De temp vraag is niet te beantwoorden want niemand (behalve) jij weet hoe de thuis situatie is, waar komt ie (in) te staan (gesloten/open) etc.....sonyfreakje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 07:53:
Hoi Hoi allemaal ,
ik heb het idee in mijn hoofd gekregen om een media center pc te bouwen , hij moet op een panasonic plasma van 107 cm ( hdmi ) aangesloten worden . ik wil er op kunnen gamen en ik wil hem voor mijn digitale tv van TELE2 graag als video recorder gebruiken .
nu weet ik dat koeling vaak het grote probleem is , vandaar mijn vraag kan dit wel en kan ik hiermee wat ik wil gaan doen ? ik hoop dat iemand mijn kan helpen of misschien goede sugesties heeft wat ik aan moet passen.
1 BELANGRIJKSTE VRAAG IS DUS GAAT DIE KWA TEMPRATUUR EN KWA RUIMTE IN DE KAST.?
..........
Een veel belangrijker vraag lijkt me voor jou: hoe kan ik een HTPC als digitale videorecorder voor digitale tv van TELE2 gaan gebruiken.
Want dat kan namelijk niet!
Digitale tv van TELE2 is zgn. IPTV en daar heb ik nog geen of nauwelijks mogelijkheden voor gezien.
Tenzij je dit analoog via de stb/decoder en een video ingang van je Hauppauge 150 wilt gaan doen. De kwaliteit zal dan matig zijn, helemaal op een plasma als je het überhaupt al lukt.Als je toch nog een analoge tv kaart wil, zou ik een 'modernere' nemen; bijv. een Hauppauge 2200 of 1700.
Als je je budget enigszins in de hand wilt houden vraag ik me af waarom je een moederbord neemt met (goeie) onboard graphics en er toch een aparte video kaart bij neemt.
Ook zou ik de casefan van Coolermaster niet nemen en er meteen een goeie/stille inzetten, bijv. een Nexus/Scythe. Ook je CPU is een ietwat overkill, maar ik weet niet of je je HTPC ook nog voor andere dingen wilt gaan gebruiken. De kast is natuurlijk duur maar die zul je wel goed overwogen hebben.......
Maar goed, nu wordt het toch een 'welkemoet ik nemen' issue en dat is niet de bedoeling.......