Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jittikmieger
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-05 15:49
Ik kan me dat niet herinneren en ik heb het toch echt heel veel gespeeld. Ik denk toch mods of het was op de controller (xbox) gewoon minder disruptive. Op de PC vind ik dit echt 3x niks. Je moet al rennen strafen, ontwijken dus dan ben je al met meerdere vinders op wsad bezig en moet je daartussendoor nummertjes en C gaan doen. Ik vind dat echt heel onhandig en eigenlijk onderbreekt het immersie gevoel ook een beetje.
Ik deel je mening volledig!

Dit is waarom ik altijd UI mods en sorting mods gebruik bij Bethesda games. De menu’s zijn rommelig, onoverzichtelijk en gemaakt voor controller gebruik en niet op de eerste plaats voor muis en tobo.

Ik heb de mage quest line en daarna de main quest line uitgespeeld, ik heb aan 8 quick slots niet genoeg voor al mijn rommel. Je blijft dan maar aan het scrollen door je inventory. Ik vind de UI dan ook nauwelijks tot geen verbetering t.o.v. het origineel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Overigens ff een tip voor de mensen die klooien met lockpicking (was een onderwerp eerder): vanaf level 10 kun je Nocturnal's quest doen om de skelleton key krijgen. Nocturnal's shrine is vlakbij Leyawiin. Dan hoef je iig niet zo veel lockpicks te kopen ;) .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jittikmieger
Voor het eerst The Mages Quest en The main Quest uitgespeeld in 3rd person! Goed te doen! Ik hoop nog op een mod om te kunnen locken op een tegenstander of dat Bethesda/ Virtuous dat zelf zouden toevoegen - wat helemaal ideaal zou zijn. In totaal nu 60 uren onderweg en het is de bedoeling om vanavond weer een quest line te starten. Het is de enige game die ik momenteel speel en ik zit er weer helemaal in! Hooked again!

Toen ik lumen uitschakelde in de buitenwereld, werd de performance beter. Niet zozeer door de hogere AVG FPS, maar juist de 1% lows. Veel minder frequente traversal stuttering. Soms een uur of zo niets. Volgens de laatste berichten zijn Bethesda/ Virtuous bezig de performance problemen fixen en ligt het met name aan hoe de antieke GameBryo engine elke keer weer grote nieuwe cellen in de spelwereld kwakt, i.p.v. vloeiend te streamen, zoals we dat tegenwoordig doen.
Op mijn oude PC in 2006 en op mijn Xbox360 kreeg ik regelmatig “Loading new area…” meldingen, waarbij het beeld even een seconde of wat bevroor.
Daarnaast verdenk ik de game er ook van dat niet alle shaders worden gecompileerd bij de eerste run van de game.

We gaan het zien!

“May your road lead you to warm sands, adventurer!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Jittikmieger schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:33:
Voor het eerst The Mages Quest en The main Quest uitgespeeld in 3rd person! Goed te doen! Ik hoop nog op een mod om te kunnen locken op een tegenstander of dat Bethesda/ Virtuous dat zelf zouden toevoegen - wat helemaal ideaal zou zijn. In totaal nu 60 uren onderweg en het is de bedoeling om vanavond weer een quest line te starten. Het is de enige game die ik momenteel speel en ik zit er weer helemaal in! Hooked again!
Toch juist de uitdaging om met je muis op een tegenstander te mikken zonder dat de computer er je mee helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 09:11
Megupe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:35:
[...]

Toch juist de uitdaging om met je muis op een tegenstander te mikken zonder dat de computer er je mee helpt.
Veel moderne games doen dat natuurllijk maar voor mij is dat in dit geval ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-05 08:57

CoeliJoeli

Gamer

Dinsdagavond de Thieves Guild quest afgerond. Blijft een heerlijke questline (en een top rewards op het eind). Nu bezig met The Collector en daarna meer side-quests op te pakken, voordat ik begin met de Fighters Guild of de Mages Guild.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 14:58
Net eindelijk een huis gekocht. Ondanks dat strength op 100 staat (naast intelligence) te zware meuk die ik niet wil verkopen.
Ik zoek ook mods, ga ik van de week even naar kijken:
- ordenen menu
- Automatisch plukken van plantjes enzo (met alchemy op 100 is dat leuke inkomensbron).

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Jittikmieger schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:39:
[...]

Ik deel je mening volledig!

Dit is waarom ik altijd UI mods en sorting mods gebruik bij Bethesda games. De menu’s zijn rommelig, onoverzichtelijk en gemaakt voor controller gebruik en niet op de eerste plaats voor muis en tobo.

Ik heb de mage quest line en daarna de main quest line uitgespeeld, ik heb aan 8 quick slots niet genoeg voor al mijn rommel. Je blijft dan maar aan het scrollen door je inventory. Ik vind de UI dan ook nauwelijks tot geen verbetering t.o.v. het origineel.
snelle tip voor goede sorting mod?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 09:57
Ik ben dit spel maar gaan spelen omdat het in de gamepass zat en ik begreep dat het een leukere game zou zijn van Skyrim, waar ik me wel eens mee vermaakt heb.

Tot nu toe alleen nog niet onder de indruk. Ik probeer de map rond te lopen en elk POI te bekijken of er wat leuks te vinden is. De caves vind ik eentonig en krijg ik niet echt iets bijzonders uit. De enemies worden langzamerhand iets gevarieerder, maar ook nog niet heel speciaal. Ik ben 1 quest tegen gekomen bij een boerderij, maar verder geen NPC's met interessante interacties. Verder ben ik ook niet echt shops tegengekomen bij het rondlopen, waar ik dingen kan craften en wat er uberhaupt hierin mogelijk is.

Nu heb ik het idee dat ik het meeste gewoon nog niet ben tegengekomen en ben ik ook nog maar level 6. Wordt dit inderdaad beter? Mis ik iets waardoor het spel leuker speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
YouR schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:49:
Ik ben dit spel maar gaan spelen omdat het in de gamepass zat en ik begreep dat het een leukere game zou zijn van Skyrim, waar ik me wel eens mee vermaakt heb.

Tot nu toe alleen nog niet onder de indruk. Ik probeer de map rond te lopen en elk POI te bekijken of er wat leuks te vinden is. De caves vind ik eentonig en krijg ik niet echt iets bijzonders uit. De enemies worden langzamerhand iets gevarieerder, maar ook nog niet heel speciaal. Ik ben 1 quest tegen gekomen bij een boerderij, maar verder geen NPC's met interessante interacties. Verder ben ik ook niet echt shops tegengekomen bij het rondlopen, waar ik dingen kan craften en wat er uberhaupt hierin mogelijk is.

Nu heb ik het idee dat ik het meeste gewoon nog niet ben tegengekomen en ben ik ook nog maar level 6. Wordt dit inderdaad beter? Mis ik iets waardoor het spel leuker speelt?
Tja, eerlijk gezegd is Skyrim het betere spel op veel punten. Zeker qua rondlopen en van alles tegenkomen. In Oblivion zie je hier en daar de ouderdom terug, waar niks mis mee is. Oblivion heeft een eigen sfeer en sterke verhaallijnen.

Ik vind zelf Oblivion de eerste 10 levels leuk, maar ook wat doorzetten. Daarna wordt het een stuk beter naar mijn mening en komt de GOTY-kant naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040

Het valt me op dat nieuwe spelers dit snel minder vinden dan Skyrim.Dat is ook niet iets geks hoor.
Heb eerder in post al gezeged dat ik zelf ook denk dat Skyrim een beter spel is.Voor mezelf heeft dit spel iets magisch.

Dat je weinig interessants vind ben ik dan weer niet zo mee eens.Maar goed ik kan niet weten wat voor jou wel interessant is.

Nou ben ik wel iemand die al heel snel blij is met een paar lockpicks ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 14:30

Bartaz

Likes cookies!

Ga eens kijken bij de lokale Fighter's en Mages guild in elke stad. Daar krijg je zat leuke quests. Ook in de steden vind je er genoeg of bij de kastelen.

Ovlivion heeft geen blacksmithing systeem zoals Skyrim dat had, maar je kan wel:
- Alchemy potions craften met bloemen en planten uit de natuur (en minimaal een Mortar & Pestle)
- Armor skill trainen om sneller en beter je gear te repareren (non-magical vs magical items)
- Items enchanten met magische effecten (Frostcrag Spire of Arcane University)
- Spellmaking: Custom spells creeëren.

Het klinkt alsof je nog niet heel ver bent. Geef het even de tijd. Elk begin is pittig. Oblivion biedt zoveel mogelijkheden, alleen moet je soms even zoeken op de njuiste plekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jittikmieger

Dit is juist de kracht van Oblivion! No handholding. Zoek je eigen weg. Het is geen elke-2-minuten-een-dopamine-shot-game, het is nog van vóór die tijd. :)

Crafting houdt op bij potions. Je kunt wapens repareren, maar armor en wapens maken kan niet. Je kunt spells maken en weapons en armor enchanten. Je kunt je eigen huis/huizen inrichten door - net zoals in Skyrim - onderdelen te kopen voor je huis.

Tips:
Ga naar de steden, sluit je aan bij een guild: Mages of Fighter dan kom je lekker op gang en kom je zo'n beetje overal op de map. ...Of volg anders de verhaallijn van de main quest. Uiteindelijk kom je dan ook wel zo'n beetje overal op de kaart. ...Of ga naar Deadra Shrines, bied ze een offer aan en zie wat er dan gebeurt...

De Thieves Guild en Dark Brotherhood kun je ook joinen, maar dat vergt een speciale manier. Waar je waarschijnlijk toevallig tegenaan gaat lopen in je playthrough.

Je moet een beetje geduld hebben. De game wordt steeds beter, naarmate je verder komt. Vind je craften leuk, wordt een mage en ga de mage quest doen. Kun je je eigen spells craften! Grote aanrader! Daarnaast is de mages quest een erg leuke quest line.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jittikmieger
Boefmans schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:00:
[...]

snelle tip voor goede sorting mod?
Nee. Nog niet mee bezig geweest voor de remaster! Maar het wordt broodnodig. Ik heb er al wel een paar gevonden. Vanavond maar even testen.

https://www.nexusmods.com...tered/search?keyword=sort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05:55
Ik ben level 7 nu en heb al een kasteel voor een kwart ingericht. Ik loot alle gear en verkoop ook bijna alle enhanced items en sommige voor over de 1000 gulden. Ik heb nog maar een handje vol quests gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Demonslayer op 08-05-2025 15:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Demonslayer schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:53:
Ik ben level 7 nu en heb al een kasteel voor een kwart ingericht. Ik loot alle gear en verkoop ook bijna alle enhanced items en sommige voor over de 1000 gulden. Ik heb nog maar een handje vol quests gedaan.
Gulden? _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online

Ik denk dat het best wat verschilt welke beter is, afhankelijk van voorkeuren. Skyrim is simpeler. Dat heeft als voordeel dat je er makkelijker in kan komen, zeker als niet die-hard RPG fan. Je wordt wat meer meegenomen en geintroduceerd.

Oblivion is daar anders in. Je moet zelf dingen gaan onderzoeken en uitvinden. Niet alles wordt geintroduceert en als je niet zoekt lijkt het snel leeg. Het heeft echter niet minder content dan Skyrim. Maar het is wel heel anders gebracht en daardoor moet je het anders benaderen om het te vinden. Maar na duizenden uren kom ik in beide af en toe nog nieuwe dingen tegen :) .

Anders dan in Skyrim kun je ook veel makkelijker je build vernaggelen in Oblivion en daar wordt het spel niet makkelijker van. Maar ook daar is het weer persoonlijk. Ik vind Skyrim te makkelijk, maar een ander kan weer geen zin hebben in het moeten begrijpen van systemen en daarna moeten nadenken van he build ipv "gewoon" lekker spelen en we zien wel.

Oblivion is in mijn ogen beter op de meeste vlakken. Deels omdat het je niet allemaal in je handje geschoven wordt en de build enzo veel meer impact heeft, maar ook als je verder kijkt. Skyrim zit vol fetch-quests. Oblivion heeft juist heel veel unieke en memorabele quests, zeker ook in de kleine side-quests. Verhaallijnen zijn ook dieper kwa verhaal in Oblivion. Daarintegen zijn de dungeons idd over het algemeen wat eentoniger.

Overigens ben in groot fan van beide, met duizende uren in beide games. Ik ben wel wat biased naar Oblivion, maar vind beide erg goed.

Oh en wat betreft die shops. Shops vind je vooral in steden. Maar dat is in Skyrim ook zo, afgezien van de Khajiit caravans. Met rondlopen vind je die idd weinig. Maar wie zet er ook een winkel op in the middle of nowhere? In Oblivion werkt zulke real-life boerenverstandlogica vaak erg goed ;) .

Mijn tip? Ga met mensen praten, en gebruik alle opties die je krijgt. Vraag ook zeker naar rumors. En probeer mensen te persuaden als ze vaag lijken, soms komt er dan meer uit. En idd join guilds. Kortom ga lekker quests doen ipv enkel "doelloos" de wereld door te lopen, dan wordt het al rap leuker.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:22
Net op xbox gespeeld maar die controls zijn vreselijk vind ik..dan toch maar op pc. Geen bijzondere pc maar 3060 moet toch op full hd wel wat.kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jittikmieger
gupfishy schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:19:
Net op xbox gespeeld maar die controls zijn vreselijk vind ik..dan toch maar op pc. Geen bijzondere pc maar 3060 moet toch op full hd wel wat.kunnen?
3060 met 12GB?
Dat zal wel gaan op 1080p, FSR quality, medium settings met een flinke stutter hier en daar en/of frame gen om de stutters wat op te vangen.

Het is belachelijk hoe zwaar het spel draait voor hoe het eruit ziet. Niet dat het er niet mooi uitziet, maar het is geen Cyberpunk of God of War.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Bied de Xbox versie geen muis en toetsenbord ondersteuning ?
Zo ja dan heb je op de Xbox een betere ervaring dan met een 3060 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jittikmieger schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:47:
[...]

3060 met 12GB?
Dat zal wel gaan op 1080p, FSR quality, medium settings met een flinke stutter hier en daar en/of frame gen om de stutters wat op te vangen.

Het is belachelijk hoe zwaar het spel draait voor hoe het eruit ziet. Niet dat het er niet mooi uitziet, maar het is geen Cyberpunk of God of War.
Die twee games die je noemt zijn qua bewegingsruimte best beperkt.Ze hebben het zo slim ontworpen dat alles huge lijkt.

Zeker God of War is geen open-wereld game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 10:29
Ik moest onlangs even Adrenalin opnieuw installeren (eerst ff DDU etc) en wilde Oblivion weer even spelen en ik kreeg gewoon niet meer die vloeiende bewegingen zoals ik die eerst had.
Behoorlijk gestotter, van alles geprobeerd en had al het idee dat m'n 9070XT wellicht niet OK meer was.
Bleek dat in m'n Windows display settings en dan advanced display de refresh rate nog op 60Hz stond ipv 165Hz (of 144Hz). Wellicht overbodig voor de meesten maar een tip om even te checken mocht je (erg veel) stutters hebben.
Alles is weer supervloeiend nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jittikmieger
jori040 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:08:
[...]

Die twee games die je noemt zijn qua bewegingsruimte best beperkt.Ze hebben het zo slim ontworpen dat alles huge lijkt.

Zeker God of War is geen open-wereld game.
Nou, vooruit dan. Oblivion Remastered is geen Red Dead Redemption 2. De laatste ziet er mooier uit en draait beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jittikmieger schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:28:
[...]

Nou, vooruit dan. Oblivion Remastered is geen Red Dead Redemption 2. De laatste ziet er mooier uit en draait beter.
Dat is idd een open-wereld game die visueel heel sterk is.Oblivion kan ook zeker nog wat updates/patches gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 08-05-2025 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Ik speel op een GTX1080 zonder problemen in 1080p. Op medium zelfs. En een oude i5-6600K als CPU wat de kaart nog enigsinds bottlenecked ook. Raw power aan zich lijkt het probleem niet met dit spel. Issue lijkt meer combi van slecht VRAM gebruik (met ini's te tweaken) en de manier van het inladen van de wereld te zijn. En de raytracing en lumen is zwaar (staat hier natuurlijk uit, mijn kaart doet dat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Boefmans schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:55:
Net eindelijk een huis gekocht. Ondanks dat strength op 100 staat (naast intelligence) te zware meuk die ik niet wil verkopen.
Ik zoek ook mods, ga ik van de week even naar kijken:
- ordenen menu
- Automatisch plukken van plantjes enzo (met alchemy op 100 is dat leuke inkomensbron).
De boomstam naast de put achter Rindir's Staffs in Imperial City Market District :)
Als iemand een betere safe storage weet op korte afstand van een fast travel punt én ook nog een shop in de buurt heeft hoor ik het graag.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Cambionn schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:10:
[...]
Ik speel op een GTX1080 zonder problemen in 1080p. Op medium zelfs. En een oude i5-6600K als CPU wat de kaart nog enigsinds bottlenecked ook. Raw power aan zich lijkt het probleem niet met dit spel. Issue lijkt meer combi van slecht VRAM gebruik (met ini's te tweaken) en de manier van het inladen van de wereld te zijn. En de raytracing en lumen is zwaar (staat hier natuurlijk uit, mijn kaart doet dat niet).
Welke ini Tweaks heb je toegepast? Ik heb een GTX 1660 TI en begon op low met matig speelbaar en heb nu met https://www.nexusmods.com...d/mods/35?tab=description een goede ervaring die goed speelbaar (maar zeker niet sterk is) op low.

Edit: oh, de 1080 heeft duidelijk betere performance op praktisch alle vlakken, dat had ik even niet scherp, tijd voor een update :p

[ Voor 8% gewijzigd door True op 08-05-2025 21:22 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
True schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:16:
én ook nog een shop in de buurt heeft
Dit maakt niet zo veel uit. Voor max money ga je toch de hele map over. Zoeken naar merchant met een zo laag mogelijke skill maar genoeg geld, en daar dan zo hoog mogelijke disposition mee krijgen en dan de sweetspot vinden in haggling.

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 08-05-2025 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
True schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:20:
[...]

Welke ini Tweaks heb je toegepast? Ik heb een GTX 1660 TI en begon op low met matig speelbaar en heb nu met https://www.nexusmods.com...d/mods/35?tab=description een goede ervaring die goed speelbaar (maar zeker niet sterk is) op low.
Heb de engine.ini aangepast en daarme VRAM gelimiteerd op 7GB (kaart heeft 8GB), en raytracing uit gezet (niet dat die anders aan zou gaan op mijn kaart, maar toch). That's it eigenlijk. Heb zo niet de precieze namen van de aangepaste variabelen, maar dat staat ergens eerder in dit topic wel genoemd (en er staat ergens een commend van mij dat ik die heb gebruikt).

Ik draai ook op Linux, en wat ik zo ver om me heen hoor draait hij daar ook stabieler dan Windows. Is ook ergens in dit topic ff kort genoemd door paar mensen maar hoor het ook op andere plekken.

[ Voor 10% gewijzigd door Cambionn op 08-05-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:07
Waar leer ik betere healing spells? Ik heb nog steeds alleen "heal minor wounds" terwijl mijn restoration niveau al hoger is dan in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Nevermind, heb het :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:21
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:03:
Waar leer ik betere healing spells? Ik heb nog steeds alleen "heal minor wounds" terwijl mijn restoration niveau al hoger is dan in het begin.
In alle mages guild kan je healing spells af en toe vinden maar de mages van Bruma zijn er min of meer in gespecialiseerd. Mocht je de mages guild quest line doorlopen tot aan toegang Arcane university kan je ze ook zelf maken.

Andere restoration spells (restore attributes) zijn dan weer eerder te vinden in de verschillende chapels (kerken).
https://gamerant.com/elde...e-buy-restoration-spells/

[ Voor 20% gewijzigd door Afuni op 09-05-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Mijn personage valt dus telkens neer als de stamina bar leeg is. Super irritant. Blijkbaar te maken met de crusader armor set..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:57
Ik vermaak me de laatste dagen heel erg goed met deze remaster. Superleuk om Cyrodiil weer te verkennen na al die jaren :) Ik merk dat ik ook veel meer let op de verhaallijnen en geschiedenis erachter.

Waar ik wel mee kamp: ik vraag me af in hoeverre de quests lastig te voltooien worden met de huidige scaling. Ik heb Kvatch gehad, maar blijf nu bewust een beetje hangen op level 15 om te voorkomen dat ik straks overspoeld wordt door enorme hoeveelheden vijanden. Dat is vrij contra intuïtief ten opzichte van hoe ik normaal speel.

Is dat voorbehoud terecht? Of moet ik gewoon lekker levelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Zwarteziel schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:33:
Ik vermaak me de laatste dagen heel erg goed met deze remaster. Superleuk om Cyrodiil weer te verkennen na al die jaren :) Ik merk dat ik ook veel meer let op de verhaallijnen en geschiedenis erachter.

Waar ik wel mee kamp: ik vraag me af in hoeverre de quests lastig te voltooien worden met de huidige scaling. Ik heb Kvatch gehad, maar blijf nu bewust een beetje hangen op level 15 om te voorkomen dat ik straks overspoeld wordt door enorme hoeveelheden vijanden. Dat is vrij contra intuïtief ten opzichte van hoe ik normaal speel.

Ik zou gewoon lekker levelen. Als het er daarna pittiger van wordt, dan vind je daar wel een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
Playa del C. schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Ik zou gewoon lekker levelen. Als het er daarna pittiger van wordt, dan vind je daar wel een oplossing voor.
Ja, je hebt waarschijnlijk gelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jittikmieger
Zwarteziel schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:33:

Ik ben nu level 24, heb The Mages Quest en daarna de Main Quest uitgespeeld en zit inmiddels diep in Knights of the Nine. De Main Quest is te doen op Adept op level 18 - 22, maar het is ontzettend belangrijk je quick slots goed in richten en je goed voor te bereiden op de gevechten en de weakspots te kennen van de vijanden. Daarnaast moet je bereid zijn om vaak in de rommelige, onoverzichtelijke menu's te duiken op zoek naar de juiste potions, spells, scrolls die niet in je quick slots zitten. Daar was ik wel klaar mee...

Ik heb daarom een Skyrim Difficulty mod geïnstalleerd. De difficulty slider in Oblivion Remastered deugt niet. Het verschil tussen Adept en Apprentice is veel te groot. Op Adept moet ik de meeste vijanden 5x raken met mijn "DIY near nuke spell" en op Apprentice "one shot" ik iedereen met die spell. Deze mod zorgt er dus voor dat Apprentice meer tussen Novice en Adept in zit i.p.v. tegen Novice aanzit. Resultaat: nu moet ik de meeste enemies zo'n ~3x raken met mijn "DIY near nuke spell".

Mijn tip is wel om de Main Quest zo vroeg mogelijk te doen. Want anders zit je met veel high level Deadra die zelf ook nog eens allemaal Deadra summonen. Oftewel het wordt erg druk en het kost je - afhankelijk van je klasse - veel tot ontzettend veel potions, scrolls, soul gems, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
Jittikmieger schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 07:29:
[...]
De Main Quest is te doen op Adept op level 18 - 22, maar het is ontzettend belangrijk je quick slots goed in richten en je goed voor te bereiden op de gevechten en de weakspots te kennen van de vijanden.

[...]
Mijn tip is wel om de Main Quest zo vroeg mogelijk te doen. Want anders zit je met veel high level Deadra die zelf ook nog eens allemaal Deadra summonen. Oftewel het wordt erg druk en het kost je - afhankelijk van je klasse - veel tot ontzettend veel potions, scrolls, soul gems, ...
Ah, dat is nuttige info, bedankt! Ik ga me dan weer even op de main quest richten en daarna weer verder met lukraak kerkers afstruinen. Ik speel het spel afwisselend op de Xbox en mijn PC vanwege de 'play anywhere'-mogelijkheid. Dat is heel comfortabel, maar zorgt er vooralsnog voor dat ik geen mods kan gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Zwarteziel op 10-05-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23:59
Momenteel bezig met de Knights of the Nine quest, ik ga mij hierna ook maar richten op de main quest want ik ben nu bijna level 15 en speel op expert met de 'difficulty slider fixed' mod. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik het een tandje lager ga zetten, zo te lezen gaat dat niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Was begonnen. Open wereld in. Beetje lopen en een grot gevonden. Gemerkt dat bow niet het beste is al main wapen.
Denk toch even opnieuw starten en dan of magic of juist melee..iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
gupfishy schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:32:
Was begonnen. Open wereld in. Beetje lopen en een grot gevonden. Gemerkt dat bow niet het beste is al main wapen.
Denk toch even opnieuw starten en dan of magic of juist melee..iemand ideeen?
Ik ben zoals gebruikelijk gegaan voor een battlemage, ik heb wel een boog mee maar ik gebruik die nauwelijks, meestal alleen destruction magic als ik iets op afstand moet raken.

Wel van plan om een aparte boog playthrough te doen waar ik ook de thieves guild en dark brotherhood quests ga doen, die laat ik nu achterwege omdat het niet bij mijn huidige character past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Ben opnieuw begonnen. Maar wil battle mage spelen. Dat ook gekozen maar alleen nog standaard skills. Ergens later kan je magie staff kopen of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jittikmieger
gupfishy schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:40:
Ben opnieuw begonnen. Maar wil battle mage spelen. Dat ook gekozen maar alleen nog standaard skills. Ergens later kan je magie staff kopen of iets?
Als je de mage guild quest start, kun je later in de quest line je eigen staf, spells en enchanted weapons & armor maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
Best overweldigend allemaal zeg. Ben mage guild geweest maar moet geloof ik overal heen om verder te komen. Eerste quest wel gedaan. Maar merk dat ik erg zoekend ben.
Eerste keer een rpg als dit. Was meer van divinity original sin 2 en MMORPG (dan weer niet the elder scrolls)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Wat zijn die Spriggans irritant zeg, heb je er eentje bijna dood dan healen ze zichzelf compleet en dat kunnen ze drie keer doen. Bijna met elk gevecht heb ik nog een dun strookje health over, het is telkens kantje boord.
gupfishy schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:13:
Best overweldigend allemaal zeg. Ben mage guild geweest maar moet geloof ik overal heen om verder te komen. Eerste quest wel gedaan. Maar merk dat ik erg zoekend ben.
Eerste keer een rpg als dit. Was meer van divinity original sin 2 en MMORPG (dan weer niet the elder scrolls)
Voordeel is wel dat je dit meer op je eigen tempo kan spelen. Ik heb ruim 30 uur in mijn huidige potje zitten maar nog geeneens toegekomen aan enchanten en niet al te lang geleden m'n eerste potions gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Nou ik ben inmiddels arch-mage hoor, en level 21. Mijn battlemage gebruikt ook steeds minder wapens, hoewel ik een silver longsword hou voor wanneer magicka op is (silver omdat dat en daedric de enige zijn die overal op werken, ook op ghosts enzo).

Nu dus bezig met magicka vergroten (zit nu op 250, maar linksom en rechtsom kan de pool permanent over de 1000 worden. Moet alleen ff juiste items en quests zoeken). Helaas werkt de truuk om met de Skull of Corruption de Necromancer Amulet te clonen niet in de remaster, en die plek is inmiddels gereset dus de resurrect truuk wordt hem ook niet. Dus die ben ik kwijt vrees ik (hoort zo, maar was leuk geweest als ik hem had. Ben toch wel flink ff bezig geweest met een poging een kopie te krijgen).

Woon inmiddels ook in een volledig gemeubileerd Skingrad huis, met servant natuurlijk. Nu langzaam de Dark Brotherhood aan het oppakken en ga straks beginnetje maken aan Knights of the Nine denk ik. En Hermeaus Mora's shrine zoeken om met die quest reward intelligience over de 100 te boosten, voor nog wat extra magicka.

Kortom, ik vermaak me goed en ben inmiddels tientallen uren verder en nog genoeg te doen. Steam doet beetje raar met de uren (hij haalt steeds de uren van toen ik geen internet had eraf en later weer erbij) maar zal nu tussen de 50~60 uur zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Cambionn op 10-05-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@Cambionn hier ook arch-mage, dit maakt quests doen voor thief's guild zoveel makkelijker wanneer je alteration skill 100 hebt bereikt: je maakt een spell: very hard unlock skill en lockpicking is nooit zo makkelijk geweest :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Kol Nedra schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:05:
@Cambionn hier ook arch-mage, dit maakt quests doen voor thief's guild zoveel makkelijker wanneer je alteration skill 100 hebt bereikt: je maakt een spell: very hard unlock skill en lockpicking is nooit zo makkelijk geweest :D
Ik gebruik de skeleton key om alles open te maken. Breekt nooit en gezien het spel op pauze gaat is er geen tijdsdruk. Doe dus ook niet zo heel hard m'n best meer. Kost wat meer tijd maar zo level ik wel m'n security lekker.

Heb overigens nooit echt problemen gehad met Oblivion's lockpicking. Vind hem juist fijner/logischer dan die van Skyrim :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jittikmieger
Cambionn schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:47:
[...]
Heb overigens nooit echt problemen gehad met Oblivion's lockpicking. Vind hem juist fijner/logischer dan die van Skyrim :+ .
Ja, Skyrim's lockpicking is meer een casino. :+

Ik vind de lock picking van Oblivion veel beter, realistischer ook.

Je kunt het voor jezelf een stuk makkelijker maken door all die pinnetjes langs te gaan en omhoog te drukken. Wanneer een pinnetje bijna blijft hangen en héél langzaam naar beneden valt, blijf je omhoog drukken. Je zult zien dat het dan een paar millimeter op en neer danst en niet helemaal naar beneden valt. Op het moment dat het pinnetje omhoog beweegt, druk je op de knop om hem vast te zetten. Dit doe je bij alle pinnetjes en elke lockpick wordt zo een skeleton key. Zelfs de hardest locks worden zo very easy.

Probeer maar eens, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jittikmieger schreef op zondag 11 mei 2025 @ 06:31:
[...]

Ja, Skyrim's lockpicking is meer een casino. :+

Ik vind de lock picking van Oblivion veel beter, realistischer ook.

Je kunt het voor jezelf een stuk makkelijker maken door all die pinnetjes langs te gaan en omhoog te drukken. Wanneer een pinnetje bijna blijft hangen en héél langzaam naar beneden valt, blijf je omhoog drukken. Je zult zien dat het dan een paar millimeter op en neer danst en niet helemaal naar beneden valt. Op het moment dat het pinnetje omhoog beweegt, druk je op de knop om hem vast te zetten. Dit doe je bij alle pinnetjes en elke lockpick wordt zo een skeleton key. Zelfs de hardest locks worden zo very easy.

Probeer maar eens, zou ik zeggen.
Ik denk dat je dat tegen de groep moet zeggen die wel moeite heeft met Oblivion's lockpicking, niet tegen die ene persoon die ook de voorkeur heeft aan Oblivion's implementatie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jittikmieger
Cambionn schreef op zondag 11 mei 2025 @ 07:10:
[...]
Ik denk dat je dat tegen de groep moet zeggen die wel moeite heeft met Oblivion's lockpicking, niet tegen die ene persoon die ook de voorkeur heeft aan Oblivion's implementatie ;) .
Dat laatste was ook niet aan je gericht. :)

Het was een algemene opmerking. Voor de mensen die er wel problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05:55
Je hoord al bij het omhoog gaan of je de pin kan vastzetten. Ik begin contine bij de eerste en ga het rijdje af. Vind het ook zeer makkelijk en ben nu al master met lockpicking en ben nog maar level 11. Ik beb het lockpiking ook niet als skill.

Ik vind het jammer dat armor en wapens niet mee schalen. Ik ging voor Akatosh Armor die je met een side quest krijgt. Ziet er gaaf uit en zo maar de stats zijn waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 15:08
Ik heb 1000+ lockpicks en ram bij elk slot als een bezetene op het vierkantje. Werkt ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Demonslayer schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:31:
Ik vind het jammer dat armor en wapens niet mee schalen. Ik ging voor Akatosh Armor die je met een side quest krijgt. Ziet er gaaf uit en zo maar de stats zijn waardeloos.
Je kan volgens de UESP voor die deluxe edition armour nieuwe halen met hoger level als je zelf hoger level bent.
https://en.m.uesp.net/wiki/Oblivion:Armor_of_Order
https://en.m.uesp.net/wiki/Oblivion:Armor_of_Cataclysm

Ik weet dat het voor die van Knights of the Nine ook kan door het terug te zetten op de paspop en weer eraf te pakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Cambionn op 11-05-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Toch nog erg overweldigend. Denk omdat het toch echt open wereld is. Geen idee wat te doen en toch zoveel te doen
Ben zelf meer van de divinity original sin etc..das toch beter te volgen..ga nog wel verder maar als baldurs gate 3 in aanbieding komt toch die proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Gisteren guildmaster geworden van de thieves guild. pfff die laatste quest is echt verschrikkelijk haha :p
mijn picklocking skill is nog onder de 20 volgens mij, lang leve alternation picklocking skill :)

[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 12-05-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vraagje over het scalen van armor: ik ben nu lvl 10, ik denk dat het dan niet handig is om naar speciale wapens op zoek te gaan? Wat kan ik het beste doen om goede gear / wapens te krijgen zonder stats te verneuken op unieke wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:53:
Vraagje over het scalen van armor: ik ben nu lvl 10, ik denk dat het dan niet handig is om naar speciale wapens op zoek te gaan? Wat kan ik het beste doen om goede gear / wapens te krijgen zonder stats te verneuken op unieke wapens?
Ik zou dan gaan voor regulier geloot armour, items die je kan laten scalen (zie mijn eerdere post over de Deluxe Edition armours en de Knights of the Nine armour), en unieke armour die niet scaled (bijv. shrouded armour, en unieke items van merchants).

Quests met armour die je graag wil gebruiken en die leveled is uitstellen. Eventueel dus ff opzoeken op de UESP. Dan kun je wel door met de quests die items geven zonder scaling en met items die je niet wil gebruiken.

Maar vooral ook niet te veel over inzitten en gewoon lekker spelen. Unieke items zijn tof en soms sterker dan andere opties, maar de meeste hebben alternatieven kwa stats of kun je ook zonder. Het is niet dat in het spel vast komt te zitten ergens omdat je een item op lager level hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Cambionn op 12-05-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Cambionn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:58:
[...]
Ik zou dan gaan voor regulier geloot armour, items die je kan laten scalen (zie mijn eerdere post over de Deluxe Edition armours en de Knights of the Nine armour), en unieke armour die niet scaled (bijv. shrouded armour, en unieke items van merchants).

Quests met armour die je graag wil gebruiken en die leveled is uitstellen. Eventueel dus ff opzoeken op de UESP. Dan kun je wel door met de quests die items geven zonder scaling en met items die je niet wil gebruiken.

Maar vooral ook niet te veel over inzitten en gewoon lekker spelen. Unieke items zijn tof en soms sterker dan andere opties, maar de meeste hebben alternatieven kwa stats of kun je ook zonder. Het is niet dat in het spel vast komt te zitten ergens omdat je een item op lager level hebt.
Thanks :) ik zie soms filmpjes voorbij komen met "beste zwaard/boog in het spel" en dan wil ik die wel hebben maar als ik dat nu al doe dan krijgen ze lvl 10 stats ipv op later leven bemachtigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:59:
[...]

Thanks :) ik zie soms filmpjes voorbij komen met "beste zwaard/boog in het spel" en dan wil ik die wel hebben maar als ik dat nu al doe dan krijgen ze lvl 10 stats ipv op later leven bemachtigen
Voor de beste boog kan je meerdere varianten in een playthrough krijgen, mits je de main quest niet vroegtijdig afrond.
Het gaat om de bow Hatreds Soul. Deze is te bemachtigen in Oblivion World 2. Deze world is in één sidequest (wat vanuit de main quest komt) beschikbaar. Maar je hebt de mogelijkheid om in de Oblivion World te belanden als je in een random Oblivion Gate gaat.

Zo had ik het geluk dat ik de eerste Oblivion Gate die ik binnentrad world 2 was. Nu kan ik de main quest mooi links laten liggen en op een hoge level terugkomen en de sterkste versie van de bow krijgen :*)

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:59:
[...]

Nog wel ff kleine aanvulling. De UESP is nog druk bezig alle aanpassingen van de remaster te vinden en te verwerken, dus er mist nog wel wat remaster specifieke dingen. Zo kwam ik er van de week achter dat de truuk om een extra kopie van de Necromancer's Amulter te krijgen met de Skull of Corruption niet meer werkt in de remaster, en dat de Necromnacer's Amulter nu geleveled is (dat is een bug-fix overigens. Hij zou altijd al leveled moeten zijn maar het script keek foutief naar de NPC waarvan je loot ipv de speler, en die NPC is minimaal level 30 waardoor je altijd de max versie kreeg). Dit heb ik ook meteen op de UESP gezet.

Maar naar mijn weten zijn er geen aanpassingen in daadwerkelijke leveled lists, enkel in bugs en exploids zoals bovenstaand. Dus als je die wil gebruiken ff opletten en eventueel een extra safe maken van te voren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:40
Onlangs had ik nog een poosje de "oude" Oblivion gespeeld. Maar was gestopt met mijn playthrough omdat ik ineens al mijn potion mats kwijt was geraakt die ik had opgeslagen in het huis in Waynon Priory(?) (daar waar je als eerste naar toe moet voor de main story quest). Daar zouden de kistjes niet moeten resetten.

Nu ben ik toch ook wel hyped voor de remastered versie!

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 16:13
_Peter2_ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:14:

Nu ben ik toch ook wel hyped voor de remastered versie!
Ik ben al om hier :P . Heb de OG bij release gespeeld, maar destijds na tig oblivion gates door het spel heen beginnen te jagen op mijn toen nog jonge leeftijd. Nu besteed ik veel meer tijd aan de verhaallijnen en diepgang en voelt het bijna als een nieuwe TES game. En de graphics van de remasterd zijn gewoon mooi te noemen. Sta met regelmaat ergens even stil om te genieten van het uitzicht of de lichteffecten in een dungeon/fort.

enige wat mij opvalt in de remasterd is dat bij conversaties het soms net lijkt of de NPC's af en scheel kijken (ogen teveel naar binnen), maar dat ligt misschien aan mij 8)7

Dit alles gepowered door een 7800xt 16GB. Heb het spel eerst geprobeerd op een 1660TI 6GB, maar die trok het toch niet. De 7800xt vond ik wel een goede bang for buck kaart en doet op 1440p ultra settings een stabiele 60fps met soms een drop tot net boven de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

The Prutsor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:04:
[...]

enige wat mij opvalt in de remasterd is dat bij conversaties het soms net lijkt of de NPC's af en scheel kijken (ogen teveel naar binnen), maar dat ligt misschien aan mij 8)7
Ik ervaar hetzelfde, vooral bij Lucien Lachance (komt denk ik door het type werk dat hij verricht :P )

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Nah de facial animaties zijn gewoon... bijzonder. En dat zeg ik als iemand die niet zo veel geeft om goede animaties en het vaak juist wel prima vind wanneer anderen klagen. Het voelt met regelmaat alsof ze de oude animaties op de nieuwe modellen hebben geplakt. Wat opvallend is, want ze zeggen de animaties compleet opnieuw gemaakt te hebben. Maar ze zien er mischien wel erger uit dan de originele.

Maar ergens vind ik het ook wel weer passen. Wellicht door de nostalgie naar de lelijkere dingen in het oude spel, wat een "zo lelijk dat het mooi is" gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jittikmieger
Cambionn schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:13:
Nah de facial animaties zijn gewoon... bijzonder. En dat zeg ik als iemand die niet zo veel geeft om goede animaties en het vaak juist wel prima vind wanneer anderen klagen. Het voelt met regelmaat alsof ze de oude animaties op de nieuwe modellen hebben geplakt. Wat opvallend is, want ze zeggen de animaties compleet opnieuw gemaakt te hebben. Maar ze zien er mischien wel erger uit dan de originele.

Maar ergens vind ik het ook wel weer passen. Wellicht door de nostalgie naar de lelijkere dingen in het oude spel, wat een "zo lelijk dat het mooi is" gevoel geeft.
Grappig. Dit is het punt waarvan ik vind dat het spel het meeste verbeterd is. Dit is het grote pluspunt van deze nieuwe versie en maakt de gesprekken een stuk aangenamer, zeker in vergelijking met het origineel. De belichting op de gezichten, de oog en mond animaties tijdens de gesprekken zijn, naar mijn nederige mening, uitstekend gedaan en ook passend gedaan bij de game. Niet ultra realistisch, maar realistisch genoeg.

Voor de rest kan de game er mooi uitzien, zo lang de zon schijnt en je niet in The West Weald komt, want daar ziet elke boom eruit als dezelfde telefoonpaal zonder wortels met groene watten erop en nauwelijks begroeiing op de grond in het bos. Nou ja, bos... Er staan veel minder bomen dan in het origineel en ze zijn duidelijk aangeplant door Staatsbosbeheer, want het lijkt wel een Nederlands bos, waar alle bomen op bijna dezelfde afstand staan. Wanneer je in dit gebied komt en het is een bewolkte dag of het regent, dan is het spel echt super lelijk te noemen!

TIP: Dus mocht je naar The West Weald moeten en dat zul je zeker wanneer je 1 van de DLC gaat spelen, ga met mooi weer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:33
Ik ben benieuwd wanneer de eerste grote patch komt. Zelf heb ik besloten om te wachten. Hij draait met dlss op performance in 4k met een 3080 best oké, maar de onstabiele frametimes maken de ervaring net niet prettig. Ik hoop dat na de eerste patch de game stabieler loopt want ik heb er aardig veel zin in!

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Frez schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:07:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste grote patch komt. Zelf heb ik besloten om te wachten. Hij draait met dlss op performance in 4k met een 3080 best oké, maar de onstabiele frametimes maken de ervaring net niet prettig. Ik hoop dat na de eerste patch de game stabieler loopt want ik heb er aardig veel zin in!
Ja, zodra je buiten de sewers bent, is het een ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
Game is erg goed maar op mijn 3060 op full hd moeten de graphics wel heel erg omlaag om het een beetje.leuk.draaiend te krijgen. Jammer want dat haalt wel het plezier eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

gupfishy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:09:
Game is erg goed maar op mijn 3060 op full hd moeten de graphics wel heel erg omlaag om het een beetje.leuk.draaiend te krijgen. Jammer want dat haalt wel het plezier eraf
Wat voor CPU gebruik je dan.
Wat ik speel ook met een RTX3060 op 1080p en heb het meeste toch wel hoger. heb soms wel hier en daar een drop in fps maar over het algemeen draait het gewoon prima.

Deze game is namelijk wel CPU intensive. Ik gebruik een Ryzen 7 7800X3D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Ricmaniac schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Wat voor CPU gebruik je dan.
Wat ik speel ook met een RTX3060 op 1080p en heb het meeste toch wel hoger. heb soms wel hier en daar een drop in fps maar over het algemeen draait het gewoon prima.

Deze game is namelijk wel CPU intensive. Ik gebruik een Ryzen 7 7800X3D
Heb maar een 5600g. Daar zal ook wel wat verschil zitten ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

gupfishy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Heb maar een 5600g. Daar zal ook wel wat verschil zitten ja
Volgens deze website (geen idee hoe accuraat dat is :P)
is er wel een bottleneck op je GFX als je CPU intensieve taken doet.. Dus kan zeker een verschil in zitten met een bottleneck van 12.1 %

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYCUP13ZfY7Rj0ZFjtxgq4JDYY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UDSHPE9LJlwh7a52FqFeXNdT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:03:
De spells die je kunt kopen hangen af van de skill die je hebt. dat gaat in stappen (25-50-75-100). Daarnaast moet je genoeg magicka hebben. Het valt me (weer) tegen dat, zelfs met 100 intelligence, ik veel spels nog lang niet kan gebruiken. De benodigde magicka neemt ook weer af als de skill hoger wordt. Dus of trainen bij een trainer, of heel vaak spells gebruiken. Wat verandert is tov vorige versie: de sterkte van een spell geeft meer xp. Merkte ik toen ik het simpele fire bolt spell-tje verving door een zwaardere variant, inneens schiet mijn destruction skill omhoog.

Specifiek over healing (en ook in reactie op andere post over geld): alchemy skill. Bij 1000 potions ofzo heb je max. Je koopt een merchant met alchemy spullen helemaal leeg, maakt van alles wat je kunt potions, en verkoopt alles wat niet heel nuttig is weer terug. In begin met een klein beetje haggle, later hoger. Mijn mercantil is inmiddels 85 ofzo, mijn alchemy 100 (heel handig want dan maak je van elk afzonderlijk ingredient 2 potions, meestal 60 gold waard ofzo); nu kan ik in een paar minuten veel geld maken; gewoon alles kopen, van ALLES potions maken en weer terugverkopen. 5 minuten is 25k ofzo. En nooit meer gebrek aan healing, chameleon, magcika, invisibility potions. Die helpen dan weer in een zekere questline waar mijn skills eigenlijk nog wat aan de lage kant zijn. Die groeien nu vanzelf mee daar.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
geweldig dit :7

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
When you know Bethesda game engine too well, you do stuff like this

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
Weet iemand toevallig of er al iets bekend is over een komende patch? Ik kan maar weinig infomatie vinden, terwijl ik had verwacht dat er inmiddels al iets nieuws uit zou zijn. Ik heb op de Xbox en PC kleine hotfixes gehad, maar verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Zwarteziel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:24:
Weet iemand toevallig of er al iets bekend is over een komende patch? Ik kan maar weinig infomatie vinden, terwijl ik had verwacht dat er inmiddels al iets nieuws uit zou zijn. Ik heb op de Xbox en PC kleine hotfixes gehad, maar verder niets.
Dat is nog steeds meer dan wat de PS5/Pro heeft gekregen. Jammer, want zodra je in de buitenwereld loopt, schiet de framerate alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jittikmieger
Zwarteziel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:24:
Bethesda heeft via social media gevraagd aan de community wat de wensen waren. Ik heb ergens gehoord dat ze bezig zijn met een onderzoek naar de performance problemen en dat er een patch zou komen om de performance te verbeteren en bugs te fixen. Maar het blijft duister wat ze aan het doen zijn/ gaan doen.

Ik ben inmiddels 81 uur onderweg en heb The Shivering Isles bijna uitgespeeld. Dan heb ik The Mages Guild Quest, The Main Quest, The Knights of the Nine en The Shivering Isles allemaal weer eens uitgespeeld. Ik denk dat ik er dan even mee stop, totdat Skyblivion uitkomt en ik dan maar weer eens The Thieves Guild en The Dark Brotherhood quest lines ga spelen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Playa del C. schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:29:
[...]

Zonet The Elder Scrolls 1 uitgespeeld in ~60 uur. Ben nu Eternal Champion en heb Jagar Tharn verslagen!

Blind gespeeld, alleen de 'raadsels' heb ik soms opgezocht, die zijn hier en daar onmogelijk.

Vond het verrassend hoe leuk het was en hoeveel er al aan dingen inzit die tot en met Skyrim terugkomen.

Het is gratis op Steam en draait op elk modern systeem prima. Het komt uit 1994 en is daarmee niet voor iedereen... Zie deze gameplay video (met spoilers!): YouTube: Elder Scrolls: Arena in 2025

Nu op naar TES 2: Daggerfall. En dan Morrowind (heb ik als kind gespeeld, maar nooit ver gekomen). En dan Oblivion. Twijfel nog of ik het origineel of deze remaster ga spelen.
en dan Skyrim opnieuw en dan TES6...
Zonet Daggerfall uitgespeeld in DosBOX, dus zonder de Unity Remaster. Blind, behalve dat ik de flowchart van de Main Quest er bij had met de informatie over hoe je die missies kan starten. Voor de kenners: na een paar uur in een bepaalde dungeon heb ik toch ook opgezocht dat ik
spoiler:
één specifieke fakkel aan een muur (waar honderden van zijn in een dungeon en die normaal niet te activeren zijn) moest activeren om zo ergens een opening te maken.
Begon zonder hulp maar zelfstandig kun je niet goed weten en bijhouden wat je precies moet doen. Er is grote kans dat de main quest stopt en niet meer af te maken is. Heb zo'n 50 screenshots met dialogen en teksten om terug te lezen.

Heel interessant spel. Het lijkt in dit deel meer op de moderne TES games, maar het heeft ook wel iets anders. 70 uur gespeeld. Ik zie het potentieel om het eindeloos te spelen zonder de main quest. Voor 1997 was het duidelijk revolutionair, ook qua engine.

Nu dus naar TES III Morrowind!
En daarna Oblivion Remastered (met patches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
Playa del C. schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Zonet Daggerfall uitgespeeld in DosBOX, dus zonder de Unity Remaster. Blind, behalve dat ik de flowchart van de Main Quest er bij had met de informatie over hoe je die missies kan starten.
[...]
Heel interessant spel. Het lijkt in dit deel meer op de moderne TES games, maar het heeft ook wel iets anders.
Gefeliciteerd en wat leuk! :) Het is mij vroegâh nooit gelukt. Het spel had toen het uitkwam erg veel bugs en internet was nog onbereikbaar voor me. Plus: ik raakte net als met de moderne TES-games altijd afgeleid :)

Ik ben benieuwd wat je van Morrowind gaat vinden! Ik was indertijd erg onder de indruk. Vreemd genoeg kwam dat vooral door een ander spel in de TES-wereld, Redguard. Dat spel was meer een actie-adventure, maar er zal een boek in de handleiding ("Pocket Guide to the Empire") dat erg goed geschreven was. De beschrijving van Morrowind pakte me toen helemaal in. Was erg tof toen ik die wereld een paar jaar later ook "echt" kon ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
over Morrowind, ik verwacht in de toekomst wel een Morrowind remaster, denk alsvolgt:

-TES VI release
-dan 1 of 2 jaar later weer een shadowdrop net zoals bij Oblivion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Zwarteziel schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:17:
[...]
Gefeliciteerd en wat leuk! :) Het is mij vroegâh nooit gelukt. Het spel had toen het uitkwam erg veel bugs en internet was nog onbereikbaar voor me. Plus: ik raakte net als met de moderne TES-games altijd afgeleid :)
Dank je! Ik was ook wel sterk gericht op de main quest nu, omdat ik er klaar mee wou zijn (zoveel mogelijk zonder guide).
Ik ben benieuwd wat je van Morrowind gaat vinden! Ik was indertijd erg onder de indruk. Vreemd genoeg kwam dat vooral door een ander spel in de TES-wereld, Redguard. Dat spel was meer een actie-adventure, maar er zal een boek in de handleiding ("Pocket Guide to the Empire") dat erg goed geschreven was. De beschrijving van Morrowind pakte me toen helemaal in. Was erg tof toen ik die wereld een paar jaar later ook "echt" kon ervaren :)
Ik kreeg als tiener onverwachts Morrowind bij de aankoop van een Geforce Ti4200 128 MB. Indrukwekkend, maar heb het maar een paar uur gespeeld. Ik was toen meer bezig met Fifa en Need for Speed.

Na Fallout 3 ben ik toch weer terug gekomen bij het oudere Oblivion. Ergens werkt dat soort reclame dus denk ik wel, die gratis games bij hardware.

Gaat nu helemaal off-topic: maar er zaten nog twee geweldige spellen bij de MSI videokaart:
Sacrifice
Wikipedia: Sacrifice (video game)
No one lives forever
Wikipedia: The Operative: No One Lives Forever.

Muziek, sfeer, gameplay. Rond 2000 werden de beste games gemaakt.

De laatste jaren is er eind mei altijd een Franchise Sale voor Bethesda op Steam. Heb alles op cd liggen, maar ik denk dat ik voor twee tientjes alle goty, anniversary en muziek bundles dit keer maar eens koop.

De remaster van Oblivion ziet er mooi uit, maar helaas zijn graphics het minst belangrijk naar mijn mening. Grootste ergernis op mijn 3080 Ti is dat het op iets hogere instellingen nog steeds flink schokt. Zonde. Ik overweeg om gewoon de originele Oblivion nog eens te spelen (na Morrowind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
offtopic:
voor de mensen die Morrowind gaan spelen, kijk ff bij OpenMW. Is een nieuwe engine voor het originele spel (laad ook gewoon de originele bestanden in). Minder bugs, stabieler, settings voor optionele quality of life improvements en betere graphics, maar verder compleet hetzelfde spel.

Meeste mods werken ook gewoon, voor de liefhebbers.

[ Voor 12% gewijzigd door Cambionn op 18-05-2025 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:07:
De remaster van Oblivion ziet er mooi uit, maar helaas zijn graphics het minst belangrijk naar mijn mening. Grootste ergernis op mijn 3080 Ti is dat het op iets hogere instellingen nog steeds flink schokt. Zonde. Ik overweeg om gewoon de originele Oblivion nog eens te spelen (na Morrowind).
Het is natuurlijk wel meer dan de graphics. Out-of-the-box controller support, 64-bit (met alle voordelen van dien), een levelsysteem waarbij je normaal kan spelen zonder de skill increases bij te hoeven houden en te hoeven plannen en wat quality of live improvements zoals crossair in 3rd person bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 18-05-2025 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Playa del C. schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Zonet Daggerfall uitgespeeld in DosBOX, dus zonder de Unity Remaster. Blind, behalve dat ik de flowchart van de Main Quest er bij had met de informatie over hoe je die missies kan starten. Voor de kenners: na een paar uur in een bepaalde dungeon heb ik toch ook opgezocht dat ik
spoiler:
één specifieke fakkel aan een muur (waar honderden van zijn in een dungeon en die normaal niet te activeren zijn) moest activeren om zo ergens een opening te maken.
Begon zonder hulp maar zelfstandig kun je niet goed weten en bijhouden wat je precies moet doen. Er is grote kans dat de main quest stopt en niet meer af te maken is. Heb zo'n 50 screenshots met dialogen en teksten om terug te lezen.

Heel interessant spel. Het lijkt in dit deel meer op de moderne TES games, maar het heeft ook wel iets anders. 70 uur gespeeld. Ik zie het potentieel om het eindeloos te spelen zonder de main quest. Voor 1997 was het duidelijk revolutionair, ook qua engine.

Nu dus naar TES III Morrowind!
En daarna Oblivion Remastered (met patches).
toon volledige bericht
Ik ben nog nooit in een wereld gezogen zoals bij Morrowind.
Wat een prachtig verhaal(nerevarine) en de samenhang eromheen was super. Voor die tijd ook fantastische graphics , maar ik weet ook nog zo goed dat er fijne reclame gemaakt werd voor GeForce mx 500 terwijl ik nog op Riva tnt2 (bang for the buck) zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Megupe schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:40:
[...]
Ik ben nog nooit in een wereld gezogen zoals bij Morrowind.
Wat een prachtig verhaal(nerevarine) en de samenhang eromheen was super. Voor die tijd ook fantastische graphics , maar ik weet ook nog zo goed dat er fijne reclame gemaakt werd voor GeForce mx 500 terwijl ik nog op Riva tnt2 (bang for the buck) zat.
Die Riva TNT2 was de eerste videokaart die ik kocht (y) Ik ben benieuwd hoe Morrowind gaat worden.

Ben het wel eens met de visie die Todd Howard toen had. Een enorme procedureel gegenereerde lege wereld voegt heel weinig toe.

Mocht er dit jaar eind mei ook een franchise sale komen op Steam, dan ben ik benieuwd hoeveel korting Oblivion Remastered gaat krijgen.

Volgens steam stats is het spel goed verkocht, goed beoordeeld en wordt het redelijk veel gespeeld. Geen reden tot grote korting, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Oh nee, het kwaad is begonnen. Het "probleem" dat ik altijd heb met dit spel. Na ruim 60 uur (beetje druk dus weinig kunnen gamen) heb ik zin om een stereotype nord te spelen ipv mijn getalenteerde maar niet altijd even nobele khajiiti mage. Dus... we zijn weer level 1 8)7 .

Gaan nu lekker warrior spelen. Immers, magie is voor damned elves en milkdrinkers. Gelukkig moest ik toch nog aan de daarbij passende quests beginnen, dus krijg nog wel leuke archievements daarmee. Zou ook zeggen "doe niks dubbel" maar heb de OG zo veel gespeeld dat dat niet echt op gaat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Haha heel herkenbaar. nooit 1 save kunnen blijven spelen met zulke games :P
Nou zijn deze games gelukkig ook niet heel lineair waardoor het het leuk houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jittikmieger
Na de Mages Guild Quest, Main Quest, Knights of the Nine Quest te hebben uitgespeeld, ben ik nu ook weer de Mad God. Jongens en meisjes, wat is de Shivering Isles toch een geweldig goede en leuke DLC! Het was alweer mooi wat jaartjes geleden dat ik het uitgespeeld heb. In totaal 85+ uren in Oblivion Remastered gestoken en voor het eerst volledig in 3rd person gespeeld.

Ik heb een alternative start mod geïnstalleerd + ascension + bijbehorende mods en heb maar een nieuwe character aangemaakt. Khajit, sneak, archer, assassin en zal de Thieves Guild en Dark Brotherhood quests nog "even" spelen. Ik wilde de nieuwe boog gameplay ook even meemaken.

Perfromance is nog steeds ruk. Wat dat betreft kan ik niet wachten op Skyblivion.

Edit: Oh, enne... De groeten van Haskill. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jittikmieger op 19-05-2025 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Fantastische remaster. Het kan schijnbaar dus wel!

Begonnen met de dark brotherhood en nu the thieves guild (al lvl 12). Helaas maar 1, max 2 uurtjes per dag beschikbaar. Daarna op naar een redemption en al mn infamy weghalen. Tot nu toe nog niets aan magic gedaan, ondanks destruction als major skill. Sneak, archer met een 2 hander

Ik hoop stiekem op een remaster van Morrowind en Skyrim met de changes van de Oblivion Remastered. Komt die spellen alleen maar ten goede, veel meer vrijheid en opties.

Heb een item leveling mod en difficulty mod geinstalleerd (Expert, maar op 1.5 i.p.v. vanilla 3x, toch iets meer uitdaging)

Ik lees een hoop over performance issues. Ik heb absoluut nergens last van 7800x3d en 7900XTX.

[ Voor 12% gewijzigd door Squishie op 20-05-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Squishie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:26:
Fantastische remaster. Het kan schijnbaar dus wel!

Begonnen met de dark brotherhood en nu the thieves guild (al lvl 12). Helaas maar 1, max 2 uurtjes per dag beschikbaar. Daarna op naar een redemption en al mn infamy weghalen. Tot nu toe nog niets aan magic gedaan, ondanks destruction als major skill. Sneak, archer met een 2 hander

Ik hoop stiekem op een remaster van Morrowind en Skyrim met de changes van de Oblivion Remastered. Komt die spellen alleen maar ten goede, veel meer vrijheid en opties.

Heb een item leveling mod en difficulty mod geinstalleerd (Expert, maar op 1.5 i.p.v. vanilla 3x, toch iets meer uitdaging)

Ik lees een hoop over performance issues. Ik heb absoluut nergens last van 7800x3d en 7900XTX.
Op welke grafische instellingen draai je het? En welke resolutie, enz.?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 21:10

Format-C

Tracing Rays

Ben net begonnen met deze game. Had m nog nooit gespeeld verder dan als je de 1e dungeon uitkomt. . :D

Ik heb Skyrim echt helemaal grijs/ zwart gespeeld (paar honderd uur geloof ik?) , en ik denk dat ik hier ook wel meer dan 100 uur in ga steken.

De graphics vallen me reuze mee. Het ziet er best heel aardig uit.

Ben echt blij dat ik deze nog nooit gespeeld had. Dit wordt genieten!!! :D :D Dat vind ik wel de charme van Elder Scrolls.

Ja het is allemaal wat houterig, maar dat vind ik echt helemaal niet erg. O+

Weet wel dat games "vroeger" echt veel beter waren. Tegenwoordig gaat alles kapot door commercie, wokeness, en inspiratieloosheid van devs. Graphics worden niet echt snel meer beter.... En alles heb ik al wel een keer gezien.

Dit is back to the "roots" Heerljjk! _/-\o_

Speel alles op max settings met DLSS aan op quality. Heb rond de 70 a 80 fps minimaal en dat speelt heerlijk weg. :9 Had m op een HDD staan maar zet m toch even op een SSD. :) EINDELIJK weer eens een game waar ik blij van word. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 20-05-2025 21:10 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vanavond alvast mijn karakter gemaakt, dus het avontuur kan gaan beginnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkmmChEHAGGxbbVZtRMv4JCNvOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXEZJBSnOoswO1OVMLOwo9MT.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Playa del C. schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Op welke grafische instellingen draai je het? En welke resolutie, enz.?
Ik draai alles op max (ultra d8 ik) en 34" 2k widescreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:40
Ik ben wel benieuwd naar wat de anderen nu voor class/race spelen.
Ik speel op dit moment met een Breton Mage (nu eens een standaard class ipv custom). Ben pas net begonnen en ben bezig met de Mage Guild quests.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jittikmieger
_Peter2_ schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:55:
Ik speel op dit moment met een Breton Mage (nu eens een standaard class ipv custom). Ben pas net begonnen en ben bezig met de Mage Guild quests.
Ik speel in Oblivion meestal pure mage, maar ook geregeld battlemage of spellsword (in Skyrim ook, trouwens). Mijn eerste playthrough in Oblivion Remastered was dus battlemage, maar ben eergister overnieuw begonnen met een Khajit en speel een thief en ga de Thieves Guild Quest en de Dark Brotherhood Quest "even" spelen Dan heb ik al mijn favoriete questlines weer eens gespeeld.

The Mages Quest is erg leuk omdat je uiteindelijk eigen spells kan craften en omdat je wapens en armor kan enchanten.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Mijn eerste was een khajiit met een custom "adventurer" class (was te lui om een toetsenbord aan te sluiten). Idee daar was een niet so nobele maar wel getalenteerde mage die grootst denkt en wil zijn. Vecht vooral met magie maar heeft een langzwaar just in case, draagt light armour.

Mijn 2e is nu een nord met een custom "companion of ysgramor" class. Idee hier is een stereotype nord warrior die beetje lomp is, maar erg gepasioneerd, koppig, en een sterke mening. Oh en die natuurlijk niks met magie te maken wil hebben (dat is voor damned elves en milkdrinkers). Gebruikt een battle axe en draagt heavy armour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Bij Elder Scrolls games eigenlijk altijd wel een stealth archer type. Dark Elf, thief. Vind het vechten met zwaarden een beetje klunky, vandaar alles met pijl en boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik heb in Oblivion nu een Breton met Birth sign The Lord en als class Thief, lijkt me een goede build toch? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:19
Op dit moment een Dark Elf (battle) mage, m'n damage output begint alleen een beetje de spuigaten uit te lopen zelfs op de hoogste difficulty. :+

De kans is groot dat ik voor de Fighters Guild, Thieves Guild en Dark Brotherhood questlijnen een nieuwe char aanmaak en lekker klassiek voor de stealth archer / dagger build ga. Nog geen idee exact welke race, al maakt dat na een paar levels toch niet heel veel meer uit. :)

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 21-05-2025 15:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste