Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik speelde eigenlijk altijd met boog om de doodeenvoudige reden dat je zo'n beetje alles wel redelijk kan kiten. Ik had wel zwaarden bij me altijd, maar eigenlijk gebruikte ik ze nooit.

Beware, het maakt het spel wel een stukje saaier na verloop van tijd. Als je elke dungeon kan clearen door gewoon vanuit stealth alles te one-shotten is de spanning er wel enigzins af. Staat tegenover dat in mijn ervaring je zonder stealth bij het minste of geringste ook meteen de HELE dungeon achter je aan krijgt, wat ook weer kansloos is :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Ik heb Qarl's Texture Pack 3 Redimized geinstalleerd, maar ik zie eigenlijk geen verschil.
Ik heb er een omod archive van gemaakt.. eigenlijk 2, want het was te groot voor 1.
Ik heb ook archive invalidation gedaan. Is er eigenlijk een manier via de console ofzo om te zien of die QTP3 meshes en textures daadwerkelijk gebruikt worden?

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambi schreef op zondag 10 mei 2009 @ 08:22:
Ik heb Qarl's Texture Pack 3 Redimized geinstalleerd, maar ik zie eigenlijk geen verschil.
Ik heb er een omod archive van gemaakt.. eigenlijk 2, want het was te groot voor 1.
Ik heb ook archive invalidation gedaan. Is er eigenlijk een manier via de console ofzo om te zien of die QTP3 meshes en textures daadwerkelijk gebruikt worden?
Err.. niet dat ik weet, maar het verschil zou heel duidelijk moeten zijn.
Je zou kunnen kijken naar je videogeheugengebruik, dat zou iets hoger moeten zijn dan normaal.

Waarom heb je er eigenlijk 2 omod's van gemaakt?
En dat is correct gegaan?
De omod's zijn allebei geactiveerd enzo? (Ja, stomme vraag)

Overigens hoef je in principe niet aan archive invalidation te doen, dat doet obmm al voor je.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

't Is in orde. 'k heb hem vervangen door eentje die al in omod formaat was en inderdaad het verschil is opmerkelijk 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ambi op 10-05-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Kan iemand mij helpen? Ik zit met een bug in de Arena ik kan zeg maar de Quest-Stage niet eindigen. Ik had net een gevecht gehaald en ben terug gegaan naar die Owyn (arena meester, waar je die gevechten selecteert).
Ik heb mijn 50 piek gekregen voor het overwinnen en ben dus maar met die Quest van de Gray Prince begonnen en afgemaakt vervolgens weer terug naar de Gray Prince om die Quest te eindigen en wou toen weer een nieuwe gevecht beginnen. Maar die Owyn blijft constant het zelfde zeggen als net na mijn overwinnen ik krijg niet het vervolg dialoge zeg maar. Constant zegt hij :"Okay so you did it again what do you want for me blabla bla" en krijg weer 50 piek steeds het zelfde. Hij sluit dat dus niet af, ook kan ik niet op wedstrijden gokken omdat die vent steeds zegt dat ik nog in een gevecht ben. Iemand enig idee wat ik kan doen ik kan ook geen eerdere savegame laden aangezien ik die niet heb. De Gray Prince quest is wel gewoon afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

'k Ben niet zeker waar je precies zit omdat ik zelf die gray prince quest nog niet gedaan heb, maar als het moet kan je het SetStage console commando gebruiken om een bepaalde quest stage te beeindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Dat heb ik geprobeerd ja maar hoe moet je dan weten bij welke "stage" je bent ik heb nu net de 2e vent gekilled zeg maar. Maar het probleem is dat de Quest info volgens mij het zelfde blijft je moet alleen vorderen in het ventje dat je moet killen. Ik moet nu dus bij de 3e gast zeg maar komen als rank Pit-Dogg (dacht ik). Ik heb ook al geprobeerd om de quest te "finishen" met de console maar dan blijft het gesprek met Owyn hetzelfde terwijl de Quest nog steeds hetzelfde blijft.

EDIT

Even 2 screenshots toegevoegd van het probleem:
http://img410.imageshack.us/my.php?image=screenshot0xxb.jpg
http://img410.imageshack.us/my.php?image=screenshot1w.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Metalbuster op 12-05-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Heb je dit al eens gelezen? Misschien staat daar (bij Bugs) een oplossing tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Ik ken die site en heb alles al door gekeken op die site of eventuele vervolg quests. Zelfs op het forum daarvan kan ik niemand vinden bij wie dit probleem bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
@MetalBuster:

QTP3 is alleen goed te draaien met een 512MB kaart. Heb je er een met minder VRAM, dan kun je de gereduceerde versie gebruiken van QTP3.

Arenatroubles: Heb je wel je Arena Raiment weer aan? Anders negeerd Owyn je gewoon, als je om een nieuwe battle vraagt. (Je krijgt, in het begin geloof ik, wel een waarschuwing.)

@Ontspannen:

Probeer Fast Exit 2 eens: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=22410
Je hebt alleen OBSE hiervoor nodig, maar die heb je waarschijnlijk toch al.

[ Voor 21% gewijzigd door Kosh66 op 20-05-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Ik heb oblivion ook maar weer is geinstalleerd, en meteen op zoek gegaan naar wat mods.
ik heb nu.
  • Oscuro's Oblivion Overhaul
  • Mart's Monster Mod
  • Natural Environments
  • Quarl's Texture Pack 3.0
  • Living Economy
  • Illumination Within
heb alleen een probleem

Je hebt van Marts Monster mod verschillende .esp's
ook 1 speciaal voor gebruik met het OOO mod, alleen als ik die mod geselecteerd heb, start oblivion niet meer op.
Volgens de conflict tester van Oblivion mod manager komt dat omdat de OOO mod niet geladen is.
maar die is gewoon aangevinkt.

iemand een idee?

ps. wat zijn nog meer mods die echt aan te raden zijn? er zijn er zo veel dat je al snel uren bezig bent met mods binnen halen :p

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinester schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:38:
Ik heb oblivion ook maar weer is geinstalleerd, en meteen op zoek gegaan naar wat mods.
ik heb nu.
  • Oscuro's Oblivion Overhaul
  • Mart's Monster Mod
  • Natural Environments
  • Quarl's Texture Pack 3.0
  • Living Economy
  • Illumination Within
heb alleen een probleem

Je hebt van Marts Monster mod verschillende .esp's
ook 1 speciaal voor gebruik met het OOO mod, alleen als ik die mod geselecteerd heb, start oblivion niet meer op.
Volgens de conflict tester van Oblivion mod manager komt dat omdat de OOO mod niet geladen is.
maar die is gewoon aangevinkt.

iemand een idee?

ps. wat zijn nog meer mods die echt aan te raden zijn? er zijn er zo veel dat je al snel uren bezig bent met mods binnen halen :p
gewoon even een andere mod-volgorde proberen, je gebruikt een custom mod-manager neem ik aan? Ik ga er van uit dat de mods verkeerd geladen worden.

