Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Ik heb een vraagje, ik heb Morrowind gespeeld (geweldig spel) en ik ben ook in bezig van Oblivion maar heb deze bijna niet gespeeld (en dat terwijl hij al 2 jaar ofzo op de kast staat).

Mijn vraag is, is het verstandig om gewoon eerst het spel + uitbreidingen uit te gaan spelen en dan pas mods gaan toepassen of meteen al mods gaan toepassen? Ik heb zoiets van eerst maar zonder zodat je het spel leert kennen en dus ook wat je minder goed vind en dan pas mods daarvoor zoeken.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13
Ik heb net via Ebay Shivering Isle gekocht voor 6 euro inclusief verzending.
Nu wil ik uiteraard Knights of the Nine ook hebben en deze is te koop voor ongeveer 20 euro op Ebay, maar hier gaat het om de German versie (lijkt het). Als er geen duitse is, dan koop ik hem zonder na te denken.

@hierboven,

Met de modificaties ligt het er helemaal aan. Ik zou mods zoals de OOO niet draaien. Maar dingen als extra quests en dat het spel mooier wordt draai ik zelf ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 08-01-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

Arunia schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:46:
Nu wil ik uiteraard Knights of the Nine ook hebben en deze is te koop voor ongeveer 20 euro op Ebay, maar hier gaat het om de German versie (lijkt het). Als er geen duitse is, dan koop ik hem zonder na te denken.

@hierboven,

Met de modificaties ligt het er helemaal aan. Ik zou mods zoals de OOO niet draaien. Maar dingen als extra quests en dat het spel mooier wordt draai ik zelf ook.
Als je even op zoek gaat (of vooral: was gegaan) naar de game of the year editie dan krijg je alles ineen voor 20 euro ofzo. ik heb die een tijdje geleden gekocht in ieder geval met oblivion; shivering isles en knights of the nine voor 20 euro totaal. anyway: dan moet knights of the nine ook wel voor minder te vinden zijn lijkt me. vooral gezien het niet een hele grote toevoeging is. itt shivering isles

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:07:
Crap, de enige mod naast de ini file aanpassingen die ik zonder te crashen kan toevoegen is de QARL.
De rest heb ik meteen een probleem. >_<
Wat voor probleem heb je allemaal dan? :)
Dreanor schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:09:
Ik heb een vraagje, ik heb Morrowind gespeeld (geweldig spel) en ik ben ook in bezig van Oblivion maar heb deze bijna niet gespeeld (en dat terwijl hij al 2 jaar ofzo op de kast staat).

Mijn vraag is, is het verstandig om gewoon eerst het spel + uitbreidingen uit te gaan spelen en dan pas mods gaan toepassen of meteen al mods gaan toepassen? Ik heb zoiets van eerst maar zonder zodat je het spel leert kennen en dus ook wat je minder goed vind en dan pas mods daarvoor zoeken.
Je bedoelt gameplay-mods en extra quests?

Ik denk, als dit de eerste keer is, dat je het beter gewoon kan spelen. Eventueel met uitbreidingen (al werd ik persoonlijk niet warm van de uitbreidingen, al was Shivering Isles op zich wel grappig, maar dat wordt niet door OOO ondersteund).

Andere mods, zoals graphics, sound & music, environment en eventueel unique landscapes hebben verder weinig impact op de originele gameplay, dus die zou je zonder meer kunnen proberen :)

Tip: OBMM. Echt een must.
Arunia schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:46:
Zoals gezegd: De GOTY-edition zoeken als-ie niet te duur is.
En voor KOTN los zou ik max 2 euro betalen ofzo, zeker geen 20.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 08-01-2010 15:03 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De problemen die ik had kwamen dus van de ini file vandaan -_-.
Echt gaar, maar daar kwam ik later achter toen een schone versie van Oblivion ook al crashte.

Tja, ik heb natuurlijk Oblivion al liggen. Shivering isle al gekocht net. Dus alleen Knights of the Nine.
Deze is in de winkels totaal niet te vinden. Op Ebay voor 10 euro, maar dan moet je hem nog laten verzenden.

Als iemand hem goedkoper weet te vinden, graag. Maar ben bang dat dat niet gaat lukken. Ebay is overigens een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arunia: Ik zie de GOTY op marktplaats voor 15 euro staan. Dan zou ik Oblivion en SI op marktplaats gooien en de GOTY halen, bijv. Misschien maak je nog winst ook :P

Overigens kan je het spel best snel laten crashen door een foutje in de .ini (ik verander meestal een paar dingen, draai Oblivion, als het werkt maak ik een backup, verander weer wat dingen, etc., zodat ik vaak weet waar de fout zit).
Verkeerde mod-volgordes kunnen ook het spel makkelijke laten crashen.

Edit:
Ik zie Oblivion + KOTN voor 8 euro staan op marktplaats.
Die Oblivion voor dezelfde prijs weer op marktplaats gooien en je hebt KOTN (plus 8 DLC's) gratis :P

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 08-01-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kan die laatste niet vinden op marktplaats.
Ben te lui om spullen weer ergens op marktplaats te zetten. :P

Wellicht dat ik die ene koop. Als ik de GOTY haal, dan zal mijn vrouw me wel wazig aan zitten kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:51:
Ik kan die laatste niet vinden op marktplaats.
Ben te lui om spullen weer ergens op marktplaats te zetten. :P
offtopic:
Zoeken op "Oblivion Knights", klik "prijs tot 10 euro" aan en voila ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks, ik ben ook echt niet bekend met Marktplaats.
Ik heb de verkoper gemailt om te vragen of ik ook alleen Knights of the Nine over kan namen voor 10 inclusief verzendkosten. Vind het niet erg om 10 euro te betalen en hij kan Oblivion nog verkopen.

Ik vind overigens 10 euro niet zo heel erg duur. Als hij nee zegt, dan kijk ik wel even wat ik doe.

Vanavond of anders in het weekend ga ik zeker nog even verder met het tunen van Oblivion.
Ik heb wel wat mods op het oog, maar ik moet even kijken hoe dat precies zit met het maken van omods. QARL heb ik de versie die je over de meuk heen kopieert. Daarbij heb ik los patch 1.3, ik kon niet achterhalen of ik 1.1 en 1.2 ook nodig had.

Om één of andere reden vind ik het toch moeilijk om te zien of er verschil is. Maar goed, kan misschien nog wel voor mezelf screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Als je Unique Landscape mods wilt gaan gebruiken is het gemakkelijk om Oblivion Mod Manager te gebruiken en even te zoeken op Tesnexus.com naar de Unique Landscapes Compilation.

Deze OMOD (niets meer dan een soort zip file wat OBMM gebruikt) heeft alle Unique Landscape mods erin zitten en heeft alle benodigde patches erbij zitten.
Als ik het goed heb kun je ook zelf kiezen welke Landscapes je wilt gebruiken al zou ik ze allemaal gebruiken :)

Voor de rest zijn programma's als OBMM + Oblivion Script Extender + Wrye Bash en Better Oblivion Sorting Software (BOSS) echt must-have programma's.

Zelfs voor niet tweakers goed te gebruiken :9

[ Voor 5% gewijzigd door Andiaen op 08-01-2010 16:15 . Reden: edit: Link naar UL Compilation Omod toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:10:
Thanks, ik ben ook echt niet bekend met Marktplaats.
Ik heb de verkoper gemailt om te vragen of ik ook alleen Knights of the Nine over kan namen voor 10 inclusief verzendkosten. Vind het niet erg om 10 euro te betalen en hij kan Oblivion nog verkopen.

Ik vind overigens 10 euro niet zo heel erg duur. Als hij nee zegt, dan kijk ik wel even wat ik doe.
Hij zou gek zijn om 'Nee' te zeggen :D
Vanavond of anders in het weekend ga ik zeker nog even verder met het tunen van Oblivion.
Ik heb wel wat mods op het oog, maar ik moet even kijken hoe dat precies zit met het maken van omods. QARL heb ik de versie die je over de meuk heen kopieert. Daarbij heb ik los patch 1.3, ik kon niet achterhalen of ik 1.1 en 1.2 ook nodig had.
Wat je het beste kan doen is Qarl uitpakken in een map en de updates ook en deze eroverheen kopiëren, zodat je alles in 1 map hebt en daar een omod va maken.
Je kan ook losse omods maken en ze op volgorde inschakelen.
Tip: vul het versienummer in als je omod's maakt, dat is heel handig, zeker als je later weer Oblivion speelt en mods verder zijn ontwikkeld.
Om één of andere reden vind ik het toch moeilijk om te zien of er verschil is. Maar goed, kan misschien nog wel voor mezelf screenshots maken.
Het verschil tussen vanilla en Qarl is enorm :)
(Maarja, hoe vaak sta je nou naar de bodem of rotsen te staren? :P )
Andiaen schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:11:
Als je Unique Landscape mods wilt gaan gebruiken is het gemakkelijk om Oblivion Mod Manager te gebruiken en even te zoeken op Tesnexus.com naar de Unique Landscapes Compilation.

Deze OMOD (niets meer dan een soort zip file wat OBMM gebruikt) heeft alle Unique Landscape mods erin zitten en heeft alle benodigde patches erbij zitten.
Als ik het goed heb kun je ook zelf kiezen welke Landscapes je wilt gebruiken al zou ik ze allemaal gebruiken :)
Maar lees het topic over UL in ieder geval, er zijn voor een hoop mods compatibility-patches gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 08-01-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@andiaen,
Een aantal van die programma's heb ik wel gebruikt.
Voor Qarl geprobeert een omod te maken, maar dat duurde te lang.
Misschien toch nog maar eens aanzetten.

@Ananandus,
Hij zou ook gek zijn, maar het is en blijft marktplaats. :P
Ik ga eens op zoek naar de andere updates voor Qarl, kijken of dat iets extra's doet of dingen update die niet door 1.3 geupdate worden.
Versienummers bijhouden had ik wel iets gedaan, maar is wel een goed idee.

Unique Landscapes vind ik niet zo heel erg interessant. Zeker omdat ik al quest mods met huizen e.d. tegen ben gekomen die daarmee botsen. Dan vind ik quests interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
anandus schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:18:
[...]
Wat je het beste kan doen is Qarl uitpakken in een map en de updates ook en deze eroverheen kopiëren, zodat je alles in 1 map hebt en daar een omod va maken.
Je kan ook losse omods maken en ze op volgorde inschakelen.
Tip: vul het versienummer in als je omod's maakt, dat is heel handig, zeker als je later weer Oblivion speelt en mods verder zijn ontwikkeld.
Anandus,

Heb je deze meshes van QTP3R al geprobeerd?
Dit zijn geoptimaliseerde meshes waardoor QTP3Redimized sneller laadt zonder frame verlies.
Ik heb zelf deze bestanden geoptimaliseerd met PyFFi en het werkt zonder problemen.
Je moet wel even lezen wat je doet, maar als je een beetje bekend bent met mods dan is dat geen probleem.

Daarnaast heb ik ook de vanilla meshes van Oblivion-meshes.bsa geoptimaliseerd met PyFFi.
Ongecomprimeerde bsa-files was voor optimalisatie 1,29 gyg groot en na optimalisatie 1,19 gyg.
Scheelt weer 100 mb wat je pc moet inladen.

Het verschil tussen vanilla en Qarl is enorm :)
(Maarja, hoe vaak sta je nou naar de bodem of rotsen te staren? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andiaen schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:40:
[...]

Anandus,

Heb je deze meshes van QTP3R al geprobeerd?
Dit zijn geoptimaliseerde meshes waardoor QTP3Redimized sneller laadt zonder frame verlies.
Ik heb zelf deze bestanden geoptimaliseerd met PyFFi en het werkt zonder problemen.
Je moet wel even lezen wat je doet, maar als je een beetje bekend bent met mods dan is dat geen probleem.

Daarnaast heb ik ook de vanilla meshes van Oblivion-meshes.bsa geoptimaliseerd met PyFFi.
Ongecomprimeerde bsa-files was voor optimalisatie 1,29 gyg groot en na optimalisatie 1,19 gyg.
Scheelt weer 100 mb wat je pc moet inladen.
Op zich heb ik geen probleem met de meshes, eigenlijk. Maar bedankt voor de tip :) Misschien hebben andere mensen er iets aan :)
En misschien ga ik het proberen als ik ook met MTEVWD aan de slag ga (al en ik tevreden met AEVWD)

Edit:
Nu ik erover gelezen heb ga ik het misschien wel proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 08-01-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Mooi zo, de meeste bekende mods (Unique Landscapes / Better Cities / FCOM) worden nu geoptimaliseerd aangeleverd.
Al met al verkleint het de kans op crashes en freezes.

Hier nog een schop naar een oude thread die ik zelf heb opgezet over PyFFi.

Over MTEVWD gesproken, ik weet niet of je na het installeren van AEVWD of MTEVWD ooit Tes4LodGen hebt gedraaid?

Tes4LodGen maakt de LOD files aan voor de door jouw geïnstalleerde mods. Na het draaien van het programmatje (meestal een minuut of twee max) worden de bergen een stuk mooier om naar te kijken.
Mogelijk punt met MTEVWD kan wel zijn dat je framedrops gaat krijgen omdat er teveel achtergrond is.

Wel leuk om het maximale uit je PC te persen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andiaen schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:54:
Over MTEVWD gesproken, ik weet niet of je na het installeren van AEVWD of MTEVWD ooit Tes4LodGen hebt gedraaid?
Als je LOD4Gen niet draait dan zal je niets zien :)

Maar een machtig goed programma is het _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hij heeft geaccepteerd. Dus nu maar afwachten wanneer ik hem heb.
Dan heb ik meteen alle uitbreidingen.
Daarnaast vandaag nog maar eens jullie posts na lezen om te kijken wat ik ga installeren en hoe. die LOD4gen klinkt interessant iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg vaag. Gister en vandaag heb ik opeens last van de springende ziekte. Op een willekeurige plek loopt er opeens een onzichtbare lijn/is er een area waarbij, als ik het binnenloop, het opeens lijkt alsof ik als een gek op de springknop aan het rammen ben. Ik ga echt op en neer waarbij ik de grond niet lijk te raken. Als ik dan dat gebied weer uitloop of met veel geduld voorbijloop/stuiter is alles weer normaal. Mijn vijanden en NPC's doen ook mee en vijanden kunnen mij wel aanvallen maar ik kan niets terug doen omdat attack het vaak niet meer doet. Als alles zo spingerig is kan ik bovendien soms door objecten heenlopen, wat bijzonder irritant is als je een stad probeert binnen te gaan maar er dus niet in kan omdat je gewoonweg door de poort loopt in plaats van een nieuwe area te kunnen enteren.

Is dit een bekend probleem? Het is wel bijzonder storend, dus ik hoop dat het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Apart, ik heb een stuk of 15 mods draaien. Paar grafische en een aantal quests.
Gisteren werkten ze, maar vandaag wilde Oblivion niet opstarten. Ik heb de Kvatch quest eruit gehaald (dat rebuild gebeuren) en het toevoeg pakket omdat het anders niet werkt en Oblivion start weer op.

Vandaag waarschijnlijk beide officiele uitbreidingen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Sinds gisteren heb ik Oblivion voor de PS3 binnen. Heb hem al eerder op de PC gespeeld, maar ben toen niet verder gegaan omdat wegens mijn brakke configuratie de graphics toen erg tegenvielen.
Nu begin ik dus uiteraard weer opnieuw en het valt mij op dat ik van het een op andere moment alles uit "Armor" (dus schild, armor etc.) kwijt ben. Ik weet zeker dat ik dit niet heb gedropped of verkocht heb.
Ik weet dat ik het nog had net voordat ik de sewers uit ging. Tot het moment dat ik het opmerkte heb ik alleen een Orcish-figuur in de Imperial City aangesproken. Hij gaf aan dat een guard hem en een vriend onterecht van diefstal beschuldigde en zij moesten hem een geldboete betalen. Daarop vroeg hij of ik een paar goudstukken kon missen, waarop ik hem er 3 gaf.
Ergens daarna checkte ik mijn inventory en toen zag ik dat ik alles uit mijn Armor-sectie miste (ik loop niet voortdurend in third person, anders had ik het uiteraard meteen kunnen zien).

Iemand een idee wat hier gebeurt kan zijn? Is dit een glitch of ben ik gewoon beroofd?

[ Voor 0% gewijzigd door speek1984 op 14-01-2010 09:07 . Reden: typo ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
hmm, heb in al mijn uren Oblivion dit nog niet meegemaakt. Volgens mij word je standaard niet beroofd door NPC's. Aangezien je op PS3 speel kan het ook geen mod zijn.

Had je wellicht gestolen armor en heb je met een guard gepraat ofzo?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Gestolen was het niet echt, meer geloot van dode goblins en gevonden in de sewers en onderin de gewelven van de gevangenis. Heb in de tussentijd ook niet met een guard gepraat (behalve die van The Blades, maar die pakte alleen een zwaard af). Overigens heb ik die items pas verkregen nadat de koning stierf.
Dus in de tussentijd vanuit de sewers en het aanspreken van die Orc heb ik niemand anders aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik draai op dit moment een groot aantal mods. En het draait goed. Ziet er echt een stuk beter uit nu. :D
Ik heb gisteren Knights of the Nine binnen gekregen. Hoop vandaag of morgen Shivering Isle te krijgen.
Dan nog de laatste mods installeren en dan ben ik good to go. Ondertussen uiteraard verder aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:15
Sinds einde vorige week ben ik ook in het bezit van Oblivion en wel op de XBOX360. Op verschillende plekken gelezen dat het een erg goede RPG moet zijn en voor EUR 15 incl. alle uitbreidingen hoef je het ook niet te laten.

Eerste stuk gespeeld (ontsnappen uit de gevangenis) en uiteindelijk buiten aangekomen. Daar had ik wel even het gevoel: ok, wat nu? Heb m'n quest log maar bekeken en toen een heel eind de weg uitgelopen om bij Jaffre (o.i.d.) aan te komen. Daar word ik weer naar het volgende dorp gestuurd. Is het de bedoeling dat ik zo door blijf gaan of ga ik dan een heleboel missen? Misschien dat ik moet wennen aan de grote vrije wereld en dat ik wat meer moet gaan exploren ofzo. :P

Al met al, wel even wennen nog. Ben nog niet overtuigd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is gewoon even wennen. Je hoeft niet die questlijn te volgen, je kan doen wat je wilt.

(Ik heb in mijn huidige potje alweer tientallen uren zitten, maar ben nog niet bij Jaffre langsgeweest :P ).
(Bijna) elk dorp heeft quests van zichzelf, of anders bij de Fighter's of Mage's guild, of wat dan ook.
Je kan ook gewoon de wildernis ingaan en kijken wat je tegenkomt, noem maar op :)

In het begin kan het inderdaad een beetje overwhelming zijn, maar na een tijdje leer je het land kennen en heb je (voor jezelf) een duidelijker beeld wat je wil/moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Ik zal het nog een kans geven. ;)

Heb hiervoor veel Dragon Age: Origins gespeeld en daar valt weinig van de verhaallijn af te wijken, vandaar dat dit even omschakelen is waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Zeer zeker doen :) Ik ben hooked, sinds Morrowind overigens pas (TES III). Ook Oblivion is weer een spel waarmee ik maar niet kan stoppen.. Waarom heb ik hem toch tegelijk met Killzone 2 en Tomb Raider Underworld besteld.. Die zullen best wel even stof gaan liggen happen denk ik (hoewel het wel zeer goede spellen zijn hoor, geen slecht woord over beiden ;) ).

Pff.. Vind het nog steeds raar van mijn armor :( Ah well.. Ik heb inmiddels al wel weer wat bijeen gesprokkeld. Naja.. Gesprokkeld..
spoiler: plaats waar eenvoudig wat light armor en wat wapens te krijgen zijn
Jauffre is zo aardig om je wat af te staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@Speek:

Het verdwijnen van je armor komt, zoals al is gezegd, waarschijnlijk doordat je een vriendelijke NPC / guard hebt geloot. Als je je armor weer terug wilt halen moet je eventjes naar de Imperial City gaan en de gevangenis even bezoeken.
Daar is een kist genaamd "Evidence" en daar kan je al de gestolen spullen weer terug pakken.
Let wel op guards, die zijn er om begrijpelijke redenen niet zo blij mee als je dat doet :)

@ Arunia:

Het crashen van Oblivion tijdens het opstarten van het spel komt vrijwel altijd omdat je een ESM (Masterfile) mist. Het kan zijn dat er een plugin eerder geladen wordt in de loadorder dan de masterfile waardoor je spel crasht bij het opstarten.

Heel gemakkelijk op te lossen door Better Oblivion Sorting Software te draaien (BOSS).
Even zoeken op Tesnexus.com naar BOSS en je loadorder is meteen aangepast.
Als je geen text file te zien krijgt met je load order dan heb je de executable file gebruikt.
Je moet altijd de batch file gebruiken.

Over Tes4LodGen, geweldig programma inderdaad (mocht hij het lezen --> thank you EUMinister!)
Voordat je Tes4LodGen gaat gebruiken moet je wel zeker weten dat je loadorder klopt.
Even snel Boss draaien en daarna een minuutje of twee LodGen laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Zoals ik aangaf, heb ik in de sewers tot aan de imperial city geen friendly NPC geloot (dat weet ik echt zeker :) ).
Alleen het zwaard van een van de Blades die Uriel beschermen, maar dat wordt me afgenomen door de laatste Blade die overblijft voordat ik de sewers in ga. Overigens erg jammer.. was een fijna Katana. In de sewers had ik dus al mijn armor nog.

Maar ik ga zeker proberen wat je aangeeft mbt de Evidence-chest! Ben niet voor niets deels een thief Khajit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Andiaen,
Thanks. Boss had ik overigens wel al gedraaid. Maar goed. Zodra ik Shivering Isle heb ga ik het nog eens proberen. Ik heb het idee dat het hem daar in zit.

@Speek,
Er liggen 2 zwaarden ipv 1.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 15-01-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Dat zou kunnen, dan heb ik er vast maar 1 afgenomen. Die Blade noemde de naam van diegene waar het zwaard van was en nam hem van me af. Meer deed 'ie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Hoe dan ook, het is allemaal vrij irrelevant, ff een bandit of raider killen en je hebt armor compleet :)

vwb degene die pas begonnen was. zoals al gezegd, loop gewoon eens een willekeurig stadje binnen en pak wat quests op. Aan je sig te zien speelde je WoW dus ga niet op zoek naar gele vraagtekentjes ;).

Gewoon met wat mensen praten van de guildes. Of je radar in de gaten te houden en op alle POI's afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
In principe als je bij Jauffre aangekomen bent en je loopt de stad erachter nog binnen, dan vind je daar al een aantal quests. Zoals hierboven aangegeven gewoon op POI's afgaan, daar vind je vaak wel interessante dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Normaal begin ik in een TES-game eerst wat te free-roamen, maar bij Oblivion (God knows why..) voel ik me ineens geroepen om alvast maar eens aan de main quest te beginnen. Ik ben nu bij (voor mij) de eerste Oblivion gate in Kvach. Da's nog best pittig als niet-warrior zijnde en light armor hebbende :)
Misschien moet ik eens wat meer health potions meenemen, kan natuurlijk nooit kwaad. Mijn sneak skills helpen me daar niet echt.
Overigens erg fijn dat als je ergens al geweest bent, je de volgende keer gewoon via je map daarheen kan reizen. Scheelt een hoop loopwerk. Dat was volgens mij bij Morrowind toch niet het geval? Van wat ik me herinner kon je óf teleporten vanaf een Mages guild óf met de Silt Strider óf lopen :P Als het wel kon ga ik me schamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Bedankt voor de tips! Vanavond het rijk alleen, dus tijd genoeg om weer in de wereld van Oblivion te duiken.

De WoW opmerking is wel terecht overigens, je merkt dat je dit soort spellen snel ermee vergelijkt omdat je het best een tijd gespeeld hebt (in mijn geval ruim 2 jaar ofzo). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Speek schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:44:
Normaal begin ik in een TES-game eerst wat te free-roamen, maar bij Oblivion (God knows why..) voel ik me ineens geroepen om alvast maar eens aan de main quest te beginnen. Ik ben nu bij (voor mij) de eerste Oblivion gate in Kvach. Da's nog best pittig als niet-warrior zijnde en light armor hebbende :)
Misschien moet ik eens wat meer health potions meenemen, kan natuurlijk nooit kwaad. Mijn sneak skills helpen me daar niet echt.
Overigens erg fijn dat als je ergens al geweest bent, je de volgende keer gewoon via je map daarheen kan reizen. Scheelt een hoop loopwerk. Dat was volgens mij bij Morrowind toch niet het geval? Van wat ik me herinner kon je óf teleporten vanaf een Mages guild óf met de Silt Strider óf lopen :P Als het wel kon ga ik me schamen!
No need to shame, al ben je wel 1 optie in MW vergeten: Mark/Recall :)

Persoonlijk heeft het wel wat, dat je echt ergens naartoe moest om te reizen. Altijd dat karakteristieke geluid van die Silt Strider met die pitch erin. Dat vergeet ik nooit meer. Net als een Dunmer die " Outlander " of " N'wah " zegt.

Of de Ordinators met hun " I *do not* want company!!"

Of de Imperial guards met hun eeuwige " Move Along ! "

of..of..of..of.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Shao Kahn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:02:
[...]
Persoonlijk heeft het wel wat, dat je echt ergens naartoe moest om te reizen. Altijd dat karakteristieke geluid van die Silt Strider met die pitch erin. Dat vergeet ik nooit meer. Net als een Dunmer die " Outlander " of " N'wah " zegt.

Of de Ordinators met hun " I *do not* want company!!"

Of de Imperial guards met hun eeuwige " Move Along ! "

of..of..of..of.....
Exactly! Heerlijk gewoon.

Zo ken ik nog hele zinnen uit mijn hoofd van het begin van Morrowind. Waarschijnlijk omdat ik zo vaak opnieuw begonnen ben (en nog niet eens de main quest uitgespeeld.. schandelijk!) om steeds maar andere races/skills te proberen.

Die andere gevangene helemaal aan het begin op de boot:
"Wake up.. You were dreaming.. I've heard them say we've reached Morrowind. I'm sure they'll let us go."

Die kerel waar je in het begin je birthsign e.d. kan kiezen:
"The letter that preceeded mentioned you were born under a certain sign.. and what would that be?"

Dit zijn gewoon spellen waar ik echt van geniet. De rust op het ene moment, de interacties, geweldige omgevingen, de omgevingsgeluiden, de in-game muziek (moet zeggen dat ik die van Morrowind misschien wel mooier en sfeervoller vond dan die van Oblivion.. Call to Magic anyone? ;)).
Lekker items verzamelen en jezelf steeds beter maken op de vlakken die jij belangrijk vind. Ronduit geweldig gewoon :9

[ Voor 18% gewijzigd door speek1984 op 15-01-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
De Mark/Recall spreuk is terug te vinden in Xilver's mod Midas Magic.
(Systeem is hier zo traag dat ik niet op Tesnexus.com kan komen, maar daar kan je het dowloaden).

Bovendien voegt die mod meer leuke spreuken toe zoals een soort atoombom en zelfs je eigen Optimus Prime wannabe >:)
Wel lastig te behalen maar anders is je personage in korte tijd veel te sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
haha ja Jiub heet die gevangene. En hij zei ook iets over een storm.

Over de muziek, die vind ik in beide spellen niet echt fantastisch, wel ok maar springt er niet zo uit. Ik had hem in MW ook altijd uit staan. Alleen maar sfeergeluiden. Zal best Jeremy Soule maar die heeft mij nooit zo kunnen bekoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Shao Kahn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:54:

Over de muziek, die vind ik in beide spellen niet echt fantastisch, wel ok maar springt er niet zo uit. Ik had hem in MW ook altijd uit staan. Alleen maar sfeergeluiden. Zal best Jeremy Soule maar die heeft mij nooit zo kunnen bekoren
oh ja "Not even last night's storm could wake you." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Shao Kahn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:54:

ik draai de muziek van MW nog steeds, maar dan zonder het spel :X

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Speek schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:08:
[...]

oh ja "Not even last night's storm could wake you." ;)
http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Jiub
Het grappige is dat je hem daarna nooit meer ziet. Alleen in Oblivion is hij een heilige gemaakt maar dat is meer een easter egg omdat na morrowind zoveel mensen grapjes maakten over Jiub en de (annoying) Cliffracers.

Van de Wiki: "The development team has admitted the sheer amount of cliff racers in the game was a mistake."

oh god... the cliffracers... was ik ze bijna vergeten..

Er zijn ook meerdere mods betreffende Jiub. Dat hij eigenlijk een kasteenheer is ofzo, wel lachen. Hij was het 1e karakter dat ik ooit in de Elder Scrolls "sprak".
Dat maakt hem wel cool natuurlijk :)

Edit: over beroemde Morrowind dialogen gesproken: 10 Kwama Eggs voor degene die als 1e tegen je zegt:
"I have the feeling you and I are about te become *very* close"

[ Voor 9% gewijzigd door Shao Kahn op 15-01-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shao Kahn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:02:
[...]

No need to shame, al ben je wel 1 optie in MW vergeten: Mark/Recall :)

Persoonlijk heeft het wel wat, dat je echt ergens naartoe moest om te reizen.
Cyrodiil Transportation Network zorgt ervoor dat je wat meer oldskool kan reizen tussen de steden, ook brengt het die spells terug :)
Verder is er ook een Morrowind-topic, voor de liefhebbers: Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8 :)

Een andere leuke mod die ik gisteren vond was A New Beginning, je begint dan in Anvil in plaats van in de cel en de main quest begint pas als je in de Imperial City opgepakt wordt en in de cel wordt gegooid :)

Ik ben bijna klaar met alle mods verzamelen en installeren (FCOM, texture-mods, Better Cities, Unique Landscapes, the Lost Spires, Blood & Mud en Ravenpride).
Dit weekend maar eens écht goed beginnen. Heb nooit echt Better Cites en Unique Landscapes geïnstalleerd gehad, dus als het goed is, is zelfs voor een veteraan als mij alles een beetje vernieuwend :)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 15-01-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
oops... was ik in de veronderstelling dat ik in het Morrowind topic aan het posten was. :D

Mental note: niet 2 vrijwel identieke Tweakers pages open hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Oooh, anandus. Die mod ziet er leuk uit! Gaaf dat je in Anvil begint en niet in de kerkers.
Is ook weer wat anders. Die ga ik bewaren voor een volgende speelronde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou OBMM geïnstalleerd en Qarl's Texture Pack 3 Redimized and Reduced, maar ik krijg het niet aan de praat. Onder mijn user account gaat OBMM miepen dat ik maar beperkte rechten heb en dat ik niet alles mag, als ik 'm toch draai dan krijg ik allerlei vage errors (huizen die er niet zijn, rare uitroeptekens midden in stadjes, dat soort werk). Als ik 'm dan onder Administrator account draai dan start het wel op, maar dan krijg ik weer savegames die bij mijn admin account horen (1 save in het begin).

Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Kopieer de andere savegames gewoon naar de admin documents map? (c:\users\.. )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 04:42:
Ik heb nou OBMM geïnstalleerd en Qarl's Texture Pack 3 Redimized and Reduced, maar ik krijg het niet aan de praat. Onder mijn user account gaat OBMM miepen dat ik maar beperkte rechten heb en dat ik niet alles mag, als ik 'm toch draai dan krijg ik allerlei vage errors (huizen die er niet zijn, rare uitroeptekens midden in stadjes, dat soort werk). Als ik 'm dan onder Administrator account draai dan start het wel op, maar dan krijg ik weer savegames die bij mijn admin account horen (1 save in het begin).

Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
OBMM draaien als admin, alle mods uitschakelen en OBMM weer afsluiten, als het goed is worden dan je temp-mapjes geleegd.

Dan weer OBMM draaien (altijd als admin, trouwens, aanvinken in compatibility-tab) en dan de mods inschakelen (ja, met QTP3 duurt dat wel effe :X ), dan zou alles goed moeten zijn :)

Je probleem met je savegames herken ik niet?
Staan je savegames wel goed in je documents/my games/Oblivion?
Je doet dit wel allemaal in dezelfde user-account? (C:\users\Camacha\...)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 17-01-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:53:
Kopieer de andere savegames gewoon naar de admin documents map? (c:\users\.. )
Dat zou kunnen, ware het niet dat ik dan voor elke wijziging in een .ini ofzo moet switchen van account en daar word ik niet heel blij van.
anandus schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:49:
OBMM draaien als admin, alle mods uitschakelen en OBMM weer afsluiten, als het goed is worden dan je temp-mapjes geleegd.

Dan weer OBMM draaien (altijd als admin, trouwens, aanvinken in compatibility-tab) en dan de mods inschakelen (ja, met QTP3 duurt dat wel effe :X ), dan zou alles goed moeten zijn :)

Je probleem met je savegames herken ik niet?
Staan je savegames wel goed in je documents/my games/Oblivion?
Je doet dit wel allemaal in dezelfde user-account? (C:\users\Camacha\...)
Hmm, ik heb vandaag OBMM opgestart, mod weer uit- en ingeschakeld en nu kreeg ik opeens allerlei vragen over in welke mate de textures reduced moeten zijn en of ik een andere mod ook mee wilde installeren. Dat is in ieder geval een teken dat één en ander nu wel werkt.

Mijn probleem is nu dat OBMM alleen goed wil werken als ik rechtermuisklik > Run as... doe onder mijn user account; dan krijg ik gewoon alle mogelijkheden. Maar dan krijg ik dus de Savegame van mijn Administrator account en ook de .ini daarvan omdat hij die ook ophaalt van mijn Administrator account (je wil het programma immers runnen alsof je het onder de Administrator account doet). Als ik dan een keer iets wil aanpassen dan moet ik van account gaan switchen omdat ik verder niet bij die bestanden kan vanaf mijn User account en dat is behoorlijk irritant.

Ik heb in de compatibility tab 'Allow non-administrators to run this program' aangegeven, maar dan zegt OBMM onder mijn User account nog steeds dat ik 'm als een Limited user draai, ondanks dat die optie dus gewoon aangevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Gisteren weer een uur of twee in Cyrodiil doorgebracht. Ben nu lv 2 en ben meer met side-quests bezig, de verslaving begint weer sterk terug te komen :P
Zo grappig dat er random ook dingen om je heen gebeuren, bijv een jager die achter herten aan zit enzo. Erg fun :D
Ben een Thief Khajiit, echt lekker om met de boog met 1 schot een stealth-kill te maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net weer begonnen, geweldig!
Hey Speek.. zie dat jij ook net begonnen na ook morrowind te hebben gespeeld.
Heb je msn ofzo? Misschien kunnen we leuke dingen delen die we tegen komen.. of handige tips..

Ik speel dit spel echt al jaren, maar nooit never nooit uitgespeeld.
Ik verpest het elke keer voor mijzelf door cheats te gebruiken en dan verliest het intresse.

Ik dedicate mijzelf nu geen cheats te gebruiken ;D
voorheen maakte ik altijd een ninja class.. Marksman, sneak, athletics, acrobatics, light armor, hand to hand en blade.. Gewoon silent but deadly ;D
Nu heb ik een battle mage, en het valt me op dat er veel meer monsters zijn, en ik kom al gelijk moeilijkere monsters tegen.. beetje vreemd. Ik heb in kvatch al van die rennende hagedissen.. die kwam ik in mn vorige game pas in de derde gate tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Hm.. Hagedissen? Daar bedoel je niet die kleine mee, die soort kleine goblins die vuurballen schieten? Die kreeg ik namelijk in Kvatch in de gate (voor mij de eerste).

Was op dat moment net iets te sterk voor me, dus ben andere sidequests aan het doen nu ("pilgrimage" vanuit Bravil (of wat het nou Anvil...), is een leuke quest).

Speel nu the sneaky, stealthy way. Erg leuk :)

EDIT: je hebt een DM. Overigens speel ik op de PS3, dus MSN én Oblivion wordt een beetje lastig ;)

[ Voor 11% gewijzigd door speek1984 op 22-01-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:53:
Hm.. Hagedissen? Daar bedoel je niet die kleine mee, die soort kleine goblins die vuurballen schieten? Die kreeg ik namelijk in Kvatch in de gate (voor mij de eerste).

Was op dat moment net iets te sterk voor me, dus ben andere sidequests aan het doen nu ("pilgrimage" vanuit Bravil (of wat het nou Anvil...), is een leuke quest).

EDIT: je hebt een DM. Overigens speel ik op de PS3, dus MSN én Oblivion wordt een beetje lastig ;)
Vet je hebt oblivion voor de PS3? Ik ga namelijk morgen een PS3 halen van een mede tweaker ;D
Dan is de kans dat ik een cheat gebruik nog kleiner! Die moet ik hebben ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:53:

Nee, dat zijn imps/scamps..

Ik bedoel die beesten die op twee poten renen met een beetje een ovale schijf als kop.. Ze chargen je.. ze zijn kut want ze zijn zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:05:
Nu heb ik een battle mage, en het valt me op dat er veel meer monsters zijn, en ik kom al gelijk moeilijkere monsters tegen.. beetje vreemd. Ik heb in kvatch al van die rennende hagedissen.. die kwam ik in mn vorige game pas in de derde gate tegen.
Goeie tip voor battle mage, je kan met de fortify magikca skill en een effect die niet veel mana kost zorgen dat je continu een barrage kan uitvoeren op de enemy. Fortify magicka van 100 en dan een mana cost van 50 of lager en je kan achter elkaar blijven vuren, werkt goed!
Dus 1 spell die eerst fortify magicka doet en dan dus bijv fire damage. Net zo sterk tot je bij de 50 mana uit komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 22-01-2010 11:39 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:38:
[...]

Goeie tip voor battle mage, je kan met de fortify magikca skill en een effect die niet veel mana kost zorgen dat je continu een barrage kan uitvoeren op de enemy. Fortify magicka van 100 en dan een mana cost van 50 of lager en je kan achter elkaar blijven vuren, werkt goed!
Dus 1 spell die eerst fortify magicka doet en dan dus bijv fire damage. Net zo sterk tot je bij de 50 mana uit komt.
Ja hier kwam ik gister ook achter :P Kon contanst healen en fireballs en frost touch enzo doen ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:37:
[...]

Nee, dat zijn imps/scamps..

Ik bedoel die beesten die op twee poten renen met een beetje een ovale schijf als kop.. Ze chargen je.. ze zijn kut want ze zijn zo snel.
Ah dat was het ja, kon er niet meer op komen :) Die Lizards ken ik nog niet. Zal ik vast later tegen komen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:45:
Hmm, ik heb vandaag OBMM opgestart, mod weer uit- en ingeschakeld en nu kreeg ik opeens allerlei vragen over in welke mate de textures reduced moeten zijn en of ik een andere mod ook mee wilde installeren. Dat is in ieder geval een teken dat één en ander nu wel werkt.
Oh, dan weet ik wat er gebeurd is.
Als OBMM draait en een mod wil vragen stellen, dan heeft het dialoog-venstertje geen focus, je ziet niets knipperen, etc.
Dus als je iets anders aan het doen bent (grote kans bij QTP, dat duurt eeuwen om te unzippen), dan heb je het dialoogvenstertje gemist.
Altijd handig als je een (grote) mod installeert en je bent iets anders aan het doen om even met alt-tab te dubbelchecken of er niet ergens een dialoogvenstertje is blijven hangen.
Mijn probleem is nu dat OBMM alleen goed wil werken als ik rechtermuisklik > Run as... doe onder mijn user account; dan krijg ik gewoon alle mogelijkheden.
Klopt, als het goed is zegt-ie dat ook tijdens de eerste start :)
Handigste is onder compatibility een vinkje te zetten bji 'run as administrator' (hoef je niet elke keer rechtermuisklik en dan 'run as..' te doen).
Maar dan krijg ik dus de Savegame van mijn Administrator account en ook de .ini daarvan omdat hij die ook ophaalt van mijn Administrator account (je wil het programma immers runnen alsof je het onder de Administrator account doet).
Dat klopt niet. heb je niet per ongeluk Oblivion geïnstalleerd als administrator? :?

Ook al run je obmm als admin, dan hoort dat geen effect te hebben op Oblivion zelf!
OBMM is alleen nodig voor het instaleren van mods, je kan verder de normale Oblivion-launcher draaien om Oblivion op te starten.

Voor de goede orde:
Je hebt Vista of 7? En je normale account heeft ook admin-mogelijkheden? (als je ergens rechtemuisklik op doet is de optie 'run as administrator' te zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Speek schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:09:
[...]

Ah dat was het ja, kon er niet meer op komen :) Die Lizards ken ik nog niet. Zal ik vast later tegen komen dan :)
Het zullen clannfears zijn denk ik, die zijn best lastig als je zelf nog niet zo'n hoog level hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.imperial-library.info/bestiaries/oblivion_large_clannfear-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:46:
[...]

Het zullen clannfears zijn denk ik, die zijn best lastig als je zelf nog niet zo'n hoog level hebt.
[afbeelding]
Ja dat is hem.. dat vind ik dus heel vreemd.

Ik heb vaak zat characters gepseeld enzo.. Maar met mijn laatste heb ik die beesten veel eerder! Ze liepen al in Kvatch!
Het valt me ook op dat ik veel meer tegenstanders tegen kom, veel meer daedra in de planes of oblivion enzo..
Is dit omdat mn char sterker als de vorige classes die ik heb gespeeld ofzo?

Ik gaat trouwens GOTY edition kopen gezien ik zaterdag een ps3 ga halen.. Dan is gebruik van de console cheats helemaal weg ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je hebt Vista of 7? En je normale account heeft ook admin-mogelijkheden? (als je ergens rechtemuisklik op doet is de optie 'run as administrator' te zien?)
Die optie mogen ze van mij ook onklaar maken.
Ik klik nu eigenlijk standaard wel op uitvoeren als administrator bij installaties.

Ik heb 1 keer godmode gebruikt omdat ik een tempel in was gelopen wat best lekker ging en uiteindelijk ik door een paar oversized skeletten gekilled werd. De vampieren ervoor waren nog aardig simpel.
Dus dat was ineens een verhoging van level.

Daarnaast nog voor de grap ufo cam gebruikt omdat ik altijd geinteresseerd ben in hoe de wereld in elkaar steekt in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:52:
[...]

Ik gaat trouwens GOTY edition kopen gezien ik zaterdag een ps3 ga halen.. Dan is gebruik van de console cheats helemaal weg ;D
Ik heb dezelfde :)
Tip

Die clannfear (naam herken ik overigens van een loading screen van Morrowind, daar kwamen vaak creatures voorbij) ziet er wel tof uit btw :)

[ Voor 53% gewijzigd door speek1984 op 22-01-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:08:
[...]

Ik heb dezelfde :)
Tip

Die clannfear (naam herken ik overigens van een loading screen van Morrowind, daar kwamen vaak creatures voorbij) ziet er wel tof uit btw :)
Ze zijn niet zo spannend, rennen achter je aan en beuken je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit zijn pas Clannfears :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g4fTqYCqJS1FHuX2TFY1uQsF/full.jpg

Clannfear Queen uit MMM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
anandus schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:23:
Dit zijn pas Clannfears :P
[afbeelding]

Clannfear Queen uit MMM :)
Zo goeiedag :P Zo te zien is het wel Oblivion, is MMM een mod? (sorry heb niet echt verstand van Oblivion mods aangezien ik het op PS3 speel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speek schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:28:
[...]

Zo goeiedag :P Zo te zien is het wel Oblivion, is MMM een mod? (sorry heb niet echt verstand van Oblivion mods aangezien ik het op PS3 speel :) )
Ja, Martigen's Monster Mod :)

Naast OOO dé andere musthave mod :)

voor de volledigheid de trailer van OOO:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje naar installer / package voor mmm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@Dustpox:

U vraagt, wij draaien --> installatie pakket voor vereenvoudigde installatie van MMM / FCOM

Als ik thuis ben zal ik nog even kijken of ik mijn eerste ontmoeting met de Ballrog nog terug kan halen.
Ballrog komt ook van MMM. Als je veel mods gaat gebruiken

Zelf zou ik niet meer zonder FCOM willen spelen.

Nog even een paar links zodat de meest gebruikte tools bij elkaar staan:

*Unofficial Oblivion Patch
Dit is zonder twijfel de allereerste mod die je moet installeren. Zelfs als je geen mods gaat gebruiken is deze "mod" nog belangrijk!
In Oblivion zijn verschillende fouten ontdekt die niet gerepareerd worden door de medewerkers van Bethesda.
Deze modders hebben een monsterklus verricht door alle kleine en grote fouten van Oblivion te repareren.
Denk hierbij aan deuren waar licht door heen schijnt en vijanden die ineens door een gat in de grond vallen (gaten in de tileset) als kleine foutjes zoals zwevende rotsen / bomen en watervallen waar water door de stenen heen stroomt in plaats van er overheen.

De mod wordt momenteel weer bijgehouden door een gerespecteerd modder (deze modder heeft MMM en gedeeltelijk FCOM onder zijn hoede genomen).

Nogmaals, echt het allereerste wat geïnstalleerd moet worden na het installeren van de officiële patches _/-\o_

*Oblivion Mod Manager
Dit programma helpt bij de installatie van mods.
Wanneer je mods over je bestaande Oblivion installeert worden sommige originele bestanden soms overschreven. OBMM zet je nieuwe mods over de originele installatie heen zonder bestanden te overschrijven.
Hierdoor kun je eenvoudig mods deïnstalleren en opnieuw installeren zonder dat je spel vastloopt.

*Better Oblivion Sorting Software (BOSS)
Programma hoeft niet geinstalleerd te worden. Het programma sorteert je mods automatisch aan de hand van meegeleverde database. Het voorkomt een groot deel van de vastlopers bij het opstarten en een aantal crashes bij het spelen.

* Wrye Bash
Wrye Bash is een zeer uitgebreid programma waar mee een gebruiker eenvoudig kleine aanpassingen aan het spel kan doorvoeren. Zo kan je bijvoorbeeld de respawn timer die standaard ingesteld staat op drie dagen aanpassen naar een willekeurige tijd bijvoorbeeld zeven dagen (let wel op, het aanpassen maakt je savegames mogelijk groter).

Wrye Bash maakt gebruik van een nieuwe plugin file, de zogeheten Bashed Patch.
Deze plugin (bashed patch.esp genaamd) is in het begin een lege plugin waar niets aan informatie in staat.
Het is aan de gebruiker en zijn / haar modlijst om deze plugin te vullen. Het lijkt nu moeilijk, maar vrijwel alles wordt automagisch gedaan :*)

Om te weten hoe Bash werkt is het eerst belangrijk om te weten hoe Oblivion mods in leest.
Grof gezegd hanteerd Oblivion een simpele regel qua mods, de mod die als laatste een bepaald item / quest / npc wijzigt voert de wijzigingen door.
Ik zal het proberen uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Voorbeeld werkwijze Oblivion en Mods
Mod A voegt een rode wolventand toe aan de droplist van de groep "wolven" in Oblivion.
Iedere keer als de speler een wolf neer haalt heeft de speler x% kans op een rode wolventand.
Dit geeft de volgende loadorder;

Oblivion.esm (main file)
Mod A.esp (Rode wolventand)

Vervolgens wordt er een tweede mod, Mod B, aan het spel toegevoegd.
Mod B voert verschillende wijzigingen door, waaronder een blauwe wolventand aan alle wolven in Oblivion.
De loadorder wordt nu;

Oblivion.esp (main file)
Mod A.esp (Rode wolventand)
Mod B.esp (Blauwe wolventand)

Oblivion zal altijd de laatste wijzigingen als leidend beschouwen. In dit geval zal de rode wolventand uit Mod A overschreven worden door de blauwe wolventand van Mod B.
Kortom, de rode wolventand zal niet beschikbaar zijn voor de speler.

Hoe werk de Bashed Patch?
Veel mods (waaronder de befaamde modcombo FCOM) vereisen communicatie tussen de verschillende mods in de modlijst. Wrye Bash scant de mods die jij als gebruiker gaat gebruiken via je load order en zoekt hierbij naar "Tags". Deze tags zitten veelal direct in de mods zelf verwerkt :P wees dus niet bang.
Vervolgens kan de speler de Bashed Patch opnieuw opzetten door met de rechtermuisknop op de Bashed Patch te drukken. Het commando hiervoor is "Rebuild Bashed Patch".

Automatisch Tags toevoegen
Sinds een tijdje is Wrye Bash in staat de tags automatisch op te halen uit BOSS.

Hoe werkt dit voor de gebruiker?

- Na het downloaden van de mod installeer je je mod met OBMM door middel van een OMOD
Dit doe je via "Create" in OBMM en dan "Add Archive".
- Na het installeren van de mod kopieer je de files van BOSS naar je naar de folder Oblivion/Data.
Dit is de map waar je plugins in staan. Vergeet niet de laatste BOSS database van Tesnexus.com te halen!
- Vervolgens druk je op BOSS.bat (niet de execute, want dan krijg je geen tekst file te zien :))
- Lees de tekst file en volg de instructies.
- Sluit de BOSS tekst file en open Wrye Bash. Het bestand kan je terugvinden in Oblivion/Mopy/Bash.py
- Start Wrye Bash op en merk dat Bash aan het scannen is (duurt slechts enkele seconden)
- Klik met je rechtermuis op de Bashed Patch en gebruik het "Rebuild" commando.
Je hoeft zelf geen wijzigingen door te voeren, aangezien Bash al rekening heeft gehouden met je modlijst :)
(Als je geen Bashed Patch in je modlijst ziet, ga dan even naar de Mopy map en zoek daar naar de Bashed Patch plugin -> Bashed Patch.esp
Deze plugin moet je kopiëren naar de Oblivion/Data folder.

* Oblivion Script Extender - wordt gebruikt voor veel verschillende mods, eenvoudig in gebruik. Alleen niet vergeten Oblivion voortaan op te starten via OBSE launcher die erbij staat :)

*Windom Earle's Crash Preventer
Een van de plugins die gebruik maakt van OBSE. Deze plugin wordt helaas niet meer geupdate. Niettemin zorgt het ervoor dat het aantal fatale crashes (vastlopen en Crashes To Desktop) teruglopen.
Iedere keer als Oblivion een fout tegen komt hoor je een standaard windows geluid. Gelukkig loopt je spel niet vast en kun je rustig door gaan.

Gebruik deze plugin al een hele lange tijd en het is echt een aanrader voor iedere PC speler.

*Tes4LodGen
Dit tooltje genereert de achtergrond (LOD-files) als je naar een object in de verte kijkt.
Zo wordt een berg niet meer de kale bedoeling als bij vanilla Oblivion, maar zie je nu verschillende bomen, rotsen en af een toe een ruïne.

*Tes4Edit
Deze tool geeft onder andere inzicht in conflicten tussen verschillende mods en nog belangrijker, kan sommige conflicten oplossen. Hier is een link naar de Tes4Edit Guide. Deze "dirty edits" in mods worden veroorzaakt door de construction set en kunnen crashes geven.
Al met al verwijdert Tes4Edit deze dirty edits en reduceert het aantal crashes aanzienlijk.

Zelf gebruik ik alle bovenstaande programma's al meer dan een jaar zonder problemen.
Ik zou Oblivion niet meer spelen zonder deze programma's en mods _/-\o_

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft :9
Zo niet, dan heb ik voor mezelf een plek waar ik alle links weer terug kan vinden 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Andiaen op 15-03-2010 17:04 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 15:53
Hmmm door al jullie gepost denk ik dat ik na mn tentamenweek toch maar weer even Oblivion ga installeren op mn laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:58:
Hmmm door al jullie gepost denk ik dat ik na mn tentamenweek toch maar weer even Oblivion ga installeren op mn laptop :P
STOP RIGHT THERE CRIMINAL SCUM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andiaen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:46:
@Dustpox:

U vraagt, wij draaien --> installatie pakket voor vereenvoudigde installatie van MMM / FCOM

Als ik thuis ben zal ik nog even kijken of ik mijn eerste ontmoeting met de Ballrog nog terug kan halen.
Ballrog komt ook van MMM. Als je veel mods gaat gebruiken

Zelf zou ik niet meer zonder FCOM willen spelen.

Nog even een paar links zodat de meest gebruikte tools bij elkaar staan:

*Oblivion Mod Manager
Dit programma helpt bij de installatie van mods.
Wanneer je mods over je bestaande Oblivion installeert worden sommige originele bestanden soms overschreven. OBMM zet je nieuwe mods over de originele installatie heen zonder bestanden te overschrijven.
Hierdoor kun je eenvoudig mods deïnstalleren en opnieuw installeren zonder dat je spel vastloopt.

* Wrye Bash
Zonder dit programma kan je geen FCOM mod setting draaien. Eenvoudig te installeren en het zorgt onder andere voor samenwerking tussen de verschillende mods zonder dat ze gaan conflicteren.

*Better Oblivion Sorting Software (BOSS)
Programma hoeft niet geinstalleerd te worden. Het programma sorteert je mods automatisch aan de hand van meegeleverde database. Het voorkomt een groot deel van de vastlopers bij het opstarten en een aantal crashes bij het spelen.

* Oblivion Script Extender - wordt gebruikt voor veel verschillende mods, eenvoudig in gebruik. Alleen niet vergeten Oblivion voortaan op te starten via OBSE launcher die erbij staat :)

*Windom Earle's Crash Preventer
Een van de plugins die gebruik maakt van OBSE. Deze plugin wordt helaas niet meer geupdate. Niettemin zorgt het ervoor dat het aantal fatale crashes (vastlopen en Crashes To Desktop) teruglopen.
Iedere keer als Oblivion een fout tegen komt hoor je een standaard windows geluid. Gelukkig loopt je spel niet vast en kun je rustig door gaan.

Gebruik deze plugin al een hele lange tijd en het is echt een aanrader voor iedere PC speler.

*Tes4LodGen
Dit tooltje genereert de achtergrond (LOD-files) als je naar een object in de verte kijkt.
Zo wordt een berg niet meer de kale bedoeling als bij vanilla Oblivion, maar zie je nu verschillende bomen, rotsen en af een toe een ruïne.

*Tes4Edit
Deze tool geeft onder andere inzicht in conflicten tussen verschillende mods en nog belangrijker, kan sommige conflicten oplossen (zodra ik thuis ben voeg ik een link toe hoe mods "schoon gemaakt" kunnen worden). Deze "dirty edits" in mods worden veroorzaakt door de construction set en kunnen crashes geven.
Al met al verwijdert Tes4Edit deze dirty edits en reduceert het aantal crashes aanzienlijk.

Zelf gebruik ik alle bovenstaande programma's al meer dan een jaar zonder problemen.
Ik zou Oblivion niet meer spelen zonder deze programma's en mods _/-\o_

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft :9
Zo niet, dan heb ik voor mezelf een plek waar ik alle links weer terug kan vinden 8)
Ik zou je op een biertje willen trakteren.

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
8) Pak er zelf ook eentje!

Beetje verkapte manier om nog een essentiele mod erop te zetten;

*Common Oblivion:
Deze mod zorgt net als Bash voor samenwerking tussen de verschillende mods doordat er per groep mobs één droplist gecreeërd wordt, in plaats van dat de laatst ladende mod de drops bepaalt.

Daarnaast kun je, behalve nieuwe flessen drank, ook nieuwe boeken en andere items vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Andiaen op 22-01-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QTF allemaal :)

Al is het wel bizar dat je een hele rits programmatuur moet draaien om de mods fatsoenlijk te hebben draaien.
Maar je krijgt er wel iets tofs voor terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik ben ook maar weer eens begonnen met de gigantische klus om de laatste versies van mods binnen te halen en het installeren van FCOM. Grafische shit laat ik nog even zitten tot Oblivion goed draait met de gameplay mods. Ik maak nu ook omods van alles, kost wel veel tijd om te builden, maar zal daarna vast makkelijk in gebruik zijn :) Ik kan alleen de omod files die gemaakt zouden moeten worden niet terug vinden, waar blijven die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haan schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:57:
Ik ben ook maar weer eens begonnen met de gigantische klus om de laatste versies van mods binnen te halen en het installeren van FCOM. Grafische shit laat ik nog even zitten tot Oblivion goed draait met de gameplay mods. Ik maak nu ook omods van alles, kost wel veel tijd om te builden, maar zal daarna vast makkelijk in gebruik zijn :) Ik kan alleen de omod files die gemaakt zouden moeten worden niet terug vinden, waar blijven die?
C:\Program Files\Bethesdae Blabla\Oblivion\obmm\mods :)

Tip! Vul de versienummers in van de omods die je maakt, dit kan in de toekomst een hoop moeite schelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

anandus schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:35:
[...]
C:\Program Files\Bethesdae Blabla\Oblivion\obmm\mods :)

Tip! Vul de versienummers in van de omods die je maakt, dit kan in de toekomst een hoop moeite schelen! :)
Thanks! Kan ik die omod bestanden wel ergens anders neerzetten? Want ik heb Oblivion nu op m'n C: schijf staan (SSD :9 ), maar de ruimte daarop is wel beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haan schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:18:
[...]

Thanks! Kan ik die omod bestanden wel ergens anders neerzetten? Want ik heb Oblivion nu op m'n C: schijf staan (SSD :9 ), maar de ruimte daarop is wel beperkt
Ja, geen probleem, ik heb ook mijn omod's als backup op mijn externe schijf staan :)
En als je obmm hebt geïnstalleerd en je dubbelklikt op een omod (waar-ie ook staat), dan 'importeert' obmm hem automagisch (als ik het goed heb) :)

Edit:
Oh, volgens mij bedoel je niet backup.
In obmm kan je ook aangeven bij settings waar de mods-folder staat enzo :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 23-01-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
spoiler: Pilgrimage quest
Ben nu in de Priory of the Nine om de Crusader's Cuirass te halen. Daar binnen is vrij lastig, aangezien ik het tegen 9 knights op moet nemen. Ik krijg er hooguit twee neer :s

Misschien nog maar eens even wat levelen voor ik er weer aan begin. Of meer healing potions meenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het is me intussen gelukt om FCOM te installeren _o_ Wat een zware bevalling was dat zeg :P Eerste keer had ik niet heel secuur de guide gevolgd en wist ik niet hoe cruciaal dat is.. Tweede keer ging het wel goed, tot en met genereren van bashed patch, daarna direct een CTD bij starten van Oblivion. Maar toen bleek de FCOM_Convergence.esm er niet te zijn, dus die even neergezet en het werkte :) Maar dat heeft wel de nodige uurtjes gekost (inclusief downloaden en genereren van omods dan, een volgende keer zou veel sneller gaan).

Nu heb ik geen tijd meer om te spelen, maar dan staat het in ieder geval vast klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:26:
Het is me intussen gelukt om FCOM te installeren _o_ Wat een zware bevalling was dat zeg :P Eerste keer had ik niet heel secuur de guide gevolgd en wist ik niet hoe cruciaal dat is.. Tweede keer ging het wel goed, tot en met genereren van bashed patch, daarna direct een CTD bij starten van Oblivion. Maar toen bleek de FCOM_Convergence.esm er niet te zijn, dus die even neergezet en het werkte :) Maar dat heeft wel de nodige uurtjes gekost (inclusief downloaden en genereren van omods dan, een volgende keer zou veel sneller gaan).

Nu heb ik geen tijd meer om te spelen, maar dan staat het in ieder geval vast klaar :P
Oblivion + FCOM is héérlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:30:
[...]
Ja, Martigen's Monster Mod :)

Naast OOO dé andere musthave mod :)

...

voor de volledigheid de trailer van OOO:

...
Draai je deze mods tegelijkertijd? Ik zie namelijk aan de trailer van OOO dat er ook nieuwe monster bij komen. Mijn idee is toch om het spel eerst zo ver mogelijk te spelen zonder mods en daarna opnieuw te doen om het verschil te zien.

Ik heb wel de natural environments geprobeerd maar daar had ik gemengde gevoelens over. Het ziet er wel mooi uit maar het is ook allemaal een heel stuk drukker en een mob looten wordt een stuk lastiger met het hoge gras ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:37:
[...]

Draai je deze mods tegelijkertijd? Ik zie namelijk aan de trailer van OOO dat er ook nieuwe monster bij komen.
Yups, dat is het eerder genoemde FCOM (Francesco + WarCry + Oscuro + Martigen)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 25-01-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:38:
[...]
Yups, dat is het eerder genoemde FCOM (Francesco + WarCry + Oscuro + Martigen)
Ok bedankt! (beetje een noob vraag :o ) Maar goed, ik twijfel nog om ze nu te installeren of als ik m'n eerste char klaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou wel eerst een tijd zonder mods spelen, een uurtje of 10. Dan ga je de mods namelijk pas echt waarderen, omdat ze een gigantische verbetering t.o.v. de Vanilla Oblivion betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Goed gedaan Haan,

De eerste keer dat ik FCOM installeerde heb ik FCOM gespeeld zonder het gebruik van Wrye Bash ... |:(
en ik had ook echt de illusie dat het werkte.

Ik heb de guide gevonden om mods te cleanen met Tes4Edit.
Goed om even te volgen en eenvoudig te gebruiken.
Deze site heeft nog wat meer tips om Oblivion fatsoenlijk werkend te krijgen (ook wat basale dingen, maar goed :))

[ Voor 6% gewijzigd door Andiaen op 26-01-2010 09:32 . Reden: Link aangepast, bedankt Haan :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Andiaen schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:41:
Goed gedaan Haan,

De eerste keer dat ik FCOM installeerde heb ik FCOM gespeeld zonder het gebruik van Wrye Bash ... |:(
en ik had ook echt de illusie dat het werkte.

Ik heb de guide gevonden om mods te cleanen met Tes4Edit.
Goed om even te volgen en eenvoudig te gebruiken.
Deze site heeft nog wat meer tips om Oblivion fatsoenlijk werkend te krijgen (ook wat basale dingen, maar goed :))

Je laatste link geeft trouwens een 404 error. Ik heb zelf ook geen last meer van CTD's gehad sinds ik 4GB ram heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Het gebrek aan ram geheugen was eerst ook een probleem.
Helemaal toen ik Akatosh Mount mod ging gebruiken met maar 2 GB ram. Leuke mod om eens te proberen, wellicht een beetje overpowered als je de draken echt als companions gaat gebruiken ipv mounts maar dat heb je zelf in de hand.
Wel een mooie ervaring om met RAEVWD en deze mod tussen de bergen door te vliegen 8)

Met 4 GB ram merk ik dat het wel een stuk beter loopt en vrij weinig vastloopt (ik gebruik gewoon teveel mods voor mijn processor (Q9450 stock @2,66GHZ) ben ik bang :))

Er is nu een discussie bezig om een plugin te maken voor OBSE die multicore processoren zou helpen om de threads beter te verdelen.
Het is nog erg pril, maar ik merk wel dat enkele "grote" modders op het bethsoft forum zeer geïnteresseerd zijn. Bovendien zou een zeer groot deel van de gemeenschap er van profiteren :)
Zou leuk zijn als het er komt voordat TES5 uitkomt!

Nog bedankt Haan, URL is aangepast O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Andiaen op 26-01-2010 09:45 . Reden: Bedankje toegevoegd voor Haan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb nu een paar uurtjes kunnen spelen met FCOM, All Natural en Better Open Cities als voornaamste mods. Vooral die laatste is een flinke aanslag op de framerate :X In steden is het nu eigenlijk bijna onspeelbaar geworden. Maar m'n vier cores van m'n i5 750 processor staan maar een beetje uit hun neus te vreten, dus het moet aan de videokaart liggen. Dat kan ook wel, want het is een X1950 Pro, die nu al ruim drie jaar trouw dienst doet. Resolutie van 1920x1200 zal ook wel niet helpen trouwens :P Over een maand of 2 gaat de graka vervangen worden door een HD5xxx kaart, of nVidia kaart als die dan iets interessants op de markt gebracht heeft, dan is het hopelijk weer beter, tot die tijd de graphics maar beetje lager zetten.
Daarom nu ook nog maar even geen texture mods gebruikt, dat komt dan later wel weer.

Maar qua gameplay is het wel weer heel erg vernieuwd vergeleken met alleen OOO + MMM, erg leuk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen alweer gestopt met Oblivion. Het werd me te saai :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Niet iedereen zal het lich zien DustPoxx :)

Wat vond je dan saai worden? Te gemakkelijk / te moeilijk / teveel van hetzelfde (zelfde soort quests of wat dan ook)?

Alles is aan te passen en is al aangepast door verschillende modders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zo, even Oblivion installed. Nu mod's aan het downloaden en van de week het hele zooitje zien te configureren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:47:
Zo, even Oblivion installed. Nu mod's aan het downloaden en van de week het hele zooitje zien te configureren :P
Al bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit binnekort ook eens een keer doen, nadat ik mn graka heb upgegrade.
Heb Oblivion met alle standaard updates en addons wel 2x uitgespeeld. (in de zin van alles uit het spel gehaald, elke wapen, item etc verzameld, elke quests gedaan, in elke hoekje, gaatje gekropen blabla)

Wil het wel eens meemaken met alle brute Mods zoals MMM enz, jullie helpen mij dan wel he als het zover is met de installaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jawel, maar ik zie dat er inmiddels alweer een hele rits is aan programma's om de compatibiliteit te vergroten :P Maar even verdiepen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Heeft iemand Oblivion Warcry patch 1.08b-1.085b voor me?

Rapidshare ligt er al sinds gisteren uit :|

"Unfortunately right now our servers are overloaded and we have no more download slots left for non-members. Of course you can also try again later."

Ik heb die patch nodig voor FCOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb net wel een file kunnen uploaden naar RapidShare:
http://rapidshare.com/fil...atch_1.08b_1.085b.7z.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb gisteren de Oblivion GOTY geinstalleerd vanaf Steam.

Nou wil ik de OOO mod inladen en ipv dat het leuk werkt krijg ik overal grote gele borden met uitroeptekens en sterren met "I'M A MISSING MESH". Zowel na handmatig installeren van de mod als de automatische installatie als ook via verschillende BSA methodes in de OBMM.
Zelfs de tool om automatisch een "AutomaticInvalidator.txt" ding aan te maken loste niks op.

Iemand enige idee hoe ik dit kan aanpassen want zonder de OOO is het toch stukken minder leuk.
(Mijn overige mods werken prima, het is alleen de OOO 1.33 die problemen geeft)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@MazeMouse: heb je bij de installatie van OOO gebruik gemaakt van Oblivion Mod Manager?
Ik vermoed dat je slechts een deel van OOO hebt geinstalleerd, bijvoorbeeld alleen de .esp file en niet de bijhorende meshes en dergelijke.

Ik zou als je mods gaat installeren dit alleen via of OBMM doen (voor zowel startende als "ervaren" modders) of als BAIN (alleen voor ervaren modders!).
Oblivion Mod Manager kun je in mijn voorgaande posts vinden evenals andere interessante links.

Heb je er al aangedacht om FCOM te gebruiken ipv alleen OOO? Er is hier een hele eenvoudige installatie voor te vinden.

Gebruik trouwens ook Better Oblivion Sorting Software even dan staan al je mods in de juiste laadorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ik heb de OOO self-installer gebruikt (waarvan ik dan toch uit mag gaan dat die alles installeert?)
Verder heb ik ook de manual-installation gedaan (waarvan ik dan toch vanuit mag gaan dat ik een complete versie krijg? als ik het bij tesnexus download?)

Ik gebruik de OBMM om de load-order te bepalen (zoals ik "vroegah" al deed)
En heb ik "Unofficial Oblivion Patch", "no more psychic guards", "keychain", "Darnified UI", "Atmospheric Weather System" en "All shapes and sizes" en dan vind ik het opzich wel best. (ben niet zo'n heavy-modder)

Die andere doen het trouwens perfect, het is alleen OOO die issues geeft. Ben nu maar eventjes de boel opnieuw aan het downloaden.

[ Voor 15% gewijzigd door MazeMouse op 12-02-2010 19:47 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een spell gemaakt die drain health 100 pts for 2 secs doet. Op level 15 krijg je daar alles (behalve wat eindbazen) in 1 shot mee dood :). Een erg makkelijke spell dus al wordt het wel makkelijk.

Heb alleen wel veel crashes de laatste tijd dus dat wordt een goede crash preventer zoeken.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.