"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
NeroDriveSpeed of CDbremse zijn goed te gebruiken. Als je een DVD kijkt hebt je toch genoeg aan single speed.......
Verwijderd
Zijn hier mensen die deze functionaliteit hebben met de 780g, 8200 of g35 (g45)?
Of is het bijvoorbeeld in mediaportal zo in te stellen dat er automatisch geswitched wordt tussen hdmi en spdif?
Ik heb een thermaltake MOzart HTPC, met Imon VFD. Ik heb echt twee weken alle fora en dergelijke bekeken, en gemailed met soundgraph (fabrikant van de iMon) Toen uit arren moede maar een stuk zwarte tape op het IR-oogje gedaan. Je ziet er bijna niets van maar het probleem is nu wel opgelost. Het blijft natuurlijk van de zotte dat het zo moet...die iMon-softwarebakkers maken er wel vaker een potje van... (zie de problemen met de iMOn LCD-display-driver...)sl1200 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:51:
[...]
EDIT: ik realiseer me dat het binnen Media center of Media portal nog steeds geen oplossing is. Maar is het probleem nu verholpen met die duct-tape? Dan weten we zeker waaraan het ligt.
Dat van die taskmanager ga ik eens proberen, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik heb inderdaad ook de HT-01B...sl1200 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:51:
Ook ik heb dit probleem al vanaf de aanschaf van mijn HTPC ca. 2 maanden geleden. Ik ben nog steeds ermee aan het spelen en heb ondertussen diverse combinaties aan sfotware gehad en bij ALLE combinaties datzelfde probleemOnverklaarbaar!
...
allen zowel met of zonder laatste iMon VFD software geinstalleerd.
Probleem:
vensters worden ineens inactief (unresponsive); geen enkele knop werkt (OK, Cancel, kruisje, minimize, etc.)...aanklikken ervan zorgt ervoor dat het venster een inactieve titelbalk krijgt. Alle andere evt. vensters die dan geopend zijn, vertonen hetzelfde probleem. Startknop doet het niet. Kortom, systeem is niet echt vastgelopen, maar reageert niet op muisklikken, danwel met tobo.
Oplossing:
- CTRL+ALT+DEL
- taskmanager oproepen
- deze is in de eerste instantie ook inactief, maar bij de 2e muisklik op een willekeurig proces of veld of knop, wordt deze wel actief.
- taskmanager verlaten
- alle vensters werken weer normaal.
Ik geef toe, dit is een halve gare oplossing, maar in mijn geval is dat in iedere geval stuk beter dan te moeten herstarten iedere keer.
@stefimke wij hebben dezelfde kast (Chieftec HT-01) en dus dezelfde OEM iMon VFD module...toevallig???
Wat ik heb gedaan is een vista sidebar widget in de sidebar met daarin afsluiten/herstarten/... knopjes... daarop klikken lukt nog net zodat ik net met een echte harde reset de zaak hoef te herstarten.
De duct-tape werkt sinds zaterdagavond prima.
Ah, dus het probleem is niet alleen verbonden aan de Chieftec kast. Wat was de reactie van Soundgraph?chomsky schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:42:
Ik heb een thermaltake MOzart HTPC, met Imon VFD. Ik heb echt twee weken alle fora en dergelijke bekeken, en gemailed met soundgraph (fabrikant van de iMon) Toen uit arren moede maar een stuk zwarte tape op het IR-oogje gedaan. Je ziet er bijna niets van maar het probleem is nu wel opgelost. Het blijft natuurlijk van de zotte dat het zo moet...die iMon-softwarebakkers maken er wel vaker een potje van... (zie de problemen met de iMOn LCD-display-driver...)
Sterker nog, ik krijg die problemen wanneer ik zowel iMon Pad gebruik (afstandsbediening) als Logitech diNovi Mini, en die laatste gaat toch echt via een aparte bluetooth-ontvanger.catchingfire schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:13:
[...]
Dat van die taskmanager ga ik eens proberen, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ik heb inderdaad ook de HT-01B...
Wat ik heb gedaan is een vista sidebar widget in de sidebar met daarin afsluiten/herstarten/... knopjes... daarop klikken lukt nog net zodat ik net met een echte harde reset de zaak hoef te herstarten.
De duct-tape werkt sinds zaterdagavond prima.
[...]
Ah, dus het probleem is niet alleen verbonden aan de Chieftec kast. Wat was de reactie van Soundgraph?

Dan is het dus toch echt de crappy iMon software die afstandsbedieningscodes omzet is crap die "Windows" over z'n nek laat gaan...sl1200 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:24:
Sterker nog, ik krijg die problemen wanneer ik zowel iMon Pad gebruik (afstandsbediening) als Logitech diNovi Mini, en die laatste gaat toch echt via een aparte bluetooth-ontvanger.
Verwijderd
Ik heb een paar dagen geleden mijn HTPC in elkaar gezet.
MSI G31 mATX
3 Ghz dualcore E8400
4 GB CAS 4 geheugen
Sapphire 3870 512 MB
Samsung 750 GB hardeschijf
Ninja Mini koeling
Antec Fusion 2480 behuizing
Hij is muisstil. Cpu zit op 19 graden en Syteem op 45 graden. Moet nog een fan er op zetten die lucht aan de achterkant er uit zuigt.
Mijn vraag ik heb K Lite full version geinstalleerd en heb een bluray met natuur beelden gedownload om te testen. Het is een volledige Bluray copy met volledige mappen.
Ik heb het met WMP Classic proberen te afspelen maar ik vind het nog een beetje schokkerig.
Wat is de beste manier om bluray af te spelen vloeiend, tevens ook voor MKV files.
Mijn bak zou dit zonder enige moeite moeten trekken.
Bedankt
Geen idee hoe stil dat ze zijn, maar als het in het budget past zou je natuurlijk ook naar een BR speler kunnen kijken.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:30:
Iedereen heeft het over het zo stil maken van de HTPC dmv headpipes etc. Mijn kast (antec new solution) is fluisterstil, gaat perfect, maar ... De enige herrie schopper in de pc is de dvd speler. De keren dat ik een originele dvd wil afspelen stijgt dat ding bijna op.
Weet iemand een merk/type dvd speler die wel stil is? Ik heb eerlijk gezegt nog nooit een dvdrom/ram speler die stil is gehad.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Verwijderd
Geen idee waar dit aan zou kunnen liggen hoor... Ik heb een oude laptop (om je een idee te geven: 2 Gb ram, core 2 duo 7200, nvidia 8600,...) met HDMI en deze speelt zelfs makkelijk MKV bestanden af (bluray 1080p) met k-lite codec pack (normal install), dus WMP classic.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:34:
Hoi,
Ik heb een paar dagen geleden mijn HTPC in elkaar gezet.
MSI G31 mATX
3 Ghz dualcore E8400
4 GB CAS 4 geheugen
Sapphire 3870 512 MB
Samsung 750 GB hardeschijf
Ninja Mini koeling
Antec Fusion 2480 behuizing
Hij is muisstil. Cpu zit op 19 graden en Syteem op 45 graden. Moet nog een fan er op zetten die lucht aan de achterkant er uit zuigt.
Mijn vraag ik heb K Lite full version geinstalleerd en heb een bluray met natuur beelden gedownload om te testen. Het is een volledige Bluray copy met volledige mappen.
Ik heb het met WMP Classic proberen te afspelen maar ik vind het nog een beetje schokkerig.
Wat is de beste manier om bluray af te spelen vloeiend, tevens ook voor MKV files.
Mijn bak zou dit zonder enige moeite moeten trekken.
Bedankt
Misschien heeft het te maken met een codec-conflict of iets dergelijks?
Heb het 780G bordje van Gigabyte en had hetzelfde idee als jou. Geluid over HDMI naar de TV en Geluid over SPDIF naar de receiver. Dit gaat niet simultaan, heel jammer.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:39:
Binnenkort ga ik ook een htpc bouwen. Maar het lijkt erop dat ik een losse videokaart nodig heb. Wil namelijk geluid over hdmi naar de tv en geluid over spdif naar mijn receiver. Ik wil namelijk de mogelijkheid hebben tv te kijken zonder dat mijn receiver aan staat of muziek te luisteren zonder dat mijn tv aan staat. Als ik het goed begrijp betekend dit dat ik een losse nvidia kaart nodig heb met hdmi en spdif pass through.
Zijn hier mensen die deze functionaliteit hebben met de 780g, 8200 of g35 (g45)?
Of is het bijvoorbeeld in mediaportal zo in te stellen dat er automatisch geswitched wordt tussen hdmi en spdif?
Ik heb het opgelost door de eerste maanden met het MCE-toetsenbord de default output iederekeer te veranderen tot ik daar helemaal gek van werd. Kwam toen het programma Media Control (klik) tegen en hiermee kun je onderanderen in MCE de default output veranderen, gewoon met de AB.
Dan hoef je ook gelijk geen extra videokaart te kopen die weer stroom vreet en extra warmte afgeeft.
GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB
Het is WEL mogelijk om gelijktijdig via HDMI en S/PDIF weer te geven met behulp van een losse VGA kaart met NVIDIA chip. NVIDIA heeft geen eigen audio codec op hun VGA kaarten en maakt gebruik van een (intern of extern) S/PDIF signaal. Door een slimme combinatie te kiezen van moederbord en VGA kaart kun je dit zeer goed realiseren.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:39:
Binnenkort ga ik ook een htpc bouwen. Maar het lijkt erop dat ik een losse videokaart nodig heb. Wil namelijk geluid over hdmi naar de tv en geluid over spdif naar mijn receiver. Ik wil namelijk de mogelijkheid hebben tv te kijken zonder dat mijn receiver aan staat of muziek te luisteren zonder dat mijn tv aan staat. Als ik het goed begrijp betekend dit dat ik een losse nvidia kaart nodig heb met hdmi en spdif pass through.
Ik gebruik bovenstaande oplossing al maanden en werkt 100%. Ik hoef NOOIT om te schakelen tussen apparaten of wat dan ook. Het enige wat niet kan is 5.1 geluid naar mijn TV sturen, domweg omdat deze dat niet kan verwerken.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Verwijderd
Heb nu mn SATA schijf een tijd aangesloten op mn HTPC. Gister bootte alles nog goed.
Alleen als ik nu boot krijg ik eerst een bootdisk failure. Reset ik dan de pc dan boot hij wel van de HD.
Lijkt net of de HD te langzaam opspint.
Is dit een veel voorkomend probleem bij setup: gigabyte ma-gm69 + 750gig samsung SATA?
Ik lees al een tijd mee en heb mijn basis config die ik zou willen hebben wel uitgezocht.
Mijn basis opzet zal zijn:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Fusion Black 430 | € 134,95 | € 134,95 |
1 | Asus P5E-VM HDMI | € 81,28 | € 81,28 |
1 | Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2 | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 128,46 | € 128,46 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 107,- | € 107,- |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,31 | € 28,31 |
Importeren | Totaal | € 548,95 |
Bediening via harmony one die ik al heb.
Geluid wil ik via de SPDIF op mijn home cinema doen.
Misschien wil ik later een ATI 2600 kaart toevoegen die de HD content hardware matig kan versnellen maar ik heb voorlopig nog geen blue ray schijfjes.dus denk dat nu nog niet nodig te hebben.
Nu kan ik me herinneren ergens in de diverse HTPC topics gelezen te hebben dat als je een externe grafische kaart in prikt dat je dan ook gelijk je SPDIF kwijt raakt De kaart zou dan in de weg zitten oid?.
Ik heb zelf al een pagina of 30 door ziten lezen maar kan het nergens terug vinden:S
Als dat zo is zit ik dus met een probleem in die situatie. En moet ik mogelijk mijn hele plan op de schop gooien:S
Is er iemand die hier licht over kan laten schijnen?
mrbert
Verwijderd
Nee hoor moet gewoon werken. Ik heb zelf een configuratie waarbij het beeld komt van Geforce 8600 grafische kaart en het geluid komt van het moederbord SPDIF. Werkt prima!mrbert schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:09:
Nu kan ik me herinneren ergens in de diverse HTPC topics gelezen te hebben dat als je een externe grafische kaart in prikt dat je dan ook gelijk je SPDIF kwijt raakt De kaart zou dan in de weg zitten oid?.
Ik heb zelf al een pagina of 30 door ziten lezen maar kan het nergens terug vinden:S
Als dat zo is zit ik dus met een probleem in die situatie. En moet ik mogelijk mijn hele plan op de schop gooien:S
Is er iemand die hier licht over kan laten schijnen?
Mijn configuratie:
Kast OrigenAE S16T Zwart;
Coolermaster 520W ATX Silent;
Intel Core 2 Duo E8200 socket 775;
2048Mb PC6400 dual channel;
Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI;
Moederbord ASUS p2k Intel P35 chipset;
2x FloppyDTV DVB-C HDTV; CAM 2x Alphacrypt Module;
Audio SPDIF on board;
Harddisk 1Tb SATA; LG BD/DVD;
Vista Home Premium 32 Bits NL
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29140112#29140112
Hier staat dat de hdmi en spdif samen op een insteek kaart zitten die er uit moet als er een externe videokaart in gaat.
[/quote]
Verder zou ik niet voor de Asus M2A-VM HDMI gaan. Deze heeft HDMI en digitaal audio out op een extra insteek kaartje. Dit insteek kaartje moet in de PCI express 16x slot, maar deze is al bezet door je videokaart. Kijk bv eens naar de Gigabyte GA-MA69GM-S2H, en ook naar de posts van rsvmark. Hij heeft het asus moederbord omgeruild voor het gigabyte bord. Tevens heeft iemand bij de product review van het Gigabyte bord dezelfde switch gemaakt.
[quote]
Heeft Mark het mis? Dit is voor mij wel iets crusiaals. OK ik zou ook graag ESATA hebben en dat heeft dit board ook niet maar dat zou ook via USB2 of firewire kunen denk ik
.
mrbert
Als je geluid via HDMI wil weergeven en géén andere digitale geluidsbron nodig hebt dan is een moederbord met geïntegreerde VGA en HDMI aansluiting een goede oplossing. Vaak zijn deze gebaseerd op een ATI VGA chipset. Met een externe VGA kaart kan het alleen als deze voorzien is van een ATI chipset met geïntegreerde audio codec (dat zijn de meeste met een HDMI aansluiting).
Als je de mogelijkheid wil hebben om zowel via HDMI en S/PDIF gelijktijdig wil weergeven dan is dat, voor zover ik weet, op dit moment alleen mogelijk met een externe VGA kaart met een NVIDIA chipset en HDMI aansluiting. Het digitale geluidssignaal wordt dan doorgelust vanuit de S/PDIF uitgang (intern of extern) naar de VGA kaart waar het gemengd wordt met het video signaal. MSI heeft een aantal VGA kaarten in het pakket die dat kunnen.
Bij alle andere oplossingen of als je analoog geluid wil weergeven ontkom je er niet aan om, om te schakelen tussen de verschillende uitgangen (eventueel met behulp van extra software).
"If it ain't broke, don't fix it!"
Verwijderd
Excuus ik zie dat ik een tikfout gemaakt heb met het ASUS moederbord.mrbert schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:26:
Hoi maarten ik vond het hier terug:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29140112#29140112
Hier staat dat de hdmi en spdif samen op een insteek kaart zitten die er uit moet als er een externe videokaart in gaat.
[/quote]
Verder zou ik niet voor de Asus M2A-VM HDMI gaan. Deze heeft HDMI en digitaal audio out op een extra insteek kaartje. Dit insteek kaartje moet in de PCI express 16x slot, maar deze is al bezet door je videokaart. Kijk bv eens naar de Gigabyte GA-MA69GM-S2H, en ook naar de posts van rsvmark. Hij heeft het asus moederbord omgeruild voor het gigabyte bord. Tevens heeft iemand bij de product review van het Gigabyte bord dezelfde switch gemaakt.
[quote]
Heeft Mark het mis? Dit is voor mij wel iets crusiaals. OK ik zou ook graag ESATA hebben en dat heeft dit board ook niet maar dat zou ook via USB2 of firewire kunen denk ik
.
Dit moet zijn: ASUS P5K-E
Ik heb het systeem niet zelf in elkaar gezet. Dus hoe het intern precies allemaal aangesloten is kan ik je niet zeggen.
Wat ik wel over mijn configuratie kan zeggen, dat ik het beeld krijg via de DVI uitgang van de grafische kaart Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI. (dus niet on-board)
Het geluid heb ik aangesloten via SPDIF (met een digitaal coaxiaal kabel) on-board.
En dat werkt.
Dus ik gebruik alleen het geluid dat via de SPDIF uitgang gaat naar mijn AV-receiver.
Hoop dat dit toch een antwoord is op je vraag.
Ik heb het systeem kant en klaar gekocht (met wat aanpassingen) bij www.multimediapc.nl
Ze hebben ook een forum wellicht word je daar ook wat wijzer: www.mceforum.nl
Mogelijk dat ik dan toch van platform wil wisselen.
ik denk dan aan :
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Fusion Black 430 | € 134,95 | € 134,95 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 62,75 | € 62,75 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 | € 57,89 | € 57,89 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,31 | € 28,31 |
1 | Western Digital Caviar GP WD7500AACS, 750GB | € 83,50 | € 83,50 |
Deze heeft dan gelijk voordeel van ESATA:)
Blijft natuurlijk dan de keuze van de processor:S
AMD Athlon X2 4850e
of misschien met wat meer power in reserve:
AMD Athlon 64 X2 5600+
1) De 5600+ verbruikt meer stroom, maar is dat het ook waard?
Zal ik het verschil in klok frequentie erg merken bijvoorbeeld bij films die niet in hardware gedecodeerd kunnen worden?
2)Verder vertelde een collega dat hij op zijn SPDIF uitgang de door de geluidschip geproceste 5.1 krijgt.
Ik wil eigenlijk het liefste de de verwerking van het audio volledig door mijn AV versterker system laten doen. Is dat mogelijk?
Thanks
[ Voor 4% gewijzigd door mrbert op 24-07-2008 17:11 ]
mrbert
Verwijderd
Ik heb gezocht en t wordt me alleen maar onduidelijker. Iemand op tweakers geeft aan van wel.
Echter bij mn pakket zat geen afstandsbediening.
Er is hier vast wel iemand met dezelfde case toch?
De v2 (silver, VFD en volume knop) heeft wel een IR sensor (dat betekend niet dat er een afstandbediening bij zit geleverd - hiervoor kun je gewoon de standaard mediacenter afstandsbediening gebruiken van MS bijvoorbeeld).Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:32:
Kan iemand me vertellen of de antec fusion versie 1 kast (dus met volumeknop en VFD) Of die een ingebouwde ir sensor heeft?
Ik heb gezocht en t wordt me alleen maar onduidelijker. Iemand op tweakers geeft aan van wel.
Echter bij mn pakket zat geen afstandsbediening.
Er is hier vast wel iemand met dezelfde case toch?
Volgens mij heeft de v1 geen IR - maar ik heb nergens meer in de webshops de v1 zien staan. Is vrijwel altijd de v2.
Success
Gravity sucks...
Dat klopt, maar stel je niet teveel voor van de ontvangstkwaliteit ervan. Ik heb de kast onder een hoek van 45 graden staan ten opzichte van waar ik de AB heb, en daar heeft ie veel moeite mee. Ik heb daarom voor 20,- de MCE AB en ontvanger gekocht, waarbij ik als AB nog steeds mijn Harmony 525 gebruik. Nu kan ik vanaf de andere kant van de kamer de verkeerde kant op richten en wordt het signaal nog steeds goed opgepikt.1-0-Ed schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:45:
[...]
De v2 (silver, VFD en volume knop) heeft wel een IR sensor (dat betekend niet dat er een afstandbediening bij zit geleverd - hiervoor kun je gewoon de standaard mediacenter afstandsbediening gebruiken van MS bijvoorbeeld).
Zit zelf aan dezelfde setup te denken, met als verschil dat ik een LG BR speler erin wil (kost rond de 95 euro), FloppyDTV spul voor digitale TV en een setje van 2 Gb RAM in plaats van 4 Gb.mrbert schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:27:
Hmm dat zet mijn keuzes wel flink op de tocht.
ik denk dan aan :
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec Fusion Black 430 € 134,95 € 134,95 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 62,75 € 62,75 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 € 57,89 € 57,89 1 Scythe Ninja Mini € 28,31 € 28,31 1 Western Digital Caviar GP WD7500AACS, 750GB € 83,50 € 83,50
AMD Athlon X2 4850e
AMD Athlon 64 X2 5600+
Zal ik het verschil in klok frequentie erg merken bijvoorbeeld bij films die niet in hardware gedecodeerd kunnen worden?
2)Verder vertelde een collega dat hij op zijn SPDIF uitgang de door de geluidschip geproceste 5.1 krijgt.
Ik wil eigenlijk het liefste de de verwerking van het audio volledig door mijn AV versterker system laten doen. Is dat mogelijk?
Als processor zou volgens de BBG van mei de 4850 goed genoeg zijn.
Geen idee hoe het zit met het geluid.
Verwijderd
2) Volgens mij wel, ik ben niet zo'n hardware guru, maar wat ik gedaan heb is de SPDIF als default gekozen in de configuratie. En ik kreeg de mogelijkheid bij de driver instellingen om alle soundprocessing uit te zetten. Of dat garantie is dat er geen enkele bewerking meer wordt uigevoerd weet ik niet.mrbert schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:27:
Hmm dat zet mijn keuzes wel flink op de tocht.
ik denk dan aan :
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec Fusion Black 430 € 134,95 € 134,95 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 62,75 € 62,75 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 € 57,89 € 57,89 1 Scythe Ninja Mini € 28,31 € 28,31 1 Western Digital Caviar GP WD7500AACS, 750GB € 83,50 € 83,50
AMD Athlon X2 4850e
AMD Athlon 64 X2 5600+
Thanks
DVBviewer
FloppyTVD kaart (icm Acamd, dus geen Alphacrypt)
Digikabel van Ziggo/Kazema
Windows genereert een Stop error, BSOD en reboot dus. Helemaal irri is dat 'm dat niet lukt, dus moet ik 'm zelf helemaal uit zetten en weer opstarten. Starten met 'last known good config' is dan de enige oplossing...
Klinkt dit bekend? Moet ik nu de nieuwe driver deinstalleren en de oude maar pakken of is er een Lösung?
[edit]
Ik zie dat er een update is van DVBviewer. Die zal ik ook eens proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 25-07-2008 10:34 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoi Maarten, Thanks dat stelt me een beetje meer gerust.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 07:59:
[...]
2) Volgens mij wel, ik ben niet zo'n hardware guru, maar wat ik gedaan heb is de SPDIF als default gekozen in de configuratie. En ik kreeg de mogelijkheid bij de driver instellingen om alle soundprocessing uit te zetten. Of dat garantie is dat er geen enkele bewerking meer wordt uigevoerd weet ik niet.
Ik was al bang dat ik afhankelijk zou zijn van de processing in de onboard sound chip. Ik verwacht echt dat mijn Av versterker het beter kan:)
Nu nog kijken of er iemand een mening heeft op mij vraag over de keuze tussen de teww aangegeven processoren
4850 of 5600.
Dan zou ik denk ik helemaal gelukkig kunnen worden.
Ik vraag me ook af of de processor minder power zal gebruiken als ie bijvoorbeeld maar 15 % load heeft oid?
Dan zou het wat vermogen gebruik toch niet zo veel meer uitmaken?
Thanks!
mrbert
Verwijderd
het gaat mij niet echt om hoeveel geld er verbruikt wordt, maar mee om hoeveel warmte er verstookt wordt?
mrbert
Verwijderd
Sorry, daar kan ik geen antwoord opgeven... dat weet ik niet.mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:10:
Hi Daans,
het gaat mij niet echt om hoeveel geld er verbruikt wordt, maar mee om hoeveel warmte er verstookt wordt?
Verwijderd
Dat kan ook nog ja, niet geheel onbelangrijk met de kleine kastjesmrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:10:
Hi Daans,
Toch ben ik nog wel benieuwd of het ook in de energie rekening kan schelen ...
Als het 20 watt scheelt en dat over 24 uur gerekend dan is het per dag 480 watt uur.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:39:
[...]
Dat kan ook nog ja, niet geheel onbelangrijk met de kleine kastjes
Toch ben ik nog wel benieuwd of het ook in de energie rekening kan schelen ...
in 2 dagen dus ca 1 kWh.
Dus met een kWh prijs van 8 cent dus ca 4 cent / dag als ik me niet verreken:)
mrbert
Ik had eerst de BE 2350 en ben overgestapt naar een 5600+mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:13:
[...]
Hoi Maarten, Thanks dat stelt me een beetje meer gerust.
Ik was al bang dat ik afhankelijk zou zijn van de processing in de onboard sound chip. Ik verwacht echt dat mijn Av versterker het beter kan:)
Nu nog kijken of er iemand een mening heeft op mij vraag over de keuze tussen de teww aangegeven processoren
4850 of 5600.
Dan zou ik denk ik helemaal gelukkig kunnen worden.
Ik vraag me ook af of de processor minder power zal gebruiken als ie bijvoorbeeld maar 15 % load heeft oid?
Dan zou het wat vermogen gebruik toch niet zo veel meer uitmaken?
Thanks!
Dit is niet alleen beter voor hd processing maar ik vond ook de navigatie binnen vista mce net wat prettiger werken.
Wellicht heb je hier wat aan met je keuze van proc?!
Verwijderd
Ik wil weten of er nou een IR sensor in zit.
Ik heb wel een mening. Ik heb zo'n beetje de BBG van Mei overgenomen maar als CPU de 5600 gekozen. Ik had het idee (tussen de oren waarschijnlijk) dat misschien de 4850 teveel "net aan" zou zijn. Prijsverschil was miniem dus ik heb voor de zwaardere 5600 gekozen om meer safe te zitten qua performance. Verschil in verbruik kan (centen?) kan mij niet veel schelen. Als ik een systeem koop voor bepaalde taken dan moet die die naar behoren uitvoeren. Ik zag me al zitten op de bank met spijt dat ik voor de 4850 was gegaan kijkend naar stotterende HD.mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:13:
[...]
Nu nog kijken of er iemand een mening heeft op mij vraag over de keuze tussen de twee aangegeven processoren
4850 of 5600.
In theorie moet de 4850 trouwens zeker voldoende zijn. Ook volgens vele hier.
Nou, kWh prijs is rond de 20~25 cent in bijna heel NL (incl. BTW, energieheffing, transport en de hele rattaplan). En daarnaast staat je mediacenter natuurlijk nooit 24/7 aan. Als je de 12 uur haalt (met kijken en opnemen) is het veel denk ik. Dus zo'n 5~6 cent per dag. Je getal klopt dus redelijk, alleen je aannames niet...mrbert schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:49:
[...]
Als het 20 watt scheelt en dat over 24 uur gerekend dan is het per dag 480 watt uur.
in 2 dagen dus ca 1 kWh.
Dus met een kWh prijs van 8 cent dus ca 4 cent / dag als ik me niet verreken:)
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Oeps had FF snel op een pagina van essent gekeken was zeker een oude prijs, maar OK het idee is wel duidelijk:)Willem2 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:10:
[...]
Nou, kWh prijs is rond de 20~25 cent in bijna heel NL (incl. BTW, energieheffing, transport en de hele rattaplan). En daarnaast staat je mediacenter natuurlijk nooit 24/7 aan. Als je de 12 uur haalt (met kijken en opnemen) is het veel denk ik. Dus zo'n 5~6 cent per dag. Je getal klopt dus redelijk, alleen je aannames niet...
mrbert
http://www.thermaltakeusa...oduct.aspx?C=1328&ID=1434
Deze voldoet redelijk (alleen iets te breed) aan mijn eisen maar ik ben benieuwd of er nog andere alternatieven in dit formaat zijn.
http://htpc.mce701.com/info/mce303s.htmlduncanvdlinden schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:37:
Deze voldoet redelijk (alleen iets te breed) aan mijn eisen maar ik ben benieuwd of er nog andere alternatieven in dit formaat zijn.
http://htpc.mce701.com/pr...c83e2b607c5dfa410e2026f2d
[ Voor 15% gewijzigd door audiojunk op 26-07-2008 16:40 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
thanx, intressant met die lage dollaar koers, ik zal er eens naar kijken
Alleen versturen kost 70 dollarduncanvdlinden schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:33:
[...]
thanx, intressant met die lage dollaar koers, ik zal er eens naar kijken
Plus misschien nog import en belasting
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Na gewoon de tv aan te hebben krijg ik een spontane crash (zwart beeld pc loopt vast) en alleen bij een harde reset krijg ik weer beeld.
Dan na een paar uur weer hetzelfde gezeik.
Al verschillende drivers geprobeerd steeds hetzelfde probleem.
Meerdere drivers geprobeerd 8.5, 8.6 en 8.7. en van de guru3d site de 8.7 geprobeerd.
Ligt het dan echt aan de firewire aansluiting op het moederbord of aan iets anders?
Hebben meerdere mensen hier problemen mee of kan ik beter op een AMD 790GX bordje wachten?
Ik gebruik hetzelfde bordje en heb geen problemen(ook Ziggo) en volgens mij zijn er ook heel veel mensen die dit zelfde bordje gebruiken inclusief Floppydtv.jingaling schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:54:
Nog steeds problemen met het gigabyte ga-ma-780g-s2h bordje icm floppydtv Ziggo
Na gewoon de tv aan te hebben krijg ik een spontane crash (zwart beeld pc loopt vast) en alleen bij een harde reset krijg ik weer beeld.
Dan na een paar uur weer hetzelfde gezeik.
Al verschillende drivers geprobeerd steeds hetzelfde probleem.
Meerdere drivers geprobeerd 8.5, 8.6 en 8.7. en van de guru3d site de 8.7 geprobeerd.
Ligt het dan echt aan de firewire aansluiting op het moederbord of aan iets anders?
Hebben meerdere mensen hier problemen mee of kan ik beter op een AMD 790GX bordje wachten?
Er is intussen een nieuwe firmware uit voor de Floppydtv 1.5. Misschien dat dit iets oplost?
Ik ben benieuwd wat het voor de temperatuur in de behuizing beteken.VCDfan schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:41:
[...]
Ik heb wel een mening. Ik heb zo'n beetje de BBG van Mei overgenomen maar als CPU de 5600 gekozen. Ik had het idee (tussen de oren waarschijnlijk) dat misschien de 4850 teveel "net aan" zou zijn. Prijsverschil was miniem dus ik heb voor de zwaardere 5600 gekozen om meer safe te zitten qua performance. Verschil in verbruik kan (centen?) kan mij niet veel schelen. Als ik een systeem koop voor bepaalde taken dan moet die die naar behoren uitvoeren. Ik zag me al zitten op de bank met spijt dat ik voor de 4850 was gegaan kijkend naar stotterende HD.
In theorie moet de 4850 trouwens zeker voldoende zijn. Ook volgens vele hier.
Ik begrijp dat jij zo ongeveer het systeem hebt dat ik graag zou willen bouwen..?
Hoe warm wordt eea bij jou?
Misschien heeft ook iemand met de vergelijkbare config maar met een 4850 ook de anwoorden voor zijn systeem?
Liefst natuurlijk onder 'Zwaar gebruik' dus software matig decoden?
Dit is voor mi het enig twijfel punt nog. gevoelsmatig zou ik voor de extra rekenkracht kiezen denk ik
mrbert
Ik heb alleen het probleem dat ie ineens (na weken prima werken) vastloopt (BSOD) als ik naar een HD kanaal schakel. Ik heb het al dagen niet meer durven proberen....jingaling schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:54:
Nog steeds problemen met het gigabyte ga-ma-780g-s2h bordje icm floppydtv Ziggo
[knip]
Ik zal die nieuwe firmware eens proberen. Het lijkt met of Ziggo weer iets heeft lopen kloten, zoals ze elke week lijken te doen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
die moeilijk te vinden is
http://www.dollarshops.eu...7_42_181/products_id/3795
of misschien de goedkopere 3450 met hdmi
http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI
is ter vervanging van onboard 690g chipset om verlost te zijn van de bug met mediaportal skins onder xp enz...
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 17:18 ]
pricewatch: Sapphire Radeon HD 3470
En ook Salland Automatisering, die niet meer in de pricewatch staat, heeft hem:
http://sallandautomatiser...productinfo.php?pid=44695
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Ondertussen ben ik een paar dagen aan het klooien met mijn ingebouwde iMON VFD en de bijgeleverde remote (iMON PAD). Ik gebruik namelijk MediaPortal op mijn HTPC, maar krijg beide niet tegelijk werkzaam. Afzonderlijk werken ze prima, d.w.z. met iMON software gedeinstalleerd, werkt mijn remote prima in MP (bediening dus), maar de VFD niet. Installeer ik de iMON software, dan werkt de VFD prima in Windows en met behulp van CybrDisplay External Plugin voor MP, ook prima in MP (incl. de equalizer), maar de iMON remote is dan doodcatchingfire schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:09:
[...]
Dan is het dus toch echt de crappy iMon software die afstandsbedieningscodes omzet is crap die "Windows" over z'n nek laat gaan...
Maar goed, waarom ik dit allemaal vertel, is dat ik in de afgelopen paar dagen gemerkt heb, dat zelfs wanneer mijn iMON software gedeinstalleerd is (bv. na een schone XP install), het probleem van "unresponsive windows vensters" af en toe opduikt

@stefimke Het is je wellicht opgevallen dat wanneer je de iMON software deinstalleert, dat het laatste beeld op je VFD-display blijft staan (bijv. de klok) en niet op zwart springt. Blijkbaar onthoudt de module in een soort eigen ROM wat het laatste beeld is geweest
Dat is dan vergelijkbaar met de situatie die je out-of-the-box hebt. Namelijk, je kunt al out-of-the-box je Chieftec kast aanzetten met de remote (als ik me niet vergis), oftewel, de IR receiver van de VFD-module is actief en kan meteen je systeem power-on signaal doorsturen (mits goed aangesloten op je mobo uiteraard). De VFD-display is dan nog steeds zwart (er is immers nog niet 1x iMON software geinstalleerd). Wanneer je vervolgens Windows installeert (maakt niet uit welke versie), maar zonder de iMON software, heb je ook af en toe last van die unresponsive vensters.
M.a.w. het lijkt erop dat de IR receiver af en toe een eigen signaal "verzint" waardoor je muisaanwijzer verspringt en alles unresponsive blijft, ongeacht de software.
Als ik op de site van GWK kijk kom ik voor de zwarte versie van de MCE303 (149 dollar) inlcusief verzendkosten (70 dollar) uit op 128,98 (dollar staat nu op 58,9 eurocent). Inderdaad niet gekaudiojunk schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:40:
[...]
Alleen versturen kost 70 dollardus totaal zit je dan op zo'n 140€.
Plus misschien nog import en belasting
Import en belastingen hoef je niet bang voor te zijn: de belastingdienst zou een ondergrens van 250 dollar gaan hanteren. Alleen ben ik ff kwijt per wanneer ze dat gaan doen...
Nadeel van die 303 is dat die niet standaard full-height kaarten accepteert: daar moet je weer een apart kabeltje voor bijkopen (voor 39 of 49 dollar)...
[ Voor 17% gewijzigd door Pietervs op 01-08-2008 02:22 . Reden: toevoeging opmerking full-height kaarten ]
Mischien een ander nadeel, de full-height kaart komt met dat kabeltje(volgens de foto in jou linkje) recht boven de CPU. Lijkt mij een mogelijk "probleem" met de warmte ontwikeling...Pietervs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:15:
Nadeel van die 303 is dat die niet standaard full-height kaarten accepteert: daar moet je weer een apart kabeltje voor bijkopen (voor 39 of 49 dollar)...
even uit me hoofd gezegd per 1 december.Pietervs schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:15:
[...]
Als ik op de site van GWK kijk kom ik voor de zwarte versie van de MCE303 (149 dollar) inlcusief verzendkosten (70 dollar) uit op 128,98 (dollar staat nu op 58,9 eurocent). Inderdaad niet gek
Import en belastingen hoef je niet bang voor te zijn: de belastingdienst zou een ondergrens van 250 dollar gaan hanteren. Alleen ben ik ff kwijt per wanneer ze dat gaan doen...
hoop wordt nu al wel gedoogd maar niet alles natuurlijk dus hang me er niet aan vast.
D-Vine MCE303 - http://www.dvinehtpc.com/index.php/D-Vine_Cases/MCE303.html
Omaura TF8 - http://www.omaura.com/tf8.html
Zijn deze kasten misschien ook onder andere namen bekend / verkrijgbaar?
Misschien wel intressant, chieftec krijgt er een HM serie bij. Zien er wel goed uit.
[ Voor 19% gewijzigd door duncanvdlinden op 02-08-2008 13:23 ]
Even zoeken in dit topic zou ik zeggen; op zowel Omaura als op MCE303 bijv.The Source schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:45:
Weet iemand waar ik het makkelijkste een van de volgende kasten kan kopen?
D-Vine MCE303 - http://www.dvinehtpc.com/index.php/D-Vine_Cases/MCE303.html
Omaura TF8 - http://www.omaura.com/tf8.html
Zijn deze kasten misschien ook onder andere namen bekend / verkrijgbaar?
En anders Omaura prijs in google.
Genoeg info dan lijkt me.........
Was me nog niet eens opgevallen. Maar ik wil geen HTPC kast waar ik geen full-height kaarten op een normale manier in kwijt kan. Dan maar een ATX kast of zo...Subpy schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:08:
[...]
Mischien een ander nadeel, de full-height kaart komt met dat kabeltje(volgens de foto in jou linkje) recht boven de CPU. Lijkt mij een mogelijk "probleem" met de warmte ontwikeling...
Bijvoorbeeld die Chieftec, hoewel de prijs daar weer een nadeel van is...
[ Voor 15% gewijzigd door Pietervs op 02-08-2008 20:52 ]
Prijs een nadeel? Maar waar hebben we het over dan? Je schrijft eerder dat die 303 je zo'n 130 eu gaat kosten. Die Chieftec staat op 150eu. Die 20eu vind je dan al een probleem? Heb ik nog niet eens de evt. extra kosten (39/49$) meegerekend..........Pietervs schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:48:
[...]
Was me nog niet eens opgevallen. Maar ik wil geen HTPC kast waar ik geen full-height kaarten op een normale manier in kwijt kan. Dan maar een ATX kast of zo...
Bijvoorbeeld die Chieftec, hoewel de prijs daar weer een nadeel van is...
In mijn nieuwe HTPC moet namelijk wel een redelijke videokaart komen, maar deze mag niet al te veel geluid produceren. wellicht dat iemand anders nog een goede combo heeft met een nvidia kaart?
Processor gaat gekoeld worden door een Scythe mini en de 2 120mm casefans van de fusion worden vervangen door Nexus fans
extra kosten ,je bedoelt de m-atx voeding ?kaajee schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:08:
[...]
Prijs een nadeel? Maar waar hebben we het over dan? Je schrijft eerder dat die 303 je zo'n 130 eu gaat kosten. Die Chieftec staat op 150eu. Die 20eu vind je dan al een probleem? Heb ik nog niet eens de evt. extra kosten (39/49$) meegerekend..........
Nee, kan je beter de HT-01B kopen zelde prijs maar dan zit er wel een voeding bij.
Deze krijg ik a.s. woensdag binnen.
Die 20 euro maakt me niet uit. Maar daar komt nog wel een voeding bij, en die kost ook weer wat knaken. Vandaar dat ik de prijs wat stevig vindt. Of zat die bij de 303 er ook niet bij? Hmmm... ben het ff kwijt. Denk dat ik maar gewoon moet gaan bestellen en bouwen, in plaats van alles te vergelijken tot ik (zoals nu) de weg compleet kwijt raak...kaajee schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:08:
[...]
Prijs een nadeel? Maar waar hebben we het over dan? Je schrijft eerder dat die 303 je zo'n 130 eu gaat kosten. Die Chieftec staat op 150eu. Die 20eu vind je dan al een probleem? Heb ik nog niet eens de evt. extra kosten (39/49$) meegerekend..........
Zit er inderdaad naar te kijken. Maar kunnen daar wel full-height kaarten in? Krijg dat namelijk niet duidelijk van de site van Chiefteccarpetburn schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:42:
[...]
extra kosten ,je bedoelt de m-atx voeding ?
Nee, kan je beter de HT-01B kopen zelde prijs maar dan zit er wel een voeding bij.
Deze krijg ik a.s. woensdag binnen.
Dat had ik allemaal al gedaan. Erg weinig info zou ik zeggen. Veel mensen die er over spreken maar weinig die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan.kaajee schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:04:
[...]
Even zoeken in dit topic zou ik zeggen; op zowel Omaura als op MCE303 bijv.
En anders Omaura prijs in google.
Genoeg info dan lijkt me.........
Voor diegene die info zoeken, ik heb de D-Vine MCE303 black via Ebay gekocht bij een reseller in de USA. Nu ga ik de rest van de componenten in NL bestellen.
één ding waar ik niet echt goed uit kom is of ik nou voor digitale of analoge tv moet gaan. (op dit moment heb ik digitenne, en daar wil ik in ieder geval van af)
Digitale TV lijkt mij het mooiste, maar het prijsverschil voor hardware is volgens mij enorm. Als ik het goed heb, heb je dit er voor nodig:
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
CAM AlphaCrypt DVB-C
Dat kost bij elkaar rond de 250 euro, als ik tv wil kijken en opnemen tegelijk heb ik er 2 nodig, wat dus beteken dat je rond de 500 euro kwijt ben voor de tv kaarten. Eerlijk gezegd vind ik dat erg duur.
Als ik kijk naar analoge kaartjes zie ik dat je die al voor 35 euro hebt, een enorm prijsverschil dus.
Wat ik me af vraag is wat dan eiegnlijk de toegevoegde waarde van digitale tv is? is het echt zoveel beter? Ik heb op dit moment nog een ouderwetse CRT televisie, goed kans dat ik daar het verschil al nouwelijks op ga zien (al staat die trouwens wel op het lijstje om te vervangen)
Ik heb ook enige tijd twee FloppyDTV tuners gehad aangesloten op een CRT televisie en ik moet zeggen dat het beeld vele malen scherper is dan met een analoog kaartje..echt waar het is het geld dubbel en dwars waard!..AtlonXP1800 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:27:
Ik ben ook al een tijdje bezig om te kijken hoe jue nou goed een HTPC kan samenstellen.
één ding waar ik niet echt goed uit kom is of ik nou voor digitale of analoge tv moet gaan. (op dit moment heb ik digitenne, en daar wil ik in ieder geval van af)
Digitale TV lijkt mij het mooiste, maar het prijsverschil voor hardware is volgens mij enorm. Als ik het goed heb, heb je dit er voor nodig:
CAM AlphaCrypt DVB-C
Dat kost bij elkaar rond de 250 euro, als ik tv wil kijken en opnemen tegelijk heb ik er 2 nodig, wat dus beteken dat je rond de 500 euro kwijt ben voor de tv kaarten. Eerlijk gezegd vind ik dat erg duur.
Als ik kijk naar analoge kaartjes zie ik dat je die al voor 35 euro hebt, een enorm prijsverschil dus.
Wat ik me af vraag is wat dan eiegnlijk de toegevoegde waarde van digitale tv is? is het echt zoveel beter? Ik heb op dit moment nog een ouderwetse CRT televisie, goed kans dat ik daar het verschil al nouwelijks op ga zien (al staat die trouwens wel op het lijstje om te vervangen)
Eerlik gezegd: ik zit met hetzelfde.AtlonXP1800 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:27:
Nu heb ik nog een Hauppauge analoge dual-tuner TV-kaart liggen, dus mijn idee is eigenlijk om te kijken of ik deze erbij kan prikken, zodat ik zowel analoge als digitale TV door kan geven vanaf mijn HTPC. Dan heb ik feitelijk 3 tuners in mij HTPC: 2 van de Hauppauge, 1 van de FloppyDTV. Als dat niet werkt kan ik in een later stadium een tweede FloppyDTV erbij kopen.
Want digitale TV is (vind ik) fantastisch. Op mijn oude CRT was het verschil al duidelijk, maar toen ik mijn plasma TV ophing heb ik echt even in stille bewondering zitten kijken...
Zie ook tread:
asjemenou74 in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."
Kast via ebay besteld (omdat hij zover ik weet niet in NL te krijgen is) en is netjes en goed in 1.5 week vanuit de 001 in 0031 land aangekomen. Hij zit netjes in mekaar geen scherpe randjes voor een goede prijs.
Punten van kritiek op de kast:
1) De grijs gespoten kleur van de deksel verschilt nogal van het front. (dat is op de "reclame" foto's op ebay niet goed te zien. Maar gezien prijs/kwaliteits verhoudingen vind ik het acceptabel en niet hinderlijk.
2) De VFD Assembly (het printje met daarop het front display) was net te dik voor de afstand busjes die op de case zitten. Daarvoor moest ik een extra M4 moertje tussen de case en afstand busjes (4stuks) voor de VFD module zetten om dat op te lossen. (stelde geen zak voor) Ik heb het probleempje als feedback gemeld bij de site waar de case is gekocht. Er werd netjes terug gemeld dat het probleem al bekend dat ze heel erg veel spijt van deze fout hadden was en dat er nu langer afstands busjes zijn gekozen. Vind Colourcase een nette winkel hoor! Ze zijn in iedergeval beter als de shop waar ik de afstands bediening heb besteld want daar wacht ik nu al een maand op.
De VFD assembly wordt trouwens intern met USB aangesloten (een voordeel van de 303) en niet meer buiten met een parallele kabel.
Zoals de kast in mijn woonkamer staat
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839638.html
Daarom wil de ik een lage kast ander paste hij niet onder de glasplaat van mijn tv. En een zilvere want mijn hele setup is van zilver.
Plaatjes van de dichte kast:
voor: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839635.html
zij: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839636.html
achter: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839637.html
Plaatjes van de open kast met inhoud:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839632.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839633.html
Ik heb de kast zelf links en rechts een beetje bij getweakt natuurlijk.
De intake fan heb ik aangepast. Stof filter voor de intake fan gezet want de kast staat op de vloer. Meteen ook maar zo'n silicone geluids demper er tussen gezet (voor zover dat helpt).
De kast werd trouwens niet met een pwm geregelde fan geleverd dus die is er ook meteen uit gegooid en vervangen voor een PWM geregelde.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839634.html
De standaard 3.5" bay (werd trouwens met een extra zilver frontje geleverd naast zwart en er zat ook nog een USB aansluiting op) heb ik vervangen door de SilverStone Frontpaneel FP34 3,5", USB2.0/Firewire (zilver) deze heeft meer mogelijkheden 2 usb aansluitingen, Firewire aansluiting + audio in/out. Heeeel erg kompleet voor een 3.5"bay. (sommige 5.25" bays doen het met minder) Alle kabels voor de bay worden trouwens intern op het moederbord aangesloten. De bay heeft wel 2 interne fire wire (1394) aansluitingen nodig en op mijn moederbord zit er maar 1. Waarschijnlijk werkt nu 1 van de 2 aansluitingen op het front niet welke weet ik niet want ik heb nog spullen die gebruik maken van fire wire dus ik heb het nog niet kunnen testen.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/839639.html
De harde schijf vond ik te veel geluid maken. (Weet iemand een stillere?) Daarom een Sharkoon Vibe-Fixer gekocht de harde schijf wordt opgehangen in (stevige) elastieken. Dit rekje voor 5.25" kon ik kwijt onder de 5.25 ODD Bay voor de optische drive. De standaard 3.25" baytje eruit gemikt. Ik hoefde maar 4 gaatjes te boren in het Sharkoon rekje en kon hem zo net als het standaard rekje monteren. Hij past precies
Ik heb er helaas geen goede duidelijke foto van.
Al met al ben ik erg te vreden met de kast. Ik heb er stiekem veel aan veranderd. Maar hij heeft voor zo'n lage kast ontzettend veel mogelijkheden. De half hoge PCI sloten vind ik geen nadeel meer er zijn voldoende insteek kaarten op dat formaat te krijgen. Het is trouwens voor mij de eerste keer dat ik zo vanaf helemaal niks een pc in mekaar zet. Wel upgrades en simpele modificaties aan kasten gedaan. Al met al ben ik toch wel hehoorlijk happy met deze build
Enigste wat waar ik nog wel mee bezig ben is hoe je het beste deze configuratie kunt aansluiten op een SCART aansluiting van de TV. Ik heb wat schema's bekeken op met betrekking tot VGA naar SCART. Op sommige forums wordt het afgeraden om dit te doen omdat het slecht zou kunnen zijn voor je TV.
Maar eigenlijk wil ik het liefste iets als VGA of DVI of HDMI naar SCART omzetter ik kan ze nergens in de winkels vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door asjemenou74 op 04-08-2008 00:25 ]
AtlonXP1800 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:27:
Wat ik me af vraag is wat dan eiegnlijk de toegevoegde waarde van digitale tv is?
- Betere beeldkwaliteit (denk aan verschil VHS band->DVD)
- Meer interessante kanalen bij uitgebreide pakketten (Film1, Eredivisie)
- HD mogelijkheid (er komen steeds meer zenders bij)
- EPG heeft mij er al toe gebracht de gids weg te doen
- Had ik de betere beeldkwaliteit al genoemd?
Kostte me dus hooguit €50 en scheelde me de aanschaf van 2 CAM's van €100. Ik heb geen graad in economie, maar volgens mij heb ik €150 verdient. En daar kan ik de extra stroom wel van betalen...
Heb jij nog gekeken naar het crashen van de floppydtv?
Was er even nieuwsgierig naar of je al tot een oplossing bent gekomen.
Ik heb nog steeds als ik tv kijk dat de pc opeens vastloopt en alleen met een harde reset dat ie het tijdelijk weer even doet.
p.s als ik dezelfde mobo Gigabyte 780 GA MA S2H weer neem of wacht op de Gigabyte 790gx versie moet ik dan alles weer opnieuw installeren of kan ik zo alles overzetten, dat alles gelijk werkt?
ik dacht het kan wel, omdat ze dezelfde chipset hebben toch?
EPG heb je bij analoog natuurlijk ook.mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 00:04:
- EPG heeft mij er al toe gebracht de gids weg te doen
Wat digitale TV genoemd word in de volksmond, is eigenlijk digitaal transport, de uitgang van de standaard Mediabox is SCART, dus analoog, voor de "oude" CRT's.
Er zijn natuurlijk inmiddels wel meer decoders/stb's die over een digitale (HDMI) uitgang beschikken, de Samsung DCB-H360R was als eerste op de markt. (hier staat een lijstje met digitale decoders mét digitale (HDMI) uitgang)blackburst schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:08:
Digitale TV is niet de juiste benaming, dat is er alleen als je HDTV Mediabox hebt, dan heb je HDMI uit en vind er geen conversie plaats.
Wat digitale TV genoemd word in de volksmond, is eigenlijk digitaal transport, de uitgang van de standaard Mediabox is SCART, dus analoog, voor de "oude" CRT's.
Of je neemt een scherm met ingebouwde DVB (-C) tuner en CAM dan heb je ook 'echte' digitale tv.
(en als je het idd via je PC laat lopen heb je ook echt digitale tv)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!!Icingdeath schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:26:
Iemand ervaring met een ATI radeon 3850, 3870 of 4850 met een alternatieve stille koel oplossing die past in de Antec Fusion![]()
In mijn nieuwe HTPC moet namelijk wel een redelijke videokaart komen, maar deze mag niet al te veel geluid produceren. wellicht dat iemand anders nog een goede combo heeft met een nvidia kaart?
Processor gaat gekoeld worden door een Scythe mini en de 2 120mm casefans van de fusion worden vervangen door Nexus fans
Iemand al ervaring met stille varianten van deze ati kaarten die in een fusion kast passen???
Duidelijk, dus niet alleen transport.kaajee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:35:
[...]
Er zijn natuurlijk inmiddels wel meer decoders/stb's die over een digitale (HDMI) uitgang beschikken, de Samsung DCB-H360R was als eerste op de markt. (hier staat een lijstje met digitale decoders mét digitale (HDMI) uitgang)
Of je neemt een scherm met ingebouwde DVB (-C) tuner en CAM dan heb je ook 'echte' digitale tv.
(en als je het idd via je PC laat lopen heb je ook echt digitale tv)
Natuurlijk niet. Alleen als je een apparaat hebt wat dat ondersteund. Ik heb dat bij een aantal HD recorders gezien, maar Philips heeft dat grapje er weer af gehaald en op de duurste modellen gezet. Misschien zijn er nu TV's die dat hebben, maar bij analoog werkt het ook nog een beetje onhandig heb ik begrepen. Zelf nooit gebruikt, alleen bij digitaal en daar werkt het iets anders.
Het was niet de FloppyDTV die crashte, maar de ATI driver. Ik heb de allernieuwste geïnstalleerd en die overleeft het schakelen naar een HD zender. Ik wilde er net voor gaan zitten om een oude driver te installeren.jingaling schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:19:
Hi Mphilip,
Heb jij nog gekeken naar het crashen van de floppydtv?
Was er even nieuwsgierig naar of je al tot een oplossing bent gekomen.
Ik heb nog steeds als ik tv kijk dat de pc opeens vastloopt en alleen met een harde reset dat ie het tijdelijk weer even doet.
Dat is een beetje mierenneuken natuurlijk. Een CD wordt ook analoog afgetast en analoog in je versterker verwerkt (en tenzij je sp/dif gebruikt ook nog analoog getransporteerd).blackburst schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:08:
Digitale TV is niet de juiste benaming, dat is er alleen als je HDTV Mediabox hebt, dan heb je HDMI uit en vind er geen conversie plaats.
Het is gewoon een heel ander verhaal als 'analoge' tv. Ik snap ook wel dat de bron allang digitaal is voor beide varianten, maar het is nogal symplistisch om te zeggen dat het hetzelfde is. Digitale tv heeft gewoon een aantal unieke mogelijkheden, naast de hogere kwaliteit.
Als we het over digitale tv hebben, hebben we het over een product, niet een technologisch principe. Je moet het dus niet gaan benaderen als een technisch onderwerp of verhandeling.
Deels eens, echter als je het over digitale tv ontvangst hebt en je gaat vervolgens van je digitale set top box/decoder (die het signaal dus digitaal binnenkrijgt) via een analoge scart uitgang weer naar een digitale verwerker, namelijk je (dure) LCD/Plasma scherm ben je natuurlijk eigenlijk niet handig bezig. Die signaalweg zou je dan (beter) volledig digitaal moeten houden.........mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:41:
[...]
Dat is een beetje mierenneuken natuurlijk. Een CD wordt ook analoog afgetast en analoog in je versterker verwerkt (en tenzij je sp/dif gebruikt ook nog analoog getransporteerd).
Het is gewoon een heel ander verhaal als 'analoge' tv. Ik snap ook wel dat de bron allang digitaal is voor beide varianten, maar het is nogal symplistisch om te zeggen dat het hetzelfde is. Digitale tv heeft gewoon een aantal unieke mogelijkheden, naast de hogere kwaliteit.
Als we het over digitale tv hebben, hebben we het over een product, niet een technologisch principe. Je moet het dus niet gaan benaderen als een technisch onderwerp of verhandeling.
Mocht je 2 zenders hebben die op dezelfde transponder zitten dan kan je zowel 1 kijken als 1 opnemen.AtlonXP1800 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:27:
Ik ben ook al een tijdje bezig om te kijken hoe jue nou goed een HTPC kan samenstellen.
CAM AlphaCrypt DVB-C
Ik weet niet zeker meer of ik het zo goed zeg maar zijn vast wel mensen die me kunnen corrigeren.
Mijn FloppyDTV en Cam Module komen in elk geval deze week binnen
Yes, in de HT-01B (heb ik) passen prima full-height kaarten.Pietervs schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:22:
Zit er inderdaad naar te kijken. Maar kunnen daar wel full-height kaarten in? Krijg dat namelijk niet duidelijk van de site van Chieftec
In Windows Media Center heb je toch ook EPG bij analoog? Die haalt het gewoon van internet.mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:34:
[...]
Natuurlijk niet. Alleen als je een apparaat hebt wat dat ondersteund. Ik heb dat bij een aantal HD recorders gezien, maar Philips heeft dat grapje er weer af gehaald en op de duurste modellen gezet. Misschien zijn er nu TV's die dat hebben, maar bij analoog werkt het ook nog een beetje onhandig heb ik begrepen. Zelf nooit gebruikt, alleen bij digitaal en daar werkt het iets anders.
Moet je voor de gein eens komen kijken hoe een Dreambox 7025 knalt op een plasma met een component aansluiting. Je doet jezelf dan niets tekort, behalve dat de 7025 geen HD kan laten zien. Maar hij doet écht niet onder voor een HDMI apparaat. HDMI is wat dat betreft ook nauwelijks beter dan component op DVD resoluties.kaajee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:34:
[...]
Deels eens, echter als je het over digitale tv ontvangst hebt en je gaat vervolgens van je digitale set top box/decoder (die het signaal dus digitaal binnenkrijgt) via een analoge scart uitgang weer naar een digitale verwerker, namelijk je (dure) LCD/Plasma scherm ben je natuurlijk eigenlijk niet handig bezig. Die signaalweg zou je dan (beter) volledig digitaal moeten houden.........
Puristisch gezien heb je gelijk, maar in de praktijk is het niet of nauwelijks waarneembaar. Zeker niet op kijkafstand.
Dat kan ook, maar ik heb het even over 'normaal' analoog TV kijken. We kunnen wel op elke slak zout gaan leggen, maar misschien is het handiger om de oorspronkelijke vraag niet uit het oog te verliezen. Bij analoog moet je iets aparts doen om EPG te krijgen, bij digitale tv maakt het integraal deel uit van het systeem. That's it. Verder ging het verhaal over de voordelen van digitaal tov analoog. Laten we niet verder zemelen over futiliteiten.pelican schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:44:
[...]
In Windows Media Center heb je toch ook EPG bij analoog? Die haalt het gewoon van internet.
Super dank je.asjemenou74 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:12:
Omdat er nog best veel vragen langs komen over de Ahanix D-Vine MCE303 wil ik hier even een korte samenvatting maken over mijn build met deze kast.
De CPU cooler die je gebruikt in je config, de CNPS8700 NT ben je daar tevreden over? Of zou je voor een andere cooler gaan.
Van mijn kant ook nog een update voor de mensen die deze D-Vine MCE303 aan willen schaffen;
- http://htpc.mce701.com/co...s&osCsid=06f952bc83e2b607 (gaat offline)
- www.dvinehtpc.com
- www.colorcase.com (ebay shop)
Zijn allemaal van dezelfde eigenaar genaamd Louis Yu. Dus dan zal je aankoop beslissing iets makkelijker worden
Ik noem dan ook (bewust) niets over de kwaliteit!!mphilipp schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:23:
[...]
Moet je voor de gein eens komen kijken hoe een Dreambox 7025 knalt op een plasma met een component aansluiting. Je doet jezelf dan niets tekort, behalve dat de 7025 geen HD kan laten zien. Maar hij doet écht niet onder voor een HDMI apparaat. HDMI is wat dat betreft ook nauwelijks beter dan component op DVD resoluties.
Puristisch gezien heb je gelijk, maar in de praktijk is het niet of nauwelijks waarneembaar. Zeker niet op kijkafstand.
Want ik ben het met je eens dat analoog (component of VGA/RGB) vaak/soms net zo goed of zelfs beter uit de verf komt dan een compleet digitale verbinding.
Mocht HDCP (beveiliging) echter aan de orde komen bij digitale (HD) tv kom je er niet meer met een analoge aanlsuiting......
Waar ging het ook al weer over?kaajee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:47:
[...]
Ik noem dan ook (bewust) niets over de kwaliteit!!![]()
![]()
Want ik ben het met je eens dat analoog (component of VGA/RGB) vaak/soms net zo goed of zelfs beter uit de verf komt dan een compleet digitale verbinding.
Mocht HDCP (beveiliging) echter aan de orde komen bij digitale (HD) tv kom je er niet meer met een analoge aanlsuiting......

Ben (zeker gezien de prijs) er zeer tevreden over.
De kast heeft ruimte voor 2 HDD's, standaard ATX PSU, cardreader zit erbij, mooie cover voor de DVD drive, IrTrans ontvanger en een textscherm. Voeg nog vrij veel ventilatie gaten toe en je hebt echt een mooie kast van maar 10cm hoog!
Enige kritiek is dat het installeren van de HDD's wat lastig is, de vier schroefjes van de tray zitten een beetje moeilijk.
Ga deze kast (waarschijnlijk) als standaard systeem gebruiken voor mijn webshop.
De verkoper heeft zelf een herstart gemaakt met zijn webshop en is echt heel vriendelijk en behulpzaam.
Echt een aanrader als je een bijzondere en complete kast wilt voor een goede prijs!
[ Voor 30% gewijzigd door ThaClown op 05-08-2008 09:51 ]
Ziet er inderdaad strak uit! Maar ben je niet bang dat die kast voor veel mensen te diep zal zijn (is >40cm)? De meeste TV-meubels zijn vrij ondiep.ThaClown schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:58:
De Ahanix D-Vine MCE303 heb ik ook juist ontvangen (zeer goedkoop 220 dollar = 142 euro incl verzending!) had geen import belasting of iets dergelijks.
De kast heeft ruimte voor 2 HDD's, standaard ATX PSU, cardreader zit erbij, mooie cover voor de DVD drive, IrTrans ontvanger en een textscherm. Voeg nog vrij veel ventilatie gaten toe en je hebt echt een mooie kast van maar 10cm hoog!
Enige kritiek is dat het installeren van de HDD's wat lastig is, de vier schroefjes van de tray zitten een beetje moeilijk.
Ga deze kast (waarschijnlijk) als standaard systeem gebruiken voor mijn webshop.
De verkoper heeft zelf een herstart gemaakt met zijn webshop en is echt heel vriendelijk en behulpzaam.
Echt een aanrader als je een bijzondere en complete kast wilt voor een goede prijs!
- max hoogte
- max diepte
- HD wel/niet
- in het zicht wel/niet
- extra opslag wel/niet
De behuizing wordt een SIlverstone ML02. Ik ga voor de versie zonder VFD, omdat deze €60 goedkoper is (€146) en omdat ik toch al een MCE-afstandbediening heb. Tevens kan ik op een later tijdstip deze alsnog los kopen.

Moederbord:
AOpen i945GTm-VL
- mATX form factor
- Socket 479, M (voor mobiele Core Duo/Core 2 Duo/Celeron M's)
- 2x PC5300 SO-DIMM slots
- 1x PCI-e x16
- 1x PCI-e x1
- 2x PCI
- 2x SATA-300
- 1x ATA133
- 2x Firewire 400
- 4x USB 2.0
- 1x Parallele pinheader
- 2x COM pinheaders
- 3x fanheaders (1x 4-pins, 2x 3-pins)
- 1x Front Audio connector
- ATX voeding connector!
I/O Panel achterkant:
- 2x PS/2
- 1x Coaxial video-out
- 1x D-sub out
- 1 x DVI
- 1 x S-video
- 1x RJ45 (Intel Gigabit)
- 2x USB 2.0
- Audio-out ports
Processor
Intel T5500
- 2x 1,66 Ghz
- 667 Mhz FSB
- Silverstone NT07-koeler
Geheugen:
Hynix PC5300
- 2 x 1 GB (2 GB Totaal)
De processor is net sterk genoeg om de befaamde vogelscene te laten zien. Mocht er in de toekomst toch nog problemen zijn met het afspelen van video's, dan kan ik altijd een videokaart met UVD erin plaatsen of de processor upgraden. Er komt (voor nu) nog geen DVD-speler in, omdat ik deze in mijn oude HTPC nooit heb gebruikt.
Denk je dat het mogelijk is om met behulp van een risercard nog een floppydtv kaart in de kast te krijgen of gaat deze dan in de weg zitten van je CPU cooler. Ik zou het liefst eenredelijk lage kast hebben maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om eventueel nog wat toe te voegen zoals floppy DTV en misschien een betere soundcard.`
Edit: de separate soundcard omdat dit moederbord van Gigabyte blijkbaar geen True HD audio of DTS HD kan doorgeven (ook niet via HDMI). Als iemand hier iets meer info over heeft is dat welkom
[ Voor 21% gewijzigd door Indoubt op 05-08-2008 13:44 ]
Verwijderd
Zit er geen afstandsbediening bij?ThaClown schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:58:
De Ahanix D-Vine MCE303 heb ik ook juist ontvangen (zeer goedkoop 220 dollar = 142 euro incl verzending!) had geen import belasting of iets dergelijks.
Ik zou niet voor een voor een PCI slot floppydtv versie kiezen met deze kast. Maar voor een 3.5"bay floppydtv. Deze kun je in in princiepe op 3 plaatsen kwijt. externe 3.5" bay. of intern op 2 plekken.
Zo'n hoog PCI ding ergen plat erin leggen gaat heel moeilijk worden. CPU cooler zit idd in de weg.
Je soundcard zal dan wel half hoge PCI kaart moeten zijn.
@rjw
Er zit een afstandsbediening bij. Maar dat had je ook kunnen vinden op de site van de fabrikant.
Ik heb er gekozen voor een universele waarmee alle apparaten worden aangestuurd.
@The source
Ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over de Zalman ik ga er een betere Nexus fan op zetten.
Het was of de Zalman of de Scythe Shuriken. Deze koeler waren laag genoeg.
[ Voor 17% gewijzigd door asjemenou74 op 05-08-2008 16:18 ]
jawel zit erbij standaard MCE Remote
For the record: dan heb je het over exact dezelfde FloppyDTV, ze passen/kunnen allemaal in een PCI slot, ze gebruiken echter het slot niet omdat ze firewire zijn.asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:14:
@indoubt
Ik zou niet voor een voor een PCI slot floppydtv versie kiezen met deze kast. Maar voor een 3.5"bay floppydtv. Deze kun je in in princiepe op 3 plaatsen kwijt. externe 3.5" bay. of intern op 2 plekken.
Zo'n hoog PCI ding ergen plat erin leggen gaat heel moeilijk worden. CPU cooler zit idd in de weg.
Je soundcard zal dan wel half hoge PCI kaart moeten zijn.
...............
Alleen kun je voor inbouw in een 3,5" bay de speciale 'floppy adapter' tegen een meerprijs bestellen.
Is zo'n floppyDTV dan 1 heel pci slot hoog of 1/2 pci slot hoog?kaajee schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:29:
[...]
For the record: dan heb je het over exact dezelfde FloppyDTV, ze passen/kunnen allemaal in een PCI slot, ze gebruiken echter het slot niet omdat ze firewire zijn.
.......
Volgens mij een heel als ik dat zo zie. De kast waar hij in gaat heeft alleen half hoge pci sloten.
Dus je hebt 3.5"adapter nodig om hem in een 3.5"bay in te kunnen bouwen
[ Voor 21% gewijzigd door asjemenou74 op 05-08-2008 20:18 ]
Weet iemand wat de beste AM2+ low profile CPU cooler is voor een 4850e (45W), dus ongeveer ~6.7cm hoog. Of asjemenou heb jij nog veel ruimte over in je case? Merk maakt niet uit, zolang de cooler maar goede koeling heeft en ook stil is !asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:14:
@The source
Ben eerlijk gezegd niet helemaal tevreden over de Zalman ik ga er een betere Nexus fan op zetten.
Het was of de Zalman of de Scythe Shuriken. Deze koeler waren laag genoeg.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Ja dat zeg ik toch ook?asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:14:
[...]
Is zo'n floppyDTV dan 1 heel pci slot hoog of 1/2 pci slot hoog?
Volgens mij een heel als ik dat zo zie. De kast waar hij in gaat heeft alleen half hoge pci sloten.
Dus je hebt 3.5"adapter nodig om hem in een 3.5"bay in te kunnen bouwen
Ik toch ook
Mijn proc staat op 80deg C. Met de zalman. En de standaard amd cooler was maar een beetje beter te horen als de Zalman. Ik heb een heel kleine centimeter 7 of 8 mm over tenopzichte van de deksel.
80 graden? Zet je er ook je thee mee of zo? En hoe lang wil je dat dat ding meegaat? (maw veeeeels te hoog)asjemenou74 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:32:
[...]
Ik toch ook![]()
Mijn proc staat op 80deg C. Met de zalman. En de standaard amd cooler was maar een beetje beter te horen als de Zalman. Ik heb een heel kleine centimeter 7 of 8 mm over tenopzichte van de deksel.
Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?
Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?
Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?
Wat een vragen...
Thnx
[ Voor 11% gewijzigd door GiLMORE80 op 06-08-2008 07:11 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!