Aannames zijn fataal.
Begrenzen word gedaan (zover als ik weet) door de benzinetoevoer af te snijden:deepbass909 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:24:
[...]
Gaat bij jou de naald van de toerenteller ook "stuiteren" als je tegen de toerenbegrenzer aan komt?
Ik weet dat het niet super voor je blok is, maar het klinkt wel lijp als hij tegen de begrenzen aan komt.
Dat betekent:
~7000 rpm : minder gas, valt terug naar 6950, gasklep open, 7000 rpm, minder gas, valt terug naar 6950, gasklep open
etc etc
Heeft ook een computer!
Maar wat het meest rare is, dat alleen de toerenteller staat te stuiteren, de auto blijft rustig dezelfde snelheid houden... Terwijl de beweging van de toerentellen dermate groot is dat het voelbaar zou moeten zijn...
Ik weet van andere auto's dat die gewoon in eens stoppen met versnellen, dan vind ik dit toch "leuker"
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 29-06-2007 09:59 ]
Wel grappig dat mijn top in de 3 nog geeneens zoveel lager ligt, ondanks andere wisselbak verhoudingen omdat ik een 1.6je heb... ik kan doortrekken tot zo'n 120/125 in de 3de. (ideaal als je snel wil versnellen achter een vrachtwagen op een drukke snelweg
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Als het echt moet haal ik 140/145 in zijn 3 maar gezond lijkt me dat niet, hoe lager de versnelling hoe meer loze kracht er verloren gaat hoog in de versnelling, de motor krijg dan te weinig weerstand. Alleen in zijn hoogste versnelling kun je volgens mij veilig top toeren rijden.deepbass909 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:20:
Mijn blok reageert ook wat feller nadat ik eens flink heb door getrokken. Ik weet zeker dat dat niet tussen de oren zit, je merkt dat hij feller/onrustiger wordt in met name de lagere versnellingen (1,2 en 3). Ik kan me goed voorstellen dat bijvoorbeeld de injectoren op dat moment even flink schoon gespoten worden (er komt immer veel meer brandstof voorbij geperst dan bij 3000rpm).
Wel grappig dat mijn top in de 3 nog geeneens zoveel lager ligt, ondanks andere wisselbak verhoudingen omdat ik een 1.6je heb... ik kan doortrekken tot zo'n 120/125 in de 3de. (ideaal als je snel wil versnellen achter een vrachtwagen op een drukke snelweg)
Maar enigszins aanvoelen wanneer je moet schakelen zal toch ook het punt niet zijn, na een tijdje heb je wel door wanneer die het snelste is.
In sommige auto's moet ie daarvoor idd tot aan het rood (of zelfs net voor de toerenbegrenzer), bij anderen moet je iets eerder schakelen.
Mn 1602 doet overigens ook gewoon 120 in zn 3
leeg
De Z4-M-motorkap oogt een stuk agressiever en hij is ook lichter volgens de monteurs.
Klinkt goed, ik ben erg benieuwd hoe het er straks allemaal uit gaat zien. Volgens mij wordt het alleen maar beter!Femme schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:59:
Ik ben vandaag maar eens gaan kijken hoe er voor staat met mijn auto en kwam tot de gelukkige constatering dat er eindelijk wat werk is gedaan. De Z4-M-motorkap (nog ongespoten) en de facelift koplampen zaten er op. De koplampen werkten nog niet helemaal. Hiervoor moet wat gegoocheld worden met lichtmodules en de programmering ervan. Men was bezig om de voorbumper strak te maken zodat deze overgespoten kan worden (de voorbumper heeft veel lakschade door steenslag). Binnenkort worden eindelijk de ellendige Mov'it remmen geleverd en kunnen ze vol aan de bak om alles op de auto te schroeven.
De Z4-M-motorkap oogt een stuk agressiever en hij is ook lichter volgens de monteurs.
Van dit:

naar dit?

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Ik denk (is lastig te zien) dat de 'M' motorkap alleen een twee extra lijnen heeft (hier beter te zien: http://www.autoblog.it/up...m_motor_racing_kit_01.jpg). Het is subtiel, maar als je motorkap toch in de prak lag, waarom dan niet...
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Iedereen moet altijd maar krampachtig dat oranje wegwerken maar ik vind 't niet storend, integendeel, die half grijze/oranje vlekken in de nieuwe koplampen vind ik veel lelijker.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
sinds mijn BMW bij de dealer is geweest voor een beurt heb ik last van een enorme brom achterin me auto. nu ben ik er gister achter gekomen dat dit veroorzaakt wordt door het differentieel dat niet goed zit
omdat bij de kleine beurt de wielen volledig uitgezakt zijn geweest en daarna niet goed teruggekomen zijn bij het op de grond zetten.
kan dit veel kwaad? ik rij namelijk alweer 2 maanden op deze manier rond. ik ga morgen even bellen dat dat gefixed moet worden.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
mijn E36 uit 1994 heeft bijna 3 ton op de teller en rijdt als een zonnetjewoutur schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:30:
Ik ben nog altijd van plan een E36 uit 1995-1997 te kopen. Wat ik graag eens van de eindgebruikers (jullie?) zou willen horen is of een bmw na pak em beet 200k nog een betrouwbare auto is. Kortom, moet ik krampachtig doorsparen tot ik geld genoeg heb voor één met minder kilometers, of kan het (gemiddeld gezien natuurlijk, en bij redelijk aantoonbaar onderhoud) nog best. Ik plan er zo'n 40.000km mee te rijden de komende 4 jaar. Oh, en aankooptips van deze auto zijn natuurlijk ook welkom
dus ja, gewoon kijken of ie goed is onderhouden en dat het geen afgetrapte sjonnie bak is.
zorg wel dat je een potje geld hebt voor het onderhoud, want ja, vanaf de 200k heb je de kans dat er regelmatig wat vervangen moet worden net als bij elke andere auto met zo'n km-stand.
en ja, in dat opzicht is BMW dan wel prijzig
Wat voor E36 wil je kopen? Ze zijn allemaal wel betrouwbaar, maar een paar uitvoeringen staan erom bekend. Als je gaat voor een M50 blok (6 in lijn 320, 325/328) zit je meestal wel goed, Vooral de 320 is bijna niet kapot te krijgen, die heeft een wat betere koeling dan de grotere modellen. Ook hebben alle 6 cylinders en de 318IS met M43 blok een distributieketting ipv riem. Niet dat deze riemen zo lastig te vervangen zijn maar dat scheelt je wel weer wat onderhoud dat er met die km stand zeker aankomt.woutur schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:30:
Ik ben nog altijd van plan een E36 uit 1995-1997 te kopen. Wat ik graag eens van de eindgebruikers (jullie?) zou willen horen is of een bmw na pak em beet 200k nog een betrouwbare auto is. Kortom, moet ik krampachtig doorsparen tot ik geld genoeg heb voor één met minder kilometers, of kan het (gemiddeld gezien natuurlijk, en bij redelijk aantoonbaar onderhoud) nog best. Ik plan er zo'n 40.000km mee te rijden de komende 4 jaar. Oh, en aankooptips van deze auto zijn natuurlijk ook welkom
Ook de draagarmrubbers en fuseekogels voor willen op die km stand wel wat speling hebben. Kan niet zo veel kwaad, en voor 150 euro per kant heb je nieuwe draagarmen met rubbers en kogels, ligt ie weer helemaal strak op de weg.
Zelf heb ik een E36 320 met sinds net precies 198k op de klok, de onderhoudshistorie van de afgelopen 40k is als volgt:
* nieuwe thermostaat
* nieuwe multiriem
* nieuwe draagarm (die heb ik moeten vervangen omdat ik ergens achter was blijven haken -> draagarm krom

En dat is het. Best betrouwbaar als je het mij vraagt
Een 6 cylinder ligt buiten mijn budget ben ik bang, het verbruik ervan ligt gewoon een stukkie hoger en de auto's zijn wat zwaarder
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Maar goed, we shall see. An sich is het wel aardig (hoewel ik coupé's uberhaupt nooit erg mooi vind, maar ok)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Daniel schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:23:
Die 135i is volgens mij een schandalige scheurbak maar qua design vind ik het echt niks. Zo'n lage, platte kont vind ik niet goed passen bij een kort model als de 1-serie. De ruimte achterin zal ook om te huilen zijn.

Inderdaad...
[ Voor 14% gewijzigd door Kaspers op 02-07-2007 11:47 ]
Verwijderd
Er past trouwens 370 liter achter in het gebakje.
En nog een video van de 135i van BMW zelf.
[ Voor 35% gewijzigd door Renegade op 02-07-2007 16:32 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Leeg gewicht is trouwens 1560 Kg.
En als laatste geheime tip, de precieze specs:
http://www.press.bmwgroup..._1_series_coupe_gb_fv.pdf zijn gewoon te vinden via de site die gericht is op de journalisten: http://www.press.bmwgroup.com/
[ Voor 114% gewijzigd door Renegade op 02-07-2007 16:43 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Scheelt best veel met die tape he..
Volgende keer iets minder snel oordelen
Die achterbumper is trouwens wel dik verbouwd..
Vind je ?
[ Voor 31% gewijzigd door Kaspers op 02-07-2007 16:44 ]
Ja, met tape ziet ie er inderdaad beter uitKaspers schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
Scheelt best veel met die tape he..
Volgende keer iets minder snel oordelen.

Sjee, dat is wel erg zwaar.Renegade schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:32:
Leeg gewicht is trouwens 1560 Kg.
Ik vind het verder een geslaagde auto. Qua styling is hij de moderne interpretatie van de 2002 Turbo en de E21 en E30 coupé's. BMW heeft ook eens eindelijk goed uitgepakt door het M-pakket standaard aan te bieden op de 135i en het ding te voorzien van 6-pots remmen.
Haha daar moest ik ook ff aan denkenkamstra schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:59:
Zo lijkt t idd nog wel aardig, maar ik ben erg benieuwd hoe groot (klein) ie nou in het echt is. Volgens mij ziet het er niet uit als je dit ding naast een golf of een audi A3 zet, omdat het een soort miniatuur versie van een 3 serie is
Zie nu de lijn op de achterklep steeds beter, en ik vond m van de zijkant al alsof iemand die iets te zwaar is erin heeft gezeten. De achterkant ziet eruit alsof er wat te zwaars in ligt..
Maar vind m toch wel wat hebben, al zal ie wel heel klein overkomen voor het soort auto (je stelt je dit model auto's toch groter voor bv 3 of 5 serie formaat).
Qua zitruimte? Ik denk dat je je knuffelbeertje net achterin kwijt kunt. In de gewone 1 serie is de zitruimte al niet echt geniaal. Ja, past prima, zelfs ruimte bij de knieen. Alleen na anderhalf uur op de achterbank verlang je echt wel naar meer ruimte dan dat ze vroeger in de auto programma's altijd lieten zien (als handje past tussen knieeen en stoel = een zee van ruimte?).
Exact expert nodig?

Om eerlijk te zijn lijkt de zijkant net op een hoop gesmolten plastic. Ook de achterkant oogt veel te druk. Dat neemt niet weg dat het een mooie wagen is om te zien, maar de vorm "klopt" gewoon niet.
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Strikkie erom hoeft niet, kan niet wachten om hem in het echt te bekijken.

Denk dat het dak tot ongeveer de deurstijl komt... Als ik het formaat van de kofferklep bekijk
Een auto die 1500kg leeg weegt is geen opvolger van de 02/e21/e30 imhoFemme schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:17:
Ik vind het verder een geslaagde auto. Qua styling is hij de moderne interpretatie van de 2002 Turbo en de E21 en E30 coupé's.
Dan liever dat ze gewoon een remake maken van de 02, zoals een new mini/new beetle.
En het liefste lekker licht houden, maar met die stomme veiligheidseisen en alle elektronica die dr in moet is dat nogal lastig

leeg
Hmm, dat lijkt al een stuk beter
Ook wel nodig natuurlijk
interessante verbruiks- en prestatiecijfersRenegade schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:26:
Is nog niet officieel vrijgegeven geloof ik, maar in ieder geval kun je hier http://www.bmw.co.uk/bmwu...56___co-181236400,00.html al wat meer info vinden.
Er past trouwens 370 liter achter in het gebakje.
En nog een video van de 135i van BMW zelf.

Verwijderd

Dan wil ik ook weten wat een 118 coupe zou wegen. Als ze die al gaan maken. Ik vind het belachelijk zwaar. Het is 100 kilo meer dan mijn 'vette en die heeft een lompe ijzeren V8 aan boord.
Daar moet echt 300 - 400 kilo vanaf.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 21:23 ]

Het staat echt in die press pdf. +/- 1450kg voor de diesels.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:58:
Methinks een typo? Kan toch niet kloppen?
Vrij heftig, waar laten ze dat gewicht? Zijn die 35i en 20d, 23d blokken zo zwaar?
Verwijderd
Maarre .. als de diesels 1450 wegen, waarom een 135i dan 100 kilo meer?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 22:33 ]
Het verschil in gewicht tussen een 335i en een 320i is 175 kg. Waarom dat zoveel moet zijn snap ik ook niet. Een denkbeeldige 120i coupé zou niet veel zwaarder zijn geweest dan een Volkswagen Jetta.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:22:
1560 kiloFFS!
Dan wil ik ook weten wat een 118 coupe zou wegen. Als ze die al gaan maken. Ik vind het belachelijk zwaar. Het is 100 kilo meer dan mijn 'vette en die heeft een lompe ijzeren V8 aan boord.
Daar moet echt 300 - 400 kilo vanaf.
Het is inderdaad ook opmerkelijk dat een 650i nauwelijks zwaarder is, terwijl die wagen fors groter is. Kennelijk zit er veel verschil in het gewicht (en de kosten) van de gebruikte materialen en is de 3,0 liter twinturbo toch niet zo licht vergeleken met een V8.
De vergelijking met een twintig jaar oude tweezitter is niet eerlijk. Als je die toch ergens mee kunt vergelijken is het de Z4 en die weegt in 3,0 liter uitvoering een nette 1285kg.
Die 1560kg is overigens het EU-gewicht inclusief bestuurder en een gedeeltelijk gevulde tank (ik geloof iets van +100kg).
[ Voor 5% gewijzigd door Femme op 02-07-2007 23:19 ]
Een Z4 is 27cm korter en 15cm smaller. Dat is een behoorlijk verschil, en verklaart zeker 100kg extra. De rest komt vast van allerlei dikke opties. Nochtans is het een belachelijk hoog gewicht voor zo'n auto, het benzinegebruik zal dan ook wel lekker hoog liggen.Femme schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:11:
[...]
De vergelijking met een twintig jaar oude tweezitter is niet eerlijk. Als je die toch ergens mee kunt vergelijken is het de Z4 en die weegt in 3,0 liter uitvoering een nette 1285kg.
Ik vrees echt dat deze auto absoluut geen succes gaat worden...
Verwijderd
Wow, 1-serie koplampen op een coupe staan enorm tof!Kaspers schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:56:
Ik vind hem opzich best wel gelukt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de achterlichten dan ... mooier dan de E90!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 01:24 ]
Uit de pdf:Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:32:
Zelfs de cabrio moet niet zo zwaar zijn. Het is gewoon waanzin. Ongetwijfeld veel stijfheid, luxe, en veiligheid. Maar het maakt zo'n klein ding gewoon log.
Maarre .. als de diesels 1450 wegen, waarom een 135i dan 100 kilo meer?
135i: 1560kg
120d: 1450kg
123d: 1455kg
Verschil tussen de 120d en 123d, op zich ook knap, 30cm3 meer cilinder inhoud kost 5kg?
Een Corvette C4 is net zo breed als een Z4, alleen wat langer.joepP schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:54:
[...]
Een Z4 is 27cm korter en 15cm smaller. Dat is een behoorlijk verschil, en verklaart zeker 100kg extra. De rest komt vast van allerlei dikke opties. Nochtans is het een belachelijk hoog gewicht voor zo'n auto, het benzinegebruik zal dan ook wel lekker hoog liggen.
Ik vrees echt dat deze auto absoluut geen succes gaat worden...
Je moet niet vergeten dat de 135i veruit de dikste motorisering heeft van alle auto's in zijn klasse. Dat draagt ook bij aan het gewicht. Het leeggewicht van een A3 3.2 is vergelijkbaar met de 135i coupé, de A3 3.2 Sportback is iets zwaarder. De S3 is marginaal lichter dan een 135i coupé maar heeft veel minder vermogen en heeft een viercylindertje onder de motorkap. Het hoge gewicht is zoals gebruikelijkk bij Audi te danken aan vierwielaandrijving.
De 135i zal zeker in de VS een groot succes worden. Het tuningpotentieel van de twinturbo motor zal daar zeker aan bijdragen. Tegen minimale kosten haal je er 350pk uit, met nog iets meer moeite (andere zuigers en uitlaat) 380pk.
De 123d is een 2,0 liter blok met twee turbo's.zneek schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:49:
[...]
Uit de pdf:
135i: 1560kg
120d: 1450kg
123d: 1455kg
Verschil tussen de 120d en 123d, op zich ook knap, 30cm3 meer cilinder inhoud kost 5kg?
De genoemde gewichten zijn volgens de EU-norm met 75kg voor bestuurder en bagage.
Ah zo, ik had de hele pdf nog niet bestudeerdFemme schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:53:
[...]
De 123d is een 2,0 liter blok met twee turbo's.
De genoemde gewichten zijn volgens de EU-norm met 75kg voor bestuurder en bagage.
Ik vraag me trouwens wel af waarom ze geen 125i en/of 130i versies uitbrengen? die 300+pk sterke 135i is natuurlijk leuk, maar er zijn ook mensen die het een beetje fatsoenlijk willen houden, en met 215+pk in een 125i zich ook prima redden. Of zouden ze die later nog uitbrengen?
De neus van de auto is wel erg mooi. Een cabrio versie zie ik ook wel zetten. Voor de rest is de auto niet bijzonder genoeg. Ik denk dat het 135i blok wel in mijn E30 gaat passen!
Persbericht: De BMW 3 Reeks Coupé voortaan beschikbaar met 2.0 liter dieselmotor
03.07.2003
Dynamische elegantie op de baan en maximale zuinigheid aan het tankstation. Wat voordien onverenigbaar leek, wordt vanaf september 2003 realiteit, dankzij de komst van de 3 Reeks Coupé 320Cd: zijn 2.0 liter viercilinder motor van 150 pk (110 kW) garandeert een absoluut dynamisch rijplezier en stelt zich bovendien tevreden met slechts 5,7 liter diesel per 100 kilometer, volgens de nieuwe Europese cyclus (NEFZ).
Tijdens zijn presentatie in de lente scoorde de jongste generatie van de 3 Reeks Coupé al veel succes met zijn eerste diesel Coupé 330Cd. De BMW 320Cd verschaft dynamische bestuurders een enorm rijplezier, omdat de motor de brandstof op een nog zuinigere en efficiëntere manier gebruikt. Een uiterst interessant model dus voor al wie veel kilometers aflegt.
De viercilinder in lijn motor van de nieuwe BMW 320Cd overtuigt sterk met zijn voor een dieselmotor verbazingwekkende flexibiliteit. Een flexibiliteit die te danken is aan de common rail technologie van de tweede generatie. De motor ontwikkelt een maximum koppel van 330 Newtonmeter, zelfs bij lage toerentallen zoals 2.000 omw/min. De nieuwe Coupé is dus uiterst dynamisch, vooral wanneer hij vertrekt. De BMW 320Cd bereikt de 100 km/u vanuit stilstand in nauwelijks 8,8 seconden en accelereren van 80 km/u tot 120 km/u in vierde versnelling bij inhaalmanoeuvres gebeurt in precies 7,2 seconden. Zijn topsnelheid van 220 km/u bewijst dat de nieuwe 320Cd een dynamische coupé is in hart en nieren. Hij maakt daardoor absoluut deel uit van de typische familie van de 3 Reeks, en moet wat baanprestaties en verfijning betreft, niet onderdoen voor de vergelijkbare modellen voorzien van een benzinemotor.
....
[ Voor 39% gewijzigd door Renegade op 03-07-2007 10:29 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Je hebt helemaal gelijk als je naar de andere merken kijkt, maar binnen BMW vind ik het toch raar. Dat ding is bijna net zo zwaar als een 630i. Ik vraag me ook af welke doelgroep ze op het oog hebben: er is ook nog zoiets als een 335i. Weliswaar zonder turbo maar ook met 306pk, en die doet de sprint van 0-100 in 5.5s, maar 0.2s trager. Maar de toekomst zal wel uitwijzen of dit een succes wordt. Misschien is het wel een experiment om de turbo terug te brengen. Ik ben heel benieuwd wat een M6 met twinturbo zal presteren.Femme schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:52:
[...]
Een Corvette C4 is net zo breed als een Z4, alleen wat langer.
Je moet niet vergeten dat de 135i veruit de dikste motorisering heeft van alle auto's in zijn klasse. Dat draagt ook bij aan het gewicht. Het leeggewicht van een A3 3.2 is vergelijkbaar met de 135i coupé, de A3 3.2 Sportback is iets zwaarder. De S3 is marginaal lichter dan een 135i coupé maar heeft veel minder vermogen en heeft een viercylindertje onder de motorkap. Het hoge gewicht is zoals gebruikelijkk bij Audi te danken aan vierwielaandrijving.
De 135i zal zeker in de VS een groot succes worden. Het tuningpotentieel van de twinturbo motor zal daar zeker aan bijdragen. Tegen minimale kosten haal je er 350pk uit, met nog iets meer moeite (andere zuigers en uitlaat) 380pk.
Zelf wacht ik wel op de CS
1100kg is gewoon niet realistisch voor een moderne auto van dit formaat met ook nog eens een forse motor. Een Peugeot 207 met een klein dieseltje weegt al bijna 1200kg. De enige manier waarop BMW het zou kunnen realiseren is door de hele auto uit lichtgewicht materialen te construeren, wat hem erg duur zou maken en tot gevolg zou hebben dat niemand hem wil kopen, en door alle mogelijke luxevoorzieningen achterwege te laten, waardoor de auto geen BMW meer is en niemand hem wil kopen...Bram77 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:20:
Ze zouden pas echt een interessante wagen hebben als de 135i +/- 1100 kilo zou wegen en de diesels net onder de 1000 kilo. Het enige wat ze nu doen is de verkoop van hun eigen drieserie beconcureren.
De neus van de auto is wel erg mooi. Een cabrio versie zie ik ook wel zetten. Voor de rest is de auto niet bijzonder genoeg. Ik denk dat het 135i blok wel in mijn E30 gaat passen!
Ondanks dat de auto inderdaad wat aan de zware kant lijkt, is het natuurlijk niet realistisch om een dergelijk laag gewicht te verwachten zonder een groot deel van de veiligheids- en comfortvoorzieningen die tegenwoordig noodzakelijk worden geacht te schrappen. Daarbovenop zal toevlucht moeten worden genomen tot het toepassen van allerlei exotische materialen als carbon, aluminium en magnesium. Dit zou de prijs van de auto tot onverkoopbare hoogte opstuwen.Bram77 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:20:
Ze zouden pas echt een interessante wagen hebben als de 135i +/- 1100 kilo zou wegen en de diesels net onder de 1000 kilo. Het enige wat ze nu doen is de verkoop van hun eigen drieserie beconcureren.
Zelfs Lotus lukt het maar net om de Europa S, die kleiner en zeker heel erg veel kaler is dan een 1-serie, onder de 1000 kg te houden (995 kg leeggewicht). Een diesel onder de 1000 kg is ook nogal een stretch, een Ford Fiesta diesel weegt al 1045

Wat Femme zegt dus

Bij de 6-serie is er natuurlijk prijstechnisch de nodige ruimte om de auto door toepassing van duurdere lichtgewicht materialen het gewicht laag te houden. Het bodywork van een 6-serie bestaat volledig uit plastic en aluminium, in plaats van staal, en ook onderhuids is het nodig gedaan om het gewicht laag te houden.joepP schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:41:
Je hebt helemaal gelijk als je naar de andere merken kijkt, maar binnen BMW vind ik het toch raar. Dat ding is bijna net zo zwaar als een 630i.
[ Voor 22% gewijzigd door Daniel op 03-07-2007 10:49 ]
Een E30 320i weegt ook maar 1100 tot 1150 kilo. Ook daar zitten centrale deurvergrendeling, stuurbekrachtiging, ABS en airco op (behalve de airco zat dit op mijn type1 320i E30). Tegenwoordig maken ze voor het blok gebruik van een ander soort aluminium wat een stuk lichter is. Ik kan me voorstellen dat de twee turbos en grotere remmen en misschien wat extra stijfheid in het chassie extra gewicht met zich meebrengt. Maar de techniek is toch ook wel een stuk verder in het gebruik van meterialen.
Op deze manier vind ik de 1-serie niet wat je veracht dat het is, een afgeslankste versie van een 3 serie. Natuurlijk is 150PK+ altijd op zijn plek in een BMW, daar moeten ze niet op gaan besparen.
Niet dat ik hierover een discussie wil voeren. Maar ik blijf het wel vreemd vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Bram77 op 03-07-2007 12:09 ]
Sinds wanneer word die normering gebruikt? Zou ik van een 1988 520i ook een Ncap normering of equivalent kunnen vinden?Daniel schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:05:
Heeft een E30 ook 5 sterren in de crashtests en 8 airbags?
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
335i is toch ook gewoon dubbele turbo benzine? Zou hetzelfde blok moeten zijn. Dan is het helemaal raar dat de 3 0,2 seconden trager is. Wat is het EU gewicht van een 335i coupe eigenlijk?joepP schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:41:
[...]
Je hebt helemaal gelijk als je naar de andere merken kijkt, maar binnen BMW vind ik het toch raar. Dat ding is bijna net zo zwaar als een 630i. Ik vraag me ook af welke doelgroep ze op het oog hebben: er is ook nog zoiets als een 335i. Weliswaar zonder turbo maar ook met 306pk, en die doet de sprint van 0-100 in 5.5s, maar 0.2s trager. Maar de toekomst zal wel uitwijzen of dit een succes wordt. Misschien is het wel een experiment om de turbo terug te brengen. Ik ben heel benieuwd wat een M6 met twinturbo zal presteren.
Zelf wacht ik wel op de CS
Wat zijn die BMWs toch belachelijk zwaar
Wel zwaar. Maar wel knap dat ze bij elke upgrade de power weten te verhogen, meer gewicht, maar toch lager verbruik.joepP schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:41:
Oeps, ik dacht met mijn lompe hoofd dat de 335i een gewone atmosferische motor was. Zoals ongeveer alle BMW's. Schaam. Dan is het dus inderdaad dezelfde motor. De 335i weegt 1710kg volgens de bmw-site. Dat is dus nog ruim 150kg zwaarder dan de 135i zal gaan wegen. Daarmee is het snelheidsverschil van 0.2s over de spring wel duidelijk te verklaren.
Volgens de Carbase weegt de 335i 1510kg, dat is gewoon een normaal gewicht voor een auto van die klasse. Alfa's zijn pas zwaar...joepP schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:41:
Oeps, ik dacht met mijn lompe hoofd dat de 335i een gewone atmosferische motor was. Zoals ongeveer alle BMW's. Schaam. Dan is het dus inderdaad dezelfde motor. De 335i weegt 1710kg volgens de bmw-site. Dat is dus nog ruim 150kg zwaarder dan de 135i zal gaan wegen. Daarmee is het snelheidsverschil van 0.2s over de spring wel duidelijk te verklaren.
Heb je soms de cabrio gepakt? Die is een stuk zwaarder dan de sedan en de coupé.
De motor van de 335i is vervaardigd uit aluminium, die van de 330i/130i uit een lichtere aluminium/magnesium-legering. Dit verklaart een deel van het gewichtsverschil. De rest komt kennelijk door de turbo en wellicht andere zwaardere onderdelen zoals aandrijflijn en versnellingsbak.
Je vergeet de 316i, die is er ook nog met een m43 blok.Stoffel schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:29:
[...]
Wat voor E36 wil je kopen? Ze zijn allemaal wel betrouwbaar, maar een paar uitvoeringen staan erom bekend. Als je gaat voor een M50 blok (6 in lijn 320, 325/328) zit je meestal wel goed, Vooral de 320 is bijna niet kapot te krijgen, die heeft een wat betere koeling dan de grotere modellen. Ook hebben alle 6 cylinders en de 318IS met M43 blok een distributieketting ipv riem. Niet dat deze riemen zo lastig te vervangen zijn maar dat scheelt je wel weer wat onderhoud dat er met die km stand zeker aankomt.
Ook de draagarmrubbers en fuseekogels voor willen op die km stand wel wat speling hebben. Kan niet zo veel kwaad, en voor 150 euro per kant heb je nieuwe draagarmen met rubbers en kogels, ligt ie weer helemaal strak op de weg.
Zelf heb ik een E36 320 met sinds net precies 198k op de klok, de onderhoudshistorie van de afgelopen 40k is als volgt:
* nieuwe thermostaat
* nieuwe multiriem
* nieuwe draagarm (die heb ik moeten vervangen omdat ik ergens achter was blijven haken -> draagarm krom)
En dat is het. Best betrouwbaar als je het mij vraagt
Mijn E36 compact 1.6i toont zich op het moment ook bijzonder betrouwbaar. Ik heb er nu zo'n 5000 km mee gereden, en heb alleen het achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar voor m'n rekening moeten nemen (banden, uitlaat, fusee).
Fusee-kogels zijn overigens wel een zwak punt bij de E36. Na 80 tot 100 duizend km zijn ze vaak versleten. Hou daar rekening mee.
Verder kan er volgens mij weinig mis gaan met een E36.

Zie grote versies:
http://tweakers.net/gallery/1/fotoalbum/?MapID=7893
Femme schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:18:
Als je geen gezin hebt zie ik geen bezwaar om dit ding als eerste auto in te zetten. Ik gebruik de achterste deuren van mijn 3-serie sedan alleen om de achterbank te stofzuigen.

Sorry hoor, kon het niet laten
Kan (of lease). Maar zoveel houd ik niet van het merk, dus ik zoek even verder.Femme schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:18:
Als je geen gezin hebt zie ik geen bezwaar om dit ding als eerste auto in te zetten. Ik gebruik de achterste deuren van mijn 3-serie sedan alleen om de achterbank te stofzuigen.
Verwijderd
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Pas dan kan ik echt een oordeel vellen over wat ik er van vind, want dan kan ik m ook naast een golfje en een A3 zien...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Helaas nog geen foto's want het postkantoor was al gesloten toen ik langs ging om te kijken/kopen, maar later deze week als ik hem daadwerkelijk op de oprit heb zal ik zeker plaatjes posten.. Hij ziet er nog niet pico-bello uit, moet wat gepoetst worden.. Verder standaard dingetjes als interieurbekleding beschadig enzo, maar voor dit bedrag is het aanvaardbaar en het blok en carosserie zijn goed
Ben nu blij!
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
[ Voor 65% gewijzigd door Bram77 op 03-07-2007 22:00 ]
Heb jij bij het kopen niet een ligtest op de achterbank gedaan dan? (helaas ben ik het vergeten bij m'n compact, dus nu heb ik een auto waarvan ik de achtervering niet kan testen met een vriendin...)
Met mijn twee meter wordt dat in vrijwel alle auto's problematischdeepbass909 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:01:
[...]
Heb jij bij het kopen niet een ligtest op de achterbank gedaan dan? (helaas ben ik het vergeten bij m'n compact, dus nu heb ik een auto waarvan ik de achtervering niet kan testen met een vriendin...)
Maar dat zou wel bikkelen zijn dan, aangezien ie ook daar de achterdeuren blijkbaar niet voor gebruikt...
Is de E92 M3 niet alpinawit?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:35:
Wat heeft BMW eigenlijk met rood de laatste tijd? Eerst de E92 M3, nu de 135i Coupe! Een BMW hoort stahlgrau, zwart of donkerblauw te zijn. Executive style
Gave bak trouwens! Had een scherm in het dashboard waarop je de auto van de bovenzijde zag, met indicatoren om de hele auto heen, zodat je kunt manouvreren bij het uitrijden of inparkeren.
Dat moet standaard worden in alle auto's
Ik heb op de BMW site gekeken, maar blijkbaar met een scheef oog... Ik durf toch te zweren dat ik gisteren 1710 zag staan. Anyway, volgens de officiele site is het gewicht 1600, het RDW gewicht is dus inderdaad iets van 1500kg. Gaat lekker hierFemme schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:38:
[...]
Volgens de Carbase weegt de 335i 1510kg, dat is gewoon een normaal gewicht voor een auto van die klasse. Alfa's zijn pas zwaar...
Heb je soms de cabrio gepakt? Die is een stuk zwaarder dan de sedan en de coupé.
De motor van de 335i is vervaardigd uit aluminium, die van de 330i/130i uit een lichtere aluminium/magnesium-legering. Dit verklaart een deel van het gewichtsverschil. De rest komt kennelijk door de turbo en wellicht andere zwaardere onderdelen zoals aandrijflijn en versnellingsbak.

Nou, ik heb net telefoon van Renova gehad, en het gaat geld kostenHTT-Thalan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:28:
Nou, heb mijn trouwe (tot zover dan toch) 520i vanmorgen achtergelaten in de handen van Renova Tilburg. Werd erg netjes behandeld, klacht serieus genomen (in tegenstelling tot mijn vorige garage) en netjes een werkorder opgesteld voor een complete diagnose. Ben tot nu toe erg tevreden met ze, mede omdat ik natuurlijk netjes in een 5 serie Executive Touring werd weggebracht naar mijn werk.
Gave bak trouwens! Had een scherm in het dashboard waarop je de auto van de bovenzijde zag, met indicatoren om de hele auto heen, zodat je kunt manouvreren bij het uitrijden of inparkeren.
Dat moet standaard worden in alle auto's
Remschijven voor zijn tot op de indicator versleten, dus dat word nieuwe blokken+schijven+uitlijnen, er zit een nieuwe zekering in de elektrische spiegels, en de rechter schokbreker moet vervangen worden, deze was 'zo krom als een hoepel' en daarom neigt de auto naar links.
Dat van die schijven, dan kan echter niet op een maand gebeuren. De auto is anderhalve maand terug gekocht en die garage heb ik dan ook opgebeld. Volgende week gaat hij daarheen, en die gaan een betere prijs proberen te regelen voor de nodige reparaties. De kostenindicatie van Renova is 800 euro voor de hele klus inclusief uren, vind ik op zich een redelijke prijs, kijken wat die andere garage er van bakt.
Aandachtspunten zijn de luchtveren van de motorkap en de kofferbak, die zijn ook versleten maar dat vind ik nu nog niet zo belangrijk. Ook is het differentieel achter (dat zingende geluid dat hij maakte) te wijten aan slijtage. Gelukkig is het bij een diff niet zo dat de hele auto naar de klote is als je diff kapot gaat (zoals bv bij een timing belt) dus dat laat ik gewoon, als hij echt de geest geeft trekt de anwb me naar de garage en laat ik die alsnog vervangen.
De rest van de auto is gelukkig in goede staat dus ik ga hem houden, en deze reparaties laten doen.

Toch vind ik de onderste een stuk sportiever op 1 of andere manier...
Zal wel door de velgen komen waarschijnlijk..
Lijkt er wel op. Onderste kan ook nog een 335d zijn. Onderste lijkt idd een maatje grotere schoenen te hebben. Staat de onderste nou ook nog lager op zijn veren? Of is dat gezichtsbedrog door de hoek?Kaspers schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:41:
Dit zijn toch beiden een e92 335i ?
[afbeelding]
[afbeelding]
Toch vind ik de onderste een stuk sportiever op 1 of andere manier...
Zal wel door de velgen komen waarschijnlijk..
Nou, daar kun je je lelijk in vergissenHTT-Thalan schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:32:
Gelukkig is het bij een diff niet zo dat de hele auto naar de klote is als je diff kapot gaat (zoals bv bij een timing belt) dus dat laat ik gewoon, als hij echt de geest geeft trekt de anwb me naar de garage en laat ik die alsnog vervangen.

Als je diff vastslaat (want dat kan ook als je pech hebt) moet je ten eerste maar zien dat je het ding heelhuids aan de kant krijgt en ten tweede heb je een kans dat je je aandrijfas, versnellingsbak en koppeling om zeep helpt.
Vriend van me is het dus een keer overkomen met een 02, sloeg zn diff vast op de snelweg, vloog gelukkig meteen weer los, maar zn koppeling had dr wel een flinke optater van gehad en was korte tijd later ook geploft.
Hij deed dr wel redelijk lomp mee, dus de kans dat ie vastslaat als je rustig/normaal doet is niet zo groot, maar het kan wel.
leeg
Lager op z'n veren staat hij inderdaad zeker..zneek schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:07:
Lijkt er wel op. Onderste kan ook nog een 335d zijn. Onderste lijkt idd een maatje grotere schoenen te hebben. Staat de onderste nou ook nog lager op zijn veren? Of is dat gezichtsbedrog door de hoek?
Maar het verschil in een d (diesel ?) en i is toch nihiel ?
Uiterlijk verschil is nihil. Qua performance ontlopen ze elkaar ook niet zoveel geloof ik.Kaspers schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:43:
[...]
Lager op z'n veren staat hij inderdaad zeker..
Maar het verschil in een d (diesel ?) en i is toch nihiel ?
Hoe zie je dat hij lager op de veren staat? Ook de bovenste heeft niet gigantisch veel ruimte boven de wielen over, en de ruimte tussen de onderkant van de auto en de weg kan ik zo niet inschatten of die veel groter of kleiner is.
Heb hem net opgehaald, bleek niet het diff, maar de cardanas te zijn, en dat is in principe risicoloos zegt de garage, maakt alleen met de jaartjes wel meer lawaai.4x2 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:28:
[...]
Nou, daar kun je je lelijk in vergissen
Als je diff vastslaat (want dat kan ook als je pech hebt) moet je ten eerste maar zien dat je het ding heelhuids aan de kant krijgt en ten tweede heb je een kans dat je je aandrijfas, versnellingsbak en koppeling om zeep helpt.
Vriend van me is het dus een keer overkomen met een 02, sloeg zn diff vast op de snelweg, vloog gelukkig meteen weer los, maar zn koppeling had dr wel een flinke optater van gehad en was korte tijd later ook geploft.
Hij deed dr wel redelijk lomp mee, dus de kans dat ie vastslaat als je rustig/normaal doet is niet zo groot, maar het kan wel.
Volgende week gaat hij naar de oude (aankoop)garage toe, en daar gaan ze coulance toepassen. Vervangen worden in ieder geval de remmen voor, schokbrekerpoot, hij word uitgelijnd en algeheel nog eens nagekeken. Gaat minimaal enkele honderden euro's kosten, maar goed nieuws is dat de garage wist te melden dat de auto nog in zeer goede staat verkeerd, dus mits ik hem gewoon blijf onderhouden kan ik er nog vele jaren met plezier in rijden
Dit topic is gesloten.