Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:02
Gisteren guildmaster geworden van de thieves guild. pfff die laatste quest is echt verschrikkelijk haha :p
mijn picklocking skill is nog onder de 20 volgens mij, lang leve alternation picklocking skill :)

[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 12-05-2025 12:32 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:43
Vraagje over het scalen van armor: ik ben nu lvl 10, ik denk dat het dan niet handig is om naar speciale wapens op zoek te gaan? Wat kan ik het beste doen om goede gear / wapens te krijgen zonder stats te verneuken op unieke wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:53:
Vraagje over het scalen van armor: ik ben nu lvl 10, ik denk dat het dan niet handig is om naar speciale wapens op zoek te gaan? Wat kan ik het beste doen om goede gear / wapens te krijgen zonder stats te verneuken op unieke wapens?
Ik zou dan gaan voor regulier geloot armour, items die je kan laten scalen (zie mijn eerdere post over de Deluxe Edition armours en de Knights of the Nine armour), en unieke armour die niet scaled (bijv. shrouded armour, en unieke items van merchants).

Quests met armour die je graag wil gebruiken en die leveled is uitstellen. Eventueel dus ff opzoeken op de UESP. Dan kun je wel door met de quests die items geven zonder scaling en met items die je niet wil gebruiken.

Maar vooral ook niet te veel over inzitten en gewoon lekker spelen. Unieke items zijn tof en soms sterker dan andere opties, maar de meeste hebben alternatieven kwa stats of kun je ook zonder. Het is niet dat in het spel vast komt te zitten ergens omdat je een item op lager level hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Cambionn op 12-05-2025 13:01 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:43
Cambionn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:58:
[...]
Ik zou dan gaan voor regulier geloot armour, items die je kan laten scalen (zie mijn eerdere post over de Deluxe Edition armours en de Knights of the Nine armour), en unieke armour die niet scaled (bijv. shrouded armour, en unieke items van merchants).

Quests met armour die je graag wil gebruiken en die leveled is uitstellen. Eventueel dus ff opzoeken op de UESP. Dan kun je wel door met de quests die items geven zonder scaling en met items die je niet wil gebruiken.

Maar vooral ook niet te veel over inzitten en gewoon lekker spelen. Unieke items zijn tof en soms sterker dan andere opties, maar de meeste hebben alternatieven kwa stats of kun je ook zonder. Het is niet dat in het spel vast komt te zitten ergens omdat je een item op lager level hebt.
Thanks :) ik zie soms filmpjes voorbij komen met "beste zwaard/boog in het spel" en dan wil ik die wel hebben maar als ik dat nu al doe dan krijgen ze lvl 10 stats ipv op later leven bemachtigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-08 21:19

CoeliJoeli

Gamer

Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:59:
[...]

Thanks :) ik zie soms filmpjes voorbij komen met "beste zwaard/boog in het spel" en dan wil ik die wel hebben maar als ik dat nu al doe dan krijgen ze lvl 10 stats ipv op later leven bemachtigen
Voor de beste boog kan je meerdere varianten in een playthrough krijgen, mits je de main quest niet vroegtijdig afrond.
Het gaat om de bow Hatreds Soul. Deze is te bemachtigen in Oblivion World 2. Deze world is in één sidequest (wat vanuit de main quest komt) beschikbaar. Maar je hebt de mogelijkheid om in de Oblivion World te belanden als je in een random Oblivion Gate gaat.

Zo had ik het geluk dat ik de eerste Oblivion Gate die ik binnentrad world 2 was. Nu kan ik de main quest mooi links laten liggen en op een hoge level terugkomen en de sterkste versie van de bow krijgen :*)

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:59:
[...]

Nog wel ff kleine aanvulling. De UESP is nog druk bezig alle aanpassingen van de remaster te vinden en te verwerken, dus er mist nog wel wat remaster specifieke dingen. Zo kwam ik er van de week achter dat de truuk om een extra kopie van de Necromancer's Amulter te krijgen met de Skull of Corruption niet meer werkt in de remaster, en dat de Necromnacer's Amulter nu geleveled is (dat is een bug-fix overigens. Hij zou altijd al leveled moeten zijn maar het script keek foutief naar de NPC waarvan je loot ipv de speler, en die NPC is minimaal level 30 waardoor je altijd de max versie kreeg). Dit heb ik ook meteen op de UESP gezet.

Maar naar mijn weten zijn er geen aanpassingen in daadwerkelijke leveled lists, enkel in bugs en exploids zoals bovenstaand. Dus als je die wil gebruiken ff opletten en eventueel een extra safe maken van te voren ;) .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-08 12:58
Onlangs had ik nog een poosje de "oude" Oblivion gespeeld. Maar was gestopt met mijn playthrough omdat ik ineens al mijn potion mats kwijt was geraakt die ik had opgeslagen in het huis in Waynon Priory(?) (daar waar je als eerste naar toe moet voor de main story quest). Daar zouden de kistjes niet moeten resetten.

Nu ben ik toch ook wel hyped voor de remastered versie!

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08 11:19
_Peter2_ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:14:

Nu ben ik toch ook wel hyped voor de remastered versie!
Ik ben al om hier :P . Heb de OG bij release gespeeld, maar destijds na tig oblivion gates door het spel heen beginnen te jagen op mijn toen nog jonge leeftijd. Nu besteed ik veel meer tijd aan de verhaallijnen en diepgang en voelt het bijna als een nieuwe TES game. En de graphics van de remasterd zijn gewoon mooi te noemen. Sta met regelmaat ergens even stil om te genieten van het uitzicht of de lichteffecten in een dungeon/fort.

enige wat mij opvalt in de remasterd is dat bij conversaties het soms net lijkt of de NPC's af en scheel kijken (ogen teveel naar binnen), maar dat ligt misschien aan mij 8)7

Dit alles gepowered door een 7800xt 16GB. Heb het spel eerst geprobeerd op een 1660TI 6GB, maar die trok het toch niet. De 7800xt vond ik wel een goede bang for buck kaart en doet op 1440p ultra settings een stabiele 60fps met soms een drop tot net boven de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

The Prutsor schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:04:
[...]

enige wat mij opvalt in de remasterd is dat bij conversaties het soms net lijkt of de NPC's af en scheel kijken (ogen teveel naar binnen), maar dat ligt misschien aan mij 8)7
Ik ervaar hetzelfde, vooral bij Lucien Lachance (komt denk ik door het type werk dat hij verricht :P )

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah de facial animaties zijn gewoon... bijzonder. En dat zeg ik als iemand die niet zo veel geeft om goede animaties en het vaak juist wel prima vind wanneer anderen klagen. Het voelt met regelmaat alsof ze de oude animaties op de nieuwe modellen hebben geplakt. Wat opvallend is, want ze zeggen de animaties compleet opnieuw gemaakt te hebben. Maar ze zien er mischien wel erger uit dan de originele.

Maar ergens vind ik het ook wel weer passen. Wellicht door de nostalgie naar de lelijkere dingen in het oude spel, wat een "zo lelijk dat het mooi is" gevoel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cambionn schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:13:
Nah de facial animaties zijn gewoon... bijzonder. En dat zeg ik als iemand die niet zo veel geeft om goede animaties en het vaak juist wel prima vind wanneer anderen klagen. Het voelt met regelmaat alsof ze de oude animaties op de nieuwe modellen hebben geplakt. Wat opvallend is, want ze zeggen de animaties compleet opnieuw gemaakt te hebben. Maar ze zien er mischien wel erger uit dan de originele.

