Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Zoals ik heb beschreven in een van mijn eerdere posts zal Oblivion zonder Bash alleen de laatste veranderingen per formID (quest / item / npc) meenemen.
Zolang je niets wijzigt aan de formID's dan heb je geen Bash nodig, zo zal je weinig gebruik maken van Bash in jouw geval.
Zodra je bijvoorbeeld meerdere questmods gaat gebruiken die dezelfde npcs gebruiken loop je al tegen problemen aan.

Ik zou Bash gewoon installeren en als vaste routine BOSS draaien en vervolgens Bash.
Meeste problemen komen namelijk al aan het licht door het gebruiken van de BOSS/Bash combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ah zo.

Bedankt voor de verdere uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:34:
Heb je zowel OMODs als BAIN installers gebruikt? Want dan heb je een grote kans dat dingen gaan conflicteren.
Ik ga er even vanuit dat je al je mods hebt geïnstalleerd met OBMM?
Je kan inderdaad met Add Archive gewoon de mods toevoegen, dat is geen probleem.
Heb je de readme van RAEVWD gelezen? Ik heb de mod niet bij de hand maar levert RAEVWD niet meerdere plugins?

Als je het volgens de readme de mod geïnstalleerd hebt (via omods), zou ik BOSS een keer draaien en dan Bash opstarten om de Bashed Patch te herbouwen.
Daarna pas Tes4LodGen gebruiken.
Daar zeg je me wat. Ik heb momenteel alleen QTP3R FR geïnstalleerd staan via een OMOD in OBMM, dat werkt ook gewoon. Ik probeer nu dus RAEVWD en Better Tiling textures for Qarl 1.11 te installeren. Maar als ik de readme van RAEVWD erbij pak beschrijft dat heel/veel te beknopt:
The archive is provied as a BAIN package, which makes for relatively easy installation without the hassles associated with supporting OMODs.
Nou zou dat betekenen dat ik het via BAIN zou moeten installeren, want ik heb er nu een OMOD van geprobeerd te maken, maar dat werkt dus niet zoals het hoort (naast dat ik ook niet weet hoe ik via BAIN moet installeren, maar dat valt wel uit te zoeken). Maar zoals jij zegt is het blijkbaar niet handig om er een gecombineerde installatie van te maken, dus lijkt het me beter om een manier te vinden om er toch een OMOD van te maken. Ik heb voor het gemak even een screenshotje gemaakt van de mappenstructuur direct in het RAEVWD .7z bestand, want ik weet niet wat ik daar mee aanmoet.

Afbeeldingslocatie: http://constantwildenberg.nl/rehost/REAVWD%20content.JPG

Nu will Better Tiling dus ook niet werken, maar misschien heeft dat wat met de load order te maken? In mijn lijstje in OBMM staat Better Tiling boven Qarls, wat volgens mij betekent dat QTP3 als tweede geladen wordt en alle verbeteringen dus weer ongedaan gemaakt worden. Als ik Better Tiling aanzet krijg ik ook netjes melding van alle conflicterende textures. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Ik heb al geprobeerd de load order aan te passen, maar ik lijk aan de volgorde van het rechterlijstje in OBMM erg weinig te kunnen doen (BT, dan QTP3 en dan RAEVWD), in het linker staan alleen Oblivion.esm en Bashed Patch, 0.esp. In de Better Tiling .zip staat gelijk een map met textures, dat lijkt me toch de juiste plek om er dan een OMOD van te kunnen maken, maar dat lijkt dus ook niet goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Hey camache,

Ik heb even gegoogled op "Tesnexus + RAEVWD " en dit is de 1e hit :P

Ik heb het zelf niet gebruikt, maar lijkt me de moeite waard om even naar te kijken.

Nog een quote van de maker van de mod Arthmoor, "You can also make an OMOD of this using OBMM if you wish, to make removal easier later if you want.
No DistandLOD folder is provided. In order to actually see the results of what you just did, you need to download TES4LODGen and run it."

Je kan er dus wel een OMOD voor maken, de mod is alleen "bainified" zodat Bain gebruikers de mod rechtstreeks kunnen gebruiken.
Bain gebruikt een speciale structuur om mods goed te kunnen lezen dus vandaar :)
Ik zou het OMOD script gebruiken uit de link hierboven.

Over QTP3 en Better Tilings,
Je load order is alleen belangrijk voor mods die plugins gebruiken (zoals RAEVWD).
QTP3 (FR) en Better Tilings gebruiken geen plugin file en hebben dus geen last van je loadorder. (Mocht Better Tilings wel een plugin gebruiken dan gaat dit niet op natuurlijk, ik gebruik het zelf niet dus durf het niet te zeggen).
Wat wel belangrijk is is de volgorde waarin je je mods installeert.
Aangezien je alles met OMODs hebt geïnstalleerd kun je ze eenvoudig uitzetten.
Ik zou beginnen met;
- (Un)Official Oblivion Patches (eerst de 1.2.44 patch daarna de onofficiële)
- QTP3 FR (na het aanmaken OBMM uitzetten en na het installeren hetzelfde doen!)
- Better Tilings
- RAEVWD
- BOSS
- Bashed Patch
- Tes4LodGen (anders zal RAEVWD niets doen ;-))

Vergeet tussen het maken en installeren van de OMODs OBMM niet uit te zetten.
Dit maakt het tijdelijk geheugen van OBMM leeg en dan loopt de installatie sneller / beter.
Zelf zet ik na iedere keer dat ik een OMOD maak of installeer OBMM uit en start ik het vijf seconden later weer op, maar ik ben ook een beetje bijgeloving voor wat Oblivion betreft O-)

Als je een melding krijgt over conflicterende textures dan kan dat zeker kloppen.
Better Tilings zal textures vervangen van QTP3 FR dus dat is normaal. Deze conflicten kun je accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Wat doe ik verkeerd.

Ik ben inmiddels level 11 maar heb nog steeds af en toe de grootste moeite monsters kapot te krijgen. Ik speel stealthy. Op weg naar IC kwam ik een groene trol tegen en ik heb wel 30 pijlen in hem geschoten (ook enchanted) maar hij gaat maar niet dood! Wegvluchten op mijn paard had geen zin aangezien hij mij gewoon volgt tot ik dood ben?? Dus pas als ik bij een stad zou komen was ik van hem af. Echt een beetje frustrerend dat.

Sowieso heb ik het idee niet echt sterk te zijn als thief/assasin. Alleen als je kunt stealthen kan je leuk damage doen, maar daarna ben je de lul.

Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Andiaen: thanks, daar kan ik wat mee :Y Ik ga er binnenkort als ik weer even wat tijd mee aan de slag, dan reageer ik ook even inhoudelijk :)
Monsters levelen gewoon met je mee, dus puur door te levelen ga je geen voordeel halen. Je moet je skills dus goed kiezen, zorgen dat je je gear matched met je skills (als journeyman of light armour alleen light armour gebruiken bijvoorbeeld) en ook een beetje rondzoeken naar leuke bijzondere gear of goede gear waar je wat aan hebt (zo ben ik dus als die journeyman steeds op zoek naar de beste light armours, vooral in sommige caves/tombes ligt leuk spul). Bovendien helpt het ook wel om gewoon veel te oefenen, want ik merk dat ik een stuk beter vecht met schild en zwaard qua verdedigen en aanvallen dan eerst het geval was, ik werd gewoon steeds stukgemept omdat mijn timing niet goed was. Als stealthpersoon kan je waarschijnlijk ook hard rennen, dat kan je in een noodgeval natuurlijk ook gebruiken. Je kan dan ook in plaats van steden de wegen opzoeken want daar lopen vaak wachters/guards rond, die je kunnen helpen zo'n ding te verslaan.

Ik ben nou level 8 of 9 geloof ik en vond zo'n trol de eerste keer wel taai, maar inmiddels kan ik ze goed hebben. Ik speel nu vooral als light armour zwaardvechter, met wat magic als ondersteuning om mijzelf te healen en op afstand een beetje schade te kunnen doen. Het wisselt een beetje; eerst was mijn magic steeds minder effectief om me te redden en kreeg ik het moeilijk, maar ik merk dat het door vooruitgang op andere vlakken (skills bijvoorbeeld) nu weer beter gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Laat maar weten Camache, ben benieuwd!

Shodan, volgens mij gebruik je geen FCOM toch? Dan levelen de mobs met je mee zoals Camache al zei.
Wat je kan doen als je monsters moeilijk vindt is gebruik maken van de "slechte" pathfinding van Oblivion.
Val een mob aan en spring op een grote rots. Als Assassin zal je daar niet veel moeite mee hebben aangezien je Acrobatic skill hoger zal zijn dan gemiddeld.
De mob zal nu de hele tijd tegen de rots aan proberen te rennen waarna je meer tijd hebt om hem neer te halen.
Wel op blijven letten, want soms komt de mob toch op de rots terecht en dan pakt ie je als nog :)

Als je deze "glitch" niet wilt gebruiken kan je ook de difficulty slider naar links schuiven bij je settings.
Dan worden de mobs ook wat eenvoudiger.

Voor de rest, niet te diep het bos in gaan als je net begonnen bent 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ja, die "Glitch" heb ik inderdaad ook al een keer gebruikt. Ik vind het gewoon wat jammer dat je na een hoop levelen (en punten investeren in strength/agility) nog steeds zo ontzettend veel pijlen enz. nodig hebt om een mob neer te krijgen. Natuurlijk scheelt het wel wat voor mob je tegen je hebt. Een troll doet vaak veel pijn.
Alleen gisteravond kwam ik ook een lion tegen en die had mij in 5/6 halen ofzo kapot. Je hebt van te voren ook geen idee hoe sterk een mob is.

Desalniettemin geniet ik erg van het spel! Het is echt een gigantische grote open wereld waar je lekker door kunt reizen. Ik merk alleen dat je ongeacht wat voor karakter je hebt je toch ook altijd het nodige in magie moet investeren. Ook is het in het begin lastig enchanted wapens te gebruiken omdat je weinig mogelijkheden hebt deze op te laden, althans het is erg duur! Sowieso kost alles een hoop Ik heb nooit meer dan 1000goud... Maar goed, ik heb nu eindelijk de soul trap spell gekocht en moet nu nog van 22-25 met mijn mysticism level om hem te gebruiken (of illusion, 1 van de 2 weet even niet meer welke).

Eerst maar de mage guild recruitment afmaken, dan kan ik zelf dingen enchanten en daarna lekker als thief geld gaan verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:23:
Ja, die "Glitch" heb ik inderdaad ook al een keer gebruikt. Ik vind het gewoon wat jammer dat je na een hoop levelen (en punten investeren in strength/agility) nog steeds zo ontzettend veel pijlen enz. nodig hebt om een mob neer te krijgen. Natuurlijk scheelt het wel wat voor mob je tegen je hebt. Een troll doet vaak veel pijn.
Alleen gisteravond kwam ik ook een lion tegen en die had mij in 5/6 halen ofzo kapot. Je hebt van te voren ook geen idee hoe sterk een mob is.

Desalniettemin geniet ik erg van het spel! Het is echt een gigantische grote open wereld waar je lekker door kunt reizen. Ik merk alleen dat je ongeacht wat voor karakter je hebt je toch ook altijd het nodige in magie moet investeren. Ook is het in het begin lastig enchanted wapens te gebruiken omdat je weinig mogelijkheden hebt deze op te laden, althans het is erg duur! Sowieso kost alles een hoop Ik heb nooit meer dan 1000goud... Maar goed, ik heb nu eindelijk de soul trap spell gekocht en moet nu nog van 22-25 met mijn mysticism level om hem te gebruiken (of illusion, 1 van de 2 weet even niet meer welke).

Eerst maar de mage guild recruitment afmaken, dan kan ik zelf dingen enchanten en daarna lekker als thief geld gaan verdienen!
Azura's star is een side quest item. Soort van soulgem die je kunt vullen.
Summon monster, soultrap, doodmaken, en azura's star is gevuld voor gebruik.

Geld verdienen deed ik door appels te verkopen die spawnen op een assasin guild questline.
Ook was er een grot in de buurt van cheydinhall volgens mij, vol met bandieten die glass armor droegen.
Blocking en armor levelde ik links onder bij een fightersguild quest, waar je 5 ratten moet afmaken bij een mevrouw thuis. Die dingen doen haast geen schade, maar vallen best vaak aan.

Ik heb nu een lvl 44 character op mijn xbox, maar de lol is er wel vanaf. Hoe meer ik lvl'de hoe slapper ik werd. Stats gingen nu eenmaal niet verder als 100. Sloeg ik eerst een monster in een paar klappen neer. Nu moet ik er een "half uur" op inhakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Als je vanilla Oblivion speelt wordt de speler, naar mijn mening, veelste snel te sterk voor de mobs.
Daarom ben ik blij met mijn volledige FCOM setting (jammer dat het niet mogelijk is om te modden op de Xdoos) samen met Oblivion XP als leveling mod.

Mobs zijn in het begin echt heel sterk, meer dan drie ratten betekent voor mijn magiër dat ie heel hard moet gaan rennen, maar het geeft wel meer voldoening als je ze neerhaalt.
Als ik een Troll tegen kom of nog erger een Ballrog, dan wordt het helemaal krap :) Heel erg hard rennen en proberen de mob tegen te houden met slow traps werkt soms wel.

Durf zo niet te zeggen of MMM de pathfinding van de mods in dus verre aanpast dat de mobs je niet tot aan het einde volgen, maar ik heb weinig last van die eeuwige achtervolgingen.
Behalve bij die grote giants en Taurens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de mobs te sterk vind kun je de difficulty wat lager zetten, of het volgende doen wat voor mij erg goed werkt:
spoiler:
Zorg dat je alle mage guild recommendations hebt gehad zodat je eigen spells kan maken. Maak een spell met drain health die 100 health per seconde (dat is het max) draint. Op level 10 moet die ongeveer 2 seconden duren en vanaf level 15 ongeveer 4 seconde. Met die spell krijg je elke mob in 1-shot dood.

Melee combat is ook niet 1 van de sterke punten van Oblivion dus met spells wordt het al wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Ik kwam van het weekend mijn eerste Balrog tegen, al was dat nog een 'lesser' Balrog. Na hem geslacht te hebben kon ik ook nog mooi zijn Balrog Claymore overnemen, nu loop ik rond met een gigantisch vlammend zwaard dat fire damage 5ft on strike doet }) Erg handig als je gemobbed wordt.

Ik heb nu een lvl 15 warrior en speel FCOM. Wat ik wel raar vind, is dat je nu schijnbaar onbeperkt ringen en amulets kan dragen. Wel handig, ik loop nu rond met behoorlijke shield, reflect spell/damage, resist <type> etc. Je kan alleen niet twee dezelfde ring dragen, maar wel als ze in level verschillen (dus niet 2x shield 6%, maar wel een shield 4% en een shield 8%).

Toch moet ik zelfs nu nog weleens de difficulty lager zetten, vooral spectral warriors blijven lastig, want die levelen blijkbaar mee, ook in wapen skill (zodat ze opeens je wapen uit je handen slaan bijvoorbeeld :P ) En zonder een wapen met shock damage kom je niet ver bij die wezens. Gelukkig heb ik ook een Claymore of Shocks en een Ayleid staff met 70pt shock damage en 20% weakness to shock, dus dat helpt wel. Af en toe een Varla stone gebruiken om alle magic weapons weer op te laden is ook wel handig.

Tip voor geld: verkoop Welkynd stones, Varla stones en andere soulgem-achtige meuk in de Imperial City by Mystic Emporium. Deze betaald zeer veel geld voor deze items.

[ Voor 34% gewijzigd door Haan op 22-03-2010 12:29 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@Haan, het onbeperkt dragen van amulets / ringen is een setting die je kunt instellen bij de Bashed Patch.
Ik weet zo even niet welke tweak het was maar als je voor het bouwen van de Bashed patch de settings die aangevinkt naloopt kun je het vinden en uitzetten als je dit wilt.

Die Ballrogs zijn inderdaad erg mooi en droppen hele mooie zwaarden. Erg leuk om goblins mee te doorklieven ;)
De Spectral Warriors heb ik nog niet veel gezien. Zou je deze niet kunnen zappen met wat magie?
Midas Magic komt goed van pas in dat geval!

Welkynd Stones leveren inderdaad veel geld op, maar ik gebruik ze zelf voor de mod The Ayleid Steps.
De Welkynd / Varla Stones kan je dan gebruiken als transport middel.
Gebruik je een economy mod of niet Haan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Andiaen schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:57:
@Haan, het onbeperkt dragen van amulets / ringen is een setting die je kunt instellen bij de Bashed Patch.
Ik weet zo even niet welke tweak het was maar als je voor het bouwen van de Bashed patch de settings die aangevinkt naloopt kun je het vinden en uitzetten als je dit wilt.

Die Ballrogs zijn inderdaad erg mooi en droppen hele mooie zwaarden. Erg leuk om goblins mee te doorklieven ;)
De Spectral Warriors heb ik nog niet veel gezien. Zou je deze niet kunnen zappen met wat magie?
Midas Magic komt goed van pas in dat geval!
Spectral wezens zou je wel vaak tegen moeten komen als je in Ayleid ruins komt. Spectral Reavers zijn trouwens nog een tandje taaier dan Spectral warriors. Maar ze hebben een sterke weakness voor shock, dus als je geen mage bent, moet je zorgen voor een wapen met shock damage.
Welkynd Stones leveren inderdaad veel geld op, maar ik gebruik ze zelf voor de mod The Ayleid Steps.
De Welkynd / Varla Stones kan je dan gebruiken als transport middel.
Gebruik je een economy mod of niet Haan?
Ik gebruik FCOM, dus daar zit de Living Economy in verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zo, gisteren eindelijk zo ver gekomen dat ik dingen goed heb kunnen enchanten.

Ik speel een thief karakter. Ik heb een elven dagger en een dwarvish bow enchant met +15 health damage per strike, dat gaat erg lekker! Ik had nog geen great soulgems gevuld, (met welke creatures lukt dat?) dus moest ik het met common soulgems doen. Wat houdt die range in die je kan instellen tijdens enchanten? Dat heeft neem ik aan toch geen zin bij health damage op een wapen?

Ook heb ik er voor gekozen een aantal items met + intelligence te enchanten. Misschien vreemd als thief karakter, maar ik merk dat mijn magicka amount zeer laag is (100 op level 13!) Dus heb ik wel enchants nodig om dit wat op te krikken. Ik gebruik veel mysticism en illusion spells als thief.

