Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeMouse schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:41:
Ik heb de OOO self-installer gebruikt (waarvan ik dan toch uit mag gaan dat die alles installeert?)
Verder heb ik ook de manual-installation gedaan (waarvan ik dan toch vanuit mag gaan dat ik een complete versie krijg? als ik het bij tesnexus download?).
Een omodje maken is toch handiger (er is toch een omod-ready-versie?)
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:45:

[...]
Wil het wel eens meemaken met alle brute Mods zoals MMM enz, jullie helpen mij dan wel he als het zover is met de installaties :P
Uiteraard.
Al staat het hier ook heel goed uitgelegd: http://devnull.sweetdanger.net/convergence.html
Kaboom :Y)

En dan vooral deze beginners howto _o_
http://devnull.sweetdanger.net/fcominstall.html

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 14-02-2010 12:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Hmmm, ik heb Oblivion geïnstalleerd met FCOM en de guides van devnull hierboven gevolgd, maar het spel wilt niet opstarten.

Eerst heb ik alle goede mod's geactiveerd, vervolgens BOSS gedraaid, een bashed patch gemaakt, en vervolgens die patch geactiveerd en op de juiste plaats gezet met BOSS. Ook start ik het spel via obse.exe.

Hier een screenshot van m'n modlist:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakplanet.net/order.png

Iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 14-02-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om te beginnen de bashed patch als laatste zetten.
BOSS is niet onfeilbaar, het loont vaak om het even met de hand nog na te lopen.

Ook zou ik beginnen met een 'skeleton-opzet', dus alleen de dingen van FCOM. Dan kijken of het werkt. Daarna weer wat dingen erbij, kijken of het werkt, etc.
Zo kan je zien waar het aan ligt.

Als je eenmaal de juiste setup hebt de volgorde exportere en ergens opslaan, voor een andere keer :)

Zoveel dingen in een keer doen is bijna altijd vragen om problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 15-02-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

anandus schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:09:
[...]
Een omodje maken is toch handiger (er is toch een omod-ready-versie?)
Geen idee of een omodje handiger is. Nog nooit mee gewerkt :)
Sterker nog "vroegah" was dat er volgens mij niet eens (ja, zo lang geleden dat ik oblivion heb gespeeld) want ik had er serieus nog nooit van gehoord. Dus ik zou niet eens weten hoe of wat zodra iemand over omods begint en zag de bui al hangen, want ik ben van het "pak uit in data map", "vinkje in data files bij opstarten", niet meer naar omkijken.
Alles complexer dan dat is me teveel gedoe voor een mod en de obmm is er alleen om ervoor te zorgen dat hij ook daadwerkelijk bepaalde mods eerst laad (want AWS Shivering Isles laden voor hij daadwerkelijk de Shivering Isles inlaad vind hij blijkbaar niet leuk :P)

Maar het probleem is opgelost, bleek een corrupte download geweest te zijn.

EDIT:
Mijn mod lijstje is ook nog niet de helft van wat er zojuist gepost is door Avalaxy. Als het nu net als met Baldur's Gate zo zou zijn dat de hoeveelheid mods die ik draai bijna meer ruimte in beslag zou nemen dan het spel zelf dan zou het voor mij de moeite zijn iets meer uitzoekwerk te verrichten naar "complexe" methodes ;) Op dit moment met die 6 mods die ik draai is het me de moeite niet om iets anders aan te leren dat ik nooit ga gebruiken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MazeMouse op 15-02-2010 07:28 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

@Avelaxy: je moet vooral _exact_ doen wat er in de FCOM Guide staat. bij mij mislukte de eerste keer ook omdat ik dat niet deed. verder gebruik je de omod manager om omods te activeren, daarna BOSS voor de volgorde. kijk ook goed naar de output daarvam of alles goed is. daarna in Wrye Bash aan de slag. let er goed op dat je geen rode mods hebt, dat zijn mods die afhankelijk zijn van een andere mod, maar die jij niet geinstalleerd hebt. gebruik je die toch, zal Oblivion niet starten. als het goed is heb je na het volgen van de guide een lijst met groene mods en kan je gaan spelen. ik zal als ik achter m'n pc zit een screenshot posten van hoe het er bij mij uitziet

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeMouse schreef op maandag 15 februari 2010 @ 07:24:
[...]

Geen idee of een omodje handiger is. Nog nooit mee gewerkt :)
Sterker nog "vroegah" was dat er volgens mij niet eens (ja, zo lang geleden dat ik oblivion heb gespeeld) want ik had er serieus nog nooit van gehoord.
Omods zijn er, geloof ik, sinds ongeveer een jaar na Oblivion, misschien wel minder.
Dus ik zou niet eens weten hoe of wat zodra iemand over omods begint en zag de bui al hangen, want ik ben van het "pak uit in data map", "vinkje in data files bij opstarten", niet meer naar omkijken.
Alles complexer dan dat is me teveel gedoe voor een mod en de obmm is er alleen om ervoor te zorgen dat hij ook daadwerkelijk bepaalde mods eerst laad (want AWS Shivering Isles laden voor hij daadwerkelijk de Shivering Isles inlaad vind hij blijkbaar niet leuk :P)
Met omods zit alle data die je in de map uitpakt in een bestandje. Als je een omod activeert wordt die data in de /data-map geplaatst en wordt er precies bijgehouden welke bestanden dat zijn. Als je een omod weer deactiveert, dan weet OBMM precies welke bestanden er weer uit de /data-map verwijderd moeten worden.

Je kan dus heel makkelijk mods installeren en deïnstalleren zonder dat je zelf in de /data-map bestanden hoeft te plaatsen en verwijderen.
EDIT:
Mijn mod lijstje is ook nog niet de helft van wat er zojuist gepost is door Avalaxy. Als het nu net als met Baldur's Gate zo zou zijn dat de hoeveelheid mods die ik draai bijna meer ruimte in beslag zou nemen dan het spel zelf dan zou het voor mij de moeite zijn iets meer uitzoekwerk te verrichten naar "complexe" methodes ;) Op dit moment met die 6 mods die ik draai is het me de moeite niet om iets anders aan te leren dat ik nooit ga gebruiken ;)
Omods gebruiken is anders zeer makkelijk, zelfs met een handvol mods is het de moeite, imho :)

Daarbij weet je nooit wanneer je FCOM wil proberen :+
Haan schreef op maandag 15 februari 2010 @ 07:52:
ik zal als ik achter m'n pc zit een screenshot posten van hoe het er bij mij uitziet
Goed idee d:)b

Referentie-materiaal waar we allemaal iets aan hebben.
(Ikzelf heb nu geen Oblivion geïnstalleerd staan, anders had ik ook wel een plaatje kunnen posten).

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 15-02-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit:
fuck :P

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 15-02-2010 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dit is mijn lijst:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dUZe5dr2gvTD2gyBMoIZvhKR/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
@haan:

Een korte blik op je modlist; Francesco's 10 days respawn time etc mod (onderaan je mod list) heb je niet meer nodig, Bash kan dit zelf ook :)
Ik durf zo niet meer te zeggen welke optie het was, want kan nu niet bij Oblivion.
Scheelt toch weer een mod!

Daarnaast zie ik een nieuwe UL mod --> Aspenwood. Aangezien de UL's mods nauw gevolgd worden door de makers van BOSS zal de loadorder snel geupdate worden. Je hebt nu een kans dat er fouten in je spel komen als je een UL mod aan het eind plaatst.

@Avalaxy: Het meerendeel is al gezegd :) je kan het beste OMODs gaan gebruiken en Dev's pagina goed nalezen. Ik zie bijvoorbeeld Streamline 3.0 esp ook in je mod order staan. Die zou ik er maar snel uitgooien :) (ook al heb je hem niet geactiveerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm
Ik heb op school zitten klooien met m'n loadorder... Een hoop mod's gedeactiveerd en een paar verplaats volgens de uitgebreide load order op de FCOM: Convergence site, ik kom gewoon in het spel en het intro level gaat ook prima, maar zodra ik de sewers uit wil stappen stopt het spel met werken.

Ik heb trouwens ook al opnieuw een bashed patch gemaakt, en netjes de guides van FCOM: Convergence gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@avalaxy: heb je in Wrye Bash gekeken of er een mod met een rood vlak bij zit?
Een rood vlak houdt in dat er een missende master file bij zit (.esm). Meestal crasht het spel dan bij het opstarten, maar kan ook gebeuren als je bij een bepaald stuk komt.

Als je spel nog steeds crasht en je hebt vantevoren geen gebruik gemaakt van OMODs ... ja durf het bijna niet te zeggen, maar alles er af gooien en opnieuw installeren is dan het beste wat je kan doen O-)

Als je mods "direct" gekopieerd hebt naar je harde schijf is er een grote kans dat je meshes en/of textures hebt overschreven.
Nadat je de mods deactiveert zullen de bestanden niet meer gebruikt worden en gaat Oblivion weer op zoek naar de originele meshes/textures.
Wanneer deze niet te vinden zijn krijg je crashes.

Zou je je mod order nog eens kunnen posten? Misschien kunnen we er nog wat mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Andiaen schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:30:
@avalaxy: heb je in Wrye Bash gekeken of er een mod met een rood vlak bij zit?
Een rood vlak houdt in dat er een missende master file bij zit (.esm). Meestal crasht het spel dan bij het opstarten, maar kan ook gebeuren als je bij een bepaald stuk komt.
Heb ik wel, maar die mod's heb ik niet geactiveerd. Dus dan maakt het niet uit lijkt me.
Als je spel nog steeds crasht en je hebt vantevoren geen gebruik gemaakt van OMODs ... ja durf het bijna niet te zeggen, maar alles er af gooien en opnieuw installeren is dan het beste wat je kan doen O-)

Als je mods "direct" gekopieerd hebt naar je harde schijf is er een grote kans dat je meshes en/of textures hebt overschreven.
Nadat je de mods deactiveert zullen de bestanden niet meer gebruikt worden en gaat Oblivion weer op zoek naar de originele meshes/textures.
Wanneer deze niet te vinden zijn krijg je crashes.
Hmmm, ik heb alleen OMOD's van de mod's die standaard een OMOD hebben (MMM o.a.).
Zou je je mod order nog eens kunnen posten? Misschien kunnen we er nog wat mee! _/-\o_
Komt eraan, even m'n laptop pakken :)
Active mod's:

Oblivion.esm
Francesco's Leveled Creatures-Items Mod.esm
Francesco's Optional New Items Add-On.esm
Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm
Mart's Monster Mod.esm
FCOM_Convergence.esm
Younger Hotter NPC's v1.0.esp
Unofficial Oblivion Patch.esp
UOP Vampire Aging & Face Fix.esp
Oblivion Citadel Door Fix.esp
DLCShiveringIsles.esp
Unofficial Shivering Isles Patch.esp
Francesco's Optional Leveled Guards.esp
FCOM_Francescos.esp
FCOM_FrancescosItemsAddOn.esp
FCOM_FrancescosNamedBosses.esp
Natural_Weather_by_Max_Tael.esp
Natural_Weather_HDR_by_Max_Tael.esp
Natural_Habitat_by_Max_Tael.esp
Natural_Water_by_Max_Tael.esp
Living Economy.esp
Living Economy - Items.esp
Cutthroat Merchants.esp
Bob's Armory Oblivion.esp
FCOM_BobsArmory.esp
Oblivion WarCry EV.esp
FCOM_WarCry.esp
Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp
OOO-Water_Weeds.esp
Mart's Monster Mod - Additional Enemy NPC Vars.esp
FCOM_Convergence.esp
FCOM_RealSwords.esp
FCOM_DurabilityAndDamage.esp
FCOM_SpawnRatesReduced.esp
FCOM_SaferRoads.esp
Mart's Monster Mod - Less Rats.esp
Mart's Monster Mod - Extra Wounding.esp
Mart's Monster Mod - Looting NPCs & Creatures.esp
Mart's Monster Mod - Less Bone Loot.esp
Mart's Monster Mod - Safer Quest Locations.esp
Mart's Monster Mod - Foxes.esp
Mart's Monster Mod - Gems & Gem Dust.esp
Mart's Monster Mod - Hunting & Crafting.esp
Mart's Monster Mod - Farm Animals.esp
Mart's Monster Mod - Diverse WaterLife.esp
FCOM_DiverseGuardUnity.esp
FCOM_BobsGuardUnity.esp
FCOM_HungersUnitySI.esp
FCOM_Archery.esp
FCOM_FriendlierFactions.esp
OOO-WaterFish.esp
Knights.esp
Knights - Unofficial Patch.esp
Mart's Monster Mod - City Defences.esp
FCOM_Knights.esp
xuldarkforest.esp
xulStendarrValley.esp
xulTheHeath.esp
XulEntiusGorge.esp
xulFallenleafEverglade.esp
xulColovianHighlands_EV.esp
xulChorrolHinterland.esp
xulBeachesOfCyrodiilLostCoast.esp
xulBravilBarrowfields.esp
xulLushWoodlands.esp
xulAncientYews.esp
xulAncientRedwoods.esp
xulCloudtopMountains.esp
xulArriusCreek.esp
xulRollingHills_EV.esp
xulPantherRiver.esp
xulRiverEthe.esp
xulBrenaRiverRavine.esp
xulImperialIsle.esp
xulBlackwoodForest.esp
xulCheydinhalFalls.esp
xulAspenWood.esp
Natural_Vegetation_by_Max_Tael.esp
P1DkeyChain.esp
Streamline 3.1.esp
Bashed Patch, 0.esp

Loadorder is gewoon goed volgens die site. Zal wel komen door dat OMOD gezeur dan :S Maakt het nog uit dat ik de mod's niet gemerged heb? Althans, dit heb ik wel gedaan, maar kennelijk werkt het niet, want ik krijg in OBMM geen gegroepeerde mod's.

[ Voor 51% gewijzigd door Avalaxy op 15-02-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Gewoon volledig opnieuw beginnen, eerst alleen FCOM doen en letterlijk de guide volgen. Ik had ook dat het spel crashte als ik uit de sewers kwam, maar ik had toen niet exact precies gedaan wat in de guide staat.
Zie ook Andiaen in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..." voor wat handige links.

Lees ook de output van BOSS en kijk of daar geen waarschuwingen in staan over esp's die je niet zou moeten gebruiken. Ik zie nu al een paar esp's die ik niet heb (Cutthroat Merchants, Mart's Monster Mod - City Defences.esp) en die voor problemen kunnen zorgen. Je hebt dus niet goed genoeg opgelet bij de FCOM guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jawel. Die mod's stonden niet in de lijst met mod's die konden conflicteren, en ik heb netjes de output van BOSS gelezen en opgevolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Avalaxy schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:24:
Jawel. Die mod's stonden niet in de lijst met mod's die konden conflicteren, en ik heb netjes de output van BOSS gelezen en opgevolgd..
Niet dus. Ik mis bijv. ook
'Optional Chance of Stronger Enemies' (required)
'Optional Chance of Stronger Bosses' (required)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ah, ik wist niet dat die required waren. Even proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Goed lezen dus B)

(ik zeg het niet voor niets de hele tijd dat je letterlijk de guide moet volgen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik snap. Ik heb ook alles gedaan wat er stond, maar op sommige punten is de guide onduidelijk of niet volledig. Maargoed, ik ga het zooitje maar weer opnieuw installeren met een minimal config :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, eerst een kale FCOM zonder andere zooi. En dan kijken of het werkt.
Daarna telkens een aantal mods aanzetten, kijken of het goed werkt, zo ja, kan je verder gaan, zo nee, weer een paar mods uitzetten om te kijken welke mod het probleem oplevert, etc.
Opbouwen en elimineren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Zoals Anandus al zegt :) alleen FCOM installeren en gebruik ook echt alleen maar OMODS. Dus Oblivion even deinstalleren, resterende mappen verwijderen / CrapCleaner erover heen om eventuele resten eraf te halen en dan kaal opnieuw installeren.

Beste kan je beginnen met installatie van Oblivion --> evt Knights uitbreiding --> evt Shivering Isles --> Official Oblivion Patch --> Unofficial Oblivion Patch --> FCOM via de Installers.

Dus geen "harde" installatie van mods (drag and drop van mods in je oblivion mappen).

Haan linkte al naar mijn post, daar staat TheNiceOne's FCOM installatie scripts in.
Als je die gebruikt dan kan het eigenlijk niet meer fout gaan :)
Ook hier geldt wel weer, goed lezen wat er in de opening posts staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmmm, dat installatiescript ziet er wel erg handig uit :)
Zo maar eens proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds vaak vastlopers. Ineens tijdens het spelen krijg je dan een popup met een mogelijkheid om een foutrapport te verzenden. Ik heb dit al geprobeerd:
- Update naar de nieuwe 1.2 versie
- Bijna alle mods uitschakelen (ik heb alleen nog darnified en colormap draaien, die moet ik nog testen)
- Unofficial patch 1.3 installeren
- Oblivion crash preventer installeren

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Hoeveel GB ram geheugen heb je? Ik heb zowel met Morrowind als met Oblivion de ervaring gehad dat hoe meer geheugen je hebt, hoe minder crashes je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:58:
Hoeveel GB ram geheugen heb je? Ik heb zowel met Morrowind als met Oblivion de ervaring gehad dat hoe meer geheugen je hebt, hoe minder crashes je krijgt.
4 GB, waarvan 3GB in gebruik (32 bits XP ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Tja, dan zal dat het probleem niet zijn.. XP met 2GB zou prima moeten draaien. Heb je toevallig je pc overgeclockt? Want daar kan Oblivion ook erg slecht tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:34:
Tja, dan zal dat het probleem niet zijn.. XP met 2GB zou prima moeten draaien. Heb je toevallig je pc overgeclockt? Want daar kan Oblivion ook erg slecht tegen.
Toen ik daar laastst een beetje over na aan het denken was begon ik dat toch een vreemder en vreemder fenomeen te vinden, dat sommige code gevoeliger is voor overclocken dan andere. Betekent dat dat de Oblivion code relatief onbestand is tegen fouten en er dan gelijk maar uitknalt, of belast het gewoon een PC op andere punten dan de meeste code die toevallig meer fouten oplevert?

Niet erg behulpzaam, maar dit soort dingen zetten me aan het denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geen overclocking. Ik heb verder nooit vastlopers dus misschien is er gewoon iets fout gegaan met een mod installeren. Ik begin wel een nieuwe installatie en dan eens kijken hoe dat gaat. Bedankt voor de tips iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmmm, laat maar.

[ Voor 95% gewijzigd door Avalaxy op 20-02-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Shit, ben ik weer uren bezig geweest alles netjes opnieuw te installeren, werkt het nog niet :S Ik heb dus die MMM en FCOM installatiescripts gebruikt en precies alle regels gevolgd. Ook de regels van FCOM: Convergence heb ik gevolgd, BOSS gedraaid, een bashed patch gemaakt en het spel opgestart via obse_loader.exe. Verder heb ik netjes van elke mod een OMOD zitten maken. Vliegt het spel er meteen uit zodra ik hem opstart (nog voor de splash screen).

Deze keer puur alleen FCOM onderdelen geïnstalleerd, nog geen andere mods:

Oblivion.esm
Francesco's Leveled Creatures-Items Mod.esm
Francesco's Optional New Items Add-On.esm
Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm
Mart's Monster Mod.esm
FCOM_Convergence.esm
Unofficial Oblivion Patch.esp
UOP Vampire Aging & Face Fix.esp
Oblivion Citadel Door Fix.esp
DLCShiveringIsles.esp
Unofficial Shivering Isles Patch.esp
Francesco's Optional Chance of Stronger Bosses.esp
Francesco's Optional Chance of Stronger Enemies.esp
Francesco's Optional Chance of More Enemies.esp
Francesco's Optional Leveled Guards.esp
FCOM_Francescos.esp
FCOM_FrancescosItemsAddOn.esp
FCOM_FrancescosNamedBosses.esp
Living Economy.esp
Living Economy - Items.esp
Cutthroat Merchants.esp
Bob's Armory Oblivion.esp
FCOM_BobsArmory.esp
Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp
OOO-Water_Weeds.esp
Mart's Monster Mod - Additional Enemy NPC Vars.esp
FCOM_Convergence.esp
FCOM_RealSwords.esp
FCOM_DurabilityAndDamage.esp
FCOM_SpawnRatesReduced.esp
Mart's Monster Mod - More Wilderness Life.esp
Mart's Monster Mod - More Passive Wildlife.esp
FCOM_SaferRoads.esp
FCOM_LessRats.esp
Mart's Monster Mod - Extra Wounding.esp
Mart's Monster Mod - Looting NPCs & Creatures.esp
Mart's Monster Mod - Spawn Rates - Reduced.esp
Mart's Monster Mod - Less Reavers.esp
Mart's Monster Mod - Less Bone Loot.esp
Mart's Monster Mod - Safer Quest Locations.esp
Mart's Monster Mod - Dungeons of MMM.esp
Mart's Monster Mod - Gems & Gem Dust.esp
Mart's Monster Mod - Hunting & Crafting.esp
Mart's Monster Mod - Farm Animals.esp
Mart's Monster Mod - Diverse WaterLife.esp
FCOM_DiverseGuardUnity.esp
FCOM_BobsGuardUnity.esp
FCOM_HungersUnitySI.esp
FCOM_Archery.esp
FCOM_FriendlierFactions.esp
FCOM_MoreRandomSpawns.esp
FCOM_MoreRandomItems.esp
Mart's Monster Mod - Shivering Isles.esp
OOO-WaterFish.esp
Knights.esp
Knights - Unofficial Patch.esp
Mart's Monster Mod - City Defences.esp
FCOM_Knights.esp
Harvest [Flora].esp
Harvest [Flora] - Shivering Isles.esp
Francesco's Slower skills x1.5.esp
Mart's Monster Mod - Resized Races.esp
Francesco's 10 days respawn time - 1-20 day lenght rescale.esp
Bashed Patch, 0.esp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

maar is alles wel groen in wrye bash? post daar anders eens een screenshot van. Wel vervelend dat het nog steeds niet lukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Yea, behalve bashed patch, 0.esp (zal wel zo horen?) en 2 harvest mod's van OOO, die toch uitgeschakeld staan.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/6f9pup.png
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/qq7hwm.png
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/264on77.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Je bashed patch is rood, dus klopt er iets niet en gaat de game geheid niet starten.
Volgens mij heb je in ieder geval veelteveel MMM esp's in je lijst staan, vergelijk het met mijn screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja maar die ESP's zijn niet geactiveerd hè. Ze staan er alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Hallo allemaal, ik heb oblivion een paar dagen geleden geinstalleerd, eerste keer dat ik het speel :), maar ik heb een vraag.

Ik heb op het moment geen uitbreidingen geinstalleerd maar wel een paar mods zoals Depth of Field mod
, Natural Environments, Natural Weather, Quarl's Texture Pack 3.0 en nog een paar andere.

Is het verstandiger om bijvoorbeeld ook de uitbreidingen (shivering isles, ennog iets van knights :)) te installeren of kan dat ook als ik eerst het origineel uitspeel en daarna pas de uitbreidingen erop zet?
Ik wil namelijk eerst het origineel uitspelen of maakt dat niks uit?

En dan wou ik nog als laatst jullie tips voor eventuele mods, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mhpwolf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:29:
Hallo allemaal, ik heb oblivion een paar dagen geleden geinstalleerd, eerste keer dat ik het speel :), maar ik heb een vraag.

Ik heb op het moment geen uitbreidingen geinstalleerd maar wel een paar mods zoals Depth of Field mod
, Natural Environments, Natural Weather, Quarl's Texture Pack 3.0 en nog een paar andere.

Is het verstandiger om bijvoorbeeld ook de uitbreidingen (shivering isles, ennog iets van knights :)) te installeren of kan dat ook als ik eerst het origineel uitspeel en daarna pas de uitbreidingen erop zet?
Ik wil namelijk eerst het origineel uitspelen of maakt dat niks uit?
Dat kan gewoon.
Al zou ik tezijnertijd even dubbelchecken of die mods werken met de uitbreidingen (de readme's).

Maar je kan in principe gewoon spelen en pas later de uitbreidingen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jeuj, ik heb een nieuwe bashed patch gemaakt en het werkt eindelijk ;D

Nu nog tijd zien te vinden om te kunnen gamen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:46:
Jeuj, ik heb een nieuwe bashed patch gemaakt en het werkt eindelijk ;D

Nu nog tijd zien te vinden om te kunnen gamen :')
Tip: Maak een backup van het een en ander (alle omod's, de load-order (olod), etc.), dan hoef je een volgende keer als je Oblivion ooit verwijderd hebt en weer installeert niet al dat gezeik weer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Handig, handig. Zometeen even doen, en dan gelijk de andere mod's er ook bij installeren (Darnified UI, unique landscapes, keychain, streamline, etc.).

Hoe zit het trouwens met Kvatch rebuilt, moet je die activeren nadat je de Kvatch quest hebt gedaan, of kan dat ook daarvoor al?

[ Voor 30% gewijzigd door Avalaxy op 23-02-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Hoi Avalaxy, mag ik vragen waar je al die mods vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mhpwolf schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:46:
Hoi Avalaxy, mag ik vragen waar je al die mods vandaan haalt?
http://www.tesnexus.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Avalaxy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:29:
Handig, handig. Zometeen even doen, en dan gelijk de andere mod's er ook bij installeren (Darnified UI, unique landscapes, keychain, streamline, etc.).

Hoe zit het trouwens met Kvatch rebuilt, moet je die activeren nadat je de Kvatch quest hebt gedaan, of kan dat ook daarvoor al?
Kan daarvoor ook al...
The mod should kick in automatically once you have completed the 'The Battle for Castle Kvatch' quest, regardless if you have already done it long before, or are just starting out. You should notice the camp move into the city and after about a week a messenger should find you.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
spoiler: quest in Cheydinhal
Ben gisteren aan een quest begonnen die wel grappig opgezet is. Ik moet een of andere schilder gaan zoeken die in zijn eigen schilderij belandt is (hij heeft een magische kwast :P). Je komt dan in een stuk wereld terecht dat geschilderd is, ziet er wel heel grappig uit.
Anyhoe, er zitten daar Trolls (ik weet niet hoeveel) die erg moeilijk te doden zijn. Van de schilder heb ik terpetine gekregen (daarmee gaan ze een stuk sneller dood), maar ik durf niet teveel te gebruiken omdat ik niet weet hoeveel Trolls er in totaal zijn :P

Hoef verder (nog) geen advies, want wil er zelf uit komen :) Maar vroeg me af of iemand deze quest ook gehad heeft. Vind hem wel vermakelijk :9

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dat is wel een van de leukere quests inderdaad ja :)

@Avalaxy: gefeliciteerd dat het eindelijk gelukt is! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag oblivion ook maar weer eens geinstalleerd. Dit keer eens een mage proberen dus ook maar meteen de mage guild gejoind en frostcrag spire aangezet.

@Speek Inderdaad een vermakelijke quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
spoiler: quest
Deed gisteren de quest, wil hij die deur spawnen.. Verschijnt er niets :| En hij maar zeggen dat ik op moet schieten.. Heel apart.. Ik probeer hem van het weekend opnieuw, gelukkig niet gesaved :O

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:09:
Klopt, als het goed is zegt-ie dat ook tijdens de eerste start :)
Handigste is onder compatibility een vinkje te zetten bji 'run as administrator' (hoef je niet elke keer rechtermuisklik en dan 'run as..' te doen).
Ik heb 'm nu in de compatibility tab aangevinkt als 'Allow non-administrators to run this program'. Die mogelijkheid moet ik onder mijn admin account aanzetten. Als ik dan OBMM start krijg ik alsnog de melding dat ik "Appear to be running as a limited user". Pas als ik dan opnieuw opstart met Rechtermuis > Run as... > voer wachtwoord admin in dan krijg ik OBMM zoals bedoeld is te zien.

Ik snap niet zo goed waarom dat niet werkt, maar dat heeft het in mijn ervaring nooit gedaan. Ik heb daar wel eerder ruzie mee gehad.
Dat klopt niet. heb je niet per ongeluk Oblivion geïnstalleerd als administrator? :?

Ook al run je obmm als admin, dan hoort dat geen effect te hebben op Oblivion zelf!
OBMM is alleen nodig voor het instaleren van mods, je kan verder de normale Oblivion-launcher draaien om Oblivion op te starten.

Voor de goede orde:
Je hebt Vista of 7? En je normale account heeft ook admin-mogelijkheden? (als je ergens rechtemuisklik op doet is de optie 'run as administrator' te zien?)
Ik heb nu:
- OBMM runnen als user > werkt niet/limited
- mod geactiveerd in OBMM onder Admin > run Oblivion als user > vage missende modellen, textures en uitroeptekens
- mod geactiveerd in OBMM onder Admin > run Oblivion als admin > werkt maar ik krijg de savegames van de Admin (alsof ik op dat profiel speel)

Op zich klopt dat wel natuurlijk. Ik moet Oblivion en OBMM wel installeren als admin omdat ik ze anders überhaupt niet kan installeren. Voor de meeste games is dat geen probleem. Het is alleen niet zo gek dat Oblivion dat launched alsof ik onder het adminprofiel speel, want dat vertel ik 'm.

Ik speel op XP x64. Mijn normale account mag zo min mogelijk om te voorkomen dat ongewenst spul zichzelf kan installeren. Ik kan wel rechtermuisklikken en Run as... doen, maar dan moet ik mijn adminwachtwoord invoeren. Ik draai dan als het ware dat programma alsof ik in mijn adminaccount bezig ben, terwijl de rest van XP gewoon als user draait.

Ik denk dat ik de eerder geopperde optie maar ga proberen; de savegames van het userprofiel overzetten naar de adminaccount. Het nadeel is dat ik dan steeds als ik mijn .ini wil aanpassen van account moet wisselen, maargoed, ik zie momenteel geen andere opties om met mods te kunnen spelen.

Edit: that solved it. Het is geen ideale oplossing, maar blijkt het beste te werken. Ondertussen ook alvast even Wrye Bash geïnstalleerd. Binnenkort maar eens wat meer hardcore aan de slag gaan met diverse mods.

Quarl's is wel een verbetering. Sommige textures zijn nu wel een beetje heel erg textured met diepe schaduwen en reliëf, maargoed, je kan niet alles hebben. Per saldo zuigt het je wel meer in het spel en dat is genoeg voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet met die Quarl's. Van dichtbij is het zeker een verbetering, maar op afstand zie je opeens de tiling van textures veel erger. Dat gaat wel een beetje ten koste van de beleving.

Mjah, eerst maar eens zien hoe het eruit ziet met wat mods voor beter viewgebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ik zou QTP3.0 zoiezo niet gebruiken. Qarl heeft goed zijn best er op gedaan maar zijn mod is erg verouderd.
Als je Qarls Texture Pack wil gebruiken zoek dan op Tesnexus.com naar QTP3(R) (Redimized).
Qua graphics bijna geen verschil en deze mod vergt veel minder van je videokaart.
Zelfs met mijn 5870 ga ik niet meer terug naar QTP3 maar gebruik ik QTP3R.

Kan je je videogeheugen beter verbruiken aan andere mods zoals Unique Landscapes RAEVWD etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als je nou al QTP3 hebt geïnstalleerd, kun je dan gewoon QTP3R er overheen gooien ofzo, of moet je dan opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ik zou QTP3, wat je hopelijk wel geïnstalleerd hebt via een OMOD :), deinstalleren en daarna QTP3Redimized via OMOD of BAIN installeren.

Ik heb de maker van QTP3R (Dev_akm) ooit op het forum zien zeggen dat bepaalde textures uit QTP3 niet juist vervangen worden door QTP3R. Als je de mod deïnstalleert zou je dit probleem niet hebben.

Als je de mod niet via OMOD of BAIN hebt geïnstalleerd en je wilt geen gebruik maken van OMODs zou ik het er gewoon over heen zetten. Laat het even weten als er iets niet klopt, dat is wel interessant om te weten.
Anders zou ik het gewoon deïnstalleren en een nieuwe OMOD maken van QTP3R.

Voor dat je QTP3R of QTP3 gaat installeren kun je het beste de textures in de mappen architecture / dungeons / sky / rocks met PyFFi bewerken.
Scheelt je op QTP3(R) weer flink wat mb's en je textures worden beter geladen (minder belasting van je videokaart). Duurt wel even om te draaien.

Daarnaast zou ik ook je Oblivion - Meshes.bsa file decomprimeren met OBMM.
Als je OBMM opent heb je een optie om BSA files te openen. Als je het hebt geopend kan je de BSA file opslaan met het laagste compressie niveau. Dit scheelt (voor PC's met genoeg RAM) een beetje in de laadtijden.
Ook zou ik de Meshes van Oblivion - Meshes.bsa PyFFiien. Er zijn patches voor beschikbaar om dit snel te doen, zal het even toevoegen aan de post :)

Edit: Avalaxy, als je je mod order post, kun je je mod order de volgende keer sorteren op load order?
Nu staan ze op alfabetische volgorde en dan zien we je mod order niet :)
Goed om te horen dat het nu wel werkt, het eerste wat ik altijd doe als Oblivion crasht bij het opstarten is de Bashed Patch op nieuw opbouwen. Dat werkt 8 van de 10 keer (vergeet het zelf te vaak te doen :P )

[ Voor 33% gewijzigd door Andiaen op 09-03-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:58:
Ik zou QTP3.0 zoiezo niet gebruiken. Qarl heeft goed zijn best er op gedaan maar zijn mod is erg verouderd.
Als je Qarls Texture Pack wil gebruiken zoek dan op Tesnexus.com naar QTP3(R) (Redimized).
Qua graphics bijna geen verschil en deze mod vergt veel minder van je videokaart.
Zelfs met mijn 5870 ga ik niet meer terug naar QTP3 maar gebruik ik QTP3R.

Kan je je videogeheugen beter verbruiken aan andere mods zoals Unique Landscapes RAEVWD etc :)
Ik was misschien niet compleet, ik heb nu QTP3_Redimized_Further_Reduced.rar gebruikt, waarvan ik aaneem dat dat is wat je bedoelt plus wellicht nog een beetje :) Je kan daarbij ook nog kiezen hoeveel je de textures reduced wil hebben, wat ik ergens halverwege zet.

Je tweede bericht over PyFFi en de rest moet ik nog maar eens lezen als ik een nacht goed geslapen heb, ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie met alle mods, termen, websites en mogelijkheden. Ik heb ook gelijk maar Wrye Bash en dus Python 2.5 geïnstalleerd, maar dat is weer geheel wat anders, of niet? (En ik weet ook niet of ik begrijp waar ik Wrye Bash voor nodig heb.)

Ik heb nu bovengenoemde mod, QTP3 Redemized Further reduced, in ieder geval met OBMM geïnstalleerd en daarna Wrye Bash geïnstalleerd. Of had ik dat pas na het installeren van Wrye Bash moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Het installeren van Bash na of voor het gebruiken van de QTP3Red. Further Reduced maakt geen verschil.
Wat je het beste kan doen is na het installeren van een nieuwe mod altijd BOSS draaien en daarna een nieuwe Bashed Patch maken.

Ik ben een tijdje niet actief geweest op het Beth forum, maar las een aantal weken geleden dat de nieuwe versies van Wrye Bash de modlist die gegenereerd wordt door BOSS inleest.
BOSS geeft sinds een tijd suggesties voor de Bashed Patch in de vorm van tags.
Als je nu een nieuwe mod installeert hoef je alleen BOSS te draaien en Wrye Bash op te starten.
Vervolgens nog een keer kort de Bash Patch op nieuw bouwen en je kunt spelen!

Geen gezeur meer over de juiste tags wat vaak onduidelijkheid gaf bij gebruikers _/-\o_

Over PyFFi, het klinkt veel moeilijker dan het is. Het kost alleen wat tijd.
Het scheelt wel 100mb op de Oblivion - Meshes.bsa en alleen daarom vind ik het al de moeite waard om te doen!

Probeer deze PyFFi patch anders eens te draaien.
Afhankelijk van je virusscanner kan er een false positive komen (AVG gaf dit bij mij een tijd geleden), programma zelf is veilig.
Je moet zelf wel de BSA file uitpakken, dit kan met Oblivion Mod Manager. Na het uitpakken van de BSA file draai je deze patch.
Het is niet zeker dat het werkt, maar als het werkt ben je in drie minuten klaar :)
Het is een oudere patch en gebruikt een oudere versie van PyFFi, je zal dus niet alle optimalizaties mee krijgen maar je zult geen verschil merken.

Laat even weten als het is gelukt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik denk er sterk aan om vanavond Oblivion GOTY te gaan kopen via steam. (20,-) Echter twijfel ik nog of de deluxe versie (25,-) misschien beter aan te raden is gezien het geringe prijsverschil? Link

Ook ben ik eens gaan kijken naar welke mods mij interessant lijken om te installeren. Ik wil het liefst niet te veel veranderen aan het spel, aangezien het mijn eerste playthrough zal zijn.

Mods:
Qarls texture pack red. and red.
Natural environments
living economy
depth of field mod

en er was er ook nog een met drukkere steden?

Welke mods zijn nog meer echt aan te raden?

Zoals ik lees op dit forum moet je OBMM gebruiken voor het installeren van de mods. Ook las ik dat je OMODs moet gebruiken. Kan ik bovenstaande mods direct als OMOD downloaden? Of moet ik daar zelf iets voor doen?

Ben zeeeer benieuwd naar dit spel. Heb erg genoten van Fallout 3. En na dragonage wil ik alleen nog maar meer fantasy sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shodan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:16:
Ik denk er sterk aan om vanavond Oblivion GOTY te gaan kopen via steam. (20,-) Echter twijfel ik nog of de deluxe versie (25,-) misschien beter aan te raden is gezien het geringe prijsverschil? Link
Morrowind is zeker de moeite waard, voor die 5 euro meer is het geen miskoop.
Ook ben ik eens gaan kijken naar welke mods mij interessant lijken om te installeren. Ik wil het liefst niet te veel veranderen aan het spel, aangezien het mijn eerste playthrough zal zijn.

Mods:
Qarls texture pack red. and red.
Natural environments
living economy
depth of field mod

en er was er ook nog een met drukkere steden?
Better Cities, bijv.?
Welke mods zijn nog meer echt aan te raden?
Als het je eerste playthrough is zou ik eigenlijk zo min mogelijk mods gebruiken. QTP en All Natural en meer niet.
(Waarom natural environments? Die is toch al jaren oud?)
Zoals ik lees op dit forum moet je OBMM gebruiken voor het installeren van de mods. Ook las ik dat je OMODs moet gebruiken. Kan ik bovenstaande mods direct als OMOD downloaden? Of moet ik daar zelf iets voor doen?
Soms zijn ze als omods te krijgen, maar niet altijd, al is het omzetten naar omod een eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

anandus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:22:
[...]

[...]
Better Cities, bijv.?
Ik heb Morrowind ook gekocht nadat ik een tijdje met Oblivion bezig was geweest, maar om eerlijk te zijn vond ik het nogal een stap terug. Je moet er veel meer geduld voor hebben om de verhaalllijn te volgen, omdat je grote stukken moet lopen voor je met de Silk Striders op weg kan. Dan nog zijn die niet overal, zodat ik voor mijn gevoel tig keer door dezelfde woestenij ben gelopen waar ik dezelfde wezens tegen kwam. Misschien had ik beter Morrowind 5 jaar geleden kunnen doen (toen had ik meer tijd en geduld en was mijn computer nog niet sterk genoeg voor Oblivion), en daarna pas met Oblivion moeten beginnen.
Oblivion is duidelijk meer gameconsole / moderne puber georienteerd --> fast travel, besturing is gericht op console maar wel te doen met toetsenbord, er is veel meer actie onderweg en er zit meer variatie in wezens die je tegenkomt onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
anandus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:22:
[...]

[...]
Better Cities, bijv.?

[...]
Als het je eerste playthrough is zou ik eigenlijk zo min mogelijk mods gebruiken. QTP en All Natural en meer niet.
(Waarom natural environments? Die is toch al jaren oud?)

[...]
Soms zijn ze als omods te krijgen, maar niet altijd, al is het omzetten naar omod een eitje :)
Nee, morrowind erbij is 15,-! Je moet die er boven bekijken:

Deze bedoel ik:

Buy The Elder Scrolls IV: Oblivion® Game of the Year Edition Deluxe
The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition Deluxe includes Knights of the Nine and the Shivering Isles expansions plus Fighter's Stronghold Expansion, Spell Tome Treasures, Vile Lair, Mehrune's Razor and much more.

OMOD maken kan dus op deze manier? Wat is het nadeel als ik geen omods gebruik? Als ik ze dan via obmm installeer kan ik ze niet meer makkelijk verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@Shodan, ik zou voor de Deluxe variant gaan. Ik heb de expansion los gehaald (ja, legaal van de website af :)) en ze zijn de moeite waard.

Shodan, je vraag over het gebruiken van OMODs. Als je geen OMODS gebruikt zal je al je mods rechtstreeks in de Oblivion directory moeten zetten. Dit houdt in dat bijvoorbeeld nieuwe textures van QTP3R de bestaande textures van Oblivion vervangen.
Voor zo ver is dat geen probleem.
Het probleem begint voornamelijk als je mods wilt gaan verwijderen. Dan moet je handmatig alle bestanden verwijderen die je in je Oblivion directory hebt gezet en de originele bestanden (van een backup) teruglezen.
Doe je dat niet dan krijg je allemaal gele vlekken of uitroeptekens in je scherm, het signaal voor missende textures.

Met OBMM pak je je mods in als een soort zip bestanden (OMODs). OBMM maakt een tijdelijke installatie over je originele "vanilla" Oblivion install heen.
Wanneer je een mod wilt verwijderen of wanneer je merkt dat een mod conflicteert met andere mods, deactiveer je de mod in OBMM en komt de originele installatie weer beschikbaar.
Je hebt dan geen foutmeldingen :*)

@GWY: Morrowind is een stuk ouder. Al is volgens sommige TES fans Morrowind met MGE (Morrowind Graphics Enhancer) mooier dan Oblivion met QTP3 :)
Zelf vind ik het verhaal rondom Morrowind vele malen beter. Ik heb Morrowind alleen maar vanilla gespeeld (mods waren mij volledig onbekend) en heb er echt weken, zelfs maanden over gedaan om alle sidequests te doen.
Oh, Fast travelling is just an option, al is het wel erg verleidelijk om die knop niet in te drukken!

[ Voor 45% gewijzigd door Andiaen op 10-03-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shodan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:42:
[...]

Nee, morrowind erbij is 15,-! Je moet die er boven bekijken:

Deze bedoel ik:

Buy The Elder Scrolls IV: Oblivion® Game of the Year Edition Deluxe
The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition Deluxe includes Knights of the Nine and the Shivering Isles expansions plus Fighter's Stronghold Expansion, Spell Tome Treasures, Vile Lair, Mehrune's Razor and much more.
Ik zie het.
Mjah, ik weet niet of die DLC 5 euro waard zijn. Je krijgt er soms een dungeontje en een huisje bij, maar echt noodzakelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Als je het niet koopt moet je er wel rekening mee houden bij het installeren van sommige mods.
Sommige mods maken gebruik van deze plugins zoals de uitbreidingen van de Fighters Stronghold.
Niet echt bijzonder, maar wel iets waar je een klein beetje rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Andiaen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:47:
...

Shodan, je vraag over het gebruiken van OMODs. Als je geen OMODS gebruikt zal je al je mods rechtstreeks in de Oblivion directory moeten zetten. Dit houdt in dat bijvoorbeeld nieuwe textures van QTP3R de bestaande textures van Oblivion vervangen.
Voor zo ver is dat geen probleem.
Het probleem begint voornamelijk als je mods wilt gaan verwijderen. Dan moet je handmatig alle bestanden verwijderen die je in je Oblivion directory hebt gezet en de originele bestanden (van een backup) teruglezen.
Doe je dat niet dan krijg je allemaal gele vlekken of uitroeptekens in je scherm, het signaal voor missende textures.

Met OBMM pak je je mods in als een soort zip bestanden (OMODs). OBMM maakt een tijdelijke installatie over je originele "vanilla" Oblivion install heen.
Wanneer je een mod wilt verwijderen of wanneer je merkt dat een mod conflicteert met andere mods, deactiveer je de mod in OBMM en komt de originele installatie weer beschikbaar.
Je hebt dan geen foutmeldingen :*)

...
Ok, dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon iedere mod downloaden en als ik OBMM heb kan ik daarmee zelf (automagisch zoals Anandus dat vaak zegt ;)) omods mee maken?

Ach, ik zie het wel, gewoon proberen. Als ik er niet uitkom weet ik waar ik moet zijn!

ps. De expansions zitten ook in de gewone GOTY editie hoor. Het zijn alleen wat DLC die je er nu voor 5,- bij kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ja Anandus heeft in al zijn wijsheid het goed verwoord :)
Omods kun je maken door OBMM te starten en dan op <create> te klikken.
Vervolgens klik je op <add archive> of <add map> en dan kan je de omod maken.
Daarna kun je de mod activeren en dan werkt het. Wel even BOSS draaien en Bash Patch herbouwen ;)

Sommige mods zijn "omod-ready" wat inhoudt dat ze omod conversion date bij zich hebben.
Deze scripts zorgen ervoor dat je een keuze scherm krijgt zodat de juiste plugins geïnstalleerd hebt.
Als je een omod aanmaakt van een mod die meerdere plugins (esps) heeft krijg je daar een melding van.
Je moet zelf even lezen welke esp je nodig hebt, dat is afhankelijk van wat je nodig hebt.

Je kan de DLC zelf later ook van de website afhalen als je wilt, ik vind ze leuk om er bij te hebben, maar dat verscheelt per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Heb zojuist gewoon de deluxe versie gekocht, voor die paar eurootjes meer ga ik niet moeilijk doen :) Ben nu bezig met installeren. Ga ook maar meteen beginnen met downloaden van de mods!

Edit: Installeren duurt nog wel ffkes, dus maar wat mods aan het downloaden.

Zal ik als eerste playthrough OOO en MMM ook al downloaden? Of eerst maar zonder proberen?

[ Voor 31% gewijzigd door Shodan op 10-03-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Shodan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:10:
Heb zojuist gewoon de deluxe versie gekocht, voor die paar eurootjes meer ga ik niet moeilijk doen :) Ben nu bezig met installeren. Ga ook maar meteen beginnen met downloaden van de mods!

Edit: Installeren duurt nog wel ffkes, dus maar wat mods aan het downloaden.

Zal ik als eerste playthrough OOO en MMM ook al downloaden? Of eerst maar zonder proberen?
Ik zou het eerst zonder proberen om een idee te krijgen van hoe het nu is. Zodra je met mods bezig gaat een vanilla savegame maken waar je naar terugkan als de mod het niet blijkt te doen of niet aan je verwachting voldoet. Sommige cosmetische mods kan je gerust al vanaf het begin installeren (zoals QTP), maar met systeemveranderende mods (die skills van wezens aanpassen of nieuwe quests) zou ik even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Als je nog nooit gespeeld hebt kun je het beste zonder mods die mobs of quests aanpassen beginnen.
Eventueel zou je wel zoals gezegd QTP3R kunnen gebruiken en Better Cities.

In het algemeen, welke mods gebruiken jullie allemaal?
Ik ben met een reinstall bezig van Oblivion en ben aan het kijken of ik nog leuke belangrijke mods mis;
Zelf gebruik ik o.a. uit het hoofd;
QTP3R, FCOM, Oblivion XP, Better Cities, Midas Magic, Unique Landscape Full Omod, Lost Spires, Frostcraig Reborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het moment ben ik vooral into questmods, omdat ik alle verhalen wel ken.
En voiceacting is een must, dus ik heb ook nog Blood&Mud, Castle Ravenpride en Bartholm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Aah ja natuurlijk 8)7, Blood & Mud gebruik ik zelf ook (mede als onderdeel van Better Cities).

Ravenpride is me niet bekend, maar ga ik opzoeken zodra het Beth forum weer up is.
Bartholm lijkt me inderdaad ook een leuke mod!
Probleem is altijd weer als ik Oblivion begin te spelen dat ik teveel mods installeer en dan niet meer toe kom aan de main quest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

anandus schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:57:
Op het moment ben ik vooral into questmods, omdat ik alle verhalen wel ken.
En voiceacting is een must, dus ik heb ook nog Blood&Mud, Castle Ravenpride en Bartholm.
we dont go to ravenholm...

niet echt on topic maar ik las wel ravenholm ipv ravenpride en bartholm.

maar dat zijn mods om de voiceacting wat op te krikken? misschien dat ik oblivion ook weer eens moet installeren en gaan kijken naar mods.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blood & Mud:

Bartholm:

Castle Ravenpride:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Idd washandje, Half life 2 episode 3 mag van mij heel snel komen. Ik heb Half Life 2 alleen 's nachts gespeeld met de headset hard aan. Ik ben toch een paar keer goed geschrokken :)

Anandus, bedankt voor de promofilmpjes! Je hebt me overtuigd! Deze drie klassiekers gaan ook op mijn mod lijst.
Voor magiërs en voor spelers gek op nieuwe landen / quests is Midag Magic een hele leuke mod.
Spel voegt op dit moment meer dan 300 nieuwe spreuken toe.
Variërend van een de meest rare summons, zoals een lopende kaas of meloenen atronarch die met je mee vecht, tot grote kernbommen.
Klinkt misschien wat overpowered, maar de spreuken vergen heel veel van de speler en sommige spreuken zijn alleen te verkrijgen door het doen van moeilijke quests.

Zelf ben ik ook gek van Akatosh Mount.
Deze mod geeft de speler de beschikking over een vliegende draak die je kan gebruiken als companion / mount of als pakdier. Meest leuke vervoer van Frostcraig naar Imperial City is toch wel per air express draak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Die Midas Magic mod is niet ook die mod waarbij je meer sneltoetsen voor spells hebt? Ik kwam die ooit eens tegen, maar nooit getest op een wizard char.
Gebruiken je tegenstanders ook sommige van de nieuwe spells uit Midas? Dat zou wel heel erg vet zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn probleem met magic mods is dat ze zelden gebalanceerd zijn. Meestal is magic al snel overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Je zou Expanded Hotkeys kunnen gebruiken. Er zijn nog wat andere mods, maar die staan op het officiële Beth forum en die is nu niet bereikbaar wegens onderhoud :|

En Anandus, je hebt helemaal gelijk dat de meeste magic mods overpowered zijn.
Daarom gebruik ik alleen Midas Magic aangezien de spreuken die je krijgt niet even sterk zijn en een zwaarder mee wegen voor je karakter.
Sommige spreuken kun je maar één keer per dag / vier dagen gebruiken bijvoorbeeld.
Zulke spreuken gebruik je echt alleen maar als laatste redmiddel 8)
En met een FCOM setting zijn de spreuken van Midas broodnodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, zoals gezegd groeien de termen me echt boven het hoofd en krijg ik er nogal de neiging van alles links te laten liggen. Misschien kunnen jullie helpen om en aantal termen op een rijtje te krijgen, wellicht ook handig voor een toekomstige TS? Ik probeer vooral de basics even op een rij te krijgen.

- OBMM > Oblibion mod manager, programma om mods makkelijk mee aan en uit te kunnen zetten zonder dat er daadwerkelijk allemaal bestanden over originelen heen gekopiëerd hoeven worden.
- OMOD > Obliovion mod, verpakt in een pakketje. Met OBMM kan je OMODs aan en uit zetten/installeren.
- Quarls Texture Pack > Vervangend texture pack voor de originele textures van Bethesda met over het algemeen meer reliëf en detail, inmiddels zijn er verbeterde versies (zie volgende).
- Quarls Texture Pack 3 Redimized >Het texturepack voor mooiere textures, later nog weer onder handen genomen om de load op je videokaart te verminderen.
- Wrye Bash > ?
- BOSS > ?
- Bashed patch > ?
- BSA file > Bethesda Softworks Archive, een soort zip-bestanden waarin alle nodige bestanden voor het spel samengepakt zijn. Wil je gaan sleutelen aan meshes of textures dan moet je eerst het BSA bestand unpacken.
- PyFFi > ?
- FCOM > ?

Voeg maar toe wat er ontbreekt en waarvan je denkt dat het nuttig kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Gewoon even een paar pagina's terug lezen: Andiaen in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee kan ik er welgeteld ééntje invullen :) Wrye Bash staat wel in je lijst maar is nogal cryptisch omschreven. Ik zal later even wat ik nog niet had van je lijstje bijvoegen om zo een veelomvattende lijst te krijgen.

Misschien ook tips en trucs in welke volgorde bepaalde programma's gebruikt dienen te worden, of maakt dan allemaal niet uit? (Natuurlijk eerst de mod(s) installeren, maar daarna dan).

- OBMM > Oblibion mod manager, programma om mods makkelijk mee aan en uit te kunnen zetten zonder dat er daadwerkelijk allemaal bestanden over originelen heen gekopiëerd hoeven worden.
- OMOD > Obliovion mod, verpakt in een pakketje. Met OBMM kan je OMODs aan en uit zetten/installeren.
- Quarls Texture Pack > Vervangend texture pack voor de originele textures van Bethesda met over het algemeen meer reliëf en detail, inmiddels zijn er verbeterde versies (zie volgende).
- Quarls Texture Pack 3 Redimized >Het texturepack voor mooiere textures, later nog weer onder handen genomen om de load op je videokaart te verminderen.
- Wrye Bash > ?
- BOSS > Better Oblivion Sorting Software, programma om je mods automatisch te sorteren aan de hand van een meegeleverde database. Het voorkomt een groot deel van de vastlopers bij het opstarten en een aantal crashes bij het spelen.
- Bashed patch > ?
- BSA file > Bethesda Softworks Archive, een soort zip-bestanden waarin alle nodige bestanden voor het spel samengepakt zijn. Wil je gaan sleutelen aan meshes of textures dan moet je eerst het BSA bestand unpacken.
- PyFFi > ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ben net een tijdje bezig in het spel! Echt fantastisch mooi! Zeker met de mods die ik nu gebruik. Qarl R&R, Unique landscapes, All natural, RAEVWD en better cities.

Ik heb gemerkt dat better cities behoorlijk wat van je systeem eist. Binnen IC haal ik 20-30 fps en bij het market district in het ergste geval 15fps. Op zich is het nog wel goed speelbaar, maar ik vroeg mij af of dit bij jullie ook zo was.

Buiten heb ik meestal 60-70 fps. Ik heb alles op max + HDR.

C2D E8400 (3GHz) + 4850 512mb videokaart.

Het is wel allemaal redelijk overweldigend het spel. Er is zo ontzettend veel wat je allemaal kan doen en waar je naar toe kan! Ik ga denk ik eerst maar eens wat exploren en lid worden van fighters / thieves guild zodra ik die gevonden heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:41:
Ben net een tijdje bezig in het spel! Echt fantastisch mooi! Zeker met de mods die ik nu gebruik. Qarl R&R, Unique landscapes, All natural, RAEVWD en better cities.

Ik heb gemerkt dat better cities behoorlijk wat van je systeem eist. Binnen IC haal ik 20-30 fps en bij het market district in het ergste geval 15fps. Op zich is het nog wel goed speelbaar, maar ik vroeg mij af of dit bij jullie ook zo was.

Buiten heb ik meestal 60-70 fps. Ik heb alles op max + HDR.

C2D E8400 (3GHz) + 4850 512mb videokaart.

Het is wel allemaal redelijk overweldigend het spel. Er is zo ontzettend veel wat je allemaal kan doen en waar je naar toe kan! Ik ga denk ik eerst maar eens wat exploren en lid worden van fighters / thieves guild zodra ik die gevonden heb
Het terugzetten van AA helpt bij mij de framerate wel iets omhoog en ik merk eigenlijk geen verschil in kwaliteit. Ik ken Unique landscapes nog niet maar het ziet er wel erg goed uit.

spoiler:
Oh ja, en als je begint met de Mages guild dan leer je gelijk alle steden kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Shodan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:16:
Nou bij mij kriebelt het ook om de goty editie te kopen, maar ik trek dat Steam niet zo.
Het idee van een boekje/hoesje/dvd rom in het echt trekt me meer aan, alleen nauwelijks of geen winkels verkopen de pc goty =(

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Motormuus, wel een duurdere oplossing, maar je kan ze ook los kopen.
Eventuele expansions downloaden van Bethesda site zelf is ook een optie.
Twee weken geleden zag ik de GOTY versie nog liggen bij de lokale Dixons, je moet een beetje geluk hebben.

Edit: Ik heb wat meer uitleg geplaatst bij mijn post over het gebruik van de Bashed Patch.
Ook heb ik geprobeerd uit te leggen hoe Oblivion mods leest.

Voor meer informatie over hoe je mods moet installeren of hoe Wrye Bash werkt kijk dan even hier bij mijn post.
De uitleg is verre van perfect en is met mijn beperkte kennis geschreven.
Zelf heb ik alles wat ik nu weet geleerd van het Beth forum. Als je meer wilt weten kun je daar alles terug vinden.

[ Voor 65% gewijzigd door Andiaen op 15-03-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Andiaen :)

Zoals gezegd werd ik een beetje wanhopig van alle termen, programma's, mods en weet ik wat. Ik ben niet onhandig met computers, maar het is best een stapel termen tegelijk en van het vooruitzicht om Oblivion opnieuw te moeten installeren als je dingen niet op de juiste volgorde doet kreeg ik de neiging het dan allemaal maar bij het oude te laten, aangezien ik vanilla Oblivion helemaal zo slecht niet vind.

Met jouw lijstje weet ik weer waar ik moet beginnen en dat zal ik binnenkort maar eens gaan doen dan. Voorlopig nog even om de processorintensieve mods heen tot ik de boel een beetje overgeklokt heb, tenzij dat problemen met Oblivion op blijkt te leveren.
Ik moet zeggen dat Oblivion alweer veel te veel grip op me begint te krijgen, het begint al de kant van Fallout op te gaan. Beter van niet, want ik heb ook nog andere belangrijke zaken te doen komende tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als je er later 'ingestapt' bent dan kan ik best begrijpen dat het allemaal wat overwhelming is.
Ik heb het geluk redelijk vanaf het eerste uur al die mods enzo te volgen, en dan komt er telkens na een jaartje weer iets uit enzo, dan is het allemaal wat makkelijker te behappen.

Het Beth fourm is een plek om veel info te vinden, net als de EUSP-wiki (zoals bijv. over Wrye Bash en een lijstje met must have mods). De homepage van Wrye Bash geeft ook wat info over Wrye Bash.

Een andere belangrijke bron is, natuurlijk, de site van dev_akm, zeker als je met FCOM aan de slag gaat. Ook worden hier héél veel goede mods aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vannacht (geprobeerd) om RAEVWD te installeren, maar ik heb wat moeite om vast te stellen of het nu werkt naar behoren omdat ik zo stom ben geweest geen screenshot te nemen voordat ik TES4lodgen gedraaid heb :p

Ik zie nu plenty bomen en gebouwen in de verte dus ik ga er maar vanuit dat één en ander gewerkt heeft, maar de bergen en heuvels vind ik nog steeds bland (ziet er heel low-res uit, zijn waarschijnlijk textures). Is daar nog een simpele fix voor?

Chill @ hierboven, dat is er eentje voor de volgende slapeloze nacht :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:27:
Ik zie nu plenty bomen en gebouwen in de verte dus ik ga er maar vanuit dat één en ander gewerkt heeft, maar de bergen en heuvels vind ik nog steeds bland (ziet er heel low-res uit, zijn waarschijnlijk textures). Is daar nog een simpele fix voor?
Klik, zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19
motormuus schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:54:
[...]

Nou bij mij kriebelt het ook om de goty editie te kopen, maar ik trek dat Steam niet zo.
Het idee van een boekje/hoesje/dvd rom in het echt trekt me meer aan, alleen nauwelijks of geen winkels verkopen de pc goty =(
Rotterdam nog plenty te vinden een maandje terug.
Alexandrium (Bart Smit, Free Recordshop, MM), maar ook gewoon in het Centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Arunia schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:56:
[...]

Rotterdam nog plenty te vinden een maandje terug.
Alexandrium (Bart Smit, Free Recordshop, MM), maar ook gewoon in het Centrum.
En in de winkel is het de laatste tijd goedkoper dan een webshop. Even vlug voorbeeldje: Sims 3 in EAstore is 60 euro, in de winkel 55 euro, hierbij heb ik een random shop genomen. (Heb helaas geen bron van het artikel :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een mod waarmee je met sneltoetsen dialogen kunt bedienen? Ik bedoel dan dat je bijvoorbeeld op "a" drukt (zoals in Fallout) om een verkoop te bevestigen. Zodat je niet steeds met de muis heen en weer hoeft te schuiven en eindeloos te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:07:
Kent iemand een mod waarmee je met sneltoetsen dialogen kunt bedienen? Ik bedoel dan dat je bijvoorbeeld op "a" drukt (zoals in Fallout) om een verkoop te bevestigen. Zodat je niet steeds met de muis heen en weer hoeft te schuiven en eindeloos te klikken.
zoiets?
Anders even zoeken op Oblivion en hotkeys ofzo? (ik weet niet zeker of het er is, overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Camache, wat ik zo lees op het Beth forum is dat overklokken een wisselend effect heeft op Oblivion.
Bij sommige mensen werkt het spel wel beter, anderen geven aan dat het spel sneller crashed.

De algemene conclusie is wel dat Oblivion op sommige gebieden slecht geprogrammeerd is :) maar goed daar hebben we weinig aan.
Er is wel een thread over het gebruiken van meer dan 2 GB ram voor Oblivion op het Beth forum.
Ik kan de thread zo niet vinden op het forum, als ik het vind zal ik de link toevoegen.

Ook al is dit denk ik niet helemaal wat je zoekt LFS, het biedt wel wat interessante mogelijkheden.
Waaronder het snel wisselen van spreuken en wisselen van gear met een druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, blijkbaar klopte het dat ik niets van RAEVWD zag, want ook de nieuwe tiling mod zie ik niet. Of ik ze aanzet of uitzet in OBMM, het maakt niet uit. Ik zie ruines in de nabije distance poppen en ruines die ik volgens mij zeker met die mod zou moeten zien zie ik niet.

Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik het OBMM geopend als Admin, Create gedaan, Add archive, dan het de desbetreffende zip of 7z aangegeven, create OMOD gedaan, gewacht tot dat compleet was, OMOD geactiveerd en dan al dan niet Oblivion via OBMM opgestart of als Admin. Als ik via screenshots vergelijk wat er veranderd is dat precies niets.

Als klap op de vuurpijl lagt Oblivion wel veel meer dan het eerst deed, iedere 15 seconden blijft de boel even hangen omdat er iets moet laden :/

@ hierboven: ik begrijp inderdaad dat Oblivion niet altijd even goed op overklokken reageert. Maar ik ga sowieso koelspullen aanschaffen om één en ander muisstil te maken, dan kan ik daarmee net zo goed proberen nog wat extra performance uit mijn systeem te persen, terwijl dat nu soms nét voldoet of eigenlijk al tekort komt. Mocht het daarna nog nodig zijn denk ik niet dat ik daarvoor speciaal een nieuwe basis ga aanschaffen, maar wellicht dat dat na het aanschaffen van de langverwachte DLSR die ik voor mijn werk nodig heb wel verantwoord is (want ik-weet-niet-hoeveel-MP foto's Photoshoppen op een oude P4 gaat waarschijnlijk niet goed :p).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@ Camache, heb je na het installeren van RAEVWD en de tiling mod Tes4LodGen gedraaid?
Anders zie je helemaal niets van je nieuwe far_nifs :).
Zonder Tes4LodGen werkt het vaak niet :) De mods leveren namelijk alleen de basis.

Laat maar even weten of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de menu escape mod. Zoiets zocht ik inderdaad. En de andere hotkey mod ziet er eigenlijk ook wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinzel
  • Laatst online: 17-07 04:48

Quinzel

Absent Minded

Ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe PC. Maar heb nu al besloten dat Oblivion één van de eerste games word die ik weer ga oppakken. Zeker met al die mods die tegenwoordig uit zijn. Lijkt me echt fantastisch om alles hoog te zetten en dan al die stoere mods aan die de omgevingen veranderen. Heerlijk, kijk er nu al naar uit.

Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Als je een nieuwe PC haalt is het, wat een gemodde versie van Oblivion betreft, belangrijk dat je een goede videokaart haalt met ruim voldoende RAM geheugen.

Een jaar geleden ben ik overgestapt van 2 GB ram naar 4 GB ram en sinds dien heb ik slechts de helft van de crashes die ik eerst had.
Sinds kort ben ik overgestapt van een 4850 512 mb naar een 5870 1024 mb op een resolutie van 1280x1024.
Voor mij zit het voornaamste verschil in de dubbele videogeheugen.
Als je je videogeheugen wilt bekijken tijdens het spelen van Oblivion kun je trouwens het commando "~ tdt" invoeren, vervolgd met "~ tdt 13".

Bij Better Cities komt het extra videogeheugen goed tot zijn recht.
Dat zie je goed als je debugging text aan hebt staan.

Nu nog een 24" scherm O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:28:
@ Camache, heb je na het installeren van RAEVWD en de tiling mod Tes4LodGen gedraaid?
Anders zie je helemaal niets van je nieuwe far_nifs :).
Zonder Tes4LodGen werkt het vaak niet :) De mods leveren namelijk alleen de basis.

Laat maar even weten of het werkt :)
Ja. Ik had eerst waarschijnlijk inderdaad vergeten Tes4LodGen als Admin te draaien waardoor ik 'm dus voor de verkeerde account gedraaid had, maar nu ik het voor de goede account gedraaid heb werkt het alsnog niet. Ik heb voor de zekerheid voor mijzelf screenshots gemaakt, maar er is echt geen verschil. Als ik alles uitzet zie je inderdaad dat Qarls wel werkt, maar de andere twee lijken niets te doen.

Ik heb nu: Quarls had ik al als OMOD staan, die stond geactiveerd, een OMOD van REAVWD 1.17 gemaakt door het zipje door OBMM te gooien en aangezet en een OMOD van Better tiling textures for Qarl 1.11 gemaakt en die aangezet in OBMM. Daarna heb ik TES4LODGen.exe gedraaid tot hij zei dat ik 'm dicht mocht doen en that's it. Heb ik iets dan over het hoofd gezien?

Ik dacht wel even met makkelijke mods te beginnen :O

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heb je de zip door OBMM gegooid of de uitgepakte directory?
Geen idee of OBMM met zips kan werken namelijk.
Ikzelf heb altijd alles uitgepakt en gezorgd dat de mappen structuur vanaf de root van "data" begon.

Heb eigenlijk zo nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:49:
Heb je de zip door OBMM gegooid of de uitgepakte directory?
Geen idee of OBMM met zips kan werken namelijk.
Ikzelf heb altijd alles uitgepakt en gezorgd dat de mappen structuur vanaf de root van "data" begon.

Heb eigenlijk zo nooit problemen gehad.
Zo door OBMM, ik meen gelezen te hebben dat dat moest kunne. 'Add archive' suggeerde dat dat moest kunnen en OBMM slikte de zips en z7's ook gewoon, daarom ging ik er vanuit dat het goed ging.

Maargoed, even het proberen waard :) Hoe bedoel je precies dat je die mappenstructuur georganiseerd hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je kunt het altijd met eentje proberen.
Overigens als je de OMOD bewerkt, kun je zien welke bestanden erin staan, hoe ze heten en waar ze staan.
Zie je daar alleen een zip bestand staan, dan is het zeker weten niet goed gegaan.
Je moet even switchen tussen de twee bullets.

Staan er overigens wel losse bestanden, dan lijkt het me dat het wel gewoon goed is.

Mappenstructuur:
Je hebt in je Oblivion directory een map "Data" staan en daar komen de mods in.
Wat ik zelf altijd deed is de zip uitpakken naar een losse map (al heet dat ding "nieuwe map", dat maakt niet uit.
Wat ze soms doen is een map "data" en dan pas de spullen. Ik zorg er altijd voor dat dus de inhoud van de map data in de root van de "nieuwe map" staat.
Die kun je dan in OBMM zo omzetten naar OMOD.

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 16-03-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ik zie opeens wat vage dingen staan op plekken waar dat niet hoort, Wrye Bash installers in OMODs enzo, maar misschien zie ik het verkeerd.

Ik ben in ieder geval veel te moe om nu nog te gaan klooien, eerst maar eens slapen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Heb je zowel OMODs als BAIN installers gebruikt? Want dan heb je een grote kans dat dingen gaan conflicteren.
Ik ga er even vanuit dat je al je mods hebt geïnstalleerd met OBMM?
Je kan inderdaad met Add Archive gewoon de mods toevoegen, dat is geen probleem.
Heb je de readme van RAEVWD gelezen? Ik heb de mod niet bij de hand maar levert RAEVWD niet meerdere plugins?

Als je het volgens de readme de mod geïnstalleerd hebt (via omods), zou ik BOSS een keer draaien en dan Bash opstarten om de Bashed Patch te herbouwen.
Daarna pas Tes4LodGen gebruiken.

Dit alles wel doen onder een account met volledige admin rechten :)

[ Voor 0% gewijzigd door Andiaen op 17-03-2010 09:42 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Het is mij eerlijk gezegd nog steeds niet geheel duidelijk wanneer / waarom je Wyre Bash zou moeten gebruiken. Ik heb alle mods geinstalleerd met OBMM en heb daarna BOSS gebruikt om de loadorder goed te krijgen. Wyre Bash gebruik ik echter niet. Ik heb geen problemen met mods. Maar ik gebruik dan ook alleen maar graphic enhancement mods. Geen FCOM of OOO / MMM. Wat kan er mis gaan als je Wyre Bash niet gebruikt?
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.