Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:19:
Heb hem net opgehaald, bleek niet het diff, maar de cardanas te zijn, en dat is in principe risicoloos zegt de garage, maakt alleen met de jaartjes wel meer lawaai.
Cardanas zal ook wel redelijk simpel te vervangen zijn mocht het een keer nodig zijn (diff ws ook wel, daar niet van).
Maar die zal idd niet zo snel lomp vastslaan zoals een diff dat wel kan :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kaspers schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:41:
Toch vind ik de onderste een stuk sportiever op 1 of andere manier...
Zal wel door de velgen komen waarschijnlijk..
Dat ten eerste (de 2e heeft 19" vs. 18"), en ten tweede door de hoek van de foto. De E92 heeft een achterzijde die aan de onderkant vrij stijl oploopt, waardoor de kont hoger boven de weg lijkt te staan. Dit effect zie je meer naarmate je meer naar de achterkant kijkt dan naar de zijkant. Bovendien lijkt de vouw over de flank de auto op de onderste foto juist dikker en boller te maken, terwijl op de bovenste foto de flank wat meer naar binnen lijkt te vallen, wat de hele auto smaller maakt.
Gezichtsbedrog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ja, maar in ieder promotiefilmpje is ie wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

80000

mrox

Daniel schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:28:
[Dat ten eerste (de 2e heeft 19" vs. 18"), en ten tweede door de hoek van de foto.
[..]
Sterker nog, de eerste heeft styling 188, welke 17" zijn, de tweede heeft of styling 189 (18"), of styling 179 (19") of styling 199 (19"), waarbij ik zelfs 1 van de laatste 2 vermoed. Dus het lijkt me zeker gezichtsbedrog. Tevens is voor de E92 voor zowel voor 335i als 335d het sportonderstel standaard.

Trouwens, des te meer reden dat er 18" of 19" onder een E92/E93 horen te zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:29:
Staat die stretch 7 er nog? Die kunnen ze aan de straatstenen niet kwijt :X
Ja, die staat er nog. Voor een luttle 120 mille issie van jou :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Zo, vanmiddag de 325 opgehaald en de eerste kilometers zitten er al weer op.. Wat een power zeg O+

Binnenkort maar eens een beurtje geven zodat het allemaal nog wat lekkerder loopt, auto goed poetsen, van binnen schoonmaken en hij is weer helemaal tip-top! :) Pics volgen zodra ik mijn digicam heb teruggevonden :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ja, op pics zit ik nu al te wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

kut bmw!

gisternacht op de snelweg richting oberhausen helemaal weg geblazen, van zowaar 40km per uur tot de 170 gingen we gelijk op en daarna was ie foetsie. en het was ook nog eens een touring grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

harhar (waar jij reedt jij btw in?)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
Daniel schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:28:
Dat ten eerste (de 2e heeft 19" vs. 18"), en ten tweede door de hoek van de foto. De E92 heeft een achterzijde die aan de onderkant vrij stijl oploopt, waardoor de kont hoger boven de weg lijkt te staan. Dit effect zie je meer naarmate je meer naar de achterkant kijkt dan naar de zijkant. Bovendien lijkt de vouw over de flank de auto op de onderste foto juist dikker en boller te maken, terwijl op de bovenste foto de flank wat meer naar binnen lijkt te vallen, wat de hele auto smaller maakt.
Ah oke, dat maakt veel duidelijk :).
Een erg stijlvolle auto imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Waarom zou dat vragen om problemen zijn? Ben je in die auto geïnteresseerd? Ziet er wel aardig uit zo op het eerste gezicht (behalve het stuur :P), maar niet als 3.500 euro, hoewel dat ook aan de brakke foto’s kan liggen. Wees alleen voorbereid op veel toeren maken tijdens het snelwegrijden, er zijn betere combinaties denkbaar dan een 323i en drietrapsautomaat. (Er zijn er ook niet zoveel van in die combinatie.)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet die auto specifiek. Maar meer het idee van een nét belastingvrije wagen. Maar dan wel iets dat niet van de plamuur en roest aan elkaar hangt.

Ook niks concreets maar gewoon een idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Wil je zeggen dat een auto die nét belastingvrij is en WEL van roest en plamuur aan elkaar hangt niet vragen om problemen is dan?

Net weer een stukje gereden in m'n bolide.. Wat een power zeg, heerlijk O+ Morgen of overmorgen komt m'n pa terug van vakantie, dus kan ik zijn digicam wel gebruiken voor pics.. Ik kan de mijne nog steeds niet vinden :X

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lees jij iets heel anders dan wat ik geschreven heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Even een vraagje over verbruik: wat doet jullie 6 cillinder bmw? Ik heb een 320Ci, 2.2liter 6 in lijn uit december 2000, rij voornamelijk in de stad, en mijn verbruik over de afgelopen 3 jaar is gemiddeld 1:10. Ik ben met name benieuwd naar de 3liter 6 in lijn in een 3 serie. Tom, Femme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

das best zuinig :P

mijn 316i uit 1994 rijdt ook 1:10 in de stad, misschien zelfs 1:9

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Der is een topic over, staan wel wat inline6's in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Dan hebben ze inderdaad die dingen wel iets efficiënter gemaakt ;) Ik heb een E36 320, 2 liter 6 in lijn dus. En die haalt in de stad toch echt niet meer dan 1:7. Op de snelweg kan het als je heel erg rustig aan doet met je voetje wel richting de 1:10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
418O2 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:46:
Der is een topic over, staan wel wat inline6's in :)
[lui-mode]link?[/lui-mode] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 16:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

Gespot op de ring 8)

M6
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/m6t.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18:24
hmm nu zie je pas hoe groot die auto eigenlijk is. Er staat hier in de buurt een E39 sedan met imitatie M6 velgen(gok ik, ga ervanuit dat originelen niet zullen passen) maar die wielkasten zijn helemaal gevuld, plus dat die wagen extreem dunne banden heeft. Terwijl op deze M6 er nog eens een dikkere band omheen zit en nog meer ruimte in de wielkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh, bedoel je soms de grijze E39 taxi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
De 6 serie is niet groter dan een E39 5 serie.

De E39 is al iets van 4.75/4.80, de 6 serie zal zeker niet groter zijn.

De 6 serie is wel nieuwer, dus zal er rekening gehouden zijn met grotere velgen. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:38:
A'foort? :P Daar rijdt er ook zo één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

7th-Phoenix schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:12:
das best zuinig :P

mijn 316i uit 1994 rijdt ook 1:10 in de stad, misschien zelfs 1:9
Rij je alleen in de stad met je E36 316i? Ik rij gecombineerd met mijn 1995 E36 namelijk 1:12,3 (laatste tank zelfs 1:12,6...) Maar ik rij vrij veel snelweg kilometers.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:38:
nop, tis er gewoon een met geel kenteken hier in utrecht
GaMeOvEr schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:44:
De 6 serie is niet groter dan een E39 5 serie.

De E39 is al iets van 4.75/4.80, de 6 serie zal zeker niet groter zijn.

De 6 serie is wel nieuwer, dus zal er rekening gehouden zijn met grotere velgen. ;)
klopt, maar het feit dat er al zulke velgen met zulke banden onder passen met nog een gezonde ruimte tussen band/wielkast zegt voldoende. Verder is de 6 serie natuurlijk een coupe, geen sedan zoals de E39 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El-Loco schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:12:
[...]

A'foort? :P Daar rijdt er ook zo één.
Jep, inclusief turk en goude ketting. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

evol

hello world

Crosspost, maar ach...

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/bmw/118d_1.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/bmw/vin1.jpg

Nu met sharkfin :)

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dat doet ook nog wat, of is het voor de looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Volgens mij dient dat gewoon als lelijke-te-lange-antenne-vervanger die gewoon dienst doet als antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:18:
[...]

Rij je alleen in de stad met je E36 316i? Ik rij gecombineerd met mijn 1995 E36 namelijk 1:12,3 (laatste tank zelfs 1:12,6...) Maar ik rij vrij veel snelweg kilometers.
ik rij de laatste tijd wat meer stad, maar als ik me best doe op de snelweg (in maart naar London gereden) dan kan ik er net geen 1:14 uithalen, maar ja, dat is dan 's avonds op de snelweg en 1 vaste snelheid aanhouden. gewoon overdag snelweg zit ik ook rond de 1:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:42:
[...]

Jep, inclusief turk en goude ketting. :P
Let ook vooral op de E39 530D met M5-voorbumper en dito wielen. :P

[/offtopic]

[ Voor 3% gewijzigd door El-Loco op 08-07-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

evol

hello world

Kaspers schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:16:
Volgens mij dient dat gewoon als lelijke-te-lange-antenne-vervanger die gewoon dienst doet als antenne.
Precies.
Nu is het geen RC auto meer. Haaievin gaat over de antenne basis heen zodat de ontvangst niet (veel) minder zou moeten zijn. Staat ook net wat chiquer, maar das persoonlijk.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffel schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:56:
Dan hebben ze inderdaad die dingen wel iets efficiënter gemaakt ;) Ik heb een E36 320, 2 liter 6 in lijn dus. En die haalt in de stad toch echt niet meer dan 1:7. Op de snelweg kan het als je heel erg rustig aan doet met je voetje wel richting de 1:10.
Da's best wel karig dan. Ik reed gisteren toch behoorlijke stukken 1:10 á 1:11 op de snelweg. Dan moet zo'n blok ter grootte van een fles cola het toch beter kunnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:48:
[...]

Da's best wel karig dan. Ik reed gisteren toch behoorlijke stukken 1:10 á 1:11 op de snelweg. Dan moet zo'n blok ter grootte van een fles cola het toch beter kunnen? :P
doh, jij hebt meer koppel en je kunt met een lager toerental cruisen, lijkt me logisch dat je dan een aardig verbruik haalt met zo'n blok

met mijn 316i haalde ik de 1:10 gemiddeld niet eens(reed ook nooit snelweg eigenlijk) maargoed dat lag ook voornamelijk aan mijn rijstijl

[ Voor 14% gewijzigd door bolleh op 08-07-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Denk het ja, want mn 318i kon ik zonder echt veel moeite 1:14 halen met langere stukken snelweg (gewoon 120-130 rijden).
En die was uit 86 :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_dscn1688.jpg
Antenne???

Ik heb geen spriet of haaienvin, maar toch radio, rara :p

spoiler:
Ik heb de luxe van een geïntergreerde antenne in de achterruitverwarming _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:48:
[afbeelding]
Antenne???

spoiler:
Ik heb de luxe van een geïntergreerde antenne in de achterruitverwarming _/-\o_
:p

ik weet niet of je dat luxe kan noemen. ik vind de ontvangst best ver onder de maat eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

7th-Phoenix schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:44:
[...]

ik weet niet of je dat luxe kan noemen. ik vind de ontvangst best ver onder de maat eigenlijk
Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met die haaievin dingen, maar de ontvangst van de antenne in mijn raam is een stuk beter dan die van alle andere antennes die ik ooit heb gehad. Zeker niets over te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
4x2 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:29:
Denk het ja, want mn 318i kon ik zonder echt veel moeite 1:14 halen met langere stukken snelweg (gewoon 120-130 rijden).
En die was uit 86 :P
mijne was uit 88, oude versie motor dus verschilt vrij weinig met die van jou(die van jou heeft iets meer pk/koppel en een kat. Voor de rest identiek volgens carbase zo te zien, inhoud/boring/slag alles gelijk behalve compressieverhouding en het verbruik bij jou is iets beter) :)

maargoed veel binnenstad rijden en mijn rijstijl was inderdaad niet de beste combinatie ;)

[ Voor 19% gewijzigd door bolleh op 08-07-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Gisteren eerste keer getankt en ik heb een verbruik van 1:10 gehaald met de 325i.. Toch best netjes als je bedenkt dat ik hem redelijk misbruikt heb de afgelopen dagen.. Volgende week even een beurtje met de nodige filtertjes en vloeistofjes en een set nieuwe bougies..

Ik vraag me trouwens af of ik beter 95 of 98 kan tanken.. Zou dat uitmaken, of compenseert het regelsysteem het gewoon als ik er 98 in gooi?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat zegt de gebruiksaanwijzing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

bolleh schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:22:
[...]
mijne was uit 88, oude versie motor dus verschilt vrij weinig met die van jou(die van jou heeft iets meer pk/koppel en een kat. Voor de rest identiek volgens carbase zo te zien, inhoud/boring/slag alles gelijk behalve compressieverhouding en het verbruik bij jou is iets beter) :)
Je had nog een M10 blok met carb dan ?
Ja, dan zuipt het wel meer :P.
Ik had overigens geen kat (tm 86 geloof ik hebben ze dat niet evenals een lambda sensor, daarna wel, ook met M10 blok).
Binnendoor naar de nurburgring (eerste stukje snelweg, tot aken ongeveer, daarna nog een 100km binnendoor met ong 120-130 als kruissnelheid, behoorlijk tempo iig en binnedoor rijden tussen de ring en de camping), inclusief 3 of 4 rondjes over de ring deed ie 1:11.
Viel me ook niet tegen zeg maar :P
Mn 02 verbruikt volgens mij ruim meer dan dat....
Maja, oude rommel met een carburateur en 4-bak he :P
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:31:
Ik vraag me trouwens af of ik beter 95 of 98 kan tanken.. Zou dat uitmaken, of compenseert het regelsysteem het gewoon als ik er 98 in gooi?
Weet ik zo niet, een 318iS E30 heeft wel een pingelsensor, maar van een 325i weet ik het niet zeker.
Als ie die geen heeft regelt ie de ontsteking ook niet bij en heeft het eigenlijk geen zin om 98 te tanken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

7th-Phoenix schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:44:
[...]

Ik kon met een JVC radio zonder RDS radio538 op de frequentie van midden Nederland tot bijna in Den Haag ontvangen (een gemiddelde radio heeft rond Nieuwegein er al moeite mee :X ), met mijn huidige Pioneer is de ontvangst iets minder (hij schakelt in de buurt van Gouda over), maar dat is bekent van Pioneer. Ik heb tot nu toe dus bijzonder weinig te klagen over de ontvangst, maar goed als de radio me iets te veel stoort, dan zet ik al snel m'n iPod aan, dus echt boeien doet het me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lag weer dubbel toen ik vandaag de straat uit reed. Mijn stadsgenoot heeft niet alleen zijn BMW Z4 met M6 velgen opgeleukt, maar nu ook zijn BMW 320D met M6 velgen gepimpt. Wansmaak is ook smaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:03:
Ik lag weer dubbel toen ik vandaag de straat uit reed. Mijn stadsgenoot heeft niet alleen zijn BMW Z4 met M6 velgen opgeleukt, maar nu ook zijn BMW 320D met M6 velgen gepimpt. Wansmaak is ook smaak :P
Op die Z4 staan ze anders wel lekker vind ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Updatetje van mijn auto van vandaag:

Z4-M-motorkap (ongespoten) en facelift xenonunits. Deze werken met uitzondering van de angel eyes en het seinen met grootlicht. Hiervoor is vermoedelijk een nieuwe lichtmodule en programmeerwerk van de lichtmodule nodig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7228ec74c21ab2021b18d6a31d5053af/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/781e592e064175b97f0979c8bdfd671a/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/daec70ac437b453ad4960ec9241dd0c6/full.jpg

Reiger schokdempers:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ae29b027cf09ee654b50210a4842923/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a65dca3c92c5c430d0aeea48ed6fe134/full.jpg

Turner Motorsport E46 Front Subframe Reinforcement Kit. Dit zijn een paar plaatjes die aan het subframe zijn gelast om het subframe te versterken ter hoogte van de motorsteun.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2960ee9e8a07b9cb3d40d6742c5b38e2/full.jpg

TMS E46 Control Arm Bushing Kit

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fff87214b5f70940b6c1f9c9c1276d80/full.jpg

TMS Trailing Arm Bushing Limiter Kit

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/616cb08d1b3cb32c60fea9e492290a1e/full.jpg

TMS Upper or Lower Rear Trailing Arm Bushing

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0d38cb405d4ab04a07590104d7722441/full.jpg

En het origineel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a821ce638e591bb2094063b3a0e16a57/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

De kleur van die ongespoten motorkap staat erg stoer bij je dakje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Is het niet goedkoper een nieuwe auto te kopen dan een oude te faceliften ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

P.B. schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:53:
Is het niet goedkoper een nieuwe auto te kopen dan een oude te faceliften ?
De Alpina Roadster S is niet geleverd in een faceliftversie. De productie is gestopt net nadat de Z4-facelift werd aangekondigd en net voordat de Z4-M leverbaar werd.

De Roadster S spreekt mij meer aan dan de Z4-M vanwege de exclusiviteit en omdat ik 'm gewoon mooier vind. De Z4-M is ongetwijfeld een erg goede auto maar persoonlijk vind ik dat BMW zich het te gemakkelijk vanaf gebracht heeft door gewoon wat onderdelen van de M3 op de Z4 te schroeven.

Het onderstel en de remmen van de Z4-M zijn bovendien ook voor verbetering vatbaar. Het spul wat op mijn auto komt is van betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:51

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Mooi project Femme :) Ik had zelf nooit gezien dat er echt verschillen tussen zaten.

En DuDePrOdUcTiOnS, waar blijven de foto's van je nieuwe bolide? :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

deepbass909 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:48:

Is dat niet standaard? :) Zoek de antenne op mijn autotje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/small_bmw_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/small_bmw_1.jpg

Zit ook in de achterruit :) Ontvangst is soms inderdaad niet optimaal maar wel erg handig voor in de was straat. ;)

Vorige week het vrolijke feit dat ik inmiddels 50.000 km heb afgelegd in de auto (79.000, stond op 29.000 toen ik hem kocht) .. zonder enige problemen. (Naja, die niet door mij waren veroorzaakt :X ).

*afkloppen* :+

[ Voor 18% gewijzigd door tazzman op 10-07-2007 12:28 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb het zelfs op mijn antieke bmw :) Al heb ik helaas wel een gsm antenne op de achterruit zitten. Die had er van mijn niet op gehoeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wimo. schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:37:
Ik heb het zelfs op mijn antieke bmw :) Al heb ik helaas wel een gsm antenne op de achterruit zitten. Die had er van mijn niet op gehoeven :(
Ik ook. 520 uit '88, antenne in achterruitverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik heb een stoer uitschuifbaar sprietje langs mn voorruit wat niet aangesloten zit omdat ik dat vergeten ben :D

Mn 02 is niet meer incontinent, dat was ie anderhalve dag omdat ik een stom plastic beugeltje in de carburateur kwijt was geraakt waardoor de vlotter niet meer zo best vlotterde....
Zonder carburateur loopt ie overigens ook, als dr maar benzine in het inlaatspruitstuk ligt :P

Gisteren met een vriend van me een 633CSI (met 635CSI blok) opgehaald in Friesland voor een weggeefprijsje (LPG op kenteken, blok loopt erg netjes en met sportbak, alleen het uiterlijk is GAAR).
Gaan we even snel opkalefateren om er over een week of 4 mee op vakantie te gaan.
Zo'n kreng loopt wel een partij fantastisch zeg, dat loopt wel ff wat harder van onderuit dan een m20b25 blokje :P

[ Voor 32% gewijzigd door 4x2 op 10-07-2007 14:31 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Femme schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 00:21:
[...]

De Alpina Roadster S is niet geleverd in een faceliftversie. De productie is gestopt net nadat de Z4-facelift werd aangekondigd en net voordat de Z4-M leverbaar werd.

De Roadster S spreekt mij meer aan dan de Z4-M vanwege de exclusiviteit en omdat ik 'm gewoon mooier vind. De Z4-M is ongetwijfeld een erg goede auto maar persoonlijk vind ik dat BMW zich het te gemakkelijk vanaf gebracht heeft door gewoon wat onderdelen van de M3 op de Z4 te schroeven.

Het onderstel en de remmen van de Z4-M zijn bovendien ook voor verbetering vatbaar. Het spul wat op mijn auto komt is van betere kwaliteit.
@ femme

is een cayman niet iets voor jou?
volgens mij nauwelijks verschil qua grootte met de Z4, redelijk zeldzaam vergeleken met 911 versies en natuurlijk een echt porsche gevoel. Ook veel tuning mogelijkheden voor. Vind de Z4 een mooie wagen maar zoveel geld uitgeven aan een wat "verouderde" auto als er zoveel moois op de markt is tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

bolleh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:57:
[...]

@ femme

volgens mij nauwelijks verschil qua grootte met de Z4, redelijk zeldzaam vergeleken met 911 versies en natuurlijk een echt porsche gevoel. Ook veel tuning mogelijkheden voor. Vind de Z4 een mooie wagen maar zoveel geld uitgeven aan een wat "verouderde" auto als er zoveel moois op de markt is tegenwoordig...
Plus het feit dat een Porsche Cayman enorm lelijk is en je waarschijnlijk met een gevoel achterblijft van geen 911 te hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
En bij een Cayman gaat het dak ook zo lekker open, met de blikschaar!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik wil m'n motorruimte wat gaan oppimpen, wat vinden jullie hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://i25.photobucket.com/albums/c87/toolman106/IMGP0731.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j269/dropmob/tim/P1030025.jpg

Ik heb vrijwel hetzelfde blokje, dus dat zal wel een leuk effect geven in m'n compact, denken jullie ook niet? 8)
.
.
.
.
.
.
.
.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

4x2 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:27:
Ik heb een stoer uitschuifbaar sprietje langs mn voorruit wat niet aangesloten zit omdat ik dat vergeten ben :D

Mn 02 is niet meer incontinent, dat was ie anderhalve dag omdat ik een stom plastic beugeltje in de carburateur kwijt was geraakt waardoor de vlotter niet meer zo best vlotterde....
Zonder carburateur loopt ie overigens ook, als dr maar benzine in het inlaatspruitstuk ligt :P

Gisteren met een vriend van me een 633CSI (met 635CSI blok) opgehaald in Friesland voor een weggeefprijsje (LPG op kenteken, blok loopt erg netjes en met sportbak, alleen het uiterlijk is GAAR).
Gaan we even snel opkalefateren om er over een week of 4 mee op vakantie te gaan.
Zo'n kreng loopt wel een partij fantastisch zeg, dat loopt wel ff wat harder van onderuit dan een m20b25 blokje :P
Afbeeldingslocatie: http://www.my635.com/treffen_26_06_04_Nuerburgring/img_0040.jpg

Het is één van de meest geile auto's die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:54:
[...]

Ik ook. 520 uit '88, antenne in achterruitverwarming.
1974 Chevrolet, in de voorruit 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:26:
[...]

[afbeelding]

Ja, alleen niet als ze zo lelijk gepimpt zijn :X

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Die is echt bruut ja. Gepimp valt allemaal wel mee. Hij is gespoten, heeft getint glas is verlaagd en heeft andere velgen. Volgens mij is dat het wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Bram77 op 11-07-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

bolleh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:57:
[...]

@ femme

Het exterieur en het interieur van zowel de Cayman als de Boxster doen mij weinig. Als ik Carbase moet geloven is zo'n Cayman S nog een flink stuk trager dan de Roadster S in acceleratie (0-100 in 6,1 ipv 5,3s). Mijn auto komt met de geplande verbeteringen op een heel ander niveau dan een standaard Z4. Het geld heb ik er voor over anders zou ik het niet doen. Ik vind het leuker om een auto radicaal te tweaken dan om een standaardmodel uit een hogere klasse aan te schaffen.

In een Cayman zou ook veel geld gepompt moeten worden om hem te verbeteren. Er zit bijvoorbeeld geen sperdifferentieel onder die mijn auto inmiddels wel heeft. Als het toch een Porsche zou moeten worden, zou ik meteen doorsparen voor een 911.

Hierna wil ik doorgaan voor de compressorupgrade en mogelijk worden de stoelen vervangen door semi-racekuipen voor gewichtsbesparing en meer zijdelings steun.

In de klasse van de Z4 zijn er overigens niet zo heel veel alternatieven. Met de Mercedes SLK, Audi TT, Porsche Boxster, Nissan 350Z en de Alfa 159 Cabrio (euh.. Brera) heb je het wel zo'n beetje gehad. Geen van die auto's spreken mij echt aan. Een klasse hoger kom je bij auto's uit zoals de 911 Cabrio of Targa. Die zijn meteen twee keer zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bram77 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:22:
[...]

Die is echt bruut ja. Gepimp valt allemaal wel mee. Hij is gespoten, heeft getint glas is verlaagd en heeft andere velgen. Volgens mij is dat het wel.
Ja, en volgens mij ook een andere voorbumper. Ik vind voor de lange motorkap die zo mooi overloopt in de voorruit mooi, en sowieso het is gewoon een lange snelle brute bak. Je weet dat hij snel is (280pk) en toch is hij luxe. Grote stoelen, leren bekleding, elektrische ramen. Het is voor mij de ultieme combinatie van (bijna)oldtimer, luxe, snelheid, en looks.

Ik zou 10 keer liever een M635i rijden dan een Nieuwe M6 :9
Femme schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:31:
[...]

Het exterieur en het interieur van zowel de Cayman als de Boxster doen mij weinig. Als ik Carbase moet geloven is zo'n Cayman S nog een flink stuk trager dan de Roadster S in acceleratie (0-100 in 6,1 ipv 5,3s). Mijn auto komt met de geplande verbeteringen op een heel ander niveau dan een standaard Z4. Het geld heb ik er voor over anders zou ik het niet doen. Ik vind het leuker om een auto radicaal te tweaken dan om een standaardmodel uit een hogere klasse aan te schaffen.

In een Cayman zou ook veel geld gepompt moeten worden om hem te verbeteren. Er zit bijvoorbeeld geen sperdifferentieel onder die mijn auto inmiddels wel heeft. Als het toch een Porsche zou moeten worden, zou ik meteen doorsparen voor een 911.

Hierna wil ik doorgaan voor de compressorupgrade en mogelijk worden de stoelen vervangen door semi-racekuipen voor gewichtsbesparing en meer zijdelings steun.

In de klasse van de Z4 zijn er overigens niet zo heel veel alternatieven. Met de Mercedes SLK, Audi TT, Porsche Boxster, Nissan 350Z en de Alfa 159 Cabrio (euh.. Brera) heb je het wel zo'n beetje gehad. Geen van die auto's spreken mij echt aan. Een klasse hoger kom je bij auto's uit zoals de 911 Cabrio of Targa. Die zijn meteen twee keer zo duur.
Ik ben pas bij Renova geweest voor mijn 520i, en die hadden een Z4-M roadster staan voor 41k. Best leuk autootje. Heb hem eens aangebracht bij mijn baas die nu een Audi TT (:r) rijd maar hij was niet zo'n BMW man zei hij.. jammer :P

Sommige mensen die bij ons op bedrijf langskomen verwisselen onze auto's meestal, en denken dat de directeur vast wel in die mooie zilveren BMW rijd 8)

[ Voor 55% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-07-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:49:
[...]

Ik zou 10 keer liever een M635i rijden dan een Nieuwe M6 :9
Second that!
Als ik het goed heb, uit mijn hoofd, is dat een Alpina voorbumper. Ik geloof dat de witte knipperlichten ook op een Alpina zitten. Dus misschien is het wel gewoon een Alpina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]

[afbeelding]

Het zijn gewoon kamperbakken met een gruwelijk fout imago, maar dat blok maakt het erg leuk (en de toerenbegrenzer, daarmee kun je vuurwerk uit de uitlaat laten komen :P).
Vind persoonlijk een E28 mooier, de 6 vind ik aan de achterkant een stuk minder.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

4x2 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:39:
[...]

Het zijn gewoon kamperbakken met een gruwelijk fout imago, maar dat blok maakt het erg leuk (en de toerenbegrenzer, daarmee kun je vuurwerk uit de uitlaat laten komen :P).
Vind persoonlijk een E28 mooier, de 6 vind ik aan de achterkant een stuk minder.
Ik vind het wel een foute bak, maar wel leuk fout. En je ziet ze niet zoveel meer gelukkig. Ze zijn bloedsnel voor hun leeftijd. De echte kamperbakken vind ik toch meer de 3/5 series en bepaalde modellen mercedessen. De 635 vind ik toch net iets exclusiever.

Eigenlijk zou het ook zonde zijn om deze auto als dagelijkse auto te rijden, je moet hem er gewoon bij hebben voor de heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ETzPliskin schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:54:
[...]

Plus het feit dat een Porsche Cayman enorm lelijk is en je waarschijnlijk met een gevoel achterblijft van geen 911 te hebben 8)7
tjah ik vind het een schitterende auto, heerlijk compact, mooie vloeiende lijnen maar toch modern en echt porsche. Zeker met die andere motorkap met dat zwarte randje tussen bumper/motorkapnet als de 997 GT3 ziet hij er erg stoer uit

Dat het een baby 911 is en veel mensen het "net-niet" vinden tov de 911..tjah het is nou eenmaal geen 911 concurrent. Hou daar nou eens over op. Dat is hetzelfde als een 645i vergelijken met een Z8 oid, compleet andere autos maar beiden een heerlijk rijdende auto. Een cayenne ga je toch ook niet vergelijken met de 911, maar het zijn beiden porsches...maargoed dat is mijn mening dan :)
Femme schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:31:
[...]

tjah dat klopt wel allemaal, daarom vroeg ik ook cayman ipv 911, een cayman kopen en verder tunen/verpersoonlijken(wat duidelijk jouw ding is ;)) is goedkoper dan een 911. En vergis je niet, de cayman is tot heel aardige dingen in staat, er zijn kits beschikbaar waar zelfs de duurste 911's moeite hebben om de cayman voor te blijven, zowel op de straat als op het circuit

overigens doet de cayman S de 0-100 in 5.4 seconden, en dan heb je wel een auto die, mits je er nog wat dingen aan doet natuurlijk, een middenmotor heeft. Dat blijft natuurlijk toch de lekkerste setup voor de handling :)

qua interieur...tjah bij porsche is alles mogelijk. En persoonlijk vind ik het interieur van huidige bmw's dan weer helemaal niets. Maarja als het om interieur gaat is persoonlijke smaak nog belangrijker dan bij de buitenkant, daar zit je toch immers continue als je aan het rijden bent(althans ik zie jou niet als het type dat gaat autosurfen door uit te stappen uit je rijdende auto ;))
GaMeOvEr schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 03:25:
En bij een Cayman gaat het dak ook zo lekker open, met de blikschaar!
als je op een gegeven moment zo ver wilt gaan dat handling echt de doorslag geeft kun je niet om een volbloed coupe heen, zo simpel is het nou eenmaal :)

De volgende Nissan Skyline is mischien ook wel een hele leuke optie. Lijkt me goedkoper te worden dan de 911 en toch kan diezelfde 911 turbo de GTR niet afschudden :)

[ Voor 67% gewijzigd door bolleh op 11-07-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:55:
[...]
Ik vind het wel een foute bak, maar wel leuk fout. En je ziet ze niet zoveel meer gelukkig. Ze zijn bloedsnel voor hun leeftijd. De echte kamperbakken vind ik toch meer de 3/5 series en bepaalde modellen mercedessen. De 635 vind ik toch net iets exclusiever.

Eigenlijk zou het ook zonde zijn om deze auto als dagelijkse auto te rijden, je moet hem er gewoon bij hebben voor de heb.
Het is ook een grappig foute bak, maar dat neemt niet weg dat ie dat imago heeft (en dr nooit meer vanaf zal komen ws).
E30 begint qua imago weer wat omhoog te krabbelen, ten koste van de E36.
En snel is ie zeker, wat gaat dat ding zeg (zit nog een sportbak in ook, met de 1 linksonder).
Ik reed in een Passat TDI met 130pk terug, maar dat ding vloog vanaf de 120 weg alsof ik stilstond (goed, wat wil je, ze hebben ook 280pk, op gas iets minder ws, maar dr is nog wel aardig wat over :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
280PK is alleen de M6 oftewel de M635Csi, de "gewone" 635csi heeft "maar" iets van 220PK. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GaMeOvEr schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:59:
280PK is alleen de M6 oftewel de M635Csi, de "gewone" 635csi heeft "maar" iets van 220PK. :)
Klopt, de foto is van een M6. De 635 kom je nog wel es tegen op autotrader enzo, maar een M6 kom ik nergens te koop tegen. Zijn er voor zover mij bekend ook maar 6000 naar Europa verscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:51:
[...]

Klopt, de foto is van een M6. De 635 kom je nog wel es tegen op autotrader enzo, maar een M6 kom ik nergens te koop tegen. Zijn er voor zover mij bekend ook maar 6000 naar Europa verscheept.
Op autotrack staat er nu eentje, zie hier http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=3136945 .

Je moet toch wat beter leren zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

bolleh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:05:
[...]

tjah ik vind het een schitterende auto, heerlijk compact, mooie vloeiende lijnen maar toch modern en echt porsche. Zeker met die andere motorkap met dat zwarte randje tussen bumper/motorkapnet als de 997 GT3 ziet hij er erg stoer uit

Dat het een baby 911 is en veel mensen het "net-niet" vinden tov de 911..tjah het is nou eenmaal geen 911 concurrent. Hou daar nou eens over op. Dat is hetzelfde als een 645i vergelijken met een Z8 oid, compleet andere autos maar beiden een heerlijk rijdende auto. Een cayenne ga je toch ook niet vergelijken met de 911, maar het zijn beiden porsches...maargoed dat is mijn mening dan :)
Ik vind juist dat de Cayman agressiviteit mist in zijn uitstraling. De te plat liggende achterkant vind ik gewoon niet mooi. Als hij wat meer uitstraling zou hebben, zou ik hem zeker wel begeerlijker vinden, ook omdat de rijkwaliteiten wel goed zijn. Een 911 is nu voor mij een veel aantrekkelijker verschijning.
overigens doet de cayman S de 0-100 in 5.4 seconden, en dan heb je wel een auto die, mits je er nog wat dingen aan doet natuurlijk, een middenmotor heeft. Dat blijft natuurlijk toch de lekkerste setup voor de handling :)

qua interieur...tjah bij porsche is alles mogelijk. En persoonlijk vind ik het interieur van huidige bmw's dan weer helemaal niets. Maarja als het om interieur gaat is persoonlijke smaak nog belangrijker dan bij de buitenkant, daar zit je toch immers continue als je aan het rijden bent(althans ik zie jou niet als het type dat gaat autosurfen door uit te stappen uit je rijdende auto ;))
Ik had per ongeluk de waarde van de Cayman S met automaat gepakt.

Persoonlijk vind ik de interieurs van de Cayman en ook de 911 niet erg speciaal.
als je op een gegeven moment zo ver wilt gaan dat handling echt de doorslag geeft kun je niet om een volbloed coupe heen, zo simpel is het nou eenmaal :)
Veel mensen klagen tegenwoordig dat hun auto zo afstandelijk is en geen snelheidsgevoel meer geeft. Een simpele oplossing daarvoor is rijden zonder dak. Het verschil in torsiestijfheid neem ik graag voor lief. Overigens is er weinig mis met de stijfheid van moderne roadsters die vanaf het begin als open tweezitter zijn ontwikkeld. Omdat er plaats nodig is voor twee personen is de badkuip een stuk kleiner dan bij een open vierzitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Slechts :P
Dacht dat de gewone CSI dr ook al 280 had (en de M nog wat meer).
Ach, 220pk en een gigantische berg koppel werkt ook nog prima :).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wat is een 635 CSI A voor een model? Is dat een ander model dan een normale CSI? Of is dat een Alpina?

[ Voor 3% gewijzigd door reuzekind op 11-07-2007 17:49 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Gokje,....Automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Nee, blijkbaar niet.

BMW 635 CSI A
Gegevens
€ 4.375,-

Kilometerstand: 175.000 km
Bouwjaar 09/1980
Brandstof: Benzine
Vermogen: 160 kW / 218 pk
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Grijs Metallic

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:51:
[...]

Zijn er voor zover mij bekend ook maar 6000 naar Europa verscheept.
Waarvandaan dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

een 911 kun je altijd nog kopen als je zo rond de 45 bent en kalend ;)
Die Cayman is idd niet mooi, ben het met Femme eens, die platte achterkant ziet er niet uit, en ik kan het weten, want ik kijk elke dag tegen dat ding van mijn overbuurman aan :P

Andere buurman heeft een Boxster, maar da's ook net niks. In mijn ogen blijft er uiteindelijk maar 1 Porsche over, de 911 :) .

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van duitsland naar USA naar nederland?
Handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamstra schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:16:

Andere buurman heeft een Boxster, maar da's ook net niks. In mijn ogen blijft er uiteindelijk maar 1 Porsche over, de 911 :) .
En precies dáárom vind ik de cayman dan weer interessant. Voor het eerst sinds, i dunno, 1795 ;) een frisse wind door het porsche aanbod.

Iedereen heeft meteen een 911. En zoals je zelf zegt gaat het dan vooral over kalende dikke mannen in een midlife crisis.

De cayman is net weer iets anders. Toch porsche, maar toch iets 'jonger' lijkt het wel.

En qua prestaties hoeft hij niet onder te doen voor de instap carrera 911 (de cayman S dan) en toch 30.000 euro verschil. 30.000 euro meer voor een iets bollere achterkant, ik weet het toch niet :)

Interieur is idd gewoon saai, bij alle porsches. Maar op van die sfeervolle foto's van de cayman spreekt hij mij toch aan hoor. Van die foto's die 's nachts genomen zijn, in een tunnel, of aan de rand van een grote metropool met uitzicht op de stad. Beetje alleen, modern streetwise, cruiser, iets jonger, harder van lijn....

Men moet misschien even wennen, zoals met de nieuwe bmw's. In elk geval liever een cayman dan een cayenne bvb.

Edit: enige reden waarom ik later een cayman zou laten staan als ik op zoek was naar dat soort tweezitter, is omdat iedereen dan de kritiek zal hebben dat je geen 911 kan betalen. Hoe vermoeiend wordt dat om dat telkens uit te leggen dat je misschien geen 911 hoeft, én omdat het effectief te duur is :) Maar dan moet je je natuurlijk niets aantrekken van wat de omgeving zegt natuurlijk, en gewoon je ding doen.

Anyway /offtopic :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja ik bedoelde dus eigenlijk dat er maar 6000 gemaakt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Femme schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:40:
[...]

Ik vind juist dat de Cayman agressiviteit mist in zijn uitstraling. De te plat liggende achterkant vind ik gewoon niet mooi. Als hij wat meer uitstraling zou hebben, zou ik hem zeker wel begeerlijker vinden, ook omdat de rijkwaliteiten wel goed zijn. Een 911 is nu voor mij een veel aantrekkelijker verschijning.
mjah dat is persoonlijke smaak. Ik vind de cayman echt een beetje een supercar in het klein, de middenmotor maakt die platte achterkant mogelijk. Het is in principe gewoon een logische en praktische oplossing aangezien je daar geen kofferbak nodig hebt
Veel mensen klagen tegenwoordig dat hun auto zo afstandelijk is en geen snelheidsgevoel meer geeft. Een simpele oplossing daarvoor is rijden zonder dak. Het verschil in torsiestijfheid neem ik graag voor lief. Overigens is er weinig mis met de stijfheid van moderne roadsters die vanaf het begin als open tweezitter zijn ontwikkeld. Omdat er plaats nodig is voor twee personen is de badkuip een stuk kleiner dan bij een open vierzitter.
tjah, dat is dan natuurlijk het punt, een open auto zal nooit net zo stijf zijn als een dichte, mits goed ontworpen. Dat de verschillen tegenwoordig klein zijn oke, maar zeker wel aanwezig. Qua snelheidsbeleving...tjah, de motor ligt net achter je stoelen, zeker met een performance kit en een wat andere uitlaat hoef je denk ik totaal niet te klagen over snelheidsgevoel.

maargoed het blijft allemaal een persoonlijke kwestie natuurlijk, er is tegenwoordig toch al zoveel op de markt, de keuze wordt er iig niet makkelijker op. Voordeel is wel dat je tegenwoordig veel meer een auto op maat kan kopen, die precies bij jou past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:54:
[...]

Interieur is idd gewoon saai, bij alle porsches.
Dat is nogal een understatement. Een nieuwe GT3 bijvoorbeeld ziet er van binnen uitgesproken matig uit, helemaal als je bedenkt dat die auto 155k moet kosten. Trouwens wel knap van Porsche dat ze daar al jaren mee wegkomen. Dat doet BMW dan wel weer een stukje beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

joepP schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:27:
[...]

Dat is nogal een understatement. Een nieuwe GT3 bijvoorbeeld ziet er van binnen uitgesproken matig uit, helemaal als je bedenkt dat die auto 155k moet kosten. Trouwens wel knap van Porsche dat ze daar al jaren mee wegkomen. Dat doet BMW dan wel weer een stukje beter :)
Een GT3 is dan ook een racer voor op de straat. Als je iets gt-achtigs zoekt moet je de Turbo of een gewone Carrera nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
reuzekind schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:49:
[...]

Wat is een 635 CSI A voor een model? Is dat een ander model dan een normale CSI? Of is dat een Alpina?
Normaliter staat de A voor automaat inderdaad, zou ook niet weten waar hij verder voor kan staan.

Het model E24, is van ergens 1976 tot 1989 gemaakt, in de volgende "revisies":

- 1976-1982 E24 CS
- 1982-1986 E24 CS/1 (ander interieur, check control, andere schokdempers/ophanging, langere achterbumper
- 1987-1989 E24 CS/2 (weinig anders dan de CS/1, in kleur meegespoten spiegel, minder chroom, voor de rest weet ik het zo even niet.)

De A staat zover ik weet verder nergens voor, dan normaliter Automaat.

Als het een Alpina zou zijn, is het geen BMW 635Csi meer, dan is het een Alpina B7 ofzo, Alpina's zijn officiëel geen BMW's meer, omdat Alpina een constructeur is. Dat de basis nu altijd een BMW is, tja. :P
[...]

Een GT3 is dan ook een compromisloze sportauto, waarbij je met je ritjes tussen de circuits de openbare weg op mag. ;) Dat ding is zo karig wegens gewichtsverlaging.

[ Voor 22% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-07-2007 23:25 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
[...]

zoals hierboven al gezegd. Kwam laatst een vergelijkingstest tegen waarbij de presentator de GT3 afkraakt omdat die geen airco heeft...

"wat maakt die paar kilo nou uit"
zei die ook nog eens...man als je een 911 met alle opties wil moet je een ander model kiezen, de GT3/RS zijn voor puristen waarbij elke kilo winst is. Wordt altijd een beetje moe van die vergelijkingen die nergens op slaan. Een elise is ook niet comfortabel en praktisch, maar daar koopt 95% van de kopers zo'n ding ook niet voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
bolleh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:49:
[...]

zoals hierboven al gezegd. Kwam laatst een vergelijkingstest tegen waarbij de presentator de GT3 afkraakt omdat die geen airco heeft...

"wat maakt die paar kilo nou uit"
zei die ook nog eens...man als je een 911 met alle opties wil moet je een ander model kiezen, de GT3/RS zijn voor puristen waarbij elke kilo winst is. Wordt altijd een beetje moe van die vergelijkingen die nergens op slaan. Een elise is ook niet comfortabel en praktisch, maar daar koopt 95% van de kopers zo'n ding ook niet voor
Even iets rechtzetten, ik zit hier niet de GT3 als geheel af te zeiken. Die auto is fantastisch qua snelheidssensatie, wegligging, motorgeluid, etc. Alleen als mensen hier gaan beweren dat een Porsche er van binnen goed uitziet dan moet ik toch even ingrijpen ;)

De middenconsole van een GT3 ziet er hetzelfde uit als die van een Carrera S. Ik had die laatste beter als voorbeeld kunnen nemen, maar dat doet niets af aan mijn punt: het ziet er gewoon cheap-ass uit. Je kan niet met droge ogen beweren dat een Porsche er van binnen stijlvol of goed uitziet. Funcioneel is het, en niet meer dan dat. Dat dat voor sommige uitvoeringen niet zoveel uitmaakt omdat het bijna een circuitwagen is doet daar weinig aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

reuzekind schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:49:
Waarschijnlijk van iemand die het chassistypeplaatje te letterlijk heeft overgenomen. Tenminste, E21’s hebben een A op dat plaatje staan, ook al is het geen automaat. Misschien is dat bij een E24 ook wel.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
joepP schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:27:
[...]

Even iets rechtzetten, ik zit hier niet de GT3 als geheel af te zeiken. Die auto is fantastisch qua snelheidssensatie, wegligging, motorgeluid, etc. Alleen als mensen hier gaan beweren dat een Porsche er van binnen goed uitziet dan moet ik toch even ingrijpen ;)

De middenconsole van een GT3 ziet er hetzelfde uit als die van een Carrera S. Ik had die laatste beter als voorbeeld kunnen nemen, maar dat doet niets af aan mijn punt: het ziet er gewoon cheap-ass uit. Je kan niet met droge ogen beweren dat een Porsche er van binnen stijlvol of goed uitziet. Funcioneel is het, en niet meer dan dat. Dat dat voor sommige uitvoeringen niet zoveel uitmaakt omdat het bijna een circuitwagen is doet daar weinig aan af.
Kan persoonlijk het interieur van een Porsche zeker niet lelijk, kaal, of cheap-ass vinden. Toegegeven, bij het vorige model 911 (de 996) waren er wel wat "Quality Control" issues, maar daar heeft het huidige model 911 (de 997) geen last meer van.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Blijkbaar verschillen smaken dus toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

Brünnchen? :P

Wat een kampsjakenbak. I like it :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Het lijkt wel een beetje "Het grote Porsche topic" hier tegenwoordig, open er anders een :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Zou jammer zijn omdat niemand wat te posten heeft :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Sorry, heb (nog) geen Porsche. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telt een Porsche koffiezetapparaat ook? Die heb ik namelijk ook geen. Ik drink geen koffie.
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.