Maar ergens vind ik het ook wel weer passen. Wellicht door de nostalgie naar de lelijkere dingen in het oude spel, wat een "zo lelijk dat het mooi is" gevoel geeft.
Grappig. Dit is het punt waarvan ik vind dat het spel het meeste verbeterd is. Dit is het grote pluspunt van deze nieuwe versie en maakt de gesprekken een stuk aangenamer, zeker in vergelijking met het origineel. De belichting op de gezichten, de oog en mond animaties tijdens de gesprekken zijn, naar mijn nederige mening, uitstekend gedaan en ook passend gedaan bij de game. Niet ultra realistisch, maar realistisch genoeg.

Voor de rest kan de game er mooi uitzien, zo lang de zon schijnt en je niet in The West Weald komt, want daar ziet elke boom eruit als dezelfde telefoonpaal zonder wortels met groene watten erop en nauwelijks begroeiing op de grond in het bos. Nou ja, bos... Er staan veel minder bomen dan in het origineel en ze zijn duidelijk aangeplant door Staatsbosbeheer, want het lijkt wel een Nederlands bos, waar alle bomen op bijna dezelfde afstand staan. Wanneer je in dit gebied komt en het is een bewolkte dag of het regent, dan is het spel echt super lelijk te noemen!

TIP: Dus mocht je naar The West Weald moeten en dat zul je zeker wanneer je 1 van de DLC gaat spelen, ga met mooi weer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Ik ben benieuwd wanneer de eerste grote patch komt. Zelf heb ik besloten om te wachten. Hij draait met dlss op performance in 4k met een 3080 best oké, maar de onstabiele frametimes maken de ervaring net niet prettig. Ik hoop dat na de eerste patch de game stabieler loopt want ik heb er aardig veel zin in!

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Frez schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:07:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste grote patch komt. Zelf heb ik besloten om te wachten. Hij draait met dlss op performance in 4k met een 3080 best oké, maar de onstabiele frametimes maken de ervaring net niet prettig. Ik hoop dat na de eerste patch de game stabieler loopt want ik heb er aardig veel zin in!
Ja, zodra je buiten de sewers bent, is het een ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:35
Game is erg goed maar op mijn 3060 op full hd moeten de graphics wel heel erg omlaag om het een beetje.leuk.draaiend te krijgen. Jammer want dat haalt wel het plezier eraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

gupfishy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:09:
Game is erg goed maar op mijn 3060 op full hd moeten de graphics wel heel erg omlaag om het een beetje.leuk.draaiend te krijgen. Jammer want dat haalt wel het plezier eraf
Wat voor CPU gebruik je dan.
Wat ik speel ook met een RTX3060 op 1080p en heb het meeste toch wel hoger. heb soms wel hier en daar een drop in fps maar over het algemeen draait het gewoon prima.

Deze game is namelijk wel CPU intensive. Ik gebruik een Ryzen 7 7800X3D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Ricmaniac schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Wat voor CPU gebruik je dan.
Wat ik speel ook met een RTX3060 op 1080p en heb het meeste toch wel hoger. heb soms wel hier en daar een drop in fps maar over het algemeen draait het gewoon prima.

Deze game is namelijk wel CPU intensive. Ik gebruik een Ryzen 7 7800X3D
Heb maar een 5600g. Daar zal ook wel wat verschil zitten ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

gupfishy schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Heb maar een 5600g. Daar zal ook wel wat verschil zitten ja
Volgens deze website (geen idee hoe accuraat dat is :P)
is er wel een bottleneck op je GFX als je CPU intensieve taken doet.. Dus kan zeker een verschil in zitten met een bottleneck van 12.1 %

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYCUP13ZfY7Rj0ZFjtxgq4JDYY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UDSHPE9LJlwh7a52FqFeXNdT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-08 07:10
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:03:
Waar leer ik betere healing spells? Ik heb nog steeds alleen "heal minor wounds" terwijl mijn restoration niveau al hoger is dan in het begin.
De spells die je kunt kopen hangen af van de skill die je hebt. dat gaat in stappen (25-50-75-100). Daarnaast moet je genoeg magicka hebben. Het valt me (weer) tegen dat, zelfs met 100 intelligence, ik veel spels nog lang niet kan gebruiken. De benodigde magicka neemt ook weer af als de skill hoger wordt. Dus of trainen bij een trainer, of heel vaak spells gebruiken. Wat verandert is tov vorige versie: de sterkte van een spell geeft meer xp. Merkte ik toen ik het simpele fire bolt spell-tje verving door een zwaardere variant, inneens schiet mijn destruction skill omhoog.

Specifiek over healing (en ook in reactie op andere post over geld): alchemy skill. Bij 1000 potions ofzo heb je max. Je koopt een merchant met alchemy spullen helemaal leeg, maakt van alles wat je kunt potions, en verkoopt alles wat niet heel nuttig is weer terug. In begin met een klein beetje haggle, later hoger. Mijn mercantil is inmiddels 85 ofzo, mijn alchemy 100 (heel handig want dan maak je van elk afzonderlijk ingredient 2 potions, meestal 60 gold waard ofzo); nu kan ik in een paar minuten veel geld maken; gewoon alles kopen, van ALLES potions maken en weer terugverkopen. 5 minuten is 25k ofzo. En nooit meer gebrek aan healing, chameleon, magcika, invisibility potions. Die helpen dan weer in een zekere questline waar mijn skills eigenlijk nog wat aan de lage kant zijn. Die groeien nu vanzelf mee daar.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
geweldig dit :7

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:54
Weet iemand toevallig of er al iets bekend is over een komende patch? Ik kan maar weinig infomatie vinden, terwijl ik had verwacht dat er inmiddels al iets nieuws uit zou zijn. Ik heb op de Xbox en PC kleine hotfixes gehad, maar verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:13
Zwarteziel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:24:
Weet iemand toevallig of er al iets bekend is over een komende patch? Ik kan maar weinig infomatie vinden, terwijl ik had verwacht dat er inmiddels al iets nieuws uit zou zijn. Ik heb op de Xbox en PC kleine hotfixes gehad, maar verder niets.
Dat is nog steeds meer dan wat de PS5/Pro heeft gekregen. Jammer, want zodra je in de buitenwereld loopt, schiet de framerate alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zwarteziel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:24:
Bethesda heeft via social media gevraagd aan de community wat de wensen waren. Ik heb ergens gehoord dat ze bezig zijn met een onderzoek naar de performance problemen en dat er een patch zou komen om de performance te verbeteren en bugs te fixen. Maar het blijft duister wat ze aan het doen zijn/ gaan doen.

Ik ben inmiddels 81 uur onderweg en heb The Shivering Isles bijna uitgespeeld. Dan heb ik The Mages Guild Quest, The Main Quest, The Knights of the Nine en The Shivering Isles allemaal weer eens uitgespeeld. Ik denk dat ik er dan even mee stop, totdat Skyblivion uitkomt en ik dan maar weer eens The Thieves Guild en The Dark Brotherhood quest lines ga spelen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:40
Playa del C. schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:29:
[...]

Zonet The Elder Scrolls 1 uitgespeeld in ~60 uur. Ben nu Eternal Champion en heb Jagar Tharn verslagen!

Blind gespeeld, alleen de 'raadsels' heb ik soms opgezocht, die zijn hier en daar onmogelijk.

Vond het verrassend hoe leuk het was en hoeveel er al aan dingen inzit die tot en met Skyrim terugkomen.

Het is gratis op Steam en draait op elk modern systeem prima. Het komt uit 1994 en is daarmee niet voor iedereen... Zie deze gameplay video (met spoilers!): YouTube: Elder Scrolls: Arena in 2025

Nu op naar TES 2: Daggerfall. En dan Morrowind (heb ik als kind gespeeld, maar nooit ver gekomen). En dan Oblivion. Twijfel nog of ik het origineel of deze remaster ga spelen.
en dan Skyrim opnieuw en dan TES6...
Zonet Daggerfall uitgespeeld in DosBOX, dus zonder de Unity Remaster. Blind, behalve dat ik de flowchart van de Main Quest er bij had met de informatie over hoe je die missies kan starten. Voor de kenners: na een paar uur in een bepaalde dungeon heb ik toch ook opgezocht dat ik
spoiler:
één specifieke fakkel aan een muur (waar honderden van zijn in een dungeon en die normaal niet te activeren zijn) moest activeren om zo ergens een opening te maken.
Begon zonder hulp maar zelfstandig kun je niet goed weten en bijhouden wat je precies moet doen. Er is grote kans dat de main quest stopt en niet meer af te maken is. Heb zo'n 50 screenshots met dialogen en teksten om terug te lezen.

Heel interessant spel. Het lijkt in dit deel meer op de moderne TES games, maar het heeft ook wel iets anders. 70 uur gespeeld. Ik zie het potentieel om het eindeloos te spelen zonder de main quest. Voor 1997 was het duidelijk revolutionair, ook qua engine.

Nu dus naar TES III Morrowind!
En daarna Oblivion Remastered (met patches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
Playa del C. schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Zonet Daggerfall uitgespeeld in DosBOX, dus zonder de Unity Remaster. Blind, behalve dat ik de flowchart van de Main Quest er bij had met de informatie over hoe je die missies kan starten.
[...]
Heel interessant spel. Het lijkt in dit deel meer op de moderne TES games, maar het heeft ook wel iets anders.
Gefeliciteerd en wat leuk! :) Het is mij vroegâh nooit gelukt. Het spel had toen het uitkwam erg veel bugs en internet was nog onbereikbaar voor me. Plus: ik raakte net als met de moderne TES-games altijd afgeleid :)

Ik ben benieuwd wat je van Morrowind gaat vinden! Ik was indertijd erg onder de indruk. Vreemd genoeg kwam dat vooral door een ander spel in de TES-wereld, Redguard. Dat spel was meer een actie-adventure, maar er zal een boek in de handleiding ("Pocket Guide to the Empire") dat erg goed geschreven was. De beschrijving van Morrowind pakte me toen helemaal in. Was erg tof toen ik die wereld een paar jaar later ook "echt" kon ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
over Morrowind, ik verwacht in de toekomst wel een Morrowind remaster, denk alsvolgt:

-TES VI release
-dan 1 of 2 jaar later weer een shadowdrop net zoals bij Oblivion :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Zwarteziel schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:17:
[...]
Gefeliciteerd en wat leuk! :) Het is mij vroegâh nooit gelukt. Het spel had toen het uitkwam erg veel bugs en internet was nog onbereikbaar voor me. Plus: ik raakte net als met de moderne TES-games altijd afgeleid :)
Dank je! Ik was ook wel sterk gericht op de main quest nu, omdat ik er klaar mee wou zijn (zoveel mogelijk zonder guide).
Ik ben benieuwd wat je van Morrowind gaat vinden! Ik was indertijd erg onder de indruk. Vreemd genoeg kwam dat vooral door een ander spel in de TES-wereld, Redguard. Dat spel was meer een actie-adventure, maar er zal een boek in de handleiding ("Pocket Guide to the Empire") dat erg goed geschreven was. De beschrijving van Morrowind pakte me toen helemaal in. Was erg tof toen ik die wereld een paar jaar later ook "echt" kon ervaren :)
Ik kreeg als tiener onverwachts Morrowind bij de aankoop van een Geforce Ti4200 128 MB. Indrukwekkend, maar heb het maar een paar uur gespeeld. Ik was toen meer bezig met Fifa en Need for Speed.

Na Fallout 3 ben ik toch weer terug gekomen bij het oudere Oblivion. Ergens werkt dat soort reclame dus denk ik wel, die gratis games bij hardware.

Gaat nu helemaal off-topic: maar er zaten nog twee geweldige spellen bij de MSI videokaart:
Sacrifice
Wikipedia: Sacrifice (video game)
No one lives forever
Wikipedia: The Operative: No One Lives Forever.

Muziek, sfeer, gameplay. Rond 2000 werden de beste games gemaakt.

De laatste jaren is er eind mei altijd een Franchise Sale voor Bethesda op Steam. Heb alles op cd liggen, maar ik denk dat ik voor twee tientjes alle goty, anniversary en muziek bundles dit keer maar eens koop.

De remaster van Oblivion ziet er mooi uit, maar helaas zijn graphics het minst belangrijk naar mijn mening. Grootste ergernis op mijn 3080 Ti is dat het op iets hogere instellingen nog steeds flink schokt. Zonde. Ik overweeg om gewoon de originele Oblivion nog eens te spelen (na Morrowind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
voor de mensen die Morrowind gaan spelen, kijk ff bij OpenMW. Is een nieuwe engine voor het originele spel (laad ook gewoon de originele bestanden in). Minder bugs, stabieler, settings voor optionele quality of life improvements en betere graphics, maar verder compleet hetzelfde spel.

Meeste mods werken ook gewoon, voor de liefhebbers.

[ Voor 12% gewijzigd door Cambionn op 18-05-2025 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Playa del C. schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:07:
De remaster van Oblivion ziet er mooi uit, maar helaas zijn graphics het minst belangrijk naar mijn mening. Grootste ergernis op mijn 3080 Ti is dat het op iets hogere instellingen nog steeds flink schokt. Zonde. Ik overweeg om gewoon de originele Oblivion nog eens te spelen (na Morrowind).
Het is natuurlijk wel meer dan de graphics. Out-of-the-box controller support, 64-bit (met alle voordelen van dien), een levelsysteem waarbij je normaal kan spelen zonder de skill increases bij te hoeven houden en te hoeven plannen en wat quality of live improvements zoals crossair in 3rd person bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 18-05-2025 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:49
[...]

Zonet Daggerfall uitgespeeld in DosBOX, dus zonder de Unity Remaster. Blind, behalve dat ik de flowchart van de Main Quest er bij had met de informatie over hoe je die missies kan starten. Voor de kenners: na een paar uur in een bepaalde dungeon heb ik toch ook opgezocht dat ik
spoiler:
één specifieke fakkel aan een muur (waar honderden van zijn in een dungeon en die normaal niet te activeren zijn) moest activeren om zo ergens een opening te maken.
Begon zonder hulp maar zelfstandig kun je niet goed weten en bijhouden wat je precies moet doen. Er is grote kans dat de main quest stopt en niet meer af te maken is. Heb zo'n 50 screenshots met dialogen en teksten om terug te lezen.

Heel interessant spel. Het lijkt in dit deel meer op de moderne TES games, maar het heeft ook wel iets anders. 70 uur gespeeld. Ik zie het potentieel om het eindeloos te spelen zonder de main quest. Voor 1997 was het duidelijk revolutionair, ook qua engine.

Ik ben nog nooit in een wereld gezogen zoals bij Morrowind.
Wat een prachtig verhaal(nerevarine) en de samenhang eromheen was super. Voor die tijd ook fantastische graphics , maar ik weet ook nog zo goed dat er fijne reclame gemaakt werd voor GeForce mx 500 terwijl ik nog op Riva tnt2 (bang for the buck) zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Megupe schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:40:
[...]
Ik ben nog nooit in een wereld gezogen zoals bij Morrowind.
Wat een prachtig verhaal(nerevarine) en de samenhang eromheen was super. Voor die tijd ook fantastische graphics , maar ik weet ook nog zo goed dat er fijne reclame gemaakt werd voor GeForce mx 500 terwijl ik nog op Riva tnt2 (bang for the buck) zat.
Die Riva TNT2 was de eerste videokaart die ik kocht (y) Ik ben benieuwd hoe Morrowind gaat worden.

Ben het wel eens met de visie die Todd Howard toen had. Een enorme procedureel gegenereerde lege wereld voegt heel weinig toe.

Mocht er dit jaar eind mei ook een franchise sale komen op Steam, dan ben ik benieuwd hoeveel korting Oblivion Remastered gaat krijgen.

Volgens steam stats is het spel goed verkocht, goed beoordeeld en wordt het redelijk veel gespeeld. Geen reden tot grote korting, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh nee, het kwaad is begonnen. Het "probleem" dat ik altijd heb met dit spel. Na ruim 60 uur (beetje druk dus weinig kunnen gamen) heb ik zin om een stereotype nord te spelen ipv mijn getalenteerde maar niet altijd even nobele khajiiti mage. Dus... we zijn weer level 1 8)7 .

Gaan nu lekker warrior spelen. Immers, magie is voor damned elves en milkdrinkers. Gelukkig moest ik toch nog aan de daarbij passende quests beginnen, dus krijg nog wel leuke archievements daarmee. Zou ook zeggen "doe niks dubbel" maar heb de OG zo veel gespeeld dat dat niet echt op gaat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Haha heel herkenbaar. nooit 1 save kunnen blijven spelen met zulke games :P
Nou zijn deze games gelukkig ook niet heel lineair waardoor het het leuk houd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na de Mages Guild Quest, Main Quest, Knights of the Nine Quest te hebben uitgespeeld, ben ik nu ook weer de Mad God. Jongens en meisjes, wat is de Shivering Isles toch een geweldig goede en leuke DLC! Het was alweer mooi wat jaartjes geleden dat ik het uitgespeeld heb. In totaal 85+ uren in Oblivion Remastered gestoken en voor het eerst volledig in 3rd person gespeeld.

Ik heb een alternative start mod geïnstalleerd + ascension + bijbehorende mods en heb maar een nieuwe character aangemaakt. Khajit, sneak, archer, assassin en zal de Thieves Guild en Dark Brotherhood quests nog "even" spelen. Ik wilde de nieuwe boog gameplay ook even meemaken.

Perfromance is nog steeds ruk. Wat dat betreft kan ik niet wachten op Skyblivion.

Edit: Oh, enne... De groeten van Haskill. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jittikmieger op 19-05-2025 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Fantastische remaster. Het kan schijnbaar dus wel!

Begonnen met de dark brotherhood en nu the thieves guild (al lvl 12). Helaas maar 1, max 2 uurtjes per dag beschikbaar. Daarna op naar een redemption en al mn infamy weghalen. Tot nu toe nog niets aan magic gedaan, ondanks destruction als major skill. Sneak, archer met een 2 hander

Ik hoop stiekem op een remaster van Morrowind en Skyrim met de changes van de Oblivion Remastered. Komt die spellen alleen maar ten goede, veel meer vrijheid en opties.

Heb een item leveling mod en difficulty mod geinstalleerd (Expert, maar op 1.5 i.p.v. vanilla 3x, toch iets meer uitdaging)

Ik lees een hoop over performance issues. Ik heb absoluut nergens last van 7800x3d en 7900XTX.

[ Voor 12% gewijzigd door Squishie op 20-05-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Squishie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:26:
Fantastische remaster. Het kan schijnbaar dus wel!

Begonnen met de dark brotherhood en nu the thieves guild (al lvl 12). Helaas maar 1, max 2 uurtjes per dag beschikbaar. Daarna op naar een redemption en al mn infamy weghalen. Tot nu toe nog niets aan magic gedaan, ondanks destruction als major skill. Sneak, archer met een 2 hander

Ik hoop stiekem op een remaster van Morrowind en Skyrim met de changes van de Oblivion Remastered. Komt die spellen alleen maar ten goede, veel meer vrijheid en opties.

Heb een item leveling mod en difficulty mod geinstalleerd (Expert, maar op 1.5 i.p.v. vanilla 3x, toch iets meer uitdaging)

Ik lees een hoop over performance issues. Ik heb absoluut nergens last van 7800x3d en 7900XTX.
Op welke grafische instellingen draai je het? En welke resolutie, enz.?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 15:24

Format-C

Tracing Rays

Ben net begonnen met deze game. Had m nog nooit gespeeld verder dan als je de 1e dungeon uitkomt. . :D

Ik heb Skyrim echt helemaal grijs/ zwart gespeeld (paar honderd uur geloof ik?) , en ik denk dat ik hier ook wel meer dan 100 uur in ga steken.

De graphics vallen me reuze mee. Het ziet er best heel aardig uit.

Ben echt blij dat ik deze nog nooit gespeeld had. Dit wordt genieten!!! :D :D Dat vind ik wel de charme van Elder Scrolls.

Ja het is allemaal wat houterig, maar dat vind ik echt helemaal niet erg. O+

Weet wel dat games "vroeger" echt veel beter waren. Tegenwoordig gaat alles kapot door commercie, wokeness, en inspiratieloosheid van devs. Graphics worden niet echt snel meer beter.... En alles heb ik al wel een keer gezien.

Dit is back to the "roots" Heerljjk! _/-\o_

Speel alles op max settings met DLSS aan op quality. Heb rond de 70 a 80 fps minimaal en dat speelt heerlijk weg. :9 Had m op een HDD staan maar zet m toch even op een SSD. :) EINDELIJK weer eens een game waar ik blij van word. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 20-05-2025 21:10 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vanavond alvast mijn karakter gemaakt, dus het avontuur kan gaan beginnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkmmChEHAGGxbbVZtRMv4JCNvOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXEZJBSnOoswO1OVMLOwo9MT.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Playa del C. schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Op welke grafische instellingen draai je het? En welke resolutie, enz.?
Ik draai alles op max (ultra d8 ik) en 34" 2k widescreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Peter2_
Ik ben wel benieuwd naar wat de anderen nu voor class/race spelen.
Ik speel op dit moment met een Breton Mage (nu eens een standaard class ipv custom). Ben pas net begonnen en ben bezig met de Mage Guild quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Peter2_ schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:55:
Ik speel op dit moment met een Breton Mage (nu eens een standaard class ipv custom). Ben pas net begonnen en ben bezig met de Mage Guild quests.
Ik speel in Oblivion meestal pure mage, maar ook geregeld battlemage of spellsword (in Skyrim ook, trouwens). Mijn eerste playthrough in Oblivion Remastered was dus battlemage, maar ben eergister overnieuw begonnen met een Khajit en speel een thief en ga de Thieves Guild Quest en de Dark Brotherhood Quest "even" spelen Dan heb ik al mijn favoriete questlines weer eens gespeeld.

The Mages Quest is erg leuk omdat je uiteindelijk eigen spells kan craften en omdat je wapens en armor kan enchanten.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eerste was een khajiit met een custom "adventurer" class (was te lui om een toetsenbord aan te sluiten). Idee daar was een niet so nobele maar wel getalenteerde mage die grootst denkt en wil zijn. Vecht vooral met magie maar heeft een langzwaar just in case, draagt light armour.

Mijn 2e is nu een nord met een custom "companion of ysgramor" class. Idee hier is een stereotype nord warrior die beetje lomp is, maar erg gepasioneerd, koppig, en een sterke mening. Oh en die natuurlijk niks met magie te maken wil hebben (dat is voor damned elves en milkdrinkers). Gebruikt een battle axe en draagt heavy armour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Bij Elder Scrolls games eigenlijk altijd wel een stealth archer type. Dark Elf, thief. Vind het vechten met zwaarden een beetje klunky, vandaar alles met pijl en boog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb in Oblivion nu een Breton met Birth sign The Lord en als class Thief, lijkt me een goede build toch? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38
Op dit moment een Dark Elf (battle) mage, m'n damage output begint alleen een beetje de spuigaten uit te lopen zelfs op de hoogste difficulty. :+

De kans is groot dat ik voor de Fighters Guild, Thieves Guild en Dark Brotherhood questlijnen een nieuwe char aanmaak en lekker klassiek voor de stealth archer / dagger build ga. Nog geen idee exact welke race, al maakt dat na een paar levels toch niet heel veel meer uit. :)

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 21-05-2025 15:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een spel, ben inmiddels alweer level 19! Voel me weer helemaal als toen ik Skyrim voor het eerst ging spelen, ondanks hier en daar wat framedrops / stuttering op performance speelt het wel heel ontspannen en vermakelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBRpE9ZN3C-ArU0MDRBH2qYkxho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JTPCkSURysEWOlmNqfvWy6dh.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk voegen ze met een volgende update nog een fotomodus toe, want je kan zoveel mooie foto's maken van de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb gister SteamOS 3.7.8 geïnstalleerd op mijn desktop PC (nadat ik mijn Steam Deck geüpdatet had). Direct Oblivion Remastered gedownload en gespeeld. 4 Uren gespeeld, de volgende zaken vallen op t.o.v. Windows 11:

Gemiddelde FPS lijkt wat hoger en is zeker veel stabieler op mijn PC. 1% lows zijn hoger. Minder traversal stutter. Het VRAM gebruik is ongeveer 1GB lager (!!!) in SteamOS dan in Windows 11, namelijk 5.4GB t.o.v. 6.4GB. Er wordt ca. 6GB minder werkgeheugen gebruikt in SteamOS t.o.v. Windows 11, ca. 12GB t.o.v. 18GB.

Wanneer ik Lumen uitschakel met een engine.ini aanpassing, dan heb ik nu nagenoeg geen enkele stutter meer en bespaar ik mij 15% - 25% GPU belasting (!!!), met een kleine nadelige visuele impact: reflecties op glas(werk) en plassen zijn er nauwelijks en ze zien er onder bepaalde hoeken wit(tig) uit. Waarom geen cubemapping als fallback voor mensen met minder rappe PC bakken en een software lumen off/ on toggle in het menu, Bethesda?

Ik zal later vandaag eens kijken of CryoUtilities nog iets kan betekenen voor SteamOS op mijn desktop en dan maar eens een interessant slachtoffer uitzoeken om te vermoorden, zodat ik mij weer bij mijn donkere broeders kan voegen! ;)

May your roads lead you to warm sands, my friends!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik dacht zaterdag van, och laat ik even lekker op de logeerkamer waar mijn Xbox Series S staat verder gaan met de Remaster van Oblivion. Maar jemig wat loopt het spel daar slecht op zeg, net zo slecht als je het spel op fidelity zet bij de Xbox Series X. Zonde dat die modus zo slecht geoptimaliseerd is, hierdoor kunnen mensen op een Xbox Series S het spel gewoon niet spelen..

Ben later maar snel verder gaan spelen op de Xbox Series X die in de woonkamer staat, waar je wel beschikking over die performance optie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:26

Haan

dotnetter

Nu op Steam met 20% korting. Nog geen tijd om te spelen, maar nu dus wel alvast aangeschaft.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Ben ik de enige die dit soort spellen vreselijk vind spelen met een controller?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gupfishy schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:05:
Ben ik de enige die dit soort spellen vreselijk vind spelen met een controller?
Ik vind dit spel juist heerlijk met de controller. Het zijn voor mij de shooters, MMORPGs en simulators waarbij ik echt een muis en toetsenbord wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 11:57

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Haan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:41:
Nu op Steam met 20% korting. Nog geen tijd om te spelen, maar nu dus wel alvast aangeschaft.
Ik heb vanochtend exact hetzelfde gedaan; game gekocht en aan het installeren gezet om vanavond als het huis slaapt en/of de hort op is, lekker weer eens te beginnen. Ik zit mij nu al te verkneukelen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
<3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUiS7ifR3X4JeZWqPSKug2-7sqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HH9I0mKfp0h30RmtINRqYd3t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ta15pjqb6iyYTiDtkfIM35aEiPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2yNmHY725At2CkgmMT4GXG2M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteravond heb ik Oblivion uitgespeeld, veel sneller dan ik had verwacht. Want was nog maar level 19 en voor mij gevoel nog niet heel lang bezig met het verhaal.

Het verhaal speelde ik eerst op Master maar dat was niet te doen, toen een maat op Xbox mij vertelde dat er een fout in de moeilijkheidsgraad zat heb ik het naar beneden gezet naar Adept. Wat het spel natuurlijk veel te makkelijk maakte, nu denk ik toch ergens van had ik maar gewacht totdat ze dit met een update hadden opgelost.

Overall heb ik een leuke ontspannen play through gehad met Oblivion Remastered, was leuk om de wereld voor de eerste keer in mijn leven te mogen ontdekken. Voelde als een verouderde Skyrim, wat ook heel logisch is haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

G_Dragon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:33:
Gisteravond heb ik Oblivion uitgespeeld, veel sneller dan ik had verwacht. Want was nog maar level 19 en voor mij gevoel nog niet heel lang bezig met het verhaal.

Het verhaal speelde ik eerst op Master maar dat was niet te doen, toen een maat op Xbox mij vertelde dat er een fout in de moeilijkheidsgraad zat heb ik het naar beneden gezet naar Adept. Wat het spel natuurlijk veel te makkelijk maakte, nu denk ik toch ergens van had ik maar gewacht totdat ze dit met een update hadden opgelost.

Overall heb ik een leuke ontspannen play through gehad met Oblivion Remastered, was leuk om de wereld voor de eerste keer in mijn leven te mogen ontdekken. Voelde als een verouderde Skyrim, wat ook heel logisch is haha
Uitgespeeld als in alleen de Main Quest?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Gisteren ook verder gegaan bij de game. Kreeg bijna een burn-out van het spelen van de Mages Guild en The Arena questlines. Naar mijn mening erg saai. Vanuit de The Arena gestart met The Dark Brotherhood ( Hallo Lucien ). Neiging tot burn-out verdween direct haha.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
CoeliJoeli schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:42:
[...]

Uitgespeeld als in alleen de Main Quest?
Ja, de zij missies en wereld moet ik nog verder gaan ontdekken. Maar ik wil eerst even wachten op een update die de problemen met de moeilijkheidsgraad oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 22:00
G_Dragon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:47:
[...]

Ja, de zij missies en wereld moet ik nog verder gaan ontdekken. Maar ik wil eerst even wachten op een update die de problemen met de moeilijkheidsgraad oplost.
Komt daar een update voor dan?

want zover ik weet was dit ook al hoe het in de oude game ook was.

en anders zijn er mods

[ Voor 3% gewijzigd door Dirtyrockers op 02-06-2025 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38
Dirtyrockers schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:52:
[...]

Het spel is op het uiterste niet moeilijker (noch makkelijker) qua scaling. Het 'probleem' is vooral dat je vroegâh een slider had voor de difficulty. De remaster heeft een aantal vaste difficulties om van te kiezen, en de sprongen zijn gigantisch.

