Gisteren in de weinige tijd die ik had weer een succesje geboekt. Twee programma's gedownload, Radlightfilter en Graphedit. Na draaien Graphedit zag ik direct dat er iets niet werkte als gedacht, mijn MKV's werden door ffdshow gedecodeerd (libracodec o.i.d). Dat had ik over het hoofd gezien. Blijkbaar is die codec wel in staat om 720p goed te decoderen maar is hij niet in staat om 1080p altijd schokvrij weer te geven met mijn CPU. Goed, die codec dus gedisabled. MKV opnieuws gestart in Graphedit, een en al gekleurde blokjes! Absoluut onkijkbaar. DXVA enabled, zelfde resultaat. Wat een bagger, dat PowerDVD 7.3.
PowerDVD geprobeerd eraf te gooien, wat niet lukte... vreemd.
In CoreAVC 'preferred decoder' aangevinkt. Geen enkel resultaat. PowerDVD bleef de gebruikte decoder!
Toen maar geprobeerd de CoreAVC een hoger merit level te geven. Dit lukte eerst niet, blijkbaar moet je Radlightfilter als administrator draaien (een user met admin-rechten was niet voldoende). Toen dit was gelukt zei Graphedit dat nu CoreAVC werd gebruikt. Nu liep het vloeiend in WMP11, net zoals in Media Player Classic. MAAR ik had interlacing fouten! Hoe kan ik nou interlacingfouten hebben bij een 1080p bestand??? Bleek dat CoreAVC standaard wat deinterlacing aan had staan. Geprobeerd uit te vinken, geen resultaat. En telkens na herstart CoreAVC was alles weer aangevinkt. Dat was verdacht, dus besloot ik maar eens de pc te herstarten. En tada, nu was het beeld goed. Liep vloeiend, geen interlacing fouten meer. De vinkjes waren ook weg. Blijkbaar moet je de pc herstarten na zulke wijzigingen in CoreAVC.
Ook nog even in Media Center geprobeerd. Ook hier leek alles nu goed te gaan.
Alles onder voorbehoud, want ik heb telkens maar een paar fragmenten gecontroleerd.
Resumé tot nu toe.
Ffdshow, handig voor divx enzo, maar beperkt bruikbare H.264 decoder. Uitvinken dus,.
PowerDVD, niet naar te kijken.
CoreAVC, perfect werkend na Merit-changes zodat deze codec altijd gebruikt wordt, ook in Media Center.
En Graphedit en Radlightfilter zijn HANDIG voor zulke uitzoekacties! Anders wéét je het gewoon niet zeker.
Jammer is dat DXVA eigenlijk gewoon niet bruikbaar is in deze combinatie

Maar zelfs mijn X3-3800EE SFF trekt dit makkelijk, dus heel erg is het niet.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)