Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 61 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 11.935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
RappieRappie schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:00:
[...]

Een goeie videokaart zoals de GTS en HD2900 koop je JUIST om met veel AA en AF te spelen.

Zowieso is 16xAF een must. In buitengebieden waar je, zoals JIJ zegt niks aan AF hebt, heb je juist WEL wat aan AF, en minder aan AA. De begroeiing van beplanting en de grond zien er dan veel mooier en realistischer uit en reikt veel verder.

Wat AA betreft. In sommige games, zoals STALKER en FEAR is 4xAA een must. Bij 2xAA is het een kartelparadijs en ziet het er bij tijden niet uit omdat echt alles beweegt... Zoals hekken en buizen...

De meeste mensen kopen een kaart om in ALLE huidige games EN toekomstige games met FULL AF te spelen, en liefst wat AA. Dus daar moet zo'n kaart gewoon goed in zijn. Helemaal op resoluties zoals 1680x1050 en 1280x1024 moet je de AA en AF zo hoog mogelijk zetten, omdat zo'n kaart daar meestal de power wel voor heeft.

Ik vind jouw verhaal als een tang op een varken slaan. Als je zonder AA en AF gamed heb je geen G80 of R600 nodig. Nu niet, en in de toekomst ook niet. Dan ben je een average gamer die overal tevreden mee is en wie eye candy niet boeit. ;)

De meeste mensen die een G80 of R600 kopen willen minimaal 4xAA en 16xAF op relaxte resoluties. Minstens op 1280x1024 en liefst tot 1600x1200 of nog hoger.

[...]
Edit; ook wordt er altijd op hoge resoluties en met veel AA en AF getest om de VIDEOKAART te stressen, en de CPU minder.

Wat boeit mij 1024x768 zonder AA en AF nou met een G80 of R600? Ik begrijp helemaal niks van jouw denkwijze. :N
Helemaal eensch. :)

Bovendien, ik kan me toch echt niet voorstellen als je een week op 4AA en 16AF hebt gespeeld en je gaat dan terug naar 0AA en 0AF dat je dan niks ziet. 8)7
Ik zou helemaal gek worden van dat wazige kartelbeeld.

De enige reden die ik kan bedenken om AA en AF te minderen is als je een groot scherm hebt en op een hoge resolutie moet spelen waardoor je echt te weinig FPS hebt.....

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:21

SG

SG surft naar info hardewaren

quote:
Tyranium schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:15:

Ik denk dat maar weinig mensen met die laatste zin eens zijn. Ik speel liever met 16x AF en AA dan wat lager( bijv. 4x ipv 16x), omdat je de kartelrandjes toch veel minder ziet als je beweegt. Maar sowieso is dit iets persoonlijks.
Persoonlijk ja zeker.
Daarom ook testen met verschillende settings iets wat [H] verzuimed. Die is interresant voor AA en AF junkies die bij elke scheet die ATI en nV laten gaan upgraden. Mogelijk ook nog 'n dikke 30" TFT hebben rond liggen.
quote:
[H] combineert juist wel met verschillende resoluties/ AA en AF instellingen om zo de beste IQ te krijgen met voldoende performance. Dat vind ik ook zo goed aan hun reviews, je kan gelijk zien op wat voor settings je kan spelen, ipv alleen maar naar de cijfertjes te kijken zoals andere sites doen. Maar als jij AF niet zo belangrijk vindt dan kan ik het best begrijpen dat je de reviews van [H] niet zo goed vindt.
Die andere sites laten juist exact het zelfde zien alleen meer, veel meer.

Als 16 Grafieken hebt met verschillende instelingen. Ipv wat tabelen met een settings toelichting dan weet ja als die boven de 30FPS is dat dan speelbaar is.
Alleen bieden die reviews veel meer informatie. Over andere instellingen.

zo kan je 4 grafieken hebben uit 16 van die maximaal speelbaar zijn.
40fPS met 1280 x1024 8xAA/16xAF
42FPS met 1600x 1200 4x AA /8xAF
41fps met 1800x1440 2x aa /4xAF
39 FPS met 2560x1600 no AA 2x AF

[H] kiest dan even voor iedereen optie 1.
quote:
Ik hoop ook dat [H}ard OCP één van de sites zal zijn met een vervolg-review wanneer de nieuwe drivers er zijn.
Tuurlijk maar dan ook weer met beperkte settings keuze.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-01 10:49

frankknopers

Goud is geen geld

Lijkt me stug dat deze videokaart in de zomer uit zal vallen. Nu wordt de kaart bij mij nog maar 73 graden maximaal, en dat is al ruim 15 graden minder dan de X1900XTX. En die laatste heeft bij mij wel wat hete dagen meegemaakt en dat ging we goed (std. clocks).

Gezien het feit dat bijna alle componenten op de HD2900XT tegen een heatsink aan zitten is de kans op oververhitting vrij klein.

Hoe het gaat met overklok versies van deze kaart weet ik niet, maar ik verwacht geen problemen deze zomer.

Weet iemand al wanneer de nieuwe batch HD2900XT's van Sapphire bij Azerty arriveert?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0Henk 'm!
Fudzilla heeft weer een hele reut AMD nieuws. Volgens mij is de komkommertijd aangebroken, want sommige nieuwtjes zijn niet echt nieuw, maar worden gewoon gerecycled en in een ander pakketje naar buiten gebracht zoals:
quote:
RV670 can go dual

To beat the 8800 Ultra

Our sources have confirmed that ATI can easily make dual GPU RV670 cards, as the power consumption is very low.

Such a card will clearly end up faster than the 8800 Ultra and it is not that complex to build. This can be the mysterious R670 card while R650 is still the die shrunk R600 core.

Various sources already confirmed the shrunken R600, a 65 nanometre version, but we are not sure about the codename of the product.

RV670 has a 256 bit memory interface, but that can be the next 7950GX2.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=1188&Itemid=1

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 31-03 11:31
quote:
frankknopers schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:05:
Lijkt me stug dat deze videokaart in de zomer uit zal vallen. Nu wordt de kaart bij mij nog maar 73 graden maximaal, en dat is al ruim 15 graden minder dan de X1900XTX. En die laatste heeft bij mij wel wat hete dagen meegemaakt en dat ging we goed (std. clocks).

Gezien het feit dat bijna alle componenten op de HD2900XT tegen een heatsink aan zitten is de kans op oververhitting vrij klein.

Hoe het gaat met overklok versies van deze kaart weet ik niet, maar ik verwacht geen problemen deze zomer.

Weet iemand al wanneer de nieuwe batch HD2900XT's van Sapphire bij Azerty arriveert?
Geen idee, ik zit ook nog te wachten. begin juni hebben ze mij gemailed, maar dat kan ook van alles betekenen :(

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2019

Cheetah

Try to live without WWW ;)

quote:
SG schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:05:
Daarom ook testen met verschillende settings iets wat [H] verzuimed. Die is interresant voor AA en AF junkies die bij elke scheet die ATI en nV laten gaan upgraden.
:?
[H] doet 2 types tests:
Allereerst een test op 1600x1200 en 1920x1200, beide met de max instellingen die de kaarten aankunnen, en daarbij op redelijk gelijk (speelbaar) niveau blijven.
Dit is 'n uitermate relevante test, gezien het echt een beeld geeft van de performancekarakteristieken van de kaart en de mensen die dergelijke kaarten kopen vaak op dat soort resoluties gamen.

