Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

psy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:15:
Ik blijf het ondoorzichtig vinden, als je beide codec's geinstallerd hebt. Welke pakt hij dan, Powerdvd of CoreAVC. Ik neem maar even aan dat geen van beide 'overheerst'.
Als je met rechts op beeld klikt terwijl MPC speelt, en dan bji filters kijkt zie je welke ie gebruikt.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Of je gooit je filmpje even in graphedit (even googlen). Dan kan je zien welke codecs in Windows / MCE/ Media Player gebruikt worden. Je kan ook testen of het helpt om een andere codec te gebruiken. Codecs kan je vinden onder Directshow filters.

[ Voor 6% gewijzigd door RunaR op 23-06-2008 13:56 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

oXygeN schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:17:
Je kan in coreavc config 'preferred decoder' uitvinken, dan pakt ie een ander (powerdvd filter of ffdshow)
Aha, heel mooi. Dus als CoreAVC wél preffered is, zal Vista Media Center (als in, Media Player 11) ook CoreAVC pakken bij genoemde MKV's? Dat zou hopelijk mijn probleem wel oplossen. Dan maar geen hardware ondersteuning, ik vind Powerdvd maar zozo.
oXygeN schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:17:
[...]
Als je met rechts op beeld klikt terwijl MPC speelt, en dan bji filters kijkt zie je welke ie gebruikt.
Ja dat had ik ook uitgevogeld. Maar ik wil het dus ook graag in Media Player 11. Helaas kan je daar niet zien welke filters hij gebruikt. Ik wil persé Media Center gebruiken, en dan valt Media Player Classic weer af.

[ Voor 32% gewijzigd door psy op 23-06-2008 13:38 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
@Rainesh gebruik Nero Drivespeed of Slysoft AnyDVD om de snelheid van je dvdspeler te verlagen dit zodat hij niet hoorbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Naast graphedit lijkt het volgende ook handig:
You also may need to use radlight filter manager. Just because you install a codec doesn't mean it's priority is high enough to be used. I have had to use that to get everything tweaked so it uses the codecs I want it to use
http://www.avsforum.com/a...p?p=14039859#post14039859

Dit zijn overigens interessante topic's:
Why is MCE Vista so crappy at playback?
Is Hardware Acceleration (HA) possible for MKV in Vista Media Center (VMC)?

[ Voor 31% gewijzigd door psy op 23-06-2008 14:17 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Strange... Ik heb de HTPC kast door Azerty laten assembleren. En alles past perfect gewoon.
Het moment dat de BluRay/DVD lade eruit komt, schokt die wel nog even na :) , maar buiten dat heb ik hier niets op aan te merken. Dus bij mij werkt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:58:
Maar kan ik MediaPortal installeren naast MCE? Volgens de site (http://www.digital-everyw...v_quick_install_guide.pdf) doet de FloppyDTV het dan weer niet in verband met afwijkende drivers.
Trouwens ik heb hardwareversnelling helemaal niet werkende. Het aan of uitvinken in Powerdvd had helemaal geen effect. Wat ik maar vreemd vind. Of zou het aan mijn MKV files liggen.
't is niet aan te raden, je zal moeten VMCE uitschakelen. Kijk s i/h mediaportal topic hier op tweakers ivm die floppyDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil een HTPC en hij moet zuinig zijn, en micro ATX, Ik wil er mee internetten en als belangerijkste functie 1080P films vloeiend er mee kunnen kijken.

Hier is een configuratie die ik gedachten heb en ik zou graag jullie mening willen horen hier over.

Moederbord.: GigaByte MA78GM-S2H
Processor.: AMD Athlon™ 64 X2 6000+
Geheugen.: OCZ 4 GB DDR2-800 Kit CL4 4-4-15 of 2 GB DDR2-1066?
Harddisk.: Samsung F1 750 GB
Brander.: Pioneer DVR-
Behuizing.: Asus TS-631 + 250 Watt voeding

En ik heb gehoord dat de AMD 790GX uitzal komen, ik weet niet of het grote veranderingen zal brengen?

Ik hoor graag jullie meningen en bijvoorbaat bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Bij het posten van je replay de topicwaarschuwing in blauw met rode omkadering niet gelezen? :/

"Waarschuwing:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Heeft iemand voor mij een graphedit voorbeeld waarbij te zien is hoe de decoders en renderer's aan elkaar zijn geknoopt, waarbij hardware acceleration werkt.
Ik maak zelf gebruik van Powerdvd

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Stien schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:05:
Heeft iemand voor mij een graphedit voorbeeld waarbij te zien is hoe de decoders en renderer's aan elkaar zijn geknoopt, waarbij hardware acceleration werkt.
Ik maak zelf gebruik van Powerdvd

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
wat zijn je specs? en welke software gebruik je allemaal?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gisteren in de weinige tijd die ik had weer een succesje geboekt. Twee programma's gedownload, Radlightfilter en Graphedit. Na draaien Graphedit zag ik direct dat er iets niet werkte als gedacht, mijn MKV's werden door ffdshow gedecodeerd (libracodec o.i.d). Dat had ik over het hoofd gezien. Blijkbaar is die codec wel in staat om 720p goed te decoderen maar is hij niet in staat om 1080p altijd schokvrij weer te geven met mijn CPU. Goed, die codec dus gedisabled. MKV opnieuws gestart in Graphedit, een en al gekleurde blokjes! Absoluut onkijkbaar. DXVA enabled, zelfde resultaat. Wat een bagger, dat PowerDVD 7.3.

PowerDVD geprobeerd eraf te gooien, wat niet lukte... vreemd.
In CoreAVC 'preferred decoder' aangevinkt. Geen enkel resultaat. PowerDVD bleef de gebruikte decoder!

Toen maar geprobeerd de CoreAVC een hoger merit level te geven. Dit lukte eerst niet, blijkbaar moet je Radlightfilter als administrator draaien (een user met admin-rechten was niet voldoende). Toen dit was gelukt zei Graphedit dat nu CoreAVC werd gebruikt. Nu liep het vloeiend in WMP11, net zoals in Media Player Classic. MAAR ik had interlacing fouten! Hoe kan ik nou interlacingfouten hebben bij een 1080p bestand??? Bleek dat CoreAVC standaard wat deinterlacing aan had staan. Geprobeerd uit te vinken, geen resultaat. En telkens na herstart CoreAVC was alles weer aangevinkt. Dat was verdacht, dus besloot ik maar eens de pc te herstarten. En tada, nu was het beeld goed. Liep vloeiend, geen interlacing fouten meer. De vinkjes waren ook weg. Blijkbaar moet je de pc herstarten na zulke wijzigingen in CoreAVC.

Ook nog even in Media Center geprobeerd. Ook hier leek alles nu goed te gaan.
Alles onder voorbehoud, want ik heb telkens maar een paar fragmenten gecontroleerd.

Resumé tot nu toe.
Ffdshow, handig voor divx enzo, maar beperkt bruikbare H.264 decoder. Uitvinken dus,.
PowerDVD, niet naar te kijken.
CoreAVC, perfect werkend na Merit-changes zodat deze codec altijd gebruikt wordt, ook in Media Center.

En Graphedit en Radlightfilter zijn HANDIG voor zulke uitzoekacties! Anders wéét je het gewoon niet zeker.
Jammer is dat DXVA eigenlijk gewoon niet bruikbaar is in deze combinatie :(
Maar zelfs mijn X3-3800EE SFF trekt dit makkelijk, dus heel erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:24:
Absoluut onkijkbaar. DXVA enabled, zelfde resultaat. Wat een bagger, dat PowerDVD 7.3.
Aangezien het bij anderen wél goed werkt, zal het wel aan iets in jouw config liggen. Bij mij ziet het er prima uit. Ik snap ook niet dat er zoveel problemen zijn; zo ingewikkeld is het niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ik heb 2 vragen waar ik met de search niet helemaal uit kwam.

1. Kun je bij zo'n HTPC ook instellen dat je de dvd-speler standalone kunt gebruiken? Dat hij direct opstart zonder eerst het OS te moeten opstarten? Wij hebben thuis zo'n oude toshiba laptop waar een soortgelijke functie opzit maar dan voor audio cd's. Dus als je hem op die stand zet kun je gewoon de cd-lade gebruiken en muziek over de boxen luisteren zonder eerst de computer te hoeven opstarten. Nu weet ik wel dat een dvd wel iets heel anders is dan een muziek cd. Maar aangezien we toch alweer flink wat jaren verder zijn met de techniek is dit misschien wel gewoon mogelijk :)

2. Ik ben nieuw met HTPC en alles wat erbij komt kijken. Een aangezien er niet gevraagd mag worden "welke moet ik nemen" heb ik el een andere vraag. Zouden de mensen die hier een budget HTPC hebben hun specs kunnen posten? Ik weet niet precies wat een laag budget is maar gewoon zegmaar van de goedkoopste categorie waarmee je nog gewoon over een HTPC kunt spreken. Ik hoef dus nog geen blu-ray enzo. Gewoon de basisfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:28:
ik heb 2 vragen waar ik met de search niet helemaal uit kwam.

1. Kun je bij zo'n HTPC ook instellen dat je de dvd-speler standalone kunt gebruiken? Dat hij direct opstart zonder eerst het OS te moeten opstarten? Wij hebben thuis zo'n oude toshiba laptop waar een soortgelijke functie opzit maar dan voor audio cd's. Dus als je hem op die stand zet kun je gewoon de cd-lade gebruiken en muziek over de boxen luisteren zonder eerst de computer te hoeven opstarten. Nu weet ik wel dat een dvd wel iets heel anders is dan een muziek cd. Maar aangezien we toch alweer flink wat jaren verder zijn met de techniek is dit misschien wel gewoon mogelijk :)
Nee niet standaard. Sommige laptops (en ook 'vaste pc's) hebben dit wel, maar hiervoor is een speciaal, klein operating system (linux based) op de harddisk geïnstalleerd die hier zorg voor draait. Ik ben eigenlijk nog nooit izets tegengekomen dat op een custom made HTPC geïnstalleerd kan worden. Moet vast mogelijk zijn, nooit zo op gelet ook btw.....
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:28:
2. Ik ben nieuw met HTPC en alles wat erbij komt kijken. Een aangezien er niet gevraagd mag worden "welke moet ik nemen" heb ik el een andere vraag. Zouden de mensen die hier een budget HTPC hebben hun specs kunnen posten? Ik weet niet precies wat een laag budget is maar gewoon zegmaar van de goedkoopste categorie waarmee je nog gewoon over een HTPC kunt spreken. Ik hoef dus nog geen blu-ray enzo. Gewoon de basisfuncties.
Maar als je nou eens een aantal topics doorleest wat men zoal heeft, dan kun je toch heel gemakkelijk een (budget)systeem zelf samenstellen? Wij weten nl. ook niet wat jouw budget is, wellicht is dat wel 2000eu......
De losse onderdelen pluk je uit oa. dit topic en je zoekt zelf de prijzen erbij..........
Ook de budget systemen zijn al lang voorbij gekomen hier (rond de 400-500eu).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

kaajee schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:36:
[...]

Nee niet standaard. Sommige laptops (en ook 'vaste pc's) hebben dit wel, maar hiervoor is een speciaal, klein operating system (linux based) op de harddisk geïnstalleerd die hier zorg voor draait. Ik ben eigenlijk nog nooit izets tegengekomen dat op een custom made HTPC geïnstalleerd kan worden. Moet vast mogelijk zijn, nooit zo op gelet ook btw.....
ok ja dat leek mij juist een leuke en handige extra functie voor een HTPC. Dat als je alleen een dvd wil bekijken dat je dan daarvoor niet het hele OS hoeft op te starten (maar dus een klein linux based os) Of gebruikt iedereen hier naast zijn HTPC ook nog een standalone dvd-speler?
[...]

Maar als je nou eens een aantal topics doorleest wat men zoal heeft, dan kun je toch heel gemakkelijk een (budget)systeem zelf samenstellen? Wij weten nl. ook niet wat jouw budget is, wellicht is dat wel 2000eu......
De losse onderdelen pluk je uit oa. dit topic en je zoekt zelf de prijzen erbij..........
Ook de budget systemen zijn al lang voorbij gekomen hier (rond de 400-500eu).......
ja ik heb al een aantal specs bekeken die zijn voorbij gekomen in dit topic, maar dat waren volgens mij niet echt allemaal budget systemen. Of het waren budget systemen waar men over twijfelde of ze het wel of niet moesten nemen. En aangezien ik niet zo heel goed weet wat ik het beste bij elkaar kan stoppen dacht ik beter goed gejat dan slecht zelf samengesteld. Onderdelen van verschillende systemen combineren is opzich niet verkeerd, maar ik weet niet of dat slim is wanneer ik dat doe. Want ik lees ook her en der dat bepaalde combinaties goed samenwerken en andere weer minder. En die combinaties weet ik dus niet. Dus wanneer ik zelf iets samenstel en via de gebruikshandleidingen en via google en verschillende topics check of het een beetje goed bij elkaar pas zal ik uiteindelijk toch met de vraag komen of deze specs goed zijn. En dat mocht dus niet hier. Dus vandaar mijn gedachte, beter goed gejat van iemand anders hier dan slecht zelf samengesteld.
En wat betreft budget, zo laag mogelijk. Maar ik snap natuurlijk wel dat je een HTPC niet voor een appel en een ei kunt kopen. Daarom was ik ook meer opzoek naar de basisfuncite-systemen en die kwa uiterlijk niet perfect hoeft te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:24:
[...]

Aangezien het bij anderen wél goed werkt, zal het wel aan iets in jouw config liggen. Bij mij ziet het er prima uit. Ik snap ook niet dat er zoveel problemen zijn; zo ingewikkeld is het niet.
Zo ken ik er nog wel een paar. Het feit dat het bij jou goed werkt wil niet zeggen dat het dan ook maar bij een ander goed werkt. Dat kan je toch niet zomaar vergelijken. Gebruik jij Mediacenter, 1080p, ben jij gevoelig voor 24p-judder? Dat soort dingen.
Wat ik inmiddels helaas wel weet is dat allemaal toch wel ERG nauw samenhangt. Eén verkeerd programma of codec en je kan problemen hebben die niet meer makkelijk weggaan. Zelfs een de-install lost je probleem dan vaak niet meer op. Echt vrolijk word ik daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
@Ik_ben_Mark3

Heb je de Best Buy Guides al eens doorgelezen?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008
[BBG] Special: htpc mei 2008

De basis daarvan is redelijk low budget.

- Laat de Blu-ray spelert eruit en stop er een DVD spelert voor terug (LiteOn LH-20A1S bijvoorbeeld). (-80 euro)
- Vervang de Antec Fusion kast door iets goedkopers (een Antec NSK4480 bijvoorbeeld) (-70 euro)
- Gebruik de default heatsink van de CPU (-30 euro)
- Je kan nog een goedkopere tuner kaart zoeken, met een enkele tuner (-20 euro)
- 500 GB harddisk i.p.v. 1 TB (-60 euro)

Dat scheelt je zo'n 260 euro waardoor de actuele prijs op ongeveer 410 euro uitkomt. Toch redelijk low-budget als je het mij vraagt.

[ Voor 13% gewijzigd door drZymo op 24-06-2008 16:35 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Rainesh schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:12:
[...]

wat zijn je specs? en welke software gebruik je allemaal?
Gigabyte 780
AMD 5200+

XP met mediaportal

Ik heb geinstalleerd:
powerdvd
ffdshow
haali media splitter

Het liefst zou ik hebben dat alle audio over ffdshow gaat en de video over de powerdvd codec zodat deze hardwarematig versneld kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan bij installatie van ffdshow aangeven dat hij geen video codecs installeert, alleen audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Dreamvoid schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:48:
Je kan bij installatie van ffdshow aangeven dat hij geen video codecs installeert, alleen audio.
Dat vormt opzich ook geen probleem.
Ik krijg het echter gewoon niet voor elkaar om onder XP
powerdvd 8 de hardware acceleratie op HD films toe te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:20:
[...]
Zo ken ik er nog wel een paar. Het feit dat het bij jou goed werkt wil niet zeggen dat het dan ook maar bij een ander goed werkt. Dat kan je toch niet zomaar vergelijken. Gebruik jij Mediacenter, 1080p, ben jij gevoelig voor 24p-judder? Dat soort dingen.
Wat ik inmiddels helaas wel weet is dat allemaal toch wel ERG nauw samenhangt. Eén verkeerd programma of codec en je kan problemen hebben die niet meer makkelijk weggaan. Zelfs een de-install lost je probleem dan vaak niet meer op. Echt vrolijk word ik daar niet van.
Toch wel. Wat genoemd wordt als problematisch is juist heel erg eenduidig. Powerdvd geeft slecht beeld, en dan specifiek: blokjes, niet om aan te zien. Ander probleem was het niet ingeschakeld zijn van de hardware accelleratie. Ik heb op een kaal systeem (Vista Home Premium) ffshow geïnstalleerd, PowerDVD en DVBviewer. In Powerdvd zet je heel simpel de hardware ondersteuning aan (vinkje in de config) en gaan met die banaan. Ik heb de guide die hier eerder een keer genoemd is tbv Media Portal (is ook generiek te gebruiken, dus staat in principe los van MP) gebruikt om ffdshow in te stellen.
En in DVBviewer (voor dig.kabeltv) aangeven dat ik voor H264 de Cyberlink codecs wil gebruiken en voor de rest ffdshow. Verder geen codecs.

Eigenlijk heb ik nu al teveel gezegd, en zal er wel op allerlei puntje worden ingegaan, maar als je PowerDVD opstart en een BluRay afspeelt, heb je natuurlijk geen ros te maken met codecs of wat dan ook. Dan moet ie die gewoon goed afspelen. En dat doet ie bij mij dus. Vertel mij maar wat je daar fout aan kan doen. Erg veel blijkbaar, maar mijn punt (en dat is weer geweldig gemist) is dat meteen Powerdvd de schuld werdt gegeven. Ik gaf dus juist aan dat het wel aan iets anders zal liggen, want bij mij doet ie het goed. Nu geef ik in detail aan dat zelfs een kind dat stukje voor elkaar kan krijgen. Dus de oorzaak zal wel liggen bij ofwel een foute driver ofwel een bemoeizuchtige codec. Maar niet aan PowerDVD. Dát was mijn punt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:57
Ik hem mijn htpc samengestoken. Nu is het tijd voor de codecs te installeren.

Welke installeer ik het beste om xvid, divx, AC3 etc etc perfect af te spelen, alsook .mkv's ( met optie dat hij .srt in dezelfde map meespeelt ).

tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29
Yargo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 02:00:

Welke installeer ik het beste om xvid, divx, AC3 etc etc perfect af te spelen, alsook .mkv's ( met optie dat hij .srt in dezelfde map meespeelt ).

tx
spit dit topic maar ff door daar staat genoeg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Yargo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 02:00:

tx
En let met name op jouw speciale formaten: etc etc.............. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 17:50
Omdat hier nogal wat HTPC fanaten zitten, vroeg ik mij af of misschien iemand antwoord weet op mijn vraag in dit topic over htpc's... HTPC bouwen, maar hoe zit dat met 'n decoder?

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
In dit topic staat heel veel info over DVB-C op de pc:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1244075

[ Voor 8% gewijzigd door RunaR op 30-06-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:10:
[...]

Toch wel. Wat genoemd wordt als problematisch is juist heel erg eenduidig. Powerdvd geeft slecht beeld, en dan specifiek: blokjes, niet om aan te zien. Ander probleem was het niet ingeschakeld zijn van de hardware accelleratie. Ik heb op een kaal systeem (Vista Home Premium) ffshow geïnstalleerd, PowerDVD en DVBviewer. In Powerdvd zet je heel simpel de hardware ondersteuning aan (vinkje in de config) en gaan met die banaan. Ik heb de guide die hier eerder een keer genoemd is tbv Media Portal (is ook generiek te gebruiken, dus staat in principe los van MP) gebruikt om ffdshow in te stellen.
En in DVBviewer (voor dig.kabeltv) aangeven dat ik voor H264 de Cyberlink codecs wil gebruiken en voor de rest ffdshow. Verder geen codecs.

Eigenlijk heb ik nu al teveel gezegd, en zal er wel op allerlei puntje worden ingegaan, maar als je PowerDVD opstart en een BluRay afspeelt, heb je natuurlijk geen ros te maken met codecs of wat dan ook. Dan moet ie die gewoon goed afspelen. En dat doet ie bij mij dus. Vertel mij maar wat je daar fout aan kan doen. Erg veel blijkbaar, maar mijn punt (en dat is weer geweldig gemist) is dat meteen Powerdvd de schuld werdt gegeven. Ik gaf dus juist aan dat het wel aan iets anders zal liggen, want bij mij doet ie het goed. Nu geef ik in detail aan dat zelfs een kind dat stukje voor elkaar kan krijgen. Dus de oorzaak zal wel liggen bij ofwel een foute driver ofwel een bemoeizuchtige codec. Maar niet aan PowerDVD. Dát was mijn punt.
Ik zie wel een behoorlijk verschil in gebruik; jij gebruikt PowerDVD om met dxva BluRay/HD-DVD af te spelen. Dat boeit mij niet want daar gebruik ik mijn PS3 wel voor. Ik wil het graag werkende hebben op mijn MKV bestanden. Dat laatste is echter een stuk lastiger volgens mij zeker in combinatie met DXVA. Voor dat doeleinde vind ik PowerDVD nu al veel te duur, want het werkt voor mij gewoon niet.

Verder geloof ik het wel, aan de ene kant baal ik er van dat het me niet lukt met PowerDVD en daar kan ik niet goed tegen, aan de andere kant kan ik DXVA toch niet gebruiken met subtitles, dus ik laat het maar even zo. CoreAVC doet het vooralsnog een stuk beter, en voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
psy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:24:
[...]

Ik zie wel een behoorlijk verschil in gebruik; jij gebruikt PowerDVD om met dxva BluRay/HD-DVD af te spelen. Dat boeit mij niet want daar gebruik ik mijn PS3 wel voor. Ik wil het graag werkende hebben op mijn MKV bestanden. Dat laatste is echter een stuk lastiger volgens mij zeker in combinatie met DXVA. Voor dat doeleinde vind ik PowerDVD nu al veel te duur, want het werkt voor mij gewoon niet.

Verder geloof ik het wel, aan de ene kant baal ik er van dat het me niet lukt met PowerDVD en daar kan ik niet goed tegen, aan de andere kant kan ik DXVA toch niet gebruiken met subtitles, dus ik laat het maar even zo. CoreAVC doet het vooralsnog een stuk beter, en voor minder geld.
Gebruik je mce of mp? Welke os versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Vista 32bit. Ik gebruik Mediacenter. Om te testen gebruik ik ook Mediaplayer 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Warmte is toch vaak een probleem? In hoeverre speelt de hardeschijf hierin een rol? Of levert deze in vergelijking met de rest maar weinig warmte? Anders zou je er toch voor kunnen kiezen om een CF of SD kaart als hdd te gebruiken? (ik ben er alleen nog geen mooi geprijsde voor SDHC tegengekomen) En dan de rest via streaming van een andere hardeschijf afhalen.
Misschien ook beter voor de airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:16:
Warmte is toch vaak een probleem? In hoeverre speelt de hardeschijf hierin een rol? Of levert deze in vergelijking met de rest maar weinig warmte? Anders zou je er toch voor kunnen kiezen om een CF of SD kaart als hdd te gebruiken? (ik ben er alleen nog geen mooi geprijsde voor SDHC tegengekomen) En dan de rest via streaming van een andere hardeschijf afhalen.
Ja is een optie, maar zoals eigenlijk alles ;) , is ook dit al aan de orde geweest in dit topic, lees maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:16:
Als je een beetje een goede kast hebt en goede airflow dan worden de harde schijven echt niet heel warm...in mijn antec fusion...zitten ze rond de 35 graden.
CF of SD kaart zou ik niet proberen, want dat is rete traag volgens mij....wat wel een oplossing is een SSD...maar ja die zijn nog veeeeel te duur voor weinig gigabytes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

kaajee schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:23:
[...]

Ja is een optie, maar zoals eigenlijk alles ;) , is ook dit al aan de orde geweest in dit topic, lees maar eens
SSD kende ik eigenlijk niet echt.. onder compact flash had ik al gezocht maar daar werd niet echt veel over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Michel242186 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:24:
[...]

Als je een beetje een goede kast hebt en goede airflow dan worden de harde schijven echt niet heel warm...in mijn antec fusion...zitten ze rond de 35 graden.
CF of SD kaart zou ik niet proberen, want dat is rete traag volgens mij....wat wel een oplossing is een SSD...maar ja die zijn nog veeeeel te duur voor weinig gigabytes...
En het ligt eraan wat voor schijven. Ik heb in mijn desktop PC een paar Samsung Spinpoint T166 schijven en die worden maar 27 graden. Komt voornamelijk omdat er een 120mm fan rechtstreeks koude lucht op blaast.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242186 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 07:52:
[...]

spit dit topic maar ff door daar staat genoeg in.
We hebben nood aan een startpost waar nuttige info in staat cfr mediaportal topic; kaajee? Geen zin om die aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand de vraag hebben gevolgd over het altijd 2x (koud) moeten opstarten van de GA-MA78GM S2H moederboard.... Gisteren terug gegaan naar de leverancier waar ze het moederboard hebben getest en was idd defect. Kreeg netjes een nieuwe mee en deze draait als een trein.
Bedankt voor de reacties en ik blijf de postings volgen..
Grz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
psy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:19:
Vista 32bit. Ik gebruik Mediacenter. Om te testen gebruik ik ook Mediaplayer 11.
De standalone filters gebeuren van Mediaplayer classic HC, heb je dat al geprobeerd? Want ik lees hier en daar (in de links die je gepost had) dat het bij paar mensen gelukt was.

In vista x64 lukt het iig niet, want de filters komen niet tevoorschijn in het lijstje van directshow filters bij radlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Kan iemand een verklaring geven voor het feit dat mijn 5200+

Middels coretemp een verschil aangeeft van 10 graden tussen beide cores

Core 1: 37 graden
Core 2: 47 graden

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wees blij dat het geen 15 is zoals bij mijn S939 X2 4400+ :X En dan heb ik nog wel de IHS eraf gehaald + mijn ThermalRight extra bijgewerkt met schuurpapier !!
IDLE maakt het niet veel uit, maar Stressed dus wel 15 graden verschil ... van alles gedaan zonder succes.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

Ik wil een goedkoop HTPC in elkaar knutselen.. maar ik heb een aantal vraagjes..

in mijn huidige pc zit een 8500gt (512MB/passief gekoeld), en die is wat te licht voor spellen te spelen..

dus dacht ik deze in mijn HTPC te stoppen..
de vraag is nu: is dit goed, is hij veel beter dan een onboard videokaartje?

verder wou ik er een Pentium D/C2D E21xx processor in stoppen..
als MB dacht ik aan een 2dehandse asusP5B of een gigabyte GA-965x-xxx

graag heb ik jullie mening over mijn project.

binnen een jaartje stop ik mijn huidig systeem in de HTPC
dewelke in mijn sig staat (P5K, E6600, ...)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
MikeVM schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:50:
Ik wil een goedkoop HTPC in elkaar knutselen.. maar ik heb een aantal vraagjes..

in mijn huidige pc zit een 8500gt (512MB/passief gekoeld), en die is wat te licht voor spellen te spelen..

dus dacht ik deze in mijn HTPC te stoppen..
de vraag is nu: is dit goed, is hij veel beter dan een onboard videokaartje?

verder wou ik er een Pentium D/C2D E21xx processor in stoppen..
als MB dacht ik aan een 2dehandse asusP5B of een gigabyte GA-965x-xxx

graag heb ik jullie mening over mijn project.

binnen een jaartje stop ik mijn huidig systeem in de HTPC
dewelke in mijn sig staat (P5K, E6600, ...)
Copy/Paste-actie? Letterlijk dezelfde vraag!?!? Dat je toen (ook) geen antwoord kreeg lag waarschijnlijk aan het feit dat het wel heel veel weg heeft van: "welke moet ik nemen" en van weinig 'eigen actie' blijkt.
Bijv. welke onboard bedoel je, er zijn er vele en een vergelijking met een 8500 zijn dan zo gevonden hoor......
En als je toch binnen een jaar je andere pc wilt gaan gebruiken zou ik eerder deze nu al vervangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:28:
[...]

Copy/Paste-actie? Letterlijk dezelfde vraag!?!? Dat je toen (ook) geen antwoord kreeg lag waarschijnlijk aan het feit dat het wel heel veel weg heeft van: "welke moet ik nemen" en van weinig 'eigen actie' blijkt.
LOL waar ben jij mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:24:
[...]

LOL waar ben jij mee bezig..
u bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
De vraag is in het andere topic letter voor letter al 3x keer gesteld...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Loekie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:46:
[...]

De vraag is in het andere topic letter voor letter al 3x keer gesteld...
Nog steeds off topic, maar waar waar gaat dit over? Welk andere topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ja, dat jij de posts van anderen zit na te kijken altijd zoveel commentaar hebt op andere posts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
Sinds de invoering van Windows Vista is het niet mogelijk om gelijktijdig analoog en digitaal geluid weer te geven of om twee verschillende geluidskaarten te gelijktijdig te gebruiken.

Misschien dat er toch een mogelijkheid bestaat middels een klein stukje software genaamd Virtual Audio Cable http://software.muzychenko.net/eng/vac.html

Wat er in feite gebeurt is dat je de standaard geluidskaart veranderd naar Virtual Audio Cable en met het bijvoegde programma Audio Repeater kun je de stream dan omleiden naar een willekeurige geluidsbron. Dit kun je meerdere keren herhalen, dus bijvoorbeeld een keer naar je analoge uitgang en een keer naar je digitale uitgang.

Ook zou je, vooral fijn voor de ATI (HDMI) bezitters, twee verschillende geluidskaarten kunnen kiezen en zo de stream naar je ATI (HDMI) kunnen omleiden en naar je interne (Realtek o.i.d.) geluidskaart.

Je kan op bovenstaande pagina een demo downloaden. Het installeren is een fluitje van een cent.

Start "Virtual Audio Cable Control Panel". Kies daarna "Virtual Cable 1" als je standaard weergave apparaat (in het configuratiescherm van Windows zelf). Start daarna "Audio Repeater" op en stel deze in. Wave in wordt dan weer "Virtual Cable 1" en bij Wave out kies je het weergave apparaat. Druk op de knop "Start" en je moet geluid kunnen horen. Door "Audio Repeater" nog een keer te straten kun je weer dezelfde "Wave in" kiezen met een andere "Wave out".

Ik heb het zelf nog niet getest (HTPC in de woonkamer is in gebruik, HTPC voor test doeleinden ligt uit elkaar) slecht in een Viruele omgeving en daar werkt het in ieder geval voor één uitgang. Maar in theorie moet het kunnen werken voor meerdere uitgangen. Je kan van alles in stellen o.a. meer kanaals geluid.

Graag jullie reacties hierop, want als dit werkt is het absoluut zijn geld waard.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39

Willem2

Ω is futile

Gerritjuh schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:54:
Sinds de invoering van Windows Vista is het niet mogelijk om gelijktijdig analoog en digitaal geluid weer te geven of om twee verschillende geluidskaarten te gelijktijdig te gebruiken.

Misschien dat er toch een mogelijkheid bestaat middels een klein stukje software genaamd Virtual Audio Cable http://software.muzychenko.net/eng/vac.html

Wat er in feite gebeurt is dat je de standaard geluidskaart veranderd naar Virtual Audio Cable en met het bijvoegde programma Audio Repeater kun je de stream dan omleiden naar een willekeurige geluidsbron. Dit kun je meerdere keren herhalen, dus bijvoorbeeld een keer naar je analoge uitgang en een keer naar je digitale uitgang.

Ook zou je, vooral fijn voor de ATI (HDMI) bezitters, twee verschillende geluidskaarten kunnen kiezen en zo de stream naar je ATI (HDMI) kunnen omleiden en naar je interne (Realtek o.i.d.) geluidskaart.

Je kan op bovenstaande pagina een demo downloaden. Het installeren is een fluitje van een cent.

Start "Virtual Audio Cable Control Panel". Kies daarna "Virtual Cable 1" als je standaard weergave apparaat (in het configuratiescherm van Windows zelf). Start daarna "Audio Repeater" op en stel deze in. Wave in wordt dan weer "Virtual Cable 1" en bij Wave out kies je het weergave apparaat. Druk op de knop "Start" en je moet geluid kunnen horen. Door "Audio Repeater" nog een keer te straten kun je weer dezelfde "Wave in" kiezen met een andere "Wave out".

Ik heb het zelf nog niet getest (HTPC in de woonkamer is in gebruik, HTPC voor test doeleinden ligt uit elkaar) slecht in een Viruele omgeving en daar werkt het in ieder geval voor één uitgang. Maar in theorie moet het kunnen werken voor meerdere uitgangen. Je kan van alles in stellen o.a. meer kanaals geluid.

Graag jullie reacties hierop, want als dit werkt is het absoluut zijn geld waard.
"Almost any of fixed point PCM audio formats (200..1000000 samples per second, 8..32 bits per sample, 1..8 channels). Floating point formats are not supported"

Dus, zijn Dolby digital en DTS fixed of floating point? Indien floating, dan heb je er niet heel erg veel aan in mijn optiek... Ik kan het niet zo 123 vinden.

Zelf gebruik ik om dit euvel te overkomen sinds enige tijd een suggestie eerder in dit topic gedaan: schakelen tussen analoog/digitale uitgang mbv. MediaControl. Dus gewoon via de AB uitgang switchen.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1AOpen BDR0412SA€ 109,50€ 109,50
1Corsair CMPSU-450VX€ 53,50€ 53,50
1GeIL GB22GB6400C5DC 2GB (2x 1GB) DDR2€ 44,27€ 44,27
1Origen AE S14V€ 314,95€ 314,95
1Western Digital Caviar GP WD10EACS€ 133,45€ 133,45
ImporterenTotaal€ 655,67

iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe G45 chipset? Ik wil bovenstaande samenstellen. Ik heb al een E8400 in mijn bezit. Daarnaast wil ik dus het volgende moederbord aanschaffen:

- Intel DG45ID Micro-ATX Moederbord

Mijn vraag is niet of ik dit moet nemen, maar of mijn onderdelen compatibel zijn met het moederbord. Daar heb ik dus weinig verstand van.

volgens mij heb ik alle onderdelen wel genoemd, of heb ik nog iets over het hoofd gezien?

toetsenbord e.d. moet ik uiteraard ook nog kopen. Zal waarschijnlijk de logitech di novo mini worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:04:
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 655,67

iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe G45 chipset? Ik wil bovenstaande samenstellen. Ik heb al een E8400 in mijn bezit. Daarnaast wil ik dus het volgende moederbord aanschaffen:

Mijn vraag is niet of ik dit moet nemen, maar of mijn onderdelen compatibel zijn met het moederbord. Daar heb ik dus weinig verstand van.

volgens mij heb ik alle onderdelen wel genoemd, of heb ik nog iets over het hoofd gezien?

toetsenbord e.d. moet ik uiteraard ook niet kopen. Zal waarschijnlijk de logitech di novo mini worden.
Ik persoonlijk zou ander geheugen nemen. Die Geil modules werken op 1,9v - 2,4v en volgens de Intel specificaties moet het geheugen op 1,8v werken. Intel is heel conservatief wat betreft BIOS instellingen en daar kun je waarschijnlijk niets wijzigen m.b.t. de geheugen voltages.

Ik zou gewoon kiezen voor Kingston Value Ram, goedkoop en goed. Ik gebruik het al jaren in combinatie met diverse Intel bordjes, nooit problemen mee gehad. Verder zou ik kiezen voor geheugen dat op 667Mhz loopt omdat de frontside bus twee keer zo snel is (1333Mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:04:
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 655,67

toetsenbord e.d. moet ik uiteraard ook niet kopen. Zal waarschijnlijk de logitech di novo mini worden.
ja je mist nog een goede leesbril toen je de post maakte. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:18:
[...]

Ik persoonlijk zou ander geheugen nemen. Die Geil modules werken op 1,9v - 2,4v en volgens de Intel specificaties moet het geheugen op 1,8v werken. Intel is heel conservatief wat betreft BIOS instellingen en daar kun je waarschijnlijk niets wijzigen m.b.t. de geheugen voltages.

Ik zou gewoon kiezen voor Kingston Value Ram, goedkoop en goed. Ik gebruik het al jaren in combinatie met diverse Intel bordjes, nooit problemen mee gehad. Verder zou ik kiezen voor geheugen dat op 667Mhz loopt omdat de frontside bus twee keer zo snel is (1333Mhz).
he superbedankt!!

Ik zie dat ik de fans nog vergeten was en de koeler voor de processor. HIervoor neem ik de Ninja Mini en de Nexus PWM serie. Deze zijn volgens mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:43:
[...]

he superbedankt!!

Ik zie dat ik de fans nog vergeten was en de koeler voor de processor. HIervoor neem ik de Ninja Mini en de Nexus PWM serie. Deze zijn volgens mij wel goed.
De Intel borden ondersteunen automatische ventilator snelheid, ik denk dat de standaard Intel koeler al stil genoeg is omdat die CPU niet bijzonder warm/heet wordt. En die kast heeft toch standaard al een extra ventilator...

- 2 x 60mm low dB exhaust fans (pre-installed)
- 1 x 92mm low dB intake fan (pre-installed)

[ Voor 8% gewijzigd door Gerritjuh op 29-06-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben zelf ook op zoek naar een mediacenter die eigenlijk alleen gebruikt gaat worden voor het afspelen van HD films. Heb geen behoefte om het ding als PC te gebruiken.

Ik kwam het volgende tegen (www.shuttleshop.nl)

Kast: Shuttle XPC SG33G5M + MCE Remote Controller
Voeding: Externe Stille voeding 200W (PC62) 100% Silent
CPU: Intel Core2 Duo E4600 (2 x 2.4 GHz., 800FSB, 2MB cache)
Geheugen: Dane-Elec 4GB Dual Channel DDR2-800 (2 x 2GB)
HD: Samsung Spinpoint 250GB 7200RPM SATA2 16MB
DVD drive: LG-GGC-H20L, Blu-Ray/HD-DVD Combo Drive
Extra' s: SPDIF Uitbreidingskit - Digitale Audio upgrade (PC17)
Video: onboard, misschien een 8500GT als uitbreiding als onboard geen 1080P aankan

Dit alles voor de prijs van ongeveer 800 euro. Niet alle onderdelen worden bij shuttle shop gehaald. sommige zijn elders goedkoper.

Iemand betere ideen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ik lees in het topic dat de Nokia N770 al als mogelijke remote wordt genoemd. Zou een gewone tablet pc niet ook kunnen werken als remote via wifi bijvoorbeeld. Dan zou je er gewoon windows op kunnen installeren of anders (k)ubuntu. (Ik weet niet of je via ubunto je desktop op remote kunt bedienen)
Ik zat namelijk sowieso met het idee om een kleine tablet te kopen om op de bank een simpel compact internet schermpje te hebben.
En sommige hebben ook een IR oog eraan zitten dus wellicht meteen een vervanger voor alle andere afstandsbedieningen.. :)
Een soort van uit de kluite gewassen logitech harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

- + 2048MB DDRII/800 OEM 30,90
- + 1024MB DDRII/800 OEM 16,90
- + AM2 AMD Athl64 X2 6000 3.0/125W/BOX 95,90
- + Asus AM2+ M3A78-EHM HDMI V/S/R/GBL/PCIEx 65,90
- + Foxconn DH839 250W zw-zi 44,90
- + 1000GB Samsung HD103UJ 32/S 119,90

Totaal (inclusief BTW) € 374,40

Gaat de 250W voeding dit trekken? Ik ga dit systeem als server en HD player voor aan mijn LCD TV gebruiken om 1080P materiaal af te spelen (Dit systeem zal het toch wel trekken?)

Met een blu-ray speler/writer wacht ik nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

FrankGuthrie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:25:
Ben zelf ook op zoek naar een mediacenter die eigenlijk alleen gebruikt gaat worden voor het afspelen van HD films. Heb geen behoefte om het ding als PC te gebruiken.

Video: onboard, misschien een 8500GT als uitbreiding als onboard geen 1080P aankan

Dit alles voor de prijs van ongeveer 800 euro. Niet alle onderdelen worden bij shuttle shop gehaald. sommige zijn elders goedkoper.

Iemand betere ideen?
Ik heb nog een setje te koop staan. Misschien is dat wat voor je?
V&A aangeboden: P5B-VM, E4300, 2 x 512MB DDR2, EN8600GT Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

B0MBACI schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:23:
Gaat de 250W voeding dit trekken?
Ik zou zeggen makkelijk. Zolang je geen SLI GF9800 in je systeem hebt, zijn die voedingen van 600W dikke overkill.
Ik ga dit systeem als server en HD player voor aan mijn LCD TV gebruiken om 1080P materiaal af te spelen (Dit systeem zal het toch wel trekken?)
Hoe lekker dat draait ligt o.a. de chipset op die Asus AM2+ M3A78-EHM zit (780G) en hoe jij het configureert. Maar ik heb vele zwakkere combinaties voorbij zien komen hier waarbij gemeld werd dat het allemaal prima draait, dus ik verwacht weinig problemen voor jouw config.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

jbr schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:33:
[...]

Ik zou zeggen makkelijk. Zolang je geen SLI GF9800 in je systeem hebt, zijn die voedingen van 600W dikke overkill.
Het gaat niet om de totale belasting, maar vaak om hoeveel ampere de voeding over een bepaalde lijn kan leveren. Een beetje systeem trekt al snel heel wat ampere over de 5 volt lijn heen, en dan moet je toch wel een redelijke voeding erin hebben zitten om dat stabiel te houden. Je wilt tenslotte ook niet dat die voeding als fohn ingezet kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik gebruik momenteel voor mijn HTPC de Dign Hv5 case. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat Scyth Ninja mini niet past in deze case. Dus zit ik te overwegen net zoals bijna iedereen over te stappen naar de Fusion.

Nu viel in een review op dat de kast onderverdeeld is in drie secties, waarvan één daarvan voor de voeding. Klopt het dat deze gescheiden is van de overige segmenten.

Ik heb namelijk een passief gekoelde Voeding welke baat moet hebben van de airflow binnen de kast.
kan iemand met een fusion opheldering geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb namelijk een passief gekoelde Voeding welke baat moet hebben van de airflow binnen de kast.
kan iemand met een fusion opheldering geven??
Die is inderdaad onderverdeeld in een paar delen, met daartussen openingen om kabels door te halen.
Zoals je dus ook ongeveer ziet in de afbeelding.

http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxax7_2.jpg

De voeding zit links bovenin dan (zit overigens bij de kast ook he??), met recht daaronder de 5,25" bays, rechts je moederbord en onderin ruimte voor je harde schijven..
Overigens had je dit zelf ook wel kunnen zien op het plaatje, het is redelijk duidelijk te zien.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hebben trouwens meer mensen met het 780G bordje van Gigabyte dat de PC zich vanzelf opstart?

Je hoeft toch niks speciaals in te stellen om ervoor te zorgen dat de HTPC na een opname weer terug gaat naar standby/hibernate? (Hij was in hibernate voor de opname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Only schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Die is inderdaad onderverdeeld in een paar delen, met daartussen openingen om kabels door te halen.
Zoals je dus ook ongeveer ziet in de afbeelding.

http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxax7_2.jpg

De voeding zit links bovenin dan (zit overigens bij de kast ook he??), met recht daaronder de 5,25" bays, rechts je moederbord en onderin ruimte voor je harde schijven..
Overigens had je dit zelf ook wel kunnen zien op het plaatje, het is redelijk duidelijk te zien.
Het ging me meer om het feit of dit daadwerkelijk afgesloten was of niet. Het ziet er naar uit dat ik met de dremel aan de slag moet om mijn passieve voeding van wat airflow te voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
obsidian schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:46:
Hebben trouwens meer mensen met het 780G bordje van Gigabyte dat de PC zich vanzelf opstart?

Je hoeft toch niks speciaals in te stellen om ervoor te zorgen dat de HTPC na een opname weer terug gaat naar standby/hibernate? (Hij was in hibernate voor de opname)
ik gebruik deze tool en die lost al mijn standby problemen op.

http://slicksolutions.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

obsidian schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:55:
[...]

Het gaat niet om de totale belasting, maar vaak om hoeveel ampere de voeding over een bepaalde lijn kan leveren. Een beetje systeem trekt al snel heel wat ampere over de 5 volt lijn heen, en dan moet je toch wel een redelijke voeding erin hebben zitten om dat stabiel te houden. Je wilt tenslotte ook niet dat die voeding als fohn ingezet kan gaan worden.
Gaat dit niet meer om de stabiliteit/kwaliteit van de voeding dan om het totale vermogen dat deze volgens specificatie zou moeten kunnen leveren? Een A-merk voeding is zeker aan te raden, maar tot nu toe draaien al mijn systemen op niet meer dan een 300W voeding (2x Zalman 300W, 1xShuttle 250W, 3xAsus 250W) en daar zitten ook 2 gamesystemen bij. Stabiel? Zeker weten! :)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb een configuratie bedacht voor een media centre die full hd af moet kunnen spelen. En kunnen opnemen. Verder moet er ook op internet gesurfd kunnen worden via de tv.

Origen S16V link
AMD Athlon X2 4850e
Samsung Spinpoint F1 1TB
Scythe Ninja Mini (misschien te hoog anders Zalman CNPS7500-Cu LED)
Gigabyte GA-MA78G-DS3H
Zalman ZM360B-APS, 360W
Kingston ValueRAM 2x2gb
LG GGC-H20L
diNovo Edge
Harmony 1000

Is het slim om nog een losse videokaart er bij te doen voor hd films te versnellen?
Welke tv kaart (heb zelf geen idee) voor digitale tv van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
feep schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:33:
Ik heb een configuratie bedacht voor een media centre die full hd af moet kunnen spelen. En kunnen opnemen. Verder moet er ook op internet gesurfd kunnen worden via de tv.

Origen S16V link
AMD Athlon X2 4850e
Samsung Spinpoint F1 1TB
Scythe Ninja Mini (misschien te hoog anders Zalman CNPS7500-Cu LED)
Gigabyte GA-MA78G-DS3H
Zalman ZM360B-APS, 360W
Kingston ValueRAM 2x2gb
LG GGC-H20L
diNovo Edge
Harmony 1000

Is het slim om nog een losse videokaart er bij te doen voor hd films te versnellen?
Welke tv kaart (heb zelf geen idee) voor digitale tv van ziggo.
De info over je videokaart is te vinden in dit topic => 780G / HD 3200 is snel genoeg voor HD
Info over je TV kaart staat wat posts terug http://gathering.tweakers...message/30307681#30307681

Verder zijn speclijstjes niet zo interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik snap niet zo goed wat ik verkeerd gedaan heb...de htpc eindelijk af, XP erop, zelfs nog even wat updates gedraaid. CCCP geinstalleerd als codecs en als ik dan een mkv afspeel schokt het als een gek.
Op mijn andere systeem heb ik dat niet...

Ik draai dus met het bekende gigabyte bord, een AMD X2 5600+, 2 Gig Kingston 1066 Mhz geheugen en in het bios heb ik 512 Mb aan de vga kaart toegekend.

Is dat CCCP gaar, moet ik andere (versere) codecs en filters gebruiken of ben ik gewoon echt een kluns.

De combi van processor en de rest zou echt zat (zoniet overkill) moeten zijn om een beetje mkv te draaien lijkt me....

Ikke nie snappe

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allez nog 1 keer:

voor x.264 materiaal (geripte blurays);
- haali media splitter
- coreAVC PRO
- VSfilter 2.38 voor subs
- FFDshow tryouts (voor audio decoder)

that's it... je hebt die packs niet nodig!!

voor DIVX:
- ffdshow tryouts; daarin postprocessing - sharpen aanzetten.

voor DVD+MPEG2
- eveneens ffdshow tryouts of PowerDVD ultra 8.0.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:23:
- + 2048MB DDRII/800 OEM 30,90
- + 1024MB DDRII/800 OEM 16,90
- + AM2 AMD Athl64 X2 6000 3.0/125W/BOX 95,90
- + Asus AM2+ M3A78-EHM HDMI V/S/R/GBL/PCIEx 65,90
- + Foxconn DH839 250W zw-zi 44,90
- + 1000GB Samsung HD103UJ 32/S 119,90

Totaal (inclusief BTW) € 374,40

Gaat de 250W voeding dit trekken? Ik ga dit systeem als server en HD player voor aan mijn LCD TV gebruiken om 1080P materiaal af te spelen (Dit systeem zal het toch wel trekken?)

Met een blu-ray speler/writer wacht ik nog ff.
Zeker! Ikzelf heb spijt dat ik een 420W voeding heb gekocht voor mijn HTPC.
Mijn systeem trekt nl 55W idle en 70W tijdens het bekijken van een 1080p x.264

780G
BE-2350
500GB
2BG DDR2
cool & quiet enabled.

Dus 250W is zeker genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:49:
allez nog 1 keer:

- haali media splitter
- coreAVC PRO

voor DIVX:
- ffdshow tryouts; daarin postprocessing sharpen aanzetten.

voor DVD+MPEG2
Thanks, alle meuk eraf en de bovenste 3 geinstalleerd. Wat is nu de player of choice? Hij opent nu met wmp11 de mkv's namelijk en dan zonder geluid.

Werkt goed met wmp11 ;)

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 19-09 14:58
allez nog 1 keer:

- haali media splitter
- coreAVC PRO

voor DIVX:

voor DVD+MPEG2
Mooi lijstje Chill! Die VSfilter heb ik niet, tenzij die ook in de ffdshow tryouts zit. En je speelt alles af via VMC? Of met MPC-HC of een andere player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FrankGuthrie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:25:

Iemand betere ideen?
Niemand een reactie hierop? Dit alles gaat worden aangesloten op een Sharp XD1E (37). Het is de bedoeling dat ik Blue Ray/HD DVD materiaal, maar ook gedownloade HD Content via de MC naar de LCD wordt gepompt.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-07-2008 14:30 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:29:
[...]

Niemand een reactie hierop? Dit alles gaat worden aangesloten op een Sharp XD1E (37). Het is de bedoeling dat ik Blue Ray/HD DVD materiaal, maar ook gedownloade HD Content via de MC naar de LCD wordt gepompt.
Als je graag een reactie wil kan dat hoor! :P >:)

Ik zou niet (meer) investeren in een verouderde grafische chip. Het is een directx 9 en er zijn veel betere. Deze G33 presteert zelfs nog minder dan de ATi/AMD 690G (die al weer z'n opvolger heeft; de 870G).
Deze Intel G33 zal sowieso niets aan hw-versnelling doen. Ik vraag me ook af of de aanwezige HDMI ook audio doet, tenzij je dat niet nodig hebt.

En ga je een 64bits OS draaien? Anders heb je niet zo veel aan 4gb want 32bit gebruitk maar max. 3,25Gb. (2 Gb is sowieso niet nodig voor pure HTPC doeleinden)

Beetje kleine harddisk vooral als je veel HD wilt gaan downloaden......

Ik vind de Shuttles iha niet al te stil; kleine kast: kleine fans: lawaai-ig en ik vind het duur, zeker als je de GPU niet gaat gebruiken.....

(verder is het natuurlijk wel een beetje een: "Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

kaajee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:51:
[...]

Als je graag een reactie wil kan dat hoor! :P >:)

Ik zou niet (meer) investeren in een verouderde grafische chip. Het is een directx 9 en er zijn veel betere. Deze G33 presteert zelfs nog minder dan de ATi/AMD 690G (die al weer z'n opvolger heeft; de 870G).
Deze Intel G33 zal sowieso niets aan hw-versnelling doen. Ik vraag me ook af of de aanwezige HDMI ook audio doet, tenzij je dat niet nodig hebt.

En ga je een 64bits OS draaien? Anders heb je niet zo veel aan 4gb want 32bit gebruitk maar max. 3,25Gb. (2 Gb is sowieso niet nodig voor pure HTPC doeleinden)

Beetje kleine harddisk vooral als je veel HD wilt gaan downloaden......

Ik vind de Shuttles iha niet al te stil; kleine kast: kleine fans: lawaai-ig en ik vind het duur, zeker als je de GPU niet gaat gebruiken.....

(verder is het natuurlijk wel een beetje een: "Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!")
Ja, ik ben nu aan het kijken voor een Ati 2600 Pro videkaart die ook geluid heeft over HDMI _/-\o_

Zoals je ziet heb ik een externe voeding genomen die 100 passief is. Dus die zal ik niet horen. Ook de videokaart wordt passief gekoeld. De shuttle komt met passieve koeling voor de CPU, er zit uiteindelijk maar 1 Fan in aan de achter kant.

Vraag me af hoe de HTPC omgaat met gedownloade HD bestanden. Maakt ie dan nog gebruikt van de hardware versnelling van de videokaar? Lees heel wat op internet en het schijnt dat bij gedownloade contact meer CPU power wordt gebruikt dan als je een echte BL of HD DVD erin stop. Dan wordt de volledige decoding gedaan door de GPU. Maar ik kan het ook mis hebben?

Tja over het OS ben ik nog niet helemaal uit, maar zat eerst te kijken naar Windows MCE 2005. Bne aan het uitzoeken of dat =sowieso om kan gaan met een 64 bits proccesor. zo niet dan is is Vista Premium de betere kandidaat.

Maar goed ben nog nieuwe in het HTPC gebeuren, dus hoop op goeie tips.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-07-2008 15:08 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:06:
[...]

...................

Nou die tips (en antwoorden op vrijwel al je vragen) staan zo'n beetje allemaal in dit topic, dus ik zou beginnen met dit eens goed door te lezen.........

edit: en hier bij Anandtech staat een aardige test van die Shuttle van je, zoals voorspeld komt ie er niet daverend vanaf.......

[ Voor 20% gewijzigd door kaajee op 01-07-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:06:
Ja, ik ben nu aan het kijken voor een Ati 2600 Pro videkaart die ook geluid heeft over HDMI _/-\o_
Ik zou als ik jouw was naar een Ati HD 3450 of 3470 kijken. Sapphire heeft een HD 3470 die volledige passief gekoeld is en lekker compact (zie http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=228&grp=3). Deze is een stuk nieuwer (55nm productie i.p.v. 65nm), volgens mij een stuk zuiniger in idle, heeft DX10.1 support en kost je maar 4 tientjes.
Dan zou ik toch de laatste paar pagina's van dit topic eens door lezen want er staan al genoeg tips ;)

[ Voor 49% gewijzigd door drZymo op 01-07-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

kaajee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:17:
[...]

Nou die tips (en antwoorden op vrijwel al je vragen) staan zo'n beetje allemaal in dit topic, dus ik zou beginnen met dit eens goed door te lezen.........

edit: en hier bij Anandtech staat een aardige test van die Shuttle van je, zoals voorspeld komt ie er niet daverend vanaf.......
Whaa, dat valt toch wel mee? Hij wordt gekraakt vanwege de gaming mogenlijkheden. Heb al aangengevne dat het puur en alleen is voor het bekijken van HD content. Dus dat is niet echt een probleem. Hij heeft het ook over de SG33G5, ik wil de SG33G5M

'However, it does seem as if the SG33G5 is a bit of a misfit. If you're in the market for a home theater PC, the SG33G5M has the additional functionality of a front panel display and a remote control for only $70 more (MSRP).'
drZymo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Ik zou als ik jouw was naar een Ati HD 3450 of 3470 kijken. Sapphire heeft een HD 3470 die volledige passief gekoeld is en lekker compact (zie http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=228&grp=3). Deze is een stuk nieuwer (55nm productie i.p.v. 65nm), volgens mij een stuk zuiniger in idle, heeft DX10.1 support en kost je maar 4 tientjes.
Oke, van die 3650 is een hele goeie tip. Alleen zit er een extreem grootte koelblok. Zo'n shuttle is erg krap, de 2600heeft een minder grootte koelblok. Vergeet niet, ik ga voor passief gekoeld.

Ik lees ook verder dat bij bijvoorbeeld net dat mkv betsande niet door de GPU worden gedecodeerd, maar dat dat meer op je CPU gaat werken. misschien hadig om een Quadcore te nemen?

[ Voor 30% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-07-2008 16:49 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Oke, van die 3650 is een hele goeie tip. Alleen zit er een extreem grootte koelblok. Zo'n shuttle is erg krap, de 2600heeft een minder grootte koelblok. Vergeet niet, ik ga voor passief gekoeld.
Waar zeg ik 3650 :? ?? Ik heb het over de 3470, en die is toch echt passief gekoeld ;).

[ Voor 18% gewijzigd door drZymo op 01-07-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

drZymo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:34:
[...]

Waar zeg ik 3650 :? ?? Ik heb het over de 3470, en die is toch echt passief gekoeld ;).
Hehehe, Zie zoveel nummertjes, ben zoveel aan het rondlezen.

Maar de opvolger van de 2600 is wel de 3650. ik weet dat die werkt. Voor de 3470 vind ik weining aanbod. Trouwns die koeler waar ik het over had, op de 3650, was ook passief. Maar die dingen zijn echt groot tegenwoordig.

Maar ik zal zeker gaan kijken naar de 3470. Bedankt voor de tip.

Wat ik me ok afvraag. Kan ik alles met de remote doen? Ik wil namelijk geen keyboard en muis in me woonkamer hebben. Zou mooier zijn als ik alle features van de mediacenter met de afstandsbediening kan gebruiken. Een vriend van me zei dat als ik ene exteren HD aanplug, ik een muis nodig heb om de bestanden te openen. Iemand die dit kan beamen?

[ Voor 23% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-07-2008 21:05 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 17:34
Stien schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:43:
Ik gebruik momenteel voor mijn HTPC de Dign Hv5 case. Ik ben echter tot de conclusie gekomen dat Scyth Ninja mini niet past in deze case. Dus zit ik te overwegen net zoals bijna iedereen over te stappen naar de Fusion.
Heb je niet overwogen om een andere cooler te kiezen e.g. Een andere cooler is nog altijd goedkoper dan een nieuwe kast. Een Scythe Shuriken SCSK of Zalman CNPS 8700 bv? Wat heb je er nu trouwens inzitten? Die Dign is trouwens een chieke kast hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
FrankGuthrie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:54:
[...]
...................

Wat ik me ok afvraag. Kan ik alles met de remote doen? Ik wil namelijk geen keyboard en muis in me woonkamer hebben. Zou mooier zijn als ik alle features van de mediacenter met de afstandsbediening kan gebruiken. Een vriend van me zei dat als ik ene exteren HD aanplug, ik een muis nodig heb om de bestanden te openen. Iemand die dit kan beamen?
Ligt er helemaal welke software je gaat gebruiken hè..........

(en kom nou niet met de vraag: 'welke software moet ik gebruiken'............ ):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 17:34
Uiteindelijk heb ik toch mijn HTPC systeem bij elkaar gevonden en besteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 72,-€ 72,-
1Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 DHX€ 90€ 90
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 72,82€ 72,82
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 125€ 125
1Optic drive lg-ggc-h20l€ 104€ 104
1Hauppauge WinTV HVR-2200€ 80€ 80
Nagenoeg standaard uit de BBguide uitgezonderd het geheugen
1De kast (niet in NL te koop) Ahanix D-Vine MCE303€ 170€ 170
1CPU Cooler Zalman CNPS8700 NT€ 42€ 42
1Antec NeoHE 430, 430W (ATX12V 2.2)€ 59€ 59
1[PS3] Logitech Cordless MediaBoard€ 87€ 87
1SilverStone Frontpaneel FP34 3,5", USB2.0/Firewire (zilver) € 35€ 35
1Philips SRU 8015 AFSTANDSBEDIENING€ 92€ 92
Totaal€ 1032

De HTPC behuizing mocht maximaal 120mm hoog zijn omdat hij anders niet in mijn tv/audio meubel past. Ik had heel erg lang de Behuizing OrigenAE S10V op het oog. Maar het is toch een andere geworden de Ahanix D-Vine MCE303 De mogelijkheid voor de externe 3.5", 5.25" bays en de 80mm case fans gaven de doorslag. Geen slim optice drive dus wel blue ray :*). En in die 3.5"bay past een frontpaneel die bij de kast geleverd wordt heeft ik dacht dat deze zwart zou zijn zonder USB aansluiting. Maar nu blijkt er ook een zilver frontje bij te zitten en een USB aansluiting erop te zitten.
Echter de SilverStone Frontpaneel FP34 3,5", USB2.0/Firewire (zilver) bestel ik toch maar wel want deze heeft meer mogelijkheden 2 usb aansluitingen, Firewire aansluiting + audio in/out.
Met de 4 low profile PCI sloten zorgen voor een redelijk goede uitbreid mogelijkheden. Niet de mogelijkheden van echte PCI sloten maar daar heb ik me bij neergelegt

De lage kast heeft ook een lage CPU cooler nodig. Het is uiteindelijk de Zalman CNPS8700 NT CPU Cooler geworden. Het had ook de Scythe "SHURIKEN" kunnen zijn maar mijn gevoel zegt me dat de Zalman iets effectiever en stiller is.

De voeding wordt een Voeding: Antec Powersupply NeoHEPower430 430W Je stopt er alleen de voedings kabels in die je gebruikt dus er moet ruimte in de kast overblijven. En de fan zit aan de achterkant van de voeding wat bij deze case nodig is. De kinderziektes die in deze voeding bij aanloop hebben gezeten zullen nu wel opgelost zijn. Ik heb ook nog zitten denken aan een passief gekoelde voeding maar ik heb liever een klein beetje luchtstoming langs de componenten dat scheelt toch in levensduur.

Een leuk zilver (bluetooth) draadloos toetsenbord met touchpad zodat er geen muis nodig is
(die zilver kleur zorgt er ook voor dat er een trent blijft met de zilvere tv, stereo, en HTPC kast) Logitech Cordless Mediaboard [PS3] silver PN 920-000129 eigenlijk voor de PlayStation 3.

Als laatste de Philips afstandbediening op het geheel compleet te maken. En 1 AB te hebben voor alle apparaten die op het beeldkijkbuis bakkie zijn aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door asjemenou74 op 02-07-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justchill schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:49:
allez nog 1 keer:

- haali media splitter
- coreAVC PRO

voor DIVX:

voor DVD+MPEG2

Mooi lijstje Chill! Die VSfilter heb ik niet, tenzij die ook in de ffdshow tryouts zit. En je speelt alles af via VMC? Of met MPC-HC of een andere player?
Vergeet ook niet in ffdshow de h.264 decoder op disabled te zetten.

@Stefimke, nog steeds aan 't worstelen met je config ja? :-) Hoe is dat met de pasgeborene? Post eens een foto?
De bovenstaande combinatie werkt met _alle_players: WMP11, VMC en MediaPortal. Ik gebruik nu MediaPortal en kan alles gewoon lekker afspelen..

Voor subs heb je VSFilter nodig. Je zet Vsfilter.dll ergens (bij in c:\codecs en je doet hetvolgende:

regsvr32 c:\codecs\vsfilter.dll

zorg dat bestandsnamen gelijk zijn:

film1.avi
film1.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

kaajee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:04:
[...]

Ligt er helemaal welke software je gaat gebruiken hè..........

(en kom nou niet met de vraag: 'welke software moet ik gebruiken'............ ):P
Ja, wees eens aardig :)

Ik ben nu pas op pagoina 25 van het topic, heb er nog heel vee lte gaan.

De enige die ik ben tegengekomen, in de eerste 25 pagina's van dit topic, is Windows MCE2005 en mediaportal. zie morgen wel hoe ver ik kom met de rest. Maar alle hulp is welkom.

Ik wil dus gewoon niet willen kloten met een muis op de HTPC, gewoon alleen de machine opstarten en gaan met de remote. Wil ook graag weten of dat werkt als ik een externe drive aansluit.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:31:
Vergeet ook niet in ffdshow de h.264 decoder op disabled te zetten.
Yes... dat had ik al gedaan.
@Stefimke, nog steeds aan 't worstelen met je config ja? :-)
Nog altijd. Ik gebruik de VMC schil nog amper. Heb een aantal players op m'n desktop staan (MPC-HC, VLC, KM Player, BSPlayer, WMP) en als ik een film wil spelen probeer ik een van de players en als 't fout gaat een andere.. het blijft trial & error.
Hoe is dat met de pasgeborene? Post eens een foto?
Ehm? Pasgeborene? Ik heb 2 kids van 4.5 en 2.5...?
Voor subs heb je VSFilter nodig. Je zet Vsfilter.dll ergens (bij in c:\codecs en je doet hetvolgende:

regsvr32 c:\codecs\vsfilter.dll

zorg dat bestandsnamen gelijk zijn:

film1.avi
film1.srt
Gaan we proberen! Thanks!

Zo'n lijstje zou eigenlijk in de startpost moeten, naast een file met registry-fixes voor VMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
catchingfire schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:18:
......................

Ehm? Pasgeborene? Ik heb 2 kids van 4.5 en 2.5...?

..........
Hij bedoelde je 'pasgeboren' HTPC volgens mij.......... _/-\o_ :9
Want idd fotootjes daarvan zijn altijd leuk/nuttig/welkom.......

En in het hele codec verhaal:
volgens mij moet daar voor de volledigheid nog vermeld worden dat je, wanneer je wel gebruik wilt maken van de hardware versnellings mogelijkheden van de grafische kaart, je dan een compatible decoder, bijv. PowerDVD (vanaf v.7.3 ) moet installeren en daarin juist wél de hw-acceleration aan moet zetten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:01

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

FrankGuthrie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:04:
[...]

Ik ben nu pas op pagoina 25 van het topic, heb er nog heel vee lte gaan.

De enige die ik ben tegengekomen, in de eerste 25 pagina's van dit topic, is Windows MCE2005 en mediaportal. zie morgen wel hoe ver ik kom met de rest. Maar alle hulp is welkom.
Zou het niet handig zijn als iemand een deel 2 opent? :>
FrankGuthrie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:04:
[...]
Ik wil dus gewoon niet willen kloten met een muis op de HTPC, gewoon alleen de machine opstarten en gaan met de remote. Wil ook graag weten of dat werkt als ik een externe drive aansluit.
hmm zou ik ook graag willen weten!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kaajee schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:09:
Hij bedoelde je 'pasgeboren' HTPC volgens mij.......... _/-\o_ :9
Want idd fotootjes daarvan zijn altijd leuk/nuttig/welkom.......
da's niet zo moeilijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.testberichte.de/imgs/p_imgs/Chieftec+HT01B-136-3-136609.jpg
En in het hele codec verhaal:
volgens mij moet daar voor de volledigheid nog vermeld worden dat je, wanneer je wel gebruik wilt maken van de hardware versnellings mogelijkheden van de grafische kaart, je dan een compatible decoder, bijv. PowerDVD (vanaf v.7.3 ) moet installeren en daarin juist wél de hw-acceleration aan moet zetten......
Dat is nu het punt van dit topic... er staat zo ontzettend veel info in, en ik heb 't redelijk van a-z bijgehouden, maar voor iemand die nu z'n HTPC'tje in elkaar gaat schroeven is dat niet meer te doen. Er zou eens ergens 1 mooi overzichtje moeten komen waar gewoon alle codec/player tips vergaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

@asjemenou74:
Erg mooie build man! goed onderzoek gedaan, post wat foto's als je bezig bent..
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Ik ga zaterdag op vakantie maar wil graag gaan samenwerken met anderen om een mooi topic te gaan maken over Codecs, HTPC's, MCE en Mediaportal... hoe zullen we dit aanpakken?

Zou eent opic moeten hebben waarine we alvast veel berichten reserveren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
ThaClown schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:29:
Ik ga zaterdag op vakantie maar wil graag gaan samenwerken met anderen om een mooi topic te gaan maken over Codecs, HTPC's, MCE en Mediaportal... hoe zullen we dit aanpakken?

Zou eent opic moeten hebben waarine we alvast veel berichten reserveren denk ik...
Cruciaal lijkt me HW en SW te scheiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
- haali media splitter
- coreAVC PRO
AC3filter, is die niet nodig trouwens voor het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39

Willem2

Ω is futile

catchingfire schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:26:
[...]

AC3filter, is die niet nodig trouwens voor het geluid?
Dat stukje zit toch weer in FFDshow tryouts?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Willem2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:39:
Dat stukje zit toch weer in FFDshow tryouts?
Klopt, maar dat staat niet in het lijstje als requirement voor h264...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Als ik die settings neem:

- haali media splitter
- coreAVC PRO
- powerdvd 8

Krijg ik groen beeld gebeurde opeens bij tv kijken (floppydtv via ziggo) voorheen geen last van. (probeer nu ff powerdvd 7.3 te checken)

En ac3 filter als ik die probeer kraakt (soort harde tik bij het aanzetten van een ander kanaal of film)
geluid staat niet voluit.

Weet iemand hoe ik op een nette manier in een:

- origen s14v kast
- gigabyte ga-ma-780g bordje
- 5200+
-scythe mini met fan

de airflow een beetje kan optimaliseren?
Nu is er teveel herrie met fan zonder fan word processor te heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
jingaling schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:20:
Als ik die settings neem:

- haali media splitter
- coreAVC PRO
- powerdvd 8

Krijg ik groen beeld gebeurde opeens bij tv kijken (floppydtv via ziggo) voorheen geen last van. (probeer nu ff powerdvd 7.3 te checken)

En ac3 filter als ik die probeer kraakt (soort harde tik bij het aanzetten van een ander kanaal of film)
geluid staat niet voluit.

Weet iemand hoe ik op een nette manier in een:

- origen s14v kast
- gigabyte ga-ma-780g bordje
- 5200+
-scythe mini met fan

de airflow een beetje kan optimaliseren?
Nu is er teveel herrie met fan zonder fan word processor te heet.
Ik zelf heb dezelfde opzet qua hardware, alleen dan in een Dign HV5

Ik overweeg om ter hoogte van de processor aan weerszijde een 120MM gat te boren met een gatenboor en hier 1x intake Noctua 120mm 800RPM en 1x outtake Noctua 120mm 800RPM te plaatsen.De overige gaten zullen dicht gemaakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou een ati hd 3470 werken met een M2A-VM HDMI moederbord want de ati is pci-e 2.0???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:40:
Zou een ati hd 3470 werken met een M2A-VM HDMI moederbord want de ati is pci-e 2.0???
tuurlijk werkt dat, maakt helemaal niet uit

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!