Helemaal eensch.RappieRappie schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:00:
[...]
Een goeie videokaart zoals de GTS en HD2900 koop je JUIST om met veel AA en AF te spelen.
Zowieso is 16xAF een must. In buitengebieden waar je, zoals JIJ zegt niks aan AF hebt, heb je juist WEL wat aan AF, en minder aan AA. De begroeiing van beplanting en de grond zien er dan veel mooier en realistischer uit en reikt veel verder.
Wat AA betreft. In sommige games, zoals STALKER en FEAR is 4xAA een must. Bij 2xAA is het een kartelparadijs en ziet het er bij tijden niet uit omdat echt alles beweegt... Zoals hekken en buizen...
De meeste mensen kopen een kaart om in ALLE huidige games EN toekomstige games met FULL AF te spelen, en liefst wat AA. Dus daar moet zo'n kaart gewoon goed in zijn. Helemaal op resoluties zoals 1680x1050 en 1280x1024 moet je de AA en AF zo hoog mogelijk zetten, omdat zo'n kaart daar meestal de power wel voor heeft.
Ik vind jouw verhaal als een tang op een varken slaan. Als je zonder AA en AF gamed heb je geen G80 of R600 nodig. Nu niet, en in de toekomst ook niet. Dan ben je een average gamer die overal tevreden mee is en wie eye candy niet boeit.
De meeste mensen die een G80 of R600 kopen willen minimaal 4xAA en 16xAF op relaxte resoluties. Minstens op 1280x1024 en liefst tot 1600x1200 of nog hoger.
[...]
Edit; ook wordt er altijd op hoge resoluties en met veel AA en AF getest om de VIDEOKAART te stressen, en de CPU minder.
Wat boeit mij 1024x768 zonder AA en AF nou met een G80 of R600? Ik begrijp helemaal niks van jouw denkwijze.
Bovendien, ik kan me toch echt niet voorstellen als je een week op 4AA en 16AF hebt gespeeld en je gaat dan terug naar 0AA en 0AF dat je dan niks ziet.

Ik zou helemaal gek worden van dat wazige kartelbeeld.
De enige reden die ik kan bedenken om AA en AF te minderen is als je een groot scherm hebt en op een hoge resolutie moet spelen waardoor je echt te weinig FPS hebt.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2