Kan ik later ook weer enchanted wapens opnieuw enchanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:34:
Zo, gisteren eindelijk zo ver gekomen dat ik dingen goed heb kunnen enchanten.

Ik speel een thief karakter. Ik heb een elven dagger en een dwarvish bow enchant met +15 health damage per strike, dat gaat erg lekker! Ik had nog geen great soulgems gevuld, (met welke creatures lukt dat?) dus moest ik het met common soulgems doen. Wat houdt die range in die je kan instellen tijdens enchanten? Dat heeft neem ik aan toch geen zin bij health damage op een wapen?

Ook heb ik er voor gekozen een aantal items met + intelligence te enchanten. Misschien vreemd als thief karakter, maar ik merk dat mijn magicka amount zeer laag is (100 op level 13!) Dus heb ik wel enchants nodig om dit wat op te krikken. Ik gebruik veel mysticism en illusion spells als thief.

Kan ik later ook weer enchanted wapens opnieuw enchanten?
www.uesp.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hoewel de UESP wiki site een zeer grote schat aan info heeft toch nog wat vragen over enchanting:

Ik wilde laatst een boog maken met een absorb speed enchant om vijanden langzamer te laten lopen. Ik had echter het idee dat dit zeer weinig effect had ongeacht welke waarde ik invulde.
Wat wordt er wel beinvloed door absorb speed?

Ik heb nu een boog met frenzy gemaakt. Dit is echt heel erg handig tegen meerdere vijanden! Schiet op de sterkste vijand met de boog en hij slacht iedereen af en heeft aan het einde nog maar een beetje health over van het gevecht! Zeer nuttig :) Zeker nu ik eindelijk ook invisibility kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Die boog met Frenzy is wel een goed idee voor mijn nieuwe Khadjit Thief :) Ik hou er wel van om anderen het werk te laten doen!

Voor wat betreft je absorb speed enchant, voor zover ik weet doet de enchant precies wat hij zegt dat hij doet :)
Waarschijnlijk heb je weinig effect toegevoegd aan de absorb spreuk.
Heb je al geprobeerd een absorb Endurance spreuk of iets dergelijks erop te zetten?
Als je de endurance van een vijand flink omlaag haalt kan hij vanzelf moeilijker lopen en lastiger vechten vanwege het grote gewicht (Burden) dat op hem zit :)
Ik heb zelf weinig gebruik gemaakt van enchants dus het is even uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:02
Ik zou om vijanden langzamer te laten lopen je boog met Burden echanten. Dat werkt veel beter dan absorb speed.

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik zal eens proberen met burden.

Nog een vraag. Is het de moeite om de Thieves Den compleet te maken zodat er piraten komen die ik kan gebruiken voor "pillage and plunder" om een bron van inkomsten te hebben? Geen idee of je daar echt veel aan hebt, anders besteed ik mijn geld liever ergens anders aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat burden ook niet zoveel deed omdat burden de encumbrance van de vijand omhoog gooit maar een vijand bijna nooit over-encumbered raakt. Vaak save ik eerst een game, maak ik dan een zelfgemaakte spell/enchant, test ik het, en als het niks is reload ik gewoon de savegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn crashes weten op te lossen, misschien handig voor anderen met dezelfde problemen:
- WinXP 32 bit: crashes
- Win7 32 bit: crashes
- Win7 64 bit: geen crashes.

Misschien omdat Win7 64bit de volle 4GB gebruikt dat er geen crashes meer zijn. Alleen met afsluiten loopt het spel nu vast, maar dat is niet erg omdat het tussendoor nooit meer vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ik ben een tijd geleden overgestapt van 2GB ram naar 4GB en had een stuk minder crashes (OS = Vista64)

Het extra ram geheugen wordt niet gebruikt door Oblivion, aangezien Oblivion maximaal 2GB ram kan gebruiken. Wel helpt het bij het draaien van je OS en overige programma's en daar zit een leuk verschil in.

Als je de crashes niet meer wilt bij het afsluiten zou je kunnen zoeken naar de mod CleanQuit.
Een kleine plugin die op het moment dat je op exit drukt nadat je speelt het spel direct afsluit zonder crashes.
Enige nadeel is dat je niet terug kan naar het hoofdmenu, maar dan start ik het spel wel een keer opnieuw op.
Er zijn ook andere mods die hetzelfde doen, aangezien CleanQuit vrij oud is, maar die gebruik ik nu zelf niet.

Voor de FCOM gebruikers, CorePC (hoofd van het mod team van MMM) heeft aangegeven dat het team bezig is met de laatste tests voor de nieuwe versie van Unofficial FCOM update.

Kopie van de post van CorePC van bethforum;
The next UFCOM is major update, has the inventory items on many MMM Npcs and Creatures have been updated along with OOO has well, The MMM and Cobl team sparred nothing. Almost every single MMM creature or Npc has something new on them. If you use Cobl the items will be even better. Even the Dremora got something extra. Some creatures that did not have anything at all now do.

Alot more adjustment to leveledlist for balancing, some faction's adjustments, More stuff to balance the game out even more and hopefully finally get rid of crashes has well.
2 1/2 to 3 hours of gameplay with full fcom load is the norm before a ctd happens, if ctd does happen withing the first 30 minutes of gameplay.

A few more things if you read the mmm thread and last mmm thread you will get a hint has well.

oh yeah plus a MMM4OOO&FCOM - Slof Horses Complete + DLC Armor Plugin with OOO horses using slof textures and dlchorse armor ..

Corepc
Hij belooft minder crashes, ik denk dat iedere FCOM gebruiker er blij mee zal zijn _/-\o_
Al crasht Oblivion nog sporadisch als je het optimaliseert O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Andiaen op 13-04-2010 13:24 . Reden: quote gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Er is bestaat nochtans een fix om oblivion meer dan 2GB te laten gebruiken.
Helpt serieus ter preventie van CTD's

linkje: http://forums.bethsoft.com/?showtopic=1076274

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Azerty, heb je het zelf gebruikt en heeft het bij jou voor duidelijk minder crashes gezorgd? Ik heb al een tijdje geleden gelezen over deze tweak en lees wisselende reacties op het forum.

Zou wel interessant zijn als je een vast rondje met deze tweak zou kunnen maken en eentje zonder tweak om de verschillen te meten in FPS / geheugen verbruik / crashes.
Rondje in Imperial City en een sprint naar Anvil wordt vaak gebruikt voor dit soort tests.
(wel je speed ff aanpassen naar 100 anders duurt het even voor je rond bent :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Ik heb het geïnstalleerd gehad en het leek subjectief minder random crashes te geven voor mij.
Momenteel ben ik terug morrowind aan het spelen en het modden dus oblivion heeft plaats moeten ruimen :)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze mod schijnt ook goed te werken om het crashen bij het afsluiten tegen te gaan:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=22282

Het lijkt erop dat vooral OBSE de boosdoener is die voor de exit-crash zorgt. Ik zal vanavond de crashpreventer eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
LFS, Window Earle's Crash Preventer helpt gedeeltelijk, maar ik krijg nog steeds crashes bij het afsluiten als ik geen gebruik maak van CleanQuit.
Het crashen bij afsluiten komt veelal doordat oblivion en veelal mods verwijzingen maken naar verkeerde cellen (o.a. de beruchte dirty edits). FCOM had hier heel veel last van, maar is een aantal versies goed onder handen genomen en schoongemaakt waardoor het minder vaak crashed bij afsluiten.

Overigens is WECP wel een echte aanrader voor OBSE gebruikers want het scheelt weer een aanzienlijk aantal crashes. Iedere keer dat je het korte windows geluidje hoor (soms meerdere keer zeer snel achter elkaar) en je kan door blijven spelen, weet je weer waarom je het gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk eerlijk gezegd helemaal geen verschil met de crash preventer :(
Maar ja, de crash bij het afsluiten is wel te overleven natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Hier is een goede mod, Fast Exit 2, die wel zal helpen bij het crashen bij het afsluiten :*)

Andere zeer bruikbare mod van SkyRanger is Oblivion Stutter Remover, in ieder geval wat ik op het forum lees.
Ik ga het zelf morgenavond / zaterdag installeren want het schijnt heel goed te helpen.

Ff iets offtopics, maar wat is de gemiddelde FPS wat jullie krijgen bij een gemodde versie van Oblivion?
Ik draai een zwaar gemodde versie van Oblivion (FCOM, volle Unique Landscapes mods, Better Cities, QTP3R (wel geoptimaliseerd)) op een Q9450 2,66GHZ stock, 4 GB DDR3 ram en een 5870 1GB op een scherm met de schokkende resolutie van 1280x1024 :)

Stomme is dat Oblivion op gezette tijden (vooral in de buurt van water) naar beneden duikt naar de 15fps en soms zelfs onder de 10.
Zeer frustrerend vind ik zelf, zeker na al het optimaliseren met PyFFI, Tes4Edit wat ik al heb gedaan.
Ik weet dat het vergelijken met systemen van anderen appels met peren vergelijk is, maar ben toch nieuwsgierig :)

[ Voor 75% gewijzigd door Andiaen op 15-04-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn systeem heb ik advanced water van natural environments uit moeten zetten omdat het water vaak veranderde in een zandtexture. Misschien dat de water plugin niet helemaal 100 is en daardoor ook voor vertraging zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:30
Shodan schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:58:
Ik zal eens proberen met burden.

Nog een vraag. Is het de moeite om de Thieves Den compleet te maken zodat er piraten komen die ik kan gebruiken voor "pillage and plunder" om een bron van inkomsten te hebben? Geen idee of je daar echt veel aan hebt, anders besteed ik mijn geld liever ergens anders aan
Elke raid die je door die jongens laat uitvoeren levert je 100x je level aan goud op, met een maximum van 2k per keer (L20 en hoger). Dat is dus 2k goud per week waar je - afgezien van het geld dat je er in eerste instantie in steekt - in je zak steekt zonder er iets voor te hoeven doen. Verder zit er een redelijk goeie fence tussen die gasten, en is de rest wel eens nuttig omdat ze allemaal wel iets verkopen, en iets trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:18

MsG

Forumzwerver

Is het trouwens raar dat je na weer opnieuw installeren op een ander systeem met dezelfde uitbreidingen en patches (althans volgens mij zijn de patches hetzelfde) een foutmelding krijgt bij het laden van je 'oude' savegames dat er mogelijk objecten verdwenen zijn die wel in de savegame zaten?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:06:
Is het trouwens raar dat je na weer opnieuw installeren op een ander systeem met dezelfde uitbreidingen en patches (althans volgens mij zijn de patches hetzelfde) een foutmelding krijgt bij het laden van je 'oude' savegames dat er mogelijk objecten verdwenen zijn die wel in de savegame zaten?
Dan heb je niet alles geïnstalleerd zoals het was :) Ik krijg die melding ook als ik mods aan- of uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Als je Wrye Bash gebruikt kan je precies zien welke mods staan in je savegame (tabblad Saves).
Of je bent een mod vergeten te installeren of je hebt een mod geïnstalleerd en gedeïnstalleerd en dan kan er een stuk blijven plakken in je savegame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al die tijd toch nog maar even een reply. Ben erg druk de laatste tijd, dus uitgebreid rondklooien is helaas niet vaak een optie meer. Ik ben inmiddels wel wat verder gekomen :)
Andiaen schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:21:
Ik heb even gegoogled op "Tesnexus + RAEVWD " en dit is de 1e hit :P

Ik heb het zelf niet gebruikt, maar lijkt me de moeite waard om even naar te kijken.

Nog een quote van de maker van de mod Arthmoor, "You can also make an OMOD of this using OBMM if you wish, to make removal easier later if you want.
No DistandLOD folder is provided. In order to actually see the results of what you just did, you need to download TES4LODGen and run it."

Je kan er dus wel een OMOD voor maken, de mod is alleen "bainified" zodat Bain gebruikers de mod rechtstreeks kunnen gebruiken.
Bain gebruikt een speciale structuur om mods goed te kunnen lezen dus vandaar :)
Ik zou het OMOD script gebruiken uit de link hierboven.
Ja, ik had inderdaad zelf even kunnen Googlen :X Ik had alleen niet verwacht dat er een mod voor een mod zou zijn, maar uiteraard heb ik daarmee de modcommunity onderschat :P

Met die methode is het inderdaad gelukt, RAEVWD doet nu eindelijk wat het moet doen.
Was ik eerst nog vergeten Tes4LodGen te draaien, ik helemaal gefrustreerd dat het weer niet werkte. Laat op de avond frutten met software gaat soms ten koste van je concentratie ;) Maargoed, uiteindelijk werkt het dus zoals het moet werken :) Helaas gaat mijn processor dan wel onderuit tot op het niveau dat het niet echt lekker speelbaar meer is, terwijl het dat eerst wel was. Door heel selectief te zijn in wat ik aanzet en wat niet (alles zonder extra detail, alleen bepaalde dingen die je anders echt niet ziet aanzetten) blijft het redelijk speelbaar.

Helaas maakt dit wel erg duidelijk hoe dicht ik tegen het uiterste van mijn huidige setup zit. Oblivion is meestal goed speelbaar (op een enkele stad na) maar veel mods kunnen er niet meer bij. Ik wacht even af wat het nieuwe Leo platform doet over een week en wellicht dat ik dan ga upgraden :)

Bedankt voor de hulp hierbij in ieder geval *O*
Over QTP3 en Better Tilings,
Je load order is alleen belangrijk voor mods die plugins gebruiken (zoals RAEVWD).
QTP3 (FR) en Better Tilings gebruiken geen plugin file en hebben dus geen last van je loadorder. (Mocht Better Tilings wel een plugin gebruiken dan gaat dit niet op natuurlijk, ik gebruik het zelf niet dus durf het niet te zeggen).
Wat wel belangrijk is is de volgorde waarin je je mods installeert.
Aangezien je alles met OMODs hebt geïnstalleerd kun je ze eenvoudig uitzetten.
Ik zou beginnen met;
- (Un)Official Oblivion Patches (eerst de 1.2.44 patch daarna de onofficiële)
- QTP3 FR (na het aanmaken OBMM uitzetten en na het installeren hetzelfde doen!)
- Better Tilings
- RAEVWD
- BOSS
- Bashed Patch
- Tes4LodGen (anders zal RAEVWD niets doen ;-))

Vergeet tussen het maken en installeren van de OMODs OBMM niet uit te zetten.
Dit maakt het tijdelijk geheugen van OBMM leeg en dan loopt de installatie sneller / beter.
Zelf zet ik na iedere keer dat ik een OMOD maak of installeer OBMM uit en start ik het vijf seconden later weer op, maar ik ben ook een beetje bijgeloving voor wat Oblivion betreft O-)

Als je een melding krijgt over conflicterende textures dan kan dat zeker kloppen.
Better Tilings zal textures vervangen van QTP3 FR dus dat is normaal. Deze conflicten kun je accepteren.
Ik heb Better Tiling helaas nog niet aan de praat gekregen, wat ik ook probeer in welke volgorde dan ook. Inmiddels heb ik het idee dat het misschien ligt aan de exacte versie die ik gebruik. Ik kwam ergens tegen dat deze versie niet compatible zou zijn met Qarl's, maar dat kon ik verder niet verifiëren. Ik heb nu Better_Tiling_textures_for_Qarl_v1_11-6996. Welke versie exact gebruiken jullie?

O ja, ik heb trouwens de officiële patch voor Oblivion niet als OMOD geïnstalleerd maar gewoon zo. Ik was niet op de hoogte toendertijd dat het ook als OMOD kan. De onofficiële patch heb ik nog niet gebruikt, op één of andere manier vind ik de zwevende stenen die ik soms tegenkom wel charmant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
De officiële patch moet je ook niet als OMOD installeren :)

De unofficial patch moet je zeker installeren en dan niet alleen om zwevende stenen. Het haalt ook enkele crashes uit het spel en zorgt voor enkele fixes in scripts en quests.

Over Better Tiling, ik gebruik geen BT op dit moment. Met mijn huidige setup trekt Oblivion zich soms al krom (mijn processor is denk ik de bottleneck (2,66GHZ Quad)) dus ik ga me niet meer op de hals halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:18:
Over Better Tiling, ik gebruik geen BT op dit moment. Met mijn huidige setup trekt Oblivion zich soms al krom (mijn processor is denk ik de bottleneck (2,66GHZ Quad)) dus ik ga me niet meer op de hals halen.
En me dan afvragen waarom mijn arme oude P4 het soms niet meer trekt _O-

Heeft Oblivion trouwens multicore support? Voor zover ik lees bestaat het wel, maar moet het handmatig aangezet worden. Schaalt dat een beetje over 4 cores?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Vanuit de producent is er geen multicore support, er is wel een mod die het aanpast maar ik heb daar zelf geen ervaringen mee.

Het lijkt me trouwens niet echt geweldig aangezien Oblivion niet geschreven is voor multicore gebruik.
Je zou wel de 4gb adresser modificatie kunnen gebruiken. Dan kan je ipv de 2 gb bottleneck meer gebruiken, maar ook hier heb ik geen ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Heb gisteren ontdekt dat nvidia in zijn drivers anaglyph 3D ondersteunt oa in Oblivion.
zie ook: http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Discover_Main.html

Best wel geinig als je zo'n brilletje hebt, alleen jammer dat het letterlijk je fps halveert en dat je na anderhalf uur best wel wat hoofdpijn krijgt :/

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Andiaen schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:06:
Vanuit de producent is er geen multicore support, er is wel een mod die het aanpast maar ik heb daar zelf geen ervaringen mee.

Het lijkt me trouwens niet echt geweldig aangezien Oblivion niet geschreven is voor multicore gebruik.
Je zou wel de 4gb adresser modificatie kunnen gebruiken. Dan kan je ipv de 2 gb bottleneck meer gebruiken, maar ook hier heb ik geen ervaring mee :)
Toch gebruikt Oblivion wel mijn vier cores, alleen komt de totale cpu belasting vrijwel nooit boven de 30% uit, GPU is dus behoorlijk de bottle neck in mijn systeem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me trouwens af, zou het zin hebben om mijn videokaart te upgraden van een 9600 GT naar een snellere, bijv. een Ati 5770 (max. 150 euro)? Of is het spel te oud om daar veel voordeel uit te halen?
Rest van het systeem is een dual core 3.0 Ghz met 4 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:23:
Ik vraag me trouwens af, zou het zin hebben om mijn videokaart te upgraden van een 9600 GT naar een snellere, bijv. een Ati 5770 (max. 150 euro)? Of is het spel te oud om daar veel voordeel uit te halen?
Rest van het systeem is een dual core 3.0 Ghz met 4 GB geheugen.
Dat hangt er vanaf of je veel mods gebruikt of niet. Op zich denk ik dat het al wel een stukje strakker draait op een 5770, maar als je een beetje in de weer gaat met de nodige mods vraag je al heel snel meer van je systeem.

Dat is het mooie aan Oblivion, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Er zijn zelfs mods die helemaal niet bedoeld zijn om soepel te draaien, maar gewoon ieder systeem platleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo veel info over extra addons. ben een beetje een grote noob hiermee.

Ik koop morgen obliv + shivering isles en ga het installeren.

Welke addons raden jullie mij aan als beginner om erbij te doen? (wereld mooier maken of andere dingen)
Oook wat zijn de precieze stappen om de addons te installeren en werkend te krijgen (las hier namelijk veel moeilijke dingen over)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
Dat is hier al heel vaak in het topic beschreven... Neem eventjes de moeite en blader een paar pagina's terug zou ik zeggen...

Al kun je beter geen grote overhauling mod's installeren als dit je 1e keer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natural environments = beter bossen
Quarls Texture Pack 3 redimized en optimized (iets in die richting) = nieuwe high res textures
Darnified = crappy UI wordt vervangen

Meer heb je eigenlijk niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
voeg daar Unique Landscapes aan toe en als je levendige steden wilt Better Cities. Lever je wel wat in in FPS maar afhankelijk van je pc goed te behappen.

Zoiezo na het installeren en draaien van de officiële patches eerst de Unofficial patches draaien. Deze zijn voor alle mods inclusief Shivering Isles, beschikbaar op Tesnexus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de heldere uitleg, weet nu welke "addons" ik erbij wil.
Maar las ook dingen als "BOSS", "OBMM" en "OMOD" oid. Kan iemand mij helder en duidelijk uitleggen wat dat betekent, of ik het moet installeren of niet (eventueel linkjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dat zijn meer de 'advanced' technieken die je nodig gaat hebt als je veel (complexe) mods gebruikt. Ga eerst maar eens gewoon spelen, dan kan je later de grote mods installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het wel goed om vooral OMOD's te installeren die kun je ook weer makkelijker de-activeren als het niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ja OMOD's zijn wel een must als je mods gaat installeren en vooral het later verwijderen van eventuele mods bij bijvoorbeeld conflicten.

Ik heb een aantal pagina's eerder uitgelegd welke mods en programma's gebruikt worden. Als je een aantal pagina's terug kijkt zie je een vrij lange post van me waar in de meeste programma's beschreven worden.
De lijst is niet volledig, maar geeft je wel het inzicht wat je nodig hebt :)

Edit: Pagina 55 staat het betreffende overzicht.
Voor Unique Landscape zou ik je aanraden de Unique Landscapes Omod Compilation (Tesnexus.com kun je al de mods vinden die je nodig hebt)

[ Voor 18% gewijzigd door Andiaen op 20-05-2010 17:23 . Reden: Pagina nummer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:13:
Bedankt voor de heldere uitleg, weet nu welke "addons" ik erbij wil.
Maar las ook dingen als "BOSS", "OBMM" en "OMOD" oid. Kan iemand mij helder en duidelijk uitleggen wat dat betekent, of ik het moet installeren of niet (eventueel linkjes?)
Zoek in dit topic, zou ik zeggen. Zoals Andiaen zegt is het paar pagina's terug uitgelegd. Ook staat er ergens een omod-tutorial, etc.
De search is je vriend :)

Maar om even korte antwoorden te geven:
BOSS is een programmaatje dat je mods sorteert, zodat je minder conflicten en crashes hebt, OBMM is Oblivion Mod Manager, een utility de het makkelijk maakt om mods te installeren en verwijderen en OMOD is het 'bestandsformaat' waar je mods in kan downloaden (of zelf in om kan zetten) om makkelijker met OBMM te installeren en deïnstalleren.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 20-05-2010 17:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:15:
Ja OMOD's zijn wel een must als je mods gaat installeren en vooral het later verwijderen van eventuele mods bij bijvoorbeeld conflicten.

Ik heb een aantal pagina's eerder uitgelegd welke mods en programma's gebruikt worden. Als je een aantal pagina's terug kijkt zie je een vrij lange post van me waar in de meeste programma's beschreven worden.
De lijst is niet volledig, maar geeft je wel het inzicht wat je nodig hebt :)

Edit: Pagina 55 staat het betreffende overzicht.
Voor Unique Landscape zou ik je aanraden de Unique Landscapes Omod Compilation (Tesnexus.com kun je al de mods vinden die je nodig hebt)
las net je pagina 55 berichtje, ben er nu beetje over uit, ben een aantal dingen aan het downloaden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Ik heb het spel nu al een paar keer (uit)gespeeld.
Uitspelen lukt niet, dat weet ik, want ik kom soms weer nieuwe quests tegen in kleine villages, maar het meeste heb ik wel gehad.

Veel mods uitgeprobeerd, maar van mij mag er nu wel een TES V komen! Ben zeer benieuwd of de ervaring nog meer verbeterd kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst zitten dromen over de ultieme Elder Scrolls :) Een volledig tesselated wereld met materialen die door physics zich gedragen als echte materialen. In plaats van een cijfertje slijt gear ook zichtbaar en iedere keer op een unieke wijze, afhankelijk van waar het geraakt is. Maliënkolders waarbij ieder los ringetje gerenderd wordt en meedoet aan het physics model. Dynamische schade, want je kan dan ook exact bepalen waar een klap terecht komt. Destructable en movable terrain; je kan zand losschoppen en graven en als het regent loopt het echt over zaken in de wereld naar beneden om daar realistische plassen te vormen. Een geavanceerde speechengine zorgt er voor dat je niet iedere keer dezelfde zinnetjes hoort maar dat het iedere keer wat anders is en mensen reageren ook wat betreft de kleinere dingen realistisch op je (als je met je zwaart op een deur in staat te hakken gaan mensen vragen of je dat normaal vindt, dat soort werk).

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik ben bang dat het nog wel even duurt voor we zover zijn. Het gemene is dat vrijwel alles met huidige technieken te doen valt, alleen niet allemaal tegelijk en op die schaal.

Voorlopig zou ik heel blij zijn met een nieuwe TES met een uitgestrekter landschap à la Fallout, een visueel betere engine (wat ook gaat gebeuren, ze gebruiken geloof ik de nieuwe ID-engine) en vooral betere animaties, want dat blijft een zwak punt bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Leuke droom Camache, zo droomde ik gisteravond over een niet zeurende en spannende vrouw voor in de slaapkamer zonder gat in haar hand.

Ik denk wel dat jouw droom een hogere slagingskans heeft hoor!

Tot die tijd hou ik het wel bij Deadly Reflex + Unneccessary Violence :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:03:
Ik heb laatst zitten dromen over de ultieme Elder Scrolls :) Een volledig tesselated wereld met materialen die door physics zich gedragen als echte materialen. In plaats van een cijfertje slijt gear ook zichtbaar en iedere keer op een unieke wijze, afhankelijk van waar het geraakt is. Maliënkolders waarbij ieder los ringetje gerenderd wordt en meedoet aan het physics model. Dynamische schade, want je kan dan ook exact bepalen waar een klap terecht komt. Destructable en movable terrain; je kan zand losschoppen en graven en als het regent loopt het echt over zaken in de wereld naar beneden om daar realistische plassen te vormen. Een geavanceerde speechengine zorgt er voor dat je niet iedere keer dezelfde zinnetjes hoort maar dat het iedere keer wat anders is en mensen reageren ook wat betreft de kleinere dingen realistisch op je (als je met je zwaart op een deur in staat te hakken gaan mensen vragen of je dat normaal vindt, dat soort werk).

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik ben bang dat het nog wel even duurt voor we zover zijn. Het gemene is dat vrijwel alles met huidige technieken te doen valt, alleen niet allemaal tegelijk en op die schaal.

Voorlopig zou ik heel blij zijn met een nieuwe TES met een uitgestrekter landschap à la Fallout, een visueel betere engine (wat ook gaat gebeuren, ze gebruiken geloof ik de nieuwe ID-engine) en vooral betere animaties, want dat blijft een zwak punt bij hun.
Heb je een bron? Het enige wat ik heb gehoord zijn geruchten....

Project Offset zou namelijk ook de nieuwe elder scrolls zijn volgens geruchten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:11:
Leuke droom Camache, zo droomde ik gisteravond over een niet zeurende en spannende vrouw voor in de slaapkamer zonder gat in haar hand.
Die zit ook in die übertTES O-)
kbloem schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:53:
Heb je een bron? Het enige wat ik heb gehoord zijn geruchten....

Project Offset zou namelijk ook de nieuwe elder scrolls zijn volgens geruchten....
Dat hele verhaal van mij was pure fantasie hè, dat was hopelijk wel duidelijk. Het enige wat ik wel gehoord heb gaat over die engine, maar ik kan niet meer terugvinden waar ik dat gelezen heb. Wat ik me herinner is dat Fallout 4 nog op deze engine gaat uitkomen, maar TES5 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Daar doelde ik ook een beetje op. Had zelf niet over die engine gelezen...

Gisteren nog eens goed nagedacht over project offset. Zou wel kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu op Steam: The Elder Scrolls IV GOTY deluxe edition voor 8,50!

Alleen al voor de expansions de moeite wel waard. Al heb ik wel liever een cdtje

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 23:57
Is het misschien mogelijk dat die prijsverlaging voor de TES serie op steam een voorbode van een aankondiging zou kunnen zijn? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Docho schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:22:
Is het misschien mogelijk dat die prijsverlaging voor de TES serie op steam een voorbode van een aankondiging zou kunnen zijn? O-)
Het is een promotie voor de pre-order van Fallout 4 :) Fallout 3 en TES3 zijn ook in de aanbieding.

Maar ik heb helaas te weinig geld op m'n PayPal :( Weet niet hoe lang die aanbiedingen duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Docho schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:22:
Nee, Steam is gewoon goedkoop. Ik heb een paar maanden terug Dirt, Dirt 2, Fuel, Grid en ToCA Racedriver 3 voor 16 euro gekocht bij steam. Nog steeds geen nieuwe racegame van Codemasters uit.. Fantastische aanbieding!.

Net wel Oblivion gekocht overigens :D.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 11-06-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Camacha! Bedankt voor de tip zeg!! _/-\o_

Ik was al een tijdje op zoek naar FallOut3 GOTY-edition (goedkoopste leverancier levert voor 28 euro)
dus die ga ik nu snel binnen halen!

Voor degene die Oblivion GOTY editie kopen bij Steam, als je gebruik wilt gaan maken van mods en specifiek mods die Oblivion Script Extender (OBSE) gebruiken, het OBSE Team heeft een speciale Steam-versie van OBSE geschreven.
Zonder deze speciale versie zou je een hele boel mods niet kunnen gebruiken :-)
Let er dus wel even op dat je de goede versie download.

edit: voor FallOut3 is ook een script extender beschikbaar (ook voor Steam gebruikers)

[ Voor 10% gewijzigd door Andiaen op 11-06-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er verder geen beperkingen aan de Steam versie? Van dat soort verhalen word ik altijd een beetje huiverig. Ik heb op zich liever een cdtje, maar ik heb al een normale cd, voor die 8,50 ga ik niet lopen miepen met cdtjes.

Ik moet even wachten tot het geld op m'n PayPal account staat, ik hoop dat het nog op tijd is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Naar wat ik weet van de Oblivion versie werkt het nu hetzelfde.
Het probleem met de Steam versies "was" dat het programma gecodeerd is. Ik denk dat Steam er goed aan heeft gedaan om het OBSE / FOSE team toestemming te geven om een Steam versie van OBSE / FOSE te laten maken.

Ik ga van het weekend even lezen op het beth forum over Fall Out 3 steam versie, maar verwacht geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45
Zelf nu ook Elder Scrolls 3 & 4 gekocht, 3 had ik al op disc, 4 nog helemaal niet. voor respectievelijk €5 en €8,5 is dat een leuke aankoop en kan bij de enorme stapel 'games die ik nog steeds moet spelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50
Ligt het aan mij of is het installeren van alle mods behoorlijk ingewikkeld?

Ik ga daarbij overigens de lijst van leonpwner1 af, aangezien dat op de goede volgorde zetten ook niet triviaal is of zo :?

OBMM: dode link. Via Google kom ik op tesnexus, en aangezien er vandaag nog gereageerd is daar gok ik dat 1.1.12 de nieuwste versie is?
OOO: 'Dode' link, moet registreren om te downloaden, nieuwste versie is geen full installer maar patch op een oudere
Martigens Monster Mod: Oude versie (Nu is de TS redelijk oud, dus dat is wel te verklaren)
CM Partners: Staat niet in de TS, en als ik de comments lees heb je dan een aantal NPCs die met je meerennen en helpen, maar die ook je inventory leegstelen oid? Denk niet dat ik die ga gebruiken :)
HorseCombatMaster: Kan ik eigenlijk niks over vinden?
Inventory Tracker: Kan ik niks over vinden?

Daar ben ik maar gestopt :P Ik denk dat Curse me verwend heeft, maar daar is het gewoon klik-klik-klaar, en ook andere programma's (niet-games) zoals Firefoxmaken het erg simpel.

Ik speel Oblivion al een tijdje op de PS/3, nu de Steam-aanbieding gekocht, maar ik denk dat ik gewoon (grotendeels) vanilla Oblivion ga spelen ipv The Full GoT Experience (tm)(r) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Paul op 12-06-2010 14:55 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

De informatie in de TS is hopeloos verouderd dus daar moet je niet naar kijken. Je moet in dit topic een beetje de pagina's van afgelopen paar maanden terugbladeren, daarin is meerdere malen uitgelegd hoe je te werk moet gaan als je de grote mods (waarbij FCOM eigenlijk dé must-have is) wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God, wat moet je veel gegevens opgeven voor Steam. Ik ga morgen eerst wel eens de TOS doorlezen of ik die ook anoniem kan maken.

Misschien is het trouwens een idee een keertje een nieuwe up-to-date TS te maken, met kort alle relevante informatie? Nu krijg je erg vaak dezelfde vragen opnieuw en opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Inderdaad openingstopic is vrij waardeloos.

Voor wat betreft het installeren van mods, lees op pagina 55 / 57 mijn post even. Hier staat een overzicht met programma's en mods die je kan gebruiken.

En ja, als je Curse gewend bent is dit wat lastiger. Modden van Oblivion is niet zo maar klikken maar als je er even door heen prikt ben je er zo klaar mee.

Voor wat de mods betreft die je noemt, OBMM versie 1.12 is zo ongeveer de laatste versie. Tesnexus heeft altijd de laatste versie dus dan zit je goed.
OOO + MMM (al kan je dan beter voor FCOM gaan!), er is een heel eenvoudig guide om deze mods te installeren met up-to-date links naar de juiste mods.

Ik kopieer zo mijn modlijst nog een keer, misschien een idee om dit topic te sluiten en een nieuwe openingspost te starten?
@Dustpox:

U vraagt, wij draaien --> installatie pakket voor vereenvoudigde installatie van MMM / FCOM

Als ik thuis ben zal ik nog even kijken of ik mijn eerste ontmoeting met de Ballrog nog terug kan halen.
Ballrog komt ook van MMM. Als je veel mods gaat gebruiken

Zelf zou ik niet meer zonder FCOM willen spelen.

Nog even een paar links zodat de meest gebruikte tools bij elkaar staan:

*Unofficial Oblivion Patch
Dit is zonder twijfel de allereerste mod die je moet installeren. Zelfs als je geen mods gaat gebruiken is deze "mod" nog belangrijk!
In Oblivion zijn verschillende fouten ontdekt die niet gerepareerd worden door de medewerkers van Bethesda.
Deze modders hebben een monsterklus verricht door alle kleine en grote fouten van Oblivion te repareren.
Denk hierbij aan deuren waar licht door heen schijnt en vijanden die ineens door een gat in de grond vallen (gaten in de tileset) als kleine foutjes zoals zwevende rotsen / bomen en watervallen waar water door de stenen heen stroomt in plaats van er overheen.

De mod wordt momenteel weer bijgehouden door een gerespecteerd modder (deze modder heeft MMM en gedeeltelijk FCOM onder zijn hoede genomen).

Nogmaals, echt het allereerste wat geïnstalleerd moet worden na het installeren van de officiële patches _/-\o_

*Oblivion Mod Manager
Dit programma helpt bij de installatie van mods.
Wanneer je mods over je bestaande Oblivion installeert worden sommige originele bestanden soms overschreven. OBMM zet je nieuwe mods over de originele installatie heen zonder bestanden te overschrijven.
Hierdoor kun je eenvoudig mods deïnstalleren en opnieuw installeren zonder dat je spel vastloopt.

*Better Oblivion Sorting Software (BOSS)
Programma hoeft niet geinstalleerd te worden. Het programma sorteert je mods automatisch aan de hand van meegeleverde database. Het voorkomt een groot deel van de vastlopers bij het opstarten en een aantal crashes bij het spelen.

* Wrye Bash
Wrye Bash is een zeer uitgebreid programma waar mee een gebruiker eenvoudig kleine aanpassingen aan het spel kan doorvoeren. Zo kan je bijvoorbeeld de respawn timer die standaard ingesteld staat op drie dagen aanpassen naar een willekeurige tijd bijvoorbeeld zeven dagen (let wel op, het aanpassen maakt je savegames mogelijk groter).

Wrye Bash maakt gebruik van een nieuwe plugin file, de zogeheten Bashed Patch.
Deze plugin (bashed patch.esp genaamd) is in het begin een lege plugin waar niets aan informatie in staat.
Het is aan de gebruiker en zijn / haar modlijst om deze plugin te vullen. Het lijkt nu moeilijk, maar vrijwel alles wordt automagisch gedaan :*)

Om te weten hoe Bash werkt is het eerst belangrijk om te weten hoe Oblivion mods in leest.
Grof gezegd hanteerd Oblivion een simpele regel qua mods, de mod die als laatste een bepaald item / quest / npc wijzigt voert de wijzigingen door.
Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Voorbeeld werkwijze Oblivion en Mods
Mod A voegt een rode wolventand toe aan de droplist van de groep "wolven" in Oblivion.
Iedere keer als de speler een wolf neer haalt heeft de speler x% kans op een rode wolventand.
Dit geeft de volgende loadorder;

Oblivion.esm (main file)
Mod A.esp (Rode wolventand)

Vervolgens wordt er een tweede mod, Mod B, aan het spel toegevoegd.
Mod B voert verschillende wijzigingen door, waaronder een blauwe wolventand aan alle wolven in Oblivion.
De loadorder wordt nu;

Oblivion.esp (main file)
Mod A.esp (Rode wolventand)
Mod B.esp (Blauwe wolventand)

Oblivion zal altijd de laatste wijzigingen als leidend beschouwen. In dit geval zal de rode wolventand uit Mod A overschreven worden door de blauwe wolventand van Mod B.
Kortom, de rode wolventand zal niet beschikbaar zijn voor de speler.

Hoe werk de Bashed Patch?
Veel mods (waaronder de befaamde modcombo FCOM) vereisen communicatie tussen de verschillende mods in de modlijst. Wrye Bash scant de mods die jij als gebruiker gaat gebruiken via je load order en zoekt hierbij naar "Tags". Deze tags zitten veelal direct in de mods zelf verwerkt :P wees dus niet bang.
Vervolgens kan de speler de Bashed Patch opnieuw opzetten door met de rechtermuisknop op de Bashed Patch te drukken. Het commando hiervoor is "Rebuild Bashed Patch".

Automatisch Tags toevoegen
Sinds een tijdje is Wrye Bash in staat de tags automatisch op te halen uit BOSS.

Hoe werkt dit voor de gebruiker?

- Na het downloaden van de mod installeer je je mod met OBMM door middel van een OMOD
Dit doe je via "Create" in OBMM en dan "Add Archive".
- Na het installeren van de mod kopieer je de files van BOSS naar je naar de folder Oblivion/Data.
Dit is de map waar je plugins in staan. Vergeet niet de laatste BOSS database van Tesnexus.com te halen!
- Vervolgens druk je op BOSS.bat (niet de execute, want dan krijg je geen tekst file te zien :))
- Lees de tekst file en volg de instructies.
- Sluit de BOSS tekst file en open Wrye Bash. Het bestand kan je terugvinden in Oblivion/Mopy/Bash.py
- Start Wrye Bash op en merk dat Bash aan het scannen is (duurt slechts enkele seconden)
- Klik met je rechtermuis op de Bashed Patch en gebruik het "Rebuild" commando.
Je hoeft zelf geen wijzigingen door te voeren, aangezien Bash al rekening heeft gehouden met je modlijst :)
(Als je geen Bashed Patch in je modlijst ziet, ga dan even naar de Mopy map en zoek daar naar de Bashed Patch plugin -> Bashed Patch.esp
Deze plugin moet je kopiëren naar de Oblivion/Data folder.

* Oblivion Script Extender - wordt gebruikt voor veel verschillende mods, eenvoudig in gebruik. Alleen niet vergeten Oblivion voortaan op te starten via OBSE launcher die erbij staat :) Site ziet er een beetje primitief uit, het programma is echter een must :)

*Windom Earle's Crash Preventer
Een van de plugins die gebruik maakt van OBSE. Deze plugin wordt helaas niet meer geupdate. Niettemin zorgt het ervoor dat het aantal fatale crashes (vastlopen en Crashes To Desktop) teruglopen.
Iedere keer als Oblivion een fout tegen komt hoor je een standaard windows geluid. Gelukkig loopt je spel niet vast en kun je rustig door gaan.

Gebruik deze plugin al een hele lange tijd en het is echt een aanrader voor iedere PC speler.

*Tes4LodGen
Dit tooltje genereert de achtergrond (LOD-files) als je naar een object in de verte kijkt.
Zo wordt een berg niet meer de kale bedoeling als bij vanilla Oblivion, maar zie je nu verschillende bomen, rotsen en af een toe een ruïne.

*Tes4Edit
Deze tool geeft onder andere inzicht in conflicten tussen verschillende mods en nog belangrijker, kan sommige conflicten oplossen. Hier is een link naar de Tes4Edit Guide. Deze "dirty edits" in mods worden veroorzaakt door de construction set en kunnen crashes geven.
Al met al verwijdert Tes4Edit deze dirty edits en reduceert het aantal crashes aanzienlijk.

Zelf gebruik ik alle bovenstaande programma's al meer dan een jaar zonder problemen.
Ik zou Oblivion niet meer spelen zonder deze programma's en mods _/-\o_

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft :9
Zo niet, dan heb ik voor mezelf een plek waar ik alle links weer terug kan vinden 8)
Ik heb een aantal links vervangen naar het nieuwste topic. Ik heb ze nog niet allemaal nagelopen want daar heb ik nu geen tijd voor, maar ik pas ze aan wanneer nodig.
Als je iets niet kan vinden, zoek dan even op het officiële Bethsoft forum --> Oblivion --> Mods.
Meeste programma's zoals Wrye Bash / Boss / OBMM zijn te downloaden van Tesnexus.com.
OBSE is te downen van de site van TimeSlip

[ Voor 83% gewijzigd door Andiaen op 14-06-2010 09:53 . Reden: Toevoegen programma's / mods ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andiaen schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:40:
Ik kopieer zo mijn modlijst nog een keer, misschien een idee om dit topic te sluiten en een nieuwe openingspost te starten?
Op zich wel een okee idee. Zullen we dan nog even met z'n allen brainstormen wat we er nog meer in de nieuwe openingspost kunnen zetten?

Zoals bijv must-have-mods (een vraag die veel voorbijkomt) en misschien wat andere tips?

Misschien een idee om dan mods in te delen in categorietjes? Grafisch, quests, UI, overhauls, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Dat is wel een goed idee Anandus.

Ik denk overigens dat we zo'n dergelijke layout niet zelf hoeven te maken, op het Beth forum staan een aantal mod verzamelingen die we kunnen gebruiken.
Ik zal van het weekend (misschien vrijdag al) even kijken naar een nieuwe layout.
Lijkt me een goed idee als jij, ik, Camache en Haan toegang krijgen tot de openingspost want dan kan het goed bijgehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dit is ook en vreselijk handig handvat: http://devnull.sweetdanger.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Lijkt me ook een prima idee om een nieuw deel te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Jammer dat de site van DevAKM niet echt up-to-date is :-) wel een goede site om wat meer algemene info te lezen! De beste man is een paar maanden weer vader geworden en werkt nu niet tijdelijk niet aan FCOM.
Vandaar de Unofficial Updates die door CorePC (vervangend leider) zijn opgesteld.

Ik zal dit weekend een overzicht met belangrijke links opzetten. Als jullie (Haan, Anandus, Camache en andere die zich geroepen voelen O-) ) me kunnen helpen met een een goede opzet met gecategoriseerde mods, ik ben niet zo heel erg creatief.

Een idee voor een opzet is al een goede start, ik zou zeggen, laat het spammen beginnen!

[ Voor 13% gewijzigd door Andiaen op 14-06-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFFFFUUUUUUU!

Staat eindelijk het geld op m'n Paypal account, is de aanbiedingen weer voorbij. Gewoon weer 25 euro neerleggen dus.

Jammer dan. Dan zoek ik 'm wel op disc.

Edit: ik heb de gewone disc versie nu dus, hoeveel zeggen jullie dat de GOTY editie extra waard is?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 01:05:
Jammer dan. Dan zoek ik 'm wel op disc.

Edit: ik heb de gewone disc versie nu dus, hoeveel zeggen jullie dat de GOTY editie extra waard is?
GOTY is vrijwel nergens meer te koop. Dus óf Shivering Isles in de winkel kopen (is hier en daar nog wel te vinden) én de DLC bij Bethesda (inclusief KotN), ofwel de GOTY Deluxe Edition op Steam kopen (zo duur was ongeveer mijn retail GOTY ook, en op Steam krijg je als extraatje de officiële DLC er ook nog eens bij die je anders nog los bij Bethesda zou moeten kopen). Enige voordeel van de retail versie t.o.v. de Steam versie is dat je minder gezeik hebt met mods (volgens mij).

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 15-06-2010 07:50 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:55:
[...]
Op zich wel een okee idee. Zullen we dan nog even met z'n allen brainstormen wat we er nog meer in de nieuwe openingspost kunnen zetten?

Zoals bijv must-have-mods (een vraag die veel voorbijkomt) en misschien wat andere tips?

Misschien een idee om dan mods in te delen in categorietjes? Grafisch, quests, UI, overhauls, etc?
De enige musthave is eigenlijk de Unofficial 1.3 patch, omdat deze geen wijzigingen doorvoert die het spel "veranderen".
Misschien kunnen de mods ingedeeld worden naar het type wijziging dat ze doorvoeren? Ook omdat er zo ontzettend veel mods zijn.

Must-have: Unofficial 1.3 patch. Darnified UI (is al subjectief)
Cosmetisch: Natural Environments, QTP3 Redimized Reduced, Color map, Texure Line of Sight mod
Gameplay wijzigingen: FCOM, etc. (heb ik geen ervaringen mee)
Gameplay enhancing: Better Mercantile (zodat je niet 200 arrows los hoeft te verkopen)
Misc: BOSS, OBMM
Obsolete: Qarl texture pack, alle versies behalve Redimized Reduced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Bedankt LFS voor het overzicht!

Ik zal het meenemen voor het nieuwe topic. Het zal nog wel even duren voor het er is overigens.
Als je in de tussentijd ergens tegen aanloopt, laat het even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Ik ben het helemaal eens met lfs.
Alhoewel ik het wel handig zou vinden dat de mods die er staan allemaal tegelijk uit te voeren zijn.
Op dit moment heb ik veel te veel mods in mijn TES4 zitten. Ook mods die het spel veranderen.
Denk dat ik lekker opnieuw ga beginnen (was toch niet zo ver) en dan alleen de uiterlijk mods inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Dacht er nog eens aan om oblivion te spelen en dan ook FCOM te proberen. Maar wat een waslijst om dat te installeren. Echt plug and play is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 07:49:
GOTY is vrijwel nergens meer te koop. Dus óf Shivering Isles in de winkel kopen (is hier en daar nog wel te vinden) én de DLC bij Bethesda (inclusief KotN), ofwel de GOTY Deluxe Edition op Steam kopen (zo duur was ongeveer mijn retail GOTY ook, en op Steam krijg je als extraatje de officiële DLC er ook nog eens bij die je anders nog los bij Bethesda zou moeten kopen). Enige voordeel van de retail versie t.o.v. de Steam versie is dat je minder gezeik hebt met mods (volgens mij).
Intarwebz is your friend? Vast wel iemand die van z'n GOTY af wil. Maar zeg je nou dat er extra officiële content buiten de GOTY is? Lekker dan, zo'n GOTY is toch meestal een verzamelwerk van alles dat officieel met het spel te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens de site van Bethesda zitten Shivering Isle en KotN er ook in.
KotN bevat ook de mini DLC's voor Oblivion. Dus voor zover zit alle officiele meuk er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Is het niet zo dat zowel KotN en Shivering Isle de mini dlc "Fighters Stronghold" niet bevatten?
Ik kan het zo snel niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je hebt gelijk. Sterker nog, the GOTY editie bevat ook niet de DLC. Alleen Shivering isles en KotN.
Ik heb ze dus los en blijkbaar dan ook geen Fighters Stronghold.
Zal het thuis nog eens bekijken. Want ik heb er nooit op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:49:
[...]
Tip: Maak een backup van het een en ander (alle omod's, de load-order (olod), etc.), dan hoef je een volgende keer als je Oblivion ooit verwijderd hebt en weer installeert niet al dat gezeik weer te doen :)
Wat is een makkelijke manier om een backup te maken? Ik wil een fresh install doen, vandaar. Ik heb niet al teveel mods, maar daar zitten wel een paar ESPs tussen (alle officiële DLCs), en ik gebruik Francesco's. Kan ik (bijvoorbeeld) de loadorder exporteren, de gehele gamefolder backuppen, fresh install doen, Oblivion installeren, OBMM installeren, load order importeren, gamefolder terug kopiëren, en spelen? Of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Gehele folder kopiëren en backup noemen gaat gewoon.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik neem aan wel eerst installeren in verband met het register, en OBMM ivm load order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu met m'n derde playthrough bezig en moet zeggen dat het spel wel heel makkelijk wordt als je goed oplet met levelen. Ik heb als eerste endurance naar 100 gebracht want dat heeft invloed op elk level wat daarna komt (+10% health elk level). Ik ben nu iets van level 38, de meeste levels heb ik voor +4 of +5 modifiers gezorgd.
Ik heb 85 armor, 68% reflect damage, 66% spell absorption, 95% spell efficiency en het spel wordt dan echt te makkelijk. Misschien dat ik toch maar wat damage reflect en spell absorption eruit gooi en dat vervang door 2x50 magicka. Ook wel leuk is dat ik een sprong van dive rock overleef met 1/4 of 1/3 health over.

Ik moet wel zeggen dat mijn tankmage custom class enorm goed gelukt is omdat ik kan blijven tanken, mezelf healen, en daarnaast nog genoeg damage doen met goldbrand/umbra en custom destruction spells. Een gevecht op 100 difficulty wordt lastig (vooral Wraiths) en duurt minutenlang maar een custom healing spell + Escutcheon of Chorrol + 66% spell absorption doet wonderen.

Gelukkig heb ik na 200+ uur nog geen voet in Shivering gezet, Knights of the 9 nog niet gespeeld en de Mage guild nog niet helemaal uitgespeeld dus ik heb zelfs nog genoeg nieuwe content over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
En dan zeg je dat het een beetje makkelijk wordt :) het klinkt alsof je een uber class hebt gecreëerd zonder enige vorm van beperkingen.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar dan kan je spel wel heel erg makkelijk worden. Heb je al een keer geprobeerd met een FCOM setting te spelen of een ander soortgelijke setting? Bijvoorbeeld FCOM + OB XP erbij?
Dat maakt het wel een stuk lastiger vind ik zelf, maar wel een heel stuk leuker.

Niettemin heb je wel gelijk hoor, het gaat erom dat je er lol in hebt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal FCOM eens proberen alleen hoor ik wat gemixte meningen daarover. Ik denk dat ik gewoon wat minder goeie items moet equippen voorlopig. Nu ff FCOM opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest mezelf op een gegeven moment in gaan houden bij Fallout om te voorkomen dat het té makkelijk werd of juist alleen irritant in plaats van moeilijker. Gelukkig ben ik daar bij Oblivion nog niet aan toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond wat screenshots gemaakt met al mijn mods aan (opklikken voor groot). De volgende mods zijn zichtbaar in de screenshots:
  • Natural environments (incl. water, weather, habitat en vegetation)
  • Really Almost Everything Viewable When Distant (RAEVWD)
  • Landscape LOD Texture Replacement
  • Darnified UI
  • QTP3R 1.0 patched
Afbeeldingslocatie: http://www.init0.nl/oblivion/ScreenShot7-small.png
LOD textures (betere grond textures in de verte) en RAEVWD (meer objecten zichtbaar in de verte).

Afbeeldingslocatie: http://www.init0.nl/oblivion/ScreenShot8-small.png
Hier zie je goed het effect van QTP3R als je naar sneeuw op de grond kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.init0.nl/oblivion/ScreenShot11-small.png
Een mooi uitzicht wat de FPS drasitsch verlaagd (vooral door RAEVWD)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ziet er inderdaad mooi uit LFS!
Ik neem aan dat je de ini getweaked hebt en Tes4LodGen gebruikt hebt?

Ik zal eens een screenshot maken vanaf de Tovenaars Toren met QTP3R / Unique Landscapes / RAEVWD en viewdistance maximaal getweaked. (Tweaken ga ik in ieder geval proberen :))

Oblivion ziet er na al die jaren nog steeds goed uit naar mijn mening (met mods dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk geen ini getweaked, alleen iets aangezet om screenshots mogelijk te maken. Na het installeren van RAEVWD moet je wel Tes4LodGen draaien anders werkt het niet. De grafische settings staan verder allemaal op max.

Afbeeldingslocatie: http://www.init0.nl/oblivion/ScreenShot12-small.png
Dit is vanaf de "tovenaars toren". Cloud Ruler Temple is normaal gesproken niet zichtbaar zonder RAEVWD.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Wat voor hardware heb je? Bij mij is de grote limiet de inmiddels zwaar verouderde Radeon X1950 pro, maar ik mag van mezelf pas een nieuwe kopen als ik ben afgestudeerd :P (ik ken mezelf een beetje O-) ). Tot die tijd draai ik maar geen texture mods, want de graka heeft het al zwaar genoeg, terwijl m'n quad-core i750 gewoon uit z'n neus staat te vreten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E8400 (2x3.0Ghz) processor en een 9600GT met 512 MB. Maar deze screenshots vragen wel het uiterste hoor. Zonder RAEVWD is het allemaal prima te spelen, Qarls texture redemized en repacked heeft bijna geen impact op de framerate. Everything visible geeft bij mij de bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Als je de ini een beetje tweaked kun je wat verder kijken (al is dat wel ten koste van de FPS).
Ik geloof dat Sky-ranger's Stutter Remover een mogelijkheid had om dit in het spel aan te passen, maar weet het niet zeker.

Streamline heeft zoiezo de mogelijkheid om de view distance aan te passen.

@Haan; ik gebruikte voor heen een 4850 512mb stock om Oblivion te draaien met QTP3R en die liep kielekiele op sommige momenten in combinatie met Better Cities.
Nu ben ik overgestapt naar een 5870 1gb met mijn zeer beperkte resolutie van 1280x1024 (19" scherm gaat over een maandje vervangen worden hoop ik), maar ik merk niet zo heel veel verschil.
Het spel loopt wel wat beter omdat de pc nu meer videogeheugen heeft, maar niets drastisch.
Mijn Q9450 komt nooit boven de 40% uit als ik Oblivion speel dus dat kan ook het probleem niet zijn.

Wil alleen even zeggen dat upgraden van hardware voor Oblivion vrij weinig zal uitmaken :)
Oblivion maakt geen / slecht gebruik van multicore processoren, helaas.

Al zal een upgrade van je videokaart wel wat meer winst opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Mijn graka heeft nu maar 256MB geheugen, zonder texture mods zit videomem vaak al op 300MB..

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.