_Dune_ schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:33:
[...]
Of je hardware matig CF kunt gebruiken ligt puur aan de chipset op je moederbord, zover ik weet heb je een ATi chipset nodig. Jij hebt volgens mij een Intel chipset, was er volgens mij wel een Intel chipset waarbij je met gehackte drivers CF ondersteuning kon krijgen, maar ik weet niet precies welke chipset dat was en/of dit inmiddels ook officieel ondersteund wordt.
Of Softwarematige CF ondersteund wordt ligt aan de VGA kaarten, vanaf een bepaalde serie zou dit mogelijk zijn, maar je moet zelf maar even kijken vanaf welke serie dit het geval is. Mogelijk dat er iets over in de OP staat.
Edit: Ik heb even je moederbord op de Asus site opgezocht. Deze Intel chipset ondersteund officieel CrossFire. linkje:
http://www.asus.com/produ...el=1198&l1=3&l2=11&l3=248
Yep, aangezien AMD(ATI) Crossfire vrij heeft gemaakt heeft intel dus gekozen voor Crossfire.
Alleen kon nergens vinden of het softwarematig of hardwarematig was.
er stond wel mooi crossfire ready maar niks gevonden over hardwarematig of softwarematig
frankknopers schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:39:
[...]
Staat het niet op de doos van het moederbord aangegeven dan? De Intel 975 chipset ondersteunt gewoon crossfire hoor. De 16x wordt dan in twee van 8x gesplitst.
Met een bruggetje (of twee) op je videokaarten draai je dus probleemloos Crossfire. Softwarematig kan ook, maar dan gaat de communicatie via de PCI-E verbinding en dus via de chipset. Gevolg: Minder bandbreedte voor je videokaarten en een langere weg voor de CF communicatie tussen de twee videokaarten. Gewoon dat bruggetje erop zetten dus.
Maar waarom vraag je dit in een nieuwsdiscussietopic? Is volgens mij best wel te vinden met wat zoekwerk..
Mjah dat zoekwerk had ik al gedaan, helaas heeft het niet gebaat.
Het is opzich wel stom als ik reviews over mijn moederbord zoek, dan heeft geen één een test met crossfire gedaan, en het moederbord is wel crossfire ready.
Maar bedankt iig, ik heb dus hardwarematige crossfire