Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiriB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09-2023
Dadona schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:52:
Hmm, om de één of andere reden heb ik toch nog een kastje van Silverstone gemist. :S
De Silverstone SST-LC13B heeft wel een normale opstelling voor pci kaarten, alleen Maar het gaat echt nergens over. Even €98,- neertellen voor een behuizing met features die ik toch nooit ga gebruiken (een klep met erachter de optische stations).
Heeft iemand anders een kast gezien in de stijl van een Rotel, ofwel...less is more, geen onzin als cd-spelers/dvd-spelers die je kunt monteren?
Voor minder dan 100 euro ga je weinig geschikt htpc kasten vinden vrees ik. Vond het ook vrij veel toen ik het eerst hoorde, maar blijkbaar is dat normaal dus dan went t wel.. Persoonlijk vind ik de antec fusion nog steeds een van de beste opties. Looks bevallen me wel, prijs van 140 euro is ook nog acceptabel en de LCD, IR en PSU erbij zijn ook niet slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je de omaura kasten eigenlijk kopen ?
Ben zelf aan het twijfelen tussen de antec fusion black 430 en de omaura TF8..
Als ik het goed begrijp is er bij de omaura kasten geen voeding bijgeleverd ?
Deze worden wel wat duurder dan...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:45:

Alvast bedankt
Omaura TF8 en anders in the UK

En idd komen ze zonder PSU............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:45:

Alvast bedankt
Ik heb mijn Omaura TF8 hier gekocht. Bij deze kast zit inderdaad geen voeding.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

188,99€ + 15€ shipping en het feit dat je nog eens voor een voeding mag gaan zorgen is me wat te duur... het zal toch de antec fusion worden dan maar..

Ik ben een setup aan het bouwen met het veelgebruikte gigabyte mobo hier, ik zou voor de 4850e gaan maar heb het gevoel dat ik net iets meer future proof wil zijn..

Welke processor raden jullie aan en zal het qua koeling (geluidsproductie) zoveel verschil maken denken jullie als ik de 45W procs verlaat ? (5000+ ? phenom ?)

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

-Moondust- schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:22:
[...]

Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn.
- Bij sommige mkv's met DTS track is deze track niet goed gemerged. Gevolg: bij mij om de seconde ongeveer een schokje, heel irritant. Door de track te extracten en daarna opnieuw te mergen wordt het probleem verholpen. Hiervoor kan je MKVExtractGUI gebruiken en MKVMergeGUI.
- Met welke frequentie wordt het beeld door je videokaart uitgezonden? Indien dat geen 24Hz of een veelvoud daarvan is, krijg je judder. Oplossing: laat je tv 24Hz uitzenden. Bij het bureaublad ziet dat er niet uit, maar als de film begint loopt alles soepel. Tweede mogelijkheid is om Powerstrip te gebruiken om de outputfrequentie weer te bepalen. Ik weet echter niet of jouw Panasonic b.v. 48Hz of 72Hz accepteert. Zo ja, dan ziet je bureaublad er tenminste ok uit.
- Als je gebruik maakt van een codec pack, dan kan het zo zijn dat codecs elkaar in de weg zitten. Stotterend geluid is een veelgehoorde klacht, maar ook met het beeld kan het fout gaan. Mijn advies is om nooit een codec pack te gebruiken. Je hebt ze echt niet nodig. De nieuste Media Player Classic (MPC - Home Cinema 1.1.0.2) heeft alle benodigde codecs al aan boord. Zelf gebruik ik voor audio altijd AC3Filter (v1.46) en voor video ffdshow (beide geinstalleerd als extern filter). Voor Video kan je ook CoreAVC gebruiken als je een wat mindere processor hebt.
Ja ik heb jouw andere topic met betrekking tot de judder ook al een paar keer doorgelezen, wat jhij daar beschrijft is precies wat ik ook zie en het stoort me mateloos. Heb al veel tot nu toe geprobeerd, met ffdshow, haalisplitter, ac3filter, powerdvd, reclock ik weet niet allemaal. Het Extract/Merge verhaal moet ik nog proberen.

Ik heb een MKV die wel perfect loopt en deze is volgens MPC gecodeerd op 25fps. Deze gaat zonder schokken zoals het hoort. Output 1080p/50Hz. Vrijwel alle andere MKV's hebben wel last van judder maar deze zijn ook allemaal 23,98fps. Als ik de output verander naar 1080p/24Hz (de tv accepteert dat) dan gaan alle MKV's helaas nog slechter lopen wat ik bijzonder vreemd vind. Ik heb ook veelvouden geprobeerd maar dat accepteert de tv helaas niet (zoals 72Hz). Ook heb ik dit geprobeerd in Powerstrip maar nog zonder succes.
Overigens kan ik de mkv's op andere pc's afspelen en daar is het schokken veel minder te zien. Wel allemaal XP, en aan een monitor@85Hz. Net alsof het dan beter loopt alhoewel ook niet helemaal perfect. Verder ziet mijn vrouw het allemaal niet :|

Ik ben nu even opnieuw begonnen nadat ik vreemde fouten kreeg na het installeren van Reclock (blijkbaar is dat niet geschikt voor Vista). Nu heb ik een originele Vista (was eerst een unattended versie waar allerlei codec's enzo bijzaten) en kan ik exact zelf bepalen stap voor stap wat er voor codec's opgaan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Zucht als ik zo al die problemen lees...dan heb ik geen zin meer om mijn mediacenter te bouwen!Mijn htpc ga ik gebruiken om series, hd-films (mkv's) en dvd's af te spelen...thats all

Ik zit alleen te denken of ik mediaportal ga gebruiken of mce, vanwege het dxva gebeuren...ik las dat dxva niet werkt in vista mce.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JiriB schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Voor minder dan 100 euro ga je weinig geschikt htpc kasten vinden vrees ik. Vond het ook vrij veel toen ik het eerst hoorde, maar blijkbaar is dat normaal dus dan went t wel.. Persoonlijk vind ik de antec fusion nog steeds een van de beste opties. Looks bevallen me wel, prijs van 140 euro is ook nog acceptabel en de LCD, IR en PSU erbij zijn ook niet slecht..
Antec NSK2480 : 72€ !! Die kast is echt strak!! en stil etc etc...

=> Justchill shows some pics: http://www.laadjeplaatje....ry.php?g=HTPC&u=Justchill 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:19:
Zucht als ik zo al die problemen lees...dan heb ik geen zin meer om mijn mediacenter te bouwen!Mijn htpc ga ik gebruiken om series, hd-films (mkv's) en dvd's af te spelen...thats all

Ik zit alleen te denken of ik mediaportal ga gebruiken of mce, vanwege het dxva gebeuren...ik las dat dxva niet werkt in vista mce.
That is TRUE... been there done that; volgens mij mag je het hele dxva verhaal vergeten, want als je wil kijken met ondertiteling werkt dxva al meteen niet meer... Waardeloos toch?

Ik kom van vista MCE en zit nu op media portal...
Als je gaat voor mediaportal, bereid je dan maar voor op een paar avonden serious tweaking, googlin' en configuring + vloeking !!

In jouw geval zou ik dus Vista MCE aanraden icm video browser plugin. Das 't makkelijkste met een vrij mooie interface en zal je weinig probs mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:11:
[...]

Ja ik heb jouw andere topic met betrekking tot de judder ook al een paar keer doorgelezen, wat jhij daar beschrijft is precies wat ik ook zie en het stoort me mateloos. Heb al veel tot nu toe geprobeerd, met ffdshow, haalisplitter, ac3filter, powerdvd, reclock ik weet niet allemaal. Het Extract/Merge verhaal moet ik nog proberen.

Ik heb een MKV die wel perfect loopt en deze is volgens MPC gecodeerd op 25fps. Deze gaat zonder schokken zoals het hoort. Output 1080p/50Hz. Vrijwel alle andere MKV's hebben wel last van judder maar deze zijn ook allemaal 23,98fps. Als ik de output verander naar 1080p/24Hz (de tv accepteert dat) dan gaan alle MKV's helaas nog slechter lopen wat ik bijzonder vreemd vind. Ik heb ook veelvouden geprobeerd maar dat accepteert de tv helaas niet (zoals 72Hz). Ook heb ik dit geprobeerd in Powerstrip maar nog zonder succes.
Overigens kan ik de mkv's op andere pc's afspelen en daar is het schokken veel minder te zien. Wel allemaal XP, en aan een monitor@85Hz. Net alsof het dan beter loopt alhoewel ook niet helemaal perfect. Verder ziet mijn vrouw het allemaal niet :|

Ik ben nu even opnieuw begonnen nadat ik vreemde fouten kreeg na het installeren van Reclock (blijkbaar is dat niet geschikt voor Vista). Nu heb ik een originele Vista (was eerst een unattended versie waar allerlei codec's enzo bijzaten) en kan ik exact zelf bepalen stap voor stap wat er voor codec's opgaan.
- Denk je dat het aan je TV of aan je setup ligt? Ik zou eerst dat proberen te elimineren. MAW hoe spelen die mkv's af op een gewoon PC-scherm? Als ze daar stotteren is je TV niet de schuldige hé..

- Probeer 't eens ad gang te krijgen met zo weinig mogelijk codecs. Dit betekent HAALI + COREAVC. Zorg ervoor dat WMP11 mkv files kan afspelen of installeer MPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiriB
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:24:
[...]

Antec NSK2480 : 72€ !! Die kast is echt strak!! en stil etc etc...

=> Justchill shows some pics: http://www.laadjeplaatje....ry.php?g=HTPC&u=Justchill 8)
tja over smaak valt niet te twisten zeggen ze toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 17-09 20:58
JiriB schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Tsja...als ze nu allemaal duur zijn, maar een Antec NSK2480 kost rond de 80 euro, inclusief PSU. Er kunnen kaarten zonder een riser te gebruiken, daarbij is het mogelijk om een cd/dvd speler te plaatsen. Hoe kan het dan dat het weglaten van die mogelijkheid opeens de kosten omhoog brengt? Ik vroeg mij dus meer af of ik ergens overheen heb gekeken. Ik kom nog uit het rare tijdperk dat je voor een basis kast iets moest betalen en hoe fancier hoe meer je moest betalen. Maar goed, ik word blijkbaar oud. :P

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Afgelopen donderdag was mijn fonkelnieuwe HTPC klaar. Meteen opgehaald ofcourse.

Eenmaal thuisgekomen had ik alle kabels al voorbereid. Dus aansluiten die hap, MythBuntu met livecd zag er goed uit dus geïnstalleerd. Na een minuut of 10 had ik al een werkend systeem met alles er op en eraan.

Ik had er een oud TV kaartje ingestopt, deze deed het aanvankelijk niet maar later wel (alleen beeld) en op 4:3.

Voor m'n verjaardag kreeg ik een vervroegd cadeau: een nieuwe tvkaart. Ik heb er dagen mee lopen kloten maar somehow kreeg ik wel beeld maar nu weer niet :P

Toch moet ik zeggen dat dat MythBuntu best vet is. Het is een Ubuntu 8.04 (dus recent, niet zoals LinuxMCE) met daarin alles wat je nodig hebt om MythTV met addons op te zetten.

Remote werkt perfect, en video's afspelen werkt ook. Geen gezeur met codecs en dergelijke, alles werkt tot nu toe. avi's, mkv's, iso's, img's en zelfs VIDEO_TS werkt perfect.

Audio was even klooien om 'stereosurround' te krijgen. ALSA is toch soms vervelend.

Al met al best tevreden, afgezien dat ik het TV verhaal nog rond moet krijgen. Maar het belangrijkste werkt: films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiriB
Dadona schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 02:27:
[...]
Tsja...als ze nu allemaal duur zijn, maar een Antec NSK2480 kost rond de 80 euro, inclusief PSU. Er kunnen kaarten zonder een riser te gebruiken, daarbij is het mogelijk om een cd/dvd speler te plaatsen. Hoe kan het dan dat het weglaten van die mogelijkheid opeens de kosten omhoog brengt? Ik vroeg mij dus meer af of ik ergens overheen heb gekeken. Ik kom nog uit het rare tijdperk dat je voor een basis kast iets moest betalen en hoe fancier hoe meer je moest betalen. Maar goed, ik word blijkbaar oud. :P
er is zo'n duitse wiki (hier) waar er erg veel mooi op een rijtje staan, alleen helaas zonder prijskaartje.. Misschien dat je daar iets leuks kunt vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hallo HTPC-vrienden,

Ik heb een klein vraagje tussendoor.

Ik beschik over een HTPC met GA-MA78GM-S2H moederbordje. Daarop zit een PCI Express x16 en PCI Express x1 slot. De DVB-T kaart van Terratec waar ik over beschik is gemaakt voor een PCI-E x1 slot.

Ik zou de DVB-T kaart in het PCI-E x16 slot willen steken. Omdat het PCI-E x1 slot vlak boven de northbridge hangt, die (volgens de berichten hier) redelijk warm wordt :/

Nu heb ik dit eens geprobeerd. Windows XP herkent de DVB-T kaart wel, maar ze werkt niet. Steek ik de kaart in het PCI-E x1 slot, herkent Windows XP de kaart en werkt ze ook !

Hoe zou dit komen ? Kun je een PCI-E x1 kaartje niet in een PCI-E x16 slot steken ?
Moet je hiervoor iets in je bios aanpassen ? Of gaat dat gewoon niet...

Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gent32m schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:51:
Hallo HTPC-vrienden,

Ik heb een klein vraagje tussendoor.

Ik beschik over een HTPC met GA-MA78GM-S2H moederbordje. Daarop zit een PCI Express x16 en PCI Express x1 slot. De DVB-T kaart van Terratec waar ik over beschik is gemaakt voor een PCI-E x1 slot.

Ik zou de DVB-T kaart in het PCI-E x16 slot willen steken. Omdat het PCI-E x1 slot vlak boven de northbridge hangt, die (volgens de berichten hier) redelijk warm wordt :/

Nu heb ik dit eens geprobeerd. Windows XP herkent de DVB-T kaart wel, maar ze werkt niet. Steek ik de kaart in het PCI-E x1 slot, herkent Windows XP de kaart en werkt ze ook !

Hoe zou dit komen ? Kun je een PCI-E x1 kaartje niet in een PCI-E x16 slot steken ?
Moet je hiervoor iets in je bios aanpassen ? Of gaat dat gewoon niet...

Iemand hier ervaring mee ?
volgens mij gaat dat gewoon niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 22:41
Mijn eerste post in dit topic, maar ik volg dit topic al een geruime tijd. Ik heb ondertussen (o.a. met de kennis van hier) zelf een HTPC gebouwd en hierbij een klein verslag van wat ik daarbij ben tegengekomen.

De onderdelen:

Kast: OrigenAE S16V
Voeding: Corsair HX520 520 Watt
Moederbord: GigaByte GA-MA78GM-S2H
Processor: AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E
Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, 2 * 1gb
CPU Koeler: Scythe Ninja Mini
Optical: LG GGC-H20L (BluRay/HD-DVD speler en DVD-brander)
Tv-Kaart: FloppyDTV DVB-T

Het bouwen

Wat direct opviel was het toch wel forse formaat van de OrigenAE S16V.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~martijn_loot/htpc/PICT0405.JPG

Echter bij het bouwen van de pc ben ik blij dat ik geen kleinere kast heb gekozen. Het blijft passen en meten. Een aantal punten van aandacht voor anderen die aan de slag gaan met deze hardware (en misschien is dat al wel genoemd hier, maar ik had het over het hoofd gezien):

- De GA-MA78GM-S2H, i.c.m. een Scythe Ninja Mini en Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX is geen goede combinatie. Want dit geheugen is extra hoog vanwege de heatsinks die erop zitten. Hierdoor past dit geheugen in het eerste geheugenbankje van het moederbord als je een Scythe Ninja mini gebruikt. Aangezien je met dit mobo alleen dual channel kan draaien als je het eerste geheugenbankje neemt kan je met deze config dus nooit dual channel draaien.
Ik heb nog geen lager (zonder heatsink) geheugen geprobeerd maar het lijkt er op dat het dan precies moet passen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~martijn_loot/htpc/PICT0410.JPG

- Een optical drive (in mijn geval de LG GGC-H20L) i.c.m. een Scythe Ninja Mini en de OrigenAE S16V kan net wel of net niet. Ik heb het voor elkaar gekregen, maar dit is met enig "geweld". Een paar "vinnen" van de Scythe heb ik moet verbuigen om de Sata poort aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~martijn_loot/htpc/PICT0414.JPG

En dan verder nog een aantal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~martijn_loot/htpc/PICT0409.JPG
De kast van binnen

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~martijn_loot/htpc/PICT0411.JPG
Nogmaals een foto van de geheugenbanken (helaas iets onscherp)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~martijn_loot/htpc/PICT0412.JPG
De harde schijf bay, hier kunnen drie hd's gemonteerd worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~martijn_loot/htpc/PICT0413.JPG
Ik heb een 92cm 700-2700rpm fan gemonteerd op mijn Scythe, direct naar buiten blazend

Ervaringen tot nu toe

Tot nu toe bevalt dit systeem me goed. Ik ben nog niet geheel tevreden over de temperatuur van mijn cpu. Ik had verwacht dat deze altijd op temperatuur zou blijven met een 92cm fan op 700 tot 1000 toeren. Helaas is dit niet het geval, onder 60% load en meer wordt de cpu >50 graden, ik heb fanspeed zo ingesteld dat hij de fan dan rond de 1500rpm laat draaien. Dan blijft de temp wel stabiel.

Het afspelen van hd content lijkt tot nu toe goed te gaan. Alleen Earth 1080p in een m2ts file speelt niet 100% vlekkeloos af (ik gebruik CoreAVC als codec).

Verder is MediaPortal een prachtig programma, maar nog wel ietwat buggy hier en daar... en je kan echt verschrikkelijk veel instellen/toevoegen. Maar dit is dan ook eigenlijk de kracht van dit programma.

ps: ik zal de plaatjes asap resizen, excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00
dizzie110 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:34:
Het afspelen van hd content lijkt tot nu toe goed te gaan. Alleen Earth 1080p in een m2ts file speelt niet 100% vlekkeloos af (ik gebruik CoreAVC als codec).

Verder is MediaPortal een prachtig programma, maar nog wel ietwat buggy hier en daar... en je kan echt verschrikkelijk veel instellen/toevoegen. Maar dit is dan ook eigenlijk de kracht van dit programma.

Als het goed is draait het geheugen in jou sloten ook dual channel (volgens de handleiding bij mij iig).

Tevens zou ik als ik jou was Powerdvd installeren en de decoder van powerdvd gebruiken voor HD materiaal, dan word namelijk ook de videokaart gebruikt voor het decoden van HD materiaal en heb je een stuk lagere CPU belasting (CoreAVC is namelijk een softwarematige decoder die puur je CPU gebruikt).

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Je zou ook eens moeten proberen de fan op de ninja te verplaatsen, zodat het de lucht naar de psu blaast. Op de laatste foto dus aan de linker kant. Zo weet je zeker dat de lucht die er door de heatsink gaat koeler is. De bluray spelert wordt namelijk ook warm en die zit erg dicht tegen de ninja. Uitgaande flow is er ook al door de twee case fans. Die cpufan zoals hij nu geplaatst is heeft daardoor wat minder nut.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
M1lamb3r schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:30:
[...]

Als het goed is draait het geheugen in jou sloten ook dual channel (volgens de handleiding bij mij iig).

Tevens zou ik als ik jou was Powerdvd installeren en de decoder van powerdvd gebruiken voor HD materiaal, dan word namelijk ook de videokaart gebruikt voor het decoden van HD materiaal en heb je een stuk lagere CPU belasting (CoreAVC is namelijk een softwarematige decoder die puur je CPU gebruikt).
Ik zal er naar kijken, maar op dit moment draait het echt in Single Channel (wordt ook vermeld in de post).

Ik heb PowerDVD idd geinstalleerd, tot nu toe had ik hier echter geen top ervaringen mee. Ik zal nog eens testen.

Wat betreft de fan op de scythe, deze had ik eerst ook in die andere richting blazen inderdaad. Reden waarom ik het toch veranderd heb is omdat aan die "linkerkant" het clipje zit waarmee je de scythe op het mobo plaatst. Deze steekt iets uit naar boven waardoor de fan niet geheel mooi gepositioneerd kan worden (fan steekt dan aan de bovenkant wat uit).
Ik zal toch nog eens proberen de fan op die plaats te zetten.

Wat zijn de ervaringen van anderen van een AMD4850+ achtige cpu met een scythe ninja? En dan met name onder zwaardere loads natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
dizzie110 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:34:
..................

@dizzie110: ik zou de plaatjes überhaupt ergens anders plaatsen, nu zijn de afb. niet zichtbaar en staat er het volgende op je wanadoo/orange pagina:
Helaas, de datalimiet van deze homepage is voor vandaag overschreden. De pagina zal na middernacht weer beschikbaar zijn.

Kies hieronder waar je naar toe wilt gaan. Geen idee waar je naar toe wilt gaan? Na 20 seconden ga je automatisch naar onze overzichtelijke homepage.

Klik hier om van www.orange.nl je startpagina te maken.

Kun je onze online helpdesk niet bereiken? Bel dan met onze klantenservice op nummer 0900-9515 (€ 0,20/min.)
:P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
even een vraagje:
De Gigabyte GA-MA78GM-S2H:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1209204050.jpg
De Antec NSK2480:(Fusion zonder LCD)
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/backside/NSK2400_b.jpg

Het kan mss een domme vraag lijken: maar de connectors van het MB en de gaten in de case voor de connectors komen niet overeen, hoe zit dit, krijg je zo'n metalen plaatje bij het MB of zo zodat het klopt??
Een case kan toch nooit weten hoeveel USB's etc. er op het moederbord gaan zitten dat erin gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Je krijgt een passende backplate bij je moederbord. De backplate van de Antec op de foto is slechts een voorbeeld en kan je er zo uithalen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 17:10
[...]

Jouw probleem lijkt betrekking te hebben op de outputfrequentie van de videokaart. Daarop moet je je richten, de rest is niet belangrijk. Het Extract/Merge verhaal gaat alleen op voor DTS audiotracks. Bij AC3 komt het probleem bij mijn weten niet voor. Maar goed, eerst de outputfreq. goed regelen, daarna pas kijken naar DTS track. Fout gemergede DTS track komt echt niet zo vaak voor, dus amak het niet groter dan het is.
Het gekke is dat bluray- en hddvd-spelers ook een outputfrequentie geven van 24Hz neem ik aan. Zou dat tot hetzelfde slechte resultaat leiden als je htpc op 24Hz? Ben je in de gelegenheid dat te testen?
Verder ziet mijn vrouw het allemaal niet :|
Troost je, mijn vrouw ook niet, maar het is er wel degelijk. Daarnaast is het technisch 100% verklaarbaar.
Ik ken Reclock niet, maar Powerstrip schijnt een prima programma te zijn en dat kan ik uit eigen ervaring onderstrepen. Als het met Powerstrip niet lukt acht ik de kans vrij klein dat je het uberhaupt kan oplossen. Overigens gebruik ik alleen powerstrip omdat de outputresolutie bij mij zo ongewoon is , nl. 1024 x 576. 1080p/24p is (in ieder geval in Vista) een output die in het standaard lijstje staat. Heb je die al wel geprobeerd? Misschien kan je in Powerstrip eens een beetje varieren rond de 24Hz. Dus b.v. 23Hz, 23,5Hz, etc. De tv zal ongetwijfeld marges hebben van wat hij aanmerkt als een 24p signaal. Wellicht zit je er net naast tot nu toe. Schot voor de boeg hoor, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Rainesh schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:19:

Als je geen zin hebt om veel tijd te steken in het configureren van je htpc, dan zou ik er maar niet aan beginnen, want het kost gewoon veel tijd om alles mooi werkend te krijgen, ook nu veel problemen te vermijden zijn omdat anderen die voor je hebben opgelost. Een HTPC is vooralsnog nu eenmaal geen plug&play apparaat....helaas.

Overigens zou dxva in Vista MCE wel kunnen werken denk ik, mits je een andere videodecoder kan aanwijzen. Je kan dan de H264 decoder van Powerdvd gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door -Moondust- op 11-06-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:27:
[...]

That is TRUE... been there done that; volgens mij mag je het hele dxva verhaal vergeten, want als je wil kijken met ondertiteling werkt dxva al meteen niet meer... Waardeloos toch?
Indien je Media Player Classic - Home Cinema v1.1.0.0 of hoger (nieuwste versie is geloof ik 1.1.0.2) gebruikt kan je gebruik maken van dxva via de interne videodecoder en de interne subtitle engine. Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
[...]

De decoder van Powerdvd is niet langer meer nodig om de hardwarematige acceleratie van de videokaart te kunnen gebruiken. Versie 1.1.0.0 of hoger van Media Player Classic - Home Cinema heeft een interne videodecoder die hardwarematige versnelling ondersteunt. Uiteraard moet je wel een hiervoor geschikte videokaart/-chip hebben, maar dat geldt voor gebruik van de Powerdvd decoder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Rainesh schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:15:
[...]

volgens mij gaat dat gewoon niet :|
Tja, dan zal ik hem maar in de pci-e x1 moeten steken.
Hopelijk geraakt de DVB-T kaart door de warme northbridge niet verbrand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
-Moondust- schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:04:
[...]
...............

Overigens zou dxva in Vista MCE wel kunnen werken denk ik, mits je een andere videodecoder kan aanwijzen. Je kan dan de H264 decoder van Powerdvd gebruiken.
Dat kan met de Vista Media Center Decoder utility.......
(draai zelf geen Vista wellicht dat iemand dat eens kan testen en hier melden...........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

[...]

Zover ik weet niet voor bestanden vanaf je harde schijf hoor. Alleen voor originele Blu-Ray en HD-DVD schijven/bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

-Moondust- schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:04:
[...]

Als je geen zin hebt om veel tijd te steken in het configureren van je htpc, dan zou ik er maar niet aan beginnen, want het kost gewoon veel tijd om alles mooi werkend te krijgen, ook nu veel problemen te vermijden zijn omdat anderen die voor je hebben opgelost. Een HTPC is vooralsnog nu eenmaal geen plug&play apparaat....helaas.

Daarom snap ik ook niet dat veel mensen voor Vista MCE of voor MediaPortal kiezen. Ik heb nooit problemen met MCE 2005. Ik gooi MCE 2005 erop, PowerDVD + ffdshow + CoreAVC voor alle content af te kunnen spelen en gaan met die bannan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Hoicks

Techno!

Ik heb nu onderstaand systeem in gedachten voor een Media Center. Deze zal ik later nog verder upgraden.

Taken:
MP3's afspelen
Foto's bekijken
DVD kijken
1080p content afspelen en voorbereid zijn op het afspelen van Bluray disks
Voorbereid voor een fireDTV kaart en het opnemen van DVB-C tv
Wat simpele spelletjes spelen waaronder emulatie van MSX en Nintendo/SEGA 16 bit

Ik weet alleen niet of een boxed koeler stil genoeg is en genoeg koelt. Daarnaast moet de koeler ook in de kast passen. Tevens had ik eerst een Intel cpu in gedachten, maar ik de AMD heeft toch een betere prijs/kwaliteit verhouding.

AMD Athlon 64 X2 6000+ € 80,80 € 80,80
Antec Fusion 430 € 135,- € 135,-
Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4GB (2x 2GB) DDR2 € 84,- € 84,-
Gigabyte GA-MA69GM-S2H € 51,67 € 51,67
Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 351,47

Andere onderdelen zoals HD en DVD brander heb ik nog liggen. Het systeem zal worden aangesloten op een Full HD Samsung LCD (le37m86B)

Heeft er iemand opmerkingen omtrent de performance van bovenstaand systeem en/of heeft er iemand ervaring met de ruimte in de Antec Fusion 430 om te bekijken welke koeler er het beste past?

Overigens heb ik al enkele jaren ervaring met het bouwen van HTPC's. Ik heb Meedio/Mediaportal/VistaMCE/XPMCE al geprobeerd en ik ga me nu even volledig richten op Vista MCE. (Daarom moet ik nu upgraden). Ik ben dus geen onbekende op dit gebied.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoicks op 12-06-2008 09:19 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het is niet de bedoeling om dit topic als een "Wat voor PC moet ik kopen"-topic te gebruiken hoor :/

Als jij die config wil hebben voor je HTC dan prima, kijk een naar de config van de andere mensen en dan zal je merken dat alle vragen die je zou kunnen hebben al beantwoord zijn in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hoicks schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:17:
.................

AMD Athlon 64 X2 6000+ € 80,80 € 80,80
Antec Fusion 430 € 135,- € 135,-
Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4GB (2x 2GB) DDR2 € 84,- € 84,-
Gigabyte GA-MA69GM-S2H € 51,67 € 51,67
Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 351,47

Andere onderdelen zoals HD en DVD brander heb ik nog liggen. Het systeem zal worden aangesloten op een Full HD Samsung LCD (le37m86B)

Heeft er iemand opmerkingen omtrent de performance van bovenstaand systeem en/of heeft er iemand ervaring met de ruimte in de Antec Fusion 430 om te bekijken welke koeler er het beste past?
............
Waarom neem je een 'verouderd' moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Nu online

Hoicks

Techno!

obsidian schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:41:
Het is niet de bedoeling om dit topic als een "Wat voor PC moet ik kopen"-topic te gebruiken hoor :/

Als jij die config wil hebben voor je HTC dan prima, kijk een naar de config van de andere mensen en dan zal je merken dat alle vragen die je zou kunnen hebben al beantwoord zijn in dit topic :)
Ik snap dat je denkt dat dit een "Wat voor PC moet ik kopen" reply lijkt. Maar hoe anders dan het bekijken of anderen ervaringen hebben met een dergelijke kast, kan ik bepalen welke koeler ik bijvoorbeeld nodig heb en of deze uberhaupt in de Antec 430 past.

Tevens heb ik de specs van andere systemen van mensen in dit topic gechecked en lijkt het erop dat de meesten voor een Athlon X2 5200 zijn gegaan. Ik wil net even iets meer, maar kan dat ook fatsoenlijk gekoeld worden in de betreffende case? Het topic blijft nog steeds:"Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid". Ik wil dus ook advies in deze.
kaajee schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Waarom neem je een 'verouderd' moederbord?
Wat is er verouderd aan?

Als ik het goed begrijp is dit een moederbord die hardwarematig h264 (bluray) kan decoderen en daarnaast heeft dit bord HDMI en SPDIF uit. De twee PCI sloten gaven de doorslag om dit bord te nemen.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je neemt een bord met de 690 chipset welke al is opgevolgd door de 780 chipset. Dat bedoelt ie. En die chipset kan NIET hardwarematig 1080p materiaal afspelen, iig niet vloeiend...

[ Voor 31% gewijzigd door mvds op 12-06-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hoicks schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:47:
[...]

Wat is er verouderd aan?
idd, dit is het moederbord met de verouderde chipset.

En van het moederbord van de 780G chipset komt er ook een nieuwe versie (revisie) aan.
Waarbij het koelblok van de northbridge is aangepast (zodat die minder warm wordt).

Dat is een fout in de huidige versie.

Daarmee dat ik mijn pci x1 dvb-t kaart graag in in een pci x16 slot had gestoken.
Maar dit gaat dus niet. En het pci x1 slot zit vlak boven die northbridge

Gezellig is anders :|

Maar goh, de HTPC zal wel niet ontploffen zekers 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Gent32m op 12-06-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forget it.. it won't work.. I tried :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:12:
[...]

Indien je Media Player Classic - Home Cinema v1.1.0.0 of hoger (nieuwste versie is geloof ik 1.1.0.2) gebruikt kan je gebruik maken van dxva via de interne videodecoder en de interne subtitle engine. Werkt prima hier.
Akkoord! Maar dan verlies je net het hele media center concept, nl. alles vanuit je luie zetel bedienen met de remote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Nu online

Hoicks

Techno!

Gent32m schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:01:
[...]

idd, dit is het moederbord met de verouderde chipset.

En van het moederbord van de 780G chipset komt er ook een nieuwe versie (revisie) aan.
Waarbij het koelblok van de northbridge is aangepast (zodat die minder warm wordt).

Dat is een fout in de huidige versie.
Hoe kan ik zien welke revisie nieuw is? Ik heb toevallig gezien dat Gigabyte hetzelfde moederbord dat ik had gekozen om de 690g chipset ook in een 780g model heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
GA-MA78GM-S2H: 780 chipset
GA-MA69GM-S2H: 690 chipset

;)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Nu online

Hoicks

Techno!

drZymo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:17:
GA-MA78GM-S2H: 780 chipset
GA-MA69GM-S2H: 690 chipset

;)
Gent32M heeft het er over dat er een nieuwe revisie van het 780g chipset aan zit te komen. Hoe kan ik zien welke revisie het 780g bord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hoicks schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:32:
[...]

Gent32M heeft het er over dat er een nieuwe revisie van het 780g chipset aan zit te komen. Hoe kan ik zien welke revisie het 780g bord is?
Nou kijk eens op de website van de fabrikant zou ik zeggen. En expliciet vermelden bij je bestelling.......en zoals gezegd: het zit hem in het koelblok van de northbridge:
rev1:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/rev1.jpg

rev1.1:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/rev11.jpg

(sorry to say; je vragen/opm. getuigen nou niet echt van veel initiatief, je schrijft eerder dat je dit topic doorgenomen hebt en goed hebt gekeken naar andere configuraties maar daar blijkt weinig van......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
kaajee schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:21:
[...]

@dizzie110: ik zou de plaatjes überhaupt ergens anders plaatsen, nu zijn de afb. niet zichtbaar en staat er het volgende op je wanadoo/orange pagina:

[...]

:P :P
Hmmm heel vervelend, ze zijn nu in ieder geval weer even zichtbaar. Ik heb zo snel even geen andere plek waar ik ze neer kan zetten.

Wat betreft het geheugen:

In de manual wordt inderdaad aangegeven dat dual channel mogelijk moet zijn op de banken DDR3 en DDR4. Helaas wordt het als single channel herkent. Ik heb ondertussen de bios al geupdate naar de laatste versie (F4).
Zijn er mensen die wel dual channel aan de praat hebben op banken 3 en 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Mijn tweede systeem is besteld!
Kast Origen ae H6 zwart € 199,00
Moederbord MA78GM-S2H (AMD 780G) V1.1 € 75,00
Processor AMD A64 X2 AM2 2700BOX5200+ 1MB € 75,00
Processor koeler Syche Ninja Mini € 35,00
Geheugen 2x Transcend 1GB DDR2 SDRAM PC6400 € 41,00
PSU Sharkoon SHA350-8P € 29,00
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Basic € 70,00
HDD 1 Samsung 250GB SATA300 8MB, HD250HJ € 41,00
HDD 2 WD500GB SATA300 16MB, WD5000AACS € 67,00
DVD drive Samsung DVD-/+/RAM SH-S202J 20x/20x/12x Bulk € 21,50
Remote Remote + Receiver MCE 2005 € 29,00

Verzendkosten € 27,50

Totaal € 710,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Vista Home Basic? Je weet dat je dan geen MCE hebt he? Enne, als je dat weet, en bijv MediaPortal wilt gaan draaien, waarom doe je dat dan niet op XP ipv Vista? Ik zie eerlijk gezegd totaal geen toegevoegde waarde in Vista op een HTPC als je dan de Home Basic neemt... Kan aan mij liggen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Yep ga Media Portal draaien.. (uiteraard :) )
Lees op het MP forum dat het op vista wat beter draait nu en kon deze vrij goedkoop krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ThaClown schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:14:
Yep ga Media Portal draaien.. (uiteraard :) )
Lees op het MP forum dat het op vista wat beter draait nu en kon deze vrij goedkoop krijgen...
Goedkoop? 70eu kost ie overal volgens mij......

(sterker nog: voor een tientje meer heb je wel de Premium en wel MCE (achter de hand) mocht je dat toch willen gaan gebruiken)

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 12-06-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Ok, wist ik niet dat premium zo goedkoop was. Volgende keer.
Maar ik ga toch nooit MCE gebruiken dus dat maakt mij niet uit.
Thx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
Ik heb als systeem een GA-MA78GM-S2H moederbord icm een floppydtv decoder kaart.
Echter ben ik totaal niet tevreden over de kwaliteit van mijn live tv beelden.
Mijn humax decoder geeft veel beter beeld (veel zuiverder) dan mijn media center.

Ik heb een panasonic plasma tv en deze aangesloten via de vga aansluiting op 1024 x 768 resolutie (native resolutie tv). De software die ik gebruik is Vista Media Center en als decoders heb ik de default windows codec gebruikt, en de codec van powerdvd 8 (dmv de codec changer tool, uitgevoerd als admin).

Hebben jullie enig idee waar deze mindere beeldkwaliteit (minder zuiver beeld) door kan komen? Zit het in de catalyst sodtware? Of de refreshrates ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Het helpt misschien om die VGA kabel de deur uit te doen en je Mediacenter met HDMI aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

NitSuA schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:47:
Ik heb als systeem een GA-MA78GM-S2H moederbord icm een floppydtv decoder kaart.
Echter ben ik totaal niet tevreden over de kwaliteit van mijn live tv beelden.
Mijn humax decoder geeft veel beter beeld (veel zuiverder) dan mijn media center.

Ik heb een panasonic plasma tv en deze aangesloten via de vga aansluiting op 1024 x 768 resolutie (native resolutie tv). De software die ik gebruik is Vista Media Center en als decoders heb ik de default windows codec gebruikt, en de codec van powerdvd 8 (dmv de codec changer tool, uitgevoerd als admin).

Hebben jullie enig idee waar deze mindere beeldkwaliteit (minder zuiver beeld) door kan komen? Zit het in de catalyst sodtware? Of de refreshrates ed?
Wat bedoel je precies met niet zuiver?
Mijn ervaringen:
- brigtness staat te hoog (zwart is eerder grijs). Beetje flets resultaat 's avonds. Volgens mij ligt dit aan Media Center. Dit is gelukkig te corrigeren in CCC kwam ik gisteren achter
- Scherpte is in orde
- Beeld loopt niet vloeiend. Elke seconde ofzo een heel klein hikje in beeld. Goed te zien bij ticker RTL7. ZEER hinderlijk

Ik gebruik hetzelfde Gigabyte bord, ook een FloppyDTV, ook een Panasonic plasma (PZ85 via hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ThaClown waar heb je besteld? Ik wil ook die kast en ook de nieuwe revisie van dat bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Case bij PC Globe, kreeg net een mail dattie vandaag al verstuurd is! echt top. Heb gister avond betaald dmv overboeking en waarschijnlijk morgen dus in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
met niet zuiver bedoel ik dat je bij de randen van objecten in het beeld distortion ziet.
Dus alsof je naar een lage bitrate divx kijkt.

Dit is niet over het hele beeld, maar aan de randen (van bijvoorbeeld presentatoren) zie je het wel.
Ik heb ook de tv dmv een hdmi kabel aangesloten gehad, maar bij mij gaf de vga kabel beter beeld (vreemd maar waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
psy schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:15:
[...]
- Beeld loopt niet vloeiend. Elke seconde ofzo een heel klein hikje in beeld. Goed te zien bij ticker RTL7. ZEER hinderlijk
Dat zal wel door de framerate verschillen komen.

Is er al eens iemand die WinDVD 9 gebruikt heeft op zijn media center? Ik weet namelijk dat de nieuwste versie de All2HD library van NXP gebruikt. Naast een mooie upscaler heeft dit ook DNM (Digital Natural Motion) wat beelden interpoleert en voor een veel vloeiender beeld zorgt. Mischien dat dit een aantal van die stotter problemen op kan lossen. Heb zelf nog geen ervaring hiermee, maar wil binnenkort er toch eens naar gaan kijken.

edit:
Ik zie op http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1008941 dat er toch wat nadelen aan DNM zitten. Bij bepaalde scenes schijnt het de voorgrond en achtergrond beelden zo te veranderen dat het net lijkt alsof de acteurs voor een blue/greenwall staan. Verder begrijp ik uit het verhaal dat de codec van WinDVD niet te combineren is met MCE maar alleen in het programma zelf.

[ Voor 20% gewijzigd door drZymo op 12-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
obsidian schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:01:
Vista Home Basic? Je weet dat je dan geen MCE hebt he? Enne, als je dat weet, en bijv MediaPortal wilt gaan draaien, waarom doe je dat dan niet op XP ipv Vista? Ik zie eerlijk gezegd totaal geen toegevoegde waarde in Vista op een HTPC als je dan de Home Basic neemt... Kan aan mij liggen hoor :)
Waarom zou je inderdaad het nieuwste OS nemen, kan je beter een oudere generatie nemen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Seth_Chaos schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:53:
[...]

Waarom zou je inderdaad het nieuwste OS nemen, kan je beter een oudere generatie nemen! 8)7
Als de nieuwe generatie dan ook zou betekenen dat je een betere zou krijgen ben ik het geheel met je eens. Maar in het geval Vista ben ik van mening dat ie zeker niet beter is dan XP.

Ik zou juist voor XP kiezen aangezien ik dan:
- een minder snelle (lees zuinigere) versie van een CPU kan nemen en toch goede prestaties hou
- minder poespas koop wat ik voor een HTPC toch uit zou schakelen
- drivers voor een bredere range van TV kaarten ed ter beschikking heb
- ik de MCE van Vista niet fijn vind werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
obsidian schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:27:
[...]

.................

Ik zou juist voor XP kiezen aangezien ik dan:
- een minder snelle (lees zuinigere) versie van een CPU kan nemen en toch goede prestaties hou
- minder poespas koop wat ik voor een HTPC toch uit zou schakelen
- drivers voor een bredere range van TV kaarten ed ter beschikking heb
- ik de MCE van Vista niet fijn vind werken
-en tegelijk analoog & digitaal (via S/PDIF) audio kan uitsturen/gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Laatst online: 06-05-2022
Spulletjes net bezorgd O+

Vanavond op mijn gemakje in elkaar zetten, ik post wel effe pics van de LC04 enzo...

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine vraag van mijn kant. Ik zoek een case voor mijn media center die niet te diep is. Ik ben de Origen kasten (S16V) tegen gekomen afmeting (wxhxd) 435 x 175 x 390mm. 39 cm zou net gaan. Nu kwam ik ook de Silverstone kasten tegen, maar het nadeel van die kasten vind ik dat je maar twee uitbreidings slots hebt. Iemand hier nog kasten tegen gekomen die rond de 35-40 cm diep zijn?

Ga in ieder geval verder met mijn zoek tocht...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:33:
Kleine vraag van mijn kant. Ik zoek een case voor mijn media center die niet te diep is. Ik ben de Origen kasten (S16V) tegen gekomen afmeting (wxhxd) 435 x 175 x 390mm. 39 cm zou net gaan. Nu kwam ik ook de Silverstone kasten tegen, maar het nadeel van die kasten vind ik dat je maar twee uitbreidings slots hebt. Iemand hier nog kasten tegen gekomen die rond de 35-40 cm diep zijn?

Chieftec HT-01

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:20
Hoe staat jullie eigenlijk tegenover SmartWi? Of heeft iedereen met 2 FloppyDTV kaartjes ook netjes 2 abo's (wettelijk gezien niet verplicht!) :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Die is 40,9 cm dus dat is al te diep voor hem ;)

Ik heb zelf ook een tijdje gezocht naar kleine kasten en dan kom je toch al snel uit op SFF cases en dus voornamelijk mini-itx systemen.
Wat zijn je eisen qua mobo: full ATX of micro ATX? Voor micro ATX is er iets meer te vinden, maar nog steeds niet veel. Bijna alles heeft een diepte van 40 cm of meer.

[ Voor 52% gewijzigd door drZymo op 13-06-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee

De al vaker in dit topic genoemde; Silverstone GD02 (430mm(W)x155mm(H)x360mm(D))

(Hou je met een kastdiepte van 39cm diep ook/wel/nog rekening met stekkers achter op je pc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Seth_Chaos schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat je de vraag moet omdraaien, Waarom zou je een zwaarder OS van de nieuwe generatie nemen terwijl een lichter OS van de oude generatie voldoet ?

Ik kan serieus voor een HTPC geen voordelen zien in Vista boven XP, behalve als je specifiek kiest voor VistaMCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb van de week een game/office pc samengesteld voor mn zus en zwager op basis van een amd X3 + 780g

Zo kan ik ook gelijk kijken hoe het zit met UVD + Phenom en wat de resultaten hiervan zijn.

Dus kan gelijk ermee stoeien om het hele dxva gebeuren aan de praat te krijgen en zodra mijn parts arriveren kan ik gelijk alles installen zonder eerst alles te uit te vogelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb nu Vista nieuw er op staan. Nieuwe catalyst drivers geïnstalleerd, FloppyDTV geïnstalleerd, Media Center weer ingericht. So ar so good.
Gisteravond eens gaan kijken of ik met de FireDTV viewer het voetbal in HD kon bekijken. Niet dus, geen beeld. Maar geen nood, want ik had nog niets geinstalleerd wat ook maar iets met HD te maken had, geen ffdshow, CoreAVC, PowerDVD. Dus ik begon met ffdshow. Weer de viewer opgestart, kreeg ik een verschrikkelijk onkijkbaar beeld. Alleen de bovetse rand was zichtbaar… de rest was een grijze waas, hoe kan dat nou weer? Dus ook maar CoreAVC geïnstalleerd, H.264 in ffdshow gedisabled, viewer opgestart, en dit keer wel beeld. Maar absoluut niet vloeiend. CPU belasting 60 tot 80% op beide cores. Een geresized beeld naar ongeveer een kwart zorgt daarentegen wel voor een vloeiend beeld terwijl de cpu belasting gelijk blijft.

CoreAVC eraf, PowerDVD 8 erop. Deze ZOU hardwarmatig moeten kunnen decoderen. In de opties van PowerDVD aangegeven dat hij de hardware-acceleration moet gebruiken. Resultaat, exact hetzelfde. Wat doe ik fout?
Heb dus nu twee problemen om met de FireDTV Viewer H.264 te bekijken:
-ffdshow is crap wat betreft H.264, onkijkbaar
-CoreAVC is crap wat betreft vloeiend beeld
-PowerDVD is crap wat betreft vloeiend beeld, en hardware-acc wordt NIET gebruikt

Het gekke is, dat toen ik mijn eerste Vista install had gedaan, toen ik mijn moederbord net binnen had, ik deze problemen niet had. Maar datbwas een gedownloade Vista met daarin al de nodige codec software (eigenlijk ook ffdshow/powerdvd/ac3filter, haali splitter). Dus de hardware KAN het aan.

Langzamerhand begin ik een beetje moe te worden van alle rompslomp om e.e.a. goed werkend te krijgen. Heb ik een mooie plasma, zit ik me alleen maar te ergeren aan mijn HTPC :(

Want de MKV's daar ben ik nog niet eens aan toe gekomen (trouwens mijn 25fps MKV van Star Wars loopt wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:22
Hi,
Binnenkort gaat het dan eindelijk gebeuren en ga ik de spulletjes bestellen.
Ik ga het systeem op de E8400 baseren gewoon omdat ik me toch net wat zekerder voel bij de intel family.
In mijn basis gedachten had ik al gekozen voor een Asus P5E-VM HDMI maar vraag me af of dat nou wel de beste keuze is Deze heeft een HDMI video on board die ik toch niet wil gebruiken? Of zijn er geen echte nadelen hieraan?

Ik wil iig met een losse graka gaan werken( 2600pro ) omdat ik gehoord heb dat de beeld kwaliteit daarvan toch wel beter is dan met on board video en ook omdat ik er een extra monitor aan wil hangen.
Dus op zich is de op het moederboard geintegreede niet zinnig
Ik wil iig audio via spdif doen
het moet een mAtx worden ivm de antec behuizing die ik wil gaan gebruiken

Welke chipset zou ik het beste voor kunnen gaan ik neem aan dat ik het beste eenbeetje actuele chipset zou kunnen nemen??
Ik zak ook bij gigbyte wel een leuk MB maar ook daar zat al video on board met een G33 chipset deze is dacht ik ouder dan de G35 op het intel MB en zal mogelijk ook wat andere nadelen hebben?
verder zag ik bij de gigabyte borden ook een met een NVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i Chipset
Deze is een stuk vordeliger maar zal vast een paar nadelen hebben die me zo ontgaan.

Biedt een van deze chipsets duidelijke voordelen tov de anderen?
De nen heeft een realtek 889 audio en de ander een 883 audio maakt dat in de praktijk nog wat uit als je SPDIF gebruikt?

Vast bedankt voor de hulp

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de G45 chipset dan niets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Die is goed voor als je de onboard kaart wilt gebruiken om HD materiaal af te spelen, maar als je een losse GraKa erin zet maar het zeer weinig uit welke chipset je neemt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01
psy schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:17:
Heb nu Vista nieuw er op staan. Nieuwe catalyst drivers geïnstalleerd, FloppyDTV geïnstalleerd, Media Center weer ingericht. So ar so good.
Gisteravond eens gaan kijken of ik met de FireDTV viewer het voetbal in HD kon bekijken. Niet dus, geen beeld. Maar geen nood, want ik had nog niets geinstalleerd wat ook maar iets met HD te maken had, geen ffdshow, CoreAVC, PowerDVD. Dus ik begon met ffdshow. Weer de viewer opgestart, kreeg ik een verschrikkelijk onkijkbaar beeld. Alleen de bovetse rand was zichtbaar… de rest was een grijze waas, hoe kan dat nou weer? Dus ook maar CoreAVC geïnstalleerd, H.264 in ffdshow gedisabled, viewer opgestart, en dit keer wel beeld. Maar absoluut niet vloeiend. CPU belasting 60 tot 80% op beide cores. Een geresized beeld naar ongeveer een kwart zorgt daarentegen wel voor een vloeiend beeld terwijl de cpu belasting gelijk blijft.

CoreAVC eraf, PowerDVD 8 erop. Deze ZOU hardwarmatig moeten kunnen decoderen. In de opties van PowerDVD aangegeven dat hij de hardware-acceleration moet gebruiken. Resultaat, exact hetzelfde. Wat doe ik fout?
Heb dus nu twee problemen om met de FireDTV Viewer H.264 te bekijken:
-ffdshow is crap wat betreft H.264, onkijkbaar
-CoreAVC is crap wat betreft vloeiend beeld
-PowerDVD is crap wat betreft vloeiend beeld, en hardware-acc wordt NIET gebruikt

Het gekke is, dat toen ik mijn eerste Vista install had gedaan, toen ik mijn moederbord net binnen had, ik deze problemen niet had. Maar datbwas een gedownloade Vista met daarin al de nodige codec software (eigenlijk ook ffdshow/powerdvd/ac3filter, haali splitter). Dus de hardware KAN het aan.

Langzamerhand begin ik een beetje moe te worden van alle rompslomp om e.e.a. goed werkend te krijgen. Heb ik een mooie plasma, zit ik me alleen maar te ergeren aan mijn HTPC :(

Want de MKV's daar ben ik nog niet eens aan toe gekomen (trouwens mijn 25fps MKV van Star Wars loopt wel goed)
ik had inderdaad hetzelfde resultaat met ffdshow, maar met CoreAvc 1.7 loopt het vloeiend...haarscherp beeld...mijn config is...Phenom9550/4GB/9600GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Laatst online: 06-05-2022
Fenderman schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:00:
Spulletjes net bezorgd O+

Vanavond op mijn gemakje in elkaar zetten, ik post wel effe pics van de LC04 enzo...
Gisteravond lekker aan het knutselen geweest, alles past mooi in de kast O+

Jammer alleen dat blijkt dat de voeding van de behuizing DOA is. Kan ik die weer retour gaan zenden... getverderrie!

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drZymo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:02:

[...]

Ik heb zelf ook een tijdje gezocht naar kleine kasten en dan kom je toch al snel uit op SFF cases en dus voornamelijk mini-itx systemen.
Wat zijn je eisen qua mobo: full ATX of micro ATX? Voor micro ATX is er iets meer te vinden, maar nog steeds niet veel. Bijna alles heeft een diepte van 40 cm of meer.
Ik denk aan een moederbord van Gigabyte de GA-MA78GM-S2H of de Asus P5E-VM HDMI (twijfel nog welk platform te gaan gebruiken Intel/AMD), dus micro ATX.
kaajee schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:15:
[...]

De al vaker in dit topic genoemde; Silverstone GD02 (430mm(W)x155mm(H)x360mm(D))

(Hou je met een kastdiepte van 39cm diep ook/wel/nog rekening met stekkers achter op je pc?)
Dit is zeker een optie. Ik had gekeken bij de Silverstone kasten deze schijnbaar over het hoofd gezien. 39 cm is opzich wel kritisch moet dan voor de stekkers waarschijnlijk een gaat in mijn kast boren (kast staat een stukje van de wand), maar dat past dan wel.

Dus de volgende kasten heb ik dan:
  • Origen S16V 435x175x390mm (WxHxD) Full ATX, Micro ATX PSU ATX 324 euro
    Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/newfiles/product/03/96/thumb_100_100/39673_100_100.jpg
  • SilverStone GD02/MT 430x155x360mm (WxHxD) Micro ATX, DTX Mini-ITX PSU ATX 129 euro
    Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/newfiles/product/04/09/thumb_100_100/40985_100_100.jpg
Groot prijs verschil tussen deze twee cases, moet nog uitzoek wat je meer krijgt voor dat prijs verschil!

Ga vannavond nog even verder zoeken...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muyz schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:26:
[...]

Ik heb mijn Omaura TF8 hier gekocht. Bij deze kast zit inderdaad geen voeding.
Ik vraag me af hoe groot de Omaura TF8 is..
Kan ie nog genoeg koelen als het bv. in een meubel staat met beperkte ruimte aan de zijkanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:27:
[...]

Ik vraag me af hoe groot de Omaura TF8 is..
Gaan we zelf ook nog wat doen/uit/opzoeken? :P
Even with such a high level of processing capacity the unit is enclosed within a compact chassis measuring in it at only 435x401x100mm (WxDxH).
(bron)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:27:
[...]
Kan ie nog genoeg koelen als het bv. in een meubel staat met beperkte ruimte aan de zijkanten?
En je kan op de foto's op de pagina's zien dat er koeling aan/via de zijkant (beide zijkanten eigenlijk) dient plaats te vinden (fans), dus al te krap (als in strak tegen de zijkant) zou ik zeker niet doen, een paar cm is zeker wenselijk..........

Afbeeldingslocatie: http://www.omaura.com/IMAGES/CONTENT/HARDWARE/TF8/TF8_SUBIMAGE_2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na in het verleden ook met een HTPC ge-experimenteerd te hebben ben ik opnieuw begonnen.
Ik heb me het volgende aangeschaft:
GA-MA78GM-S2H
AMD 4850e
2GB GEIL DDR2_800 44412
Scythe Ninja Mini
Antec Fusion Black

De bedoeling is om op full HD MKV, BluRay en foto's te bekijken.
TV is niet van toepassing.

Wie van de 3 raden jullie mij aan:
MCE2005
Vista Media Center
Media Portal

Ik lees er veel over maar raak in de twijfel vanwege de vele informatie.
Alvast bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Heb sinds vandaag ook een 'htc', maar loop tegen een klein probleempje aan. htc-config is als volgt:

Antec Fusion kast
Bekende gigebyte + 4850e proc.
2x1 gb kingston
1x 750GB spinpoint
wireless kaartje
dvd-brander
Win xp SP3

aangesloten op een 42" Philips LCD via HDMI, audio via optical naar receiver.

Maar...als ik de pc nu aan heb staan, gebruikt mijn pc het scherm niet volledig. Er blijven aan alles kanten ca. 2-3 cm's ongebruikt.

Hoe komt dit? Wat doe ik fout?

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
plieshout schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:36:
Heb sinds vandaag ook een 'htc', maar loop tegen een klein probleempje aan. htc-config is als volgt:

Antec Fusion kast
Bekende gigebyte + 4850e proc.
2x1 gb kingston
1x 750GB spinpoint
wireless kaartje
dvd-brander
Win xp SP3

aangesloten op een 42" Philips LCD via HDMI, audio via optical naar receiver.

Maar...als ik de pc nu aan heb staan, gebruikt mijn pc het scherm niet volledig. Er blijven aan alles kanten ca. 2-3 cm's ongebruikt.

Hoe komt dit? Wat doe ik fout?
Probeer de beeldformaat instelling van je tv in te stellen, zet je tv op 16:9. Ik had daar ook last van toen ik mn laptop via hdmi aansloot op mn full hd philips lcd, toen paste ik het gewoon aan met de afstandsbediening en had gewoon haarscherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In CCC kan je de overscan op 0% zetten. Standaard stond die schuif bij mij op 15% waardoor je dus zwarte randen rondom ziet.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege het structureel ontbreken van tijd heb ik het volgende in de aanbieding:

Te Koop:
Stille HTPC geschikt om HD content af te spelen.

Zalman HD 160 XT silver met 7" touchscreen
Abit AN-M2HD (nforce 630a met onboard gf7050pv chip Socket am2)
Amd Athlon 64 x2 5200+ EE 65 nm proc passief gekoeld met Scythe ninja Mini
2x 1024 mb ram A-data ddr2-800mhz
500 GB hd Samsung spinpoint t166 sata2
400w Be Quiet straight power voeding
Soamsung dvd speler sh-s203d

pricewatch prijs op moment van plaatsen +/- 725 euro

Voor reactie of bod mailen naar mailto:rkessels@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
kiddyl schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:51:
In CCC kan je de overscan op 0% zetten. Standaard stond die schuif bij mij op 15% waardoor je dus zwarte randen rondom ziet.
CCC?

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Catalyst Control Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:42:
Na in het verleden ook met een HTPC ge-experimenteerd te hebben ben ik opnieuw begonnen.
Ik heb me het volgende aangeschaft:
GA-MA78GM-S2H
AMD 4850e
2GB GEIL DDR2_800 44412
Scythe Ninja Mini
Antec Fusion Black

De bedoeling is om op full HD MKV, BluRay en foto's te bekijken.
TV is niet van toepassing.

Wie van de 3 raden jullie mij aan:
MCE2005
Vista Media Center
Media Portal

Ik lees er veel over maar raak in de twijfel vanwege de vele informatie.
Alvast bedankt voor de feedback.
Hoe handig ben je met PC's, hoe hoe is je tweakgehalte?

Minder: Vista MCE
Bedreven: Media Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:52:
[...]

Hoe handig ben je met PC's, hoe hoe is je tweakgehalte?

Minder: Vista MCE
Bedreven: Media Portal
Ik ben redelijk handig in het tweaken. Geen alledaagse bezigheid maar kan er mee uit de voeten.
MediaPortal dus...

Op een basis van Vista of XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je dan toch al Vista installeert dan kun je eerst Media Center proberen. Als dat bevalt dan blijf je daar bij. Media Portal kost veel meer tijd om de basis dingen allemaal goed te krijgen, maar je kan het uiteindelijk wel helemaal naar eigen voorkeur maken (binnen grenzen natuurlijk).

Media Portal werkt op zowel XP als Vista en met moderne hardware draait Media Portal prima op een Vista computer.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:47:
[...]

Ik ben redelijk handig in het tweaken. Geen alledaagse bezigheid maar kan er mee uit de voeten.
MediaPortal dus...

Op een basis van Vista of XP ?
Vista most def! XP = bijna passé.. wel kan je best ff vista strippen met vlite om alle overbodige bazaar te verwijderen. +hybrid X-fire werkt enkel onder vista.. in 't geval je dit eens zou willen proberen.

Goed voorstel van Kiddyl, probeer eerst eens Vista MCE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Kiddyl & Justchill,

Ik ga aan de slag met Vista MCE.
Laatste vraag voorlopig, welke bazaar verwijder je het best met vlite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:13:
Thx Kiddyl & Justchill,

Ik ga aan de slag met Vista MCE.
Laatste vraag voorlopig, welke bazaar verwijder je het best met vlite ?
Dat is persoonlijk, gewoon aan de slag ermee en kijken wat je denkt te kunnen missen. Soms wel terughoudend zijn, ik heb ooit een laptop met nlite geinstalleerd en usb audio support eruit gesloopt, toen bleek een maand later dat ik een usb headset moest aansluiten en ja, dan gaat dat gewoon niet werken. Zo heb ik ook overwogen wireless support uit de htpc te slopen maar je zal het net een keertje nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:47:
[...]

Dat is persoonlijk, gewoon aan de slag ermee en kijken wat je denkt te kunnen missen. Soms wel terughoudend zijn, ik heb ooit een laptop met nlite geinstalleerd en usb audio support eruit gesloopt, toen bleek een maand later dat ik een usb headset moest aansluiten en ja, dan gaat dat gewoon niet werken. Zo heb ik ook overwogen wireless support uit de htpc te slopen maar je zal het net een keertje nodig hebben.
+1

Gewoon op 't gevoel afgaan, ik heb vrij veel kunnen strippen, maar de zaken waarvan je niet weet wat ze betekenen, houd je best bij. Zeker internet en bestandsdeling bijhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Zalman 160XT met het 7" touchscreen, weet iemand hier nog een praktisch programma voor?
Het meegeleverde programma ziet er grappig uit maar echt daadwerkelijk functionaliteit biedt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bij mij loopt NL1-HD eindelijk een stuk beter. Eerst heb ik voor PowerDVD 7.3 nog een update gedownload. Daarna liep het Brava kanaal wel soepel maar NL1-HD nog steeds niet.
Oplossing was om bij de opties van FireDTV Viewer niet VMR9 te gebruiken als Video-renderer, maar DirectX. Heel erg raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
psy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:24:
Bij mij loopt NL1-HD eindelijk een stuk beter. Eerst heb ik voor PowerDVD 7.3 nog een update gedownload. Daarna liep het Brava kanaal wel soepel maar NL1-HD nog steeds niet.
Oplossing was om bij de opties van FireDTV Viewer niet VMR9 te gebruiken als Video-renderer, maar DirectX. Heel erg raar hoor.
waarom gebruiken veel mensen powerdvd7.3 ipv versie 8? Loopt het een stuk beter met 7.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
Rainesh schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:26:
[...]

waarom gebruiken veel mensen powerdvd7.3 ipv versie 8? Loopt het een stuk beter met 7.3?
Ik heb eigenlijk gewoon degene gebruikt die bij mijn dvd-brander zat. Ik zou eerlijk gezegd moeten opzoeken welke versie dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:45

mphilipp

Romanes eunt domus

Rainesh schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:26:
[...]
In PowerDVD 8 hebben ze ineens HD-DVD support eruit gekiept. Voor mij reden om 'm te blijven gebruiken. Alleen is de versie die bij mijn BR/HD-DVD speler zat een gecastreerde versie die alleen 2 kanaals audio afspeelt. Ik was dus genoodzaakt om WinDVD te nemen. Alleen heeft die met bv Galapagos weer moeite. Die doet het niet. Met PowerDVD weer wel. Weird...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het maar niet voor elkaar om geluid over hdmi uit mijn GA-MA78GM-S2H bordje naar mijn panasonic plasma te krijgen. ik zoek al een tijdje op internet maar ik krijg het niet voor elkaar. ik heb de laatste drivers geïnstalleerd en draai op xp pro. maar ik kan niets anders selecteren als de Realtek HD Audio Output. Tussen hardware staat wel gewoon de ATI HDMI Audio, en dat deze correct werkt maar kan de HDMI dus niet selecteren onder het audio tapje. Ik heb ook in de bios gekeken maar kan daar niets over HDMI vinden.

kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@Moondust & Justchill

Problemen 24p MKV's lijken opgelost. Nadat ik een bluray disc had geprobeerd in mijn PS3 zag ik dat de tv 24p perfect weergeeft. De tv doet het dus perfect. Na het opnieuw installeren van een Vista install (nu een normale Ultimate zonder ingebakken codec's) en alleen het noodzakelijke (CCC 8.5, Haali, Ffdshow, PowerDVD7.3+update) ben ik voorzichtig weer gaan experimenteren.

Dit keer kon ik wel juddervrij 24p MKV laten afspelen, nadat ik de output van in Catalyst Control Center op 1080p/24Hz had gezet. Eindelijk, het ziet echt veel fijner uit! Het verschil is duidelijk te zien, vooral bij pan's. Op 50Hz is de judder weer terug, maar dat is niet erg natuurlijk.

Nu alleen zien uit te vogelen hoe ik snel kan switchen tussen 24Hz en 50Hz :)

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 15-06-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:47:
Ik heb de Zalman 160XT met het 7" touchscreen, weet iemand hier nog een praktisch programma voor?
Het meegeleverde programma ziet er grappig uit maar echt daadwerkelijk functionaliteit biedt het niet.
Hoezo programma? Dat scherm moet toch gewoon als (computer)scherm fungeren? Als tweede monitor. In clone modus of extended buroblad en dan gewoon weergeven wat jij wilt dat er op weergegeven wordt........wat wil jij er (nog) meer mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Hoi allemaal ,

ik heb het idee in mijn hoofd gekregen om een media center pc te bouwen , hij moet op een panasonic plasma van 107 cm ( hdmi ) aangesloten worden . ik wil er op kunnen gamen en ik wil hem voor mijn digitale tv van TELE2 graag als video recorder gebruiken .

nu weet ik dat koeling vaak het grote probleem is , vandaar mijn vraag kan dit wel en kan ik hiermee wat ik wil gaan doen ? ik hoop dat iemand mijn kan helpen of misschien goede sugesties heeft wat ik aan moet passen.

1 BELANGRIJKSTE VRAAG IS DUS GAAT DIE KWA TEMPRATUUR EN KWA RUIMTE IN DE KAST.?

1 AMD Phenom X3 8650 2.3GHz HT 3.5MB AM2+ Box € 130.00
1 Asus M3N78-EMH HDMI GeForce 8200, SATA2 RAID € 65.00
1 Cooler Master Casefan TLF-S12-EB 120mm, Blue LED € 8.90
1 Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Stereo Low Profile Bulk € 67.00
1 Lite-On Blu-Ray DH-4O1S 4x/4x Bulk (zwart) € 103.00
1 OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Gold € 79.50
1 OCZ Powersupply StealthXStream 500W € 46.50
1 Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD3850 512MB 2xDVI/HDMI € 108.50
1 Scythe Processor Koeler Ninja Mini AMD & Intel € 33.50
1 Thermaltake Desktop Case DH 102 ATX, No PSU, 7" LCD (zwart) € 262.00
1 Trust Toetsenbord KB-2950 Wireless Media Center € 43.00

Verzend- en betaalwijze: Afhalen en betaling met pin € 1.50

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal incl. BTW: € 948.40

mijn budget gaat niet boven de 1000 euro en moet er nog een muis mee hebben dus heb je een goed idee dan let hier aub mee op haha , ik ga er windows vista ultimate op draaien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Is er een tooltje om eenvoudig te controleren of er gebruik wordt gemaakt van hardwarematige versnelling van HD films?

Momenteel doe ik dit door de cpu belasting te analyseren. Maar dit is natuurlijk altijd maar een aanname. Er zijn meerdere factoren die meespelen in de processor belasting; zoals Video bitrate ed.
Pagina: 1 ... 43 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!