Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 46 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

psy schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:13:
[...]

tuurlijk werkt dat, maakt helemaal niet uit
Misschien kan je er bij vertellen WAAROM dat niks uitmaakt :)

Je hebt wel gelijk hoor, maar het is makkelijk om te weten waarom het niks uitmaakt, zodat mensen het beter begrijpen. En dat is dus omdat PCIe 2.0 kaarten backwards compatible zijn met PCIe 1.0 sloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:26:
[...]
AC3filter, is die niet nodig trouwens voor het geluid?

Willem2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:39:
Dat stukje zit toch weer in FFDshow tryouts?

Klopt, maar dat staat niet in het lijstje als requirement voor h264...
@Stefimke: AC3filter is niet nodig, ffdshow tryouts bevat een audio decoder. Die moet dus worden toegevoegd worden aan het lijstje voor H264, terecht opgemerkt.
PS: Sorry, ik had me vergist... 't was hier blijkbaar iemand anders die met een pasgeborene zat :)
voor x.264 materiaal (geripte blurays);
- haali media splitter
- coreAVC PRO
- VSfilter 2.38 voor subs
- powerdvd 8

Krijg ik groen beeld gebeurde opeens bij tv kijken (floppydtv via ziggo) voorheen geen last van. (probeer nu ff powerdvd 7.3 te checken)
FloppyDTV via Ziggo; ik weet niet welke codecs dat bevat, maar dat is volgens mij geen H.264. Ik zou die TV stream laten decoderen met PowerDVD. Heb ik eigenlijk geen ervaring mee, met TV kijken.

Die setup daar werkt voor x.264 mkv's: geripte blurays dus..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:29:
Ik ga zaterdag op vakantie maar wil graag gaan samenwerken met anderen om een mooi topic te gaan maken over Codecs, HTPC's, MCE en Mediaportal... hoe zullen we dit aanpakken?

Zou eent opic moeten hebben waarine we alvast veel berichten reserveren denk ik...
ging jij niet eens iets uitwerken met een formulier ofzo?

Beste is een soort van wiki aanmaken; of een goeie startpost.. Zoveel info moet daar trouwens niet in. 't Is gewoon een kwestie van de juiste info te bundelen.. Ik heb hier zeker al 3X dezelfde info ivm codecs gepost..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

drZymo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:38:

Dan zou ik toch de laatste paar pagina's van dit topic eens door lezen want er staan al genoeg tips ;)
Misschien dt het een idee is om eens een nieuwe versie te starten van dit topic? Dus: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid 2.0 :?
Want dit topic bevat inmiddels zo´n 180 pagina's en het is wat lastig om een goed beginpunt te vinden. En om nou helemaal vooraan te beginnen (posts uit 2007, waarin de voordelen van de 690G chipset besproken worden) schiet ook niet echt op...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Pietervs schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:57:
[...]

Misschien dt het een idee is om eens een nieuwe versie te starten van dit topic? Dus: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid 2.0 :?
Want dit topic bevat inmiddels zo´n 180 pagina's en het is wat lastig om een goed beginpunt te vinden. En om nou helemaal vooraan te beginnen (posts uit 2007, waarin de voordelen van de 690G chipset besproken worden) schiet ook niet echt op...
Het vervelende is dat als je iets vraagt je erop gewezen wordt om het topic maar te gaan lezen. Ben nu 2 dagen verder en bij pagina 50, maar mijn vragen zijn tot nu toe niet beantwoord. Zou prettig zijn als die mensen gewoon niks zeggen. Beetje triest gezeur. Natuurlijk ben ik iets wijzer geworden, maar mijn vragen zijn niet beantwoord in 50 pagina's. Denk niet dat de antwoorden er opeens magisch bij staan in de laatste 130!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Je hoeft natuurlijk ook niet alles te lezen, maar in de afgelopen maanden is er toch redelijk wat nuttige informatie langs gekomen. Je kan dus 't beste de laatste 10 a 20 pagina's lezen. Daarin staan denk ik wel de belangrijkste zaken een keer besproken. En dan kan je voor meer informatie dit topic (en ook het BBG topic) doorzoeken. Er wordt natuurlijk niet van je verwacht om 4500+ posts door te lezen :+.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
FrankGuthrie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:34:
[...]

Het vervelende is dat als je iets vraagt je erop gewezen wordt om het topic maar te gaan lezen. Ben nu 2 dagen verder en bij pagina 50, maar mijn vragen zijn tot nu toe niet beantwoord. Zou prettig zijn als die mensen gewoon niks zeggen. Beetje triest gezeur. Natuurlijk ben ik iets wijzer geworden, maar mijn vragen zijn niet beantwoord in 50 pagina's. Denk niet dat de antwoorden er opeens magisch bij staan in de laatste 130!!
Het is heel leerzaam om je goed te verdiepen in de materie als je een HTPC overweegt. Je moet alleen zoals eigenlijk al gezegd, eerst eens zoeken in dit topic. En dan leren berichten snel te lezen/scannen en natuurlijk zul je niet letterlijk antwoord op al je vragen terug vinden, want daar zijn het jou (persoonlijk)vragen voor, dus lezen, en dan de de materie op je eigen situatie toepassen.
  • Concreet, welke vragen heb je dan nu nog, even op een rijtje gezet:
  • je hele systeem: daar heb je antwoord/commentaar op gekregen
  • hardware versnelling gedownloade (MKV) bestanden: search topic
  • OS of MCE2005 om kan gaan met een 64bits CPU; basiskennis voor tweakers (ja dus)
  • koelblok grafische kaart; zul je zelf moeten uitzoeken, ligt aan je kast. Maar zal best gaan passen zo te zien.
  • remote bediening, zoals gezegd: ligt geheel aan de gekozen software en hoe je 1 en ander instelt (auto run etc.). Als je dit topic leest zie je dat veel mensen toch een keyboard met ingebouwde muis kiezen. Ikzelf heb dat niet (alleen USB voor 'noodgevallen') en bedien alles met de remote only (XP MCE2005) ook als ik een USB stick met foto's aansluit vraag MCE mij netjes wat ik ermee wil doen. Als je echter veel andere toepassingen voor vesrchillende taken gaat gebruiken zul je niet aan een muis ontkomen vrees ik, logisch want dan wordt het meer een 'gewone dekstop computer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

obsidian schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:48:
[...]

Misschien kan je er bij vertellen WAAROM dat niks uitmaakt :)

Je hebt wel gelijk hoor, maar het is makkelijk om te weten waarom het niks uitmaakt, zodat mensen het beter begrijpen. En dat is dus omdat PCIe 2.0 kaarten backwards compatible zijn met PCIe 1.0 sloten :)
Beetje basiskennis IMO. Vandaar dat ik het niet ga toelichten.

@Justchill, ik zat met een pasgeborene :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:49:
[...]

Het is heel leerzaam om je goed te verdiepen in de materie als je een HTPC overweegt. Je moet alleen zoals eigenlijk al gezegd, eerst eens zoeken in dit topic. En dan leren berichten snel te lezen/scannen en natuurlijk zul je niet letterlijk antwoord op al je vragen terug vinden, want daar zijn het jou (persoonlijk)vragen voor, dus lezen, en dan de de materie op je eigen situatie toepassen.
  • Concreet, welke vragen heb je dan nu nog, even op een rijtje gezet:
  • je hele systeem: daar heb je antwoord/commentaar op gekregen
  • hardware versnelling gedownloade (MKV) bestanden: search topic
  • OS of MCE2005 om kan gaan met een 64bits CPU; basiskennis voor tweakers (ja dus)
  • koelblok grafische kaart; zul je zelf moeten uitzoeken, ligt aan je kast. Maar zal best gaan passen zo te zien.
  • remote bediening, zoals gezegd: ligt geheel aan de gekozen software en hoe je 1 en ander instelt (auto run etc.). Als je dit topic leest zie je dat veel mensen toch een keyboard met ingebouwde muis kiezen. Ikzelf heb dat niet (alleen USB voor 'noodgevallen') en bedien alles met de remote only (XP MCE2005) ook als ik een USB stick met foto's aansluit vraag MCE mij netjes wat ik ermee wil doen. Als je echter veel andere toepassingen voor vesrchillende taken gaat gebruiken zul je niet aan een muis ontkomen vrees ik, logisch want dan wordt het meer een 'gewone dekstop computer'
Ja, over het MKV heb ik al genoeg gevonden in inmiddels 55 pagina's ;). Het lijk eropt dat ik nog een redelijk CPU moet hebben omdat x.264 niet wordt ondersteunt door de videokaarten, 720p daarin tegen weer wel door een hack. Toch wat geleerd van 55 pagina's :+

Ik wil de HTPC echt en dan ook maar echt alleen gebruiken voor het afspelen van HD films. De drang naar een HTPC is gekomen doordat ik eerste een PS3/Xbox 360 wilde hebben om te gaan fungeren als Mediacenter. Helaas kleven hier wat nadelen aan die een HTPC niet heeft.

Bij een PS3 en een Xbox kan je zelf geen onderdelen stiller maken. Zoals de fans, videokaart en de drive(nero drivespeed etc..)vBij de xbox weet ik dat je inprincipe alles kan met de remote(zelf gezien). Ik wil dat dus ook op de HTPC. Zo te zien kan dit dus gewoon.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

jingaling schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:20:
Als ik die settings neem:

voor x.264 materiaal (geripte blurays);
- haali media splitter
- coreAVC PRO
- VSfilter 2.38 voor subs
- powerdvd 8

Krijg ik groen beeld gebeurde opeens bij tv kijken (floppydtv via ziggo) voorheen geen last van. (probeer nu ff powerdvd 7.3 te checken)

En ac3 filter als ik die probeer kraakt (soort harde tik bij het aanzetten van een ander kanaal of film)
geluid staat niet voluit.

Weet iemand hoe ik op een nette manier in een:

- origen s14v kast
- gigabyte ga-ma-780g bordje
- 5200+
-scythe mini met fan

de airflow een beetje kan optimaliseren?
Nu is er teveel herrie met fan zonder fan word processor te heet.
Pff geen idee... Ik schrik dat deze case niet genoeg kloelt! (wil die case ook) Hoe heet wordt de processor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

FrankGuthrie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:07:
[...]

Ja, over het MKV heb ik al genoeg gevonden in inmiddels 55 pagina's ;). Het lijk eropt dat ik nog een redelijk CPU moet hebben omdat x.264 niet wordt ondersteunt door de videokaarten, 720p daarin tegen weer wel door een hack. Toch wat geleerd van 55 pagina's :+
Jammer dat je niet door hebt gelezen. :+
Tegenwoordig kun je namelijk wel x.264 bestanden hardwarematig versnellen.
Lees even dit topic door en je bent daar ook weer van op de hoogte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
ThaClown schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:28:
[...]

Pff geen idee... Ik schrik dat deze case niet genoeg kloelt! (wil die case ook) Hoe heet wordt de processor dan?
Koude opstart met kastje open na een kwartiertje ong. 65 graden.
Scythe zit er wel goed vast op lijkt mij.
Nu heb ik die andere propeller die in die kast zat ermaar opgezet maakt minder herrie als de fan van de scythe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jingaling schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:47:
[...]

Koude opstart met kastje open na een kwartiertje ong. 65 graden.
Scythe zit er wel goed vast op lijkt mij.
Nu heb ik die andere propeller die in die kast zat ermaar opgezet maakt minder herrie als de fan van de scythe.
En hoeveel graden is ie nu dan?

En 65 lijkt me idd aan de hoge kant, wellicht toch nog even naar je pasta en bevestiging kijken......wat heb je nu eigenlijk allemaal aan fans in je kast/psu/cpu en wat staat er te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:59:
[...]

En hoeveel graden is ie nu dan?

En 65 lijkt me idd aan de hoge kant, wellicht toch nog even naar je pasta en bevestiging kijken......wat heb je nu eigenlijk allemaal aan fans in je kast/psu/cpu en wat staat er te draaien?
Ik heb alleen de twee kleine 60mm fans achterin de kast draaien en een Be Quiet Voeding Straight Power 400Watt ernaast. Die andere 80mm fan van de kast gebruik ik nu om de proc te koelen.
Hij is nu 47 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jingaling schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:56:
[...]

Ik heb alleen de twee kleine 60mm fans achterin de kast draaien en een Be Quiet Voeding Straight Power 400Watt ernaast. Die andere 80mm fan van de kast gebruik ik nu om de proc te koelen.
Hij is nu 47 graden.
Die kast komt toch ook met een 92mm intake fan? (lees ik op OrigenAE)
Staat die niet mee te doen? Die zou voor intake moeten zorgen.

En eigenlijk heb je nu dus, als ik het goed begrijp, 4 fans draaien, toch?
(2x60mm outtake, achterkant, 1x120mm voeding, 1x80mm op cpu).

En dan is je CPU nog steeds 47 graden? Vind ik nog steeds aan de hoge kant. Staat ie in een dichte kast? Moet zeker lager kunnen mi. Wat zijn je overige temps? Disks? Moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:50:
[...]

Die kast komt toch ook met een 92mm intake fan? (lees ik op OrigenAE)
Staat die niet mee te doen? Die zou voor intake moeten zorgen.

En eigenlijk heb je nu dus, als ik het goed begrijp, 4 fans draaien, toch?
(2x60mm outtake, achterkant, 1x120mm voeding, 1x80mm op cpu).

En dan is je CPU nog steeds 47 graden? Vind ik nog steeds aan de hoge kant. Staat ie in een dichte kast? Moet zeker lager kunnen mi. Wat zijn je overige temps? Disks? Moederbord?
Sorry die 92mm intake heb ik erop (ik dacht 80mm) en die 2 x60mm aan de achterkant en ik heb hem nog een keer los gehad en opnieuw erop gezet met de bijgeleverde pasta. (geen resultaat)

De kast staat nu dicht en ik ga wel even speedfan draaien om de resultaten door te geven.
Ik heb nu in totaal 3 fans draaien 2x60mm en de 92mm op de koeler.
Die fan van de scythe 80mm is eraf (noisy) en vervangen door de 92mm.

temp1 40 graden
temp2 52 graden
temp3 90 graden (hoef ik geloof ik niet op te letten schijnbaar)
hd0 42 graden
core 34 graden

Kast is nu dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jingaling schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:08:
[...]

Sorry die 92mm intake heb ik erop (ik dacht 80mm) en die 2 x60mm aan de achterkant en ik heb hem nog een keer los gehad en opnieuw erop gezet met de bijgeleverde pasta. (geen resultaat)

De kast staat nu dicht en ik ga wel even speedfan draaien om de resultaten door te geven.
Ik heb nu in totaal 3 fans draaien 2x60mm en de 92mm op de koeler.
Die fan van de scythe 80mm is eraf (noisy) en vervangen door de 92mm.

temp1 40 graden
temp2 52 graden
temp3 90 graden (hoef ik geloof ik niet op te letten schijnbaar)
hd0 42 graden
core 34 graden

Kast is nu dicht.
Maar staat ie wellicht té afgesloten.....de computer-kast zelf dus; staat die in een afgesloten ruimte/meubel. Maw is er wel voldoende mogelijkheid om 'verse' koude lucht aan te zuigen en de warme lucht uit de kast af te kunnen voeren?

edit: en met deze temps draaien alle (3) fans dan op vol vermogen? Dus maximale toeren?

(en je hebt dus wel 4 fans, want er zit ook nog 1 in je voeding......)

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 03-07-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
kaajee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:14:
[...]

Maar staat ie wellicht té afgesloten.....de computer-kast zelf dus; staat die in een afgesloten ruimte/meubel. Maw is er wel voldoende mogelijkheid om 'verse' koude lucht aan te zuigen en de warme lucht uit de kast af te kunnen voeren?

edit: en met deze temps draaien alle (3) fans dan op vol vermogen? Dus maximale toeren?

(en je hebt dus wel 4 fans, want er zit ook nog 1 in je voeding......)
Klopt dan zijn het er vier maar hij staat gewoon los in de huiskamer op die vogel pootjes
http://211.78.161.57/res/gdsale/st_pic/0573/st-573043-3.jpg met de tv erboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

bosaap22 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:42:
[...]

Jammer dat je niet door hebt gelezen. :+
Tegenwoordig kun je namelijk wel x.264 bestanden hardwarematig versnellen.
Lees even dit topic door en je bent daar ook weer van op de hoogte... ;)
Ben nog bezig. Pagina 64 alweer :+

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 17:34
Draaien je case fans en je cpu fan niet tegen elkaar in? Dat gaat niet goed.

Of de case fans met de cpu fan mee laten draaien (dus lucht naar de cpu koelvinnen blazen)
Of de cpu fan met de case fans mee laten draaien (dus lucht van de cpu koelvinnen afzuigen)

Ik weet niet wat het beste is in jou kast. Vaak is naar de koelvinnen blazen beter. Je moet dan er wel voor zorgen dat de lucht ook weer ergens de kast uit kan (via je voedings fans of ander lucht gaatjes).

Het beste is om beide opties een keer te proberen en kijken waarmee je de beste resultaten haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, deze vraag was ook in mij opgekomen.....

Of dat je CPU fan nu de warme lucht van de CPU de kast in staat te blazen en het daar vervolgens niet weg kan waardoor alles te warm wordt......

Buiten dat: ik zou de cpu fan eerder aan de andere kant zetten. Dus precies tegenover waar ie nu zit. En dan dus blazend naar achter. Dan wordt op die manier de warme lucht van de cpu weggeblazen naar de achterkant van de kast alwaar de 2 case fans voor de 'afvoer' kunnen zorgen.

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 04-07-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
kaajee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:09:
Buiten dat: ik zou de cpu fan eerder aan de andere kant zetten. Dus precies tegenover waar ie nu zit. En dan dus blazend naar achter. Dan wordt op die manier de warme lucht van de cpu weggeblazen naar de achterkant van de kast alwaar de 2 case fans voor de 'afvoer' kunnen zorgen.
Hieraan had ik niet gedacht. Als dit laatste kan samen met de geheugenmodules zou ik hiervoor zeker kiezen. Lijkt me de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Voor een (nog te bouwen) HTPC wil ik graag een lage kast gebruiken waardoor ik met low profile insteekkaarten moet werken. Voor het weergeven van HD video hoeft dat inmiddels geen probleem meer te zijn met de hier in dit topic voorgestelde AM 4850e processor en het GB moederbord met 780G. Eventueel kan een gemiddelde videokaart de HD weergave vergemakkelijken en/of de processor ontlasten. Wel wil ik zo veel mogelijk geruisloos dus zo veel mogelijk passief en dan langzaam draaiende case fans

Nu wil ik graag ook de video's bewerken van mijn pas aangeschafte full HD videocamera (1080P). Dat is niet echt zware bewerking volgens mij maar ik moet wel in staat zijn om HD om te zetten naar normaal DVD formaat (voor moeders etc)

Ik heb uitgezocht dat het aanbod van pasieve low profile videokaarten nogal beperkt is., in de pricewatch kom je er een handvol tegen, gebasseerd op de HD3450 of de GF8500GT waarvan alleen de 8500 een HDMI aansluiting heeft.

Is zo'n kaart genoeg om te doen wat ik ervan verwacht of heeft zo'n kaart geen toegevoegde waarde voor videobewerking ten opzichte van de 780 chipset.
Van de HD3450 zou ik verwachten dat die beter is dan de HD2600 maar ergens lijkt het met de ontbrekende HDMI niet zo te zijn. De HD2600 ontlast de cpu met HD weergave, doet de HD3450 dat ook?

Edit: ik zie net dat de HD3450 waarschijnlijk slechts 1080i (interlaced) is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Indoubt schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:25:
...
Nu wil ik graag ook de video's bewerken van mijn pas aangeschafte full HD videocamera (1080P).
...
offtopic: wat voor videocamera is dat en ben je er tevreden mee qua "echte" HD-kwaliteit, etc.?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Je hebt toch voor videobewerking van materiaal VAN je camera toch geen directe HDMI uitgang nodig? Het lijkt me dat je die gegevens van je camera met firewire/usb naar je pc sluist en daar gewoon digitaal bewerkt met een programma zoals Pinnacle Studio of Adobe Premiere. Daar helpt een videokaart vrij weinig mee, want voor zover ik weet zit er geen hardware accelleratie in dat soort programma's.

Tevens hebben die HD3450's geen directe HDMI uitgang, maar zit er wel vaak een DVI naar HDMI convertertje bij.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

sl1200 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:58:
[...]

offtopic: wat voor videocamera is dat en ben je er tevreden mee qua "echte" HD-kwaliteit, etc.?
Dat is een panasonic SD5. Erg leuke camera en redlijk compact. Voordeel (m.i.) is het gebruik van SDHC kaartjes. Ik heb 2 8GB kaartjes en een 16GB kaartje wat ongeveer 5 a 6 uur video opleverd.

De camera is prettig en het beeld is erg mooi, aangesloten op een Philips 42PLF9603 welke intern ook daadwerkelijk met 1080P kan rekenen(de voorgaande modellen konden dit niet en schakelden intern terug op 1080i om de beeldopbouw te berekenen).

Ik heb verder (nog) weinig ervaring met video's maken en al helemaal niet met video bewerken, mijn vorige camera was nog een HI-8 die ik niet veel gebruikt heb.

@drZymo: je hebt helemaal gelijk, daar heb ik niet eens bij stilgestaan. als de videkaart HD 1080P kan afspelen is dat dus geen probleem.

Ik heb ook noh een GF8600GT gevonden in halve hoogte maar helaas niet passief. Ik zal nog een uitgebreidere google doen om te kijken of er buiten tweakers nog iets te vinden is in halve hoogte, passief en met goede specs. De HD3450 kan alleen 1080i aan.

Als ik iets interessants vindt zal ik dat hier melden

Edit: als ik het hier voorgestelde moederboard met 780 chipset gebruik heb ik dan helemaal geen videokaart meer nodig? Of heb ik dan nog baat van een videokaart om eventueel de CPU load te verlagen ( AMD 4850e)

[ Voor 7% gewijzigd door Indoubt op 04-07-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Indoubt schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:37:
[...]

Dat is een panasonic SD5. Erg leuke camera en redlijk compact. Voordeel (m.i.) is het gebruik van SDHC kaartjes. Ik heb 2 8GB kaartjes en een 16GB kaartje wat ongeveer 5 a 6 uur video opleverd.

De camera is prettig en het beeld is erg mooi, aangesloten op een Philips 42PLF9603 welke intern ook daadwerkelijk met 1080P kan rekenen(de voorgaande modellen konden dit niet en schakelden intern terug op 1080i om de beeldopbouw te berekenen).

Ik heb verder (nog) weinig ervaring met video's maken en al helemaal niet met video bewerken, mijn vorige camera was nog een HI-8 die ik niet veel gebruikt heb.

@drZymo: je hebt helemaal gelijk, daar heb ik niet eens bij stilgestaan. als de videkaart HD 1080P kan afspelen is dat dus geen probleem.

Ik heb ook noh een GF8600GT gevonden in halve hoogte maar helaas niet passief. Ik zal nog een uitgebreidere google doen om te kijken of er buiten tweakers nog iets te vinden is in halve hoogte, passief en met goede specs. De HD3450 kan alleen 1080i aan.

Netjes hoor die SD5, mij Sony HDR-SR1 werkt intern nog met 'slechts' 1440 pixels, en die vind ik al geweldig uitzien op mijn 1080p plasma :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Indoubt schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:37:
[...]

........

Edit: als ik het hier voorgestelde moederboard met 780 chipset gebruik heb ik dan helemaal geen videokaart meer nodig? Of heb ik dan nog baat van een videokaart om eventueel de CPU load te verlagen ( AMD 4850e)
Hoezo kan de HD3450 alleen 1080i aan? Tuurlijk kan die ook 1080p aan, waarom zou ie dat niet kunnen? Dat kan mijn ATi Mobility X1300 zelfs/ook!

En een low profile passieve 8600GT zal best lastig worden. Zelf passief maken of anders de 8500 nemen. Wat gaat de 8600 je extra bieden op video (2d) vlak?
MSI heeft wel een aardige 8500GT: NX8500GT-MTD256EH/D2 (ook nog eens direct een HDMI uitgang).
En anders een LP 8600GT zelf passief maken, maar veel ruimte voor een afdoende koelblok zul je niet hebben waarschijnlijk.............

Maar als je idd voor dat 780G bordje gaat heb je in principe geen andere/extra grafische kaart nodig hoor....

En zoals gezegd heeft dat hele HD opneem/record/camera verhaal niets tot zeer weinig met je GPU te maken, althans dat komt pas weer als je dat materiaal wilt gaan afspelen......en dan heb je het zelf in de hand want je kunt je eigen encoder (settings) bepalen en dan kun je zelfs 1080p materiaal maken dat versneld kan worden met je 780G moederbord.........

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 04-07-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
kaajee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:09:
Ja, deze vraag was ook in mij opgekomen.....

Of dat je CPU fan nu de warme lucht van de CPU de kast in staat te blazen en het daar vervolgens niet weg kan waardoor alles te warm wordt......

Ik snap dat hij nu niet optimaal staat die fan op de processor maar op een andere manier bevestigen lukt niet, dat had ik al geprobeerd. Links lukt niet doordat die pootjes van de koeler in de weg zitten evenals rechts.
En hoe jullie het bedoelen had ik ook al geprobeerd dan komt ie tegen de dvd speler aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jingaling schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:50:
[...]

Ik snap dat hij nu niet optimaal staat die fan op de processor maar op een andere manier bevestigen lukt niet, dat had ik al geprobeerd. Links lukt niet doordat die pootjes van de koeler in de weg zitten evenals rechts.
En hoe jullie het bedoelen had ik ook al geprobeerd dan komt ie tegen de dvd speler aan.
Maar hoe is de luchtstroom (of luchtstromen) dan nu? Welke richtingen enzo.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
kaajee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:02:
[...]

Maar hoe is de luchtstroom (of luchtstromen) dan nu? Welke richtingen enzo.......
Ik heb nu die kleine 80mm van de scythe (de herriemaker zeg maar) voorop de koeler geplaatst hoe jullie dat zeiden de 92mm ging niet lukken.

Alle fans draaien linksom psu wijst naar boven, 2x60mm en 1x80mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
jingaling schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:21:
[...]

Ik heb nu die kleine 80mm van de scythe (de herriemaker zeg maar) voorop de koeler geplaatst hoe jullie dat zeiden de 92mm ging niet lukken.

Alle fans draaien linksom psu wijst naar boven, 2x60mm en 1x80mm
Jammer dat de cpu fan andersom tegen de optic drive komt

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjeuploaden.nl/uploads/thumbs/th.e0418d61718965cc83a07daf3a9171e5-741f2f8ec3136628da40bfdf8df9a57b-IMG00025.jpg
Maar als de groene.
Of de case fans met de cpu fan mee laten draaien ([dus alle fans blazen lucht naar de cpu koelvinnen) donker groene pijltjes
Of de cpu fan met de case fans mee laten draaien (dus alle fans zuigen lucht van de cpu koelvinnen af) licht groene pijltjes

[ Voor 48% gewijzigd door asjemenou74 op 04-07-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
asjemenou74 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:21:
[...]

Jammer dat de cpu fan andersom tegen de optic drive komt (misschien een dunnere fan kopen)

Kun je nog een fototje maken en er met paint ofzo pijlen in zetten?
Pijltje de kant op waar de fans heen blazen
Zodat we kunnen zien hoe dat de lucht door de fans gaat.

Eenigste wat je nu nog zou kunnen doen is:
Of de case fans met de cpu fan mee laten draaien (dus alle fans blazen lucht naar de cpu koelvinnen)
Of de cpu fan met de case fans mee laten draaien (dus alle fans zuigen lucht van de cpu koelvinnen af)
Voorheen had ik al aangegevens alles draait naar links maar hier wat foto's zoals gevraagd.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780805.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780791.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780798.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780801.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780803.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
jingaling schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:40:
[...]
Voorheen had ik al aangegevens alles draait naar links maar hier wat foto's zoals gevraagd.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/780805.html
Jingaling ik denk dat er te weinig frisse lucht de kast in komt. Alle case fans blazen (inclusief die van je voeding) lucht naar buiten. Je kunt proberen om je die 2 kleine case fans om te draaien zodat ze de kast in blazen. Dan zou ik ook weer de fan op je cpu cooler aan de andere kant zetten.
Misschien levert dit te weinig resultaat op omdat de 2kleine case fan te veel warme lucht bij de uitgang van je voeding weghalen.

Dan zou je ook nog kunnen proberen om aan de voorkant een extra case fan te plaatsen die meer lucht je kast in blaast. In dezelfde configuratie natuurlijk zoals je in bovenstaande foto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
asjemenou74 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:12:
[...]

Jingaling ik denk dat er te weinig frisse lucht de kast in komt. Alle case fans blazen (inclusief die van je voeding) lucht naar buiten. Je kunt proberen om je die 2 kleine case fans om te draaien zodat ze de kast in blazen. Dan zou ik ook weer de fan op je cpu cooler aan de andere kant zetten.
Misschien levert dit te weinig resultaat op omdat de 2kleine case fan te veel warme lucht bij de uitgang van je voeding weghalen.

Dan zou je ook nog kunnen proberen om aan de voorkant een extra case fan te plaatsen die meer lucht je kast in blaast. In dezelfde configuratie natuurlijk zoals je in bovenstaande foto hebt.
Ik heb nu weer die propeller van 92mm los erin gezet (weer een fan) temps worden wel lager maar is er niet een goede geruisloze manier om hem een beetje te koelen.

p.s bedankt voor 't meedenken mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat gebruiken de meeste mensen als OS? 32 or 64 Bits?

Is het niet logisch om 64bits te draaien aangezien de meeste processoren tegenwoordig 64 bits zijn, of zie ik dat verkeerd?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

64 bit heeft geen toegevoede waarde voor een HTPC. Het enige echte voordeel van 32 bit is dat er meer dan 4 GB ondersteund kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

psy schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:21:
64 bit heeft geen toegevoede waarde voor een HTPC. Het enige echte voordeel van 32 bit is dat er meer dan 4 GB ondersteund kan worden.
Ah, ik dacht dat jer nog meerwaarde (snelheid) uit kon halen aangezien de processor 64 bits is, maar dat heeft er blijkbaar niks mee te maken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

kaajee schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Hoezo kan de HD3450 alleen 1080i aan? Tuurlijk kan die ook 1080p aan, waarom zou ie dat niet kunnen? Dat kan mijn ATi Mobility X1300 zelfs/ook!

.......

Maar als je idd voor dat 780G bordje gaat heb je in principe geen andere/extra grafische kaart nodig hoor....

En zoals gezegd heeft dat hele HD opneem/record/camera verhaal niets tot zeer weinig met je GPU te maken, althans dat komt pas weer als je dat materiaal wilt gaan afspelen......en dan heb je het zelf in de hand want je kunt je eigen encoder (settings) bepalen en dan kun je zelfs 1080p materiaal maken dat versneld kan worden met je 780G moederbord.........
http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/317
Dit is een half hoog kaartje HD3450 die passief gekoeld is. Er staat duidelijk 1080i en niet 1080P. Misschien dat dit bij andere kaarten (merken) anders is.

In ieder geval bedankt voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als ik vista wil gaan draaien, is het dan niet handiger om 4GBb in het systeem te hebben?

Ik lees hier: http://www.tomshardware.c...-12-memory-vista-possible

dat Vista 32 bit gelimiteerd is tot 3GB??? En dat 4 GB het max is waarvan de videokaart geheugen bij de 4 GB wordt meegenomen. Dus als ik 4GB aan RAM heb en een kaart van 512 MB, wordt maar 3,5 GB van het RAM gezien. Volgens mij compleet onzin. Maar iemand die dat kan ontkrachten?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Nope helemaal correct.

Je geheugen adressen zijn ook maar 32 bits, dus je kan maar 232 = 4.294.967.296 geheugenplaatsen (bytes) aansturen. Dat hele blok is onderverdeeld in de mogelijke fysieke geheugen plaatsen, zoals je RAM, videokaart enzo. Je videokaart heeft dus ook een deel van de adresruimte in gebruik, waardoor je minder adresruimte (minder adres bits) overhoudt voor je RAM.

In 64 bits mode heb je adressen van 64 bits, en dus een maximum adresruimte van18.446.744.073.709.551.616 geheugenplaatsen. Daar wordt dan ook wat van gebruikt voor je videokaart geheugen, maar toch houdt je wel eventjes iets meer over ;)

[ Voor 21% gewijzigd door drZymo op 05-07-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ook voor de 4GB vraag moet je je afvragen, wat moet je ermee? Als je je htpc alleen daarvoor gebruikt als hij voor bedoeld is (wat de meesten zullen doen), is 4GB gewoon overdone. Het is niet nodig en zal nooit effectief gebruikt worden. Met 2GB heb je ruim voldoende.

Als je je htpc gebruikt voor meerdere doeleinden, dan kan het natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Oke bedankt voor de antwoorden :) Ik wil Vista Ultimate erop draaien die MCE heeft. Home premium heb ik niet. Aangezien vVsta erom bekend staat veel gehegen te gebruiken dacht ik het safe te spelen met 4 GB, vooral met Ultimate. Ik kan wel heel veel services disablen en daarmee heel wat geheugen en performace winnen.

Nogmaals bedankt.

Oke, heb nu onderdelen besteld:

Kast: Shuttle XPC SG33G5M + MCE Remote Controller
Voeding: Shuttle Externe Stille voeding 200W (PC62) 100% Silent
CPU: Intel Core2 Duo E8400 (2 x 3.0 GHz., 800FSB, 2MB cache)
Geheugen: OCZ 2GB Dual Channel DDR2-800 (2 x 1GB)
HD: Samsung Spinpoint 500GB 7200RPM SATA2 16MB
DVD drive: LG-GGC-H20L, Blu-Ray/HD-DVD Combo Drive
Video: Asus EAH3650 SILENT/HTDI/512M (Passief gekoeld met DDR3 geheugen)

Dit alles voor €866. De kast maakt het geheel duur, maar ziet er wel erg mooi uit.

[ Voor 43% gewijzigd door FrankGuthrie op 05-07-2008 14:10 . Reden: Update ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNonkel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 17:19
Even een vraag van geheel andere orde: Ik ben ook bezig een HTPC samen te stellen, waar ik ook een losse speakerset bij wil aanschaffen, ik heb nu iets van JBL op het oog.
Maar deze speakers worden normaal gesproken toch met klemmetjes aangesloten op een home cinema system? Maw, hier zitten toch geen stekkertjes aan?
Hoe sluit ik deze dan aan op mn mobo? Iemand hier ervaring mee?
Want je kunt nog zon mooie HTPC in elkaar draaien, als je er geen fatsoenlijke speakers op aansluit is je geluid gewoon ruk...
Begrijp ik het goed dat je geen speakers rechtstreeks op je mobo kunt aansluiten en dat ik eigenlijk dus nog verplicht ben een losse receiver te kopen?

[ Voor 12% gewijzigd door DeNonkel op 05-07-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

DeNonkel schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:34:
Even een vraag van geheel andere orde: Ik ben ook bezig een HTPC samen te stellen, waar ik ook een losse speakerset bij wil aanschaffen, ik heb nu iets van JBL op het oog.
Maar deze speakers worden normaal gesproken toch met klemmetjes aangesloten op een home cinema system? Maw, hier zitten toch geen stekkertjes aan?
Hoe sluit ik deze dan aan op mn mobo? Iemand hier ervaring mee?
Want je kunt nog zon mooie HTPC in elkaar draaien, als je er geen fatsoenlijke speakers op aansluit is je geluid gewoon ruk...
Begrijp ik het goed dat je geen speakers rechtstreeks op je mobo kunt aansluiten en dat ik eigenlijk dus nog verplicht ben een losse receiver te kopen?
Van die goedkope 2.0 zetjes kan je inderdaad connecten direct aan je PC, maar ander ga er volgens mij toch een receiver tiussen zitten.

Sowieso heb je nu moederborden met een Digitale SPDIF uitgang. Op de meeste receivers zit er een SPDIF ingang.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

FrankGuthrie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:30:
Oke bedankt voor de antwoorden :) Ik wil Vista Ultimate erop draaien die MCE heeft. Home premium heb ik niet. Aangezien vVsta erom bekend staat veel gehegen te gebruiken dacht ik het safe te spelen met 4 GB, vooral met Ultimate. Ik kan wel heel veel services disablen en daarmee heel wat geheugen en performace winnen.
Valt wel mee hoor met geheugengebruik. Zonder iets te disablen draai ik met Ultimate idle ongeveer 700 MB. Meer dan 1,2 GB ofzo heb ik nooit in gebruik gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

DeNonkel schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:34:
......
Ik denk dat je even moet aangeven wat je met fatsoenlijk bedoelt. Ja er zijn actieve luidsprekertjes van €9,95 voor een setje die je gelijk op je mobo (mits voorzien van onboard soundcard) kunt aansluiten. Vaak zijn de specs totaal onrealistisch en wordt het vermogen opgegeven in PMPO of zo

Er zijn ook hele aardige computerspeakertjes die je direct op je geluidskaart kunt aansluiten.
Een voorbeeldje hiervan is de Gigaworks T40 http://www.dunnet.nl/ProductImageLarge.aspx?en=NS00569565 maar andere merken hebben vaak iets vergelijkbaars. Specs worden dan al enigszins realistisch, deze hebben 14 watt elk maar die 50Hz zullen ze waarschijnlijk niet halen. Vaak wordt het al heel goed luisterbaar. Er zijn natuurlijk ook systemen met subwoofers die heel aardig klinken maar vaak zijn de satteliet luidsprekertjes te klein. Lochitech had in zijn topsysteem vaak een Tangband luidsprekertje wat heel aardig functioneerde maar in een te klein en brakke kast zat. Met dit luidsprekertje (de niet OEM versie dan) worden veel DIY projectjes uitgevoerd met heel goede resultaten.

Wil je echter echt muziek luisteren en ben je enigszins kritisch dan kom je met bovenstaande oplossingen niet weg en zal je een separate versterker moeten aanschaffen met HIFI luidsprekers. Dan kom jer waarschijnlijk ook niet ver met een onboard soundcard en de standaard mediaspeler

Er bestaan nog verschillende tussenvormen. Optie een is een insteekkaart met versterker van heel behoorlijk vermogen (separaat voeden) Hier kun je direct hifi luidspreker op aansluiten. De modules zijn de icepower modules van B&O maar er zijn ook andere. Ze zijn niet heel bekend en veelal niet heel goedkoop.
Optie 2. Actieve Hifi luidsprekers van goede kwaliteit. Deze zijn vaak ronduit prijzig. Pass Labs heeft ze in zijn programma maar als ik me niet vergis was dat €20K +.

Mijn HTPC zal inderdaad ook muziek moeten kunnen weergeven. Waarschijnlijk komt er dan ook een geluidskaart van een Pro merk en waarschijnlijk buiten de kast.Ik heb al goede ervaringen met een laptop met een M-audio externe geluidskaart.

edit:typo's

[ Voor 5% gewijzigd door Indoubt op 06-07-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Indoubt schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:21:
[...]
...............Optie 2. Actieve Hifi luidsprekers van goede kwaliteit. Deze zijn vaak ronduit prijzig. Pass Labs heeft ze in zijn programma maar als ik me niet vergis was dat €20K +............
Dit kan idd een goeie optie zijn. Er zijn echter veel goedkopere oplossing voor dit/ Kijk bijv. eens naar actieve (studio) monitoren. Vaak kwalitatief hele goeie speakers, worden ook in (prof.) opname studio's gebruikt en al vanaf een paar honderd euro. Ligt dan natuurlijk volledig aan je budget en luister ervaring. Kijk hier maar eens in de lijst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Misschien handig voor diegenen met problemen:
Volgens een post op AVS schijnt het zo te zijn dat met CCC 8.5 hardwarmatige deinterlacing niet goed werkt (daar was ik ook al achter). En afspelen H.264 levert problemen op met 8.4 en 8.5...

Ik denk dat ik eens ga experimenteren met oudere CCC versies want ik word er er beetje gestoord van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week ook eindelijk mijn HTPC binnen gekregen. Het mobo is de GA-MA78GM-S2H en ik heb windows XP geinstalleerd. Alle drivers zijn geinstalleerd en geupdate tot de laatste versies. IK wil nu mijn audio over de HDMI kabel laten lopen, maar krijg het niet voor mekaar om er geluid uit te krijgen. Heb ook in dit forum gelezen dat er meerdere mensen die problemen hebben gehad met hetzelfde en de uiteindelijke oplossing was om in de advanced bios features de onboard VGA output connect to D-SUB/HDMI te zetten. Ik kan deze optie niet in de bios selecteren omdat ie niet herkend wordt/zichtbaar is en mijn pc dan meteen vastloopt. Kijk ik bij mijn hardware dan worden zowel de ATI HDMI audio en de Realtek HD Audio weergegeven/herkend en zouden ze naar behoren moeten werken. Voor de soundplayback heb ik alleen de Realtek HD optie die ik kan selecteren.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Woei, ik heb net de bestelling geplaatst voor mijn HTPC. Uiteindelijk toch niet voor een mini-ITX platform gegaan, omdat dat totaal toch te duur is. Ik heb nu gekozen voor een standaard ATX mobo met een krachtigere CPU (zodat encoderen ook wat rapper kan).

:P De basis bestaat uit het volgende:
[list]
Kast: SilverStone SST-LC04B
Moederbord: Intel DP35DP
Processor: Intel Core 2 Duo E8400
Heatsink: Scythe Shuriken (SCSK-1000)
Geheugen: Corsair TWIN2X2048-5400C4
PCI-e riser card: SilverStone RC02
Videokaart: Sapphire HD 3470
Harddisk: Western Digital Caviar Green WD5000AACS
DVD drive: Lite-On LH-20A1S
Extra koeling: Nexus Technology SP802512L (80mm fan)

:P Digitaal TV kijken:
[list]
• Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
• Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C

:P Bediening van het geheel:
[list]
• Microsoft Remote Control+Receiver
• Logitech Harmony 555
• Logitech diNovo Mini

:P En natuurlijk een OSje:
[list]
• Microsoft Windows Vista 64 Home Premium UK (OEM)

Er zitten wat onderdelen tussen met een lange levertijd, zoals de kast en het geheugen (10+ dagen), dus ik hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren. Heb er nu al zin in. Ik plaats wel even een kleine review als alles in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
drZymo schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:17:
Woei, ik heb net de bestelling geplaatst voor mijn HTPC. Uiteindelijk toch niet voor een mini-ITX platform gegaan, omdat dat totaal toch te duur is. Ik heb nu gekozen voor een standaard ATX mobo met een krachtigere CPU (zodat encoderen ook wat rapper kan).

:P De basis bestaat uit het volgende:
[list]
Kast: SilverStone SST-LC04B
Moederbord: Intel DP35DP
Processor: Intel Core 2 Duo E8400
Heatsink: Scythe Shuriken (SCSK-1000)
Geheugen: Corsair TWIN2X2048-5400C4
PCI-e riser card: SilverStone RC02
Videokaart: Sapphire HD 3470
Harddisk: Western Digital Caviar Green WD5000AACS
DVD drive: Lite-On LH-20A1S
Extra koeling: Nexus Technology SP802512L (80mm fan)

:P Digitaal TV kijken:
[list]
• Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
• Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C

:P Bediening van het geheel:
[list]
• Microsoft Remote Control+Receiver
• Logitech Harmony 555
• Logitech diNovo Mini

:P En natuurlijk een OSje:
[list]
• Microsoft Windows Vista 64 Home Premium UK (OEM)

Er zitten wat onderdelen tussen met een lange levertijd, zoals de kast en het geheugen (10+ dagen), dus ik hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren. Heb er nu al zin in. Ik plaats wel even een kleine review als alles in elkaar zit.
Ik snap je keuze voor het geheugen in combinatie met het moederbord en je OS niet.

Het moederbord is nauwelijks instelbaar in het BIOS wat betreft geavanceerde geheugen timings e.d. In combinatie met je CPU zou ik gewoon doodnormaal Kingston ValueRam hebben gekozen op 667Mhz.

Verder wil een 64b OS, maar waarom? Je hebt immers maar 2Gb geheugen, tenminste zo lees ik het.

Verder een prima moederbord, ik heb er al verschillende PC's mee opgebouwd en die extra heatsink, Scythe Shuriken (SCSK-1000) heb je misschien niet eens nodig. Systeem is redelijk koel en daardoor stil (ligt natuurlijk ook een beetje aan de behuizing).

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 19-09 14:58
psy schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:13:
Misschien handig voor diegenen met problemen:
Volgens een post op AVS schijnt het zo te zijn dat met CCC 8.5 hardwarmatige deinterlacing niet goed werkt (daar was ik ook al achter). En afspelen H.264 levert problemen op met 8.4 en 8.5...

Ik denk dat ik eens ga experimenteren met oudere CCC versies want ik word er er beetje gestoord van.
Ook met 8.6 schijnen problemen te zijn (de huidige "latest"). Vaak "groene artifacten" bij het afspelen van VC1/H264 content...

Ik word ondertussen ook erg moe van het gefrot met elke 2 dagen weer een nieuwe ffdshow tryout en mpc-hc build te installeren... overweeg een Popcornhour voor het afspelen van "media". Nog eens uitzoeken hoe deze media kan streamen vanuit een PC.

Ik moet het bovengenoemde lijstje van JustChill nog eens proberen. Heb tegenwoordig vaak last dat ik subtitles niet te zien krijg terwijl ze wel ge-enabled zijn. En dat het DVD-menu niet werkt in met name MPC-HC, nooit bij ISO's/IMG's, soms niet bij VIDEO_TS. Erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:21:
[...]

Mijn HTPC zal inderdaad ook muziek moeten kunnen weergeven. Waarschijnlijk komt er dan ook een geluidskaart van een Pro merk en waarschijnlijk buiten de kast.Ik heb al goede ervaringen met een laptop met een M-audio externe geluidskaart.

edit:typo's
Het is mij absoluut niet duidelijk waarom je een geluidskaart buiten de kast zou moeten hebben. Een goed moederbord heeft tegenwoordig een optische digitale aansluiting. Via deze aansluiting kun je
digitaal naar je receiver zonder aardlus. Geen verlies van bits etc. Wat is nu dan het voordeel van
een externe geluidskaart? Via USB of Firewire? Ik kan me niet voorstellen dat dat beter is want bitjes
zijn bitjes en onder Windows Vista gaan die onverandert op de SPDIF aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:31:
[...]

Het is mij absoluut niet duidelijk waarom je een geluidskaart buiten de kast zou moeten hebben. Een goed moederbord heeft tegenwoordig een optische digitale aansluiting. Via deze aansluiting kun je
digitaal naar je receiver zonder aardlus. Geen verlies van bits etc. Wat is nu dan het voordeel van
een externe geluidskaart? Via USB of Firewire? Ik kan me niet voorstellen dat dat beter is want bitjes
zijn bitjes en onder Windows Vista gaan die onverandert op de SPDIF aansluiting.
Ik heb een receiver waarin inderdaad een dac zit met een optische ingang. Die is leuk voor films. Ik heb een separate stereo versterker van veel betere kwaliteit. Daar zit geen dac in. Dan kan ik een losse dac kopen of een hele goede geluidskaart met goede ingebouwde dac.

De meeste schakelende voedingen geven nog steeds redelijk wat vervuiling. vaak zit dit buiten het bereik waar je computer gevoelig voor is, een goede voeding is ontworpen als computer voeding. Voor het audio gebied is dat heel anders. Spikes kunnen op treden tussen de 25-35kHz hetgeen voor je PC vaak geen punt is maar voor je audio gedeelte wel. Daarom ga ik waarschijnlijk voor extern en mogelijk met separate voeding voor de geluidskaart. Ik weet niet wat de laatste stand van zaken op dit moment is dus ik sluit niet uit dat ie intern wordt.

Wat optisch betreft: ideaal voor als je groundloops hebt of interferentie op de kabel. Het zijn wel twee extra omzettingen. Van electrische signalen naar licht en van licht weer naar electrisch signaal. Deze omzetters zijn lang niet altijd van geweldige kwaliteit.

Wat betreft "een bitje is een bitje": dat ben ik met je eens. Realiseer je echter dat een digitaal bitje door een electrische kabel analoog wordt weergegeven d.m.v. een bepaalde spanning. bij het overschrijden van een bepaalde waarde is het bitje een 1 en als ie de waarde niet haalt is het een nul. Door interferentie van o.a voedingskabels kan de spanning worden beinvloed en dus een bitje hoeft niet de juiste waarde aan te geven. Dit wordt gecorrigeerd door een foutcorrectiesysteem maar is afhankelijk van de kwalieteit van de buffers (het algoritme zelf is eigenlijk wel heel goed)

Al met al hou ik dat probleem van de bitjes met usb ook. ik mis dan echter de interferentie van alle andere stoorzenders in de computerkast. Ik hoop wel op een goede buffer in de externe soundcard.

Hoe het met vista is weet ik niet maar met xp was het duidelijk waarneembaar om de windows kernelmixer te omzeilen met de asio drivers van de externe geluidskaart en het gebruik van Foobar

Ik realiseer me dat het een beetje offtopic is maar voor diegene die hun HTPC ook voor muziek gaan gebruiken en daar nogal kritisch op zijn is het wellicht interessant

Edit: @ Kajee: daar is inderdaad meer te koop dan ik dacht. Vooral in de kleinere was het vaak treurig gesteld met het aanbod en met vaak hoge prijzen. Goed om te zien dat daar veel in gebeurt

[ Voor 3% gewijzigd door Indoubt op 07-07-2008 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim een half jaar gerotzooid te hebben met de Playstation 3 te gebruiken als mediacenter, toch besloten om een HTPC aan te schaffen.
PS3 heeft best potentie om een mediacenter te worden maar door gebrek aan (beperkte)ondersteuning van gangbare videocontainters (oa MKV) en verschillende codecs ben je meer bezig met het omzetten van films naar een formaat dat de PS3 snapt dan dat je films kijkt.

Mijn HTPC is inmiddels besteld:

Behuizing OrigenAE S16T Zwart
Voeding Coolermaster 520W ATX Silent voeding
Processor Intel Core 2 Duo E8200 socket 775
Geheugen Kingston 2048Mb PC6400 dual channel opstelling (2x 1024Mb)
Videokaart Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI en Component HDTV out
Moederbord Intel P35 chipset
Tuners 2x FloppyDTV DVB-C HDTV (digitale Kabel)
CAM 2x Alphacrypt Module
Geluidskaart ADI HD 7.1 192KHz/24-bit audio output onboard met COAX en Optical SPDIF out
Netwerk 1 Gbit onboard LAN
Wi-Fi 54Mbit Wifi
Harddisk WD 1 Tb SATA
LG Blu-ray speler/DVD recorder
Logitech Linovo Edge keyboard
Remote
Cardreader All Format multi input memory card reader
Windows Vista 32 NL

Heb deze configuratie kant en klaar besteld bij een internetwinkel. Zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Gerritjuh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:43:
Ik snap je keuze voor het geheugen in combinatie met het moederbord en je OS niet.

Het moederbord is nauwelijks instelbaar in het BIOS wat betreft geavanceerde geheugen timings e.d. In combinatie met je CPU zou ik gewoon doodnormaal Kingston ValueRam hebben gekozen op 667Mhz.
Het prijsverschil tussen Corsair en Kingston is niet zo groot. En ik heb nog twee reepjes van 512 MB van Corsair liggen, dus ik dacht lekker makkelijk. Dit is trouwens ook "doornomaal" 667MHz, dus het is nog vergelijkbaar ook.
Verder wil een 64b OS, maar waarom? Je hebt immers maar 2Gb geheugen, tenminste zo lees ik het.
Waarom niet? 64-bits is toch de toekomst, dus waarom zou nog niet over gaan? En waarom zou geheugen de enige reden moeten zijn om naar 64-bits over te stappen? De processor ondersteunt het, dus wil ik er ook gebruik van maken. Ik gebruik het op mijn desktop ook al een tijdje en heb nog geen problemen gehad.
Verder een prima moederbord, ik heb er al verschillende PC's mee opgebouwd en die extra heatsink, Scythe Shuriken (SCSK-1000) heb je misschien niet eens nodig. Systeem is redelijk koel en daardoor stil (ligt natuurlijk ook een beetje aan de behuizing).
Ik heb ook nog een "oude" stock Pentium D heatsink, die groter is (en ook beter koelt) dan de huidige stock. Die had ik dus ook kunnen gebruiken. Alleen heb ik al een aantal keren gelezen dat die Shuriken het erg goed doet.

Hoe stiller het kan, des te beter. Daarom heb ik ook voor een passief gekoelde videokaart gekozen met een 80mm systeem fan die er koude lucht door gaat blazen. Totaal heeft de kast straks maar 3 fans: 1x 80mm kast (in), 1x 100mm cpu (uit) en 1x 80mm psu (uit). Dat moet best stil te krijgen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

catchingfire schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:24:
[...]

Ook met 8.6 schijnen problemen te zijn (de huidige "latest"). Vaak "groene artifacten" bij het afspelen van VC1/H264 content...

Ik word ondertussen ook erg moe van het gefrot met elke 2 dagen weer een nieuwe ffdshow tryout en mpc-hc build te installeren... overweeg een Popcornhour voor het afspelen van "media". Nog eens uitzoeken hoe deze media kan streamen vanuit een PC.

Ik moet het bovengenoemde lijstje van JustChill nog eens proberen. Heb tegenwoordig vaak last dat ik subtitles niet te zien krijg terwijl ze wel ge-enabled zijn. En dat het DVD-menu niet werkt in met name MPC-HC, nooit bij ISO's/IMG's, soms niet bij VIDEO_TS. Erg onhandig.
Ik ben weer opnieuw begonnen. Nu doe ik het met twee aparte Vista installaties (dual boot dus). Eén 'testversie' waarmee ik config's ga testen, en een 'produktieversie' waarop ik de beste configuratie tot dan ga gebruiken. Ik denk dat dat het beste is om meer ergernis te voorkomen. Is ook handiger als je na een dag vol frustratie even een MKV'tje wil gaan bekijken dat het ook meteen kan ook als is je testversie helemaal gecrashed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
drZymo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:06:
[...]
.................

Hoe stiller het kan, des te beter. Daarom heb ik ook voor een passief gekoelde videokaart gekozen met een 80mm systeem fan die er koude lucht door gaat blazen. Totaal heeft de kast straks maar 3 fans: 1x 80mm kast (in), 1x 100mm cpu (uit) en 1x 80mm psu (uit). Dat moet best stil te krijgen zijn denk ik.
Lijkt mij ook, ik voorzie alleen herrie vanuit de PSU. Die fans die daar standaard inzitten zijn iha niet de stilste. T'is natuurlijk al jammer dat er geen standaard voeding in die kast gaat. Maar ik vermoed dat je je gaat ergeren aan die fan. Die is natuurlijk te vervangen door een veel stillere variant. Je moet waarschijnlijk wel op zoek naar 15mm hoge 80mm fan en die zijn weer wel lastig te krijgen. De meeste zijn 25mm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
De review van silentpcreview.com (zie http://www.silentpcreview.com/article183-page6.html) geeft als pluspunt juist aan dat de voeding stiller is dan verwacht. Ok, het gaat hier om de 240W versie i.p.v. de 300W die ik besteld heb, dus het kan wat verschillen. Ik wacht het wel af; als het te erg is dan kan ik nog overwegen de PSU volledig te vervangen door een PicoPSU.

Mischien dat Fenderman aan kan geven wat zijn ervaringen zijn; hij heeft ook een LC04 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Bij mcubed hebben ze ook nog een volledig passief gekoelde PSU van, ik dacht, 400watt. Kost 125€ (dat dan weer wel)

Ik heb het net afgestruind naar slimline slot in blue ray spelers maar kan alleen een panasonic vinden voor 950$. In de pricewatch staat nog niets. Dat was ik toch niet van plan om uit te geven dus dat wordt wachten tenzij iemand van jullie al iets beters is tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:41
Omdat ik al een tijdje rondloop met een idee een zuinige stille HTPC te bouwen heb ik dit topic eens bekenen. Het valt me op dat er voornamelijk in mijn ogen behoorlijk zware systemen voorbij komen.

Mijn ideale systeem zou vooral erg zuinig zijn. Als HD decodering hardwarematig met een GPU kan en MPEG2 zit op de TV kaart (ik heb een PVR-500MCE liggen) is dan een dual/quad core niet overkill? Je zou op basis van een Atom/EPIA/VIA Nano/Pentium 4M toch ook prima een systeem kunnen maken? (Uitgaande van Windows MCE 2005). Toch zie ik dat hier bijna niet voorbij komen. Is een systeem zoals ik voorstel dan toch te krap? Of komen degenen die zo'n systeem hebben niet in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Velen maken een HTPC die enige tijd meekan en ook blu ray en High Definition TV moet aan kunnen. Dan kom je er niet met de door jouw genoemde processoren. Heb je geen interesse in High definition dan zou het kunnen werken. Er zijn wel tests gedaan met de Via's bijvoorbeeld maar dat was, als ik me niet vergis allleen succesvol met de meest krachtige. Of de Atom sterk genoeg is kan ik je niet zeggen (er zijn 2 significant verschillende Atom's, let dus op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ginkgo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:21:
Omdat ik al een tijdje rondloop met een idee een zuinige stille HTPC te bouwen heb ik dit topic eens bekenen. Het valt me op dat er voornamelijk in mijn ogen behoorlijk zware systemen voorbij komen.

Mijn ideale systeem zou vooral erg zuinig zijn. Als HD decodering hardwarematig met een GPU kan en MPEG2 zit op de TV kaart (ik heb een PVR-500MCE liggen) is dan een dual/quad core niet overkill? Je zou op basis van een Atom/EPIA/VIA Nano/Pentium 4M toch ook prima een systeem kunnen maken? (Uitgaande van Windows MCE 2005). Toch zie ik dat hier bijna niet voorbij komen. Is een systeem zoals ik voorstel dan toch te krap? Of komen degenen die zo'n systeem hebben niet in dit topic?
Meer dan alleen bekeken heb je dit topic dan zeker niet! :P

Nee, lang niet al het HD-materiaal kan door de GPU hw-matig versneld / geholpen worden.
En je tv kaart helpt geen sikkepit bij het decoderen van MPEG2 materiaal.
Dus ja, je hebt nog steeds een vrij zware CPU nodig............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
En daarnaast missen (zover ik weet) alle Epia en Atom borden een PCI-express x16 slot, waardoor je dus geen grafische kaart in je systeem kan stoppen en heb je dus niets aan die hardware decoding mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Laatst online: 18-09 14:41
Het gebrek aan uitbreidingsloten is inderdaad een groot nadeel van mini-ITX bordjes. Een losse grafische kaart is niet mogelijk als je ook een TV-kaart wilt.

Wat betreft hardware decodering heb ik wikipedia nog even geraadpleegd:

UVD::
The UVD, as stated by ATI, handles decoding of H.264/AVC, and VC-1 video codecs almost entirely in hardware. The decoder meets the performance and profile requirements of Blu-ray and HD DVD, decoding H.264 bitstreams up to a bitrate of 40 Mbit/s.
Blu-Ray:
Blu-ray movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s, a maximum AV bitrate of 48 Mbit/s (for both audio and video data), and a maximum video bitrate of 40 Mbit/s.
Het enige probleem zou dan MPEG-2 (HD) zijn, want dat vereist UVD2 welke zit pas in de Radeon HD 4800 series. Dan heb je het weer over een zwaarde videokaart. Het decoderen van MPEG-2 van een DVD kun je volgens mij al met een 1GHz P4 prima uit de voeten.

Dit klopt toch, of zie ik iets verkeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door ginkgo op 07-07-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja dat zie je op zich goed, maar dat is slechts een deel van het HD aanbod. Ik zou dit topic eens scannen/zoeken ipv af te gaan of pure definities. Die zeggen niet zoveel, al helemaal niets over de pratijk.
En het statement dat er op veel miniITX boards nog niet eens een PCIe slot zit blijft nog steeds staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
drZymo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:06:
[...]

Het prijsverschil tussen Corsair en Kingston is niet zo groot. En ik heb nog twee reepjes van 512 MB van Corsair liggen, dus ik dacht lekker makkelijk. Dit is trouwens ook "doornomaal" 667MHz, dus het is nog vergelijkbaar ook.

[...]

Waarom niet? 64-bits is toch de toekomst, dus waarom zou nog niet over gaan? En waarom zou geheugen de enige reden moeten zijn om naar 64-bits over te stappen? De processor ondersteunt het, dus wil ik er ook gebruik van maken. Ik gebruik het op mijn desktop ook al een tijdje en heb nog geen problemen gehad.

[...]

Ik heb ook nog een "oude" stock Pentium D heatsink, die groter is (en ook beter koelt) dan de huidige stock. Die had ik dus ook kunnen gebruiken. Alleen heb ik al een aantal keren gelezen dat die Shuriken het erg goed doet.

Er worden op diverse forums problemen gemeld in combinatie met een 64 bits OS in combinatie met MediaCenter toepassingen. Dus zoek vooraf goed uit of dat ook jou betreft denk daarbij vooral aan de extra randapparatuur zoals je digitale ontvangers.

Geheugen kan ik niet over oordelen of deze goed loopt op de Intel DP35DP, ik heb helaas, alleen ervaring met Kingston in combinatie met dit bordje.

Bij de E8400 zit normaal gesproken al een koeler bij, of je moet ergens een tray versie hebben kunnen bemachtigen. De koelers die bij een Pentium D zaten zijn veel forser en maken meer lawaai/toeren als die van de E8x00, was ook wel nodig want de meeste PentiumD modellen werden veel warmer.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een HTPC.. en nu onze videorecorder stuk is, gaan we deze opties nog eens af.
Digitale televisie hier in belgië is allemaal wel mooi, maar de extra zenders zouden we toch niet bekijken. De kwaliteitswinst is ook niet belangrijk, aangezien wij geen storing hebben op onze analoge kabel. En digitaal zal toch weer een aantal jaren duren voordat het helemaal ingeburgerd is.
De opname functionaliteit is dan weer wél nuttig, alleen blijft deze opname op de zgn digicorder staan, en je kan het niet doorgeven aan iemand anders (of eenvoudig op een pc bekijken)
Een andere zaak: wij hebben veel films digitaal op een centrale harde schijf staan, en willen deze ook kunnen afspelen op de tv in de huiskamer.
Een dvd recorder met ingebouwde harde schijf levert dan zeker niet meer functionaliteit dan een digicorder

Een laatste optie is dan een HTPC... maar hier vind ik ook niet echt m'n weg in.
Om te beginnen heb ik al problemen bij het kiezen van een TV kaart... wij hebben hier een Medion pc staan (jaja ééntje van de aldi) waar een tv tuner inzit (god weet wat voor merk). Maar de kwaliteit van het beeld is ondermaats!
De Hauppage kaarten lijken me de marktleiders op dit gebied, maar ik hoor ook zeer veel klachten.
Op de reviews van tweakers.net kwam ik deze kaart tegen: hauppauge wintv hvr 2200
Deze lijkt me goed te zijn voor wat ik wil: 2 tuners, hardware encoding, goede kwaliteit... Maar blijkbaar wordt deze kaart al niet meer gemaakt. Wat zijn dan de andere opties ??

Daarnaast kom je niet ver zonder de rest van de computer :) hier stel ik niet zo'n hoge eisen aan.. op vlak van prestaties moet dit gewoon een film kunnen afspelen op een fatsoenlijke kwaliteit.. verder niets. Blu ray is nog niet aan de orde, dus het blijft bij DVD. onze tv heeft alleen een video ingang, dus hd output is ook niet nodig.
Wél een vereiste: moet passen in de huiskamer (geen pc kast, eerder iets wat trekt op een versterker) Dit is dus een kwestie van de juiste kast kiezen.
Een andere vereiste: moet zo min mogelijk stroom verbruiken! Hiervoor had ik die nieuwe EEE desktop pc's gezien, maar ik weet niet of daar iets mee te doen valt (en ze zijn nog niet eens uit).
Zijn er bepaalde moederborden/cpu's/graka's die erom gekend zijn dat ze amper stroom verbruiken ??

Ik vind het raar dat je hier veel zever rond vind op het internet, maar nooit de goede antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Gerritjuh schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:18:
Er worden op diverse forums problemen gemeld in combinatie met een 64 bits OS in combinatie met MediaCenter toepassingen. Dus zoek vooraf goed uit of dat ook jou betreft denk daarbij vooral aan de extra randapparatuur zoals je digitale ontvangers.
Aaha. Nou, ik ga het gewoon proberen en zie wel waar het schip strand. En als het niet werkt, no harm done; ik heb nog een andere PC die nog wel een Vista licentie kan gebruiken :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
tokesnugerd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:22:

De Hauppage kaarten lijken me de marktleiders op dit gebied, maar ik hoor ook zeer veel klachten.
Op de reviews van tweakers.net kwam ik deze kaart tegen: hauppauge wintv hvr 2200
Deze lijkt me goed te zijn voor wat ik wil: 2 tuners, hardware encoding, goede kwaliteit... Maar blijkbaar wordt deze kaart al niet meer gemaakt. Wat zijn dan de andere opties ??
Hauppage wintv hvr 2250? De opvolger van de 2200. Alleen issie nog niet in de winkel te krijgen. 8)7
De ene kaart is uitverkocht en de andere nog niet te krijgen.

De 2250 kan alleen ATSC en geen DVB-T signalen ontvangen dus hij is eigenlijk bedoeld voor de Amerikaanse markt. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door asjemenou74 op 07-07-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
......................
Ik vind het raar dat je hier veel zever rond vind op het internet, maar nooit de goede antwoorden!
Nou alle antwoorden op je vragen zijn eenvoudig te vinden. Alleen al in dit topic bijv. En als jij pasklare antwoorden wenst voor jou situatie willen mensen die vast wel geven tegen een uurtarief van bijv. 70eu. Kom maar!

Maw pasklare antwoorden op iemands persoonlijke situatie zul je nooit gaan vinden, maar door veel te lezen kom je een heel eind. Als er dan nog een paar issues blijven zijn er genoeg mensen die je dan (kosteloos :P ) van dienst willen zijn. Maar enige blijkt van eigen inzet is toch wel het minst wat je kunt doen. EN anders loop je naar een computerwinkel en leg ja daar je wensen/eisen neer. Als dan later blijkt dat er niet aan voldaan (kan) worden kun je hen er op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

offtopic:
Verwacht je van mij dat ik 183 pagina's ga lezen waarvan 90% niet relevant is ? ik heb de eerste pagina gelezen, en de laatste. daarbuiten ook nog andere websites op het internet, maar een pasklaar antwoord op mijn vraag "welke tv kaart" vind ik nergens. Ik lees zoveel verschillende meningen dat ik niet meer weet waar m'n kop staat.
Voor mij part negeer je alles wat er onder "Daarnaast kom je niet ver zonder de rest van de computer" staat... aangezien die vraag minder gericht is.
Tot zover het offtopic gezever/discussie dat je mensen niet eens op weg wilt helpen...

Nog een maandje wachten, dan vind ik misschien meer info over die 2250, want nu is het nogal povertjes.. geen enkele review te vinden, enkel op de site van hauppauge een pagina.
Hij zou deze vakantie moeten uitkomen.. tnx voor die tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even off-topic :X

Iemand interesse in een 3 mnd oude AMD 4850E HTPC ???

rommel01 apendinges telfort puntje niederlande ;)

of ruilen tegen een Tvix 6500 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
tokesnugerd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:47:

Nog een maandje wachten, dan vind ik misschien meer info over die 2250, want nu is het nogal povertjes.. geen enkele review te vinden, enkel op de site van hauppauge een pagina.
Hij zou deze vakantie moeten uitkomen.. tnx voor die tip :)
Dit topic was toch makkelijk te vinden? Staat zo'n beetje alles in wat je wil weten.........

(en het fijne is: het zijn 'slechts' 45 pagina's ipv 180+) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een HTPC.. en nu onze videorecorder stuk is, gaan we deze opties nog eens af.
Digitale televisie hier in belgië is allemaal wel mooi, maar de extra zenders zouden we toch niet bekijken. De kwaliteitswinst is ook niet belangrijk, aangezien wij geen storing hebben op onze analoge kabel. En digitaal zal toch weer een aantal jaren duren voordat het helemaal ingeburgerd is.
De opname functionaliteit is dan weer wél nuttig, alleen blijft deze opname op de zgn digicorder staan, en je kan het niet doorgeven aan iemand anders (of eenvoudig op een pc bekijken)
Een andere zaak: wij hebben veel films digitaal op een centrale harde schijf staan, en willen deze ook kunnen afspelen op de tv in de huiskamer.
Een dvd recorder met ingebouwde harde schijf levert dan zeker niet meer functionaliteit dan een digicorder
Hoi tokesnugerd,

eerst moet je jezelf een paar vragen stellen:

- Hoe handig ben je met PC's? Kan je zelf Pc's in elkaar steken? Ben je iemand die graag configureert en problemen oplost? Die HTPC's ogen idd. zeer mooi, maar die werken dus niet out of the box zoals de 'aldi-pc's'.
Heb je trouwens een flatscreen?

- Ik neig een beetje om je een digicorder aan te raden, dat doet immers alles wat je wil, behalve DVD/DIVX bekijken (tenzij dat al zou kunnen ermee?)

- anders kijk eens naar de atom boardjes van intel/gigabyte, die voldoen wel aan je vereistes

PS: Let niet op user "Kaajee", die kakt hier op iedereen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

Ik ben zeer bedreven in pc's in mekaar steken :) dus daar moet je geen schrik voor hebben (ik ook niet :D) als ik een doos krijg met alle onderdelen steek ik die met plezier in mekaar.
Wij hebben hier geen lcd of plasma, maar een CRT van sony

Een digicorder wil ik echt niet.. ik vind de meerwaarde daaraan veel te beperkt, en ik wil de media in ons huis ook kunnen afspelen op de htpc (muziek, films, foto's..) We hebben nog eens navraag gedaan, maar die doosjes kunnen niets uitvoeren op een netwerk.

Missen die bordjes geen PCIe sloten ? ik zal er waarschijnlijk 2 nodig hebben.. de kleine (X1 slot) en een X8 slot voor een grafische kaart.. je moet toch een redelijke resolutie kunnen bereiken.

Wat ik dus nog zoek: moederbord, geheugen, cpu, grafische kaart en een voeding. en deze allemaal met een redelijk rendement. Zodat die htpc geen eer af doet aan die 32 PV panelen op ons dak :)
De via epia bordjes zijn niet geschikt, omdat ze te weinig uitbereidingssloten hebben, maar misschien biedt intel wel de oplossing:
http://www.intel.com/cd/p...g/motherboards/392471.htm
Heeft iemand hier ervaring mee ? ik ga eens wat reviews lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
ik heb ff een vraagje...

ik heb een 1tb schijf van samsung, die heb ik in 2en gedeeld. 60gb voor windows en derest voor films. Ik heb em nu aangesloten op mn desktop maar draait gewoon op IDE en dus niet op AHCI.
Ik heb em nu ook volgepropt met hd-films :D

Alleen mijn vraag is nu,zodra ik em in mn htpc ga zetten ga ik em op AHCI draaien. Kan ik windows dan gewoon installeren op mijn 60gb partitie en derest van mijn data gewoon behouden of moet ik em helemaal opnieuw formatteren? :'(

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 16:45

knakworst

Get more sats!

tokesnugerd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:10:

Hoe ga je die TV aansluiten? Ik wacht juist met een HTPC tot ik een plasma in huis heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:43:
ik heb ff een vraagje...

ik heb een 1tb schijf van samsung, die heb ik in 2en gedeeld. 60gb voor windows en derest voor films. Ik heb em nu aangesloten op mn desktop maar draait gewoon op IDE en dus niet op AHCI.
Ik heb em nu ook volgepropt met hd-films :D

Alleen mijn vraag is nu,zodra ik em in mn htpc ga zetten ga ik em op AHCI draaien. Kan ik windows dan gewoon installeren op mijn 60gb partitie en derest van mijn data gewoon behouden of moet ik em helemaal opnieuw formatteren? :'(
Dit had je ook in een FAQ kunnen vinden maar ik zal het je toch gewoon vertellen:

Formatteer alleen de 60GB partitie tijdens de installatie van je nieuwe HTPC en zorg voor de juiste AHCI drivers.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 09:46
Ik wil een media center(tje) voor mijn slaapkamer ontwerpen, in ik heb dit uitgezocht. Ik ga er mee sataliet tv (hd eventueel in de toekomst) opnemen/kijken en x.264 en xvid er op kijken. Nu is het probleem dat ik nog een Sony CRT tv (scart rgb) heb staan en het moederbord geen s-vhs of composite heeft, Daarom wou ik een Asus Radeon HD 3450 512 MB, PCI-e 16x erbij nemen voor de tv-out, aleen de kwaliteit van dit is natuurlijk niet mooi. In de toekomst wil ik een mooie hd tv met hdmi aanschaven, want dan komt deze setup tot zijn recht, maar tot die tijd zou ik graag een zo mooi mogenlijk beeld willen hebben op de Sony CRT. IK heb gezocht naar vga -> scart rgb oplossingen, maar dan zag ik alleen maar zelfmaak of onbetrouwbare kabels (in mijn ogen). Weet iemand een goede, liefst goedkope oplossing om het beeld mooi op de Sony Crt te krijgen?

AMD Phenom X4 9150E 1.80 GHz, Boxed € 114,29
Antec Fusion Zwart, 430 Watt € 117,61
GigaByte GA-MA78GM-S2H € 59,62
Microsoft Remote Control+Receiver Windows Media Center € 20,97
Samsung SH-S223F S-ATA, Bulk, Zwart € 16,81
Asus Radeon HD 3450 512 MB, PCI-e 16x € 26,89
Digital Everywhere DVB-S2 Light € 125,17
Trust Toetsenbord Wireless Media Center KB-2950 Draadloos, Zwart, Qwerty € 44,50
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 € 31,89
WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 55,42

BTW 19% € 118,18
Te Betalen € 740,16
(later) canal digtaal cam en smart card ~120€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
tjvdberg schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:26:

omg in welke shop is ie voor 115 euro?? Want in de pricewatch staat ie voor 150 euro :|

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
Rainesh schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:38:
[...]

omg in welke shop is ie voor 115 euro?? Want in de pricewatch staat ie voor 150 euro :|
Dat is ex. BTW, incl. is het 136€ bij http://www.sallandautomatisering.nl/
Het winkelmantje van salland geeft alles eerst ex. BTW aan en aan het eind incl. BTW, daarom staat het hier wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

knakworst schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:47:
[...]

Hoe ga je die TV aansluiten? Ik wacht juist met een HTPC tot ik een plasma in huis heb :)
Video Out van de pc.. Video In van de tv :D met media center software is dat nog net voldoende hoor :) heb al eens getest met een andere computer.. misschien moet ik nog eens wat testen uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Mij is opgevallen dat jullie vrijwel allemaal zware voedingen nemen. In de silentpcreview wordt het bord getest met een 45w TDP processor met blu ray speler en harde schijf en deze geeft met een burntest (100% CPU load) en ATT test een maximum van 109 watt verbruik. Dit is wel met een 2,5"harde schijf.

Een voeding van 150-170 watt zou dan toch ruim voldoende moeten zijn?

Waarom nemen jullie van die zwaer voedingen? stoppen jullie er 4 HD's in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
tjvdberg schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:26:
Ik wil een media center(tje) bla bla bla
Er is een mooi stukje op anandtech dat je dus net zo goed een Phenom 9550 kan nemen en die omlaagvolten zodat je 2,2 GHZ hebt ipv 1,8 en nog steeds een zuinige proccesor (net zo duur en op voorraad bij je webshop.)

Ik heb nu trouwens ook een mediapctje staan met geijkte proccesor, geheugen, kast en Gigabyte moederbord. Alleen zit ik dus net als een paar posts terug met een Northbridge temperatuur van 82C (ik kan mijn vinger er ook niet ophouden) dus vanavond ff een "echte" termometer erop houden en als blijkt dat de temp klopt gaat die terug (was een afspraak bij afhalen omdat het nog een revisie 1.0 betrof en ik eigenlijk een 1.1 wenste) Zal wel posten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Indoubt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:53:
Mij is opgevallen dat jullie vrijwel allemaal zware voedingen nemen. In de silentpcreview wordt het bord getest met een 45w TDP processor met blu ray speler en harde schijf en deze geeft met een burntest (100% CPU load) en ATT test een maximum van 109 watt verbruik. Dit is wel met een 2,5"harde schijf.

Een voeding van 150-170 watt zou dan toch ruim voldoende moeten zijn?

Waarom nemen jullie van die zwaer voedingen? stoppen jullie er 4 HD's in?
Dat vraag ik me ook af. Maar volgens mij zitten er standaard nog wat fans in de kast die ook voorzien moeten worden van stroom. En die meeste gebruiken de HTPC ook als gewon PC, dus ook om op te gamen. Dan heb je wel een dikke videokaart nodig met de daarbijbehorende stroom toevoer etc...

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
tokesnugerd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:01:
[...]

Video Out van de pc.. Video In van de tv :D met media center software is dat nog net voldoende hoor :) heb al eens getest met een andere computer.. misschien moet ik nog eens wat testen uitvoeren :)
Was het altijd maar zo simpel. De laatste moederborden meet onboard grafische chip/kaart, de hier veel gebruikte GigaByte GA-MA78GM-S2H en ook de door jou genoemde Intel DG45ID, voorzien niet (meer) in een analoge tv-out. Dus ben je aangewezen op een aparte videokaart, wat eigenlijk weer zonde is (qua geld, plaats en geluid/warmte). Helemaal als je al een goeie videokaart/chip (ATi 780 of Intel G45 met HDMI etc. hebt.

Een 'zware' videokaart ivm resoluties, zoals jij zegt, is met het aansluiten op een (PAL, 720x576) CRT tv natuurlijk van geen belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
anjaniki schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:05:
[...]

Er is een mooi stukje op anandtech dat je dus net zo goed een Phenom 9550 kan nemen en die omlaagvolten zodat je 2,2 GHZ hebt ipv 1,8 en nog steeds een zuinige proccesor (net zo duur en op voorraad bij je webshop.)

Ik heb nu trouwens ook een mediapctje staan met geijkte proccesor, geheugen, kast en Gigabyte moederbord. Alleen zit ik dus net als een paar posts terug met een Northbridge temperatuur van 82C (ik kan mijn vinger er ook niet ophouden) dus vanavond ff een "echte" termometer erop houden en als blijkt dat de temp klopt gaat die terug (was een afspraak bij afhalen omdat het nog een revisie 1.0 betrof en ik eigenlijk een 1.1 wenste) Zal wel posten hoe het afloopt.
Dat is wel intressesant, even duur en bijna dezelfde powerconsumption maar betere prestaties.
Als ik het zo lees word revisie 1.0 wel erg heet op Northbridge, als ik mijn Gigabyte Mb bestel zal ik zeker om versie 1.1 vragen. Succes met je omruil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

FrankGuthrie schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:25:
[...]
Dat vraag ik me ook af. Maar volgens mij zitten er standaard nog wat fans in de kast die ook voorzien moeten worden van stroom. En die meeste gebruiken de HTPC ook als gewon PC, dus ook om op te gamen. Dan heb je wel een dikke videokaart nodig met de daarbijbehorende stroom toevoer etc..
De gemiddelde PC kan met 250W makkelijk uit de voeten. Check de PSU calculator maar. Mijn systeem zou bij maximale belasting ik meen iets van 200W pakken. En maximale belasting is iets dat je vrijwel nooit doet. Ik heb een 300W fanless PSU gepakt. Zit je nog een beetje aan de safe side met warmteontwikkeling. Anders had ik wel een 250W gepakt.

De meter gaat pas lopen als je van die vette videokaarten erin zet en 6 HD's... Vandaar dat ik zo moet lachen om gasten die zo'n 1000W PSU kopen. Puur voor de pats, want het is vrijwel onmogelijk om een systeem in huis te hebben dat een dergelijke voeding nodig heeft. Ik heb het geprobeert, en ik kwam op een dual quad core met heel veel geheugen, een stuk of 10 HD's en 2 videokaarten in SLI en een pak fans erin. Maar ja...wie heeft zo'n systeem?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

En waar heb je die 250w fanless PSU vandaan. Ik heb slechts heel weinig fanless PSU's gevonden. Een compleet fanless systeemis voor mij nog steeds een optie maar het blijft wel reteduur. Een Mcubed HFX minikastje (voor mATX) kost 350€ zonder voeding en zonder heatpipes. De grote heatsinks zitten er uiteraard wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tokesnugerd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:10:
Ik ben zeer bedreven in pc's in mekaar steken :) dus daar moet je geen schrik voor hebben (ik ook niet :D) als ik een doos krijg met alle onderdelen steek ik die met plezier in mekaar.

Een digicorder wil ik echt niet.. ik vind de meerwaarde daaraan veel te beperkt, en ik wil de media in ons huis ook kunnen afspelen op de htpc (muziek, films, foto's..) We hebben nog eens navraag gedaan, maar die doosjes kunnen niets uitvoeren op een netwerk.

Missen die bordjes geen PCIe sloten ? ik zal er waarschijnlijk 2 nodig hebben.. de kleine (X1 slot) en een X8 slot voor een grafische kaart.. je moet toch een redelijke resolutie kunnen bereiken.

Wat ik dus nog zoek: moederbord, geheugen, cpu, grafische kaart en een voeding. en deze allemaal met een redelijk rendement. Zodat die htpc geen eer af doet aan die 32 PV panelen op ons dak :)
De via epia bordjes zijn niet geschikt, omdat ze te weinig uitbereidingssloten hebben, maar misschien biedt intel wel de oplossing:
http://www.intel.com/cd/p...g/motherboards/392471.htm
Heeft iemand hier ervaring mee ? ik ga eens wat reviews lezen :)
Hmm.. ik had gehoopt dat je een flatscreen zou hebben.
Die atom-boards hebben een geïntegreerde videokaart en 1 PCI slot; dus net wat je nodig hebt.
Maar als je gemakkelijk je PC op TV wil aansluiten zal je een aparte graka nodig hebben met TV-out zoals Kaajee aangeeft.

mijn advies:
Ik zou gaan voor een 780g chipset met een HD3450 in een antec fusion
2GD DDR2 RAM
CPU : AMD X2 3800+ EE SSF (35W TDP, pas weer op de retail markt)
1TB WD green power schijf
330W seasonic voeding
TV kaart: ken 'k te weinig van om je 1 aan te raden.

Wat is je budget overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

mphilipp schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:36:
[...]

De gemiddelde PC kan met 250W makkelijk uit de voeten. Check de PSU calculator maar. Mijn systeem zou bij maximale belasting ik meen iets van 200W pakken. En maximale belasting is iets dat je vrijwel nooit doet. Ik heb een 300W fanless PSU gepakt. Zit je nog een beetje aan de safe side met warmteontwikkeling. Anders had ik wel een 250W gepakt.

De meter gaat pas lopen als je van die vette videokaarten erin zet en 6 HD's... Vandaar dat ik zo moet lachen om gasten die zo'n 1000W PSU kopen. Puur voor de pats, want het is vrijwel onmogelijk om een systeem in huis te hebben dat een dergelijke voeding nodig heeft. Ik heb het geprobeert, en ik kwam op een dual quad core met heel veel geheugen, een stuk of 10 HD's en 2 videokaarten in SLI en een pak fans erin. Maar ja...wie heeft zo'n systeem?
Heb bij mijn shuttle een fanless voeding besteld. En die doet het met 200watt. Goed genoeg voor het afspelen voor HD materiaal.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Indoubt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:08:
En waar heb je die 250w fanless PSU vandaan. Ik heb slechts heel weinig fanless PSU's gevonden.
Ik heb 'm van Silverstone. Er zijn er meer, maar ik was uitgegaan van de reviews op Silent PC Review en ik wilde geen onbekende nemen. Het probleem bij fanless PSU's kan namelijk zijn dat ze piepen of brommen. Nou doet elke voeding dat, maar bij een fanless valt het op omdat de fan er niet overheen komt. De Silverstone had daar blijkbaar geen last van, dus ben ik voor die gegaan. Ook het thermisch design werd geprezen. Anderen kunnen net zo goed zijn, maar ik ben voor deze gegaan.

Ik heb mijn systeem uitgebreid getest, ook vwb de cpu fans zodat ik me nooit zorgen hoeft te maken dat de boel warm loopt. Burnin test is wat dat betreft een goede hulp. Even laten rossen en voelen/meten hoe warm het systeem wordt en de toerentallen van de fans checken.

Hopelijk komen er hier meer ervaringen binnen met andere merken/types.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 06:39

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:50:
[...]
mijn advies:
Ik zou gaan voor een 780g chipset met een HD3450 in een antec fusion
2GD DDR2 RAM
CPU : AMD X2 3800+ EE SSF (35W TDP, pas weer op de retail markt)
1TB WD green power schijf
330W seasonic voeding
TV kaart: ken 'k te weinig van om je 1 aan te raden.

Wat is je budget overigens?
Waarom raad je hier de WD aan en niet de Samsung? Die zijn in mijn ervaring stiller, koeler, zuiniger (in dit geval *net* niet; 7.9 ipv 7.5W voor read/write, 0.70€ per jaar als je 24/7 aan het lezen/schrijven bent :) ), goedkoper (110 ipv 130€) en in dit geval nog een grotere cache ook (32 ipv. 16mb)...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Willem2 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:32:
[...]
Waarom raad je hier de WD aan en niet de Samsung? Die zijn in mijn ervaring stiller, koeler, zuiniger (in dit geval *net* niet; 7.9 ipv 7.5W voor read/write, 0.70€ per jaar als je 24/7 aan het lezen/schrijven bent :) ), goedkoper (110 ipv 130€) en in dit geval nog een grotere cache ook (32 ipv. 16mb)...
In dit geval niet. De WD green power is de stilste en de zuinigste op dit moment. Het scheelt niet veel, maar toch.

Zo zie je maar...dingen kunnen veranderen, en meten is weten. Prestaties uit het verleden etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet beter zeggen; echter straks komt de Samsung Ecogreen uit; of deze is al uit; deze is ook heel zuinig en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 19-09 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:29:
Ik kon het niet beter zeggen; echter straks komt de Samsung Ecogreen uit; of deze is al uit; deze is ook heel zuinig en stil.
WD Caviar GP 1TB = 3.8W idle
Samsung Ecogreen 1TB = 5W idle
Normale 7200rpm disk = 8W idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox

Phalox

Solar Powerrrd

@Vorige posts:
Ik heb ook al zitten rondkijken naar die mATX bordjes, maar zoals jullie al zeiden zit daar nooit een video uitgang op. Dan zijn er 2 opties: een ATX moerderbord kopen, of een grafische kaart... welke optie is de beste (op vlak van stroom verbruik ?)
Het budget: ik heb eens een configuratie uitgeteld en toen kwam ik rond de 500 euro uit. Laten we zeggen <600 euro. Als er een iets duurder alternatief is dat écht stroombesparend is valt dat te overwegen.
Daarnaast ga ik geen nieuwe harde schijven meer kopen.. er komt een 320GB SATA schijfje in. We hebben hier thuis al teveel schijven liggen, dus die wil ik echt wel hergebruiken!

Tnx voor de config, ik ga die straks ook eens bekijken.
Pagina: 1 ... 46 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!