Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wat een spel, ben inmiddels alweer level 19! Voel me weer helemaal als toen ik Skyrim voor het eerst ging spelen, ondanks hier en daar wat framedrops / stuttering op performance speelt het wel heel ontspannen en vermakelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBRpE9ZN3C-ArU0MDRBH2qYkxho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JTPCkSURysEWOlmNqfvWy6dh.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk voegen ze met een volgende update nog een fotomodus toe, want je kan zoveel mooie foto's maken van de wereld.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jittikmieger
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-05 12:16
Ik heb gister SteamOS 3.7.8 geïnstalleerd op mijn desktop PC (nadat ik mijn Steam Deck geüpdatet had). Direct Oblivion Remastered gedownload en gespeeld. 4 Uren gespeeld, de volgende zaken vallen op t.o.v. Windows 11:

Gemiddelde FPS lijkt wat hoger en is zeker veel stabieler op mijn PC. 1% lows zijn hoger. Minder traversal stutter. Het VRAM gebruik is ongeveer 1GB lager (!!!) in SteamOS dan in Windows 11, namelijk 5.4GB t.o.v. 6.4GB. Er wordt ca. 6GB minder werkgeheugen gebruikt in SteamOS t.o.v. Windows 11, ca. 12GB t.o.v. 18GB.

Wanneer ik Lumen uitschakel met een engine.ini aanpassing, dan heb ik nu nagenoeg geen enkele stutter meer en bespaar ik mij 15% - 25% GPU belasting (!!!), met een kleine nadelige visuele impact: reflecties op glas(werk) en plassen zijn er nauwelijks en ze zien er onder bepaalde hoeken wit(tig) uit. Waarom geen cubemapping als fallback voor mensen met minder rappe PC bakken en een software lumen off/ on toggle in het menu, Bethesda?

Ik zal later vandaag eens kijken of CryoUtilities nog iets kan betekenen voor SteamOS op mijn desktop en dan maar eens een interessant slachtoffer uitzoeken om te vermoorden, zodat ik mij weer bij mijn donkere broeders kan voegen! ;)

May your roads lead you to warm sands, my friends!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik dacht zaterdag van, och laat ik even lekker op de logeerkamer waar mijn Xbox Series S staat verder gaan met de Remaster van Oblivion. Maar jemig wat loopt het spel daar slecht op zeg, net zo slecht als je het spel op fidelity zet bij de Xbox Series X. Zonde dat die modus zo slecht geoptimaliseerd is, hierdoor kunnen mensen op een Xbox Series S het spel gewoon niet spelen..

Ben later maar snel verder gaan spelen op de Xbox Series X die in de woonkamer staat, waar je wel beschikking over die performance optie hebt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste