Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Goed. Ik heb nou alle mods geïnstalleerd, maar als ik Oblivion opstart dan crasht ie eigenlijk meteen, zelfs het Bethesda filmpje komt niet langsdrijven... enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Much obliged ;-)

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Slechte volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
Nee, zoals eerder te lezen heb ik met BOSS de volgorde voor mijn mods bepaald, en deze zo ingesteld (en gedubbelchecked) met OBMM. Nog doet mijn Oblivion het niet.

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je kijken aan welke mod het ligt.
Dat kan door (bijvoorbeeld) bij 1 mod te beginnen en telkens op te starten (en als het werkt) weer een mod toevoegen, etc., tot Oblivion crasht.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
BOSS kent ook niet alle mods hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
zo gezegd, zo gedaan, het probleem leek hem te liggen bij MMM. Nu heb ik de game eindelijk opgestart, ben uit die heerlijke tutorial-sewers, en volgens mij mis ik de texture voor de grond. Ik neem in elk geval niet aan dat het normaal is dat de grond bestaat uit een tile van de kaart van de Imperial City en omstreken? Dit geldt iig alleen voor het gras.

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PenTa_FH schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:52:
zo gezegd, zo gedaan, het probleem leek hem te liggen bij MMM. Nu heb ik de game eindelijk opgestart, ben uit die heerlijke tutorial-sewers, en volgens mij mis ik de texture voor de grond. Ik neem in elk geval niet aan dat het normaal is dat de grond bestaat uit een tile van de kaart van de Imperial City en omstreken? Dit geldt iig alleen voor het gras.
lol, nee, het hoort niet de kaart te zijn :P
Heb je toevallig een screenshot voor de fun? :)

Fijn dat je het probleem hebt gevonden, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
toch jammer dat bij het oplossen van elk probleem altijd een nieuw probleem de hoek om komt... Story of my life ;-)
http://i227.photobucket.c...2009-08-3120-12-19-15.jpg
zoals u vraagt. een screen.

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-08 17:55
Dat probleem had ik ook. Toen maar gestopt met spelen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Mss moet je eens archive invalidation van oblivion mod manager gebruiken. Dat kan wel eens helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb onlangs Oblivion platinum maar gekocht voor de PS3. Ik had hem al gespeeld op de pc maar kon hem toch niet laten liggen. Wel heel raar dat er op de PS3 niet eens trophies zijn, beetje jammer...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een leuke mod die oblivion wat levendiger maakt?
Iig een must have mod? Ik begin iig weer op nieuw met oblivion

Edit

Ik zat zelf te denken aan Oblivion Qarl's Texture Pack III

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:06:
Weet iemand nog een leuke mod die oblivion wat levendiger maakt?
Iig een must have mod? Ik begin iig weer op nieuw met oblivion

Edit

Ik zat zelf te denken aan Oblivion Qarl's Texture Pack III
Wat bedoel je met levendiger?
Meer natuur en weer? -> All Natural
Meer vijanden? -> Mart's Monster Mod
Beter opschaling en meer items? -> Oscuro's Oblivion Overhaul
Mooiere textures? -> Qarl's Texture Pack

Of bedoel je iets anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eingelijk allemaal hehehe,
Maar vooral betere texture's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:49:
Eingelijk allemaal hehehe,
Maar vooral betere texture's
Betere textures kan je inderdaad Qarl nemen.

Kijk hier ook voor textures:
http://devnull.sweetdanger.net/obliviontextureoverhaul.html

• Ontspannen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11-2022
PenTa_FH schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:16:
toch jammer dat bij het oplossen van elk probleem altijd een nieuw probleem de hoek om komt... Story of my life ;-)
http://i227.photobucket.c...2009-08-3120-12-19-15.jpg
zoals u vraagt. een screen.
Dit heb ik ook al eens mee gemaakt, dacht dat ik dit opgelost had door direct-x opnieuw te installeren.
Zou op de spel schijf moeten staan.

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Penta, ik zie dat het crashen bij het opstarten al verholpen is.

Als je in het vervolg meer mods gaat gebruiken is het belangrijk om te kijken of de Master file (xxx.esm file) wel aanwezig is).
Het crashen bij het starten van het spel wordt 99/100 keer veroorzaakt door een slechte loadorder en een missende master file.

Als je het eenvoudig wilt oplossen, installeer Wrye Bash, te vinden op Google en het officiele forum.
Je moet er wel Python 2.5 voor geinstalleerd hebben, maar het biedt vele mogelijkheden zoals het importeren van meerdere mods in één esp file.
Daarnaast krijg je meteen te zien of je een missing master file in je load order hebt staan. De esp file is rood waardoor je het meteen ziet.

Overigens heb je Wrye Bash nodig voor FCOM installaties. Ik ben meteen gestart met FCOM + Wrye Bash en draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51
Ik heb 2 weken geleden een PS3 gekocht, met Oblivion erbij. Ik was een beetje huiverig om een (deels :P ) FPS (pijl-en-boog ftw) op een console te spelen, maar dat gedeelte gaat niet al te beroerd :)

Wel heb ik het idee dat de dificulty-slider bugged is. Default stond hij in het midden, en daar heb ik hem gelaten. Nadat ik (op level 11 of zo) per troll 15 keer mijn savegame, 40 pijlen, de complete hoeveelheid magika en 90% van mijn health (bij 20pt heavy armor) dacht ik F*** this en heb ik die slider richting easy verschoven.

Great, nu komt die troll niet eens in de buurt, 1x sneak attack met een ijzeren pijl en het beest is dood. Nu staat de slider weer terug in het midden, en vallen ze nog bij bosjes (2x sneak, maar ze komen niet echt op me af?)

Al met al moet ik dus nog even zien te vinden waar de zichtbare slider moet zetten zodat de fictieve slider die de echte moeilijkheidsgraad doet juist komt te staan 8)7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:49:
Ik heb 2 weken geleden een PS3 gekocht, met Oblivion erbij. Ik was een beetje huiverig om een (deels :P ) FPS (pijl-en-boog ftw) op een console te spelen, maar dat gedeelte gaat niet al te beroerd :)

Wel heb ik het idee dat de dificulty-slider bugged is. Default stond hij in het midden, en daar heb ik hem gelaten. Nadat ik (op level 11 of zo) per troll 15 keer mijn savegame, 40 pijlen, de complete hoeveelheid magika en 90% van mijn health (bij 20pt heavy armor) dacht ik F*** this en heb ik die slider richting easy verschoven.

