Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste
Acties:
  • 421.764 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

catchingfire schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:09:
[...]

Dan is het dus toch echt de crappy iMon software die afstandsbedieningscodes omzet is crap die "Windows" over z'n nek laat gaan...
Ondertussen ben ik een paar dagen aan het klooien met mijn ingebouwde iMON VFD en de bijgeleverde remote (iMON PAD). Ik gebruik namelijk MediaPortal op mijn HTPC, maar krijg beide niet tegelijk werkzaam. Afzonderlijk werken ze prima, d.w.z. met iMON software gedeinstalleerd, werkt mijn remote prima in MP (bediening dus), maar de VFD niet. Installeer ik de iMON software, dan werkt de VFD prima in Windows en met behulp van CybrDisplay External Plugin voor MP, ook prima in MP (incl. de equalizer), maar de iMON remote is dan dood :( Er wordt nog steeds gewerkt aan dit probleem door enkele developers (te volgen via de MP forum), en er bestaan al enkele onhandige workarounds.

Maar goed, waarom ik dit allemaal vertel, is dat ik in de afgelopen paar dagen gemerkt heb, dat zelfs wanneer mijn iMON software gedeinstalleerd is (bv. na een schone XP install), het probleem van "unresponsive windows vensters" af en toe opduikt 8)7 Het lijkt dus meer een secundair hardware probleem van de iMON IR receiver, dan een software probleem.

@stefimke Het is je wellicht opgevallen dat wanneer je de iMON software deinstalleert, dat het laatste beeld op je VFD-display blijft staan (bijv. de klok) en niet op zwart springt. Blijkbaar onthoudt de module in een soort eigen ROM wat het laatste beeld is geweest :? Tevens is het zo, dat wanneer je remote (iMON Pad) door een driver conflict niet werkt binnen Windows, deze ook niet werkt na het afsluiten van je PC (dus je kunt je PC niet eens aanzetten met de rode knop). Dit is zelfs zo wanneer je je HDD ontkoppelt van je mobo en er dus niets softwarematigs op je HDD het display kan aansturen. Ik heb begrepen op bepaalde fora, dat je het VFD-display kun resetten door het van stroom af te halen (bijv. ontkoppelen van je mobo, of je voeding uitzetten en een paar keer op de remote knoppen drukken om de condensatortjes te ontladen). Dan zou het VFD ook op zwart moeten springen en je remote weer moeten werken. Ik heb dat laatste niet getest.

Dat is dan vergelijkbaar met de situatie die je out-of-the-box hebt. Namelijk, je kunt al out-of-the-box je Chieftec kast aanzetten met de remote (als ik me niet vergis), oftewel, de IR receiver van de VFD-module is actief en kan meteen je systeem power-on signaal doorsturen (mits goed aangesloten op je mobo uiteraard). De VFD-display is dan nog steeds zwart (er is immers nog niet 1x iMON software geinstalleerd). Wanneer je vervolgens Windows installeert (maakt niet uit welke versie), maar zonder de iMON software, heb je ook af en toe last van die unresponsive vensters.

M.a.w. het lijkt erop dat de IR receiver af en toe een eigen signaal "verzint" waardoor je muisaanwijzer verspringt en alles unresponsive blijft, ongeacht de software.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

audiojunk schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:40:
[...]

Alleen versturen kost 70 dollar :( dus totaal zit je dan op zo'n 140€.
Plus misschien nog import en belasting :?
Als ik op de site van GWK kijk kom ik voor de zwarte versie van de MCE303 (149 dollar) inlcusief verzendkosten (70 dollar) uit op 128,98 (dollar staat nu op 58,9 eurocent). Inderdaad niet gek :)
Import en belastingen hoef je niet bang voor te zijn: de belastingdienst zou een ondergrens van 250 dollar gaan hanteren. Alleen ben ik ff kwijt per wanneer ze dat gaan doen...

Nadeel van die 303 is dat die niet standaard full-height kaarten accepteert: daar moet je weer een apart kabeltje voor bijkopen (voor 39 of 49 dollar)... ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Pietervs op 01-08-2008 02:22 . Reden: toevoeging opmerking full-height kaarten ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
Pietervs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:15:
Nadeel van die 303 is dat die niet standaard full-height kaarten accepteert: daar moet je weer een apart kabeltje voor bijkopen (voor 39 of 49 dollar)... ;(
Mischien een ander nadeel, de full-height kaart komt met dat kabeltje(volgens de foto in jou linkje) recht boven de CPU. Lijkt mij een mogelijk "probleem" met de warmte ontwikeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Pietervs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:15:
[...]

Als ik op de site van GWK kijk kom ik voor de zwarte versie van de MCE303 (149 dollar) inlcusief verzendkosten (70 dollar) uit op 128,98 (dollar staat nu op 58,9 eurocent). Inderdaad niet gek :)
Import en belastingen hoef je niet bang voor te zijn: de belastingdienst zou een ondergrens van 250 dollar gaan hanteren. Alleen ben ik ff kwijt per wanneer ze dat gaan doen...
even uit me hoofd gezegd per 1 december.
hoop wordt nu al wel gedoogd maar niet alles natuurlijk dus hang me er niet aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22
Weet iemand waar ik het makkelijkste een van de volgende kasten kan kopen?

D-Vine MCE303 - http://www.dvinehtpc.com/index.php/D-Vine_Cases/MCE303.html
Omaura TF8 - http://www.omaura.com/tf8.html

Zijn deze kasten misschien ook onder andere namen bekend / verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
http://www.chieftec.eu/in...sk=view&id=278&Itemid=379

Misschien wel intressant, chieftec krijgt er een HM serie bij. Zien er wel goed uit.

[ Voor 19% gewijzigd door duncanvdlinden op 02-08-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
The Source schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:45:
Weet iemand waar ik het makkelijkste een van de volgende kasten kan kopen?

D-Vine MCE303 - http://www.dvinehtpc.com/index.php/D-Vine_Cases/MCE303.html
Omaura TF8 - http://www.omaura.com/tf8.html

Zijn deze kasten misschien ook onder andere namen bekend / verkrijgbaar?
Even zoeken in dit topic zou ik zeggen; op zowel Omaura als op MCE303 bijv.
En anders Omaura prijs in google.

Genoeg info dan lijkt me.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Subpy schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:08:
[...]
Mischien een ander nadeel, de full-height kaart komt met dat kabeltje(volgens de foto in jou linkje) recht boven de CPU. Lijkt mij een mogelijk "probleem" met de warmte ontwikeling...
Was me nog niet eens opgevallen. Maar ik wil geen HTPC kast waar ik geen full-height kaarten op een normale manier in kwijt kan. Dan maar een ATX kast of zo...

Bijvoorbeeld die Chieftec, hoewel de prijs daar weer een nadeel van is...

[ Voor 15% gewijzigd door Pietervs op 02-08-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Pietervs schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:48:
[...]

Was me nog niet eens opgevallen. Maar ik wil geen HTPC kast waar ik geen full-height kaarten op een normale manier in kwijt kan. Dan maar een ATX kast of zo...

Bijvoorbeeld die Chieftec, hoewel de prijs daar weer een nadeel van is...
Prijs een nadeel? Maar waar hebben we het over dan? Je schrijft eerder dat die 303 je zo'n 130 eu gaat kosten. Die Chieftec staat op 150eu. Die 20eu vind je dan al een probleem? Heb ik nog niet eens de evt. extra kosten (39/49$) meegerekend..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Iemand ervaring met een ATI radeon 3850, 3870 of 4850 met een alternatieve stille koel oplossing die past in de Antec Fusion :?

In mijn nieuwe HTPC moet namelijk wel een redelijke videokaart komen, maar deze mag niet al te veel geluid produceren. wellicht dat iemand anders nog een goede combo heeft met een nvidia kaart?

Processor gaat gekoeld worden door een Scythe mini en de 2 120mm casefans van de fusion worden vervangen door Nexus fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
kaajee schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:08:
[...]

Prijs een nadeel? Maar waar hebben we het over dan? Je schrijft eerder dat die 303 je zo'n 130 eu gaat kosten. Die Chieftec staat op 150eu. Die 20eu vind je dan al een probleem? Heb ik nog niet eens de evt. extra kosten (39/49$) meegerekend..........
extra kosten ,je bedoelt de m-atx voeding ? ;)
Nee, kan je beter de HT-01B kopen zelde prijs maar dan zit er wel een voeding bij.
Deze krijg ik a.s. woensdag binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

kaajee schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:08:
[...]

Die 20 euro maakt me niet uit. Maar daar komt nog wel een voeding bij, en die kost ook weer wat knaken. Vandaar dat ik de prijs wat stevig vindt. Of zat die bij de 303 er ook niet bij? Hmmm... ben het ff kwijt. Denk dat ik maar gewoon moet gaan bestellen en bouwen, in plaats van alles te vergelijken tot ik (zoals nu) de weg compleet kwijt raak... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

carpetburn schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:42:
[...]
extra kosten ,je bedoelt de m-atx voeding ? ;)
Nee, kan je beter de HT-01B kopen zelde prijs maar dan zit er wel een voeding bij.
Deze krijg ik a.s. woensdag binnen. :)
Zit er inderdaad naar te kijken. Maar kunnen daar wel full-height kaarten in? Krijg dat namelijk niet duidelijk van de site van Chieftec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
kaajee schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:04:
[...]

Even zoeken in dit topic zou ik zeggen; op zowel Omaura als op MCE303 bijv.
En anders Omaura prijs in google.

Genoeg info dan lijkt me.........
Dat had ik allemaal al gedaan. Erg weinig info zou ik zeggen. Veel mensen die er over spreken maar weinig die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan.

Voor diegene die info zoeken, ik heb de D-Vine MCE303 black via Ebay gekocht bij een reseller in de USA. Nu ga ik de rest van de componenten in NL bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik ben ook al een tijdje bezig om te kijken hoe jue nou goed een HTPC kan samenstellen.
één ding waar ik niet echt goed uit kom is of ik nou voor digitale of analoge tv moet gaan. (op dit moment heb ik digitenne, en daar wil ik in ieder geval van af)

Digitale TV lijkt mij het mooiste, maar het prijsverschil voor hardware is volgens mij enorm. Als ik het goed heb, heb je dit er voor nodig:

Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
CAM AlphaCrypt DVB-C

Dat kost bij elkaar rond de 250 euro, als ik tv wil kijken en opnemen tegelijk heb ik er 2 nodig, wat dus beteken dat je rond de 500 euro kwijt ben voor de tv kaarten. Eerlijk gezegd vind ik dat erg duur.
Als ik kijk naar analoge kaartjes zie ik dat je die al voor 35 euro hebt, een enorm prijsverschil dus.

Wat ik me af vraag is wat dan eiegnlijk de toegevoegde waarde van digitale tv is? is het echt zoveel beter? Ik heb op dit moment nog een ouderwetse CRT televisie, goed kans dat ik daar het verschil al nouwelijks op ga zien (al staat die trouwens wel op het lijstje om te vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 16:33
AtlonXP1800 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:27:
Ik ben ook al een tijdje bezig om te kijken hoe jue nou goed een HTPC kan samenstellen.
één ding waar ik niet echt goed uit kom is of ik nou voor digitale of analoge tv moet gaan. (op dit moment heb ik digitenne, en daar wil ik in ieder geval van af)

Digitale TV lijkt mij het mooiste, maar het prijsverschil voor hardware is volgens mij enorm. Als ik het goed heb, heb je dit er voor nodig:

CAM AlphaCrypt DVB-C

Dat kost bij elkaar rond de 250 euro, als ik tv wil kijken en opnemen tegelijk heb ik er 2 nodig, wat dus beteken dat je rond de 500 euro kwijt ben voor de tv kaarten. Eerlijk gezegd vind ik dat erg duur.
Als ik kijk naar analoge kaartjes zie ik dat je die al voor 35 euro hebt, een enorm prijsverschil dus.

Wat ik me af vraag is wat dan eiegnlijk de toegevoegde waarde van digitale tv is? is het echt zoveel beter? Ik heb op dit moment nog een ouderwetse CRT televisie, goed kans dat ik daar het verschil al nouwelijks op ga zien (al staat die trouwens wel op het lijstje om te vervangen)
Ik heb ook enige tijd twee FloppyDTV tuners gehad aangesloten op een CRT televisie en ik moet zeggen dat het beeld vele malen scherper is dan met een analoog kaartje..echt waar het is het geld dubbel en dwars waard!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Eerlik gezegd: ik zit met hetzelfde.
Nu heb ik nog een Hauppauge analoge dual-tuner TV-kaart liggen, dus mijn idee is eigenlijk om te kijken of ik deze erbij kan prikken, zodat ik zowel analoge als digitale TV door kan geven vanaf mijn HTPC. Dan heb ik feitelijk 3 tuners in mij HTPC: 2 van de Hauppauge, 1 van de FloppyDTV. Als dat niet werkt kan ik in een later stadium een tweede FloppyDTV erbij kopen.

Want digitale TV is (vind ik) fantastisch. Op mijn oude CRT was het verschil al duidelijk, maar toen ik mijn plasma TV ophing heb ik echt even in stille bewondering zitten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:40
Omdat er nog best veel vragen langs komen over de Ahanix D-Vine MCE303 wil ik hier even een korte samenvatting maken over mijn build met deze kast.

Zie ook tread:
asjemenou74 in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

Kast via ebay besteld (omdat hij zover ik weet niet in NL te krijgen is) en is netjes en goed in 1.5 week vanuit de 001 in 0031 land aangekomen. Hij zit netjes in mekaar geen scherpe randjes voor een goede prijs.

Punten van kritiek op de kast:
1) De grijs gespoten kleur van de deksel verschilt nogal van het front. (dat is op de "reclame" foto's op ebay niet goed te zien. Maar gezien prijs/kwaliteits verhoudingen vind ik het acceptabel en niet hinderlijk.

2) De VFD Assembly (het printje met daarop het front display) was net te dik voor de afstand busjes die op de case zitten. Daarvoor moest ik een extra M4 moertje tussen de case en afstand busjes (4stuks) voor de VFD module zetten om dat op te lossen. (stelde geen zak voor) Ik heb het probleempje als feedback gemeld bij de site waar de case is gekocht. Er werd netjes terug gemeld dat het probleem al bekend dat ze heel erg veel spijt van deze fout hadden was en dat er nu langer afstands busjes zijn gekozen. Vind Colourcase een nette winkel hoor! Ze zijn in iedergeval beter als de shop waar ik de afstands bediening heb besteld want daar wacht ik nu al een maand op.

De VFD assembly wordt trouwens intern met USB aangesloten (een voordeel van de 303) en niet meer buiten met een parallele kabel.

Zoals de kast in mijn woonkamer staat
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839638.html
Daarom wil de ik een lage kast ander paste hij niet onder de glasplaat van mijn tv. En een zilvere want mijn hele setup is van zilver.

Plaatjes van de dichte kast:
voor: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839635.html
zij: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839636.html
achter: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839637.html

Plaatjes van de open kast met inhoud:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839632.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839633.html

Ik heb de kast zelf links en rechts een beetje bij getweakt natuurlijk.
De intake fan heb ik aangepast. Stof filter voor de intake fan gezet want de kast staat op de vloer. Meteen ook maar zo'n silicone geluids demper er tussen gezet (voor zover dat helpt).
De kast werd trouwens niet met een pwm geregelde fan geleverd dus die is er ook meteen uit gegooid en vervangen voor een PWM geregelde.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839634.html

De standaard 3.5" bay (werd trouwens met een extra zilver frontje geleverd naast zwart en er zat ook nog een USB aansluiting op) heb ik vervangen door de SilverStone Frontpaneel FP34 3,5", USB2.0/Firewire (zilver) deze heeft meer mogelijkheden 2 usb aansluitingen, Firewire aansluiting + audio in/out. Heeeel erg kompleet voor een 3.5"bay. (sommige 5.25" bays doen het met minder) Alle kabels voor de bay worden trouwens intern op het moederbord aangesloten. De bay heeft wel 2 interne fire wire (1394) aansluitingen nodig en op mijn moederbord zit er maar 1. Waarschijnlijk werkt nu 1 van de 2 aansluitingen op het front niet welke weet ik niet want ik heb nog spullen die gebruik maken van fire wire dus ik heb het nog niet kunnen testen.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839639.html

De harde schijf vond ik te veel geluid maken. (Weet iemand een stillere?) Daarom een Sharkoon Vibe-Fixer gekocht de harde schijf wordt opgehangen in (stevige) elastieken. Dit rekje voor 5.25" kon ik kwijt onder de 5.25 ODD Bay voor de optische drive. De standaard 3.25" baytje eruit gemikt. Ik hoefde maar 4 gaatjes te boren in het Sharkoon rekje en kon hem zo net als het standaard rekje monteren. Hij past precies d:)b in 5.25"optische drive bay die trouwens in de onderste "la" geen sleuven heeft om iets van 5.25" in op te hangen als je dat wilt zul je ze altijd zelf moeten boren. Raar trouwens dat de fabrikant daar niet over na heeft gedacht.
Ik heb er helaas geen goede duidelijke foto van.

Al met al ben ik erg te vreden met de kast. Ik heb er stiekem veel aan veranderd. Maar hij heeft voor zo'n lage kast ontzettend veel mogelijkheden. De half hoge PCI sloten vind ik geen nadeel meer er zijn voldoende insteek kaarten op dat formaat te krijgen. Het is trouwens voor mij de eerste keer dat ik zo vanaf helemaal niks een pc in mekaar zet. Wel upgrades en simpele modificaties aan kasten gedaan. Al met al ben ik toch wel hehoorlijk happy met deze build :*) 't was wel behoorlijk wat uitzoek werk maar het resultaat mag er wel zijn. :)

Enigste wat waar ik nog wel mee bezig ben is hoe je het beste deze configuratie kunt aansluiten op een SCART aansluiting van de TV. Ik heb wat schema's bekeken op met betrekking tot VGA naar SCART. Op sommige forums wordt het afgeraden om dit te doen omdat het slecht zou kunnen zijn voor je TV.

_/-\o_ Kan iemand uitleggen wat er nu precies mis kan gaan? Want dat staat er nou net niet bij. _/-\o_ En waar je voor moet zorgen zodat het goed gaa?.

Maar eigenlijk wil ik het liefste iets als VGA of DVI of HDMI naar SCART omzetter ik kan ze nergens in de winkels vinden. }:| Dat A/V reciever fabrikanten daarvoor niet kunnen zorgen.

[ Voor 9% gewijzigd door asjemenou74 op 04-08-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat ik me af vraag is wat dan eiegnlijk de toegevoegde waarde van digitale tv is?
  • Betere beeldkwaliteit (denk aan verschil VHS band->DVD)
  • Meer interessante kanalen bij uitgebreide pakketten (Film1, Eredivisie)
  • HD mogelijkheid (er komen steeds meer zenders bij)
  • EPG heeft mij er al toe gebracht de gids weg te doen
  • Had ik de betere beeldkwaliteit al genoemd? ;)
Als je een beetje handig bent, kun je zonder die CAM modules. Die dingen kosten €100 en als je 2 tuners hebt, moet je er 2 kopen. Ook (in geval van Ziggo) moet je je abo's dubbel hebben. Zet in dat geval gewoon een interne cardserver op. Newcs kan geloof ik ook onder Windows draaien dus als je dat op je eigen PC zet kost het je alleen een cardreader (€25 max op Marktplaats). Ik heb zelf een heeeel simpel (celeron pc voor €30 van MP) ding met Ubuntu erop en een cardreader op de seriele poort. Met de handleidingen die er op internet te vinden zijn zet je dat in een uurtje of 2 op. Vervolgens pak je DVBviewer met Acamd als plugin, even instellen en Bob's you're uncle...

Kostte me dus hooguit €50 en scheelde me de aanschaf van 2 CAM's van €100. Ik heb geen graad in economie, maar volgens mij heb ik €150 verdient. En daar kan ik de extra stroom wel van betalen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Hi Mphilip,

Heb jij nog gekeken naar het crashen van de floppydtv?
Was er even nieuwsgierig naar of je al tot een oplossing bent gekomen.
Ik heb nog steeds als ik tv kijk dat de pc opeens vastloopt en alleen met een harde reset dat ie het tijdelijk weer even doet.

p.s als ik dezelfde mobo Gigabyte 780 GA MA S2H weer neem of wacht op de Gigabyte 790gx versie moet ik dan alles weer opnieuw installeren of kan ik zo alles overzetten, dat alles gelijk werkt?
ik dacht het kan wel, omdat ze dezelfde chipset hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 00:04:
  • EPG heeft mij er al toe gebracht de gids weg te doen
EPG heb je bij analoog natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Digitale TV is niet de juiste benaming, dat is er alleen als je HDTV Mediabox hebt, dan heb je HDMI uit en vind er geen conversie plaats.
Wat digitale TV genoemd word in de volksmond, is eigenlijk digitaal transport, de uitgang van de standaard Mediabox is SCART, dus analoog, voor de "oude" CRT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
blackburst schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:08:
Digitale TV is niet de juiste benaming, dat is er alleen als je HDTV Mediabox hebt, dan heb je HDMI uit en vind er geen conversie plaats.
Wat digitale TV genoemd word in de volksmond, is eigenlijk digitaal transport, de uitgang van de standaard Mediabox is SCART, dus analoog, voor de "oude" CRT's.
Er zijn natuurlijk inmiddels wel meer decoders/stb's die over een digitale (HDMI) uitgang beschikken, de Samsung DCB-H360R was als eerste op de markt. (hier staat een lijstje met digitale decoders mét digitale (HDMI) uitgang)
Of je neemt een scherm met ingebouwde DVB (-C) tuner en CAM dan heb je ook 'echte' digitale tv.
(en als je het idd via je PC laat lopen heb je ook echt digitale tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Laatst online: 16-09 15:56
Icingdeath schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:26:
Iemand ervaring met een ATI radeon 3850, 3870 of 4850 met een alternatieve stille koel oplossing die past in de Antec Fusion :?

In mijn nieuwe HTPC moet namelijk wel een redelijke videokaart komen, maar deze mag niet al te veel geluid produceren. wellicht dat iemand anders nog een goede combo heeft met een nvidia kaart?

Processor gaat gekoeld worden door een Scythe mini en de 2 120mm casefans van de fusion worden vervangen door Nexus fans :)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!!

Iemand al ervaring met stille varianten van deze ati kaarten die in een fusion kast passen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Laatst online: 27-01 13:58
kaajee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:35:
[...]

Er zijn natuurlijk inmiddels wel meer decoders/stb's die over een digitale (HDMI) uitgang beschikken, de Samsung DCB-H360R was als eerste op de markt. (hier staat een lijstje met digitale decoders mét digitale (HDMI) uitgang)
Of je neemt een scherm met ingebouwde DVB (-C) tuner en CAM dan heb je ook 'echte' digitale tv.
(en als je het idd via je PC laat lopen heb je ook echt digitale tv)
Duidelijk, dus niet alleen transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dreamvoid schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:42:
[...]
EPG heb je bij analoog natuurlijk ook.
Natuurlijk niet. Alleen als je een apparaat hebt wat dat ondersteund. Ik heb dat bij een aantal HD recorders gezien, maar Philips heeft dat grapje er weer af gehaald en op de duurste modellen gezet. Misschien zijn er nu TV's die dat hebben, maar bij analoog werkt het ook nog een beetje onhandig heb ik begrepen. Zelf nooit gebruikt, alleen bij digitaal en daar werkt het iets anders.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jingaling schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:19:
Hi Mphilip,

Heb jij nog gekeken naar het crashen van de floppydtv?
Was er even nieuwsgierig naar of je al tot een oplossing bent gekomen.
Ik heb nog steeds als ik tv kijk dat de pc opeens vastloopt en alleen met een harde reset dat ie het tijdelijk weer even doet.
Het was niet de FloppyDTV die crashte, maar de ATI driver. Ik heb de allernieuwste geïnstalleerd en die overleeft het schakelen naar een HD zender. Ik wilde er net voor gaan zitten om een oude driver te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

blackburst schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:08:
Dat is een beetje mierenneuken natuurlijk. Een CD wordt ook analoog afgetast en analoog in je versterker verwerkt (en tenzij je sp/dif gebruikt ook nog analoog getransporteerd).

Het is gewoon een heel ander verhaal als 'analoge' tv. Ik snap ook wel dat de bron allang digitaal is voor beide varianten, maar het is nogal symplistisch om te zeggen dat het hetzelfde is. Digitale tv heeft gewoon een aantal unieke mogelijkheden, naast de hogere kwaliteit.

Als we het over digitale tv hebben, hebben we het over een product, niet een technologisch principe. Je moet het dus niet gaan benaderen als een technisch onderwerp of verhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:41:
[...]

Dat is een beetje mierenneuken natuurlijk. Een CD wordt ook analoog afgetast en analoog in je versterker verwerkt (en tenzij je sp/dif gebruikt ook nog analoog getransporteerd).

Het is gewoon een heel ander verhaal als 'analoge' tv. Ik snap ook wel dat de bron allang digitaal is voor beide varianten, maar het is nogal symplistisch om te zeggen dat het hetzelfde is. Digitale tv heeft gewoon een aantal unieke mogelijkheden, naast de hogere kwaliteit.

Als we het over digitale tv hebben, hebben we het over een product, niet een technologisch principe. Je moet het dus niet gaan benaderen als een technisch onderwerp of verhandeling.
Deels eens, echter als je het over digitale tv ontvangst hebt en je gaat vervolgens van je digitale set top box/decoder (die het signaal dus digitaal binnenkrijgt) via een analoge scart uitgang weer naar een digitale verwerker, namelijk je (dure) LCD/Plasma scherm ben je natuurlijk eigenlijk niet handig bezig. Die signaalweg zou je dan (beter) volledig digitaal moeten houden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 03-09 13:40

CAM AlphaCrypt DVB-C

Mocht je 2 zenders hebben die op dezelfde transponder zitten dan kan je zowel 1 kijken als 1 opnemen.
Ik weet niet zeker meer of ik het zo goed zeg maar zijn vast wel mensen die me kunnen corrigeren.

Mijn FloppyDTV en Cam Module komen in elk geval deze week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:03
Pietervs schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:22:
Zit er inderdaad naar te kijken. Maar kunnen daar wel full-height kaarten in? Krijg dat namelijk niet duidelijk van de site van Chieftec
Yes, in de HT-01B (heb ik) passen prima full-height kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:34:
[...]

Natuurlijk niet. Alleen als je een apparaat hebt wat dat ondersteund. Ik heb dat bij een aantal HD recorders gezien, maar Philips heeft dat grapje er weer af gehaald en op de duurste modellen gezet. Misschien zijn er nu TV's die dat hebben, maar bij analoog werkt het ook nog een beetje onhandig heb ik begrepen. Zelf nooit gebruikt, alleen bij digitaal en daar werkt het iets anders.
In Windows Media Center heb je toch ook EPG bij analoog? Die haalt het gewoon van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:34:
[...]
Deels eens, echter als je het over digitale tv ontvangst hebt en je gaat vervolgens van je digitale set top box/decoder (die het signaal dus digitaal binnenkrijgt) via een analoge scart uitgang weer naar een digitale verwerker, namelijk je (dure) LCD/Plasma scherm ben je natuurlijk eigenlijk niet handig bezig. Die signaalweg zou je dan (beter) volledig digitaal moeten houden.........
Moet je voor de gein eens komen kijken hoe een Dreambox 7025 knalt op een plasma met een component aansluiting. Je doet jezelf dan niets tekort, behalve dat de 7025 geen HD kan laten zien. Maar hij doet écht niet onder voor een HDMI apparaat. HDMI is wat dat betreft ook nauwelijks beter dan component op DVD resoluties.

Puristisch gezien heb je gelijk, maar in de praktijk is het niet of nauwelijks waarneembaar. Zeker niet op kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pelican schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:44:
[...]
In Windows Media Center heb je toch ook EPG bij analoog? Die haalt het gewoon van internet.
Dat kan ook, maar ik heb het even over 'normaal' analoog TV kijken. We kunnen wel op elke slak zout gaan leggen, maar misschien is het handiger om de oorspronkelijke vraag niet uit het oog te verliezen. Bij analoog moet je iets aparts doen om EPG te krijgen, bij digitale tv maakt het integraal deel uit van het systeem. That's it. Verder ging het verhaal over de voordelen van digitaal tov analoog. Laten we niet verder zemelen over futiliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
asjemenou74 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:12:
Omdat er nog best veel vragen langs komen over de Ahanix D-Vine MCE303 wil ik hier even een korte samenvatting maken over mijn build met deze kast.
Super dank je.

De CPU cooler die je gebruikt in je config, de CNPS8700 NT ben je daar tevreden over? Of zou je voor een andere cooler gaan.

Van mijn kant ook nog een update voor de mensen die deze D-Vine MCE303 aan willen schaffen;
- http://htpc.mce701.com/co...s&osCsid=06f952bc83e2b607 (gaat offline)
- www.dvinehtpc.com
- www.colorcase.com (ebay shop)

Zijn allemaal van dezelfde eigenaar genaamd Louis Yu. Dus dan zal je aankoop beslissing iets makkelijker worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

Moet je voor de gein eens komen kijken hoe een Dreambox 7025 knalt op een plasma met een component aansluiting. Je doet jezelf dan niets tekort, behalve dat de 7025 geen HD kan laten zien. Maar hij doet écht niet onder voor een HDMI apparaat. HDMI is wat dat betreft ook nauwelijks beter dan component op DVD resoluties.

Puristisch gezien heb je gelijk, maar in de praktijk is het niet of nauwelijks waarneembaar. Zeker niet op kijkafstand.
Ik noem dan ook (bewust) niets over de kwaliteit!! :P ;)
Want ik ben het met je eens dat analoog (component of VGA/RGB) vaak/soms net zo goed of zelfs beter uit de verf komt dan een compleet digitale verbinding.
Mocht HDCP (beveiliging) echter aan de orde komen bij digitale (HD) tv kom je er niet meer met een analoge aanlsuiting......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:47:
[...]
Ik noem dan ook (bewust) niets over de kwaliteit!! :P ;)
Want ik ben het met je eens dat analoog (component of VGA/RGB) vaak/soms net zo goed of zelfs beter uit de verf komt dan een compleet digitale verbinding.
Mocht HDCP (beveiliging) echter aan de orde komen bij digitale (HD) tv kom je er niet meer met een analoge aanlsuiting......
Waar ging het ook al weer over? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

De Ahanix D-Vine MCE303 heb ik ook juist ontvangen (zeer goedkoop 220 dollar = 142 euro incl verzending!) had geen import belasting of iets dergelijks.
Ben (zeker gezien de prijs) er zeer tevreden over.

De kast heeft ruimte voor 2 HDD's, standaard ATX PSU, cardreader zit erbij, mooie cover voor de DVD drive, IrTrans ontvanger en een textscherm. Voeg nog vrij veel ventilatie gaten toe en je hebt echt een mooie kast van maar 10cm hoog!

Enige kritiek is dat het installeren van de HDD's wat lastig is, de vier schroefjes van de tray zitten een beetje moeilijk.

Ga deze kast (waarschijnlijk) als standaard systeem gebruiken voor mijn webshop.
De verkoper heeft zelf een herstart gemaakt met zijn webshop en is echt heel vriendelijk en behulpzaam.
Echt een aanrader als je een bijzondere en complete kast wilt voor een goede prijs!

[ Voor 30% gewijzigd door ThaClown op 05-08-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

ThaClown schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:58:
De Ahanix D-Vine MCE303 heb ik ook juist ontvangen (zeer goedkoop 220 dollar = 142 euro incl verzending!) had geen import belasting of iets dergelijks.

De kast heeft ruimte voor 2 HDD's, standaard ATX PSU, cardreader zit erbij, mooie cover voor de DVD drive, IrTrans ontvanger en een textscherm. Voeg nog vrij veel ventilatie gaten toe en je hebt echt een mooie kast van maar 10cm hoog!

Enige kritiek is dat het installeren van de HDD's wat lastig is, de vier schroefjes van de tray zitten een beetje moeilijk.

Ga deze kast (waarschijnlijk) als standaard systeem gebruiken voor mijn webshop.
De verkoper heeft zelf een herstart gemaakt met zijn webshop en is echt heel vriendelijk en behulpzaam.
Echt een aanrader als je een bijzondere en complete kast wilt voor een goede prijs!
Ziet er inderdaad strak uit! Maar ben je niet bang dat die kast voor veel mensen te diep zal zijn (is >40cm)? De meeste TV-meubels zijn vrij ondiep.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Goede tip, moet op letten idd, wordt een van mijn standaard vragen:
- max hoogte
- max diepte
- HD wel/niet
- in het zicht wel/niet
- extra opslag wel/niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:04
Ik heb net ook een nieuwe HTPC samengesteld. In tegenstelling tot de meeste hier, ben ik niet gegaan voor een grote kast die meerdere harde schijven kan bevatten, maar naar een klein, stil en zuinig systeem op basis van MoT (mobile on Desktop).

De behuizing wordt een SIlverstone ML02. Ik ga voor de versie zonder VFD, omdat deze €60 goedkoper is (€146) en omdat ik toch al een MCE-afstandbediening heb. Tevens kan ik op een later tijdstip deze alsnog los kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/products/ml02/ML02-Front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phoronix.net/image.php?id=796&image=silverstone_ml02_front_lrg

Moederbord:
AOpen i945GTm-VL
- mATX form factor
- Socket 479, M (voor mobiele Core Duo/Core 2 Duo/Celeron M's)
- 2x PC5300 SO-DIMM slots
- 1x PCI-e x16
- 1x PCI-e x1
- 2x PCI
- 2x SATA-300
- 1x ATA133
- 2x Firewire 400
- 4x USB 2.0
- 1x Parallele pinheader
- 2x COM pinheaders
- 3x fanheaders (1x 4-pins, 2x 3-pins)
- 1x Front Audio connector
- ATX voeding connector!
I/O Panel achterkant:
- 2x PS/2
- 1x Coaxial video-out
- 1x D-sub out
- 1 x DVI
- 1 x S-video
- 1x RJ45 (Intel Gigabit)
- 2x USB 2.0
- Audio-out ports

Processor
Intel T5500
- 2x 1,66 Ghz
- 667 Mhz FSB
- Silverstone NT07-koeler

Geheugen:
Hynix PC5300
- 2 x 1 GB (2 GB Totaal)

De processor is net sterk genoeg om de befaamde vogelscene te laten zien. Mocht er in de toekomst toch nog problemen zijn met het afspelen van video's, dan kan ik altijd een videokaart met UVD erin plaatsen of de processor upgraden. Er komt (voor nu) nog geen DVD-speler in, omdat ik deze in mijn oude HTPC nooit heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

@ asjemenou74
Denk je dat het mogelijk is om met behulp van een risercard nog een floppydtv kaart in de kast te krijgen of gaat deze dan in de weg zitten van je CPU cooler. Ik zou het liefst eenredelijk lage kast hebben maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om eventueel nog wat toe te voegen zoals floppy DTV en misschien een betere soundcard.`

Edit: de separate soundcard omdat dit moederbord van Gigabyte blijkbaar geen True HD audio of DTS HD kan doorgeven (ook niet via HDMI). Als iemand hier iets meer info over heeft is dat welkom

[ Voor 21% gewijzigd door Indoubt op 05-08-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:58:

Zit er geen afstandsbediening bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
@indoubt
Ik zou niet voor een voor een PCI slot floppydtv versie kiezen met deze kast. Maar voor een 3.5"bay floppydtv. Deze kun je in in princiepe op 3 plaatsen kwijt. externe 3.5" bay. of intern op 2 plekken.
Zo'n hoog PCI ding ergen plat erin leggen gaat heel moeilijk worden. CPU cooler zit idd in de weg.
Je soundcard zal dan wel half hoge PCI kaart moeten zijn.

@rjw
Er zit een afstandsbediening bij. Maar dat had je ook kunnen vinden op de site van de fabrikant.
Ik heb er gekozen voor een universele waarmee alle apparaten worden aangestuurd.

@The source
Ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over de Zalman ik ga er een betere Nexus fan op zetten.
Het was of de Zalman of de Scythe Shuriken. Deze koeler waren laag genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door asjemenou74 op 05-08-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

@rjw:
jawel zit erbij standaard MCE Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:14:
@indoubt
Ik zou niet voor een voor een PCI slot floppydtv versie kiezen met deze kast. Maar voor een 3.5"bay floppydtv. Deze kun je in in princiepe op 3 plaatsen kwijt. externe 3.5" bay. of intern op 2 plekken.
Zo'n hoog PCI ding ergen plat erin leggen gaat heel moeilijk worden. CPU cooler zit idd in de weg.
Je soundcard zal dan wel half hoge PCI kaart moeten zijn.
...............
For the record: dan heb je het over exact dezelfde FloppyDTV, ze passen/kunnen allemaal in een PCI slot, ze gebruiken echter het slot niet omdat ze firewire zijn.
Alleen kun je voor inbouw in een 3,5" bay de speciale 'floppy adapter' tegen een meerprijs bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
kaajee schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:29:
[...]

For the record: dan heb je het over exact dezelfde FloppyDTV, ze passen/kunnen allemaal in een PCI slot, ze gebruiken echter het slot niet omdat ze firewire zijn.
.......
Is zo'n floppyDTV dan 1 heel pci slot hoog of 1/2 pci slot hoog?
Volgens mij een heel als ik dat zo zie. De kast waar hij in gaat heeft alleen half hoge pci sloten.
Dus je hebt 3.5"adapter nodig om hem in een 3.5"bay in te kunnen bouwen

[ Voor 21% gewijzigd door asjemenou74 op 05-08-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:14:
@The source
Ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over de Zalman ik ga er een betere Nexus fan op zetten.
Het was of de Zalman of de Scythe Shuriken. Deze koeler waren laag genoeg.
Weet iemand wat de beste AM2+ low profile CPU cooler is voor een 4850e (45W), dus ongeveer ~6.7cm hoog. Of asjemenou heb jij nog veel ruimte over in je case? Merk maakt niet uit, zolang de cooler maar goede koeling heeft en ook stil is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De Scythe Shuriken. Stil, laag en goed ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:14:
[...]

Is zo'n floppyDTV dan 1 heel pci slot hoog of 1/2 pci slot hoog?
Volgens mij een heel als ik dat zo zie. De kast waar hij in gaat heeft alleen half hoge pci sloten.
Dus je hebt 3.5"adapter nodig om hem in een 3.5"bay in te kunnen bouwen
Ja dat zeg ik toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
Ik toch ook :)

Mijn proc staat op 80deg C. Met de zalman. En de standaard amd cooler was maar een beetje beter te horen als de Zalman. Ik heb een heel kleine centimeter 7 of 8 mm over tenopzichte van de deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:32:
[...]

Ik toch ook :)

Mijn proc staat op 80deg C. Met de zalman. En de standaard amd cooler was maar een beetje beter te horen als de Zalman. Ik heb een heel kleine centimeter 7 of 8 mm over tenopzichte van de deksel.
80 graden? Zet je er ook je thee mee of zo? En hoe lang wil je dat dat ding meegaat? (maw veeeeels te hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 13:42
Ik volg al erg ruime tijd dit topic.

Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?

Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?

Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?

Wat een vragen...

Thnx

[ Voor 11% gewijzigd door GiLMORE80 op 06-08-2008 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
GiLMORE80 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:04:

Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?

Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?

Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?

Wat een vragen...

Thnx
mATX staat voor het formaat van de PCB (printplaat), niet voor het formaat van de connectoren. Die blijven hetzelfde namelijk. Dus ja, de connector van een ATX voeding past ook op een mATX bord.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GILMORE:

Ik weet wel niet of de scythe ninja mini gaat passen als je een lage kast gebruikt...
Zooo heel mini is die koeler noet hoor...

Zou dat toch nog maar eerst even uitzoeken...

Rgds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afmetingen van de Scythe Ninja Mini zijn: 110*110*115 mm (breedte*diepte*hoogte)

Dat betekent, dat hij een hoogte van 115 mm boven de processor heeft.
Net its minder dan een 120 mm fan dus (ter vergelijking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen.
[knip]
Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint.
Je kunt zelf uitrekenen dat de Mini Ninja niet gaat passen. De kast is 10cm hoog en de Mini Ninja 11,5cm. Dat wordt uitdeuken denk ik...
De [ulr=http://www.scythe-usa.com/product/cpu/034/scsk1000_detail.html]Shuriken[/url] is met 6.4cm iets beter denk ik. Maar pas op met de 'footprint' van dat ding. Ik zie dat Silverstone een verdieping in die kast heeft zitten, die vlak naast de cpu zit. Zou zomaar kunnen dat een beetje brede koeler daar tegenaan komt. Probeer een review te vinden met foto's van een geassembleerd exemplaar met koeler zodat je een referentie hebt.

Het zou prettig zijn als fabrikanten van kasten een indicatie geven van de ruimte die er is om een koeler in te bouwen. Ze kunnen met een plaatje van een kolom met afmetingen aangeven hoeveel plek er is. Ook aan de basis van de CPU heb je vaak problemen met condensatoren die dan nét in de weg zitten of geheugenbanken (als je ram hebt met koelplaatjes erop bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Zalman kan je trouwens goed zien hoeveel ruimte iedere processor koeler inneemt.

De CNPS8700NT is ook lekker laag: http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?Idx=278

"Compatible with Slim Tower / Low Profile Home Theatre PC Enclosures"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die Blu-ray spelers van tegenwoordig al een beetje stil? Zit er namelijk over te twijfelen of ik er één in mn HTPC moet bouwen, maar ben bang dat ie straks te luidruchtig is.
Zit te denken aan de blu-ray speler van Aopen. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44

Wat een vragen...

Thnx
Ik zou voor de LC04 gaan. Dat is een nieuwere variant van dezelfde kast. Er kan een normale optical drive in, i.p.v. slimline. En er past een 80mm fan i.p.v. een 60mm in (oftewel minder herrie).

Ik heb hem sinds kort ook en het is een fijna kast (lekker compact), alleen wordt alles erg warm vanwege de beperkte ruimte. Een beetje goede airflow is dus wel zo fijn.

Scythe Ninja Mini gaat ook absoluut niet passen. Ik heb de Scythe Shuriken erin zitten en die koel heel behoorlijk. Processor wordt idle maar ~5 graden warmer dan de rest van de kast (en die is met 40 graden al behoorlijk hoog).

Binnenkort meer over mijn bevindingen d.m.v. een kleine review.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oeps

[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 06-08-2008 14:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Ik heb ook net mijn Scythe Shuriken binnen op aanraden van Joop (dank voor het advies :) ). Ik heb er net ingeschroefd en die past makkelijk in mijn kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/HTPC/Shuriken1_small.jpg

Ik heb dus een Ahanix MCE302 via colorcase.com besteld uit de VS en dat is ook een behoorlijk kleine kast met waarschijnlijk een niet al te beste airflow. Ik heb er een BE2400 in zitten op een Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo waarvan ik de radeon3200 gebruik. Verder een Samsung F1 750Gb schijf en een 80+ Antec psu. Ik heb nu een aantal maanden gedraaid met stock cooler voor de AMD proc, maar de herrie die hier vanaf kwam is me behoorlijk tegen gaan staan (had het niet verwacht, die proc is zo zuinig).

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/HTPC/Shuriken2_small.jpg

Ik vind het wel een mooi ontwerp en lekker laag. Wat ik er kort van gehoord heb ook behoorlijk stil. Ik denk dat dat bij een tijd lang dichte kast met broeierige omgevingstemperatuur ook wel zo blijft. Misschien nog even kijken naar wat de beste stand is voor de fan, naar boven of onderen blazen. Die Ahananix case heeft alleen niet zo van die soepele openingen aan de bovenkant, die vallen maar half over de cpu koeler.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/HTPC/Shuriken3_small.jpg

En nou als laatste nog eens proberen wat uit die vfd te krijgen. Daar kwam niks uit met WindowsXP geïnstalleerd. En nu met MCE erop staat er alleen nog maar test waarbij er ook nog half letters wegvallen. Ben benieuwd of ik dat nog helemaal werkend ga krijgen (nog niet in verdiept). Andere Ahanix gebruikers tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice cable management!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

catchingfire schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:32:
[...]
Yes, in de HT-01B (heb ik) passen prima full-height kaarten.
Je hebt hem inmiddels binnen?
Ik heb zelf een HE02B besteld. Deze komt begin volgende week (vrees ik, tenzij ik geluk heb en de bezorger vrijdag nog aanklopt...) Full Height, ATX, genoeg ruimte aan alle kanten :) En de mogelijkheid om ook een kaartlezer in te bouwen zodat de CAM module netjes weggewerkt kan worden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 13:42
drZymo schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:39:
[...]

Ik zou voor de LC04 gaan. Dat is een nieuwere variant van dezelfde kast. Er kan een normale optical drive in, i.p.v. slimline. En er past een 80mm fan i.p.v. een 60mm in (oftewel minder herrie).

Ik heb hem sinds kort ook en het is een fijna kast (lekker compact), alleen wordt alles erg warm vanwege de beperkte ruimte. Een beetje goede airflow is dus wel zo fijn.

Scythe Ninja Mini gaat ook absoluut niet passen. Ik heb de Scythe Shuriken erin zitten en die koel heel behoorlijk. Processor wordt idle maar ~5 graden warmer dan de rest van de kast (en die is met 40 graden al behoorlijk hoog).
Bedankt allemaal; het is een LC04B geworden met een Shuriken low profile koeler. Nu nog wachten, en het testen kan beginnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Dank u. Ik hou niet van kabelbende maar wel van tie-wraps :). Overigens is mijn systeem nog helemaal niet stil toch. Na een tijdje is er toch weer een hoop geblaas, zonder het systeem te stressen. Ik zie niet zo goed in waarom 1 vd 3 fans die erin zitten hard zou moeten blazen met zo'n ultra zuinig systeem. Nader onderzoek nodig.
Heb ook nog twee andere vervelende problemen.

Probleem 1: Netwerk kaart

De onboard NIC van de Gigabyte GA-MA78GM-SH2 houdt ermee op als ie uit S3 ontwaakt. Ik heb op avsforums.com ook van andere met hetzelfde probleem gelezen. Enige oplossing die geboden werd was BIOS defaults laden. Dit heb ik gedaan en na alles weer terugzetten hoe het was, was het probleem nog steeds weg :?. Maar helaas kwam het terug. En nu na herinstallatie is het er ook weer. Iemand anders met dit probleem?

Probleem 2: VFD

En de VFD doet het nog niet goed van mijn Ahananix MCE302. Hij gaat maar soms aan en dan vrij snel weer uit. Grootste deel van de tijd is ie gewoon zwart. En als ie aangaat, mist er een regel pixels.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/HTPC/VFD1_small.jpg

Hij laat op zich wel gewoon alle informatie zien als ik in Media center zit zoals welke film er aanstaat of tv opname (tijdens het zeldzame moment dat de VFD werkt).

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/HTPC/VFD2_small.jpg

Maar die display lijkt sowieso kapot (regels pixels die mist) en waarom die maar soms aangaat zie ik ook niet zo goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jag schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:00:
[...]

..................

................. en waarom die maar soms aangaat zie ik ook niet zo goed in.
Eh, omdat ie kapot is wellicht?

Krijg je op de 'zwarte plekken' überhaupt wel eens 'tekens te zien? Of zijn die altijd zwart?
Bij dat laatste vrees ik dat ie idd kapot is. Garantie gevalletje? Of anders op zoek naar een nieuw displaytje wellicht. Alleen de VFD unit zal niet zo duur zijn denk ik.....Even type nummer opzoeken/uitzoeken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is mijn systeem nog helemaal niet stil toch. Na een tijdje is er toch weer een hoop geblaas, zonder het systeem te stressen. Ik zie niet zo goed in waarom 1 vd 3 fans die erin zitten hard zou moeten blazen met zo'n ultra zuinig systeem. Nader onderzoek nodig.
Heb ook nog twee andere vervelende problemen.
Die fan daar aan je harde schijven, haal die er eens uit... Voor de rest is het je CPU en voedingsfan die lawaai maken; probeer es uit te zoeken welke het meeste lawaai maakt en dan weet je waar het zwakke punt zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

@jag
Ik zie helemaal geen separate geluidskaart! Geen Asus Xonar, geen M-audio, geen Emu, geen RME... gewoon helemaal niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Weet iemand een Low Profile geluidskaart met een (niet interne) optical out?
Niet al te duur..

De Audiotrak Prodigy HD 2 is mooi maar wel erg prijzig...

[ Voor 47% gewijzigd door ThaClown op 08-08-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

kaajee schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:34:
[...]

Eh, omdat ie kapot is wellicht?

Krijg je op de 'zwarte plekken' überhaupt wel eens 'tekens te zien? Of zijn die altijd zwart?
Bij dat laatste vrees ik dat ie idd kapot is. Garantie gevalletje? Of anders op zoek naar een nieuw displaytje wellicht. Alleen de VFD unit zal niet zo duur zijn denk ik.....Even type nummer opzoeken/uitzoeken......
Nou ja, ik vind het wel gek dat ie aan en uit gaat als ie kapot is. Dan zou je toch eerder verwachten dat ie helemaal uit bleef.
Op de zwarte plekken (dat is één regel pixels) laat ie idd nooit pixels zien. Ik ben ook aan het overleggen met de leverancier van case. Ik vermoed dat ie wil dat ik hem opnieuw flash.
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:25:
[...]

Die fan daar aan je harde schijven, haal die er eens uit... Voor de rest is het je CPU en voedingsfan die lawaai maken; probeer es uit te zoeken welke het meeste lawaai maakt en dan weet je waar het zwakke punt zit...
Ik ga even met speedfan onderzoeken welke fan nou zoveel meer toeren gaat maken. Want net aan is ie allerzins acceptabel stil (alleen zachtjes hd te horen). Misschien is het idd die case fan.
Indoubt schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:17:
@jag
Ik zie helemaal geen separate geluidskaart! Geen Asus Xonar, geen M-audio, geen Emu, geen RME... gewoon helemaal niets
Ik gebruik de optische spdif out van de onboard. Ik ben nooit van de school geweest die dacht dat er relevante verschillen zijn tussen de SPDIFs van verschillende geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ThaClown schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:41:
Weet iemand een Low Profile geluidskaart met een (niet interne) optical out?
Niet al te duur..

De Audiotrak Prodigy HD 2 is mooi maar wel erg prijzig...
Schrik niet: de Sweex 5.1 SOUND CARD WITH DIGITAL OUT PCI, SC003 (10-15eu).
Niet std. low profile, maar prima lp te maken natuurlijk (even bracket stukje zagen en buigen, gaatje erbij, klaar is kees)

Deze kaart heeft een C-Media 8738/8768 based chip en daar is een bitperfect driver voor beschikbaar. Hiermee wordt het digitale signaal echt 1-op-1 doorgestuurd zonder 'bewerking' door de chip/kaart. Zou absoluut mijn keuze zijn. Je wilt toch digitaal uitsturen en de decodering niet door de pc/geluidskaart laten doen maar door een externe DAC/receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

@kaajee:
HAHA PERFECT! (zie ook AVA :+ )super bedank!

[ Voor 19% gewijzigd door ThaClown op 08-08-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
kaajee schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:33:
Deze kaart heeft een C-Media 8738/8768 based chip en daar is een bitperfect driver voor beschikbaar. Hiermee wordt het digitale signaal echt 1-op-1 doorgestuurd zonder 'bewerking' door de chip/kaart. Zou absoluut mijn keuze zijn. Je wilt toch digitaal uitsturen en de decodering niet door de pc/geluidskaart laten doen maar door een externe DAC/receiver.
Weet jij toevallig of kaarten met deze chipset ook onder Linux bitperfect werken? Ik heb namelijk nog een oude Terretec Aureon liggen, die volgens de site die jij geeft ook wordt ondersteund door die driver. Dan zou ik hem mooi in mijn HTPC kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
El Cid schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:43:
[...]

Weet jij toevallig of kaarten met deze chipset ook onder Linux bitperfect werken? Ik heb namelijk nog een oude Terretec Aureon liggen, die volgens de site die jij geeft ook wordt ondersteund door die driver. Dan zou ik hem mooi in mijn HTPC kunnen stoppen.
Geen idee, mail die gozer (dogber1) even, wellicht weet hij het. Ik kreeg laatst snel antwoord van hem.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Waarom wordt dit topic niet gesloten zodat we allemaal centraal hier verder gaan? Dan kan iedereen die hier kennis heeft opgedaan daar z'n nuttige info en links kwijt zodat de TS daar die info kan verwerken in z'n OP.

Ik zal vast niet de eerste zijn die met dit 'briljante' idee komt, dus eeuh.. waarom is dit topic nog open? Het niet logisch en niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

westergas

rikkie_pc

Tommy The Cat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:31:
Waarom wordt dit topic niet gesloten zodat we allemaal centraal hier verder gaan?
Dat zat ik me gisteren ook af te vragen. Lastig om steeds tussen 2 topics heen-en-weer te zappen 8)7

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Wow, vandaag stond een koerier voor de deur met de MCE303 case, dit in 4 dagen! vanuit de USA.

Mochten er mensen zijn die technical support voor de Ahanix MCE kasten nodig hebben, hier is een forum te vinden: http://www.mce701.com/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

westergas

rikkie_pc

The Source schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:57:
Wow, vandaag stond een koerier voor de deur met de MCE303 case, dit in 4 dagen! vanuit de USA.

Mochten er mensen zijn die technical support voor de Ahanix MCE kasten nodig hebben, hier is een forum te vinden: http://www.mce701.com/index.php
De Ahanix D5 is gewoon een OrigenAE H6. Nou ja beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Of is het soms één en hetzelfde bedrijf?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Laatst online: 17-08 21:53
Volgens mij gaat 't hier om de MCE303.

Waar kan je dat ding trouwens bestellen :? (in de usa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Worden de rev 1.1 van het mobo GA-MA78GM-S2H inmiddels al verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
spacecom schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:44:
Volgens mij gaat 't hier om de MCE303.

Waar kan je dat ding trouwens bestellen :? (in de usa)
zie mijn post hier: The Source in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al ontwikkelingen sinds mei wat betreft chipsets? Is Intel al serieus in de race met hun G45 chipset? Wat ik heb gevonden op internet is dat G45 qua prestaties net niet tipt aan 780G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:31:
Zijn er al ontwikkelingen sinds mei wat betreft chipsets? Is Intel al serieus in de race met hun G45 chipset? Wat ik heb gevonden op internet is dat G45 qua prestaties net niet tipt aan 780G.
Intel G45 is ongeveer helft trager tov de AMD 780G (zonder sideport), wel is er hardware matige decoding aanwezig in het G45 chipset, ik weet niet hoe deze zich zal verhouden tov AMD780G, maar gezien de history van de Intel drivers zullen er nog veel revisiies nodig zijn :) In September wordt de Nvidia MCP7A aangekondigd, zeg maar de opvolger van het MCP73 chipset met DX10,etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Tommy The Cat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:31:
Waarom wordt dit topic niet gesloten zodat we allemaal centraal hier verder gaan? Dan kan iedereen die hier kennis heeft opgedaan daar z'n nuttige info en links kwijt zodat de TS daar die info kan verwerken in z'n OP.

Ik zal vast niet de eerste zijn die met dit 'briljante' idee komt, dus eeuh.. waarom is dit topic nog open? Het niet logisch en niet handig.
* DynaMikeY is het hier mee eens 8)7

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude je avatar :p:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

En kan uit eigen ervaring dat die Louis Lou prima service levert. Ik heb een niet goed functionerende VFD op mijn MCE302 en hij gaat me nu een nieuwe opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

DynaMikeY schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:50:
[...]
* DynaMikeY is het hier mee eens 8)7
Ik ook: het praat wat makkelijker als iedereen in hetzelfde topic zit :)
Bovendien hoeven mensen dan geen twee topics bij te houden en twee keer hetzelfde te lezen/posten...

[ Voor 1% gewijzigd door Pietervs op 11-08-2008 21:51 . Reden: verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een vraag voor de eigenaren van HTPCs met FloppyDTV TV kaarten.

Ik gebruik nu nog een Hauppauge 500MCE icm analoge TV. Via het programma MediaCenter StandbyTool, heb ik kunnen instellen dat de PC in standby gaat en er weer uitkomt als er wat opgenomen moet worden. Werkt erg prettig en scheelt weer wat in het verbruik.

Mijn vraag is dus, kan dit met de FloppyDTV kaarten ook? Heeft iemand dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:59:

Ik gebruik nu nog een Hauppauge 500MCE icm analoge TV. Via het programma MediaCenter StandbyTool, heb ik kunnen instellen dat de PC in standby gaat en er weer uitkomt als er wat opgenomen moet worden. Werkt erg prettig en scheelt weer wat in het verbruik.

Mijn vraag is dus, kan dit met de FloppyDTV kaarten ook? Heeft iemand dit voor elkaar gekregen?
Ik heb een HTPC met 2 FloppyDTV kaarten, ik draai Windows Vista en de bijgeleverde Windows Media Center. Heb verder niets van een standbytool of iets dergelijks geinstalleerd. Maar het opnemen vanuit slaapstand werkt gewoon. Na de opnamen gaat de HTPC gewoon terug in de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colfax
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 13:59
Kurios schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:59:

Dit is de perfecte oplossing:

http://slicksolutions.eu/mst.shtml

Colfax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:01
Het maakt niks uit welke kaarten je gebruikt voor de opname, het wakker worden wordt gedaan door windows ism. media center scheduler. Soms levert het inslapen wel problemen op na de opname, maar dit kan vaak worden opgelost met de Standby Tool die hierboven is genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tnx, maar zoals ik zelf al zei: ik gebruik MCE standby tool al tot grote tevredenheid. Maar dat is met een PCI TVkaart en niet met een firewire kaart.

Maar ik begrijp dat het geen verschil moet maken :)
Meteen maar ff bestellen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Beste Dvine MCE302 of 303 gebruikers. Ben van plan de MCE303 aan te kopen. Leuke looks, klein van formaat en gunstig geprijsd. Wil daar het bekende Gigabyte 2SH boardje in zetten met 2 x 500 Gb HD van Samsung, 1 x 4580E processor, 2 Gb ram. Is er echter ook nog plaats voor de FloppyDTV tuner http://www.firedtv.nl/mai...task=view&id=35&Itemid=62 en evt in de toekomst nog een extra videokaart zoals de 3870? Wie weet dit?

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben enorm fan van dit topic. Heb alles tot een maand of 2 geleden gelezen en hierdoor ook een mooie htpc samen gesteld met oa de GA-MA78GM-S2H. Nu heb ik mijn Sanyo z2 beamer (720p) aangesloten op de DVI poort maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:

Aangesloten met DVI-I kabel, DVI-D kabel en DVI naar component kabel. De beamer heeft zowel DVI + component ingang (ook composiet en svga maar nvt)

Verschillende drivers geinstalleerd van de onboard ati 3200HD nieuwste + een-voor-nieuwste en meegeleverde drivers.

Alle mogelijke instelling in CCCaangepast niet alleen 1280/720 resolutie maar ook 640/480 etc.

Als ik mn dvd speler via component aansluit krijg ik wel direct beeld. Misschien mis ik iets, iets van een simpele instelling over video via DVI of iets in die richting. Maar kom er echt niet uit. Inmiddels al voor 80E extra kabels aangeschaft, wordt er een beetje moe van. Wat ik nog wil proberen is mn monitor via dvi aansluiten om te kijken of de dvi uitgang niet gewoon kaputt is (tot nu toe alleen met d-sub aangesloten gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
TweakerMaert schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:54:
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben enorm fan van dit topic. Heb alles tot een maand of 2 geleden gelezen en hierdoor ook een mooie htpc samen gesteld met oa de GA-MA78GM-S2H. Nu heb ik mijn Sanyo z2 beamer (720p) aangesloten op de DVI poort maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld.

Aangesloten met DVI-I kabel, DVI-D kabel en DVI naar component kabel. De beamer heeft zowel DVI + component ingang (ook composiet en svga maar nvt)

Verschillende drivers geinstalleerd van de onboard ati 3200HD nieuwste + een-voor-nieuwste en meegeleverde drivers.

Alle mogelijke instelling in CCCaangepast niet alleen 1280/720 resolutie maar ook 640/480 etc.

Als ik mn dvd speler via component aansluit krijg ik wel direct beeld. Misschien mis ik iets, iets van een simpele instelling over video via DVI of iets in die richting. Maar kom er echt niet uit. Inmiddels al voor 80E extra kabels aangeschaft, wordt er een beetje moe van. Wat ik nog wil proberen is mn monitor via dvi aansluiten om te kijken of de dvi uitgang niet gewoon kaputt is (tot nu toe alleen met d-sub aangesloten gehad).
Je moet bij dit moederbord even in het BIOS instellen hoe je aansluit, ik denk dat het daaraan ligt.
Je hebt 2 opties (weet ze helaas zo niet uit me hoofd), hij staat standaard op VGA dacht ik, zet je hem op die andere stand zal het waarschijnlijk allemaal gewoon werken. (misschien kan iemand me even aanvullen hoe het precies staat in het bios).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
TweakerMaert schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:54:

Heb je in de bios aangegeven dat hij dvi moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zit nu op mn werk maar ik zal zeker even kijken als ik thuiskom. Ik heb daar al wel een keer naar gekeken maar volgens mij kan je daar alleen instellen of je DVI of HDMI wil gebruiken. Standaard staat tie geloof ik op DVI en dat heb ik toen niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 01:09:
Ik ga denk ik voor de nieuwe Antec NSK1380; http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=91380

Klein, mooi, goed(koop), Antec..

350w moet genoeg zijn met;
P5E-VM HDMI
E8400
GeIL DDR2 4096MB PC6400, 800 MHz, 5
SH-S203B
T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Scythe Ninja Mini

Zeker zonder geluidskaart/videokaart? Nieuwe intels vragen vrij weinig geloof ik.
Heb je deze setup gedaan? Hoe past die Scythe in de kast?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Het lijkt me tijd dat we daar eens met zijn allen verdergaan ;)
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!