Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
sonyfreakje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 07:53:
Hoi Hoi allemaal ,

ik heb het idee in mijn hoofd gekregen om een media center pc te bouwen , hij moet op een panasonic plasma van 107 cm ( hdmi ) aangesloten worden . ik wil er op kunnen gamen en ik wil hem voor mijn digitale tv van TELE2 graag als video recorder gebruiken .

nu weet ik dat koeling vaak het grote probleem is , vandaar mijn vraag kan dit wel en kan ik hiermee wat ik wil gaan doen ? ik hoop dat iemand mijn kan helpen of misschien goede sugesties heeft wat ik aan moet passen.

1 BELANGRIJKSTE VRAAG IS DUS GAAT DIE KWA TEMPRATUUR EN KWA RUIMTE IN DE KAST.?

..........
De temp vraag is niet te beantwoorden want niemand (behalve) jij weet hoe de thuis situatie is, waar komt ie (in) te staan (gesloten/open) etc.....

Een veel belangrijker vraag lijkt me voor jou: hoe kan ik een HTPC als digitale videorecorder voor digitale tv van TELE2 gaan gebruiken.
Want dat kan namelijk niet!
Digitale tv van TELE2 is zgn. IPTV en daar heb ik nog geen of nauwelijks mogelijkheden voor gezien.
Tenzij je dit analoog via de stb/decoder en een video ingang van je Hauppauge 150 wilt gaan doen. De kwaliteit zal dan matig zijn, helemaal op een plasma als je het überhaupt al lukt.Als je toch nog een analoge tv kaart wil, zou ik een 'modernere' nemen; bijv. een Hauppauge 2200 of 1700.

Als je je budget enigszins in de hand wilt houden vraag ik me af waarom je een moederbord neemt met (goeie) onboard graphics en er toch een aparte video kaart bij neemt.

Ook zou ik de casefan van Coolermaster niet nemen en er meteen een goeie/stille inzetten, bijv. een Nexus/Scythe. Ook je CPU is een ietwat overkill, maar ik weet niet of je je HTPC ook nog voor andere dingen wilt gaan gebruiken. De kast is natuurlijk duur maar die zul je wel goed overwogen hebben.......

Maar goed, nu wordt het toch een 'welkemoet ik nemen' issue en dat is niet de bedoeling.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Stien schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:51:
Is er een tooltje om eenvoudig te controleren of er gebruik wordt gemaakt van hardwarematige versnelling van HD films?

Momenteel doe ik dit door de cpu belasting te analyseren. Maar dit is natuurlijk altijd maar een aanname. Er zijn meerdere factoren die meespelen in de processor belasting; zoals Video bitrate ed.
Schijnt met DXVAChecker te kunnen......
(1.kijken of DXVA 'actief'/aanwezig is op je systeem, 2.een (media)bestand openen om te kijken of dat bestand DXVA gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vraag me dan toch even iets af, ik heb hiervoor upc digitale tv gehad en heb die aangesloten op mijn pc via 3 tullip stekkers, rood geel /wit. ik had dan prima tv en prima geluid . maar als ik nu dus een nieuwere tv kaart pak dan heb ik toch heel die drie tullip stekkers niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:52:
ik krijg het maar niet voor elkaar om geluid over hdmi uit mijn GA-MA78GM-S2H bordje naar mijn panasonic plasma te krijgen. ik zoek al een tijdje op internet maar ik krijg het niet voor elkaar. ik heb de laatste drivers geïnstalleerd en draai op xp pro. maar ik kan niets anders selecteren als de Realtek HD Audio Output. Tussen hardware staat wel gewoon de ATI HDMI Audio, en dat deze correct werkt maar kan de HDMI dus niet selecteren onder het audio tapje. Ik heb ook in de bios gekeken maar kan daar niets over HDMI vinden.

kan iemand mij helpen?
Zelfde probleem hier, maar ik had nog niet de tijd gehad om dit uit te zoeken. Wel zag ik in de (online?) handleiding dat je ook HDMI output kon kiezen in de Geluidopties. Bij mij stond er dus ook alleen Realtek HD Audio Output. Ik had al wel de drivers gedownload van de giga site. Later maar even verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sonyfreakje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:21:
Ik vraag me dan toch even iets af, ik heb hiervoor upc digitale tv gehad en heb die aangesloten op mijn pc via 3 tullip stekkers, rood geel /wit. ik had dan prima tv en prima geluid . maar als ik nu dus een nieuwere tv kaart pak dan heb ik toch heel die drie tullip stekkers niet meer ?
Dat ligt er aan op welke manier je tv wilt gaan kijken/opnemen. Gewone analoge tv; dan heb je idd aan een analoge tv tuner genoeg. Digitale tv via decoder (kabel/satelliet/digitenne) dat gaat of met een speciale digitale tuner of op de manier zoals je het deed; via de decoder/set top box. IP-TV gaat ook via de decoder of anders niet!

Ligt er ook nog aan hoe je het in het verleden via UPC deed; wat voor HTPC-software had je toen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik had dit altijd gewoon met windows media center. in de setup kon je mooi aangeven dat je via een setup box keek . en dit werkte dan prima. maar ik begrijp dus dat er geen mogelijkheid is om het signaal echt digitaal op een htpc aan te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sonyfreakje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:51:
ik had dit altijd gewoon met windows media center. in de setup kon je mooi aangeven dat je via een setup box keek . en dit werkte dan prima. maar ik begrijp dus dat er geen mogelijkheid is om het signaal echt digitaal op een htpc aan te sluiten ?
Dan begrijp je het toch niet goed. DVB-C (en T en S) kan inmiddels digitaal op een MCE machine bekeken/opgenomen worden. Nog even doorlezen zou mijn advies zijn......

En in principe kan jouw set top box methode nog steeds prima, maar dan natuurlijk niet echt digitaal en kwalitatief een stuk minder (waarschijnlijk via composiet) en omslachtiger (kastjes /ir blasters etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
psy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:29:
@Moondust & Justchill

Problemen 24p MKV's lijken opgelost. Nadat ik een bluray disc had geprobeerd in mijn PS3 zag ik dat de tv 24p perfect weergeeft. De tv doet het dus perfect. Na het opnieuw installeren van een Vista install (nu een normale Ultimate zonder ingebakken codec's) en alleen het noodzakelijke (CCC 8.5, Haali, Ffdshow, PowerDVD7.3+update) ben ik voorzichtig weer gaan experimenteren.

Dit keer kon ik wel juddervrij 24p MKV laten afspelen, nadat ik de output van in Catalyst Control Center op 1080p/24Hz had gezet. Eindelijk, het ziet echt veel fijner uit! Het verschil is duidelijk te zien, vooral bij pan's. Op 50Hz is de judder weer terug, maar dat is niet erg natuurlijk.
Mooi, feli! Zeg ik het goed dat de oorzaak van de judder hoogstwaarschijnlijk de ingebakken codecs zijn? Wat bedoel je overigens met ingebakken codecs? Waar ingebakken?
Nu alleen zien uit te vogelen hoe ik snel kan switchen tussen 24Hz en 50Hz :)
Powerstrip heeft een mogelijkheid om snel tussen verschillende ingestelde profielen te switchen, ik geloof zelfs met een sneltoets, maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:54:
[...]

Hoezo programma? Dat scherm moet toch gewoon als (computer)scherm fungeren? Als tweede monitor. In clone modus of extended buroblad en dan gewoon weergeven wat jij wilt dat er op weergegeven wordt........wat wil jij er (nog) meer mee dan?
Nou er zit een programma bij waarmee je oa de temperatuur, fansnelheid en processorbelasting en zo nog wat dingetjes af kan lezen (Zini heet dat), hiertussen kan je switchen met het touchscreen.(idd extended buroblad).
Ook is er een programma bij waarbij je een aantal knoppen krijgt waarmee je een programma kunt starten (werkt voor geen meter) maar dit is in de clone modus waardoor er, als ik bijv een film start, op beide schermen hetzelfde te zien is, dat is echt irritant want hij staat ongeveer een meter naast mijn tv.

Mooi zou zijn dat je bijvoorbeeld met het touchscreen muziek kan selecteren (zodat ik mijn tv niet aan hoef te zetten), of dat ik een programma op het tv scherm kan starten en ik dan op het kleine scherm wat extra knoppen krijg mbt dat programma.
Net als een philips pronto bijvoorbeeld, dus echt iets bedienen met dat touchscreen, nu is het niet echt functioneel (al ziet het er wel strak uit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:41:
[...]

Zelfde probleem hier, maar ik had nog niet de tijd gehad om dit uit te zoeken. Wel zag ik in de (online?) handleiding dat je ook HDMI output kon kiezen in de Geluidopties. Bij mij stond er dus ook alleen Realtek HD Audio Output. Ik had al wel de drivers gedownload van de giga site. Later maar even verder uitzoeken.
@lun
het is gelukt. ff in de bios >> Advanced BIOS Features > Onboard VGA output connect to D-SUB/HDMI staat standaard op VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
-Moondust- schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:50:
[...]

Mooi, feli! Zeg ik het goed dat de oorzaak van de judder hoogstwaarschijnlijk de ingebakken codecs zijn? Wat bedoel je overigens met ingebakken codecs? Waar ingebakken?

[...]

Powerstrip heeft een mogelijkheid om snel tussen verschillende ingestelde profielen te switchen, ik geloof zelfs met een sneltoets, maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.
Sinds catalyst 8.5 drivers kan je met elke leuke videokaart 1080p/24h gewoon op een hotkey zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Dillemma...

Als ik vista x64 ga draaien (vanwege 4gb limit in x86) krijg ik codec problemen als ik mkv's wil afspelen in mce. Maar eigenlijk valt MCE af want er is geen dxva support in mce.

Dus dat wordt Mediaportal....maar draait dat wel lekker op x64 en ik las dat je MPC-HC kan instellen als je player in MP, heb ik dan wel dxva support als ik mkv's ga afspelen?

Of moet ik gewoon Vista x86 installen en dan 500 mb ofzo opofferen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 16-06-2008 21:10 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

-Moondust- schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:50:
[...]

[...]

Ik had eerst een speciale RC2 ultimate (met erbij gemaakte unattended install), waar allerlei software en codec's aan te vinken waren. Allemaal wel handig, maar je verliest zo wel de controle op wat er precies opstaat. Het was ook meer ter test. Nu heb ik een normale Ultimate gebruikt waar ik zelf achteraf nog alles op moest zetten. Vind ik toch fijner.

Wat nou de oorzaak was weet ik niet. Het zal een combinatie van factoren zijn. Ik weet wel dat het eerst echt niet lukte, 24hz output. Nog veel ergere judder als op 50hz. Nu is het zoals ik het verwacht: judder op 50hz, geen judder op 24hz. Nog steeds zie ik heel af en toe een heel klein hikje, maar dat beschouw ik als normaal (het blijft een download waarbij je niet altijd weet hoe goed de MKV encoding is geweest) en de pan's gaan nu echt perfect! Dit was op de good-old crt ook niet mogelijk, dus ik ben tevree :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Rainesh schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:09:
Dillemma...

Als ik vista x64 ga draaien (vanwege 4gb limit in x86) krijg ik codec problemen als ik mkv's wil afspelen in mce. Maar eigenlijk valt MCE af want er is geen dxva support in mce.

Dus dat wordt Mediaportal....maar draait dat wel lekker op x64 en ik las dat je MPC-HC kan instellen als je player in MP, heb ik dan wel dxva support als ik mkv's ga afspelen?

Nou bijna 1 Gb opofferen dan.....maar dat zou ik maar doen......
Je krijgt natuurlijk ook met Mediaportal dezelfde problemen als zonder; codecs etc. (OS blijft per slot hetzelfde)

Maar waarom hang je zo sterk aan die 4gb? 2Gb is voor een HTPC (met Vista) ook nog steeds meer dan genoeg.....
Laat staan dat 64bits iets extra's zou toevoegen aan een HTPC.........

(btw x86 kan ook prima 64bits zijn hoor, maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:53:
[...]

Nou er zit een programma bij waarmee je oa de temperatuur, fansnelheid en processorbelasting en zo nog wat dingetjes af kan lezen (Zini heet dat), hiertussen kan je switchen met het touchscreen.(idd extended buroblad).
Ook is er een programma bij waarbij je een aantal knoppen krijgt waarmee je een programma kunt starten (werkt voor geen meter) maar dit is in de clone modus waardoor er, als ik bijv een film start, op beide schermen hetzelfde te zien is, dat is echt irritant want hij staat ongeveer een meter naast mijn tv.

Mooi zou zijn dat je bijvoorbeeld met het touchscreen muziek kan selecteren (zodat ik mijn tv niet aan hoef te zetten), of dat ik een programma op het tv scherm kan starten en ik dan op het kleine scherm wat extra knoppen krijg mbt dat programma.
Net als een philips pronto bijvoorbeeld, dus echt iets bedienen met dat touchscreen, nu is het niet echt functioneel (al ziet het er wel strak uit :) )
Maar je kunt toch elk willekeurig programma draaien? Ik snap je probleem niet zo...........Het is gewoon een 2e monitor, dus alles wat je normaal op een enkele monitor zou (willen) draaien, kun je nu ook draaien. Je sleept het naar je touch screen en klaar is kees.
Waar je op zou kunnen letten is een soort van 10-feet GUI wat inhoudt dat er grote knoppen zijn wat het indrukken met je dikke worste vingers wat vergemakkelijkt......... :9 :9
Maar in principe kun je elk programma bedienen.

MCE, MediaPortal zijn zulke 10-feet GUI programma's, die prima op dat kleine touchscreen te zien en te bedienen zijn. Je zou, als je Vista draait, ook SideShow kunnen overwegen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
kaajee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:38:
[...]

Nou bijna 1 Gb opofferen dan.....maar dat zou ik maar doen......
Je krijgt natuurlijk ook met Mediaportal dezelfde problemen als zonder; codecs etc. (OS blijft per slot hetzelfde)

Maar waarom hang je zo sterk aan die 4gb? 2Gb is voor een HTPC (met Vista) ook nog steeds meer dan genoeg.....
Laat staan dat 64bits iets extra's zou toevoegen aan een HTPC.........

(btw x86 kan ook prima 64bits zijn hoor, maar dat terzijde)
mmm dat wordt dan bijna 1gb opofferen..

Mn htpc wordt ook mijn werkpc, vandaar dat ik ook 4gb geheugen heb genomen. Vind ik zelf wat prettiger werken als ik grote files open etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic, maar stel het toch maar.
Ben nu al een tijdje aan het lezen om een htpc in elkaar te zetten, maar blijf zitten met een vraag.
Als gebruiksgemak en stabiliteit een absolute pre zijn( of is dit een beetje vloeken in de kerk, op een tweakers forum), zou ik dan niet beter af zijn met een home theater systeem ?
Iets als de JVC DD-8 of Denon S-302
Het systeem zal beeld weergeven via een Samsung LE37-S71 en mijn hifisetje heeft enige tijd geleden de geest gegeven.
Of is de beeld- & geluidskwaliteit van deze systemen niet te vergelijken met een HTPC in dezelfde prijsklasse ?
Ben niet overmatig geinterreseerd in bleu-ray of opnemen van serie's, wel van afspelen van audio via server die boven draait
Ik hoop dat jullie hier iets zinnigs over willen (en kunnen) vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:53:
Misschien een beetje off-topic, maar stel het toch maar.
Ben nu al een tijdje aan het lezen om een htpc in elkaar te zetten, maar blijf zitten met een vraag.
Als gebruiksgemak en stabiliteit een absolute pre zijn( of is dit een beetje vloeken in de kerk, op een tweakers forum), zou ik dan niet beter af zijn met een home theater systeem ?
Iets als de JVC DD-8 of Denon S-302
Het systeem zal beeld weergeven via een Samsung LE37-S71 en mijn hifisetje heeft enige tijd geleden de geest gegeven.
Of is de beeld- & geluidskwaliteit van deze systemen niet te vergelijken met een HTPC in dezelfde prijsklasse ?
Ben niet overmatig geinterreseerd in bleu-ray of opnemen van serie's, wel van afspelen van audio via server die boven draait
Ik hoop dat jullie hier iets zinnigs over willen (en kunnen) vertellen.
Voordeel van een mediacenter is dat je er alles mee kan. Dus afspelen van alle soorten bestanden en codecs maar met een tv-kaart kun je er ook nog van tv mee opnemen en met een draadloos toetsenbord kun je er nog een beetje mee internetten ook.
Als je puur alleen audio wilt afspelen van een server ben je beter af met bijvoorbeeld een Squeezebox (of één van de alternatieven) die je aansluit op je gewone hifiset. Dan heb je geen beeldscherm nodig ook om je bestanden op te zoeken en je hebt nog hele goede geluidskwaliteit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moondust & Justchill

Problemen 24p MKV's lijken opgelost. Nadat ik een bluray disc had geprobeerd in mijn PS3 zag ik dat de tv 24p perfect weergeeft. De tv doet het dus perfect. Na het opnieuw installeren van een Vista install (nu een normale Ultimate zonder ingebakken codec's) en alleen het noodzakelijke (CCC 8.5, Haali, Ffdshow, PowerDVD7.3+update) ben ik voorzichtig weer gaan experimenteren.

Dit keer kon ik wel juddervrij 24p MKV laten afspelen, nadat ik de output van in Catalyst Control Center op 1080p/24Hz had gezet. Eindelijk, het ziet echt veel fijner uit! Het verschil is duidelijk te zien, vooral bij pan's. Op 50Hz is de judder weer terug, maar dat is niet erg natuurlijk.
Sweet!! Neem nu maar eerst een image van je systeempartitie hé, als het weer in de soep loopt, kan je snel herzetten (tip: acronis true image home 11)

En hoe ziet het eruit? Speel je 720p of 1080p ? Is je plasma gecalibreerd? (welke is het trouwens¿) Hoeveel verbruikt ie, weet je dat? Ga je via HDMI en hoe doe je geluid?
Welke media theatre software gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:09:
Dillemma...

Ik zou geen x64 installen ze, dat is imo om problemen vragen. Speel op safe en go for vista 32 bitz. Je hebt geen 4GB nodig voor je HTPC!! in MP kan je idd een externe player kiezen, en zo MPC-HT gebruiken en dxva kiezen.
Maar mag ik je een tip geven: kijk je niet dik op die dxva, in de helft van de gevallen werkt dat toch niet goed of maar half; zorg vr een krachtige CPU en gebruik coreAVC pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:54:
[...]

Maar je kunt toch elk willekeurig programma draaien? Ik snap je probleem niet zo...........Het is gewoon een 2e monitor, dus alles wat je normaal op een enkele monitor zou (willen) draaien, kun je nu ook draaien. Je sleept het naar je touch screen en klaar is kees.
Waar je op zou kunnen letten is een soort van 10-feet GUI wat inhoudt dat er grote knoppen zijn wat het indrukken met je dikke worste vingers wat vergemakkelijkt......... :9 :9
Maar in principe kun je elk programma bedienen.

MCE, MediaPortal zijn zulke 10-feet GUI programma's, die prima op dat kleine touchscreen te zien en te bedienen zijn. Je zou, als je Vista draait, ook SideShow kunnen overwegen.........
Hoe bedien ik dan op mijn touchscreen MCE terwijl de film dan enkel op de tv te zien is?
Dus alleen knoppen op het kleine scherm!

Dat sideshow ziet er geinig uit, maar je raad het al, het beeldschermpje in de behuizing is niet compatible :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:32:
[...]

Sweet!! Neem nu maar eerst een image van je systeempartitie hé, als het weer in de soep loopt, kan je snel herzetten (tip: acronis true image home 11)

En hoe ziet het eruit? Speel je 720p of 1080p ? Is je plasma gecalibreerd? (welke is het trouwens¿) Hoeveel verbruikt ie, weet je dat? Ga je via HDMI en hoe doe je geluid?
Welke media theatre software gebruik je nu?
Ik ga inderdaad een image maken. De vorige image kon ik niet gebruiken dus dat moet ik even opneuw doen met nieuwe software (en laat dat net True image 11 zijn).
Veel heb ik nog niet kunnen kijken...hooguit wat digitale tv, maar nog geen mkv's. Ik heb een aflevering Desperate meegekeken en het ziet er erg goed uit. Natuurlijk ook omdat het beeld groter is, maar de hogere resolutie (series zijn 720p) is goed te zien. Heb een Panasonic 42PZ85, ongecalibreerd. Ook snel wat 1080p mkv's geprobeerd, dit is echt schitterend. Wat een diepte in het beeld! Echt heel mooi. Mijn oude 32 inch crt tv was al prima maar dit is toch wel een stuk mooier, niet te vergelijken. Verbruik weet ik nog niet.

Geluid gaat via optical naar mijn 5.1 receiver, hier hangen grote speakers aan (Magnat Vintage 550). Dat had ik al en dat voldoet perfect. Dolby 5.1 en DTS werken perfect. Alles gaat via Media Center. Is voorlopig toch wel mijn voorkeur.

offtopic:
Heb een chronisch gebrek aan tijd door de geboorte van mijn dochtertje drie weken geleden :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:54:
[...]

@lun
het is gelukt. ff in de bios >> Advanced BIOS Features > Onboard VGA output connect to D-SUB/HDMI staat standaard op VGA
Dank je :) Toch wel weer een nadeel van mijn bluetooth toetsenbord, kan niet in bios :P Vanavond maar even een toetsenbord lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:40:
[...]

Hoe bedien ik dan op mijn touchscreen MCE terwijl de film dan enkel op de tv te zien is?
Dus alleen knoppen op het kleine scherm!
.....
Tja dat gaat niet, maar waarom zou je dat per se willen? Als je een film via MCE aan het kijken bent (op je TV) heeft het toch geen zin om met het touchscreen te werken, want acties die je dan daarmee zal uitvoeren zullen het film kijken beïnvloeden. Stel je bent een film aan het kijken en je wilt via je touchscreen muziek gaan luisteren. Dan zal MCE toch de film (moeten) stoppen om vervolgens je muziek ten gehore te kunnen brengen.

Lijkt overigens een beetje op mijn 'probleem' dat ik oa. hier beschrijf. Ook (nog) geen oplossing voor eigenlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Heeft er iemand hier ervaring met Cyberlink PowerDVD BD Edition?

Deze krijg je namelijk bij de Sony Blu-Ray speler en ik vroeg me af of dit niet een versie is waar je net niet alles mee kan, wat vaker het probleem is met meegeleverde software. Kan je gewoon alle formaten aan enzo? Ook netjes 5.1 geluid (of 7.1) met de HD formaten? Zijn er problemen bekend met het populaire Gigabyte bordje?

Ik kan hier namelijk echt niks over vinden op het internet, zelfs op de site van Cyberlink zelf staat bar weinig info over deze software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:36:
[...]

Ik zou geen x64 installen ze, dat is imo om problemen vragen. Speel op safe en go for vista 32 bitz. Je hebt geen 4GB nodig voor je HTPC!! in MP kan je idd een externe player kiezen, en zo MPC-HT gebruiken en dxva kiezen.
Wat voor problemen geeft x64 dan m.b.t. mediacenters? Ik draai nu zelf al een tijdje Vista 64 op mijn desktop en heb nog geen problemen ondervonden. Hardware wordt prima ondersteund en film kijken gaat prima. Ik gebruik gewoon 32-bit codecs, omdat de 64-bit codecs nog niet echt beschikbaar zijn.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39

Willem2

Ω is futile

kaajee schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:54:
[...]
Je zou, als je Vista draait, ook SideShow kunnen overwegen.........
Heb jij de eerste werkende SideShow remote of screen al ergens gezien? Die Ricavision is niet te betalen en de Philips versie die recentelijk SideShow zou moeten ondersteunen na de laatste firmware update werkt voor geen meter. Dus SideShow klinkt al sinds ruim een jaar mooi op papier, maar praktische toepassing zijn er eigenlijk niet...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:36:
[...]

Maar mag ik je een tip geven: kijk je niet dik op die dxva, in de helft van de gevallen werkt dat toch niet goed of maar half; zorg vr een krachtige CPU en gebruik coreAVC pro..
thank you very much !!! Ik ga mn mediacenter ook als werkstation gebruiken, dus vandaar dat ik 4gb neem en een phenom 9550 ;) Ik encode ook veel films dus dan is de quadcore toch wel ideaal:D

Dat wordt dan Coreavc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hmm, ik krijg geen geluid op mijn tv via scart. Ik gebruik de analoge uitgaan op de achterkant die wordt omgezet naar 2 tulppluggen en die gaat in de scart. Ik snap er niks van. Ik heb de geluidskaart goed geïnstalleerd en ook detecteert hij de aansluiting (weliswaar als uitgaan, maar die kan ik dan omzetten in luidsprekeruitgang). Maar ik hoor gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
REDFISH schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:06:
Hmm, ik krijg geen geluid op mijn tv via scart. Ik gebruik de analoge uitgaan op de achterkant die wordt omgezet naar 2 tulppluggen en die gaat in de scart. Ik snap er niks van. Ik heb de geluidskaart goed geïnstalleerd en ook detecteert hij de aansluiting (weliswaar als uitgaan, maar die kan ik dan omzetten in luidsprekeruitgang). Maar ik hoor gewoon niks.
Heb je al eens getest of er überhaupt geluid uit die line/luidspreker uitgang van je pc komt? Door er bijv. (tijdelijk) even een 'eigen boxensetje/luidsprekers' op aan te sluiten? Of even een koptelefoon in die uitgang te stoppen?
Daarna weet je in ieder geval met zekerheid of er wel geluid uitkomt en als dat wel het geval is zul je het óf in je tv moeten zoeken (wellicht moet je in het menu aldaar iets aanzetten) óf in je scart plug......
Je hebt wel beeld via de SCART plug/verloop? Er zit ook vaak een schakelaar op zo'n SCART verloopje, daar even mee spelen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Willem2 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:41:
[...]

Heb jij de eerste werkende SideShow remote of screen al ergens gezien? Die Ricavision is niet te betalen en de Philips versie die recentelijk SideShow zou moeten ondersteunen na de laatste firmware update werkt voor geen meter. Dus SideShow klinkt al sinds ruim een jaar mooi op papier, maar praktische toepassing zijn er eigenlijk niet...
True, maar wie weet komt het er ooit nog van......... :P

SideShowDevices.com een beetje in de gaten houden wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sinds vorige week is er een nieuwe update uitgekomen voor Powerdvd 8 met daarin 1 opmerkelijke issue fix:

Cannot enable hardware acceleration during H.264 playback.

Ik heb de update geinstalleerd en in MP ingesteld dat bij H.264 de powerdvd codec moet gebruiken...
Nu schommelt mn cpu-load tussen de 30% en 70% met een 690G chipset bij 720p films. Ik vind dat image quality wel op vooruit is gegaan als ik vergelijk met CoreAVC, want met coreavc vind ik wel dat er veel noise is.

specs: amd x2 4000+, asus m2a-vm (690g) en 2gb 667mhz ram .

Misschien kunnen mede-tweakers met een 780g chipset dit uitproberen en kijken of het werkt bij zowel MP als MCE. :)

Ik ben wel ff aan t kutten met subtitles...want ffdshow doet beetje kut. Gelukt:D

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 17-06-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Rainesh schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:26:
Sinds vorige week is er een nieuwe update uitgekomen voor Powerdvd 8 met daarin 1 opmerkelijke issue fix:

Cannot enable hardware acceleration during H.264 playback.

Ik heb de update geinstalleerd en in MP ingesteld dat bij H.264 de powerdvd codec moet gebruiken...
Nu schommelt mn cpu-load tussen de 30% en 70% met een 690G chipset bij 720p films. Ik vind dat image quality wel op vooruit is gegaan als ik vergelijk met CoreAVC, want met coreavc vind ik wel dat er veel noise is.

Misschien kunnen mede-tweakers met een 780g chipset dit uitproberen en kijken of het werkt bij zowel MP als MCE. :)
780G chipset
AMD 4850+
2 gig
Media Player Classic HomeCinema

Ik heb net ook de update geïnstalleerd op Windows XP (SP3) en moet zeggen dat mijn CPU -gebruik nu tussen de 40 en 80% schommelt bij het afspelen van Planet Earth (vogel scene).
Gemiddeld dus minder CPU gebruik dan met CoreAVC, maar hij stottert met PowerDVD VEEEEEEL meer. Duidelijk schokkerig beeld waarneembaar.
Dus ik ben weer terug bij CoreAVC Pro.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
psy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:52:
offtopic:
Heb een chronisch gebrek aan tijd door de geboorte van mijn dochtertje drie weken geleden :)
Wederom feli, en sterkte! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Fenderman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:54:
[...]

Gisteravond lekker aan het knutselen geweest, alles past mooi in de kast O+

Jammer alleen dat blijkt dat de voeding van de behuizing DOA is. Kan ik die weer retour gaan zenden... getverderrie!
Je hebt het nu over een SilverStone LC04 toch? Ik heb daar eigenlijk twee vraagjes over.
1) Is er genoeg ruimte voor bijvoorbeeld een Sapphire HD 3470 via de RC02 riser card?
2) Heb je enig idee hoeveel herrie die voeding maakt? Of was 'ie zover heen dat de fan het niet eens deed?

Ik zit nu namelijk serieus na te denken over deze kast. Het is een mooi klein kastje (niet te diep). En omdat het gewoon een volledig ATX moederbord aankan, ben ik totaal wat goedkoper uit dan met een Nexus Psile die ik eerst in gedachte had. Als de voeding echter teveel herrie maakt dan overweeg ik om gelijk de voeding eruit te halen en er een picoPSU voor in de plaats te nemen. Zo houdt ik weer wat ruimte over om de harddisk stiller en koeler te monteren.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Heb net de "beruchte" vogelscene getest op een:

- 5200+
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- 1gb intern geheugen (andere module was kapot en teruggestuurd)
- vista 32bits
- mpc home cinema 1.0.0.2
- core avc pro 1.7

De 1080P .MKV versie tussen de 7% en 12% load
zelfs met ondertiteling aan.

Op de andere htpc

-8400
- Asus P5E-VM HDMI
- 2gig
- vista 32bits
-powerdvd 8 en 7

Liep de cpu te stotteren op 100% toendetijd.

Al met al die MPC is echt toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 19-09 14:58
jingaling schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:

- 5200+
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- vista 32bits
- core avc pro 1.7

Welke settings heb je aangepast in MPC-HC? Ik heb de laatste tijd wat troubles met MPC-HC icm hetzelfde board als jij hebt.
- bij het afspelen van DVD's (ISO/VIDEO_TS) loopt ie vaak opeens compleet vast
- bij het afspelen van DVD's (ISO/VIDEO_TS) is vaak het dvd-menu zwart.. (lastig opties kiezen)
- bij het afspelen van HD content krijg ik vaak in 't begin een groen beeld waar dan af en toe wat contouren in veranderen van de dingen die in het beeld bewegen.. erg vaag.

Hier kun je overigens continu de laatste builds van MPC-HC downloaden: http://xvidvideo.ru/

[ Voor 27% gewijzigd door catchingfire op 18-06-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

jingaling schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:

- 5200+
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- vista 32bits
- core avc pro 1.7

Op de andere htpc

-8400
- Asus P5E-VM HDMI
- 2gig
- vista 32bits
-powerdvd 8 en 7

Liep de cpu te stotteren op 100% toendetijd.

Hoe heb jij die hardwarematige versnelling in MPC Home Cinema aangekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
catchingfire schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:57:
[...]

Welke settings heb je aangepast in MPC-HC? Ik heb de laatste tijd wat troubles met MPC-HC icm hetzelfde board als jij hebt.
- bij het afspelen van DVD's (ISO/VIDEO_TS) is vaak het dvd-menu zwart.. (lastig opties kiezen)
- bij het afspelen van HD content krijg ik vaak in 't begin een groen beeld waar dan af en toe wat contouren in veranderen van de dingen die in het beeld bewegen.. erg vaag.

Hier kun je overigens continu de laatste builds van MPC-HC downloaden: http://xvidvideo.ru/
Ik heb geen ffdshow geinstalleerd alleen coreavc 1.7 met de haali splitter.
Daarna heb ik hem ingesteld zoals hier beschreven http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html
En heb ook geen powerdvd geinstalleerd.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
bosaap22 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:20:
[...]

Hoe heb jij die hardwarematige versnelling in MPC Home Cinema aangekregen?
Ik heb niks bijzonders gedaan.
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html
Vista settings overgenomen alleen.
En coreavc 1.7 draai ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelet CoreAVC is een software decoder.
De DXVA decoder van MPC-HC zit intern. Als je deze uitvinkt, wordt coreAVC gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik vraag me af wat beter zou zijn.

Ik heb als home cinema set Sony DAV-500, stamt nou uit 2001
Decoders onboard: Dolby Digital, Dolby Pro Logic, DTS

Nu wil ik mijn media center (Vista Ultimate) via spif, via optische kabel aansluiten op Sony DAV-500

Is het beter om DTS door ffdshow te laten afhandelen of die alleen door te sturen naar home cinema set. Ik vraag me dit af voornamelijk omdat het hier gaat om een home cinema set van 7 jaar oud.

Ik ben op dit moment niet in staat om dit te testen (gebrek aan optische kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

DTS is DTS, dus ik zou het door je cinema set laten afhandelen. Lijkt me niks uitmaken of je set nou uit 1900 komt of 2100, als ie DTS aankan, dan lijkt het me prima.

Je hebt nu alleen veel meer formaten maar die worden toch niet gebruikt zover ik weet, ik ben ze iig niet tegengekomen in films. Alleen de standaard DTS kom je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
jingaling schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Ik heb niks bijzonders gedaan.
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html
Vista settings overgenomen alleen.
En coreavc 1.7 draai ik.
Ik heb ook MPC 6.4.9.1 gedownload, maar waar kan ik maar onder opties zie ik nergend EVR custom rendener :?

"Vista users, select EVR or EVR custom renderer "

Waar kan ik dat vinden en instellen? Ondanks dat ik een 8800 GTS 320 MB die geen hardwarematige decoder aan bord zou hebben wil ik het toch proberen om die functie aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je hebt de verkeerde MPC :) Er is nog een Home Cinema versie, en die moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
lujo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:56:
[...]

Ik heb ook MPC 6.4.9.1 gedownload, maar waar kan ik maar onder opties zie ik nergend EVR custom rendener :?

"Vista users, select EVR or EVR custom renderer "

Waar kan ik dat vinden en instellen? Ondanks dat ik een 8800 GTS 320 MB die geen hardwarematige decoder aan bord zou hebben wil ik het toch proberen om die functie aan te zetten.
Eerder in mijn post stond al mpc home cinema 1.0.0.2
Jij gebruikt een andere versie goed lezen en gebruik deze link maar dit is een andere (ook werkende) versie. http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=170561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar effe een vraagje over MPC-HC, begrijp ik het nou goed als ik denk dat:
  • die ook onder MCE2005 te gebruiken is
  • ik dus verder geen codecs nodig heb, dus ook geen CoreAVC
  • ook hw-versnelling kan doen in mkv bestanden en ander gedownload materiaal (mits je kaart ondersteund word)

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 18-06-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:12:
Maar effe een vraagje over MPC-HC, begrijp ik het nou goed als ik denk dat:
  • die ook onder MCE2005 te gebruiken is
  • ik dus verder geen codecs nodig heb, dus ook geen CoreAVC
  • ook hw-versnelling kan doen in mkv bestanden en ander gedownload materiaal (mits je kaart ondersteund word)
klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ben de wanhoop nabij met het alom geprezen Gigabyte moederbord.
Is er iemand met het GA-MA78GM-S2H moederbord die dit probleem herkent? Thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

bosaap22 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:46:
[...]
Ik heb net ook de update geïnstalleerd op Windows XP (SP3) en moet zeggen dat mijn CPU -gebruik nu tussen de 40 en 80% schommelt bij het afspelen van Planet Earth (vogel scene).
Staar je nou niet blind op die vogelscène. Ik heb de HD-DVD en die scene is dik 31Mb/sec! Dat is bijzonder hoog. Normaal gesproken komt een HD-DVD of BR niet echt veel boven de 25Mb/sec uit.

Dus ga de performance nou niet aan die specifieke scène afmeten.

Is er trouwens een manier om CoreAVC te gebruiken voor X264 en H264 af te laten handelen door de interne HD accellerator? Ik heb dat nog niet geprobeerd moet ik zeggen, want ik nam eingenlijk aan dat het alles of niets is met die codec. De vraag komt nu ineens in me op.

Media Player Classic HT edition is bij mij bijzonder instabiel. En ik heb geen echte exotische setup: het bekende Gigabyte bordje met 2Gb en een AMD 5200+ en Vista Home Premium. Is dat bij anderen ook zo?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:03
Wie weet welke blu-ray speler direct goed past in de Antec Fusion 430.
Lees dat oa de Lite-On DH-401S niet "past", het knopje op de Antec kast sluit niet aan op die van de speler. Dus Fusion 430 gebruikers laat het maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

En moet ik nog speciale handelingen verrichten om hem als default codec in te stellen onder MCE2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trax_Digitizer schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:37:
Ik weet dat sommige gasten problemen hebben met bepaalde RAM sticks. Probeer eens ander geheugen? Probeer ook eens een enkel latje.
Zowiezo je BIOS updaten naar F4. SLuit eens je TV aan via VGA en kijk als je dezelfde problemen hebt.
Ik zou zowiezo niet je geheugen gaan overklokken met dat bord, is niet nodig voor een HTPC..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:35:
[...]

En moet ik nog speciale handelingen verrichten om hem als default codec in te stellen onder MCE2005?
Neen, maar ik weet niet als mediacenter die codec gaat gebruiken.. Je zal wel zien hé als ie afspeelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:36:
[...]

Ik weet dat sommige gasten problemen hebben met bepaalde RAM sticks. Probeer eens ander geheugen? Probeer ook eens een enkel latje.
Zowiezo je BIOS updaten naar F4. SLuit eens je TV aan via VGA en kijk als je dezelfde problemen hebt.
Ik zou zowiezo niet je geheugen gaan overklokken met dat bord, is niet nodig voor een HTPC..
Morgen maar eens proberen met een enkel latje. De VGA uitgang doet het wel, want dat heb ik getest met een oude 15" TFT. Het is puur de HDMI die niet werkt. Bios is al F4. Van overclocken is overigens geen sprake, want dit geheugen hoort op 2.1V te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n GiGabyte GA-MA78GM-S2H bordje.
Ik heb er gewoon valueram van Kingston ingeprikt --> 2 x 1Gb.
Verder niks aan gedaan,.. geen overclock ... alls default gelaten ... werkt perfect van in het begin ... nog niet de minste issues gehad.
Bordje is met hdmi aangesloten op een Panasonic PX80 plasma en via spdif naar mijn Harman Kardon AV-receiver.... werkt super ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
drZymo schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:41:
[...]

Je hebt het nu over een SilverStone LC04 toch? Ik heb daar eigenlijk twee vraagjes over.
1) Is er genoeg ruimte voor bijvoorbeeld een Sapphire HD 3470 via de RC02 riser card?
2) Heb je enig idee hoeveel herrie die voeding maakt? Of was 'ie zover heen dat de fan het niet eens deed?

Ik zit nu namelijk serieus na te denken over deze kast. Het is een mooi klein kastje (niet te diep). En omdat het gewoon een volledig ATX moederbord aankan, ben ik totaal wat goedkoper uit dan met een Nexus Psile die ik eerst in gedachte had. Als de voeding echter teveel herrie maakt dan overweeg ik om gelijk de voeding eruit te halen en er een picoPSU voor in de plaats te nemen. Zo houdt ik weer wat ruimte over om de harddisk stiller en koeler te monteren.
Ik heb het inderdaad over de LC04, ik had Silverstone support een mail gestuurd van gelijke strekking. De PCi risercard is bij gebruik met het Gigabyte moederbord niet bruikbaar door de slotposities. Alleen de optionele PCIe risercard is bruikbaar, of die specifieke graka er in past durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik vermoed het wel...

Of de voeding veel herrie maakt weet ik ook nog niet. Hij heeft het helemaal niet gedaan, was dus echt dood zeg maar.
Zodra het garantiegeval is afgehandeld, dus andere voeding of gerepareerd laat ik je nog even weten hoe en wat precies...

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
obsidian schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:35:
[...]

&
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:38:
[...]

Neen, maar ik weet niet als mediacenter die codec gaat gebruiken.. Je zal wel zien hé als ie afspeelt..
Maar wacht even.......MPC(-HT) zal natuurlijk nooit naadloos onder MCE werken. Je zult em altijd als apart programmaatje moeten gebruiken/opstarten. Net als dat je hem gewoon vanaf een windows desktop (zonder MCE) opstart. MPC heeft geen MCE interface/integratie.

Dus ook van 'default codecs' etc. is geen sprake. Je start gewoon een 'extern programma' op binnen MCE. Net als dat je dat bijvoorbeeld met notepad/kladblok zou kunnen doen binnen MCE. Dus MPC draait dan gewoon met z'n eigen codecs zoals het normaal ook zou doen. En die 'interne codecs' binnen MCP(-HT) worden alleen door MPC gebruikt en niet door andere applicaties (daarom zijn het ook interne codecs hè) net als bijv. bij VLC ed.

MCE blijf als default in beginsel gewoon z'n eigen MediaPlayer gebruiken om de daaraan gekoppelde media bestanden af te spelen. En dat is gewoon nog steeds Windows Media Player.

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 19-06-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

@kaajee:
Duidelijke uitleg, hetzelfde geld neem ik aan voor Media Portal, als ze het nou eens zouden fixen dat deze MPC(HT) codecs intern zouden werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ThaClown schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:04:
@kaajee:
Duidelijke uitleg, hetzelfde geld neem ik aan voor Media Portal, als ze het nou eens zouden fixen dat deze MPC(HT) codecs intern zouden werken...
Nou media portal is veel beter te tweaken dan MCE. En heb je daar bijv. de vrijheid om een andere media player te kiezen.
Je moet dan alleen even kijken hoe MPC kan omgaan met de GUI van mediaportal en hoe het starten/sluiten van MCP gaat enzo.

Ik kan me zo voorstellen dat je binnen MP prima MPC full screen kan laten opstarten en vervolgens dus alles met je remote enzo kan bedienen en dat je ook MPC weer af kunt sluiten als je op stop drukt of wanneer het filmpje is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 04:54:
Ik heb ook zo'n GiGabyte GA-MA78GM-S2H bordje.
Ik heb er gewoon valueram van Kingston ingeprikt --> 2 x 1Gb.
Verder niks aan gedaan,.. geen overclock ... alls default gelaten ... werkt perfect van in het begin ... nog niet de minste issues gehad.
Bordje is met hdmi aangesloten op een Panasonic PX80 plasma en via spdif naar mijn Harman Kardon AV-receiver.... werkt super ;)
Voor het aansluiten op je home cinema heb je toch de zogehten SPDIF In and Out Cable nog. Een bracket die je aansluit op de spdif aansluiting op je moederbord. Als ik op de site van gigabyte kijk staat erbij dat dit een optioneel artikel is. Waar heb je dit artikel gehaald of hoe heb je het anders opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:44:
[...]

Voor het aansluiten op je home cinema heb je toch de zogehten SPDIF In and Out Cable nog. Een bracket die je aansluit op de spdif aansluiting op je moederbord. Als ik op de site van gigabyte kijk staat erbij dat dit een optioneel artikel is. Waar heb je dit artikel gehaald of hoe heb je het anders opgelost?
ff zoeken in dit prachtige topic op bijv. bracket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 10-08 18:24
Trax_Digitizer schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:37:
Zie dat er net nieuwe versie van catalyst is uitgekomen, misschien die even proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
Ik heb het probleem dat mijn Infrarood ontvanger van Microsoft (zwart kastje) ook "reageert" op andere afstandsbedieningen.

Met reageren bedoel ik dat alleen dat rood lampje uit en aan gaat. Ik vind dat storend en hoe zou ik kunnen regelen dat ie alleen op afstandsbediening van media center (ook van Microsoft) reageert?

Daarnaast is het ook zo dat dat rode lampje van de ontvanger hele tijd aan blijft terwijl dat in het begin bij mij niet zo was. Lampje stond gewoon uit en bij het gebruiken van de afstandsbediening ging lampje even aan en dan weer uit.

Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:58

MikeVM

- Baloo -

Ik wil een goedkoop HTPC in elkaar knutselen.. maar ik heb een aantal vraagjes..

in mijn huidige pc zit een 8500gt (512MB/passief gekoeld), en die is wat te licht voor spellen te spelen..

dus dacht ik deze in mijn HTPC te stoppen..
de vraag is nu: is dit goed, is hij veel beter dan een onboard videokaartje?

verder wou ik er een Pentium D/C2D E21xx processor in stoppen..
als MB dacht ik aan een 2dehandse asusP5B of een gigabyte GA-965x-xxx

graag heb ik jullie mening over mijn project.

binnen een jaartje stop ik mijn huidig systeem in de HTPC
dewelke in mijn sig staat (P5K, E6600, ...)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
lujo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:24:
Ik heb het probleem dat mijn Infrarood ontvanger van Microsoft (zwart kastje) ook "reageert" op andere afstandsbedieningen.

Met reageren bedoel ik dat alleen dat rood lampje uit en aan gaat. Ik vind dat storend en hoe zou ik kunnen regelen dat ie alleen op afstandsbediening van media center (ook van Microsoft) reageert?

Daarnaast is het ook zo dat dat rode lampje van de ontvanger hele tijd aan blijft terwijl dat in het begin bij mij niet zo was. Lampje stond gewoon uit en bij het gebruiken van de afstandsbediening ging lampje even aan en dan weer uit.

Bij mij pakt de ontvanger ook alle signalen op, volgens mij hoort dit ook zo te werken. Ledje hoort alleen op te lichten bij het ontvangen van een ir signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
bushwankaz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:26:
[...]

Bij mij pakt de ontvanger ook alle signalen op, volgens mij hoort dit ook zo te werken. Ledje hoort alleen op te lichten bij het ontvangen van een ir signaal.
Bij mij was het in het begin ook zo dat ledje alleen oplichte bij het ontvangen van een ir signaal. Nu is het echter zo dat ie constant aan blijft. En tijdens het ontvangen van een ir signaal uit gaat en dan weer aan (knippert). Hoe zou ik dit weer naar z'n oorspronkelijke staat kunnen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
LLaTeM schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:32:
Lees dat oa de Lite-On DH-401S niet "past", het knopje op de Antec kast sluit niet aan op die van de speler. Dus Fusion 430 gebruikers laat het maar horen.
Niet past. Waar heb je dit vandaan ?
Ik heb de Lite-On DH-401S en die past in mijn Antec Fusion 430.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
LLaTeM schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:32:
Heb zelf een Plextor blu-ray speler en hiervoor een andere dvd-speler (samsung?) gebruikt en allebei geven ze geen probleem met het knopje in de antec kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Zijn er eigenlijk al mensen die ervaring hebben met de G45 chipset (X4500HD) en HD video? Het ding schijnt HD video een stuk beter te moeten accelereren dan vorige Intel IGPs, maar kan er nog maar weinig over vinden.

Er is namelijk een miniITX plankje, de Intel DG45FC, wat een mooi alternatief is voor de LV-677 waar ik een tijd geleden naar aan het kijken was. Dan hoef ik er geen extra PCIe kaart in te prikken en kan ik kosten en koeling sparen.

Het volgende systeem zou dan uitkomen op ongeveer € 930,00
  • Nexus Technology Psile 10B Zwart
  • Nexus Technology DC-to-DC Converter For Psile PSB-1000
  • Nexus Technology Externe Power Adapter For Psile FSP150
  • Intel DG45FC
  • Intel Core 2 Duo E8300
  • Scythe Ninja Mini
  • Corsair TWIN2X2048-5400C4 (2GB PC5400)
  • WD Caviar GP 500 GB
  • Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
  • Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C
:9 klein maar fijn :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lujo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:24:

Zelfde probleem hier... het bakje licht ook constant op, zelfs al druk ik niet op de remotes :? :?

Probeer eens je AB's niet naar het oog te richten of ergens anders te leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb eindelijk MP goed werkend gekregen zoals ik het wil :D

Alleen het parsen van files met My TV-series plugin gaat afentoe beetje fout, maar daar ga ik me helemaal op focussen zodra mn htpc klaar is.

Wie heeft hier een antec fusion black? Ik hoef toch geen mce-receiver voor de remote te kopen als ik deze kast aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
drZymo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:47:
Zijn er eigenlijk al mensen die ervaring hebben met de G45 chipset (X4500HD) en HD video? Het ding schijnt HD video een stuk beter te moeten accelereren dan vorige Intel IGPs, maar kan er nog maar weinig over vinden.

Er is namelijk een miniITX plankje, de Intel DG45FC, wat een mooi alternatief is voor de LV-677 waar ik een tijd geleden naar aan het kijken was. Dan hoef ik er geen extra PCIe kaart in te prikken en kan ik kosten en koeling sparen.

Het volgende systeem zou dan uitkomen op ongeveer € 930,00
  • Nexus Technology DC-to-DC Converter For Psile PSB-1000
  • Nexus Technology Externe Power Adapter For Psile FSP150
  • Intel DG45FC
  • Intel Core 2 Duo E8300
  • Scythe Ninja Mini
  • Corsair TWIN2X2048-5400C4 (2GB PC5400)
  • WD Caviar GP 500 GB
  • Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
  • Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C
:9 klein maar fijn :~
Volgens mij heeft de DG45FC geen FireWire (IEE1394a), de DG45ID heeft die wel, maar dat is een mini-ATX.

Wat mij nou benieuwd aan deze bordjes is hoe men met de audio codec om gaat. Wordt dezelfde codec gebruikt voor HDMI en S/PDIF. De gebruikte audio chip IDT 92HD73E zou dat theoretisch moeten kunnen.

2 independent S/PDIF Output converters for WLP compliant HDMI/SPDIF support.

Uit de manual van Intel kan ik het niet opmaken.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kaajee schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:42:
[...]

Nou media portal is veel beter te tweaken dan MCE. En heb je daar bijv. de vrijheid om een andere media player te kiezen.
Je moet dan alleen even kijken hoe MPC kan omgaan met de GUI van mediaportal en hoe het starten/sluiten van MCP gaat enzo.

Ik kan me zo voorstellen dat je binnen MP prima MPC full screen kan laten opstarten en vervolgens dus alles met je remote enzo kan bedienen en dat je ook MPC weer af kunt sluiten als je op stop drukt of wanneer het filmpje is afgelopen.
Dus dan is ffdshow + CoreAVC toch een betere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Gerritjuh schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:01:
[...]

Volgens mij heeft de DG45FC geen FireWire (IEE1394a), de DG45ID heeft die wel, maar dat is een mini-ATX.
...
Hmm, inderdaad. Iets te enthousiast geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
drZymo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:47:

Ontzettend schattig kastje zeg!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier al iemand ervaring met een Pioneer BDC-S02 of andere Blu-Ray ROM lezer in combinatie met het GigaByte GA-78GM-S2H bordje :?

Is dat een goed huwelijk :?
Ik moet mijn HTPC nl. nog steeds voorzien van een deftige drive .... nu dat de Blu-Ray ROM's echt wel mooi geprijsd staan tegenwoordig ... snappie ;)
Zal ie passen in een Antec Fusion case :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Zo goed als ieders reactie op dit deel van tweakers heeft mij geholpen een besluit te nemen mbt het bouwen van een media center. Daarvoor mijn dank. Het systeem draait prima maar er is een probleem bij het opstarten en weet niet waar ik het precies moet zoeken. Allereerst wat specs.

- Antec Fusion NSK2480 syst.kast.
- GA-78GM-S2H rev 1.0 (bios updated, samen met chipset tot F4)
- AMD X2 4850E
- Samsung 320GB HD SATAII
- Samsung DVD-writer SATAII
- Geil DDR2 6400 800mhz (2x 1GB) dual channel
- XP sp2

Het probleem zit 'm in het opstarten. Wanneer ik de eerste keer koud opstart dan dien ik dit twee keer te doen. Ik hoor/zie koelvennetje van processor en syst.kast gaan draaien, hoor de dvd-rom en hd opstarten maar daarna niets... ook geen beeld (power down via de aan/uit schakelaar op syst.kast werkt dan niet). Ik schakel dmv de schakelaar van de voeding het systeem weer uit en start daarna opnieuw op. Nu gaat alles prima en loopt het systeem gewoon door. Alles werkt perfect. Dit moet ik koud altijd doen, nooit drie of 4 keer, altijd de eerste keer uit voordat deze daarna perfect opstart. Sluit ik daarna volledig af en start opnieuw op gaat het prima.
Wat ik al heb geprobeerd:

- Alles los gehaald en opnieuw aangesloten. 1GB ipv beide chips (en beiden geprobeerd). Zonder Sata aansluitingen opgestart alles zonder resultaat. Chipset en bios geupdated naar F4 maar alles zonder positief resulstaat.

Misschien iemand ervaring met dit probleem of een tip kan geven in welke hoek ik het moet zoeken?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:16:
Hallo allemaal,
Zo goed als ieders reactie op dit deel van tweakers heeft mij geholpen een besluit te nemen mbt het bouwen van een media center. Daarvoor mijn dank. Het systeem draait prima maar er is een probleem bij het opstarten en weet niet waar ik het precies moet zoeken. Allereerst wat specs.

- Antec Fusion NSK2480 syst.kast.
- GA-78GM-S2H rev 1.0 (bios updated, samen met chipset tot F4)
- AMD X2 4850E
- Samsung 320GB HD SATAII
- Samsung DVD-writer SATAII
- Geil DDR2 6400 800mhz (2x 1GB) dual channel
- XP sp2

Het probleem zit 'm in het opstarten. Wanneer ik de eerste keer koud opstart dan dien ik dit twee keer te doen. Ik hoor/zie koelvennetje van processor en syst.kast gaan draaien, hoor de dvd-rom en hd opstarten maar daarna niets... ook geen beeld (power down via de aan/uit schakelaar op syst.kast werkt dan niet). Ik schakel dmv de schakelaar van de voeding het systeem weer uit en start daarna opnieuw op. Nu gaat alles prima en loopt het systeem gewoon door. Alles werkt perfect. Dit moet ik koud altijd doen, nooit drie of 4 keer, altijd de eerste keer uit voordat deze daarna perfect opstart. Sluit ik daarna volledig af en start opnieuw op gaat het prima.

- Alles los gehaald en opnieuw aangesloten. 1GB ipv beide chips (en beiden geprobeerd). Zonder Sata aansluitingen opgestart alles zonder resultaat. Chipset en bios geupdated naar F4 maar alles zonder positief resulstaat.

Misschien iemand ervaring met dit probleem of een tip kan geven in welke hoek ik het moet zoeken?
Groet,
Wanneer hij helemaal niets doet denk ik in eerste instantie al snel aan de voeding. Wellicht dat die niet op alle pennen de juiste spanning geeft bij een koude start. Heb je nog ergens een andere voeding liggen om het even uit te proberen?

Als de voeding wel in orde is dan vrees ik voor het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie. Ik vrees ook voor het moederbord. Voor de zekerheid zal ik nog een andere voeding proberen. Ik heb de vraag ook bij Gigabyte neergelegd...hopen dat zij reageren.
Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
catchingfire schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:57:
[...]

Je hebt gelijk bij dvd kijken en ik geloof bij 720p films heb ik geen last van die groene strepen en vreemde contouren maar bij 10,000 BC HD heb ik er wel last van.
Ik heb het nog niet echt getest maar wel hinderlijk.

Ik hoop dat ze ook VMC een keer een goede update meegeven, zodat ik ook HD signalen in VMC kan kijken en dan ook met hardwareversnelling voor HD films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
jacklam schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:29:
[...]

Heb hier zelf ook mee zitten worstelen, erg matig die handleiding van Antec...anyway:

Deze twee connectoren dienen om de aan/uit knop door te verbinden via de IR receiver die aan het LCD scherm vastzit. Op deze manier kun je je HTPC ook via de MCE remote aan en uit zetten.

Wat je moet doen is het volgende: sluit deze twee connectoren aan op de standaard power switch aansluiting op je moederbord. De hierbij overblijvende connector die je daar normaal zou aansluiten moet je nu aansluiten op twee losse pinnetjes op het LCD schermpje. Hiervoor moet je dus wel de hele voorkant eraf halen, daarna kun je de LCD eruit halen. Achterop zitten dus de twee vrije pinnetjes. Nadeel hiervan is weer wel dat het afdekplaatje van het LCD scherm daarna moeilijk weer dicht te krijgen is, aangezien er eigenlijk net te weinig ruimte is voor de connector op het printplaatje.
Ik zat me net af te vragen wat ik met die twee draadjes moest doen... is dit echt dé manier? Lijkt me sterk, anders hadden ze dit toch wel zo af-fabriek gedaan?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik heb zojuist mijn 5200+ HTPC systeem in elkaar gezet.
In combinatie met de Scyth Ninja mini.

Maar ik begrijp niet hoe jullie je cpu op 35 graden houden na het spelen van HD content. Ik draai momenteel idle al 40 graden. En dan zit de bijgeleverde fan er ook nog op (draait overigens op zijn laagste stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:03
Gent32m schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:04:
[...]

Niet past. Waar heb je dit vandaan ?
Ik heb de Lite-On DH-401S en die past in mijn Antec Fusion 430.
uh sorry voor de reactie, was ff druk met htpc bouwen :)
maar het stond bv hier;
http://www.hardware.info/...hp?p=1345869&postcount=88
of
http://www.hardware.info/...hp?p=1345922&postcount=89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
@ Stien 35 of 40 graden wat maakt het uit? Dat is toch van ondergeschikt belang. Maar wat je kan doen is Arctic Silver tussen de CPU en het koelblok te smeren. En zorg voor een betere airflow in de kast. Maar goed niet elke cpu is exact hetzelfde en waarschijnlijk leest het moederbord de waarde niet eens goed uit. Dus ik zou me daar echt geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:16:

Groet,
Heb je het CMOS al eens gecleared met de jumper CLR_CMOS nadat je de BIOS hebt geupgraded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Vrijdag heb ik pc van mijn zus in elkaar gezet en draai vista x64 op met MP-HT.

Ik heb em tijdelijk even aangesloten op mn 40inch samsung scherm met een complete surround set. Vervolgens heb ik aantal hd films mee gekeken, die allemaal minimaal 4gb waren en DTS of dolby digital soundstream hadden.

Resultaat: G-E-W-E-L-D-IG!!!

Het beeld ziet er zooooooo supermooi en strak uit!! De tv pakte netjes 720p en de receiver (pioneer) herkende perfect alle DTS en dolby digital tracks!! DTS Interactive werkte prima.

cpu gebruik bij de 720p films:

Totaal cpugebruik: ongv 20%
Alleen cpu gebruik van MP-HT: ongv 4%

Ik heb geen enkele judder tot nu toe meegemaakt en alles werkte perfect! Geen complicaties gehad wat betreft bij het installeren etc...

Specs:
Amd X3 8450 (Phenom)
Gigabyte 780g moederbord
4x 1gb Geil Dual Channel Ultra 4-4-4-12-16 @ 2.1 V
500gb Samsung T166 sata schijf
Sapphire 3870 512mb gddr4 gpu
Samsung sata-brander (wat overigens erg veel lawaai maakt vind ik :( )

De post-processing engine die geactiveerd wordt bij gebruik van een Phenom doet zn werk erg goed!

Want bij gewoon dvd's afspelen ziet het beeld er heel erg goed uit!

Software:

Mediaplayer Classic Home Theater
Powerdvd 8
Vista x64 + SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rainesh>
Kan je es zeggen wat die postprocessing exact inhoud en wat de verschillen zijn zonder die post-processing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nog wat opmerkingen mijnerzijds. Even ter herhaling mijn config, X2-3800EE op het 780G Gigabyte bord. Geïnstalleerd, Ffdshow, AC3filter, Powerdvd7.3, CoreAVC. Heb nu een aantal afleveringen 720p Lost gekeken. Heel af en toe heb ik nog wat hikjes in beeld. Maar de 24p judder is nu inderdaad weg, het is prima kijkbaar al zou ik die laatste schokjes ook wel weg willen hebben. Ik denk dat de meeste MKV's niet helemaal vloeiend ge-encode worden.

Nu heb ik ook eens een nieuwe 1080p uitgeprobeerd. Echter deze schokte veel erger, terwijl mijn cpu’s niet hoger komen dan 60-80%. Oh nee dacht ik, niet weer. Deed zich voor in Vista Media Center (mijn voorkeur). Ook als ik los Media Player starttte. In 24Hz modus en ook in 50Hz modus.

Media Player Classic met standaard codec's, schokken. (wat voor codec wordt dan gebruikt weet ik even niet)
Media Player Classic met PowerDVD 7.3 codec, niet te kijken, zeer slecht beeld.
Media Player Classic met CoreAVC codec, geen schokken meer, goed beeld.

Hmmm. Het kán dus wel met mijn CPU, maar het lukt me niet in VMC.

Ik vraag me af, wat voor codec gebruikt Media Player/VMC eigenlijk voor mijn MKV files? Ik weet niet hoe ik dat kan zien. Eigenlijk wil ik MPC helemaal niet gebruiken, maar wil ik IN media Center blijven voor AL mijn bestanden. Ik vermoed dat hij de PowerDVD codec pakt, maar is dat ook zo?
Het zou mooi zijn als ik de CoreAVC codec zou kunnen gebruiken in VMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:57:
@rainesh>
Kan je es zeggen wat die postprocessing exact inhoud en wat de verschillen zijn zonder die post-processing?
FF zoeken in dit topic op 'postprocessing' kwamen oa. de volgende posts naar boven:
http://gathering.tweakers...message/30174653#30174653
http://gathering.tweakers...message/30174911#30174911

met als bron:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1013555
waarin weer wordt verwezen naar:
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3258&p=4
AMD is working on further enhancements in the Catalyst 8.4 drivers for the X2 processors to improve this situation and the jaggies test. With a Phenom installed, we see the advantages of the post-processing engine coming into play. Additional tuning is also available in the 8.3 drivers with the ability to turn edge enhancement off and on. We will have the standard HQV results in our roundup. The 8.3 drivers allow the 780G with a Phenom to score 122 out of 130 points and 113 with the 4850e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik heb sinds een week een Toshiba Regza 40zf staan, en keek daar van de week de HDDVD rips van PLanet Earth op, maar mijn processorgebruik schoot werkelijk omhoog. Hij pakte op een conroe 6600 gewoon op beide cores 100%. Dat terwijl de 7950gt volgens mij toch mee zou moeten helpen met het decoden?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:29:
Ik heb sinds een week een Toshiba Regza 40zf staan, en keek daar van de week de HDDVD rips van PLanet Earth op, maar mijn processorgebruik schoot werkelijk omhoog. Hij pakte op een conroe 6600 gewoon op beide cores 100%. Dat terwijl de 7950gt volgens mij toch mee zou moeten helpen met het decoden?
Nee een 7950GT doet vrijwel niets daarmee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
psy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:30:
[...]

Nee een 7950GT doet vrijwel niets daarmee... :)
Dat is mooi bagger. Dan nog, een e6600 zou dat toch (makkelijker) moeten kunnen trekken?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karel1 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:32:
[...]

Heb je het CMOS al eens gecleared met de jumper CLR_CMOS nadat je de BIOS hebt geupgraded?
Bedankt Karel, is zeker een optie. Ik wacht even reactie af van de leverancier. De HDMI poort geeft nl ook geen signaal af. Ik vermoed toch een defect in het videochipset.
Grz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

cheiron schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:50:
[...]

Dat is mooi bagger. Dan nog, een e6600 zou dat toch (makkelijker) moeten kunnen trekken?
inderdaad... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:06:
Nog wat opmerkingen mijnerzijds. Even ter herhaling mijn config, X2-3800EE op het 780G Gigabyte bord. Geïnstalleerd, Ffdshow, AC3filter, Powerdvd7.3, CoreAVC. Heb nu een aantal afleveringen 720p Lost gekeken. Heel af en toe heb ik nog wat hikjes in beeld. Maar de 24p judder is nu inderdaad weg, het is prima kijkbaar al zou ik die laatste schokjes ook wel weg willen hebben. Ik denk dat de meeste MKV's niet helemaal vloeiend ge-encode worden.

Nu heb ik ook eens een nieuwe 1080p uitgeprobeerd. Echter deze schokte veel erger, terwijl mijn cpu’s niet hoger komen dan 60-80%. Oh nee dacht ik, niet weer. Deed zich voor in Vista Media Center (mijn voorkeur). Ook als ik los Media Player starttte. In 24Hz modus en ook in 50Hz modus.

Media Player Classic met standaard codec's, schokken. (wat voor codec wordt dan gebruikt weet ik even niet)
Media Player Classic met PowerDVD 7.3 codec, niet te kijken, zeer slecht beeld.
Media Player Classic met CoreAVC codec, geen schokken meer, goed beeld.

Hmmm. Het kán dus wel met mijn CPU, maar het lukt me niet in VMC.

Ik vraag me af, wat voor codec gebruikt Media Player/VMC eigenlijk voor mijn MKV files? Ik weet niet hoe ik dat kan zien. Eigenlijk wil ik MPC helemaal niet gebruiken, maar wil ik IN media Center blijven voor AL mijn bestanden. Ik vermoed dat hij de PowerDVD codec pakt, maar is dat ook zo?
Het zou mooi zijn als ik de CoreAVC codec zou kunnen gebruiken in VMC.
Ik vraag het me ook af :-)
Bij MediaPortal kan je de aparte codec kiezen hé..
Die 1080p film wordt dan _niet_ hardwarematig versneld he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Maar kan ik MediaPortal installeren naast MCE? Volgens de site (http://www.digital-everyw...v_quick_install_guide.pdf) doet de FloppyDTV het dan weer niet in verband met afwijkende drivers.
Trouwens ik heb hardwareversnelling helemaal niet werkende. Het aan of uitvinken in Powerdvd had helemaal geen effect. Wat ik maar vreemd vind. Of zou het aan mijn MKV files liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
MKV's bevatten meestal x/h.264 video materiaal. Daar heb je dus een juiste decoder nodig. CoreAVC zal daar wel door het OS voor gekozen worden aangezien dat geinstalleerd staat. En CoreAVC is volledig software decoding, dus geen hw-acceleratie. Instellingen van PowerDVD maken dan ook niet uit omdat die codec niet gebruikt wordt.

Dit zijn mijn vermoedens in ieder geval. Don't shoot me if I'm wrong ;).

[ Voor 3% gewijzigd door drZymo op 23-06-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik blijf het ondoorzichtig vinden, als je beide codec's geinstallerd hebt. Welke pakt hij dan, Powerdvd of CoreAVC. Ik neem maar even aan dat geen van beide 'overheerst'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Je kan in coreavc config 'preferred decoder' uitvinken, dan pakt ie een ander (powerdvd filter of ffdshow)

\o/

Pagina: 1 ... 44 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!