Adept stelt doorgaans geen drol voor, expert frustreert velen. Ik heb zelf dan ook een mod draaiende welke de scaling iets terug schroeft. M'n huidige difficulty (op level 28) is hoger dan vanilla Expert. Maar tot een level of 15 heb ik qua difficulty ergens tussen Adept en Expert gezeten. :)

Edit op je edit: Consoles zijn ook een ding. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 02-06-2025 10:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dirtyrockers schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:52:
[...]

en anders zijn er mods
Helaas zijn er geen mods op de Xbox Series X of ik heb niet goed gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Buiten dat Kvatch some wat overwhelming kan zijn als je niet snel genoeg doet heb ik eigenlijk weinig problemen met de moeilijkheidsgraad van het spel en de scaling van de wereld. Maarja, ik speel beide spellen altijd op zo'n beetje de standaard middelste moeilijkheidsgraad, dus de scaling van de difficultyslider heb ik weinig ervaring mee. Het moet niet saai makkelijk zijn natuurlijk, maar hoeft van mij ook niet super moeilijk. Gaat mij meer om de wereld, het verhaal, en jezelf daar roleplayend in de wereld kunnen verliezen.

Vind de difficulty scaling in TES games sowieso beetje onzinnig. Het is enkel wat meer/minder health en meer/minder damage. Daardoor is het enkel wat vaker raken en vaker ontwijken en verder precies hetzelfde doen als je voorheen deed. Niet echt moeilijker, vooral langdradiger. Echt moeilijkere quests of gameplay krijg je niet, en er is niks extra waar je op moet letten. In vergelijking krijgen andere spellen vaak vijanden met meer skills en/of andere attack patterns, friendly fire die aan of uit gaat, etc.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik vind dit juist perfect passen bij deze franchise. Het feit dat het zo simple is opgezet is waarom de difficulty scaling ook wat lame is. Maar dat zorgt er ook voor dat je makkelijk als vanalles kan roleplayen ongeacht je rl skills. Je hebt geen enorme hand-oog coordinatie nodig, of perfecte timing, of dingen te doen. Gewoon spellen als iets kan als je maar je build en keuzes in-game daarop afstelt. Dus in het grotere plaatje vind ik het juist tof.

[ Voor 21% gewijzigd door Cambionn op 02-06-2025 19:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

G_Dragon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:47:
[...]

Moeilijkheidsgraad en Bethesda games zijn altijd al wat twijfelachtig geweest - ik verwacht dat we hier weinig van gaan zien in een update m.b.t. scaling.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D'r zit een fout in de difficulty settings. Er zijn mods voor. De verschillen tussen novice en apprentice zijn sowieso te klein. Ik heb met de Skyrim difficulty settings mod gespeeld, die dit probleem min of meer tackelt. Het enige wat er gebeurt is dat de enemies meer sponges worden en meer hits moeten hebben om uitgeschakeld te moeten worden.

Vind je deze game te makkelijk, start de main quest pas bij level 20. Dan wordt het leuker, aangezien de vijanden met je mee scalen. Dan krijg je enemies die zelf ook minions kunnen sumonnen. Daar wordt het spel een stuk uitdagender van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik ben bij deze quest blijven hangen. Ik heb alle monsters gedood. Maar als ik tegen mijn mede-soldaten probeer te praten, zeggen ze dat we nog niet klaar zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gs-LTVhQvfGGPQJ1U7J8XRYRVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Gh6IFbeYBuWyaklBwLO9eBS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2D1SlbLt75j9oMfOjTwQ-FA6DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hqb8APaIu6a3AjROOGqXRu0m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
Farabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:37:
Ik ben bij deze quest blijven hangen. Ik heb alle monsters gedood. Maar als ik tegen mijn mede-soldaten probeer te praten, zeggen ze dat we nog niet klaar zijn?
Ik las hier over deze bug en een fix. Helpt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:37:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de ring van de count? Die heb je nodig, je mag verder theoretisch alles laten leven ;) . Die vind je als je in een rechte lijn door het kasteel gaat tot je in z'n slaapkamer bent. Daar ligt hij dood op de vloer en kan je hem looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Danku. Even de volgende keer kijken.
Cambionn schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:45:
[...]
Heb je de ring van de count? Die heb je nodig, je mag verder theoretisch alles laten leven ;) . Die vind je als je in een rechte lijn door het kasteel gaat tot je in z'n slaapkamer bent. Daar ligt hij dood op de vloer en kan je hem looten.
Dit was het inderdaad. En hoe moest ik hier achterkomen? Stond nergens duidelijk vermeldt. :-(

[ Voor 86% gewijzigd door Farabi op 03-06-2025 23:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:52:
Danku. Even de volgende keer kijken.

[...]

Dit was het inderdaad. En hoe moest ik hier achterkomen? Stond nergens duidelijk vermeldt. :-(
Savlian Matius verteld je dat je de count moet hebben nadat je bij het kasteel bent, en het stond als het goed is in je quest objective ;) .

Als je de gate hebt geopent en alle daedra daar zijn dood zegt Savlian:
"This area's clear. We've got to get inside and find the Count before it's too late. Move out!"
Je quest objective veranderd dan ook naar:
I need to follow Savlian Matius into Castle Kvatch, and help find the Count of Kvatch, Ormellius Goldwine.
Daarna hoort hij mee naar binnen te gaan en te helpen de eerste kamer te clearen waarna hij zegt:
"All right, this is it! We'll hold this area. You head to the back of the castle, and find the Count. Don't come back here without him!"
maar door een bug blijft hij met regelmaat buiten wachten waardoor je deze 3e opmerking vaak genoeg niet krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Er komen twee patches uit!

Bethesda post op X

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Even CTRL-C + CTRL-V van X voor mensen die geen toegang tot X hebben/willen:
Thanks for all your excitement and feedback since the launch of The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered! We are actively working on two separate updates to be launched in the coming weeks, both of which will come to our Steam Beta first, before being released to all other platforms.
The first update will be focused on quests, major bugs and blockers, and quality of life fixes. This update will enter the Steam Beta tomorrow on June 5th, and will be available on all platforms on June 11th. Our second update will focus on performance, and we will share more details when we are able.
Update 1.1
GENERAL

Enabled ToggleHudVisibility and ShowHud console commands

UI

Fix for missing text when installing the Deluxe Upgrade
Fix 'Skip' button not showing correctly during intro
Fix for Redguard Origin stats being reversed
Fix for not automatically showing Local Map when inside interior spaces
Fix for being unable to name Enchanted items when using a controller
Fix punctuation issues in Chinese translation
Localized string fixes
Fix for interacting with Daedric Shrines not displaying subtitles

CRASHES

Fix crash when loading after fast travel to Vilverin
Fix crash when exploring Crayfish Cave
Fix crash when fighting Stunted Scamps
Fix crash when paying the fine after stealing in Castle Bravil
Fix for crash when loading Quicksaves
Fix crash when loading after fast travel to Mortal Camp
Fix for crash when loading a save in Quill-Weave's house
Fix crash when rapidly switching between Quality and Performance modes
Fix crash when storing items in a chest in Frostcrag Spire
Fix crash when creating multiple potions at once using stolen ingredients
Fix various CPU crashes

GAMEPLAY

Fix player animation issues when mounting horses
Fix High Chancellor Ocato arms not animating
Fix Shambles' animations getting stuck when attacking
Fix for Staff of Sheogorath not freezing enemies
Fix for Cap'n Dugal not spawning
Fix for Light spells not showing VFX
Fix for offset Map Markers when running on a secondary monitor
Fix for Local Map being blank when opening
Fix Peryite Shrine's voiceover being cut off
Fix for First Person camera being set above the player's head
Fix for Chameleon VFX being stuck on player
Fix for player's skin textures not matching when infected with a disease

SYSTEM

Fix player settings being reset when updating Settings
Fix XCloud mirroring settings from PC to XBOX
Fix for infinite loading issues
Fix for freezing when pressing Alt+Tab
Fix autosaving creating a new group of saves
Fix for old save files being renamed when the character is renamed at the Sewer exit
Fix for small Display Resolution sizes not showing correctly in Windowed Mode

QUESTS

The Battle for Kvatch - Fix Savlian becoming stuck after Castle Courtyard fight
A Knife in the Dark - Fix for Vincente Valtieri losing his hair
Finding the Thieves Guild - Fix for NPCs not appearing
The Sunken One - Fix for a Diary page being hidden under a bowl
The Elven Maiden - Fix for crash when Hieronymus Lex attempts to take Llathasa's Bust out of the cupboard in Myvryna Arano's house

This update will be in the Steam Beta. If you would like to opt in to the The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered Beta update, please follow these instructions:

Open your Steam Library and navigate to The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
Right click on "The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered" and select "Properties"
In the new properties pop-up window, select "Betas"
In the beta drop down to opt into, select "[beta]"
Wait for app to download new build and launch

For those participating and interested in providing us feedback, please visit our discord.gg/BethesdaStudios

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jittikmieger schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:21:
Even CTRL-C + CTRL-V van X voor mensen die geen toegang tot X hebben/willen:

[...]
U wordt geliefd.
Fix for being unable to name Enchanted items when using a controller
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoeft niet. Alle eer naar @CoeliJoeli
Die heeft het gemeld hier. Dus geef hem een duimpje onhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jittikmieger schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:57:
[...]

Hoeft niet. Alle eer naar @CoeliJoeli
Die heeft het gemeld hier. Dus geef hem een duimpje onhoog.
Hij heeft er ook 1 van mij. Maar als iemand die niet aan Big Tech doet ben ik je zeer dankbaar voor de ctrl+c ctrl+v. Zouden meer mensen moeten doen :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Jittikmieger schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:21:
...
...
yeah! ik werd al helemaal simpel van dat gescroll om in te zoomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik wacht zelf op de performance patch. Komt ook goed uit zo, want:

Ik heb TES I en TES II net gespeeld.
[...]
Ondertussen de Main Quest van TES III: Morrowind gespeeld. Volledig blind en 23 jaar na release. Geweldig! Wat een ervaring en veel achtergrond informatie over o.a. Azura, Vivec, Nerevar en de Dwemer. Ik speelde als een Dunmer die een beetje magie gebruikte (heal en levitate) en light armor. 'Stealth' was mijn doel, maar dat lukte totaal niet in Morrowind. Moeilijkheid op maximum maakte het eerst best pittig, maar je eindigt hoe dan ook supersterk. Moet de DLC nog wel afronden. Met name Solstheim.

Wat ondertussen ook grappig is naar mijn mening: heb op één SSD nu de installatie van TES I, II en III staan, met voor elk deel een save met een afgeronde main quest. En straks dus TES IV Remastered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Teleurstellend, na een maand nog niet een patch die de performance verbeterd.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Wat ik een behoorlijke immersion breaker vind, zijn die kluwen aan NPCs die soms vanuit één punt de straat gaan bezetten bij het opkomen van de dageraad bijvoorbeeld. Is daar een mod voor?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
micky_ schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:28:
[...]

yeah! ik werd al helemaal simpel van dat gescroll om in te zoomen
Ik ook, had daarvoor dan ook een mod geïnstalleerd die dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Waar kan ik de sleutel vinden bij deze quest?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf347n9U1xGZt729IwQqxUoL-dE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9TiuQEBvk4eSv2jd9820zXI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSLPEuXmzBTmIpyaM4P-OOgxkck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E92odKXshn6iQG9HjHFYZps3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je moet samen met Jauffre en Martin naar Cloud Ruler Temple. Dan doen zij de deur open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jittikmieger schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 06:14:
Je moet samen met Jauffre en Martin naar Cloud Ruler Temple. Dan doen zij de deur open.
Dit idd. Geef ze ff de tijd om hun praatje te doen en naar de deur te lopen.

Mochten ze je niet achterna zijn gegaan. Ga ff terug naar Weynon Priory of herlaad een save, wacht tot ze op hun paarden zitten en klim op die van Prior Mabel, fast travel daarna, en dan zou je met z'n 3e paar meter voor Cloud Ruler Temple moeren staan. Dan doen ze nog paar stappen te paard en stijgen ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Playa del C. schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:12:
Ik wacht zelf op de performance patch. Komt ook goed uit zo, want:

Ik heb TES I en TES II net gespeeld.

[...]

Ondertussen de Main Quest van TES III: Morrowind gespeeld. Volledig blind en 23 jaar na release. Geweldig! Wat een ervaring en veel achtergrond informatie over o.a. Azura, Vivec, Nerevar en de Dwemer. Ik speelde als een Dunmer die een beetje magie gebruikte (heal en levitate) en light armor. 'Stealth' was mijn doel, maar dat lukte totaal niet in Morrowind. Moeilijkheid op maximum maakte het eerst best pittig, maar je eindigt hoe dan ook supersterk. Moet de DLC nog wel afronden. Met name Solstheim.

Wat ondertussen ook grappig is naar mijn mening: heb op één SSD nu de installatie van TES I, II en III staan, met voor elk deel een save met een afgeronde main quest. En straks dus TES IV Remastered.
Zonet beide DLC's van Morrowind uitgespeeld op level 30.
spoiler:
Almalexia en Hircine verslagen.

Volgende stap is Oblivion Remastered, maar pas na de aangekondigde patches. Even tijd voor iets anders dus. (Morrowind was serieus verslavend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik ben sinds gisteren ook begonnen aan deze game, leuke game. Maar kom door een glitch niet verder met de Shrine of Crusads Quest.

spoiler:
Je moet op een gegeven moment door een gat in de muur, daar zit in skalet en als je eenmaal binnen bent, valt achter je een rots, waardoor je niet terug kunt lopen. Echter de gang waar ik dan doorheen moet, laat me er niet door, alsof ik te groot ben. Zelfs als ik buk, lukt het niet, terwijl er genoeg ruimte is. Filmpjes opgezocht en daar komen spelers er zonder problemen doorheen.

Nog iemand dit probleem gehad?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Prutsor
Linksquest schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:45:
Ik ben sinds gisteren ook begonnen aan deze game, leuke game. Maar kom door een glitch niet verder met de Shrine of Crusads Quest.

spoiler:
Je moet op een gegeven moment door een gat in de muur, daar zit in skalet en als je eenmaal binnen bent, valt achter je een rots, waardoor je niet terug kunt lopen. Echter de gang waar ik dan doorheen moet, laat me er niet door, alsof ik te groot ben. Zelfs als ik buk, lukt het niet, terwijl er genoeg ruimte is. Filmpjes opgezocht en daar komen spelers er zonder problemen doorheen.

Nog iemand dit probleem gehad?
Ja, dit werd veroorzaakt door een bug waarbij je steeds groter leek te worden. Dit zou echter opgelost moeten zijn met de laatste patch? Anyway ik heb het met wat uitproberen opgelost gekregen, al weet ik niet meer precies wat ik heb gedaan. Had iets te maken met saven in first of third person view, en dan de game volledig herstarten en dan load save doen, niet continue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Oke, ben inmiddels al met een andere missie verder gegaan, maar zal het de volgende keer als ik daar ben zeker proberen, thnx alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
@The Prutsor ik ben nog een keer naar dat punt gegaan, in eerste instantie kwam ik er weer niet door, maar door een paar keer te bukken en gaan staan uit eindelijk erdoor gekomen, bedankt voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-08 22:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gisteren de game afgesloten via quick save en daarna afsluiten en nu wil hij m'n laatste save niet meer laden, elke keer crash en als ik een game wil laden ziet hij geen savegames. Iemand enig idee wat er aan de hand is? (In de windows map staan ze nog wel)

[ Voor 7% gewijzigd door Mad-Matt op 19-06-2025 14:25 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Gisteren werd m'n potje Oblivion ruw verbroken. Geen normale CTD maar echt een volledige freeze van m'n pc (zwart scherm, reageert nergens meer op). Ik zette net de PC weer aan en die trakteerde me op een lekker ouderwetse 1024x768 resolutie. Dat weer goed gezet, testen of Oblivion start -> dx12 error. Radeon software ook een error (ik heb een 6700XT).
Uiteindelijk blijkt dus de videokaart op disabled gezet te zijn, dus die heb ik weer enabled en opnieuw drivers geïnstalleerd. Maar Oblivion crasht nog steeds direct bij het starten :/ Andere games werken wel, dus nu maar de game files integrity aan het checkken via Steam..
Update: files checken heeft ook niet geholpen, iemand nog andere tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 09-07-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Een poosje terug had ik een soortgelijke vreemde freeze, ik denk getriggert door alttab op een verkeerd moment ingame, waarbij ik twee keer moest herstarten voordat Windows 11 zich weer had herpakt. Ik had geen zin om te troubleshooten en kon daarna ook weer 'gewoon' spelen maar een beetje ruk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Prutsor
Haan schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:18:
Gisteren werd m'n potje Oblivion ruw verbroken. Geen normale CTD maar echt een volledige freeze van m'n pc (zwart scherm, reageert nergens meer op). Ik zette net de PC weer aan en die trakteerde me op een lekker ouderwetse 1024x768 resolutie. Dat weer goed gezet, testen of Oblivion start -> dx12 error. Radeon software ook een error (ik heb een 6700XT).
Uiteindelijk blijkt dus de videokaart op disabled gezet te zijn, dus die heb ik weer enabled en opnieuw drivers geïnstalleerd. Maar Oblivion crasht nog steeds direct bij het starten :/ Andere games werken wel, dus nu maar de game files integrity aan het checkken via Steam..
Update: files checken heeft ook niet geholpen, iemand nog andere tips?
Ik had een paar dagen terug dat ie zijn achtergrond optimalisatie weer leek uit te voeren. Lage fps, spel hakkelt en stottert totdat 'het' klaar is. Blijf ik doorspelen resulteert dit geheid bij mij in een Freeze. CTD's heb ik nog nooit gehad.

Daarnaast merk ik dat als ik op de achtergrond nog firefox heb openstaan (gebruikt GPU acceleratie) dat dit ook impact heeft op de performance.. maw: kan het zijn dat een softwarepakket een externe trigger is geweest voor je freeze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Game verwijderd en opnieuw installeren verhielp het probleem niet. Graphic drivers de-installeren en opnieuw installeren heeft uiteindelijk wel geholpen.
Performance is nog niet helemaal lekker, maar ik meen me te herinneren dat dat eerder ook zo was in het begin, alsof er eerst nog e.e.a. moet warmdraaien / cachen oid.

Overigens is patch 1.2 voor de PC ook net vandaag uitgekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
https://elderscrolls.beth...ion-remastered-update-1-2

Lijkt me dat de game vandaag 1.2 goed speelbaar moet zijn, incl genoeg opties voor de moeilijkheidsgraad.

Trouwens, 1.2 is alleen nog in beta te "vinden".

[ Voor 9% gewijzigd door Megupe op 10-07-2025 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou, wou ik gister avond nieuw game beginnen (ik weet het) begon hij me toch opeens performance problemen te geven op de initiele character creation. Dat probleem had ik voorheen niet. Maargoed, nadat ik daar doorheen was was het weer normaal. Character menu voor je de sewers uit gaat deed wel normaal.

Vraag me overigens hoe hun versies nou werken. In-game staat namelijk versie 1.511.102.0 maar dat is op patch 1.1, dus dat lijkt los te staan van de patch versies? Ben nu patch 1.2 aan het installeren, kijken wat dat doet.

Ah fijn. Ik heb nu een evil vampier dunmer. Uiterlijk veranderd in OBR niet als je vampier wordt voor dunmer (anders dan OG Oblivion), dus heb zelf een beetje laten lijken op een (post-DG) Skyrim vampier. Nog best goed gelukt vind ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DeEtF-l_UNvDEnkp2x41XmeEZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDtePtxWn3dg65fR5XsZ2SDs.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Beter plaatje met passender armor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilTr1Cp48MWV4wYm54ft5XMl4W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZkCTPLYaOIzYXGZd8nDxnmJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Cambionn op 13-07-2025 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Volgens mij is 1.2 nu live. Kan iig joerneyman selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Hmm, gisteren de platinum trophy behaald, lvl 25. Nu begonnen aan the Shivering Isles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08 21:21
https://tech4gamers.com/d...rd-writer-hired-bethesda/

Daar gaat alle hoop op een goede, agenda vrije TES 6. Was tevens één van de schrijvers van ME Andromeda en Anthem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Misschien zorgt ie er wel voor dat Oblivion eens soepel gaat lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jellybrah schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:38:
https://tech4gamers.com/d...rd-writer-hired-bethesda/

Daar gaat alle hoop op een goede, agenda vrije TES 6. Was tevens één van de schrijvers van ME Andromeda en Anthem.
Dit gaat niet over de Oblivion Remaster, hier is vast een beter topic voor :+ .

Maar dat ten zijde, als dit klopt heeft hij juist de betere quests (Siege of Weisshaupt & Davrin) geschreven in dat spel, welke niet bevatten waar alle klachten over Veilguard over gaan (wat sowieso lang zo slecht niet is als iedereen beweerd, maar he internet smear campaigns op z'n best). Wat betreft Andromeda, welke rol had hij op welk moment? Maakt wel verschil gezien hoe die productie verliep. De mensen die enkel het laatste jaar eraan hebben gewerkt hebben eigenlijk heel snel heel wat neer gezet. En hoewel het eindresultaat niet veel goeds is, is het werk wat die in zo'n korte tijd hebben gedaan en wel indrukwekkend.

Verder werkte hij ook aan andere goede games als Bioshock Infinite en Mass Effect 2 & 3. Maar dat noem je dan natuurlijk weer niet. Als ik kijk vind ik zijn naam al terug in credits uit 1993. Hij zit dus al meer dan 30 jaar in het vak (en schrijft blijkbaar naast games ook voor TV/film). Maar laten we vooral enkel naar dat ene spel kijken wat bepaalde mensen niks vinden 8)7 .

Daarbij is het niet alsof hij Todd's baan heeft overgenomen en het spel eigenhandig mag veranderen in iets compleet anders. Maar goed, als jij een spel op 1 medewerker wil afkeuren... Voelt meer als gewoon nog een beetje extra haten op Veilguard.

[ Voor 8% gewijzigd door Cambionn op 19-08-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megupe schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:42:
Misschien zorgt ie er wel voor dat Oblivion eens soepel gaat lopen.
Hij zou dan "Senior Quest Designer" zijn bij Bethesda volgens het screenshot in z'n link, dus dat lijkt me sterk. Kan het zelf niet checken, LinkedIn laat niks zien als je geen account hebt en ik doe niet aan Big tech.

Oblivion Remastered wordt niet door Bethesda wordt gemaakt, en quest designers zijn niet degene die de optimalisatie doen (overigens draait hier al sinds release prima soepel, op mijn 10 jaar oude computertje).

[ Voor 10% gewijzigd door Cambionn op 19-08-2025 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: woops mezelf gequote ipv ge-edit.

[ Voor 97% gewijzigd door Cambionn op 25-08-2025 00:01 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste