Een probleem waar ik tegen aan liep is dat bijna alle attributen op level 30 dan op 100 staan. Je kunt dus ook genoegen nemen met +3 en +4 want op je maximum level (ong. 45-55) staan alle attributen dan alsnog op 100. Het is niet echt een probleem maar je moet nogal grinden voor +5/+5/+5 op hogere levelsKain_niaK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:52:
Nee, je moet eerst je major skills 10 verbeteren.
Dan kun je een level hoger gaan als je slaapt.
Als je nu +5strenght wil dan moet je in totaal +10 skills omhoog gaan van de skills die als master strength hebben.
Dus blade +5 en hand to hand +5 is genoeg.
Dus probeer zo je skills te verbeteren dat je altijd 3 atributen +5 kunt doen.
En dan zul je steeds sterker worden tegen over NPC's
Je moet dus minstens +30 doen verdeelt over je skills.
Is het erg dat ik hier *niets* van begrijp?Kain_niaK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:52:
Nee, je moet eerst je major skills 10 verbeteren.
Dan kun je een level hoger gaan als je slaapt.
Als je nu +5strenght wil dan moet je in totaal +10 skills omhoog gaan van de skills die als master strength hebben.
Dus blade +5 en hand to hand +5 is genoeg.
Dus probeer zo je skills te verbeteren dat je altijd 3 atributen +5 kunt doen.
En dan zul je steeds sterker worden tegen over NPC's
Je moet dus minstens +30 doen verdeelt over je skills.

Persuader of bytes.
Anoniem: 146875
Nope

Maar onthou, dat het spel ook prima te spelen is zonder +5 elk level, +3/+4 is meestal goed genoeg
Voor de PC gebruikers die net dat beetje extra prestatie uit Oblivion willen halen of gewoon de kans op fouten en crashes kleiner te maken is er een lijst met mods die "dirty edits" hebben en "undeleted references".
Met name de undeleted references zorgen voor crashes en het is dan ook aan te raden om de mods even schoon te maken met Tes4Edit.
De link op het bethsoft forum en Tes4wiki geven je de info over hoe het werkt.
Erg gemakkelijk en 100% veilig. Maar natuurlijk wel even goed lezen wat je moet doen
Edit: FCOM plugins moeten niet schoon gemaakt worden. Deze mods zijn al schoongemaakt door de modders en bevatten belangrijke edits voor de andere mods die FCOM gebruikt. In het algemeen is het verstandig om mods die als patch dienen om de samenwerking tussen andere mods te verzorgen, niet schoon te maken. Desalniettemin, Tes4Edit maakt een backup aan van je plugin. Als er iets mis zou gaan kan je de plugin weer terug kopiëren naar je /data folder.
Met name de undeleted references zorgen voor crashes en het is dan ook aan te raden om de mods even schoon te maken met Tes4Edit.
De link op het bethsoft forum en Tes4wiki geven je de info over hoe het werkt.
Erg gemakkelijk en 100% veilig. Maar natuurlijk wel even goed lezen wat je moet doen

Edit: FCOM plugins moeten niet schoon gemaakt worden. Deze mods zijn al schoongemaakt door de modders en bevatten belangrijke edits voor de andere mods die FCOM gebruikt. In het algemeen is het verstandig om mods die als patch dienen om de samenwerking tussen andere mods te verzorgen, niet schoon te maken. Desalniettemin, Tes4Edit maakt een backup aan van je plugin. Als er iets mis zou gaan kan je de plugin weer terug kopiëren naar je /data folder.

[Voor 25% gewijzigd door Andiaen op 21-03-2011 15:19]
Hmm, ik heb vandaag tot mijn spijt ontdekt dat ook van de ' nieuwe' hardware beide cores 60 tot 75% benut worden bij vanilla Oblivion en een GPU-bottleneck (heb de HD4670 er tijdelijk ingezet). Toegegeven, het loopt allemaal aanzienlijk soepeler dan voorheen en het is ook geen 100% CPU-load, maar het ziet er naar uit dat ik misschien toch maar eens naar een (lichte) overclock moet gaan kijken. Van 2,4 GHz naar 2,8 moet haalbaar zijn, 3,1 GHz schijnt in uitzonderlijke gevallen wel te lukken. Zoiets zou al een stuk moeten schelen, al ben ik een beetje huiverig voor de notoire gevoeligheid van deze engine voor overclocks.
Goed nieuws vind ik wel dat beide cores vrijwel dezelfde belasting vertonen, terwijl Oblivion van oudsher natuurlijk geen goede multicoregame was. Ik zou het echter wel fijn vinden als ik ook gewoon nog een paar fijne mods kan aanbrengen zonder al te grote problemen.
Goed nieuws vind ik wel dat beide cores vrijwel dezelfde belasting vertonen, terwijl Oblivion van oudsher natuurlijk geen goede multicoregame was. Ik zou het echter wel fijn vinden als ik ook gewoon nog een paar fijne mods kan aanbrengen zonder al te grote problemen.
Persuader of bytes.
Je kunt de Qarl texture mod proberen en dan de redemized en optimized versie die gebruikt vrijwel geen extra CPU en laat het spel er gelijk een stuk beter uitzien.
Ja, die had ik sowieso al. Ik moet natuurlijk sowieso gaan tweaken welke mods handig zijn op welke manier enzo, maar ik had gehoopt iets meer over te hebben. Ik heb nu ruim twee keer zoveel rekenkracht en kom gelijk alweer bijna tekortAnoniem: 146875 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:44:
Je kunt de Qarl texture mod proberen en dan de redemized en optimized versie die gebruikt vrijwel geen extra CPU en laat het spel er gelijk een stuk beter uitzien.

Het leven van een tweaker.
Persuader of bytes.
Er is een nieuwe officiële podcast uitgebracht over Oblivion door Bethesda, wat inmiddels 5 jaar geleden is uitgebracht. Er wordt in de podcast terug gekeken op de ontwikkeling van Oblivion. Hiervoor worden verschillende belangrijke personen die verantwoordelijk waren voor de ontwikkeling geïnterviewd, waaronder Todd Howard en Peter Hines.
Er wordt gesproken over de problemen die ze hadden tijdens de ontwikkeling van het spel, hoe ze de ontwikkeling van het spel hadden aangepakt en welke herinneringen ze het meeste zijn bijgebleven na al die tijd. Er worden ook enkele keren verwezen naar Skyrim, maar deze vertellen eigenlijk geen nieuwe dingen.
De gehele podcast duurt bijna een uur en is hier in MP3 formaat te downloaden (53 MB).
Er wordt gesproken over de problemen die ze hadden tijdens de ontwikkeling van het spel, hoe ze de ontwikkeling van het spel hadden aangepakt en welke herinneringen ze het meeste zijn bijgebleven na al die tijd. Er worden ook enkele keren verwezen naar Skyrim, maar deze vertellen eigenlijk geen nieuwe dingen.
De gehele podcast duurt bijna een uur en is hier in MP3 formaat te downloaden (53 MB).
[Voor 6% gewijzigd door CoolGamer op 02-04-2011 21:18]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Leuk om te luisterenTheCoolGamer schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:17:
Er is een nieuwe officiële podcast uitgebracht over Oblivion door Bethesda, wat inmiddels 5 jaar geleden is uitgebracht. Er wordt in de podcast terug gekeken op de ontwikkeling van Oblivion. Hiervoor worden verschillende belangrijke personen die verantwoordelijk waren voor de ontwikkeling geïnterviewd, waaronder Todd Howard en Peter Hines.

Anoniem: 194366
Ik speel ook weer sinds kort oblivion maar ik merk dat er wel veel glitches in zitten om het jezelf makkelijk te maken. Als je om vijanden heendraait kun je soms zo uitkomen dat je kan blijven draaien en hakken terwijl ze jou niet raken. Gates kun je sluiten zonder ook maar een gevecht... Je kan gewoon naar die steen rennen en als je boven bent met je schild omhoog wachten tot de gate sluit. Dat overleef je dan net. Vooral dat draaien vind ik eigenlijk wel jammer.
Die glitches gebruik je natuurlijk heel bewust zelf. Dat is, mijn inziens, een kwestie van zelfbeheersing en niet doen.
Als je de PC versie hebt, gebruik dan eens een FCOM instelling evt met Deadly Reflex erbij en probeer die glitch nog eens
Als je de PC versie hebt, gebruik dan eens een FCOM instelling evt met Deadly Reflex erbij en probeer die glitch nog eens

Ik heb hele gates gesloten met mijn onzichtbaarheidsspell, tja ik zie dat als een soort speelstijl. Heb geen zin om altijd te vechten.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Illusion was ook voor mij de eerste skill die ik had getraind zodat ik onzichtbaar door die poorten kon komen.MsG schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:21:
Ik heb hele gates gesloten met mijn onzichtbaarheidsspell, tja ik zie dat als een soort speelstijl. Heb geen zin om altijd te vechten.
Een paar jaar geleden deed ik dat dmv de console transcendent Sigil Stones te maken en deze op m'n suit te binden, dan kreeg je 100% chameleon, ook erg handig! Maar uiteindelijk toch maar op de 'eerlijke' manier gedaan.
Is er nog ergens voor een redelijke prijs aan de GOTY edition voor de 360 te komen?
-
Das absoluut geen redelijke prijs meer

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ga binnenkort de laatste DLC kopen, namelijk Fighter's stronghold. Voor die paar dollar niet iets om te laten liggen. De rest heb ik ook origineel namelijk.
De vraag is alleen, is die van Bethsoft.com ook voor de EU versie te gebruiken? Of zit er verschil in met de US versie.
De vraag is alleen, is die van Bethsoft.com ook voor de EU versie te gebruiken? Of zit er verschil in met de US versie.
Ik heb dezelfde versie van Bethsoft.com gehaald. Werkt gewoon goed. Er waren / zijn wel wat problemen met het uitpakken van de officiële mods op x64 systemen. Er was iets waardoor de archieven niet herkend werden en dus via een omweg uitgepakt moesten worden.
Mocht je daar last van hebben, laat het dan even weten dan post ik een link waarin de beschrijving staat.
Al ga ik er vanuit dat dat niet langer nodig zal zijn.
Mocht je daar last van hebben, laat het dan even weten dan post ik een link waarin de beschrijving staat.
Al ga ik er vanuit dat dat niet langer nodig zal zijn.
Was die op een gegeven moment niet vrijelijk te krijgen? Alleen KotN (met daarop alle vorige mini-DLC's) en SI heb ik voor betaald. Fighter's Stronghold is net na KotN gereleased en was vlgs. mij toen vrij te DL-en.Arunia schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:58:
Ik ga binnenkort de laatste DLC kopen, namelijk Fighter's stronghold. Voor die paar dollar niet iets om te laten liggen. De rest heb ik ook origineel namelijk.
Anoniem: 194366
Volgens mij was hij inderdaad de eerste paar weken gratis te downloaden maar hebben ze daarna er een prijsje aan geplakt.Kosh66 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:51:
[...]
Was die op een gegeven moment niet vrijelijk te krijgen? Alleen KotN (met daarop alle vorige mini-DLC's) en SI heb ik voor betaald. Fighter's Stronghold is net na KotN gereleased en was vlgs. mij toen vrij te DL-en.
Fighters Stronghold ken ik niet; de rest heb ik met KotN gekregen volgens mij. Ik heb Oblivion al lang niet meer gespeeld, maar het lijkt me wel leuk om na The Witcher 2 hier weer in te duiken om wat losse endjes uit te spelen. Is het dan nog de moeite waard om Fighters Stronghold erbij te halen?
offtopic: ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Elder Scrolls: Skyrim. Is daar al een topic over? edit: ja dus, ik heb nog wat bij te lezen zo te zien
offtopic: ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Elder Scrolls: Skyrim. Is daar al een topic over? edit: ja dus, ik heb nog wat bij te lezen zo te zien

[Voor 31% gewijzigd door gwystyl op 23-05-2011 13:20]
Jammer dat erg veel links naar mods e.d. totaal niet meer werken in the OP. Jammer begon net weer herniewde interesse krijgen om nog eens luttele uren toe te voegen aan de 100+ in het verleden.
Zie dat het alle links zijn die verwijzen naar de tessource. Kennelijk is die site verdwenen. Ben er jaren uitgeweest dus geen idee welke mods (buiten de texture packs e.d.) ik nu nog moet hebben. Maar ff de 40+ pagina's van deze thread doorspitten
Zie dat het alle links zijn die verwijzen naar de tessource. Kennelijk is die site verdwenen. Ben er jaren uitgeweest dus geen idee welke mods (buiten de texture packs e.d.) ik nu nog moet hebben. Maar ff de 40+ pagina's van deze thread doorspitten

[Voor 39% gewijzigd door Darth Malak op 25-05-2011 15:51]
Binnenkort komt de 5 jaar anniversary versie uit. Ik ga 'm zelf ook bestellen voor de PC, voor de geinteresseerden:
http://www.amazon.com/Obl...TF8&qid=1306483812&sr=8-3
http://www.amazon.com/Obl...TF8&qid=1306483812&sr=8-3
Dat zou voor de ps3 ook wel leuk zijn, als ze maar wat hadden gedaan aan die vreselijke framerate problemen 

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
@ Darth Malak:
Er is een flinke modlijst beschikbaar op het officiële bethsoft forum.
Welke mods wat voor je zijn is natuurlijk afhankelijk van je eigen smaak en je PC, maar mods zoals Unique Landscapes / QTP3 / Midas Magic / FCOM / Oblivion XP zijn naar mijn mening essentieel.
Kijk anders ook even op Tesnexus.com bij de hot files. Zie je meteen wat leuke mods zijn (Druid Mod Remade is een erg leuke mod bijvoorbeeld, rondvliegen als een kraai of rondrennen door de bossen als een tijger of hert is erg goed gedaan)
Er is een flinke modlijst beschikbaar op het officiële bethsoft forum.
Welke mods wat voor je zijn is natuurlijk afhankelijk van je eigen smaak en je PC, maar mods zoals Unique Landscapes / QTP3 / Midas Magic / FCOM / Oblivion XP zijn naar mijn mening essentieel.
Kijk anders ook even op Tesnexus.com bij de hot files. Zie je meteen wat leuke mods zijn (Druid Mod Remade is een erg leuke mod bijvoorbeeld, rondvliegen als een kraai of rondrennen door de bossen als een tijger of hert is erg goed gedaan)
Thx Andiaen, probleem waar ik tegen aan loop is dat de mods overal verspreid zijn en sommige mods hebben weer specifieke andere mods met zeer specifieke versies nodig. En heel veel download links hier en daar werken niet meer. Maar ik ga nog eens kijken op die links die je noemt. 

Als je opzoek bent naar een overzichtelijke site met mods voor Oblivion
Ik ga altijd standaard naar http://www.tesnexus.com/ daar kan je zo'n beetje alle mods vinden
Ik ga altijd standaard naar http://www.tesnexus.com/ daar kan je zo'n beetje alle mods vinden
Hello there
Yep, ook 1 van de sites waar ik naar kijk.. Maar lastig om te weten hoe of wat aangezien er wel 10,000 verschillende mods met evenzoveel verschillende versies zijn. 't is me verder ook niet helemaal duidelijk hoe ik de omod installation scripts eigenlijk moet gebruiken aangezien hierover niets wordt gemeld bij de installatie van mods met de manager. Moeten die installatie scripts naar de omod folder gekopieerd worden?
zucht.. wat een drama is dat om oblivion uberhaupt nog werkend te krijgen na installatie van wat grote mods... Darnified, OOO, MMM, fcom... oblivion totaal vernachelt... zelfs met gebruik van alleen mod manager. Oblviion crashed al tijdens het opstarten en lukt het een keer dan zijn alle corpses groen of iets dergelijks...
Anoniem: 43565
Let op dat met Windows 7 er ook het e.e.a. qua rechten is veranderd in de Program Files-folder. Het beste kun je het hele spel in een andere folder op de root van de C-schijf installeren. (of je moet zorgen dat alles en iedereen weer bij de Oblivion-folders mag komen).Darth Malak schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:12:
zucht.. wat een drama is dat om oblivion uberhaupt nog werkend te krijgen na installatie van wat grote mods... Darnified, OOO, MMM, fcom... oblivion totaal vernachelt... zelfs met gebruik van alleen mod manager. Oblviion crashed al tijdens het opstarten en lukt het een keer dan zijn alle corpses groen of iets dergelijks...
@Darth: het installeren van mods met OBMM of BAIN is juist een heel stuk eenvoudiger geworden dan het eerst was.
Je geeft aan dat je spel crasht bij het opstarten, wat vrijwel altijd duid op het missen van master files (.esm).
Open Wrye Bash en kijk even naar alle rode vlakken die je hebt"
Daar zullen er wel een aantal bij zitten denk ik zo.
De OMOD scripts moeten in de folder of zip file zitten wanneer je de omod aanmaakt. OBMM zal het script herkennen en importeren. Daarna hoef je alleen het script te volgen.
Voordat je begint met installeren van mods als FCOM is het wel van belang dat je heel goed leest wat er staat. Hier is een hele goede installatie guide voor FCOM. In het openingsbericht is een link geplaatst naar NiceOne's OMOD scripts. Die maken de installatie gemakkelijk.
Het is trouwens verstandig om met een schone install te beginnen wanneer je FCOM installeert.
Je geeft aan dat je spel crasht bij het opstarten, wat vrijwel altijd duid op het missen van master files (.esm).
Open Wrye Bash en kijk even naar alle rode vlakken die je hebt"

Daar zullen er wel een aantal bij zitten denk ik zo.
De OMOD scripts moeten in de folder of zip file zitten wanneer je de omod aanmaakt. OBMM zal het script herkennen en importeren. Daarna hoef je alleen het script te volgen.
Voordat je begint met installeren van mods als FCOM is het wel van belang dat je heel goed leest wat er staat. Hier is een hele goede installatie guide voor FCOM. In het openingsbericht is een link geplaatst naar NiceOne's OMOD scripts. Die maken de installatie gemakkelijk.
Het is trouwens verstandig om met een schone install te beginnen wanneer je FCOM installeert.
Install
•Wrye Bash and OBMM
•UOP, USIP, DLCs & UOMP
•Francesco's Leveled Creatures Items
•OOO 1.33 and OOO 1.34 beta5 (patch requires OOO 1.33 Full. Full version only ATM).
•Oblivion WarCry and the WarCry 1.085b and WarCry 1.09 patches
•Bob's Armory 1.1 and Loth's Blunt Weapons for NPC's (optional)
•Armamentarium and Artifacts (optional)
•Martigen's Monster Mod 3.7b3, Diverse WaterLife Update 3.7b3pF (optional, if applicable)
•Cobl (optional), MMM 3.7b3 Cobl Update (optional, if applicable), MMM Runeskull Rebalance Beta 2 (optional)
•Cobl Races or Race Balancing Project (optional)
•FCOM 9.9 beta and UFCOM, the FCOM_WarCry 109 update
•OMOBS 2.0a
•Other mods, body replacers, texture replacers etc.
Thx.. Ja ik heb goed gelezen
over en over.. ik heb nu een aantal mods draaien.. De crash preventer script extender plugin zorgt ervoor dat het een stuk stabieler is. Op de een of andere manier krijg ik Wrye Bash niet goed draaiend op win 7-x64 maar dat fix ik nog wel. Heb nu deze mods draaien:
- Darnified UI 1.3.2
- Mat's monster mod 37b3
- Oscuro's Oblivion Overhaul
- Fransesco's
- QTP3 redemized
Beetje lastig om te overleven met deze mods want de meeste npc's die ik tegenkom hakken me in 1 of 2 klappen in de pan. Ik ga de mods die je hierboven noemt eens opzoeken.

- Darnified UI 1.3.2
- Mat's monster mod 37b3
- Oscuro's Oblivion Overhaul
- Fransesco's
- QTP3 redemized
Beetje lastig om te overleven met deze mods want de meeste npc's die ik tegenkom hakken me in 1 of 2 klappen in de pan. Ik ga de mods die je hierboven noemt eens opzoeken.
Ik heb Wrye Bash prima draaiend op Win7/64, dus het is mogelijk.
Alle subdingetjes geïnstalleerd (python-gedoe enzo)?
En als je MMM, OOO en Francesco's wil draaien is de FCOM-aanpak het handigste inderdaad. Zie de FCOM-site (linkje in post van Andiaen)
Alle subdingetjes geïnstalleerd (python-gedoe enzo)?
En als je MMM, OOO en Francesco's wil draaien is de FCOM-aanpak het handigste inderdaad. Zie de FCOM-site (linkje in post van Andiaen)
Ik heb Wrye Bash nu ook draaiend. Ipv de alles in een python download, de losse onderdelen gedownload en geinstalleerd. Bleek dat ik ook nog een oude python 2.5 op m'n systeem had
...
Geen rode regels nu... en volgens mij draait het nu wel redelijk. Moet alleen even uitvissen waarom alle npc's me in 1 of 2 klappen de grond in meppen

Geen rode regels nu... en volgens mij draait het nu wel redelijk. Moet alleen even uitvissen waarom alle npc's me in 1 of 2 klappen de grond in meppen

De mod community rond Oblivion is nog steeds zo verschrikkelijk actief.
Ik ben mijn mods weer aan het opschonen sinds mijn laatste installatie in februari 2011.
En de helft van al mijn mods heeft al weer updates.
Ik moest BOSS updaten, Wrye Bash, OBSE, etc etc.
Ben benieuwd hoeveel modders zullen overstappen op het modden van Skyrim.
Ik ben mijn mods weer aan het opschonen sinds mijn laatste installatie in februari 2011.
weer helemaal terug
Veel van de Morrowind modders stapte ook over naar Oblivion, dus ik maak me er geen zorgen over.Kain_niaK schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 07:17:
De mod community rond Oblivion is nog steeds zo verschrikkelijk actief.
Ik vind het eerder zonde voor Oblivion, modders voor Skyrim komen er toch welD4NG3R schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:01:
Veel van de Morrowind modders stapte ook over naar Oblivion, dus ik maak me er geen zorgen over.

Persuader of bytes.
Voor Morrowind wordt gelukkig ook nog gemod, dus voor Oblivion zal ook nog wel het een-en-ander gebeuren.
En een hoop modders zijn ook overgestapt naar Fallout 3 en Fallout New Vegas en zijn ook nog voor Oblivion blijven modden, dus dat zal allemaal wel goed komen, denk ik
Het prachtige is dat het allemaal dezelfde engine en dezelfde principes zijn. Ik dnk ook niet dat Skyrim veel anders zal zijn intern.
Het fijne is ook dat zoiets als OBSE niet heel veel anders is dan FOSE en NVSE. En ongetwijfeld zal dat er 'gewoon' een SRSE komen (Skyrim Script Extender, weet niet welke letter ze voor Skyrim gebruiken, SR? SK?).
Dus ook als men dingen (script extender, mod manager, mod sotersers, whatever) doorontwikkeld voor Skyrim zullen er backwards ook updates komen voor Oblivion en dergelijke, vermoed ik.
Daarbij 'kent' men Oblivion een stuk beter, qua construction set, qua gameplay, qua vanalles.
Dus vrees niet!
En iets anders:
En een hoop modders zijn ook overgestapt naar Fallout 3 en Fallout New Vegas en zijn ook nog voor Oblivion blijven modden, dus dat zal allemaal wel goed komen, denk ik

Het prachtige is dat het allemaal dezelfde engine en dezelfde principes zijn. Ik dnk ook niet dat Skyrim veel anders zal zijn intern.
Het fijne is ook dat zoiets als OBSE niet heel veel anders is dan FOSE en NVSE. En ongetwijfeld zal dat er 'gewoon' een SRSE komen (Skyrim Script Extender, weet niet welke letter ze voor Skyrim gebruiken, SR? SK?).
Dus ook als men dingen (script extender, mod manager, mod sotersers, whatever) doorontwikkeld voor Skyrim zullen er backwards ook updates komen voor Oblivion en dergelijke, vermoed ik.
Daarbij 'kent' men Oblivion een stuk beter, qua construction set, qua gameplay, qua vanalles.
Dus vrees niet!

En iets anders:
Dear Bethesda Forum User,
We have identified a potential breach of our forum user database that occurred Friday morning, Aug 12. We have reset your forum password as a precaution, in the event that any encrypted forum user passwords were compromised.
When you next try to login to the forums, your old password will not work. Click the "I've forgotten my password link" underneath the login boxes, and follow the steps to setup a new password for your account.
We recommend you do not use your old password or a password you have used for other sites. Further, if your old forum password was used for any other online purposes, we recommend changing the password on those accounts as well.
[Voor 28% gewijzigd door anandus op 13-08-2011 09:36]
De eerste jaren was modden met Oblvion een heel gedoe, zowel voor de modders als de users.
De laatste jaren is er een hoop vooruitgang geweest.
Je hebt nu ook een versie van Wrye Bash standalone. Volgens mij heb je daar geen python voor nodig.
Samen met de laatste versie van BOSS.
En dan TES4Edit om de mods schoon te maken.
Af en toe gebruik ik nog OMM maar het meeste doe ik met Wrye Bash.
En soms pas ik de mods handmatig aan met de TESconstruction set.
Ik ben nu bijna klaar met dik 10 uur opschonen en update van mods.
Straks maar eens kijken of het spel nu stabieler loopt.
Een jaar geleden heb ik voor het laatste gespeeld en toen kreeg ik elke 2 uur een CTD.
Eigenlijk zou er een apart topic moet komen voor Oblivion mods. Er zijn er zooooveeel.
De laatste jaren is er een hoop vooruitgang geweest.
Je hebt nu ook een versie van Wrye Bash standalone. Volgens mij heb je daar geen python voor nodig.
Samen met de laatste versie van BOSS.
En dan TES4Edit om de mods schoon te maken.
Af en toe gebruik ik nog OMM maar het meeste doe ik met Wrye Bash.
En soms pas ik de mods handmatig aan met de TESconstruction set.
Ik ben nu bijna klaar met dik 10 uur opschonen en update van mods.
Straks maar eens kijken of het spel nu stabieler loopt.
Een jaar geleden heb ik voor het laatste gespeeld en toen kreeg ik elke 2 uur een CTD.
Eigenlijk zou er een apart topic moet komen voor Oblivion mods. Er zijn er zooooveeel.

[Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 13-08-2011 22:13]
weer helemaal terug
Uit de openingspost. Heeft iemand die filmpjes nog toevallig, want deze werken helaas niet meer.Voor het uitbrengen van Oblivion zijn er een aantal trailers uitgebracht, die ervoor hebben gezorgd dat er honderden posts kwamen van mensen die niet meer konden wachten op het spel. Hieronder zijn de trailers te vinden.
"1 Week to go"
"6 Days to go"
"5 Days to go"
"4 Days to go"
"3 Days to go"
"2 Days to go"
"1 Day to go"
Waren dat niet gewoon flashdingetjes (langzaam inzoomen op de tekst ofzo) die niks anders zeiden dan '1 week to go' etc? Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat er bij de aankondiging al beeldmateriaal was.
De eerste trailer die ik me kan herinneren was deze:
Daarna kwamen die 'demo's', waarvan er uiteindelijk maar weinig in het echte spel terechtkwam:
De eerste trailer die ik me kan herinneren was deze:
Daarna kwamen die 'demo's', waarvan er uiteindelijk maar weinig in het echte spel terechtkwam:
[Voor 3% gewijzigd door Orian op 16-08-2011 11:58]
Ik heb Oblivion destijds voor de PC gekocht, maar nooit uitgespeeld. En aangezien ik eigenlijk alleen nog op mijn 360 game en nooit meer op de PC wilde ik eigenlijk Oblivion ook voor de 360 hebben en dan natuurlijk het liefst de GotY editie, maar die is dus nergens meer te krijgen. Net kwam ik dit dus tegen:
Elder Scrolls IV Oblivion 5th Anniversary Edition (X360)
Elder Scrolls IV Oblivion 5th Anniversary Edition (PS3)
Elder Scrolls IV Oblivion 5th Anniversary Edition (PC)
Deze complete 5th anniversary editie bestaat uit de orginele award winning game of the year Oblivion en de expansions van Knights of the Nine en Shivering Isles. Met het 5 jarig bestaan van deze next generation game uitgegeven op de Xbox360, PS3 en PC is Oblivion is nog steeds een zeer populaire game onder de RPG.
De 5th Anniversary Edition van The Elder Scrolls IV: Oblivion bevat:
- De Game of the Year Edition van The Elder Scrolls IV: Oblivion, inclusief 'Knights of the Nine' en 'Shivering Isles'.
- Een Making of DVD met een extra trailer van The Elder Scrolls V: Skyrim
- Een kaart van de in-game wereld
- Een kortingsbon ter waarde van € 5,- op de game The Elder Scrolls V: Skyrim
- Een 24 pagina tellende manual

The ramblings of an idiot
Komen ze nu mee
Laatst eindelijk de GOTY gescoord, krijg je dit weer.

Persuader of bytes.
Is Knights of the Nine ook het complete bundelpakket met DLCs zoals op de PC destijds? dus met horse armor, thieves den, vampire lair etcetera? Dan is het namelijk wel een geschikt cadeau voor een bekende...McBoom schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:35:
Ik heb Oblivion destijds voor de PC gekocht, maar nooit uitgespeeld. En aangezien ik eigenlijk alleen nog op mijn 360 game en nooit meer op de PC wilde ik eigenlijk Oblivion ook voor de 360 hebben en dan natuurlijk het liefst de GotY editie, maar die is dus nergens meer te krijgen. Net kwam ik dit dus tegen:
[afbeelding]
[...]
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Zo te lezen is dit op de Skyrimextra's na hetzelfde als de GOTY, wat betekent dat er nog wel wat ontbreekt (en dan volgens mij dus die dingen die jij benoemd).KnetterGek schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:07:
Is Knights of the Nine ook het complete bundelpakket met DLCs zoals op de PC destijds? dus met horse armor, thieves den, vampire lair etcetera? Dan is het namelijk wel een geschikt cadeau voor een bekende...
Persuader of bytes.
De 5 euro terug is trouwens een hoax, de voorwaarden zijn zo gemaakt (kassabonnetjes, alleen US, datums, zelfde creditcard voor aankoop gebruiken, zelfde winkel, etc.) dat niemand echt 5 euro korting krijgt. DLC ontbreekt ook helaas. Voor de PC is het wel een mooi aanschaf als je de game nog niet hebt.
Voor Xbox en PS3 gebruikers zit er nog steeds de abomb bug in waardoor het spel onspeelbaar wordt als je 250+/500+ uur in 1 char wilt steken.
Voor Xbox en PS3 gebruikers zit er nog steeds de abomb bug in waardoor het spel onspeelbaar wordt als je 250+/500+ uur in 1 char wilt steken.
Kan je daar iets meer over vertellen? Dit is de eerste keer dat ik hoor dat 250+ uur een probleem oplevert.Voor Xbox en PS3 gebruikers zit er nog steeds de abomb bug in waardoor het spel onspeelbaar wordt als je 250+/500+ uur in 1 char wilt steken.
Tevens zeg je 250+/500+ uur.
Dat is nogal een verschil. Het dubbele. Wat is het probleem precies?

Zelfs als je de originele schijf met alle expansions hebt, mis je er altijd nog één. Die moet je via hun webshop aanschaffen en downloaden. Dat is die burcht namelijk (geen idee hoe die expansion ook alweer heette), maar het is het geld niet om die aan te schaffen.
Probleem heeft te maken met je framerate en het bijhouden van gerenderde frames in een counter. Als die een magische waarde krijgt van 49 kun je het spel niet meer verder spelen omdat er bijv. geen deuren meer open gaan. Op de Xbox duurt dit ongeveer 500 uur, op de PS3 is het iets anders, heeft te maken met de framerate.vosss schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 02:40:
[...]
Kan je daar iets meer over vertellen? Dit is de eerste keer dat ik hoor dat 250+ uur een probleem oplevert.
Tevens zeg je 250+/500+ uur.
Dat is nogal een verschil. Het dubbele. Wat is het probleem precies?
Voorbeeld filmpje: YouTube: oblivion major animation glitch - YouTube
Om je gerust te stellen: op de PC komt dit vrij snel voor ivm hoge framerate maar het is te fixen met wrye bash en ik gebruik zelf de oblvion animation fixer. Op de Xbox krijg je er pas last van na minimaal 400 uur. Blijft je poppetje onder de 400 dan krijg je er geen last van maar daarboven krijg je de a-bomb met 100% zekerheid en het is niet te verhelpen op consoles

Ik heb een vraag voor de mensen die de KotN-addon hebben uitgespeeld. Als beloning krijg je naast het Crusader armor ook de mogelijkheid om een blessing te activeren die vervolgens 1 van je attributes een boost van +5 geeft. Van dat armor weet ik dat je infamy niet hoger dan 1 mag zijn, maar hoe zit 't met die blessings? Als je zoiets activeert blijft ie dan actief totdat je een andere kiest?
Ik wil m'n characters strength namelijk tot 120 tillen in combinatie met de Felldew verslaving.
Ik wil m'n characters strength namelijk tot 120 tillen in combinatie met de Felldew verslaving.

Vorige week na m'n vakantie begonnen met de GOTY op de PS3. Inmiddels de KotN en SI-quests gehad. Nu bezig met de main quest. Daarna lekker rondstruinen door Cyrodiil!ReVision schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:52:
Ga vandaag maar weer eens opnieuw spelen totdat Skyrim uitkomt
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ik ben nu weer eens lekker bezig met Oblivion, eigenlijk alleen de OOO geïnstalleerd en lekker wezen questen. Ben onderhand level 11, met behoorlijk wat leuk spul op zak en nu zit ik met een probleem.
Ik ben op een punt gekomen dat mijn game crashed als ik wil saven, via console/quicksave/autosave, maakt niet uit, als ik bij die ene save uitkom crashed hij.
Iemand die hier toevallig een fix voor weet? Dat zou mij heel erg helpen!
Ik ben op een punt gekomen dat mijn game crashed als ik wil saven, via console/quicksave/autosave, maakt niet uit, als ik bij die ene save uitkom crashed hij.
Iemand die hier toevallig een fix voor weet? Dat zou mij heel erg helpen!

Een fix heb ik niet 1-2-3.
Heb je geprobeerd om aan echte save te maken in plaats van een quicksave? Geprobeerd om ergens binnen te saven?
En belangrijk: Heb je nog meer mods? (Naast OOO)
Heb je geprobeerd om aan echte save te maken in plaats van een quicksave? Geprobeerd om ergens binnen te saven?
En belangrijk: Heb je nog meer mods? (Naast OOO)
Ja, heb al verscheidene savepunten en manieren geprobeerd. Geeneen schijnt te werken helaas. Ik heb verder niet veel mods, alleen nog harvest flora, living economy, +5 attributes mod en alle officiële DLC's en natuurlijk de unofficial patch.
Echt een beetje jammer dit, zat er net weer lekker in
.
Echt een beetje jammer dit, zat er net weer lekker in

Je kunt eens proberen boss te draaien en als dat niet helpt de savegame te analyseren met Wrye bash dat wil nog wel eens helpen
Wat ook kan helpen is quicksave uitzetten in je .ini bestand.
Heb je al geprobeerd om je .ini bestand te verwijderen uit mijn documenten?
Deze settings zou je uit kunnen zetten, verwijder de 1 en maak er een 0 van. Pas voor de rest geen settings aan om te kijken of het helpt. Kleine kans, maar de moeite waard.
In de savegames tab klik je op je savegame en kan je iets aanklikken wat lijkt op unbloat (even uit het hoofd een feature uit de oude versies van Bash, weet zo niet of het nog steeds bestaat.)
Maak natuurlijk eerst een backup van je savegame voordat je dit soor acties uitvoert, maar dat spreekt voor zich
Heb je al geprobeerd om je .ini bestand te verwijderen uit mijn documenten?
Deze settings zou je uit kunnen zetten, verwijder de 1 en maak er een 0 van. Pas voor de rest geen settings aan om te kijken of het helpt. Kleine kans, maar de moeite waard.
Mocht dit alles niet werken kan je met Wrye Bash proberen je savegame te "unbloaten".bSaveOnTravel =1
bSaveOnWait=1
bSaveOnRest=1
In de savegames tab klik je op je savegame en kan je iets aanklikken wat lijkt op unbloat (even uit het hoofd een feature uit de oude versies van Bash, weet zo niet of het nog steeds bestaat.)
Maak natuurlijk eerst een backup van je savegame voordat je dit soor acties uitvoert, maar dat spreekt voor zich

[Voor 34% gewijzigd door Andiaen op 20-09-2011 15:13]
Gisteravond maar eens begonnen aan Oblivion (op de 360), net uit de riolen, dus zie eindelijk het daglicht 
Wel even wennen, ben een verstokt Fallout speler.. Dus heb snel de neiging om de linker trigger te gebruiken om in te zoomen.. Alleen bij Oblivion zit dan het schild voor me bakkes
Nu eerst maar eens opzoek naar een handelaar.. Want ik kan mezelf een aardige hoarder noemen en zit alweer bijna vol

Wel even wennen, ben een verstokt Fallout speler.. Dus heb snel de neiging om de linker trigger te gebruiken om in te zoomen.. Alleen bij Oblivion zit dan het schild voor me bakkes

Nu eerst maar eens opzoek naar een handelaar.. Want ik kan mezelf een aardige hoarder noemen en zit alweer bijna vol

Vond ik echt een heerlijk moment als je die mooie wereld zo inloopt.LeeJon schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:54:
Gisteravond maar eens begonnen aan Oblivion (op de 360), net uit de riolen, dus zie eindelijk het daglicht
....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 396097
Zoooo, ook maar weer begonnen met oblivion te spelen. Heb het spel ooit gekocht toen ik wat jonger was en kwam daardoor nooit verder dan
Ik speel nu als een stealth-thief oriented argonian met marksman en blade als damage dealers. Ik kan als ik zo aan het spelen ben niet wachten tot skyrim uitkomt en heb er vertrouwen in dat alles gebalanceerder aan zal voelen. (ik heb nu het idee dat ik iedereen makkelijk aankan met mijn marksman/blade en sneak combinatie en m'n enchanted weapons)
spoiler:
in de main quest. Ben ondertussen bijna klaar met de main quest voor mijn gevoel maar heb vandaag ondertussen het halen van mijn eerste artefact om de portal te openen
spoiler:
en ik merk dat ik het spel een stuk leuker vind dan vroegah, omdat ik er nu ook echt iets van snap en niet elke 10 minuten een ander character aanmaak omdat ik toch maar wat anders wou.de dark brotherhood missies gedaan tot en met de eerste dead-drop missie
Ik speel nu als een stealth-thief oriented argonian met marksman en blade als damage dealers. Ik kan als ik zo aan het spelen ben niet wachten tot skyrim uitkomt en heb er vertrouwen in dat alles gebalanceerder aan zal voelen. (ik heb nu het idee dat ik iedereen makkelijk aankan met mijn marksman/blade en sneak combinatie en m'n enchanted weapons)
Heb het ook weer geinstalleerd. Maar heb niet zoveel zin om die hele dungeon weer te moeten doen. Iemand nog een mooie save die daar begint
. Heb er wel 1 maar die kan niet geladen worden omdat ie dan crasht.

Yeah heb hem gevonden. Bedankt anyway.
Had nog wel een vraag wat betreft de performance voor zowel oblivion als skyrim. Ik heb een quadcore processor en 4gb ram met een gts 450 videokaart. Oblivion speel ik alles op hoog alleen in buitengebied heel lichtjes wat haperingen (komt door het laden van cells las ik hier ergens). Nu dacht ik eraan om 2x 4gb ddr2 geheugen bij te plaatsen. Zou dit veel verschil maken qua performance en dan voornamelijk voor skyrim natuurlijk
Dank alvast
Had nog wel een vraag wat betreft de performance voor zowel oblivion als skyrim. Ik heb een quadcore processor en 4gb ram met een gts 450 videokaart. Oblivion speel ik alles op hoog alleen in buitengebied heel lichtjes wat haperingen (komt door het laden van cells las ik hier ergens). Nu dacht ik eraan om 2x 4gb ddr2 geheugen bij te plaatsen. Zou dit veel verschil maken qua performance en dan voornamelijk voor skyrim natuurlijk

Dank alvast
[Voor 86% gewijzigd door Twammo op 28-09-2011 16:21]
Voor Oblivion niet, wat wel helpt is een SSD om de laadtijden enorm in te korten. Verder kun je Oblivion Stutter Remover gebruiken en de heap replacer gebruiken dat verhoogt ook de performance.
Oblivion en Fallout 3 lijken ook erg op elkaar qua interface:LeeJon schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:54:
YouTube: Similarities between Oblivion and Fallout 3 - YouTube
Tijd terug op de xdoos de Main quest volbracht en toen is het spel een beetje in de vergetelheid geraakt maar Steam had een GOTY te koop voor 25 euro met alle downloads die uitgebracht zijn.
Dus nou spelen met dikke grafische pracht =), maar valt best nog aardig tegen een leuke char op te starten. Maar na een 30 pogingen eindelijk 1 gevonden die mij wat lijkt.
Woodelf
Thief Birthsign
Agility en Intelligence
En een Custom klasse gemaakt: Eigenlijk een volledige Mage maar met Sneak ertussen in, die als een Rogue/Archer/Mage bespeeld gaat worden
Doel is eigenlijk niet te snel lvln zodat bv mij Bowskill ver boven zou staan ( als ik die als Major Skill had gekozen), terwijl de rest achterblijft.. en dus inelkaar getrapt wordt door alle vijandige npc's.
Las een leuke guide erover dat je je minstgebruikte skills als major zou moeten nemen, heb ik dus ook gedaan. Ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken
De guide: http://www.uesp.net/wiki/...ed_Skills_as_Major_Skills
Dus nou spelen met dikke grafische pracht =), maar valt best nog aardig tegen een leuke char op te starten. Maar na een 30 pogingen eindelijk 1 gevonden die mij wat lijkt.
Woodelf
Thief Birthsign
Agility en Intelligence
En een Custom klasse gemaakt: Eigenlijk een volledige Mage maar met Sneak ertussen in, die als een Rogue/Archer/Mage bespeeld gaat worden

Doel is eigenlijk niet te snel lvln zodat bv mij Bowskill ver boven zou staan ( als ik die als Major Skill had gekozen), terwijl de rest achterblijft.. en dus inelkaar getrapt wordt door alle vijandige npc's.
Las een leuke guide erover dat je je minstgebruikte skills als major zou moeten nemen, heb ik dus ook gedaan. Ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken

De guide: http://www.uesp.net/wiki/...ed_Skills_as_Major_Skills
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
zo... over learning curve gesproken voordat je het spel speelt. Na jaren niets met ES4 gedaan te hebben leek het mij wel een leuk plan om ES4 eens uit de kast te pakken. Kom je er achter dat de hoeveelheid mods ver100voudigd is in de afgelopen tijd...
Ben nu al anderhalve avond bezig om mods te verzamelen en installeren. Dit gaat nog een dikke kluif worden
. Ik heb de laatste paar pagina's doorgespit, op zoek naar een lijstje "belangrijke" mods. Ik kwam enkel deze tegen: Avalaxy in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13" maar dat is ook alweer uit 2007. Google was ook niet echt behulpzaam en kwam met een mager lijstje van 10 mods aanzetten. Mis ik iets? of zijn er geen lijsten met essentiele mods, in werkende, bug-arme volgorde?
Ben nu al anderhalve avond bezig om mods te verzamelen en installeren. Dit gaat nog een dikke kluif worden

Er zijn diverse topics over op het officiële forum. Bijvoorbeeld hier.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Zow... ik ga hier nog wel een avondje of twee mee bezig zijn zo te zien. Voordat ik ook maar een minuut speeltijd in het spel heb zitten...Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:18:
Er zijn diverse topics over op het officiële forum. Bijvoorbeeld hier.
In ieder geval bedankt

Ik had een tijdje terug een voorlopig lijstje voor mijzelf gemaakt. Niets bijzonders, vooral grafisch wat leuker dan het in eerste instantie is.
Persuader of bytes.
Ik heb momenteel maar 134 verschillende mods, dus dat valt nog goed mee.
weer helemaal terug
Ik ga binnenkort ook weer opnieuw beginnen en was eigenlijk van plan om een flinke lijst met interessante mods te installeren en vervolgens het een en ander hier te publiceren (aangezien er in de loop van de tijd een enorm aantal gave mods zijn uitgekomen en de interesse in Oblivion vanwege Skyrim wel weer wat zal toenemenM2M schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:02:
Google was ook niet echt behulpzaam en kwam met een mager lijstje van 10 mods aanzetten. Mis ik iets? of zijn er geen lijsten met essentiele mods, in werkende, bug-arme volgorde?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Goed, mijn Fifth Anniversary Edition van Oblivion is binnen. Na even rondgeneusd te hebben in de verpakking hierbij een korte review:
In de verpakking van de Fifth Anniversary Edition zijn de volgende items te vinden:
- Het spel en de uitbreidingen Knights of the Nine en Shivering Isles (2 disks)
- Bonus disk
- De inmiddels beroemde kaart van Cyrodiil op papier
- Handleiding
De bonus disk is leuk als je 5 jaar terug te laat was met het voorbestellen van de Collectors Edition op je favoriete platform; het is namelijk (bijna) exact dezelfde disk die je kreeg bij de CE. Dit maakt deze FAE ook interessant voor de fans die op dit moment de vanilla versie van Oblivion in de kast hebben liggen. Tevens is de inmiddels beroemde trailer van Skyrim aan de disk toegevoegd. Dit is een standaard DVD, die je dus zowel achter je computer kunt bekijken als op je TV.
Waar ik persoonlijk wat minder blij mee ben is wat men heeft gedaan met de handleiding, die ten opzichte van de oorspronkelijke release en GOTY editie teruggebracht is naar 15 pagina's. Dit heeft Bethesda bereikt door de voor hen schijnbaar "nutteloze" pagina's uit de handleiding te verwijderen. De belangrijkste zaken qua gameplay worden weliswaar wel behandeld, maar informatie over bijvoorbeeld Skills, Races, Attributes, Classes, Alchemy en Lockpicking is verwijderd waardoor het spel wat mij betreft wat minder toegankelijk wordt voor nieuwe spelers die via bijvoorbeeld het marketinggeweld van Skyrim bekend zijn geworden met het bestaan van de The Elder Scrolls serie en via de FAE met Oblivion willen beginnen.
Een ander klein minpunt is dat, net zoals bij de GOTY editie, de kleinere DLC setjes zoals Orrery, Wizard's Tower, Thieves Den en Vile Lair wederom ontbreken en alsnog moeten worden aangeschaft of op een andere wijze worden gekregen (want helaas is op dit moment de online winkel van Bethesda dicht tot een nog onbekend tijdstip in de toekomst en is het daarom onmogelijk, naast het kopen van de Digital Deluxe Edition op Steam, om geheel legaal de DLC voor de FAE te verkrijgen. De pakketjes voor de 360 zijn voor zover ik weet nog wel verkrijgbaar via Xbox Marketplace)
Kortom: een leuk pakket voor de echte fans die graag nog de Bonus Disk in hun collectie willen hebben (met als extraatje de Skyrim trailer), maar minder prettig voor de beginners (vanwege de minimized handleiding) en completionists (vanwege het ontbreken van de overige DLC naast Knights of the Nine en Shivering Isles)
De versie van Oblivion die op de disk staat is versie 1.2.0.416 (dus al helemaal kant en klaar gepatched naar de laatste versie) en is nog steeds voorzien van een CD check en DRM. Na de installatie op de PC hoef je voor een vrijwel bugvrije "vanilla" versie alleen dus nog maar de onofficiële patches voor Oblivion, Knights of the Nine, Shivering Isles te installeren.
Er wordt trouwens ook een kortingsbon voor Skyrim van 5 euro meegeleverd. Hiervoor dien je wel de handleiding mee te nemen naar de winkel of hier een stuk uit te knippen (waardoor je tevens een stuk informatie over verschillende configuratie instellingen uit de handleiding verwijderd). Aangezien het toch al een flink gestripte handleiding is, is dit best jammer; zo'n kortingsbon had namelijk ook prima los kunnen worden meegeleverd.
In het kort, nog even de verschillen:
t.o.v. CE: Trailer Skyrim bij bonusmateriaal; kortere handleiding; Shivering Isles en Knights of the Nine; Skyrim kortingsbon
t.o.v. Vanilla: Bonusmateriaal, kortere handleiding; Shivering Isles en Knights of the Nine; Skyrim kortingsbon
t.o.v. GOTY: Bonusmateriaal; kortere handleiding; Skyrim kortingsbon
Anyway, een hoop informatie; hopelijk kun je hiermee wat beter beslissen of deze versie interessant genoeg voor je is om aan te schaffen...
In de verpakking van de Fifth Anniversary Edition zijn de volgende items te vinden:
- Het spel en de uitbreidingen Knights of the Nine en Shivering Isles (2 disks)
- Bonus disk
- De inmiddels beroemde kaart van Cyrodiil op papier
- Handleiding
De bonus disk is leuk als je 5 jaar terug te laat was met het voorbestellen van de Collectors Edition op je favoriete platform; het is namelijk (bijna) exact dezelfde disk die je kreeg bij de CE. Dit maakt deze FAE ook interessant voor de fans die op dit moment de vanilla versie van Oblivion in de kast hebben liggen. Tevens is de inmiddels beroemde trailer van Skyrim aan de disk toegevoegd. Dit is een standaard DVD, die je dus zowel achter je computer kunt bekijken als op je TV.
Waar ik persoonlijk wat minder blij mee ben is wat men heeft gedaan met de handleiding, die ten opzichte van de oorspronkelijke release en GOTY editie teruggebracht is naar 15 pagina's. Dit heeft Bethesda bereikt door de voor hen schijnbaar "nutteloze" pagina's uit de handleiding te verwijderen. De belangrijkste zaken qua gameplay worden weliswaar wel behandeld, maar informatie over bijvoorbeeld Skills, Races, Attributes, Classes, Alchemy en Lockpicking is verwijderd waardoor het spel wat mij betreft wat minder toegankelijk wordt voor nieuwe spelers die via bijvoorbeeld het marketinggeweld van Skyrim bekend zijn geworden met het bestaan van de The Elder Scrolls serie en via de FAE met Oblivion willen beginnen.
Een ander klein minpunt is dat, net zoals bij de GOTY editie, de kleinere DLC setjes zoals Orrery, Wizard's Tower, Thieves Den en Vile Lair wederom ontbreken en alsnog moeten worden aangeschaft of op een andere wijze worden gekregen (want helaas is op dit moment de online winkel van Bethesda dicht tot een nog onbekend tijdstip in de toekomst en is het daarom onmogelijk, naast het kopen van de Digital Deluxe Edition op Steam, om geheel legaal de DLC voor de FAE te verkrijgen. De pakketjes voor de 360 zijn voor zover ik weet nog wel verkrijgbaar via Xbox Marketplace)
Kortom: een leuk pakket voor de echte fans die graag nog de Bonus Disk in hun collectie willen hebben (met als extraatje de Skyrim trailer), maar minder prettig voor de beginners (vanwege de minimized handleiding) en completionists (vanwege het ontbreken van de overige DLC naast Knights of the Nine en Shivering Isles)
De versie van Oblivion die op de disk staat is versie 1.2.0.416 (dus al helemaal kant en klaar gepatched naar de laatste versie) en is nog steeds voorzien van een CD check en DRM. Na de installatie op de PC hoef je voor een vrijwel bugvrije "vanilla" versie alleen dus nog maar de onofficiële patches voor Oblivion, Knights of the Nine, Shivering Isles te installeren.
Er wordt trouwens ook een kortingsbon voor Skyrim van 5 euro meegeleverd. Hiervoor dien je wel de handleiding mee te nemen naar de winkel of hier een stuk uit te knippen (waardoor je tevens een stuk informatie over verschillende configuratie instellingen uit de handleiding verwijderd). Aangezien het toch al een flink gestripte handleiding is, is dit best jammer; zo'n kortingsbon had namelijk ook prima los kunnen worden meegeleverd.
In het kort, nog even de verschillen:
t.o.v. CE: Trailer Skyrim bij bonusmateriaal; kortere handleiding; Shivering Isles en Knights of the Nine; Skyrim kortingsbon
t.o.v. Vanilla: Bonusmateriaal, kortere handleiding; Shivering Isles en Knights of the Nine; Skyrim kortingsbon
Anyway, een hoop informatie; hopelijk kun je hiermee wat beter beslissen of deze versie interessant genoeg voor je is om aan te schaffen...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Fijne informatiemindcrash schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:09:

Persuader of bytes.
Wauw, wat een lijst met mods.... Ik heb het inmiddels al een paar jaar niet gespeeld geloof ik (vnl door tijdgebrek), maar als ik weer eens bezig ga, is dit zeker een lijstje dat ik even ga nalopenM2M schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:57:
holy...
link
fuck...
ik ben zeker nog wel even bezig. Al bijna 15GB meuk gedownload inmiddels. Dat is wat 5 jaar en een goede modbare game kunnen doen

Als je eenmaal Oblivion mod gek word is er geen houden meer aan.
Dit is mijn map waar alle install files voor mods in staan.
Dus ook de grote omod files met graphic mods en zo.
Naast de uitgepakte mappen staan er ook de originele rar files nog in dus de totale grote kun je misschien wel door twee delen maar dan nog ...
Tijd voor Skyrim, dan kan ik tenminste weer gewoon gaan spelen ipv meer tijd te besteden aan modden dan aan het spel zelf.
Tot er voor Skyrim ook weer mods zijn natuurlijk.
Ik ben momenteel met een spel bezig waar de uitdaging is om bij elke level up maximaal te levelen.
Als de hogere levels naderen moet je daar nog behoorlijk gepland voor te werk gaan.
Dit is mijn map waar alle install files voor mods in staan.
Dus ook de grote omod files met graphic mods en zo.
Naast de uitgepakte mappen staan er ook de originele rar files nog in dus de totale grote kun je misschien wel door twee delen maar dan nog ...
Tijd voor Skyrim, dan kan ik tenminste weer gewoon gaan spelen ipv meer tijd te besteden aan modden dan aan het spel zelf.

Ik ben momenteel met een spel bezig waar de uitdaging is om bij elke level up maximaal te levelen.
Als de hogere levels naderen moet je daar nog behoorlijk gepland voor te werk gaan.

[Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 15-10-2011 23:38]
weer helemaal terug
Het leuke aan die lijst is, als je bijvoorbeeld FCOM mod (pack) er overheen wil gooien, je bij deze pagina uitkomt:
http://devnull.sweetdanger.net/fcominstall.html

maargoed, wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.
dit soort dingen maken het combineren van mods wel lastig...
http://devnull.sweetdanger.net/fcominstall.html

maargoed, wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen.
dit soort dingen maken het combineren van mods wel lastig...
Je hebt hier bijna een doktersgraad voor nodig..Note: If you picked the "Shivering Isles" version, you should also install the USIP 1.4 and then replace the normal USIP plugin with Fran's MOBS version of USIP, which is available from the Unofficial Fran Patches. The file is listed as USIP_MOBS_1-4. However, that version includes the Amber and Madness Ore changes from Fran's Optional Leveled Quests, so you also need Dewshine's SI-only version of Fran's Optional Leveled Quests, which is compatible with FCOM. That file is listed as Frans Optional Leveled Quests-SI Only. Alternately, you can instead use USIP_MOBS_FCOM_1-4, which does not require Frans Optional Leveled Quests-SI Only, but you'll miss out on Fran's Amber and Madness ore overhauls. Don't forget: to use either of these, you first need to install the complete USIP 1.4, then replace the USIP plugin with the MOBS version of USIP you picked.
[Voor 68% gewijzigd door M2M op 16-10-2011 00:46]
Nee, gewoon heel veel tijd om alles te downloaden en in de juiste volgorde te installeren.
En voor elke 4de mod die je installeert heb je nog 5 bijbehorende mods of .dds of .lod bestanden nodig.
Daarna nog 2 keer zo veel tijd om alles stabiel te krijgen.
En dan nog 3 keer zo veel tijd om de juiste mix tussen performance en graphics quality te vinden zodat spel speelbaar blijft zonder vervelende framedrops tijdens gevechten en zo.
Dus het komt hier op neer. Wil je de ULTIEME Oblivion spelervaring, dan moet je bereid zijn om meer tijd in het modden te stoppen als in het spelen.
En zelfs met 2 x GTX 295 in Quad SLI moet je nog aan optimalisatie doen of je krijgt onspeelbare framedrops. En ik kan het weten .....
Na een tijdje heb je zoveel mods dat het spel gewoon onspeelbaar word en kun je weer vanaf een schone installatie alles beginnen te herinstalleren.
Pro tip: tes4edit cleaning kan helpen voor een stabielere installatie.
Maar het loont uiteindelijk wel de moeite als je dit soort plaatjes krijgt.
En voor elke 4de mod die je installeert heb je nog 5 bijbehorende mods of .dds of .lod bestanden nodig.
Daarna nog 2 keer zo veel tijd om alles stabiel te krijgen.
En dan nog 3 keer zo veel tijd om de juiste mix tussen performance en graphics quality te vinden zodat spel speelbaar blijft zonder vervelende framedrops tijdens gevechten en zo.
Dus het komt hier op neer. Wil je de ULTIEME Oblivion spelervaring, dan moet je bereid zijn om meer tijd in het modden te stoppen als in het spelen.
En zelfs met 2 x GTX 295 in Quad SLI moet je nog aan optimalisatie doen of je krijgt onspeelbare framedrops. En ik kan het weten .....
Na een tijdje heb je zoveel mods dat het spel gewoon onspeelbaar word en kun je weer vanaf een schone installatie alles beginnen te herinstalleren.
Pro tip: tes4edit cleaning kan helpen voor een stabielere installatie.
weer helemaal terug
Volgens mij krijg je dat nooit, gezien dat volgens mij een fake is die bij Skyrim ook al gedropt werd.Kain_niaK schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:17:
[afbeelding]
Persuader of bytes.
Ik was maar aan het grappen.
Dat is een foto met de GUI van Oblivion eroverheen.
Dat is een foto met de GUI van Oblivion eroverheen.
weer helemaal terug
Ik wilde niet al te stellig zijn, voor iemand weer iets uit een hoge hoed toverde 
Die mods gaan trouwens wel een probleem zijn bij een SSD, zo heb je daar alsnog niets aan.

Die mods gaan trouwens wel een probleem zijn bij een SSD, zo heb je daar alsnog niets aan.
Persuader of bytes.
Collega Oblivion games,
Ik heb me ps3 niet meer, dus heb zojuist oblivion geinstalleerd op me laptop. Ik start de game, begin schermen zijn te zien, maar zodra ik in de eerste scene ben (met de gevangenis) Heb ik geen beeld meer. Ik zie wel al me iconen en me bar onderin staan.. Ook tekst en geluid doet het. waar kan dit aan liggen?
Ik heb me ps3 niet meer, dus heb zojuist oblivion geinstalleerd op me laptop. Ik start de game, begin schermen zijn te zien, maar zodra ik in de eerste scene ben (met de gevangenis) Heb ik geen beeld meer. Ik zie wel al me iconen en me bar onderin staan.. Ook tekst en geluid doet het. waar kan dit aan liggen?

Welke laptop met welke GPU om te beginnen
.

dank voor je berichtje. Ik heb een HP 6560B (model LG652ET), i5 2410M met een Intel® HD Graphics 3000 en 8gb ram (1333mhz)
Op de http://www.intel.com/supp...000_2000/sb/CS-032052.htm hp site, zie je wel dat de oblivion IV compatible is.. Ik krijg wel netjes alle menu's in beeld etc. en ook als ik me karakter creeer dan zie je alles netjes. Maar zodra ik in die gevangeniscel zit, is alles zwart.. op me menu opties na.. Ik hoor ook dat die koning met zn guards binnenloopt etc.. en tegen me praat
Op de http://www.intel.com/supp...000_2000/sb/CS-032052.htm hp site, zie je wel dat de oblivion IV compatible is.. Ik krijg wel netjes alle menu's in beeld etc. en ook als ik me karakter creeer dan zie je alles netjes. Maar zodra ik in die gevangeniscel zit, is alles zwart.. op me menu opties na.. Ik hoor ook dat die koning met zn guards binnenloopt etc.. en tegen me praat
Ik had met Oblivion ook een zwart scherm onder bepaalde omstandigheden. Verholpen met deze mod (want bekende bug bij gebruik van bepaalde GPU's):
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=11167
Daarmee kun je bloom gewoon aanhouden.
[Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-10-2011 15:09]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
This bug happens when:SnoeiKoei schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:08:
Ik had met Oblivion ook een zwart scherm onder bepaalde omstandigheden. Verholpen met deze mod (want bekende bug bij gebruik van bepaalde GPU's):
-You have a nVidia card (tested and confirmed on 8800GTX\GTS).
Ik heb een intel HD 3000 (geen nvidia dus

Met een geintregeerde videokaart ga je no way Oblivion spelen zoals hij nu is. Jij hebt Oldblivion nodig: http://www.oldblivion.com/
"Oldblivion is a piece of software which allows graphics cards which are pre DirectX9 to run"David_TTT schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:59:
Met een geintregeerde videokaart ga je no way Oblivion spelen zoals hij nu is. Jij hebt Oldblivion nodig: http://www.oldblivion.com/
de intel hd 3000 graphics draait op dx10 en werkt dus gewoon

Onzin, de HD3000 IGP trekt Oblivion makkelijk op het hoogste op een resolutie van ~1600x900.David_TTT schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:59:
Ik draai 'em op 1366 bij 786..D4NG3R schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:51:
[...]
Onzin, de HD3000 IGP trekt Oblivion makkelijk op het hoogste op een resolutie van ~1600x900.
Maar zoals ik eerder melde moest ik wel 2 instellingen aanpassen..
Hell-to-tha-naw!
Denk het niet om eerlijk te zijn. Heel misschien met alles op laag. alhoewel er eigenlijk vrij weinig over gezegd kan worden.
Ikzelf ben er ook wel heel bang voor dat mijn pc het niet gaat trekken. (Volgend jaar wel een super upgrade in de planning staan overigens).
Denk het niet om eerlijk te zijn. Heel misschien met alles op laag. alhoewel er eigenlijk vrij weinig over gezegd kan worden.
Ikzelf ben er ook wel heel bang voor dat mijn pc het niet gaat trekken. (Volgend jaar wel een super upgrade in de planning staan overigens).
Ah sorry, daar had ik overheen gelezen. Maar goed, op zich is er wel wat te vinden als je googlet op "Oblivion black screen bug". Het lijkt er op dat Intel helemaal niet officieel ondersteund wordt en de enige optie is: HDR lighting uitzetten. Hier een paar (min of meer) nuttige quotes:Avinash schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:02:
[...]
This bug happens when:
-You have a nVidia card (tested and confirmed on 8800GTX\GTS).
Ik heb een intel HD 3000 (geen nvidia dus)
In case you haven't seen it anywhere else, here's the problem:
I start up Oblivion and the menus and 2D objects are fully visible, but the 3D objects aren't. Where 3D should be, it's just completely black and unshaded.
If anyone wants to know, the problem was HDR. I had to turn it off for some reason.
Looks like you're one of the lucky few who got it to run on Intel graphics hardware.
Congratulations!
Oblivion doesn't actually support Intel Graphics Chipsets, so you'd be SOL if it didn't work.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ben Oblivion weer verder gaan spelen maar ineens heb ik alleen nog maar 2.1 sound en geen 5.1 
Heb geinstalleerd:
* W7 sp1 x64 incl helemaal up to date incl. alle drivers etc. etc.
* Oblivion incl. officiele 1.2.0416 patch
* Qarl's texture patch 3.0
* OBMM 1.1.12
Heb wel gegoogled en er schijnen wat issues te zijn met Windows 7 icm 5.1 en Oblivion maar kom er helaas niet uit. Iemand enig idee
Verder vroeg ik me af wat Qarl's Texture Pack 3 patch 1.3 precies doet. Deze heb ik nog niet installed.

Heb geinstalleerd:
* W7 sp1 x64 incl helemaal up to date incl. alle drivers etc. etc.
* Oblivion incl. officiele 1.2.0416 patch
* Qarl's texture patch 3.0
* OBMM 1.1.12
Heb wel gegoogled en er schijnen wat issues te zijn met Windows 7 icm 5.1 en Oblivion maar kom er helaas niet uit. Iemand enig idee

Verder vroeg ik me af wat Qarl's Texture Pack 3 patch 1.3 precies doet. Deze heb ik nog niet installed.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zo net weer even Oblivion uit de kast getrokken na er 3 jaar niet meer naar gekeken te hebben. (ik kon nu even niet bij mijn ps3 waar skyrim op staat) wat blijft deze game ook na die jaren geweldig zeg.... wel wat mods erop gezet: OOO, Natural environments en quarl versie 3.
Heerlijk weer dat gevoel, blijft goed deze game en voelt ook gewoon nog super, ondanks dat hij iets verouderd is.
Over een tijdje nog een stukje verder down memory lane naar morrowind
Heerlijk weer dat gevoel, blijft goed deze game en voelt ook gewoon nog super, ondanks dat hij iets verouderd is.
Over een tijdje nog een stukje verder down memory lane naar morrowind

Het probleem met mij met dit soort games is dat ik 100+ uren kan maken zonder de main quest elementen aan te raken. (de verplichte onderdelen daargelaten).
Ik heb net Oblivion weer opgepakt (na 130+ uren erin gestoken te hebben), ik heb mijn 360 save overgezet naar de PC zodat ik met wat mods kan expirementeren en de main quest kan afronden.
En wat gebeurt er... ik word weer afgeleid door de gates, sidequests en free roaming...
Die mods maken het leven wel prettiger!!! (of het wel of geen cheaten is laat ik in het midden).
Ik heb net Oblivion weer opgepakt (na 130+ uren erin gestoken te hebben), ik heb mijn 360 save overgezet naar de PC zodat ik met wat mods kan expirementeren en de main quest kan afronden.
En wat gebeurt er... ik word weer afgeleid door de gates, sidequests en free roaming...
Die mods maken het leven wel prettiger!!! (of het wel of geen cheaten is laat ik in het midden).
haha ik zit er juist aan te denken om hem toch maar aan te schaffen voor de ps3. de 5th aneversery dan.
ja de mods zijn mooi, zeker de natural environments en de texture mods, maar het hangen op de bank met een controler, biertje en een groot scherm heeft toch wel de voorkeur...
alleen als ik dat ga doen heb ik echt geen sociaal leven meer over ;-)
ja de mods zijn mooi, zeker de natural environments en de texture mods, maar het hangen op de bank met een controler, biertje en een groot scherm heeft toch wel de voorkeur...
alleen als ik dat ga doen heb ik echt geen sociaal leven meer over ;-)