• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

guardian-spirit schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:51:
Het probleem met mij met dit soort games is dat ik 100+ uren kan maken zonder de main quest elementen aan te raken. (de verplichte onderdelen daargelaten).
Ik heb net Oblivion weer opgepakt (na 130+ uren erin gestoken te hebben), ik heb mijn 360 save overgezet naar de PC zodat ik met wat mods kan expirementeren en de main quest kan afronden.

En wat gebeurt er... ik word weer afgeleid door de gates, sidequests en free roaming...

Die mods maken het leven wel prettiger!!! (of het wel of geen cheaten is laat ik in het midden).
Heb het al eerder geroepen, maar zo herkenbaar. Er zit zo achterlijk veel content in deze games dat het enerzijds de kracht is maar anderzijds de zwakte van de TES games. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Voor de mensen die het goedkoop willen hebben: op steam, 5 euro voor de gewone GOTY en 6.5 voor de GOTY met de dlc's erbij!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:12
Tarkin schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:09:
Voor de mensen die het goedkoop willen hebben: op steam, 5 euro voor de gewone GOTY en 6.5 voor de GOTY met de dlc's erbij!
Dat is zeker niet duur. Heb alles wel al op schijf, maar deze zijn niet in Steam te zetten. Om één of andere reden vind ik dat toch tegenwoordig wel fijn. Zucht, :P Ook die 6,5 is niet eens duur. Zit daar die uitbreiding ook bij welke je alleen op de site van Bethesda kon kopen?

• Tarkin
Arunia schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:26:
[...]

Dat is zeker niet duur. Heb alles wel al op schijf, maar deze zijn niet in Steam te zetten. Om één of andere reden vind ik dat toch tegenwoordig wel fijn. Zucht, :P Ook die 6,5 is niet eens duur. Zit daar die uitbreiding ook bij welke je alleen op de site van Bethesda kon kopen?
Ik heb al de Goty van oblivion, maar ik heb hem mij toch nog maar eens gekocht voor op steam. dat maakt het allemaal wel heel gemakkelijk om bij te houden!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 18:07
Help!!!! schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:17:
[...]

Heb het al eerder geroepen, maar zo herkenbaar. Er zit zo achterlijk veel content in deze games dat het enerzijds de kracht is maar anderzijds de zwakte van de TES games. :P
Zo ... na zo'n 160 uur (niet achterelkaar natuurlijk :D ) vond ik het wel, welletjes.... Net uitgespeeld...
Mijn mening:
• nights of the nine quests: heel leuk!!!!! (maar helaas te kort)

• shivering isles: Minder... (maar wel veel te doen). Ik vond het "minder" omdat ik Sheogorath een echte mafketel vond en dat gesplitste wereld paste wel goed bij hem maar ik vond de setting niet zo leuk.

• oblivion:
- de gates gaan op een geven moment gewoon vervelen, de caves ook en niet alle quests zijn even leuk maar de grootte en wat je allemaal KUNT doen maakt heeeeeel veeeeeeel goed!

- Geen dual wield...(of ik heb het totaal gemist..?), De level scaling van de vijanden vond ik minder prettig.
Te weinig varatie in wapens...UMBRA is het sterkste...tenzij je gaat enchanten... maar dat enchanten kwam bij mij ook zo beperkt over.

- Geen balans in het geld-systeem binnen de oblivion wereld, je vindt teveel equipment maar krijgt er relatief weinig voor (natuurlijk heb je de merchant stat/perk, maar toch...) en in het begin is het echt ploeteren voor geld en good stuff en na level 20 (?) kom je om in de equipment en geld.

- De main quest is veeel te kort een fart in een storm zeg maar...Daar speel je oblivion ook niet voor maar het mocht wel iets langer zijn naar mijn gevoel.... het gaat echt heel erg snel als je de main quest gaat doen.

Alle negatieve punten kan ik vergeven maar 1 niet!

Je bent toch redelijk vaak gedwongen om samen met companions te vechten maar tijdens dat soort gevechten als je eenmaal uithaalt met je zwaard, raak je heel makkelijk een companion/onschuldige als die ook meevecht (voor als je een 2 handed sword hebt). Dan heb je dus opeens iemand vermoord of keren je companions tegen je... irritant...Dat moest gewoon anders (vriendelijker)

Zo ff bijkomen en dan fallout 3 afmaken of kijken waarom Skyrim zo populair is.

Edit: je houdt wel een k*t gevoel over als je het hebt "uitgespeeld" na het laatste gevecht heb je zoiets van:
"Shit....dit was het dan...."
vooral ook omdat het einde een wat treurig karakter heeft en tegelijkertijd ook iets moois...alleen je de manier waarop je wordt beloond vond ik weer een beetje suf.

spoiler:
Ja...je hebt de dragon armor verdiend...je mag het over 2 weken ergens in de imperial legion barracks ophalen...had toch iets officieelers verwacht...

[Voor 10% gewijzigd door guardian-spirit op 12-12-2011 04:03]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-03 11:43
Ben ook weer eens verder gegaan met een oude savegame (PS3). Nog nooit uitgespeeld, maar het moet er eens van komen, zeker aangezien de TES-serie mijn favoriete spellen zijn :P
Anyways, wilde al bijna Skyrim kopen maar ik houd mezelf tegen tot ik Oblivion uitgespeeld heb ;)

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:43
Heb hem ook van steam gehaald voor zo prijs kon ik hem niet laten liggen. Echter als ik uit die dungeon in het begin uit komt krijgt ik dit soort gare graphics :S

Ik heb een 5770 in crossfire+ nieuwste drivers geprobeerd nog steeds zelfde.

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03 18:07
Amdwarrior schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:45:
Heb hem ook van steam gehaald voor zo prijs kon ik hem niet laten liggen. Echter als ik uit die dungeon in het begin uit komt krijgt ik dit soort gare graphics [afbeelding] :S

Ik heb een 5770 in crossfire+ nieuwste drivers geprobeerd nog steeds zelfde.
Niet echt een oplossing, maar komt dit door een mod die je gebruikt?
Of omgekeerd, misschien zou je een (texture) overhaul mod kunnen installeren waardoor je dit misschien kan verhelpen?

• Tarkin
zijn dat niet de normale screens van oblivion? zonder texture mods enzo? Ik kan me alleszinds iets herinneren dat het er wel zo uitzag
Onzin. Oblivion ziet er niet zo uit. Het gras en de planten vooraan zijn goed. De rest klopt geen hout van, hand textures. Zwaard textures en de textures op de heuvel zijn nogal brak :9 .

Zet je CFX eens uit en kijk of dit verbetering brengt. Oblivion (en skyrim) ondersteunt afaik geen CFX.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

D4NG3R schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:47:
Onzin. Oblivion ziet er niet zo uit. Het gras en de planten vooraan zijn goed. De rest klopt geen hout van, hand textures. Zwaard textures en de textures op de heuvel zijn nogal brak :9 .

Zet je CFX eens uit en kijk of dit verbetering brengt. Oblivion (en skyrim) ondersteunt afaik geen CFX.
CFX wordt gewoon ondersteund bij Oblivion. (Bij Skyrim werkt het nog niet bij HD5xxx kaarten) Daar ligt het in principe dus niet aan.

Wellicht is het een combinatie van verkeerde IQ instellingen in de driver en/of game zelf.

Kaart is kapot of wordt te heet lijken me ook mogelijkheden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Onlangs begonnen aan Oblivion, dankzij de steam-sale
Wauw, wat een geweldig spel :)

Omdat ik het bijhouden van mijn skills te bewerkelijk vond heb ik de +5 +5 +5 mod gedownload.
Daarnaast heb ik een populaire flora mod en de unofficial patches die er zijn uitgebracht. In principe zou ik Qarl's texture mod ook wel willen, maar de installatie daarvan is ingewikkelder (geen zin om mijn game te verpesten)
Ik vind het er nu al goed genoeg uit zien, met de settings op max en flora-mod. Het enige waar ik me aan erger is de weather-engine.
Ik heb veel last van irritante mist en weather-changes. Wanneer ik interactie heb met een NPC is het beeld een stuk helderder en scherper dan "ingame", waar rare filters zoals mist en sneeuw het beeld minder helder, grauwer en gewoon lelijker maken. Ik vroeg me dan ook af iemand hier bekend is met een mod die je controle over het weer geeft, of die er altijd mooi, helder weer van maakt?