Great, nu komt die troll niet eens in de buurt, 1x sneak attack met een ijzeren pijl en het beest is dood. Nu staat de slider weer terug in het midden, en vallen ze nog bij bosjes (2x sneak, maar ze komen niet echt op me af?)

Al met al moet ik dus nog even zien te vinden waar de zichtbare slider moet zetten zodat de fictieve slider die de echte moeilijkheidsgraad doet juist komt te staan 8)7
Ja, die moeilijkheids-slider moet je vanaf blijven, dat gaat nergens over.
Ik geloof dat het dit soort orden van groottes zijn:
Easy: 10 keer meer damage doen, 10 keer minder damage krijgen
Normal: Normaal
Hard: 10 keer minder damage doen, 10 keer meer damage krijgen.

Ik weet niet of het deze waardes zijn, maar het is iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Heb Oblivion opnieuw geïnstalleerd inclusief de add on Knights of the Nine, maar zonder mods, wil het dit keer zonder OOO, Mart's Monster Mod en Quarl's texture spelen.

Echter schept mijn verbazing dat ik deze mods nog steeds in mijn data lijst zie (aangezien ik de mods van Knight of the Nine moet aanvinken). Heb Oblivion hiervoor helemaal verwijderd, inclusief de folders (ook mydocuments/oblivion/savegames). Er zijn ook geen esm of esp bestanden van OOO, Mart's te vinden.

De vraag, hoe krijg ik niet bestaande mods (esp en esm) uit mijn data lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Zodra je Oblivion van de DVD start kun je op Play of op Data Files klikken.
Vink hier de ESP's / ESM files uit die je niet meer wilt gebruiken.

Voor QTP3(Redimized) moet je de originele textures weer terug zetten in de juiste mappen.
Als je het spel opnieuw geïnstalleerd hebt en de map waarin je Oblivion geïnstalleerd had volledig hebt verwijderd is QTP3 ook verdwenen.

Als je de volgende keer toch mods wilt proberen of gewoon kort wilt testen of een mod iets is zonder dat je problemen krijgt met je "vanilla" settings, maak dan gebruik van Oblivion Mod Manager (en BOSS voor het sorteren van je modload order).
Voor QTP3(R) is het heel goed te gebruiken al kost het wel wat tijd om QTP3(R) om te zetten naar de juiste extensie (.OMOD).

Bedenk me ineens dat er op TesNexus een OMOD versie van QTP3Redimized staat / heeft gestaan. Die is direct te gebruiken voor OBMM en hoeft niet geconverteerd te worden.
Ik kan de link nu niet zoeken, als je wilt zoek ik het vanavond voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter informatie, alle mod-links in de firstpost zijn dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Discussies en links in de openingsbericht zijn allemaal terug te vinden op Bethsoft forum

Directe links zijn ook te vinden op Tesnexus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Tesnexus, maar ook Planet Elderscrolls (planetelderscrolls.gamespy.com) en Elricm (elricm.com)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik ben aan het zoeken wat capivate spell eingelijk doet,
Ik ben er niet helemaal uit wat het precies doet.
Kan iemand mij dat uit leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:28:
Jongens ik ben aan het zoeken wat capivate spell eingelijk doet,
Ik ben er niet helemaal uit wat het precies doet.
Kan iemand mij dat uit leggen?
Bedoel je de spell 'Captivate' van genre: Illusion? Die heeft als effect een Charm van 10 punten voor 10 sec on Touch, dus dat wat je 'aanraakt'.

Overigens kan je die spell krijgen als reward van de Bravil Recommendation quest.

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot zo ver wist ik het maar wat voor infloed heeft de spell op een persoon of beest?
Wat houd zeg maar Charm in, ik ben een noob n engles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:08:
Tot zo ver wist ik het maar wat voor infloed heeft de spell op een persoon of beest?
Wat houd zeg maar Charm in, ik ben een noob n engles
Charm is charmeren, mensen gaan je aardiger vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol oké cool mischien zelfs handig bij vragen aan mensen waar bij ik eerst geld moet geven om vriendelijk genoeg te zijn voor hun om andwoord te krijgen. Thnx thnx thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:32

Infinchible

Woef!

Als je al bij de mage-guild zit en je hebt toegang tot de University dan kan je zelf ook een spell maken met charm 100 points voor 1 of 2 seconden. Deze is helemaal makkelijk te gebruiken, als je meteen nadat je de spell gebruikt met iemand gaat praten. Dan vinden ze je altijd helemaal leuk en het kost bijna geen mana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

zo, heb 10 minuten The Witcher gespeeld. om wellicht wat sfeer te proeven van Oblivion in een andere game.
mijn god; wat een vreselijk slecht spel. die textures, die moves, de besturing. mijn god, ik heb lang niet zo'n slechte game gespeeld.

zo, even een nieuwe game opgestart in Oblivion.
ik moet die gare zooi van the witcher snel vergeten. snel snel. the horror, wat slecht.
maar goed... pfff. ik moet echt bijkomen man. :|

morgen, het eerste wat ik ga doen is dat vreselijk spel terugbrengen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 11:06

Ypho

Allround Nerd

De links in de startpost werken idd niet meer, Tessource bestaat niet meer, de nieuwe website staat hier.

Hier de nieuwe links naar de mods in de openingspost:

Depth of Field
Natural Environments
Natural Weather
Texture Pack
Monster Mod
Living Economy
Darnified UI
Qarls Harvest
Illumination Within Revived

[ Voor 73% gewijzigd door Ypho op 16-10-2009 08:54 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

XunFar schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:22:
zo, heb 10 minuten The Witcher gespeeld. om wellicht wat sfeer te proeven van Oblivion in een andere game.
mijn god; wat een vreselijk slecht spel. die textures, die moves, de besturing. mijn god, ik heb lang niet zo'n slechte game gespeeld.

zo, even een nieuwe game opgestart in Oblivion.
ik moet die gare zooi van the witcher snel vergeten. snel snel. the horror, wat slecht.
maar goed... pfff. ik moet echt bijkomen man. :|

morgen, het eerste wat ik ga doen is dat vreselijk spel terugbrengen. |:(
10 minuten? Speel eens wat verder, dan zal je The Witcher zeker gaan waarderen.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhh, ik krijg de mods niet werken, had er even 2 geinstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/7945/oblivion.png

maar als ik oblivion opstart is er niets veranderd; geen beter quest items, idem met de quaranty prompt mod
ik heb de nieuwe0ste patch, draai win7 RTM en ben nu de unoficial patch aan het downloaden (105 MB over een 1 mbit lijntje 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Darkstone:
Probeer OBMM anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die heb ik ook :>

ik ben even oblivion opnieuw aan het installeren, miss is de installatie vernaggeld door een of ander programma (hij crasht zo 1x per uur...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb je al geprobeerd om ArchiveInvalidation te gebruiken? Het kan ook zijn bij sommige mods zijn dat je een nieuwe karakter moet starten voordat ze actief worden.

Sorry, Ik dacht dat ik in het fallout topic zat. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Fox op 25-10-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oblivion opnieuw geinstalleerd, hij doet het nu wel

maar: quest award leveler lijkt geen effect te hebben, lijkt me niet dat je daarvoor een nieuw char moet starten? (of de stats veranderen pas als je levelt...) ik zal nu ff wat andere mods checken

ahaa ik zie het al...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik denk het ook. De titel is erg suggestief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Verhaaltje voor bij het kampvuur.
Er zal wel een volgende TES aankomen, maar hoe en wanneer is nog niet eens bekend.
Bethesda heeft nog niks concreets naar buiten gebracht, alleen dat er wel een volgende tes eraan komt.
Ik zou eerder UESP in de gaten houden ipv fok.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Flyby_Wire schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

10 minuten? Speel eens wat verder, dan zal je The Witcher zeker gaan waarderen.
10 minuten was wellicht wat te voorbarig gezegd inderdaad. heeft vast langer geduurd.
maar goed, de game ligt alweer in de kast. geen tijd gehad om dat beestje terug te brengen.
wellicht dat er ooit een moment komt, ooit, wanneer de duisternis om me heen slaat, dat ik dat beestje weer uit de kast trek. of misschien wel nooit. ik weet het niet. ben behoorlijk afgekickt op dat spel. had er weinig mee. het is, tja, hoe zal ik dat eens omschrijven; vooral, tja, neeh. ik zou niet eens weten waar ik beginnen moet.
ja de dvd er weer in proppen, of was het een cd? ach wat maakt het uit, al sla je me deud.
eerste keer liet ie ook men pc spontaan uitgooien. daarna wat updates gedaan, de game en men videokaart, maarja, echt dat je kan zeggen wauwie man, dat beestje ga ik vaker spelen, neeh, niet echt. vond het wat, tja, nou ja. neeh. game moet bij een eerste klik gewoon goed aanvoelen. of niet. dan verdwijnt ie maar even in de kast. misschien later ofzo. ooit. als de zeepbellen kunnen vliegen. maarja, dat kunnen ze niet. ja zweven. maar das geen vliegen he.
in ieder geval. neuh.
we houden het gewoon bij oblivion. zit ook te denken om morrowind eens te gaan proberen. nooit gespeeld. wat best jammer is. al zeg ik het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
In Search of Sunrise schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:32:
Verhaaltje voor bij het kampvuur.
Er zal wel een volgende TES aankomen, maar hoe en wanneer is nog niet eens bekend.
Bethesda heeft nog niks concreets naar buiten gebracht, alleen dat er wel een volgende tes eraan komt.
Ik zou eerder UESP in de gaten houden ipv fok.
Fok dingen zie ik automatisch via dat ding op tweakers.net, om nou heel de tijd naar UESP te gaan surfen vind ik ook weet wat overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
Sorry voor het omhoog schoppen van het topic maar ik wil graag wat vragen over de GOTY versie voor de PS3. Alle addons zouden hier namelijk bij zitten maar hoe start ik de quests voor bijvoorbeeld de wizard tower die je kan krijgen? Of dat huis bij het water waar je alle ingredienten voor de vampire cure kan vinden? Heb al gezocht op internet maar kan het niet vinden. Op de PC stonden deze quests al in je quest log, maar op mijn PS3 niet.

edit: laat maar... schijnbaar zit de wizard tower en deepscorn hollow niet in de GOTY editing.... raar hoor....

[ Voor 11% gewijzigd door Soepstengel op 26-11-2009 17:48 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 08:26

Bartaz

Likes cookies!

Soepstengel schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:09:
Sorry voor het omhoog schoppen van het topic maar ik wil graag wat vragen over de GOTY versie voor de PS3. Alle addons zouden hier namelijk bij zitten maar hoe start ik de quests voor bijvoorbeeld de wizard tower die je kan krijgen? Of dat huis bij het water waar je alle ingredienten voor de vampire cure kan vinden? Heb al gezocht op internet maar kan het niet vinden. Op de PC stonden deze quests al in je quest log, maar op mijn PS3 niet.

edit: laat maar... schijnbaar zit de wizard tower en deepscorn hollow niet in de GOTY editing.... raar hoor....
Even een late reactie. Maar de GOTY edities bevatten alleen Knights of The Nine en Shivering Isles uitbreidings paketten zover bekend bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bartaz schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:08:
[...]

Even een late reactie. Maar de GOTY edities bevatten alleen Knights of The Nine en Shivering Isles uitbreidings paketten zover bekend bij mij.
Knights of the nine bevat echter alle andere mods, voor de pc was het iig zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Napo schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:29:
[...]

Hmm? Volgens mij niet hoor. Ik zie ze nergens staan in m'n datadinges lijst. Alleen SI en KOTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
Napo schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:29:
[...]

Klopt, voor de PC bevat deze inderdaad wel alle andere mods, op de PS3 echter niet ben ik achter gekomen.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hoe kan je een eigen map marker toevoegen aan de map?
Ik zie hem in de legenda staan, maar kan geen key vinden om deze daadwerkelijk ergens neer te plempen.
Misschien is dit een hele stomme vraag, maar ik word er gek van dat het me niet lukt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

KneoK

Not in a million lightyears

Rubman schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:48:
Ik zie hem in de legenda staan, maar kan geen key vinden om deze daadwerkelijk ergens neer te plempen.
Misschien is dit een hele stomme vraag, maar ik word er gek van dat het me niet lukt.
Shift + linkermuis op de map, dan vraagt 'ie of je een mapmarker wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij moet je dan met je muis ergens mikken en op T drukken (of dat was bij een ander spel, heb al eeuwen geen Oblivion meer gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn ook verschillende mods die je meer opties geven qua het plaatsen van map markers. Zoals bijv. een 'todo'-marker of een 'finished'-marker :)
Vooral handig voor de diverse grotten/tempels die her en der verspreid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Laatst online: 13-07 21:24
Ben al paar dagen bezig met spelen van dit spel, GEWELDIG!

Alleen een aantal irritante dingen:

1.) menu is klein
2.) tegenstanders zijn echt sterk, moet erg veel werk doen om ze neer te krijgen. Ben nu blijven hangen in de main quest op "Breaking the Siege of Kvatch". De twee Daedra's beneden krijg ik wel neer, maar eenmaal omhoog in die toren hoeven de bewakers mij maar aan te kijken en ik ben dood.
3.) wanneer je iemands spullen wilt hebben kan je niet 'take all' doen net als bij Morrowind.

maargoed, dus ik gaan internetten. Ik kom toch een hoop Updates, Patches en Tweaks tegen van 'heb ik jou daar'... Even door de bomen het bos proberen te zien en een aantal mods proberen. Ik kom tot nu toe 1 probleem tegen.

Heb nu Patch Oblivion_v1.2.0416English geinstalleerd en ervan uitgaande dat het een en ander verbeterd is. Merk er nog niks van.

Vervolgens BTmod 2.2 autoinstaller geinstalleerd, werkt prima! Alleen zijn mijn 'controls' gereset. Bij het installeren van btmod-v2-20-btmodcustomizationpackage2.2 raak ik verward. Het is een map met submappen en xml bestanden. De readme is een uitlegbestand van de files. Maar... waar moet ik deze bestanden laten?

Ik ga ook nog andere mods proberen, hoop dat mijn savegame het overleefd.

Offtopic:
Ik heb het hele pakket hier liggen:
-Oblivion
-Knight of the Nine
-Shivering Isles

Ik heb nu alleen Oblivion geinstalleerd omdat ik niet weet of die andere twee aparte spellen zijn of echte upgrades. Als ik alles in één keer installeer, begin ik dan toch gewoon bij Oblivion? Of moet ik eerst oblivion uitspelen en dan KN en dan SI installeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa op 09-12-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
KN en SI kun je gewoon gelijk installeren. Als je ze activeert krijg je een nieuwe quest voorgeschoteld die je kunt doen wanneer je wilt.

Wat betreft je menu, kijk eens naar DarNified UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
Avalaxy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:44:
KN en SI kun je gewoon gelijk installeren. Als je ze activeert krijg je een nieuwe quest voorgeschoteld die je kunt doen wanneer je wilt.

Is denk ik nu te laat, want heb BTmod al geinstalleerd net...
Dan ga ik die andere twee ook meteen installeren :) thanks.

Moet ik na het installeren van KN en SI de mods opnieuw installeren?

• KneoK

KneoK

Avalaxy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:44:

Voor SI krijg je alleen een bericht, die kun je pas starten als je level 12 bent (kwam ik van de week achter, ben ook weer begonnen).

Nu eindelijk al mijn mods netjes met OBMM geinstalleerd, ook QTP3, dat werkt stiekem toch wel heel lekker. En heb Oblivion XP maar eens geprobeerd, lekker oldstyle RPG levellen (xp voor killen, ontdekken, quests en bij n xp level up en stats- en skillpunten verdelen), heerlijk.
NielsStevens schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:45:
[...]

Is denk ik nu te laat, want heb BTmod al geinstalleerd net...
BTMod is een verre voorloper van Darnified (als ik het goed heb)

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 10-12-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
anandus schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:14:
[...]
BTMod is een verre voorloper van Darnified (als ik het goed heb)
BTmod is dus alweer oud? :p Ik moet natuurlijk wel het beste hebben he. Ik heb het spelen van de game nu maar gestaakt totdat ik alle wenselijke mods bij elkaar heb en kan installeren. Het is een hele zwik wat er beschikbaar is.

Wat ik mij ook afvroeg: Moet je na het installeren van Oblivion eerst alle patches installeren, of is Oblivion_v1.2.0416English voldoende?

Ik begrijp ook, dat als je SI al geinstalleerd hebt, dan moet je niet die patch pakken, maar deze: ShiveringIsles_v1.2.0416English

Klopt dit?

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa op 11-12-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 23:11

Haan

dotnetter

Kijk ook even in de startpost voor enkele zeer goede mods. Vooral Oscuro's Oblivion Overhaul en Martigen's Monster Mod zijn echte must-haves op het gebied van game-play!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
Haan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:54:
Kijk ook even in de startpost voor enkele zeer goede mods. Vooral Oscuro's Oblivion Overhaul en Martigen's Monster Mod zijn echte must-haves op het gebied van game-play!
OOO en MMM was ik al zeker van plan ja gezien de startpost. Van nature ben ik bang om zomaar wat patches en mods te installeren, dus vandaar dat ik er eerst heel goed over inlees :) Wie weet maak ik de installatie alleen maar rotter en werkt dalijk niks meer...

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa op 11-12-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

NielsStevens schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:56:
[...]

OOO en MMM was ik al zeker van plan ja gezien de startpost. Van nature ben ik bang om zomaar wat patches en mods te installeren, dus vandaar dat ik er eerst heel goed over inlees :) Wie weet maak ik de installatie alleen maar rotter en werkt dalijk niks meer...
Daarom raad ik je ook van harte de Oblivion Modmanager (OBMM) aan, die ordent netjes al je mods en doet het wat mij betreft ook een stuk beter dan de standaard Oblivion manager. Ook mods die niet als .esp worden geleverd (zoals de meeste texture mods) kun je daarmee in- en uitschakelen zonder mappen of bestanden te hoeven verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang gekapt te zijn, ben ik weer begonnen met dit geweldige spel. In die tijd is mijn harde schijf kapot gegaan dus is de safegame van mijn maincharacter verloren gegaan. Dat was een melee dark elf die de fighters guild, de thiefsguild en zo'n beetje alle side quests afhad. Tijdens de mainquest moet ik
spoiler:
op een gegeven moment een enorme lijst oblivion gates sluiten
dus daar was ik mee gekapt. Vond ik een beetje eentonig op een gegeven moment.

Iig ben ik nu een Kajit ranger. Ik moest zeggen dat de ranger klasse een stuk lastiger is. Ik kon met mijn meleecharacter iedereen vellen met mijn zwaard van umbra een deadric armour maar nu ben ik heel lang bezig om één enkele goblin om te leggen. Ik ben nu bezig om alle quests van de dark brotherhood te voltooien en wat een briljante guild is dat :D. Ik kom alleen niet verder omdat mijn poppetje niet sterk genoeg is.
spoiler:
Ik moet een hele familie afmaken. Ik ben begonnen bij het eerste lid van de familie die guard in een dorp. Ik krijg die niet snel genoeg dood want als je niet snel genoeg bent, dan komen andere guards als een dolle stier op je af en .. "pay with your blood". Fail dus. Ik vrees dat m'n level gewoon te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 23:11

Haan

dotnetter

spoiler:
je zal je sneak waarschijnlijk meer moeten trainen.De Dark Brotherhood quests kan je eigenlijk alleen goed doen als je een goede thief character hebt, of spells voor onzichtbaarheid e.d. Maar daarvoor moet je dan weer een illusion level van 50 hebben, en dat haal je niet zo snel.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Sneaker kan ik aardig maar het gaat erop dat ik die gozer niet met één pijl kan omleggen en dan verraad ik al gauw mijn positie. En mijn illusion is ook niet al te hoog. Ik vrees dat ik eerst maar even wat anders ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:46:
spoiler:
Sneaker kan ik aardig maar het gaat erop dat ik die gozer niet met één pijl kan omleggen en dan verraad ik al gauw mijn positie. En mijn illusion is ook niet al te hoog. Ik vrees dat ik eerst maar even wat anders ga doen.
Gif heb je ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Haan schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:58:
spoiler:
je zal je sneak waarschijnlijk meer moeten trainen.De Dark Brotherhood quests kan je eigenlijk alleen goed doen als je een goede thief character hebt, of spells voor onzichtbaarheid e.d. Maar daarvoor moet je dan weer een illusion level van 50 hebben, en dat haal je niet zo snel.
Welnee, pure combat mage en het ging ook prima. Gewoon snel snel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog niet, maar hoe kom ik aan een fatsoenlijke potion. Zelf maken wordt moeilijk want ik heb nooit iets gedaan met alchemy. Kan ik die krengen ergens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontspannen
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:02:
[...]

Nee nog niet, maar hoe kom ik aan een fatsoenlijke potion. Zelf maken wordt moeilijk want ik heb nooit iets gedaan met alchemy. Kan ik die krengen ergens kopen?
spoiler:
Voor een drankje te kopen kan je proberen:
imperial city - market district
skingrad: Sinderion in café of de dunmer necrofiel (naast de smid)

Voor zelf te maken dacht ik een lotus plantje met een nightshade.
Lotus vind je in de imperial city, market district in het water ( in die hele buiten cirkel van de imp. city ligt lotus).
Nightshade kan je tegen komen wanneer je van Bravil naar het Leyawin loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
Ik wil graag DarNified UI draaien, maar ik heb BTmod geinstalleerd. Moet ik nu eerst BTmod uninstallen? Zo ja, waar doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
NielsStevens schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:02:
Ik wil graag DarNified UI draaien, maar ik heb BTmod geinstalleerd. Moet ik nu eerst BTmod uninstallen? Zo ja, waar doe ik dat?
Volgens mij is het voldoende om die mod uit te vinken in je launcher.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
Shao Kahn schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:41:
[...]

Volgens mij is het voldoende om die mod uit te vinken in je launcher.
Dat is een beetje het punt, ik heb BTmod geinstalleerd vóórdat ik de launcher heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ehm, ik weet niet of het een esm/esp / omod is, maar of je OBMM installeert VOOR of NA het installeren van mods maakt natuurlijk geen ruk uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Avalaxy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:29:
Ehm, ik weet niet of het een esm/esp / omod is, maar of je OBMM installeert VOOR of NA het installeren van mods maakt natuurlijk geen ruk uit :P
Volgens mij geen van allen maar gewoon een verzameling bestanden die je in de Oblivion map gooit, net zoals QTP3 bijvoorbeeld als je er geen omod van maakt. Die zal ' ie dus even handmatig moeten opzoeken en verwijderen (en hopen dat er geen originele bestanden zijn overschreven).

• Alfa
Ik had beter eerst die OBMM kunnen installeren en dan van BTmod een OMOD maken. Dan had ik die nu zo kunnen uninstallen.

Maar nu is het dus idd hopen dat hij geen originele bestanden overschreven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
Haan schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:58:
spoiler:
spoiler:
Nee hoor. De Dark Brotherhood quests kun je met ieder willekeurige character doen. Zo deed ik de DB quest met een eigengemaakte battlemage. Sneak was laag en illusion was gemiddeld. Er zijn sowieso een paar beloningen die wel een chameleon effect heeft en anders kun je dat altijd zelf nog maken met een sigil stone.
De ring of Khajiiti heeft een chameleon van 35% plus fortify speed 10pts. De ring is een beloning van Meridia. Verder heb je ook nog de ring of shadows.
Sowieso werkt chameleon beter dan invisibility.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik probeer eindelijk maar eens een beetje te beginnen met Oblivion. Ik heb Fallout geleefd en geademd, nu ga ik Oblivion eens proberen. Ik was op de Xbox al eens begonnen aan Morrowwind maar dat was met het vele lezen en net niet leuke graphics net niet mijn ding, al bleef ik het wel proberen.

Heb er nu een 4670 in zitten vanwege de overclockcontest, maar mijn 4770 trok het toch een stukje beter. Ik wil vooral dat ik op de langere afstand wat meer te zien krijg en geen lelijke simpel gerenderde bergen meer, is dat te doen met een .ini aanpassing net als in Fallout of moet ik gelijk met add-ons in de weer?

Moet zeggen dat die 4670 nog behoorlijk goed presteert hoor, valt me niets tegen. De game mechanisms zijn soms wat anders en daarom verwarrend (gestolen spullen niet zomaar kunnen verkopen is nieuw voor mij), maar daar wennen we wel aan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Fallout-engine is een getweakte Oblivion-engine, dus Oblivion zal wat zwaarder draaien dan Fallout (althans, dat is mijn ervaring).

Er zijn een hele, héle hoop tweaks, mods en trucjes die je uit kan halen om enerzijds de fps omhoog te schroeven en anderzijds de grafische pracht omhoog te gooien.

Tips:
The Oblivion Texture Overhaul
Oblivion Tweak Guide
Streamline (past grafische pracht aan aan de hoeveelheid gewenste fps).

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 02-01-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:47:
De Fallout-engine is een getweakte Oblivion-engine, dus Oblivion zal wat zwaarder draaien dan Fallout (althans, dat is mijn ervaring).

Er zijn een hele, héle hoop tweaks, mods en trucjes die je uit kan halen om enerzijds de fps omhoog te schroeven en anderzijds de grafische pracht omhoog te gooien.

Tips:
The Oblivion Texture Overhaul
Oblivion Tweak Guide
Streamline (past grafische pracht aan aan de hoeveelheid gewenste fps).
Maar Fallout tovert ook wel weer wat mooiere beelden op je scherm. In mijn korte ervaring loopt Oblivion iets soepeler dan Fallout, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik vooral last heb van een processor die te traag is in plaats van een GPU.

Thanks voor de links! Zal de 4770 er maar weer eens in proppen en dan kijken hoe ver ik kom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:35:
[...]

Maar Fallout tovert ook wel weer wat mooiere beelden op je scherm. In mijn korte ervaring loopt Oblivion iets soepeler dan Fallout, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik vooral last heb van een processor die te traag is in plaats van een GPU.

Thanks voor de links! Zal de 4770 er maar weer eens in proppen en dan kijken hoe ver ik kom :p
Wacht maar tot je Oblivion helemaal gepimpt hebt, dan is het minstens net zo pretty als Fallout :)
In ieder geval een stuk kleurrijker.
(En mijn 4650 1Gb krijgt het dan moeilijk op 1280x1024 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:37:
Wacht maar tot je Oblivion helemaal gepimpt hebt, dan is het minstens net zo pretty als Fallout :)
In ieder geval een stuk kleurrijker.
(En mijn 4650 1Gb krijgt het dan moeilijk op 1280x1024 :P )
Helemaal gepimpt hoeft ook niet hoor, maar van die short distance pop-ups wordt ik niet heel blij, evenals 0 details iets verder (vooral op bergen enzo). High-res textures zijn leuk maar al minder relevant. Als ik gewoon een beetje mooie plaatjes zie waardoor ik me niet steeds aan het bedenken ben dat ik een spelletje aan het spelen ben dan ben ik al heel blij. Gelukkig zit je bij Bethesda dan wel aan het goede adres geloof ik, je kan het zo bont maken als je zelf wil :p

Maargoed, ik denk dat mijn processor wederom het probleem gaat zijn. Ik had in Fallout de viewdistances voor de grap eens wat opgehoogd maar dat werd echt een drama. Binnenkort dan toch maar eens die koeler kopen en een flinke overklok proberen :p

Ik ga binnenkort eens even klooien met één en ander, ik heb gister de smaak wel een beetje te pakken gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CPU: Je hebt een Pentium 4, I suppose?

Ik ga van de week ook maar eens aan de slag met Oblivion, ik zal wel voor- en na-screenshots maken. OOk leuk voor mijn eigen archief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup :Y Zie ook mijn specs. Tekst is gedateerd aan het raken, systeem is up to date.

Hoezo? Dat je dat zo stellig stelt bevalt me niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:15:
Jup :Y Zie ook mijn specs. Tekst is gedateerd aan het raken, systeem is up to date.

Hoezo? Dat je dat zo stellig stelt bevalt me niets :P
Nee, gewoon een lucky guess :P
Je kan overigens de ini een beetje aanpassen (ook voor Fallout) zodat het een en ander efficiënter loopt :)

Oblivion is gewoon relatief zwaar (al valt het tegenwoordig mee), zowel op de cpu als gpu.
Interessant feit: Zonder texture-mods maakt het niets uit of je 1Gb geheugen of (veel) meer hebt, geheugenhoeveelheid maakt wat dat betreft niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik heb wat screenshotjes gemaakt, helaas op een beetje ongelukkige plek (direct na het riool), maar het laat wel zien hoe Oblivion kan verschillen (alles op 1280x1024).

1. Oblivion, out-of-the-box, met 'High' settings:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0KwUxxbzL3lv8CmHQgcE0DfG/thumb.jpg

2. Oblivion met de sliders voluit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C8cIuUB2kIeVWdmndw3HH9KB/thumb.jpg

3. Oblivion met de sliders voluit en AA aan (wat je dus nauwelijks ziet hier, maarja :P ):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rMezeDdm0roEtg4U67V2wbKE/thumb.jpg

4. Oblivion, sliders vol, AA aan en ini getweakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5w9JUxnpo2fyaJl6KoltxC1C/thumb.jpg

5. Oblivion, sliders vol, AA aan, ini getweakt en een paar mods:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M0hUUZy1shaAiGwimvzBUv1I/thumb.jpg

Zoals ik zei, het is een beetje ongelukkige plek, dus je kan weinig verschil zien tussen 2, 3 en 4.
Maar het verschil met de out-of-the-box standaard-instellingen (1) en een beetje tweaken en modden (5) kan behoorlijk zijn :)

Edit:
Gebruikte mods bij 5:
• Qarl's Texture Pack 3 Redimized and Reduced
• Better Tiling for Qarl 4096
• Koldorn's LOD Noise Replacer Medium
• Qarl's Normal Maps for LOD 4096
• Really Almost Everything Visible When Distant
• Darnified UI

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 04-01-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn .ini nou getweaked met de dingen uit de TS hier. Dat helpt maar is nog steeds niet briljant, het gaat mij inderdaad vooral om dat vage van het gras in de verte/overkant en bomen die op 10-20 meter nog van model veranderen. Ik zal binnenkort eens gaan experimenteren met wat packs.

Draait wel uitstekend trouwens op 1600x1200 4xAA 16xAF met Oblivion voluit op een 4670, dat valt me niets tegen. Ik denk dat het wel wat zwaarder zal worden met diverse packs, maar dan schuiven we er gewoon de 4770 weer in :p

Thanks voor de screens trouwens!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:23:
Heb mijn .ini nou getweaked met de dingen uit de TS hier. Dat helpt maar is nog steeds niet briljant, het gaat mij inderdaad vooral om dat vage van het gras in de verte/overkant en bomen die op 10-20 meter nog van model veranderen.
ugridstoload al aangepast? (nb. ik pas dat nooit aan, slechte evaringen mee, vooral met water).
Grassdistance, tree-variabelen (forcefull-LOD scheelt geloof ik) en zo zijn er meer trucjes.
Tip: Gebruik daar TweakOblivion voor! :)
Overigens staat er niet heel veel in de TS, eerder door mij genoemde Tweakguide is een stuk uitgebreider :)

Streamline vermindert het poppen ook geloof ik :)
Ik zal binnenkort eens gaan experimenteren met wat packs.
QTP3 is ongeveer 2Gb gezipt, dus je kan daar beter te vroeg dan te laat mee beginnen met downloaden, duurt wel effe :P
Draait wel uitstekend trouwens op 1600x1200 4xAA 16xAF met Oblivion voluit op een 4670, dat valt me niets tegen. Ik denk dat het wel wat zwaarder zal worden met diverse packs, maar dan schuiven we er gewoon de 4770 weer in :p

Thanks voor de screens trouwens!
Moet je voor de gein eens dingen als 'More than everything visibly when distant' installeren enzo :)
plaatje
"(core2duo 2.6GHz+/gtx8800@1280x1024) will have acceptable frame rates (15FPS+)"
(Is de 8800 nu alweer achterhaald, maar nog, het zegt wel wat :P ).

Ik had overigens All Natural niet geïnstalleerd omdat dan de laatste screenshot waarschijnlijk compleet ander weer enzo zou hebben, maar dat is 100% een must :)

(Ik draaide overigens op 8xAA, tja, resolutie van 1280x1024, dan moet dat wel).

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 04-01-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:31:
ugridstoload al aangepast?
Grassdistance, tree-variabelen (forcefull-LOD scheelt geloof ik) en zo zijn er meer trucjes.
Tip: Gebruik daar TweakOblivion voor! :)
Overigens staat er niet heel veel in de TS, eerder door mij genoemde Tweakguide is een stuk uitgebreider :)
Jup, die had ik in Fallout al :) De TS is inderdaad niet heel uitgebreid, was al begonnen aan de Tweakguide (maar nog niet heel ver gekomen, doe ook nog mee aan een overclockcontest :P).
QTP3 is ongeveer 2Gb gezipt, dus je kan daar beter te vroeg dan te laat mee beginnen met downloaden, duurt wel effe :P
De cinematic mod van HL2 had ik binnen een paar uurtjes binnen, die is 10 GB, maargoed, niet alle mods zullen zo netjes gedeeld worden :p (ik trek maximaal 1,2 MB/sec).
Moet je voor de gein eens dingen als 'More than everything visibly when distant' installeren enzo :)
"(core2duo 2.6GHz+/gtx8800@1280x1024) will have acceptable frame rates (15FPS+)"
(Is de 8800 nu alweer achterhaald, maar nog, het zegt wel wat :P ).

Ik had overigens All Natural niet geïnstalleerd omdat dan de laatste screenshot waarschijnlijk compleet ander weer enzo zou hebben, maar dat is 100% een must :)

(Ik draaide overigens op 8xAA, tja, resolutie van 1280x1024, dan moet dat wel).
Sommige mods zijn inderdaad een beetje overkill, maar ik las van die mods die veel poly's verwijderen in modellen op de langere afstand zonder het detail omlaag te brengen. Dat lijkt me erg fijn, want dan kun je meer zien zonder performance loss.

8xAA is misschien een beetje overkill, zeker met de bandbreedte van m'n 4770. Ik merk een groot verschil in performance tussen 4xAA en 8xAA, terwijl ik het visuele verschil maar minimaal vind. Is inderdaad wel een stuk minder nodig met 1600x1200, daar verbaas ik me altijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:42:
[...]
Sommige mods zijn inderdaad een beetje overkill, maar ik las van die mods die veel poly's verwijderen in modellen op de langere afstand zonder het detail omlaag te brengen. Dat lijkt me erg fijn, want dan kun je meer zien zonder performance loss.
Op zich wel.
Maar toevallig had ik een screenshot gemaakt met 'optimised distand land max', welke de poly's verminderen, maar dan krijg je toch kleine 'artifacts'.
Kijk maar naar de weg rechts in de verte.

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M0hUUZy1shaAiGwimvzBUv1I/thumb.jpg

Met 50% reduced poly's:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sU0UsoFlKi01AXJJRsLTVR2a/thumb.jpg

Maar een kniesoor die erop let, maar het kan echt een aantal fps schelen.
8xAA is misschien een beetje overkill, zeker met de bandbreedte van m'n 4770. Ik merk een groot verschil in performance tussen 4xAA en 8xAA, terwijl ik het visuele verschil maar minimaal vind. Is inderdaad wel een stuk minder nodig met 1600x1200, daar verbaas ik me altijd over.
Ja, zeker waar.
Ik zou eigenlijk een monitor met een hogere resolutie moeten hebben zodat mijn AA omlaag kan en het dus vlotter loopt :P

Maar ik denk dat je wel prima uitkomt met je videokaartje :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 04-01-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:47:
Op zich wel.
Maar toevallig had ik een screenshot gemaakt met 'optimised distand land max', welke de poly's verminderen, maar dan krijg je toch kleine 'artifacts'.
Kijk maar naar de weg rechts in de verte.
Je bedoelt dat die weg opeens half de berg af loopt? Daar kan je je inderdaad aan gaan storen, maar als het niet te vaak voorkomt vind ik dat niet zo'n probleem.

Nou ja, het wordt vooral een kwestie van proberen denk ik. Paar leuke mods uitzoeken en kijken welke voor mij wat toevoegen en welke volledig overbodig zijn.

Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat :p Ben op zich wel blij met zo'n spel waar nog wat aan te doen valt.
anandus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:47:
Ja, zeker waar.
Ik zou eigenlijk een monitor met een hogere resolutie moeten hebben zodat mijn AA omlaag kan en het dus vlotter loopt :P
Mooie gratis tweedehandse monitor scoren? Tegenwoordig wil iedereen een flatscreen, mooie CRT's zijn voor weinig of niets te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:52:
[...]

Je bedoelt dat die weg opeens half de berg af loopt? Daar kan je je inderdaad aan gaan storen, maar als het niet te vaak voorkomt vind ik dat niet zo'n probleem.
Dat bedoel ik inderdaad.
Ik stoor me er op zich niet aan, en de trade-off van extra fps kan zeker de moeite waard zijn :)
Nou ja, het wordt vooral een kwestie van proberen denk ik. Paar leuke mods uitzoeken en kijken welke voor mij wat toevoegen en welke volledig overbodig zijn.

Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat :p Ben op zich wel blij met zo'n spel waar nog wat aan te doen valt.
Ja, het uitproberen kost wat tijd en moeite.
Vooral als je de diverse dingen van TOTO wil uitproberen :P
Mooie gratis tweedehandse monitor scoren? Tegenwoordig wil iedereen een flatscreen, mooie CRT's zijn voor weinig of niets te scoren.
Daar heb ik nu de ruimte niet meer voor :+

En als je nog (veel) meer quests wil is de The Oblivion Quest List een handig punt om te beginnen :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 04-01-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:55:
Daar heb ik nu de ruimte niet meer voor :+
Ik heb zelfs de ruimte in mijn kamertje van 10 vierkante meter, dat is een kwestie van willen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een morrowind topic? Ik heb de search erop losgelaten. maar de paar zoekopdrachten
(oa title: morrowind) die ik deed kwam alleen dit topic tevoorschijn.
edit: ty

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:46:
is er een morrowind topic? Ik heb de search erop losgelaten. maar de paar zoekopdrachten
(oa title: morrowind) die ik deed kwam alleen dit topic tevoorschijn.
Alstu:
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een beetje dood, maar ach, je moet er wat voor overhebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik heb voor Kerst Oblivion gekregen van mijn ouders (de pack met Bioshock (10 euro)).
Een lange tijd terug al eens een heel eind gespeeld.
Sinds kort vanwege Windows 7 heb ik een 5770 in mijn pc hangen met een AMD X2 6000+.
Ik moet zeggen dat met die paar mods die ik draai Oblivion nog super loopt.
Ik heb de paar tweaks uit de TS en een paar uit de tweakguide gedaan. En ik heb de Qarl texture mod geinstalleerd.
Vanavond heb ik gelukkig wat tijd, dus ga ik eens schoon beginnen en dan de ideëen van een paar posts hierboven installeren. Dat lijstje wat opgenoemd werd. Er zitten wel wat dingen bij waar ik wel blij van wordt. Vooral de mod voor de tekst. Want die is echt té groot standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:27:
[...]
Begrijpelijk :P

Ik ken Fran's niet goed genoeg (speelde altijd OOO, daarna FCOM, dus toen is Fran's erbij gekomen) om te kunnen zeggen hoe er met unique items omgegaan wordt.

Maar er is vast iemand anders in dit topic die het antwoord kan geven :)
(Ik hoop dat ik dit goed plaats gezien het gesprek hier niet echt over gaat op het moment:)

Ik heb Oblivion geïnstalleerd met de OOO mod tegen het ridicule levelling systeem. Ik hoop dat ik hierdoor niet rekening hoef te houden met die vervelende manier van stats opbouwen (major are minor skills en dat soort onzinnigheid waar ik me niet mee bezig wil houden en wat ik ook nog steeds niet goed begrijp).

Mijn vraag in het kort: moet ik nog op een bepaalde manier gaan rekening houden met m'n "levelling up", of kan ik nu dankzij OOO gewoon net als in Morrowind fijn vechten en hierdoor steeds beter worden dan de rest?

Danku!! :) _/-\o_

(dan kan ik eindelijk eens beginnen, heb het al 3 maanden lang op de pc staan zonder dat ik er iets mee doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard moet het met die specs super lopen :P nieuwe hardware met een al wat oudere game (ook al ziet het niet zo uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:19:
[...]

Mijn vraag in het kort: moet ik nog op een bepaalde manier gaan rekening houden met m'n "levelling up", of kan ik nu dankzij OOO gewoon net als in Morrowind fijn vechten en hierdoor steeds beter worden dan de rest?
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het als beginner nu veel moeilijker is. Maar ze levelen niet meer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Crap, de enige mod naast de ini file aanpassingen die ik zonder te crashen kan toevoegen is de QARL.
De rest heb ik meteen een probleem. >_<

Wil graag die borderlands e.d. allemaal draaien. Nahja, alleen die qarl is al mooi.
Misschien dat ik nog eens zin ga hebben om dat te doen.

Natuurlijk moet de ini file wel goed zijn >_<
Deze verwijderd en Oblivion werkt weer.
Morgen maar even de rest van de mods downloaden en proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 07-01-2010 22:02 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.