OOO in combinatie met MM maakt het spel veel mooier, maar helaas op een bepaald punt ook nagenoeg onmogelijk om nog uit te spelen. Zeker als je niet voor een mega-machtig character kiest, zijn sommige creatures zelfs als je helemaal bent uitgeleveled nauwelijks te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:41:
[...]

gewoon even een andere mod-volgorde proberen, je gebruikt een custom mod-manager neem ik aan? Ik ga er van uit dat de mods verkeerd geladen worden.

OOO in combinatie met MM maakt het spel veel mooier, maar helaas op een bepaald punt ook nagenoeg onmogelijk om nog uit te spelen. Zeker als je niet voor een mega-machtig character kiest, zijn sommige creatures zelfs als je helemaal bent uitgeleveled nauwelijks te verslaan.
Het is nu gelukt, het moest idd op een andere volgorde.

goed om te weten van OOO en MM, MM had geloof ik ook nog een aantal aparte plugins om sommige dingen makkelijker te maken, even daar tussen kijken

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Je kunt ook FCOM nemen, wat een aantal mods met elkaar combineert.
Het combineert OOO, MMM, Francesco's leveled creatures items en oblivion warcry met elkaar.
http://planetelderscrolls...livionMods.Detail&id=3428

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:34

defiant

Moderator General Chat
Ik speel het spel nu al een tijdje met veel plezier (ben al bijna level 30 High-Elf Mage), maar ik moet zeggen dat met ik weet niet hoeveel Alchemy potions achter de rug, ik toch heel anders tegen de bloemen en planten aan kijk in de tuin :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Call me stupid }:O ... maar hoe krijg je tegenwoordig het beste HDR + AA enabled? Ik lees wel dingen op internet over een patch gemaakt door Chuck (nee niet -Norris), maar da's allemaal oud en links werken niet meer.

Imho moest je in-game HDR gewoon aan zetten en dan in de ATI CCC AA aanzetten. Deze heb ik ingeschakeld, stond standaard op Box en ik heb die inmiddels verschoven naar Edge_detect, maar het maakt niets uit, ook niet op 8x

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Oblivion/ScreenShot115_low.jpg

'k zie toch echt jaggies :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

Cheezus

Luiaard

Hmm, hij zou het wel zo moeten doen. Bij mij staat hij in ccc op 4x box..
Heb je adaptive anti-aliasing ook aan staan? Geen idee of dat iets uitmaakt maar in mijn geval staat dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

uitgezet, maar maakt niets uit, zo blijkt.

edit: net nog een oudere Oblivion_default.ini teruggezet, maar dat fixed het ook niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-07-2009 22:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-08 17:55
ing._Buttje schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:57:
Call me stupid }:O ... maar hoe krijg je tegenwoordig het beste HDR + AA enabled? Ik lees wel dingen op internet over een patch gemaakt door Chuck (nee niet -Norris), maar da's allemaal oud en links werken niet meer.

Imho moest je in-game HDR gewoon aan zetten en dan in de ATI CCC AA aanzetten. Deze heb ik ingeschakeld, stond standaard op Box en ik heb die inmiddels verschoven naar Edge_detect, maar het maakt niets uit, ook niet op 8x

[afbeelding]

'k zie toch echt jaggies :?
De nieuwste officiele patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

v1.2.0416 neem ik aan?

edit: net gecontroleerd. Ik speel al v1.2.0416

[ Voor 53% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-07-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

chips .. ik heb het voor elkaar :P

zonder AA:
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Oblivion/ScreenShot115_low.jpg

met AA:
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/GoT/Oblivion/ScreenShot116_low.jpg

nice :*)

Huidige instellingen: meer voor mijzelf even ;)

In-Game
HDR = Aan
Anti-Aliasing = Uit

ATI CCC
SMOOTHVISION HD: Anti-Aliasing == 4X (Box)
SMOOTHVISION HD: Anisotropic Filtering == 4X
Catalyst A.I. == Advanced
Midmap Detail Level == Quality
Wait for vertical refresh == Allways On
Adaptive Anti-Aliasing == UIT

waar het aan lag .. geen idee 7(8)7

Ik denk dat ik Adaptive Anti-Aliasing aan had staan en dat die misschien roet in het eten gooide.

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-07-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Door het lezen van reviews leek Oblivion me altijd al een superspel, maar door GTA IV en weinig tijd ben ik er nog niet aan toe gekomen. Nu bij GTA het einde nadert heb ik het spel voor de XBOX 360 van een collega geleend, die hem heeft uitgespeeld en hem (letterlijk geciteerd) de eerstkomende 2 jaar nog niet terughoeft.

Er vallen me echter wat dingetjes tegen:
- Om de 10 meter schokt het beeld met de melding 'loading area' (nu is dat wel normaal geloof ik?)
- Soms crasht hij, waarbij de XBOX het gewoon niet aan lijkt te kunnen.
- In drukke gevechten ook schokkerig gedoe, waarbij de Xbox het niet aan lijkt te kunnen.

Mijn vraagjes:
- Heb je deze problemen ook wanneer je het spel installeert op je harde schijf?
- (Zo ja, moet ik die nog kopen, heb namelijk een Arcade. Is het gemakkelijk om een uitbreiding aan je Xbox te hangen?
- Op de CD staat iets van: Retail Version, Not for sale of iets dergelijk. Nu weet ik niet waar mijn collega hem vandaan heeft (op vakantie) maar kan dit uitmaken? Ikzelf denk van niet maargoed.

Ik vind het dus erg jammer dat een erg goed spel waarmee ik me erg mee kan vermaken, wat tegenvalt door het schokkerige gedoe. Hiervor kocht ik juist een xbox, om geen specsgezeik te hebben waardoor je dezelfde gameplay krijgt. Ik vroeg me dus af wat je ertegen kan doen, en vooral of installeren op een harde schijf helpt (ook voor laadtijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:09:
Hallo allen,

Door het lezen van reviews leek Oblivion me altijd al een superspel, maar door GTA IV en weinig tijd ben ik er nog niet aan toe gekomen. Nu bij GTA het einde nadert heb ik het spel voor de XBOX 360 van een collega geleend, die hem heeft uitgespeeld en hem (letterlijk geciteerd) de eerstkomende 2 jaar nog niet terughoeft.