EDIT: een fix gevonden. Console oproepen en het command: "fw 00038EEE 1", (zonder aanhalingstekens intikken==> maakt er helder weer van)

Daarnaast vroeg ik me af of er relatief minder side-quests in Oblivion zitten dan in Skyrim.

Ik vind het aantal quests maar tegen vallen of zie ik iets over het hoofd.

Je hebt aan grote quests volgens mij alleen:
-Main-quest
-Knights of the Nine
-Shiverings Isles
-3 guilds + Arena
-Broertjes
-Iedere Count heeft wel iets
-Daedra
-Random meuk, handjevol per grote stad, nog minder in de rest van de wereld.

Het lijkt alsof met name de kleine random questjes waar je tegen aan moet lopen of die je in de lokale Inn tegenkomt ontbreken en dat Jan Modaal minder problemen heeft die moeten worden opgelost door een held.

Ik heb nu 70 uur in het potje zitten en ik heb het gevoel dat ik al door de Random meuk heen ben. Elke Ancient Ruin waar Aurorans zitten en de meeste caves die ik in ga zijn qua Lore en story gewoon totaal dood, enkel monsters en kistjes :(

[Voor 44% gewijzigd door eL_Jay op 13-01-2013 16:25]

Anoniem: 146875

Qarl's texture is vrij makkelijk te installeren, gewoon bestanden kopieren en overschrijven. Performance is goed als je de redimized and optimized versie gebruikt.

De weather change is een bekende bug, deze mod fixt dat, in ieder geval voor mij:
http://oblivion.nexusmods.com/mods/14918

Aantal quests zijn er ongeveer 300 (incl. alle addons). De quests zijn inderdaad nogal anders dan Skyrim. In Skyrim loopt je questlog vanzelf vol, in Oblivion moet je daar wat meer moeite voor doen. Als je de guild questlines volgt en met mensen in de buurt praat die je tegenkomt zit je al snel op een paar 100 quests. Wat betreft rondlopen en grotjes ingaan, dat schiet inderdaad niet echt op, in Skyrim is veel meer moois te zien en te halen. De guild quests zijn over het algemeen een stuk langer in Oblivion.

Er zijn nog veel meer quests die je toevallig moet tegenkomen. De daedric quests zijn erg goed maar die moet je met een beetje geluk zien te vinden. Je kunt het spel een beetje gaan roleplayen, rondlopen, slapen, eten, etc. of je kunt onderstaand lijstje volgen om alle quests te vinden.
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Quests

Nog een tip is Shivering Isles, een van de beste uitbreidingen ooit voor een game

• eL_Jay
Ik heb de GotY deluxe dus dat komt goed met Shivering Isles, vond KoN ook leuk ;)
Maar oke, dacht dat het aan mij lagmaar de quest-style is dus gewoon anders.

Ik ben nu Qarls pack en de weer mod aan het downloaden. Hopelijk is het dan weer optimaal.

Wat bedoel je precies met redimized and optimized?
Ik heb een i5 2500k @ 4.2 ghz, 8gb RAM, SSD en een 6850. Moet ik het daarmee niet gewoon op optimaal kunnen gebruiken (7 jaar oud spel:p)?

Ow ja, bedankt voor de reactie:)

-Edit Zowel Qarls als de Weather pack succesvol geinstalleerd. Hopelijk blijft het stabiel :)
-Aangezien ik toch bezig was gelijk DarkUid geinstalleerd , want aan de GUi erger ik me toch wel.
-2de play-through ga ik gameplay-enhancements gebruiken

[Voor 23% gewijzigd door eL_Jay op 15-01-2013 12:03]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

eL_Jay schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:16:
Ik heb de GotY deluxe dus dat komt goed met Shivering Isles, vond KoN ook leuk ;)
Maar oke, dacht dat het aan mij lagmaar de quest-style is dus gewoon anders.

Ik ben nu Qarls pack en de weer mod aan het downloaden. Hopelijk is het dan weer optimaal.

Wat bedoel je precies met redimized and optimized?
Ik heb een i5 2500k @ 4.2 ghz, 8gb RAM, SSD en een 6850. Moet ik het daarmee niet gewoon op optimaal kunnen gebruiken (7 jaar oud spel:p)?

Ow ja, bedankt voor de reactie:)
Lijkt me dat je de optimized wel moet trekken; ik heb een C2D E6600 met een nVidia 8800GTS320, en die trekt alleen de lichtste versie. Op zich zijn die texture packs wel in staat je videokaart veel meer te belasten dan het originele spel, maar met jouw opstelling moet je de grootste wel kunnen draaien denk ik. Wat je kan doen is een backup maken van je spel-map, en dan de meest fancy pack installeren en kijken hoe dat er uit ziet. Vervolgens het origineel of een lichtere versie van de mod, en dan bepalen wat voor jou het best speelt.
Ik speel op het moment zonder texture packs, omdat die mijn beeld veranderden in een slideshow. Skyrim heb ik ook op medium staan, en dat gaat nog prima op 1650x1080. Het is dus ook een kwestie van wat je belangrijker vindt: de speelbaarheid, het uiterlijk of algemene gameplay.

• eL_Jay
gwystyl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:52:
[...]

Lijkt me dat je de optimized wel moet trekken; ik heb een C2D E6600 met een nVidia 8800GTS320, en die trekt alleen de lichtste versie. Op zich zijn die texture packs wel in staat je videokaart veel meer te belasten dan het originele spel, maar met jouw opstelling moet je de grootste wel kunnen draaien denk ik. Wat je kan doen is een backup maken van je spel-map, en dan de meest fancy pack installeren en kijken hoe dat er uit ziet. Vervolgens het origineel of een lichtere versie van de mod, en dan bepalen wat voor jou het best speelt.
Ik speel op het moment zonder texture packs, omdat die mijn beeld veranderden in een slideshow. Skyrim heb ik ook op medium staan, en dat gaat nog prima op 1650x1080. Het is dus ook een kwestie van wat je belangrijker vindt: de speelbaarheid, het uiterlijk of algemene gameplay.
Klopt, maar aan meer dan 60 fps heeft mijn monitor niets (+120fps vanilla ultra quality)
Nu draait hij nog steeds 60+.
Het rare is dat ik nergens de mogelijkheid heb gehad om high,low of medium textures te selecteren voor deze pack :S

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

eL_Jay schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Klopt, maar aan meer dan 60 fps heeft mijn monitor niets (+120fps vanilla ultra quality)
Nu draait hij nog steeds 60+.
Het rare is dat ik nergens de mogelijkheid heb gehad om high,low of medium textures te selecteren voor deze pack :S
Nee volgens mij kan dat ook niet letterlijk. Er zijn alleen verschillende texture mods. Qarl is de bekendste, en die is dan ook gelijk 1.3 Gb ofzo? Anderen hebben zijn textures gebruikt om afgeleide mods te maken voor minder krachtige systemen. Vaak zit er dan nog wel iets van Qarl in de naam van die afgeleide mods, of wordt er in de beschrijving gezegd welk deel geoptimaliseerd is om het meer geschikt te maken voor welke soorten CPU's/GPU's.

• eL_Jay
Dank voor de verheldering :)
Bij mij zit ie richting de 2 gb. Ach aangezien Bethesda games, de enige games zijn die mijn ssd verdienen, maakt dat ook niet uit.

[Voor 70% gewijzigd door eL_Jay op 15-01-2013 13:28]

Je kunt altijd eens een screenshot posten dan kunnen we vergelijken wie nog wat kan finetunen, ik zal vast ook nog wel wat eyecandy missen. Dit zijn wat mods die het geheel wat gedetailleerder maken.

Improved signs:

Minimap mod geeft bij mij texture problemen zoals je ziet:

RAEVWD om gebouwen in de verte weer te geven en improved LOD mod verre afstand textures voor de grond:

Qarls redemized muurtje texture

Improved trees and flora (incl. 2 en de fix voor 2) voor veel betere blaadjes en bomen:

• eL_Jay
Wauw, ziet er goed uit. overigens wel raar dat ik me de full Qarl's pack minder mooie muurtjes heb.
Ikzelf heb maar 1 flora mod (populairste op nexus), en die levert minder goed werk af dan de jouwe :P
Overigens het enige dat ik nog graag zou improven aan de graphics zoals ik ze nu heb zijn een complete overhaul van de NPC en een LOD/Viewrange maximizer. Ik merk helaas wel hoe meer mods, hoe meer crashes.

Iemand nog tips voor leuke overhaul/gamechanging mods?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De makkelijkste manier om mods te testen/combineren is sowieso om ze als .omod te downloaden, en dan met omod manager de volgorde en ingeschakelde mods af te stellen. Het kan goed zijn dat bepaalde mods dezelfde bestanden gebruiken, en dan niet tegelijk werken.

• eL_Jay
gwystyl schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:43:
De makkelijkste manier om mods te testen/combineren is sowieso om ze als .omod te downloaden, en dan met omod manager de volgorde en ingeschakelde mods af te stellen. Het kan goed zijn dat bepaalde mods dezelfde bestanden gebruiken, en dan niet tegelijk werken.
Ik heb nu alles werkend (daarom een beetje huiverig om dingen toe te voegen) hij crasht alleen om de 2-3 uur.
Daar kan ik echter mee leven, anders ben ik nooit uit de wondere wereld van Tamriel te slepen en dan gaat mijn vriendin weer klagen dat ik haar digitale evenbeeld meer aandacht geef dan haarzelf (speel meestal met female characters die mijn vriendin enigszins verbeelden).
Overigens heb ik alle mods installaties gedaan met OBMM

Ik moet bekennen dat de laatste vier spellen van Bethesda (FO3,FO NV, TESIV, TESV) de enige spellen zijn waar ik mijzelf COMPLEET in kan verliezen. Zeker wanneer je deze spellen met een SSD speelt, is het gewoon non-stop een avontuur (FO 70 a 100 uur per playthrough. TES 100+ uur per playthrough).

Heel herkenbaar die speelsessies ;)

Ik heb goede verhalen gehoord over OOO of FCOM. Als je die wilt installeren zul je wel de handleiding moeten volgen. De wereld en moeilijkheid schijnt wel compleet anders te worden.

Wat betreft crashes, bij mij crasht het spel bijna nooit. Waarschijnlijk heb je nog niet de stutter remover mod geinstalleerd.

• eL_Jay
Die heb ik inderdaad niet geinstalleerd. Zal de mod eens installeren en mijn bevindingen hier posten.
(overigens heb ik het gevoel dat met name van ingame==>bureaublad(alt+tab)==>ingame het probleem vormt)

Je moet eigenlijk niet alt-tabben met Oblivion dat levert problemen op, soms pas naar een paar minuten. Ook quicksave en quickload is af te raden. Het ligt aan de engine, vandaar dat je dezelfde problemen hebt bij New Vegas (en in mindere mate bij Skyrim)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 09:19
Ik ben sinds 2 dagen met dit spel begonnen. Nadat ik uit de dungeons ben gekomen waar een hoop skeletten zitten ben ik eindelijk in de buitenlucht. Ik ben als eerste stap naar de imperial city gegaan. Daar heb ik een deur gelockpickt en stond er ineens een guard binnen die riep dat ik mee moest komen, betalen of me kon verzetten. Ik heb mezelf verzet. Door aan de andere kant van een tafel te blijven staan kon ik de guard volschieten met 124 pijlen die ik had. Daarna hoefde ik hem nog maar een paar tikken te geven en hij was er geweest. Kortom, nu heb ik als noob dezelfde wapens en armor als de guards. Toen ging ik slapen en daarna kwam zo'n duister figuur mij vertellen dat ik hun club moest joinen. Nadat ik de stad uit ben gevlucht heb ik ergens buiten een guard die met zijn paard op pad was omgelegd en zijn paard gestolen. Gek genoeg roept nu zo'n persoon bij de stallen waar die Jeoffrey uithangt steeds "thief" als ik van mijn paard afstijg en weer opstijg. Vrij apart? Hoe weet hij dat dat paard is gestolen?

Maar het werd me behoorlijk heet onder de voeten in de imperial city. Is dit spel nog goed verder te spelen als bad guy, of is het verstandiger toch maar terug te gaan naar een eerdere save en de good guy te spelen?

• Arunia
Als het goed is kun je dit afkopen bij de guards of de gevangenis in gegooid worden.

Er zijn overigens mods om te zorgen dat guards je niet zo makkelijk horen dat de radius van waar ze je kunnen horen wat kleiner wordt.

• benchMarc
Arunia schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:20:
Als het goed is kun je dit afkopen bij de guards of de gevangenis in gegooid worden.

Er zijn overigens mods om te zorgen dat guards je niet zo makkelijk horen dat de radius van waar ze je kunnen horen wat kleiner wordt.
Dat die guard me makkelijk hoort is nog tot daar aan toe, maar dat een gewoon persoon uit een ander dorp roept dat ik een dief ben als ik mijn gejatte paard opstijg, vind ik nogal vreemd. Dat paard heb ik gewoon ergens op een pad van een guard gejat. Hoezo roept dan zo'n standaard dorpsbewoner dat ik een dief ben? Weet hij veel hoe ik eraan kom.

• Arunia
Misschien is het wel een herkenbaar paard? Dat alleen guards zo'n paard hebben.
Ik snap wat je bedoeld overigens. Maar om even een soort van verhaal neer te zetten waarom iemand 'weet' dat je die gejat hebt. Wellicht is er een mod voor.

• benchMarc
Arunia schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:47:
Misschien is het wel een herkenbaar paard? Dat alleen guards zo'n paard hebben.
Ik snap wat je bedoeld overigens. Maar om even een soort van verhaal neer te zetten waarom iemand 'weet' dat je die gejat hebt. Wellicht is er een mod voor.
Waar het mij om gaat is dat ik eigenlijk gewoon een beetje het slechte pad op wil kunnen gaan zonder zo door Jan en alleman herkend te worden als dief.
Ik vraag me dus af of het een optie is om de bad guy te spelen in dit spel, of dat je dan al heel snel tegen dit soort situaties aanloopt waarbij je op den duur geen enkel dorp of stad meer in komt en je dus ook geen quests meer kunt doen?

• Haan
  • Laatst online: 08:58

Haan

dotnetter

Je kunt wel de bad guy spelen, maar je moet er wel zorgen dat je het een beetje subtiel doet. Dus niet midden op straat iemand overhoop steken ofzo. Zo werkt het IRL immers ook niet ;)
En zolang je bounty niet te hoog is, is er niet zoveel aan de hand. Je kan naar de gevangenis gaan, of je bounty afkopen (al moet je daarvoor volgens mij wel lid zijn van de Thieves Guild).

Kater? Eerst water, de rest komt later

• benchMarc
Haan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:02:
Je kunt wel de bad guy spelen, maar je moet er wel zorgen dat je het een beetje subtiel doet. Dus niet midden op straat iemand overhoop steken ofzo. Zo werkt het IRL immers ook niet ;)
En zolang je bounty niet te hoog is, is er niet zoveel aan de hand. Je kan naar de gevangenis gaan, of je bounty afkopen (al moet je daarvoor volgens mij wel lid zijn van de Thieves Guild).
Ik heb een paar grijpstuivers, dus het terugbetalen voor het omleggen van 2 guards, 2 inwoners en het stelen van een paard zal er niet in zitten. Als ik de bak indraai ben ik natuurlijk al mijn spullen kwijt?

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017
benchMarc schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:39:
Dat die guard me makkelijk hoort is nog tot daar aan toe, maar dat een gewoon persoon uit een ander dorp roept dat ik een dief ben als ik mijn gejatte paard opstijg, vind ik nogal vreemd. Dat paard heb ik gewoon ergens op een pad van een guard gejat. Hoezo roept dan zo'n standaard dorpsbewoner dat ik een dief ben? Weet hij veel hoe ik eraan kom.
Tsja, het blijft software. Het is inderdaad één van de minder intuïtieve zaken, maar er zitten wel degelijk bepaalde 'regels' aan vast. Als je die doorhebt valt er wel één en ander uit te halen.

Persuader of bytes.

benchMarc schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:27:
[...]
Ik heb een paar grijpstuivers, dus het terugbetalen voor het omleggen van 2 guards, 2 inwoners en het stelen van een paard zal er niet in zitten. Als ik de bak indraai ben ik natuurlijk al mijn spullen kwijt?
Nope, alleen wat je gestolen hebt. Als je jezelf gewoon laat pakken en je straf uit zit krijg je de rest terug. En het voordeel is dat je dan weer overal rond kan lopen. Als je wat quests doet om je fame omhoog te werken dan gaan mensen je zelfs weer lachend begroeten.

Wat het paard betreft, het blijft "geflagd' als gestolen. Dus elke keer dat je erop stapt telt als een nieuwe misdaad. En daar het Jauffre commentaar op.

Maar gewoon lekker verder spelen, zoals je nu bezig bent krijg je vanzelf steeds meer quests erbij. En af en toe in de bak zitten kan geen kwaad

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik zie dat dit topic een langzame dood heeft gekregen. :/
Ff een kickje (reanimatie) doen na 20 maanden. :P

Anyway, ik speel het al een aantal dagen op PC.
Ik gebruik UESP.net voor tips. Het is helaas een Engelstalige website. :'(
Ik zoek een Nederlandstalig forum, waar dit spel nog besproken wordt.

Verder speel ik het als Khajiit, Heb dit ras gekozen,vanwege katten. O+
Zijn er nu nog tips over Oblivion?

Wel heb een infamy van 2 en bounty van 10. Ik had nooit bij de Thieves Guild moeten aansluiten. |:(
Hierdoor weet ik niet of Quest Pilgrimage goed doorgelopen wordt. :F

Trein?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 16:34

swampy

Coconut + Swallow = ?

Er is niets mis met Infamy zolang je maar genoeg fame hebt. Zolang de fame hoger is als de infamy zul je weinig problemen tegenkomen.

Ik heb zelf een karakter die baas is van de 4 hoofd groepen en ja daar krijg je wel wat infamy van maar van de andere kreeg ik weer fame dus tja. Uiteindelijk had ik weinig problemen met guards of anderen.

Zolang ik maar op tijd fame kreeg he. En dat is de truuk :)

Verder speel ik counter, dus ik level niet zo snel op en daardoor blijven de vijanden ook makkelijker! Je moet wel levelen om bepaalde dingen te unlocken maar je hoeft niet binnen 10 missies 5 levels te stijgen.

Voor de rest veel plezier.

There is no place like ::1

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gefeliciteerd met je tiende verjaardag, Oblivion! *O*

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

LOL, voor mij BIJNA 5 jaar geleden dat ik Oblivion voor het eerst aanraakte.
5th Anniversary Edition

Trein?

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 17:19
Kickje >:)

Vandaag ook eindelijk een keer begonnen met dit spel. Eerste Elder Scrolls was voor mij Skyrim, maar wilde toch ooit een keer Oblivion hebben gespeeld (al is het alleen voor de MQ).

Soms is het wel een beetje doorzetten aangezien het spel best gedateerd aanvoelt, maar na een tijdje kijk ik door de graphics heen en zit ik er helemaal in, Wat ik wel vaag vind is als je uit de sewers bent, dat je dan meteen naar veel plekken kan fast travellen zonder ze eerst gevonden te hebben :?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 18:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Moet je even wat mods installeren dan wordt het wel wat mooier. Er zijn een paar bekende waarvan ik even niet op de naam komen kan. Maar het blijft oud inmiddels, toch vind ik de natuur goed neergezet! O+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:16
Yep als een gek modden. Zelfs Morrowind kan er nog mooi uitzien.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee