Anoniem: 43565

mijn sterkste character ooit was een high elf met Sigil Stone alleen maar Fortify Magic op alle items. Kon door nog geen 5% van zijn magic te gebruiken 5 minuten onzichtbaar zijn en deed met nog geen 10% van zijn magic een Fire 100 pt voor 6 seconde waarbij iedereen direct dood was. Dat was al vrij snel behoorlijk saai eigenlijk. Daarnaast kon ik ook zo'n Lich summonen, maar die gebruiken nogal wat ranged spells. Dan loop je zelf ook schade op.

Ik heb ook een keer een Redguard gespeeld met Endurance en Strengt vol en vol high armor zodat ik eerst nog even koffie kon gaan halen als iemand op me in begon te hakken.

Sinds dien ga ik toch voor de wat zwakkere en minder efficient gelevelde boogschutters, maar rond level 25 wordt het spel eigenlijk altijd wel een beetje saai. Alleen zit je rond level 8 dan wel op een fase dat je eigenlijk niks meer kunt verslaan en als je pijlen op zijn ben je ook goed de klos.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 22-12-2010 12:19]

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 21:25
Anoniem: 43565 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:55:
mijn sterkste character ooit was een high elf met Sigil Stone alleen maar Fortify Magic op alle items. Kon door nog geen 5% van zijn magic te gebruiken 5 minuten onzichtbaar zijn en deed met nog geen 10% van zijn magic een Fire 100 pt voor 6 seconde waarbij iedereen direct dood was. Dat was al vrij snel behoorlijk saai eigenlijk. Daarnaast kon ik ook zo'n Lich summonen, maar die gebruiken nogal wat ranged spells. Dan loop je zelf ook schade op.
Ook leuk: een altmer met atronach als birth sign en dan met sigil stones je spell absorption boven de 100pt gooien. Om vervolgens een necromancer dungeon binnenlopen. Duurt een hele tijd voordat ze je aanvallen met hun daggers.
Probleem is wel als alle oblivion gates gesloten zijn, je niet echt meer krachtige magische wezens hebt en dus de hele tijd potions aan het brouwen bent.

Ben nu opnieuw begonnen op de pc, rekenen jullie precies de levelling points e.d. ook uit?

Compromises are for the weak

Anoniem: 146875

Ik level door tot 80%, maak dan een save, en ga dan 1 van m'n major skills trainen totdat ik een level omhoog kan. Bij een level up heb ik gewoonlijk +3 tot +5 op de attributen die ik wil.
Vervolgens laad ik de 80% savegame en train ik totdat ik +5 heb en ga dan pas verder trainen voor een level up.
Het enige attribute waarvoor je eigenlijk +5 moet hebben is endurance want elk level krijg je 10% hiervan als extra health. Hoe langer je dat uitstelt, des te lager je health.

Tha_Butcha schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:44:
[...]

Ben nu opnieuw begonnen op de pc, rekenen jullie precies de levelling points e.d. ook uit?
Ik ben ook weer eens begonnen. Inmiddels niet om efficient te levellen, dat heb ik wel gezien. Als ik ergens een +2 of lager moet kiezen kies ik nu gewoon voor Luck. Ik heb hem nu op 89 staan. Het echte voordeel is niet helemaal duidelijk, maar het idee is geloof dat alle randoms net wat meer in je voorkeur gaan werken.

Ik kies Luck in het begin nu ook vaak als een van mijn hoofd attributen, omdat Luck altijd maar +1 kan bij Levellen is een +5 winst daar extra waardevol.

Ik ben nu vampier want de enige twee quests die ik nog nooit had voltooid is de cure vampire en de Shadow banish wine. Misschien dat het tegelijkertijd zo'n zwakke character weer even recht kan trekken gedurende zijn vampierentijd, maar eigenlijk is het vampierendeel vooral irritant en had het wat mij betreft wel wat verder uitgewerkt mogen worden.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 23-12-2010 10:56]

• Tha_Butcha
Ik probeer efficient te levellen (+5/+5/+1) nu, maar het wil niet helemaal lukken.

Ik wil Enurance en Strength levellen, en heb dus keihard Armorer (Endurance), Blade (Strength) en Block (Endurance) zitten raisen, maar ik krijg geen bonuspunten als ik wil levellen.

Armorer was 5, is nu 17
Block was 5, is nu 19
Blade was 25, is nu 34

Ik dacht dat je voor elke 10 raise een +1 erbij kreeg, maar ik heb dus helemaal niks.

Wat doe ik fout?

elke 10 raise op minor-skills. Raises op major skills geven geen bonus.

• Tha_Butcha
Blade is major, amorer en block zijn minor. Dan zou ik toch bonussen moeten krijgen?

toevoeging:

quote oblivion wiki:
When you level you get to raise the values of three Attributes. The amount you can raise an attribute depends on how many skill points you have gained in skills governed by this attribute (major and minor).
0 skill points grants a +1 bonus
1-4 skill points grants a +2 bonus
5-7 skill points grants a +3 bonus
8-9 skill points grants a +4 bonus
10 or more skill points grants a +5 bonus
It is never possible to gain more than a +5 attribute bonus when leveling up. Attribute bonuses not used at one level (or surplus points past 10 in the skills governed by an attribute) do not roll over to the next level.

[Voor 81% gewijzigd door Tha_Butcha op 29-12-2010 15:14. Reden: toevoeging]

Tha_Butcha schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:11:
Blade is major, amorer en block zijn minor. Dan zou ik toch bonussen moeten krijgen?
Voor armor en block wel. Weet je zeker dat je niet nog een level up er achter hebt hangen?

edit:
o major en minor, ik dacht alleen minor, maar is ook alweer eventjes geleden dat ik efficient ging levellen in Oblivion

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 29-12-2010 15:15]

• Tha_Butcha
Anoniem: 43565 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:14:
[...]

Voor armor en block wel. Weet je zeker dat je niet nog een level up er achter hebt hangen?

edit:
o major en minor, ik dacht alleen minor, maar is ook alweer eventjes geleden dat ik efficient ging levellen in Oblivion
Crap, ja hoor, ik ben te hard gelevelled op mijn magic skills, wel 4 levels. Beter opletten dus.

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 23:08

McLambo

MTB Junky

Ik heb Oblivion ook maar weer eens uit de oude doos gehaald, en heb me een tijdje bezig gehouden met de installatie van FCOM.

Het is allemaal vrij goed gegaan, echter heb ik 1 probleem dat ik niet gefixed krijg.

Mijn distand land is heel erg lelijk. Ongedetailleerd, en vlekkerig (zie plaatje beneden)

Hoe pak ik dit aan?

[Voor 11% gewijzigd door McLambo op 13-01-2011 09:59]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ini tweaking!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 20:11
Naast ini tweaking zou je Tes4LodGen moeten gebruiken. Nadat je je loadorder hebt gefatsoeneerd met BOSS natuurlijk :).
Eventueel zou je de mod Really Almost Everything Viewable When Distant (RAEVWD) kunnen gebruiken.
Deze mod voegt LOD bestanden toe aan de standaard Oblivion installatie alsmede een aantal mods.
Hierdoor krijg je meer bomen / rotsen / gebouwen in de verte te zien. Daarnaast heeft de maker van de mod ervoor gezorgd dat alle bestanden geoptimaliseerd zijn waardoor je weinig FPS in hoeft te leveren voor de nodige eye-candy.
Na de installatie van de mod moet je niet vergeten Tes4LodGen te draaien, wat ongeveer 4-5 minuten kan duren wanneer je een uitgebreide mod installatie hebt.
Als je het programma niet draait krijg je uiteraard niets te zien.

Beide programma's werken met een druk op de knop en je hoeft dus niets te doen (behalve het onderste deel van het tekstbestand van BOSS lezen op niet herkende mods)
Dus eerst RAEWVD installeren, BOSS draaien en tot slot Tes4LodGen draaien.
Beide programma's zijn terug te vinden op Tesnexus.com en op het officiële Beth forum.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Thanks voor de replies, maar die stappen had ik toevallig al ondernomen.

RAEVWD, BOSS, en gisteren TES4LODGEN gevonden.

Het gaat mij in het plaatje voornamelijk om de grond. Als ik plaatjes op internet zie van mensen die ook FCOM geinstalleerd hebben met RAEVWD, dan ziet het er fantastisch uit, dus er is iets mis gegaan ben ik bang.

Wat zou ik zoal in de ini moeten tweaken?

• Andiaen
Er is wel een tweakguide die je wat meer info geeft over de ini file.
http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Thanks, die had ik ook al doorgewerkt, maar kon niet zo snel iets vinden dat specifiek betrekking had op distant land, anders dan de suggestie om een LOD pack te gebruiken. ...

Misschien toch maar overnieuw beginnen, en dan aleen OOO...

[Voor 34% gewijzigd door McLambo op 13-01-2011 11:41]

• Andiaen
RAEVWD is, voor zover ik weet, de enige LOD pack die je pc niet helemaal kreupel maakt.

Wat je wel kan gebruiken om je PC wat te helpen is Skyrangers mod "Oblivion Stutter Remover".
Hier heb je wel OBSE (oblivion script extender) voor nodig, maar die heb je voor heel veel mods nodig. Let overigens niet op de spartaanse website :)
Mod installeer je eenvoudig in je Oblivion folder en vervolgens maak je een snelkoppeling van OBSE naar je desktop. Je normale snelkoppeling dien je niet meer te gebruiken, omdat je anders de extra functies van OBSE mist. OBSE past overigens niets aan, Oblivion.exe word niet aangepast of iets dergelijks dus je kan OBSE gemakkelijk verwijderen mocht het nodig zijn.

Stutter remover is een klein DLL bestandje en een INI bestandje waarmee je onder andere je minimale en maximale fps kan instellen. Ik heb het op dit moment zo ingesteld dat mijn minimale frames op 15 staan en max op 30 ipv 60 waardoor het spel een stuk lekkerder en soepeler loopt.
Is wel de moeite waard om te proberen!

Naast OOO zou je ook FCOM kunnen proberen.
Er is een hele makkelijke FCOM installers guide op het Bethforum te vinden, compleet met OMOD-script wat je precies helpt met het installeren van FCOM.

Daar heb je natuurlijk wel Wrye Bash / Oblivion Mod Manager / BOSS voor nodig, maar dat zijn zoiezo essentiële tools naar mijn mening :-), naast OBSE / Tes4LodGen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:56
Ik heb de consoleversie helemaal uitgespeeld en nu skyrim in aantocht is wil ik weer opnieuw beginnen. Maar nu eigenlijk met mods op de pc zodat de graphics er goed uitzien enzo...

Wat is een beetje een leuke kaart die dat allemaal aankan. Of wat voor een kaart moet ik minimaal hebben op een 1080 resolutie?

• Andiaen
@kbloem, als je mods gaat installeren die de textures aanpassen heb je een zware kaart nodig.
Ik speelde eerst met een 4850 512mb en merkte dat Oblivion bij mij rond de 300-400mb gebruikt in de "zwaardere" gebieden op 1280*1024. Voor mij zijn dit gebieden als de Imperial City Market met Better Cities geïnstalleerd en de gebieden van Unique Landscapes die wat meer van je PC vragen.
Daarnaast heb ik een geoptimaliseerde versie van Qarls Texture Pack Redimized draaien wat aanzienlijk meer gebruikt dan de normale versie van Oblivion (maar er dan ook veel beter uitziet :)).

Nu draai ik Oblivion op 1920*1080 op een 5870 1gb en ik kom vrijwel nooit boven de 600mb VRAM.
Af en toe een kleine uitschieter naar de 620mb.
Minimale VRAM zou ik wel 1GB gebruiken, zeker voor andere spellen kan het van belang zijn.
De 5000 serie van ATI kan je hier zeker mee helpen. Nvidia 500 en 400 serie zijn ook goed hiervoor.

Ik merk wel dat Oblivion meer heeft aan een zwaardere processor dan een dikke videokaart. Mijn Q9450 draait standaard op 2,66GHZ en dat is denk ik de beperkende factor.
Oblivion draait namelijk uitsluitend op 1 core, dus hoe sneller die ene core is, hoe beter.
Een snellere of overgeclockte processor zal extra kunnen helpen, zoals de nieuwe Sandy technologie van Intel!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Andiaen schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:55:
RAEVWD is, voor zover ik weet, de enige LOD pack die je pc niet helemaal kreupel maakt.

Wat je wel kan gebruiken om je PC wat te helpen is Skyrangers mod "Oblivion Stutter Remover".
Hier heb je wel OBSE (oblivion script extender) voor nodig, maar die heb je voor heel veel mods nodig. Let overigens niet op de spartaanse website :)
Mod installeer je eenvoudig in je Oblivion folder en vervolgens maak je een snelkoppeling van OBSE naar je desktop. Je normale snelkoppeling dien je niet meer te gebruiken, omdat je anders de extra functies van OBSE mist. OBSE past overigens niets aan, Oblivion.exe word niet aangepast of iets dergelijks dus je kan OBSE gemakkelijk verwijderen mocht het nodig zijn.

Stutter remover is een klein DLL bestandje en een INI bestandje waarmee je onder andere je minimale en maximale fps kan instellen. Ik heb het op dit moment zo ingesteld dat mijn minimale frames op 15 staan en max op 30 ipv 60 waardoor het spel een stuk lekkerder en soepeler loopt.
Is wel de moeite waard om te proberen!

Naast OOO zou je ook FCOM kunnen proberen.
Er is een hele makkelijke FCOM installers guide op het Bethforum te vinden, compleet met OMOD-script wat je precies helpt met het installeren van FCOM.

Daar heb je natuurlijk wel Wrye Bash / Oblivion Mod Manager / BOSS voor nodig, maar dat zijn zoiezo essentiële tools naar mijn mening :-), naast OBSE / Tes4LodGen.
Thanks, zoals je in mijn 1e post vandaag kon lezen heb ik op dit moment FCOM geinstalleerd, helemaal met het handje. (volgens de guide op devnull) Dat is echt een ontiegelijke klus, en heeft me heel veel tijd gekost. Ik kan bijna net geloven dat die hele process nu in 1 omod zit?? Ik ga het in ieder geval een keer proberen met mijn test-installatie. Mocht het naar behoren werken, dan is dit een enorme time-saver...

• Andiaen
Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd McLambo.
Je moet de mods wel apart downloaden. Deze installer helpt je alleen met een installatiescript waardoor je gemakkelijker kan installeren. Daarnaast kiest de installer voor de plugins die je nodig hebt, waardoor je niet zelf hoeft te kiezen.

Het scheelt zoiezo verschrikkelijk veel tijd! De denull pagina's zijn heel erg verouderd, je kan beter kijken naar de link die ik heb gegeven voor de FCOM OMOD installer.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Toppie, alle afzonderlijke mods die nodig zijn (en nog veeeele meer :-) ) heb ik al gedownload, dus dat moet goed komen.

Ik ben er begin 2010 mee bezig geweest, en pak het nu weer op. Ik weet niet goed meer waar ik gebleven was, en wat ik al uitgevoerd had (ondanks changelogs!), dus misschien is het beter om maar opnieuw te beginnen, en als die klaar is een backup te bewaren :-)

• Andiaen
Ja dan kan je beter Oblivion even helemaal eraf gooien en opnieuw installeren. :-)

Vergeet alleen niet om Oblivion Mod Manager te gebruiken voor de installatie van je mods zodat je de mods ook weer gemakkelijk en zonder problemen kan verwijderen.

Ik heb laatst mijn PC geformatteerd en Oblivion opnieuw geïnstalleerd. Ik was in totaal met downloaden en installeren en testen van FCOM + installatie van mijn overige mods (ongeveer 20 grote mods en een paar kleintjes) slechts 1,5 uur bezig.

Als je een beetje goed leest en logisch nadenkt heb je het zo voor elkaar. Succes ermee en als je vastloopt, laat het maar weten!

kbloem schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:56:
Ik heb de consoleversie helemaal uitgespeeld en nu skyrim in aantocht is wil ik weer opnieuw beginnen. Maar nu eigenlijk met mods op de pc zodat de graphics er goed uitzien enzo...

Wat is een beetje een leuke kaart die dat allemaal aankan. Of wat voor een kaart moet ik minimaal hebben op een 1080 resolutie?
Let op dat er wat nieuwe NVidea-kaarten zijn waarmee Oblivion niet helemaal goed werkt op Win7. Ik had last van paars gras en de enige oplossing was distance view uitzetten. Verder moet ik wel zeggen dat het een verademing is dat de boel niet meer continu vastloopt of gaat haperen :) .

Voor dat laatste is het onder Win7 en Win-vista ook van belang dat je hem of niet in de program-folder van Windows installeerd, of dat je de rechten op je Oblivion-folder juist inregelt. Het security-deel is aangepast onder Windows en aangezien Oblivion ouder is kan dat wat problemen geven.

• Andiaen
Paars gras duidt op een fout met de shaders.
Heb je al geprobeerd de shaders opnieuw te installeren?

De originele shaders zijn hier terug te vinden op tesnexus.
Kopieer deze bestanden over jouw huidige shaders en kijk eens of het is opgelost.
Eventueel zou je kunnen kijken naar de Nvidia Fog Fix in Wrye Bash, aangezien Nvidia kaarten problemen kunnen hebben met een 0 instelling van Oblivion.

Anoniem: 43565 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:27:
[...]

Let op dat er wat nieuwe NVidea-kaarten zijn waarmee Oblivion niet helemaal goed werkt op Win7. Ik had last van paars gras en de enige oplossing was distance view uitzetten. Verder moet ik wel zeggen dat het een verademing is dat de boel niet meer continu vastloopt of gaat haperen :) .

Voor dat laatste is het onder Win7 en Win-vista ook van belang dat je hem of niet in de program-folder van Windows installeerd, of dat je de rechten op je Oblivion-folder juist inregelt. Het security-deel is aangepast onder Windows en aangezien Oblivion ouder is kan dat wat problemen geven.
Heb zelf geen problemen met Nvidia+Win7 maar ik heb dan ook een 9600GT, dus niet de nieuwste. Moet zeggen dat het gebruik van 2xAA, zonder HDR, ook een aantal crashes scheelt bij mij.

• Andiaen
Als je tilde "~" en vervolgens "SDT 13" (show debug text of iets dergelijks denk ik) krijg je informatie over het VRAM gebruik en het aantal commands in de wachtrij.
Als die heel erg hoog komt te staan kan Oblivion vastlopen.
Mocht dat zo zijn dan is het verstandig om de eyecandy wat lager te zetten (textures, shadow etc) en om even te wachten met lopen. De meeste crashes gebeuren bij het schakelen van de ene cell naar de andere cell dus als je wacht kan het de dingen in de wachtrij beter afhandelen.

Daarnaast is het zoiezo verstandig om Stutter Remover te gebruiken aangezien dit tooltje een Purge commando heeft. Met deze purge wordt het RAM geheugen wat Oblivion gebruikt leeg gemaakt voor de cellen waar jij als speler niet in bent. Oblivion heeft nogal de neiging te bloaten en om vervolgens over de 2 GB RAM heen te gaan, waarna het crasht.

Een tweede ding wat je kan doen is het gebruiken van Tes4Edit voor het schoonmaken van je mods. Hier is een guide die uitlegt hoe het werkt. Ik heb het gedaan voor vrijwel al mijn mods en heb vrij weinig crashes.

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017
Zo, ik ben dan toch maar eens een lijstje mods aan het samenstellen voor het vervolg van mijn eerste playthrough. Ik wil het alleen visueel een beetje oppoetsen, maar niet wezenlijk veranderen. De snellere (nog steeds oude :P) computer is bijna klaar (HD4770, X2 4800, 3 GB RAM), dus ik ben alvast een beetje aan het kijken hoe en wat.

Ik heb nu:
- RAEVWD
- Better tiling
- Qarls 3 R & R
- Better Cities
- Unique Landscapes
- Darnified UI
- Crash Preventer

Open Cities lijkt me ook wel gaaf, maar ik heb zo mijn twijfels of dat redelijkerwijs te combineren valt met Better Cities. Ik heb nou ook weer niet zo'n heel rap systeem. Verder lijkt een mod die 's nachts verlichte ramen laat zien me ook wel aardig, maar dat zou echt een extraatje zijn.

Volgens mij vergeet ik nog iets :P Op zich lijkt me dit een mooi setje mods om mee te beginnen, ik heb alweer weken het introdeuntje in mijn hoofd.

Persuader of bytes.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Over een paar weken ga ik ook weer eens spelen denk ik. Eerst nog even afstuderen (scriptie is al ingeleverd, moet alleen nog verdediging voorbereiden), dan mag ik van mezelf een nieuwe videokaart (en voeding..) aanschaffen als cadeautje :9 Waarschijnlijk een 6870, kan ik ook eens de graphics flink hoog zetten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Andiaen
@camacha, er is de Open Better Cities mod, maar ik geloof dat die niet langer gesupport wordt.
Open Better Cities vreet trouwens zo veel geheugen dat het de kans op crashes aanzienlijk groot maakt.
Je kunt dus beter kiezen voor of eye-candy (Better Cities, mijn persoonlijke keuze O+ ) of immersie (Open Cities).

Voor wat betreft een mod wat voor verlichte ramen zorgt (inclusief werkende schoorstenen)
Animated Window Lighting System, van de makers van Better Cities dus een goede aanvulling op Better Cities.

Ik weet niet of je van wat extra magische spreuken houdt, maar Midas Magic is een hele goede gebalanceerde mod daarvoor.
De spreuken zijn niet gemakkelijk te krijgen en hebben zelfs voor de niet-magiër een paar leuke voordelen.

@Haan: Helemaal mee eens om eens goed uit te pakken! Succes met je scriptie! :*)

[Voor 4% gewijzigd door Andiaen op 20-01-2011 09:28]

Camacha schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:06:
Zo, ik ben dan toch maar eens een lijstje mods aan het samenstellen voor het vervolg van mijn eerste playthrough. Ik wil het alleen visueel een beetje oppoetsen, maar niet wezenlijk veranderen. De snellere (nog steeds oude :P) computer is bijna klaar (HD4770, X2 4800, 3 GB RAM), dus ik ben alvast een beetje aan het kijken hoe en wat.

Ik heb nu:
- RAEVWD
- Better tiling
- Qarls 3 R & R
- Better Cities
- Unique Landscapes
- Darnified UI
- Crash Preventer

Open Cities lijkt me ook wel gaaf, maar ik heb zo mijn twijfels of dat redelijkerwijs te combineren valt met Better Cities. Ik heb nou ook weer niet zo'n heel rap systeem. Verder lijkt een mod die 's nachts verlichte ramen laat zien me ook wel aardig, maar dat zou echt een extraatje zijn.

Volgens mij vergeet ik nog iets :P Op zich lijkt me dit een mooi setje mods om mee te beginnen, ik heb alweer weken het introdeuntje in mijn hoofd.
Ik mis natural environments dat maakt het echt een stuk beter. Met RAEVWD zou ik nog de helft uitzetten dan loopt het wat soepeler. En een aanrader is de stereo sound overhaul, die is echt gaaf als het onweert :9~

Anoniem: 146875 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:06:
[...]

Heb zelf geen problemen met Nvidia+Win7 maar ik heb dan ook een 9600GT, dus niet de nieuwste. Moet zeggen dat het gebruik van 2xAA, zonder HDR, ook een aantal crashes scheelt bij mij.
Ik doe het zelf met de nVidea GT 220. Ik heb er niet heel veel tijd in gestoken nadat ik op een aantal plaatsen op internet al een zeer gedetailleerde omschrijving las van het probleem met een conclusie er onder dat er niet veel aan te doen was. Het probleem speelt iig direct bij een clean installation van Oblivion. Nu ben ik eigenlijk wel gewend geraakt aan spelen zonder distance view.

Op m'n oude pc crashte hij eigenlijk elk half uur wel een keertje. Nu is het gelukkig een zeldzaamheid.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 20-01-2011 10:51]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zit ook te denken hem weer eens te spelen maar elke keer kreeg ik naarmate ik verder kwam in het spel steeds vaker crashes. In het begin nooit, daarna eens per dag en dat liep toen op naar eens per uur of vaker. Komt dat door teveel mods door elkaar gebruiken of is het spel gewoon buggy?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 23:42

Proto

¬.¬

Bit of both. Oblivion valt zeker niet onder de categorie superstabiel, al is eens per uur wel erg veel. Met oblivion, alle dlc/SI, unique landscapes, quarl's 3, een water mod en nog wat klein spul had ik weinig moeite om het spel door te komen, al was het toch elke paar dagen wel een crash. Maar om elk uur te crashen, dat moet volgens mij wel door mods veroorzaakt worden...

• Andiaen
Crashen komt meestal door het overschrijven van de 2 GB RAM grens die Oblivion kan gebruiken.
Je kunt hier voor een LAA-enhancer gebruiken, wat te vinden is op het Beth forum.

Daarnaast is het altijd verstandig om je mods schoon te maken met Tes4Edit of alleen mods gebruiken van modders die dit al reeds toegepast hebben (Arthmoor / CorePC / Dev_akm / Display etc).
Tot slot is het aan te raden om Oblivion Stutter Remover te gebruiken, die mod maakt je RAM geheugen vrij zodat het niet te vol kan raken. Dat resulteert in aanzienlijk minder crashes.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zal ik misschien weer eens een poging wagen. Wel even mijn collectors edition onder het stof vandaan halen :D Dit keer maar eens geen light armor spelen maar voor heavy armor gaan. Alhoewel... light armor bied wel meer mogelijkheden voor archers bijvoorbeeld, dat is wel weer cool.
Zat ook nog aan Morrowind te denken, maar hou niet zo van veel lezen zonder voice acting, hoewel dat spel ook wel mooie herinneringen had. Sneaky iemand vermoorden, daarna boete betalen en dan pas de Glass Armor jatten. Was heel low level maar had wel epic armor :D

• Camacha
Tsurany schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:12:
Zat ook nog aan Morrowind te denken, maar hou niet zo van veel lezen zonder voice acting, hoewel dat spel ook wel mooie herinneringen had. Sneaky iemand vermoorden, daarna boete betalen en dan pas de Glass Armor jatten. Was heel low level maar had wel epic armor :D
Die GOTY ga ik binnenkort bestellen, met de juiste mods ziet dat er toch ook wel weer erg gaaf uit. Alleen dat lezen inderdaad...

Jammer genoeg is de Oblivion GOTY nergens voor een fatsoenlijke prijs te krijgen. Alleen op de Engelse Amazon voor 50 pond ofzo, maar ik betwijfel een beetje of die wel leverbaar is.

[Voor 7% gewijzigd door Camacha op 21-01-2011 02:53]

Persuader of bytes.

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Camacha schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 02:20:
[...]

Die GOTY ga ik binnenkort bestellen, met de juiste mods ziet dat er toch ook wel weer erg gaaf uit. Alleen dat lezen inderdaad...

Jammer genoeg is de Oblivion GOTY nergens voor een fatsoenlijke prijs te krijgen. Alleen op de Engelse Amazon voor 50 pond ofzo, maar ik betwijfel een beetje of die wel leverbaar is.
In de Bart Smit heb ik 2 weken geleden de GOTY editie gehaald voor 12 euro (PS3).

Geweldig spel btw, alleen heb ik verkeerd geleveld waardoor trollen nu veel en veel te sterk zijn :'(
Ik denk dat ik er nu toch wel een uurtje of 30 of 40 in heb zitten. Enig idee of dit nog goed gaat komen? Bijna al mijn major skills zijn geen battle skills, alleen Marksman geloof ik ;). De rest is Mystics, Alchemy, etc. Wel erg gaaf trouwens om potions e.d. te maken!

PSN: Norfirin

Tony L schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:47:
[...]

In de Bart Smit heb ik 2 weken geleden de GOTY editie gehaald voor 12 euro (PS3).

Geweldig spel btw, alleen heb ik verkeerd geleveld waardoor trollen nu veel en veel te sterk zijn :'(
Ik denk dat ik er nu toch wel een uurtje of 30 of 40 in heb zitten. Enig idee of dit nog goed gaat komen? Bijna al mijn major skills zijn geen battle skills, alleen Marksman geloof ik ;). De rest is Mystics, Alchemy, etc. Wel erg gaaf trouwens om potions e.d. te maken!
Als zwak character heb je het tussen level 8 en 20 wat lastig inderdaad. Daarna komt het wel goed. Je kunt of veel oblivion gates shutten om zo wat sterke enchantings op armor te maken, of je laat jezelf vampier worden om alleen 's nachts te spelen (en afentoe bloed drinken om wat te verkopen), of je leert handig te worden met marksman en conjuring oid en zit je tijd uit ;-)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe zit het trouwens met shield enchantments? Je kan makkelijk een shield van 100 krijgen door al je armor te enchanten maar toch ben je niet onkwetsbaar.

[Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 21-01-2011 10:29]

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Anoniem: 43565 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:06:
Als zwak character heb je het tussen level 8 en 20 wat lastig inderdaad. Daarna komt het wel goed. Je kunt of veel oblivion gates shutten om zo wat sterke enchantings op armor te maken, of je laat jezelf vampier worden om alleen 's nachts te spelen (en afentoe bloed drinken om wat te verkopen), of je leert handig te worden met marksman en conjuring oid en zit je tijd uit ;-)
Dan denk ik dat ik het alleen met marksman moet gaan doen aangezien conjuring een minor skill is :P
Ik ben nog niet eens aan de main quest begonnen en het begint nu al rete moeilijk te worden haha. Die goblins beuken er ook aardig op los. Thanks voor de geruststelling, ik zal mijn tijd dan even uit moeten gaan zitten :)

PSN: Norfirin

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Tsurany schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:29:
Hoe zit het trouwens met shield enchantments? Je kan makkelijk een shield van 100 krijgen door al je armor te enchanten maar toch ben je niet onkwetsbaar.
Er zit waarschijnlijk een formule aan vast die de damage de je oploopt verminderd op basis van de hoogte van je shield. Daarbij geldt een shield alleen voor damage van normale wapens, dus vallen of magic attacks doet je shield niets tegen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Tha_Butcha
Tsurany schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:29:
Kan je beter een suit maken van chameleon, heb je wil wat sigil stones of quest items voor nodig, aangezien je hem zelf niet kan enchanten. Begint overigens wel vrij snel saai te worden.

Max damage reductie met shield spells en je armor is 85%. Dat geldt voor het totaal van alle armor. Je rating wordt bepaald door je skill in heavy/light armor, de armor die je draagt en enchants/spells.

Je houdt dus altijd 15% dmg over in het meest gunstigste geval en dan nog magische damage.

Tony L schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:18:
[...]

Dan denk ik dat ik het alleen met marksman moet gaan doen aangezien conjuring een minor skill is :P
Ik ben nog niet eens aan de main quest begonnen en het begint nu al rete moeilijk te worden haha. Die goblins beuken er ook aardig op los. Thanks voor de geruststelling, ik zal mijn tijd dan even uit moeten gaan zitten :)
Als je marksman op 100 is zul je ze regelmatig paralyzen met je schot. Dat maakt je al een stuk krachtiger. Verder zal ook je wapen rond die tijd een sterke enchanting hebben. Als je die met Soul Traps een beetje vol houdt dan kom je er wel. Ik hou als marksman vaak een krachtige staff als backup voor wanneer m'n pijlen op zijn. Of je moet zorgen dat hand2hand oid ook redelijk goed wordt.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:29

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb dit spel al een tijdje liggen, maar was er nog nooit echt aan begonnen. Na de teaser van Skyrim, begon 't toch te kriebelen, dus eindelijk begonnen.
Maar ik denk dat ik een beetje verkeerd / inefficiënt aan 't levelen ben. Iets wat tot nu toe nog geen grote problemen heeft opgeleverd, aangezien mijn tactiek bestaat uit wegrennen / op hoge rotsen springen en vuurballen gooien van een afstand terwijl m'n skelet voor distraction zorgt.. Maar. Ik ben ook wel zo iemand die graag NPC's redt. Nu heb ik mezelf al een beetje spoilen via een Oblivion wiki, en ik ben nu in Kvatch, ik ben dus al op de hoogte dat dit een probleem kan gaan vormen.. Ik had al een save van na het sluiten van de Oblvion poort, en hier had ik al geaccepteerd dat die 2 mannetjes die die Savlian helpen dood waren, maar ik had die Llend gered, en ik vond 't een beetje jammer om hem dan alsnog de dood in zien te rennen als je dat kasteel bestormt |:( 7(8)7 . Ik dacht, "nou dan ga ik toch eerst in m'n eentje dat kasteel binnen om eerst alles te clearen" maar dat doet ie dus niet |:( .

Nou heb ik helaas geen optimale save ervoor, de beste is van 10+ uur terug in Skingrad. Maar ik wil kijken of er toch iets te doen valt voor die arme mannetjes, of dat ik 't maar moet accepteren, en verder gaan met m'n 30+ uur save.

Dus, iemand tips? ;)

Ik ben zelf een mage, level 16 (en nog een zooi opgespaarde levels, geen flauw idee), maar m'n save van 10+ uur terug is level 12. Ik vind mezelf niet krachtig genoeg ('t duurt een tijdje voordat vijanden dood zijn). Voor damage gebruik ik vooral de flashbolt (20 pt), dat was de krachtigste single target spell die ik kon vinden de laatste keer dat ik spells ging halen. Maar ik heb ook nog niet echt genoeg mana voor krachtigere spells. Ik las op de wiki iets over beter equipment voor je allies, en ik wil best beter wapons voor ze kopen als ze die oppakken, maar dat reverse pickpocketing neigt mij teveel naar exploits. Ik probeerde net toen ik wat zat te kloten een glass claymore te droppen, maar die lieten ze liggen, hoe doe ik dat 't best, wapens voor ze droppen? Moet 't 't zelfde type zijn?
En welke spells zou ik 't liefst moeten hebben? Misschien moet ik even terug om een faded wraith summon ofzo te halen, ik denk dat ik daar in die battle meer aan heb dan een skeleton guardian of dremora. Voor healing is 't beste wat ik heb op dit moment (voor andere characters) the greater convalessence, maar dit healt me te weinig en te langzaam vor zo'n battle. Kan ik ergens een healing staff krijgen ofzo?

Nou goed, een lang verhaal, voor iets wat waarschijnlijk hopenloos is ;). Maar ik was benieuwd.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:51
Je hebt er niet zo heel veel aan om NPCs te redden. Vooral guards niet. NPCs die normaal gesproken in een stad rond lopen of een naam hebben kunnen later voor een quest van belang zijn. Maar die guards van kvatch zijn dat sowieso niet. Wat ik vaak deed is gewoon proberen dat alle vijanden op mij gericht waren en niet op NPCS als ik ze levend wil houden.

• Camacha
Vroeger deed ik daar ook flink mijn best voor en als het even kan hou ik ze wel in leven, maar aangezien ze wel ongeveer de intelligentie van een mot (> vuur) hebben ben ik maar opgehouden terug te gaan naar vorige savegames. Dood is dood, tenzij ik ze echt hard nodig heb later.

Persuader of bytes.

Als de NPC's Kvatch niet overleven heeft dat geen invloed op de rest van het spel. In een paar quests krijg je een extra fame punt als mannetjes een quest overleven maar in dit geval heeft het geen zin.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Nou, ik snap ook wel dat die NPC's op zich niet belangrijk zijn, maar ik vind 't gewoon leuk voor 't roleplay element.

Maar goed, 't is allemaal irrelevant nou, aangezien ik een groter probleem heb: 't spel is onspeelbaar. Hij blijft op semi-willekeurige momenten hangen. Windows geeft dan een melding dat 't spel "has stopped working", al gaat ie gewoon door na een tijdje. Maar dit doet ie dan constant (althans, buiten niet zo veel last van, maar binnen in een cave wel). Niet meer speelbaar dus.

Ik gok dat SP1 er mee te maken heeft (Windows 7 dus), ik kan verder niet zo veel bedenken wat voor andere dingen die ik gedaan heb problemen kunnen geven. Ik heb 2 demo's van Steam gehaald, en een aantal programma's / games ge-desinstalleerd. Zijn er nog meer mensen die problemen hebben na de update?

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:01

Magic666

No one's neighbour!

Jaaaaaren geleden TES4 helemaal grijs gespeeld. Wereldspel!

Nu Skyrim weer gezien en ik denk dat ik, via Steam, the GOTY editie ga kopen. Vroeger nooit gedaan....

Zijn die een beetje de moeite?
Sméagol schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:34:

Maar goed, 't is allemaal irrelevant nou, aangezien ik een groter probleem heb: 't spel is onspeelbaar. Hij blijft op semi-willekeurige momenten hangen. Windows geeft dan een melding dat 't spel "has stopped working", al gaat ie gewoon door na een tijdje. Maar dit doet ie dan constant (althans, buiten niet zo veel last van, maar binnen in een cave wel). Niet meer speelbaar dus.

Ik gok dat SP1 er mee te maken heeft (Windows 7 dus), ik kan verder niet zo veel bedenken wat voor andere dingen die ik gedaan heb problemen kunnen geven. Ik heb 2 demo's van Steam gehaald, en een aantal programma's / games ge-desinstalleerd. Zijn er nog meer mensen die problemen hebben na de update?
Had ik ook na het installeren van SP1. Heb het zelf opgelost door in "\Documents\My Games\Oblivion" de bestanden volgende bestanden te verwijderen: RendererInfo.txt, Oblivion.ini en nog een ini bestand waarvan ik de naam niet meer weet.
Door het verwijderen van deze bestanden reset je alle instellingen van oblivion (maar niet de Data Files). De bestanden worden gewoon weer aangemaakt wanneer je oblivion voor de eerste keer weer opstart.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Net weer begonnen met Oblivion en nu alweer erg gaaf!

Toch een vraagje: als ik auto move aanklik ga ik direct rennen ipv lopen, hoort dat?

Als autorun aanstaat wel ja...

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ah, de de knop voor autorun was omgedraaid. Hij doet weer zoals ik wil.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Zijn er nog mensen die Oblvion spelen en zo veel getweakt en gemod hebben dat ze nu met een map zitten van over de 30 GB ? :X :X
Ik heb nu 60+ mods geinstalleerd waaronder een heleboel graphics packs en mijn oblivion map is nu 39 GB groot.

Als ik mijn 3D kaart en proc een lekker stukje overclock dan haal ik een gemiddelde framerate van 47.
Spel ziet er wel magnifiek uit. Loopt wel vast als ik autosave heb aanstaan en gemiddeld crashed het wel elke uur een paar keer naar de desktop.Tja, je moet iets overhebben voor de meest optimale spel ervaring. >:)

weer helemaal terug

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb momenteel alleen de Qarl mod en NE mod.
Dat ziet er al prima uit. Meer mods nog niet nodig...

Het is weer ff wennen aan de controls maar na een paar uur weet je niet beter.

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05 20:22
Ik heb het spel nu ook opgestart maar dan voor de PS3, speel een Nord/Warrior level 2, alleen ben ik nu aan het twijfelen of ik goed aan het levelen ben, heb veel info over het levelen gelezen maar das best onduidelijk nog voor me.

Is er misschien een nederlandse uitleg over hoe je het beste kan levelen?

• Camacha
mhpwolf schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:43:
Is er misschien een nederlandse uitleg over hoe je het beste kan levelen?
Gewoon doen, als je je teveel gaat vasthouden aan 'de juiste manier' wordt het er niet leuker op. Er is vast een manier om het te verkloten, maar het is nou ook weer geen wetenschap.

Persuader of bytes.

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 21:42
Ik ben ook net begonnen aan Oblivion.. had het al een tijd liggen en een tijd geleden wel even gespeeld, maar was nooit zo ver gekomen.

Ik heb nu de OOO mod geïnstalleerd. Als ik het goed begrijp zitten daar een flink aantal mods bij in. Is het aan te bevelen om daarnaast dan nog andere mods te installeren?

Textures zijn bv al een stuk mooier dan het oorspronkelijke spel, Qarl lijkt me daarom niet echt nodig. En NE zit in OOO toch?

• Avalaxy
  • Laatst online: 17:15
OOO kun je leuk combineren met MMM (of je installeert gewoon FCOM, wat al die dingen in 1 pakket is ;) )

• Andiaen
@singelaar: OOO voegt slechts een aantal nieuwe textures toe (o.a. wapens en pantser), maar zal niet veel meer toevoegen qua textures.

Als je nu nog met een kale installatie zit zonder andere mods zou ik aanraden om de hele FCOM setting te installeren. Een paar pagina's terug heb ik er wat links van neergezet (of zoek even op het bethsoft forum naar FCOM of TheNiceOne's FCOM installer), daar staat alles wat je nodig hebt om FCOM snel werkend te krijgen.

Mocht je geen FCOM willen gebruiken, maar toch mods die iets toevoegen, dan zijn Better Cities voor mooiere en vollere steden + Unique Landscape Compilation hele mooie mods. Tot slot Qarls Texture Pack Redimized voor betere textures.
Al houdt dat wel in dat je systeem wat meer belast gaat worden, maar dat spreekt voor zich.

Edit: oh Kain, ik zit ook over de 30 gyg aan oblivion installatie (iets van 33gyg), daar raak je toch vrij snel aan als je wat grote mods erop zet _/-\o_
En dan maar proberen om je spel zo min mogelijk te laten crashen O+ , nu crasht het maximaal 1 keer per half uur en ben ik daar dik tevreden mee.

[Voor 16% gewijzigd door Andiaen op 07-03-2011 17:10]

• Singelaar
Bedankt! Ik zal er even naar kijken!
Verder had ik idd een kale installatie, iets meer aankleden lijkt me leuk.

Dan nog een spel technisch vraagje: vorige keer was ik als assassin, archer door het leven gegaan. Toen lukte het me opgegeven moment niet meer om vijanden dood te krijgen doordat ik blade te weinig had ontwikkeld. Daarom wilde ik me nu vooral op een zwaard richten. Ik heb nu gekozen om als een scout te spelen. Is dat een goed idee of is dat een erg zwak karakter?

Heb zelf nooit een scout gespeeld maar er is niks mis mee als je het goed speelt. Wil je niet in de problemen komen dan moet je altijd endurance omhoog gooien met een level up want dat is het enige attribuut wat je zo snel mogelijk op 100 moet krijgen. En verder kun je gewoon heavy armor dragen, evt. een Breton als race zodat je 50% minder magic damage krijgt en een zwaard gebruiken ipv een dagger als het te moeilijk wordt.

Oh ja blade skill werkt zowel voor dagger als zwaarden ;)

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Caelorum schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:10:
[...]

Had ik ook na het installeren van SP1. Heb het zelf opgelost door in "\Documents\My Games\Oblivion" de bestanden volgende bestanden te verwijderen: RendererInfo.txt, Oblivion.ini en nog een ini bestand waarvan ik de naam niet meer weet.
Door het verwijderen van deze bestanden reset je alle instellingen van oblivion (maar niet de Data Files). De bestanden worden gewoon weer aangemaakt wanneer je oblivion voor de eerste keer weer opstart.
Late reactie, maar thanks voor de reply.

Bij mij werkt 't echter niet, integendeel, hij doet nu nog veel rotter.

De afgelopen dagen heb ik 'm een aantal keer geherinstalleerd, waarbij ik alle folders heb verwijderd die achterbleven. M'n savefiles nog niet terug gedaan, en gewoon een new game begonnen om te testen, en nu loopt ie na een seconde in-game al vast. Hierbij verander ik de settings ook niet, die staan op de default medium. Heb bij de laatste re-install ook de knight of the nine / shivering isles install achterwege gelaten, en geen patches gebruikt. Mods had ik überhaupt niet overigens. Ik heb ook geprobeerd om de sp1 update te verwijderen, maar tijdens een herinstal zonder de sp1 update bleef ik last hebben van deze crashes. Heb de drivers ge-update, al deed de game het eerst prima met de oude, sowieso waren de drivers niet super outdated ofzo, en ik had ze in ieder geval niet ge-update vlak voor de problemen. Zelfs de audio driver ge-update, want die werd genoemd in 1 van die eventlogs toen ie problemen kreeg, maar nu ik die ook ge-update heb, wordt ie niet meer genoemd.

Ik snap er geen flikker van. Ik kan me geen duidelijke mogelijke oorzaak bedenken, de sp1 update heeft er misschien mee te maken, maar verwijderen helpt niet. Verder heb ik geen andere problemen voor zo ver ik weet, ook een microsoft security essentials full scan gedaan, leverde ook niks op. Ook een defrag gedaan (met SSD's..), nu inmiddels ook een windows memory diagnostic.. Niks.

Hier een voorbeeld error (de laatste, van zonet:)

Faulting application name: Oblivion.exe, version: 0.1.0.228, time stamp: 0x44045dcb
Faulting module name: unknown, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x00000000
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x000001ec
Faulting process id: 0x1244
Faulting application start time: 0x01cbdd05fa74da33
Faulting application path: D:\Bethesda Softworks\Oblivion\Oblivion.exe
Faulting module path: unknown
Report Id: 5809e92e-48f9-11e0-b954-00241d7ffa4b

Als iemand nog andere suggesties heeft, hoor ik 't graag, anders ga ik maar weer verder met Dragon Age, die moest ik ook nog uitspelen..

• Singelaar
@Ifs Okay, nou dan ga ik het er mee proberen. Ik vind het wel lekker dat ik als scout lekker snel loop. Ik gebruik meestal shortsword. Is een dagger beter? :) En ik speel als red guard, voor de warrior skills.
Bedankt voor de tip van de endurance, die upgrade ik meestal niet als eerste, misschien dat het daardoor bij mn vorige speel poging erg lastig werd.

Pff al die mods zijn wel echt lastig te vinden.. heb nu OOO, MMM, warcry geïnstalleerd inc. updates en ben met Francescos bezig. Ben benieuwd of het daarna nog speelbaar is :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmmm zie nu pas de hele FCOM gebeuren... dat klinkt allemaal erg gaaf moet ik zeggen.

Maar hoe gaat dit om met bestaande mods? Ik heb nu een aantal mods (textures pack en NE en een mapmod), gaat dat goed komen met FCOM?

Hier: http://devnull.sweetdanger.net/convergence.html staat een hoop info, of alles nog up to date is, is een tweede natuurlijk.

[Voor 23% gewijzigd door Magic666 op 08-03-2011 10:03]

• Singelaar
Iemand een idee waarom ik Wrye Bash niet aan de praat krijg?
Ik heb Python (2.5), wxpython and Wrye Bash geïnstalleerd maar als ik de wrye bash launcher op start gebeurd er niets. Er komt een zandlopertje voor 1 sec, wat hardeschijf activiteit. Maar daarna niets meer.

Ik werk op een Windows Vista (Home Prem.) SP2.
Er wordt ook geen bash.log aangemaakt waar ik de foutmeldingen in kan lezen.
De readme suggereert dan dat ik een cmdprompt "c:\python26\python.exe bash.py -d" typ om een log bestand aan te maken, dan krijg ik dit:

Traceback (most recent call last):
File "C:\Python25\Lib\site-packages\pythonwin\pywin\framework\scriptutils.py", line 325, in RunScript
exec codeObject in __main__.__dict__
File "C:\Oblivion\Mopy\Wrye Bash Launcher.pyw", line 24, in <module>
import bash
File "C:\Oblivion\mopy\bash.py", line 38, in <module>
import bosh
File "C:\Oblivion\Mopy\bosh.py", line 15124
with open(os.path.join(root, name),"r") as text:
^
SyntaxError: invalid syntax
>>>

[Voor 32% gewijzigd door Singelaar op 08-03-2011 20:27]

Misschien geen schrijfrechten op de map voor het script?

• Singelaar
Mm nee ik ben er achter gekomen. Had verkeerde versies van Python, libary en Wrye Bash gemixt.. Heb het nu werkend.

Maar oblivion crasht zodra ik buiten kom (was begonnen met spelen met de tutorial). Ik kijk er morgen wel verder naar.

[Voor 34% gewijzigd door Singelaar op 09-03-2011 07:44]

• Andiaen
Als oblivion crasht zodra je buiten komt heb je FCOM niet goed geïnstalleerd of dat je loadorder niet in de juiste volgorde staat.
Hier is de link naar een OMOD installatie script voor FCOM en het FCOM topic op Bethsoft. De installatie gaat er wel vanuit dat je of Wrye Bash of Oblivion Mod Manager gebruikt voor je installatie. Deze programma's heb je zoiezo nodig wanneer je gaat modden en helemaal als je mods wilt updaten of verwijderen.
Daarnaast moet je de stappen die op Dev akm's site staan even vergeten, deze zijn niet langer up-to-date (al geven ze wel wat basis info).

Het is belangrijk dat je de precieze volgorde van het FCOM topic aanhoudt. Als je je daar aan houdt kan je FCOM heel snel en juist installeren.
Zorg dan wel dat je vanaf een kale installatie begint (installeer Oblivion desnoods een keer opnieuw). Dit kost je nu misschien een half uur extra, maar bespaart je mogelijke problemen.

Na het installeren van je mods draai je BOSS (Better Oblivion Sorting Software) om de juiste loadorder te bepalen. Gebruik hier de installer versie voor gemakkelijk gebruik.
Nadat je BOSS hebt gedraaid krijg je een tekstbestand te zien. Lees dit goed door en kijk welke opmerkingen BOSS heeft. Verwijder eventuele mods die niet nodig zijn zoals BOSS dit aangeeft.

