Hij is er!!!!! Afgeleverd in Groningen, door een medewerker van Keram Maastricht 

[ Voor 56% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 15:34 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 56% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 15:34 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Dersan op 29-09-2007 15:40 ]
Hij staat raar op de foto, maar als je het hele interieur ziet: zwart leer en zilver, hij past er goed bijDersan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:40:
Ontzettend vette bak! Feli. Specs?!
Ik vind het stuur alleen niet zo mooi...
Kijk eens goed naar het blok? Het is sowieso een 6 cilinder....
[ Voor 48% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 15:55 ]
Anoniem: 4629
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 29-09-2007 16:02 ]
Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:01:
Daarom vraag ik het. Het is helemaal niet zo duidelijk. Hoe moet ik ruiken dat die voorste en achterste boog ook voor een cilinder staat. Ik was dus niet zeker of ik 4 of 6 moest tellen.
Ioniq 5 P45
Een verbrandingsmotor is ook al ruim 100 jaar hetzelfd principeAnoniem: 4629 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:48:
Ik zeg ook niet dat er geen verbeteringen zijn. Dat zou sneu zijn in al die tijd. Maar ik denk niet dat het zo radicaal anders is nu
leeg
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Hele mooie auto..zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:33:
Hij is er!!!!! Afgeleverd in Groningen, door een medewerker van Keram Maastricht
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ik ook over getwijfeld. Na lang wikken en wegen bleven Titansilber en Sprakling Graphite toch over, zwart en donkerblauw vond ik niks, wit was me te link. Mijn vorige was zwart met licht interieur, nu is het omgekeerd. Op foto's lijkt het misschien saai, maar als je ernaast staat is ie alles behalve datDuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:01:
Mooie bak, ik vind het alleen zonde van de kleur.. Dat grijs vind ik zo saai.. Maar goed, slechts mijn mening
Huisselectie idd, had ik bij mijn vorige ook, is heel goed bevallen. Zeer goede service van BMW.SileX schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:03:
[...]
Hele mooie auto..
Is dit een huisselectie ?
Mag ik vragen wat je betaald hebt? Kan ook via DM
100% priveAnoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:06:
Lease neem ik aan? Of privé?
Neem je bochten in z'n 1?zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:40:
even snel een eerste rij-impressie: Oh My God (Janice uit Friends stijl uitgesproken).
Hoewel het 'maar' een 325 is, is 218pk toch meer dan genoeg om heel hard te gaan. Koppel ook genoeg aanwezig. Ik moest tot bijna stilstand afremmen bij een stoplicht, ik kon doorrijden vanaf bijna stil, en dacht, mmmmm, hij trekt maar middelmatig in de deze bocht, toen ik opmerkte dat ik in zijn 3 ipv zijn 1 zat
Soms, als ik bijna stil sta door bijv. een stoplicht.
Maar daar hebben we weer traction control enzo voorAnoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:09:
Als het regent is een BMW juist leuk om bochtjes in een lage versnelling te nemen
[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 18:12 ]
Een watte..?Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:11:
Tip: DSC-knop ongeveer 5 tellen ingedrukt houden
Maarja hij zal wel geen speras hebben?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 29-09-2007 18:14 ]
Nou ja, ik moet toch niet teveel spelen. Ding is prive, dus auto stuk = geld weg. Hoewel, de verzekering....Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:13:
Ik rij regelmatig in een nieuwe 5 en daar zit een knop in om weg te kunnen rijden bij ijs en zo. Maar als je die knop wat langer indrukt dan schakelt ie de tc uit. Sleuk. Alleen zonder speras kun je dan nog niet fatsoenlijk spelen. Nouja dat is sowieso al lastig met de lag van de turbo.
[ Voor 14% gewijzigd door zneek op 29-09-2007 18:23 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 29-09-2007 18:20 ]
Nou, vanmiddag in de tering-natte zooi op 18" (225 of 245?) dan is TC wel 'handig'Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:20:
Eej, zoek een leuk stuk asfalt of een pleintje. Even wat spelen. In de regen kan het al helemaal geen kwaad. Met de 'vette ben ik ook vrij conservatief, maar ook daar neem ik wel eens een bochtje met overstuur. Waar heb je 'm anders voor. En dat ding heeft nog niet eens tc
Anoniem: 37526
Ioniq 5 P45
Nice..zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:06:
[...]
Huisselectie idd, had ik bij mijn vorige ook, is heel goed bevallen. Zeer goede service van BMW.
En wat ik betaald heb? Tjah, minder dan nieuwLaten we het houden op dat ik volgens autoweek geen cent teveel betaald heb.
45K gelopen. Het verbruik, ik durf het nog niet te zeggen, zeker met gecombineerd gebruik kan dat nogal varieren. Mijn vorige was een 320Ci (2.2 liter 6 in lijn) en daar deed ik 10.0l/100km precies mee. Ik hoop met deze net iets gunstiger uit te komen. Wat ik gezien heb van snelweg km's in de 6de versnelling op 120 gaat dat goed komen, dan hangt de verbruik meter op +/-6l/100km.SileX schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:18:
[...]
Nice..
Hoeveel kilometer heeft ie gelopen ?
Valt het verbruik ook mee ?
Niet noodzakelijkerwijs tegen de klok in natuurlijkChrisW schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:13:
Het symbooltje geeft heel goed weer wat ie doet op nat wegdek met DSC off![]()
[afbeelding]
Frappant, ik wist niet dat het stuur in een andere kleur geleverd kon worden dan zwart. Is het van hetzelfde materiaal als je sierlijsten? (aluminium/plastic?)zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:54:
[...]
Hij staat raar op de foto, maar als je het hele interieur ziet: zwart leer en zilver, hij past er goed bij
Yepz, alles dezelfde kleuren.80000 schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:40:
[...]
Frappant, ik wist niet dat het stuur in een andere kleur geleverd kon worden dan zwart. Is het van hetzelfde materiaal als je sierlijsten? (aluminium/plastic?)
Verder een mooie bak!
Vandaag even op een neer naar Emmen geweest en het verbruik in de gaten gehouden. Voor zover ik kan zien rij ik er nu 8.7l/100km mee, best netjes, die ander heb ik nooit lager dan 10l/100km gehad.zneek schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:19:
[...]
45K gelopen. Het verbruik, ik durf het nog niet te zeggen, zeker met gecombineerd gebruik kan dat nogal varieren. Mijn vorige was een 320Ci (2.2 liter 6 in lijn) en daar deed ik 10.0l/100km precies mee. Ik hoop met deze net iets gunstiger uit te komen. Wat ik gezien heb van snelweg km's in de 6de versnelling op 120 gaat dat goed komen, dan hangt de verbruik meter op +/-6l/100km.
Helemaal mee eens, ik heb een paar keer in de V70 van m'n vader gereden, maar ik ging een keer gewoon rap de bocht door (lang niet tegen het randje) en hij begon al in de houden en een lampje te branden, kurkdroog weer, grip zat. Zonder (ook met trouwens) dsc nog niet gek gedaan, ken ik de auto nog niet goed genoeg voor.Spiller schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:21:
Ik vind dat die TC's altijd vrij snel ingrijpen. BMW's zijn over het algemeen iets gemakkelijker over the edge te krijgen, maar een Volvo of Audi grijpt écht te snel in vind ik.
Zie ondertitel
Sleuk jaAnoniem: 4629 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:09:
Als het regent is een BMW juist leuk om bochtjes in een lage versnelling te nemen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Met dien verstande dat een V70 voorwielaangedreven is. In bochten houdt dat in dat de voorwielen én moeten sturen, én de aandrijfkrachten over moeten brengen op de weg. Door lastwisselingen in bochten ligt er dan ook nog eens veel minder gewicht op het binnenste wiel en de grip is dan zelfs op droog wegdek af en toe ver te zoeken. Ik hoef in mijn FWD-V50 ook geen moeite te doen om de tractie- en stabiliteitscontrole in werking te zetten. In de RWD-BMW moet je daarvoor toch echt een stuk meer provoceren, ook al heeft die twee keer zo veel vermogen.Dentheman schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:02:
Helemaal mee eens, ik heb een paar keer in de V70 van m'n vader gereden, maar ik ging een keer gewoon rap de bocht door (lang niet tegen het randje) en hij begon al in de houden en een lampje te branden, kurkdroog weer, grip zat. Zonder (ook met trouwens) dsc nog niet gek gedaan, ken ik de auto nog niet goed genoeg voor.
Ioniq 5 P45
Maar ik gaf niet eens veel gas, ik weet zeker dat als dsc niet in zou grepen, er niks gepiept zou hebben. Maarja; volvo gaat dus voor veiligheidDaniël schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 07:39:
[...]
Met dien verstande dat een V70 voorwielaangedreven is. In bochten houdt dat in dat de voorwielen én moeten sturen, én de aandrijfkrachten over moeten brengen op de weg. Door lastwisselingen in bochten ligt er dan ook nog eens veel minder gewicht op het binnenste wiel en de grip is dan zelfs op droog wegdek af en toe ver te zoeken. Ik hoef in mijn FWD-V50 ook geen moeite te doen om de tractie- en stabiliteitscontrole in werking te zetten. In de RWD-BMW moet je daarvoor toch echt een stuk meer provoceren, ook al heeft die twee keer zo veel vermogen.
Zie ondertitel
Ik zeg toch niet dat je dat in een woonwijk moet doen of wel dan?HTT-Thalan schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:54:
[...]
Sleuk ja
En dan met een 1500 kilo wegende stalen kar iemand van de stoep afvegen![]()
Nee, dat bewaar ik voortaan voor plekken waar de ruimte ervoor is, ik heb al te vaag gigantische schuivers gehad (altijd weer kunnen corrigeren, maar toch) tegenwoordig doe ik het voorzichtiger aan met regen.
z4 kap vind ik eigenlijk ook niet zo mooi...418O2 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:02:
wat vinden we van de 1 cabrio?
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7309
vind hem met kap dicht niet zo mooi tbh
Anoniem: 37526
Het is geen 3- of 6-serie, maar wel een erg leutige cabrio. Zo te zien een concurent van de Volkswagen Eos - Astra TwinTop - 307CC - Megane CC, en in dat segment is dit een zéér leuke wagen.418O2 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:02:
LOL, idd, het is eigenlijk te idioot voor woorden dat iemand het ook maar in zijn hoofd haalt zo'n auto als normaal productiemodel op de markt te brengen.Anoniem: 4629 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:15:
Hij ziet er iig niet zo misvormd uit. En dan een 300 pk motor er in. Het moet niet gekker worden.
Een Cabrio koop je ook om met de kap open te rijden418O2 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:02:
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dat dachten ze 35 jaar geleden ook van de 2002 (en de ti, tii en vooral turbo die erna kwamen)Plague schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:02:
[...]
LOL, idd, het is eigenlijk te idioot voor woorden dat iemand het ook maar in zijn hoofd haalt zo'n auto als normaal productiemodel op de markt te brengen.
leeg
Ja, maar wel bijna zo zwaar als een 5-serie. 1470kg voor de 135i coupe vs 1505 voor een 530i handbak. Ik snap niet waar ze dat gewicht gestopt hebben, maar het schijnt erin te zitten.Plague schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:02:
[...]
LOL, idd, het is eigenlijk te idioot voor woorden dat iemand het ook maar in zijn hoofd haalt zo'n auto als normaal productiemodel op de markt te brengen.
Volgens mij hebben ze dat bij BMW na de VriMiBorrel bedankt...
"Hanz, warum brauchen wir das 335 motor nicht auch fur das Ein?!"
"Super geil klasse idee Klaus! Wir haben noch funfhundert bier ja!"
300 PK in een autootje zo groot als een uit de kluiten gewassen Smart...
Aannames zijn fataal.
Bij mijn ouders hun wagen kwam er ook geen witte rook uit of niks, maar er was ook een lekkende koppakking... Draai eens de oliedop open en kijk of je geen mayonaise aantreftdeepbass909 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:59:
Ik zit nog steeds met verbruik van m'n koelwater... vandaag bleek m'n koelwater weer een cm onder het markeerstreepje te zitten... Ik kan alleen maar niet ontdekken waar het heen gaat... Ik kan geen vloeistoflekken ontdekken, m'n uitlaat stoot géén witte pluim, zelfs niet bij een koude motor...
Alle aansluitingen van het koelsysteem, die ik zelf kan inspecteren, zijn schoon. Lekkende koppakking lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien er geen pluimpje uit de uitlaat komt... Er moet dus ergens vloeistof lekken... maar waar... Ik heb inmiddels het één en ander vervangen in m'n koelwatersysteem, namelijk de thermostaat, koelwateraansluiting ter hoogte van de eerste cilinder, en de aansluiting aan de achterzijde. Volgens de BMW-dealer in Gouda, heb ik daarmee ook zo'n beetje wel alle punten gehad...
Wie heeft er nog tips?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 01-10-2007 22:05 ]
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
De olie is zo schoon als de dag dat het erin ging (lichte bruine verkleuring), maar zeker geen schuim of zeep.ETzPliskin schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:17:
[...]
Bij mijn ouders hun wagen kwam er ook geen witte rook uit of niks, maar er was ook een lekkende koppakking... Draai eens de oliedop open en kijk of je geen mayonaise aantreft
Ik vergelijk het nu met de coupe, het gewicht van de cabrio is volgens mij nog niet bekend.Anoniem: 4629 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:04:
Dat een cabrio zwaarder is zo gek natuurlijk niet. De torsiestijfheid moet er toch ingebouwd worden. Kun je je voorstellen wat ie woog als ie ook nog een mechanische hardtop had.
Maar dan nog is dat gewicht echt idioot.
Ze moeten besparen bij BMW, ze hebben zelfs geen kleingeld om elektrisch trainingsmateriaal te kopen, het hoognodige kunnen ze aankopen. Nu spreek ik wel over het landelijk BMW netwerk, maar als het daar zo krapjes is zou het me niet verbazen als het ook bij de engineers wat moeilijk zit.zneek schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:40:
Ja, maar wel bijna zo zwaar als een 5-serie. 1470kg voor de 135i coupe vs 1505 voor een 530i handbak. Ik snap niet waar ze dat gewicht gestopt hebben, maar het schijnt erin te zitten.
Daarnaast heeft BMW ze allebei op 0-100 in 5.3 gezet, ook gek toch?
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 02-10-2007 13:27 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
beetje giswerk dit en daarbij ook niet te staven. Hoe het landelijke BMW netwerk inelkaar zit heeft niets te maken met R&D van BMW Ag. Munchen denk ikChevy454 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:20:
[...]
Ze moeten besparen bij BMW, ze hebben zelfs geen kleingeld om elektrisch trainingsmateriaal te kopen, het hoognodige kunnen ze aankopen. Nu spreek ik wel over het landelijk BMW netwerk, maar als het daar zo krapjes is zou het me niet verbazen als het ook bij de engineers wat moeilijk zit.
Zit nog wel wat anders zit mee te spelen zoals oa Punch welke overal mensen zit weg te kopen voor hun eigen auto. Met hun budget kunnen ze flink wat mensen wegkopen418O2 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:53:
beetje giswerk dit en daarbij ook niet te staven. Hoe het landelijke BMW netwerk inelkaar zit heeft niets te maken met R&D van BMW Ag. Munchen denk ik
[ Voor 73% gewijzigd door Chevy454 op 02-10-2007 14:46 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat is helemaal schokkend dan. Hang er ook nog een automaat achter en hoppa.Daniël schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:51:
Ik vergelijk het nu met de coupe, het gewicht van de cabrio is volgens mij nog niet bekend.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 02-10-2007 15:41 ]
MikeyMan schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:38:
Femme; vraagje...
Je had je interieur toch 'gedempt' met een soort van velours/vilt?
Was dat zelfklevend? En waar haal je zoiets?
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 02-10-2007 17:29 ]
ook wel logisch aangezien de S3 een 4x4 aandrijving heeft. Daar zit het verschil net in met het blok. Overigens is het 40pk verschil, wat er bij de S3 bij te chippen valt.Femme schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 17:19:
Echt excessief is 1460kg niet. Een Audi A3 S3 is vijf kg lichter en nog wat kleiner, mist 50pk en heeft de helft minder cylinderinhoud.
[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 02-10-2007 20:01 ]
350? Vishnu PROcede V2, een 'chippie' die de 335i 315whp oplevert, met een 0-60mph van 4.3 seconde. Dát is pas eng in een 1.KappeNou schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:59:
[...]
ook wel logisch aangezien de S3 een 4x4 aandrijving heeft. Daar zit het verschil net in met het blok. Overigens is het 40pk verschil, wat er bij de S3 bij te chippen valt.
Ik zou het alleen eng vinden om in een gechipte +-350pk sterke 1 serie te rijdenJe ziet al wat dat blok doet met een 3 serie.
[ Voor 54% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-10-2007 15:59 ]
Aannames zijn fataal.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq