Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Waar kun je die voor een tientje kopen?n00bdani86 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:29:
Ben je een beginner?
voor jou zie ik dan nog geen reden om meteen Fsx aan te schaffen, dit vind ik mede omdat je FS2004 tegenwoordig al voor een tientje kan kopen.
En FsX draait al bagger op mijn PC, terwijl ik alle nieuwste games wel full kan spelen.
@n00bdani86:
Heb al redelijk wat vluchtjes met fsx gemaakt. En heb een aantal jaar geleden ook gesimt met fs2000. Idd beter om nu nog fs2004 te kopen. Over een tijdje kan ik altijd nog fsx kopen, die dan misschien weer goedkoper is
Verwijderd
Ik voorzie opties voor tileproxy en de volgende versie van FS?
Ow, ik had al een verborgen Google Earth gevonden in FSX, waarschijnlijk een wraakactie om de concurrentie aan te gaan.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:07:
nieuws: Verborgen Flight Simulator in Google Earth 4.2
Ik voorzie opties voor tileproxy en de volgende versie van FS?
Filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=O7z6Yxs69rQ
Je kon trouwens al een joystick gebruiken om te navigeren.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 13:05 ]
Heb hem bij E-plaza in Hoofddorp gezien voor 10euro ofzoiets, en bij mediamarkt in amsterdam voor 17,99 oid.Sebastiaan_2005 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:28:
[...]
Waar kun je die voor een tientje kopen?
Je moet hem net tegenkomen. Ik graaf wel eens in de budgetbakken
Ik gebruik by the way een logitech extreme 3d pro, en die bevalt prima. Zou alleen wel nog aparte throttles willen hebben. @Inner326895 die kost nog geen 45€
[ Voor 18% gewijzigd door Dani86 op 02-09-2007 13:07 ]
Enkel als alles op ultra high staat, maar zelfs met alles op ultra high kan je gewoon 'level of detail radius' op medium zetten om genoeg te hebben met 2 GB. Dit kan je perfect uitproberen zonder de patch. De framerate zal ongeveer hetzelfde zijn, je kan wel last hebben van kleine haperingen als er naar het wisselbestand geschreven moet worden, in dat geval kan je eventueel upgraden.maxoss schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:15:
FSX gebruikt wel meer geheugen als 2gb
Velen zullen gemerkt hebben dat de CPU de bottleneck is als je een high-end videokaart hebt, de extra framerate van 17% (of meer?) die SP2 zal brengen zal te danken zijn aan de ontlasting* van de CPU:
*Gelieve niet letterlijk te nemen.De grafische chip voert meer taken zelfstandig uit, waardoor de gewone processor minder wordt belast. Bovendien kan de grafische processor met DirectX 10 ook voor andere taken ingeschakeld worden.
DirectX 10 gebruikt snellere en compleet nieuwe Dynamically Linked Libraries (DLL's) om de prestaties te verhogen.
Graphics Processing Units (GPU's) die DirectX 10 ondersteunen hebben een geavanceerdere structuur en de onderdelen ervan sluiten beter op elkaar aan. Dit stelt ze in staat om volledige taken uit te voeren, wat traditioneel enkel door de Central Processing unit (CPU) gedaan werd.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 17:09 ]
Je vraagt nu dus om meer Autogen, wat als je dat in FSX op full hebt draaien elk systeem de nek omdraait. Lijkt me niet slim iig en op grote hoogte merk je het nauwelijks dat er een huisje staat.Sebastiaan_2005 schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:57:
Ik zou het liefst over de hele wereld huisjes willen hebben tijdens het vliegen. Dus zo realistisch mogelijk, ieder stadje zoals het is. Maar ik neem aan dat er (in verhouding) maar een zeer beperkt aantal sceneries zijn...
En dat je iedereen realtime ziet bewegen (vanzelfsprekend als identieke copie van iemand in real life) en dat je alle dieren ter wereld ziet en waar ze zich op dat ogenblik bevinden (inclusief insecten natuurlijk), en dat je jezelf ziet zitten als je langs je huis vliegt, enzovoort...Sebastiaan_2005 schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:57:
Ik zou het liefst over de hele wereld huisjes willen hebben tijdens het vliegen. Dus zo realistisch mogelijk, ieder stadje zoals het is. Maar ik neem aan dat er (in verhouding) maar een zeer beperkt aantal sceneries zijn...
Ja precies dat ja!Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:32:
[...]
En dat je iedereen realtime ziet bewegen (vanzelfsprekend als identieke copie van iemand in real life) en dat je alle dieren ter wereld ziet en waar ze zich op dat ogenblik bevinden (inclusief insecten natuurlijk), en dat je jezelf ziet zitten als je langs je huis vliegt, enzovoort...Keep on dreaming dus.
Wow, wat kijk ik daar naar uit
Dat zie ik ook wel zitten ja.. Wanneer komt de patch ?Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:32:
[...]
En dat je iedereen realtime ziet bewegen (vanzelfsprekend als identieke copie van iemand in real life) en dat je alle dieren ter wereld ziet en waar ze zich op dat ogenblik bevinden (inclusief insecten natuurlijk), en dat je jezelf ziet zitten als je langs je huis vliegt, enzovoort...Keep on dreaming dus.
Volgend jaar in SP3, dit zijn de minimale systeemeisen om het op medium te spelen. Maar eerst moet Microsoft nog enkele miljoenen manuren spenderen om de software in orde te krijgen. SP3 wordt gereleased in een box van 20 HVD's.ScottB schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:13:
[...]
Dat zie ik ook wel zitten ja.. Wanneer komt de patch ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 19:48 ]
doe is niet zo achterlijk serieusVerwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:43:
[...]
Volgend jaar in SP3, dit zijn de minimale systeemeisen om het op medium te spelen. Maar eerst moet Microsoft nog enkele miljoenen manuren spenderen om de software in orde te krijgen. SP3 wordt gereleased in een box van 20 HVD's.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Verwijderd
Ik ben sinds kort overgestapt van een GeForce FX 5700 naar een Ati X1950 Pro 256 mb.
Maar ik merk bijna geen verschil..!! In de lucht haal ik wel t dubbele fps ( rond de 30-40). Maar telkens als ik wil gaan landen, begint het te gaan stotteren en haal ik maar tusse de 6-9 fps.
Ik heb op mijn pc een clean install gedaan van XP SP2 en dus ook een clean install van FS9 met addons zoals PMDG, Fly-Tampa airports en EHAM van Cloud9. Ook als ik met een PMDG 747 op EHAM staat van Cloud 9 haal ik maar 6-8 FPS. Ik denk echter dat het niet aan mijn nieuwe videokaart ligt, want met mijn oude videokaart haalde ik precies de zelfde fps op de luchthavens
Al mijn instellingen staan bijna op High. Traffic op 90%.
Ik vind wel dat de instellingen haalbaar moeten zijn met mijn pc specs en met mijn nieuwe videokaart, aangezien het tog nog een snelle pc is..
Weet iemand of dit normaal is?? (denk het niet) En weet iemand hoe ik FS9 vloeiend kan laten lopen op de vliegvelden en tijdens het landen met de maximale display settings..??
Mijn pc specs zijn:
P4 3.06 Ghz
2x 1024 mb DDRAM Kingston
Ati X1950 Pro 256 mb gddr3
Seagate 320 GB & Maxtpr 180 GB
20Inch Samsung B206W scherm..
Ik hoor het graag van jullie..
http://nl.youtube.com/watch?v=6jJabsx9N7U
Is dat de traffic op full ofzo?
Yep, enkel jammer dat ze op kruispunten letterlijk door elkaar rijden.Sebastiaan_2005 schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:52:
Is dat de traffic op full ofzo?
How to risk your life in Microsoft Flight Simulator Heb ik al talloze malen gedaan, zoals met de Concorde aan M1 door de boog in La Defense.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 13:49 ]
Verwijderd
Ik speel nog FS9 dus ik neem aan dat mijn systeem het tog wel aan moet kunnenVerwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:38:
Je CPU is de bottleneck, vooral met veel traffic en scenery. Hier zie ik tussen 2560x1600 en 1920x1200 geen verschil in framerate met een 8800GTX, dat wil zeggen dat mijn CPU (Core 2 Duo @ 3 GHz) ook de bottleneck is. Met SP2 (DX10) zal dat beter zijn, maar dat is bij jou niet van toepassing, je kan wel traffic en scenery lager zetten (staat hier resp. op ultra high - heel groot verschil met 90% of max - en normal voor scenery), gaat veel beter zo (zie ook eerdere posts).

En als ik nouw over stap naar een Duel Core 2 processor?? Zal dat dan wat verschil maken?
Ik heb deze op t oog: http://www.alternate.nl/h...?baseId=2930&artno=HPHI35
Gaat mijn fps in FS9 hiermee wat omhoog??
P35 chipset
Core 2 Duo e6850 3.0 gHz
2gb pc2 5300 DDR2
en een 8800GTS 640mb.
Moet FS 2004 wel lekker op draaien, en wellicht FSX ook wel.
Spannend!!
[ Voor 8% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 03-09-2007 16:01 ]
Ow, ik had erover gelezen. Dat moet normaal gezien zeer goed lopen op jouw systeem (het liep al goed op max op m'n P4 @ 3,2 GHz met 1 GB DDR400 en R9800 Pro). Het ligt misschien aan een add-on, ik installeerde ooit een runway add-on en bij de landing ging het zodanig traag dat ik onvermijdelijk crashte. Na een herinstallatie van FS9 ging het dan weer wel. Ik heb sowieso weinig vertrouwen in add-ons, die hebben hier al veel om zeep geholpen.Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:16:
[...]
Ik speel nog FS9 dus ik neem aan dat mijn systeem het tog wel aan moet kunnen![]()
En als ik nouw over stap naar een Duel Core 2 processor?? Zal dat dan wat verschil maken?
Ik heb deze op t oog: http://www.alternate.nl/h...?baseId=2930&artno=HPHI35
Gaat mijn fps in FS9 hiermee wat omhoog??
wat voor voeding heb je besteld?
Een tagan 380 Wattn00bdani86 schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:06:
@sebastiaan: dat is wel een leuk systeempje
wat voor voeding heb je besteld?
Verwijderd
Lol!Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:17:
[...]
Yep, enkel jammer dat ze op kruispunten letterlijk door elkaar rijden.
How to risk your life in Microsoft Flight Simulator Heb ik al talloze malen gedaan, zoals met de Concorde aan M1 door de boog in La Defense.(FS04)
[afbeelding]
Vlieg met dezelfde concorde tussen de Petronas Twin Towers (onder die brug) in Maleisië
http://www.airlinerxp.com/
Wanneer ik een vlucht boek doe ik dit via de flight planner alvorens ik de vlucht begin. Het plan staat dan netjes in de GPS van het toestel en ik vlieg dan ook volgens de route die de GPS aangeeft. Kwestie van de paarse lijn volgen. Het lijkt mij dat dit niet de enige manier is om te navigeren naar je eindbestemming? Ik hoor mensen namelijk over waitwaypoints praten e.d. Daarnaast geeft dit 1 groot probleem: je vliegt altijd hemelsbreed. Zo kom je dus altijd recht op je eindbestemming af en betekend dit dat je bijna altijd een verkeerde aanvliegroute hebt voor je landing. Gevolg: je moet op het einde wegdraaien van het vliegveld om een juiste aanvliegroute te kiezen.
Hoe navigeren jullie volgens het vlucht plan en hoe benaderen jullie het vliegveld waarop geland moet worden?
[ Voor 0% gewijzigd door Inner354 op 04-09-2007 15:07 . Reden: Domme typo ]
Verwijderd
Waar mensen het vaak hier over hebben zijn de FMC's uit de professionele kisten zoals die van LevelD & PMDG. Daarin zit een FMC die dichter bij de werklijkheid ligt.
Daarin kun je dus ook je eigen flightplan met waypoints in configureren en je STAR (Arrival) invoeren voor een luchthaven/baan, zodat je netjes aan komt vliegen en niet hemelsbreed.
Verwijderd
Daarna kies je voor een VFR (Visual Flight Rules) of IFR (Instrument Flight Rules) Flight en daaronder kies voor navigeren via de GPS, VOR to VOR, Low or Hight altitude Airways.
Kies je 1 van de 2 laatste opties vlieg je met die waypoints. Deze geven dan een soort snelweg aan in de lucht.
Wanneer je kiest voor een IFR vlucht dien je je te houden aan je cruise altitude en vectors die gegeven worden door de luchtverkeersleiding. Dit lost dan ook gelijk je probleem op: Deze geven je vectors wanneer je in de buurt van het vliegveld komt zodat je netjes voor de baan terechtkomt
En voor het geval dat je je afvraagt wat in begrijpelijk Nederlands VFR of IFR inhoudt. Het komt kortweg hier op neer: VFR vlieg je op zicht, IFR vlieg je op je instrumenten. Dit laatste gebeurt vooral in de commerciële luchtvaart terwijl de eerste vooral in de recreatieve luchtvaart wordt gebruikt.
Is er toevallig nog een korte beschrijving hiervan? In de TS staat wel een link naar een uitgebreide site, maar wellicht is er ook een beknopte versie van
Als je ergens anders een beschrijving van zoekt, kan je wikipedia es checken
Verwijderd
Nee, het schiet niet echt op daar. Zoals gebruikelijk, eigenlijk... Is er ooit wel eens een addon op tijd uitgekomen? Ik wacht ook al weer een paar maanden op Ultimate Terrain Europe and Flight Environment en Ground Environment. Zou allemaal in juli al meer info over komen, maar het blijft doodstil. Het is ook altijd hetzelfde.Floppie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 07:44:
Ik heb nog vrij weinig gelezen hier over de AirlinerXP A320. Heb zojuist wat filmpjes en screenshots gezien en ziet er veelbelovend uit
http://www.airlinerxp.com/

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
ff op torrentz gesearched: Hij is een jaar geleden gepost, is voor Fs2004, en is maar 10Mb, imo fake.
[ Voor 37% gewijzigd door Dani86 op 04-09-2007 22:49 ]
jup gelukkig is die al ruim 2 jaar geleden daar neer gezet en is volledig niet representatief voor de huidige vorm van het product.
en nee, hij is niet fake, maar het is een pre-alpha versie van het panel.n00bdani86 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:46:
Tja, daar ben ik voorzichtig mee. Ik heb een ori FSx, die je maar 3x kan installeren zoals het lijkt.
ff op torrentz gesearched: Hij is een jaar geleden gepost, is voor Fs2004, en is maar 10Mb, imo fake.
[ Voor 37% gewijzigd door jeehaa op 04-09-2007 23:09 ]
Ik word er echt gestoord van, net ging ik naar TNCM vliegen ( PMDG 747 ), in geen velden of wegen is er ander verkeer te bekennen, nee net als ik de final approach inzet ( Visual )krijg ik een TCAS warning en word ik INGEHAALD door een AI 737

Ben ik noun00bdani86 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:46:
Tja, daar ben ik voorzichtig mee. Ik heb een ori FSx, die je maar 3x kan installeren zoals het lijkt.

Dat je FSx maar 3 keer kan installeren is onzin
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
AISmooth V1.20n00bdani86 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 01:51:
Is er iemand die een add-on weet voor FS9, waarbij de ATC niet zo megadom is?
Ik word er echt gestoord van, net ging ik naar TNCM vliegen ( PMDG 747 ), in geen velden of wegen is er ander verkeer te bekennen, nee net als ik de final approach inzet ( Visual )krijg ik een TCAS warning en word ik INGEHAALD door een AI 737. Terwijl ik clearance had! En die 737 gaat daar doodleuk landen. Ik heb hem er vol in gegooid uit frustratie
Echt irritant als je net een hele vlucht hebt gemaakt.
![]()
AI Traffic manager, will reduce the number of AI traffic go-arounds at busy airports by sending planes into holding patterns. This version of AISmooth will work on FS X as well as on FS2k4. FSUIPC 4.xx required (freeware license is sufficient)
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
En nog meer frustrerend: Jij crasht en de AI vliegt/rijdt doodleuk verder.n00bdani86 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 01:51:
Ik heb hem er vol in gegooid uit frustratieEcht irritant als je net een hele vlucht hebt gemaakt.
ik heb 3.7xx oid.
