blijft dat sommige mensen die rocket launchers en merchants met oneindig veel geld 'must have' vinden, terwijl anderen bijvoorbeeld OOO echt niet zien zitten. De term 'spelervaring verbeteren' is veel te subjectief om 'een' lijst op te stellen. Op het Elderscrolls mod-forum is al sinds het begin geprobeerd dit soort lijsten te maken, en dat loopt vrijwel altijd op 'geruzie' uit omdat zodra een selectie gemaakt wordt mensen gaan klagen over overgeslagen mods.

Bovendien denk ik dat het aantal mods van de 'rocketlauncher' categorie beperkt is tegenover wat je bij de 'must have' zou kunnen plaatsen (afhankelijk van hoe breed of smal je wilt dat je selectie wordt). Maar je mag natuurlijk altijd je eigen lijst maken en die publiceren.

Overigens zijn in dit topic (of een van de voorgangers) al een aantal keer persoonlijke lijstjes gepost met gebruikte mods zodat je daar een goed start- (of eind-) punt zou kunnen vinden met een beperkt aantal mods om te proberen. Ik heb daar toen ook een lijstje van gepost (screenshot van de lijst in de oblivion launcher). Die zijn vast nog terug te vinden via de search.

(edit: Ik wil hiermee niet zeggen dat ik vind dat er geen lijst mag komen, maar dat ik denk dat het weinig succes zal hebben. Als iemand een lijst wil maken mag dat natuurlijk best, en om te veel off-topic discussie te voorkomen zal ik het er verder ook niet meer over hebben)

[Voor 8% gewijzigd door _ep op 28-12-2006 12:43]

• chriscjw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2019
Nou jongens ik weet niet hoe het bij jullie zit maar: Ik heb het spel op 1 april geinstalleerd en nu we 8 maanden verder zijn heb ik m al tig keer uitgespeeld en heb nu alle missies gedaan. 60/8 = 7,5 euro per maand. Misschien dat WOW me meer plezier brengt? Ik ben eigenlijk best teleurgesteld nu. Het enige wat ik kan doen is nog een wandelingetje maken daar omdat de graphics zo vet zijn...

• chriscjw

Alvast bedankt.
Je moet de hele grot verkennen. Het hele kaartje moet te zien zijn op je scherm zeg maar. Dan loop je naar de uitgang en spreek je hem aan. Is geen bug hoort zo.

chriscjw schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 10:04:
Nou jongens ik weet niet hoe het bij jullie zit maar: Ik heb het spel op 1 april geinstalleerd en nu we 8 maanden verder zijn heb ik m al tig keer uitgespeeld en heb nu alle missies gedaan. 60/8 = 7,5 euro per maand. Misschien dat WOW me meer plezier brengt? Ik ben eigenlijk best teleurgesteld nu. Het enige wat ik kan doen is nog een wandelingetje maken daar omdat de graphics zo vet zijn...
ja, op een gegeven moment heb je een spel wel uitgespeeld ja :P
Wat je kunt doen is zelf missies maken. Het is wel tijdrovend werk, maar je kunt alles downloaden, tutorials volgen, alles opzoeken. Werk een vet idee uit. Maak een missie waarin je een vet rockconcert moet organiseren in Oblivion 8) .

• chriscjw
Anoniem: 43565 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:24:
[...]

ja, op een gegeven moment heb je een spel wel uitgespeeld ja :P
Wat je kunt doen is zelf missies maken. Het is wel tijdrovend werk, maar je kunt alles downloaden, tutorials volgen, alles opzoeken. Werk een vet idee uit. Maak een missie waarin je een vet rockconcert moet organiseren in Oblivion 8) .
haha een rockconcert ;) yeah 8) maar ik denk het niet.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:05

Hu9o

Schokkend

Oh wat baal ik nu :'(

Ik ben vampier, heb alle quests gedaan voor dat kruidenvrouwtje. Nu blijkt dat ik het vampire dust from the powerful Handiril heb gebruikt voor een potion...

Is er een manier om via player.additem dit item weer terug te krijgen??

en nee een savegame heb ik niet meer.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:05

DropjesLover

Dit dus ->

Hu9o schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:29:
Oh wat baal ik nu :'(

Ik ben vampier, heb alle quests gedaan voor dat kruidenvrouwtje. Nu blijkt dat ik het vampire dust from the powerful Handiril heb gebruikt voor een potion...

Is er een manier om via player.additem dit item weer terug te krijgen??

en nee een savegame heb ik niet meer.
tuurlijk kan je het terug krijgen via player.additem, maar dan moetje ff in de editor de code opzoeken van dat spul dus

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Waar kan ik die codes vinden?

Damn, ik zocht in google op Handiril, maar het is Hindaril (kl*te wiki)

codes

[Voor 92% gewijzigd door Hu9o op 31-12-2006 12:52]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Heb het spel nu en wilde na installatie meteen updaten naar de laatste patch.
Hij stopt echter op 13 % met de melding :

file contents do not match.....ofzo.....

Iemand anders dit probleem gehad met de patch?Herinstallatie van oblivion levert de zelfde foutmelding bij patchen.

[Voor 13% gewijzigd door chrisstructor op 03-01-2007 12:25]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Soms helpt het als je het spel voor het updaten eerst een keer opstart.

• D. Ninjai
  • Nu online
Wel de Europese versie van de patch gepakt?

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Dat zou het best wel eens kunnen zijn 8)7
Heb zelf hier de englishversion willen patchen.
We zullen zien ;)

En ind ;)
Nu alle tweakjes en OOO nog installeren :X

[Voor 20% gewijzigd door chrisstructor op 03-01-2007 12:44]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• D. Ninjai
  • Nu online
Ké. :)

Er komt weer een nieuwe uitbreiding aan: Bron
Het gaat in dit geval om the Shivering Isles en onze Amerikaanse collega's van PC Zone hebben de eerste concrete informatie vrijgegeven.

De uitbreiding zal goed zijn voor zo'n dertig gameplay, zal nieuwe quests en monsters bevatten en een nieuw land dat je ziet veranderen naar aanleiding van jouw vitale 'leven-of-dood-beslissingen'.

Het verhaal gaat over een 'gate' die zich heeft geopend in Nibben Bay, die leidt naar de realm 'the Shivering Isles'. Daar moet je een aantal proeven doorstaan voor Sheogorath, de god van de waanzin.
Woohoo \o/
Spank me and call me Maria :D

Van mij mogen ze Oblivion zo nog 5 uitbreidingen geven (zeker als het dertig uur (*O*) gameplay betreft!)
"One quest has you deciding the fate of a group of adventurers who have strayed into a dungeon in search of great riches. You, along with one of Sheogoraths minions get to decide the fate of said adventurers, as Sheogorath has already decided that they are to die. You can kill them outright, or use traps and illusions within the dungeons to drive them insane (ie the adventurers see a locked cage filled with unimaginable riches - you can opt to electrify the cage, killing anyone who touches it, walk in and kill them yourself, or drop thousands of key in the room, driving them insane as they search for the real one)."
Nasty :P

[Voor 68% gewijzigd door anandus op 04-01-2007 14:19]

Anoniem: 171422

Klinkt goed, die quests van Sheogorath zijn gegarandeerd fun, vooral als je anderen tot waanzin mag drijven >:)

* Anoniem: 171422 moest in Morrowind voor Sheogorath een Bull Netch dood maken met een vork :X

• BFmango
  • Laatst online: 17:21
Kosh66 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:23:
@munk:

Er zijn
spoiler:
16 Daedric Quests en die geven allemaal een meer of minder bruikbaar item.
Voor de laatste moet je de vorige 15 gedaan hebben. Echter deze quest is nogal bugged, dus ik hoop dat je hem op de PC speelt? Dan kun je je eruit redden, indien nodig, via de console.

Voor The_Tzar (a fellow Breton :) ):

Heb je FrostCrag Spire en ook de FrostCrag Spire Addon (de laatste is te DL-en op TES en op PES, dacht ik)?
Deze geeft je:
spoiler:
een aantal extra ruimtes naast de woonruimte waarin je in één ervan een Gate kunt openen en dus weer naar Oblivion toe kunt. Met die Sigil-stones heb ik mijn Ebony Armour een boost van 250 Magicka gegeven.
Die addon; FrostCrag Spire Addon kan ik nergens vinden. Heb je daar mischien een linkje voor? Ik FrostCrag Spire zelf al geinstalleerd :)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik ben de gek geweest die onlangs Oblvion ook nog eens voor mijn 360 heeft aangeschaft nadat ik hem al 2x heb uitspeeld op de PC. :)

Probleem alleen: de 360 is buggy... Heeft al 2x mijn console doen crashen!! :(

En veel irritanter (HELP): ik ben Martin en Jaeffry kwijt.. . Moet ze naar de ... nemen maar heb ze waarschijnlijk gevraagd ergens te wachten en kan ze nu niet meer vinden en kan dus niet meer verder. :(

Iemand een idee??

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Correctie: 3 keer doen crashen. Gisteren toen ik naar een plaats wilde fasttravellen, crashte mijn xbox opnieuw... Sjeezz.. ik dacht dat consoles voor stabiliteit stonden en niet crashen....:( Gebeurt trouwens ook alleen met deze game.

Anoniem: 33599

Darth Malak schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:40:
Correctie: 3 keer doen crashen. Gisteren toen ik naar een plaats wilde fasttravellen, crashte mijn xbox opnieuw... Sjeezz.. ik dacht dat consoles voor stabiliteit stonden en niet crashen....:( Gebeurt trouwens ook alleen met deze game.
Ach ja, bij een vriend van me liep de xbox ook 2 keer vast bij Gears of War. De dvd was in perfecte staat, geen krasje of stofje niks, en de xbox stond aan beide kanten lekker vrij. Het behoort dus tot het verleden dat spellen nooit vastlopen op de console

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als dat zo is bij andere games gaat hij toch echt mooi terug naar de leverancier voor geld terug.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 10:56
sowieso lijkt deze game me lastig op een console en dan kijk voornamelijk naar de bugs, alhoewel die in vergelijking met morrowind minimaal zijn is het toch een paar keer voorgekomen dat ik wat "weggetoverde" items moest terug toveren met een console command.

Op de xbox ben je dus gewoon fuckup als zoiets gebeurt

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat klopt dus ja... Maar de game was zo geweldig op de PC dat ik hem gewoon perse wilde spelen vanuit mijn luie stoel. In de hoop natuurlijk dat er na deze lange tijd bugs uitgehaald worden en ik had zeker never nooit verwacht dat de 360 keihard zou crashen. Dit is absoluut ongehoord en hier zal bethesda en MS nog meer van horen. Als dit te frequent gaat gebeuren gaat de 360 gewoon terug naar MS en eis ik mijn geld terug.

Verder ziet oblvion er weer superstrak uit en speelt zelfs wat vloeiender dan op de PC (en ziet er wat beter uit)... Alleen de laadtijden zijn schandalig lang...

[Voor 16% gewijzigd door Darth Malak op 09-01-2007 15:54]

• Kosh66
BFmango schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:59:
[...]
Die addon; FrostCrag Spire Addon kan ik nergens vinden. Heb je daar mischien een linkje voor? Ik FrostCrag Spire zelf al geinstalleerd :)
Sorry voor de late reply, hier zijn ze dan:

Wizard's Tower Addon:
http://planetelderscrolls...blivionMods.Detail&id=735

Frostcrag Weather Fix:
http://www.tessource.net/files/file.php?id=3654

• superbassie
  • Laatst online: 03:42
ok, ik heb Oblivion nu al zo'n 6 maanden hier liggen en slechts één keer gespeeld. Nu wil ik weer beginnen, en ik zag op http://www.tessource.net/files/ dat er wel aardig wat addons voor dit spel zijn.
Kan iemand me zeggen welke addons echt een must have zijn?

superbassie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:32:
ok, ik heb Oblivion nu al zo'n 6 maanden hier liggen en slechts één keer gespeeld. Nu wil ik weer beginnen, en ik zag op http://www.tessource.net/files/ dat er wel aardig wat addons voor dit spel zijn.
Kan iemand me zeggen welke addons echt een must have zijn?
die vraag komt om de drie posts, en als je de laatste paar honderd reacties doorleest is je vraag ongetwijfeld beantwoord.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 10:56
Gisteren even Oblivion gespeelt op mijn 32 inch tv via mijn pc, 1360x768 met 4xaa. Speelt echt heerlijk, gek genoeg heb ik gewoon NOG meer fps van op 1280x1024 met 2xaa.

Of ik hem voor de derde keer ga spelen is nog maar de vraag. Maar het speelde wel zo lekker en chill dat ik wel een beginnetje ga maken :)

Wordt helaas eerste uur mods downloaden :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Metalbuster
Kan iemand mij vertellen wat nu precies "v-sycnc" is? En is dat zwaarde voor een kaart of niet?

• Galvatron
  • Laatst online: 22:01
V-sync synchroniseert je Hz van je beeldscherm (bijv. 85Hz) met de FPS die je Graka produceert. Hierdoor krijg je geen gescheerde (torn) beelden doordat er meer FPS zijn dan het beeldscherm kan refreshen, opzich hoeft het niet zwaarder voor je systeem te zijn.

Anoniem: 200262

Weet je wat ik me afvraag wat voor soort spel is eigenlijk oblivion
is het een spel zoals world of warcraft waardoor je , je monster moet killen , exp krijgt en gaat levelen geld verdiend en goede items koopt of maakt ? ma dan niet online
of is het , iets heel anders
Als het geval is wat ik bedoel ga ik binnenkort het halen

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:35
Ik ga nu beginnen op de 360 met Oblivion.

Ik vraag mij één ding alleen af. Hoe zit het nu met level en? Ik heb iets gelezen dat je fucked bent als je op een bepaalde manier leveled?

Hoe level ik dan het meest efficiëntst?

Zorgen dat ik steeds skills leveled die dezelfde attributen ofzo gebruiken? Dus wanneer ik markman leveled naar de 10, dan gebruik ik bijvoorbeeld geen destruction of combat, omdat ik anders niet +5 agi zou krijgen :?

Op de pc kan je een mod installeren die gewoon altijd +5 doet, maar op de 360 heb je dat niet, dus waar moet ik nou precies rekening mee houden?

• gwystyl
  • Laatst online: 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 200262 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:32:
Weet je wat ik me afvraag wat voor soort spel is eigenlijk oblivion
is het een spel zoals world of warcraft waardoor je , je monster moet killen , exp krijgt en gaat levelen geld verdiend en goede items koopt of maakt ? ma dan niet online
of is het , iets heel anders
Als het geval is wat ik bedoel ga ik binnenkort het halen
Daar kan je het inderdaad wel mee vergelijken... kijk voor de zekerheid even naar een paar revieuws, daar staat het meestal ook wel een beetje uitgelegd.
PacinoAllstars schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:14:

Ik vraag mij één ding alleen af. Hoe zit het nu met level en? Ik heb iets gelezen dat je fucked bent als je op een bepaalde manier leveled?

Zorgen dat ik steeds skills leveled die dezelfde attributen ofzo gebruiken? Dus wanneer ik markman leveled naar de 10, dan gebruik ik bijvoorbeeld geen destruction of combat, omdat ik anders niet +5 agi zou krijgen :?

Op de pc kan je een mod installeren die gewoon altijd +5 doet, maar op de 360 heb je dat niet, dus waar moet ik nou precies rekening mee houden?
Je levelt als één van je hoofd-eigenschappen 10 punten is gestegen. Als je minor eigenschappen ook veel zijn gestegen krijg je meer punten om bijv strength te levellen. Je moet dus zorgen dat je ook enkele van je minor eigenschappen veel gebruikt. In één van de eerdere topics staat het duidelijker uitgelegd, en volgens mij staat in de wiki een hele level-guide om het zo efficient mogelijk te doen. Het gevaar daarbij is wel dat je alleen maar bezig bent met levellen ipv met leuk het spel doorploeteren. Het is maar waar je voor kiest.

PacinoAllstars schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:14:

Als je major eigenschappen verbeterd mag je op een gegeven moment levellen. Heb je in de tussentijd aan minor spells gewerkt kun je op sommige punten meer levellen. Efficiënt levellen is dat je telkens met 5 punten levelled, en inefficiënt is als je telkens met 2 pt levelled. Luck kun je ten alle tijden maar met 1 pt levellen.

Als je zeer efficiënt levelled wordt het spel te simpel en als je zeer inefficiënt levelled wordt het spel te moeilijk. Erg is dat niet want dan sleur je de difficulty-slider gewoon wat bij.
Over het algemeen als je normaal speelt zit je er tussen in, met meestal wel 2 of 3 dingen met 3 pt, soms eentje met 4. Ik zelf level altijd m'n luck als ik nergens een efficiënte level op heb, komt die ook nog eens van de 50 af :)
Ik zou me er allemaal niet zo druk om maken :)

• _ep

_ep

Igor-to-the-Home!

Inderdaad, efficient levellen is volgens mij ook niet nodig. Het hangt ook een beetje af of je een doorzetter bent of snel opgeeft. Volgens mij zijn de meeste mensen die klagen dat niks lukt omdat ze niet efficient gelevelled hebben meer FPS-spelers die geen geduld hebben :)

En als je je kunt beheersen is de difficulty slider inderdaad een goede optie om te finetunen. Hij heeft een groot bereik, dus je hoeft maar een klein beetje te schuiven om verschil te merken.

Overigens heb ik niet opgelet bij het levellen en bij opstarten gewoon de major skills gekozen die ik het meest nuttig vond. Ik heb onlangs de difficulty slider wat omhoog gezet omdat ik veel dingen wat te makkelijk begon te vinden.

Ik heb hem vandaag binnen , en nu vraag ik me iets af
hoe moet je , je skils gebruiken ?
en waar moet je rusten ofzo tot dat je levelt :P ?
Ik moet nu de zoon vinden van de koning en ben nog steeds level 1 klopt dat of moest ik allang levelen :P ?

Beetje noob mahja , me eerste dag

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08

jpiwf

licenced pepernootaddict

A: lees het boekje/ de faq, daar staan de meeste antwoorden op jouw vragen

B: skills gebruik je door dingen te doen, blade skill bij zwaardvechten, restoration als je een heal spell uitspreekt... gebeurt dus vanzelf zeg maar

C: levelen moet je een bed vinden en activeren. dan kun je 1-24 uur slapen, en vervolgens als je weer wakker wordt krijg je het level up scherm

member of Los Alcoholicos ban dhmo

heb ik gedaan snap het wel een beetje :P .

Uhm ja ik weet hoe je die skils zet , ma hoe kun je die skils waardoor je , je zelf geneest activeren of gebruiken ?

Waar kun je dan zon bed vinden :P ?

Zal zo xbox aan zetten en kijken of ik al kan levelen

Anoniem: 200262 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:44:
heb ik gedaan snap het wel een beetje :P .

Uhm ja ik weet hoe je die skils zet , ma hoe kun je die skils waardoor je , je zelf geneest activeren of gebruiken ?

Waar kun je dan zon bed vinden :P ?

Zal zo xbox aan zetten en kijken of ik al kan levelen
gewoon ff uitzoeken, lezen en uitproberen.
Skills worden vanzelf hoger als je de bijbehorende acties uitvoert. wanneer je de 24, 49, 74 of 99 voorbij gaat kun je vanzelf meer. Zie ook de wiki-link uit de startpost van dit topic, of gewoon je handleiding.

Als je lid wordt van bijvoorbeeld de fighters guild of de magic guild kun je bij de guild slapen. Je kunt ook in een herberg slapen langs de weg of in een stad (als een gebouw diensten aan biedt als winkel of herberg hebben ze een uithangbord). Als je later wat meer geld hebt kun je ook je eigen huis kopen.
In het menu waar je je skills kunt zien kun je ook zien of je al kunt levellen of niet. Zie wederom je handleiding.

Dankje ik snap het wel nu zon beetje

Alleen nu heb ik die priester bezocht , zoon van de koning en nu wil hij niet mee :S hij zegt dat hij nog 1 iemand moet zoeken ofzo

Dus wat moet ik nu doen ?

Snap het al :) :9

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 200262 op 13-01-2007 18:31]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:35
Mensen, dus als ik zorg dat al mijn skills op level 1 bijvoorbeeld hun max hebben bereikt en ik ga dan vervolgens slapen krijg ik +5 bij stats of +1???

PacinoAllstars schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:50:
Mensen, dus als ik zorg dat al mijn skills op level 1 bijvoorbeeld hun max hebben bereikt en ik ga dan vervolgens slapen krijg ik +5 bij stats of +1???
+2 is geloof ik het minimum, en naar +5 kun je werken om minor skills te trainen, niet major skills.

Anoniem: 146790

Ik heb een probleem met de "Vampirism Quest".
Ik heb (Bijna alle) ingredienten. Ik moet nog een Argonian met de enchanted dagger slaan die ik van de heks heb gekregen, en as zoeken van een of andere kees jansma.

Alleen heb ik een probleem met de "Enchanted dagger", ik heb hem dus gekregen, maar als ik een Argonian sla, en terug ga naar de heks, krijg ik telkens te horen "You haven't used it yet have you? Don't be hesitant. This is the only way." Ik heb het gevoel dat mijn dagger "geladen" moet zijn, want hij staat namelijk bij "Charge op 0/10" en "Uses" staat ook op 0.

Moet ik hem rechargen? Ik weet 100% zeker dat ik de juiste 'mensen' aan het steken ben, ik heb er al 3 geprobeerd maar telkens krijg ik hetzelfde te horen.

Als ik hem moet rechargen, hoe moet dat dan?

Extra info :
2 Argonians heb ik in de "Veyond Cave" gestoken.
1 Agronian bij de "Peryite's Shrine" met beiden hetzelfde effect (Geen dus).

Als ik er een heb gestoken of dood heb gemaakt, fast travel ik naar de heks toe, ga ik naar binnen, krijg ik dat verhaal te horen.
Misschien ligt het aan het fast travelen?
Ik heb het meerdere keren geprobeerd, en ik ben er zeker van dat ik ze heb gestoken en daarna verder geen enkel ander object heb aangeraakt.
Ik heb de dagger terug in m'n zak gestoken, of gewoon voor me gehouden maar dat mocht niet helpen
Ow, en soms als ik sla "This item does not have enough charge" of iets in die richting.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 146790 op 14-01-2007 12:31]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee