mATX staat voor het formaat van de PCB (printplaat), niet voor het formaat van de connectoren. Die blijven hetzelfde namelijk. Dus ja, de connector van een ATX voeding past ook op een mATX bord.GiLMORE80 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:04:
Ik volg al erg ruime tijd dit topic.
Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?
Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?
Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?
Wat een vragen...
Thnx
@ GILMORE:
Ik weet wel niet of de scythe ninja mini gaat passen als je een lage kast gebruikt...
Zooo heel mini is die koeler noet hoor...
Zou dat toch nog maar eerst even uitzoeken...
Rgds
Ik weet wel niet of de scythe ninja mini gaat passen als je een lage kast gebruikt...
Zooo heel mini is die koeler noet hoor...
Zou dat toch nog maar eerst even uitzoeken...
Rgds
Anoniem: 134238
De afmetingen van de Scythe Ninja Mini zijn: 110*110*115 mm (breedte*diepte*hoogte)
Dat betekent, dat hij een hoogte van 115 mm boven de processor heeft.
Net its minder dan een 120 mm fan dus (ter vergelijking).
Dat betekent, dat hij een hoogte van 115 mm boven de processor heeft.
Net its minder dan een 120 mm fan dus (ter vergelijking).
Je kunt zelf uitrekenen dat de Mini Ninja niet gaat passen. De kast is 10cm hoog en de Mini Ninja 11,5cm. Dat wordt uitdeuken denk ik...GiLMORE80 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:04:
Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen.
[knip]
Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint.
De [ulr=http://www.scythe-usa.com/product/cpu/034/scsk1000_detail.html]Shuriken[/url] is met 6.4cm iets beter denk ik. Maar pas op met de 'footprint' van dat ding. Ik zie dat Silverstone een verdieping in die kast heeft zitten, die vlak naast de cpu zit. Zou zomaar kunnen dat een beetje brede koeler daar tegenaan komt. Probeer een review te vinden met foto's van een geassembleerd exemplaar met koeler zodat je een referentie hebt.
Het zou prettig zijn als fabrikanten van kasten een indicatie geven van de ruimte die er is om een koeler in te bouwen. Ze kunnen met een plaatje van een kolom met afmetingen aangeven hoeveel plek er is. Ook aan de basis van de CPU heb je vaak problemen met condensatoren die dan nét in de weg zitten of geheugenbanken (als je ram hebt met koelplaatjes erop bv).
Anoniem: 134238
Op de site van Zalman kan je trouwens goed zien hoeveel ruimte iedere processor koeler inneemt.
De CNPS8700NT is ook lekker laag: http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?Idx=278
"Compatible with Slim Tower / Low Profile Home Theatre PC Enclosures"
De CNPS8700NT is ook lekker laag: http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?Idx=278
"Compatible with Slim Tower / Low Profile Home Theatre PC Enclosures"
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 134238 op 06-08-2008 11:00 ]
Anoniem: 244479
Zijn die Blu-ray spelers van tegenwoordig al een beetje stil? Zit er namelijk over te twijfelen of ik er één in mn HTPC moet bouwen, maar ben bang dat ie straks te luidruchtig is.
Zit te denken aan de blu-ray speler van Aopen. Iemand ervaring mee?
Zit te denken aan de blu-ray speler van Aopen. Iemand ervaring mee?
Ik zou voor de LC04 gaan. Dat is een nieuwere variant van dezelfde kast. Er kan een normale optical drive in, i.p.v. slimline. En er past een 80mm fan i.p.v. een 60mm in (oftewel minder herrie).GiLMORE80 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:04:
Ik volg al erg ruime tijd dit topic.
Voor mijn eerste HTPC ben ik op zoek naar een vrij lage behuizing. De Silverstone LC02 (ATX) voldoet hieraan, en deze zou ik graag willen aanschaffen. Omdat ik hier het befaamde GA-MA78GM-S2H (mATX) moederbord in kwijt wil, wil ik weten of ik in de kast mbv de riser cards (2xPCI of 1xPCI-E) nog twee PCI kaarten kwijt zou kunnen. Als kast en moederbord aan specs voldoen, zou dit toch geen issue hoeven te zijn; mag ik hier vanuit gaan?
Daarnaast zie ik in reviews terugkomen dat warmte ontwikkeling/afvoer een veelkomend euvel is. Binnen deze kast ben ik van plan de AthlonX2-4850e (+Scythe Ninja) te gebruiken met een 750Gb Spinpoint. Kan de warmte goed worden afgevoerd met een maximum van twee 60mm fans?
Ohja, er zit een Flex ATX 240W PFC voeding bij. Dit moet toch wel lukken met deze kleine hoeveelheid hardware? De powerconnector van ATX; past deze op een mATX board?
Wat een vragen...
Thnx
Ik heb hem sinds kort ook en het is een fijna kast (lekker compact), alleen wordt alles erg warm vanwege de beperkte ruimte. Een beetje goede airflow is dus wel zo fijn.
Scythe Ninja Mini gaat ook absoluut niet passen. Ik heb de Scythe Shuriken erin zitten en die koel heel behoorlijk. Processor wordt idle maar ~5 graden warmer dan de rest van de kast (en die is met 40 graden al behoorlijk hoog).
Binnenkort meer over mijn bevindingen d.m.v. een kleine review.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Oeps
[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 06-08-2008 14:00 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb ook net mijn Scythe Shuriken binnen op aanraden van Joop (dank voor het advies
). Ik heb er net ingeschroefd en die past makkelijk in mijn kast.

Ik heb dus een Ahanix MCE302 via colorcase.com besteld uit de VS en dat is ook een behoorlijk kleine kast met waarschijnlijk een niet al te beste airflow. Ik heb er een BE2400 in zitten op een Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo waarvan ik de radeon3200 gebruik. Verder een Samsung F1 750Gb schijf en een 80+ Antec psu. Ik heb nu een aantal maanden gedraaid met stock cooler voor de AMD proc, maar de herrie die hier vanaf kwam is me behoorlijk tegen gaan staan (had het niet verwacht, die proc is zo zuinig).

Ik vind het wel een mooi ontwerp en lekker laag. Wat ik er kort van gehoord heb ook behoorlijk stil. Ik denk dat dat bij een tijd lang dichte kast met broeierige omgevingstemperatuur ook wel zo blijft. Misschien nog even kijken naar wat de beste stand is voor de fan, naar boven of onderen blazen. Die Ahananix case heeft alleen niet zo van die soepele openingen aan de bovenkant, die vallen maar half over de cpu koeler.

En nou als laatste nog eens proberen wat uit die vfd te krijgen. Daar kwam niks uit met WindowsXP geïnstalleerd. En nu met MCE erop staat er alleen nog maar test waarbij er ook nog half letters wegvallen. Ben benieuwd of ik dat nog helemaal werkend ga krijgen (nog niet in verdiept). Andere Ahanix gebruikers tips?

Ik heb dus een Ahanix MCE302 via colorcase.com besteld uit de VS en dat is ook een behoorlijk kleine kast met waarschijnlijk een niet al te beste airflow. Ik heb er een BE2400 in zitten op een Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo waarvan ik de radeon3200 gebruik. Verder een Samsung F1 750Gb schijf en een 80+ Antec psu. Ik heb nu een aantal maanden gedraaid met stock cooler voor de AMD proc, maar de herrie die hier vanaf kwam is me behoorlijk tegen gaan staan (had het niet verwacht, die proc is zo zuinig).

Ik vind het wel een mooi ontwerp en lekker laag. Wat ik er kort van gehoord heb ook behoorlijk stil. Ik denk dat dat bij een tijd lang dichte kast met broeierige omgevingstemperatuur ook wel zo blijft. Misschien nog even kijken naar wat de beste stand is voor de fan, naar boven of onderen blazen. Die Ahananix case heeft alleen niet zo van die soepele openingen aan de bovenkant, die vallen maar half over de cpu koeler.

En nou als laatste nog eens proberen wat uit die vfd te krijgen. Daar kwam niks uit met WindowsXP geïnstalleerd. En nu met MCE erop staat er alleen nog maar test waarbij er ook nog half letters wegvallen. Ben benieuwd of ik dat nog helemaal werkend ga krijgen (nog niet in verdiept). Andere Ahanix gebruikers tips?
Je hebt hem inmiddels binnen?catchingfire schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:32:
[...]
Yes, in de HT-01B (heb ik) passen prima full-height kaarten.
Ik heb zelf een HE02B besteld. Deze komt begin volgende week (vrees ik, tenzij ik geluk heb en de bezorger vrijdag nog aanklopt...) Full Height, ATX, genoeg ruimte aan alle kanten
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Bedankt allemaal; het is een LC04B geworden met een Shuriken low profile koeler. Nu nog wachten, en het testen kan beginnen!!drZymo schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:39:
[...]
Ik zou voor de LC04 gaan. Dat is een nieuwere variant van dezelfde kast. Er kan een normale optical drive in, i.p.v. slimline. En er past een 80mm fan i.p.v. een 60mm in (oftewel minder herrie).
Ik heb hem sinds kort ook en het is een fijna kast (lekker compact), alleen wordt alles erg warm vanwege de beperkte ruimte. Een beetje goede airflow is dus wel zo fijn.
Scythe Ninja Mini gaat ook absoluut niet passen. Ik heb de Scythe Shuriken erin zitten en die koel heel behoorlijk. Processor wordt idle maar ~5 graden warmer dan de rest van de kast (en die is met 40 graden al behoorlijk hoog).
Dank u. Ik hou niet van kabelbende maar wel van tie-wrapsAnoniem: 211380 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:25:
nice cable management!
Heb ook nog twee andere vervelende problemen.
Probleem 1: Netwerk kaart
De onboard NIC van de Gigabyte GA-MA78GM-SH2 houdt ermee op als ie uit S3 ontwaakt. Ik heb op avsforums.com ook van andere met hetzelfde probleem gelezen. Enige oplossing die geboden werd was BIOS defaults laden. Dit heb ik gedaan en na alles weer terugzetten hoe het was, was het probleem nog steeds weg
Probleem 2: VFD
En de VFD doet het nog niet goed van mijn Ahananix MCE302. Hij gaat maar soms aan en dan vrij snel weer uit. Grootste deel van de tijd is ie gewoon zwart. En als ie aangaat, mist er een regel pixels.

Hij laat op zich wel gewoon alle informatie zien als ik in Media center zit zoals welke film er aanstaat of tv opname (tijdens het zeldzame moment dat de VFD werkt).

Maar die display lijkt sowieso kapot (regels pixels die mist) en waarom die maar soms aangaat zie ik ook niet zo goed in.
Eh, omdat ie kapot is wellicht?Jag schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:00:
[...]
..................
................. en waarom die maar soms aangaat zie ik ook niet zo goed in.
Krijg je op de 'zwarte plekken' überhaupt wel eens 'tekens te zien? Of zijn die altijd zwart?
Bij dat laatste vrees ik dat ie idd kapot is. Garantie gevalletje? Of anders op zoek naar een nieuw displaytje wellicht. Alleen de VFD unit zal niet zo duur zijn denk ik.....Even type nummer opzoeken/uitzoeken......
Anoniem: 211380
Die fan daar aan je harde schijven, haal die er eens uit... Voor de rest is het je CPU en voedingsfan die lawaai maken; probeer es uit te zoeken welke het meeste lawaai maakt en dan weet je waar het zwakke punt zit...Overigens is mijn systeem nog helemaal niet stil toch. Na een tijdje is er toch weer een hoop geblaas, zonder het systeem te stressen. Ik zie niet zo goed in waarom 1 vd 3 fans die erin zitten hard zou moeten blazen met zo'n ultra zuinig systeem. Nader onderzoek nodig.
Heb ook nog twee andere vervelende problemen.
@jag
Ik zie helemaal geen separate geluidskaart! Geen Asus Xonar, geen M-audio, geen Emu, geen RME... gewoon helemaal niets
Ik zie helemaal geen separate geluidskaart! Geen Asus Xonar, geen M-audio, geen Emu, geen RME... gewoon helemaal niets
Weet iemand een Low Profile geluidskaart met een (niet interne) optical out?
Niet al te duur..
De Audiotrak Prodigy HD 2 is mooi maar wel erg prijzig...
Niet al te duur..
[ Voor 47% gewijzigd door ThaClown op 08-08-2008 09:46 ]
Nou ja, ik vind het wel gek dat ie aan en uit gaat als ie kapot is. Dan zou je toch eerder verwachten dat ie helemaal uit bleef.kaajee schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:34:
[...]
Eh, omdat ie kapot is wellicht?
Krijg je op de 'zwarte plekken' überhaupt wel eens 'tekens te zien? Of zijn die altijd zwart?
Bij dat laatste vrees ik dat ie idd kapot is. Garantie gevalletje? Of anders op zoek naar een nieuw displaytje wellicht. Alleen de VFD unit zal niet zo duur zijn denk ik.....Even type nummer opzoeken/uitzoeken......
Op de zwarte plekken (dat is één regel pixels) laat ie idd nooit pixels zien. Ik ben ook aan het overleggen met de leverancier van case. Ik vermoed dat ie wil dat ik hem opnieuw flash.
Ik ga even met speedfan onderzoeken welke fan nou zoveel meer toeren gaat maken. Want net aan is ie allerzins acceptabel stil (alleen zachtjes hd te horen). Misschien is het idd die case fan.Anoniem: 211380 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:25:
[...]
Die fan daar aan je harde schijven, haal die er eens uit... Voor de rest is het je CPU en voedingsfan die lawaai maken; probeer es uit te zoeken welke het meeste lawaai maakt en dan weet je waar het zwakke punt zit...
Ik gebruik de optische spdif out van de onboard. Ik ben nooit van de school geweest die dacht dat er relevante verschillen zijn tussen de SPDIFs van verschillende geluidskaarten.Indoubt schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:17:
@jag
Schrik niet: de Sweex 5.1 SOUND CARD WITH DIGITAL OUT PCI, SC003 (10-15eu).ThaClown schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:41:
Weet iemand een Low Profile geluidskaart met een (niet interne) optical out?
Niet al te duur..
Niet std. low profile, maar prima lp te maken natuurlijk (even bracket stukje zagen en buigen, gaatje erbij, klaar is kees)
Deze kaart heeft een C-Media 8738/8768 based chip en daar is een bitperfect driver voor beschikbaar. Hiermee wordt het digitale signaal echt 1-op-1 doorgestuurd zonder 'bewerking' door de chip/kaart. Zou absoluut mijn keuze zijn. Je wilt toch digitaal uitsturen en de decodering niet door de pc/geluidskaart laten doen maar door een externe DAC/receiver.
@kaajee:
HAHA PERFECT! (zie ook AVA
)super bedank!
HAHA PERFECT! (zie ook AVA
[ Voor 19% gewijzigd door ThaClown op 08-08-2008 14:30 ]
Weet jij toevallig of kaarten met deze chipset ook onder Linux bitperfect werken? Ik heb namelijk nog een oude Terretec Aureon liggen, die volgens de site die jij geeft ook wordt ondersteund door die driver. Dan zou ik hem mooi in mijn HTPC kunnen stoppen.kaajee schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:33:
Deze kaart heeft een C-Media 8738/8768 based chip en daar is een bitperfect driver voor beschikbaar. Hiermee wordt het digitale signaal echt 1-op-1 doorgestuurd zonder 'bewerking' door de chip/kaart. Zou absoluut mijn keuze zijn. Je wilt toch digitaal uitsturen en de decodering niet door de pc/geluidskaart laten doen maar door een externe DAC/receiver.
Geen idee, mail die gozer (dogber1) even, wellicht weet hij het. Ik kreeg laatst snel antwoord van hem.........El Cid schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:43:
[...]
Weet jij toevallig of kaarten met deze chipset ook onder Linux bitperfect werken? Ik heb namelijk nog een oude Terretec Aureon liggen, die volgens de site die jij geeft ook wordt ondersteund door die driver. Dan zou ik hem mooi in mijn HTPC kunnen stoppen.
Waarom wordt dit topic niet gesloten zodat we allemaal centraal hier verder gaan? Dan kan iedereen die hier kennis heeft opgedaan daar z'n nuttige info en links kwijt zodat de TS daar die info kan verwerken in z'n OP.
Ik zal vast niet de eerste zijn die met dit 'briljante' idee komt, dus eeuh.. waarom is dit topic nog open? Het niet logisch en niet handig.
Ik zal vast niet de eerste zijn die met dit 'briljante' idee komt, dus eeuh.. waarom is dit topic nog open? Het niet logisch en niet handig.
Dat zat ik me gisteren ook af te vragen. Lastig om steeds tussen 2 topics heen-en-weer te zappenTommy The Cat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:31:
Waarom wordt dit topic niet gesloten zodat we allemaal centraal hier verder gaan?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Wow, vandaag stond een koerier voor de deur met de MCE303 case, dit in 4 dagen! vanuit de USA.
Mochten er mensen zijn die technical support voor de Ahanix MCE kasten nodig hebben, hier is een forum te vinden: http://www.mce701.com/index.php
Mochten er mensen zijn die technical support voor de Ahanix MCE kasten nodig hebben, hier is een forum te vinden: http://www.mce701.com/index.php
De Ahanix D5 is gewoon een OrigenAE H6. Nou ja beter goed gejat dan slecht verzonnen.The Source schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:57:
Wow, vandaag stond een koerier voor de deur met de MCE303 case, dit in 4 dagen! vanuit de USA.
Of is het soms één en hetzelfde bedrijf?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Volgens mij gaat 't hier om de MCE303.
Waar kan je dat ding trouwens bestellen
(in de usa)
Waar kan je dat ding trouwens bestellen
zie mijn post hier: The Source in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."spacecom schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:44:
Volgens mij gaat 't hier om de MCE303.
Waar kan je dat ding trouwens bestellen(in de usa)
Anoniem: 172123
Zijn er al ontwikkelingen sinds mei wat betreft chipsets? Is Intel al serieus in de race met hun G45 chipset? Wat ik heb gevonden op internet is dat G45 qua prestaties net niet tipt aan 780G.
Intel G45 is ongeveer helft trager tov de AMD 780G (zonder sideport), wel is er hardware matige decoding aanwezig in het G45 chipset, ik weet niet hoe deze zich zal verhouden tov AMD780G, maar gezien de history van de Intel drivers zullen er nog veel revisiies nodig zijnAnoniem: 172123 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:31:
Zijn er al ontwikkelingen sinds mei wat betreft chipsets? Is Intel al serieus in de race met hun G45 chipset? Wat ik heb gevonden op internet is dat G45 qua prestaties net niet tipt aan 780G.
* DynaMikeY is het hier mee eensTommy The Cat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:31:
Waarom wordt dit topic niet gesloten zodat we allemaal centraal hier verder gaan? Dan kan iedereen die hier kennis heeft opgedaan daar z'n nuttige info en links kwijt zodat de TS daar die info kan verwerken in z'n OP.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
En kan uit eigen ervaring dat die Louis Lou prima service levert. Ik heb een niet goed functionerende VFD op mijn MCE302 en hij gaat me nu een nieuwe opsturen.The Source schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:17:
[...]
zie mijn post hier: The Source in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."
Ik ook: het praat wat makkelijker als iedereen in hetzelfde topic zit
Bovendien hoeven mensen dan geen twee topics bij te houden en twee keer hetzelfde te lezen/posten...
[ Voor 1% gewijzigd door Pietervs op 11-08-2008 21:51 . Reden: verkeerd gelezen ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ik heb een vraag voor de eigenaren van HTPCs met FloppyDTV TV kaarten.
Ik gebruik nu nog een Hauppauge 500MCE icm analoge TV. Via het programma MediaCenter StandbyTool, heb ik kunnen instellen dat de PC in standby gaat en er weer uitkomt als er wat opgenomen moet worden. Werkt erg prettig en scheelt weer wat in het verbruik.
Mijn vraag is dus, kan dit met de FloppyDTV kaarten ook? Heeft iemand dit voor elkaar gekregen?
Ik gebruik nu nog een Hauppauge 500MCE icm analoge TV. Via het programma MediaCenter StandbyTool, heb ik kunnen instellen dat de PC in standby gaat en er weer uitkomt als er wat opgenomen moet worden. Werkt erg prettig en scheelt weer wat in het verbruik.
Mijn vraag is dus, kan dit met de FloppyDTV kaarten ook? Heeft iemand dit voor elkaar gekregen?
Anoniem: 261170
Ik heb een HTPC met 2 FloppyDTV kaarten, ik draai Windows Vista en de bijgeleverde Windows Media Center. Heb verder niets van een standbytool of iets dergelijks geinstalleerd. Maar het opnemen vanuit slaapstand werkt gewoon. Na de opnamen gaat de HTPC gewoon terug in de slaapstand.Kurios schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:59:
Dit is de perfecte oplossing:Kurios schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:59:
http://slicksolutions.eu/mst.shtml
Colfax
Het maakt niks uit welke kaarten je gebruikt voor de opname, het wakker worden wordt gedaan door windows ism. media center scheduler. Soms levert het inslapen wel problemen op na de opname, maar dit kan vaak worden opgelost met de Standby Tool die hierboven is genoemd.
Tnx, maar zoals ik zelf al zei: ik gebruik MCE standby tool al tot grote tevredenheid. Maar dat is met een PCI TVkaart en niet met een firewire kaart.Colfax schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:26:
[...]
Dit is de perfecte oplossing:
http://slicksolutions.eu/mst.shtml
Colfax
Maar ik begrijp dat het geen verschil moet maken
Meteen maar ff bestellen dus
Beste Dvine MCE302 of 303 gebruikers. Ben van plan de MCE303 aan te kopen. Leuke looks, klein van formaat en gunstig geprijsd. Wil daar het bekende Gigabyte 2SH boardje in zetten met 2 x 500 Gb HD van Samsung, 1 x 4580E processor, 2 Gb ram. Is er echter ook nog plaats voor de FloppyDTV tuner http://www.firedtv.nl/mai...task=view&id=35&Itemid=62 en evt in de toekomst nog een extra videokaart zoals de 3870? Wie weet dit?
Vostro1000 en Dimension9150
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben enorm fan van dit topic. Heb alles tot een maand of 2 geleden gelezen en hierdoor ook een mooie htpc samen gesteld met oa de GA-MA78GM-S2H. Nu heb ik mijn Sanyo z2 beamer (720p) aangesloten op de DVI poort maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Aangesloten met DVI-I kabel, DVI-D kabel en DVI naar component kabel. De beamer heeft zowel DVI + component ingang (ook composiet en svga maar nvt)
Verschillende drivers geinstalleerd van de onboard ati 3200HD nieuwste + een-voor-nieuwste en meegeleverde drivers.
Alle mogelijke instelling in CCCaangepast niet alleen 1280/720 resolutie maar ook 640/480 etc.
Als ik mn dvd speler via component aansluit krijg ik wel direct beeld. Misschien mis ik iets, iets van een simpele instelling over video via DVI of iets in die richting. Maar kom er echt niet uit. Inmiddels al voor 80E extra kabels aangeschaft, wordt er een beetje moe van. Wat ik nog wil proberen is mn monitor via dvi aansluiten om te kijken of de dvi uitgang niet gewoon kaputt is (tot nu toe alleen met d-sub aangesloten gehad).
Aangesloten met DVI-I kabel, DVI-D kabel en DVI naar component kabel. De beamer heeft zowel DVI + component ingang (ook composiet en svga maar nvt)
Verschillende drivers geinstalleerd van de onboard ati 3200HD nieuwste + een-voor-nieuwste en meegeleverde drivers.
Alle mogelijke instelling in CCCaangepast niet alleen 1280/720 resolutie maar ook 640/480 etc.
Als ik mn dvd speler via component aansluit krijg ik wel direct beeld. Misschien mis ik iets, iets van een simpele instelling over video via DVI of iets in die richting. Maar kom er echt niet uit. Inmiddels al voor 80E extra kabels aangeschaft, wordt er een beetje moe van. Wat ik nog wil proberen is mn monitor via dvi aansluiten om te kijken of de dvi uitgang niet gewoon kaputt is (tot nu toe alleen met d-sub aangesloten gehad).
Je moet bij dit moederbord even in het BIOS instellen hoe je aansluit, ik denk dat het daaraan ligt.TweakerMaert schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:54:
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik ben enorm fan van dit topic. Heb alles tot een maand of 2 geleden gelezen en hierdoor ook een mooie htpc samen gesteld met oa de GA-MA78GM-S2H. Nu heb ik mijn Sanyo z2 beamer (720p) aangesloten op de DVI poort maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld.
Je hebt 2 opties (weet ze helaas zo niet uit me hoofd), hij staat standaard op VGA dacht ik, zet je hem op die andere stand zal het waarschijnlijk allemaal gewoon werken. (misschien kan iemand me even aanvullen hoe het precies staat in het bios).
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Heb je in de bios aangegeven dat hij dvi moet gebruiken?TweakerMaert schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:54:
Ik zit nu op mn werk maar ik zal zeker even kijken als ik thuiskom. Ik heb daar al wel een keer naar gekeken maar volgens mij kan je daar alleen instellen of je DVI of HDMI wil gebruiken. Standaard staat tie geloof ik op DVI en dat heb ik toen niet veranderd.
Heb je deze setup gedaan? Hoe past die Scythe in de kast?Anoniem: 238775 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 01:09:
Ik ga denk ik voor de nieuwe Antec NSK1380; http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=91380
Klein, mooi, goed(koop), Antec..
350w moet genoeg zijn met;
P5E-VM HDMI
E8400
GeIL DDR2 4096MB PC6400, 800 MHz, 5
SH-S203B
T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Scythe Ninja Mini
Zeker zonder geluidskaart/videokaart? Nieuwe intels vragen vrij weinig geloof ik.
Signatures zijn voor boomers.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!