Ten tweede heeft [H] in hun review ook een Apples to Apples gedaan op lage en hoge settings.
quote:
Die andere sites laten juist exact het zelfde zien alleen meer, veel meer.
Nee, [H] is jammergenoeg juist de enige die op deze manier reviewed.
quote:
zo kan je 4 grafieken hebben uit 16 van die maximaal speelbaar zijn.
40fPS met 1280 x1024 8xAA/16xAF
42FPS met 1600x 1200 4x AA /8xAF
41fps met 1800x1440 2x aa /4xAF
39 FPS met 2560x1600 no AA 2x AF
[H] kiest dan even voor iedereen optie 1.
Nee. [H] normaliseert op 2 resoluties (bijv. 1600x1200 en 1920x1200) en gaat vervolgens op die resoluties bekijken hoe zo'n kaart presteert ten opzichte van concurrerende kaarten.
Het ironische is dat [H] juist o.m. naar aanleiding van opmerkingen van ATi betreffende IQ op die manier van testen is overgegaan... en men was in het X1K vs G7x zeer gecharmeerd van HQ-AF en de hogere IQ settings die de X19x0XTX aankon. [H] is daarom 1 van de eerste sites waar ik langsga. Je koopt een high-end kaart om met zoveel mogelijk IQ te gamen... en niet op 1024x768 0xAA/0xAF.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_inne_D
  • Laatst online: 27-05-2009
Ik heb wat probleempjes sinds ik mijn nieuwe HD2900xt heb. Met het gebruik van de browser opera krijg ik bij bepaalde websites ineens een zwart scherm en een melding van VPU revocery. Schakel ik VPU recovery uit dan reboot het complete systeem. Ook krijg ik af en toe artifacts met het weergeven van plaatjes, dat is helaas heel random niet elke keer te reproduceren.

Hier een voorbeeld van wat ik krijg in Opera en hoe het moet:
http://www.dennispoot.com/images/opera-error.jpg

En ik heb een SS weten te maken van de artifacts op een jpg:
http://www.dennispoot.com/images/jpg-error.jpg

De enige error die ik elke keer met zekerheid kan reproduceren is het vast lopen op de website www.lfsforum.net in de browser opera.

Ik ben van mening dat mijn kaart gewoon niet goed is. Ik hoop dat er iemand is die even voor mij wil proberen of die geen problemen heeft in opera met deze kaart.

suggesties of gewoon meteen RMA?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-10-2019
quote:
S_inne_D schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:54:
Ik heb wat probleempjes sinds ik mijn nieuwe HD2900xt heb. Met het gebruik van de browser opera krijg ik bij bepaalde websites ineens een zwart scherm en een melding van VPU revocery. Schakel ik VPU recovery uit dan reboot het complete systeem. Ook krijg ik af en toe artifacts met het weergeven van plaatjes, dat is helaas heel random niet elke keer te reproduceren.

[afbeelding]

[afbeelding]

De enige error die ik elke keer met zekerheid kan reproduceren is het vast lopen op de website www.lfsforum.net in de browser opera.

Ik ben van mening dat mijn kaart gewoon niet goed is. Ik hoop dat er iemand is die even voor mij wil proberen of die geen problemen heeft in opera met deze kaart.

Welke driver gebruik je? probeer anders de nieuwste 8.38 RC7:
http://www.atimania.com/product/R600_838_RC7_XP.zip
http://www.atimania.com/product/R600_838_RC7_Vista.zip

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_inne_D
quote:
Ik heb de RC7 geprobeerd, en de standaard van de ATI website.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 09:01
quote:
Pumanike schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:59:
Komen de andere kaarten nou vrijdag (1 juni) uit of op 1 juli ? Want ik lees overal wat anders .. bij de tweakers hd 2900 xt review en hier in de startpost zeggen ze 1 juni maar op hw.info zeiden ze 1 juli.. wat is het nu of weten jullie het ook niet?
O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:
Bedoel je met de "andere kaarten" de HD2600XT en HD2400? Deze zouden begin Juni geintroduceerd worden op een een of andere beurs geloof ik en in de loop van de eerste twee weken van Juni ook op de markt verschijnen. Maar om een slag om de arm te houden houd maar rekening met eind Juni begin juli.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pumanike
Bedoelde inderdaad de HD2600XT vooral.
Nog iets meer als 2 weken met onboard zooi werken dus, bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:
Pumanike schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:15:
Bedoelde inderdaad de HD2600XT vooral.
Nog iets meer als 2 weken met onboard zooi werken dus, bedankt.
Ik ben persoonlijk ook heel benieuwd naar deze kaart. Hij is een stuk zuiniger (65 Watt) en heeft maar een 1 PCI slot hoge koeler. Daarnaast de nodige features aan boord. Zelf speel ik eigenlijk alleen maar game's zoals World of Warcraft, Guild Wars, daarnaast ziet StarCraft II er ook heel interessant uit.

Ik verwacht dat de HD2600XT dit prima moet kunnen trekken op een resolutie van 1600X1200 of 1.680 x 1.050 met de nodige eye candy, aangezien mijn huidige systeem het al redelijk doet en deze maakt nog gebruik van een ATi Radeon 9800 Pro. (Voorlopig gebruik ik nog een 19"CRT scherm met een max. resolutie van 1600x1200@100Hz)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:12
Ik vraag me vooral af wat een HD2600XT gaat doen ten opzichte van een X1950Pro. Dat is de reden dat ik nog even wacht met het kopen van een nieuwe kaart :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 07:45
Drivers:8.38_rc3

Prey Benchmark
The benchmark started at 28-5-2007 18:16:09

System Information
Operating system: Microsoft Windows XP
System memory: 2,0 GB
CPU: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
CPU speed: 3420 MHz
Sound system: : SoundMAX HD Audio

Resolution: 1280×1024
Demo: guru3d-6.demo
Shader Detail: Highest
Aspect Ratio: [4:3]
Antialiasing: None
Anisotropic filtering: None
Graphics BOOST: disabled
Score = 138.7 FPS oude drivers:96.1FPS

Sneller dan de ultra (111.3FPS)
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2988&p=21

Prey Benchmark

The benchmark started at 28-5-2007 18:22:04
System Information

Antialiasing: 4×
Score = 88.7 FPS oude drivers:71.1 FPS

gts 73.2
gtx 91.7

zo zie je maar wat drivers kunnen doen

[Voor 8% gewijzigd door Bullus op 28-05-2007 18:45]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pumanike
quote:
_Dune_ schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:29:
[...]

Ik ben persoonlijk ook heel benieuwd naar deze kaart. Hij is een stuk zuiniger (65 Watt) en heeft maar een 1 PCI slot hoge koeler. Daarnaast de nodige features aan boord. Zelf speel ik eigenlijk alleen maar game's zoals World of Warcraft, Guild Wars, daarnaast ziet StarCraft II er ook heel interessant uit.

Ik verwacht dat de HD2600XT dit prima moet kunnen trekken op een resolutie van 1600X1200 of 1.680 x 1.050 met de nodige eye candy, aangezien mijn huidige systeem het al redelijk doet en deze maakt nog gebruik van een ATi Radeon 9800 Pro. (Voorlopig gebruik ik nog een 19"CRT scherm met een max. resolutie van 1600x1200@100Hz)
En nieuwere spellen kan hij waarschijnlijk ook wel aan maar dan wellicht op wat lagere instellingen.
Ik gok er in ieder geval op dat hij beter is dan de 8600GTS en de HDMI uitgang met geluid vind ik ook erg interessant. HDMI hoeft niet per se van mij maar is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:
Pumanike schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:58:
[...]
En nieuwere spellen kan hij waarschijnlijk ook wel aan maar dan wellicht op wat lagere instellingen.
Ik gok er in ieder geval op dat hij beter is dan de 8600GTS en de HDMI uitgang met geluid vind ik ook erg interessant. HDMI hoeft niet per se van mij maar is mooi meegenomen.
Inderdaad gewoon een leuke complete kaart, waar nog redelijk mee te gamen valt voor naar schatting een prijs beneden de €200,-. Dat laatste, de prijs, vindt ik ook belangrijk ik heb namelijk geen €300 of meer over voor een videokaart, daar speel ik veel te weinig games voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kip_666
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-03 15:55
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat voor voeding heb je?

Ik heb namelijk precies het zelfde, en ik gebruik ook Opera. Spellen werken een stuk stabieler vreemd genoeg.

Heb het ook een paar keer gehad terwijl ik een film aan het kijken was. Opera stond toen niet open.

Ik gok zelf op een voeding probleem, maar ik vind het opeens wel heel toevallig dat jij ook opera gebruikt.

Morgen krijg een een nieuwe voeding binnen en hoop dan dat het probleem verholpen wordt. Ik laat het wel weten.

Ik heb ook bijna alle drivers gebruikt, en ik krijg het met ze allemaal!

Pardon my dutch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_inne_D
quote:
Kip_666 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:27:
[...]

Wat voor voeding heb je?

Ik heb namelijk precies het zelfde, en ik gebruik ook Opera. Spellen werken een stuk stabieler vreemd genoeg.

Heb het ook een paar keer gehad terwijl ik een film aan het kijken was. Opera stond toen niet open.

Ik gok zelf op een voeding probleem, maar ik vind het opeens wel heel toevallig dat jij ook opera gebruikt.

Morgen krijg een een nieuwe voeding binnen en hoop dan dat het probleem verholpen wordt. Ik laat het wel weten.

Ik heb ook bijna alle drivers gebruikt, en ik krijg het met ze allemaal!
Spellen werken inderdaad perfect, ik haal ook prima scores in 3dmark. Ik heb half-life 2 voor 1,5 uur gespeeld zonder problemen. Het probleem komt alleen voor met de browser opera. Is echt heel vreemd.

Ik heb zelf een 500watt enermax voeding met een 8pin pci-e aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Laatst online: 30-03 21:47
quote:
Bullus schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:36:
Drivers:8.38_rc3

Prey Benchmark
The benchmark started at 28-5-2007 18:16:09

System Information

Antialiasing: None
Score = 138.7 FPS oude drivers:96.1FPS

Sneller dan de ultra (111.3FPS)
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2988&p=21

Prey Benchmark

The benchmark started at 28-5-2007 18:22:04
System Information

Antialiasing: 4×
Score = 88.7 FPS oude drivers:71.1 FPS

gts 73.2
gtx 91.7

zo zie je maar wat drivers kunnen doen
Nice :) , heb je nog verberteringen gevonden in andere benchmarks of was dit het enige?
Is ook AA en AF al verbeterd?

BTw ik zie dat je core 2 duo op 3420mhz loopt. Voor een goede vergelijking zou je hem beter rond de 3ghz kunnen zetten. DE X6800 van anadtech loopt op 2.93ghz

[Voor 6% gewijzigd door Mastasidaz op 28-05-2007 20:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullus
quote:
aca schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:12:
Iemand hier met een 2900XT die RoboBlitz heeft gespeeld?

Nieuw spel gebaseerd op de Unreal 3 Engine. Zit ook veel physics stuff in. Ik ben wel benieuwd hoe de performance is, aangezien de R600 wel voordeel lijkt te hebben (kijkend naar SCDA).

En het lijkt erop dat die Unreal 3 Engine het hele AA gebeuren op de schop gaat nemen:

[...]
Heb hem even gespeeld is wel grappig.
Qua performance boven de 100FPS.
1650x1080

@Mastasidaz

Ik weet niet precies hoe ze die benchmark hebben gedaan,dus ben aan het zoeken naar ingebouwde performance test en die draai k dan.

Bij welke games, voorbeeld met AA+AF? :$

[Voor 15% gewijzigd door Bullus op 28-05-2007 20:49]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 02-02 09:07

Hekking

Can of whoopass

quote:
S_inne_D schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:56:
[...]

Spellen werken inderdaad perfect, ik haal ook prima scores in 3dmark. Ik heb half-life 2 voor 1,5 uur gespeeld zonder problemen. Het probleem komt alleen voor met de browser opera. Is echt heel vreemd.

Ik heb zelf een 500watt enermax voeding met een 8pin pci-e aansluiting.
Lijkt me sterk dat het aan je voeding ligt.
Zoals je ziet in deze review heeft ie meer dan genoeg pwr in huis om dat kacheltje van stroom te voorzien. Hij geeft 420 watt op de 12 volt lijn minimaal. Het lijkt me dan ook sterk dat jullie allebei een kapotte voeding in huis hebben ;)

Trouwens, ik hoop dat ATI en AMD nu hard op hun smoel gaan. (Drivers horen direct een beetje fatsoenlijke prestaties te leveren en helemaal na 6 maand delay imo)
Dan word de volgende generatie des te beter. Laat dat nou net de periode zijn dat ik me graka ga vervangen 8)

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kip_666
quote:
Hekking schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:39:
[...]

Lijkt me sterk dat het aan je voeding ligt.
Zoals je ziet in deze review heeft ie meer dan genoeg pwr in huis om dat kacheltje van stroom te voorzien. Hij geeft 420 watt op de 12 volt lijn minimaal. Het lijkt me dan ook sterk dat jullie allebei een kapotte voeding in huis hebben ;)

Trouwens, ik hoop dat ATI en AMD nu hard op hun smoel gaan. (Drivers horen direct een beetje fatsoenlijke prestaties te leveren en helemaal na 6 maand delay imo)
Dan word de volgende generatie des te beter. Laat dat nou net de periode zijn dat ik me graka ga vervangen 8)
Die Enermax ziet er idd redelijk goed uit. Maar ik heb een spire 600w waar van ik zwaar aan twijfel.
http://www.spirecoolers.c...pow_detail.asp?ProdID=551
Qua watt en amps zit het volgens de specificaties wel goed, maarja het zit me niet lekker.

Ik zal het morgen testen, dan krijg ik een nieuwe voeding.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_inne_D
Ik heb er nu een andere videokaart inzitten en ik heb geen enkel probleem meer in opera. Het moet echt aan die videokaart liggen. Ik ga hem morgen proberen om te ruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-06-2016
@ Bullus; het lukt me niet om part03.rar en part05.rar binnen te halen van de door jou geposte link (http://www.newzleech.com/usenet/?p=1216336). GrabIt kan de files niet vinden. Staan ze er nog goed op?

AthlonXP1700+, ABIT KR7a-RAID, 512MB DDR (Dane-Elec), IBM 120gxp 80 gig HDD, Hercules 9800, Creative Audigy Player, LG 52x CD-R, LG 24x CD-RW, LG995E monitor, WinXP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

quote:
S_inne_D schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:16:
Ik heb er nu een andere videokaart inzitten en ik heb geen enkel probleem meer in opera. Het moet echt aan die videokaart liggen. Ik ga hem morgen proberen om te ruilen voor een nieuwe.
Ik denk eerlijk gezegd dat het een driver issue is die bij elke driver gewoon nog ingebakken is. Je kunt het proberen maar ik acht de kans klein dat je het oplost. Anders gewoon ff maile naar onze vrienden van ATI O+

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IIuvatar
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2009
FEAR Combat benchmark:
code:
1
2
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
  4732,    120000,  15, 123, 39.433

1600x1200, 4xAA, 16xAF, soft shadows on en verder alle settings op max. Zie signature voor specs.

Valt nog niet tegen, het is goed speelbaar. :)

edit:
Nog 2 Call of Duty 2 (versie 1.0; het kan zijn dat 1.3 nog wat veranderen ingen brengt, maar die moet ik nog downloaden.) benchmarks:
code:
1
2
 15481,    120000,   0, 515, 129.008

CoD2, 1600x1200, DirectX7, 4xAA, AF on, sync every frame off

Deze had ik eigenlijk hoger verwacht, ik haalde maar een beetje lager (~85 fps met een X800 Pro en een Xeon 2,4 GHz.
code:
1
2
  1775,     20987,  39, 541, 84.576

Nu op DX9 en 2xAA. Ook beter dan ik dacht, cod2 op DX9 is/was over het algemeen een bijna niet te draaien spel.

Ik zal zo even testen op 4xAA. Gedaan;
code:
1
2
  1024,     21435,  41,  59, 47.772

Scheelt dus aanzienlijk. :)

Overigens draai ik al deze benchmarks op versie 8.38 RC7.

Edit 2:
Oblivion benchmarkje; draait erg lekker. Ik ben alleen nog maar in het begin van een new game geweest, in die cellen dus. Wederom 1600x1200 en alles op z'n hoogst; behalve AA, omdat blijkbaar niet kan in combinatie met HDR.
code:
1
2
  4420,     76115,  18,  89, 58.070

Ik had daar wel nog een beetje artifacts (clickable):

http://people.zeelandnet.nl/jjmrboot/shit/oblivion_artifacts_thumb.jpg

[Voor 84% gewijzigd door IIuvatar op 28-05-2007 23:12]

http://specs.tweak.to/15693

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07-03 09:10
Bij oblivion zou ik self-shadows uitzetten, dat zorgt voor die enorm lelijke schaduwen (artifacts).. En als je in fear sofshadows aan wilt zetten zou ik mn CPU overclocken, scheelde bij mij zo'n 25fps.

specs PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 29-03 07:36

Pubbert

random gestoord

quote:
IIuvatar schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:33:

Oblivion benchmarkje; draait erg lekker. Ik ben alleen nog maar in het begin van een new game geweest, in die cellen dus. Wederom 1600x1200 en alles op z'n hoogst; behalve AA, omdat blijkbaar niet kan in combinatie met HDR.
code:
1
2
  4420,     76115,  18,  89, 58.070

Ik had daar wel nog een beetje artifacts (clickable):

[afbeelding]
In CCC Catalyst AI aanzetten, en AA instellen (2 4 of 8x, maar niet Applicatie bepaald)
Nu gewoon in Oblivion Menu HDR aanzetten, en je hebt HDR + AA :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LaZeR1
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04-10-2007
quote:
Thund3r schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:20:
[...]

In CCC Catalyst AI aanzetten, en AA instellen (2 4 of 8x, maar niet Applicatie bepaald)
Nu gewoon in Oblivion Menu HDR aanzetten, en je hebt HDR + AA :)
maar als je ingame dan aa en af opzet draai je dat toch zo gezegd dubbel? (dubbele belasting dus?)

E6600 2.40Ghz @3.42Ghz(1.34v)&testing, ASUS 8800GTS320 (660/975) 3GB Kingston/Corsair PC5300(CL4 -> CL5 @380mhz|Stable@400mhz), ASUS P5B Dlx- Wifi ap, LCPower 550w, Creative X-fi Xtreme Gamers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-03 16:06
Er heeft zeker niemand een GTS en een 2900XT?
nVIdia heeft een DX10 SDK: http://developer.nvidia.com/object/sdk_home.html
Daar zitten veel DX10 voorbeelden bij, en die dingen hebben ook een FPS counter.
Tuurlijk zal wel nog niet geoptimized zijn voor ATI, maar wordt tijd dat ze ermee opschieten.
World in Conflict DX10 beta komt juni uit (closed beta) en binnen een paar weken is de Companies of Heroes patch er.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullus
quote:
RealCato schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:19:
@ Bullus; het lukt me niet om part03.rar en part05.rar binnen te halen van de door jou geposte link (http://www.newzleech.com/usenet/?p=1216336). GrabIt kan de files niet vinden. Staan ze er nog goed op?
Ik heb ze zelf nog even gedownload,geen problemen.
Gebruik je een payserver?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IIuvatar
quote:
LaZeR1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:06:
[...]

maar als je ingame dan aa en af opzet draai je dat toch zo gezegd dubbel? (dubbele belasting dus?)
Daarom moet je dan ingame dat ook niet aanzetten, lijkt me logisch he. :)
quote:
RealCato schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:19:
Ik heb er ook geen problemen mee, en ik download met Eweka en SABnzbd. Probeer eens een ander programma? SABnzbd of Newsreactor bijvoorbeeld.

[Voor 43% gewijzigd door IIuvatar op 29-05-2007 07:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IIuvatar
Er bestaat toch ook een of ander speciaal tooltje om (volgens mij) per game alle settings als AA en AF en dergelijke in te stellen? Ik dacht dat ik daar ooit eens iets van gezien heb, maar ik kan me de naam niet meer herinneren.

Weet iemand hier dat, of dacht ik alleen maar zoiets gevonden te hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:36

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

Misschien ATi Tray Tools ? Maar die zal wel niet helemaal goed werken met een HD2900 XT.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

mieJas

Red!

quote:
IIuvatar schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:19:
speciaal tooltje om (volgens mij) per game alle settings als AA en AF en dergelijke in te stellen?
Kan dat niet gewoon in CCC? Profielen aanmaken? Kan het niet testen, aangezien het niet geïnstalleerd is. Mn kaart trekt de spellen van tegenwoordig toch niet meer, dus het nut is zowat nihil.

The biggest thrill is planning and failing. The mind fills with ideas on how to improve.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 22-01 10:49

frankknopers

Goud is geen geld

Ik weet dat dit een nieuwsdiscussietopic is, maar ik heb nu toch even een raar probleem.

Need for Speed 4: High Stakes (1999) en Age of Empires 2: The Conquerors (2000) herkennen mijn HD2900XT videokaart niet. Age of Empires zegt dat het spel geen videokaart met DirectDraw kan vinden en NFS begint te starten (zwart beeld) maar gaat weer terug naar windows.

Heeft dit verband met het feit dat 3DMark ook niet draait op de HD2900XT zonder er '-nosysteminfo' bij te zetten?

Zijn er meer mensen met het probleem dat een programma niet wil starten omdat de HD2900XT niet (h)erkend wordt? Wordt dit opgelost met de 7.5 Catalyst final drivers? Ik draai nu 8.38 RC7 op WinXP 32 bit.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

quote:
Astennu schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:28:
Misschien ATi Tray Tools ? Maar die zal wel niet helemaal goed werken met een HD2900 XT.
Ik las ergens op een forum waar die kerel van ATI Tray Tools zit, dat "binnen enkele dagen" er een 2900 support versie van uitkwam. Dit was echt al 2 weken terug..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

quote:
frankknopers schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:49:
Ik weet dat dit een nieuwsdiscussietopic is, maar ik heb nu toch even een raar probleem.

Need for Speed 4: High Stakes (1999) en Age of Empires 2: The Conquerors (2000) herkennen mijn HD2900XT videokaart niet. Age of Empires zegt dat het spel geen videokaart met DirectDraw kan vinden en NFS begint te starten (zwart beeld) maar gaat weer terug naar windows.

Heeft dit verband met het feit dat 3DMark ook niet draait op de HD2900XT zonder er '-nosysteminfo' bij te zetten?

Zijn er meer mensen met het probleem dat een programma niet wil starten omdat de HD2900XT niet (h)erkend wordt? Wordt dit opgelost met de 7.5 Catalyst final drivers? Ik draai nu 8.38 RC7 op WinXP 32 bit.
Age of Empires 2 (de 1ste ervan) start hier gewoon.
NeedforSpeed4 heb ik niet meer.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 31-03 09:54

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

quote:
IIuvatar schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:33:
..knip..

edit:
Nog 2 Call of Duty 2 (versie 1.0; het kan zijn dat 1.3 nog wat veranderen ingen brengt, maar die moet ik nog downloaden.) benchmarks:
code:
1
2
 15481,    120000,   0, 515, 129.008

CoD2, 1600x1200, DirectX7, 4xAA, AF on, sync every frame off

Deze had ik eigenlijk hoger verwacht, ik haalde maar een beetje lager (~85 fps met een X800 Pro en een Xeon 2,4 GHz.
code:
1
2
  1775,     20987,  39, 541, 84.576

Nu op DX9 en 2xAA. Ook beter dan ik dacht, cod2 op DX9 is/was over het algemeen een bijna niet te draaien spel.

Ik zal zo even testen op 4xAA. Gedaan;
code:
1
2
  1024,     21435,  41,  59, 47.772

Scheelt dus aanzienlijk. :)

..knip..
Vergeet ook niet de dualcore patch te installeren dat zal je ook wel een beetje voelen :) (dat is een 'side-patch' 1.01 als ik me niet vergis..)
Verder wel nette scores ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 31-03 12:42

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Valt me op dat de 2900's bij Azerty wel heel erg lang duren.
Kheb er 1 in bestelling staan namelijk een Club 3d en op de site staat 14 dagen.
8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17-03 21:06
Ze blijven vrolijk 2900XT's toevoegen bij Azerty, ja, maar geen van alle zijn ze leverbaar en ze willen geen woord zeggen over de levertijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IIuvatar
quote:
psychoclown schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:43:
[...]

Vergeet ook niet de dualcore patch te installeren dat zal je ook wel een beetje voelen :) (dat is een 'side-patch' 1.01 als ik me niet vergis..)
Verder wel nette scores ;)
Mja, ik zie dat je daarvoor SP2 moet hebben, en die heb ik (nog) niet. Ik zal nog wel eens testen als ik die geinstalleerd heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-01 00:35
quote:
Ik heb wat probleempjes sinds ik mijn nieuwe HD2900xt heb. ... Ook krijg ik af en toe artifacts met het weergeven van plaatjes, dat is helaas heel random niet elke keer te reproduceren.
Dit heb ik ook!! Ik gebruik Firefox en komt idd random voor. Dacht dat het, of aan m'n overclock lag, of aan de drivers van de 2900xt.
Orthos geeft niks aan, dus ik denk/hoop het laatste...Gebruik de 8.38 RC7.
Het gekke is dat dit altijd bij mij linksboven is. Met gamen heb ik geen last.
Iemand al een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kip_666
quote:
viper83 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:13:
[...]

Dit heb ik ook!! Ik gebruik Firefox en komt idd random voor. Dacht dat het, of aan m'n overclock lag, of aan de drivers van de 2900xt.
Orthos geeft niks aan, dus ik denk/hoop het laatste...Gebruik de 8.38 RC7.
Het gekke is dat dit altijd bij mij linksboven is. Met gamen heb ik geen last.
Iemand al een idee?
Krijg je ook de VPU Recovery meldingen?

Pardon my dutch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 05-03 17:17
quote:
Dav- schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:00:
Ze blijven vrolijk 2900XT's toevoegen bij Azerty, ja, maar geen van alle zijn ze leverbaar en ze willen geen woord zeggen over de levertijd.
Is dit een paper launch of is het de schuld van de winkel zelf? Vind de beschikbaarheid maar slecht. Heb zelf ook een pre-order gedaan 2 weken terug, helemaal 0,0 verandering in de status.

Aan de andere kant, Alternate verkoopt ze al wel met 2-3 dagen levertijd, alleen wel dik 50 euro duurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Die artifacts zijn denk niet perse een fout in de 2900XT. Met mn Radon 8500 SE heb ik ook wel eens artifacts in mn browser namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YwonUnlimited
  • Laatst online: 30-07-2011
Misschien een hele erge N()()B vraag maarja,
ik heb een A8N-SLI ( S939 ) moederbord met een Nforce4 chipset, nu mijn vraag kan ik daar ook een 2900XT opzetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-03 20:42
quote:
keldererik schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:45:
[...]

Is dit een paper launch of is het de schuld van de winkel zelf? Vind de beschikbaarheid maar slecht. Heb zelf ook een pre-order gedaan 2 weken terug, helemaal 0,0 verandering in de status.

Aan de andere kant, Alternate verkoopt ze al wel met 2-3 dagen levertijd, alleen wel dik 50 euro duurder.
De winkels die de HD 2900xt wel op voorraad hebben, daar ligt de prijs ook een stuk hoger, rond de €390, dus het ligt waarschijnlijk aan de leveraciers die ze liever leveren voor een hogere prijs en de winkels die het dan moeten doorberekenen.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 30-03 20:45
quote:
YwonUnlimited schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:00:
Misschien een hele erge N()()B vraag maarja,
ik heb een A8N-SLI ( S939 ) moederbord met een Nforce4 chipset, nu mijn vraag kan ik daar ook een 2900XT opzetten?
Geen probleem, zorg er echter wel voor dat je voeding in orde is. Zie o.a. topic start en lees even dit topic door, er staat genoeg over.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
quote:
Bull schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:10:
[...]

De winkels die de HD 2900xt wel op voorraad hebben, daar ligt de prijs ook een stuk hoger, rond de €390, dus het ligt waarschijnlijk aan de leveraciers die ze liever leveren voor een hogere prijs en de winkels die het dan moeten doorberekenen.
Heet zoiets niet marktwerking??

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper83
  • Laatst online: 03-01 00:35
quote:
Kip_666 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:31:
[...]

1 keertje gehad, maar meerdere keren die artifacts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IIuvatar
quote:
[...]

Schuld van de winkel; er zijn veel mensen die hun Jetway, Powercolor of (volgens mij) Sapphire al lang binnen hebben. Ik heb mijn Powercolor nu ook net een week, besteld bij PC Globe. Ik was nog niet eens een van de eerste, een paar mensen hier op GoT hadden hem in het weekend van de hemelvaart al.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

quote:
Kip_666 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:31:
[...]

Ik heb wel enkele keer VPU recover meldingen gehad. Zat ik rustig te gamen (FEAR en Oblivion) en dan word het beeld zwart, na ff laden zit ik in Windows, na een paar seconden komt die melding. En mn game staat nog geminimaliseerd in de taakbalk. Ik klik er weer op, en de game gaat weer verder.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

On_E

Housemusic

laat maar, domme vraag, reviews gevonden...

[Voor 86% gewijzigd door On_E op 29-05-2007 15:48]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kip_666
quote:
Thund3r schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:28:
[...]

Ik heb wel enkele keer VPU recover meldingen gehad. Zat ik rustig te gamen (FEAR en Oblivion) en dan word het beeld zwart, na ff laden zit ik in Windows, na een paar seconden komt die melding. En mn game staat nog geminimaliseerd in de taakbalk. Ik klik er weer op, en de game gaat weer verder.
Ah oke, want S_inne_D en ik krijgen die melding ook in 2d mode, dus als wij simpel zitten te browsen.

Er zijn niet toevallige meer mensen die deze kaart en Opera gebruiken ? Of misschien iemand met een stabiel systeem die Opera een paar uurtjes wil proberen? :)

Pardon my dutch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Cheezus

Luiaard

quote:
Thund3r schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:28:

Dit had ik ook bij sommige games met m'n 9700pro. Je kan de melding wel uitzetten, hierdoor hangt je game even een paar seconden maar gaat ie gewoon verder zonder naar windows te gaan en met een pop-up te komen. Stuk minder irritant :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
Kreeg net een email dat bij Yorcom de Asus versie op voorraad is... Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_inne_D
quote:
Kip_666 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Ah oke, want S_inne_D en ik krijgen die melding ook in 2d mode, dus als wij simpel zitten te browsen.

Er zijn niet toevallige meer mensen die deze kaart en Opera gebruiken ? Of misschien iemand met een stabiel systeem die Opera een paar uurtjes wil proberen? :)
Ja dat zou ik zeer op prijs stellen. Ik heb het bij de volgende websites:

www.themexp.org
Bij deze site krijg ik dus artifacts te zien in opera.

www.lfsforum.net
Bij deze site zie ik ook soort van artifacts de kleuren lopen niet goed en na een tijdje (laten we zeggen gewoon veel links aan klikken dan lukt het meestal binnen 5 a 10 min) browsen op de site wordt mijn beeld zwart en krijg ik een vpu recovery melding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 23-03 16:06
http://www.ocworkbench.com/2007/ati/amd_rd790/p1.htm
Quad Crossfire? (al oud nieuws, maar nu met screenshots)

Oh en alvast sorry als ik binnenkort enthousiast ben over nVidia, kan gebeuren, ik moet eind juni weer naar een nVidia brainwash sessie.

[Voor 38% gewijzigd door The Source op 29-05-2007 21:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Net ff geprobeerd, en ben het probleem niet tegengekomen (beide niet)

Vista 8.37 van de ATi site, en Opera 9.21.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
zwaar offtopic: S_inne_D, themexp.org is niet een beste site, je schijnt er nog al veel rotzooi van te krijgen

http://www.siteadvisor.com/sites/themexp.org?ref=safe&aff_id=0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_inne_D
quote:
Thund3r schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:05:
Net ff geprobeerd, en ben het probleem niet tegengekomen (beide niet)

Vista 8.37 van de ATi site, en Opera 9.21.
Dank je wel voor het uit proberen. Het enige verschil is dat ik op Windows XP werk en jij op Windows Vista ik ga het nu maar ff proberen met een Windows Vista installatie.

Ik heb trouwens ook contact gezocht met ATI en dit is wat ze te zeggen hadden. Ik post verdere reacties van hun ook in dit topic:

Hi, Dennis,
Thank you for contacting ATI customer care

Please try to update Opera browser. I have forwarded this problem to our developers team so they could check if it's a driver issue.

If you have any other questions or concerns feel free to contact us.

Thanks & regards
Artem, AMD ETSC

Die update had ik natuurlijk al gedaan. Ik hoop dat het iets met de drivers is. Ik ben vanmiddag naar informatique geweest en die konden het probleem ook niet vinden. Maarja ik had niet gevraagt welke windows ze gebruikt hadden. stom stom stom...
quote:
zwaar offtopic: S_inne_D, themexp.org is niet een beste site, je schijnt er nog al veel rotzooi van te krijgen

http://www.siteadvisor.co...exp.org?ref=safe&aff_id=0
Ja het is inderdaad een waardeloze site, maar wel waar zich het probleem altijd voordoet en dat is wel handig in dit geval :)

.....

"Windows Vista geeft inderdaad geen problemen in opera"

[Voor 14% gewijzigd door S_inne_D op 29-05-2007 23:27]

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
@Astenu de fans hebben toch minimaal 3standen dan zoals je bij het filmpje duidelijk kan horen.
maar alsnog is ook de laagste stand een pokkeherrie. Ik kan bijna niet gloven hoe dat kan aangezien het fandesign zoveel op die van de 8800lijkt (zelfs nog extra heatpipe).

Nukezone FTW

D'r wordt hier te weinig over nieuws gepraat.... Dus weer wat nieuws!

HD2600XT GDDR4 benchmarks! Iets beter dan een GF8600GTS als je kijkt naar de gametests, maar iets langzamer in 3DM en vergelijkbaar met een X1950GT/Pro:

Een aantal scores:

3DM06: 5027
3DM06 8xAA: 1994
3DM05: 10802
3DM05 8xAA: 3795

http://forum.coolaler.com...hp?p=1776021&postcount=28

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Joepi
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 12-03 22:17
Ja, maar FEAR is wel een ramp... beter kunnen ze niet bewijzen dat alles nog niet af is.
Hopelijk beter met de volgende drivers, in elk geval komt er schot in de zaak!

• rstyled
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-03 10:45
Heeft de HD2600XT ook last van een drop wanneer AA ingeschakeld wordt zoals dat bij de hd2900xt het geval is?

• Joepi
je kunt die kaart pas beoordelen als de driver af is en dat zal heus spoedig zo zijn!
Volgende week is in Taiwan de Computex-beurs, dan heeft ati misschien een verrassing ;)

• zwiebels
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10-09-2008
ik ben eigenlijk ook eens beneiuwd naar de dual HD 2600 's. Die lijken me ook wel interessant. Ik heb er nu een x1900GT in zitten, dus die 2600 kan wel een goede upgrade zijn indien de prijs en de prestaties meevallen

• Astennu

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

quote:
Powrskin schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:08:
@Astenu de fans hebben toch minimaal 3standen dan zoals je bij het filmpje duidelijk kan horen.
maar alsnog is ook de laagste stand een pokkeherrie. Ik kan bijna niet gloven hoe dat kan aangezien het fandesign zoveel op die van de 8800lijkt (zelfs nog extra heatpipe).
Tja die fan draait gewoon te hard waardoor je veel herrie krijgt. Die max stand had gewoon een lagere fans speed moeten hebben.

Die HD2600 XT kaartjes lijken mij wel interessant. Ik moet ook nog een kaartje voor in mijn server hebben zit nu te denken aan een X1550 of een HD2400 kaartje. Maar ik denk dat die HD2400 kaartjes te lang gaan duren....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Cheetah

Cheetah

quote:
Powrskin schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:08:
Heeft mss minder met het fandesign te maken dan met de chip die gekoeld moet worden. Vermoedelijk wordt de R600 gewoon heter dan G80, waardoor de fan harder moet draaien om de hitte te dissiperen...
quote:
rstyled schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:29:
Heeft de HD2600XT ook last van een drop wanneer AA ingeschakeld wordt zoals dat bij de hd2900xt het geval is?
Kaart heeft (helaas) een slechts 128bit wijde geheugenbus, net als de 8600 serie.
Je kunt er van uit gaan dat hij dus behoorlijk zal 'dippen' met AA ingeschakeld. Da's zo goed als onvermijdelijk met zo'n smalle bus.
Heel jammer dat men na 5 jaar van midrange kaarten met 128bit bus (sinds de 9500) nog steeds niet wat snellers heeft ingezet, zeker omdat keer op keer blijkt dat de 'oude midrange' (afgeslankte en/of in prijs gedaalde topmodellen) de nieuwe kaarten voorbijstreeft. Doe 't dan 's goed zou je denken :/
De X1950Pro en de 7900GS/GT maken performancewise gehakt van de 2600 / 8600 kaarten die nu ook in die prijsklasse moeten 'overleven'. Ik zou ze persoonlijk niet zo snel aanbevelen...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 28-03 10:39
quote:
CJ schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:14:
D'r wordt hier te weinig over nieuws gepraat.... Dus weer wat nieuws!

HD2600XT GDDR4 benchmarks! Iets beter dan een GF8600GTS als je kijkt naar de gametests, maar iets langzamer in 3DM en vergelijkbaar met een X1950GT/Pro:

Een aantal scores:

3DM06: 5027
3DM06 8xAA: 1994
3DM05: 10802
3DM05 8xAA: 3795

http://forum.coolaler.com...hp?p=1776021&postcount=28
Mmmm, mijn 1800XTPE haalt evenveel 3dmarks en dit is dan met goede drivers(rest vh systeem is gelijk) en een 1800XTPE 512MB is sneller dan een 1950pro 256 dus dan zou ik zeggen dat de kaart sneller is dan een 1950pro. Nu weet ik niet hoe de kaart in games zijn mannetje staat(ati scoort altijd goed in 3dmark) maar als deze kaart voor meer dan 200 euro word verkocht is de kaart het niet waard. Als ati de kaart voor 160-170 euro aanbied geeft die veel waarde voor zn geld.

Specs

• Cheetah

Cheetah

quote:
Solid_Aapie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:00:
Mmmm, mijn 1800XTPE haalt evenveel 3dmarks en dit is dan met goede drivers(rest vh systeem is gelijk) en een 1800XTPE 512MB is sneller dan een 1950pro 256 dus dan zou ik zeggen dat de kaart sneller is dan een 1950pro.
Stock misschien (0xAA/0xAF).
Test eens met AA en AF ingeschakeld en/of op hogere reso's... hij levert in 3DM05 op 1024 al 2/3 van zijn performance in met 8xAA... het zou met niet verbazen als een X1800XT / 1950Pro slechts 1/3 dropt op die reso, of zelfs minder ;)

Jmmr dat er niet ook gewoon met 4xAA getest is, daar zijn veel voorbeelden van te vinden. De X1800XT dropt (in wat benches die ik heb gezien) ongeveer 12% bij inschakelen van 4xAA in 3DM05.

[Voor 30% gewijzigd door Cheetah op 30-05-2007 11:30]

Full Specz

• Andros
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:23
quote:
[...]

Ik had em anders binnen een week na de launch. Kwestie van op tijd reserveren imo...

• Mastasidaz
  • Laatst online: 30-03 21:47
quote:
Joepi schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:32:
je kunt die kaart pas beoordelen als de driver af is en dat zal heus spoedig zo zijn!
Volgende week is in Taiwan de Computex-beurs, dan heeft ati misschien een verrassing ;)
Komen dan ook de final drivers voor de HD2900XT? of was dit allween over de 2600XT?

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:56

edward2

Schieten op de beesten

De blurr zit ook al in de boxed AA instellingen?

G80
http://www.zen93906.zen.co.uk/A1_GTX16CSAA16AF.png

X2900XT
http://www.zen93906.zen.co.uk/Oblivion_Box_16xaa.png

Is dit met de nieuwe RC7 drivers al over en is dit in meer games aan de orde?

http://www.hardforum.com/...1031119862#post1031119862

[Voor 18% gewijzigd door edward2 op 30-05-2007 12:08]

Maximum IQ

• tjtristan
  • Laatst online: 26-10-2019
Wacht nou maar gewoon met vergelijken totdat de nieuwe catalyst 7.5 uit zijn (vandaag of morgen), dit heeft natuurlijk geen zin.

http://specs.tweak.to/15535

• vigilante888
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07-12-2019

vigilante888

The truth is out there.....

De 2400 en 2600 serie zal deze vrijdag gelanceerd worden. De AIB's zullen een hard launch doen op de Computex.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

• Cheetah

Cheetah

quote:
edward2 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:57:
De blurr zit ook al in de boxed AA instellingen?

G80
[afbeelding]

X2900XT
[afbeelding]

Is dit met de nieuwe RC7 drivers al over en is dit in meer games aan de orde?
http://www.hardforum.com/...1031119862#post1031119862
Wat een verschil, met zoveel blur is AF uberhaupt zinloos... detail gaat compleet verloren :/
Het doet me terugdenken aan plaatjes die werden gebruikt om DX9 te promoten t.o.v. DX8. De textures op de 2900 lijken zo plat als een pannekoek in het screenshot...

Full Specz

• Astennu

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

Even een waarschnlijk iets wat offtopic vraagje.

een X1550 heeft dus ene RV515/RV516 core. Dit houd dan toch in dat hij gelijk is aan een X1300 Pro en dat de X1300 XT met RV530 core dan dus stukken sneller is. Als dit klopt vind ik die moddel rating maar vaag. Hadden ze de X1300 XT beter X1550 kunnen noemen. En je hebt trouwens ook nog een RV535 ( van de X1650 Pro. is dit dan op 80nm gemaakt en de RV530 ( X1600 Pro ) op 90nm ?

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:56

edward2

Schieten op de beesten

quote:
tjtristan schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:11:
Wacht nou maar gewoon met vergelijken totdat de nieuwe catalyst 7.5 uit zijn (vandaag of morgen), dit heeft natuurlijk geen zin.
Nou ik was in de veronderstelling dat de blurr werd veroorzaakt door de tentfilters, dat wordt hiermee dus ontkracht. In dat licht is het wel zeker een eye opener.

Ik vind dat ATI een paar twijfelachtige compromieën/keuzes heeft gemaakt mbt de IQ, juist daarin hadden ze een naam op te houden, maar de G80 scoort ook op dát vlak (véél) beter.

ATI heeft met de X2900Xt nog steeds dezelfde hoekafhankelijke AF als de X1xxx serie, alleen schijnen de mimap overgangen smoother te zijn(review anandtech) dan de voorganger, maar nog geen G80-kwaliteit (techreport).

[Voor 15% gewijzigd door edward2 op 30-05-2007 13:40]

Maximum IQ

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 29-03 08:58

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Na een tijdje dit topic hebben gevolgt heb ik zelf maar een HD 2900XT besteld van Club3D voor 352 eurie + een nieuwe voeding van Spire een Zeno 600Watt voor 51 euro.
Straks nog even betalen en dan hoop ik ze vrijdag te hebben.

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Zoals het er nu naar uit ziet kunnen we denk ik het volgende verwachten:
2600XT= X1900GT/PRO Je kunt er vanuitgaan dat ie het in de hogere reso's gaat afleggen tegen deze jongens maar zoveel extra bandbreedte hebben ze nou ook weer niet. GT 38 GB/s en PRO 44 GB/s tegen minimaal 28 GB/s van de 2600XT met een geschat verbruik van 65 watt( Ja heel l3kk3r, singleslot coolers ftw) ~ 180-200 euro
(eigenlijk moet dat iets minder zijn aangezien je een 1950XT al voor 189 euro kan kopen)

2600PRO= 7600GT/X1650XT. Deze beide kaarten hebben ongeveer 22GB/s en ik denk dat je bij de 2600PRO iets van 26GB/s mag verwachten met een verbruik van ongeveer 55 watt voor
~ 100-120 euro

2400XT= 7600 GS/X1600XT vanaf 80-100 euro meyt 20 watt verbruik en de 2400 pro 18 watt :P

[Voor 26% gewijzigd door Hekking op 30-05-2007 14:17]

• Joepi
Motionblur is sowieso zinloos voor screenshots... het zou toch juist 'de vaart erin houden', dus bewegigsonscherpte faken!!! :D
Wacht nou maar de nieuwe drivers af en we zullen zien: er zit schot in ;)

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 28-03 10:39
quote:
SpeedfreakR schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:45:
Na een tijdje dit topic hebben gevolgt heb ik zelf maar een HD 2900XT besteld van Club3D voor 352 eurie + een nieuwe voeding van Spire een Zeno 600Watt voor 51 euro.
Straks nog even betalen en dan hoop ik ze vrijdag te hebben.
Zo, dan neem je een flinke gok. Ati raad namelijk een 550W voeding aan en de goedkoopste voeding van kwaliteit 450W is 47 euro(ASUS). Dus ik weet niet of zon cheap B-merk 600W het zal trekken in de hoge pieken :s maarjah er zijn ook mensen die een q-tec voeding hebben die niet ontploft :Y)

Specs

• Putyah
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:35
Ik kwam laatst deze kaart tegen: klik. Ik zie dat er hd ondersteuning op zit, maar rechtvaardigd dat ook meteen de prijs?

Ik weet dat niet helemaal in het topic past maar was benieuwd
quote:
edward2 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Nou ik was in de veronderstelling dat de blurr werd veroorzaakt door de tentfilters, dat wordt hiermee dus ontkracht. In dat licht is het wel zeker een eye opener.
AMD heeft geen 16x Box filter op single cards.... alleen op CrossFire en voorzover ik kon zien was de screen niet gemaakt op een CF opstelling...

Dus wat je op de screens zit is zowiezo een CFAA mode en afhankelijk van of je wide tent of narrow tent doet is de blurring iets meer aanwezig dan de ander. Bij Box AA ziet het er niet blurry uit hoor. En Edge Detect AA ziet er ook niet blurry uit (wat ze op 12xCFAA en 24xCFAA gaan implementeren).

En zoals ik al voorspeld had in de first post lang voor de launch, is het echt een persoonlijke voorkeur of je het aan zet of niet. CFAA kan er namelijk heel erg goed uit zien, maar dat had je ook al wel gelezen in het door jou aangehaalde Tech Report rapport, waar al hun negatieve vooroordelen de wereld uit werden geholpen.
quote:
Ik vind dat ATI een paar twijfelachtige compromieën/keuzes heeft gemaakt mbt de IQ, juist daarin hadden ze een naam op te houden, maar de G80 scoort ook op dát vlak (véél) beter.
Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat de keuzes die er gemaakt zijn, zeer op de toekomst gericht zijn. Maar dat is de handelswijze die we al jaren kennen van ATI. En het is natuurlijk heel erg persoonlijk wat je van de verschillende (CF)AA instellingen vindt. De een vindt het mooi, de ander vindt het niets. Eigenlijk kan je er pas goed over oordelen als je het zelf in actie hebt gezien. Static pics geven namelijk bij de tentfilters in veel gevallen een heel ander beeld dan wat je echt op je scherm ziet.
quote:
ATI heeft met de X2900Xt nog steeds dezelfde hoekafhankelijke AF als de X1xxx serie, alleen schijnen de mimap overgangen smoother te zijn(review anandtech) dan de voorganger, maar nog geen G80-kwaliteit (techreport).
AF kwaliteit is inderdaad iets minder, maar de meeste reviews zien het verschil niet eens meer. Zie ook de door jou genoemde Tech Report:
quote:
All three GPUs produce very similar results. The colored test patterns do suggest the R600 is a little weak at 45° angles of inclination. I tried to capture an example of this weakness in our Half-Life 2 sample scene by changing the angle a bit, but honestly, I couldn't see it. I later tried in other games, again to no avail.

So in my book, the off-angle aniso optimization is effectively dead, and thank goodness.
PenstarSys meldt trouwens dat de R650 gewoon netjes op schema ligt en zich niet van de wijs laat brengen door de verlate komst van de R600. Hetzelfde scenario dus als de R580 die ook op schema bleef ondanks de vertraging van R520. Launch zou dan aan het eind van de zomer moeten zijn.
quote:
In the end such changes could have a tremendous effect on the performance of the chip. Using the 65 nm node will increase core clocks, as well as reduce leakage. The card could be clocked faster yet pull less power. We would also see the 512 bit memory bus finally get worked like it should. Oh yes, and at the high end we can finally expect to see 1 GB of GDDR-4. If AMD/ATI can actually implement these changes (easier said than done), then we could actually expect to see a product that would potentially outperform the high end 8800 Ultra. AMD/ATI would have a several month lead on NVIDIA's successor to the 8800, which is expected in November. Hopefully, they can get it done this time!
http://www.penstarsys.com/#uvd

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 29-03 08:58

SpeedfreakR

Zoeffff.....

quote:
Solid_Aapie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:16:
[...]

Zo, dan neem je een flinke gok. Ati raad namelijk een 550W voeding aan en de goedkoopste voeding van kwaliteit 450W is 47 euro(ASUS). Dus ik weet niet of zon cheap B-merk 600W het zal trekken in de hoge pieken :s maarjah er zijn ook mensen die een q-tec voeding hebben die niet ontploft :Y)
Zit 3 jaar garantie op dus als hij het niet trekt koop ik wel een andere ;).
quote:
Ik kwam laatst deze kaart tegen: klik. Ik zie dat er hd ondersteuning op zit, maar rechtvaardigd dat ook meteen de prijs?

Ik weet dat niet helemaal in het topic past maar was benieuwd
Die had ik ook al een keer zien staan zal wel goed verkopen die kaart 8)7

• MauSS
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2019
Ik moet eerlijk toegeven (als rode-man) dat ik sommige IQ-screens van Nvidia ook mooier vind dan van Ati...

en ik hoop (net zoals vele andere ati-gebruikers) dat het met de nieuwe toekomstige drivers word verholpen!

Is er al iets bekend over de 2950XT/XTX CJ?
(heb zelf even zitten googlen maar kom nie echt iets boeiends tegen...)

vind trouwens de nieuws-stukjes van Fudzilla een beetje vaag soms.. :/

[Voor 84% gewijzigd door MauSS op 30-05-2007 14:37]

A world without gadgets is no world ;)

• Joepi
BTW... ervan uitgaan dat er goed nieuws van Ati komt, want next week is de computex in taiwan:
http://www.computextaipei.com.tw/

• Kip_666
Een interessante topic over het modden naar een 8 pin pci-e connector.

http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=2300

Vraag mij wel af wat voor effect dit heeft, en hoe anders het is vergeleken met de 6 pin connector.
Want als ik de thread begrijp is er niet zo'n groot verschil in resultaat.

[Voor 14% gewijzigd door Kip_666 op 30-05-2007 15:39]

Pardon my dutch

• Pine Mangoes
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-01-2017
HD2600XT wordt niet sneller dan een X1950pro? Had XTX performance verwacht :|

[Voor 35% gewijzigd door Pine Mangoes op 30-05-2007 15:52]

• BlackWolf666
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-11-2019

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

quote:
Pine Mangoes schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:47:
HD2600XT wordt niet sneller dan een X1950pro? Had XTX performance verwacht :|
Kun je niet verwachten met een 128-bit bus.. Je zult dan moeten wachten op de HD 2900/2950 GT/XL.

Specs

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Iemand al wat geruchten opgevangen over?

- Nieuwe RC voor de 8.38?
- De final 7.5 ?
- ATi Tool met 2900 support?
- ATi TrayTools met 2900 support?

Ik zit niet zo actief op al die fora, en Google is niet echt up-2-date in dat soort zoektaken.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Indy91
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16-10-2019
Is meerdere keren aangegeven in dit Topic dat de "verwachte" prestatie van de 2600XT rond het niveau van de X1950GT (< X1950PRO) zal komen te liggen.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Pine Mangoes
Prestatieniveau rond de X1950GT dus, dwz zelfs trager dan de 8600GTS. Ok, XTX performance was mss wat onrealistisch maar je kunt niet ontkennen dat 't een teleurstellend performanceniveau is. Alweer een mid-end battle die nVidia met glans zal winnen, 't mag wel eens anders zijn vind ik.

• izziewizzie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 05-03-2012
Alweer een mid-end battle voor nVidia? Ik denk aan de x1950 pro, waarmee Ati toch wel kebab maakte van de 7600 gt e.d, en eigenlijl pas concurrentie had bij de 7900 GT die aardig wat duurder was.

[Voor 25% gewijzigd door izziewizzie op 30-05-2007 16:26]

Carpe Noctem

quote:
Pine Mangoes schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:22:
Prestatieniveau rond de X1950GT dus, dwz zelfs trager dan de 8600GTS. Ok, XTX performance was mss wat onrealistisch maar je kunt niet ontkennen dat 't een teleurstellend performanceniveau is. Alweer een mid-end battle die nVidia met glans zal winnen, 't mag wel eens anders zijn vind ik.
3 Dingen:
1) Wacht nou maar af tot je de reviews ziet
2) Wacht nou maar af tot je de prijs ziet
3) En wacht nou maar af tot je de rest van de line-up ziet (RV670 anyone?)

Daarnaast zijn er ook nog wat dingen die voor anderen interessant zijn zoals stroomverbruik, geluid, UVD (jaja :+ ) waar de RV630 wel eens een voordeel zou kunnen hebben op bv een GF8600GTS. Niet iedereen vindt dat belangrijk, maar het is toch al een aantal keren naar voren geschoven dat het voor sommigen wel degelijk mee telt.

• Brasher
  • Laatst online: 16:12
Ik ben wel heel benieuwd naar die RV670, maar het zal nog wel even duren voordat deze op de markt verschijnt, niet? De prijsklasse is in ieder geval precies de prijsklasse waarin ik een kaartje zoek, en momenteel is daar niets voor te koop van de nieuwere generatie kaarten. Deze zou toch ergens in september komen? Dat dacht ik gehoord te hebben.

• Pine Mangoes
quote:
izziewizzie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:25:
Alweer een mid-end battle voor nVidia? Ik denk aan de x1950 pro, waarmee Ati toch wel kebab maakte van de 7600 gt e.d, en eigenlijl pas concurrentie had bij de 7900 GT die aardig wat duurder was.
Daar heb je gelijk in (heb er zelf m'n voordeel mee gedaan, X1950 AGP kaartje O+), maar daarvoor had je:

6600GT vs X700: Overtuigend voor 6600GT
7600GT vs X1600XT: Even overtuigend 7600GT

En nu dus weer 8600GTS > HD 2600.

@CJ: De RV670 komt toch maar in sep-okt dacht ik? Wie weet wat nVid tegen dan heeft uitgebracht :). Nu, je hebt wel gelijk ivm 't prijsniveau. Als die HD 2600XT nou voor rond de 150€ zou uitkomen is 't geen mis kaartje, maar lijkt me sterk dat dit zal gebeuren.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R650 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True