Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Het kan ook aan je schokdempers of aan andere onderdelen van je achterwielophanging liggen dat hij makkelijker uitbreekt.. Misschien eens wat rubbertjes en dergelijke aan een inpectie onderwerpen?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hij is in mei voor een grote beurt naar de garage geweest met o.a. als opdracht om de ophanging na te kijken. Er is toen een veer rechtsachter vervangen, maar verder was alles in orde. Ik vrees dat het eerder de combinatie van een natte weg, 225 breed en redelijk en versleten oud rubber om de velgen. Daarnaast heb ik m'n banden harder dan voorgeschreven.
Op een droge weg lukt het ook wel om hem uit te laten breken, maar dan moet ik echt gewoon lomp sturen en volgas geven.

Het is ook meer een "mental note" ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ach ja, de eerste bocht die ik maakte met de 325 ging hij ook dwars :p Ook iets te veel gas.. Er bleek ook maar 1,8 en 1,5 bar in de achterbanden te zitten op dat moment.. Nadat ik ze weer netjes op druk had ging het weggedrag al een stuk vooruit.. Nu alleen nog de achterste draagarmrubbers nog vervangen, maar dat doen we waarschijnlijk tegelijk met de lasbeurt, want dan moet de achterwielophanging er toch onder weg.. En als we het ding dan toch uit elkaar hebben, direct de stuurhuishoezen vervangen..

Nog heel wat werk voor de boeg dus.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tja... ongelijke druk is niet echt ideaal voor je wegligging :p en een 325 heeft ook iets meer vermogen...

Ik geloof dat ik ze op 1.8 rondom heb, eigenlijk te hard, maar het rijdt een stuk lekkerder op de snelweg.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

1.8 te hard??? Ben je niet goed???

Overigens, wat is de productiedatum van je banden?

[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 24-07-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.8? Zelfs zonder een BMW te hebben gok ik dat 1.8 iets te zacht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
1.8 is wel erg laag hoor.. Zeker als je 225 breed hebt.. Dan gaat het eerder richting de 2,5 bar wat erin moet, waarschijnlijk nog wel meer..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Ik vraag me echt af hoe jullie dat doen? Met name in de regen ga ik regelmatig vol op het gas in een bocht waar ik de plaats heb, puur om de grens op te zoeken zodat ik weet waar die ligt. De enige keer dat ik ooit een bescheiden driftje heb gemaakt was in een kletsnatte parkeergarage, op glad beton dus. Ik zou je zo kunnen laten zien waar ik hier met 70 door een haakse bocht linksaf hoek met het gaspedaal neer in de 2 wanneer het regent. Geen greintje overstuur. Jammer want ik zou dus eigenlijk graag weten hoe ver ik kan gaan voordat ik het een keer moet ontdekken waar het echt niet kan.

1,8 rondom is trouwens wel weinig, ik heb 2,5 rondom in mijn Bridgestones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

Stoffel schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:33:
Ik vraag me echt af hoe jullie dat doen? Met name in de regen ga ik regelmatig vol op het gas in een bocht waar ik de plaats heb, puur om de grens op te zoeken zodat ik weet waar die ligt. De enige keer dat ik ooit een bescheiden driftje heb gemaakt was in een kletsnatte parkeergarage, op glad beton dus. Ik zou je zo kunnen laten zien waar ik hier met 70 door een haakse bocht linksaf hoek met het gaspedaal neer in de 2 wanneer het regent. Geen greintje overstuur. Jammer want ik zou dus eigenlijk graag weten hoe ver ik kan gaan voordat ik het een keer moet ontdekken waar het echt niet kan.

1,8 rondom is trouwens wel weinig, ik heb 2,5 rondom in mijn Bridgestones?
Koppeling in (in zn 2e versnelling, of de 1 als je een lange 1 hebt), insturen en dan op een kwart-helft vd bocht volgas geven en de koppeling laten schieten.
100% zeker dat ie gaat, met mn 318i ging het prima op die manier, ook op droog wegdek.
Alleen doen als je ruimte hebt en een onderstel wat een beetje in orde is, want met gare schokbrekers is corrigeren een onbegonnen werk (na de 3e of 4e correctie was de paal toch iets te dichtbij zeg maar :+)
En anders ga je gewoon in het zand spelen, daar lukt het altijd wel en reageert ie precies hetzelfde, alleen een heel stuk vriendelijker.

Mn 02 kan het ook prima in de regen als ik mn andere velgen dr andersom op leg en die heeft maar 85PK ;).

2,5 koud rondom is idd een mooie spanning.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Ja met de koppeling ok, maar ik zou toch denken dat het ook wel op vermogen moet lukken. In de regen iig. Als deepbass909 dat met pittig rijden al per ongeluk doet, moet het mij met vol vermogen en onvervalste opzet toch zeker wel lukken? :Y) Of hij moet gewoon zijn banden eens oppompen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Omdat mijn banden van mijn net aangeschafte bak ook wat slapjes waren had ik even opgezocht hoeveel bar er ongeveer in moest. Daar kwam ik ook tegen dat voor de 205 maat, er voor 1.8 bar in moest en achter 2.0 (Michelin Energy). Dus voor een nog bredere band kan ik me best voorstellen dat 1.8 rondom niet zo gek is.

Mijn bmw'tje heeft nog aardig wat klusdingetjes waarvan het slot van de kofferbak prioriteit heeft, dat ding wil niet op slot (kan em ook niet handmatig op slot zetten). Daarna gaat ie naar de dealer voor het contactslot (is lam en moet vervangen, heb ik gelukkig van de aanschafprijs afgeouwehoerd). En dan mag ik rustigjes aan het interieur nog een beetje bewerken en de olie verversen. Weet iemand hoeveel het kost je oude olie bij een garagebedrijf te brengen?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mea Culpa... ik had de 8 goed, maar er moest nog 1 bar bij... Ik heb dus 2.8 rondom.

De 1.8 is overigens nog niet eens zo raar. Volgens de stikker bij m'n deur zou ik bij bandenmaat 205 zonder belading 1.8 voor moeten hebben... Aangezien de adviesdruk bij bredere banden alleen maar lager wordt, zou ik in theorie dus nog lager moeten hebben...

Overstuur is trouwens vrij simpel op te roepen. Neem een haakse oprit naar een brede weg waar het rustig is en je de ruimte hebt. Kom bij voorkeur wat hard aanrijden (40km/u de bocht in maakt het vrij makkelijk bij mij), stuur vervolgens iets te flauw in, en zodra je bijna de andere weg opdraait (zeg maar als je voorwielen er net op komen), geef je volgas in de 2de versnelling en geef je een corrigerend rukje aan het stuur (dus rechtsaf, een kort maar krachtig rukje), gegarandeerd dat bij mijn auto dan de achterkant uitbreekt op een natte weg.
Wel een tip als dat gebeurt en je wilt niet direct een melding krijgen dat jij de volgende spookrijder bent, laat je leiden door het stuur. Je zult merken dat bij overstuur je stuur zelf direct tegen gaat draaien. Gehoorzaam dat. Stuur je minder in dan nodig, dan ga je achterstevoren, stuur je meer in, dan trek je hem min of meer op z'n overstuur (om hem er echt uit te krijgen moet je overigens gas terug nemen zodat je achterbanden weer grip krijgen, je zult namelijk ook direct merken dat je toerental omhoog schiet als je in een drift terrecht komt, omdat je achterbanden grip verliezen).

Overigens was het mental-note moment bij mij gister, het passeren van een tramoverweg, direct na een afslag. Een plek met erg veel obstakels en erg smal... niet de meest ideale plek om overstuur te krijgen... De gladheid van de overweg overviel me echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vol op het gas in de bocht en dan wel of niet gaan is een kwestie van grip versus power. Nat, droog, whatever. Zelfs halfgas kan ik de kont al uit laten breken. En ik kan niet eens koppelen want ik heb een automaat :P

Is leuk .. heel licht je voorwielen de bocht insturen, wat gas geven, tegensturen en zo haaks een bochtje nemen. Er is een zo'n bochtje hier in de wijk waar ik dat nog wel eens doe. Gewoon voor de leuk.

Ik zou trouwens ook wel willen weten wat bij mijn bandenmaat en autogewicht een goede druk zou zijn. Ik heb nu geloof ik voor 2.6 en achter 2.7. Maar soms doe ik wat meer en soms wat minder. Ik heb sowieso het idee dat mijn huidige Dunlop banden een wat minder stevige wang hebben dan mijn oude Goodyears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik weet het van mijn banden ook niet precies... het boekje en de stikker gaan beide maar tot 205 breed, 225 was blijkbaar niet echt standaard onder een 316i compact (wat raar trouwens :p )

Ik heb achter nu ook nog Dunlop Sport 2000 banden (het precieze type weet ik zo niet uit m'n hoofd), maar ik heb het idee dat die sowieso minder grip hebben dan de Michelin Premacy HP's die er vooronder zitten. Volgend jaar ga ik dat uitvinden, want dan worden de Dunlops vervangen voor Michelins.

Met m'n winterbanden is het trouwens helemaal leuk spelen. Die zijn 195 breed en blinken ook niet echt uit met hun grip in vochtige omstandigheden.

@HlpDsk
Met dat blok wat in jouw vette ligt gaat elke auto glijden... De uitdaging is juist met een licht underpowered auto dat voor elkaar te krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een underpowered auto is sowieso een uitdaging voor mijn geduld.

Zegt hij die tienduizenden kilometers in een 55pk bestelwagen heeft gereden. Argh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:59

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb gisteren voor het eerst onderstuur gehad :o

Op de zelfde manier op ik normaal bij nat weer de bocht om, de achterkan laat uitbreken, begon de voorkant nu te glijden. Gas minderen, voorkunt terug in gareel trekken, en dan breekt de achterkant ineens uit :')

Ik moet echt leren rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

onderstuur... hmmm
Ik heb dat weleens iets gevoelt ja, maar sporadisch, teweinig om echt op te hoeven reageren...

De leukste plek waar ik dat heb gevoelt (ahum), was een binnenbocht bij knooppunt ouderijn. Ik dacht dat er adviessnelheid 50 stond, dat bleek max. snelheid te zijn... Bij het nemen van die bocht met 100 begreep ik ook waarom... Het was een continue afwisseling van onderstuur en overstuur. Te weinig om echt te glijden, maar ik voelde wel duidelijk steeds of de voorwielen of de achterwielen naar grip zoeken... En dat in een situatie waarin je weet dat vaart minderen in overstuur zal resulteren, en vermederen in meer onderstuur... Best scary achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Even iets anders dan onderstuur...
M'n bedieningspaneel van mijn E36 heeft kuren. Telkens ik start, werkt het niet. Dus ik kan m'n airco en dergelijke niet bedienen; Ik kan zelfs niets laten blazen.... Maar dan plots schiet ie aan (bij een bocht of schok). En dan weer uit (soms zelfs maar half zichtbaar). Waar zit de fout? Het is duidelijk een connectieprobleem, doch waar? Het bakje zelf heb ik er al uitgehaald, en daar zit alles goed. Is dit aangesloten onder het handschoenenkastje?

Of kan het ook aan een zekeringske liggen?

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstuur? Had ik al wel eens verteld denk ik. Maar er is hier een parrallelweg van de ringbaan af de woonwijk in. Langs een industrieterrein. Dat is een aardig stukje rechtuit, dan 2 bochten bijna in een S bocht.

Goed .. ik reed heen over die weg in de 'vette. Terug in een Nissan Kubistar. Oh, als 2 auto's veel kunnen verschillen dan is het zo'n vergelijk wel. Ik neem diezelfde bocht weer op dezelfde snelheid als voorheen. Echt .. m'n eigen stomme fout. Ik zat er met m'n gedachte gewoon niet bij. Ik had nu de binnenbocht, ik had fwd, en ik had de handling van een bestelwagen. Oh oh oh oh. Gieren, piepen, krijsen en wijd de baan van de tegenligger op. Ik kon nog net op tijd corrigeren of ik had bovenop een auto gezeten. Dammit. Ik reed mss 70 - 80. Het is daar 50.

Leermomentje.

Ook wel eens m'n Swiftje bijna tegen een betonmuur gezet. Het sneeuwde en ik moest een haakse bocht maken op de parkeerplaats van m'n werkgever. Ik reed echt maar 5 kmpu of zo. Sturen .. niks. Gewoon rechtuit glijen. Fuck. En 10 cm voor de muur stond ik stil. Oi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:11:
De leukste plek waar ik dat heb gevoelt (ahum), was een binnenbocht bij knooppunt ouderijn. Ik dacht dat er adviessnelheid 50 stond, dat bleek max. snelheid te zijn... Bij het nemen van die bocht met 100 begreep ik ook waarom... Het was een continue afwisseling van onderstuur en overstuur. Te weinig om echt te glijden, maar ik voelde wel duidelijk steeds of de voorwielen of de achterwielen naar grip zoeken... En dat in een situatie waarin je weet dat vaart minderen in overstuur zal resulteren, en vermederen in meer onderstuur... Best scary achteraf...
Ach, je weet iig dat je niet harder moet gaan dan dat :P
En wees blij dat je geen al te strak onderstel hebt, dat maakt het corrigeren iets makkelijker.

En mn 1602 is weer goedgekeurd 8)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Gister voor de lol beetje scandinavian flicken van een rotonde af met een 320i, maar de traction control komt gelijk binnenstormen..

Eigenaar naast me: "mn bandjes :') :') MN BANDJES"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Waarom heeft ie dan een BMW gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Blackminister schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:16:
Even iets anders dan onderstuur...
M'n bedieningspaneel van mijn E36 heeft kuren. Telkens ik start, werkt het niet. Dus ik kan m'n airco en dergelijke niet bedienen; Ik kan zelfs niets laten blazen.... Maar dan plots schiet ie aan (bij een bocht of schok). En dan weer uit (soms zelfs maar half zichtbaar). Waar zit de fout? Het is duidelijk een connectieprobleem, doch waar? Het bakje zelf heb ik er al uitgehaald, en daar zit alles goed. Is dit aangesloten onder het handschoenenkastje?

Of kan het ook aan een zekeringske liggen?
Als ik op marktplaats kijk, lijkt dat een vrij berucht probleem te zijn... Als ik daar op E36 zoek, zie ik altijd advertenties voorbij komen waarin wordt aangeboden om hem te repareren.
Als ik je storing zo hoor, verwacht ik trouwens dat je ergens gebroken solderingen hebt zitten.
Dat is zelf goed te herstellen, als je redelijke ervaring hebt met solderen. De storingsplek terugvinden zal heel moeilijk zijn (de scheurtjes zijn echt haarscheurtjes), maar een tactiek is om alle connectoren en draden die naar buiten leiden opnieuw vast te zetten met vers tin. Daarnaast om ook hetzelfde te doen met (in gewicht) zware componenten, of plekken die erg warm worden.
4x2 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Ach, je weet iig dat je niet harder moet gaan dan dat :P
En wees blij dat je geen al te strak onderstel hebt, dat maakt het corrigeren iets makkelijker.

En mn 1602 is weer goedgekeurd 8)
Gefeliciteerd met de goedkeuring :+
Ik denk trouwens dat een wat strakker onderstel in dat geval het iets gecontroleerder had gemaakt... Het waren juist de bewegingen van de carrosserie die het allemaal een beetje onvoorspelbaar maakte... Maar dat is hopelijk binnenkort verholpen met een stabilisatiestang achter 8)
Helaas is alleen die firma deze week gesloten ivm vakantie, dus versturen ze de stang pas op z'n vroegst volgende week op... En ik hoop echt dat hij compleet is, anders moet ik straks ook nog bij de dealer onderdelen gaan halen, en dat kan ik alleen op zaterdagochtend... En aangezien er een redelijke kans is dat ik met mijn auto binnenkort (als in eind week 32, t/m week 33) naar Zwitserland ga, wil ik hem eigenlijk voor de tijd er al onder hebben zitten... wordt een beetje krap dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
deepbass909 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:47:
[...]

Als ik op marktplaats kijk, lijkt dat een vrij berucht probleem te zijn... Als ik daar op E36 zoek, zie ik altijd advertenties voorbij komen waarin wordt aangeboden om hem te repareren.
THANKS! Inderdaad, met de juiste bewoordingen in google (climate control) kom ik nu ook ontzettend veel sites tegen die beweren dit probleem op te lossen. Wat me gewoon ziek maakte, is dat dit probleem begonnen is net als m'n auto terug is van de garage (en nu twee weken met verlof). Dus ik dacht direct dat m'n garagist op 1 of andere manier heeft zitten prutsen...... Maar blijkt een vaak voorkomend probleem dus te zijn?..... damn

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/DSC00080.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/DSC00081.JPG

Ofwel: hoe repareer je een gescheurde draagarm als je ergens in belgie staat :P
Niet mijn auto trouwens ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Beetje gevaarlijke plaats om de wagen op te laten steunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 08:21

Exigence

dnkroz

Gelukkig ziet de rest er nog nagelnieuw uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ETzPliskin schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:06:
Beetje gevaarlijke plaats om de wagen op te laten steunen?
?
Dat is het ophangpunt vd achterbrug, stuk sterker dan het krikpunt :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

snif... mijn auto heeft me vandaag flink in de steek gelaten...

Mensen die tussen 6 en 7 's avonds over de A12 van Den Haag richting Utrecht reden hebben me kunnen aanschouwen ter hoogte van afslag Zoetermeer...

Toen ik in de file is er een aansluiting van de verwarming op het motorblok gebroken... Met als gevolg veel kokend koelwater op een heet motorblok, wat dus resulteerde in een doffe plof en veel witte stoom onder de motorkap en een straal water onder de auto...

Na iets minder dan een uurtje wachten (van te voren was het gemeld dat het een uurtje kon gaan duren) ben ik naar de McDonalds bij Zoetermeer gesleept om daar nogmaals 45 minuten te kunnen wachten op een monteur (het was erg druk door een ongeluk op de A12).
In de tussentijd had ik zelf al ontdekt wat er mis was, dus kon ik de monteur gelijk het defect aanwijzen (natuurlijk op de meest onmogelijke plek, achter op het blok). Na wat gepriegel heeft de ANWB-monteur het voor elkaar gekregen om de slang toch weer op het resterende stukje aansluiting te krijgen. Na 15 minuutjes proef te hebben gedraaid durfde hij het aan om mij toch met de auto te laten, mits ik bij elk teken van onheil wel weer direct de auto langs de kant zou zetten.
Gelukkig is de slang blijven zitten tot ik thuis was (nog ruim 40 minuten rijden vanaf dat punt), en heb ik niets meer dan lof voor deze monteur. Ik had zelf namelijk absoluut niet meer verwacht dat ik nog had kunnen rijden.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb voor morgen dan ook maar direct verlof genomen om langs Ekris te rijden en daar de benodigde onderdelen te halen/bestellen en ze eventueel ook al te kunnen vervangen. Ik neem ook gelijk m'n thermostaat mee, want die liet blijkbaar water door, terwijl de motor koud was, en er leken daarnaast sporen op te zitten van lichte lekkage... Aangezien ik toch het koelwater eruit moet laten, kan ik dat net zo goed gelijk vervangen.

Ter illustratie, de aansluiting bij 9 is gebroken

Op deze tekening is de geweldige positie te zien...

Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb069.jpg
Ik moet voor montage van dit ding onder de luchtinlaat voor het interieur zijn (bij de ruitenwisser). Dit moet sowieso los wil ik erbij kunnen. Maar de kans zit er zelfs in dat de bovenste helft van het inlaattraject los moet om werkruimte te creëren... Kortom, ik ben nog wel even zoet hiermee..

Ik ga dit trouwens niet door de garage laten doen, want in onderdelen kost de reparatie praktisch niks (ik verwacht zo'n €10 - €15 zonder de thermostaat), maar gezien de plek zal er veel tijd in gaan zitten, en dat is wel duur...

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 25-07-2007 00:38 . Reden: Plaatjes vervangen voor links, die wel werken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je eerste en tweede plaatje doen het niet vanwege hotlink beveiliging :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hehe, grappig, ik heb precies hetzelfde gehad met mn 02 en een vriend van me vanmorgen ook hetzelfde met zn e21.
Geeft een beste stoomwolk :P

Het is ook hele normale slijtage, die dingen worden gewoon knoerhard met de jaren.
Als je slim bent vervang je meteen ALLE koelslangen die moeten bewegen, dus ook van het blok naar de radiateur en de andere van je blok naar de kachel (of ze moeten nog echt soepel aanvoelen, maar zeker die andere van je kachel zou ik even vervangen als het toch los ligt).

Ik heb overigens std een thermostaat met wat slangen in mn auto liggen (komen van mn e30 af :P), was dr ook erg blij mee toen mn kachelslang scheurde, had ik m gewoon ff doorgelust, dan maar even zonder kachel rijden.
Alleen moest wel mn vader even met water laten komen (stond gelukkig niet zover van huis).

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 25-07-2007 00:20 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Grrrrrene schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:13:
Je eerste en tweede plaatje doen het niet vanwege hotlink beveiliging :)
Ik kan helaas niet om de hotlink heen... dus maar even linkjes gemaakt, dan werken ze wel. (hopelijk...)
4x2 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 00:19:
Hehe, grappig, ik heb precies hetzelfde gehad met mn 02 en een vriend van me vanmorgen ook hetzelfde met zn e21.
Geeft een beste stoomwolk :P

Het is ook hele normale slijtage, die dingen worden gewoon knoerhard met de jaren.
Als je slim bent vervang je meteen ALLE koelslangen die moeten bewegen, dus ook van het blok naar de radiateur en de andere van je blok naar de kachel (of ze moeten nog echt soepel aanvoelen, maar zeker die andere van je kachel zou ik even vervangen als het toch los ligt).

Ik heb overigens std een thermostaat met wat slangen in mn auto liggen (komen van mn e30 af :P), was dr ook erg blij mee toen mn kachelslang scheurde, had ik m gewoon ff doorgelust, dan maar even zonder kachel rijden.
Alleen moest wel mn vader even met water laten komen (stond gelukkig niet zover van huis).
Het is niet de slang die gescheurd is, maar een aansluitnippel die gebroken is.... De slangen zijn nog soepel en veerkrachtig. Die ga ik dus ook nog niet vervangen. Was het maar een slang... die is makkelijker te vervangen dan dit stukje plastic dat echt achter op de kop zit...

Koelslangen mogen ook wel langer mee gaan dan 12 jaar. Over het algemeen worden die pas na een jaar of 20 een probleem. Waarom deze nippel gebroken is, ik heb geen flauw idee...

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 25-07-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Oww, dacht dat je slang gescheurd was.
Waarom een nippel scheurt, geen idee, bij mij zijn de nippels op het blok zelf ook gewoon van alu als ik me niet vergis (op de kachel is het wel plastic dacht ik, bij die e30 iig wel).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Had gebeld, is bij me om de hoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Afgelopen maanden zijn eindelijk de remmen voor de Roadster S en de B10 3.2 Touring geleverd. De Roadster S krijgt op de voorwielen Mov'its met vier zuigers en remschijven van 342mm diameter. Op de achteras komen geperforeerde remschijven, Ferodo-remblokken, stalen gevlochten remleidingen en verder zal er een betere kwaliteit remvloeistof gebruikt worden. De upgrade voor de B10 is vergelijkbaar met die van de achterremmen van de Z4.

Verder is ook de schroefset van Reiger Racing Suspension voor de voorwielophanging van de Z4 geleverd. Dit is zeer indrukwekkend materiaal. Kost vier ruggen ofzo voor de hele set maar dan heb je wel topkwaliteit. Reiger is echt een bedrijf waar wij Achterhoekers trots op mogen zijn. Mocht ik ooit nog een keer aan Dakar mee willen doen dan hoef ik alleen de rijhoogte van de auto wat aan te passen ;) .

Vanmorgen waren de remmen en schokdempers al weer ruw opgebouwd op de auto waardoor foto's maken van de schokdempers er niet in zat. De pics:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/26f686add5b95d689d5358bf7fa49bd5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0daac93b24e356914643df29fafb7876/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2360d452650f9f59d557714ea8e4e1fe/full.jpg

Achterwiel (alleen nieuwe remschijf, remblok en stalen gevlochten remleiding):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0636c662dfba0cbb3fdb7282cd49b6b9/full.jpg

De facelift achterbumper was er ook alvast opgehangen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bdbde3d39d83779d1f423bd565a0223d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5f2be5ff43a84c924edd3cc2539c5c0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6937dd19eedcccb455dbfde21b634d74/full.jpg

diffuser:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3fc9c502efd55811cf4e97347d99f976/full.jpg

Remschijven voor de E39 Touring:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/137b402ad65ed6045b399250324fb750/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
vette spullen. :9

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik daarnet naar de MCdrive, moest ik op dat zij-parkeerplaatsje in de MC-drive-laan (hoe noem je het anders) gaan staan omdat ik even op mijn bestelling moest wachten.

Bij het wegrijden: Hobbel BOBBEL *kraaak* *schuur*...

Rechter sideskirt ter hoogte van de rechtervoordeur heeft een schaafplek onderop ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb de auto's vanavond nog even gecheckt. De Koni FSD-schokdempers voor de B10 konden met eenvoudige aanpassingen gemonteerd worden. Volgens Koni kunnen hun FSD-schokdempers niet op E39 Tourings met automatische niveauregeling, terwijl de onderdeelnummers voor de standaard schokdempers gelijk zijn voor auto's met en zonder automatische niveauregeling. Er zijn al andere E39-eigenaren die het hebben geprobeerd en het kan dus gewoon. De dempingskarakteristieken waren volgens de monteur totaal anders dan van de standaard schokdempers. Hopelijk pakt dit goed uit. Ik zoek met name meer comfort in deze auto. Met de standaard schokdempers, die inmiddels 124K hebben gelopen, en de luchtvering die te laag ingesteld staat is de demping op korte oneffenheden nogal onbehouwen, het is dan nogal een stuiterbak met alle nadelige gevolgen van dien (zoals bijgeluiden in het interieur waar ik een grafhekel aan heb).

De Koni FSD's zijn het model voor de 540i Touring. Ik weet niet wat het verschil is met modellen voor de zescylinders maar als het om gewicht gaat leek het me dat de B10 3.2 Touring door het zware motorblok en de lpg-tank eerder overeenkomt met een 540i dan een 528i (waarop deze Alpina is gebaseerd).

De remschijven voor de voorwielen waren helaas niet de juiste maat. Dick gaat zsm voor de juiste remschijven zorgen.

Bij het inspecteren van de onderkant van de auto kwamen we nog tot de ontdekking dat er olie lekt ter hoogte van de versnellingsbak. Deze was nat. Het is me al eerder opgevallen dat het blok vrij veel olie gebruikt. Ook waren de plastic beschermpanelen onder de motor niet goed bevestigd. Dit verklaart de klapperende geluiden die ik met raampje open van onder de auto kon horen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ce789fc0c7af5a34837cf924df1d5dca/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1a389c6b625d7b8e7e4ca09a7faa37cc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cf30c673d832bdaf38c5f21d6c4e7d3c/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/123bf699bedff4f892391a7b1c70edf7/full.jpg

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van de schokdempers onder de Z4:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8dd552d3b7a76692e29229567e3a49d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d1a06e77d75572ec55dc8b1d08d5f2b9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34e3060775f895f6049817b38d7ccc24/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De dader van m'n problemen gister...
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb070.jpg

Na een uurtje of 3 sleutelen, waarbij ik ook gelijk wat andere kleine klusjes (onder andere de bak met de interieurventilator maar eens schoongemaakt en een nieuwe thermostaat geplaatst).

Het was overigens (tegen mijn verwachting in) een ramp om de nippel los te krijgen, oude vloeistof bleek een beetje aangekoekt te zijn. De nieuwe zat er echter zo in.
Nu werkt alles weer :D

Overigens kreeg ik bij Ekris te horen dat dit een niet ongewoon defect bleek te zijn. Er stonden bijna dagelijks wagens waarbij dit gerepareerd moest worden. En het is ook niet eens een specifieke BMW-kwaal, maar komt bij elk merk voor dat aluminium motorblokken voor. De juiste koelvloeistof zou dit kunnen voorkomen...
Nu zit er dan ook officiële BMW-antivries in.

Nu nog wachten op m'n stabilisatie stang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

I see my beige door I must have it painted black :P
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/1602/1602m.JPG

Alleen zitten dr nogal wat druipers op de linkerkant en het rechtervoorscherm omdat de verfspuit kuren kreeg :|
Maar goed, het is stukken beter dan de 30 verschillende tinten beige die dr op zaten en nu is ie op een afstandje mooi ipv alleen 's nachts in het pikkedonker op 20m afstand.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Gisteren tank volgegooid (goed vol), naar huis gereden, niks aan de hand.

Vanmorgen, ik start en rijd weg, en ruik een benzinelucht. Deze gaat niet weg, dus onderweg naar mijn werk stop ik op een benzinestation, maar zie helemaal niks lekken onder de auto. Geen druppel.

Ik kom op mijn werk aan, parkeer de auto, en verrek, er lekt vloeistof, echter helemaal aan de voorkant van de auto, onder de radiator. Nader onderzoek wijst uit dat dit koelvloeistof is... het zit ook op ventilator en de slangen/riemen en lekt onder de radiator weg maar kan niet goed zien waar.

Hij gaat dus vanavond naar een garage om slangen te controleren en zo nodig een nieuwe radiator te steken. Wat ik me wel afvraag... waar kwam/komt die benzinelucht vandaan :? Ik heb gisteren zoals verteld hierboven een stukje steen geraakt met mijn rechtersideskirt die nu een schaafplek heeft, maar me dunkt dat de benzineleiding binnenin de carrosserie ligt en niet erbuiten. Bovendien lekt hij nergens benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Benzineleidingen liggen onder de carroserie, volgens mij links uit het midden.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hey Alex, gaat hij weer weg ja? :P

http://www.bmwdriversclub...=34&page=viewtopic&t=5108

Wat vraag je ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hey, inderdaad. Hij staat al een tijdje op internet, maar je kan merken dat het vakantieperiode is. Of ik ben te duur :+ In het begin had ik totaal geen reacties, dus de prijs maar verlaagd. En nu krijg ik wel reacties, maar nog geen kijkers. 1 iemand heeft afgehaakt, omdat z'n broer overleden was. Maar de (vraag)prijs is 5k. Ik ben weer overgestapt naar het andere duitse merk. Ik heb weer een Mercedes gekocht :)

[ Voor 27% gewijzigd door reuzekind op 26-07-2007 13:09 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HTT-Thalan schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:32:
Gisteren tank volgegooid (goed vol), naar huis gereden, niks aan de hand.

Vanmorgen, ik start en rijd weg, en ruik een benzinelucht. Deze gaat niet weg, dus onderweg naar mijn werk stop ik op een benzinestation, maar zie helemaal niks lekken onder de auto. Geen druppel.

Ik kom op mijn werk aan, parkeer de auto, en verrek, er lekt vloeistof, echter helemaal aan de voorkant van de auto, onder de radiator. Nader onderzoek wijst uit dat dit koelvloeistof is... het zit ook op ventilator en de slangen/riemen en lekt onder de radiator weg maar kan niet goed zien waar.

Hij gaat dus vanavond naar een garage om slangen te controleren en zo nodig een nieuwe radiator te steken. Wat ik me wel afvraag... waar kwam/komt die benzinelucht vandaan :? Ik heb gisteren zoals verteld hierboven een stukje steen geraakt met mijn rechtersideskirt die nu een schaafplek heeft, maar me dunkt dat de benzineleiding binnenin de carrosserie ligt en niet erbuiten. Bovendien lekt hij nergens benzine.
Als je de tank echt goed vol had, kan het best zijn dat je wat benzine rook via de ontluchting van de tank.
Als je benzineleidingen net zo lopen als bij mijn E36 (en waarom niet, BMW is behoorlijk conservatief wat constructie betreft), dan loopt hij door een gootje onder de auto, samen met de remleidingen. Bij mij zitten daar 3 buisjes/slangetjes naast elkaar. 2x rem en 1 keer benzine.

Als je een koelwaterlek hebt door die steen, dan zijn het zeker weten niet je slangen, die kunnen dat echt wel hebben. Eerder zal het een aansluitstuk zijn of je radiateur zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
deepbass909 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:21:
[...]

Als je de tank echt goed vol had, kan het best zijn dat je wat benzine rook via de ontluchting van de tank.
Als je benzineleidingen net zo lopen als bij mijn E36 (en waarom niet, BMW is behoorlijk conservatief wat constructie betreft), dan loopt hij door een gootje onder de auto, samen met de remleidingen. Bij mij zitten daar 3 buisjes/slangetjes naast elkaar. 2x rem en 1 keer benzine.
Klopt, zo zat het bij mijn E34 ook, en bij mijn E24 en E12 ook zover ik weet. Bij mijn E32 die ik gehad heb was het ook zo. Volgens mij altijd links uit het midden. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ziet er erg indrukwekkend uit Femme! Ben vooral benieuwd naar het resultaat van de achterbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heb het net in de gaten gehouden, het koelwaterreservoir naast de radiator, is leeg, en nu stopt hij met lekken. Er komt geen druppel meer uit onderaan. Wellicht dat dan alleen het reservoir of de slang daarvan lek of los is.

Benzine ruik je echter nog steeds, om de hele auto heen en ook in de auto heel sterk. Hij heeft net een paar uur stilgestaan (van aankomst werk om kwart voor 9 tot pauze om 13:00) en toen ik de deur opendeed rook ik gelijk een sterke benzinelucht binnen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 09:29

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm, ik heb sinds gisteren een gat in de bodemplaat onder de motor en dit ding hangt ineens los. Iemand enig idee wat het is ?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/ding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Wimo. schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:50:
Hmm, ik heb sinds gisteren een gat in de bodemplaat onder de motor en dit ding hangt ineens los. Iemand enig idee wat het is ?

[afbeelding]
Thermometer volgens mij. Is mij ook overkomen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Misschien toch maar eens wat nieuwe bodemplaten monteren .. ik heb net als femme ook last van iets wat klappert tijdens het rijden. Ik vermoed dat het die brakke platen zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

GaMeOvEr schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:37:
[...]

Klopt, zo zat het bij mijn E34 ook, en bij mijn E24 en E12 ook zover ik weet. Bij mijn E32 die ik gehad heb was het ook zo. Volgens mij altijd links uit het midden. :)
E30 zit het ook zo (2x benzine 1x rem zo uit het hoofd, je hebt ook een retourleiding nl :P)
Bij mn 02 zit dr dan weer een plastic leiding die helemaal binnendoor loopt, aan de rechterkant.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ik heb geluk gehad. Ben bij Bas Roos in Oss geweest op aanraden van een collega. Was maar 40 euro kwijt en daarvoor kreeg ik ook nog een fles koelwater mee. Hij heeft snel en vakkundig de gescheurde koelslang (ik opgelucht dat dat het was) vervangen en opnieuw gevuld. Moest vanmorgen nog een keer bijvullen (1.5 liter erbij :o) en hij rijd weer als nooit tevoren.

Benzinelucht blijkt uit de kofferbak te komen, dampte de auto binnen via het skiluikje. Skiluikje even dichtgedaan :+

Hij lekt nergens, heeft ook geen sporen van lekkage onder de bekleding enzo, helemaal niks. Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:57:
[...]

E30 zit het ook zo (2x benzine 1x rem zo uit het hoofd, je hebt ook een retourleiding nl :P)
Bij mn 02 zit dr dan weer een plastic leiding die helemaal binnendoor loopt, aan de rechterkant.
Het lijkt me dat er 2 remleidingen lopen... voor zover ik weet heeft iedere auto sinds een jaar of 20 een kruisverdeling van de remdruk (dus linksvoor is verbonden met rechtsachter, en rechtsvoor met links achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bij een E30 zit het dus voor-achter ipv kruislings (en volgens mij zit het op meer bmw's zo).
Stond dr ook al een keer van te kijken :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:09:
Bij een E30 zit het dus voor-achter ipv kruislings (en volgens mij zit het op meer bmw's zo).
Stond dr ook al een keer van te kijken :P
Ik zit even bij Realoem te kijken, en je hebt inderdaad gelijk. Er loopt maar 1 remleiding naar achter.

Realoem.com is trouwens een super site om uit te vogelen hoe alles in elkaar steekt. Daarnaast zijn de genoemde prijzen daar een goede indicatie (ze zijn eigenlijk altijd hoger dan wat ik Ekris moet betalen, dus het valt elke keer weer mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Wimo. schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:02:
Misschien toch maar eens wat nieuwe bodemplaten monteren .. ik heb net als femme ook last van iets wat klappert tijdens het rijden. Ik vermoed dat het die brakke platen zijn ...
bij mij was het het hitteschildje boven de uitlaat...

schaamde me rot met dat geluid... degelijke BMW met het gerammel van een Oostblok auto..... :X
tis dat ik het geld er niet voor heb, anders had ik m zo van je overgenomen. echt een prachtige auto

[ Voor 29% gewijzigd door Naboo op 28-07-2007 10:42 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dank je wel :) Ik rij er ook nog steeds met veel plezier in, maar in m'n nieuwe Benz ook :+ Krijg ook veel complimenten over m'n auto!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

7th-Phoenix schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:40:
[...]

bij mij was het het hitteschildje boven de uitlaat...

schaamde me rot met dat geluid... degelijke BMW met het gerammel van een Oostblok auto..... :X

[...]
Ik rij al sinds ik m'n auto heb, met een lege kat rond... Het klinkt alsof er een leeg blikje achter de uitlaat hangt waar hij in blaast... Dat is best wel jammer, want stationair klinkt hij voor een 1.6je wel erg lekker vol... Toch binnenkort maar eens de moet opbrengen om een nieuwe kat te monteren... (na dat m'n huisje ingericht is en ik geen andere kostenposten krijg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:50:

[afbeelding]
Juist - ik heb ook precies hetzelfde gehad.. Heb ik laten maken door de dealert (huisselectie)
Mijn bodemplaat ziet er ook niet uit - ik laat het lekker zitten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

SileX schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:18:
[...]

Juist - ik heb ook precies hetzelfde gehad.. Heb ik laten maken door de dealert (huisselectie)
Stond jij dinsdag ofzo in de parkeergarage van Stadshart Amstelveen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een vraagje over de autoradio van een BMW E39 (2001) met een standaard business pakket met cassettedeck (ongelofelijk dat ie dààr nog mee is uitgerust af-fabriek 8)7 ).

Ik heb laatst de Harman/Kardon Drive + Play gekoct via iBood, om in te bouwen in de auto van mijn vader (de bovengenoemde auto). Nou zit er achterin de kofferbak (in het vak aan de linkerkant) nog een vrije aansluiting voor een Cd-wisselaar. Helaas hebben we geen boekje van de autoradio, dus ik kan niet makkelijk opzoeken wat voor connector dat is. Het liefste zou ik de drive+play aansluiten via een draadje op die connector, en niet via de FM-zender. Zodat die gewoon de CD functie op de radio krijgt.

Nou vind ik op internet wel een connectortje wat er volgens mij op lijkt (AUX-IN RCA), maar die is volgens mij voor jongere modellen.

Weet iemand of er een connectortje bestaat zodat ik gewoon middels twee tulpstekkertjes dus een externe audiobron aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SileX schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:18:
[...]

Bij mij is er zo'n hele 'vin' achter het wiel verdwenen .. die wil ik toch eigenlijk wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Timmert schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:00:
[...]

Stond jij dinsdag ofzo in de parkeergarage van Stadshart Amstelveen?
Nee, daar ben ik die dag niet geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ok :) Ik ben je laatst (volgens mij) wel een keertje tegengekomen op de N201 thv Rozenburg, en volgens mij ook een keertje op de zijdelweg tussen Uithoorn en Amstelveen. Zoveel 5 series zijn er niet in jouw kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:40:
Ok :) Ik ben je laatst (volgens mij) wel een keertje tegengekomen op de N201 thv Rozenburg, en volgens mij ook een keertje op de zijdelweg tussen Uithoorn en Amstelveen. Zoveel 5 series zijn er niet in jouw kleur :)
Dat kan wel heel goed kunnen. Ik werk in Mijdrecht en zit dus vaak op de N201.

Zonet ff wat uit de auto pakken.. Zie ik op de portier een deuk ! Iemand dus met zijn eigen deur er tegenaan gegaan :( Tis best een flinke put ten grote van een golf bal :(
Weet dus niet wanneer het gebeurt is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Aii :( Tis maar de vraag of ze dat eruit kunnen lepelen zonder te spuiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Zo was ik gisteren mijn auto aan het poetsen, zie ik ineens een veeg lak van 10cm van een andere auto op de stootlijst van mijn achterbumper staan. Heel toevallig exact de kleur van de Civic van mijn moeder. Maar ze wist van niks. Net zoals ze niks weet van de andere 100.000 krassen en deuken in dat ding, ze merken het niet eens :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zat afgelopen donderdag tegen een pilaar in de parkeergarage van m'n werk, dat merkte ik ook pas toen m'n achterwiel tegen die pilaar kwam... Ik hoorde en voelde er niks van (terwijl m'n radio uit stond)... Gelukkig ook alleen maar wat oppervlakkige lak schade op m'n achterbumper... Ik kan dus wel voorstellen dat je er niet altijd wat van merkt als je iets of iemand raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 08:12
net zoals mijn moeder die eens met de rechterdeur tegen een paal in de garage kwam(bocht naar rechts) en zoiets had van "als ik er toch tegenaan zit kan ik net zo goed doorgaan"

resultaat dus een hele deur naar de klote en een deel van het achterscherm :+

als je nou remt en gelijk tegenstuurt heb je een deuk in je deur en meer ook niet maarja vrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:48

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nieuw actieradiusrecord met mijn auto: 710 kilometer op 1 tank :7 (normaal haal ik net 500)
Op een gegeven moment was het gemiddeld verbruik 1 op 14 :) Wie zei dat grote auto's niet zuinig konden zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zolang je niet accelereert kunnen grote auto's best zuinig zijn :P Veel cruisecontrol gebruikt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Daniel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:04:
Nieuw actieradiusrecord met mijn auto: 710 kilometer op 1 tank :7 (normaal haal ik net 500)
Op een gegeven moment was het gemiddeld verbruik 1 op 14 :) Wie zei dat grote auto's niet zuinig konden zijn :P
Tering, dat haal ik amper ... tijd voor een V8 in mijn E39 dan. Op naar de 1:14 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Wimo. schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Tering, dat haal ik amper ... tijd voor een V8 in mijn E39 dan. Op naar de 1:14 :P
Hehe, gemiddeld verbruik (volgens boordcomputer) over de 10.000 km die ik al met mijn E39 (530d) heb afgelegd: 7.2/100 = 1/13.88 :D I love dieselrijden ineens...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13-09 20:47
vant weekend mijn 518i op de staart getrapt

215 op de teller liep hij. Kon de a4 1.9tdi (105pk ofzo) van een vriend op top bijhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Daniel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 08:04:
Toch wel grappig om het verschil te zien tussen een nieuwe en een oude motor. Met mn 540i haal ik amper de 1 op 8 :D

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bij BMW Syndikat kan je een database raadplegen waarin leden hun verbruiksgegevens hebben ingevult (ik heb het ook gedaan voor mijn E36 316i compact). Het leuke is dat zelfs met het hoge verbruik dat ik in het begin had (1:10 tegen 1:12,5 nu), ik een lager dan gemiddeld verbruik heb. De gemiddelde score voor het model dat ik heb daar staat op 8.78 l/100 km, terwijl ik zelf gemiddeld op 8.63 l/100 km zit, en met m'n huidige verbruik zelf op maar 8 l/100 km. Toch 10 % zuiniger dan gemiddeld :D

Ik krijg overigens binnenkort (hopelijk deze week), m'n stabilisatie stang, en wil een keer met m'n auto het circuit op als hij gemonteerd zit. De Nurnbergring vind ik wat ver weg, dus ik zou liever naar Zandvoort (lekker dichtbij vanuit Gouda, waar ik zeer binnenkort ga wonen) of Assen gaan. Wat zijn daar de mogelijkheden voor en wie heeft er ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

DexterBelgium schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:54:
[...]

Hehe, gemiddeld verbruik (volgens boordcomputer) over de 10.000 km die ik al met mijn E39 (530d) heb afgelegd: 7.2/100 = 1/13.88 :D I love dieselrijden ineens...
Ik wil niet eens weten wat de wegenbelasting voor een 530D in NL is ... daar kan ik flink van tanken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Spiller schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:54:
Toch wel grappig om het verschil te zien tussen een nieuwe en een oude motor. Met mn 540i haal ik amper de 1 op 8 :D
Gemiddeld over de hele vakantie (4500 km) heb ik 1 op 10,8 gereden, wat best netjes is. Hier haal ik dat nooit, omdat je met alle verkeerslichten, files en andere obstakels veel vaker moet stoppen. Die 1 op 14 haalde ik over ~150 km 70 tot 90 op de cruise control :) Dan pruttelt de motor met zo'n 1300 toeren in de 6e versnelling dus dan is ie wel zuinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Noorwegen is wat betreft brandstofverbruik een erg gunstig land om rond te rijden. Je mag er maar 80 (enkele stukjes snelweg bij Oslo en wat andere steden daargelaten) en de af te leggen afstanden zijn vaak groot met weinig onderbrekeningen.
deepbass909 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:17:
Bij BMW Syndikat kan je een database

Ik krijg overigens binnenkort (hopelijk deze week), m'n stabilisatie stang, en wil een keer met m'n auto het circuit op als hij gemonteerd zit. De Nurnbergring vind ik wat ver weg, dus ik zou liever naar Zandvoort (lekker dichtbij vanuit Gouda, waar ik zeer binnenkort ga wonen) of Assen gaan. Wat zijn daar de mogelijkheden voor en wie heeft er ervaringen mee?
Misschien heb je hier wat aan: http://www.vrijrijden.nl/agenda.htm .

De Nurburgring (ik neem aan dat je die bedoeld, Neurenberg is een heel stuk verder) is vanuit het oosten van Nederland maar tweeënhalf uur rijden dus daar ben je eigenlijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:08:
Noorwegen is wat betreft brandstofverbruik een erg gunstig land om rond te rijden. Je mag er maar 80 (enkele stukjes snelweg bij Oslo en wat andere steden daargelaten) en de af te leggen afstanden zijn vaak groot met weinig onderbrekeningen.

[...]

Misschien heb je hier wat aan: http://www.vrijrijden.nl/agenda.htm .

De Nurburgring (ik neem aan dat je die bedoeld, Neurenberg is een heel stuk verder) is vanuit het oosten van Nederland maar tweeënhalf uur rijden dus daar ben je eigenlijk zo.
Ik bedoelde natuurlijk de Nurburgring, zoals iedereen zo'n beetje schrijf ik het natuurlijk verkeerd... 8)7
Het punt is, dat voor ik in het oosten van Nederland ben, ik ook al snel 1 à 1,5 uur moet rijden, dus dan ga ik rap richting 4 uur rijden... vind ik persoonlijk wat ver...

Maar tnx voor de agenda. 5 augustus ga ik niet echt meer redden waarschijnlijk, anders is het natuurlijk wel gelijk een leuke test (zaterdag de stang erop, zondag gelijk het circuit 8)
Ik ga die agenda in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:56:
[...]

Ik wil niet eens weten wat de wegenbelasting voor een 530D in NL is ... daar kan ik flink van tanken :*)
Elke maand wordt er 110 euro afgeschreven ;(

(regio noord holland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
Vandaag m'n eerste rijles gehad, in een 318D, erg leuk uiteraard :) Jullie begrijpen, als ik m'n rijbewijs heb wil ik niks anders meer. Ik begin vast met sparen...

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:24:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk de Nurburgring, zoals iedereen zo'n beetje schrijf ik het natuurlijk verkeerd... 8)7
Het punt is, dat voor ik in het oosten van Nederland ben, ik ook al snel 1 à 1,5 uur moet rijden, dus dan ga ik rap richting 4 uur rijden... vind ik persoonlijk wat ver...
Je moet dr ook gewoon een weekendje heen gaan, dan ist een stuk leuker :)
Voor mij is het ook maar 2 uur rijden trouwens, dat scheelt (anderhalf dr bij vanaf jou tot je bij mij zit ong, dus 3,5 uur rijden enkel).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
SileX schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:20:
[...]

(regio noord holland)
Da's nog redelijk vergelijkbaar met .be dan. Rekening houdend met de leeftijd en specs van mijn wagen zit ik toch ook vlotjes rond de 1400 eurokes... Naja, ik hou er maar rekening mee dat het voor een afgetrapte 1.4 benzine nog 400 euro was. Die 1000 euro haal ik er met 25-30k km /jaar wel uit in benzineprijs (-20%) en minder verbruik (mijn oude fiat deed verdorie 8-9/100km. Da's belachelijk!).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

deepbass909 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:17:
Bij BMW Syndikat kan je een database raadplegen waarin leden hun verbruiksgegevens hebben ingevult (ik heb het ook gedaan voor mijn E36 316i compact). Het leuke is dat zelfs met het hoge verbruik dat ik in het begin had (1:10 tegen 1:12,5 nu), ik een lager dan gemiddeld verbruik heb. De gemiddelde score voor het model dat ik heb daar staat op 8.78 l/100 km, terwijl ik zelf gemiddeld op 8.63 l/100 km zit, en met m'n huidige verbruik zelf op maar 8 l/100 km. Toch 10 % zuiniger dan gemiddeld :D
Leuke link! Ik heb net mijn allereerste tank leeggereden (E36 316i sedan), kwam op 610km op 51 liter. Zat nog vrij veel stadsverkeer tussen ook dus ik ben best wel dik tevree :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een E36 316i kan ook best zuinig rijden. Bijna 1:12, wat jij hebt gedaan, is ook erg netjes. Bij mij heeft een grote beurt echt wonderen gedaan met het verbruik (dat daalde van 1:11 naar 1:12,5), daarnaast is het interessant om een keer injectorreiniger te gebruiken en premium-benzine (Ron 98)te tanken, is mijn persoonlijke ervaring.

Vandaag zag ik overigens dat er waarschijnlijk spionage foto's zijn gemaakt voor de nieuwe Z4:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/9/7559692f0ce9de7ac08375f4ff496cc9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/a/064248fcc4070cf3fb418350647a63ba.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/c/0ce87a284df08df02344d9e55814636c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/9/2268abf38462c84b7f71d22a68d32e09.jpg

Wat denken jullie? Verbetering of juist niet? Vooral het gerucht dat er een CC-type in ontwikkeling lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit lijkt ook al een CC te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat wordt ook in het artikel gezegt... Alleen op foto 2 is het ook enigszins te zien, op de andere foto's lijkt het om een gewone cabrio te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan zijn... Maar die naad in het dak lijkt toch overduidelijk op een CC...

Nogal makkelijk ook om er een lappie stof overheen te plakken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de eerste drie foto's van een cc versie zijn en de laatste van een normaal cabrio dak. Het zijn namelijk twee auto's die op de foto's staan, kijk maar naar de kentekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het lijkt mij gewoon een hardtop. Ik acht de kans dat de nieuwe Z4 een CC wordt erg klein. Er bestaat immers ook al een aparte Z4 Coupe. Een stalen cabriodak is te zwaar en past denk ik ook niet goed in een auto van het formaat Z4. Voor CC-liefhebbers heeft BMW al de 3-serie cabriolet. De Z4 wordt puur als roadster ontwikkeld en het zou loos zijn die te voorzien van een stalen vouwdak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Volgens de persoon die deze thread heeft geplaatst en claimt een prototype te hebben gezien krijgt de volgende generatie Z4 een blikken klapdak:

http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=74228 .

Aangezien er ook gecamoufleerde prototypes rondrijden die een stoffen dak hebben hoop ik dat BMW zijn klanten de keuze geeft tussen een stoffen dak en een blikken dak. Die laatste zou een goed alternatief zijn voor de huidige coupé, die dan kan verdwijnen. Ik heb niets tegen stalen klapdaken maar ik zie wel graag dat de Z4 zijn kofferruimte en relatief lage gewicht behoudt. Er is nu net genoeg ruimte voor bagage om een vakantie te kunnen ondernemen met deze auto. Met een stalen klapdak kun je dat wel vergeten (of moet je altijd dicht rijden als je alle bagage bij je hebt). Bij de nieuwe 3-serie cabrio blijft er niets over van de bagageruimte als het dak dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

-Sander-

///M Powerrrrrr

Hier het verhaal op autoweek;

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=6926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jammer, vind cabrio's/roadsters met stoffen daken veel meer karakter hebben. En de Z4 is één van de meest karaktervolle....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

SileX schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:20:
[...]

(regio noord holland)
Bekend probleem... dat betaal ik ook! Erhm oh nee, dat betaal ik per jaar ;)
*buk*

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
tazzman schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:36:
[...]

Bekend probleem... dat betaal ik ook! Erhm oh nee, dat betaal ik per jaar ;)
*buk*
Dan heb je er ook maar een 318 voor terug O-)

:+

gaat ook maar bukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Woehoe, UPS is vandaag aan de deur geweest, en dat betekend maar 1 ding.

maar... helaas m'n ouders hebben de bel niet gehoord... dus morgen een nieuwe kans... en maar een extra dagje geduld hebben op m'n stabilisatiestang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
Als femme nog inspiratie zoekt:
http://www.autoblog.nl/ar...e-trap-van-z4m#post-10470

De AC Schnitzer Profile, de overtreffende trap voor de Z4M. Wat een prachtbak!

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Niks veranderd in de situatie (ook niet de parkeerplek), maar de camera is thans iets beter.

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/185/bimmer01ct5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/347/bimmer02rg4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/2843/bimmer03rn5.jpg
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.