Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Anoniem: 146790 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:10:
Ik heb een probleem met de "Vampirism Quest".
Ik heb (Bijna alle) ingredienten. Ik moet nog een Argonian met de enchanted dagger slaan die ik van de heks heb gekregen, en as zoeken van een of andere kees jansma.

Alleen heb ik een probleem met de "Enchanted dagger", ik heb hem dus gekregen, maar als ik een Argonian sla, en terug ga naar de heks, krijg ik telkens te horen "You haven't used it yet have you? Don't be hesitant. This is the only way." Ik heb het gevoel dat mijn dagger "geladen" moet zijn, want hij staat namelijk bij "Charge op 0/10" en "Uses" staat ook op 0.

Moet ik hem rechargen? Ik weet 100% zeker dat ik de juiste 'mensen' aan het steken ben, ik heb er al 3 geprobeerd maar telkens krijg ik hetzelfde te horen.

Als ik hem moet rechargen, hoe moet dat dan?
Opladen van enchanted items:
• Een geladen soul gem zoeken (of zelf een soul gem opladen door een soul trap op een creature te doen en hem dan te doden), vervolgens soul gem selecteren en dan het wapen selecteren wat je op wilt laden. (je kunt ook wezens die je zelf hebt geconjured doden voor hun soul).
• Wat je ook kunt doen is naar een Mage Guild gaan en iemand zoeken die je wapens kan rechargen (zo'n bliksemtekentje geloof ik). Die doet dan je wapens chargen in ruil voor veel geld.
• Derde optie is het vinden van een varla stone in een Ayleid ruins. Door die te selecteren laden alle enchanted wapens op die je bij je hebt. Varla Stones zijn uiterst zeldzaam en zeker niet in elke Ayleid Ruins te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200262

Waar kun je , je spullen die je hebt gevonden verkopen :P ?
en kun je , je eigen spullen maken met allerlij materialen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Anoniem: 43565 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Opladen van enchanted items:
• Een geladen soul gem zoeken (of zelf een soul gem opladen door een soul trap op een creature te doen en hem dan te doden), vervolgens soul gem selecteren en dan het wapen selecteren wat je op wilt laden. (je kunt ook wezens die je zelf hebt geconjured doden voor hun soul).
• Wat je ook kunt doen is naar een Mage Guild gaan en iemand zoeken die je wapens kan rechargen (zo'n bliksemtekentje geloof ik). Die doet dan je wapens chargen in ruil voor veel geld.
• Derde optie is het vinden van een varla stone in een Ayleid ruins. Door die te selecteren laden alle enchanted wapens op die je bij je hebt. Varla Stones zijn uiterst zeldzaam en zeker niet in elke Ayleid Ruins te vinden.
Hey bedankt voor de snelle reactie.
Maakt het wat uit wat voor soul er in die gem zit? Ik ben niet zo'n magiefreak ik loopt meestal wat met mijn zwaard te hakken.

De derde optie lijkt me wel wat, dan kan ik eventueel gewoon een cheat gebruiken omdat ik hem volgens mij per ongeluk heb 'de-charged' door mensen te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:42:
[...]

Hey bedankt voor de snelle reactie.
Maakt het wat uit wat voor soul er in die gem zit? Ik ben niet zo'n magiefreak ik loopt meestal wat met mijn zwaard te hakken.

De derde optie lijkt me wel wat, dan kan ik eventueel gewoon een cheat gebruiken omdat ik hem volgens mij per ongeluk heb 'de-charged' door mensen te slaan?
http://oblivion.gamewikis.org/wiki/Soul_gem
Hier staan alle soul gems en hun bijbehorende charge-waarde. Grand Soul Gem is dus het beste, maar als je een grand soul gem vult met de soul van een deer heb je dus maar een Petty Soul in je Grand Soul gem zitten.
Er zijn altaren waarin je je Grand Soul in een Black Soul kunt veranderen. Met Black Soul Gems kun je ook de zielen van mensen pakken. Daar leer je meer over zodra je de Mage Guild quests gaat doen.

Erg handig om te hebben is de Azura's star. Dat is een Soul Gem die je meerdere malen kunt gebruiken. Dat in combinatie met een wapen geënchant met "Soul Trap" en je kunt altijd al je enchante wapens gevuld houden. Zo doe ik het, maar ik ben dan ook al wat verder in het spel :)

Als je wilt weten hoe je aan de Azura's star komt moet je dat in de wiki maar even invullen. Martin uiit de hoofdquest vraagt op een gegeven moment ook om de Azura's star, maar laat doorschemeren dat je ook iets anders kunt geven van een andere Deadric Shrine. Geef iets anders, want Azura's star is echt té handig en er zijn genoeg Deadric Shrine's waar je onzin van krijgt.

Als je niet écht wilt cheaten kun je op de wiki: http://oblivion.gamewikis.org/wiki/Varla_Stone ook kijken waar je die varla stones allemaal kunt vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 14-01-2007 13:00 . Reden: linkje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Anoniem: 43565 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:58:
[...]

http://oblivion.gamewikis.org/wiki/Soul_gem
Hier staan alle soul gems en hun bijbehorende charge-waarde. Grand Soul Gem is dus het beste, maar als je een grand soul gem vult met de soul van een deer heb je dus maar een Petty Soul in je Grand Soul gem zitten.
Er zijn altaren wa.......
Het is allemaal wel heel handig wat je verteld, alleen hoe kom ik nou te weten met welke soul gem en met welke soul van een dier/mens/ ik mijn dagger weer op kan laden? :)

Ok NVM, ik heb toevallig een mage guild gevonden en het heeft me een 10tje gekost om hem te rechargen, in ieder geval bedankt :> :+

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 146790 op 14-01-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:07:
[...]

Het is allemaal wel heel handig wat je verteld, alleen hoe kom ik nou te weten met welke soul gem en met welke soul van een dier/mens/ ik mijn dagger weer op kan laden? :)

Ok NVM, ik heb toevallig een mage guild gevonden en het heeft me een 10tje gekost om hem te rechargen, in ieder geval bedankt :> :+
in dat geval gebruikte deze dus maar 1 chargepunt per klap. Meestal zijn dat er wel iets meer :) Je had dus aan een Petty Gem genoeg gehad, maar een 10tje is ook niet echt de moeite van het vullen van een soul gem waard :D

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 16:36
Anoniem: 43565 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:51:
[...]

+2 is geloof ik het minimum, en naar +5 kun je werken om minor skills te trainen, niet major skills.
Dus als ik het goed begrijp is het juist beter om de skills die je niet echt van plan bent om te gaan gebruiken als major skill aan te stellen?

Want sword/boog etc gebruik je natuurlijk sowieso de hele tijd als je vecht en die levelen toch wel?

Op deze manier kan ik het beste levelen?

(of zie ik wat over het hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PacinoAllstars schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:37:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is het juist beter om de skills die je niet echt van plan bent om te gaan gebruiken als major skill aan te stellen?

Want sword/boog etc gebruik je natuurlijk sowieso de hele tijd als je vecht en die levelen toch wel?

Op deze manier kan ik het beste levelen?

(of zie ik wat over het hoofd)
ja, alleen als je wilt beginnen met de Fighters Guild en je hebt alleen maar magiespreuken als Major Skills dan is het in het begin behoorlijk moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woah dit spel echt groot er zieten zoveel dingen erin ,
Ik volg het niet meer :P

Mahja ik heb redgaurd kan ik ook allemaal spreuken uitvoeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 21:36
Anoniem: 200262 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:43:
Woah dit spel echt groot er zieten zoveel dingen erin ,
Ik volg het niet meer :P

Mahja ik heb redgaurd kan ik ook allemaal spreuken uitvoeren ?
misschien moet je eerst de handleiding eens lezen en daarna opnieuw beginnen en de tutorial missie nog eens spelen, en als je er dan nog niet uitkomt de wiki raadplegen en daarna pas hier posten? :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199603

Freelance schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 06:13:
[...]

misschien moet je eerst de handleiding eens lezen en daarna opnieuw beginnen en de tutorial missie nog eens spelen, en als je er dan nog niet uitkomt de wiki raadplegen en daarna pas hier posten? :)
Idd, en probeer zelf eens wat uit te vinden, dat lijkt mij persoonlijk ook een stuk leuker dan alles voorgekouwd te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat ik het wat meer heb gespeeld snap ik ong wel veel nu :p

Ma ik ziet ergens een beetje vast
ik ben nu bij
Deciphering the four volumes

Alleen ik moet nu na die Tomb , ik ga daar heen als het middag is ma er gebeurt niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162107

Probeer er eens om 12:00 's middags naar toe te gaan, misschien gebeurd er dan wat.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 12:14
Na het lezen van al die reacties krijg ik zin om mijn oude verslaving weer op te pakken... :P Ik vind het alleen zo jammer dat ik alles al ken, en dat al die bossen hetzelfde (dus saai) zijn. Ook vind ik het gewoon vervelend weer een ruin in te moeten omdat die ook allemaal hetzelfde (en niet leuk) zijn. Ik heb het niet zo op ondergrondse dingen, ik vecht liever buiten, op het dak van die ruin ofzo :z

Ook erg jammer dat er zo weinig steden zijn, dat deze zo vreselijk klein zijn, en dat er weinig te beleven valt. Er zou een gigantische stad moeten zijn, 10x zo groot als Bruma ofzo.

MAW: jammer dat het zo eentonig wordt als je het al een tijdje hebt gespeeld. Wat dit spel nodig heeft is een groot uitbreidingspakket }) (die extra questes heb ik al, die plugins... voegt ook niet echt iets toe (geen gebieden)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol ik vind het een aanzienlijk groot spel :P

Mahja mieschien een andere race ofzo ?

Kun je ook die add on voor de xbox 360 krijgen ?

Ma is het echt zo verslavend dan ik ben nog niet echt verslaafd ma dat komt denk ik nog wel

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 200262 op 16-01-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 16:12
Op marktplaats zie ik een collectors edition staan voor pc nu zoek ik die al een tijdje.
Maar nu wil ik wel is weten wat een beetje normale prijs voor dit spel is het schijnt nog geseeled te zijn. Er is nu 29 euro geboden maar issie nog meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand de Depth of Field mod al geprobeerd?

Ik heb nu geen Oblivion-installatie, dus kan het niet zelf checken, maar ik ben benieuwd hoe het er bewegend uitziet.
Wat het doet is dingen die dichtbij zijn scherp houden en dingen in de verte vervagen, zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v95/Confidence-Man/ColovianKnights/lodpic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07032/QTdof01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs411.xs.to/xs411/07032/QTdof02.jpg

Ook een leuke is Texian's eb- en vloed-mod, nu nog een modder's resource, zal vast wel in het een en ander gebruikt worden :)

Echt geweldig, die modders blijven maar doorgaan :D
* anandus kan niet wachten tot maart/april (ik mag van mezelf pas weer spelen als ik een nieuwe grafische kaart heb :P )

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 17-01-2007 15:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
anandus schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:53:

Ik heb nu geen Oblivion-installatie, dus kan het niet zelf checken, maar ik ben benieuwd hoe het er bewegend uitziet.
Wat het doet is dingen die dichtbij zijn scherp houden en dingen in de verte vervagen, zo dus:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook een leuke is Texian's eb- en vloed-mod, nu nog een modder's resource, zal vast wel in het een en ander gebruikt worden :)

* anandus kan niet wachten tot maart/april (ik mag van mezelf pas weer spelen als ik een nieuwe grafische kaart heb :P )
Hey cool man, zoiets zocht ik 8) ik vond die sprites in de verte, die heel duidelijk omgezet werden in textures echt GIGANTISCH lelijk, ondanks dat ik alles op high speelde met ver zicht aan enzo.

Ik denk dat ik maar weer eens Oblivion moet installeren })

edit: heeft iemand nog een goede realism mod die het spel wat mooier/realistischer kan maken? Dan bedoel ik niet iets van crappy kwaliteit, en ik heb ook niet veel zin om 50 mods te gaan installen voor verschillende dingen (1 voor water, 1 voor bomen, 1 voor gras, etc.). Gewoon een 'bundel' van goede dingen dus.

Waar ik me ook verschrikkelijk aan stoor is dat als ik een zak/krat/kist kijk, het zo lang duurt voor ik de inventory te zien krijg :(. Echt zwaar storend gewoon. Weet iemand een mod/tweak die dit fixt :) de reden dat alles zo traag opent is 1 van de grote redenen waarom ik ben gestopt met spelen. Het ligt niet aan m'n pc ofzo, want in de bossen loopt alles fijn met alles op max.

[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 17-01-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:22:
[...]

Waar ik me ook verschrikkelijk aan stoor is dat als ik een zak/krat/kist kijk, het zo lang duurt voor ik de inventory te zien krijg :(. Echt zwaar storend gewoon. Weet iemand een mod/tweak die dit fixt :) de reden dat alles zo traag opent is 1 van de grote redenen waarom ik ben gestopt met spelen. Het ligt niet aan m'n pc ofzo, want in de bossen loopt alles fijn met alles op max.
Je hele inventory wordt op dat moment geladen. Heb je een kleine inventory, krijg je de inhoud snel te zien, heb je een grote inventory, duurt het lang. De enige oplossing is om 'thuis' van tijd tot tijd alle té grote hoeveelheden van potions, ingrediënten en last but not least sleutels in een kist te dumpen, zodat je eigen inventory niet meer zo gigantisch is. Vooral het aantal sleutels wat je bij je draagt loopt nog al snel op in aantal en daarmee ook in laadtijd.

en ik had dan ook nog eens 150 health en 200 magic potions :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 18-01-2007 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 21:56

Haan

dotnetter

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zal nu meteen even gaan kijken voor je :) Ik heb zelf ook paar maanden niet gespeeld tot ik een betere videokaart had :P

Het effect is opzich leuk, maar ik vind de blur wel te dichtbij al beginnen. Alsof je een beetje bijziend bent :P Je kan wel het een en ander tweaken zag ik met de Construction set, maar die heb ik nog nooit gebruikt eigenlijk. Voorlopig gaat het vinkje bij mij weer uit voor deze mod.

[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 18-01-2007 09:17 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 18:00

4th

Haan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:02:
[...]

Ik zal nu meteen even gaan kijken voor je :) Ik heb zelf ook paar maanden niet gespeeld tot ik een betere videokaart had :P

Het effect is opzich leuk, maar ik vind de blur wel te dichtbij al beginnen. Alsof je een beetje bijziend bent :P Je kan wel het een en ander tweaken zag ik met de Construction set, maar die heb ik nog nooit gebruikt eigenlijk. Voorlopig gaat het vinkje bij mij weer uit voor deze mod.
lol haan, jij ook al hier bezig :P ben zelf van plan om ook keer opnieuw te beginne hiermee, binnekort krijgt joyke der nieuwe comp binne en dan wil ik deze game zeker even daarop spele :P

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aartss |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 43565 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:57:
[...]

Je hele inventory wordt op dat moment geladen. Heb je een kleine inventory, krijg je de inhoud snel te zien, heb je een grote inventory, duurt het lang. De enige oplossing is om 'thuis' van tijd tot tijd alle té grote hoeveelheden van potions, ingrediënten en last but not least sleutels in een kist te dumpen, zodat je eigen inventory niet meer zo gigantisch is. Vooral het aantal sleutels wat je bij je draagt loopt nog al snel op in aantal en daarmee ook in laadtijd.

en ik had dan ook nog eens 150 health en 200 magic potions :+
Ik bedoelde dus dat de inventory van kisten/kratten/zakken enzo die je overal vindt (in caves, ruins, huizen, op straat, etc.) heel traag laadt, zelfs als er niets in zit. Als ik bijvoorbeeld een kistje aan het lockpicken ben en hij is geopend duurt het zeker nog wel 1 seconde voor ik de inhoud zie, wat gewoon vreselijk storend is. Mischien denk je nu wel: waar zeik je over, 1 of 2 seconden :? Maar als het veel kisten zijn en je opent ze allemaal en je moet steeds wachten tot je de inhoud ziet, dat gaat toch zwaar irritant worden. Daarom ging ik aan het einde maar gewoon doorlopen zonder ze te openen :( best zonde.

Weet iemand dus of hier een fix voor is? Of patch/tweak/mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:16:
[...]

Ik bedoelde dus dat de inventory van kisten/kratten/zakken enzo die je overal vindt (in caves, ruins, huizen, op straat, etc.) heel traag laadt, zelfs als er niets in zit. Als ik bijvoorbeeld een kistje aan het lockpicken ben en hij is geopend duurt het zeker nog wel 1 seconde voor ik de inhoud zie, wat gewoon vreselijk storend is. Mischien denk je nu wel: waar zeik je over, 1 of 2 seconden :? Maar als het veel kisten zijn en je opent ze allemaal en je moet steeds wachten tot je de inhoud ziet, dat gaat toch zwaar irritant worden. Daarom ging ik aan het einde maar gewoon doorlopen zonder ze te openen :( best zonde.

Weet iemand dus of hier een fix voor is? Of patch/tweak/mod?
Volgens mij komt dat dus omdat hij bij het openen van een kist ook meteen je eigen inventaris inlaadt. Ik zou er iig even mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik denk dat ik een beetje gevonden heb wat ik zocht.

http://www.gameborder.com...ral%20Environments%20Mod/

Natural Environments 2.1, mischien is het wat :).

edit: ik ga het spel ook weer eens uit de kast halen en spelen, en dan met een nieuw ras eventjes de evil-doer uithangen })

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 18-01-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 19:48
Zoek dan gelijk even naar de 2.1.2 versie (van Max Tael neem ik aan?
http://www.tessource.net/files/file.php?id=2536) en de Natural Weather 2.1.2 unofficial patch (by Morbus: http://www.tessource.net/files/file.php?id=5383)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het weer zou ik dan AWS nemen, maar de rest van NE wel pakken :)
(dus wildlife, water en nogiets, allesbehalve het weer :P)
Natural Weather wordt al een tijd niet aan gewerkt en is iets beperkter dan AWS.
Al is het een persoonlijke smaak, natuurlijk, maar ik persoonlijk vind AWS fijner dan Natural Weather, maar de rest van Natural Environments is zeker een must!

En als je AWS neemt, pak dan ook de Storm-addon :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 19-01-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kga ze meteen proberen :) En wat gezegd werd over het laden van de inventory, dat het daarom lang duurt om de inhoud van een kistje te zien, lijkt te kloppen. Ik ben opnieuw begonnen heb bijna niets, en nu opent alles heel snel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 21:21
Na oblivion een half jaartje rust gegeven te hebben ga ik nu toch weer verder met een nieuw karakter. Ik wil graag iemand die ik vol vertrouwen straks the Shivering Isles op kan sturen :)

Ik speel op de 360, en vroeg me af of er een known issues lijst is. Ik weet uit mijn vorige spel dat Shum gro-Yarug dood was toen ik 'm nodig had, en dat in Frostcrag Spire ineens spullen verdwenen uit mijn kisten (die zaten er nog wel in maar waren niet meer zichtbaar). Ik weet ook nog dat er een lijk in een grot moest liggen die er niet meer lag doordat ik die grot al eens doorgegaan was, maar dat is geloof ik met de patch opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:10:
Na oblivion een half jaartje rust gegeven te hebben ga ik nu toch weer verder met een nieuw karakter. Ik wil graag iemand die ik vol vertrouwen straks the Shivering Isles op kan sturen :)
Wat is dat? Shivering Isles???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonpwner1 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:49:
[...]

Wat is dat? Shivering Isles???
De expansion pack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74173

Ik ben opzoek naar een handelaar in Cyrodiil waar ik items boven de 2000 gold kan verkopen is die er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Serieus? :D Cool, net wat ik nodig had. Beter stoppen ze er deze keer een ECHT grote stad in. Ik vind al die steden die er nu zijn maar miniatuur. Had veel groter en levendiger en mooier gekund imo. Wel wreed iig om een nieuw gebied te krijgen. Zolang het maar groot is allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 74173 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:52:
Ik ben opzoek naar een handelaar in Cyrodiil waar ik items boven de 2000 gold kan verkopen is die er?
Nee. Wat wel helpt is een hoge mercantile skill zodat je kan investeren in een winkel, zodat die meer gold heeft.

offtopic:
binnenkort wordt m'n P4 processor verwisseld voor een C2D, dan gaat de framerate hopelijk een stuk omhoog zodat het spel echt lekker speelbaar wordt met veel detail :9

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 23-01-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

leonpwner1 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:15:
[...]

Serieus? :D Cool, net wat ik nodig had. Beter stoppen ze er deze keer een ECHT grote stad in. Ik vind al e steden die er nu zijn maar miniatuur. Had veel groter en levendiger en mooier gekund imo. Wel wreed iig om een nieuw gebied te krijgen. Zolang het maar groot is allemaal :P
Sommige kids zijn nooit tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Anoniem: 74173 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:52:
Zoek maar eens op de volgende mod:

merchantsmoremoney... Dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205937

ik kom niet verder.....
hey ik heb een probleem. Ik heb net die 4 boeken ontcijferd. En nu moet ik naar een graf gaan. In het centrum van Imperial City. Maar ik snap niet wat je daarna moet doen. Dat graf doet nix.....

HELPPPPPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205937 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:40:
ik kom niet verder.....
hey ik heb een probleem. Ik heb net die 4 boeken ontcijferd. En nu moet ik naar een graf gaan. In het centrum van Imperial City. Maar ik snap niet wat je daarna moet doen. Dat graf doet nix.....

HELPPPPPP
check het tijdstip waarop je moet gaan kijken. Het werkt maar op een bepaald tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 43565 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:47:
[...]

check het tijdstip waarop je moet gaan kijken. Het werkt maar op een bepaald tijdstip.
Inderdaad. Noon (12 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 15-05 18:14

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik moet ook van mezelf w8en tot ik ergens van de komende zomer mn nieuwe pc heb :P . Met zon x800xt is het toch ff netniet + die modders gaan de goeie weg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Even een correctie op een eerder gedane post, v.w.b. het verkrijgen van Reflect Damage items.
(Was geloof ik een reactie op o.a.: The_Tzar):

Als je inmiddels 100% Reflect Damage hebt verkregen (middels een aantal te vergaren items), treed er een probleem op:

Je armor-skill levelt niet meer. Dus pas hiermee op, als je desbettreffende armor skill-level voor jou niet hoog genoeg is! Als je één of meerdere van die items unequipped, gaat het wel weer. O-)
(Ben hier zelf door schade en schande achtergekomen. |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuy ik kom niet verder,,,
Ik heb dat ene boek aan Martin gegeven. Nu moet ik 2 spionnen doden. 1 is er mijn gelukt maar ik kan die andere niet vinden,, Ik moet ergens in Bruma zijn zegt Jauffry,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 20:49
Al gesproken met de captain van de city guards? :P

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Haan schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:35:
[...]

offtopic:
binnenkort wordt m'n P4 processor verwisseld voor een C2D, dan gaat de framerate hopelijk een stuk omhoog zodat het spel echt lekker speelbaar wordt met veel detail :9
Het heeft absoluut geholpen :*) Nu met instellingen op max haal ik eigenlijk overal minimaal 20-30 fps, dat is echt een stuk leuker spelen moet ik zeggen. (C2D E6300 @2,8GHz en Radeon X1950Pro). Alleen bij het laden van nieuwe gebieden hapert het even (gebeurt redelijk vaak dus :P , vooral buiten).

Ben nu bezig op te klimmen in de Thieves Guild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Heb je de patch al geinstalleerd, de 1.1.511 ?

Wat verder ook wel eens wil helpen, is de partitie waarop TES4 geïnstalleerd staat, te defraggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb Olbivion nu weer op mn pc, maar ik heb alles op high, ook AA max en HDR getest, maar als ik buiten loop, heb ik heel vage textures, ik kan zeg maar niet ver zien.
Ben ik dan in een stad/dorp met huisjes dan hebben de meeste van die huisjes gewoon lo-rex textures ofzo lijkt t wel.
Ik snap niet hoe dit kan terwijl alles op max staat. Ik heb de nieuwste update en ook de nieuwste drivers voor mijn Ati kaart.
Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_viper schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:45:
Ik heb Olbivion nu weer op mn pc, maar ik heb alles op high, ook AA max en HDR getest, maar als ik buiten loop, heb ik heel vage textures, ik kan zeg maar niet ver zien.
Ben ik dan in een stad/dorp met huisjes dan hebben de meeste van die huisjes gewoon lo-rex textures ofzo lijkt t wel.
Ik snap niet hoe dit kan terwijl alles op max staat. Ik heb de nieuwste update en ook de nieuwste drivers voor mijn Ati kaart.
bij mij waren fouten met textures pas verholpen na het downgraden van mijn ATI-drivers.
Ik draai nu versie 8.231.0.0

Voor de patch had ik overigens geen problemen met een nieuwe driver en nog een patch is er helaas nooit meer gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
master_viper schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:45:
Ik heb geen ervaring met Ati-kaarten, maar ik weet dat in mijn geval, een Nvidia 6800 GT, de optie HDR en AA niet samengaat. Dus probeer eens alleen HDR aan en AA uit, als dit mogelijk is?

Kijk even bij volgende URL:
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=561101

bij paragraaf 4.15

Wat je ook nog kunt proberen, is de gebruikte shaders aan te passen, door een aantal files te renamen en de oblivion.ini te bewerken. Zal nog even zoeken naar URL....(ben nu niet thuis)

Okay, hier is ie dan:

Het zou kunnen dat dit niet werkt, maar er staan instructies bij hoe je stap voor stap de
shaders kunt aanpassen en de veranderingen ook weer kunt terugdraaien: http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=517690.

Vooral het eerste stukje (van ene Luchaire), er staat ook nog een add-on (quote) bij, maar da's puur voor de instellingen van Nvidia-kaarten en in jouw geval dus niet van toepassing.

[ Voor 22% gewijzigd door Kosh66 op 08-02-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202981

Hallo

Hoe join ik de Thieves Guild?

spoiler:
Je moet een keer in de gevangenis geweest zijn. De volgende keer dat je een paar uur rest wordt je door iemand gecontacteerd. In Bruma is een quest waar je zowiezo voor in de gevangenis moet (de vrouw waarvan haar man in de gevangenis zit en zij zonder geld is overgebleven), pak die eventueel.

of

spoiler:
Aan de bedelaars vragen over de Gray Fox (met een disposition van minimaal 70). Ze zullen je een locatie geven van een contactpersoon. Je hoeft dus helemaal niet in de gevangenis te komen.

Ik ben al in de gevangenis geweest maar ik ben niet aangesproken dus ik snap het niet. En hoe kan ik zien wat voor disposition ik heb en hoe kan je het verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ga naar een zwerver toe en klik op Bribe. Dan gewoon briben totdat je 70 bent, en daarna vragen naar de gray fox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:01:
Ga naar een zwerver toe en klik op Bribe. Dan gewoon briben totdat je 70 bent, en daarna vragen naar de gray fox.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
  • Laatst online: 13-05 18:27
Ik heb nu een probleempje met oblivion, als ik een paar minuten in de game zit loopt ie vast. Heb alle mods al uitgezet. Opnieuw geinstalleerd maar t helpt allemaal niets ook had ik eerst de patch geinstalleerd hielp ook niets :X . Iemand enig idee hoe je dit nou weer oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kitman schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:34:
Ik heb nu een probleempje met oblivion, als ik een paar minuten in de game zit loopt ie vast. Heb alle mods al uitgezet. Opnieuw geinstalleerd maar t helpt allemaal niets ook had ik eerst de patch geinstalleerd hielp ook niets :X . Iemand enig idee hoe je dit nou weer oplost?
Sorry mijn glazen bol is kapot.
Met deze info kan niemand iets. Daarnaast is het misschien handiger om een nieuw topic aan te maken, want dit kan vanalles zijn (hardware, software, warmte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
Ok, ik d8 dat t misschien een meer voorkomen probleem was dat t zo opgelost kon worden aangezien hij het wel normaal gedaan heeft. Aan de hardware kan het volgens mij niet liggen trouwens: E6600, 2gb ram, 7900gt, etc. allemaal redelijk nieuw dus. Software tja net opnieuw geinstalleerd, download nu de nieuwste drivers van nvidia eens kijken of dat helpt. En de warmte heb ik ook ge-checkt: idle cpu:42C load: 55C lijkt me niet overdreven warm. Als het met de nvidia driver nog niet opgelost is zal ik wel een topic erover maken. Maar misschien heeft iemand hier een ingeving waardoor het snel opgelost kan worden _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja crashes kunnen komen door de videodrivers, updaten dus. Wat voor geluidskaart gebruik je eigenlijk? Ik meen me te herinneren dat er problemen waren met sommige Creative geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Zoals al eens eerder vermeld:

Je kunt de partitie waarop TES4: Oblivion staat eens defraggen.

Als ie regelmatig crashed/gaat hangen, vooral als je al langer dan ~250 uur bezig bent:
Via de tool: "Wrye Bash", kun je de optie: "Repair Abomb", via rechtsklik op de savegame uitvoeren.
Heeft mij al een paar keer verder geholpen. 8)
[Er wordt dan een counter gereset (teruggezet), waardoor ook bepaalde animaties weer vloeiender verlopen.]

Het kan natuurlijk ook zijn dat je inderdaad een conflicterende mod hebt, maar dit is altijd vrij lastig uit te zoeken (via de trial & error methode mods deactiveren, totdat je de schuldige hebt gevonden).

B.T.W.: NVidia-kaart en black screens/hangen?
Kijk eens naar 2-de link in de een stuk hier bovenstaande reply van mij:

Kosh66 in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

[ Voor 12% gewijzigd door Kosh66 op 17-02-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een probleem:

Ik kan niet meer verder met de quest van green emperor way where the tower touces the midday sun.
Dan kom ik ergens op uit wat ik niet kan openen een tombe.

Weet iemand wat ik moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 202981 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:47:
ik heb een probleem:

Ik kan niet meer verder met de quest van green emperor way where the tower touces the midday sun.

Je moet naar die tomb gaan en dan wachten tot het 12 uur ('s middags) is. Dan zal het oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb een probleem:

Krijg je een melding van je journal?
spoiler:
Het is toch een soort kaart, geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Jongens ik heb een vraag.

Ik heb iets ( blijkbaar) gestolen en wordt daardoor aangehouden (arrest,>>jail).
Ik heb alle gestolen dingen (objects met zo n hand) weggegooid, maar toch komen die guards op me af. Daardoor kan ik een quest niet doen ( met ''Spies'').

HOe kan ik dit oplossen?
Of is de enige optie, jail, en al me spullen weggeven, en opnieuw spulletjes vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Laatst online: 21-09-2021
Kakulukia schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:15:
Jongens ik heb een vraag.

Ik heb iets ( blijkbaar) gestolen en wordt daardoor aangehouden (arrest,>>jail).
Ik heb alle gestolen dingen (objects met zo n hand) weggegooid, maar toch komen die guards op me af. Daardoor kan ik een quest niet doen ( met ''Spies'').

HOe kan ik dit oplossen?
Of is de enige optie, jail, en al me spullen weggeven, en opnieuw spulletjes vinden ?
bekijk deze site even. Daar word alles over dat onderwerp uitgelegd.
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Crime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Ik heb het helemaal doorgelezen maar vind geen concrete antwoord.
Pay your Bounty

* You will still have to travel to the nearest castle or prison with the guard (taking care of the paperwork?)
* All stolen items in your possession will be seized and placed in the prison's Evidence Chest
Als ik dichtbij een guard kom word ik direct gepakt , enige keuze is dan jail of resist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Je hebt waarschijnlijk niet genoeg geld om je bounty te betalen, daarom heb je maar deze 2 keuzes.
ALs je verder met de quest wil, moet je geld betalen of de gevangenis in voor een tijdje.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Ik heb het om me eigen manier gedaan.

Ik gooide alles weg op een veilig plekje. Liet me pakken. Ging in jail. En ging terug naar dat plekje, en verrek 8) , alles lag daar nog.

Had verwacht dat het vanzelf weg ging (netals dode bodys).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kakulukia schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:49:
Ik heb het om me eigen manier gedaan.

Ik gooide alles weg op een veilig plekje. Liet me pakken. Ging in jail. En ging terug naar dat plekje, en verrek 8) , alles lag daar nog.

Had verwacht dat het vanzelf weg ging (netals dode bodys).
Dat is inderdaad een optie die ook wel vaker als tip wordt gegeven. Het is wel een risico want spullen kunnen inderdaad verdwijnen, maar het gebeurt niet altijd. Dat gaat een beetje random. Overigens raak je met een celstraf alleen gestolen spullen kwijt. Je eigen spullen krijg je aan het eind van je celstraf gewoon terug.

Je kunt in je cel uitbreken om je gestolen spullen terug te pakken (die liggen dan in de evidence-chest). Daarna is je straf echter nog hoger en ik kon niet meer terug mijn cel in. Dus moest ik ontsnappen en had ik een nog hogere straf. Schoot er dus niet veel mee op :/

Als je bij de thievesguild zit kun je je bounty afkopen, je hoeft dan maar de helft te betalen. Moet je wel bij zo'n afkoper zien te komen zonder gepakt te worden. Als dit je eerste celstraf was neemt de thievesguild waarschijnlijk vanzelf contact met je op na een tijdje. Al is het nu een beetje te laat :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 19-02-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Voor degenen die niet kunnen wachten op de uitbreiding, nog heel even geduld, UESP-Wiki geeft launch-dates aan van 26 maart (US) en 30 maart (EU). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Uitbreiding _O_

Ik begin alleen zo vaak opnieuw dat ik nog maar 1 x de main quest heb gedaan en 1x thieves guild lijn. De rest blijft steeds steken halverwege mage/fighter etc guild :P

Ik ben trouwens wel benieuwd wie er speelt met HDR (indien mogelijk) en wie niet. Ik heb het zelf een tijd met gedaan, maar ben er nu definitief afgestapt. Ik vind die overdreven kleuren maar nep plus ik heb ongeveer dubbele framerate met bloom + 4x AA ..

[ Voor 40% gewijzigd door Haan op 20-02-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
HDR aan, zelfs met aangepaste shaders.

Bloom geprobeerd, ziet er niet uit bij mij, ondanks meer FPS :( .

Ik gebruik ook ettelijke texture- en normal-mappacks (o.a. Qarl's v2 en de rest uit TOTO:
http://devnull.devakm.goo...m/obliviontextureoverhaul ).

AA is bij mij ook een FPS-killer, dus die zet ik niet eens meer aan.
Gewoon 1280x1024 met HDR en hier en daar wat optimalisaties, ik draai op een Asus 6800 GT
(256 MB GDDR3 AGP-versie).

Waar zit je vast met die Guild-quest's dan? Kijk anders eens op de UESP-Wiki.

[ Voor 36% gewijzigd door Kosh66 op 21-02-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45234

Heb exact hetzelfde probleem na een paar maanden niet spelen lukt het me niet meer om meer als 5 minuten zonder lockups te spelen. Ik heb al enkele dingen uitgezocht en wat mij opviel is dat vooral mensen met een amd cpu dit probleem hebben. De volgende oplossingen werden aangedragen(deze hebben niet voor mij geholpen.)
  • Installeren nieuwe video drivers
  • Geluidsdrivers (Creative sb zou een probleem opleveren met oblivions).
  • Defragmenteren
  • IRQ conflict tussen videokaart en geluidskaart
  • Spysweeper, windows defender etc uitzetten tijdens het spelen
Hopelijk leveren deze oplossingen iets voor je op, want helaas voor mij is er nog niks verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
ik heb een probleem:

Zie hieronder
spoiler:
Je moet naar een tombe gaan genaamd Tomb of Prince Camarril.
Ga hier heen zo tegen de middag. Er zal dan een map rood gloeien op de tombe. Wanneer je dan zo bij die tombe staat zal er een gesloten handje verschijnen. Dit activeren, zoals je ook een gesprek aanknoopt (met spatie) en de locatie van de Dagon Shrine wordt op je kaart gemarkeerd en de quest wordt geüpdated.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
Ik heb oblivion net geinstalleerd op een net geformateerde harde schijf maar zal het nog een x weer proberen. De nieuwe drivers hebben niets geholpen, de geluidsdriver was het nieuwste is trouwens een onboard... En windows defender etc uitzetten zal ik vanavond even een poging naar doen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45234

kitman schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:58:
[...]

Ik heb oblivion net geinstalleerd op een net geformateerde harde schijf maar zal het nog een x weer proberen. De nieuwe drivers hebben niets geholpen, de geluidsdriver was het nieuwste is trouwens een onboard... En windows defender etc uitzetten zal ik vanavond even een poging naar doen. _/-\o_
Ik heb het opgelost door de muziek (er gaat waarschijnelijk iets fout bij het laden van muziek als een vijand in de buurt is) en geluids hardwareacceleratie uit te zetten in de oblivion.ini.

• Cloudy
Heeft iemand Qarl's Texture Pack III al geprobeerd? Het ziet er super gelikt uit, maar ik ben ook benieuwd hoe ver de perfomance zakt met deze mod. :P

En heeft er iemand ook een direct download link? Ik wil liever geen account aanmaken bij FilePlanet.

Voor degenen die geinteresseerd zijn, alsublieft ;)
http://www.elricm.com/nuk...wdownloaddetails&lid=3621

[ Voor 25% gewijzigd door Cloudy op 22-02-2007 16:27 ]

Wazaa?

• Kosh66
Cloudy schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:24:
Heeft iemand Qarl's Texture Pack III al geprobeerd? Het ziet er super gelikt uit, maar ik ben ook benieuwd hoe ver de perfomance zakt met deze mod. :P

En heeft er iemand ook een direct download link? Ik wil liever geen account aanmaken bij FilePlanet.

Voor degenen die geinteresseerd zijn, alsublieft ;)
http://www.elricm.com/nuk...wdownloaddetails&lid=3621
Je hebt dan wel 512 MB VRAM nodig op je videokaart, anders kom je dik in de problemen, qua performance! :X Dit was voor mij een reden om voorlopig bij v2 te blijven, totdat er een aangepaste versie komt...

[ Voor 4% gewijzigd door Kosh66 op 22-02-2007 16:57 ]

• Cloudy
Ik heb gelukkig wel een 7900GTO met 512MB, maar de textures zijn 4x groter dan de orginelen. Dit moet toch wel veel FPS kosten, maar ik lees overal dat het weinig uitmaakt.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

Ben sinds kort oo weer begonnen met Oblivion. Ik was gestopt omdat ik het levelen niet meer interessant vond (in vergelijking met morrowind dan. blijft nou eenmaal een briljant spel). Nu heb ik dus OOO (oscuro's oblivion overhaul ) geinstalleerd en zal ik proberen om Qarl's texturemod goed werkend te krijgen. Nu heb ik een x800pro met 512 MB ram, dus vraag me af of het goed gaat werken (anders is het een kwestie van opnieuw installeren denk ik, maar goed). Verder heb ik nog Natural Weather geinstalleerd staan.

OOO is echt wel een verademing. Kom nu op lvl 1 in dungeons (of gedeelten van dungeons) waar ik gewoon in elkaar gehakt word, en zelf geen schade doen.. Bovendien zit er nu veel meer variatie in loot ed. Misschien is het iets te moeilijk geworden, had namelijk behoorlijk wat moeite met de 2e quest van de fighters guild in Anvil (je moet een verkoper z'n huis beschermen tegen inbrekers) maar 3 bandits werd toch iets te veel van het goede (vooral omdat ik niet kon uitwijken) Uiteindelijk net gered, wat natuurlijk ook weer een leuke beloning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Cloudy schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:17:
Ik heb gelukkig wel een 7900GTO met 512MB, maar de textures zijn 4x groter dan de orginelen. Dit moet toch wel veel FPS kosten, maar ik lees overal dat het weinig uitmaakt.
Als je genoeg videogeheugen hebt passen de textures er in 'tijdens het spelen' en worden alleen de laadtijden wat langer om de textures van disk te halen en in het geheugen te zetten.

Als je echter niet genoeg geheugen hebt dan moeten de textures iedere keer dat ze getoond worden uit het systeemgeheugen gehaald worden. Dit betekent:
1. Performance verlies omdat systeemgeheugen trager is en het transport ook tijd/moeite kost
2. Minder systeemgeheugen voor de rest van het spel waardoor het risico is dat je diskswap gaat gebruiken (afhankelijk van je hoeveelheid systeemgeheugen) wat natuurlijk alles nog veel trager gaat maken.

Dus zolang alles 'past' merk je er in het algemeen bijna niets van (tenzij je een gefragmenteerde of heel trage disk hebt waardoor de laadtijden vergroten) maar als het niet past krijg je meteen een flinke klap.

@hylke1982/kitman: Ik had een tijd terug ook crashes die door de muziek kwamen. Ik had een paar eigen tracks geinstalleerd (vooral gedownloade mods) en kennelijk zat daar toch iets tussen wat Oblivion of de drivers niet pikten. Uiteindelijk merkte ik het doordat het spel alleen crashte als ik in een dungeon vijanden tegen kwam (maar niet iedere keer, want de meeste tracks werkten wel). Muziek weg: crashes weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Ik heb de texture pack even geprobeerd, het ziet er heel goed uit. De textures wijken ook niet zoveel af van de originelen, je kan het zien als een ultra-ultra high level of detail. :P

Tijdens een wandeling door de bossen heen komt mijn video memory toch boven de 600MB uit, dit is wel met heel veel cells geladen. De FPS is wel een beetje gedaald, maar ik heb meer last van de stotteringen die optreed tijdens het laden van nieuwe gebieden. De textures zijn zowat 4x groter, het laden van de gebieden duurt dus ook langer.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:08

DropjesLover

Dit dus ->

hey 'all,

ik ga het ook maar weer eens spelen :D
k heb het al eens (bijna) compleet uitgespeeld, maar tis wel weer een tijd geleden. ook heb ik de uitbreiding gehaald (gedownload ;) )

ik heb wel een probleempje met het installeren van de update, deze zegt dat mijn oblivionlauncher.exe niet klopt, zowel de update van de cd als van de site :?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Kosh66 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:55:
[...]

Je hebt dan wel 512 MB VRAM nodig op je videokaart, anders kom je dik in de problemen, qua performance! :X Dit was voor mij een reden om voorlopig bij v2 te blijven, totdat er een aangepaste versie komt...
ze werken met 1024 texture als ik me niet vergist terwijl de orginelen game met 256texturen werkte wegens de xbox360 die anders op zijn bek ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

DropjesLover schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:48:
ik heb wel een probleempje met het installeren van de update, deze zegt dat mijn oblivionlauncher.exe niet klopt, zowel de update van de cd als van de site :?
Kan zijn dat zo'n uitbreiding al iets geupdate heeft? Anders moet je opletten dat je de Engelse (Britse) of juist Amerikaanse patch hebt voor de juiste versie. Je hebt geen NoCD/NoDVD patch gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 82384 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:06:
[...]

Kan zijn dat zo'n uitbreiding al iets geupdate heeft? Anders moet je opletten dat je de Engelse (Britse) of juist Amerikaanse patch hebt voor de juiste versie. Je hebt geen NoCD/NoDVD patch gedraaid?
hij wilde niet update voor de uitbreidingen en niet er na. op de site staat maar 1 versie, op de dvd ook maar 1 (engelse) versie. ik heb zelf ook gewoon een engelse versie geinstalleerd. ik heb inderdaad geen andere patches/cracks ed draaien de launcher van de (originele) dvd copieren naar de installatiemap (zelfde file) hielp ook niet.
k zou hem graag ff updaten, aangezien hij er na net een uurtje of 2 er weer uitknalde...

heeft iemand hier misschien een goeie versie/grootte/al geupdate versie van dit bestandje die hij/zij me kan doorsturen oid? mailadres in mn profiel aub :)

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 25-02-2007 23:18 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Kun je in Oblivion nu wel of niet HDR + AA tegelijk gebruiken?
Via de settings lukt het me niet, en het internet geeft geen uitsluitsel of het nu wel/niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Anoniem: 8819 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:21:
[...]

ze werken met 1024 texture als ik me niet vergist terwijl de orginelen game met 256texturen werkte wegens de xbox360 die anders op zijn bek ging.
Volgens mij zijn die nog een stuk groter: bij Quarls 2 had je al LOD- & texture-maps van 2048x2048 of 4096x4096... Dus ik denk dat dit hier (v3) ook minimaal het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Anoniem: 111246 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:47:
Kun je in Oblivion nu wel of niet HDR + AA tegelijk gebruiken?
Via de settings lukt het me niet, en het internet geeft geen uitsluitsel of het nu wel/niet mogelijk is.
Voor NVidia-kaarten kan dit alleen vanaf de 8800-series, geloof ik.

Bij ATi-kaarten kan het wel voor de X1X00-series (SM 3.0) en voor de X800 is er een workaround die
SM 2.0 gebruikt, waardoor het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Kosh66 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:15:
[...]

Voor NVidia-kaarten kan dit alleen vanaf de 8800-series, geloof ik.

Bij ATi-kaarten kan het wel voor de X1X00-series (SM 3.0) en voor de X800 is er een workaround die
SM 2.0 gebruikt, waardoor het kan.
Dan heb ik hier een vraagje over, want ik heb net m'n nieuwe pc binnen en heb ook maar meteen Oblivion even gespeeld. Ik kan echter met een Radeon x1950 pro geen HDR + AA draaien, het moet 1 van de 2 zijn. Toen ik het spel voor het eerst startte kreeg ik wel kort een melding dat hij niet m'n hardware kon bepalen en dus alles maar op medium zette.

Ik draai het overigens met Windows Vista, en heb ook alle nieuwste drivers geïnstalleerd. Het spel loopt verder als een zonnetje, maar dus geen HDR + AA.. :(

Overige specs:

C2D E6600
2 GB Ram
2x Seagate barracuda 320 GB, 16 MB cache in RAID 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
Je moet de Chuck patch ofzo installeren als je HDR + AA wilt draaien, google het maar eens :)

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Getah schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:24:
[...]

Dan heb ik hier een vraagje over, want ik heb net m'n nieuwe pc binnen en heb ook maar meteen Oblivion even gespeeld. Ik kan echter met een Radeon x1950 pro geen HDR + AA draaien, het moet 1 van de 2 zijn. Toen ik het spel voor het eerst startte kreeg ik wel kort een melding dat hij niet m'n hardware kon bepalen en dus alles maar op medium zette.

Ik draai het overigens met Windows Vista, en heb ook alle nieuwste drivers geïnstalleerd. Het spel loopt verder als een zonnetje, maar dus geen HDR + AA.. :(

Overige specs:

C2D E6600
2 GB Ram
2x Seagate barracuda 320 GB, 16 MB cache in RAID 0
Ondersteunt die SM 3.0? Anders ben ik bang, dat ook in jouw geval de X800-fix moet gebruikt worden.... (Schiet me niet af, want ik ken niet alle in's en out's van ATI-kaarten.)

......I stand corrected, zie ook:

http://timeslip.chorrol.com/FakeHDRDesc.html

Je bent dus aangewezen op zijn HDR-fix, of de z.g.n. "Chuck-patch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Een fake HDR patch heb je niet nodig aangezien de X1950 Pro HDR ondersteunt en de chuckpatch heb je ook niet nodig aangezien die vanaf Catalyst 6.10 in de drivers zit verwerkt. HDR selecteren in het gamemenu en AA aanzetten in de opties van de ATi drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ik heb dus een 8800 (GTS) en kan daar niet kiezen voor HDR + AA.

Ga even proberen met het Control Panel en anders de patch.

Draai em ook in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
De X1950 pro ondersteunt SM 3.0 en zou volgens mij geen problemen moeten hebben met HDR + AA. Die "chuck patch" zal vermoedelijk ook niet veel uithalen. Ik kan het nu even niet proberen want ik ben niet thuis.

De andere optie (HDR aanzetten en dan AA forceren vanuit windows) lijkt me een makkelijkere optie, maar dan moet ik steeds voor ik Oblivion ga spelen AA forceren :P

Maar ik dacht dus dat de X1xx0 series van Ati geen problemen zouden moeten hebben met HDR + AA. Ik denk eerder dat het aan Vista ligt in combinatie met de driver. Oblivion herkende namelijk niet meteen de videokaart waarop hij alle instellingen standaard op medium gooide. Alles draait wel prima op high, daar niet van, maar HDR + AA lukt alleen niet ...

[ Voor 32% gewijzigd door Getah op 26-02-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
DropjesLover schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:17:
[...]

hij wilde niet update voor de uitbreidingen en niet er na. op de site staat maar 1 versie, op de dvd ook maar 1 (engelse) versie. ik heb zelf ook gewoon een engelse versie geinstalleerd. ik heb inderdaad geen andere patches/cracks ed draaien de launcher van de (originele) dvd copieren naar de installatiemap (zelfde file) hielp ook niet.
k zou hem graag ff updaten, aangezien hij er na net een uurtje of 2 er weer uitknalde...

heeft iemand hier misschien een goeie versie/grootte/al geupdate versie van dit bestandje die hij/zij me kan doorsturen oid? mailadres in mn profiel aub :)
Indien je Knights of the Nine gekocht hebt.
Op die DVD staat de vertkeerde patch. De US patch staat op de DVD. terwijl je de UK patch nodig hebt.
Die kun je downloaden van bethesda en moet het doen.
Als je tenminste hetzelfde probleem als ik hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Laryx op 27-02-2007 09:54 ]

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

ha, die werkt (deels) :)

hij zegt weer dat oblivionlauncher.exe niet klopt, maar hij update de rest gelukkig wel (de andere patch hield er mee op). hopen dat t nu ook beter speelt :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 14-05 23:28

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb een level 18 savegame gedownload en ga er ook weer mee beginnen ^^.

Was savegame kwijt en had geen zin om helemaal opnieuw te beginnen.
Leeft die oblivion teamspeak eigenlijk nog? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vuurvoske op 28-02-2007 12:12 ]

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Is er al wat meer bekend over de uitbreiding Shivering Isles?
Ik sta te popelen om de uitbreiding te spelen want ik ben helemaal door het spel heen.

[ Voor 13% gewijzigd door XunFar op 28-02-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
XunFar schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:05:
Is er al wat meer bekend over de uitbreiding Shivering Isles?
Ik sta te popelen om de uitbreiding te spelen want ik ben helemaal door het spel heen.
1e hit via Google:

http://www.elderscrolls.c...iveringisles_overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ja sorry, dat had ik al gelezen. Ik dacht dat er misschien wat meer nieuws bekend zou zijn. Ik heb em bij bol.com gereserveerd. Zie dat ie op 30-03-2007 vrij wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Misschien heb je aan deze iets, evt. aan de links die onderaan staan op de URL:

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Shivering_Isles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 14-05 23:28

Vuurvoske

Nunquam cede!

trouwens ook frustrerend dat er nog steeds geen fix is voor die crashes :s, heb het spel hier gewoon legaal. Speel het met dvd en nog crashed ie :S

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.