Wordt er een remote meegeleverd bij de fusion? Ik had dit nog nergens gelezen, als dat zo is. Dan hoef ik die philips remote niet te gebruiken. Alhoewel die philips remote wel strak uitziet en ook erg cheap is. 7 euro en dan nog btje verzendkosten bijkaajee schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:58:
[...]
Ik vermoed dat alleen die/zo'n remote niet gaat werken, tenzij je mazzel hebt.
In beginsel zijn remote/ab en ontvanger/receiver op elkaar afgestemd, qua frequentie en mn. qua 'codes'.
Om dezelfde reden werkt je std. tv remote niet op je dvd speler. Zou anders ook een aardige janboel worden; als alle remotes werken met alle ir-ontvangers.
Die philips remote/ab zal waarschijnlijk wel werken op (elke) Microsoft USB (Vista) ontvangers, maar bij de Fusion wordt een IR module van iMon/Soundgraph geleverd. Die is dan weliswaar compatible met MCE maar daar wordt software mee bedoeld. Dus dat de functionaliteit gelijk is.....
Als je niet de meegeleverde remote van de Fusion wilt gebruiken zou ik een universele remote/ab aanraden. Bijv. een Logitech Harmony; die kun je alles (IR based) leren.
Ik heb even nagevraagd bij www.multimediapc.nl over die remote en hij zou gewoon op moeten werken, want ze ondersteunen beide de rc6 protocol (volgens de medewerker). Dat zou wel vet zijn als ik em daarop zou kunnen gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 29-05-2008 11:30 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.