- Om de 10 meter schokt het beeld met de melding 'loading area' (nu is dat wel normaal geloof ik?)
- In drukke gevechten ook schokkerig gedoe, waarbij de Xbox het niet aan lijkt te kunnen.

Mijn vraagjes:
- Heb je deze problemen ook wanneer je het spel installeert op je harde schijf?
- (Zo ja, moet ik die nog kopen, heb namelijk een Arcade. Is het gemakkelijk om een uitbreiding aan je Xbox te hangen?
- Op de CD staat iets van: Retail Version, Not for sale of iets dergelijk. Nu weet ik niet waar mijn collega hem vandaan heeft (op vakantie) maar kan dit uitmaken? Ikzelf denk van niet maargoed.

Ik vind het dus erg jammer dat een erg goed spel waarmee ik me erg mee kan vermaken, wat tegenvalt door het schokkerige gedoe. Hiervor kocht ik juist een xbox, om geen specsgezeik te hebben waardoor je dezelfde gameplay krijgt. Ik vroeg me dus af wat je ertegen kan doen, en vooral of installeren op een harde schijf helpt (ook voor laadtijden)
Je kan proberen om de grafische opties wat lager te zetten? Misschien AA uitzetten, bijv.?
Ik weet ook niet of je op de Xbox de Oblivion.ini aan kan passen, maar daar kan je buffers en preloadingcaches aanpassen zodat het minder gaat stotteren?
En ik vermoed dat het inderdaad vlotter zal gaan al je het vanaf harde schijf speelt, elke 10 meter moet er namelijk iets nieuws geladen worden. Maar ik weet he-le-maal niets over de Xbox, dus misschien lul ik wel uit mijn nek :P

Maar als je écht wil genieten van Oblivion zou ik het op de PC spelen, persoonlijk :)
Een stuk mooier én soepeler :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 30-07-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Je kan op de 360 niets van de grafix aanpassen :)

Ik krijg op mijn 360 enkel laadschermen als ik ergens binnenga, voor de rest kan ik heel oblivion doorlopen zonder dat hij maar 1 keer een laadscherm geeft. Schokken bij gevechten heb ik ook nooit gehad (en ik speel vanaf de dvd). Van crashes heb ik ook geen last.

Of de HD installatie gaat helpen ... weet ik niet. Moest je het willen proberen, gewoon kopen en inpluggen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 08:27
Oblivion maakt heel veel gebruik van de Xbox harddisk cache. Een harddisk heeft dus zeker nut, maar ik zou het spel er niet op installeren. Oblivion is namelijk uit de tijd dat spellen nog niet geinstalleerd konden worden. Wat je dan krijgt is dat Oblivion dingen aan het cachen is op de harddisk vanaf de harddisk image en daar wordt het spel uiteindelijk alleen maar trager van. Maar met een harddisk zal het allemaal een stuk soepeler draaien.

Het installeren van een harddisk is niet meer dan het kopen in de winkel en op de 360 klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

bedankt voor de antwoorden. Heel duidelijk over de HDD, dat is gewoon klikwerk, dankuwel.

Maar het blijkt dus dat dit waarschijnlijk niet mijn probleem gaat verhelpen. Als ik door de bossen loop, ren, of op mijn paard krijg ik steeds 'loading area'. Vreemd, omdat even hiervoor wordt gezegd:
DaRKie schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:09:
Je kan op de 360 niets van de grafix aanpassen :)

Ik krijg op mijn 360 enkel laadschermen als ik ergens binnenga, voor de rest kan ik heel oblivion doorlopen zonder dat hij maar 1 keer een laadscherm geeft. Schokken bij gevechten heb ik ook nooit gehad (en ik speel vanaf de dvd). Van crashes heb ik ook geen last.

Of de HD installatie gaat helpen ... weet ik niet. Moest je het willen proberen, gewoon kopen en inpluggen en je bent klaar.
Maargoed dan heb ik geen opties meer. HDD kopen en dan blijken dat het niet de oplossing is, is voor mij geen optie.
Ik bedoel, ik heb maar 256 MB, dat is niet veel nee. Maar ik ga nooit online met m'n Xbox, download geen demo's enz enz. Wil gewoon af en toe een spelletje spelen en als dat dan niet werkt zoals nu vind ik dat toch een beetje raar en erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gewoon de PC versie kopen, kun je tenminste ook genieten van alle duizenden mods.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen optie, en ook geen oplossing.
Mijn laptop draait geen oblivion, en ik wil op languit op de bank games spelen op de Xbox360 omdat ik hem daarvoor heb gekocht.
Als het bij iedereen zo is, het zij zo. Maar ik merk dus dat sommige mensen hier geen last van hebben. Dan vind ik het vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:26:
Dat is geen optie, en ook geen oplossing.
Mijn laptop draait geen oblivion, en ik wil op languit op de bank games spelen op de Xbox360 omdat ik hem daarvoor heb gekocht.
Als het bij iedereen zo is, het zij zo. Maar ik merk dus dat sommige mensen hier geen last van hebben. Dan vind ik het vreemd.
'Loading Area' als je van ene grid naar de ander gaat is anders redelijk normaal, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
anandus schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:30:
[...]
'Loading Area' als je van ene grid naar de ander gaat is anders redelijk normaal, volgens mij.
Bij mij lukt het nochatns wel, ik kan heel oblivion doorlopen/paard rijden/ ... zonder laadschermen (zolang ik nergens binnenga).

Maar sh0cktrooper heeft wel een goed punt: met een HDD zal de 360 data gaan cachen en dat zal de reden zijn waarom het bij mij wel zonder laadschermen lukt en bij Fanning niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 08:27
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:26:
Ik heb mijn 360 destijds gekocht voor Oblivion, en in het begin had Oblivion er erg veel last van dat het laden van binnenlocaties soms een paar minuten kon duren. Dan was de cache gefragmenteerd. Toen heb ik ook een tijdje zonder HDD gespeeld, vandaar dat ik het probleem zoals je het omschrijft herken. De HDD is volgens mij ook wel de oplossing, want meer dan een pop-up van een tiende van een seconde is het bij mij ook niet.

Wat hierbij overigens wel van belang is, is dat je de patches van xbox live binnenhaalt. Die lossen ook een hoop problemen (en quest bugs) op.

Een andere reden om de hdd toch te kopen is omdat je dan ook de DLC van oblivion kunt spelen; Shivering Isles, Knights of the Nine etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:09:
.. en hem (letterlijk geciteerd) de eerstkomende 2 jaar nog niet terughoeft.
cd/dvd (speler) vuil/brak/kapot/defect misschien? Waardoor hij door retries langer erover doet de dingen te laden .. !?

'k Kan me dan wel voorstellen dat ie er vanaf wil. ;)

Een HDD zou dan inderdaad zondermeer je probleem verhelpen, maar geen idee hoe een Xbox daar verder mee om gaat. Dat kunnen anderen je beter vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-07-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 115% gewijzigd door Cocytus op 18-10-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cocytus schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:06:
Ik vond het altijd ontzettend irritant dat de beloningen (unique items) voor quests levelled waren. Weet iemand of Francesco's mod daar iets aan doet, of dat je daar nog een losse mod voor moet hebben? In de readme zie ik alleen wat staan over de loot.
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof van wel :)

* anandus speelt overigens met FCOM: Convergence :)
(Daar zit onder andere ook Fran's in, maar ik weet dus niet hoe hij zich standalone gedraagt)

Edit:
Oh, gaat het alleen om de unique items?
Volgens mij is er een mod 'levelled quest items' die dat probleem fixt.

Edit:
Misschien zoiets?
Quest Award Leveller

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 02-08-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ja, die ken ik inderdaad :) Maar aangezien de quests nu niet meer levelled zijn, gaat het me ook weer wat ver om voor een simpele quest een item te krijgen wat zich evolueert tot een uberitem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cocytus schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:25:
Ja, die ken ik inderdaad :) Maar aangezien de quests nu niet meer levelled zijn, gaat het me ook weer wat ver om voor een simpele quest een item te krijgen wat zich evolueert tot een uberitem.
Begrijpelijk :P

Ik ken Fran's niet goed genoeg (speelde altijd OOO, daarna FCOM, dus toen is Fran's erbij gekomen) om te kunnen zeggen hoe er met unique items omgegaan wordt.

Maar er is vast iemand anders in dit topic die het antwoord kan geven :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 02-08-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Fran's mod doet niks aan de levelled items. Daarvoor moet je idd die quest award leveler, waar anandus naar linkte, gebruiken. Die werkt goed :).

Vind dat trouwens echt de grootste tekortkoming in Oblivion. Het hele systeem daarond is eigelijk echt brak. Alles leveld mee, als je lvl 25(of was het 20?) vind je alleen maar glass en daedric armor, geen req bij guilds en zo, ... Best jammer, maar mods helpen daarbij echt al veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

heb Oblivion weer uit de kast getrokken en nu loop ik tegen een aantal problemen aan.

1. Ik kan hem niet patchen, hij geeft de foutmelding dat er een bestand niet overeenkomt. Ik heb gewoon de originele dvd.
2. Ik heb de Quarl's Texture Pack 3.0 geprobeerd te installeren maar hij staat niet in de lijst bij de OBMM, Martigen's Monster Mod staat daar wel tussen maar daarvan weet ik nog niet of die werkt. EDIT: net weer even geprobeerd, maar er lopen fel gele 'vierkantjes' door het spel en ik werd net aangevallen door volledig onzichtbare "Gore Rats"...

Mijn systeem is als volgt:
cpu: Q9550
RAM: 4GB
gpu: HD4870 met 512MB

Ik wil erg graag Oblivion spelen met behulp van mods, zodat ik niet de hele tijd hoef op te letten op mijn attributes en skills, maar dat ik die gewoon zelf kan verdelen bij het levelen.Kunnen jullie helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:47:

2. Ik heb de Quarl's Texture Pack 3.0 geprobeerd te installeren maar hij staat niet in de lijst bij de OBMM, Martigen's Monster Mod staat daar wel tussen maar daarvan weet ik nog niet of die werkt. EDIT: net weer even geprobeerd, maar er lopen fel gele 'vierkantjes' door het spel en ik werd net aangevallen door volledig onzichtbare "Gore Rats"...
Ik weet niet hoe het zit met de laatste versies van QTP3, maar vroeger moest je gewoon die textures in je data map gooien (wel in de goede map ofcourse) en daarna een archive invalidation doen in OBMM. Dat je QTP3 dan niet in OBMM ziet klopt.

Die gele vierkantjes... Ook een keer gehad. Wel de bovengenoemde archive invalidation gedaan? Zo ja, dan is er iets mis gegaan en moet je Oblivion (+ mod's) opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:47:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met de laatste versies van QTP3, maar vroeger moest je gewoon die textures in je data map gooien (wel in de goede map ofcourse) en daarna een archive invalidation doen in OBMM. Dat je QTP3 dan niet in OBMM ziet klopt.
Het is nog veel beter om er gewoon een omod van te maken (duurt effe, maar is véél handiger) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:52:
[...]
Het is nog veel beter om er gewoon een omod van te maken (duurt effe, maar is véél handiger) :)
Ok, sinds gisteravond ben ik aan het lezen over mod's, dus ik heb 0 ervaring. Is het moeilijk om een OMOD te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:15:
[...]

Ok, sinds gisteravond ben ik aan het lezen over mod's, dus ik heb 0 ervaring. Is het moeilijk om een OMOD te maken?
anandus in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel :-), ik krijg het alleen niet voor elkaar. Ik snap niet precies welke file ik nou moet laden als ik een OMOD wil createn. Het gaat me nu trouwens specifiek om de texture pack 3.
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik die 1.2 patch niet aan de praat krijg? Of is mijn systeem niet goed genoeg voor de texture pack?
Bedankt voor je geduld alvast, ik voel me echt een enorm schaapje hier }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:42:
[...]

Dank je wel :-), ik krijg het alleen niet voor elkaar. Ik snap niet precies welke file ik nou moet laden als ik een OMOD wil createn. Het gaat me nu trouwens specifiek om de texture pack 3.
Alles wat in de map 'data' hoort, voor QTP is dat de map waar oa de textures-map inzit :)

En het duurt even, want het komt erop neer dat-ie die hele map zipt (.omod is eigenlijk een .7zip, geloof ik).
Dus geduld! :)

En OBMM staat los van Oblivion, dus met die patch heeft het niets te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 10-08-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:46:
[...]
Alles wat in de map 'data' hoort, voor QTP is dat de map waar oa de textures-map inzit :)

En het duurt even, want het komt erop neer dat-ie die hele map zipt (.omod is eigenlijk een .7zip, geloof ik).
Dus geduld! :)

En OBMM staat los van Oblivion, dus met die patch heeft het niets te maken.
Ok, ik heb nu het volgende voor elkaar: http://www.dumpt.com/img/...=8ema62mnbuph18wf8dcz.jpg, ik heb alleen niet echt het idee dat de textures er mooier op zijn geworden, ik zie nog steeds duidelijk vierkantjes als ik dichtbij een gemetseld muurtje sta bijvoorbeeld.
De level-mod is wel gelukt, dus ik ben benieuwd of het lekkerder speelt nu ik niet meer erop hoef te letten of ik niet teveel spring ofzo :-P.
Ben nu de AllNatural Weather aan het downloaden, ben erg benieuwd daarnaar.
Ga, als de weer-mod het doet nog misschien die monster-mod installeren.
Van Darnified UI snap ik trouwens ook niet hoe ik dat moet installeren.

In ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:42:
[...]

Ok, ik heb nu het volgende voor elkaar: http://www.dumpt.com/img/...=8ema62mnbuph18wf8dcz.jpg, ik heb alleen niet echt het idee dat de textures er mooier op zijn geworden, ik zie nog steeds duidelijk vierkantjes als ik dichtbij een gemetseld muurtje sta bijvoorbeeld.
Je moet de mod ook activeren, hè?
Dus rechtsboven (QTarp is QTP, lijkt me? :) ), op QTarp klikken en dan op het knopje activate klikken.
Kijk uit, dit duurt even (nu gaat-ie de omod unzippen).

Als het goed is wordt het vierkantje dan groen (ipv blauw).

Voor Darnified moet je even op zoek naar een omod-versie, dat installeert véél makkelijker :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 11-08-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:52:
[...]
Je moet de mod ook activeren, hè?
Dus rechtsboven (QTarp is QTP, lijkt me? :) ), op QTarp klikken en dan op het knopje activate klikken.
Kijk uit, dit duurt even (nu gaat-ie de omod unzippen).

Als het goed is wordt het vierkantje dan groen (ipv blauw).

Voor Darnified moet je even op zoek naar een omod-versie, dat installeert véél makkelijker :)
QTP is het inderdaad, gisteravond laat de omod gemaakt, was moe.. Ik had m al geactiveerd, en daar werd ie juist blauw van. Nog ff opnieuw gedaan, voor: http://www.dumpt.com/img/...=iyrtpeapdquzrskn9r3o.jpgen na: http://www.dumpt.com/img/...=mdf0ova2ieizs5039nq0.jpg.Lijkt nog steeds niets veranderd te zijn.

Nu uitvinden hoe ik een omod maak van alle All Natural Weather stuff...

Edit: Ondertussen Darnified UI geinstalleerd, dat werkt goed. De monster-mod werkt nog niet, ik werd net aangevallen door een onzichtbare guarddog en er rijden guards als gele vierkante uitroeptekentjes rond. All Natural is ook nog een groot mysterie en op één of andere manier activeert ie de QTP dus blijkbaar niet. Én ik moet zo gaan werken dus ik kan pas vanavond laat weer verder :-(..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Heb je mijn post wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazeker, maar dat werkte dus niet, dus vandaar dat ik het via de andere weg probeerde. Misschien dat ik t nog eens probeer. Wel bewerkelijk, maar als t werkt dan werkt t :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:47:
[...]
en daarna een archive invalidation doen in OBMM.
Dat hoeft niet in OBMM, als ik me goed herinner :)
Die gele vierkantjes... Ook een keer gehad. Wel de bovengenoemde archive invalidation gedaan? Zo ja, dan is er iets mis gegaan en moet je Oblivion (+ mod's) opnieuw installeren.
Gele vierkantjes zijn missende meshes.

Dus bij het installeren van een van de mods is iets niet meegekomen wat in de map 'meshes' hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Archive invalidation is sowieso verplicht, bij een OMOD volgens mij ook. Als het dan nog niet werkt dan is je spel (sorry) fucked up :) Ik heb zelf ook een keer overal gele uitroeptekentjes gehad overal, en de enige oplossing is een reinstall. Anandus had er geloof ik ook een keer over gepost.

Edit: zie Avalaxy in "\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Obli..."

[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 11-08-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, net de manier geprobeerd die Avalaxy aanraadde, met de textures en meshes in de data map, en dan de archive validation. Helaas is er qua textures niets veranderd, en is alles wat eerst gras of weg was nu paars geworden, zonder enige herkenbare structuur. Ik vrees dat er een re-install aan zit te komen. Ik overweeg trouwens sterk het spel te downloaden, ik heb het immers origineel maar misschien ligt het aan de versie die ik heb?
Ik las trouwens ergens dat je nog andere programma's nodig hebt om de All Natural mod aan de gang te krijgen, klopt dit of kan het toch gewoon met alleen maar OBMM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
All natural gaat geloof ik gewoon werken met alleen OBMM. Eventueel kan het zijn dat je OBSE (Oblivion Script Extender) nodig hebt, maar dat geloof ik niet.

Ik krijg overigens ook die melding bij het patchen (met originele dvd en zowel US als UK versie van de patch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:14:
All natural gaat geloof ik gewoon werken met alleen OBMM. Eventueel kan het zijn dat je OBSE (Oblivion Script Extender) nodig hebt, maar dat geloof ik niet.

Ik krijg overigens ook die melding bij het patchen (met originele dvd en zowel US als UK versie van de patch).
Maar jij hebt desondanks wel All Natural en QTP3 aan het werk?
Frustrerende bezigheid, mods installeren als het niet wil. Heb net voor de derde keer in twee dagen Oblivion opnieuw geinstalleerd...

Edit: het lijkt erop dat ik de All Natural aan de gang heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand anders hier enig idee hoe ik QTP3 werkend kan krijgen? Of zou het kunnen zijn dat ik een verkeerde versie heb van QTP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je Archive Invalidation in OBMM gedaan? (misschien onder utilities of settings, is een 'update now'-optie, als ik me goed herinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:14:
Heb je Archive Invalidation in OBMM gedaan? (misschien onder utilities of settings, is een 'update now'-optie, als ik me goed herinner)
Heb ik gedaan maar ik kom er net achter dat de omod misschien niet goed is. Als ik hem heb geactivate geeft ie een error over dat niet alle files opgevuld kunnen worden oid. Ik probeer het weer ff met de manier die avalaxy heeft aangeraden, misschien heb ik eerder iets over het hoofd gezien. Hierna weet ik t echt niet meer...
Kan het ook zijn dat mijn HD4870 met 512 Mb te traag is voor de mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Het heeft niks met traagheid te maken, maar met videogeheugen... Maar voor QTP3 heb je geloof ik zo'n 480MB nodig, dus dat zit wel in orde. Daar krijg je sowieso geen gele uitroeptekentjes door, hooguit slechte performance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:05:
Het heeft niks met traagheid te maken, maar met videogeheugen... Maar voor QTP3 heb je geloof ik zo'n 480MB nodig, dus dat zit wel in orde. Daar krijg je sowieso geen gele uitroeptekentjes door, hooguit slechte performance ;)
Ok, nu heb ik het op de manier gedaan zoals jij zei, met alles geupdate etc, en het líjkt erop dat het werkt, de grond en de rotsen zijn ineens een stukje gedetailleerder, maar bloemblaadjes etc nog niet. Nu nog ff uitzoeken hoe ik screenshots maak en dan kan ik morgen laten zien hoe het eruit ziet. Ik ben nu zo gaar dat ik niet echt weet of het nu eindelijk gelukt is of dat ik mezelf voor de gek zit te houden. :-P.

• Maldred
Avalaxy schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:05:
Heb je geen 480 voor nodig hoor :). Ik gebruik QTP3 op een 256mb kaartje, werkt ook :)

• Avalaxy
Maldred schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:25:
[...]

Heb je geen 480 voor nodig hoor :). Ik gebruik QTP3 op een 256mb kaartje, werkt ook :)
Voor de volledige textures heb je wel meer dan 256MB nodig hoor, dan heb jij zeker de geoptimaliseerde (oid) versie?

Verwijderd

Is er nog een andere manier om screenshots te nemen, behalve in de .ini bAllowScreenshots=0 veranderen naar 1? Bij mij wil ie namelijk ook al geen screenshots maken..

• Maldred
Avalaxy schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:41:
[...]

Voor de volledige textures heb je wel meer dan 256MB nodig hoor, dan heb jij zeker de geoptimaliseerde (oid) versie?
Wel, nee. Had denk ik gewoon de QTP3. Wat ik wel ondervond is dat ik soms megaframdrops had :). Lag dus mss daar aan.
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 07:21:
Is er nog een andere manier om screenshots te nemen, behalve in de .ini bAllowScreenshots=0 veranderen naar 1? Bij mij wil ie namelijk ook al geen screenshots maken..
Wrs een typefoutje van jouw, maar het is bAllowScreenshot=0, geen shots ;). Hmm, andere manier is denk ik alleen windowed spelen en dan gewoon screenies maken en copieren in paint ofzoiets.
Je kan altijd nog FRAPS gebruiken (dan kan je ook filmpjes maken)

En QTP3 op 256Mb kán wel, maar da's vragen om trage momenten :P

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 13-08-2009 13:01 ]

• Cocytus
  • Niet online
Er is een versie van QTP3 die heel goed op 256MB kaarten draait, QTP Redimized. Nog steeds een behoorlijk verschil met de standaard textures, ik heb het alleen niet vergeleken met de normale QTP3 en QTP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, FRAPS geïnstalleerd, en wat screens gemaakt. Ik denk dat het stiekem toch niet werkt, QTP3, en alle mogelijkheden om het nog wel aan de gang te krijgen zijn op volgens mij. Ik vind het jammer dat ik niet weet waar het nou aan kan liggen; de pc, de versie van het spel op dvd, de mods die ik gedownload heb. Vrij irritant.
De screenshots: [img=http://www.dumpt.com/img/css/nothumb.jpg][img=http://www.dumpt.com/img/css/nothumb.jpg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zo te zien werkt het niet nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QTP in de juiste map geplaatst? Archive Invalidation staat staat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

Heb alles gedaan zoals jullie gezegd hebben, meerdere malen geprobeerd. Archive Validation, voor de zekerste zekerheid:

http://www.dumpt.com/img/...=w8rqmijsi199ql9uguom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan 'update now' :)

Dan zou je Archive Invalidation goed moeten zijn (mits QTP in de juiste map is (de 'data'-map))

[ Voor 69% gewijzigd door anandus op 14-08-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:36:
En dan 'update now' :)

Dan zou je Archive Invalidation goed moeten zijn (mits QTP in de juiste map is (de 'data'-map))
http://www.dumpt.com/img/...=5czd191rg7nkmz9u9up7.bmp

ik ben ondertussen blind geworden voor alle grafische veranderingen, dus ik zie t verschil niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Volgens mij zijn dit Qarl's textures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
http://kotaku.com/5337865...ns-for-more-elder-scrolls :o
Ik dacht dat ze daar allang aan bezig waren en dat het volgende deel volgend jaar uit zou komen... Beter komt er een deel 5 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocytus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:14:
Volgens mij zijn dit Qarl's textures...
Echt waar? Buiten ziet t er namelijk niet zo mooi uit als binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 05:42:
http://kotaku.com/5337865...ns-for-more-elder-scrolls :o
Ik dacht dat ze daar allang aan bezig waren en dat het volgende deel volgend jaar uit zou komen... Beter komt er een deel 5 :o
:o
Nou moe.
Ik dacht dat ze ook allang bezig waren met deeltje 5.
Man, wat zou dat zonde zijn :(
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:20:
[...]

Echt waar? Buiten ziet t er namelijk niet zo mooi uit als binnen...
De kerk-textures ken ik niet, maar ga eens in een stad of naast een rots staan, dan kan ik het beter zien :)

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 15-08-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Beter nog; ga naast een ruine staan. QTP3 heeft ook Parallax maps, daardoor zul je duidelijk 'diepte' zien (virtuele diepte welteverstaan) tussen de stenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Welke QTP raden jullie aan voor een C2D E6600 icm nVidia 8800GTS (320mb) en 4Gb RAM? Ik had volgens mij QTP2, maar ik vraag me af of hij 3 een beetje aankan

Ik heb net een volledige reinstall gedaan van Oblivion, alle officiele DLC's en Shivering Isles, met alle unofficial patches. Nou kijken welke mods ik (weer) ga gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 15-08-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:48:
Welke QTP raden jullie aan voor een C2D E6600 icm nVidia 8800GTS (320mb) en 4Gb RAM? Ik had volgens mij QTP2, maar ik vraag me af of hij 3 een beetje aankan
Ik geloof dat QTP3 Redimized de beste voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:51:
Beter nog; ga naast een ruine staan. QTP3 heeft ook Parallax maps, daardoor zul je duidelijk 'diepte' zien (virtuele diepte welteverstaan) tussen de stenen :)
Heb ondertussen nog ff goed rondgekeken in mn spelletje, en volgens mij heb ik m aan de gang. Rotsen, stenen en al dat soort dingen zien er gruwelijk mooi uit.
Alleen items e.d. zien er nog lelijk uit, maar dat blijkt de mod niet te fixxen. Dus, nu maar op zoek naar ééntje die dat wel doet.

Het valt me trouwens op dat er veel mods te krijgen zijn met bloot erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:11:
[...]

Heb ondertussen nog ff goed rondgekeken in mn spelletje, en volgens mij heb ik m aan de gang. Rotsen, stenen en al dat soort dingen zien er gruwelijk mooi uit.
Alleen items e.d. zien er nog lelijk uit, maar dat blijkt de mod niet te fixxen. Dus, nu maar op zoek naar ééntje die dat wel doet.
Knock yourself out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

anandus schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:34:
[...]
Ik geloof dat QTP3 Redimized de beste voor je is :)
Thx, dan ga ik die proberen als ik Oblivion überhaupt weer aan de praat krijg. Ik kreeg van het weekend na het installeren van Oblivion, Shivering Isles, alle officiele DLC's, officiele en onofficiele patches steeds een error. Maar 's bij het begin beginnen met alles uit, en dan net zo lang stukjes aan zetten tot ik de dader gevonden heb :). Ik kreeg dit zowel met de originele DVD of die van Shivering Isles of een no-cd versie, dus ik verwacht dat het probleem iig niet in Oblivion.exe zit (je moet ergens beginnen.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil sinds lange tijd weer eens Oblivion gaan spelen en weer met mods, maar nu had ik daar de vorige twee keer zoveel problemen mee dat ik het goed zat werd. Constant crashte mijn spel en dat begon steeds vaker te gebeuren. Nu kwam dit waarschijnlijk doordat ik een aantal conflicterende mods gebruikte, maar hoe kom je daar nu achter.

Ik wil graag een aantal mods draaien. Onder andere OOO en MMM samen, dat lijk mij wel een zeer goede combinatie. Voor de textures dan Quarls. Daar wil ik dan nog een kaart mod bij toevoegen die voor een kleurenkaart zorgt en ik wilde dan een UI mod installeren (DarkUI'd DarN en Keychain mod).

Ik wilde ook de volgende nog doen:
Drop Lit Torches in Combat 1.6
Kvatch Rebuilt
Natural Enviroments
Conduit Magic

En welke mod is leuk voor wat mooie armor en weapons? Dat er wat meer verschillende soorten komen, maar wel enigszins realistisch blijven. Is er een pack die jullie aanraden of kan ik beter zelf gaan zoeken?

En zijn er nog mods waarvan jullie zeggen die voegen echt een leuke locatie toe? Of die zijn qua gameplay essentieel?

En je hebt mods die je attributes mee laten levellen met je skills, zijn die volgens jullie aan te raden en fijn om mee te spelen? Of zeg je dat kan je beter zelf doen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:07:
En welke mod is leuk voor wat mooie armor en weapons? Dat er wat meer verschillende soorten komen, maar wel enigszins realistisch blijven. Is er een pack die jullie aanraden of kan ik beter zelf gaan zoeken?
Er zitten een paar honderd of duizend extra armors en wapens enzo in OOO+MMM, denk dat je wel zoet bent :P

Edit:
OOO-trailer. Check vanaf 0:45 :)
En zijn er nog mods waarvan jullie zeggen die voegen echt een leuke locatie toe? Of die zijn qua gameplay essentieel?
Persoonlijk ben ik gecharmeerd van Unique Landscapes, maakt de wereld gevarieerder.
En je hebt mods die je attributes mee laten levellen met je skills, zijn die volgens jullie aan te raden en fijn om mee te spelen? Of zeg je dat kan je beter zelf doen?
Ik denk dat dat een beetje van de speelstijl afhangt :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 18-08-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:55:
Er zitten een paar honderd of duizend extra armors en wapens enzo in OOO+MMM, denk dat je wel zoet bent :P
Beeeetje wel ja :P
Persoonlijk ben ik gecharmeerd van Unique Landscapes, maakt de wereld gevarieerder.
Heb die bekeken ja, maar ben bang voor glitches met eventuele andere mods die extra gebouwen toevoegen. Is er een manier om te checken of mods dezelfde cell gebruiken?
Ik denk dat dat een beetje van de speelstijl afhangt :)
Niet zelf ervaring mee? Was benieuwd of het wel of niet goed werkte.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel nu met een mod die mijn attributes verhoogt terwijl ik mijn skills train, ik level dus ook zonder te slapen enzo. Ik weet nog niet of ik het fijn vind. Ik vind het level-systeem van Fallout 3 veruit het fijnste wat ik tot nu toe heb gebruikt, dus als daar een mod van is voor Oblivion houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:39:
ik speel nu met een mod die mijn attributes verhoogt terwijl ik mijn skills train, ik level dus ook zonder te slapen enzo. Ik weet nog niet of ik het fijn vind. Ik vind het level-systeem van Fallout 3 veruit het fijnste wat ik tot nu toe heb gebruikt, dus als daar een mod van is voor Oblivion houd ik mij aanbevolen.
Dat is toch gewoon het normale Oblivion leveling-systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:11

Haan

dotnetter

anandus schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:05:
[...]
Alleen het levelen zonder te slapen niet, maar waarschijnlijk past die mod nog wel meer dingen aan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:05:
[...]
Het is nu waarschijnlijk zo dat zodra je skill omhoog gaat de attribuut die bij die skill hoort ook direct een deel omhoog gaat, ipv dat je moet slapen en dan punten kan verdelen over de attributen. Dit is zo gedaan zodat je niet constant bezig bent de ideale +5 attribute te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een klein probleempje met OOO, het werkt volgens mij niet. Er zouden leveled creatures moeten rondlopen, die het een spannende en gevaarlijke plek maken. Na een paar uur spelen ben ik nog niks tegen gekomen wat gevaarlijk is. De skeletten gaan zo dood, 2 vuurballen (30 damage) en ze zijn dood. De outlaws en de goblins zijn ook zo dood. De wolven gaan dood of rennen weg. Ik kom ook weinig andere creatures tegen dan dat. Af en toe een spin in een crypt of een zombie. Maar de andere features van OOO werken wel, dus ik heb geen idee hoe het komt. Doe ik ergens iets verkeerd? Ik ben maar level 1, dan verwacht ik wel overal gevaar, zeker diep in de wildernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Pff ik heb dit echt lang niet meer gespeeld. Denk al zo'n anderhalf a 2 jaar niet meer. Momenteel lees ik over tigduizenden mods e.d.

Wat ik altijd erg sneu vond is dat de guards onnatuurlijk snel doorhadden dat je wat geflikt had. Is daar al een mod voor? Ik hou van sneaky en stealthy slopen, maar zelfs dat hadden ze meestal door zelfs als niemand iets kon zien :S

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uppie8374 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:40:
Pff ik heb dit echt lang niet meer gespeeld. Denk al zo'n anderhalf a 2 jaar niet meer. Momenteel lees ik over tigduizenden mods e.d.

Wat ik altijd erg sneu vond is dat de guards onnatuurlijk snel doorhadden dat je wat geflikt had. Is daar al een mod voor? Ik hou van sneaky en stealthy slopen, maar zelfs dat hadden ze meestal door zelfs als niemand iets kon zien :S
Er is er eentje, 'psychic guards' of iets in die richting :)
Tsurany schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:43:
Ik heb een klein probleempje met OOO, het werkt volgens mij niet. Er zouden leveled creatures moeten rondlopen, die het een spannende en gevaarlijke plek maken. Na een paar uur spelen ben ik nog niks tegen gekomen wat gevaarlijk is. De skeletten gaan zo dood, 2 vuurballen (30 damage) en ze zijn dood. De outlaws en de goblins zijn ook zo dood. De wolven gaan dood of rennen weg. Ik kom ook weinig andere creatures tegen dan dat. Af en toe een spin in een crypt of een zombie. Maar de andere features van OOO werken wel, dus ik heb geen idee hoe het komt. Doe ik ergens iets verkeerd? Ik ben maar level 1, dan verwacht ik wel overal gevaar, zeker diep in de wildernis.
Dat klinkt inderdaad als een niet-werkende OOO.
Met OOO is het vaak zo: Hoe verder je van het pad af bent of hoe dieper je een dungeon in bent hoe moeilijker het wordt.

Vooral in dungeons zou je het moeten merken, dat level 3 beduidend moeilijker is dan level 1.

Een handige manier is om de dungeon te checken die je recht voor je ziet als je uit het gevang komt. Die hoort aanzienlijk moeilijker te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-08-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Is al wat beter. Nu nog de andere kant van het verhaal.. wanneer ik met pijl en boog schiet vanaf hele grote afstand weten ze gelijk dat ik het was :S

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Hallo mensen!
Ik heb al 500+ uur in Oblivion zitten, maar dacht, laat ik de boel eens opnieuw proberen, dit keer met wat mods :).
Ik heb Oblivion + Knights of the Nine (en dus alle official DLC tot KotN) + SI, en ik heb de volgende mods gedownload:
  • Beaming Sunglare
  • Natural Environments 2.1.3
  • Depth of Field
  • Qarl's Texture Pack 3 (incl. 1.3 patch)
  • SI Texture Pack
  • Unofficial Oblivion Patch 3.2
  • MMM 3.0
  • Living Economy 3.70
  • DarNified
  • OOO 1.3
  • Qarl's Harvest 1.1
  • Illumination Within V1.0 + IWROptimised
  • Improved Facial Textures v 2.1
Ik wou graag weten of er een bepaalde volgorde is waarin ik deze het best kan installeren, en of ik niet moet vergeten nog patches en dergelijke te downloaden, of dat een aantal van dezen elkaar bijten. En ik ben wat lazy om al die pagina's en topics terug te lezen, maar zijn er nog wat goede add-ons en mods die interessante questlines/factions toevoegen?
Verder wou ik even aangeven dat bijna alle links naar mods in de TS je doorverwijzen naar TESsource, maar die site is inmiddels offline en vervangen door TES Nexus, maar dat wisten jullie vast ook al.

Ik gebruik overigens geen OMOD.

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten eerste: Kijk uit, niet alle mods zijn compatible met KotN/SI (OOO bijv.).

Ten tweede: Volgorde maakt inderdaad uit.
Gelukkig heeft de community er een perfecte tool voor gemaakt: BOSS :)
Die doet het automagisch voor je. Lees wel even de output die je te zien krijgt :)

Ten derde: Voor questmods kan ik je hierheen verwijzen: http://knol.google.com/k/...uest-list/2xu0v7u1nzut0/2

Ten vierde: Lees de Readme's van de mods, daar staat vaak precies in wat wel of niet compatible is en of je nog een patch oid moet toevoegen (al zal BOSS je daar ook op attenderen :) ).

En als laatste: Wel of niet omod gebruiken is een keuze, maar gebruik alsjeblieft wel Oblivion Mod Manager, het maakt het leven een stuk dragelijker ;)

Zo. U vraagt, * anandus draait :P

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 29-08-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

anandus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:41:

Ten tweede: Volgorde maakt inderdaad uit.
Gelukkig heeft de community er een perfecte tool voor gemaakt: BOSS :)
Die doet het automagisch voor je. Lees wel even de output die je te zien krijgt :)
Dat is handig, die kende ik nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:04:
[...]

Dat is handig, die kende ik nog niet....
Vreselijk handig en het scheelt echt een hoop gezeik en gekloot!
Echt een gift from heaven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
anandus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:41:
Betekent dit dat OOO niet werkt in Sheogorath, of werkt heel OOO niet meer als KotN of SI zijn geïnstalleerd?

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PenTa_FH schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:15:
[...]

Betekent dit dat OOO niet werkt in Sheogorath, of werkt heel OOO niet meer als KotN of SI zijn geïnstalleerd?
De eerste, geloof ik.
OOO blijft gewoon werken, maar er zullen geen gelevelde dungeons zijn enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenTa_FH
Goed, dat is verder geen enkel probleem, daar is mee te leven. Ik neem aan dat je eerst de mods moet installeren, en dan BOSS draaien, of is het juist andersom?

~ Think Again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PenTa_FH schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:03:
Goed, dat is verder geen enkel probleem, daar is mee te leven. Ik neem aan dat je eerst de mods moet installeren, en dan BOSS draaien, of is het juist andersom?
Eerst mods installeren, maar er zit ongetwijfeld een readme bij BOSS :)

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.