Maar ook de ATX varianten via de bewuste series hebben geen analoge tv-out meer hoor! Dan zul je terug moeten vallen op een wat ouder type (chipset) en dat is weer zonde......tokesnugerd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:54:
@Vorige posts:
Ik heb ook al zitten rondkijken naar die mATX bordjes, maar zoals jullie al zeiden zit daar nooit een video uitgang op. Dan zijn er 2 opties: een ATX moerderbord kopen, of een grafische kaart... welke optie is de beste (op vlak van stroom verbruik ?)
Het budget: ik heb eens een configuratie uitgeteld en toen kwam ik rond de 500 euro uit. Laten we zeggen <600 euro. Als er een iets duurder alternatief is dat écht stroombesparend is valt dat te overwegen.
Daarnaast ga ik geen nieuwe harde schijven meer kopen.. er komt een 320GB SATA schijfje in. We hebben hier thuis al teveel schijven liggen, dus die wil ik echt wel hergebruiken!
Tnx voor de config, ik ga die straks ook eens bekijken.
Althans wellicht heb jij een ATX variant gevonden mét tv-out (welke dan?), maar ik ken ze (nog) niet......
Energieverbruik met een onboard GPU is minder dan wanneer je er (weer) een extra grafische kaart in gaat zetten, meestal zijn nl. de onboard GPU's ook niet eens echt 'uit' te zetten, dus dan gebruik je eigenlijk dubbel stroom voor de GPU......
En verder je budget: tja het zou moeten kunnen, maar dat kun je het beste zelf optellen als je je lijstje gemaakt hebt.......