Als het niet lukt, laat het dan even weten.

PS hier is een kopie van een oude post die ik ooit heb gemaakt met uitleg van de programma's die gebruikt worden. Mogelijk is de info / links niet meer up to date, maar veel info is goed te gebruiken.
@Dustpox:

U vraagt, wij draaien --> installatie pakket voor vereenvoudigde installatie van MMM / FCOM

Als ik thuis ben zal ik nog even kijken of ik mijn eerste ontmoeting met de Ballrog nog terug kan halen.
Ballrog komt ook van MMM. Als je veel mods gaat gebruiken

Zelf zou ik niet meer zonder FCOM willen spelen.

Nog even een paar links zodat de meest gebruikte tools bij elkaar staan:

*Unofficial Oblivion Patch
Dit is zonder twijfel de allereerste mod die je moet installeren. Zelfs als je geen mods gaat gebruiken is deze "mod" nog belangrijk!
In Oblivion zijn verschillende fouten ontdekt die niet gerepareerd worden door de medewerkers van Bethesda.
Deze modders hebben een monsterklus verricht door alle kleine en grote fouten van Oblivion te repareren.
Denk hierbij aan deuren waar licht door heen schijnt en vijanden die ineens door een gat in de grond vallen (gaten in de tileset) als kleine foutjes zoals zwevende rotsen / bomen en watervallen waar water door de stenen heen stroomt in plaats van er overheen.

De mod wordt momenteel weer bijgehouden door een gerespecteerd modder (deze modder heeft MMM en gedeeltelijk FCOM onder zijn hoede genomen).

Nogmaals, echt het allereerste wat geïnstalleerd moet worden na het installeren van de officiële patches _/-\o_

*Oblivion Mod Manager
Dit programma helpt bij de installatie van mods.
Wanneer je mods over je bestaande Oblivion installeert worden sommige originele bestanden soms overschreven. OBMM zet je nieuwe mods over de originele installatie heen zonder bestanden te overschrijven.
Hierdoor kun je eenvoudig mods deïnstalleren en opnieuw installeren zonder dat je spel vastloopt.

*Better Oblivion Sorting Software (BOSS)
Programma hoeft niet geinstalleerd te worden. Het programma sorteert je mods automatisch aan de hand van meegeleverde database. Het voorkomt een groot deel van de vastlopers bij het opstarten en een aantal crashes bij het spelen.

* Wrye Bash
Wrye Bash is een zeer uitgebreid programma waar mee een gebruiker eenvoudig kleine aanpassingen aan het spel kan doorvoeren. Zo kan je bijvoorbeeld de respawn timer die standaard ingesteld staat op drie dagen aanpassen naar een willekeurige tijd bijvoorbeeld zeven dagen (let wel op, het aanpassen maakt je savegames mogelijk groter).

Wrye Bash maakt gebruik van een nieuwe plugin file, de zogeheten Bashed Patch.
Deze plugin (bashed patch.esp genaamd) is in het begin een lege plugin waar niets aan informatie in staat.
Het is aan de gebruiker en zijn / haar modlijst om deze plugin te vullen. Het lijkt nu moeilijk, maar vrijwel alles wordt automagisch gedaan :*)

Om te weten hoe Bash werkt is het eerst belangrijk om te weten hoe Oblivion mods in leest.
Grof gezegd hanteerd Oblivion een simpele regel qua mods, de mod die als laatste een bepaald item / quest / npc wijzigt voert de wijzigingen door.
Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Voorbeeld werkwijze Oblivion en Mods
Mod A voegt een rode wolventand toe aan de droplist van de groep "wolven" in Oblivion.
Iedere keer als de speler een wolf neer haalt heeft de speler x% kans op een rode wolventand.
Dit geeft de volgende loadorder;

Oblivion.esm (main file)
Mod A.esp (Rode wolventand)

Vervolgens wordt er een tweede mod, Mod B, aan het spel toegevoegd.
Mod B voert verschillende wijzigingen door, waaronder een blauwe wolventand aan alle wolven in Oblivion.
De loadorder wordt nu;

Oblivion.esp (main file)
Mod A.esp (Rode wolventand)
Mod B.esp (Blauwe wolventand)

Oblivion zal altijd de laatste wijzigingen als leidend beschouwen. In dit geval zal de rode wolventand uit Mod A overschreven worden door de blauwe wolventand van Mod B.
Kortom, de rode wolventand zal niet beschikbaar zijn voor de speler.

Hoe werk de Bashed Patch?
Veel mods (waaronder de befaamde modcombo FCOM) vereisen communicatie tussen de verschillende mods in de modlijst. Wrye Bash scant de mods die jij als gebruiker gaat gebruiken via je load order en zoekt hierbij naar "Tags". Deze tags zitten veelal direct in de mods zelf verwerkt :P wees dus niet bang.
Vervolgens kan de speler de Bashed Patch opnieuw opzetten door met de rechtermuisknop op de Bashed Patch te drukken. Het commando hiervoor is "Rebuild Bashed Patch".

Automatisch Tags toevoegen
Sinds een tijdje is Wrye Bash in staat de tags automatisch op te halen uit BOSS.

Hoe werkt dit voor de gebruiker?

- Na het downloaden van de mod installeer je je mod met OBMM door middel van een OMOD
Dit doe je via "Create" in OBMM en dan "Add Archive".
- Na het installeren van de mod kopieer je de files van BOSS naar je naar de folder Oblivion/Data.
Dit is de map waar je plugins in staan. Vergeet niet de laatste BOSS database van Tesnexus.com te halen!
- Vervolgens druk je op BOSS.bat (niet de execute, want dan krijg je geen tekst file te zien :))
- Lees de tekst file en volg de instructies.
- Sluit de BOSS tekst file en open Wrye Bash. Het bestand kan je terugvinden in Oblivion/Mopy/Bash.py
- Start Wrye Bash op en merk dat Bash aan het scannen is (duurt slechts enkele seconden)
- Klik met je rechtermuis op de Bashed Patch en gebruik het "Rebuild" commando.
Je hoeft zelf geen wijzigingen door te voeren, aangezien Bash al rekening heeft gehouden met je modlijst :)
(Als je geen Bashed Patch in je modlijst ziet, ga dan even naar de Mopy map en zoek daar naar de Bashed Patch plugin -> Bashed Patch.esp
Deze plugin moet je kopiëren naar de Oblivion/Data folder.

* Oblivion Script Extender - wordt gebruikt voor veel verschillende mods, eenvoudig in gebruik. Alleen niet vergeten Oblivion voortaan op te starten via OBSE launcher die erbij staat :)

*Windom Earle's Crash Preventer
Een van de plugins die gebruik maakt van OBSE. Deze plugin wordt helaas niet meer geupdate. Niettemin zorgt het ervoor dat het aantal fatale crashes (vastlopen en Crashes To Desktop) teruglopen.
Iedere keer als Oblivion een fout tegen komt hoor je een standaard windows geluid. Gelukkig loopt je spel niet vast en kun je rustig door gaan.

Gebruik deze plugin al een hele lange tijd en het is echt een aanrader voor iedere PC speler.

*Tes4LodGen
Dit tooltje genereert de achtergrond (LOD-files) als je naar een object in de verte kijkt.
Zo wordt een berg niet meer de kale bedoeling als bij vanilla Oblivion, maar zie je nu verschillende bomen, rotsen en af een toe een ruïne.

*Tes4Edit
Deze tool geeft onder andere inzicht in conflicten tussen verschillende mods en nog belangrijker, kan sommige conflicten oplossen. Hier is een link naar de Tes4Edit Guide. Deze "dirty edits" in mods worden veroorzaakt door de construction set en kunnen crashes geven.
Al met al verwijdert Tes4Edit deze dirty edits en reduceert het aantal crashes aanzienlijk.

Zelf gebruik ik alle bovenstaande programma's al meer dan een jaar zonder problemen.
Ik zou Oblivion niet meer spelen zonder deze programma's en mods _/-\o_

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft :9
Zo niet, dan heb ik voor mezelf een plek waar ik alle links weer terug kan vinden 8)

[Voor 72% gewijzigd door Andiaen op 09-03-2011 10:44]

• Singelaar
Ja ik had je post gevonden. Goed wat info!
Wat het allemaal lastig maakt is dat er zo veel verschillende info door elkaar komt waarvan de helft out of date is. Als beginner weet je natuurlijk niet wat wel en wat niet belangrijk is.
Ik heb het nu allemaal werkend. Hij crashde omdat ik zo eigenwijs was om zonder Wrye Bash te willen beginnen. Die stap leek me erg ingewikkeld.. Nu toch maar gedaan en hij loopt voorlopig prima.
Zoals ik je PM-de ben ik nu aan het nadenken welke mods ik er overheen wil zetten. Doet NE 2.5 het gewoon naast FCOM?

• Andiaen
Heel herkenbaar, FCOM spelen zonder Bash, ik heb het een paar dagen gedaan zonder dat ik crashes tegenkwam. Tot je er achter komt dat je de helft van de mobs niet tegen komt die er zouden moeten zijn :F

Ik heb al een tijdje geen Oblivion gespeeld en ben niet zo bekend meer met de mods dus.... wat is NE? O-)

Ga er vanuit dat de meeste mods heel goed samen gaan met FCOM. Vanwege de grote populariteit van FCOM hebben veel modders besloten om hun mod "FCOM friendly" te laten zijn.
Daarnaast geeft de Bashed Patch veel mogelijkheden om de conflicterende delen van andere mods en FCOM te importeren in de Bashed Patch zodat deze problemen opgelost worden.
De grootste belemmering zal je PC zijn en de slechte multicore support van Oblivion.

Voordat je je FCOM setup gaat uitbreiden met meer mods kan je beter kijken of je modsetup wel goed werkt.
De meeste "fouten" komen namelijk voor bij het spawnen van de nieuwe vijanden uit Warcry, MMM en Francesco's. FCOM heeft daarom een speciale plugin waarmee je alle vijanden kan bekijken om bijvoorbeeld missende meshes te vinden (grote gele uitroeptekens).
In je FCOM download zit in de Testresource map een plugin genaamd 300_test.esp.
Als je deze plugin kopieert naar je /Data folder kun je het daarna activeren door het aan te vinken bij de optie data files (dit zie je wanneer je de CD van Oblivion opstart).
Wanneer je nu je spel start word je meteen naar een soort van kerker getransporteerd.
Als je daar bent zie je een aantal vijanden tegenover je staan. Ik geloof dat de eerste plek waar je uitkomt een aantal menselijke NPC's tegenover elkaar heeft staan. Nu kan je kijken of deze mensen geen gele uitroeptekens bij zich hebben. Wanneer dit wel is houdt het in dat er een mod niet goed geïnstalleerd is.
Deze vijanden kunnen je niet aanvallen, maar zullen wel naar je toe rennen om dat te proberen. Ze zullen tegen gehouden worden door een onzichtbare muur. Hou er overigens rekening mee dat pijlen en sommige spreuken wel door deze muur kunnen gaan en je dus wel kunnen raken :P
De meeste fouten zoals missende meshes merk je meteen op. Als je geen rare fouten vind in de eerste kamer kan je met de tilde knop "~" (linksboven in je keyboard) de console openen.
Als je nu "coc 300testcell02" intypt ga je naar de tweede kamer toe. Hier zie je weer andere vijanden.
Er zijn in totaal 30 kamers (nummer 00 t/m 30) die je snel na kunt lopen.
Eventuele fouten zul je vrij snel vinden. Als je denkt dat je het goed geïnstalleerd hebt sluit je Oblivion af en verwijder je 300_test.esp uit je /data folder. Dan kun je weer verder spelen.

Laat maar even weten of het gelukt is en of je fouten bent tegen gekomen.

• Singelaar
Bedankt! Alles ziet er goed uit, geen gele sterren :)
Alleen de laatste kamer was leeg en zwart, klopt dat? Als ik een flare gooi licht het wel op, dan zie ik een lege kamer. Oh en kamer 'cc 300testcell01' was ook leeg, maar wél verlicht.

NE is Natural Environment. :)

• Andiaen
Aahhh ja Natural Environment, WrinklyNinja geeft een goede support aan zijn mods. FCOM en NE zal denk ik geen probleem zijn.

Ik vind het wel vreemd dat twee cellen bij jou leeg waren... heb je al geprobeerd naar een andere cell te gaan dan cell01 en dan op de Signul steen aan de linkerkant te drukken?
Zodra je op die steen klikt worden alle kamers gereset, behalve de kamer waar je op dat moment binnen bent.
Naar wat ik weet komen in cell01 namelijk de goblins / skeletten voor. Misschien heb je de goblins / skeletten al in een andere kamer gezien? O.a. de rode goblins uit Diablo II en de gewone bruine goblins.
Daarnaast moet je in één kamer kleine skeletjes tegen zijn gekomen die bovenop elkaar zitten.
Als je die wel bent tegen gekomen, dan zit het allemaal goed.
Daarnaast zou ik een aantal mensen even doden om te kijken hoe ze neervallen. Dit kan je doen door een paar spreuken op ze te gooien, maar als je wil testen kan je het beste even de kill commando gebruiken (klikken op de mob zodat je hem selecteert en dan op tilde "~kill"). Als de vijanden dood neervallen en groen worden moet je MMM even opnieuw installeren.
Dit is namelijk een van de meest voorkomende problemen bij het installeren van FCOM :-)

• Singelaar
Ik heb de rode en bruine goblins en skeletten gezien. Ook die 2 kleintjes op elkaar, redelijk geniaal :)

Heb er nu een paar vermoord met de console, en zeg meestal geen bloed. Alleen bij een goblin of iets dergelijks zag ik groen bloed. Vijanden hielden verder hun uiterlijk gewoon.

Dus, is alles in orde denk je? :)

Bedankt voor je hulp!

• Andiaen
Ja, alles werkt goed als ik het zo hoor! Nice!
Het groene bloed bij de goblins klopt inderdaad, het punt was dat bij een verkeerde installatie vijanden (ook niet goblins) helemaal groen werden als je ze versloeg.
Maar dat is voor jou niet van belang!

Veel plezier met je setup!
Mocht je nog extra mods willen toevoegen die wat meer "eye candy" geven, dan zou ik de Unique Landscape Compilation mod gebruiken (verkrijgbaar als OMOD ready op Tesnexus.com) en Better Cities (ook OMOD ready op Tesnexus.com). Deze twee mods geven, in combinatie met Natural Environment een hele mooie sfeer.

• Singelaar
Bedankt voor de tips. Ik ga nu eerst maar eens gamen, kijken of ik het spel überhaupt nog leuk vind :)

Ik las dat better cities was best zwaar was, dat lijkt me wat minder. Wat voegt het verder toe? Uit de omschrijving begreep ik alleen items. Maar het heeft vast meer om handen..

• Andiaen
Naast items zijn de hele steden onder handen genomen. Er zijn heel veel extra dingen aan toegevoegd zoals extra winkels en gebouwen.
Het geeft wel wat extra druk voor je PC ja, maar je kan zelf kiezen welke steden je wel of niet wilt gebruiken.

Maar vergeet niet te spelen tussendoor, als je begint met modden kost het best wat tijd.

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 11:27
Weet iemand nog goeie mod's die de AI aanpassen? zodat ze niet met je mee lvlen

• Singelaar
Volgens mij wil je dan ook FCOM installeren. Maar ik begin er maar net aan, dus weet het niet zeker :)

• Camacha
Andiaen schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:31:
Het geeft wel wat extra druk voor je PC ja, maar je kan zelf kiezen welke steden je wel of niet wilt gebruiken.
Wat is wat extra druk? Ik wil graag met Better Cities gaan spelen, maar betwijfel of dat nog lekker speelt (X2 4800, HD4770).

Zo maar eens gaan lappen, dan kan het *eindelijk* in elkaar.

[Voor 8% gewijzigd door Camacha op 09-03-2011 19:05]

Persuader of bytes.

• Eagleman7
Singelaar schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:53:
Volgens mij wil je dan ook FCOM installeren. Maar ik begin er maar net aan, dus weet het niet zeker :)
de meeste balance mods voor de ai's werken niet

EDIT: en ik zoek dan echt alleen een mod die er voor zorgt dat de mobs niet met jou mee lvlen

[Voor 15% gewijzigd door Eagleman7 op 09-03-2011 19:07]

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06 15:03
Als dat het -enige- is wat je wil zou ik enkel deze mod installeren:
http://planetelderscrolls...blivionmods.detail&id=268

God does not play dice

• Eagleman7
-AzErTy- schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:44:
Als dat het -enige- is wat je wil zou ik enkel deze mod installeren:
http://planetelderscrolls...blivionmods.detail&id=268
Thanx :), die ga ik strax even proberen

• Andiaen
Ik heb Better Cities op één 4850 512MB gedraaid en dat ging redelijk tot goed. Met twee 4770's kan je Better Cities denk ik wel draaien zonder de FPS patches.
Maar ik zou zeggen, probeer het gewoon 8)
De modders van Better Cities hebben er heel veel aangedaan om de mod te optimaliseren en dat werkt behoorlijk goed.
Nu draai ik BC op één 5870 1GB en dat draait vrij goed. Ik merk ook dat mijn VRAM nooit boven de 400 MB uitkomt in Better Cities, zelfs niet in de zware gebieden als Imperial City Market.

Wat je daarnaast ook zou kunnen draaien is OBSE en Oblivion Stutter Remover.
Deze kleine mod helpt je o.a. behouden van een ingestelde minimum FPS en geeft support aan multicore processors.

@Eagleman, kijk even op het FCOM forum op Bethsoft voor een geoptimaliseerde resource pack van Francesco's. De resources op PlanetElderscrolls zijn wat verouderd en niet geoptimaliseerd. Door het gebruik van deze nieuwe versie bespaar je wat geheugen en het scheelt mogelijk wat crashes.

[Voor 17% gewijzigd door Andiaen op 10-03-2011 09:45]

Anoniem: 399925

hallo, ik ben onlangs Oblivion beginnen spelen op PS3. Plotseling wil mijn Magica niet meer vanzelf herstellen (telkens flesje nodig) Hierdoor is het bijna onmogelijk om een quest zoals het sluiten van een gate tot een goed eind te brengen. Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39

jpiwf

licenced pepernootaddict

klinkt als stunted magica. waarschijnlijk een disease of een damage spell. even langs een kerkaltaar om daar vanaf te komen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• Eagleman7
Toch wel weer leuk met zo;n mod,

ik heb nu dit:

Class: Male Khajit

Birthsign: The Thief

Skills:

Sneak:

Marksman:

Sword:

Illusion:

Mercantile:

Acrobatics:

Light Armor:

Skills die ik ook level:

Alchemy:

Security:

Nu wil ik alleen nog een mage gaan aanmaken met:

Class: Male breton

Birthsign: Mage

Skills:

Speechcraft

Alteration,

Conjuration,

Destruction,

Illusion,

Mysticism,

Restoration,

Skills die ik wil gaan levelen:

Alchemy:

[Voor 118% gewijzigd door Eagleman7 op 16-03-2011 15:46]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 18:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Niet te geloven :X .. na het nieuws dat Skyrim er aan zit te komen begon het bij mij weer te kriebelen en Oblivion had ik nog steeds niet uitgespeeld. Aangezien ik mijn pc een poosje terug naar Windows 7 64 bit had ge-upgrade moest ik Oblivion nog opnieuw installeren alvorens het weer te kunnen gaan spelen. Zocht ik vervolgens mijn savegames er weer bij ... bleken die nog van juli 2009 te zijn !!!!!!! Niet eens 2010 maar 2009 !! Ik schaaam mij diep :$

Wel weer gaaf om dan mijn eerste savegame erbij te pakken om te zien dat ik al sinds 2006 met dit spel aan het spelen ben en het nog steeds übervet vind (met wat Mods dan) :P

Nu eindelijk de laatste gates sluiten en dan nog wat leuke side-quests doen,
.. en dan ben ik nog net op tijd klaar voor Skyrim :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Camacha
Andiaen schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:43:
Ik heb Better Cities op één 4850 512MB gedraaid en dat ging redelijk tot goed. Met twee 4770's kan je Better Cities denk ik wel draaien zonder de FPS patches.
Maar ik zou zeggen, probeer het gewoon 8)
Ik ga het met één HD4770 spelen. De tweede HD4770 heb ik alweer verkocht, aangezien ik vlak na aankoop een goedkoop maar leuk SLI-moederbord kon krijgen en ik dus niets aan een tweede 4770 heb, tenzij ik weer ga investeren in extra hardware. Het is nu allemaal bedoeld als overbrugging naar Bulldozer (en Skyrim!), dan komt er een hele nieuwe set, dus ik had niet zo'n zin om weer de portemonnee te trekken. Ik heb 'm kunnen verkopen voor een nette prijs (geen verlies op gemaakt) en bovendien zijn de X2 4800+ en de HD4770 aardig aan elkaar gewaagd, dus ik ben zo niet ontevreden voor het moment. Alles behalve de nieuwste zware spellen leek in mijn testopstelling al heel aardig te willen, zonder veel tweaks of overclocks.

Dat het fatsoenlijk wilde draaien op een HD4850 stemt hoopvol, want die kaarten lijken meer dan een beetje op elkaar qua performance.
Wat je daarnaast ook zou kunnen draaien is OBSE en Oblivion Stutter Remover.
Deze kleine mod helpt je o.a. behouden van een ingestelde minimum FPS en geeft support aan multicore processors.
Goede tips!

[Voor 5% gewijzigd door Camacha op 17-03-2011 01:39]

Persuader of bytes.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben

Kunnen jullie je BOSS output eens posten ? Ben wel benieuwd welke mods jullie allemaal draaien ! :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
Special Mod Detection

FCOM detected.
OOO detected.
Better Cities not detected.

Recognised And Re-ordered Mod Files

Oblivion.esm

* Note: Masterlist Revision: 2140

All Natural Base.esm [Version 1.0]

Francesco's Leveled Creatures-Items Mod.esm [Version 4.5bSI]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Invent, Delev, Relev, Actors.AIData,Actors.Stats, Stats}}

Francesco's Optional New Items Add-On.esm [Version 4.5bSI]

MD_Saddle_Master.esm [Version 3.0]

Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm [Version 1.34 Beta 5]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.Spells,Graphics,Invent,Scripts,Stats,Relations}}

Mart's Monster Mod.esm [Version 3.7b1]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.AIData,Actors.AIPackages,Actors.Spells,Actors.Stats,Delev,Factions,Graphics,Invent,Names,Relations,Relev,Scripts,Stats}}

TamrielTravellers.esm [Version 1.39c]

FCOM_Convergence.esm [Version 0.9.9a7]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Delev,Factions,Relations,Relev}}

HorseCombatMaster.esm

Unofficial Oblivion Patch.esp [Version 3.2.0]

* Note: Use Standalone MOBS if using Frans or OMOBS if using FCOM\OOO. Both versions can be found here: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=28537
    * Note: Recommend installing UOP Supplemental for additional fixes: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=27710
    * Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.AIData,Actors.AIPackages,Actors.CombatStyle,Actors.DeathItem,Actors.Stats,C.Climate,C.Light,C.Music,C.Name,C.Owner,Creatures.Blood,Delev,Factions,Invent,Names,Relations,Relev,Scripts,Stats}} and remove the C.Water tag (only exist in older version).

DLCShiveringIsles.esp

Unofficial Shivering Isles Patch.esp [Version 1.4.0]

* Note: Remember to use the 'MOBS' version when using Francesco's and FCOM.
    * Note: Newest MOBS and non-MOBS versions have the same name.
    * Note: Alternatively, consider using the standalone MOBS/OMOBS mods together with the non-MOBS patch.
    * Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.AIData,Actors.AIPackages,Actors.DeathItem,Actors.Stats,C.Climate,C.Light,C.Name,C.Owner,Delev,Factions,Invent,Names,Relev,Scripts,Stats,Relations}}

Francesco's Optional Chance of Stronger Bosses.esp

Francesco's Optional Chance of Stronger Enemies.esp

Francesco's Optional Chance of More Enemies.esp

Francesco's Optional Leveled Quests-SI only.esp

Francesco's Optional Leveled Guards.esp

* Requires: Shivering Isles expansion.
    * Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.ACBS,Actors.Stats}}

Francesco's Dark Seducer Weapons Patch.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Delev, Relev}}

FCOM_Francescos.esp [Version 0.9.9]

* Requires: Francesco's Leveled Creatures-Items 4.5b.

FCOM_FrancescosItemsAddOn.esp [Version 0.9.9]

* Requires: Francesco's supplementary addon package.

FCOM_FrancescosNamedBosses.esp [Version 0.9.9]

Fran Armor Add-on.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Invent}}
    * Requires: FCOM_UnofficialFranArmorAddon.esp
    * Requires: the meshes from 'Bonemold Helmet' and 'Cryos Ordinator Indoril Armor' mods, but not the ESPs.

Fran_Lv30Item_Maltz.esp

Natural_Habitat_by_Max_Tael.esp

All Natural.esp [Version 1.1]

* Note: Required for All Natural. Make sure this is active and not just imported into your Bashed Patch.
    * Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Climate}}

All Natural - SI.esp [Version 1.0]

* Note: Required for All Natural SI support. Make sure this is active and not just imported into your Bashed Patch.
    * Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Climate}}

Immersive Interiors.esp [Version 0.7]

* Requires: All Natural - For the transparent windows and the ESM file.

Immersive Interiors - Lights Addon.esp [Version 0.7]

Enhanced Water v2.0 HD.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Water}}

Storms & Sound.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Owner}}
    * Note: Use only one Storms and Sound mod file.

Rainbows.esp

WindowLightingSystem.esp

RAEVWD Cities.esp [Version 1.9]

RAEVWD Imperial City.esp [Version 1.9]

Living Economy.esp [Version 3.6]

* Note: Don't use 'Living Economy' and 'Living Economy - SI' together. Pick one.

Living Economy - Items.esp [Version 3.62]

Cutthroat Merchants.esp

DLCHorseArmor.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Scripts}}

DLCHorseArmor - Unofficial Patch.esp [Version 1.0.5]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Owner}}

DLCOrrery.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.AIPackages}}

DLCOrrery - Unofficial Patch.esp [Version 1.0.3]

DLCVileLair.esp

DLCVileLair - Unofficial Patch.esp [Version 1.0.5]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Graphics}}

DLCMehrunesRazor.esp

DLCMehrunesRazor - Unofficial Patch.esp [Version 1.0.4]

DLCSpellTomes.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Relev}}

DLCSpellTomes - Unofficial Patch.esp [Version 1.0.1]

* Incompatible with: 'CDM-CGO Compatibility plugins'.

MaleBodyReplacerV4.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Body-M}}

Bonemold_Helmet.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:NoMerge}} when using 'Unoffical Fran's Armor' mod ('Fran Armor Add-on.esp').
    * Note: Deactivate or delete this ESP file when using 'Unofficial Fran's Armor' (mesh and texture files are required, however).

Cryos Ordinator Lite.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:NoMerge}} when using 'Unoffical Fran's Armor' mod ('Fran Armor Add-on.esp').
    * Note: Deactivate or delete this ESP file when using 'Unofficial Fran's Armor' (mesh and texture files are required, however).

MD Saddlebags V3.0.esp [Version 3.0]

GP_Call Steed.esp

DLCThievesDen.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Name,C.Light,Actors.ACBS,Actors.AIPackages,Actors.Stats}}

DLCThievesDen - Unofficial Patch.esp [Version 1.0.5]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Light,C.Name,C.Music}}

DLCThievesDen - Unofficial Patch - SSSB.esp [Version 1.0.4]

* Note: Not need for 'DLCThievesDen - Unofficial Patch.esp' v1.0.7+

ExnemRuneskulls.esp

* Requires: 'FCOM_ExnemRuneskulls.esp'.
    * Note: Not need if use Mart's Monster Mod - Diverse Runeskulls*.esp

Bob's Armory Oblivion.esp [Version 1.1]

* Requires: 'FCOM_BobsArmory.esp'.

FCOM_BobsArmory.esp [Version 0.9.9]

* Requires: 'Bob's Armory Oblivion.esp'.
    * Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Relev,Delev}}

Loth's Blunt Weapons.esp

* !!! FCOM INSTALLATION ERROR: Delete. Only use 'Loth's Blunt Weapons For NPCs.esp' and 'FCOM_LothsBluntWeapons.esp'.

Loth's Blunt Weapons- Mobs.esp

* !!! FCOM INSTALLATION ERROR: Delete. Only use 'Loth's Blunt Weapons For NPCs.esp' and 'FCOM_LothsBluntWeapons.esp'.

Loth's Blunt Weapons for NPCs.esp

* Requires: 'FCOM_LothsBluntWeapons.esp'.

Oblivion WarCry EV.esp [Version 1.08a]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.ACBS,Actors.AIData,Actors.DeathItem,Actors.Stats,Delev,Graphics,Invent,Relev,Stats}}
    * Requires: either 'FCOM_WarCry.esp' or 'FCOM_WarCryNoSpawn.esp'.

FCOM_WarCry.esp [Version 0.9.9]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Delev,Relev,Stats}}
    * Note: Use either 'FCOM_WarCry.esp' or 'FCOM_WarCryNoSpawn.esp', not both.

Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp [Version 1.34 Beta 5]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.ACBS,Actors.AIData,Actors.AIPackages,Actors.CombatStyle,Actors.Spells,Actors.Stats,Delev,Factions,Graphics,Invent,Names,R.ChangeSpells,Relations,Relev,Scripts,Stats}}

OOO-Water_Weeds.esp [Version 1.33]

OOO-Map_Markers_Stock.esp [Version 1.33]

* OOO Specific Note: Not use with FULL version of OOO, included.

FCOM_Convergence.esp [Version 0.9.9]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.ACBS,Actors.AIData,Actors.AIPackagesForceAdd,Actors.CombatStyle,Actors.DeathItem,Actors.Spells,Actors.SpellsForceAdd,Actors.Stats,Delev,Factions,Graphics,Invent,Names,Relations,Relev,Scripts,Stats}}

FCOM_EntropicOrderRebalance.esp [Version 0.9.9beta2]

FCOM_RealSwords.esp [Version 0.9.9]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Delev,Relev}}

FCOM_SpawnRatesReduced.esp [Version 0.9.9]

* Note: Use only one: Reduced, SlightlyReduced or Stronger.

FCOM_SaferRoads.esp [Version 0.9.9]

FCOM_NoReaversInGates.esp [Version 0.9.9]

* Note: Use either 'NoReaversInGates' or 'LessReaversInGates' but not both, for obvious reason.

FCOM_NoAdventurersInGates.esp [Version 0.9.9]

Mart's Monster Mod - Looting NPCs & Creatures.esp [Version 3.7b1]

Mart's Monster Mod - Vindasel.esp [Version 3.7b1]

* Note: obselete - upgrade to 3.7b3+ and use 'Mart's Monster Mod - Safer Quest Locations.esp' instead.

Mart's Monster Mod - Dungeons of MMM.esp [Version 3.7b1]

Mart's Monster Mod - Hunting & Crafting.esp [Version 3.7b1]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Invent,Scripts,Stats}}

TamrielTravellerAdvScript.esp [Version 1.39c]

Travellers4MMMHostileFactions.esp [Version 1.39c]

* !!! FCOM INSTALLATION ERROR: Delete. Not FCOM compatible.

TamrielTravellers4OOO.esp [Version 1.39c]

* Requires: 'FCOM_TamrielTravelers.esp'.

TamrielTravellersItemsNPC.esp [Version 1.39c]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Filter,Delev,Relev,Deactivate}}

ShiveringIsleTravellers.esp [Version 1.39c]

* Note: Use of 'TamrielTravellersItemsNPC.esp', 'TamrielTravellersItemsUnscaled.esp', or 'TamrielTravellersItemsVendors.esp' will remove SI items for sale.

ShiveringIsleTravellersFriendlyFactions4MMM.esp [Version 1.39c]

FCOM_TamrielTravelers.esp [Version 0.9.9]

* Requires: 'TamrielTravellers4OOO.esp'

FCOM_DiverseGuardUnity.esp [Version 0.9.9]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.CombatStyle,Actors.Spells,Invent,Scripts}}

FCOM_BobsGuardUnity.esp [Version 0.9.9]

* Requires: 'Bob's Armory Oblivion.esp'.

FCOM_HungersUnitySI.esp [Version 0.9.9]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Factions,Graphics,Invent,Relev}}

TIE In.esp [Version 1.2b]

* Requires: FCOM.
    * Note: Recommend avoid using TNR.

TIE In - ExnemRuneskulls.esp [Version 1.2b]

TIE In - FCOM Convergence.esp [Version 1.2b]

* Note: Do not use with the modular plugins!

TIE In - RealSwords.esp [Version 1.2b]

TIE In - DiverseGuardUnity.esp [Version 1.2b]

TIE In - BobsGuardUnity.esp [Version 1.2b]

OOO-WaterFish.esp [Version 1.34 Beta 5]

DLCFrostcrag.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Name,C.Owner,Factions}}

DLCFrostcrag - Unofficial Patch.esp [Version 1.0.4]

* Note: Possible conflict with Frostcrag Reborn. Do not use both or land tearing will occur.
    * Bash Tag suggestion(s): {{BASH:C.Name,C.Owner}} and remove the C.Climate and C.Light tags

Knights.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.AIPackages,Factions}}

Knights - Unofficial Patch.esp [Version 1.0.9]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.ACBS,Actors.AIPackages,Factions,Relations}}

Blood&Mud.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Hair, NpcFaces}}
    * Requires: 'FCOM_WelkyndSwordBlood&Mud.esp' or 'FCOM_Blood&Mud.esp'.

FCOM_UnofficialFranArmorAddon.esp [Version 0.9.9]

* Requires: 'Fran Armor Add-on.esp' from 'Unofficial Francesco's Armor'.

Harvest [Flora].esp [Version 3.0.0]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Graphics,Scripts}}

Harvest [Flora] - Shivering Isles.esp [Version 3.0.0]

Harvest [Flora] - DLCVileLair.esp [Version 3.0.0]

Harvest [Flora] - DLCFrostcrag.esp [Version 3.0.0]

Enhanced Vegetation [110%].esp [Version 1.0]

* Note: Use only one Enhanced Vegetation plugin.

Storms & Sound - Blood&Mud.esp

* Requires: Blood&Mud.esp
    * Note: Using any of the Storms & Sound patches Storms & Sounds.esp. If using any other Storms & Sound file (OBSE-Storms & Sound.esp, EW-Storms & Sound.esp, etc.), it must be renamed to Storms & Sound.esp.

Deadly Reflex 5 - Timed block and 150% damage.esp

* Note: Use no more than one Timed Block plugin.

DeadlyReflex 5 - Combat Moves.esp

* Note: See http://omploader.org/vMmJlbA/DRtestfix.zip for a hotfix for CTD issues.

OOO-Level_Stock.esp [Version 1.33]

Mart's Monster Mod - Resized Races.esp [Version 3.7b1]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Body-M,Body-F,R.Relations}}

_Ren_BeautyPack_full.esp [Version 1.0]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:NpcFaces,Hair,Eyes,Graphics}}

OOO-Respawn_Two_Week.esp [Version 1.33]

* Note: Respawn mod
    * Note: Use only one Respawn or Timescale mod

All Natural - Indoor Weather Filter For Mods.esp [Version 1.1]

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Filter,C.Climate,Deactivate}}

Bashed Patch, 0.esp [Version 9/01/2011 9:46:46]

Ik heb al weer een tijdje geen Oblivion meer gespeeld,

Mijn installatie is redelijk stabiel, nu ja wat heet. Zo lang ik niet autosave kan ik ongeveer een uur spelen voor dat ik naar de desktop crash. :P

Maar ik speel wel met ultieme video kwaliteit. Echt alles is op hoogste getweakt plus al de zwaarste graphics mods :9
Ik draai met een gemiddelde framerate van boven de 30 behalve in sommig steden ivm Blood&Mud.

Welke mods en graphics pack hebben jullie allemaal ?

Om deze installatie volledig te tweaken ben ik ooit 2 dagen bezig geweest voor het min of meer (aanvaardbaar) stabiel liep. (plus alles downloaden van trage filehosts)

weer helemaal terug

• Camacha
Kain_niaK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 06:04:
Om deze installatie volledig te tweaken ben ik ooit 2 dagen bezig geweest voor het min of meer (aanvaardbaar) stabiel liep. (plus alles downloaden van trage filehosts)
Post ook even je specs :)

Persuader of bytes.

• Andiaen
@Camache: You're welcome _/-\o_

@Kain: Ik ben even snel je loadorder aan het doornemen, want er zitten een aantal behoorlijke fouten in plus een aantal verouderde mods. Als je de onderstaande dingen aanpast is de kans op fouten en crashes weer wat kleiner en hoef je minder plugins te gebruiken. 8)
Travellers4MMMHostileFactions.esp [Version 1.39c]

* !!! FCOM INSTALLATION ERROR: Delete. Not FCOM compatible.
:+ Deze plugin kun je gewoon verwijderen, zoals de BOSS list ook aangeeft 8)
Mart's Monster Mod - Vindasel.esp [Version 3.7b1]

* Note: obselete - upgrade to 3.7b3+ and use 'Mart's Monster Mod - Safer Quest Locations.esp' instead.
Even upgraden naar de nieuwste versie van MMM. Daarnaast is er een nieuwe verbeterde (geoptimaliseerde) BSA file beschikbaar wat de kans op fouten en crashes behoorlijk verkleint. Deze is terug te vinden op het MMM topic / FCOM topic op het Beth forum. Wanneer je OBMM gebruikt zou je ook het MMM-script van TheNiceOne kunnen gebruiken. Nou ja, eventueel kunnen, eigenlijk moet je dat gebruiken, want het maakt de installatie veel gemakkelijker en zonder fouten.
Loth's Blunt Weapons.esp

Loth's Blunt Weapons- Mobs.esp

* !!! FCOM INSTALLATION ERROR: Delete. Only use 'Loth's Blunt Weapons For NPCs.esp'
Verwijder de genoemde plugins uit je /data file of verwijder ze in je .OMOD via OBMM (OBMM is aan te raden om eventuele (onterechte) foutmeldingen van OBMM te voorkomen)
ExnemRuneskulls.esp

* Requires: 'FCOM_ExnemRuneskulls.esp'.
* Note: Not need if use Mart's Monster Mod - Diverse Runeskulls*.esp
Als je het MMM script gebruikt plus Oblivion Mod Manager en de laatste versie van MMM downloadt, zul je zien dat Exnem Rune Skulls verwerkt zit in MMM. De plugin heb je dus niet meer nodig.
Living Economy.esp [Version 3.6]

* Note: Don't use 'Living Economy' and 'Living Economy - SI' together. Pick one.

Living Economy - Items.esp [Version 3.62]

Cutthroat Merchants.esp
Daarnaast, Living Economy is sterk verouderd en niet meer aan te raden. Gebruik liever Enhanced Economy van theNiceOne.
Deze mod biedt alles wat Living Economy doet en meer, plus het werkt beter samen met andere mods.
OOO-Map_Markers_Stock.esp [Version 1.33]

* OOO Specific Note: Not use with FULL version of OOO, included.
Ik weet bijna zeker dat je de FULL version van OOO gebruikt. Deze plugin is daarom overbodig en kan verwijderd worden.
Blood&Mud.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Hair, NpcFaces}}
* Requires: 'FCOM_WelkyndSwordBlood&Mud.esp' or 'FCOM_Blood&Mud.esp'.
Je mist beide plugins en ik ben dan ook bang dat als je naar Anvil toe zal gaan, de kans op crashes groot is.
Gebruik het FCOM installatiescript + OBMM (beschikbaar op het Beth forum) om de ontbrekende plugins te gebruiken. Ik weet zo even niet welk van de twee plugins je moet gebruiken, maar het script zal dat aangeven.

Niet lullig bedoeld hoor, maar al met al zitten er best veel fouten in je loadorder, sommige die echt tot flinke crashes gaan leiden (Blood & Mud plugin bijvoorbeeld).
Ik hoop dat je zo slim bent geweest om Oblivion Mod Manager te gebruiken bij je installatie? Want dan kan je de meeste mods simpel deactiveren / updaten en weer opnieuw activeren.
Vergeet trouwens niet om je Bashed Patch even opnieuw te maken na het opnieuw installeren van de mods.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

PS Heb er nog eentje gevonden O-)
Bonemold_Helmet.esp

Cryos Ordinator Lite.esp

* Note: Deactivate or delete this ESP file when using 'Unofficial Fran's Armor' (mesh
En BOSS geeft het volgende aan;
Fran Armor Add-on.esp

* Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Invent}}
* Requires: FCOM_UnofficialFranArmorAddon.esp
* Requires: the meshes from 'Bonemold Helmet' and 'Cryos Ordinator Indoril Armor' mods, but not the ESPs.
Je zou de plugins uit je download kunnen verwijderen en van de rest van je download een .OMOD maken met OBMM. Vervolgens activeer je de OMOD.

[Voor 12% gewijzigd door Andiaen op 17-03-2011 10:36. Reden: Nieuwe fout ontdekt]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben

Cool ! Die tips ga ik zeker gebruiken als het leid naar een stabielere installatie.
Zoals gezegd heb ik al weer een maand niet meer gespeeld maar ik moet nog zo veel van Oblivion afspelen dat ik het vast wel weer ga spelen en dan ga ik je tips zeker eens bekijken.

En dan mijn specs.

i7 975EE op 3,77 Ghz. 3 x 2 GB DDR3 RAM in tripple channel op 700 Mhz.
GTX 295 op core 633 shaders op 1364 geheugen op 1066.
Ik draai met vsync en haal gemiddeld ongeveer 50 frames op 1900 x 1200.
AA staat op 4x denk ik. In sommige steden als ik naar een bepaalde richting kijk haal ik een minimale framerate van rond de 24.

Maar goed ik ga die tips eens een keer bekijken. Ik zou blij zijn met elke frame extra en ook al die talrijke crashes naar de desktop ..... :(
Dat word weer tweaken ! :9

weer helemaal terug

• Andiaen
Dat zijn best lekkere specs Kain! Daar ben ik best jaloers op moet ik eerlijk bekennen.

Je zal niet veel hoeven tweaken hoor, het enige wat je moet doen is de installatie van je mods via OBMM laten verlopen en het FCOM script + MMM script gebruiken bij je installatie.

Succes ermee en laat even weten als je vastloopt.

Ik denk trouwens dat Better Cities voor jou een hele mooie mod zou zijn, zeker gezien je mod lijst (Blood & Mud) + specificaties. Heel veel extra eye-candy erbij die jouw pc gemakkelijk aan kan.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben

En dan heb ik ook nog 2 x 4 Intel Postvilles SSD's in RAID 0 op twee areca 1222 controllers.
Al mijn games staan op mijn tragere RAID5 set van gewone HD's maar voor Oblivion heb ik een uitzondering gemaakt.

Het laad echt retesnel. Van start naar spelen duurt 25 seconden.
En tijdens het spelen laden saves binnen de seconde.

Maar nu heb ik wel genoeg gestoeft met de specs van de top DAW van mijn bedrijfje. (waar ik ook lekker op game)

(als je 2400 euro uitgeeft aan 600 GB retesnelle opslag dan mag je af en toe een beetje opscheppen vind ik :P , maar goed ik ben wel de enige studio die in real life VST plugins kan laden zonder dat het afspelen stopt of schokt.)

weer helemaal terug

Anoniem: 399925

jpiwf schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:55:
klinkt als stunted magica. waarschijnlijk een disease of een damage spell. even langs een kerkaltaar om daar vanaf te komen.
hallo, u had gelijk! bedankt, ik zal vanaf nu eens vaker naar de kerk gaan ;)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:41
Ik begrijp het efficiënt levelen nog niet helemaal. Moet ik om +5 Strength te krijgen alle skills (Blade, Blunt, Hand to hand) elk level met 5 skills omhoog krijgen? Dus +5 blade, +5 blunt en +5 hand to hand?

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben

Nee, je moet eerst je major skills 10 verbeteren.
Dan kun je een level hoger gaan als je slaapt.
Als je nu +5strenght wil dan moet je in totaal +10 skills omhoog gaan van de skills die als master strength hebben.
Dus blade +5 en hand to hand +5 is genoeg.

Dus probeer zo je skills te verbeteren dat je altijd 3 atributen +5 kunt doen.
En dan zul je steeds sterker worden tegen over NPC's
Je moet dus minstens +30 doen verdeelt over je skills. :P

weer helemaal terug

• Singelaar
Ik heb nu 2 keer geprobeerd om FCOM te laten werken vanaf een verse oblivion installatie, maar beide keren loopt oblivion vast. Ik heb beide keren een nieuwe game begonnen en ik kon de tutorial altijd spelen. De eerste keer kon ik ook naar buiten en heb ik in de imperial city een aantal uur gespeeld. Ik kreeg toen vast lopers op het moment dat ik de stad uit ging.
De tweede keer heb ik alles geprobeerd te installeren zoals ze hier: http://devnull.sweetdanger.net/fcominstall.html suggeren. Maar oblivion crashed zodra ik buiten kom. Hieronder heb ik mijn boss log gezet. Kan iemand zien wat ik fout heb gedaan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
Special Mod Detection
FCOM detected.
OOO detected.
Better Cities not detected.

Recognised And Re-ordered Mod Files
Oblivion.esm

Note: Masterlist Revision: 2382
Francesco's Leveled Creatures-Items Mod.esm [Version 4.5b]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Invent, Delev, Relev, Actors.AIData,Actors.Stats, Stats}}
Francesco's Optional New Items Add-On.esm [Version 4.5b] 

Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm [Version 1.34 Beta 5]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.Spells,Graphics,Invent,Scripts,Stats,Relations}}
Mart's Monster Mod.esm [Version 3.7b3p3]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.AIData,Actors.AIPackages,Actors.Spells,Actors.Stats,Delev,Factions,Graphics,Invent,Names,Relations,Relev,Scripts,Stats}}
FCOM_Convergence.esm [Version 0.9.9MB3]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Delev,Factions,Relations,Relev}}
Unofficial Oblivion Patch.esp [Version 3.2.0]
Note: Use Standalone MOBS if using Frans or OMOBS if using FCOM\OOO. Both versions can be found here: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=28537
Note: Recommend installing UOP Supplemental for additional fixes: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=27710
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.AIData,Actors.AIPackages,Actors.CombatStyle,Actors.DeathItem,Actors.Stats,C.Climate,C.Light,C.Music,C.Name,C.Owner,Creatures.Blood,Delev,Factions,Invent,Names,Relations,Relev,Scripts,Stats}} and remove [C.Water] tag(s) (only exist in older version).
Francesco's Optional Chance of Stronger Bosses.esp 

Francesco's Optional Chance of Stronger Enemies.esp 

FCOM_Francescos.esp [Version 0.9.9]
Requires: Francesco's Leveled Creatures-Items 4.5b.
FCOM_FrancescosItemsAddOn.esp [Version 0.9.9]
Requires: Francesco's supplementary addon package.
FCOM_FrancescosNamedBosses.esp [Version 0.9.9]
Bob's Armory Oblivion.esp [Version 1.1]
Requires: 'FCOM_BobsArmory.esp'.
FCOM_BobsArmory.esp [Version 0.9.9]
Requires: 'Bob's Armory Oblivion.esp'.
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Relev,Delev}}
Oblivion WarCry EV.esp [Version 1.08a]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.ACBS,Actors.AIData,Actors.DeathItem,Actors.Stats,Delev,Graphics,Invent,Relev,Stats}}
Requires: either 'FCOM_WarCry.esp' or 'FCOM_WarCryNoSpawn.esp'.
FCOM_WarCry.esp [Version 0.9.9MB3]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Delev,Relev,Stats}}
Note: Use either 'FCOM_WarCry.esp' or 'FCOM_WarCryNoSpawn.esp', not both.
Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp [Version 1.34 Beta 5]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.ACBS,Actors.AIData,Actors.AIPackages,Actors.CombatStyle,Actors.Spells,Actors.Stats,Delev,Factions,Graphics,Invent,Names,R.ChangeSpells,Relations,Relev,Scripts,Stats}}
FCOM_Convergence.esp [Version 0.9.9Mb3]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.ACBS,Actors.AIData,Actors.AIPackagesForceAdd,Actors.CombatStyle,Actors.DeathItem,Actors.Spells,Actors.SpellsForceAdd,Actors.Stats,Delev,Factions,Graphics,Invent,Names,Relations,Relev,Scripts,Stats}}
FCOM_LessReaversInGates.esp [Version 0.9.9]
Note: Use either 'NoReaversInGates' or 'LessReaversInGates' but not both, for obvious reason.
FCOM_DiverseGuardUnity.esp [Version 0.9.9]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:Actors.CombatStyle,Actors.Spells,Invent,Scripts}}
FCOM_BobsGuardUnity.esp [Version 0.9.9]
Requires: 'Bob's Armory Oblivion.esp'.
FCOM_FriendlierFactions.esp [Version 0.9.9]
Bash Tag suggestion(s): {{BASH:NoMerge,Relations}}
FCOM_MoreRandomSpawns.esp [Version 0.9.9] 

OOO-WaterFish.esp [Version 1.34 Beta 5] 

Bashed Patch, 0.esp [Version 18-3-2011 23:19:51] 

Unrecogised Mod Files
Reorder these by hand using your favourite mod ordering utility.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee