Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 61 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 11.936 views sinds 30-01-2008

• meddle
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07-03 09:10
quote:
elmystic schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:01:
so what? stel dat nu eens 50% van de games TWIMTBP zou zijn, en nviida daarin uitblinkt. hoja het is twimtbp daar is ati gewoon iets minder in. ze moeten er maar goed in zijn. het is een deel van de markt;
TWIMTBP houdt in dat Nvidia een dev steunt in de ontwikkeling van een game, en zorgt dat de betreffende dev zijn game sowieso optimaliseerd voor nvidia hardware of dat ze hun drivers voor de game kunnen optimaliseren. ATI kan dat bij TWIMTBP titels vaak pas achteraf, waardoor de prestaties in vlak na de release van zo'n titel vaak tegenvallen.

ATI doet dat ook bij sommige games, maar veel minder opzichtig, dus zonder allerlij logo's enzo..

specs PC

• elmystic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-02-2012
zouden ze beter doen. veel aandacht kan ati niet naar zich trekken, nvidia echter wel. :s

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-10-2019
quote:
The Source schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:05:
Wat maakt het uit dat je goede hardware hebt en goede drivers als de games niet voor je hardware geoptimaliseerd worden? Dus alle lof voor TWIMTBP van nVidia. Hier laat ATI/AMD een erg grote steek vallen imho. En dit zal in de loop van 2007 pas echt duidelijk worden. Ik ben van mening dat ATI hier hard aan moet gaan werken.
pff twimtbp bestaat al sinds de lancering van de gf3, het speelt in het voordeel van nvidia maar uiteindelijk is de invloed beperkt. Het grootste verschil is dat ati-specifieke features minder snel ondersteunt worden terwijl dat nvidia dat wel voor elkaar krijgt.
DX10 is nog steeds helemaal nieuw, het zal nog een eindje duren voordat we weten hoe het met de performance zit van zowel nvidia als de ati kaarten, het is wel goed dat zowel ati als nvidia een goede dx10 architectuur lijken te hebben zodat er sneller gebruik zal van worden gemaakt in games. Met dx9 ging het allemaal zo snel niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 30-03 17:37
Hey.

Ik zit hier met een Asus P5W DH Deluxe, en eik wil ik een crossfire systeempje maken :)

Als ik bijvoorbeeld 2x1950pro in me systeem zet dan zullen ze op pci-e 8x draaien. Dat maakt opzich niet uit.

Maar draai ik dan software OF hardware crossfire? aangezien daar nog eens verschil in kan zitten.
Maarja ik weet het dus niet zeker want bij een X1950 zit interne bridge-chip?

Ik kon ook nergens een fatsoenlijke review vinden van de P5W DH... allemaal getest met Nvidia kaarten of een enkele ati kaart. Jammer dat ze geen review doen met Crossfire :+

Yori

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aca
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

aca

Nullor fetisjist

Een leuk review bij PCPOP over de UVD in de praktijk: wat HD content wordt afgevuurd op de 2600pro.

Belangrijkste resultaat: het CPU verbruik:
quote:
* Strongest 双核 X6800 from 30% falls to 1%!
* Weakest 双核 PD 805 taking rate only 5%
Babelfish vertaling

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:
yori1989 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:25:
Hey.

Ik zit hier met een Asus P5W DH Deluxe, en eik wil ik een crossfire systeempje maken :)

Als ik bijvoorbeeld 2x1950pro in me systeem zet dan zullen ze op pci-e 8x draaien. Dat maakt opzich niet uit.

Maar draai ik dan software OF hardware crossfire? aangezien daar nog eens verschil in kan zitten.

Ik kon ook nergens een fatsoenlijke review vinden van de P5W DH... allemaal getest met Nvidia kaarten of een enkele ati kaart. Jammer dat ze geen review doen met Crossfire :+
Of je hardware matig CF kunt gebruiken ligt puur aan de chipset op je moederbord, zover ik weet heb je een ATi chipset nodig. Jij hebt volgens mij een Intel chipset, was er volgens mij wel een Intel chipset waarbij je met gehackte drivers CF ondersteuning kon krijgen, maar ik weet niet precies welke chipset dat was en/of dit inmiddels ook officieel ondersteund wordt.

Of Softwarematige CF ondersteund wordt ligt aan de VGA kaarten, vanaf een bepaalde serie zou dit mogelijk zijn, maar je moet zelf maar even kijken vanaf welke serie dit het geval is. Mogelijk dat er iets over in de OP staat.

Edit: Ik heb even je moederbord op de Asus site opgezocht. Deze Intel chipset ondersteund officieel CrossFire. linkje: http://www.asus.com/produ...el=1198&l1=3&l2=11&l3=248

[Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 03-06-2007 01:37]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 22-01 10:49

frankknopers

Goud is geen geld

quote:
yori1989 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:25:
Hey.

Staat het niet op de doos van het moederbord aangegeven dan? De Intel 975 chipset ondersteunt gewoon crossfire hoor. De 16x wordt dan in twee van 8x gesplitst.

Met een bruggetje (of twee) op je videokaarten draai je dus probleemloos Crossfire. Softwarematig kan ook, maar dan gaat de communicatie via de PCI-E verbinding en dus via de chipset. Gevolg: Minder bandbreedte voor je videokaarten en een langere weg voor de CF communicatie tussen de twee videokaarten. Gewoon dat bruggetje erop zetten dus.

Maar waarom vraag je dit in een nieuwsdiscussietopic? Is volgens mij best wel te vinden met wat zoekwerk..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:
frankknopers schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:39:
[...]
Maar waarom vraag je dit in een nieuwsdiscussietopic? Is volgens mij best wel te vinden met wat zoekwerk..
Sterker nog het staat gewoon op de Asus site genoemd. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 07:45
quote:
Bullus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:55:
Heb in ccc ( xp) mijn instelling van de beeldscherm aagepast op"gecentreerde weergaven gebruiken"
hiermee krijg je zwarte randen als je een res. pakt van zeg maar 1280x1024, maar bij elke game vergroot ie het beeld naar mijn nat.res.1680x1050.

Digitale scherm samsung 205bw, of moet ik analoge pakken(drivers)

Moet er nog meer iets ingesteld worden,wat ik over het hoofd zie?

Kip_666 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:13:

Volgens mij heeft dat eigenlijk nooit bij ATI kaarten gewerkt. Alleen bij schermen die het uit zich zelf al ondersteunen.
Weet nu hoe het werkt, het werkt alleen bij breedbeeld resoluties,1440x900,1360x768 enz.dan krijg ik van die zwarte randen erbij. Bij 1280x1024 werkt het dus niet. :/ Wel raar want bij mijn 7900gto had ik geen problemen ermee.

[Voor 32% gewijzigd door Bullus op 03-06-2007 02:59]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 30-03 13:03
quote:
Astennu schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:45:
[...]

Ja en wat je er niet bij zegt is dat de vorige driver die 93.71 er al een half jaar was of zo. Dus dat vind ik ronduit onacceptabel.
Vanaf April waren er meerdere drivers per maand. :)

OK, het heeft even geduurd, maar het is nu voor elkaar. het zal mij eens benieuwen hoeveel tijd ATi ervoor nodig heeft om echt goeie drivers vopor de 2900XT te produceren. :)

[Voor 31% gewijzigd door Format-C op 03-06-2007 08:30]

XBOX LIVE: Vale46 NL -- PSN: Vale46--NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yori1989
  • Laatst online: 30-03 17:37
quote:
_Dune_ schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:33:
[...]

Of je hardware matig CF kunt gebruiken ligt puur aan de chipset op je moederbord, zover ik weet heb je een ATi chipset nodig. Jij hebt volgens mij een Intel chipset, was er volgens mij wel een Intel chipset waarbij je met gehackte drivers CF ondersteuning kon krijgen, maar ik weet niet precies welke chipset dat was en/of dit inmiddels ook officieel ondersteund wordt.

Of Softwarematige CF ondersteund wordt ligt aan de VGA kaarten, vanaf een bepaalde serie zou dit mogelijk zijn, maar je moet zelf maar even kijken vanaf welke serie dit het geval is. Mogelijk dat er iets over in de OP staat.

Edit: Ik heb even je moederbord op de Asus site opgezocht. Deze Intel chipset ondersteund officieel CrossFire. linkje: http://www.asus.com/produ...el=1198&l1=3&l2=11&l3=248
Yep, aangezien AMD(ATI) Crossfire vrij heeft gemaakt heeft intel dus gekozen voor Crossfire.
Alleen kon nergens vinden of het softwarematig of hardwarematig was.
er stond wel mooi crossfire ready maar niks gevonden over hardwarematig of softwarematig
quote:
frankknopers schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:39:
[...]

Staat het niet op de doos van het moederbord aangegeven dan? De Intel 975 chipset ondersteunt gewoon crossfire hoor. De 16x wordt dan in twee van 8x gesplitst.

Met een bruggetje (of twee) op je videokaarten draai je dus probleemloos Crossfire. Softwarematig kan ook, maar dan gaat de communicatie via de PCI-E verbinding en dus via de chipset. Gevolg: Minder bandbreedte voor je videokaarten en een langere weg voor de CF communicatie tussen de twee videokaarten. Gewoon dat bruggetje erop zetten dus.

Mjah dat zoekwerk had ik al gedaan, helaas heeft het niet gebaat.
Het is opzich wel stom als ik reviews over mijn moederbord zoek, dan heeft geen één een test met crossfire gedaan, en het moederbord is wel crossfire ready.

Maar bedankt iig, ik heb dus hardwarematige crossfire 8)

Yori

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 31-03 14:36
quote:
Mad_MaX_101 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:00:
[...]

Lost planet was ook een TWIMTBP titel hoor, de xbox360 mag dan wel een ati gpu hebben maar dat zegt echt niets over de performance op een PC met ati gpu.. Nvidia zat met zijn TWIMTBP programma gewoon vuistdiep in de ontwikkeling van de PC versie van Lost Planet en dat is gewoon een feit.
Dat betekend dus dat de code voor 100% op ATI hardware gericht was, nu pas voegen de ontwikkelaars met de port naar PC nv (als dat nodig zou zijn)en dx10 toe De meeste ports zijn echt wel niet zoveel meer als wat tweaks hier en daar, ze gaan niet heet het spel herschrijven hoor.

ALs over TWIMTBP het is een help voor ontwikkelaars, als ze dat willen en hoeveel ze willen "vuistdiep" kan en so what? Wat uitmaakt is hoe een spel draait en als dat via een TWIMTBP of GITG maakt dat toch niet uit? Dit verbeterd enkel de spelen iets wat ontwikkelaars anders zelf allemaal moeten uitzoeken word ze gewoon aangereikd, vind ik niks mis mee hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
k995 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:06:
[...]

Dat betekend dus dat de code voor 100% op ATI hardware gericht was, nu pas voegen de ontwikkelaars met de port naar PC nv (als dat nodig zou zijn)en dx10 toe De meeste ports zijn echt wel niet zoveel meer als wat tweaks hier en daar, ze gaan niet heet het spel herschrijven hoor.

ALs over TWIMTBP het is een help voor ontwikkelaars, als ze dat willen en hoeveel ze willen "vuistdiep" kan en so what? Wat uitmaakt is hoe een spel draait en als dat via een TWIMTBP of GITG maakt dat toch niet uit? Dit verbeterd enkel de spelen iets wat ontwikkelaars anders zelf allemaal moeten uitzoeken word ze gewoon aangereikd, vind ik niks mis mee hoor.
Het feit dat ATI en Nvidia programma's hebben om gamedevelopers te helpen lijkt me prima.
Wat mij wel uitmaakt is dat deze programma's nogal exclusief zijn.
Dus als een game TWIMTBP is dan kan er niet tegelijkertijd het GITG programma op van toepassing zijn.

Als gamer vind ik "een spel leuk" en verwacht dat een ontwikkelaar even goed optimaliseert voor ATI als voor NVIDIA. Derhalve ben ik dus absoluut geen voorstander voor dit soort programma's zolang ze exclusief zijn.

zodirekt komt het nog zo ver dat je per spel even van videokaart moet verwisselen wil je een beetje leuk kunnen spelen...... 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 03-06-2007 10:53]

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elmystic
Alles zou moeten evolueren naar iets als 1 TWIMTBP en 1 grote videokaartgigant. dan zou het pas echt optimaliseren zijn. mja daarvoor moet er eerst een van de 2 eruitgekickt worden of moeten ze samenwerken. 2e lijkt onmogelijk, 1e zou heel misschien eens gebeuren.
Je zou eigenlijk het lijstje moeten bekijken van games die TWIMTBP zijn en die dat GITG zijn. 200vs 5 games ofzo :|

[Voor 18% gewijzigd door elmystic op 03-06-2007 10:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16-10-2019
Dat lijkt mij dan toch niet zo gunstig voor de consument......wat denk je dat er dan met de prijs gebeurd? 8)7

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:36

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

quote:
Mad_MaX_101 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:09:
[...]

TWIMTBP houdt in dat Nvidia een dev steunt in de ontwikkeling van een game, en zorgt dat de betreffende dev zijn game sowieso optimaliseerd voor nvidia hardware of dat ze hun drivers voor de game kunnen optimaliseren. ATI kan dat bij TWIMTBP titels vaak pas achteraf, waardoor de prestaties in vlak na de release van zo'n titel vaak tegenvallen.

ATI doet dat ook bij sommige games, maar veel minder opzichtig, dus zonder allerlij logo's enzo..
Vergeet niet dat een game met TWIMTBP geen support of ja uitgebreide optimalisaties mag hebben voor ATi kaarten.

Dit is ook met voedingen. Zodat hij SLi ready is mag hij geen crossfire certified zijn anders trekt nVidia zijn certificatie weer in.

Het zou me niets verbazen als Intel moederborden straks SLi gaan ondersteunen en de Crossfire support wordt ingetrokken.

[Voor 6% gewijzigd door Astennu op 03-06-2007 11:13]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 02-02 09:07

Hekking

Can of whoopass

jep en dat kan Nvidia alleen doen omdat hun vaak wat meer marge pakken op hun chippies maarja, beetje kip en ei verhaal. Feit is wel dat Nvidia wat meer naamsbekentheid heeft bij de múte en ATI achter de feiten aan moet lopen en maar zorgen dat ze een betere chip maken of ook dit soort praktijken actiever gaan ondersteunen. :X
Ik vind het allemaal maar een beetje smerige concurentie. Zal andersom ongetwijfeld ook wel gebeuren maar Nvidia heeft wat meer suces :'(

[Voor 17% gewijzigd door Hekking op 03-06-2007 11:21]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-03 00:03
quote:
Astennu schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:11:
[...]

Vergeet niet dat een game met TWIMTBP geen support of ja uitgebreide optimalisaties mag hebben voor ATi kaarten.

Dit is ook met voedingen. Zodat hij SLi ready is mag hij geen crossfire certified zijn anders trekt nVidia zijn certificatie weer in.

Het zou me niets verbazen als Intel moederborden straks SLi gaan ondersteunen en de Crossfire support wordt ingetrokken.
Het komt de eindgebruiker in elk geval niet ten goede...

Ik ben het 100% met Help!!! eens. Als ik een spel koop verwacht ik dat ik een goed, volledig geoptimaliseerd product koop, en dat er niet op m'n videokaart gediscrimineerd wordt.

Dat twee concurenten elkaar dwars probereren te zitten kan ik nog enigzins begrijpen (zo lang het op marketing niveau blijft)
Maar dat het inmiddels over de rug van de consument wordt uitgevochten is te triest voor woorden.

[Voor 66% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-06-2007 11:26]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-07-2019

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

quote:
Astennu schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:11:
[...]

Ik heb nu Intel+Ati. Als ik later weer een Ati kaart wil (of2) en Intel ondersteund dat niet meer ga ik automatisch naar AMD. Lijkt mij dom van Intel om dat te doen op die manier. :) Dat is jezelf in je voet schieten volgens mij :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
Demon_Eyez schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:22:
[...]

....
Dat twee concurenten elkaar dwars probereren te zitten kan ik nog enigzins begrijpen (zo lang het op marketing niveau blijft)
Maar dat het inmiddels over de rug van de consument wordt uitgevochten is te triest voor woorden.
Idd, Nvidia schijnt bij voedingen het SLI approved certificaat in te trekken als de fabrikant ook een Crossfire certificaat aan een voeding wil hangen.
Ik vind dat echt een bijzonder sneue actie van nvidia . :N

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloodbanger1970
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-07-2007
ik vind dat dom....Iemand die zich een nieuwe pc aanschaft,zoekt eerst een beetje,en zal zich dan wel realiseren dat een voeding die SLI approved is,ook CF zal aankunnen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
Bloodbanger1970 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:15:
ik vind dat dom....Iemand die zich een nieuwe pc aanschaft,zoekt eerst een beetje,en zal zich dan wel realiseren dat een voeding die SLI approved is,ook CF zal aankunnen...
Tuurlijk maar ik lees sowieso liever eerst een goede review dan dat ik naar zo'n badge kijk. Het blijft echter nogal kinderachtig imo...

PC Specs-Gallery

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:36

Astennu

-= RX 5700 XT 50th =-

quote:
Help!!!! schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:52:
[...]

Tuurlijk maar ik lees sowieso liever eerst een goede review dan dat ik naar zo'n badge kijk. Het blijft echter nogal kinderachtig imo...
Het gaat mij vooral om het laatste. Het is gewoon triest van nVidia dat ze dit op deze manier doen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elmystic
it's all about the money. als nvidia hierdoor veel geld verdient moeten ze het doen. tja wat ga je eraan doen? nvidia maakt gewoon meer reclame die dikwijls veel effectiever is. Als ATI met iets afkomt dat vernieuwend is zoals bij de vorige generatie HDR + AA bleven ze zwijgend zitten als nonnen in een klooster. damn geen wonder dat de niet-tweakers nvidia kennen maar ati niet echt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 02-01 13:03
quote:
elmystic schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:35:
it's all about the money. als nvidia hierdoor veel geld verdient moeten ze het doen. tja wat ga je eraan doen? nvidia maakt gewoon meer reclame die dikwijls veel effectiever is. Als ATI met iets afkomt dat vernieuwend is zoals bij de vorige generatie HDR + AA bleven ze zwijgend zitten als nonnen in een klooster. damn geen wonder dat de niet-tweakers nvidia kennen maar ati niet echt...
Ben ik het wel redelijk mee eens. Ik heb nooit echt begrepen dat Temporal Anti Aliasing is "geflopt". Ik vond het altijd een geweldige optie aangezien je ogen effectief van 2xAA 4xAA maken zonder performance drops. Als ze dit nou in de marketing hadden laten gooien met benchmarks erbij van nVidia kaarten die wel 4xAA zouden moeten gebruiken om op dezelfde beeld kwalliteit te komen.. Tsja.

Ik sla de X2900XT in ieder geval over, of er moet iets geweldigs met de drivers gebeuren :)
Zo traag is m'n X1900XTX nou ook weer niet :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ben inmiddels weer thuis. Nieuw topic komt er binnen een uur aan. :)

Overigens over dat "Free Games Offer" in Catalyst 7.5, dat is inderdaad Steam. Ze hadden beter het beestje bij z'n naam kunnen noemen. Maar goed, je hoeft het niet te installeren. Het is optioneel.

Wat krijg je er voor terug als je het installeert? Nou, alle ATI Radeon gebruikers (tenminste alle DX9 kaarten) kunnen dan gratis Half Life 2 - The Lost Coast en Half Life 2 - Deathmatch downloaden. Voorwaarde is wel dat je je even registreert bij Steam. Heb je Steam al geinstalleerd en ook in het bezit van een Radeon? Klik dan even op de volgende link: http://www.steampowered.com/ati_offer1a/ en volg de stappen na het klikken op "Get It Now"

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2019

Cheetah

Try to live without WWW ;)

quote:
Help!!!! schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:40:
Als gamer vind ik "een spel leuk" en verwacht dat een ontwikkelaar even goed optimaliseert voor ATI als voor NVIDIA. Derhalve ben ik dus absoluut geen voorstander voor dit soort programma's zolang ze exclusief zijn.

zodirekt komt het nog zo ver dat je per spel even van videokaart moet verwisselen wil je een beetje leuk kunnen spelen...... 8)7
Gameproducenten zijn geen filantropen maar commercieel. Als nV ze een aanbod doet dat commercieel aantrekkelijk voor ze is kun je er van uit gaan dat ze daarop in gaan.
Dat is niet meer dan logisch, ik zou het als commercieel bedrijf ook doen. Je laat je nu eenmaal meer gelegen liggen aan bedrijven die in je investeren ('partners') dan aan bedrijven die dat niet doen.
Welcome to the world.
quote:
Demon_Eyez schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:22:
Ik ben het 100% met Help!!! eens. Als ik een spel koop verwacht ik dat ik een goed, volledig geoptimaliseerd product koop, en dat er niet op m'n videokaart gediscrimineerd wordt.
[...]dat het inmiddels over de rug van de consument wordt uitgevochten is te triest voor woorden.
Wanneer wordt het 's niet over de rug van de consument uitgevochten? Commercie vecht over de rug van de consument, it's that simple. Wie zijn portemonnee opentrekt krijgt prioriteit... en wie dat niet doet krijgt dat niet.
Je kunt er tegen ageren, maar zo werkt het nu eenmaal, en dit gaat niet veranderen.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 29-03 07:36

Pubbert

random gestoord

Weet iemand al iets van 2900 support in ATi Tool of ATi Tray tools?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07-03 09:10
quote:
Thund3r schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:14:
Weet iemand al iets van 2900 support in ATi Tool of ATi Tray tools?
Nog niet volgensmij.

specs PC

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het nieuwe topic is open: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 62

Deze mag dicht.

[Voor 54% gewijzigd door CJ op 03-06-2007 15:22]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Boem

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R650 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True