De spells die je kunt kopen hangen af van de skill die je hebt. dat gaat in stappen (25-50-75-100). Daarnaast moet je genoeg magicka hebben. Het valt me (weer) tegen dat, zelfs met 100 intelligence, ik veel spels nog lang niet kan gebruiken. De benodigde magicka neemt ook weer af als de skill hoger wordt. Dus of trainen bij een trainer, of heel vaak spells gebruiken. Wat verandert is tov vorige versie: de sterkte van een spell geeft meer xp. Merkte ik toen ik het simpele fire bolt spell-tje verving door een zwaardere variant, inneens schiet mijn destruction skill omhoog.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:03:
Waar leer ik betere healing spells? Ik heb nog steeds alleen "heal minor wounds" terwijl mijn restoration niveau al hoger is dan in het begin.
Specifiek over healing (en ook in reactie op andere post over geld): alchemy skill. Bij 1000 potions ofzo heb je max. Je koopt een merchant met alchemy spullen helemaal leeg, maakt van alles wat je kunt potions, en verkoopt alles wat niet heel nuttig is weer terug. In begin met een klein beetje haggle, later hoger. Mijn mercantil is inmiddels 85 ofzo, mijn alchemy 100 (heel handig want dan maak je van elk afzonderlijk ingredient 2 potions, meestal 60 gold waard ofzo); nu kan ik in een paar minuten veel geld maken; gewoon alles kopen, van ALLES potions maken en weer terugverkopen. 5 minuten is 25k ofzo. En nooit meer gebrek aan healing, chameleon, magcika, invisibility potions. Die helpen dan weer in een zekere questline waar mijn skills eigenlijk nog wat aan de lage kant zijn. Die groeien nu vanzelf mee daar.
mixing a drink and music
/f/image/gXEZJBSnOoswO1OVMLOwo9MT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JTPCkSURysEWOlmNqfvWy6dh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HH9I0mKfp0h30RmtINRqYd3t.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2yNmHY725At2CkgmMT4GXG2M.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Gh6IFbeYBuWyaklBwLO9eBS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hqb8APaIu6a3AjROOGqXRu0m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y9TiuQEBvk4eSv2jd9820zXI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E92odKXshn6iQG9HjHFYZps3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rDtePtxWn3dg65fR5XsZ2SDs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jZkCTPLYaOIzYXGZd8nDxnmJ.jpg?f=fotoalbum_large)