Laptop als 'extern scherm' tbv navigatie/controle tbv MCE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
In navolging van anderen heb ik ook eens een 'oude laptop' uit de kast gerukt met het idee er (ook) een digitale fotolijst van te maken.

Echter nu speelde ik met de volgende gedachte: waarom zet ik hem niet in de buurt van mij MCE machine en kan ik de digitale lijst meteen als 'controle scherm' voor m'n MCE gebruiken?

Het is dus een soort extender functionaliteit maar ook weer niet echt, want ik hoef verder geen content (behalve dus wat fotootjes) op het scherm van die laptop te kunnen zien. Ook hoeft ie geen audio e/o video door te geven bijv.

In feite moet ie dus alleen als controle scherm op de bediening dienen, net als de welbekende (touch)screens die in sommige kasten zitten. (Touch) Bediening hoeft dus ook niet via dat scherm/laptop, daar gebruik ik dan wel gewoon een/m'n remote voor.

De schermpjes die vast in HTPC kasten zitten, fungeren gewoon als tweede/secondary scherm, dat gaat in mijn geval dus niet, want het is een PC (laptop) op zich.
MCE zelf op die laptop installeren is ook geen optie eigenlijk, want daar is ie te 'zwak' voor (Pentium 2, 400Mhz, 64Mb, met een waardeloze grafische chip) ik heb er als test met enige moeite (lees traagheid) Windows 2000 Prof. op gezet. Eenmaal opgestart draait dat prima (genoeg).

Kort ben ik dus op zoek naar een toepassing (Linux based wellicht?) die eigenlijk info wat MCE uitstuurt op z'n scherm laat zien.
Die laptop zelf komt gewoon in een netwerk te hangen (evt. draadloos).
Het is een 'luxe', externe LCD display ahw.

Ik heb gekeken naar MCE Remote, maar dat is meer om echt via een andere PC (bijv. laptop) je MCE te kunnen bedienen, ook aardig, maar dat wil ik nou juist niet/heb ik niet nodig, want dat 'bedienen'/navigeren gaat gewoon met een remote gebeuren. Ik wil dus alleen niet de tv hoeven aanzetten om een muziekje te selecteren......
Veel andere toepassingen die ik ken; van Niveus bijv. zij ook gebaseerd op 'controle' hebben (het navigeren zelf) en meestal bedoelt voor een PDA.

Welke ideetje heb ik nog meer de revue laten passeren:
  • eerdergenoemde Niveus, hun Media Center Companion Zo op het eerste gezicht precies wat ik zoek, mooie applicatie, echter.............
    werkt, helaas voor mij, alleen met Vista MCE als 'server' en er moet ook XP op de laptop staan, dit laatste zou ik nog wel kunnen proberen overigens.
Unzip and install Niveus Companion Basic on your XP or Vista laptop, desktop, or UMPC. This is the control module you will use to view your media library and control your media center.

Unzip and install Niveus Control Server Basic on your Vista Media Center. This is the server module that will enable your server to be controlled from your other PCs.
  • VNC/Remote Dekstop server op m'n XP-MCE en dan een viewer op de laptop. Hier moet ik nog verder 'experimenteren' vooralsnog lijkt dit wat 'traag'......en de laptop moet dan echt 'dedicated viewer' zijn......
  • een andere stabielere remote access toepassing? Zijn er mensen die beter ervaringen hebben met andere proggies? (bijv. Radmin ed.)
  • ook nog even naar Webguide gekeken (wat een mooi programma is dat toch), maar die gaat veel meer uit van het louter programmeren van de gids en evt. audio naar client te streamen en dat hoeft nou net weer niet.
    Als ik een mp3 selecteer moet is dat gewoon via de op de receiver aangesloten MCE-pc afspelen.......
  • Maar eigenlijk zou het mi. het mooiste zijn om een lightweight Linux op die laptop te hebben, die digitale foto's die op een netwerk drive staan kan weergeven (slideshow) en die 'kan praten' met MCE om door de menu's te kunnen navigeren; hoofdzakelijk muziek selecteren en evt. gids bekijken/bewerken.
Any (other) thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Niemand hier ideetjes over?

Ik ben eens verder gegaan met remote access proggies (VNC/Radmin). Maar dat wordt het ook niet waarschijnlijk, je ziet/merkt bijv. ook op de vnc-server dat er een 'client' aanhangt. En verder wordt dan alle content die op de 'mce server' getoond wordt ook op de client-laptop getoond. Ook de LiveTV/DVD, video etc. Is ook weer niet wenselijk eigenlijk. Het zou in principe puur om muziek gaan (althans de navigatie van/binnen), dan kan ik de foto/slideshow op een andere manier oplossen, door daarvoor bijv. lokaal op de laptop een applicatie te laten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jammer.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:22
Hi Lijkt wel een beetje op wat ik zou willen doem met mijn HTPC. :)
Alleen wil ik niet een laptop gebruiken maar gewoon een 1 of 17" LCD scherm.

Dus foto's io het LCD scherm als soort van screensaver
Als ergewoon muziek bediennings functies opgeroepen worden dan dat ol de LCD
Als er een film gekeken wordt dat op de TV.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
Ik zou er idd een lichte linux opzetten en daarop Synergy installeren. Dan kun je met je laptop muis en tobo gewoon op je htpc om die te bedienen. Voor de rest laat je een foto-slideshow draaien. Is hardstikke snel en werkt prima tussen verschillende os'en, dat weet ik uit ervaring.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je wilt is simpelweg http://www.promixis.com/products.php?section=netremote

Hier zitten zelfs nog andere opties op voor home automation. Je kunt zelfs je smartphone (wifi) installeren ermee en die als remote control gebruiken

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jogai schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:18:
Ik zou er idd een lichte linux opzetten en daarop Synergy installeren. Dan kun je met je laptop muis en tobo gewoon op je htpc om die te bedienen. Voor de rest laat je een foto-slideshow draaien. Is hardstikke snel en werkt prima tussen verschillende os'en, dat weet ik uit ervaring.
Ik had al eens eerder naar Synergy gekeken, net nog weer even geïnstalleerd op 2 windows pc's om te testen, het werkt, echter ik zie niet hoe die voor mij kan werken.....wellicht mis ik iets......

Ik heb nu de server kant van Synergy opgezet op een vaste PC en de client kant op m'n laptop. Als ik nu m'n muis op de vaste pc beweeg kan ik idd op het scherm van m'n laptop dingen doen; uitvoeren, proggies starten, navigeren etc.

Nu in mijn 'echte situatie': de Synergy-server is m'n HTPC met WindowsMCE. Op het daar aangesloten scherm draait de MCE interface. Daar navigeer ik doorheen met de afstandsbediening (zelfde als muis of keyboard, gewoon een HID) maar dan gebeurt er toch niets op het scherm van m'n laptop? Daar staat nog steeds gewoon de laptop desktop. Daar zie ik niets van het hele 'mce gebeuren'.

Andersom: de laptop is Synergy server:
Dan staat er op het scherm van de HTPC gewoon de MCE gui. Op het scherm van de laptop staat gewoon de laptop desktop/scherm, als ik nu op m'n laptop dingen doe kan dat natuurlijk, ga ik nu van m'n laptop scherm via Snergy naar de MCE-pc, kan ik daar dingen doen. Ok, so far so good. Maar ik wil natuurlijk niet per se het scherm van m'n MCE aan hebben staan. Dat is nou juist het hele idee. Dat het laptop scherm als een soort van controle scherm dient van de acties die op m'n MCE machine gebeuren.

Ditzelfde verhaal gaat overigens mi. op voor de andere suggestie: NetRemote. Ook dat werkt als een soort van remote control, maar ik wil nou juist de acties doen en zien die op m'n MCE plaatsvinden.....

Beetje lastig uitleggen merk ik.......
Je moet je toch gewoon een remote desktop/vnc achtige situatie voorstellen: Op de laptop is in principe exact hetzelfde te zien als wanneer ik het scherm van de HTPC (televisie) aan zou zetten. Maar ik wil niet voor elk wissewasje (lees: muziekje afspelen) m'n tv hoeven aan te zetten. Dus voor die functionaliteit wil ik de laptop gebruiken. Echter de remote view (vnc/rd/radmin) 'oplossing' is zoals gezegd te traag en stuit op andere bezwaren (veel resources). Ook het feit dat wanneer er video/tv wordt gekeken en dit beeld dus ook integraal op de laptop (scherm) te zien is, is enigszins bezwaarlijk (specs. laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:04
En als je met MaxiVista je scherm kloont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39

Willem2

Ω is futile

kaajee schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:21:
  • ook nog even naar Webguide gekeken (wat een mooi programma is dat toch), maar die gaat veel meer uit van het louter programmeren van de gids en evt. audio naar client te streamen en dat hoeft nou net weer niet.
    Als ik een mp3 selecteer moet is dat gewoon via de op de receiver aangesloten MCE-pc afspelen.......
Hier wil ik je toch even corrigeren; Webguide kan muziek naar de client sturen OF het afspelen op de host PC. Zo gebruik ik het ook namelijk en dat werkt als een dolle. Enige maar is de beperkte weergave/zoek mogelijkheden binnen Webguide voor muziek.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jeroenikke schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:36:
Ook al eens geprobeerd en op zich lijkt dit nog één van de betere opties.
Echter dit vereist een Windows OS. Eerst dacht ik zelfs 2000/XP of Vista en dat is sowieso te hoog gegrepen voor de laptop (oud beestje) maar de MaxiVista viewer draait ook op Windows98. Dus dat kan wel een optie zijn. Ik wilde liever een veel lichter Linux variant, maar we gaan nog eens kijken of we windows98 volledig kunnen uitkleden.
Ik heb Windows 98 al eens geïnstalleerd op die laptop en die vroeg veel meer van de hardware waardoor het zaakje weer een stuk warmer werd en er weer een herriemakend fannetje aanging. Niet het ideale (stille) fotolijstje dus.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Willem2 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:03:
[...]

Hier wil ik je toch even corrigeren; Webguide kan muziek naar de client sturen OF het afspelen op de host PC. Zo gebruik ik het ook namelijk en dat werkt als een dolle. Enige maar is de beperkte weergave/zoek mogelijkheden binnen Webguide voor muziek.
Ok right, maar zelfs dan zit ik nog met het 'navigatie' probleem;
stel ik heb de tv uit, draai Webguide op de laptop. Hoe ga ik gegevens invoeren via Webguide? Hoe bedien ik Webguide? Hoe selecteer ik een nummer om af te spelen?
De laptop is feitelijk maar/slechts een 'domme terminal', er zit geen invoer device op/aan; geen muis, geen keyboard en geen remote.
Er zit alleen een remote aan/op m'n MCE. En als ik die remote bedien gebeurt er niets in Webguide i'm afraid. Dus die valt ook daarom af.........

De laptop moet feitelijk niets meer zijn dan alleen een soort van 'controle' scherm/device voor/van de MCE-pc. Alleen maar om te controleren, laten zien wat ik op m'n MCE-pc aan het doen ben, welke 'navigeer acties' ik daarop onderneem........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
jeroenikke schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:36:
Dat is ook te traag voor de TS denk ik.
Probeer eens met thightvnc, die is wel licht. En misschien kun je het wel zo instellen dat je video niet meestuurt, door slim de video mirror driver in te stellen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik zou ook eens kijken naar SideShow devices. Het aanbod is erg beperkt, maar als je bijvoorbeeld een Windows Mobile telefoon hebt kun je er al een SideShow apparaat van maken. Alleen de media center gadget is er nog niet, maar die zit eraan te komen schijnbaar (bron: MSDN SideShow Blog).

Dan kun je dus ieder willekeurig SideShow apparaat gebruiken als ab voor je HTPC :)

edit:

Uiteraard is dit geen oplossing waarmee je een oude laptop kunt gebruiken (tenzij je misschien Windows CE of XP Embedded op die laptop kan draaien?) maar toch :) XP Embedded zou trouwens wel moeten gaan, maar of je daar die SideShow client op kan draaien weet ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door rb338 op 17-06-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

kaajee schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:33:
[...]

Ditzelfde verhaal gaat overigens mi. op voor de andere suggestie: NetRemote. Ook dat werkt als een soort van remote control, maar ik wil nou juist de acties doen en zien die op m'n MCE plaatsvinden.....

Beetje lastig uitleggen merk ik.......
Je moet je toch gewoon een remote desktop/vnc achtige situatie voorstellen: Op de laptop is in principe exact hetzelfde te zien als wanneer ik het scherm van de HTPC (televisie) aan zou zetten. Maar ik wil niet voor elk wissewasje (lees: muziekje afspelen) m'n tv hoeven aan te zetten. Dus voor die functionaliteit wil ik de laptop gebruiken. Echter de remote view (vnc/rd/radmin) 'oplossing' is zoals gezegd te traag en stuit op andere bezwaren (veel resources). Ook het feit dat wanneer er video/tv wordt gekeken en dit beeld dus ook integraal op de laptop (scherm) te zien is, is enigszins bezwaarlijk (specs. laptop)
Maar met NetRemote kun je toch gewoon je MCE aansturen? En dat is wat jij volgens mij gewoon wilt. Even volgende nummer, ander nummer in de libary kiezen. Radio aan/uit.. kanaal kiezen. Dit kun je daarmee dan toch gewoon doen? Waarom moet je dan exact het zelfde zien als op je TV? Want zoals het nu overkomt wil je eigenlijk dat je alles wat je van MCE op je TV ziet op de laptop wil zien, behalve tvbeelden. Dit is niet mogelijk door een 2de scherm aan te sluiten of het scherm over te nemen.
Een stukje software zal dan Windows Media Center de opdracht moeten geven om de informatie te geven waar hij omvraagt en visa versa. Dit stukje software heeft dan zijn eigen gui. Wat met NetRemote dan ook nog eens lijkt op MCE.

Of zit ik nu verkeerd?

Kwam trouwens deze ook nog tegen: http://www.supernasystems.com/products/software/controlware/

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 17-06-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39

Willem2

Ω is futile

kaajee schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:10:
[...]

Ok right, maar zelfs dan zit ik nog met het 'navigatie' probleem;
stel ik heb de tv uit, draai Webguide op de laptop. Hoe ga ik gegevens invoeren via Webguide? Hoe bedien ik Webguide? Hoe selecteer ik een nummer om af te spelen?
De laptop is feitelijk maar/slechts een 'domme terminal', er zit geen invoer device op/aan; geen muis, geen keyboard en geen remote.
Er zit alleen een remote aan/op m'n MCE. En als ik die remote bedien gebeurt er niets in Webguide i'm afraid. Dus die valt ook daarom af.........

De laptop moet feitelijk niets meer zijn dan alleen een soort van 'controle' scherm/device voor/van de MCE-pc. Alleen maar om te controleren, laten zien wat ik op m'n MCE-pc aan het doen ben, welke 'navigeer acties' ik daarop onderneem........
Ay, dat heb ik idd over het hoofd gezien... Je kon wel iets met je remote, maar ik denk niet wat jij wilt. Zal er de komende week eens naar kijken thuis als ik tijd heb.

nieuws: Iiyama komt met touchscreen lcd-schermen ? Maar dat kost je weer 400~500 euro... Wel mooi... :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Falcon schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Maar met NetRemote kun je toch gewoon je MCE aansturen? En dat is wat jij volgens mij gewoon wilt. Even volgende nummer, ander nummer in de libary kiezen. Radio aan/uit.. kanaal kiezen. Dit kun je daarmee dan toch gewoon doen? Waarom moet je dan exact het zelfde zien als op je TV? Want zoals het nu overkomt wil je eigenlijk dat je alles wat je van MCE op je TV ziet op de laptop wil zien, behalve tvbeelden. Dit is niet mogelijk door een 2de scherm aan te sluiten of het scherm over te nemen.
Een stukje software zal dan Windows Media Center de opdracht moeten geven om de informatie te geven waar hij omvraagt en visa versa. Dit stukje software heeft dan zijn eigen gui. Wat met NetRemote dan ook nog eens lijkt op MCE.

Of zit ik nu verkeerd?
Ja, je zit verkeerd. ;) Geeft niet, ik ben al blij met de opleving van dit topic en het meedenken van een ieder.......

Kijk......in jouw vbld; ik installeer NetRemote op m'n MCE, als een soort server ahw. Dan moet er een soort client applicatie/scherm op de laptop komen. So far so good, dat werkt allemaal. Maar dan wil ik een volgende nummer kiezen of de library browsen. Hiervoor pak ik de mce afstandsbediening, echter deze zit (fysiek) aangesloten op m'n MCE machine, de netremote server dus. Dus als ik daar een ander nummer zou willen kiezen kan ik dit natuurlijk niet op de laptop via de netremote client zien, want die laptop reageert niet op de (op de mce aangesloten) afstandsbediening en dus kan ik niet zien welk nummer ik geselecteerd heb......snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ohhhhh.. zeg dat dan ;) ... Dus je wilt eigenlijk alleen maar een viewer versie van het geen wat MCE aan het doen is? Het hoeft niet vanaf de laptop "bestuur" te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Falcon schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:21:
Ohhhhh.. zeg dat dan ;) ... Dus je wilt eigenlijk alleen maar een viewer versie van het geen wat MCE aan het doen is? Het hoeft niet vanaf de laptop "bestuur" te zijn?
Jaaa!! Dat wil ik! :P ;)

(stond mi. overigens al meerdere malen genoemd hoor: TS:
In feite moet ie dus alleen als controle scherm op de bediening dienen, net als de welbekende (touch)screens die in sommige kasten zitten. (Touch) Bediening hoeft dus ook niet via dat scherm/laptop, daar gebruik ik dan wel gewoon een/m'n remote voor.
&
Ik heb gekeken naar MCE Remote, maar dat is meer om echt via een andere PC (bijv. laptop) je MCE te kunnen bedienen, ook aardig, maar dat wil ik nou juist niet/heb ik niet nodig, want dat 'bedienen'/navigeren gaat gewoon met een remote gebeuren )

Wel lache dit trouwens, eerst lijkt niemand wat te weten en ineens krijg je 3maanden later wel allemaal 'meedenkers'. Zo kom je ook weer op andere ideeën enzo. Klasse hoor!

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 17-06-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En zal ik je vertellen dat ik ook nog een oplossing heb gevonden (ja heb ongeveer de hele middag gezocht :) (kon mij haast niet anders voorstellen dat dit wel ergens door iemand was gemaakt))

Namelijk: http://www.mceguru.com/index.php?lang=en

Hier zit de optie "Now Playing" in en laat dus zien wat speelt op je MCE. Verder is het halve MCE maar goed, zolang die optie er in zit ben jij tevreden volgens mij :) .. Het leuke is natuurlijk ook dat je een slideshow kunt laten doen van foto's op je MCE. Zo is het fotolijstje gedeelte ook afgedekt :)

SHIT dit ding werkt alleen op bepaalde apparaten :(

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 17-06-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
wat jij wilt is volgens mij nogal "custom"
dit wel, dat niet. dus je wilt de helft van mce kunnen zien, en bedienen, maar toch weer niet, en je wilt het liever ook met een remote bedienen via de htpc waarop mce draait.

ik snap de achterliggende gedachte wel, maar dat is nou niet bepaaald een normale consumenten situatie. ( dat je aomaar een laptop ergens neer gaat zetten om muziek op te zetten, terwijl je daar al een pc voor hebt draaien.)

misschien moet je de htpc vervangend oor een linux variant met mythvtv backend+frontend, en op de laptop te werken met twee desktop omgevingen waartussen je kunt wisellen, echter zit je dan ook weer met rtaagheid etc.

wat voor laptop gaat het eigenlijk om?
wat jij wilt is twee systemen mixen met twee verschillende functies op verschillende schermen. dat is _nogal_ specifiek, en gaat denk ik niet lukken met windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eigenlijk wat TS wil is uitlegt met een filmpje op deze pagina -> http://www.mperfect.net/umpcFrame/

Hier staat ook de broncode bij etcetra. Maar alleen niet stap voor stap hoe je dit moet doen :)

Als je zelf iets wilt bouwen als developer dan moet je even kijken op http://blogs.msdn.com/cod...e/2007/05/14/2632164.aspx

[ Voor 25% gewijzigd door Falcon op 17-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Falcon schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:03:
Eigenlijk wat TS wil is uitlegt met een filmpje op deze pagina -> http://www.mperfect.net/umpcFrame/

Hier staat ook de broncode bij etcetra. Maar alleen niet stap voor stap hoe je dit moet doen :)

Als je zelf iets wilt bouwen als developer dan moet je even kijken op http://blogs.msdn.com/cod...e/2007/05/14/2632164.aspx
Bijna!

Echter, zoals je op het youtube filmpje kunt zien, gebruikt deze developer daadwerkelijk z'n tweede scherm/computer als 'bedienings instrument'. Hij heeft hier een touch screen waarmee ie commando's naar z'n MCE stuurt. Dat wil ik dus niet. Zoals gezegd: de laptop heeft géén muis, géén toetsenbord, géén touchscreen, niets! Is gewoon een domme terminal/scherm dat eigenlijk moet laten zien wat er op de MCE machine gebeurd.
Ik kan de laptop dus niet gebruiken om daadwerkelijk te navigeren oid.
Ditzelfde doet/is het genoemde MCEGuru; het is een echt 'bedienings instrument', een remote control.
Ik dacht dat je het doorhad, zie deze post, maar het kwartje is nog niet gevallen........ :P :9

& @engelbertus; ja ik denk dat je gelijk hebt; het is wellicht nogal custom. Maar het kon (kan?) toch zijn dat er al zoiets is? Of dat iemand een soortgelijke gedachte had? En eigenlijk moet ie alles laten zien wat er op de MCE pc gebeurd behalve TV/films/video-kijken. En de muziek staat bijv. ook gewoon nog steeds op de MCE pc. Alleen wordt is gestart en gestopt (en bekeken/gebrowsed) op de laptop.

btw TS ben ik zelf hoor......... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

kaajee schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:18:
[...]

Bijna!

Echter, zoals je op het youtube filmpje kunt zien, gebruikt deze developer daadwerkelijk z'n tweede scherm/computer als 'bedienings instrument'. Hij heeft hier een touch screen waarmee ie commando's naar z'n MCE stuurt. Dat wil ik dus niet. Zoals gezegd: de laptop heeft géén muis, géén toetsenbord, géén touchscreen, niets! Is gewoon een domme terminal/scherm dat eigenlijk moet laten zien wat er op de MCE machine gebeurd.
Ik kan de laptop dus niet gebruiken om daadwerkelijk te navigeren oid.
Ditzelfde doet/is het genoemde MCEGuru; het is een echt 'bedienings instrument', een remote control.
Ik dacht dat je het doorhad, zie deze post, maar het kwartje is nog niet gevallen........ :P :9

& @engelbertus; ja ik denk dat je gelijk hebt; het is wellicht nogal custom. Maar het kon (kan?) toch zijn dat er al zoiets is? Of dat iemand een soortgelijke gedachte had? En eigenlijk moet ie alles laten zien wat er op de MCE pc gebeurd behalve TV/films/video-kijken. En de muziek staat bijv. ook gewoon nog steeds op de MCE pc. Alleen wordt is gestart en gestopt (en bekeken/gebrowsed) op de laptop.

btw TS ben ik zelf hoor......... :P
Heb je wel door hoor.. alleen krijg je bij de pakketten die er zijn meer dan wat jij vraagt :)... Het enige wat jij wilt is zeg maar wat er op dat moment afgespeeld. Die functie zit hierin. En ook in MCEGuru....

Pagina: 1