Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik verwacht nog een plaatje van die '89'er 325i :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Dat plaatje komt zodra ik weer bij mn pa thuis ben, mijn camera is nog steeds zoek ;)
Morgenavond of zaterdag hoop ik eindelijk tijd te hebben om eens wat foto's te maken..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

GaMeOvEr schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:24:
[...]

Normaliter staat de A voor automaat inderdaad, zou ook niet weten waar hij verder voor kan staan.

Het model E24, is van ergens 1976 tot 1989 gemaakt, in de volgende "revisies":

- 1976-1982 E24 CS
- 1982-1986 E24 CS/1 (ander interieur, check control, andere schokdempers/ophanging, langere achterbumper
- 1987-1989 E24 CS/2 (weinig anders dan de CS/1, in kleur meegespoten spiegel, minder chroom, voor de rest weet ik het zo even niet.)

De A staat zover ik weet verder nergens voor, dan normaliter Automaat.

Als het een Alpina zou zijn, is het geen BMW 635Csi meer, dan is het een Alpina B7 ofzo, Alpina's zijn officiëel geen BMW's meer, omdat Alpina een constructeur is. Dat de basis nu altijd een BMW is, tja. :P
Oke dan. Dan zal het wel verkeerd ingevuld zijn door de verkoper. Ik zag dit weekend op Scheveningen wel een B7 Turbo staan, was toch wel erg gheyl :9

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mijn geliefde vierwieler staat nu binnen bij de garage.

Om 17:00 moet hij weer voor me klaarstaan, ditmaal met een nieuwe remindicator, nieuwe schokbrekerpoot, nieuwe silent/ACS blokken achter en 4 nieuwe remmen rondom :)

Dit zou het rij en remgedrag wel drastisch moeten verbeteren. De factuur zal mijn banksaldo drastisch verminderen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik loop nu tegen een onvervalste Motoröl stand melding aan. Iemand enig idee wat voor olie er in een M60 3995cc 8 cylinder blok (1995) moet? Uit de gebruiksaanwijzing (auf Deutsch) wordt ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag het de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Castrol Magnatec 5W-40 C3
Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3
Castrol GTX High Mileage 15W-40 A3/B3

http://olyslager-lubrican...ol/choose.asp?language=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
OK! Eindelijk foto's!! \o/

Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/BMW325_1.JPG
Hij moet nog een beetje gepoetst worden..

Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/BMW325_2.JPG
De uitlaat is een klein beetje lek.. Gelukkig alleen het laatste stukje..

Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/BMW325_3.JPG
Lekker veel knopjes.. :p

Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/BMW325_4.JPG
Eén van de meest fotogenieke hoeken van de auto :9

Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/BMW325_5.JPG
Nog ééntje..

Eindelijk aan m'n verplichting voldaan :)

Wat moet er nog gebeuren? Rubbertjes bij achterwiel ophanging, filtertjes + vloeistofjes, poetsen :+

TS: mag foto 4 in de SP?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Relaxt hoor. Ik zou d'r ook wel een touring bij willen, als ik het geld ervoor had.
De facelift van type2 maakt het wel een veel moderner ogende auto. Vooral aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hij ligt zo te zien iets lager.

Thx voor de olietips, zeer behulpzaam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
De 325 Touring staat erbij. :)

HTT Thalan, kun jij nog ff resize van 800x600 ofzo uploaden, ipv je huidige foto? Die is namelijk 1600x1200.

HekkeySE: Je plaatje is dood. (Bij mij tenminste.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb eerder zelf ook nog zitten kijken naar een e30 325i touring. 12 klepper 170pk, het komt best vooruit. Uiteindelijk vond ik het toch een wat klein auto'tje, zeker als je ze in het echt ziet. Als ik dan toch moet bloeden, dacht ik, dan maar voor iets groters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

GaMeOvEr schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:19:

HTT Thalan, kun jij nog ff resize van 800x600 ofzo uploaden, ipv je huidige foto? Die is namelijk 1600x1200.

Ik zal binnenkort nog eens een fatsoenlijke foto maken, heb hem net door de was en waxstraat gehaald :)

Hij is terug van de garage, ze hebben de achterremmen vervangen door een paar in goede staat zijnde 2ehands remmen (gratis, inclusief uren, uit coulance) en op dezelfde manier ook de schrokbrekerpoot. Er zitten nieuwe remmen (schijven + blokken) voor en de ruitenwisser is weer goed afgesteld.

Al met al was ik in totaal 400 euro kwijt.

Hij remt weer als een parachute, maar hoewel hij op de snelweg minder naar links neigt, is het bij lage snelheden en hobbelende wegen of paden nog steeds zo dat het stuur langszaam naar links zakt. Ik heb het vermoeden dat ze de poot gewoon rechtgebogen hebben, is zoiets mogelijk? Ze hebben volgens mij wel de remmen vervangen want het bibberen bij hard remmen is nagenoeg verdwenen en hij remt ook veel harder en beter. Hij lijkt ook steviger te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:19:

Ah ik zie het! Zal het z.s.m. aanpassen.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Kreeg net een telefoontje van de garage, ivm apk

moet een nieuwe band voorop, laat er gelijk 2 nieuwe opzetten (zitten nu ongelijke op). En de uitstoot op LPG is te hoog, daar moet hij even voor naar een garage 3 deuren verderop.

valt toch mee voor een 4 cilinder met 406.000 km op de kop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

gister het olie-peil van m'n compact weer eens gecheckt, ik heb inmiddels zo'n 5000km gereden sinds z'n grote beurt. Het lijkt erop dat hij echt totaal geen olie verbruikt. Dat samen met een verbruik dat inmiddels gemiddeld op 1:12,4 ligt is toch ook erg braaf voor een auto van 12 jaar met 127.000 op de teller (al is hij dus eigenlijk pas net ingereden :p )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Laat ze 't mengsel wel weer goed afstellen Catch, anders staat je stationair ws. te arm straks.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:33:
gister het olie-peil van m'n compact weer eens gecheckt, ik heb inmiddels zo'n 5000km gereden sinds z'n grote beurt. Het lijkt erop dat hij echt totaal geen olie verbruikt. Dat samen met een verbruik dat inmiddels gemiddeld op 1:12,4 ligt is toch ook erg braaf voor een auto van 12 jaar met 127.000 op de teller (al is hij dus eigenlijk pas net ingereden :p )
Mn 318i verbruikte ook maar heel weinig olie, denk iets van 1:15-20K (voor mij is dat heel weinig ja :P), die had 165K gelopen (volgens de teller).
Mn 02 daarintegen doet iets tussen de 1:1000 en 1:2000 geloof ik, beetje afhankelijk van hoeveel ik mn gas loslaat (klepseals zijn altijd verrot bij die blokken).
Best grappig trouwens, want die 318i had praktisch hetzelfde blok als die 02, maar dan met injectie en een iets andere kop.
Blijkbaar snapten ze toen wat beter hoe ze klepseals moesten maken :P
En de olie zal ook wel 100x beter geweest zijn.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

deepbass909 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:33:
Ik hoor dat vaker... bij Volvo's. BMW's, etc, dat ze bij anderhalve ton pas net ingereden zijn. Hoe lang gaat de gemiddelde bmw dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Ik denk dat een een beetje motorblok toch zeker 250k moet kunnen draaien zonder problemen. Probleem is dat de ophanging er vaak aan gaat na dit soort km standen.

De mijne heeft nu ~ 210k gelopen en loopt nog steeds perfect ! Kreeg van de lokale garage complimenten omdat ie nog steeds zo rustig en mooi rond draaide 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb 6 prachtige 7megapixel foto's getrokken van mijn fonkelend glanzende pas gewassen BMW, in het bos bij Breda.. en eenmaal geresized naar 800*600 blijft er een pixelbrij over... :{

Ik wil ze graag alle 6 online zetten (en dan ook in dit topic) maar dan ziet er er zo lelijk uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Met welk programma resize je dan? Een beetje programma kan dit zonder problemen doen.

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Idd, irfanview geeft bij mij nooit issues. (Naja, het is 6MP en niet 7, maar dat zal het verschil niet maken gok ik zo. :P )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Eh, een niet nader te noemen online resizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wimo. schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:53:
Ik denk dat een een beetje motorblok toch zeker 250k moet kunnen draaien zonder problemen. Probleem is dat de ophanging er vaak aan gaat na dit soort km standen.

De mijne heeft nu ~ 210k gelopen en loopt nog steeds perfect ! Kreeg van de lokale garage complimenten omdat ie nog steeds zo rustig en mooi rond draaide 8)7
Nou ja, eraan gaat... de dempers zullen op zijn, net als de rubbers, maar dat zijn absoluut geen onoverkoombare issues...
Lastiger (en een stuk duurder) zal het worden als je bak of diff serieuze slijtage gaat vertonen. En dan is er nog het interieur... Afhankelijk van het model zal dat toch ook wel serieuze slijtage gaan vertonen. Mijn E36 compact is niet echt heel fris meer (de bestuurdersstoel heeft wat kenmerkende slijtage plekken) en je krijgt natuurlijke kale plekken in het tapijt.
Maar technisch moet een BMW (elk beetje recent model) wel de 2,5 ton moeten kunnen halen zonder grote reparaties, en als hij netjes behandeld is en z'n beurten heeft gehad, dan is 3 à 4 ton ook makkelijk haalbaar.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bak en diff hoef je je ook niet al te druk om te maken, staan er zat op de sloop en op marktplaats voor weinig en zeker een diff zit dr binnen no-time onder.
Wiellagers/ophangrubbers ed, dat zijn dure dingen, gaan nog redelijk wat uren in zitten om ze te vervangen (niet allemaal natuurlijk).
Maar roest is veruit het ergste, want laswerk is gewoon duur (en met een reden, want het is kutwerk :P).
En die nieuwere auto's roesten ook gewoon, heb al meer dan 1x een E36 gezien met flink rotte wielranden/dorpels

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Roest ligt ook sterk aan hoe een auto onderhouden is... Mijn (nu bijna 12 jaar oude) E36 heeft alleen op de bodemplaat een beetje roest op de naden, maar niks serieus... Ik heb zelfs een behoorlijke lakschade in 1 van de achterste wielkasten (de lak is door steenslag op de omgevouwen rand over een lengte van zo'n 7 cm eraf geknapt) maar de onderliggende plaat is volledig roestvrij dankzij de goede antiroest behandeling van BMW. Ik moet deze plek echter nog wel een keer behandelen.

Slijtage aan de wiellagers is overigens iets waar iedere auto vroeg of laat me te maken zal krijgen en kost inderdaad veel door de arbeid maar is vaak nog wel de moeite waard (als de rest van de auto in een goede conditie is).

Ik weet wel dat de E36 Compact (en waarschijnlijk alle E36's aangezien die dezelfde voorwielophanging hebben) redelijk gevoelig is voor slijtage op de fusee-kogels. Ik heb een keer gehoord/gelezen dat die vaak na 80.000 km versleten kunnen zijn. Bij mij zijn ze inmiddels beide vervangen (rechts met zo'n 80.000, links met 120.000km) en dat was wel merkbaar in het stuurgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:51:
Ik heb 6 prachtige 7megapixel foto's getrokken van mijn fonkelend glanzende pas gewassen BMW, in het bos bij Breda.. en eenmaal geresized naar 800*600 blijft er een pixelbrij over... :{

Ik wil ze graag alle 6 online zetten (en dan ook in dit topic) maar dan ziet er er zo lelijk uit :(
Zoek eens op "Powertoys Image Resizer" in google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:17:
Roest ligt ook sterk aan hoe een auto onderhouden is... Mijn (nu bijna 12 jaar oude) E36 heeft alleen op de bodemplaat een beetje roest op de naden, maar niks serieus... Ik heb zelfs een behoorlijke lakschade in 1 van de achterste wielkasten (de lak is door steenslag op de omgevouwen rand over een lengte van zo'n 7 cm eraf geknapt) maar de onderliggende plaat is volledig roestvrij dankzij de goede antiroest behandeling van BMW. Ik moet deze plek echter nog wel een keer behandelen.
Tuurlijk hangt het ook af van hoe dr met de auto omgegaan is (een 30 jaar oude auto vinden die knoerhard is zonder dat dr aan gelast is is ook prima mogelijk).
Maar dr wordt volgenns mij wel eens gedacht dat nieuwere auto's niet meer roesten en dat is dus wel onzin :P
Slijtage aan de wiellagers is overigens iets waar iedere auto vroeg of laat me te maken zal krijgen en kost inderdaad veel door de arbeid maar is vaak nog wel de moeite waard (als de rest van de auto in een goede conditie is).
Tuurlijk, maar dat geld voor al het onderhoud, als je auto het nog goed doet en het nog enigszins waard is om dr geld in te stoppen, waarom niet ?
Je weet ondertussen wel wat je dr aan hebt.

Dat is trouwens ook de reden dat die e30 weg ging, hij was toch gaar en toen ik het blok gemold had was de druppel.
Evengoed ga ik dr volgend jaar wel weer 1 zoeken denk ik, een belastingvrije 320i op lpg als dagelijks vervoer.
En de 02 dr naast als circuitauto/ragauto/boodschappenauto.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Op een gegeven moment wordt het natuurlijk ook een op één stapeling van kleine dingetjes. In de eerste 3 maanden dat ik mijn compact had, heb ik ook relatief veel kosten gehad (ik ging ruim over de €1000 heen door 2 nieuwe banden, een uitlaat, fusee kogel, veer, grote beurt, etc), en gezien de prijs die ik ervoor betaald heb, was dat in verhouding ook dus best wel veel, maar sinds de grote beurt heb ik als enige kosten alleen nog maar benzine, verzekering en wegenbelasting gehad.
Ik heb in die 3 maanden waarschijnlijk veel kleine dingetjes weggewerkt, die misschien al meer dan een jaar speelde.
Opvallend is bijvoorbeeld ook, dat in een half jaar tijd het verbruik is gedaald van 1:10 naar 1:12,3, dat is bijna 25% zuiniger. Vooral sinds z'n grote beurt is hij duidelijk zuiniger gaan rijden.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik erg zuinig ben op mijn auto en ik toch wel 1 keer per 2 weken olie, water en andere vloeistoffen peil, nooit goedkope benzine tank (zo goed als altijd BP Ultimate), er al een keer injectorreiniger in heb gegooit en meer van dat soort dingetjes. Zoals m'n auto nu rijdt, durf ik zonder problemen een lange rit ermee te maken en verwacht ik absoluut niet dat hij me zal laten staan, ondanks z'n 12 jaar.

Helaas is roest iets wat niet helemaal in je eigen macht ligt... Het kan ook van binnenuit komen (al is dat bij een BMW/Audi/MB niet direct voor de hand liggend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ach, met mn 21 jaar oude E30 met wat gaten in de bodem was ik ook zonder te twijfelen ergens naar verweggistan gegaan.
Wel met wat gereedschap bij me, maar verder niks bijzonders.
Met die 02 zou ik het op die moment niet doen, om 3 simpele redenen:
-Mn achterveergeleiding zit met parkers vast omdat het lasdraad op was
-Mn schokdempers voor zijn compleet af en de veren zijn ook niet bepaald 100% meer.
-Hij zuipt...

Tegen de tijd dat dat gemaakt is (de 1e 2 puntjes binnen een week als t goed is, dat verbruik zodra dr gas in ligt) ga ik dr gerust verre reizen mee maken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
mn auto geeft nu net het oranje blokje aan en inspectie.
Zal wel even de dealert bellen voor een afspraak - volgens mij is dit de vloeistoffen beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies... Het blijven wat oudere auto's...

Ben nu ook allerlei rotzooi van vorige eigenaren aan het oplossen...
Daarnaast natuurlijk de standaard dingen als remblokken + schijven, schokbrekers, veren, banden, koppeling... Loopt allemaal aardig in de papieren, maar dan ben je er voorlopig ook vanaf...

Roest is ernstiger... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Mja, na mijn auto wat beter geïnspecteerd te hebben zijn we er achter gekomen dat er toch wel wat meer werk aan zit dan gedacht. Er zit een gaatje in de bodem op het krikpunt en er zit een gat in de achterste wielkast bij het ophangpunt van de schokdempers. Verder zit er een scheurtje in een van de stuurhuisrubbers en moeten de achterste draagarmrubbers vervangen worden.. Voor de laatste twee puntjes zijn de onderdelen al besteld en de gaten moeten binnenkort ook maar eens gelast gaan worden.. Maar hij rijdt wel fijn :Y)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn oliemelding is weg. Een litertje verse Castrol deed de truuk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:55:
[...]

Mja, na mijn auto wat beter geïnspecteerd te hebben zijn we er achter gekomen dat er toch wel wat meer werk aan zit dan gedacht. Er zit een gaatje in de bodem op het krikpunt en er zit een gat in de achterste wielkast bij het ophangpunt van de schokdempers. Verder zit er een scheurtje in een van de stuurhuisrubbers en moeten de achterste draagarmrubbers vervangen worden.. Voor de laatste twee puntjes zijn de onderdelen al besteld en de gaten moeten binnenkort ook maar eens gelast gaan worden.. Maar hij rijdt wel fijn :Y)
Hoe oud is hij eigenlijk? Ik gok aan de hand van het kenteken (ben te lui om bij de RDW te gaan kijken) dat hij uit begin 1990 is. En hoeveel km's staan er op de klok?

Gare rubbers is niet echt schokkend. Als je naar programma's als Wheeler-dealers kijkt, dan is dat eigenlijk wel een standaard punt waar vrijwel altijd winst te halen is.
Gaten in het plaatwerk is iets minder prettig, maar nog steeds goed te repareren.

Heeft er iemand eigenlijk ervaring met het plaatsen van een anti-rol stang? Mijn Compact heeft voor wel een anti-rol stang, maar achter niet. Ik weet uit onderhoudsdocumentatie dat hij achter ook een anti-rol stang kan hebben (waarschijnlijk als er een zwaarder blok in ligt). Nu vind ik hem best wel hellen in bochten en wil de wegligging wat verbeteren, zonder hem te verlagen. Ook de dempers ga ik voorlopig nog niet vervangen (m'n ritjes in België maakte mij wel duidelijk dat de dempers nog hard zijn).
Ik wil dus kijken of ik een anti-rol stang op de kop kan tikken en die op de achter-as monteren. Maar moet dan bijvoorbeeld de voorste vervangen worden voor een stugger exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gister de 518i opgehaald. 2 nieuwe bandjes + uitlijnen + lampje + apk was 360 eu, viel nog mee opzicht.

Het uitlijnen heeft veel tijd gekost, de spoortstangen hebben ze los moeten branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Leuk programma op dit moment op Discovery Channel, over het productieproces van de E63 :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
deepbass909 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:14:
[...]

Hoe oud is hij eigenlijk? Ik gok aan de hand van het kenteken (ben te lui om bij de RDW te gaan kijken) dat hij uit begin 1990 is. En hoeveel km's staan er op de klok?

Gare rubbers is niet echt schokkend. Als je naar programma's als Wheeler-dealers kijkt, dan is dat eigenlijk wel een standaard punt waar vrijwel altijd winst te halen is.
Gaten in het plaatwerk is iets minder prettig, maar nog steeds goed te repareren.

Heeft er iemand eigenlijk ervaring met het plaatsen van een anti-rol stang? Mijn Compact heeft voor wel een anti-rol stang, maar achter niet. Ik weet uit onderhoudsdocumentatie dat hij achter ook een anti-rol stang kan hebben (waarschijnlijk als er een zwaarder blok in ligt). Nu vind ik hem best wel hellen in bochten en wil de wegligging wat verbeteren, zonder hem te verlagen. Ook de dempers ga ik voorlopig nog niet vervangen (m'n ritjes in België maakte mij wel duidelijk dat de dempers nog hard zijn).
Ik wil dus kijken of ik een anti-rol stang op de kop kan tikken en die op de achter-as monteren. Maar moet dan bijvoorbeeld de voorste vervangen worden voor een stugger exemplaar?
Hij is van begin 89.. Het zijn opzich ook niet echt schokkende dingen, ik bedoel het ding loopt hard richting de 20 jaar, maar het moet allemaal wel even gebeuren.. Gelukkig ken ik genoeg mensen die behoorlijk bekwaam met lasapparaten om kunnen gaan :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:14:
Je moet dr een beetje mee opletten wat voor dikte je pakt.
Als je dr achter een stabilisatorstang op zet schuift ie nl eerder dan dat ie helt en krijg je wat meer last van overstuur.
Voor een te dikke/stugge en je krijgt wat eerder last van onderstuur (en je kunt dit effect krijgen).

Zit dr niet standaard een stabi stang achter op een 323ti compact ?
Kun je ff proberen uit te vogelen hoe dik en lang die is en dan op de sloop een vergelijkbare zoeken.
Trek er desnoods gewoon 1 van een 325 e30 af, dikke kans dat ie gewoon past.
Je merkt het overigens behoorlijk aan het overhellen, mn 02 moeten ze binnenkort ook nog op, samen met de veren die eerst komen :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:07:
[...]

Je moet dr een beetje mee opletten wat voor dikte je pakt.
Als je dr achter een stabilisatorstang op zet schuift ie nl eerder dan dat ie helt en krijg je wat meer last van overstuur.
Voor een te dikke/stugge en je krijgt wat eerder last van onderstuur (en je kunt dit effect krijgen).

Zit dr niet standaard een stabi stang achter op een 323ti compact ?
Kun je ff proberen uit te vogelen hoe dik en lang die is en dan op de sloop een vergelijkbare zoeken.
Trek er desnoods gewoon 1 van een 325 e30 af, dikke kans dat ie gewoon past.
Je merkt het overigens behoorlijk aan het overhellen, mn 02 moeten ze binnenkort ook nog op, samen met de veren die eerst komen :)
Ik heb op eBay een 2-tal stangen gevonden, 1 van 14mm en 1 van 16mm.
Realoem.com geeft aan dat er een 16mm stabilisatiestang op kan zitten (dezelfde die ook de E35 325ti heeft). Die van 16mm kan ik krijgen voor €25 (+ €10,- verzendingskosten).
Pootjelichten ben ik niet bang voor. Dat is eerder het gevolg van een te-slappe stang achter en een in verhoudening te stijve voor. Een stabilisatiestang achter zou bij mij dit dus eerder voorkomen dan veroorzaken. Ook het eerder uitbreken zal wel meevallen. Door het overhellen hebben de binnenste wielen in extreme gevallen nauwelijke nog druk op de weg, en daarmee ook niet echt veel grip meer. Extra stabilisatie zorgt er juist voor dat ook de binnenste wielen nog goed contact blijven houden.
Het nadeel is alleen dat de ophanging achter stijver wordt bij ongelijke invering tussen links en rechts en dat het rijcomfort rechtdoor en bij lage snelheid dus achteruit gaat.
Maar aangezien ik wel van sportief hou en het gedrag in bochten eigenlijk belangrijker vind, is die afname in comfort dus ondergeschikt...

Trouwens, een E30 stang gaat niet passen. Ondanks dat de ophanging gelijk is, zitten er bij de Compact een aantal dingen in de weg voor de E30 stang (o.a. het reservewiel dat onder de auto hangt, ipv in de kofferbak ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
reuzekind schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:34:
Leuk programma op dit moment op Discovery Channel, over het productieproces van de E63 :)
die is er al zooooooo vaak op geweest joh ;)

het is wel een leuk programma om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:45:
[...]
Ik heb op eBay een 2-tal stangen gevonden, 1 van 14mm en 1 van 16mm.
Realoem.com geeft aan dat er een 16mm stabilisatiestang op kan zitten (dezelfde die ook de E35 325ti heeft). Die van 16mm kan ik krijgen voor €25 (+ €10,- verzendingskosten).
Die van 16mm merk je al behoorlijk denk ik, het verschil tussen geen stabi en wel een stabi is behoorlijk (heb het gemerkt in die 02 daarboven toen er eventjes geen onder zat).
Pootjelichten ben ik niet bang voor. Dat is eerder het gevolg van een te-slappe stang achter en een in verhoudening te stijve voor. Een stabilisatiestang achter zou bij mij dit dus eerder voorkomen dan veroorzaken.
Weet ik, maar mocht je dus ooit een stijvere voor pakken dan kan dat het resultaat zijn :P
Ook het eerder uitbreken zal wel meevallen. Door het overhellen hebben de binnenste wielen in extreme gevallen nauwelijke nog druk op de weg, en daarmee ook niet echt veel grip meer. Extra stabilisatie zorgt er juist voor dat ook de binnenste wielen nog goed contact blijven houden.
Tot op zekere hoogte ja, alleen je hebt wel wat minder marge dan bij een auto die wat soepeler staat, dat bedoelde ik eigenlijk met het "meer last van overstuur"
Je kunt harder, maar als je dr overheen gaat doet ie wel gemeen.
Het nadeel is alleen dat de ophanging achter stijver wordt bij ongelijke invering tussen links en rechts en dat het rijcomfort rechtdoor en bij lage snelheid dus achteruit gaat.
Maar aangezien ik wel van sportief hou en het gedrag in bochten eigenlijk belangrijker vind, is die afname in comfort dus ondergeschikt...
Ach, ik vind niet overhellen een comfortabele manier van rijden, dus ik heb het ook liever wat stugger.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik snap eigenlijk niet waarom ze b.v. in d 30 cabrios niet standaard een veerpootbrug hebben gemonteerd. Het verbeterd de rijervaring zo enorm. Achter hoeft van mijn niet, maar voor is eigenlijk een must. De auto voelt twee keer zo zwaar wanneer hij er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:18:
[...]

Die van 16mm merk je al behoorlijk denk ik, het verschil tussen geen stabi en wel een stabi is behoorlijk (heb het gemerkt in die 02 daarboven toen er eventjes geen onder zat).

[...]

Weet ik, maar mocht je dus ooit een stijvere voor pakken dan kan dat het resultaat zijn :P

[...]

Tot op zekere hoogte ja, alleen je hebt wel wat minder marge dan bij een auto die wat soepeler staat, dat bedoelde ik eigenlijk met het "meer last van overstuur"
Je kunt harder, maar als je dr overheen gaat doet ie wel gemeen.

[...]

Ach, ik vind niet overhellen een comfortabele manier van rijden, dus ik heb het ook liever wat stugger.
Ik bedoelde met het inleveren van comfort, dat een auto met stabilisatiestand iets minder goed overweg kan een hobbelige weg, waarbij links en rechts totaal verschillende bewegingen maken. De stang werkt dan in feite als een extra (torsie-)veer, wat de ophanging dus stugger maakt. Maar aangezien ik vrijwel alleen over mooi vlak asfalt rij, zal dat niet echt uitmaken.

Ik heb gister onder m'n auto gelegen om te kijken hoeveel werk het gaat worden om er 1 te monteren, en dat lijkt heel erg mee te vallen. Alle ogen en bouten zijn aanwezig (2 bouten op de carrosserie en 2 ogen op de armen van de achterwielophangingen), alleen moet m'n einddemper waarschijnlijk wel los... Maar ook dat niet onoverkoombaar.
Het enige echte punt is alleen of die stabi-stang die ik op eBay heb gevonden helemaal compleet is, of dat het alleen de stang is en alle montage delen er nog bijgehaald moeten worden... maar dat moet met een mailte wel uit te vinden zijn.
Overigens lijkt het op de foto dat hij compleet is op wat moeren en bouten na, waarmee hij aan de auto vast komt te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 20-07-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 08:57:
[...]

Ik bedoelde met het inleveren van comfort, dat een auto met stabilisatiestand iets minder goed overweg kan een hobbelige weg, waarbij links en rechts totaal verschillende bewegingen maken. De stang werkt dan in feite als een extra (torsie-)veer, wat de ophanging dus stugger maakt. Maar aangezien ik vrijwel alleen over mooi vlak asfalt rij, zal dat niet echt uitmaken.
Snapte wat je bedoelde ja, maar dat kleine beetje weegt ruimschoots op tegen het minder overhellen (zeker aangezien ik de pest heb aan overhellen, in dat opzicht zijn auto's klotedingen tov motoren :P)
Uiteindelijk vind ik het dan juist comfortabeler rijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb hem net besteld via de veiling (scheelt toch weer €10) en de veilig loopt dit weekend af, maar hij staat er al veel langer dan deze veilig tot nu toe loopt. Hopelijk heb ik hem dan in de loop van de volgende week in huis en kan ik in het weekend lekker sleutelen :D en daarna een beetje spelen op klaverbladen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Klaverbladen ?
Een nat parkeerterrein, ruime natte bochten met uitloop en zandpaden (bij gebrek aan vermogen) zijn veel leuker :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

4x2 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:03:
Klaverbladen ?
Een nat parkeerterrein, ruime natte bochten met uitloop en zandpaden (bij gebrek aan vermogen) zijn veel leuker :P
Vooral die ruime natte bochten, het is de laatste tijd alleen maar kutweer in nederland, maar ik maal er niet om zolang ik in de auto zit, hij glijd/zeilt heerlijk door de bochten :P

Weet trouwens iemand wat een setje 225 banden rondom zou moeten kosten voor een 5 serie met 15inch velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

225/15? Bizar :|

Maar ik zou zeggen; kijk eens op autobandenmarkt naar 225/60/15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:03:
Klaverbladen ?
Overhellen doet hij vooral bij 100km/u in redelijk scherpe bochten. Natte parkeerterreinen en zandpaden zijn leuk om te spelen, maar daar zal ik het positieve effect van een stabilisatiestang echt niet merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:33:
[...]

Vooral die ruime natte bochten, het is de laatste tijd alleen maar kutweer in nederland, maar ik maal er niet om zolang ik in de auto zit, hij glijd/zeilt heerlijk door de bochten :P

Weet trouwens iemand wat een setje 225 banden rondom zou moeten kosten voor een 5 serie met 15inch velgen?
Net nieuwe schoentjes gekocht voor mijn 5 (225/55/16 (zeker dat die van jou 15 is?) Michelin Primacy HP). Rond de 850 Eurokes kwijt. Als mijn vrouwke dát aan schoenen zou geven, was het ambras (nu, als ze er dan ook 60k km mee zou doen...)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De Michelin Primacy HP's heb ik er ook onder liggen in die maat (nu alleen voor, volgend jaar rondom). Ik vind ze erg goed bevallen. Ze hebben erg veel grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vandaag eindelijk het bericht gekregen dat de Mov'it remmen voor de Z4 en de remonderdelen voor de E39 Touring er zijn. Maandag worden ze geleverd. Als de remmen er zijn kan er eindelijk echt aan mijn auto gewerkt worden. De remmen voor de Touring komen net op tijd om de wagen in goede condititie te brengen voor mijn vakantie. We gaan naar Duitsland en dan wil ik wel goede remmerij hebben. Een keer goed remmen van 250 naar 140km/h resulteert nu in rokende wielkasten en zware fading van de remmen.

Samen met de remmen (remblokken, remschijven, stalen gevlochten remleidingen, remvloeistof) komen er Koni FSD-schokdempers en M5-stabilisatorstangen onder de Touring en worden de rubbers nagekeken en zonodig vervangen. Daarna gaat ie naar Ekris voor een algehele checkup. Onder andere de airco moet nagekeken worden want die doet het niet meer sinds twee weken. Daarna hoop ik een fris rijdende auto te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:33:
[...]

125 ex voor vredesteins bij mijn garage. Heb uiteindelijk toch 205 genomen omdat ik met 225 toch wel last had van spoorvorming op slechte wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Femme schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:38:
Ik heb vandaag eindelijk het bericht gekregen dat de Mov'it remmen voor de Z4 en de remonderdelen voor de E39 Touring er zijn. Maandag worden ze geleverd. Als de remmen er zijn kan er eindelijk echt aan mijn auto gewerkt worden. De remmen voor de Touring komen net op tijd om de wagen in goede condititie te brengen voor mijn vakantie. We gaan naar Duitsland en dan wil ik wel goede remmerij hebben. Een keer goed remmen van 250 naar 140km/h resulteert nu in rokende wielkasten en zware fading van de remmen.

Samen met de remmen (remblokken, remschijven, stalen gevlochten remleidingen, remvloeistof) komen er Koni FSD-schokdempers en M5-stabilisatorstangen onder de Touring en worden de rubbers nagekeken en zonodig vervangen. Daarna gaat ie naar Ekris voor een algehele checkup. Onder andere de airco moet nagekeken worden want die doet het niet meer sinds twee weken. Daarna hoop ik een fris rijdende auto te hebben.
Wat een luxeproblemen heb jij toch :P

Ik moet al kromliggen voor een paar nieuwe remmen :'(

Ik ga ook maar eens een website beginnen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Bmw 118d besteld met M-pakket, Xenon, etc.
Met de 17" velgen. Alpin Weiss.
Leasewagen.

Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://pic.autoscout24.de/images-big/0/8/0/98182080_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pic.autoscout24.de/images-big/0/8/0/98182080_4.jpg

Tijdje getwijfeld over de kleur, maar bij Ekris Arnhem een 3drs M-pakket (die heeft 18") gezien in wit en toen wist ik het zeker. Nu nog 3 maanden geduld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geinig karretje. Toch vind ik het 'oude straatbeeld' nog steeds het prettigst met de E38 en E39 als uitschieter (naast de onverslaanbare 635CSI natuurlijk :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Wekkel schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:01:
Geinig karretje. Toch vind ik het 'oude straatbeeld' nog steeds het prettigst met de E38 en E39 als uitschieter (naast de onverslaanbare 635CSI natuurlijk :9 ).
Oh alsjeblieft hou op.

Ik zou een moord doen voor een M635CSI :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij het maar nog een stapje ouder:

Afbeeldingslocatie: http://www.thhe.dk/BMW_M5_E34-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thhe.dk/BMW_M5_E34-01.jpg

Hier word ik stil van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hij is idd erg mooi.. zal wel buiten bereik blijven. Vind er maar eens eentje in goede staat. Heb er nu een, maar dat is een gewone 520. Geen M. :P

Misschien moet iemand me opgeven voor DGB :P Dan kunnen ze hem zwart overspuiten, een M-bodykit geven en leren bekleding 8)

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-07-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Goeie keus die Alpine Weiss 1 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Gek genoeg kom ik nu boven de 1:9 (9,3) na mijn verse litertje Castrol erbij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:40:
Hij is idd erg mooi.. zal wel buiten bereik blijven. Vind er maar eens eentje in goede staat. Heb er nu een, maar dat is een gewone 520. Geen M. :P

Misschien moet iemand me opgeven voor DGB :P Dan kunnen ze hem zwart overspuiten, een M-bodykit geven en leren bekleding 8)
Waarna ze de deuren opsnijden, plexiglas in de deuren, met blinkend neon erin. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:52:
[...]

Waarna ze de deuren opsnijden, plexiglas in de deuren, met blinkend neon erin. 8-)
Hehe, ik zou gillend gek worden. Mag je niet aangeven wat verboden is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:50

-Sander-

///M Powerrrrrr

Supergeil in het wit!!
Gefeliciteerd, wit is weer helemaal hip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:38:

Damn... ik wou dat ik kon testen of mijn remmen het zouden houden bij 250 terug naar 140... helaas kom ik niet verder dan 180...
Hoeveel heeft jou touring nu gereden dat je al je rubbers na laat kijken? Mijn 3-serie is 12 jaar oud en rijdt nog met de originele rubbers die nog gewoon in goede conditie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:58:
[...]
Damn... ik wou dat ik kon testen of mijn remmen het zouden houden bij 250 terug naar 140... helaas kom ik niet verder dan 180...
Probeer 10x van 180 naar 60 te remmen, denk dat ie het dan niet meer doet en flink stinkt :P

Ik heb sinds vandaag werkende schokdempers in de voorkant van mn 02.
Was even vergeten hoe dat ook alweer voelde, maar mijn god wat een verschil (en dan zijn het maar originele boge dingen geloof ik, maar de oude kon je met 1 vinger op een neer bewegen :P).
Donderdag/vrijdag hopelijk mn veren binnen dat ie omlaag kan, aanstaande maandag even zien dat ik m door de apk gefrommeld krijg (die verloopt nl op het moment dat ik ergens in het halfverre oosten zit).
En het ding even een egaal kleurtje geven als ie apk heeft (kunnen ze daar 100% zeker niet over gaan zeuren, al is het volgens mij geen afkeur)

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 21-07-2007 19:04 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een witte leasewagen? Gaat je leasemij daarmee akkoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Wit is mode :+ leasemaatschappijen doen meestal niet zo moeilijk over kleur...

[ Voor 69% gewijzigd door Vandread op 21-07-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je na je leasetermijn de wagen overneemt nee. Maar anders ..

Dat het hip is, is net het punt. Hip is een tijdelijk iets. En de auto moet over 2 of 3 jaar ook nog verkoopbaar zijn voor een nette prijs. Met een witte blijf je zitten.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ach een rode was ook geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:56:
Een witte leasewagen? Gaat je leasemij daarmee akkoord??
Ja, ik had zelfs met ze gebeld, wit was geen probleem. Hij zei nog 5 jaar geleden was het anders, maar tegenwoordig was het geen probleem.Ook geen hogere calculatie oid, gewoon gelijk aan bv een zwarte unilak. (INGLease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

vandaag bij de BMW dealer geweest om naar het "gebrom" uit de achterbank te kijken.

blijkt een kapotte wiellager te zijn :( wordt weer een leuke rekening.

gelukkig kan ik me schokdempers (rondom) door een vriend laten vervangen, want onderdelen zijn goedkoop te krijgen, maar arbeidsloon is killing!
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:12:
Niet als je na je leasetermijn de wagen overneemt nee. Maar anders ..

Dat het hip is, is net het punt. Hip is een tijdelijk iets. En de auto moet over 2 of 3 jaar ook nog verkoopbaar zijn voor een nette prijs. Met een witte blijf je zitten.
ach, als ie een beetje knap wordt onderhouden, wil ik m best hebben hoor over 4 jaar.
tis een knappe auto en zeker in de gemelde uitvoering moet ie wel verkoopbaar zijn

als het een saaie standaard uitvoering was geweest had je m aan de straatstenen niet kwijtgeraakt.

[ Voor 51% gewijzigd door Naboo op 21-07-2007 22:15 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

...

[ Voor 99% gewijzigd door Naboo op 21-07-2007 22:15 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:03:
[...]

Probeer 10x van 180 naar 60 te remmen, denk dat ie het dan niet meer doet en flink stinkt :P

Ik heb sinds vandaag werkende schokdempers in de voorkant van mn 02.
Was even vergeten hoe dat ook alweer voelde, maar mijn god wat een verschil (en dan zijn het maar originele boge dingen geloof ik, maar de oude kon je met 1 vinger op een neer bewegen :P).
Donderdag/vrijdag hopelijk mn veren binnen dat ie omlaag kan, aanstaande maandag even zien dat ik m door de apk gefrommeld krijg (die verloopt nl op het moment dat ik ergens in het halfverre oosten zit).
En het ding even een egaal kleurtje geven als ie apk heeft (kunnen ze daar 100% zeker niet over gaan zeuren, al is het volgens mij geen afkeur)
Kleur van je auto zal ze echt een worst wezen, als er maar geen zware roest zit op belangrijke plaatsen.

Vandaag eindelijk m'n auto maar weer eens gewassen en in de wax gezet... Ondanks dat hij er elke keer weer geweldig uitziet na zo'n beurt, is het ook wel een beetje pijnlijk... Elke keer als ik hem namelijk was, ontdek ik weer nieuwe krasjes en steenslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:08:
[...]

Kleur van je auto zal ze echt een worst wezen, als er maar geen zware roest zit op belangrijke plaatsen.
Bedoelde eerder dat ie een volledig andere kleur zou krijgen :p
En welke roest ?
Wielrand, maar dat is maar 20% ofzo, dorpel nog geen 10% geloof ik, rechtervoorschem goed verrot, maar dat is geen dragend deel en kan dr niet af vallen, front is hard waar het moet, veerschotel RA boven is een nieuwe in gelast, draagarmen en veerschotel RA onder zijn echt niet gelast O-) en verder zal het wel.
Alleen nog ff een olielekkage verhelpen, een toeterknopje maken, ff kijken of dr in de remlichten ook reflectors zitten (want die vd achterlichten zijn dr uit gedonderd :P) en de lampjes nalopen.
En dan zal het wel, enige wat ff afwachten is zijn de remmen, volgens mij trekt ie niet verder.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kijk uit met roest... Ook al is het geen dragend deel, sommige keurmeesters zullen hem er toch op afkeuren... Een andere kleur is verder geen probleem (anders zouden al die sjonnies met hun gepimpte auto's ook problemen hebben...)
Geen volledige verlichting is wel direct een afkeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:58:
[...]

Damn... ik wou dat ik kon testen of mijn remmen het zouden houden bij 250 terug naar 140... helaas kom ik niet verder dan 180... Hoeveel heeft jou touring nu gereden dat je al je rubbers na laat kijken? Mijn 3-serie is 12 jaar oud en rijdt nog met de originele rubbers die nog gewoon in goede conditie zijn...
De auto heeft 124.000 kilometer gereden en is in oktober negen jaar oud. Hij is dus al vrij oud hoewel de kilometerstand meevalt. Uiterlijk kan hij nog wel mee na ik 'm vorig jaar heb laten faceliften. Vooral de xenonlichten met angel eyes maken veel verschil, evenals de stootlijsten in carrosseriekleur. Ik wil hem nu alleen technisch nog bijhouden en ervoor zorgen dat hij weer wat strakker rijdt. Met de Koni FSD-dempers en de stijvere stabilisatorstangen van de M5 zal hij zowel comfortabeler als sportiever worden. De rijhoogte wil ik achter ook een centimeter hoger hebben omdat hij nu gewoon te laag is hij nogal stuiterig is op korte oneffenheden. Dit is een kwestie van het afstellen van de automatische niveauregeling. Ik merk dat hij veel beter rijdt als de auto zwaar beladen is geweest en er meer lucht in de luchtvering is gepompt.

Bij het passeren van drempels komt er regelmatig een luidruchtig kraakgeluid uit de achterwielophanging. Dit is mogelijk een rubber die niet meer goed is dus dat laat ik nakijken als de schokdempers en de remmen worden gemonteerd.

Ik heb verder nog een UUC EVO 3 short shift kit in bestelling waarmee ik hopelijk het schakelen wat strakker kan krijgen zoals bij een nieuwe auto. Ik wil ook de clutch delay valve laten verwijderen.

Vandaag heb ik nog nuttig gebruik kunnen maken van de afneembare trekhaak. Het rijden met een lege aanhangwagen is erg grappig omdat je eigenlijk weinig merkt van de aanwezigheid ervan. Het inhalen van caravans is was dan ook één van mijn favoriete bezigheden vandaag (ongelovelijk hoeveel toeristen erop de weg waren die niet harder dan 70km/h wilde rijden). Met vracht erin (een zitmaaier van circa 450km) was de aanhangwagen wel merkbaar aanwezig (beetje trekken en duwen op hobbels in de weg) maar het acceleratievermogen was nog steeds prima dankzij de 260 paardjes :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:45:
Kijk uit met roest... Ook al is het geen dragend deel, sommige keurmeesters zullen hem er toch op afkeuren...
Zal best zijn dat ze m dr op af willen keuren, maar als het voor de apk regels goed is dan is het gewoon goed en kun je gerust iemand vd rdw laten komen (wat je een gratis apk oplevert als je gelijk krijgt en anders moet je m gewoon betalen).
Maar sommigen worden meteen bang als ze roest zien en keuren m meteen af, terwijl anderen gewoon even meten en kijken waar het zit en dan zien dat het geen afkeur is (het ding is al voor een deel langsgelopen door een vriend van me die keurmeester is en die had een aantal punten gecontroleerd, wat geen probleem zou zijn, maar op zn werk is gewoon weinig tijd).
Geen volledige verlichting is wel direct een afkeur...
Zoals ik al zei: de verlichting werkt prima, alleen de reflectors vd achterlichten zijn dr uit gevallen, dus ik moet even kijken of dr in de remlichten ook reflectors zitten (volgens mij wel nl) en dan is dat geen probleem.
En anders plak ik wel 2 vierkante/rechthoekige reflectors achterop, das ook het punt niet.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07290/fotogot.jpg.xs.jpg

2 uit een serie van 6 van de foto's die ik vorige week in het bos heb gemaakt na een wasbeurt. Hij is 800*1200 dus hij is ook geschikt voor de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Net even wezen kijken voor een e36 316i uit 1995. Zag er op zich netjes uit. Bij de motor rond de koppakking zat wel wat olie en viezigheid maar ik zag niets naar beneden druppelen of een indicatie dat dit eerder gebeurd was. Daarnaast trok hij netjes regelmatig door tussen de 4000 en de 5000 toeren. Wat me verder opviel was dat er bij de krikdop in de dorpel een soort lasnaad zat... vroeg me af wat dat was. Niet naar gevraagd ... misschien niet zo slim. Verder reed ie lekker, schakelde soepel en was ie heerlijk stil! Nog even nadenken of ik em koop.

edit:
En het airbag lampje brandde... dat is ook vervelend, helemaal als je het wilt laten resetten: kost aardig wat.

offtopic:
Voor de post hieronder:
[code]http://xs117.xs.to/xs117/07290/fotogot.jpg[/code]
geeft bij mij het hele ding weer.

[ Voor 19% gewijzigd door woutur op 22-07-2007 16:48 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:59:
[afbeelding]

2 uit een serie van 6 van de foto's die ik vorige week in het bos heb gemaakt na een wasbeurt. Hij is 800*1200 dus hij is ook geschikt voor de startpost ;)
Ja, da's leuk, maar hoe krijg ik die vage php meuk fatsoenlijk in de TS? Kan alleen jouw link kopiëren en dan krijg ik een thumb.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

GaMeOvEr schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:37:
[...]

Ja, da's leuk, maar hoe krijg ik die vage php meuk fatsoenlijk in de TS? Kan alleen jouw link kopiëren en dan krijg ik een thumb.
Er werd mij altijd gezegd om thumbs te posten om het topic niet te verneuken. Sorry hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ja, maar in de TS mag toch wel een full-size. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

woutur schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:29:
Net even wezen kijken voor een e36 316i uit 1995. Zag er op zich netjes uit. Bij de motor rond de koppakking zat wel wat olie en viezigheid maar ik zag niets naar beneden druppelen of een indicatie dat dit eerder gebeurd was. Daarnaast trok hij netjes regelmatig door tussen de 4000 en de 5000 toeren. Wat me verder opviel was dat er bij de krikdop in de dorpel een soort lasnaad zat... vroeg me af wat dat was. Niet naar gevraagd ... misschien niet zo slim. Verder reed ie lekker, schakelde soepel en was ie heerlijk stil! Nog even nadenken of ik em koop.

edit:
En het airbag lampje brandde... dat is ook vervelend, helemaal als je het wilt laten resetten: kost aardig wat.

offtopic:
Voor de post hieronder:
[code]http://xs117.xs.to/xs117/07290/fotogot.jpg[/code]
geeft bij mij het hele ding weer.
Ik heb m'n airbag moeten laten resetten niet zo lang geleden, dat kostte me €33,-, dus valt reuze mee. Is de accu leeg of afgekoppeld geweest?

Die lasnaad, waar zit die precies? Kan je er misschien een foto van posten?

Dat het blok vettig is, is volkomen normaal. Elke motor, hoe goed ook, zweet. Zolang hij geen olie lekt en er nat uitziet, is er absoluut geen reden tot bezorgdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Motorblok was verder gortdroog en zeker niet schoongespoten of iets dergelijks. Ik heb al toegezegd dat ik het beestje ga kopen: morgen haal ik em op. Dan zal ik zelf nog even lekker moeten klooien met een paar dingetjes, maar daar hou ik van! Hij heeft nog niet superveel kilometers gelopen (162k) dus ik ga er vanuit dat ik er nog jaren plezier van heb!

Die naad zat in de buurt van dat dopje waar je je krik inschuift. Maar volgens mij is dat een plastic ding dus ik zal er nog eens goed naar kijken. Fijne van een auto ver weg kopen is wel dat ik em meteen 150 km mag terugrijden :) Kijk er nu al naar uit. Als ie thuis is zal ik er een mooi fotootje van schieten.

Edit:
P.s. wat voor olie duwen jullie in een m43 motorblok? Ik dacht zelf aan 5w40 half synthetisch, ik zal de toekomstig vorig eigenaar ook nog even vragen wat hij er ingooide.

[ Voor 11% gewijzigd door woutur op 22-07-2007 22:49 . Reden: toevoeging vraag ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Leuke e34 foto, maar die vrouw erbij is zeker extra :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Heu? Idd, nou staat hij er normaal. Ik zal wel weer scheel gekeken hebben. :P
Wekkel schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:42:
Leuke e34 foto, maar die vrouw erbij is zeker extra :?
Dat was destijds een poolse optie ja. Tegenwoordig zijn die echter niet meer zo vaak in aanschouwelijke toestand te vinden (dik geworden, vale huid, lui) dus deze zal wel goed onderhouden zijn, dat zie je zo.

[ Voor 44% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-07-2007 23:13 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

:')

Dat is mijn vriendin, die even onoplettend rondkeek terwijl ik foto's schoot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jeej, ik heb de eBay-veiling gewonnen voor de stabilisatorstang (wat een verrassing toch :P) Alleen ontdekte ik gister dat het bedrijfje eigenlijk alleen in Duitsland en Oostenrijk verstuurd (terwijl ze vlak bij Köln zitten, dus eigenlijk relatief dicht bij Nederland...) Nog maar even de e-mail correspondentie daarover afwachten.
Gister ook eindelijk maar eens de 2de stikker op m'n auto vervangen, en dat bleek niets te vroeg. Achter 1 van de beschadigingen was namelijk roest aan het vormen... Dus de boel goed schoongemaakt en van een laagje celluloselak voorzien in ongeveer de goede kleur (kleur boeide eigenlijk niet, omdat het helemaal achter de stikker verdwenen is).
Samen met een goede poetsbeurt van afgelopen zaterdag ziet hij er nu weer top uit. Alleen die k.u.t. katten die op m'n motorkap liggen... die veroorzaken krassen... :( En natuurlijk had ik binnen 2 uur na het wassen al de eerste vogelpoep op de motorkap... weken wordt hij ontzien, maar zodra hij weer helemaal schoon is gaan de bommen los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Yup, heb ik ook altijd, is het een tijdje acceptabel weer, druk aan het poetsen, dezelfde nacht krijg je dan zo'n sahara-zand regen. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wij hebben (met 14 mensen) ook 8 katten. Blijkbaar ligt er niets lekkerder dan een zwarte softtop :(
Ik kan mijn dak elke dag opnieuw van kattenharen ontdoen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha dan zou ik echt eens 'n CD'tje branden met het geluid van 'n agressieve hond erop, en met je afstandbediening eens keihard inschakelen :+

Mijn motorkap zat vanochtend ook weer onder de kattepootjes :(

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tja, zwarte auto, dus die motorkap krijgt overdag sowieso een aangenaam temperatuurtje... en als de motor nog warm is, blijft dat ook wel een tijdje zo...

Maar goed, de regen van gister gaf wel mooi het bewijs dat de was-laag weer in orde is. Het water liep met mooie druppels van de auto, zonder strepen of vlekken. En als ik niet te dichtbij kom, zie je van de steenslag en krasjes niks en lijkt de lak als nieuw :)

Hmm, de stabilisator kan mijn kant opkomen, dat is geen probleem (verzendskosten zijn alleen wel €20..., wat bijna gelijk aan de prijs van het ding is, maar goed, nog altijd goedkoper dan ik hem in Nederland heb kunnen vinden), maar ze zijn deze hele week gesloten ivm vakantie... Ik had gehoopt om hem dit weekend al te kunnen monteren, maar dat gaat dus niet lukken :(
Nou ja, maar wat langer wachten dan maar... Ik denk dat ik de onderdelen dan ook nog even onderhanden ga nemen wat betreft roestpreventie, dus goed schoonmaken en een harde laklaag erop.

[ Voor 40% gewijzigd door deepbass909 op 23-07-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bwurp, afgekeurd :|

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
...waarop? Toch de roest?

[ Voor 42% gewijzigd door Grrrrrene op 23-07-2007 16:49 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Neuh, aanlopende remklauw :P
Had het van het weekend zelf al gemerkt, maar was vergeten dr iets aan te doen.
Vanavond ff proberen te fixen en morgen ff terug.
Verder was ie goed, CO was na wat schroeven aan de CO schroef nog maar 0,3% ofzo :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Damn...
Ik moet echt gaan oppassen met m'n auto... De laatste dagen breekt hij me steeds uit in bochten met deze regen... Voor m'n gevoel trek ik niet abnormaal hard op (alsof dat überhaupt zou kunnen met maar 100 pk op 1150kg....), maar heb nu in 2 dagen tijd toch al meer gegleden dan de bedoeling was...

Het kunnen eigenlijk maar 2 dingen zijn, 1 ik ben inmiddels zo gewent al stevig optrekken dat ik het niet meer merk, of 2, m'n achterbanden zijn toch echt wel aan vervanging toe... (ondanks dat het profiel nog zo'n 5mm diep is...)

Ik ga me nu toch echt afvragen waarom er niet meer BMW's van 10-15 jaar oud zijn die 180 graden draaien bij regen... Ik weet (vind ik persoonlijk) behoorlijk goed hoe je overstuur moet opvangen en ermee kunt spelen, maar ik vrees dat ik daarmee toch in de minderheid ben...

Wat dat betreft is TC op een RWD-auto geen luxe...

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.