Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Ik kan me al in geen tijden meer een nieuwe generatie midrange kaart (in de klasse 170~200$) herinneren die het vorig topmodel evenaart. Met een 128bit geheugenbus is daar al helemaal geen kans op. De X1950XTX heeft ongeveer 2x zo veel bandbreedte tot z'n beschikking als de 2600XT (en 8600GTS).Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:22:
Prestatieniveau rond de X1950GT dus, dwz zelfs trager dan de 8600GTS. Ok, XTX performance was mss wat onrealistisch maar je kunt niet ontkennen dat 't een teleurstellend performanceniveau is. Alweer een mid-end battle die nVidia met glans zal winnen, 't mag wel eens anders zijn vind ik.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Euh.Cheetah schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:28:
[...]
Ik kan me al in geen tijden meer een nieuwe generatie midrange kaart (in de klasse 170~200$) herinneren die het vorig topmodel evenaart. Met een 128bit geheugenbus is daar al helemaal geen kans op. De X1950XTX heeft ongeveer 2x zo veel bandbreedte tot z'n beschikking als de 2600XT (en 8600GTS).
7600GT = X850XT > 6800U
6600GT > 9800XT >> 5950U
Ook met 'n 128-bit bus
Op 1024 bij 768 misschien ja.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:43:
[...]
Euh.
7600GT = X850XT > 6800U
6600GT > 9800XT >> 5950U
Ook met 'n 128-bit bus
De 6600GT wisselde met de 9800PRO vaak van plek (zonder AA en AF) de XT is altijd sneller geweest.
Verwijderd
Hm, blijkbaar is de XT idd rapper, na wat onderzoek. Maar goed, 't verschil is veel kleiner dan tss X1950GT en X1950XTX.Krizzie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:18:
[...]
Op 1024 bij 768 misschien ja.![]()
De 6600GT wisselde met de 9800PRO vaak van plek (zonder AA en AF) de XT is altijd sneller geweest.
Ik heb net nog wat oude 6600GT reviews zitten lezen, o.a. van [H] en m.n. Anandtech en de 6600GT won het blijkbaar toch vaak wel van de 9800 Pro... zit in elk geval niet zoveel verschil tussen als tegenwoordig.Krizzie schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:18:
Op 1024 bij 768 misschien ja.![]()
[ Voor 87% gewijzigd door Cheetah op 30-05-2007 18:50 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Ik denk namelijk niet dat ik dat blurry gedoe mooi ga vinden..
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Valve gives free games to ATI Radeon owners
Steam becomes a part of Catalyst
By Theo Valich: woensdag 30 mei 2007, 19:47
DOUG LOMBARDI from Valve just gave us the nod that this game developer/publisher from Seattle reached an agreement with DAAMIT. The cooperation will result in owners of ATI Radeon cards getting some content unlocked.
To be more precise, Half Life 2: Lost Coast tech demo and Half Life 2: Multiplayer are unlocked and free for all the folk with ATI cards carrying "Radeon" moniker. Owners of ATi Radeon HD 2900XT will get that cancelled retail package named Black Box, containing Half Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 and Portal.
In order to ease the deal, starting from now, ATi Catalyst will come with a bundled installation of Steam. Since Steam is only some 0.6MB in size, it will not increase download by much. This Catalyst+Steam bundling deal will last until mid-2008, but offer for ATI owners will remain – a definite cool move by ATI and Valve folk.
This deal includes all ATI Radeon cards ever produced, so if you own an ATi Radeon card you bought at the time when big bells pants were popular, you can get these two games. While there are still complaints about Steam, one cannot overlook just how easy it is to backup games - a regular nightmare for owners of DRMed games. ATI has been partner with Valve for years, and now - you can expect this relationship to continue in the future.
bron: http://uk.theinquirer.net/?article=39952
Tja of de interesse is er niet, maar als ik AMD was zou ik toch maar snel een test systeem opsturen.PCGH: Will SLI and Crossfire provide significant advantages?
Epic: We're testing SLI configurations on a regular basis. Their positive influence can be felt significantly, especially at higher resolutions. So, if one wants to have full details at very high resolutions, a SLI-system would be the ideal way to secure optimal performance. We had no opportunity to test crossfire systems yet, but we are expecting similar results.
Intel is ook al helemaal op de optimalisatie toer gedoken, zie ook dit artikel;
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=39931
Ach ja, de commercie. Bekijk het Crysis promo reclame filmpje trouwens hier; http://www.insidegamer.nl/pc/crysis/videos/2629
Ach ja wat is een hard launch tegenwoordig hevigilante888 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:21:
De 2400 en 2600 serie zal deze vrijdag gelanceerd worden. De AIB's zullen een hard launch doen op de Computex.
Ga er maar vanuit dat de kaart in juli te verkrijgen is en in augustus pas in volume verscheept wordt.
De 2900XT is op dit moment ook nog een grote ramp, die dingen druppelen ook binnen, helaas.
[ Voor 22% gewijzigd door The Source op 30-05-2007 22:06 ]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. en berichten van inq vertrouw ik meestal zoiezo al nietThe Source schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:47:
Ik heb het al eerder over nVidia's TWISMTBPprogramma gehad en hoe je er ook over denkt vrees ik dat het voor nVidia dit jaar echt zijn vruchten begint af te werpen. Het spelletje dat wij zagen bij de DX10 benchmarks "ja, maar dat hebben wij nog niet gezien en daarvoor zijn onze drivers nog niet geoptimaliseerd" zul je nog veel zien. Aangezien alle grote titels in het nVidia programma zitten zal hun hardware tenminste wel geoptimaliseerd zijn, en soms die van ATI niet (of niet op tijd). Ik lees net iets van UT3 en daar kom ik weer een quote tegen waardoor ik dit ook vermoed.
[...]
Tja of de interesse is er niet, maar als ik AMD was zou ik toch maar snel een test systeem opsturen.
Intel is ook al helemaal op de optimalisatie toer gedoken, zie ook dit artikel;
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=39931
Ach ja, de commercie.
btw, hoop wel dat je bij de toekomstige ATI CCC installaties die steam rotzooi kan uitschakelen , als het er echt ingebakken zit , zit ik er niet op te wachten. ik wil geen programma's op mijn systeem die ik niet gebruik , en datzelfde geld dan voor steam.
Ja dat vind ik ook raar. De 4xAA (boxed) shots van Techreport(?) zagen er iig wel goed uit.CJ schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:32:
[...]
AMD heeft geen 16x Box filter op single cards.... alleen op CrossFire en voorzover ik kon zien was de screen niet gemaakt op een CF opstelling...
Time will tell, wist je trouwens dat CF SuperAA hier ook last van had in d3d iig. Open GL ( Prey, was het schitterend) had ik daar geen last van.Dus wat je op de screens zit is zowiezo een CFAA mode en afhankelijk van of je wide tent of narrow tent doet is de blurring iets meer aanwezig dan de ander. Bij Box AA ziet het er niet blurry uit hoor. En Edge Detect AA ziet er ook niet blurry uit (wat ze op 12xCFAA en 24xCFAA gaan implementeren).
Zolang de blurring onderdeel uit blijft maken van CFAA is het wat mij betreft alles behalve de wereld uit. Het verbaasd me zelfs dat ze het in de huidige vorm al beschikbaar hebben gesteld.En zoals ik al voorspeld had in de first post lang voor de launch, is het echt een persoonlijke voorkeur of je het aan zet of niet. CFAA kan er namelijk heel erg goed uit zien, maar dat had je ook al wel gelezen in het door jou aangehaalde Tech Report rapport, waar al hun negatieve vooroordelen de wereld uit werden geholpen.
Ik ben erg benieuwd waar de perf van de nieuwe methodes uiteindelijk beland.Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat de keuzes die er gemaakt zijn, zeer op de toekomst gericht zijn. Maar dat is de handelswijze die we al jaren kennen van ATI. En het is natuurlijk heel erg persoonlijk wat je van de verschillende (CF)AA instellingen vindt. De een vindt het mooi, de ander vindt het niets. Eigenlijk kan je er pas goed over oordelen als je het zelf in actie hebt gezien. Static pics geven namelijk bij de tentfilters in veel gevallen een heel ander beeld dan wat je echt op je scherm ziet.
Als CFAA idd mooi tot de randjes beperkt kan blijven in de nieuwe drivers dan kan het erg mooi uitpakken.
Het zal zeker in games met rechte hoeken ook weinig opvallen, maar die worden steeds schaarser. Ik weet niet of doe test in techreport (?) wel zo handig was. Kan je dan niet beter een glooiend terrein gebruiken zodat je zeker weet dat de betreffende hoeken in de test voorkomen. Ik begrijp dat je het kan reproduceren door te roteren en op een verticaal vlak te kijken.AF kwaliteit is inderdaad iets minder, maar de meeste reviews zien het verschil niet eens meer. Zie ook de door jou genoemde Tech Report
Niet op voorraad.
Mijn nieuwe 850w voeding heeft helemaal niks geholpen. Dus het lijkt een Opera + Winxp + hd2900xt(drivers) iets te zijnVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:40:
[...]
"Windows Vista geeft inderdaad geen problemen in opera"
Vista gaat nog steeds goed?
Pardon my dutch
Ja. Normale AA is "boxed AA". Dus de normale AA van de X800 zit er in... behalve dan de 6xMSAA variant, want die is vervangen door 8x. Alles extra samples worden dus binnen een vierkantje (hokje) genomen.Visgek24 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:36:
CJ, het is mss al een keer eerder aan bod gekomen, maar heeft de HD2900XT ook nog steeds "normale" aa/af ? zoals mijn X800 het nu ook doet? en is deze dan ook zo blurry of gewoon even goed als mijn x800, of beter?
Ik denk namelijk niet dat ik dat blurry gedoe mooi ga vinden..
Alleen bij Custom Filter AA wordt er bij bepaalde varianten een sample genomen buiten het hokje, zoals bij Wide Tent en Narrow Tent. Er zijn een aantal CFAA varianten waar niet geblurred wordt, namelijk de Edge Detect varianten die binnenkort geactiveerd worden. Deze komt er in 2 smaken:
12x CFAA
- 4x MSAA + Edge Detect
24x CFAA
- 8x MSAA + Edge Detect
Om een misverstand uit de wereld te helpen. Blurring is niet een standaard onderdeel van CFAA. Het kan een onderdeel zijn van CFAA (wide tent, narrow tent), maar hoeft niet (edge detect). En in sommige games ziet het er heel erg mooi uit, terwijl in andere games de blurring de boel juist minder mooi maakt. Daarom kan je als gebruiker zelf alles instellen zodat je je eigenl voorkeuren kan ontwikkelen. Het is zelfs mogelijk om bv wide tent/narrow tent aan te laten staan in games die geen AA van huis uit ondersteunen. In dat geval worden dan toch filters toegepast en het resultaat kan soms zeer verrassend zijn.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Hopelijk zit dit al in de Cat 7.5 drivers maar ik vrees van niet. En hopelijk komen ze ook snel met die nieuwe AA mode. Ik neem aan dat dat niet die Edge detect is ? Ben de naam even kwijt. ( Was iets van CSAA )CJ schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:10:
[...]
Ja. Normale AA is "boxed AA". Dus de normale AA van de X800 zit er in... behalve dan de 6xMSAA variant, want die is vervangen door 8x. Alles extra samples worden dus binnen een vierkantje (hokje) genomen.
Alleen bij Custom Filter AA wordt er bij bepaalde varianten een sample genomen buiten het hokje, zoals bij Wide Tent en Narrow Tent. Er zijn een aantal CFAA varianten waar niet geblurred wordt, namelijk de Edge Detect varianten die binnenkort geactiveerd worden. Deze komt er in 2 smaken:
12x CFAA
- 4x MSAA + Edge Detect
24x CFAA
- 8x MSAA + Edge Detect
Om een misverstand uit de wereld te helpen. Blurring is niet een standaard onderdeel van CFAA. Het kan een onderdeel zijn van CFAA (wide tent, narrow tent), maar hoeft niet (edge detect). En in sommige games ziet het er heel erg mooi uit, terwijl in andere games de blurring de boel juist minder mooi maakt. Daarom kan je als gebruiker zelf alles instellen zodat je je eigenl voorkeuren kan ontwikkelen. Het is zelfs mogelijk om bv wide tent/narrow tent aan te laten staan in games die geen AA van huis uit ondersteunen. In dat geval worden dan toch filters toegepast en het resultaat kan soms zeer verrassend zijn.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Pff, mijn sapphire 2900XT is er nog steeds niet, mischien zit mijn kaart in de 2e lichting? Of heb jij hem van een ander merk?Visgek24 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:57:
Mijn order van Azerty (dus ook de 2900XT) is vandaag verstuurd.. ben benieuwd
Mijn bestelling is een Club3d, sorry dat ik dat er niet bij gemeld heb . echter, ik heb wel tegen Azerty gezecht dat ze mij elk merk HD2900XT mochten sturen , zolang de prijs maar ongeveer gelijk was. kan dus best zijn dat ik morgen een ander merk aantref in de doos, ik laat dat morgen even weten :-)tjtristan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 00:15:
[...]
Pff, mijn sapphire 2900XT is er nog steeds niet, mischien zit ik in de 2e lichting? Of heb jij hem van een ander merk?
Je krijgt waarschijnlijk gewoon de club3d, aangezien die op 2-3 dagen levertijd staat (en waarschijnlijk waren er net een paar op voorraad gekomen die alweer door de staande orders op waren), mischien nog de asus alleen die is duurder dus dat denk ik nietVisgek24 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 00:22:
[...]
Mijn bestelling is een Club3d, sorry dat ik dat er niet bij gemeld heb . echter, ik heb wel tegen Azerty gezecht dat ze mij elk merk HD2900XT mochten sturen , zolang de prijs maar ongeveer gelijk was. kan dus best zijn dat ik morgen een ander merk aantref in de doos, ik laat dat morgen even weten :-)
Nouja ik wacht wel gewoon nog even op de sapphire, meer geld heb ik niet dus ik moet maar geduld hebben (ook al is dit erg moeilijk

Tja ze kunnen ze voor meer vekopen. Ik denk dat ze zichzelf in de vingers gesneden hebben met die prijs. En misschien om die reden niet leveren ? Tis maar een idee.tjtristan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 02:35:
[...]
Je krijgt waarschijnlijk gewoon de club3d, aangezien die op 2-3 dagen levertijd staat (en waarschijnlijk waren er net een paar op voorraad gekomen die alweer door de staande orders op waren), mischien nog de asus alleen die is duurder dus dat denk ik niet.
Nouja ik wacht wel gewoon nog even op de sapphire, meer geld heb ik niet dus ik moet maar geduld hebben (ook al is dit erg moeilijk)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=226478
Ik ben zelf naar firefox overgestapt, met mouse gestures scheelt het niet zo gek veel in gebruik
Pardon my dutch
Verwijderd
Ik draai momenteen gewoon Windows XP en Firefox. Nog geen problemen tegen gekomen tot gister avond. Ik was wat icoontjes aan het verslepen naar een mapje en ineens stond heel het bovenste deel van het scherm vol artifacts.Kip schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:57:
[...]
Mijn nieuwe 850w voeding heeft helemaal niks geholpen. Dus het lijkt een Opera + Winxp + hd2900xt(drivers) iets te zijn
Vista gaat nog steeds goed?

Ik heb ook weer een mailtje terug gehad van ATI:
From the screen shots provided, this seems like a video card issue.
We would request that you please test the video card in another system to ascertain it is functioning correctly; and not the cause of the issue.
What are the results? Do you have the same issue?
Or contact the place of purchase to get a replacement card and then try.
Ik heb informatique weer terug gemaild en ook met het bericht van ATI erbij en ik ga er vrijdag heen en ik wil gewoon een nieuwe videokaart want deze lijkt me echt niet in orde.
Ik heb ook wel eens wat blokjes zien in 2d maar die dingen weer weg. Hopelijk krijg ik deze/volgende week eindelijk mijn nieuwe PSUKip schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:37:
Nog een thread over de corruptie in 2d mode, deze keer met Internet Explorer.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=226478
Ik ben zelf naar firefox overgestapt, met mouse gestures scheelt het niet zo gek veel in gebruik
Edit:
Dit bovenstaande heb ik dus ook alleen dan minder erg de helft van de hoeveelheid blokjes. Mja ik heb gewoon een brakke voeding. Maar eens zien wanneer de nieuwe komt.... Anders kaartje ook terug
[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 31-05-2007 10:14 ]
Sinds wanneer is een 550w Coolermaster brak? Je kan eerder van een brakke kaart sprekenAstennu schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:43:
[...]
Ik heb ook wel eens wat blokjes zien in 2d maar die dingen weer weg. Hopelijk krijg ik deze/volgende week eindelijk mijn nieuwe PSUdan weet ik zeker dat dat het niet meer is.
Edit:
Dit bovenstaande heb ik dus ook alleen dan minder erg de helft van de hoeveelheid blokjes. Mja ik heb gewoon een brakke voeding. Maar eens zien wanneer de nieuwe komt.... Anders kaartje ook terug. Ik houd de ruby stikker wel

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Het lijkt mij zelf ook redelijk sterk dat het een psu issue is.WoutF schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:19:
[...]
Sinds wanneer is een 550w Coolermaster brak? Je kan eerder van een brakke kaart sprekenik twijfel constant of ik em nou moet halen, zeker omdat mijn 1900GT raar begint te doen (artifacts in 3d), maar het lijkt er nu op alsof elke week een nieuw manco van de R600 aan het licht komt
Ik heb zelf 3 verschillende geprobeerd. En S_inne_D heeft ook een flinke voeding.
Nu draai ik een 850w Be-Quiet voeding, je zou denken dat die goed genoeg is, toch?
Ik wacht mijn ervaringen met firefox af, en hopelijk zijn er vandaag nieuwe drivers.
Pardon my dutch
=]
Heb nu zo'n VGA voeding erbij, omdat ik geen "echte" 2x 6pins had op mijn 520watt.
De 520watt was een OCZ trouwens.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
De realiteit wijst uit dat het lang niet zo vaak het probleem is dan dat wordt aangenomen; Sterker nog, je moet de voeding pas wantrouwen als je zeker weet dat de oorzaak nergens anders kan liggen. Want een tekort aan stroom levert vaak nog heel andere problemen op, en is als zodanig best goed te herkennen.
Sinds ik al problemen had met de PSU voor ik de HD2900 XT kreegWoutF schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:19:
[...]
Sinds wanneer is een 550w Coolermaster brak? Je kan eerder van een brakke kaart sprekenik twijfel constant of ik em nou moet halen, zeker omdat mijn 1900GT raar begint te doen (artifacts in 3d), maar het lijkt er nu op alsof elke week een nieuw manco van de R600 aan het licht komt
Vastlopers en Coold boot problemen. Ook met een Thermaltake 680 watt. Maar niet toen ik een Crucial 620w had. Dus het was echt een voedings probleem. Dus ik wacht mijn 1000 watt even rustig af
Heel kort door de bocht hoor om dan ook meteen de R600 de schuld te geven. Als het een ontwerpfout zou zijn zou iedereen er min of meer last van moeten hebben. Heb hier die problemen niet. Ik gebruik een OCZ GameXStream Power Supply van 600 watt (2x 6pin). 5 Harddisken aanwezig. Ik kom uit het stopcontact nooit boven de 340 watt in 3d en idle zit ik rond de 200 watt.WoutF schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:19:
[...]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dit verhaal moest ik gewoon even kwijt

Ken het gevoelSpeedfreakR schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:21:
Wow ik schrok net even, Ik had gisteren mijn videokaart besteld, waar op de website zij dat er nog een paar op vooraad waren, nou ik blij en maak netjes het geld over. Staat er vanochtend op de site dat de levertijd voor de videokaart langer dan 2 weken is en dat mijn kaart in bestelling staat en dus niet op vooraad is, na wat gegodver bel ik Zercom maar even op en kunnen zij mij vertellen dat er net nieuwe kaarten zijn binnen gekomen en dat hij zodirect naar mij huis wordt opgestuurt, nu ben ik weer helemaal blij.
in UT3 zit er ook een sm2.0 pad, dat pad zal enkel door (oude) ati kaarten gebruikt worden...The Source schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:47:
Ik heb het al eerder over nVidia's TWISMTBPprogramma gehad en hoe je er ook over denkt vrees ik dat het voor nVidia dit jaar echt zijn vruchten begint af te werpen. Het spelletje dat wij zagen bij de DX10 benchmarks "ja, maar dat hebben wij nog niet gezien en daarvoor zijn onze drivers nog niet geoptimaliseerd" zul je nog veel zien. Aangezien alle grote titels in het nVidia programma zitten zal hun hardware tenminste wel geoptimaliseerd zijn, en soms die van ATI niet (of niet op tijd). Ik lees net iets van UT3 en daar kom ik weer een quote tegen waardoor ik dit ook vermoed.
OMG. Hetzelfde is mij nu overkomen bij Azerty, maar ik denk dat ik niet zoveel geluk heb als jij.SpeedfreakR schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:21:
Wow ik schrok net even, Ik had gisteren mijn videokaart besteld, waar op de website zij dat er nog een paar op vooraad waren, nou ik blij en maak netjes het geld over. Staat er vanochtend op de site dat de levertijd voor de videokaart langer dan 2 weken is en dat mijn kaart in bestelling staat en dus niet op vooraad is, na wat gegodver bel ik Zercom maar even op en kunnen zij mij vertellen dat er net nieuwe kaarten zijn binnen gekomen en dat hij zodirect naar mij huis wordt opgestuurt, nu ben ik weer helemaal blij.
Als ik nu WEER 2 weken moet wachten, wordt dat geen vrolijke shop survey...
Bij Zercom is hij direct leverbaar, voor een leuke prijs (354)Dav- schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:22:
[...]
OMG. Hetzelfde is mij nu overkomen bij Azerty, maar ik denk dat ik niet zoveel geluk heb als jij.
Ook Informatique, Alternate en Komplett hebben ze op voorraad liggen, wel ietsje duurder.
Het is nu trouwens ochtend in Canada? Zou de Catalyst maker al opgestaan zijn om dalijk het langverwachte pakketje te uploaden naar ati.amd.com?
(Nu heb ik niet echt te klagen over instabiliteit met de 7.37 driver, maar ik merkte met de 8.38 dat ik gewoon hogere fps en 3dmarks haalde, alleen werkte 1440x900 niet, wat is de resolutie van mij 2 19" TFTs.... juist)
[ Voor 29% gewijzigd door Pubbert op 31-05-2007 14:43 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hoezo moet je weer twee weken wachten? Had je hem reeds eerder besteld dan?Dav- schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:22:
[...]
OMG. Hetzelfde is mij nu overkomen bij Azerty, maar ik denk dat ik niet zoveel geluk heb als jij.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
- HD2900XT OC TEC Version
- HD2000 Gemini Series (Dual GPU)
- HD2600XT GDDR4
- AGP 8x HD2000 Series
Lees meer hier: http://www.gecube.com/press-release-detail.php?id=66298GECUBE HD2000 series Gemini dual GPU series: Following the success of the X1650XT Gemini 2 dual CPU graphics card, GECUBE Taiwan, which specializes in dual GPU design, is now introducing the latest HD2000 series DX10 dual GPU graphic card to satisfy the most demanding power users. The GECUBE HD2000 series DX10 dual GPU series and its phenomenal capabilities is set to be premiered during Computex Taipei 2007. This is an event that you must attend if you would like to experience ultimate performance.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik heb ze gemaild dat de Sapphire mij te lang duurde en dat ik graag een ander merk wilde (de eerste de beste die leverbaar was). Asus en Club3D stonden toen op 2-3 dagen levertijd en nu staan ze weer op 14 dagen en ik heb nog steeds niets binnen._Dune_ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:40:
[...]
Hoezo moet je weer twee weken wachten? Had je hem reeds eerder besteld dan?
Vind het wel een beetje vreemd dat er geen info is over wanneer de volgende lading zou kunnen komen.
Ik ben wel benieuwd naar die Gemini kaartjesCJ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:44:
GeCube heeft een pressrelease online gegooid waarin ze een hele reeks kaarten aankondigen die gelanceerd worden op Computex:
- HD2900XT OC TEC Version
- HD2000 Gemini Series (Dual GPU)
- HD2600XT GDDR4
- AGP 8x HD2000 Series
[...]
Lees meer hier: http://www.gecube.com/press-release-detail.php?id=66298
En een HD2600 XT AGP is denk ik ook wel erg interessant voor nog wat mensen.
Verwijderd
Ik ben nog steeds aan het twijfelen wat ik ga aanschaffen:De 2900XT kaartjes(maar dan van Asus,omwille van Stalker)of een 8800GTS 640mb.8800GTX is overkill aangezien mijn max.resolutie maar 1680x1050 is.Ik weet dat de 2900XT mogelijkheden heeft,maar die zijn IMO enkel latent aanwezig,en voorlopig zie ik niets wat die mogelijkheden kan ontketenen.Ik weet dat nVidia ook pas sinds kort zijn issues "opgelost"heeft,maar ja,ik kan natuurlijk ook geen maanden gaan wachten tot ATI hun brol heeft opgekuist...
Logisch aangezien enkel de FX serie van nvidia sm 2.0 ondersteund en deze nu echt zwaar verouderd is. Waar het op neer gaat komen is dat het mogelijk zal zijn om UT3 te spelen met hardware vanaf de X800 en 6xxx generatie.oeLangOetan schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:37:
[...]
in UT3 zit er ook een sm2.0 pad, dat pad zal enkel door (oude) ati kaarten gebruikt worden...
Verwijderd
ATi 9x00 generatie dus ooksjekneck schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:09:
[...]
Logisch aangezien enkel de FX serie van nvidia sm 2.0 ondersteund en deze nu echt zwaar verouderd is. Waar het op neer gaat komen is dat het mogelijk zal zijn om UT3 te spelen met hardware vanaf de X800 en 6xxx generatie.
Ok nu is het echt triest. De RV630 en de RV610 zijn dus 2 maanden na de R600 uit gekomen. En die R600 zou uitgesteld zijn omdat ze alles in een keer zouden uitbrengen :\ yeah right !!!Delayed again
This time ATI delayed the card for only two weeks but all together it didn't make AIB's happy. This is one in a huge series of delays that ATI suffered in the last few months.
The interesting thing is that this is a world's first 65 nanometre DirectX 10 chip and it will be accompanied with RV610 an entry level DirectX 10 vista ready 65 nanometre chip. The AIB's should start getting sample chips any day now but the real production starts toward late June and with availability in mid July.
Lets hope for ATI's sake that it will perform good versus Geforce 8500 and 8600 series.
Dan is er iig nog veel rek in de drivers voor de R600Astennu schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:19:
[...]
Ok nu is het echt triest. De RV630 en de RV610 zijn dus 2 maanden na de R600 uit gekomen. En die R600 zou uitgesteld zijn omdat ze alles in een keer zouden uitbrengen :\ yeah right !!!
Niet op voorraad.
Denk niet dat je daarmee nog fatsoenlijk zo'n spel kunt spelen....tenzij je low setings en 640x480 speelbaar noemt
Omwille van Stalker? Stalker performance schijnt juist een drama te zijn op de 2900 momenteel.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:58:
Dat ze maar eens eerst hun drivers op de markt gooien,lol...
Ik ben nog steeds aan het twijfelen wat ik ga aanschaffen:De 2900XT kaartjes(maar dan van Asus,omwille van Stalker)of een 8800GTS 640mb.
Ik mis de correlatie tussen een delay van de 2600 en 2400 en rek in de R600 drivers?edward2 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:25:
Dan is er iig nog veel rek in de drivers voor de R600
Full Specz
Dat het nu verijwel zeker is, getuige dit nieuws, dat de R600 dus niet is uitgesteld omwille van een gelijktijdige relase met de 2600 en 2400, maar gewoon pas echt kort operationeel is en dat daardoor nog veel driverwerk verricht moet worden, ook op het perf vlak.Cheetah schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:30:
[...]
Omwille van Stalker? Stalker performance schijnt juist een drama te zijn op de 2900 momenteel.
[...]
Ik mis de correlatie tussen een delay van de 2600 en 2400 en rek in de R600 drivers?
[ Voor 10% gewijzigd door edward2 op 31-05-2007 17:07 ]
Niet op voorraad.
http://www.gecube.com/pro..._cat_id=196&prod_id=66137
btw, waarom is er zo een joekel van koeler op?
Ondanks de uitleg snap ik nog steeds de correlatie nietedward2 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:01:
Dat het nu verijwel zeker is, getuige dit nieuws, dat de R600 dus niet is uitgesteld omwille van een gelijktijdige relase met de 2600 en 2400, maar gewoon pas echt kort operationeel is en dat daardoor nog veel driverwerk verricht moet worden, ook op het perf vlak.
Wat heeft het uitstel van de 2600 en 2400 te maken met de 'operationaliteitsduur' van de R600? Ik zie het verband echt niet...
Heb overigens nooit geloofd dat R600 was uitgesteld voor een gelijktijdige release met RV610 en 630.
Als ik naar de huidige situatie kijk kan ik 2 veel aannemelijker redenen bedenken: driverproblemen en performance-issues... en dat lijken me zo geen problemen van afgelopen week, maar eerder van afgelopen halfjaar.
Full Specz

Overdrive werkt niet, en CCC kan mijn clocks niet uitlezen. Dat heeft als gevolg dat bij 3D games er niet naar 3D speeds geswitched wordt. Ik kan deze wel forcen met ATT, maar dan houdt de driver de GPU voltage op 1.2v (2D stand)

Gaat om een 1900GT
Verwijderd
Kan je geen gewone grootte plaatjes posten ? Niet omdat ik nu zo'n slome verbinding heb, maar omdat IMGShack fsking langzaam is ....Joepi schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:27:
frontale groene aanval op de rooie rakkers![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Same here...(onderdelen besteld @ 9-5) Gister gemaild over de levertijd van de sapphire, antwoord daarop was dat ze dat zelf ook niet wisten. Daarna gemaild dat ik dan maar de Club3D wil(om 14:00), hele dag niks meer gehoord. En ja hoor vanmorgen levertijd van de Club3D weer naar 14 dagen en paar uur later de mail dat de wijziging is doorgevoerdDav- schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:54:
[...]
Ik heb ze gemaild dat de Sapphire mij te lang duurde en dat ik graag een ander merk wilde (de eerste de beste die leverbaar was). Asus en Club3D stonden toen op 2-3 dagen levertijd en nu staan ze weer op 14 dagen en ik heb nog steeds niets binnen.
Verwijderd
Waarom duurt het bij Asus en Club3D ed zo lang?

http://ati.amd.com/suppor...n/radeonxip-cat75-xp.html
Ati heeft het gefikt: alle drivers zijn new: vista, 64 enz.
http://ati.amd.com/support/driver.html
[ Voor 35% gewijzigd door Joepi op 31-05-2007 23:32 ]
edit:
lol,nu staan ze er wel ook op voor de 2900XT
Ben benieuwd
[ Voor 102% gewijzigd door Bullus op 31-05-2007 23:43 ]
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
hebben jullie ook zo'n veel lagere FPS dan in windows XP? zoals bij de 8800GTS'en? thx
http://www.chilehardware....HD-2600-200705141810.html
|2600k|Asus 290|
Dit staat bij de Vista versie van CCC
The Catalyst™ Control Center requires that the Microsoft .NET Framework version 2.0 be installed. Without .NET version 2.0 installed, the Catalyst™ Control Center will not launch properly and the user will see an error message.
https://a248.e.akamai.net...yst_75_release_notes.html
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
-via apparaatbeheer rechtermuisknop op je videokaart(en) > installatie ongedaan maken > en dan aanvinken dat ook de stuurprogramma bestanden verwijderd moeten worden.
-dan via add remove software, aangepaste uninstallatie van ati en dan alles wat ie nog heeft verwijderen.
-rebooten
-catalyst installeren
-rebooten
als het goed is functioneerd controlcenter weer.
[ Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 01-06-2007 01:28 ]
Heb de methode van duncan gedaan ,maar krijg hem niet aan de praat.(heb wel alle onderdelen geinstalleerd ipv ccc alleeen)
Rechtsonder zie ik wel de ati icoontje,maar zodra ik hem met rechtermuisknop aanklik en dan de ccc opklikt,verschijnt de ccc scherm en dan verdwijnt ie meteen,na een paar sec. verschijnt ie weer en dan verdwijnt ie ook weer meteen.Dit gaat maar door ,kan hem alleen laten stoppen in taakbeheer.
Het icoontje rechtonder is dan ook weg.
Iemand nog ideeen?
|2600k|Asus 290|

Gewoon de nieuwe PowerDVD en klaar
Dat valt reuze mee (misschien eerst een proberen alvorens een beetje selectief reviews te lezen?)Cheetah schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:30:
[...]
Omwille van Stalker? Stalker performance schijnt juist een drama te zijn op de 2900 momenteel.
Ik kan Stalker met alles details op zn hoogst (in CCC ook) draaien. Resolutie is 1440x900.
Ik heb geen fraps installed, maar kan toch zeker zeggen dat ik niet onder de 40/50fps kom.
Zou kunnen dat hij nog niet zo goed presteerd als een 8800 (nvidia heeft ook vanaf het begin vuistdiep in het Stalker programma gezeten.. Runs best on GeForceFX..weet je nog?) Maar om het een ramp te noemen ben je toch echt groen bezig.
Iemand de 7.5 al in 1440x900 geprobeerd? Kan het helaas zelf vanavond pas uitproberen.
[ Voor 24% gewijzigd door Pubbert op 01-06-2007 09:19 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Maar daar staat geen HD2900 XT vermeld.Performance Improvements
OpenGL performance is improved on the ATI Radeon™ X1950 XTX at high resolutions (1920x1200 or greater) with anti-aliasing and anisotropic filtering enabled. Doom 3 and Quake 4 improves as much as 13-18%, and Prey improves at least 15.6%. The ATI Radeon™ X1950 Pro and X1650 XT also sees improvements in Doom 3 and Quake 4 of up to 14.1% at higher resolutions with anti-aliasing and anisotropic filtering enabled.
Ik ga ze vanavond wel even testen. Ben benieuwd of deze even snel zijn als de 8.38 RC7 en toch zo stabiel als de 8.3.7.4.3 Drivers. De 8.3.7.4.2 waren in ieder geval totaal niet stabiel. Kon bijna niet meer overclocken.The Catalyst™ software suite 7.5 contains the following:
* Radeon™ display driver 8.38
* Multimedia Center™ 9.16
* HydraVision™
* HydraVision™ Basic Edition
* Remote Wonder 3.04
* WDM Driver Install Bundle
* Southbridge/IXP Driver
* Catalyst™ Control Center Version 7.5
Ik bedoel, je kan er toch probleemloos dvd en divx mee kijken neem ik aan??
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33892110
De nieuwe cat zou nog steeds het probleem niet oplossen volgens die thread. Gisteren een paar uur firefox gedraaid, alles ging prima.
Ps, iemand Collin Mcrae Dirt al gedaad? Wat een zwaar spel zeg. 1680x1050 op ultra is niet te doen
[ Voor 18% gewijzigd door Kip op 01-06-2007 09:58 ]
Pardon my dutch
Ik heb em op 1920x1200 gedaan op me HD2900 XT alles maxed. Liep opzig wel goed. Best soepel als ik het vergelijk met mijn xbox. Alleen de gameplay van dat spel vind ik nergens op slaan. Het sturen is echt heel onrealistisch. Zelfs met een racestuur stuurt de auto veel te scherp. Je hoeft je stuur maar een heel klein stukje te draaien en je maakt een bocht van 90 gradenKip schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:57:
Nog een thread over de 2D corruptie:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33892110
De nieuwe cat zou nog steeds het probleem niet oplossen volgens die thread. Gisteren een paar uur firefox gedraaid, alles ging prima.
Ps, iemand Collin Mcrae Dirt al gedaad? Wat een zwaar spel zeg. 1680x1050 op ultra is niet te doen
Maar goed de HD2900 XT trekt het met gemak.
Leuke vergelijking, maar de 8400 is enkel beschikbaar voor OEM klanten en een 8600 vs 2600 vergelijking mist nog.Joepi schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:27:
frontale groene aanval op de rooie rakkers![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
MSI Radeon X1950 XT (Retail, TV-Out, 2x DVI, Video-In)
Wow, 149 euro is geen geld voor een 1950XT met 256MB. zie er interessant uit.
En? Wie heeft CoH in DX10-mode gedraaid? Welke settings? Low/medium/high?Pred87 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 02:37:
Heeft iemand CoH al in DX10 gedraaid met een 2900XT ?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ook DiRT Demo draait hier prima, 1440x900, en alles Ultra. Mooi spel, maar de besturing is idd erg wennen (beetje ala Richard Burns Rally)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
[ Voor 7% gewijzigd door edward2 op 01-06-2007 11:33 ]
Niet op voorraad.
Ik had hem inderdaad ook zien staan en is opzich best verleidelijk...(als je zoals mij een X800XT pci-e hebt) maar ik wacht eigenlijk met smart op de X2950XT / XTX kaartjes!Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:46:
http://www.alternate.nl/h...?artno=jaxn77&baseId=2920
MSI Radeon X1950 XT (Retail, TV-Out, 2x DVI, Video-In)
Wow, 149 euro is geen geld voor een 1950XT met 256MB. zie er interessant uit.

[ Voor 3% gewijzigd door MauSS op 01-06-2007 11:44 ]
A world without gadgets is no world ;)
Ik heb m even gedraaid met alles op maximale stand:anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:17:
[...]
En? Wie heeft CoH in DX10-mode gedraaid? Welke settings? Low/medium/high?
zonder dx10: (min) 21.4 , (av) 29.8 , (max) 35.9
met dx10: (min) 8.7 , (av) 17.5 , (max) 30.8
edit: met 7.5 drivers uiteraard
Als je ook het verschil grafisch wil zien kan je op gamespot kijken:
http://www.gamespot.com/p...s.html?page=1&sid=6171835
[ Voor 3% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 01-06-2007 11:44 ]
Augustus / september waarschijnlijk.MauSS schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:43:
[...]
Ik had hem inderdaad ook zien staan en is opzich best verleidelijk... maar ik wacht eigenlijk met smart op de X2950XT / XTX kaartjes!(en daar zou ik graag benchmarks van zien... iemand een idee wanneer die kaarten op de markt zullen komen? )
hmm, misschien had ik grabit nog aan. Ik zal het vanmiddag nog probeeren.Astennu schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:07:
[...]
Ik heb em op 1920x1200 gedaan op me HD2900 XT alles maxed. Liep opzig wel goed. Best soepel als ik het vergelijk met mijn xbox. Alleen de gameplay van dat spel vind ik nergens op slaan. Het sturen is echt heel onrealistisch. Zelfs met een racestuur stuurt de auto veel te scherp. Je hoeft je stuur maar een heel klein stukje te draaien en je maakt een bocht van 90 graden![]()
Maar goed de HD2900 XT trekt het met gemak.
Ik ben zef ook een beetje op zoek naar een water block voor de HD2900XT.
Hier is een lijstje waarvan de blokken die passen:
Swiftech MCW60
http://www.swiftnets.com/products/mcw60.asp
Zalman ZM-GWB3
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=204&code=021
Danger Den MAZE4/5 GPU
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=145701
Danger Den Full Cover HD2900xt Block, nog niet uit
www.dangerden.com
Ek Full Cover Blocks, ook nog niet uit
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=145053
http://www.ekwaterblocks.com/
Pardon my dutch
Welke settings?AllesIsVoorbij schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:43:
[...]
Ik heb m even gedraaid met alles op maximale stand:
zonder dx10: (min) 21.4 , (av) 29.8 , (max) 35.9
met dx10: (min) 8.7 , (av) 17.5 , (max) 30.8
edit: met 7.5 drivers uiteraard
Als je ook het verschil grafisch wil zien kan je op gamespot kijken:
http://www.gamespot.com/p...s.html?page=1&sid=6171835
Want ik heb een donkerbruin vermoeden dat je het voordeel van de 320 streamprocessors écht merkt.
Als ik alles op ultre/max doen (16xAA), dan haal ik met Dx10 (min) 1 (av) 1 (max) 4
E6300, 2Gb, 8800GTS320
Dus ben benieuwd hoe de X2900XT op ultra/max draait.
Als jij vertelt welke settings jij hebt gebruikt dan doe ik nog een performance-testje, kijken wat eruit komt
Aqua-Computer AquagratiX R600 misschien iets?Kip schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:49:
[...]
hmm, misschien had ik grabit nog aan. Ik zal het vanmiddag nog probeeren.
Ik ben zef ook een beetje op zoek naar een water block voor de HD2900XT.
Hier is een lijstje waarvan die blokken passen:
Swiftech MCW60
http://www.swiftnets.com/products/mcw60.asp
Zalman ZM-GWB3
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=204&code=021
Danger Den MAZE4/5 GPU
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=145701
Danger Den Full Cover HD2900xt Block, nog niet uit
www.dangerden.com
Ek Full Cover Blocks, ook nog niet uit
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=145053
http://www.ekwaterblocks.com/
Bij mij komt die vandaag nog binnen.
Was de enigste die ik had kunnen vinden die leverbaar en op voorraad was.
Hij staat overigens ook in de pricewatch.
Dat is wel interessant ja. En test dan ook meteen DX 9 op dezelfde settings. Kun je zien of het gat tussen de HD2900 XT en de 8800 GTS 640 MB bij DX10 groter is als bij DX9. En dan wel even zorgen dat je hetzelfde test en niet een ander level of zoanandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:56:
[...]
Welke settings?
Want ik heb een donkerbruin vermoeden dat je het voordeel van de 320 streamprocessors écht merkt.
Als ik alles op ultre/max doen, dan haal ik met Dx10 (min) 1 (av) 1 (max) 4
E6300, 2Gb, 8800GTS320
Als jij vertelt welke settings jij hebt gebruikt dan doe ik nog een performance-testje, kijken wat eruit komt
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 01-06-2007 12:02 ]
Dealanandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:56:
[...]
Welke settings?
Als ik alles op ultre/max doen (16xAA), dan haal ik met Dx10 (min) 1 (av) 1 (max) 4
E6300, 2Gb, 8800GTS320
X2 3800+ @2500 (s939)
2GB PC3200
HD2900xt @ stock
Alle ingame setting op ultra max etc. en control panel setting staan op application.
edit: resolutie is 1680×1050
Dit kwam er dus uit, zie m'n vorige post: met dx10 en met dx9 op dezelfde settings (alles maximaal)
dx9: (min) 21.4 , (av) 29.8 , (max) 35.9
dx10: (min) 8.7 , (av) 17.5 , (max) 30.8
Ik heb m ook nog even getest met alle control panel setting op max en daar kreeg ik het volgende uit:
(min) 8.5 , (av) 17.3, (max) 32.4
Het rare is dat de max waarde hoger is dan zonder alle widetent filters ed.
[ Voor 27% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 01-06-2007 12:18 ]
Er zit een performance test in CoHAstennu schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:02:
[...]
Dat is wel interessant ja. En test dan ook meteen DX 9 op dezelfde settings. Kun je zien of het gat tussen de HD2900 XT en de 8800 GTS 640 MB bij DX10 groter is als bij DX9. En dan wel even zorgen dat je hetzelfde test en niet een ander level of zo
Overigens 2 dingen:
Ten eerste is het moeilijk te vergelijken, omdat ik ongetwijfeld een andere setup heb (daarnaast draai ik op PCIx4, niet PCIx16!)
Ten tweede DX9 en DX10 naast elkaar leggen kan niet klakkeloos.
Máár je hebt wel een punt om het verschil in verschil te bekijken.
Kijken hoeveel procent de X2900XT in DX9 sneller is en kijken hoeveel procent het in DX10 sneller is.
(Al kan de bottleneck ook gaan liggen in mijn niet al te vlotte CPU of mijn gelimiteerde PCI-bus).
Desalniettemin zal ik 4 testjes draaien.
Eerst DX9 en 10 zónder AA, daarna mét 4xAA.
En ik zal de volgende (automatic) settings gebruiken:
1280x1024
Model: High
Textures: Medium
Shadows: Off
Reflections: Low
Post-Processing: Off
Building Detail: Low
Physics: Low
Tree Detail: Medium
Terrain Detail: Medium
Effects Fidelity: Medium
Effects Density: High
Object Scarring: Off
Model Detail: Slider in het midden.
Overigens wil ik eventueel ook andere testjes doen (bijv. post-processing aan of uit).
Tot straks
http://www.forumplanet.co...asp?fid=19917&tid=2060666
Ben ik weer!anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:10:
[...]
Er zit een performance test in CoH
Overigens 2 dingen:
Ten eerste is het moeilijk te vergelijken, omdat ik ongetwijfeld een andere setup heb (daarnaast draai ik op PCIx4, niet PCIx16!)
Ten tweede DX9 en DX10 naast elkaar leggen kan niet klakkeloos.
Máár je hebt wel een punt om het verschil in verschil te bekijken.
Kijken hoeveel procent de X2900XT in DX9 sneller is en kijken hoeveel procent het in DX10 sneller is.
(Al kan de bottleneck ook gaan liggen in mijn niet al te vlotte CPU of mijn gelimiteerde PCI-bus).
Desalniettemin zal ik 4 testjes draaien.
Eerst DX9 en 10 zónder AA, daarna mét 4xAA.
En ik zal de volgende (automatic) settings gebruiken:
1280x1024
Model: High
Textures: Medium
Shadows: Off
Reflections: Low
Post-Processing: Off
Building Detail: Low
Physics: Low
Tree Detail: Medium
Terrain Detail: Medium
Effects Fidelity: Medium
Effects Density: High
Object Scarring: Off
Model Detail: Slider in het midden.
Overigens wil ik eventueel ook andere testjes doen (bijv. post-processing aan of uit).
Tot straks
Min/Avg/Max
DX9, NoAA: 31.4 / 59.0 / 61.6
DX10, NoAA: 31.0 / 51.7 / 63.1
DX9, 4xAA: 33.7 / 55.5 / 62.4
DX10, 4xAA: 24.7 / 41.4 / 64.3
Grappig om te zien dat er ergens bij DX10 een hogere fps-spike zit dan bij DX9 (zie de mx fps)
Misschien gooi ik er ook nog een DX8 bench bij. Of is het DX7, als je shaders: low kiest?
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 01-06-2007 12:36 ]
En zien de mensen hier al veel verschil? is de AA bug weg? veel meer fps?
DVD's, filmpjes op You tube en mediaplayer bestanden spelen heel choppy af, dus niet vloeiend zoals normaal.Joepi schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 03:16:
Hoezo - wat is er mis?
Gewoon de nieuwe PowerDVD en klaar
edit: na wat geklooi werkt het nu wel

[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 01-06-2007 12:59 ]
Even een vraagje met het stroom beleid, Ik heb een voeding van 600w erbij besteld waarop 2 6polige PCIe kabels op zitten maar nu zitten op de kaart een ingang van 8 en 6, hoe moet ik dit nu aansluiten? 1x6 of 2x6 en dan 1 van de 2 in die 8 polige? Ik ben voorlopig niet van plan over te clocken.
Verwijderd
Neh, ik kan hem vanavond pas laat testen...ik kreeg net te horen dat ik moet werken. Maargoed, ben wel benieuwd eigenlijk.edward2 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:33:
Nou mensen met een X2900XT, what's the verdict about 7.5, unleashing power?
Weet iemand of er ook al iets gedaan is aan de onboard audiochip, voor de HDMI uitgang?
Je 2de antwoord.SpeedfreakR schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:23:
Heb net te horen gekregen dat mijn Club3D versie van de HD2900XT thuis op mij ligt te wachten:D,
Even een vraagje met het stroom beleid, Ik heb een voeding van 600w erbij besteld waarop 2 6polige PCIe kabels op zitten maar nu zitten op de kaart een ingang van 8 en 6, hoe moet ik dit nu aansluiten? 1x6 of 2x6 en dan 1 van de 2 in die 8 polige? Ik ben voorlopig niet van plan over te clocken.
Dit is overigens wel heel vaak genoemd.

Oke dankje, ben misschien een beetje te lui om te zoeknrm_a_rayman schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:35:
[...]
Je 2de antwoord.
Dit is overigens wel heel vaak genoemd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dit topic is gesloten.
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R650 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)