Of is FSUIPC 4.xx voor FSx?
[ Voor 20% gewijzigd door Dani86 op 05-09-2007 14:17 ]
Verwijderd
Maar IRL moet een auto of wat dan ook 9 van de 10 keer wachten op een vliegtuig.
Ik heb een paar jaar terug als bijbaantje vliegtuigen schoonmaken gedaan ( jaja schjonmaake ). Daar heb ik altijd van het van kist naar kist rijden bij oversteekplaatsen op vliegtuigen moeten wachten. Je hebt ook maar 2 of 3 vaste oversteekplaatsen.
Je kan er gewoon doorrijden hoor, heeft geen effect.Tuzla schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:31:
Beetje jammer dat wanneer je aan het taxien bent dat je moet remmen wanneer voertuigen de weg oversteken, lijkt me sterk dat dat ook in real life is ipv andersom ??
Je mag zelf niet korter dan x aantal meters (meestal 30 tal) in de buurt komen van een toestel waarvan de Anti-Collision Beacon lights branden. (rood, knipperend licht onder en boven een toestel)
Normaal rijden de voertuigen ook alleen achter de vliegtuigen als het echt nodig is.
Want, voor je vliegtuig (stuk tussen je toestel en de gate) loopt in real life ook een weg, onder de jetways.
[ Voor 12% gewijzigd door David19x op 06-09-2007 15:26 ]
http://nl.youtube.com/watch?v=jh9zgR5DOW8&NR=1
Ziet er erg mooi uit, alles op 100%
Verwijderd
Fantastische teacher die Rod trouwens. Ik doe de "climbs and descents" les en na 10 minuten men oefeningen doen neemt hij de controle over en vliegt hij langzaam tegen een berg aan.

Kan niet wachten om echte vluchtjes te gaan doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 21:44 ]
Heb je nog een beetje leuke framerate?Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:43:
Draai FSX nu ook op m'n laptop op medium-high settings (Aircraft ultra high, Scenery medium high met water effects op max, Weather op high, Traffic op high) met heel aanvaardbare framerates. Vista, Intel Core 2 Due (1,83 GHz), 2 GB RAM en een Nvidia Geforce Go 7600. Heb een oude joystick bovengehaald en die wat geconfigureerd, er zit een power slider op en dat vind ik wel heel handig.
Fantastische teacher die Rod trouwens. Ik doe de "climbs and descents" les en na 10 minuten men oefeningen doen neemt hij de controle over en vliegt hij langzaam tegen een berg aan.Wel leuk omzo wat basics te leren.
Kan niet wachten om echte vluchtjes te gaan doen.Wil het ook zo serieus mogelijk proberen te nemen, realisme sliders all the way up.
Verwijderd
Enigste dat een beetje raar doet is als ik de virtual cockpit gebruik en die knop op m'n joystick gebruik om rond te kijken, dat hij dan een beetje hangt vooral bij de complexere cockpits. Als je gewoon buiten door het raampje kijkt waar er 100den boompjes staan kan je wel vlot rondkijken. Tis alsof de cockpit zwaarder is dan de omgeving zeg maar. Beetje vaag dat maar maakt niet uit, blijft heel speelbaar.
PMDG 737-700 Alaska Airlines @ Petersburg, Alaska

een echte 737-200, N746AS
een echte 737-700, N629AS
[ Voor 111% gewijzigd door Frank155 op 07-09-2007 23:48 ]
Ik wil het zo realistisch mogelijk hebben, dus unlimited fuel vind ik niet leuk
[ Voor 32% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 08-09-2007 10:36 ]
Verwijderd
Je kunt natuurlijk wel per vlucht je fuel instellen via het aircraft menu.
Raar eigenlijk dat dat niet kan.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:11:
Standaard niet, maar er zijn wel addons voor.
Je kunt natuurlijk wel per vlucht je fuel instellen via het aircraft menu.
Verwijderd
Ik bedoelde eigenlijk, gewoon bijtanken op het vliegveld.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:39:
Idd. Bijtanken in de lucht!!! Leuke missie
Best bizar eigenlijk dat dat niet kan!
Ik heb nu ook de flying tips uitgezet. Als ik met de PMDG B744 vlieg, kreeg ik iedere keer een message met iets van Fuel in selected tank is critically low, automatic refuel is available now. Terwijl ik toch echt genoeg sap in iedere tank had zitten

Ik heb eergister voor de lol even alles op ultra high gezet qua textures en graphics etc.. Alles op full dus
Toen begon het probleem. In plaats van dat ik ubermooie graphics te zien kreeg, leek het wel FS2002! Het was net als dat de textures brak zijn geworden. Ik dus weer op de oude instellingen zetten, maar dit mocht niet baten, het helpte slechts een klein stukje.
Texture Resolution heb ik op max staan, maar als ik die steeds minder maak, worden de textures nóg lelijker
Een aantal screenshots van hoe het er uit ziet nu (heb ze handmatig in photoshop wat resized):
Screenshot 1
Screenshot 2
Screenshot 3
Screenshot 4
Weet iemand hoe ik deze textures weer mooi krijg zoals ze horen te zijn? Dit is namelijk niet de kwaliteit die ik gewend ben.
Het is anders mooier dan bij mij hoor.Saven schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:33:
Ik heb een probleempje![]()
Ik heb eergister voor de lol even alles op ultra high gezet qua textures en graphics etc.. Alles op full dus
Toen begon het probleem. In plaats van dat ik ubermooie graphics te zien kreeg, leek het wel FS2002! Het was net als dat de textures brak zijn geworden. Ik dus weer op de oude instellingen zetten, maar dit mocht niet baten, het helpte slechts een klein stukje.
Texture Resolution heb ik op max staan, maar als ik die steeds minder maak, worden de textures nóg lelijker
Een aantal screenshots van hoe het er uit ziet nu (heb ze handmatig in photoshop wat resized):
Screenshot 1
Screenshot 2
Screenshot 3
Screenshot 4
Weet iemand hoe ik deze textures weer mooi krijg zoals ze horen te zijn? Dit is namelijk niet de kwaliteit die ik gewend ben.
Bij mij zijn de letters bij alle knopjes nog minder herkenbaar als zijnde letters.
Dat AIsmooth, dat levert conflicten op met mn FSUIPC ofzo. Ik krijg af en toe een runtime error van het AIsmooth progje, en daarna heb ik opeens geen panel meer. Als ik dan 2x op W druk krijg ik het panel terug maar dan ben ik opeens half aan het neerstorten.

Verwijderd
je kan op middel- tot grote vliegvelden in FSX bijtanken door ctrl+f of shift+f, ben ff kwijt welke,
in te toetsen.
er verschijnt een groene message-balk in je scherm waarin staat of er getankt kan worden en zo ja
welke plek je op de lijst bent.
als je aan de beurt bent komt de tankwagen naar je kist rijden
gtrz. Grobz
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 18:26 ]
Stoer!Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:20:
@ sebastiaan,
je kan op middel- tot grote vliegvelden in FSX bijtanken door ctrl+f of shift+f, ben ff kwijt welke,
in te toetsen.
er verschijnt een groene message-balk in je scherm waarin staat of er getankt kan worden en zo ja
welke plek je op de lijst bent.
als je aan de beurt bent komt de tankwagen naar je kist rijdenen daarna opent het fuel-menu.
gtrz. Grobz
Thanx Grobz
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 19:34 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 21:26 ]
En nog leuke korte routers, waar ik me start en land kunsten kan oefenen, zoals Rotterdam/schiphol etc..
Als je landen wilt oefenen kan je het beste iets van een mooney/baron58 nemen, en op EHAM wat VFR touch-and-goes maken.
EHAM --> EHRD kan je doen, kan je ook navigeren oefenen.
[ Voor 11% gewijzigd door Dani86 op 10-09-2007 00:08 ]
Heb een ATI 1950GT AGP met ATI Catalyst 7.9
Ik vlieg in FSx niet rond met jets, omdat ik die nep vind ( ben PMDG gewend ). Maar het is leuk om de graphics en scenery te checken met een mooney bravo, en om dan op de Antillen rond te vliegen.
Ik heb alleen een probleem, af en toe loopt het spel vast voor een seconde, en dan is mijn hele scherm wit. Is dit een soort artifact?
Heeft FS9 wel zelf een map aangemaakt waar ie al z'n data bewaart? Die moet in je documenten staan, daar kan je ook je flightplans in opslaan etc. Daar zou ie het in principe moeten bewaren.CreativeMind schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:24:
Ik heb een beetje een vervelend probleem, ik gebruik van ATI de CCC en als ik daarmee de boel instel zoals AA en AF dan onthoud flight sim 2004 het niet als ik bv een keer alt tab doe of gewoon de pc opnieuw opstart. Om een of andere reden wil FS9 gewoonweg niet mijn videokaart instellingen onthouden weet iemand waaraan dat kan liggen?
Heb een ATI 1950GT AGP met ATI Catalyst 7.9
Schiphol/Brussel ( EBBR ) --> Deze heb ik vaak gedaan met online vliegen om aan de ATC te wennen etc. Als je alleen je start en landing wilt oefenen zou ik gewoon van een vliegveld vertrekken en erom heen aanvliegen op een baan...Tuzla schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:51:
Weet iemand wat die rudder/trim functie precies doet ?
En nog leuke korte routers, waar ik me start en land kunsten kan oefenen, zoals Rotterdam/schiphol etc..
Schiphol/Heathrow ( EGLL )
Ik zou zeggen: lees onderstaande guide eens goed door. Je target framerate op unlimited zetten is absolute verspilling van (cpu) power!n00bdani86 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:21:
Ik ben erachter gekomen waarom mijn FSx zwaar bagger liep. De target framerate stond op 15, die heb ik nu op unlimited gezet. Hij loopt nu vrij goed, met bijna alles high, maximale autootjes en bootjes en traffic op 58%
http://members.cox.net/spambait/FSXTweakGuide.pdf
Dit gebeurd op het moment dat een andere applicatie focus pakt. Heb hier ook last van als ik m'n browser vergeet te sluiten en forecastfox z'n update showtIk heb alleen een probleem, af en toe loopt het spel vast voor een seconde, en dan is mijn hele scherm wit. Is dit een soort artifact?
Ondergetekende heeft inmiddels ook FSX installed en moet zeggen: wat een verademing!!! De graphics zien er (default) zooooveel beter uit, de programmeerbaarheid is weer behoorlijk vergroot (bijv. ai ships
Maar dat wisten jullie natuurlijk allemaal al...
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Ow ja, naja dan val je in de categorie "some users...", wat die tweakguide idd ook zegt...n00bdani86 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:00:
Wat die tweakguide ook zegt, nadat ik de target framerate op unlimited had gezet deed ie het gewoon goed...
Verwijderd
Jammer, want die full motion leek mij nou juist interessant om eens te gaan doen.
Wat dingen op een plank hout geschroeft en een beamer is natuurlijk ook nog steeds leuk, maar ja, die full motion had mij toch leuk geleken!
Optie 1 heb ik thuis ook al.1. de PC-simulator (FSX + Windows Vista) compleet met yoke, voetenstuur en 22" breedbeeld monitor. Simuleert verschillende vliegtuigtypen.
2. de FNPT (FSX + Windows Vista) complete instrumentenpaneel, yoke, voetstuur, beamer (overhead projectie). Volledig bedienbaar COM / NAV radiostack. Zeer geschikt voor het trainen van VFR en IFR procedures of om te ervaren hoe het is om de eenmotorige Cessna 172 SP te vliegen.
3. Static Boeing 737-800 Glass cokcpit setup, compleet met dubbele yoke/rudder, 2xEFIS, MCP, 2xCDU/FMC, upper + lower EICAS, MIP, pedestal (NAV1/2 COM1/2, ADF, XPNDER) Overheadprojectie met breedbeeld beamer.
Optie 2 grappig
Optie 3 was dus eerst op hun site de full motion simulator.
Wat was die andere tent nou die daar mee adverteerde?
Want ik wil nog wel eens in zo'n full motion ding zitten.
http://www.simsensation.nl/
beware :
In verband met ernstige problemen bij de leverancier van de Flight-simulator is de levering voor onbepaalde tijd uitgesteld. Reserveringen kunnen niet worden aangenomen, echter het aanvragen van de nieuwsbrief blijft mogelijk.
Het spijt ons dat we u op dit moment niet van dienst kunnen zijn.
Verwijderd
2 dagen geleden heb ik mijn FS2004 opnieuw geinstalleerd op mijn PC met Vista. De eerste keer (toen ik de PC net had gekocht) had ik totaal geen problemen met Vista en FS2004 maar helaas nu wel! FS2004 maakt gebruik van de Virtual Store functie van Vista waardoor addons installeren bijna onmogelijk is geworden. Heeft iemand enig idee hoe ik deze functie kan uitschakelen/ontlopen? Ik denk dat het gebruik van de virtual store is ingeschakeld na een automatische Vista Update. Hoop dat iemand mij kan helpen want het is behoorlijk frustrerend!
Verwijderd
Nieuwe feature van Vista. Standaard ben je namelijk geen Admin meer, daar zorgt deze functie voor.
Genoeg lees voer over te vinden op GoT en 't internet.
In die map staan idd 2 flights namelijk previous flights en UI generated flights. Verder niet echt iets over instellingen.n00bdani86 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:23:
[...]
Heeft FS9 wel zelf een map aangemaakt waar ie al z'n data bewaart? Die moet in je documenten staan, daar kan je ook je flightplans in opslaan etc. Daar zou ie het in principe moeten bewaren.
50 euro voor een uurtje, wel vet, maar ook duur. Ik denk dat het het wel waard is
Verwijderd
Die is bij lelystad.nustys schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:19:
[...]
http://www.simsensation.nl/
beware :
In verband met ernstige problemen bij de leverancier van de Flight-simulator is de levering voor onbepaalde tijd uitgesteld. Reserveringen kunnen niet worden aangenomen, echter het aanvragen van de nieuwsbrief blijft mogelijk.
Het spijt ons dat we u op dit moment niet van dienst kunnen zijn.
Denk dat ProSim4U (die goedkoper was met de aanbieding destijds voor hun full motion) dezelfde leveringsproblemen heeft als simsensation.
Ach, afwachten dus. Misschien een leuk sinterklaas/kerstcadeau.
Duur, vind ik wel meevallen.n00bdani86 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:43:
1 uur € 50,-
50 euro voor een uurtje, wel vet, maar ook duur. Ik denk dat het het wel waard is
Heb het eens na laten vragen bij dat trainingscentrum in Hoofddorp wat ze van de NL maatschappijen op schiphol gebruiken. Dat kost je voor 3½ uur bijna 4.000 euro.
Met prive instructeur en alles.
Ik wil best wel eens voor 150 euro 3 uurtjes in zo'n ding zitten. Oke, veel geld, maar zoiets doe je niet elke dag. Echt vliegen is nog duurder.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 22:20 ]
Verwijderd
Ik vlieg vaak van Schiphol naar Eindhoven...Woon in de buurt van Eindhoven, onder de aanvliegroute dus dat is dan wel grappig, hoewel je met de ATC van FS aan de verkeerde kant land (hangt van de wind af weet ik wel, maar in het echt landen ze vrijwel altijd op de tegenovergestelde route) dus kom ik niet over mijn huisTuzla schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:51:
Weet iemand wat die rudder/trim functie precies doet ?
Maar had nog een vraag, met joystick is best oud, en niet meer zo precies, en dat is best lastig bij het landen, en nou leek met zon yoke wel leuk maar die zijn wel erg duur. Waar vliegen jullie mee?
Alvast bedankt.
@Derice, als je het zo bekijkt is het cheap natuurlijk.
Maar ik wil in zo'n sim wel alles zelf doen, niet dat ik de hele tijd gelul van zo'n vent aan moet horen
[ Voor 53% gewijzigd door Dani86 op 13-09-2007 23:17 ]
Dit topic is gesloten.
[html][norml][/norml][/html]