Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 47 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.763 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
tokesnugerd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:54:
@Vorige posts:
Ik heb ook al zitten rondkijken naar die mATX bordjes, maar zoals jullie al zeiden zit daar nooit een video uitgang op. Dan zijn er 2 opties: een ATX moerderbord kopen, of een grafische kaart... welke optie is de beste (op vlak van stroom verbruik ?)
Het budget: ik heb eens een configuratie uitgeteld en toen kwam ik rond de 500 euro uit. Laten we zeggen <600 euro. Als er een iets duurder alternatief is dat écht stroombesparend is valt dat te overwegen.
Daarnaast ga ik geen nieuwe harde schijven meer kopen.. er komt een 320GB SATA schijfje in. We hebben hier thuis al teveel schijven liggen, dus die wil ik echt wel hergebruiken!

Tnx voor de config, ik ga die straks ook eens bekijken.
Maar ook de ATX varianten via de bewuste series hebben geen analoge tv-out meer hoor! Dan zul je terug moeten vallen op een wat ouder type (chipset) en dat is weer zonde......
Althans wellicht heb jij een ATX variant gevonden mét tv-out (welke dan?), maar ik ken ze (nog) niet......

Energieverbruik met een onboard GPU is minder dan wanneer je er (weer) een extra grafische kaart in gaat zetten, meestal zijn nl. de onboard GPU's ook niet eens echt 'uit' te zetten, dus dan gebruik je eigenlijk dubbel stroom voor de GPU......
En verder je budget: tja het zou moeten kunnen, maar dat kun je het beste zelf optellen als je je lijstje gemaakt hebt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
edit: oeps foutje. te snel gereageerd :) ik heb niets gezegd :+

Ik zou voor een goedkope ati kaart gaan. Zoiets als de 3450/3470.
De meeste hebben een TVout.
De Sapphire HD 3470 bijvoorbeeld:
"Provides high quality analog TV output (component/S-video/composite)"
Deze kost je max 40 euro.

[ Voor 245% gewijzigd door drZymo op 09-07-2008 09:50 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met een CRT zit je inderdaad in de praktijk aan S-Video vast (tenzij je een van de zeldzame TV's met component video hebt), en daar krijg je geen HD resolutie op. Dan lijkt me een state-of-the-art HTPC met vette processor voor 1080p HD materiaal ook niet zo zinnig, dus waarom niet een goedkoop (tweedehands) setje? Een setup zoals mijn vorige HTPC (Asus A8N-VM CSM, onboard video & S-Video uitgang + Athlon 64 3200 + 1 GB + Hauppauge PVR150 tv tuner) kan je op Marktplaats/Tweakers voor 120 a 140 euro op de kop tikken. Kastje erom, 80+ voeding erin en klaar - een prima HTPC om gewone (analoge) TV op te nemen en een beetje DivX films te kijken en muziek/foto's op de TV te toveren. Ben je nog goedkoper uit dan die digicorder dingen, en hou je heel wat geld in de zak om voor een mooie LCD TV te sparen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 09-07-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dreamvoid schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:02:
Met een CRT zit je inderdaad in de praktijk aan S-Video vast (tenzij je een van de zeldzame TV's met component video hebt), en daar krijg je geen HD resolutie op................
Kleine correctie: over component zijn wel degelijk HD resoluties mogelijk:
Component video is capable of carrying signals such as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i and 1080p, although many TVs do not support 1080p through component video.
(bron)

Echter zoals je al zei, tv's die dit ondersteunen zijn zeldzaam en je hebt natuurlijk geen HDCP ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

tjvdberg schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:46:
[...]

Dat is wel intressesant, even duur en bijna dezelfde powerconsumption maar betere prestaties.
Als ik het zo lees word revisie 1.0 wel erg heet op Northbridge, als ik mijn Gigabyte Mb bestel zal ik zeker om versie 1.1 vragen. Succes met je omruil
dat die NB zo heet wordt is geen enkel probleem. Wordt echt overdreven. Bij mij is zelfs met gesloten tv kast nog nooit een vastloper geweest.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

ThaClown schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:29:
Ik ga zaterdag op vakantie maar wil graag gaan samenwerken met anderen om een mooi topic te gaan maken over Codecs, HTPC's, MCE en Mediaportal... hoe zullen we dit aanpakken?

Zou eent opic moeten hebben waarine we alvast veel berichten reserveren denk ik...
Is hier nog wat uit voortgekomen?
Word nl. onderhand echt gek van het codec gedoe.

Heb de volgende setup:

- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD BE-2400
- 2GB PC800 DDR

Heb nu de AVC codec geïnstalleerd (en FFDshow geprobeerd), maar planet earth schokt nog steeds als een gek in bijna alle scene's. Volle CPU belasting.

Heb verschillende players geprobeerd: mediaplayer classic, VLC, KMplayer, maakt allemaal niks uit.
Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Dreamvoid schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:02:
... dus waarom niet een goedkoop (tweedehands) setje? Een setup zoals mijn vorige HTPC (Asus A8N-VM CSM, onboard video & S-Video uitgang + Athlon 64 3200 + 1 GB + Hauppauge PVR150 tv tuner) kan je op Marktplaats/Tweakers voor 120 a 140 euro op de kop tikken. Kastje erom, 80+ voeding erin en klaar - een prima HTPC om gewone (analoge) TV op te nemen en een beetje DivX films te kijken en muziek/foto's op de TV te toveren. Ben je nog goedkoper uit dan die digicorder dingen, en hou je heel wat geld in de zak om voor een mooie LCD TV te sparen.
Omdat je na 2 jaar misschien wèl een full HD scherm bij je computer hebt staan, digitale tv wilt, en je dan wéér moet updaten. Bovendien is het wel fijn als je na 2 jaar simpelweg een blu-ray branden er bij in kan zetten en het systeem daar geen enkele moeite mee heeft.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:20

Hoicks

Techno!

Heeft iemand revisie 1.1. van het Gigabyte GA-MA78GM-S2H bord al in de winkels gezien? Deze zouden in juli moeten uitkomen...

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 12:41
Hoicks schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:08:
Heeft iemand revisie 1.1. van het Gigabyte GA-MA78GM-S2H bord al in de winkels gezien? Deze zouden in juli moeten uitkomen...
Wat zouden de verbetering moeten zijn t.o.v. revisie 1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Grotere/betere Northbridge cooler...........
(dus hopelijk betere koeling voor de nogal heet wordende grafische chip)

Als ik op de site kijk van winkels die ze aanbieden, staan daar alleen maar plaatje van de 1.1 (dus met groter koelblok.........herstel: alleen nog maar plaatjes met het oude koelblok.....1.0 dus

Dus bij evt. bestelling expliciet vragen lijkt me........

Zie ook deze post alhier

[ Voor 36% gewijzigd door kaajee op 09-07-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Ja.. hardware acceleratie :+.
Een AMD BE-2400 is natuurlijk niet voldoende om HD video in software te decoden. CoreAVC is een SOFTWARE oplossing. Die doet dus niets met hardware acceleratie. Je zou of PowerDVD eens moeten proberen of Media Player Classic Homecinema met VMR7/9 aangezet.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

drZymo schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:03:
[...]

Ja.. hardware acceleratie :+.
Een AMD BE-2400 is natuurlijk niet voldoende om HD video in software te decoden. CoreAVC is een SOFTWARE oplossing. Die doet dus niets met hardware acceleratie. Je zou of PowerDVD eens moeten proberen of Media Player Classic Homecinema met VMR7/9 aangezet.
Kom op zeg, excuse my French, maar dit is bull! We hebben het hier over een dual core 2.3Ghz processor. Mijn single core AMD 2.2Ghz doet Planet earth in 1080p, binnen Vista media center op zijn sloffen met CoreAVC (op de beruchte bird scene na dan).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:50

knakworst

Get more sats!

Willem2 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:21:
[...]

Kom op zeg, excuse my French, maar dit is bull! We hebben het hier over een dual core 2.3Ghz processor. Mijn single core AMD 2.2Ghz doet Planet earth in 1080p, binnen Vista media center op zijn sloffen met CoreAVC (op de beruchte bird scene na dan).
Heb je de schermresolutie op 1920*1080? Ik heb een E8200 die trekt het allemaal maar net, dus met een single-core lijkt me dat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

PnD schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:02:
[...]

Heb de volgende setup:

- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD BE-2400
- 2GB PC800 DDR

Heb nu de AVC codec geïnstalleerd (en FFDshow geprobeerd), maar planet earth schokt nog steeds als een gek in bijna alle scene's. Volle CPU belasting.

Heb verschillende players geprobeerd: mediaplayer classic, VLC, KMplayer, maakt allemaal niks uit.
Mis ik iets?
Heb je wel Core AVC PRO geïnstalleerd? Dan worden namelijk beide cores gebruikt en dat scheelt nogal in prestaties. Voor de Pro versie moet je overigens wel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

knakworst schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Heb je de schermresolutie op 1920*1080? Ik heb een E8200 die trekt het allemaal maar net, dus met een single-core lijkt me dat krap.
Daar heb je een punt; hij staat idd op 1280x720 bij mij en niet op 1920*1080. Dat zal wel flink schelen in cpu gebruik. Maar aangezien de poster niet aangeeft om welke content (720p of 1080p) het gaat en op welke resolutie, is het eigenlijk allemaal een beetje koffiedik kijken... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
catchingfire schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:52:
[...]

Heb m'n systeem in de Chieftec HT-01B nu eindelijk vrij stil door:
a) de voeding te vervangen door een Seasonic SS300SFD 80+
b) de 60mm casefan te vervangen door twee SilenX 60mm 8dB fans
c) de boxed Phenom koeler te vervangen door een Scythe Shuriken
Stefimke: hoop dat je dit topic nog leest :) Ik lees dat je dus ook de voeding van deze mooie kast hebt vervangen...wil graag weten waarom, was het lawaai echt zo heftig wat deze produceert? Je zegt ook 'eindelijk vrij stil' ...dus out-of-the-box maakt t ding herrie? Wil deze kast waarschijnlijk ook aan gaan schaffen, maar een andere voeding in dit formaat is nogal lastig te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

PnD schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:02:
[...]

Heb de volgende setup:

- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD BE-2400
- 2GB PC800 DDR

Mis ik iets?
Dat had ik ook, wat bij mij heeft geholpen is het updaten van de Realtek audio drivers. Klinkt misschien raar, maar met de drivers van de CD af had ik ook schokkend beeld en geluid met 100% CPU (ik heb een X2 4850) maar met de nieuwste drivers (Ik heb trouwens meteen alles maar geupdate) gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 14:03
ChefChocolateball schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:46:
Stefimke: hoop dat je dit topic nog leest :) Ik lees dat je dus ook de voeding van deze mooie kast hebt vervangen...wil graag weten waarom, was het lawaai echt zo heftig wat deze produceert? Je zegt ook 'eindelijk vrij stil' ...dus out-of-the-box maakt t ding herrie? Wil deze kast waarschijnlijk ook aan gaan schaffen, maar een andere voeding in dit formaat is nogal lastig te krijgen...
Nou, heftig... het was het meest luidruchtige onderdeel van m'n HTPC... laat ik zo zeggen: ik had 'm stiller verwacht, niet dat ie extreem noisy was ofzo.

Als je effe zoekt in dit topic kun je vinden waar ik de Seasonic voeding besteld heb, deze voeding bevalt perfect. Erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Willem2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:39:
> AC3filter, is die niet nodig trouwens voor het geluid?

Dat stukje zit toch weer in FFDshow tryouts?
Bedoel je dat AC3filter eigenlijk niet nodig is als je de audio codecs van ffdshow goed configureert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
catchingfire schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:50:
[...]

Bedoel je dat AC3filter eigenlijk niet nodig is als je de audio codecs van ffdshow goed configureert?
Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
een aantal films stotterde bij mij als ik ze afspeelde in Mediaportal. Waren gewoon 720p met bitrates van rond de 5000kbps. Ik had toen mn audio codec veranderd in die van ffdshow en ze bleven maar stotteren, totdat ik de nieuwe ac3filter had geinstalleerd! Alle stotters zijn foetsie, ze spelen helemaal perfect af!

Misschien een tip voor mensen die ook stotterend beeld hebben. ;)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Rainesh schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:44:
een aantal films stotterde bij mij als ik ze afspeelde in Mediaportal. Waren gewoon 720p met bitrates van rond de 5000kbps. Ik had toen mn audio codec veranderd in die van ffdshow en ze bleven maar stotteren, totdat ik de nieuwe ac3filter had geinstalleerd! Alle stotters zijn foetsie, ze spelen helemaal perfect af!

Misschien een tip voor mensen die ook stotterend beeld hebben. ;)
Audio codec ( ac3 ) en stotterend beeld, gave combinatie. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
blackburst schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:09:
[...]

Audio codec ( ac3 ) en stotterend beeld, gave combinatie. lol
jaa erg he, ik was ook helemaal verbaasd!!! Ik zat echt zo van ok... 8)7 daarna :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ook al voorgehad dat een verkeerde keuze van audiocodec/audiofilter zorgde voor een schokkend beeld!! Idd dus wat experimenteren daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ras schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:07:
[...]

Omdat je na 2 jaar misschien wèl een full HD scherm bij je computer hebt staan, digitale tv wilt, en je dan wéér moet updaten. Bovendien is het wel fijn als je na 2 jaar simpelweg een blu-ray branden er bij in kan zetten en het systeem daar geen enkele moeite mee heeft.
Nu een systeem kopen voor mogelijkheden die je over 2 jaar misschien gaat gebruiken is zonde, tegen die tijd is de config honderden euros goedkoper. Ik zou zeggen, koop nu een mooie kast en voeding (die blijven waardevast) en upgrade als het zover is gewoon het mobo+cpu+geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik zit er aan te denken om de Antec Fusion 430 black te kopen maar ik wil wel dat hij mooi staat in de kast.

Heeft iemand er een foto van?? En dan met name waarin de breedte/hoogte verhouding goed zichtbaar is en het LCD display want ik hoor geluiden dat deze niet goed zichtbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Blue_Fear schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:18:
Ik zit er aan te denken om de Antec Fusion 430 black te kopen maar ik wil wel dat hij mooi staat in de kast.

Heeft iemand er een foto van?? En dan met name waarin de breedte/hoogte verhouding goed zichtbaar is en het LCD display want ik hoor geluiden dat deze niet goed zichtbaar is...
Kom op zeg! Wel eens van google gehoord? En dan de afb search?
:? 8)7 :P
Hiero dan, tientallen plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
kaajee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:47:
[...]

Kom op zeg! Wel eens van google gehoord? En dan de afb search?
:? 8)7 :P
Hiero dan, tientallen plaatjes
Dat zijn fabriek plaatjes, ik kan zo toch niet de verhouding zien met huishoudelijk spul en ook het lcd is op deze manier 'perfect' waarmee ik bedoel dat het gephotoshopped is. Het is in werkelijkheid altijd anders. Mijn vraag leek me vrij logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Blue_Fear schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:58:
[...]

Dat zijn fabriek plaatjes, ik kan zo toch niet de verhouding zien met huishoudelijk spul en ook het lcd is op deze manier 'perfect' waarmee ik bedoel dat het gephotoshopped is. Het is in werkelijkheid altijd anders. Mijn vraag leek me vrij logisch...
Een beetje meer moeite doen is wel zo fijn.
Op diezelfde link halverwege staat een plaatje van een review.
Klik daarop en je komt hier http://tech-reviews.co.uk/reviews/antec-fusion-black-430/ uit.
Prima plaatjes van de LCD :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kast is net zo breed als een hifi versterker ...
Past dus mooi in het stapeltje apparatuur...
Alleen moet je rekening houden met de diepte. Naast de diepte van de kast komt daar ook nog de voedingstekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
vandaag mn antec fusion black opgehaald bij yorcom computers in vlaardingen!

eerste indruk: :*) mooie kast!!! Past super bij mn home cinemaset _/-\o_

was wel even uitvogelen hoe je de kabels moet aansluiten zodat je ook vanaf remote je pc kan opstarten maar uiteindelijk wel gelukt (denk ik). Moet alleen nog mn cpu binnenkrijgen en dan kan ik gaan bouwen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Hee Allemaal,

Ik heb me HTCP inelkaar (heb tweakers best by guide van mei aangehouden)

Processor AMD Athlon X2 4850e € 70,60 € 55,54
Moederbord Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 75,- € 62,89
Cpu-koeler Scythe Ninja Mini € 29,90 € 28,95
Werkgeheugen Kingston 2GB PC2-6400 € 31,18 € 30,94
Harde schijf Samsung SpinPoint F1 1TB € 120,29 € 109,-
Behuizing Antec Fusion Black 430 € 148,15 € 133,50
Afstandsbediening MS Media Center Remote & Receiver € 17,97 € 17,61
Toetsenbord Trust Vista Remote Keyboard € 29,06 € 29,90

Heb alleen niet het toetsenbord gekozen omdat ik daar wisselende berichten over hoorde.

Heeft iemand ervaring met dit toetsenbord? Of een tip voor een goede andere want draadloze waar ik nu op werk die heeft wat moeite me onvangst.Vooral me muis werkt niet naar behoren. Wil tot €80 er voor uit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

0Burner0 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:45:
Hee Allemaal,

Ik heb me HTCP inelkaar (heb tweakers best by guide van mei aangehouden)

Processor AMD Athlon X2 4850e € 70,60 € 55,54
Moederbord Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 75,- € 62,89
Cpu-koeler Scythe Ninja Mini € 29,90 € 28,95
Werkgeheugen Kingston 2GB PC2-6400 € 31,18 € 30,94
Harde schijf Samsung SpinPoint F1 1TB € 120,29 € 109,-
Behuizing Antec Fusion Black 430 € 148,15 € 133,50
Afstandsbediening MS Media Center Remote & Receiver € 17,97 € 17,61
Toetsenbord Trust Vista Remote Keyboard € 29,06 € 29,90

Heb alleen niet het toetsenbord gekozen omdat ik daar wisselende berichten over hoorde.

Heeft iemand ervaring met dit toetsenbord? Of een tip voor een goede andere want draadloze waar ik nu op werk die heeft wat moeite me onvangst.Vooral me muis werkt niet naar behoren. Wil tot €80 er voor uit geven.
Hoezo de twee verschillende prijzen? Of is de eerste kolom de prijzen die in de BBG van mei staan?
Ik mis overigens iets van een DVD of BluRay speler. Klopt dat?
Het moederbord is natuurlijk rev 1.1?
Ik zou overigens voor een Phenom X4 gaan om er zeker van te zijn dat je genoeg CPU-power aan boord hebt voor decoderen van de diverse codecs. Ik neem aan dat de codecs die in de komende jaren uit gaan komen ook steeds meer "power" nodig zullen hebben en om te voorkomen dat je volgend jaar alweer moet upgraden...

Toetsenbord: ik heb iets tegen Trust, Sweex en vergelijkbare B-merken. Als het werkt: mooi. Als het niet werkt: gooi maar weg want dan is de kans dat je het wel fatsoenlijk aan de praat krijgt niet al te groot. kijk eens bij Logitech of zo...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Zojuist mijn onderdelen binnengekregen (de geijkte config ongeveer)

- Antec Fusion 430 (zilveren)
- AMD 4850E
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- Scythe Ninja Mini
- 2x1GB OCZ pc6400
- dvd-brander (weet al niet meer welke :P)
- 640GB Samsung F1

Ik had al een HTPC welke aan vervanging toe was dus had het Trust toetsenbordje al een tijdje terug aangeschaft. Werkt eigenlijk heerlijk vanaf de bank om te internetten of whatever :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Gerritjuh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:43:
Het moederbord is nauwelijks instelbaar in het BIOS wat betreft geavanceerde geheugen timings e.d. In combinatie met je CPU zou ik gewoon doodnormaal Kingston ValueRam hebben gekozen op 667Mhz.
Om hier nog even op terug te komen. Ik had Corsair besteld, helaas heeft dat een levertijd van 20+ dagen. Ik heb gisteren dus maar mijn order veranderd en het vervangen door Kingston geheugen, met een levertijd van max 5 dagen. Dat scheelt weer wat wachttijd aangezien bijna alle andere onderdelen al klaar liggen. Hopelijk volgende week alles binnen en kan ik gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Pietervs schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 02:36:
[...]

Hoezo de twee verschillende prijzen? Of is de eerste kolom de prijzen die in de BBG van mei staan?
Ik mis overigens iets van een DVD of BluRay speler. Klopt dat?
Het moederbord is natuurlijk rev 1.1?
Ik zou overigens voor een Phenom X4 gaan om er zeker van te zijn dat je genoeg CPU-power aan boord hebt voor decoderen van de diverse codecs. Ik neem aan dat de codecs die in de komende jaren uit gaan komen ook steeds meer "power" nodig zullen hebben en om te voorkomen dat je volgend jaar alweer moet upgraden...

Toetsenbord: ik heb iets tegen Trust, Sweex en vergelijkbare B-merken. Als het werkt: mooi. Als het niet werkt: gooi maar weg want dan is de kans dat je het wel fatsoenlijk aan de praat krijgt niet al te groot. kijk eens bij Logitech of zo...
Ja had prijzen van tweakers gekopieerd.
Blueray wacht ik nog ff mee heb geen blueray films liggen en ben niet echt van het huren maar meer van FTD ;)

Wat je over mijn proccesor zegt kan ik wel inkomen ben ik bang want nu haperen mijn HD films af en toe :(

Ik gebruik Media portal met Core avc dan haperen mijn HD films wel. Open ik ze gewoon onder windows met PowerDVD ultra 7doen ze het wel goed :S.

Heb in media portal al beetje met de player codecs zitten spelen maar maakt niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
0Burner0 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:44:
[...]

Ja had prijzen van tweakers gekopieerd.
Blueray wacht ik nog ff mee heb geen blueray films liggen en ben niet echt van het huren maar meer van FTD ;)

Wat je over mijn proccesor zegt kan ik wel inkomen ben ik bang want nu haperen mijn HD films af en toe :(

Ik gebruik Media portal met Core avc dan haperen mijn HD films wel. Open ik ze gewoon onder windows met PowerDVD ultra 7doen ze het wel goed :S.

Heb in media portal al beetje met de player codecs zitten spelen maar maakt niet veel verschil.
wees specifiek, wat voor files wil je afspelen? 720p? 1080p?

Wat heb je al allemaal op geinstalleerd?

Heb je bijv ook ac3 filter geselecteerd in mediaportal? Ik had in Mediaportal config AC3 filter geselecteerd, maar mn films bleven haperen. Totdat ik zag dat je in MP zelf ook nog eens AC3 filter moest kiezen en toen speelden ze vloeiend af!

Je cpu zou het makkelijk moeten trekken want er zijn veel meer mede-tweakers op dit forum die een soortgelijke config hebben als die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Gebruiken jullie PC speakers of TV speakers bij jullie HTPC?? En ik hoor weleens wat over 'geluid over HDMI', is dat een extra kabel of de hdmi kabel naar de tv??

(Sorry voor de noobvragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Een HDMI kabel kan niet alleen beeld overbrengen, maar ook tegelijk geluid.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Ik ben bezig met de bouw van een HFX mini (www.hfx.nl) met daarbij gebruik van de passieve CPU koelblok (borgFX) welke verbonden is aan 1 zijde van de kast met heatpipes (de kast is eigenlijk een groot koelblok met vinnen) .
Nu had ik hier mijn oudere Asus P5GDC-Deluxe ingebouwd met mijn Intel 540 CPU. (3,2 Ghz, 1Mb c, HT) Nu had ik al wat gehoord dat deze serie een heethoofd was, en de vrees werd waarheid. Het koelelement trok het totaal niet. Kast spetterend heet, CPU 90c ! Geen goed plan dus met deze CPU/mobo combi.
Voorbeeld van de opstelling: (ik heb enkel de cpu als element)
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e314/Nexxo00/HTPC/DSC_07422800x600.jpg

Nu ben ik een redelijke intel fan, en wil het daar graag bij houden. Een ander Mobo/CPU is dus nu nodig, en ik ben wel weg van de Intel DG33TL mATX mobo welke goede reviews heeft stabiel is en onboard vga heeft. (g33 chipset).

Maar welke CPU nu , hoe kan dat nav specs goed vastgesteld worden? (intel 2160, e4500,4600. 6400 of 7200 misschien?)

De machine is als media pc bedoeld voor aan de TV middels VGA,en dus voor films, DVD & audio, mogelijk later HD via vast netwerk. Ik heb een 8600GT Silent liggen ervoor in, maar indien ik deze niet hoef in te zetten is het beter.

De CPU moet passief koelbaar zijn en mag geen heethoofd zijn zoals de 540.
Iemand ervaring hoe deze keuze goed te maken, of voorbeelden wellicht ?

[ Voor 10% gewijzigd door ReLight op 12-07-2008 22:22 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvennieB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 23:15
Het advies voor een Phenom processor zie je niet vaak, meestal wordt er voor een 65w processsor of zelfs lager gekozen. Maar merk je dit verschil daadwerkelijk? Kan me namelijk voorstellen dat dit indirect invloed heeft op het geluid om alles te koelen.
Persoonlijk twijfel ik namelijk tussen een Phenom X4 9550 en een AMD Athlon X2 5600+.

Misschien hebben jullie ervaringen mee?

[ Voor 31% gewijzigd door SvennieB op 12-07-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 18:27
Svenska schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:26:
Het advies voor een Phenom processor zie je niet vaak, meestal wordt er voor een 65w processsor of zelfs lager gekozen. Maar merk je dit verschil daadwerkelijk? Kan me namelijk voorstellen dat dit indirect invloed heeft op het geluid om alles te koelen.
Persoonlijk twijfel ik namelijk tussen een Phenom X4 9550 en een AMD Athlon X2 5600+.

Misschien hebben jullie ervaringen mee?
Persoonlijk ben ik gegaan voor de X4 9350e, een 65Wat TDP Phenom. Mogelijkheid is ook nog om een 9550 te undervolten naar de richting van een 9350e. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Pentium D serie is nog van voor de Core serie dus inderdaad heethoofden.

Ik zou als ik jouw was kijken naar de laatste serie Core 2 Duo's "Wolfdale" (E7xxx en E8xxx). Die zijn met 45nm proces gemaakt en zijn een stuk zuiniger en worden veel minder warm (TDP van 65W vs 130W van een Pentium D).

Die G33 trekt in ieder geval geen HDTV dus je zal wel een extra kaart moeten gebruiken.

Ander alternatief is door het veel gebruikte Gigabyte moederbord te pakken. Dat is een mATX mobo met alles on-board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

drZymo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:54:
[...]

Pentium D serie is nog van voor de Core serie dus inderdaad heethoofden.

Ik zou als ik jouw was kijken naar de laatste serie Core 2 Duo's "Wolfdale" (E7xxx en E8xxx). Die zijn met 45nm proces gemaakt en zijn een stuk zuiniger en worden veel minder warm (TDP van 65W vs 130W van een Pentium D).

Die G33 trekt in ieder geval geen HDTV dus je zal wel een extra kaart moeten gebruiken.

Ander alternatief is door het veel gebruikte Gigabyte moederbord te pakken. Dat is een mATX mobo met alles on-board.
Txs, Ik kan dus naar de TDP kijken begrijp ik.

Dat GB mATX mobo is toch enkel voor AMD ?

> Die G33 trekt in ieder geval geen HDTV dus je zal wel een extra kaart moeten gebruiken
Oh, ik las juist reviews dat hij het wel trok. Ik kan er altijd nog een vkaart later bijzetten dan. De drive in de HFX is ook custom made, en nu enkel dvd. (de blue ray van het model kost >700€ en is direct ook brander. voorlopig nog geen br-rom drive beschikbaar)

[ Voor 19% gewijzigd door ReLight op 13-07-2008 11:44 . Reden: tdp ipv tdw ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Rainesh schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:16:
[...]

wees specifiek, wat voor files wil je afspelen? 720p? 1080p?

Wat heb je al allemaal op geinstalleerd?

Heb je bijv ook ac3 filter geselecteerd in mediaportal? Ik had in Mediaportal config AC3 filter geselecteerd, maar mn films bleven haperen. Totdat ik zag dat je in MP zelf ook nog eens AC3 filter moest kiezen en toen speelden ze vloeiend af!

Je cpu zou het makkelijk moeten trekken want er zijn veel meer mede-tweakers op dit forum die een soortgelijke config hebben als die van jou.
Kijk dat was een tip waar ik wat aan had :)
Had niet AC3 geselecteerd. Ik zat alleen maar met me video codecs te rommelen dacht dat die de hapering veroorzaakten. Ging om een 1080P.MKV maar werkt nu perfect dankzij jou.

20 KUDOS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Kan iemand uitleggen wat de relatie is tussen de TDP en wat de Thermal Specification genoemd wordt ?

Op http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLAVN staan details van cpu's
voor E7200:
De TDP, 65W
De Stermal. Spec: 74.1°C

Voor een E2160 is dat:
De TDP, 65W
De Therm. Spec.: 61.4°C

Betekend dit nu in simpele taal dat een E2160 dus minder warm wordt bij max verbruik/stress (beide 65W)?

Zou een E2160 ook de media goed kunnen spelen welke ik voor ogen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

ReLight schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:14:
Ik ben bezig met de bouw van een HFX mini (www.hfx.nl) ....knip.....
Relicht, wat heb je behalve de kast nog nodig. i.e. zitten de heatpipes erbij in of moet je die nog los bestellen. Ik had al even gerekend maar ik weet niet zeker of de heatpipes etc voor de cpu en de VGA erbin in zitten.

Heb je ook een fanloze koeling?

Als ik alles fanless neem kom ik op een behoorlijk bedrag ut voor alleen kast en voeding:
Kast 350
CPU cooler 79
GPU cooler 65
bridge cooler 45
voeding 145

Is dat correct of zitten alle coolers bij de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_Fear schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:58:
Gebruiken jullie PC speakers of TV speakers bij jullie HTPC?? En ik hoor weleens wat over 'geluid over HDMI', is dat een extra kabel of de hdmi kabel naar de tv??

(Sorry voor de noobvragen)
Home cinema systeem aanhangen via de spdif ..... super gewoon.
Mijn HTPC is zo aangesloten op mijn Harman Kardon AV-receiver.

ter info: ik gebruik als codec de Klite standard codec pack,... speelt alles vloeiend af maar heb wel nog geen zuivere Blu Ray geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Indoubt schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:08:
[...]

Relicht, wat heb je behalve de kast nog nodig. i.e. zitten de heatpipes erbij in of moet je die nog los bestellen. Ik had al even gerekend maar ik weet niet zeker of de heatpipes etc voor de cpu en de VGA erbin in zitten.

Heb je ook een fanloze koeling?

Als ik alles fanless neem kom ik op een behoorlijk bedrag ut voor alleen kast en voeding:
Kast 350
CPU cooler 79
GPU cooler 65
bridge cooler 45
voeding 145

Is dat correct of zitten alle coolers bij de kast?
:*)
ik heb alles erbij voor m'n huidige bord incl 280w externe voeding.
Dus de kast en cpu koeler. Geen bridge koeler want m'n huidige asus bord heeft dat al passief.
De vga kaart die ik heh is ook al passief. (8600gt silent)

de borg FX cpu koeler komt kompleet met blok en heatpipes. Netzoals op de foto bij de eerdere post.

En ja. Het kost de hoofdprijs en je moet alles los erbij nemen...maar er geen kast is z'n soort en maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
drZymo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:54:
Da's pertinente onzin - alle HDTV op dit moment (kabel, sat) is nog MPEG-2, wat wel hardwarematig gedaan wordt bij de G33. Hij heeft weliswaar geen hardwarematige H.264 decoding (voor al die illegale x264/mkv zut) maar als de cpu een beetje fatsoenlijk is (wat geloof ik ook je plan is), is dat geen issue, zeker als je nog even geen Blu-Ray gaat doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 13-07-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Dreamvoid schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:17:
[...]
Da's pertinente onzin - alle HDTV op dit moment (kabel, sat) is nog MPEG-2, wat wel hardwarematig gedaan wordt bij de G33. Hij heeft weliswaar geen hardwarematige H.264 decoding (voor al die illegale x264/mkv zut) maar als de cpu een beetje fatsoenlijk is (wat geloof ik ook je plan is), is dat geen issue, zeker als je nog even geen Blu-Ray gaat doen.
Bij mij (Casema/Ziggo) is het H264. Alleen DiscoveryHD (of NG-HD) is MPEG-2 gek genoeg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik wil op mijn toekomstig te bouwen htpc twee schermen aansluiten. Mijn Hd ready lcd tv en een touchsreen. Dit wordt een case met een geïntrigeerd touchscreen (Origen S16T) of een los touchscreen. Nu lees ik dat er opzich wel problemen zijn als je twee scherm met verschillende resoluties het zelfde beeld wilt laten weergeven. Moet ik dat twee video kaarten gebruiken? Zijn er anderen oplossingen? Zijn er hier mensen die succes hebben met deze opstelling? Ik hoor het graag…

Groeten

Ik heb deze vraag ook op de groene knop gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben me langzaamhand aan het orienteren om een HTPC samen te stellen.
Nu zit ik in over het geluid. Ik heb onlangs een onkyo 606 aangeschaft met dolby trueHD en DTS-HD en ik wil uiteraard dat mijn HTPC hiermee overweg kan. Ik las ook een paar pagina's terug over de nieuwe Auzentech met HDMI 1.3 aansluiting voor deze audio types.

Nu is mijn vraag heb ik straks twee HDMI kabels, voor video en audio? Het schiet een beetje z'n doel voorbij omdat HDMI zowel video en audio kan vervoeren.

Ook hoe krijg ik die twee HDMI signalen bij elkaar in m'n reciever. Want ik kan alleen 'switchen' tussen de hdmi's.

Edit: Gezocht naar die nieuwe auzentech kaar omdat de aankondiging uit januari stamt. Niets gevonden behalve een aankondiging van de HomeTheater 7.1 die in september uitkomt. *zucht* wachten tot september dan maar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:02:
Hallo,

Ik ben me langzaamhand aan het orienteren om een HTPC samen te stellen.
Nu zit ik in over het geluid. Ik heb onlangs een onkyo 606 aangeschaft met dolby trueHD en DTS-HD en ik wil uiteraard dat mijn HTPC hiermee overweg kan. Ik las ook een paar pagina's terug over de nieuwe Auzentech met HDMI 1.3 aansluiting voor deze audio types.

Nu is mijn vraag heb ik straks twee HDMI kabels, voor video en audio? Het schiet een beetje z'n doel voorbij omdat HDMI zowel video en audio kan vervoeren.

Ook hoe krijg ik die twee HDMI signalen bij elkaar in m'n reciever. Want ik kan alleen 'switchen' tussen de hdmi's.

Edit: Gezocht naar die nieuwe auzentech kaar omdat de aankondiging uit januari stamt. Niets gevonden behalve een aankondiging van de HomeTheater 7.1 die in september uitkomt. *zucht* wachten tot september dan maar.
Als je alleen een HTCP wil maken (geen game PC) kijk dan gewoon naar een moederbord met HDMI
Ik heb het moederbord uit bestbuy van mei en bevalt prima!!
Alles op en aan zuiver beeld en geluid!!
Danzij wat hulp van wat mede tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:21:
[...]

Als je alleen een HTCP wil maken (geen game PC) kijk dan gewoon naar een moederbord met HDMI
Je bedoeld bijv de M3A78-EMH HDMI? Dus output deze het HD audiosignaal van de Auzentech en de videosignaal van merk X GPU naar 1 HDMI uitgang?

Dat zou wel erg stoer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Omdat dit topic al 187 blz telt heb ik geprobeerd een mooi nieuw topic te maken.
Dit is de eerste keer dat ik dit maak en koste me veel moeite en tijd alles met codes te maken.

Dus wat mij betreft kan deze opslot en gaan we hier verder :D

Afbeeldingslocatie: http://www.wesecure.com/combination-lock.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door 0Burner0 op 13-07-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:21:
[...]

Het gaat de schrijver om Dolby True HD doorgifte via HDMI. De standaard HDMI aansluiting op
het moederbord ondersteunt dit waarschijnlijk niet en die Auzentech wel. Over coax en optische
kabels kun je Dolby True HD niet sturen want deze zijn in de specificaties begrensd kwa doorvoorsnelheid. Je moet dus met een HDMI kabel naar je receiver. Het geheel staat allemaal
in de kinderschoenen. In de toekomst zullen er wel moederborden verschijnen met doorgifte
van True HD over HDMI. Voor nu zal het echter pionieren zijn als je dit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
0Burner0 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:28:
Omdat dit topic al 187 blz telt heb ik geprobeerd een mooi nieuw topic te maken.
Dit is de eerste keer dat ik dit maak en koste me veel moeite en tijd alles met codes te maken.

Dus wat mij betreft kan deze opslot en gaan we hier verder :D

[afbeelding]
_O- Wat een geweldig excuus :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is exact de toegevoegde waarde van een nieuw topic als de TS geen enkele vaak gestelde vraag beantwoordt, relevantie informatie geeft, of in enige andere manier voorbouwt op het vorige topic?

Alle respect, maar een nieuw topic zou zeker nuttig zijn, maar dan wel een topic met een fatsoenlijke TS waarin je in één opslag informatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:55:
Wat is exact de toegevoegde waarde van een nieuw topic als de TS geen enkele vaak gestelde vraag beantwoordt, relevantie informatie geeft, of in enige andere manier voorbouwt op het vorige topic?

Alle respect, maar een nieuw topic zou zeker nuttig zijn, maar dan wel een topic met een fatsoenlijke TS waarin je in één opslag informatie kan vinden.
Ga je gang zou ik zeggen :X
Of help me met info die jij relevant vindt PM die naar me en dan zet ik het er in.

En de TS hier is een persoonlijke vraag van iemand lijkt me ook niet de beste TS

[ Voor 13% gewijzigd door 0Burner0 op 13-07-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is een nieuw topic wel handig voor tussentijdse updates hoe het staat met verschillende configuraties voor HTPC's. Alleen een OP van een draadje na 187 pagina's is als je kamer een jaar niet opruimt. Je moet wel erg gaan spitten wat er over de maanden geconcludeerd is en wat de huidige stand van zaken is met de HTPC.

Ipv van de TS af te branden is het misschien van constructiever om samen een mooie OP te verzinnen voor een deel 2. Wat er in moet staan, kopertips, technieken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:59:
[...]

Ga je gang zou ik zeggen :X
Of help me met info die jij relevant vindt PM die naar me en dan zet ik het er in.

En de TS hier is een persoonlijke vraag van iemand lijkt me ook niet de beste TS
Uh ja, als ik zin had om alles uit te zoeken had ik wel een nieuwe TS gemaakt. Je kan bijvoorbeeld denken aan hardware zaken (populaire HTPC cases, waar op te letten voor een stil systeem? Populaire componenten? Wat heb je nodig voor 1080p? Wat heb je nodig voor digitaal geluid? Wat heb je nodig voor de beruchte "volgel-scene"?) en software zaken (hoe zit dat met codecs? Hoe krijg ik m'n ati/nvidia HD-acceleratie aan? Welke systeemsoftware bestaat er (mediacentre, mediaportal, etc) en wat zijn de verschillen?) en algemene informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:01:
[...]

Uh ja, als ik zin had om alles uit te zoeken had ik wel een nieuwe TS gemaakt. Je kan bijvoorbeeld denken aan hardware zaken (populaire HTPC cases, waar op te letten voor een stil systeem? Populaire componenten? Wat heb je nodig voor 1080p? Wat heb je nodig voor digitaal geluid? Wat heb je nodig voor de beruchte "volgel-scene"?) en software zaken (hoe zit dat met codecs? Hoe krijg ik m'n ati/nvidia HD-acceleratie aan? Welke systeemsoftware bestaat er (mediacentre, mediaportal, etc) en wat zijn de verschillen?) en algemene informatie.
^^ Dat zou super zijn, als noob weet ik hier dus nog allemaal niets van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb een vreemd probleem met mijn htpc:

- gigabyte ga-ma780g-s2h
- 5200+
- vista 32bits

Ik krijg een groen beeld (over hele scherm) als ik een dvd wil kijken, dit is al 3 keer gebeurt en alleen op te lossen door een herinstallatie naar mijn weten.

Plotseling kreeg ik tijdens het tv kijken met floppydtv-c (ziggo) via VMC dat het scherm zwart word en mn htpc vastliep en dan geef ik hem een harde reset. Probeer ik weer tv te kijken krijg ik wel geluid maar alle kanalen groen beeld.

Ik speel alles af met VMC maar als ik een mpeg of een dvdtje wil kijken krijg ik groen beeld en wel geluid, daarintegen doen de .mkv bestanden het wel goed.

Geprobeerd heb ik om alle codecs te deinstalleren en opnieuw te installeren, systeemherstel gedaan daarna (omdat ie toch al naar de #@#$$ was bepaalde codecpacks geinstalleerd ffdshow,k-lite, CCCP etc)
De films doen het wel op VLC en MPC home cinema enzo, maar niet meer in wmp11.

ik gebruikte alleen:

- coreavc 1.70 met haali splitter
- powerdvd 8 met de Vista Media Center Decoder utility
- wmp11
- ac3 filter
- die .mkv patch van (hardware.info) voor vmc
- vsfilter 2.38 (ondertiteling)

Als ik b.v HW acceleratie in powerdvd aanzet doet de film het niet in powerdvd geeft hij groen beeld en ook niet in vmc doe ik hem uit in powerdvd speelt hij hem wel goed af in powerdvd, maar nog steeds niet in wmp11 dus nog steeds groen. Normaal kon ik wel met HW aan een dvd in powerdvd kijken (misschien dat daar ergens de fout zit!!!)

Alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Laatst online: 16-09 15:56
Aangezien hier nogal wat mensen rondlezen die in hun htpc een floppydtv hebben zitten stel ik hier mijn vraag.
Vista gaat bij mij probleemloos in standby ...... tot ik de floppydtv installeer :'(
Beeld wordt wel zwart maar voeding en fans blijven draaien.
Zodra ik de floppydtv disable in apparaatbeheer is het probleem opgelost :?

Iemand hier een oplossing voor????
Ik gebruik de laatste drivers en firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
jingaling schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:47:
Ik heb een vreemd probleem met mijn htpc:
...
Ik krijg een groen beeld (over hele scherm) als ik een dvd wil kijken, dit is al 3 keer gebeurt en alleen op te lossen door een herinstallatie naar mijn weten.
Lijkt op een bekend probleem in de ATI Catalyst 8.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:36
rsvmark schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:06:
Aangezien hier nogal wat mensen rondlezen die in hun htpc een floppydtv hebben zitten stel ik hier mijn vraag.
Vista gaat bij mij probleemloos in standby ...... tot ik de floppydtv installeer :'(
Beeld wordt wel zwart maar voeding en fans blijven draaien.
Zodra ik de floppydtv disable in apparaatbeheer is het probleem opgelost :?

Iemand hier een oplossing voor????
Ik gebruik de laatste drivers en firmware..
Ik heb ook een FloppyDTV onder Vista, en hier gaat het perfect. Welk moederbord heb je? Kun je in je BIOS forceren dat hij de S3 sleep mode pakt? Controleer voor de zekerheid ook je energie-instellingen in Vista.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik heb een asus m2a-hdmi.
En zodra ik de floppydtv disable werkt het prima dus de instellingen lijken mij goed.
In de bios staat het in ieder geval op S3 en de energie instellingen lijken mij in orde.
Heb wel eens vaker over problemen met standby in vista met de floppydtv gelezen (kan het alleen niet meer vinden....)
Welke driver en firmware gebruik jij voor je floppydtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
catchingfire schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:07:
[...]

Lijkt op een bekend probleem in de ATI Catalyst 8.6
Ik heb de 8.7 driver nu geinstalleerd en alle kanalen weer opnieuw opgezocht en heb tot nu toe weer beeld en ook de dvd's speelt mediacenter weer af.
Hopen dat het nu goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zo idd, echt een verademing weer die 8.7, ik was er vanmorgen vroeg al mee aan het stoeien geweest (ik kreeg ook groen geblokt beeld in WMC) maar vanmorgen was het nog niet gelukt, als ik er een dvd instopte dan reboote de pc meteen. Nu net nog maar eens een poging gewaagd en nu speelde de dvd in 1 keer goed af:) Overigens wel een rare fout in Catalist 8.6.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag ga ik even langs norrod voor een processor, geheugen een een HD voor mijn nu nog halve HTPC. (Antecfusion + Gigabyte GA-MA69GM-S2H)
Nu wil ik graag jullie nog even melden wat ik ga halen zodat jullie me eventueel nog op andere hardware kunnen wijzen. Wat ik wil gaan kopen is het volgende:

Samsung SpinPoint F1 750GB 32MB (SATAII) 89 Euro
Corsair XMS2 DDR2 2GB Kit 800MHz 53 Euro

Processor twijfel ik nog. Ik weet dat de 5200+ passief gekoeld kan worden. Klopt dat verhaal nog steeds? Ik wil wel HD kunnen afspelen dus miss is er onderhand ook al een 45nm processor die passief is te koelen voor ongeveer dezelfde prijs? Is toch wat energiezuiniger...

Graag hoor ik nog snel even van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:54:
Vanmiddag ga ik even langs norrod voor een processor, geheugen een een HD voor mijn nu nog halve HTPC. (Antecfusion + Gigabyte GA-MA69GM-S2H)
Nu wil ik graag jullie nog even melden wat ik ga halen zodat jullie me eventueel nog op andere hardware kunnen wijzen. Wat ik wil gaan kopen is het volgende:

Processor twijfel ik nog. Ik weet dat de 5200+ passief gekoeld kan worden. Klopt dat verhaal nog steeds? Ik wil wel HD kunnen afspelen dus miss is er onderhand ook al een 45nm processor die passief is te koelen voor ongeveer dezelfde prijs? Is toch wat energiezuiniger...

Heb vandeweek ook een F1 750 Gb erin gezet en deze bevalt uitstekend.
Had hiervoor een samsung 500 Gb erin maar die had een irritante resonantie erin zitten.

Geheugen weet ik niets zinnigs over te zeggen.

Ik gebruik zelf de 5200 ook passief (met een scythe mini ninja) en dit gaat prima al denk ik erover om er binnenkort een extra videokaart in te zetten voor hd materiaal en games.
Meeste HD materiaal gaat overigens prima hoor. Heb alleen al mijn films nu op een home server staan en zie ik af en toe wat haperingen in het beeld. Ligt dus of aan mijn Gb netwerk of aan mijn htpc die het er wat moeilijk mee krijgt.....

[ Voor 9% gewijzigd door rsvmark op 16-07-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reply. Dan ben ik er iig uit welke HD ik kies.
Nu hoop ik dat het geheugen goed is maar daar ga ik maar van uit.
Processor wordt dan ook een 5200+. Weet iemand toevallig of die scitech ninja turtle in lwd is is te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
:?
Bedoel je mischien de Scythe Ninja?

En wat bedoel je met lwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:54:

Niks mis met het geheugen hoor draai het zelf ook gewoon doen.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drZymo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:36:
[...]

:?
Bedoel je mischien de Scythe Ninja?

En wat bedoel je met lwd?
Klopt die Scythe Ninja mini. En ik zou em graag in een winkel in Leeuwarden ophalen maar dat kon nog wel es lastig worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:15:
Bedankt voor je snelle reply. Dan ben ik er iig uit welke HD ik kies.
Nu hoop ik dat het geheugen goed is maar daar ga ik maar van uit.
Processor wordt dan ook een 5200+. Weet iemand toevallig of die scitech ninja turtle in lwd is is te krijgen?
Kijk hier eens:
http://www.silentpcreview.com/article29-page2.html

Hier had ik een lijst van gemaakt met de schijven die ik het liefst wilde hebben (vooral qua geluidsproductie voor in een htpc natuurlijk!!).
De samsung was niet mijn nummer 1 maar was wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:02:
[...]

Klopt die Scythe Ninja mini. En ik zou em graag in een winkel in Leeuwarden ophalen maar dat kon nog wel es lastig worden denk ik.
Denk idd niet dat norrod of Home productions (of zoiets) deze hebben.
Ik heb hem via internet moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:02:
[...]

Ophalen wordt lastig ja. Maar waarom ophalen :? ? Lang leve de webshops :D.
Sommige winkels hebben hem op voorraad, dus met een beetje geluk kan je hem dan al morgen binnen hebben. En aangezien je toch nog wat extra spul moet hebben kan je het mooi combineren. Grote kans dat je nog goedkoper uit bent ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:06:
Ik heb toevallig een ticket open staan bij digitaleverywhere m.b.t. een hardware conflict (keiharde bluescreen bij gebruik van een CAM in m'n floppydtv s2), en heb het volgende advies gekregen dat jou misschien ook kan helpen:

please have a test with this settings in your BIOS:

-S1, not AUTO
-Repost on S3 disabled
-ACPI Version enabled
-ACPI APIC enabled
-PCI buffer size on max
-Set free IRQ not Auto

-Set in the powermanagement of the vista system the hybriden S3 disable.

mijn probleem lijkt in ieder geval opgelost met deze tip... al heb ik er blijkbaar weer een ander probleem voor terug gekregen.. :( maar goed.. ben nog aan het testen

voor de floppydtv s2 (sat versie) eigenaren: welke CAMs gebruiken jullie, en zij die stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie info gister. Heb het ingebouwd en het werkt prima!
Wat is eigenlijks de goedkoopste oplossing tbt het gratis digitale zenders van Ziggo ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:33:
Bedankt voor jullie info gister. Heb het ingebouwd en het werkt prima!
Wat is eigenlijks de goedkoopste oplossing tbt het gratis digitale zenders van Ziggo ontvangen?
Dit topic lezen? \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2]

En gratis & Ziggo in 1 zin kun je vergeten volgens mij... Je moet minimaal een digitaal abo aanschaffen omdat alles ge-encrypt is (NED 1, 2 en 3 misschien niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
jingaling schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:49:
Ik heb de 8.7 driver nu geinstalleerd en alle kanalen weer opnieuw opgezocht en heb tot nu toe weer beeld en ook de dvd's speelt mediacenter weer af.
Hopen dat het nu goed blijft.
Only schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:48:
Zo idd, echt een verademing weer die 8.7, ik was er vanmorgen vroeg al mee aan het stoeien geweest (ik kreeg ook groen geblokt beeld in WMC) maar vanmorgen was het nog niet gelukt, als ik er een dvd instopte dan reboote de pc meteen. Nu net nog maar eens een poging gewaagd en nu speelde de dvd in 1 keer goed af:) Overigens wel een rare fout in Catalist 8.6.
Hebben jullie die uitgelekte 8.7 geinstalleerd? Dat ging verder prima? Geen side-effects?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb de CPU in mijn gamebak geupgrade; daar zit nu een E6750 in (@ 3.4GHz 8) ), en de E6400 die er eerst in zat wil ik als hart van een mediacenter gaan maken.

Ik ben de volgende hardware bij elkaar aan het grabbelen:

Intel Core2Duo E6400 @ 2.13GHz - Uit mijn gamePC, ivm vervanging.
GEiL PC6400 2x 512MB (4-4-4-12) - Trek ik uit mijn gamePC, die heeft toch 5GB.
Samsung Spinpoint 500GB SATA300 - Trek ik uit mijn server.
Asus P5B-MX (S775, mATX, Intel 946GZ chipset) - Onderweg.
Antec Fusion 430 Black - Besteld.
Logitech Harmony 525 (die ik al in gebruik heb in mijn homecinema)

Nu had ik enkele vragen over deze specs:
  • Zal de onboard VGA van de P5B-MX het in combinatie met de E6400 aan kunnen om HD content (met name MKV met AC3) te kunnen afspelen? Of heb ik een extra PCI-e VGA kaart nodig?
  • Zal de Harmony 525 samenwerken met de IR interface van de Antec case? (met name: kan ik de PC aanzetten met de AB?)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
DynaMikeY schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:03:
Ik heb de CPU in mijn gamebak geupgrade; daar zit nu een E6750 in (@ 3.4GHz 8) ), en de E6400 die er eerst in zat wil ik als hart van een mediacenter gaan maken.

Ik ben de volgende hardware bij elkaar aan het grabbelen:

Intel Core2Duo E6400 @ 2.13GHz - Uit mijn gamePC, ivm vervanging.
GEiL PC6400 2x 512MB (4-4-4-12) - Trek ik uit mijn gamePC, die heeft toch 5GB.
Samsung Spinpoint 500GB SATA300 - Trek ik uit mijn server.
Asus P5B-MX (S775, mATX, Intel 946GZ chipset) - Onderweg.
Antec Fusion 430 Black - Besteld.
Logitech Harmony 525 (die ik al in gebruik heb in mijn homecinema)

Nu had ik enkele vragen over deze specs:
  • Zal de onboard VGA van de P5B-MX het in combinatie met de E6400 aan kunnen om HD content (met name MKV met AC3) te kunnen afspelen? Of heb ik een extra PCI-e VGA kaart nodig?
  • Zal de Harmony 525 samenwerken met de IR interface van de Antec case? (met name: kan ik de PC aanzetten met de AB?)
offtopic:
Crosspost ?

Antwoorden op je vragen:

1) Zie de tabel op Wikipedia: Intel GMA. Daar had je zelf kunnen lezen dat er alleen MPEG2 acceleratie wordt ondersteund door de GMA 3000 (die in die 946GZ chipset zit). VC1 en AVC moet dus volledig door je CPU worden gedaan. Zoek op google naar "core 2 duo" E6400 vc1 en je krijgt genoeg resultaten van mensen die het geprobeerd hebben.

2) Google antec fusion harmony geeft in ieder geval twee resultaten: http://forum.ncix.com/for...&msgcount=4&overclockid=0 en http://www.xpmediacentre....on-v2-case-questions.html

Dit kostte mij 5 minuten zoek werk, had je ook best zelf kunnen doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik zie dat Shuttle nu een nieuwe barebone heeft gebaseerd rondom "de nieuwe nvidia chipset" met geintregeerde geforce 8200. Welke dx10 compatible is en ook vloeiend HD zou moeten kunnen afspelen.

Ik vraag me af in hoeverre deze presteerd met de alom bekende 780g chipset (ati 3200hd). Klinkt in iedergeval ook interresant voor een htpc.

offtopic:
ben wel een beetje in de war welk topic we nou verder gaan, deze of de nieuwe

[ Voor 16% gewijzigd door xAndyx op 17-07-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
catchingfire schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:13:
[...]

[...]

Hebben jullie die uitgelekte 8.7 geinstalleerd? Dat ging verder prima? Geen side-effects?
Nog geen probleem kunnen ondervinden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
xAndyx schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:39:
Ik zie dat Shuttle nu een nieuwe barebone heeft gebaseerd rondom "de nieuwe nvidia chipset" met geintregeerde geforce 8200. Welke dx10 compatible is en ook vloeiend HD zou moeten kunnen afspelen.

Ik vraag me af in hoeverre deze presteerd met de alom bekende 780g chipset (ati 3200hd). Klinkt in iedergeval ook interresant voor een htpc.

offtopic:
ben wel een beetje in de war welk topic we nou verder gaan, deze of de nieuwe
Interessante kastjes van Shuttle. de door jou genoemde kost 319 euro ShuttleShop . Staat ook nog een andere HD barebone op. Maar dit ding bevat toch al een moederbord en videokaart. Waarom vraag je dan naar hoe deze presteert met een 780g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ransom_nl schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:05:
[...]

Interessante kastjes van Shuttle. de door jou genoemde kost 319 euro ShuttleShop . Staat ook nog een andere HD barebone op. Maar dit ding bevat toch al een moederbord en videokaart. Waarom vraag je dan naar hoe deze presteert met een 780g?
Ik weet dat het een barebone is en dus alleen maar een cpu / geheugen en hd in moet. Ik bedoelde hoe deze barebone presteerd in vergelijking met een 780g setup. Zal wel neerkomen op alleen het vergelijken van hoe de 2 videokaarten presteren, aangezien in beide een Phenom cpu kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Twee vraagjes. De eerste gaat over dit moederbord, de Gigabyte GA-MA78GM-S2H. De ene zegt dat je daar HD materiaal mee kunt afspelen zonder extra videokaart, maar ik zie anderen er toch nog een videokaart bijsteken in hun setup. Wat is waar? :)

De tweede gaat over de voeding. Bij een Antec Fusion zit een 430W standaard. De meeste mensen gaan toch nog voor een andere voeding, liefst passief uiteraard. Is de standaard voeding van de Antec niet stil genoeg?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:43:
Twee vraagjes. De eerste gaat over dit moederbord, de Gigabyte GA-MA78GM-S2H. De ene zegt dat je daar HD materiaal mee kunt afspelen zonder extra videokaart, maar ik zie anderen er toch nog een videokaart bijsteken in hun setup. Wat is waar? :)

De tweede gaat over de voeding. Bij een Antec Fusion zit een 430W standaard. De meeste mensen gaan toch nog voor een andere voeding, liefst passief uiteraard. Is de standaard voeding van de Antec niet stil genoeg?
Dinsdag kan ik je daar uitgebreid informatie over geven ;) Want dan is mn htpc klaar icm gigabyte mobo en antec fusion kast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Je hebt met dit moederbord geen extra videokaart nodig om HD content af te kunnen spelen. Dat is nou juist het mooie van deze chipset. Wil je echter ook gamen op deze pc, dan is het aan te raden een extra videokaart aan te schaffen.

Stil genoeg is subjectief. Ik heb dezelfde kast en voeding en moet zeggen dat ik de standaard voeding heb gehouden. Je hoort ´m heel minimaal. Het geluid van de twee 120mm fans op de laagste stand zijn duidelijker hoorbaar. Verder geen extra videokaart erin gestoken en mijn AMD 4850e passief gekoeld met een Scythe Ninja mini. Ik durf dan ook te stellen dat mijn systeem `fluisterstil` is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vast voorbij gekomen maar is die voorloper van die GA-MA78GM-S2H ook geschikt voor HD materiaal zonder extra videokaart? Dat was de GA-MA63GM-S2H ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:33

Je kunt inderdaad inderdaad HD afspelen met dit onboard videokaart maar dan raad ik je aan om er een stevige CPU in te zetten...want er zitten veel haken en ogen aan de hardware acceleratie van de onboard videokaart bij HD films...zoveel dat het niet echt bruikbaar is.

Ik heb zelf ook de Antec Fusion en ik gebruik nog gewoon de standaard voeding deze is naar mijn mening zeer stil...het enige wat ik hoor zijn de harde schijven...het wordt toch tijd voor een SSD.
Ik heb er zelfs een 9600GT inzitten voor af en toe een game te spelen...draait perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:10:
Het is vast voorbij gekomen maar is die voorloper van die GA-MA78GM-S2H ook geschikt voor HD materiaal zonder extra videokaart? Dat was de GA-MA63GM-S2H ofzo
Ja, alleen met een redelijk zware cpu. Die vorige chipset (690G obv een ATi 1250) heeft geen hardware acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooow thnx voor reply. Dan is dat een goed excuse om een goede videokaart te kopen die ook gebruikt zal worden op HTPC icm games en beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
nieuw probleem: zijn er meer mensen met een imon-vfd waarvan Vista op hol slaat als je met een willekeurige afstandsbediening iets gaat doen (receiver volume bijvoorbeeld)?

Ik zat al maanden met het probleem dat ik elke avond m'n HTPC wel een keer moet resetten omdat hij onbedienbaar is geworden. Menu's klappen niet uit, start-knop doet niks, rechts-klik menu's doen 't niet, muisklikken fungeren alsof er steeds CTRL-rechtsklik wordt geklikt... kortom: onbedienbaar. Gisteren viel me opeens op toen ik een film aan het kijken was, en met een afstandbediening m'n receiver wat harder zette, dat de mousepointer even in beeld kwam... dat was het dus. Tengevolge van een signaal wat binnenkomt op de IR-interface wordt m'n Vista dus genekt. Het simpelweg disablen van de imon software is niet afdoende... ik heb nu een stuk duct-tape voor het display geplakt. Maar dat is natuurlijk niet de meest ideale optie.

Ben ik de enige met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

catchingfire schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:02:
nieuw probleem: zijn er meer mensen met een imon-vfd waarvan Vista op hol slaat als je met een willekeurige afstandsbediening iets gaat doen (receiver volume bijvoorbeeld)?

Ik zat al maanden met het probleem dat ik elke avond m'n HTPC wel een keer moet resetten omdat hij onbedienbaar is geworden. Menu's klappen niet uit, start-knop doet niks, rechts-klik menu's doen 't niet, muisklikken fungeren alsof er steeds CTRL-rechtsklik wordt geklikt... kortom: onbedienbaar. Gisteren viel me opeens op toen ik een film aan het kijken was, en met een afstandbediening m'n receiver wat harder zette, dat de mousepointer even in beeld kwam... dat was het dus. Tengevolge van een signaal wat binnenkomt op de IR-interface wordt m'n Vista dus genekt. Het simpelweg disablen van de imon software is niet afdoende... ik heb nu een stuk duct-tape voor het display geplakt. Maar dat is natuurlijk niet de meest ideale optie.

Ben ik de enige met dit fenomeen?
Ook ik heb dit probleem al vanaf de aanschaf van mijn HTPC ca. 2 maanden geleden. Ik ben nog steeds ermee aan het spelen en heb ondertussen diverse combinaties aan sfotware gehad en bij ALLE combinaties datzelfde probleem :( Onverklaarbaar!

OSen:
- XP SP2
- XP SP3
- Vista Ultimate 64bits
- Vista Ultimate SP1 64bits
- Vista Ultimate SP1 32 bits

allen zowel met of zonder laatste iMon VFD software geinstalleerd.

Probleem:
vensters worden ineens inactief (unresponsive); geen enkele knop werkt (OK, Cancel, kruisje, minimize, etc.)...aanklikken ervan zorgt ervoor dat het venster een inactieve titelbalk krijgt. Alle andere evt. vensters die dan geopend zijn, vertonen hetzelfde probleem. Startknop doet het niet. Kortom, systeem is niet echt vastgelopen, maar reageert niet op muisklikken, danwel met tobo.

Oplossing:
- CTRL+ALT+DEL
- taskmanager oproepen
- deze is in de eerste instantie ook inactief, maar bij de 2e muisklik op een willekeurig proces of veld of knop, wordt deze wel actief.
- taskmanager verlaten
- alle vensters werken weer normaal.

Ik geef toe, dit is een halve gare oplossing, maar in mijn geval is dat in iedere geval stuk beter dan te moeten herstarten iedere keer.

@stefimke wij hebben dezelfde kast (Chieftec HT-01) en dus dezelfde OEM iMon VFD module...toevallig??? ;)

EDIT: ik realiseer me dat het binnen Media center of Media portal nog steeds geen oplossing is. Maar is het probleem nu verholpen met die duct-tape? Dan weten we zeker waaraan het ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 20-07-2008 23:57 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft het over het zo stil maken van de HTPC dmv headpipes etc. Mijn kast (antec new solution) is fluisterstil, gaat perfect, maar ... De enige herrie schopper in de pc is de dvd speler. De keren dat ik een originele dvd wil afspelen stijgt dat ding bijna op.
Weet iemand een merk/type dvd speler die wel stil is? Ik heb eerlijk gezegt nog nooit een dvdrom/ram speler die stil is gehad.

Of is er misschien software die het aantal toeren naar beneden kan brengen? Want bij het lezen van een dvd is het volgens mij niet nodig zo hard te draaien.

Ik heb nu een dvdwriter speler van sony/nec paar weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Nero Drivespeed. Tenminste daar hoor ik iedereen hierover. Of je dan nog genoeg snelheid overhoud dat weet ik niet..
Pagina: 1 ... 47 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!