✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Gemiddelde FPS lijkt wat hoger en is zeker veel stabieler op mijn PC. 1% lows zijn hoger. Minder traversal stutter. Het VRAM gebruik is ongeveer 1GB lager (!!!) in SteamOS dan in Windows 11, namelijk 5.4GB t.o.v. 6.4GB. Er wordt ca. 6GB minder werkgeheugen gebruikt in SteamOS t.o.v. Windows 11, ca. 12GB t.o.v. 18GB.
Wanneer ik Lumen uitschakel met een engine.ini aanpassing, dan heb ik nu nagenoeg geen enkele stutter meer en bespaar ik mij 15% - 25% GPU belasting (!!!), met een kleine nadelige visuele impact: reflecties op glas(werk) en plassen zijn er nauwelijks en ze zien er onder bepaalde hoeken wit(tig) uit. Waarom geen cubemapping als fallback voor mensen met minder rappe PC bakken en een software lumen off/ on toggle in het menu, Bethesda?
Ik zal later vandaag eens kijken of CryoUtilities nog iets kan betekenen voor SteamOS op mijn desktop en dan maar eens een interessant slachtoffer uitzoeken om te vermoorden, zodat ik mij weer bij mijn donkere broeders kan voegen!
May your roads lead you to warm sands, my friends!
Ben later maar snel verder gaan spelen op de Xbox Series X die in de woonkamer staat, waar je wel beschikking over die performance optie hebt.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik vind dit spel juist heerlijk met de controller. Het zijn voor mij de shooters, MMORPGs en simulators waarbij ik echt een muis en toetsenbord wil.gupfishy schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:05:
Ben ik de enige die dit soort spellen vreselijk vind spelen met een controller?
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Ik heb vanochtend exact hetzelfde gedaan; game gekocht en aan het installeren gezet om vanavond als het huis slaapt en/of de hort op is, lekker weer eens te beginnen. Ik zit mij nu al te verkneukelen.Haan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:41:
Nu op Steam met 20% korting. Nog geen tijd om te spelen, maar nu dus wel alvast aangeschaft.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Het verhaal speelde ik eerst op Master maar dat was niet te doen, toen een maat op Xbox mij vertelde dat er een fout in de moeilijkheidsgraad zat heb ik het naar beneden gezet naar Adept. Wat het spel natuurlijk veel te makkelijk maakte, nu denk ik toch ergens van had ik maar gewacht totdat ze dit met een update hadden opgelost.
Overall heb ik een leuke ontspannen play through gehad met Oblivion Remastered, was leuk om de wereld voor de eerste keer in mijn leven te mogen ontdekken. Voelde als een verouderde Skyrim, wat ook heel logisch is haha
Uitgespeeld als in alleen de Main Quest?G_Dragon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:33:
Gisteravond heb ik Oblivion uitgespeeld, veel sneller dan ik had verwacht. Want was nog maar level 19 en voor mij gevoel nog niet heel lang bezig met het verhaal.
Het verhaal speelde ik eerst op Master maar dat was niet te doen, toen een maat op Xbox mij vertelde dat er een fout in de moeilijkheidsgraad zat heb ik het naar beneden gezet naar Adept. Wat het spel natuurlijk veel te makkelijk maakte, nu denk ik toch ergens van had ik maar gewacht totdat ze dit met een update hadden opgelost.
Overall heb ik een leuke ontspannen play through gehad met Oblivion Remastered, was leuk om de wereld voor de eerste keer in mijn leven te mogen ontdekken. Voelde als een verouderde Skyrim, wat ook heel logisch is haha
Twitch.tv/coelijoeli
Twitch.tv/coelijoeli
Ja, de zij missies en wereld moet ik nog verder gaan ontdekken. Maar ik wil eerst even wachten op een update die de problemen met de moeilijkheidsgraad oplost.
Komt daar een update voor dan?G_Dragon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:47:
[...]
Ja, de zij missies en wereld moet ik nog verder gaan ontdekken. Maar ik wil eerst even wachten op een update die de problemen met de moeilijkheidsgraad oplost.
want zover ik weet was dit ook al hoe het in de oude game ook was.
en anders zijn er mods
[ Voor 3% gewijzigd door Dirtyrockers op 02-06-2025 09:54 ]
Het spel is op het uiterste niet moeilijker (noch makkelijker) qua scaling. Het 'probleem' is vooral dat je vroegâh een slider had voor de difficulty. De remaster heeft een aantal vaste difficulties om van te kiezen, en de sprongen zijn gigantisch.Dirtyrockers schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:52:
[...]
Komt daar een update voor dan?
Adept stelt doorgaans geen drol voor, expert frustreert velen. Ik heb zelf dan ook een mod draaiende welke de scaling iets terug schroeft. M'n huidige difficulty (op level 28) is hoger dan vanilla Expert. Maar tot een level of 15 heb ik qua difficulty ergens tussen Adept en Expert gezeten.
Edit op je edit: Consoles zijn ook een ding.
[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 02-06-2025 10:35 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Helaas zijn er geen mods op de Xbox Series X of ik heb niet goed gekeken?Dirtyrockers schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:52:
[...]
Komt daar een update voor dan?
en anders zijn er mods
Vind de difficulty scaling in TES games sowieso beetje onzinnig. Het is enkel wat meer/minder health en meer/minder damage. Daardoor is het enkel wat vaker raken en vaker ontwijken en verder precies hetzelfde doen als je voorheen deed. Niet echt moeilijker, vooral langdradiger. Echt moeilijkere quests of gameplay krijg je niet, en er is niks extra waar je op moet letten. In vergelijking krijgen andere spellen vaak vijanden met meer skills en/of andere attack patterns, friendly fire die aan of uit gaat, etc.
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik vind dit juist perfect passen bij deze franchise. Het feit dat het zo simple is opgezet is waarom de difficulty scaling ook wat lame is. Maar dat zorgt er ook voor dat je makkelijk als vanalles kan roleplayen ongeacht je rl skills. Je hebt geen enorme hand-oog coordinatie nodig, of perfecte timing, of dingen te doen. Gewoon spellen als iets kan als je maar je build en keuzes in-game daarop afstelt. Dus in het grotere plaatje vind ik het juist tof.
[ Voor 21% gewijzigd door Cambionn op 02-06-2025 19:39 . Reden: aanvulling ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Moeilijkheidsgraad en Bethesda games zijn altijd al wat twijfelachtig geweest - ik verwacht dat we hier weinig van gaan zien in een update m.b.t. scaling.G_Dragon schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:47:
[...]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Vind je deze game te makkelijk, start de main quest pas bij level 20. Dan wordt het leuker, aangezien de vijanden met je mee scalen. Dan krijg je enemies die zelf ook minions kunnen sumonnen. Daar wordt het spel een stuk uitdagender van.
Ik las hier over deze bug en een fix. Helpt dat?Farabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:37:
Ik ben bij deze quest blijven hangen. Ik heb alle monsters gedood. Maar als ik tegen mijn mede-soldaten probeer te praten, zeggen ze dat we nog niet klaar zijn?
Heb je de ring van de count? Die heb je nodig, je mag verder theoretisch alles laten levenFarabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:37:
Ik ben bij deze quest blijven hangen. Ik heb alle monsters gedood. Maar als ik tegen mijn mede-soldaten probeer te praten, zeggen ze dat we nog niet klaar zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit was het inderdaad. En hoe moest ik hier achterkomen? Stond nergens duidelijk vermeldt.Cambionn schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:45:
[...]
Heb je de ring van de count? Die heb je nodig, je mag verder theoretisch alles laten leven. Die vind je als je in een rechte lijn door het kasteel gaat tot je in z'n slaapkamer bent. Daar ligt hij dood op de vloer en kan je hem looten.
[ Voor 86% gewijzigd door Farabi op 03-06-2025 23:27 ]
Savlian Matius verteld je dat je de count moet hebben nadat je bij het kasteel bent, en het stond als het goed is in je quest objectiveFarabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:52:
Danku. Even de volgende keer kijken.
[...]
Dit was het inderdaad. En hoe moest ik hier achterkomen? Stond nergens duidelijk vermeldt.
Als je de gate hebt geopent en alle daedra daar zijn dood zegt Savlian:
Je quest objective veranderd dan ook naar:"This area's clear. We've got to get inside and find the Count before it's too late. Move out!"
Daarna hoort hij mee naar binnen te gaan en te helpen de eerste kamer te clearen waarna hij zegt:I need to follow Savlian Matius into Castle Kvatch, and help find the Count of Kvatch, Ormellius Goldwine.
maar door een bug blijft hij met regelmaat buiten wachten waardoor je deze 3e opmerking vaak genoeg niet krijgt."All right, this is it! We'll hold this area. You head to the back of the castle, and find the Count. Don't come back here without him!"
Thanks for all your excitement and feedback since the launch of The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered! We are actively working on two separate updates to be launched in the coming weeks, both of which will come to our Steam Beta first, before being released to all other platforms.
The first update will be focused on quests, major bugs and blockers, and quality of life fixes. This update will enter the Steam Beta tomorrow on June 5th, and will be available on all platforms on June 11th. Our second update will focus on performance, and we will share more details when we are able.
Update 1.1
GENERAL
Enabled ToggleHudVisibility and ShowHud console commands
UI
Fix for missing text when installing the Deluxe Upgrade
Fix 'Skip' button not showing correctly during intro
Fix for Redguard Origin stats being reversed
Fix for not automatically showing Local Map when inside interior spaces
Fix for being unable to name Enchanted items when using a controller
Fix punctuation issues in Chinese translation
Localized string fixes
Fix for interacting with Daedric Shrines not displaying subtitles
CRASHES
Fix crash when loading after fast travel to Vilverin
Fix crash when exploring Crayfish Cave
Fix crash when fighting Stunted Scamps
Fix crash when paying the fine after stealing in Castle Bravil
Fix for crash when loading Quicksaves
Fix crash when loading after fast travel to Mortal Camp
Fix for crash when loading a save in Quill-Weave's house
Fix crash when rapidly switching between Quality and Performance modes
Fix crash when storing items in a chest in Frostcrag Spire
Fix crash when creating multiple potions at once using stolen ingredients
Fix various CPU crashes
GAMEPLAY
Fix player animation issues when mounting horses
Fix High Chancellor Ocato arms not animating
Fix Shambles' animations getting stuck when attacking
Fix for Staff of Sheogorath not freezing enemies
Fix for Cap'n Dugal not spawning
Fix for Light spells not showing VFX
Fix for offset Map Markers when running on a secondary monitor
Fix for Local Map being blank when opening
Fix Peryite Shrine's voiceover being cut off
Fix for First Person camera being set above the player's head
Fix for Chameleon VFX being stuck on player
Fix for player's skin textures not matching when infected with a disease
SYSTEM
Fix player settings being reset when updating Settings
Fix XCloud mirroring settings from PC to XBOX
Fix for infinite loading issues
Fix for freezing when pressing Alt+Tab
Fix autosaving creating a new group of saves
Fix for old save files being renamed when the character is renamed at the Sewer exit
Fix for small Display Resolution sizes not showing correctly in Windowed Mode
QUESTS
The Battle for Kvatch - Fix Savlian becoming stuck after Castle Courtyard fight
A Knife in the Dark - Fix for Vincente Valtieri losing his hair
Finding the Thieves Guild - Fix for NPCs not appearing
The Sunken One - Fix for a Diary page being hidden under a bowl
The Elven Maiden - Fix for crash when Hieronymus Lex attempts to take Llathasa's Bust out of the cupboard in Myvryna Arano's house
This update will be in the Steam Beta. If you would like to opt in to the The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered Beta update, please follow these instructions:
Open your Steam Library and navigate to The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
Right click on "The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered" and select "Properties"
In the new properties pop-up window, select "Betas"
In the beta drop down to opt into, select "[beta]"
Wait for app to download new build and launch
For those participating and interested in providing us feedback, please visit our discord.gg/BethesdaStudios
U wordt geliefd.Jittikmieger schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:21:
Even CTRL-C + CTRL-V van X voor mensen die geen toegang tot X hebben/willen:
[...]
Fix for being unable to name Enchanted items when using a controller
Hij heeft er ook 1 van mij. Maar als iemand die niet aan Big Tech doet ben ik je zeer dankbaar voor de ctrl+c ctrl+v. Zouden meer mensen moeten doenJittikmieger schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:57:
[...]
Hoeft niet. Alle eer naar @CoeliJoeli
Die heeft het gemeld hier. Dus geef hem een duimpje onhoog.
yeah! ik werd al helemaal simpel van dat gescroll om in te zoomenJittikmieger schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:21:
...
...
Ik heb TES I en TES II net gespeeld.
Ondertussen de Main Quest van TES III: Morrowind gespeeld. Volledig blind en 23 jaar na release. Geweldig! Wat een ervaring en veel achtergrond informatie over o.a. Azura, Vivec, Nerevar en de Dwemer. Ik speelde als een Dunmer die een beetje magie gebruikte (heal en levitate) en light armor. 'Stealth' was mijn doel, maar dat lukte totaal niet in Morrowind. Moeilijkheid op maximum maakte het eerst best pittig, maar je eindigt hoe dan ook supersterk. Moet de DLC nog wel afronden. Met name Solstheim.Playa del C. schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:49:
[...]
Nu dus naar TES III Morrowind!
En daarna Oblivion Remastered (met patches).
Wat ondertussen ook grappig is naar mijn mening: heb op één SSD nu de installatie van TES I, II en III staan, met voor elk deel een save met een afgeronde main quest. En straks dus TES IV Remastered.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ik ook, had daarvoor dan ook een mod geïnstalleerd die dat deed.micky_ schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:28:
[...]
yeah! ik werd al helemaal simpel van dat gescroll om in te zoomen
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Dit idd. Geef ze ff de tijd om hun praatje te doen en naar de deur te lopen.Jittikmieger schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 06:14:
Je moet samen met Jauffre en Martin naar Cloud Ruler Temple. Dan doen zij de deur open.
Mochten ze je niet achterna zijn gegaan. Ga ff terug naar Weynon Priory of herlaad een save, wacht tot ze op hun paarden zitten en klim op die van Prior Mabel, fast travel daarna, en dan zou je met z'n 3e paar meter voor Cloud Ruler Temple moeren staan. Dan doen ze nog paar stappen te paard en stijgen ze af.
Zonet beide DLC's van Morrowind uitgespeeld op level 30.Playa del C. schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:12:
Ik wacht zelf op de performance patch. Komt ook goed uit zo, want:
Ik heb TES I en TES II net gespeeld.
[...]
Ondertussen de Main Quest van TES III: Morrowind gespeeld. Volledig blind en 23 jaar na release. Geweldig! Wat een ervaring en veel achtergrond informatie over o.a. Azura, Vivec, Nerevar en de Dwemer. Ik speelde als een Dunmer die een beetje magie gebruikte (heal en levitate) en light armor. 'Stealth' was mijn doel, maar dat lukte totaal niet in Morrowind. Moeilijkheid op maximum maakte het eerst best pittig, maar je eindigt hoe dan ook supersterk. Moet de DLC nog wel afronden. Met name Solstheim.
Wat ondertussen ook grappig is naar mijn mening: heb op één SSD nu de installatie van TES I, II en III staan, met voor elk deel een save met een afgeronde main quest. En straks dus TES IV Remastered.
Volgende stap is Oblivion Remastered, maar pas na de aangekondigde patches. Even tijd voor iets anders dus. (Morrowind was serieus verslavend.)
Nog iemand dit probleem gehad?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ja, dit werd veroorzaakt door een bug waarbij je steeds groter leek te worden. Dit zou echter opgelost moeten zijn met de laatste patch? Anyway ik heb het met wat uitproberen opgelost gekregen, al weet ik niet meer precies wat ik heb gedaan. Had iets te maken met saven in first of third person view, en dan de game volledig herstarten en dan load save doen, niet continueLinksquest schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:45:
Ik ben sinds gisteren ook begonnen aan deze game, leuke game. Maar kom door een glitch niet verder met de Shrine of Crusads Quest.
spoiler:Je moet op een gegeven moment door een gat in de muur, daar zit in skalet en als je eenmaal binnen bent, valt achter je een rots, waardoor je niet terug kunt lopen. Echter de gang waar ik dan doorheen moet, laat me er niet door, alsof ik te groot ben. Zelfs als ik buk, lukt het niet, terwijl er genoeg ruimte is. Filmpjes opgezocht en daar komen spelers er zonder problemen doorheen.
Nog iemand dit probleem gehad?
[ Voor 7% gewijzigd door Mad-Matt op 19-06-2025 14:25 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Uiteindelijk blijkt dus de videokaart op disabled gezet te zijn, dus die heb ik weer enabled en opnieuw drivers geïnstalleerd. Maar Oblivion crasht nog steeds direct bij het starten

Update: files checken heeft ook niet geholpen, iemand nog andere tips?
[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 09-07-2025 11:33 ]
Ik had een paar dagen terug dat ie zijn achtergrond optimalisatie weer leek uit te voeren. Lage fps, spel hakkelt en stottert totdat 'het' klaar is. Blijf ik doorspelen resulteert dit geheid bij mij in een Freeze. CTD's heb ik nog nooit gehad.Haan schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:18:
Gisteren werd m'n potje Oblivion ruw verbroken. Geen normale CTD maar echt een volledige freeze van m'n pc (zwart scherm, reageert nergens meer op). Ik zette net de PC weer aan en die trakteerde me op een lekker ouderwetse 1024x768 resolutie. Dat weer goed gezet, testen of Oblivion start -> dx12 error. Radeon software ook een error (ik heb een 6700XT).
Uiteindelijk blijkt dus de videokaart op disabled gezet te zijn, dus die heb ik weer enabled en opnieuw drivers geïnstalleerd. Maar Oblivion crasht nog steeds direct bij het startenAndere games werken wel, dus nu maar de game files integrity aan het checkken via Steam..
Update: files checken heeft ook niet geholpen, iemand nog andere tips?
Daarnaast merk ik dat als ik op de achtergrond nog firefox heb openstaan (gebruikt GPU acceleratie) dat dit ook impact heeft op de performance.. maw: kan het zijn dat een softwarepakket een externe trigger is geweest voor je freeze?
Performance is nog niet helemaal lekker, maar ik meen me te herinneren dat dat eerder ook zo was in het begin, alsof er eerst nog e.e.a. moet warmdraaien / cachen oid.
Overigens is patch 1.2 voor de PC ook net vandaag uitgekomen
Lijkt me dat de game vandaag 1.2 goed speelbaar moet zijn, incl genoeg opties voor de moeilijkheidsgraad.
Trouwens, 1.2 is alleen nog in beta te "vinden".
[ Voor 9% gewijzigd door Megupe op 10-07-2025 10:26 ]
Vraag me overigens hoe hun versies nou werken. In-game staat namelijk versie 1.511.102.0 maar dat is op patch 1.1, dus dat lijkt los te staan van de patch versies? Ben nu patch 1.2 aan het installeren, kijken wat dat doet.
Ah fijn. Ik heb nu een evil vampier dunmer. Uiterlijk veranderd in OBR niet als je vampier wordt voor dunmer (anders dan OG Oblivion), dus heb zelf een beetje laten lijken op een (post-DG) Skyrim vampier. Nog best goed gelukt vind ik.
:strip_exif()/f/image/rDtePtxWn3dg65fR5XsZ2SDs.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Beter plaatje met passender armor:
:strip_exif()/f/image/jZkCTPLYaOIzYXGZd8nDxnmJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Cambionn op 13-07-2025 23:34 ]
Daar gaat alle hoop op een goede, agenda vrije TES 6. Was tevens één van de schrijvers van ME Andromeda en Anthem.
Dit gaat niet over de Oblivion Remaster, hier is vast een beter topic voorjellybrah schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:38:
https://tech4gamers.com/d...rd-writer-hired-bethesda/
Daar gaat alle hoop op een goede, agenda vrije TES 6. Was tevens één van de schrijvers van ME Andromeda en Anthem.
Maar dat ten zijde, als dit klopt heeft hij juist de betere quests (Siege of Weisshaupt & Davrin) geschreven in dat spel, welke niet bevatten waar alle klachten over Veilguard over gaan (wat sowieso lang zo slecht niet is als iedereen beweerd, maar he internet smear campaigns op z'n best). Wat betreft Andromeda, welke rol had hij op welk moment? Maakt wel verschil gezien hoe die productie verliep. De mensen die enkel het laatste jaar eraan hebben gewerkt hebben eigenlijk heel snel heel wat neer gezet. En hoewel het eindresultaat niet veel goeds is, is het werk wat die in zo'n korte tijd hebben gedaan en wel indrukwekkend.
Verder werkte hij ook aan andere goede games als Bioshock Infinite en Mass Effect 2 & 3. Maar dat noem je dan natuurlijk weer niet. Als ik kijk vind ik zijn naam al terug in credits uit 1993. Hij zit dus al meer dan 30 jaar in het vak (en schrijft blijkbaar naast games ook voor TV/film). Maar laten we vooral enkel naar dat ene spel kijken wat bepaalde mensen niks vinden

Daarbij is het niet alsof hij Todd's baan heeft overgenomen en het spel eigenhandig mag veranderen in iets compleet anders. Maar goed, als jij een spel op 1 medewerker wil afkeuren... Voelt meer als gewoon nog een beetje extra haten op Veilguard.
[ Voor 8% gewijzigd door Cambionn op 19-08-2025 13:22 ]
Hij zou dan "Senior Quest Designer" zijn bij Bethesda volgens het screenshot in z'n link, dus dat lijkt me sterk. Kan het zelf niet checken, LinkedIn laat niks zien als je geen account hebt en ik doe niet aan Big tech.Megupe schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:42:
Misschien zorgt ie er wel voor dat Oblivion eens soepel gaat lopen.
Oblivion Remastered wordt niet door Bethesda wordt gemaakt, en quest designers zijn niet degene die de optimalisatie doen (overigens draait hier al sinds release prima soepel, op mijn 10 jaar oude computertje).
[ Voor 10% gewijzigd door Cambionn op 19-08-2025 13:11 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Cambionn op 25-08-2025 00:01 ]