Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 14.607 views sinds 30-01-2008

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Hij is er!!!!! Afgeleverd in Groningen, door een medewerker van Keram Maastricht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/beamer/bak.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/beamer/velg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/beamer/blok.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/beamer/dash.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 15:34 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ontzettend vette bak! Feli :). Specs?!

Ik vind het stuur alleen niet zo mooi...

[ Voor 36% gewijzigd door Dersan op 29-09-2007 15:40 ]

Anoniem: 4629

320 of 325?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 29-09-2007 15:41 ]

• zneek
Dersan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:40:
Ontzettend vette bak! Feli :). Specs?!

Ik vind het stuur alleen niet zo mooi...
Hij staat raar op de foto, maar als je het hele interieur ziet: zwart leer en zilver, hij past er goed bij :)

325, handbak, 218pk.
Kijk eens goed naar het blok? Het is sowieso een 6 cilinder.... :)

[ Voor 48% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 15:55 ]

Daarom vraag ik het. Het is helemaal niet zo duidelijk. Hoe moet ik ruiken dat die voorste en achterste boog ook voor een cilinder staat. Ik was dus niet zeker of ik 4 of 6 moest tellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 29-09-2007 16:02 ]

• zneek
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:01:
Daarom vraag ik het. Het is helemaal niet zo duidelijk. Hoe moet ik ruiken dat die voorste en achterste boog ook voor een cilinder staat. Ik was dus niet zeker of ik 4 of 6 moest tellen.
:) Ik weet toch ook niks van auto-techniek, ik roep maar wat :)

Ter bevestiging nogmaals, het is een 6 in lijn.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Goeie velgen! Directeur bij ons op school heeft die in 19" onder zijn nieuwe 3 touring liggen. Ziet er erg strak uit.

Ioniq 5 P45

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 16:10

Sick Nick

Drop the top!

Fototje van de e90 320 motor:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myreview/480/13089-4.jpg

Ziet er door die grote airbox voorop al een stuk minder indrukwekkend uit eerlijk gezegd :p

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
Mooi om te zien dat BMW echt z'n best doet het blok zo ver mogelijk naar achter te plaatsen :)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45

4x2

lộn xộn quá

Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:48:
Ik zeg ook niet dat er geen verbeteringen zijn. Dat zou sneu zijn in al die tijd. Maar ik denk niet dat het zo radicaal anders is nu :)
Een verbrandingsmotor is ook al ruim 100 jaar hetzelfd principe :+

leeg

• zneek
even snel een eerste rij-impressie: Oh My God (Janice uit Friends stijl uitgesproken :+ ).

Hoewel het 'maar' een 325 is, is 218pk toch meer dan genoeg om heel hard te gaan. Koppel ook genoeg aanwezig. Ik moest tot bijna stilstand afremmen bij een stoplicht, ik kon doorrijden vanaf bijna stil, en dacht, mmmmm, hij trekt maar middelmatig in de deze bocht, toen ik opmerkte dat ik in zijn 3 ipv zijn 1 zat :)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
Mooie bak, ik vind het alleen zonde van de kleur.. Dat grijs vind ik zo saai.. Maar goed, slechts mijn mening :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:33:
Hij is er!!!!! Afgeleverd in Groningen, door een medewerker van Keram Maastricht :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hele mooie auto..
Is dit een huisselectie ?

Mag ik vragen wat je betaald hebt? Kan ook via DM :)

• zneek
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:01:
Mooie bak, ik vind het alleen zonde van de kleur.. Dat grijs vind ik zo saai.. Maar goed, slechts mijn mening :p
Heb ik ook over getwijfeld. Na lang wikken en wegen bleven Titansilber en Sprakling Graphite toch over, zwart en donkerblauw vond ik niks, wit was me te link. Mijn vorige was zwart met licht interieur, nu is het omgekeerd. Op foto's lijkt het misschien saai, maar als je ernaast staat is ie alles behalve dat :)

Lease neem ik aan? Of privé?

• zneek
SileX schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:03:
[...]

Hele mooie auto..
Is dit een huisselectie ?

Mag ik vragen wat je betaald hebt? Kan ook via DM :)
Huisselectie idd, had ik bij mijn vorige ook, is heel goed bevallen. Zeer goede service van BMW.

En wat ik betaald heb? Tjah, minder dan nieuw :) Laten we het houden op dat ik volgens autoweek geen cent teveel betaald heb.

• zneek
100% prive :) Ik fiets naar mijn werk namelijk, lease zou me alleen maar meer kosten.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:40:
even snel een eerste rij-impressie: Oh My God (Janice uit Friends stijl uitgesproken :+ ).

Hoewel het 'maar' een 325 is, is 218pk toch meer dan genoeg om heel hard te gaan. Koppel ook genoeg aanwezig. Ik moest tot bijna stilstand afremmen bij een stoplicht, ik kon doorrijden vanaf bijna stil, en dacht, mmmmm, hij trekt maar middelmatig in de deze bocht, toen ik opmerkte dat ik in zijn 3 ipv zijn 1 zat :)
Neem je bochten in z'n 1?

• zneek
Soms, als ik bijna stil sta door bijv. een stoplicht.

Als het regent is een BMW juist leuk om bochtjes in een lage versnelling te nemen }>

• zneek
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:09:
Als het regent is een BMW juist leuk om bochtjes in een lage versnelling te nemen }>
Maar daar hebben we weer traction control enzo voor :)

Trouwens, in mijn vorige bmw, E46 coupe, zat een knopje ASC+T, die zit in deze niet. Kan ik dat traction gebeuren nog wel uit zetten? Dat moet zeker via iDrive?

[edit]normaal neem ik bochten in de binnenstad altijd in zijn 2, dan spuit je lekker weg... :+

[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 18:12 ]

Tip: DSC-knop ongeveer 5 tellen ingedrukt houden ;)

Maarja hij zal wel geen speras hebben?

• zneek
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:11:
Tip: DSC-knop ongeveer 5 tellen ingedrukt houden ;)

Maarja hij zal wel geen speras hebben?
Een watte..? :? :+

Ik rij regelmatig in een nieuwe 5 en daar zit een knop in om weg te kunnen rijden bij ijs en zo. Maar als je die knop wat langer indrukt dan schakelt ie de tc uit. Sleuk. Alleen zonder speras kun je dan nog niet fatsoenlijk spelen. Nouja dat is sowieso al lastig met de lag van de turbo.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 29-09-2007 18:14 ]

• zneek
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:13:
Ik rij regelmatig in een nieuwe 5 en daar zit een knop in om weg te kunnen rijden bij ijs en zo. Maar als je die knop wat langer indrukt dan schakelt ie de tc uit. Sleuk. Alleen zonder speras kun je dan nog niet fatsoenlijk spelen. Nouja dat is sowieso al lastig met de lag van de turbo.
Nou ja, ik moet toch niet teveel spelen. Ding is prive, dus auto stuk = geld weg. Hoewel, de verzekering.... :)

[edit]die knop heb ik gevonden, hij zit op een andere plek dan in mijn E46. Er staat DTC, voor dat ijs wegrijden volgens de handleiding. 3 seconden erop drukken en de DSC is uit

[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 18:23 ]

Eej, zoek een leuk stuk asfalt of een pleintje. Even wat spelen. In de regen kan het al helemaal geen kwaad. Met de 'vette ben ik ook vrij conservatief, maar ook daar neem ik wel eens een bochtje met overstuur. Waar heb je 'm anders voor. En dat ding heeft nog niet eens tc :P

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 29-09-2007 18:20 ]

• zneek
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:20:
Eej, zoek een leuk stuk asfalt of een pleintje. Even wat spelen. In de regen kan het al helemaal geen kwaad. Met de 'vette ben ik ook vrij conservatief, maar ook daar neem ik wel eens een bochtje met overstuur. Waar heb je 'm anders voor. En dat ding heeft nog niet eens tc :P
Nou, vanmiddag in de tering-natte zooi op 18" (225 of 245?) dan is TC wel 'handig' :)

Handig is het sowieso. Maar het uit kunnen zetten is gewoon leuk. Als je gewoon van A naar B wilt dan is TC een welkome aanvulling. Maar je wilt niet altijd alleen maar van A naar B. Althans ik niet :P

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het symbooltje geeft heel goed weer wat ie doet op nat wegdek met DSC off :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48665faf56fdfeb7e4e8b1a83e20f61c/full.jpg

Anoniem: 37526

Och, je kunt er eventueel een sport van maken om het DSC lampje zo veel mogelijk te laten branden.

• Spiller
Ik vind dat die TC's altijd vrij snel ingrijpen. BMW's zijn over het algemeen iets gemakkelijker over the edge te krijgen, maar een Volvo of Audi grijpt écht te snel in vind ik.
Zelf vind ik het ook helemaal niet erg dat er geen TC op mn 540i zit, kan prima rijden zonder, maar hoef niet eerst op een knop te drukken als ik besluit even de banden te laten roken :)

Ioniq 5 P45

• SileX
  • Niet online
zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:06:
[...]

Huisselectie idd, had ik bij mijn vorige ook, is heel goed bevallen. Zeer goede service van BMW.

En wat ik betaald heb? Tjah, minder dan nieuw :) Laten we het houden op dat ik volgens autoweek geen cent teveel betaald heb.
Nice..
Hoeveel kilometer heeft ie gelopen ?

Valt het verbruik ook mee ?

• zneek
SileX schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:18:
[...]

Nice..
Hoeveel kilometer heeft ie gelopen ?

Valt het verbruik ook mee ?
45K gelopen. Het verbruik, ik durf het nog niet te zeggen, zeker met gecombineerd gebruik kan dat nogal varieren. Mijn vorige was een 320Ci (2.2 liter 6 in lijn) en daar deed ik 10.0l/100km precies mee. Ik hoop met deze net iets gunstiger uit te komen. Wat ik gezien heb van snelweg km's in de 6de versnelling op 120 gaat dat goed komen, dan hangt de verbruik meter op +/-6l/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChrisW schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:13:
Het symbooltje geeft heel goed weer wat ie doet op nat wegdek met DSC off :9

[afbeelding]
Niet noodzakelijkerwijs tegen de klok in natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01

80000

mrox

zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:54:
[...]

Hij staat raar op de foto, maar als je het hele interieur ziet: zwart leer en zilver, hij past er goed bij :)
Frappant, ik wist niet dat het stuur in een andere kleur geleverd kon worden dan zwart. Is het van hetzelfde materiaal als je sierlijsten? (aluminium/plastic?)

Verder een mooie bak! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
80000 schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:40:
[...]

Frappant, ik wist niet dat het stuur in een andere kleur geleverd kon worden dan zwart. Is het van hetzelfde materiaal als je sierlijsten? (aluminium/plastic?)

Verder een mooie bak! :Y
Yepz, alles dezelfde kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:19:
[...]

45K gelopen. Het verbruik, ik durf het nog niet te zeggen, zeker met gecombineerd gebruik kan dat nogal varieren. Mijn vorige was een 320Ci (2.2 liter 6 in lijn) en daar deed ik 10.0l/100km precies mee. Ik hoop met deze net iets gunstiger uit te komen. Wat ik gezien heb van snelweg km's in de 6de versnelling op 120 gaat dat goed komen, dan hangt de verbruik meter op +/-6l/100km.
Vandaag even op een neer naar Emmen geweest en het verbruik in de gaten gehouden. Voor zover ik kan zien rij ik er nu 8.7l/100km mee, best netjes, die ander heb ik nooit lager dan 10l/100km gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 21:54

Dentheman

Zie signature

Spiller schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:21:
Ik vind dat die TC's altijd vrij snel ingrijpen. BMW's zijn over het algemeen iets gemakkelijker over the edge te krijgen, maar een Volvo of Audi grijpt écht te snel in vind ik.
Helemaal mee eens, ik heb een paar keer in de V70 van m'n vader gereden, maar ik ging een keer gewoon rap de bocht door (lang niet tegen het randje) en hij begon al in de houden en een lampje te branden, kurkdroog weer, grip zat. Zonder (ook met trouwens) dsc nog niet gek gedaan, ken ik de auto nog niet goed genoeg voor.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:09:
Sleuk ja :')

En dan met een 1500 kilo wegende stalen kar iemand van de stoep afvegen :X

Nee, dat bewaar ik voortaan voor plekken waar de ruimte ervoor is, ik heb al te vaag gigantische schuivers gehad (altijd weer kunnen corrigeren, maar toch) tegenwoordig doe ik het voorzichtiger aan met regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik zit nog steeds met verbruik van m'n koelwater... vandaag bleek m'n koelwater weer een cm onder het markeerstreepje te zitten... Ik kan alleen maar niet ontdekken waar het heen gaat... Ik kan geen vloeistoflekken ontdekken, m'n uitlaat stoot géén witte pluim, zelfs niet bij een koude motor...
Alle aansluitingen van het koelsysteem, die ik zelf kan inspecteren, zijn schoon. Lekkende koppakking lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien er geen pluimpje uit de uitlaat komt... Er moet dus ergens vloeistof lekken... maar waar... Ik heb inmiddels het één en ander vervangen in m'n koelwatersysteem, namelijk de thermostaat, koelwateraansluiting ter hoogte van de eerste cilinder, en de aansluiting aan de achterzijde. Volgens de BMW-dealer in Gouda, heb ik daarmee ook zo'n beetje wel alle punten gehad...

Wie heeft er nog tips?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Femme; vraagje...

Je had je interieur toch 'gedempt' met een soort van velours?
Was dat zelfklevend? En waar haal je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

www.akoestiekwinkel.nl

daar hebben ze iig leuke spullen om zaken mee te dempen :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, maar het gaat me juist specifiek om het velours om rammeltjes en kraakjes weg te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dentheman schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:02:
Helemaal mee eens, ik heb een paar keer in de V70 van m'n vader gereden, maar ik ging een keer gewoon rap de bocht door (lang niet tegen het randje) en hij begon al in de houden en een lampje te branden, kurkdroog weer, grip zat. Zonder (ook met trouwens) dsc nog niet gek gedaan, ken ik de auto nog niet goed genoeg voor.
Met dien verstande dat een V70 voorwielaangedreven is. In bochten houdt dat in dat de voorwielen én moeten sturen, én de aandrijfkrachten over moeten brengen op de weg. Door lastwisselingen in bochten ligt er dan ook nog eens veel minder gewicht op het binnenste wiel en de grip is dan zelfs op droog wegdek af en toe ver te zoeken. Ik hoef in mijn FWD-V50 ook geen moeite te doen om de tractie- en stabiliteitscontrole in werking te zetten. In de RWD-BMW moet je daarvoor toch echt een stuk meer provoceren, ook al heeft die twee keer zo veel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Het geldt ook voor AWD Volvo's.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 21:54

Dentheman

Zie signature

Daniël schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 07:39:
[...]

Met dien verstande dat een V70 voorwielaangedreven is. In bochten houdt dat in dat de voorwielen én moeten sturen, én de aandrijfkrachten over moeten brengen op de weg. Door lastwisselingen in bochten ligt er dan ook nog eens veel minder gewicht op het binnenste wiel en de grip is dan zelfs op droog wegdek af en toe ver te zoeken. Ik hoef in mijn FWD-V50 ook geen moeite te doen om de tractie- en stabiliteitscontrole in werking te zetten. In de RWD-BMW moet je daarvoor toch echt een stuk meer provoceren, ook al heeft die twee keer zo veel vermogen.
Maar ik gaf niet eens veel gas, ik weet zeker dat als dsc niet in zou grepen, er niks gepiept zou hebben. Maarja; volvo gaat dus voor veiligheid :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:17
wat vinden we van de 1 cabrio?

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7309

vind hem met kap dicht niet zo mooi tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTT-Thalan schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:54:
[...]

Sleuk ja :')

En dan met een 1500 kilo wegende stalen kar iemand van de stoep afvegen :X

Nee, dat bewaar ik voortaan voor plekken waar de ruimte ervoor is, ik heb al te vaag gigantische schuivers gehad (altijd weer kunnen corrigeren, maar toch) tegenwoordig doe ik het voorzichtiger aan met regen.
Ik zeg toch niet dat je dat in een woonwijk moet doen of wel dan? ;) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 21:09
418O2 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:02:
z4 kap vind ik eigenlijk ook niet zo mooi...
Wel jammer dat ze dat niet mooi vloeiend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Het is geen 3- of 6-serie, maar wel een erg leutige cabrio. Zo te zien een concurent van de Volkswagen Eos - Astra TwinTop - 307CC - Megane CC, en in dat segment is dit een zéér leuke wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik denk dat hij qua prijs wel boven de meesten gaat vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij ziet er iig niet zo misvormd uit. En dan een 300 pk motor er in. Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 4629 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:15:
Hij ziet er iig niet zo misvormd uit. En dan een 300 pk motor er in. Het moet niet gekker worden.
LOL, idd, het is eigenlijk te idioot voor woorden dat iemand het ook maar in zijn hoofd haalt zo'n auto als normaal productiemodel op de markt te brengen. :P

Volgens mij hebben ze dat bij BMW na de VriMiBorrel bedankt...
"Hanz, warum brauchen wir das 335 motor nicht auch fur das Ein?!"
"Super geil klasse idee Klaus! Wir haben noch funfhundert bier ja!"

300 PK in een autootje zo groot als een uit de kluiten gewassen Smart... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een Cabrio koop je ook om met de kap open te rijden :p
Als Cabrio vind ik best wel geslaagd, niet, zoals bij sommige andere merken, alsof gewoon het dak eraf gezaagd is, maar de lijn is echt goed aangepast.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonder dak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45

4x2

lộn xộn quá

Plague schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

LOL, idd, het is eigenlijk te idioot voor woorden dat iemand het ook maar in zijn hoofd haalt zo'n auto als normaal productiemodel op de markt te brengen. :P
Dat dachten ze 35 jaar geleden ook van de 2002 (en de ti, tii en vooral turbo die erna kwamen) :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Plague schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

Volgens mij hebben ze dat bij BMW na de VriMiBorrel bedankt...
"Hanz, warum brauchen wir das 335 motor nicht auch fur das Ein?!"
"Super geil klasse idee Klaus! Wir haben noch funfhundert bier ja!"

300 PK in een autootje zo groot als een uit de kluiten gewassen Smart... :+
Ja, maar wel bijna zo zwaar als een 5-serie. 1470kg voor de 135i coupe vs 1505 voor een 530i handbak. Ik snap niet waar ze dat gewicht gestopt hebben, maar het schijnt erin te zitten.

Daarnaast heeft BMW ze allebei op 0-100 in 5.3 gezet, ook gek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Doe mij maar de 5 dan. :P (Heb ik tenminste nog wat ruimte. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Je snapt inderdaad niet hoe ze die kar zo zwaar krijgen, ik weet dat er bij de 6-serie aardig wat geld gestopt is in lichtgewicht materialen (aluminium motorkap, plastic zijschermen) waardoor het aardig meevalt (mijn 6 is met een grote V8, automaat en dik 4,80 meter maar 125 kg zwaarder dan een 135i handbak die een halve meter korter is) maar bij de 5-serie is dat veel minder het geval.

Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:25

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

deepbass909 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:59:
Ik zit nog steeds met verbruik van m'n koelwater... vandaag bleek m'n koelwater weer een cm onder het markeerstreepje te zitten... Ik kan alleen maar niet ontdekken waar het heen gaat... Ik kan geen vloeistoflekken ontdekken, m'n uitlaat stoot géén witte pluim, zelfs niet bij een koude motor...
Alle aansluitingen van het koelsysteem, die ik zelf kan inspecteren, zijn schoon. Lekkende koppakking lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien er geen pluimpje uit de uitlaat komt... Er moet dus ergens vloeistof lekken... maar waar... Ik heb inmiddels het één en ander vervangen in m'n koelwatersysteem, namelijk de thermostaat, koelwateraansluiting ter hoogte van de eerste cilinder, en de aansluiting aan de achterzijde. Volgens de BMW-dealer in Gouda, heb ik daarmee ook zo'n beetje wel alle punten gehad...

Wie heeft er nog tips?
Bij mijn ouders hun wagen kwam er ook geen witte rook uit of niks, maar er was ook een lekkende koppakking... Draai eens de oliedop open en kijk of je geen mayonaise aantreft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat een cabrio zwaarder is zo gek natuurlijk niet. De torsiestijfheid moet er toch ingebouwd worden. Kun je je voorstellen wat ie woog als ie ook nog een mechanische hardtop had.

Maar dan nog is dat gewicht echt idioot.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 01-10-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
Vanmiddag de hulpcilinder van de koppeling vervangen omdat die lek was.. Hopelijk kan ik nu weer gewoon de koppeling gebruiken bij het schakelen :p

Toen ik onder de auto stond ben ik helaas wel behoorlijk was roest tegengekomen.. Krikpunten voor, rechts is helemaal naar de filestijnen, links begint ook al te komen.. En verder nog wat meer plekjes.. Weet iemand of je krikpunten gewoon los kan kopen om in te lassen?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ETzPliskin schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:17:
[...]

Bij mijn ouders hun wagen kwam er ook geen witte rook uit of niks, maar er was ook een lekkende koppakking... Draai eens de oliedop open en kijk of je geen mayonaise aantreft :X
De olie is zo schoon als de dag dat het erin ging (lichte bruine verkleuring), maar zeker geen schuim of zeep.
Het frappante is dat het koelwaterpijl altijd tot ongeveer een cm onder de markeerstreep daalt, en dan stabiliseert... Ik zou dan een klein lek verwachten in m'n koel reservoir, maar het systeem bouwt wel gewoon druk op, welke het ook vast houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Anoniem: 4629 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:04:
Dat een cabrio zwaarder is zo gek natuurlijk niet. De torsiestijfheid moet er toch ingebouwd worden. Kun je je voorstellen wat ie woog als ie ook nog een mechanische hardtop had.

Maar dan nog is dat gewicht echt idioot.
Ik vergelijk het nu met de coupe, het gewicht van de cabrio is volgens mij nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
zneek schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:40:
Ja, maar wel bijna zo zwaar als een 5-serie. 1470kg voor de 135i coupe vs 1505 voor een 530i handbak. Ik snap niet waar ze dat gewicht gestopt hebben, maar het schijnt erin te zitten.

Daarnaast heeft BMW ze allebei op 0-100 in 5.3 gezet, ook gek toch?
Ze moeten besparen bij BMW, ze hebben zelfs geen kleingeld om elektrisch trainingsmateriaal te kopen, het hoognodige kunnen ze aankopen. Nu spreek ik wel over het landelijk BMW netwerk, maar als het daar zo krapjes is zou het me niet verbazen als het ook bij de engineers wat moeilijk zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 02-10-2007 13:27 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chevy454 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:20:
[...]

Ze moeten besparen bij BMW, ze hebben zelfs geen kleingeld om elektrisch trainingsmateriaal te kopen, het hoognodige kunnen ze aankopen. Nu spreek ik wel over het landelijk BMW netwerk, maar als het daar zo krapjes is zou het me niet verbazen als het ook bij de engineers wat moeilijk zit.
beetje giswerk dit en daarbij ook niet te staven. Hoe het landelijke BMW netwerk inelkaar zit heeft niets te maken met R&D van BMW Ag. Munchen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:53:
beetje giswerk dit en daarbij ook niet te staven. Hoe het landelijke BMW netwerk inelkaar zit heeft niets te maken met R&D van BMW Ag. Munchen denk ik
Zit nog wel wat anders zit mee te spelen zoals oa Punch welke overal mensen zit weg te kopen voor hun eigen auto. Met hun budget kunnen ze flink wat mensen wegkopen :)

De R&D van Munchen zit iig nog een hoop mensen te zoeken op motortechnisch gebied (heb er zelf geinformeerd maar kon het niet combineren met mijn huidige taken) terwijl TME dat doet op gebied van chemie. Punch kan met hun budget een leegloop veroorzaken en ze weten dat. BMW vangt dat op door het minder belangrijke werk door de universiteiten te laten verrichten onder het mom van milieu en je hebt eventueel overheidssteun onder de vorm van een PGO subsidie.

BMW heeft overigens nog een ander merk opgekocht dit jaar om meer marktaandeel te verkrijgen in een nieuw segment. Hun budget is toch aan het krimpen op die manier :)

[ Voor 73% gewijzigd door Chevy454 op 02-10-2007 14:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daniël schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:51:
Ik vergelijk het nu met de coupe, het gewicht van de cabrio is volgens mij nog niet bekend.
Dat is helemaal schokkend dan. Hang er ook nog een automaat achter en hoppa.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 02-10-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 135i coupé heeft erg grote motor voor een auto in zijn klasse. De consequentie is dat het gewicht van de motor (en andere onderdelen in de aandrijflijn) een stuk hoger is dan van een modaal 1.6je of zelfs de 3,0 liter atmosferische motor. In de 3-serie is de twinturbo 55kg zwaarder dan de 330i.

De carrosserie van de 5-serie is geloof ik grotendeels opgebouwd uit aluminium. In de 1-serie zal BMW goedkopere materialen gebruikt hebben. Het platform is grotendeels gelijk aan de 3-serie dus daar zal niet veel verschil in gewicht zitten. Als je hem toch vergelijkt met een 5-serie vind ik de 540i een eerlijker referentiepunt omdat die net zoveel vermogen heeft als de 135i.

135i coupé: 1460kg
335i coupé: 1500kg
540i: 1625kg

Echt excessief is 1460kg niet. Een Audi A3 S3 is vijf kg lichter en nog wat kleiner, mist 50pk en heeft de helft minder cylinderinhoud.

Het lijkt met dat de 1-serie cabrio een stuk lichter wordt dan de 3-serie cabrio vanwege het lichtere stoffen dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@femme, beetje ondergesneeuwd... ;) :
MikeyMan schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:38:
Femme; vraagje...

Je had je interieur toch 'gedempt' met een soort van velours/vilt?
Was dat zelfklevend? En waar haal je zoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 02-10-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Femme schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:19:

Echt excessief is 1460kg niet. Een Audi A3 S3 is vijf kg lichter en nog wat kleiner, mist 50pk en heeft de helft minder cylinderinhoud.
ook wel logisch aangezien de S3 een 4x4 aandrijving heeft. Daar zit het verschil net in met het blok. Overigens is het 40pk verschil, wat er bij de S3 bij te chippen valt.
Ik zou het alleen eng vinden om in een gechipte +-350pk sterke 1 serie te rijden :$ Je ziet al wat dat blok doet met een 3 serie.

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 02-10-2007 20:01 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 05:27
Ik ben vorig weekend met de X3 (van men pa) eens echt offroad gaan karren. Ik had het ding al eens door een veld gejaagd of een op een modderwegje, maar nog nooit stevig aan de tand gevoeld. Ik ben in de kempen (noorden provincie antwerpen) wat in de bossen gaan rijden waar je meestal mensen ziet met dikke uitgebouwde 4x4's. Geen al te slim gedacht aangezien het had geregend en ik niemand had die er mij uit kon trekken als ik vast zou geraken.

Naar mijn mening gedroeg het ding zich toch wel degelijk. Op sommige plekken had je echt bakken modder en redelijke heuveltjes, wat geen enkel probleem was voor de X3. Het eerste probleem was de 'feeling'. Je hebt weinig gevoel van hoeveel grip je echt hebt en of je het wel gaat halen zonder vast te lopen. Een paar keer had ik schrik dat als ik stil zou komen te staan, ik nooit meer zou kunnen vertrekken. (en daardoor ga je sneller gaan rijden, waardoor je nog minder 'feeling' hebt)
Het tweede 'probleem' was de TC. Het ding doet soms echt rare 'handelingen'. Ik reed op een redelijk breed modderwegje tegen een 30-40kmh en als ik dan soms kleine correctie deed, gooide het ding de auto bijna hellemaal sideways (probeer dat dan maar te redden). Heb het niet zonder TC geprobeerd (niet aan gedacht toen), maar volgens mij is hij dan iets minder onvoorspelbaar.

Conclusie: Leuke auto, maar voor wat zwaardere off-road werk moet je hem echt niet gebruiken (daar is hij ook niet voor gemaakt) of je moet de zekerheid hebben dat er iemand achter je rijdt met een echte 4x4 die je er uit kan vissen.

Nu nog het ding gaan wassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 22:28
KappeNou schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:59:
[...]

ook wel logisch aangezien de S3 een 4x4 aandrijving heeft. Daar zit het verschil net in met het blok. Overigens is het 40pk verschil, wat er bij de S3 bij te chippen valt.
Ik zou het alleen eng vinden om in een gechipte +-350pk sterke 1 serie te rijden :$ Je ziet al wat dat blok doet met een 3 serie.
350? Vishnu PROcede V2, een 'chippie' die de 335i 315whp oplevert, met een 0-60mph van 4.3 seconde. Dát is pas eng in een 1. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Beetje vol aan het raken. ;)

[Het grote BMW topic, deel 4

[ Voor 54% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-10-2007 15:59 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:06

Fisico

by Fabian

Een nieuwe dus deze kan dicht.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.