Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
kaajee schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:58:
[...]

Ik vermoed dat alleen die/zo'n remote niet gaat werken, tenzij je mazzel hebt.
In beginsel zijn remote/ab en ontvanger/receiver op elkaar afgestemd, qua frequentie en mn. qua 'codes'.
Om dezelfde reden werkt je std. tv remote niet op je dvd speler. Zou anders ook een aardige janboel worden; als alle remotes werken met alle ir-ontvangers.

Die philips remote/ab zal waarschijnlijk wel werken op (elke) Microsoft USB (Vista) ontvangers, maar bij de Fusion wordt een IR module van iMon/Soundgraph geleverd. Die is dan weliswaar compatible met MCE maar daar wordt software mee bedoeld. Dus dat de functionaliteit gelijk is.....

Als je niet de meegeleverde remote van de Fusion wilt gebruiken zou ik een universele remote/ab aanraden. Bijv. een Logitech Harmony; die kun je alles (IR based) leren.
Wordt er een remote meegeleverd bij de fusion? Ik had dit nog nergens gelezen, als dat zo is. Dan hoef ik die philips remote niet te gebruiken. Alhoewel die philips remote wel strak uitziet en ook erg cheap is. 7 euro en dan nog btje verzendkosten bij :9

Ik heb even nagevraagd bij www.multimediapc.nl over die remote en hij zou gewoon op moeten werken, want ze ondersteunen beide de rc6 protocol (volgens de medewerker). Dat zou wel vet zijn als ik em daarop zou kunnen gebruiken. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 29-05-2008 11:30 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb gisteren mij Omaura TF-8 kast besteld, dus het begin is er. Hier wil ik het alom bekende gigabyte moederbord inzetten (GA-MA78GM-S2H) en de Athlon X2 4850e. Nu lees ik in de best-buy-guide van mei dat deze processor voldoende snel is voor het afspelen van HD content. Geldt dit ook voor HD content waar geen hardwaresupport vanuit de onboard GPU voor is? En dan zie ik mensen ook wel eens refereren naar iets van een vogelscene. Is deze CPU daar krachtig genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trax_Digitizer schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:16:
Ik heb gisteren mij Omaura TF-8 kast besteld, dus het begin is er. Hier wil ik het alom bekende gigabyte moederbord inzetten (GA-MA78GM-S2H) en de Athlon X2 4850e. Nu lees ik in de best-buy-guide van mei dat deze processor voldoende snel is voor het afspelen van HD content. Geldt dit ook voor HD content waar geen hardwaresupport vanuit de onboard GPU voor is? En dan zie ik mensen ook wel eens refereren naar iets van een vogelscene. Is deze CPU daar krachtig genoeg voor?
Goh, ik zou het er niet op wagen en een phenom erin steken.

Maar in 90% van de gevallen zal deze CPU wel volstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ JustChill

ik heb een vraag aan jou. In je vorige post vertelde je dat je alleen enkele codecs nodig hebt om alles af te spelen in Vista MCE.

Ik ben bezig om een htpc te bouwen op basis van 780g moederbord van Gigabyte icm Phenom en Vista 32 bit (omdat in x64 geen mkv's goed afgespeeld kunnen worden in mce)

Ik ga mn mediacenter echt gebruiken voor puur htpc gebruik, dus films, films, films en nog es films + muziek:p

Volgende dingen wil ik mee afspelen:
- Divx
- originele dvd's
- gedownloade dvd's (video ts etc)
- HD films

Hiervoor wil ik ook de volgende codecs gebruiken:

- ffdshow tryouts
- Haali media splitter
- Power dvd 8
- AC3 filter

Progs:
- Media Control Plugin (voor control tijdens afspelen van films etc)
- Video browser voor vista mce
- Vista Decoder Utility (om de plugin in te stellen op de Powerdvd decoder)
Heb ik ook Coreavc nodig denk je als ik een phenom heb? Want ik wil volledig gebruik kunnen maken van Ati Avivo HD.

Mijn originele dvd's zullen toch ook automatisch geupscaled worden door de igp?

Zit ik nu in de goeie richting of ontbreekt er nog wat?

Alvast bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Rainesh schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:43:
Ik ben bezig om een htpc te bouwen op basis van 780g moederbord van Gigabyte icm Phenom en Vista 32 bit (omdat in x64 geen mkv's goed afgespeeld kunnen worden in mce)

Ik ga mn mediacenter echt gebruiken voor puur htpc gebruik, dus films, films, films en nog es films + muziek:p
Wat moet je dan met een Phenom? Ik heb er een 5200+ in zitten en die doet ook alles wat je naar 'm gooit. Er zijn mensen met nóg minder, en die doen het ook prima. Een 4850 (lekker zuunig) is maar een klein beetje langzamer dan die 5200+ dus die kan alles ook met gemak aan. Besteed je geld liever aan zinnige dingen. Er zal echt niet binnen nu en 4 jaar een compleet nieuw HD formaat komen dat ineens een Quadcore nodig heeft hoor...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
mphilipp schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:10:
[...]

Wat moet je dan met een Phenom? Ik heb er een 5200+ in zitten en die doet ook alles wat je naar 'm gooit. Er zijn mensen met nóg minder, en die doen het ook prima. Een 4850 (lekker zuunig) is maar een klein beetje langzamer dan die 5200+ dus die kan alles ook met gemak aan. Besteed je geld liever aan zinnige dingen. Er zal echt niet binnen nu en 4 jaar een compleet nieuw HD formaat komen dat ineens een Quadcore nodig heeft hoor...
Als je een Phenom hebt, dan gooit avivo hd een postprocessing voor HD films erboven op. Dat gebeurd echter alleen als je een HT3.0 cpu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rainesh schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:28:
[...]
Als je een Phenom hebt, dan gooit avivo hd een postprocessing voor HD films erboven op. Dat gebeurd echter alleen als je een HT3.0 cpu hebt.
Nice, maar imho niet echt nodig. Ik heb nu via ffdshow wat post processing voor SD spul, en ik zie dat de HD kanalen dat helemaal niet nodig hebben. Ze zijn scherp, hebben goede kleuren en goed contrast. Hoef je niets aan te doen. Echter, soms heeft Film1 HD een film die er niet helemaal kosjer uit ziet, maar dat ligt dan aan de film. In de basis is het HD aanbod van uitmuntende kwaliteit. Komt overigens met 12-13Mbit binnen.

Ik zit in het Ziggo (vh Casama) gebied.

ohja..ik ben een vreselijke zeikerd als het gaan om beeldkwaliteit. Ik heb een paar avonden ffdshow zitten twieken voordat ik tevreden was. En dan nog baal ik ervan als er weer eens een ranzige uitzending tussen zit. Bepaalde zenders zijn echt perfect, maar soms zie je echt heel goed dat het bv teveel gecomprimeerd is. Dan valt er detail weg en als je dat sharpend, wordt het niet echt fraai...

[ Voor 21% gewijzigd door mphilipp op 30-05-2008 00:19 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 15:20
Kan iemand me een url of bestandsnaam geven van die 'vogelscene' waar jullie het de hele tijd over hebben???

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_Brake_ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:32:
Kan iemand me een url of bestandsnaam geven van die 'vogelscene' waar jullie het de hele tijd over hebben???
Ik denk dat dit hem is :
Tijdens de inmiddels bekende scène van de film The Bourne Supremacy
Uit de Panasonic Review op de FP :)

* nero355 wil ook wel graag weten of dit klopt ... loop achter/ben n00b :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
mphilipp schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:17:
[...]

Nice, maar imho niet echt nodig. Ik heb nu via ffdshow wat post processing voor SD spul, en ik zie dat de HD kanalen dat helemaal niet nodig hebben. Ze zijn scherp, hebben goede kleuren en goed contrast. Hoef je niets aan te doen. Echter, soms heeft Film1 HD een film die er niet helemaal kosjer uit ziet, maar dat ligt dan aan de film. In de basis is het HD aanbod van uitmuntende kwaliteit. Komt overigens met 12-13Mbit binnen.

Ik zit in het Ziggo (vh Casama) gebied.

ohja..ik ben een vreselijke zeikerd als het gaan om beeldkwaliteit. Ik heb een paar avonden ffdshow zitten twieken voordat ik tevreden was. En dan nog baal ik ervan als er weer eens een ranzige uitzending tussen zit. Bepaalde zenders zijn echt perfect, maar soms zie je echt heel goed dat het bv teveel gecomprimeerd is. Dan valt er detail weg en als je dat sharpend, wordt het niet echt fraai...
haha ik ben ook een quality freak. Ik ben ook van plan om een blue-ray speler in te bouwen en aangezien ik helemaal geen tv kijk en echt alleen films download en ook koop, wil ik ook echt the best of the best :P

Ik maak van deze pc ook mn encode bak, dus om films te backuppen etc. Daarom wil ik ook een sterke cpu erin.

Maar heb ik nou coreavc nodig als ik de codecs gebruik uit mn vorige post? Niet nodig dus :)

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=132004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
nero355 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:39:
[...]

Ik denk dat dit hem is :

[...]

Uit de Panasonic Review op de FP :)

* nero355 wil ook wel graag weten of dit klopt ... loop achter/ben n00b :+
Het is uit de BBC serie " Planet Earth" deel 1, er zijn er totaal 11.
Kijk even op F.D en type planet earth, dan kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rainesh schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:47:
[...]
haha ik ben ook een quality freak. Ik ben ook van plan om een blue-ray speler in te bouwen en aangezien ik helemaal geen tv kijk en echt alleen films download en ook koop, wil ik ook echt the best of the best :P
Ik heb er ook een BRD/HD-DVD speler in zitten.

Voor encoden kan een quadcore idd wel handy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:41
Ik hen al een poosje bezig om een HTPC systeem in mekaar te draaien.
Het volgende heb ik bij elkaar gezocht:
(met dank aan mezelf, de best buy en de post o.a.in de draadjes hiero)
Product
Behuizing OrigenAE S10V
Processor: AMD Athlon X2 4850e
CPU cooler: Zalman CNPS8700 NT
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H V1.1
Werkgeheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2
Harde schijf: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
DVD/CD Brander/speler: NEC AD-7633 (slim, slot)
Voeding: Enermax MODU82+ 425W
Afstandsbediening: Philips SRU9600 8 in 1, Touchscreen
TV-Kaart: VistaView Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner Card
Logitech Cordless Mediaboard [PS3] silver PN 920-000129
Totaal: € 1050

Voor de behuizing had ik een kast nodig die maximaal 12 cm hoog is. Ander past hij niet onder mijn stereo in m'n tv meubel. Dat bracht eigenlijk al een heleboel beperking mee qua kast. Uiteindelijk ben ik op de OrigenEA S10V uit gekomen. Ik ben eigenlijk meer geintresseerd in de X8 ook van Origen maar daarover gaan alleen vage geruchten het ding staat al 2 jaar op "coming soon" er schijnen wel specs op het net te hebben gestaan maar ze zijn weer weggehaald dus ik denk dat ik daar maar niet op ga wachten. :/ De kast is allen geschikt voor low profile PCI kaarten maar daar krijg je wel 4 slots voor ter beschikking. De hoogte zorgt er ook voor dat er alleen een lage CPU koeler in past van maximaal 76mm denk dat ik de Zalman CNPS8700 NT CPU Cooler pak.
De voeding wordt een Voeding: Enermax MODU82+ 425W deze staat als een van de stilste actief gekoelde voedingen aangeschreven. Je stopt er alleen de voedings kabels in die je gebruikt dus er moet ruimte in de kast overblijven. Ik heb ook nog zitten denken aan een passief gekoelde voeding maar ik heb liever een klein beetje luchtstoming langs de componenten dat scheelt toch in levensduur.
Als TV kaart heb ik de TV-Kaart: VistaView Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner Card gekozen. Weer opnieuw low profile maar nu wel met wat extra functies die je normaal niet snel zult tegen komen op een lage TV kaart.
Tot slotLogitech Cordless Mediaboard [PS3] silver PN 920-000129 eigenlijk voor de PlayStation 3 maar ook via bluetooth als toetsenbord met touchpad onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
asjemenou74 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 01:18:
Ik hen al een poosje bezig om een HTPC systeem in mekaar te draaien.
Het volgende heb ik bij elkaar gezocht:
........
-Werkgeheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2
..............
-Afstandsbediening: Philips SRU9600 8 in 1, Touchscreen
..............
Ziet er goed uit. Vraag/opm; waarom 4gb? Wat voor OS ga e draaien? Onder 32bits ga je ong. 1gb niet gebruiken. En een 64bits OS icm met een Saber tv kaart loopt meestal niet zo lekker. Sowieso is de noodzaak en de meerwaarde voor een 64bits nauwelijks aanwezig voor een HTPC.

En waarom die philips remote? Ik zou eerder een universele van Logitech nemen (bijv. de Harmony 525) is veel flexibeler dan die Philips.......

[ Voor 15% gewijzigd door kaajee op 31-05-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:57
Is het waar dat MKV en x64 niet goed tesamen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Ben zelf ook bezig geweest om een HTPC samen te stellen.
Deze zal mijn popcorn hour gaan vervangen zodat ik toch meer mogelijkheden heb.

Het is geworden :

Case: Antec Fusion v2 zilver
Voeding : 430 Watt (standaard meegeleverd met de case)
Proc: AMD Phenom X4 9750
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H V1.1
HDD : Samsung 640GB Spinpoint F1 16mb cache
CPU cooler : Scythe Ninja Mini.

Daarkomt de komende maanden nog bij een dvd brander, Logitech Dinovo Mini en een FloppyDTV-C tvkaart.

Voor een HTPC is het behoorlijk overkill ik weet het maar zoals je ziet wil ik hem ook gaan gebruiken om digitale (hd) tv op te nemen.
Ook zal ik er zo nu en dan is een spelletje op willen spelen en wie weet zelf is een HD film encoderen.

Alles is besteld en komt aankomende week hopelijk binnen.

Dit alles zal gaan draaien op een WinXP 32bit versie met daarbij MediaPortal.
Het feit dat ik dan maar 800mb niet gebruik vanwege 32bit dat neem ik wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijd dit topic gevolgd te hebben toch de keuze gemaakt om maar een HTPC in elkaar te zetten :) Nu zijn alle onderdelen binnen en zit de pc in elkaar maar heb ik wat probleempjes.. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. mijn systeem is opgebouwd met de amd athlon 64 x2 boxed 4850e socket amd2 en gigabyte ga-ma78gm-sh2 als basis. Het os is windows xp met mediaportal geïnstalleerd en dit aangesloten op de hdmi1 poort van mijn panasonic th-42py70 plasma.

nu mijn probleem:
ik zet de tv op hdmi1 en zet de htpc aan, werkt allemaal prima. zodra ik de tv van kanaal verwissel (bv naar tv) en dan weer terug naar hdmi1 dan krijg ik een zwart beeld! de tv denk dat er niets is aangesloten is op hdmi1 terwijl er geen probleem was voordat ik van kanaal verwisselde. ik krijg gewoon geen beeld. pas als ik de htpc uitzet en dan weer aan herkent de tv pas weer dat er iets is aangesloten op hdmi poort 1.

Als ik mijn macbook aansluit op hdmi1 en dan van kanaal wissel werkt alles perfect, net als mijn wii (scart). alleen mijn gloednieuwe htpc niet :(

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit > zie net dat dit probleem ook op de vorige pagina wordt behandeld... nieuwe ati drivers doen wonderen :) ...had er overheen gelezen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Mijn HTPC zit ook weer in elkaar.

De inmiddels hier standaard combinatie van Gigabyte 780G + 4850e processor.

2x1GB
2 x Hitachi Harddisks
DVD RW drive
Pro82+ 385Watt van Enermax +
-----------------------------------------------
geeft 49Watt idle.

En met TVkaart Hauppauge PVR500 57 watt. Oftewel dankzij de enermax voeding 20 watt zuiniger idle dan de BE2350+690G chipset uit mijn vorige config.Maar dat kwam vooral door de voeding in de Antec NSK1300 die ik eerst had. De voeding verdien ik dus al het eerst jaar bijna helemaal terug.

De voedingsfan draait standaard rond de 500 rpm en is echt onhoorbaar. De cpu fan heb ik op 5 volt lopen en de Tricool fan(ik gebruik er slechts 1, genoeg koeling) van Antec is ook redelijk stil op Low. Het kan stiller, maar de noodzaak is er niet echt.

Al met al zeer content. Nu nog die VGA kabel solderen en klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door REDFISH op 31-05-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Vorige week heb ik eindelijk m'n nieuwe media center voor elkaar gekregen.
Alles draait opzich goed maar ik had toch nog een vraagje.

De setup is:

Mobo: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
CPU: AMD 4850e
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB

Waarneer ik een HD film afspeel is mijn CPU met 50% belast.
Is het niet zo dat de onboard video kaart zou moeten encoden ipv de CPU?

Nou zat ik zelf te denken aan drivers maar ik heb de ATI Avivo driver geinstaleerd en speel af met VLC.
Ik heb niet de 8.3 catalyst driver geinstaleerd omdat deze en vorige versies op mijn systeem blauwe schermen geven met de ati2diag.dll.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bargemanos schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:53:

Nou zat ik zelf te denken aan drivers maar ik heb de ATI Avivo driver geinstaleerd en speel af met VLC.
Niet alle programma's ondersteunen de hardware accelleratie. Het is sowieso handig om PowerDVD te installeren omdat ie drivers installeerd die de door andere programma's kan laten gebruiken. Zo kunnen ook die programma's de accelleratie gebruiken. Loop anders even door de instellingen van VLC en check of er ergens een instelling te vinden is die daarop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Bargemanos schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:53:

Ik heb niet de 8.3 catalyst driver geinstaleerd omdat deze en vorige versies op mijn systeem blauwe schermen geven met de ati2diag.dll.
Je moet ook nog een decoder hebben die DirectX Video Acceleration (DXVA) ondersteund. Bijvoorbeeld powerdvd 7 of 8. En dan moet je zorgen dat die decoder gebruikt wordt door dat in bijvoorbeeld Mediaplayer Classic in te stellen. Verder mag er geen andere filter in de weg staan. Dus je kunt geen ffdshow of Vobsub ondertiteling gebruiken. Je kunt wel de ingebouwde ondertitelfunctie van Mediaplayer Classic gebruiken. Als laatste moet de videorendermodus op VMR 7/9, EVR of Overlay staan. VMR 7/9 renderless, EVR om ondertitels te kunnen weergeven.

Dan zal DXVA moeten werken en zal bij de juiste bestanden de cpu maar voor een paar procent belast worden.

De nieuwste releases zijn geschikt voor DXVA en bijna alle 720p releases. Veel oudere 1080p bestanden worden echter niet ondersteund omdat die niet voldoen aan de eisen voor DXVA.

VLC gebruikt eigen codecs die geen DXVA ondersteunen dus daarmee gaat het niet werken.

[ Voor 3% gewijzigd door The_nv40_man op 01-06-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Bedenk ook dat de chipset alleen conform de Blueray standaarden decodeert. Heb je dus een x264 film met gekke bitrate of exotisch geluid of iets anders dat niet binnen de standaarden past, dan gaat alles via je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
De h264 bestanden moeten binnen L4.1 vallen. Zoals al gezegd vallen bijna alle 720p releases daar wel in. Veel oudere 1080p releases hebben teveel reference frames.

Het geluid is geen probleem want dit is een apart spoor en wordt zodoende ook apart behandeld. De bitrate is ook gelimiteerd binnen L4.1 maar dat limiet ligt zo hoog dat dat praktisch nooit gehaald wordt. En dat kan ook bijna niet want de bron is vaak een blu-raydisk. Lijkt me raar als de bitrate hoger dan de bron wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ga binnenkort ook een HTPC bouwen en heb al veel gehad aan alle reacties in deze thread. Wat de hardware betreft ben ik er al wel uit, dat Gigabyte moederbordje met onboard HDMI en een AMD processor lijkt me wel dat, uit de best buy guide.

Wat me nog wel een uitdaging lijkt is het hele codec verhaal. Daar heb ik weinig kaas van gegeten en ik zie hier termen voorbij komen... :( Ik ga hem vrijwel uitsluitend gebruiken voor HD materiaal, zowel download als gewone Blu Ray schijfjes. Dat is het enige wat het ding moet kunnen. Er komt Windows Media Center op. Is er een overzichtje van wat je exact moet installeren, zodat het gewoon altijd werkt? Ik doel dan op beeld alsmede geluid (gaat digitaal via mijn Denon surround versterker).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Er is hier al wel een paar keer een tutorial vermeld geweest hoe het beste de codexen te installeren.

Ivm bluray schijfjes ... ik heb zelf een 2 maand geleden ofzo een BR-lezer installed. Ff powerdvd8 erbij gedaan en gaan met die banaan ... of dat was toch idee dat ik had van hoe het zou gaan werken.
Maar blijkbaar zat ik al meteen in de knoop met de BR security en heb ik een 3rd party tool moeten kopen+installeren(anyDVD) die de BR security on the fly eruit sloopt.

Nu werken men BR schijfjes wel maar ik krijg geen menu's te zien, film start gewoon meteen op. Zonder die menus kan ik wel leven maar ik geraak wel niet aan de extra's ...
En dan had ik ook nog het probleem dat de videoplayback op 720p afschuwelijk was: het beeld flikkert als gek en er komen zwarten stukken in het beeld. Dit heb ik gelukkig wel kunnen oplossen door het beeld op 1080i te zetten ... maar eer ik dat gevonden had ...

Misschien dat ik de enige ben met deze rare problemen maar ik geef het toch maar ff mee dat het schijnbaar niet voldoende is een BRlezer + powerdvd te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BeQuietAndDrive schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:58:
Ik ga binnenkort ook een HTPC bouwen en heb al veel gehad aan alle reacties in deze thread. Wat de hardware betreft ben ik er al wel uit, dat Gigabyte moederbordje met onboard HDMI en een AMD processor lijkt me wel dat, uit de best buy guide.

Wat me nog wel een uitdaging lijkt is het hele codec verhaal. Daar heb ik weinig kaas van gegeten en ik zie hier termen voorbij komen... :( Ik ga hem vrijwel uitsluitend gebruiken voor HD materiaal, zowel download als gewone Blu Ray schijfjes. Dat is het enige wat het ding moet kunnen. Er komt Windows Media Center op. Is er een overzichtje van wat je exact moet installeren, zodat het gewoon altijd werkt? Ik doel dan op beeld alsmede geluid (gaat digitaal via mijn Denon surround versterker).
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=132004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik gebruik zelf mediaportal.

Ik heb er CCCP op staan en CoreAVC, en verder een beetje met de settings van Haali Media splitter gefriemeld zodat hij h264 niet daarmee afspeelt maar met CoreAVC, en dat was bij mij voldoende. Prima codec pack en maximaal 5 minuten werk.

Enkel sommige wmv bestanden doet hij niet, maar dan moet je even WMP11 installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door REDFISH op 02-06-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

mphilipp schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:17:
[...]

Nice, maar imho niet echt nodig. Ik heb nu via ffdshow wat post processing voor SD spul, en ik zie dat de HD kanalen dat helemaal niet nodig hebben. Ze zijn scherp, hebben goede kleuren en goed contrast. Hoef je niets aan te doen.
In een artikel in de PC Active van Juni 2008 over moederborden met de 780 chipset beweert men dat, omdat opties voor post processing in de driver worden uitgeschakeld zodra je geen Phenom gebruikt, er redelijk wat van de kwaliteit verloren gaat - waarbij de reden inderdaad is dat er geen post-processing meer kan worden toegepast.

Onder post-processing scharen zij beeldverwerkingstechnieken als ruisonderdrukking, verscherping en de intelligente vormen van deinterlacing. Zij concluderen echter dat ruisonderdrukking en verscherping geen gemis zijn, maar deinterlacing wel - "zeker wanneer u veel televisieprogramma's bekijkt. U moet dan of investeren in een Phenom, of in een losse videokaart om de beste beeldkwaliteit te krijgen."

Overigens staat er in het artikel nog de nodige informatie over Hybrid Crossfire waarmee de videoprestaties theoretisch verdubbeld kunnen worden door een Radeon HD3450 erbij te plaatsen. In de praktijk (men heeft een test met en zonder extra videokaart gedraaid) gaat het aantal punten in 3DMark06 omhoog van 1527 punten naar 2694; een prestatieverbetering van 70%.... Welke invloed dit heeft op de beeldkwaliteit als er geen Phenom wordt gebruikt is natuurlijk met enige subjectiviteit omgeven en komt in het artikel ook niet echt naar voren.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jbr schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:30:
[...]

In een artikel in de PC Active van Juni 2008 over moederborden met de 780 chipset beweert men dat, omdat opties voor post processing in de driver worden uitgeschakeld zodra je geen Phenom gebruikt, er redelijk wat van de kwaliteit verloren gaat - waarbij de reden inderdaad is dat er geen post-processing meer kan worden toegepast.

Onder post-processing scharen zij beeldverwerkingstechnieken als ruisonderdrukking, verscherping en de intelligente vormen van deinterlacing. Zij concluderen echter dat ruisonderdrukking en verscherping geen gemis zijn, maar deinterlacing wel - "zeker wanneer u veel televisieprogramma's bekijkt. U moet dan of investeren in een Phenom, of in een losse videokaart om de beste beeldkwaliteit te krijgen."

Overigens staat er in het artikel nog de nodige informatie over Hybrid Crossfire waarmee de videoprestaties theoretisch verdubbeld kunnen worden door een Radeon HD3450 erbij te plaatsen. In de praktijk (men heeft een test met en zonder extra videokaart gedraaid) gaat het aantal punten in 3DMark06 omhoog van 1527 punten naar 2694; een prestatieverbetering van 70%.... Welke invloed dit heeft op de beeldkwaliteit als er geen Phenom wordt gebruikt is natuurlijk met enige subjectiviteit omgeven en komt in het artikel ook niet echt naar voren.
In een artikel over 780g op anandtech staat hetzelfde geschreven. In het artikel staat ook dat de 780g chipset icm een Phenom meer punten scoort bij de HQV benchmarks. Dit zowel bij de normale benchmark als de HD versie.

Dit is ook een van de redenen dat ik een Phenom ga nemen :D

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3258&p=4

AMD is working on further enhancements in the Catalyst 8.4 drivers for the X2 processors to improve this situation and the jaggies test. With a Phenom installed, we see the advantages of the post-processing engine coming into play. Additional tuning is also available in the 8.3 drivers with the ability to turn edge enhancement off and on. We will have the standard HQV results in our roundup. The 8.3 drivers allow the 780G with a Phenom to score 122 out of 130 points and 113 with the 4850e.

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 02-06-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jbr schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:30:
[...]
Dat kan, maar ik kan niet anders melden dan wat ik zie. En ik zie een prima beeld. Als je in de buurt woont, mag je komen kijken. Kan niet anders zeggen dan dat het er toppie uit ziet. Ook dat deinterlacen snap ik niet. Bij de SD TV is dat idd hard nodig want bv voetbal (yuk!) zag er niet uit. Via ffdshow deinterlacing aangezet en toen was dat ook weer verholpen. Maar bij HDTV heb ik nergens last van. En dat gaat via de accellerator (18% cpu).

Misschien hebben ze het op een hele ranzige Aldi-LCD geprobeerd met een hele foute scaler/deinterlacer. Ik heb een Panasonic TH-42PY70. Misschien maakt dat wat uit.
Ik heb zelf niet zoveel vertrouwen in computertesters als het gaat om beeldkwaliteit te beoordelen als ik eerlijk mag zijn. Iets met schoenmakers enzo. De Consumentenbond moet zich ook alleen met strijkijzers en wasmachines bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

mphilipp schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:40:
Dat kan, maar ik kan niet anders melden dan wat ik zie. En ik zie een prima beeld. Als je in de buurt woont, mag je komen kijken. Kan niet anders zeggen dan dat het er toppie uit ziet. Ook dat deinterlacen snap ik niet. Bij de SD TV is dat idd hard nodig want bv voetbal (yuk!) zag er niet uit. Via ffdshow deinterlacing aangezet en toen was dat ook weer verholpen. Maar bij HDTV heb ik nergens last van. En dat gaat via de accellerator (18% cpu).
Voor zover ik heb begrepen heb je een redelijk indrukwekkende setup staan en delen we ook een passie voor fotografie, dus het lijkt me zeker interessant om te komen kijken. ;)
Misschien hebben ze het op een hele ranzige Aldi-LCD geprobeerd met een hele foute scaler/deinterlacer. Ik heb een Panasonic TH-42PY70. Misschien maakt dat wat uit.
Ik heb zelf niet zoveel vertrouwen in computertesters als het gaat om beeldkwaliteit te beoordelen als ik eerlijk mag zijn. Iets met schoenmakers enzo. De Consumentenbond moet zich ook alleen met strijkijzers en wasmachines bezighouden.
Uiteraard is er zeker het nodige af te dingen op de testmethode. Zoals ik al aangaf blijft men hier enigszins op de vlakte en is wat betreft het kwaliteitoordeel moet de lezer maar aannemen "dat het zo is". Er zijn meerdere technische componenten die de beeldkwaliteit bepalen, maar daarnaast ook de persoonlijke voorkeuren van de kijker. Dit alles maakt het wat lastig om op het kwaliteitsverhaal in te gaan, maar er worden ook een aantal feitelijke constateringen gedaan die wat makkelijker objectief te reproduceren zijn, waaronder het feit dat een aantal opties in de driver worden uitgeschakeld zodra er geen Phenom wordt gebruikt. Ik weet onvoldoende van de instel mogelijkheden (zoals je misschien weet ben ik nog steeds bezig met oriënteren), dus ik kan me voorstellen dat het gemis aan deinterlacing kan worden gecompenseerd met opties in ffdshow - ook daarover ontbreekt de info in het artikel. Aan de andere kant; als ik me niet vergis kun je ook niet met zekerheid zeggen wat jouw setup zou doen met een Phenom, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Laatst online: 07-08 11:53
Wie wil mij buiten dit topic om (over msn?) wat verder op gang helpen met m'n HTC-pc samen te stellen? Ben er al 3 dagen mee bezig, maar vind niet echt antwoorden op m'n specifieke (noob)vragen..

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
Antec heeft ook t kleine broertje van de Antec Fusion op de markt gebracht; de Micro Fusion 350. Iemand die overwogen heeft om deze te nemen als behuizing en wil delen waarom hij wel of juist niet deze case genomen heeft. Lijkt mij een aardig alternatief voor de 'Full' Fusion...

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jbr schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:31:
[...]
Ik weet onvoldoende van de instel mogelijkheden (zoals je misschien weet ben ik nog steeds bezig met oriënteren), dus ik kan me voorstellen dat het gemis aan deinterlacing kan worden gecompenseerd met opties in ffdshow - ook daarover ontbreekt de info in het artikel. Aan de andere kant; als ik me niet vergis kun je ook niet met zekerheid zeggen wat jouw setup zou doen met een Phenom, toch?
ffdshow gebruik ik alleen voor SD formats. Dus SDTV wordt door ffdshow verscherpt, deinterlaced en denoised. HDTV gaat geheel naar de accellerator. De kleuren zijn prima, scherpte is perfect en ik zie geen ruis. Als ik meer kleur zou indraaien wordt het over-saturated en meer verscherping wordt ook niet echt mooi.

Ik weet niet wat die extra opties zouden opleveren; ik kan me echter niet voorstellen dat het zoveel beter wordt. Ik zie geen artefacts, en ook bij snelle bewegingen heb ik geen last van wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

mphilipp schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:32:
Ik weet niet wat die extra opties zouden opleveren; ik kan me echter niet voorstellen dat het zoveel beter wordt. Ik zie geen artefacts, en ook bij snelle bewegingen heb ik geen last van wat dan ook.
Dat is dus eigenlijk alleen maar een goed nieuws, alleen ben ik nu natuurlijk wel erg gebrand om erachter te komen waar de verschillen tussen jouw observaties en die van de auteur(s) van het artikel door verklaard kunnen worden. ;)
mphilipp schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:40:
/edit:

Wat zoekwerk levert de volgende technieken op die in de Panasonic TH-42PY70 zijn geintegreerd ten behoeve van de beeldkwaliteit:
• Sub Pixel Control
• Motion Pattern Noise Reduction
• Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
• Video Noise Reduction

....en in groter detail nog ook nog hier te vinden.

Het lijkt erop dat er nogal wat post-processing in de TV plaatsvindt, waarschijnlijk van goede kwaliteit zoals ik uit jouw observaties zou kunnen concluderen. Het scherm lijkt me in ieder geval geen onbelangrijke variabele als het om de beeldkwaliteit gaat. Ik neig dus te zeggen dat jouw setup op een 'simpele' LCD televisie waarschijnlijk minder mooie beelden geeft. Aan de andere kant betekent dit dat je een goede keus gemaakt hebt wat betreft de Panasonic! :)

[ Voor 51% gewijzigd door jbr op 03-06-2008 17:03 . Reden: research ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asjemenou74
  • Laatst online: 23:41
kaajee schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 08:48:
[...]

Ziet er goed uit. Vraag/opm; waarom 4gb? Wat voor OS ga e draaien? Onder 32bits ga je ong. 1gb niet gebruiken. En een 64bits OS icm met een Saber tv kaart loopt meestal niet zo lekker. Sowieso is de noodzaak en de meerwaarde voor een 64bits nauwelijks aanwezig voor een HTPC.

En waarom die philips remote? Ik zou eerder een universele van Logitech nemen (bijv. de Harmony 525) is veel flexibeler dan die Philips.......
Hoi Kaajee Sorry voor het late antwoord en bedankt voor je opmerkingen.
Ik had niet gezien dat die TV kaart niet zo lekker liep met 4gb onboard. Had ik ff gemist.......!

En wat betreft die Philips remote I love Sence en Simplicity. Misschien zoek ik nog wel een een andere universele afstandbediening uit. Een Philips AF voelt altijd goed aan. Voor mij geen ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jbr schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:43:
[...]
Wat zoekwerk levert de volgende technieken op die in de Panasonic TH-42PY70 zijn geintegreerd ten behoeve van de beeldkwaliteit:
• Sub Pixel Control
• Motion Pattern Noise Reduction
• Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
• Video Noise Reduction
Even for the record: alleen de zaken die automagisch gebeuren staan aan (die je dus niet zelf in/uit kunt schakelen). Noise reduction en andere 'verbeteringen' staan bij mij zoveel mogelijk uit. Deze dus:

Picture Noise Reduction - niet voor HDMI
MPEG-Noise Reduction - uit
Mosquito Noise Reduction - niet voor HDMI
3D-Comb - niet voor HDMI

De rest gaat dus 'van eigens' en kun je zelf geen invloed op uitoefenen.

Ik heb die Panasonic ook niet voor niets uitgekozen. Samen met de plasma's van Pioneer zijn het de beste schermen die je kunt krijgen. Kost wel wat meer, maar goed. Hoefden de vorige modellen van Panasonic niet eens écht heel nodig gecalibreerd te worden, heeft deze lijn wel wat last van geelzucht, maar verder is het beeld idd retestrak en goed (natuurlijk, dus niet overdone) van kleur en contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over MCE remote; je hebt daar zo'n bakje en dan zo'n 2 mono jack aansluitingen (1) en (2). Waarom dienen die jack aansluitingen juist? Is dat een extra oog voor je remote? Dit lijkt niet te werken als ik ernaar zap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:41:
Vraag over MCE remote; je hebt daar zo'n bakje en dan zo'n 2 mono jack aansluitingen (1) en (2). Waarom dienen die jack aansluitingen juist? Is dat een extra oog voor je remote? Dit lijkt niet te werken als ik ernaar zap..
Dat zijn geen IR ontvangers, maar IR zenders. Bijv. om je settop box mee te laten switchen van kanaal (rtfm ;))

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
ChefChocolateball schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:14:
Antec heeft ook t kleine broertje van de Antec Fusion op de markt gebracht; de Micro Fusion 350. Iemand die overwogen heeft om deze te nemen als behuizing en wil delen waarom hij wel of juist niet deze case genomen heeft. Lijkt mij een aardig alternatief voor de 'Full' Fusion...

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08744
Heel even was ik heel hoopvol dat ie echt klein zou zijn, maar helaas...nog steeds 41 centimeter diep ;(

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
Fenderman schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:34:
[...]

Heel even was ik heel hoopvol dat ie echt klein zou zijn, maar helaas...nog steeds 41 centimeter diep ;(
Even offtopic:
Het wordt tijd dat de meubelfabrikanten hier op gaan inspringen. Mediacenters zijn diep, maar ook een beetje versterker is tegenwoordig 40cm diep (en 17 á 18cm hoog). Probeer daar maar 's een fatsoenlijk meubel voor te vinden. Alles wat mooi is is veel te klein, vaak maar 35 diep en 15 hoog. Alles wat groot genoeg is ziet er niet uit. Er zijn wel mooie dingen te koop maar dat is al snel maatwerk en dan ben je zomaar 2500 euro kwijt voor een klein meubeltje. Ik heb besloten om zelf iets te gaan maken. Lang leve MDF ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
synthdood schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:16:
[...]

Even offtopic:
Het wordt tijd dat de meubelfabrikanten hier op gaan inspringen. Mediacenters zijn diep, maar ook een beetje versterker is tegenwoordig 40cm diep (en 17 á 18cm hoog). Probeer daar maar 's een fatsoenlijk meubel voor te vinden. Alles wat mooi is is veel te klein, vaak maar 35 diep en 15 hoog. Alles wat groot genoeg is ziet er niet uit. Er zijn wel mooie dingen te koop maar dat is al snel maatwerk en dan ben je zomaar 2500 euro kwijt voor een klein meubeltje. Ik heb besloten om zelf iets te gaan maken. Lang leve MDF ;-)
Je hebt helemaal gelijk, probleem voor mij is alleen dat ik helemaal geen meubel heb, maar onderstaand ophangsysteem van Vogels.
Afbeeldingslocatie: http://211.78.161.57/res/gdsale/st_pic/0573/st-573043-3.jpg
Daardoor ben ik echt gelimiteerd aan een maximale diepte van pak 'em beet 32 centimeter.

Ik hoop ook nog ergens positieve dingen te lezen over de Silverstone LC02, maar voorlopig lees ik alleen dat ie als behuizing zodanig klein is dat alles warm wordt, plus het feit dat er alleen een slimline optische drive in kan.

Misschien toch de Dremel er maar op los laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb ook het probleem met de NSK2480 dat die te diep is voor de meubel. Er zit aan de achterkant wel een uitsparing in het meubel voor wat kabels maar die is helaas te klein voor de stugge tv kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Laatst online: 22:52
Ik ben van plan om de volgende HTPC aan te schaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5000+€ 69,02€ 69,02
1Antec Fusion 430€ 136,20€ 136,20
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 72,82€ 72,82
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 34,-€ 68,-
1Microsoft Remote Control en Receiver voor MC€ 19,70€ 19,70
1Microsoft Windows Vista Home Premium€ 77,29€ 77,29
1Samsung HD250HJ, 250GB€ 30,04€ 30,04
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 77,29€ 77,29
1Scythe Ninja Mini€ 29,35€ 29,35
ImporterenTotaal€ 579,71

Ik heb echter nog twee vragen hierover:
Ten eerste vroeg ik me af of 64 bit vista overkill is en aangezien ik heb gelezen dat sommige media applicaties niet goed werken onder 64 bit? Aan de andere kant kan ik dan geen volledig gebruik maken van de 4 gb intern geheugen.

Daarnaast vroeg ik me af hoe stil de standaard voeding is die bij de Antec kast geleverd wordt, ik neem aan dat deze samen met de hd's het meeste geluid veroorzaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
REDFISH schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:55:
Ik heb ook het probleem met de NSK2480 dat die te diep is voor de meubel. Er zit aan de achterkant wel een uitsparing in het meubel voor wat kabels maar die is helaas te klein voor de stugge tv kabel.
Ik heb hierdoor maar een nieuw TV meubel gehaald, ben ik opzich ook wel tevreden mee nu (ook al kan ik me subwoofer nu nergens meer kwijt behalve dan bovenop), deze is is 50(h)x60(d)x120(b) totaal, dus de pc heeft nu wel lekker de ruimte (hoogte nog ong. 1 cm over) in ieder geval. tussenin is het helemaal open met eronder de laden dus de pc kan via de zijkant ook nog veel lucht zuigen/blazen en aan de achterkant de voeding ook:) Al met al koste me HTPC zo toch nog iets meer dan gedacht.

@hierboven: Ik geloof dat hetzelfde principe word gebruikt in de 2480 die ik heb als in de 430, en bij mij zijn de casefans het enige wat je hoort (ook op low). De HD hoor je af en toe, maar das niet bepaald luid (staan ook tussen rubbers als het goed is).

[ Voor 13% gewijzigd door Only op 04-06-2008 14:34 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik heb een beetje raar probleem..

Heb een HTPC gebouwd grotendeels volgens de specs van de BBG van mei. Dus met de onboard grafische kaart van mijn gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo.

Deze heb ik aangesloten via een HDMI kabel op mijn Samsung LE40M86BD. Dit werkt perfect (ook op 1920x1080) zolang ik de pc opstart en er mee aan de gang blijf. Maar wanneer ik even op tv over ga (nu nog analoog via coax, krijg iptv via glas) en ik daarna weer mijn HDMI bron kies, krijg ik de melding: ' geen signaal' . Terwijl de pc nog gewoon aan staat.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Zijn dit instellingen van de grafische kaart? Of TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
djjvb schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:31:
Ik heb een beetje raar probleem..

Heb een HTPC gebouwd grotendeels volgens de specs van de BBG van mei. Dus met de onboard grafische kaart van mijn gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo.

Deze heb ik aangesloten via een HDMI kabel op mijn Samsung LE40M86BD. Dit werkt perfect (ook op 1920x1080) zolang ik de pc opstart en er mee aan de gang blijf. Maar wanneer ik even op tv over ga (nu nog analoog via coax, krijg iptv via glas) en ik daarna weer mijn HDMI bron kies, krijg ik de melding: ' geen signaal' . Terwijl de pc nog gewoon aan staat.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Zijn dit instellingen van de grafische kaart? Of TV?
even de ati Catalyst 8.5 installeren en dan is dit verholpen. Is trouwens al paar keer voorbij gekomen in deze topic....misschien 2 pagina's terug zelfs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Laatst online: 15-09 11:50
8)7 :o Heb gezocht en terug gebladerd, maar misschien er over heen gelezen... Sorry. Maar thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:22:
[...]

Dat zijn geen IR ontvangers, maar IR zenders. Bijv. om je settop box mee te laten switchen van kanaal (rtfm ;))
Hazo... ik had geen FM, heb deze remote 2e hands gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Het kan waarschijnlijk geen kwaad hier ook nog even te vragen of er mensen geheugen-compatibiliteits-problemen hebben ondervonden met het alom bekende GA-MA78GM-S2H moederbord? Het lijkt erop dat ik mijn reepjes niet fatsoenlijk aan de praat krijg op 800 mhz. Zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Trax_Digitizer schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:44:
Het kan waarschijnlijk geen kwaad hier ook nog even te vragen of er mensen geheugen-compatibiliteits-problemen hebben ondervonden met het alom bekende GA-MA78GM-S2H moederbord? Het lijkt erop dat ik mijn reepjes niet fatsoenlijk aan de praat krijg op 800 mhz. Zie ook dit topic.
Hmm..da's wel apart. Het bord zou toch ook 1066MHz geheugen moeten ondersteunen? Dat was ik in ieder geval wel van plan om te plaatsen, maar als ik jouw probleem zo lees...

Ik heb het bord nog niet in huis overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
Daarnaast vroeg ik me af hoe stil de standaard voeding is die bij de Antec kast geleverd wordt, ik neem aan dat deze samen met de hd's het meeste geluid veroorzaken toch?
Hier een aardige review van de Antec HTPC. Incl. geluidstest.
http://www.youtube.com/watch?v=lyc6eVBoK1w

Waar ik trouwens benieuwd naar ben is of de HTPC uit de BBG van Mei goed overweg kan met .mkv files. Of dat het bv verstandig is om een snellere CPU erin te gooien.

"Met deze specificaties is deze processor snel genoeg om alle high definition-content af te spelen zonder dat er lawaaiige koeling nodig is." Er staat wel alle HD content maar klopt dat ook volgens tweakers die die CPU gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Dat vraag ik me ook af. Ik heb liever een wat ruimere marge.
Zelf sta ik op het punt om een 780g te combineren met 5200+ of een 5000+BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb er zelf een 4850e inzitten. HD content via powerdvd gaat sowieso soepel omdat de GPU dit grotendeels voor zijn rekening neemt. MKV-files 1080P kan ik ook vloeiend afspelen, maar CPU usage ligt bij mij dan wel rond de 90%. Heb het gisteren nog getest met Transformers; een MKV file van 18 GB in 1080P.

Ik heb bewust gekozen voor deze processor omdat hij zuinig is. Mocht ik het nodig vinden, kan ik in de toekomst altijd nog een keer upgraden naar een Phenom X3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik ook bewust voor deze gekozen voor zuinigheid en omdat hij de hoogste kloksnelheid heeft van de 45W TDP's. Alle e processoren draaien idle op 1 Ghz met C&Q, dus dan maakt de max clock niet uit.

Het nadeel is dat die 4850e slechts 800Mhz DDR2 ondersteunt. Dat is dus het nadeel van een geïntegreerde geheugencontroller. Kan je moederbord leuk 1066 ondersteunen en je er 1066 in prikken, maar dan werkt het geheel toch op 800Mhz.

Pas bij een Phenom of andere AM2+ cpu kun je gebruik maken van 1066 Mhz.

Heb je wel nog het geluk dat zowel 800 als 1066 Mhz ram geen drol meer kost, dus meer dan een tientje ofzo zul je er niet op verliezen als je toch 1066 had gekocht. Bij mij zit dit er ook in trouwens.
Ik heb tot nu toe alleen problemen gehad met Noname 800Mhz geheugen icm Asus M2A VM Hdmi. Mijn wat duurdere Geil en Corsair reepjes deden het allemaal prima. Die paar euro is het geld dan wel waard denk ik. Zorg wel voor minimaal 2GB geheugen, want bij het afspelen van mkv's zit ik al gauw over de 1GB heen en dan wil je niet gaan swappen. Die ene watt die dat extra reepje dan kost aan stroom is het geld wel waard.

Als je problemen hebt met compatibiliteit, kijk dan es naar BIOS updates, en zet ze anders in single channel.

Bij mij gaat alles tot 15Mbit/s gewoon goed, maar dat ging het ook al op mijn BE2350, alle formaten inclusief mkv/x264. Hogere bitrates heb ik niet omdat ik dat meestal zonde van mijn upload vind :)
MP zelf gebruikt 34 procent CPU gebruik bij een mkv van 13MBit/s.

CPU koeler staat gewoon op 5 volt en is onhoorbaar. CPU komt wel in de buurt van de 50 graden na lange tijd, maar niks schokkends verder. En zodra hij dan weer idle is omdat hij klaar is met film afspelen gaat er al direct zo'n 8-10 graden vanaf.

Ik vind trouwens dat zowel de voeding als de Tricool fans van Antec stiller kunnen. Voeding heb ik al vervangen voor een Pro82+, die is echt onhoorbaar, en de ene Tricool die ik er nog in heb, wordt ook binnenkort vervangen. De demping van de harde schijven is wel heerlijk. Geen seek en zoemgeluiden meer bij spinup.

[ Voor 54% gewijzigd door REDFISH op 06-06-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Is er nu nergens een mooie online review met een keurige tabel waar alle video formaten getest zijn (rips, 720p, 1080p,..) met verschillende CPU's en/of in combinatie met GPU versnelling.

Om te kijken wat nu echt de minimum vereisten zijn voor full frame en full speed 1080p.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
Trax_Digitizer schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:45:
Ik heb er zelf een 4850e inzitten. HD content via powerdvd gaat sowieso soepel omdat de GPU dit grotendeels voor zijn rekening neemt. MKV-files 1080P kan ik ook vloeiend afspelen, maar CPU usage ligt bij mij dan wel rond de 90%. Heb het gisteren nog getest met Transformers; een MKV file van 18 GB in 1080P.

Ik heb bewust gekozen voor deze processor omdat hij zuinig is. Mocht ik het nodig vinden, kan ik in de toekomst altijd nog een keer upgraden naar een Phenom X3 ofzo.
Bedankt voor de info.

Ik moet zeggen dat ik 90% cpu usage wel erg hoog vind. Met andere woorden, net aan genoeg.
Hmmm...twijfel of ik nu maar gelijk een X3 of bv een 6000+ moet bestellen om goed aan de safe side te zitten en het minder zuinig zijn dan maar voor lief te nemen.
Op m'n huidige desktop (3800x2) zijn ze in ieder geval niet af te spelen maar die cpu schijnt dus ook onder het minimum te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
multipasser schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:06:
Is er nu nergens een mooie online review met een keurige tabel waar alle video formaten getest zijn (rips, 720p, 1080p,..) met verschillende CPU's en/of in combinatie met GPU versnelling.

Om te kijken wat nu echt de minimum vereisten zijn voor full frame en full speed 1080p.
... ik denk dat dit allemaal weer zwaar afhankelijk is van de bitrate. Je hebt van die zwaar gecomprimeerde 1080p's die ze in 4.x GB frotten maar ook prachtige 720p's in 9GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mja, natuurlijk highbitrate 1080p's. Niets zo erg als een cpu kopen die NET te traag is.
Net als VCDfan, die zit aan 90%. Daar is wel weinig ruimte voor zwaardere movies.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Laatst online: 05-09 13:44
Heeft er iemand ervaring met de Antec New Solution NSK1380?

Is deze stil en hoe is de bouw kwaliteit?

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

VCDfan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:11:
[...]

Bedankt voor de info.

Ik moet zeggen dat ik 90% cpu usage wel erg hoog vind. Met andere woorden, net aan genoeg.
Hmmm...twijfel of ik nu maar gelijk een X3 of bv een 6000+ moet bestellen om goed aan de safe side te zitten en het minder zuinig zijn dan maar voor lief te nemen.
Op m'n huidige desktop (3800x2) zijn ze in ieder geval niet af te spelen maar die cpu schijnt dus ook onder het minimum te zitten.
Even een aanvulling. Zie ook dit topic. Nu ik mijn geheugen op snellere timings en 800 Mhz ipv 667 Mhz heb draaien, heb ik het idee dat mijn gemiddelde processor usage met dezelfde MKV (1080P) is gedaald van 90% naar 70-75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help, m`n htpc (Antec 2480 met 2* Nexus A 7V (zuigen lucht uit kast) AMD5200+ met Ninja mini passief met 13 GB MKV`s na 15 min op max.temp en knalt dan uit :'(

Zou een 4850 AMD de hoge warmte oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zet gewoon je cpu koeler op 5 of 7 volt, of met moederbord utils op 1000rpm dan hoor je hem echt niet.

De NSK1380 is redelijk stil. Je moet wel bedenken dat deze kast heel erg krap is en het inbouwen is een pain in the ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over het populaire GA-MA78GM-S2H moederbord. Hiervan bestaat een rev 1.0 en rev 1.1. Worden beiden naast elkaar verkocht? Zo ja, hoe kun je zien of het om een 1.0 dan wel 1.1 revision gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik heb net mijn 42PZ85 binnen en ik snap niet waarom ik aan de zijkanten en bovenkanten een aantal pixels onbenut heb. Ik heb hem aangesloten in 1080p via HDMI. De tv herkent ook het HDMI signaal en het lijkt perfect qua scherpte. Echter aan de zijkant heb ik zeker een cm zwart, en aan de bovenkant ook zeker een halve centimeter. Als ik de PS3 aansluit op 1080p heb ik dit probleem niet.

Nu zou je zeggen wat maakt het uit, maar ik kan zo dus niet het volledige beeld gebruiken en dan vind ik bij een plasma geen fijn idee de eerste 200 uur. Want ik kan met de Aspect knop óók niet verder zoomen ofzo zodat het wel beeldvullend is.

Herkent iemand dit?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
loser180 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:57:

Ik heb 'm hier. Niet echt een HTPC kast (geen display en niet erg mooi), maar wel de beste 'kubusvorm' mATX kast IMO, ideaal om uit het zicht in een kast ofzo te zetten. Bouwkwaliteit is degelijk, en de indeling is goed uitgedacht. Bedenk wel dat het heel krap daarbinnen is, dus met uitbreidingskaarten is het al snel heel veel gepruts en wordt het heel warm, dit is echt een kastje voor een mobo met onboard graphics. Ik heb alleen een TV tuner en 1 HD (externe DVD drive), en dan blijft-ie prima koel. De voedingsfan is heel stil, bij mij is de (standaard Intel) CPU fan de grootste herriemaker, dus een stillere is misschien nog het overwegen waard. De zij- en bovenplaten hebben geluidsisolatie erin zitten en dat merk je wel, dit is een van de stilste kleine kasten die ik ooit gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:56:
Zet gewoon je cpu koeler op 5 of 7 volt, of met moederbord utils op 1000rpm dan hoor je hem echt niet.
Maar iedereen draait passief en dat zou bij mij dan niet lukken???

edit- net ff de ninja eraf gehad, maar het lijkt wel of de processor iets krom is???
De afdruk van de koelpasta zit alleen op 2 randen van de ninja?

Mss. toch de 4850 overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Voor zover ik gezien heb, draait iedereen de ninja mini passief op een 4850e. Die hogere TDP doet je toch de das om denk ik met je 5200+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 15-09 08:44
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:35:
[...]

Maar iedereen draait passief en dat zou bij mij dan niet lukken???

edit- net ff de ninja eraf gehad, maar het lijkt wel of de processor iets krom is???
De afdruk van de koelpasta zit alleen op 2 randen van de ninja?

Mss. toch de 4850 overwegen?
Het kan ook de ninja zelf zijn. Ik had ook iets dergelijks met mijn Ninja (classic). Een kwartslag draaien kan helpen. Ik heb zelf het ding wat bij geschuurd aan de randen om het contact beter te maken.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 13:03
Mooi m'n LC16MR binnen gekregen en lekker aan het installeren blijkt de VFD geen moment te reageren, het inschakelen m.b.v. de AB werkt goed, maar enige informatie op het apparaat toveren werkt niet. Onder linux wordt geen apparaat gezien en ook in VISTA geeft de software aan dat er geen apparaat aangesloten zou zijn.
Is dit normaal? Het glaasje aan de voorzijde heeft aan de ene zijde(net naast het IR-oogje) wel 2 donkere vlekjes, maar dat lijkt te komen door 2 pooltjes die tegen het glas aanzitten.
Zijn er mensen met gelijke ervaringen of weten die hoe het apparaat zou moeten reageren?
Ik neig naar een DOA, maar wil dit zeker weten. Dus enige ervaringen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Loekie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:17:
Mooi m'n LC16MR binnen gekregen en lekker aan het installeren blijkt de VFD geen moment te reageren, het inschakelen m.b.v. de AB werkt goed, maar enige informatie op het apparaat toveren werkt niet. Onder linux wordt geen apparaat gezien en ook in VISTA geeft de software aan dat er geen apparaat aangesloten zou zijn.
Is dit normaal? Het glaasje aan de voorzijde heeft aan de ene zijde(net naast het IR-oogje) wel 2 donkere vlekjes, maar dat lijkt te komen door 2 pooltjes die tegen het glas aanzitten.
Zijn er mensen met gelijke ervaringen of weten die hoe het apparaat zou moeten reageren?
Ik neig naar een DOA, maar wil dit zeker weten. Dus enige ervaringen?
Bij mij werkt ie prima onder Vista en XP. Mits je natuurlijk de software hebt geïnstalleerd...
Als je hem op linux wilt installeren. Haal dan de driver van onderstaande site.

A Linux driver for the Soundgraph iMON-compatible VFD included in your Fusion case is available at http://venky.ws/projects/imon/#standalone

[ Voor 11% gewijzigd door mwiekamp op 08-06-2008 01:42 ]

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 06:56:
Even een vraagje over het populaire GA-MA78GM-S2H moederbord. Hiervan bestaat een rev 1.0 en rev 1.1. Worden beiden naast elkaar verkocht? Zo ja, hoe kun je zien of het om een 1.0 dan wel 1.1 revision gaat?
NB heatsink is groter op rev1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:47:
Voor zover ik gezien heb, draait iedereen de ninja mini passief op een 4850e. Die hogere TDP doet je toch de das om denk ik met je 5200+.
BS.. je cooler zit gewoon slecht gemonteerd. Zet hem er es opnieuw op? Probeer eerst eens niet passief te draaien. Meet eens je temps enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 13:03
mwiekamp schreef op zondag 08 juni 2008 @ 01:39:
[...]

Bij mij werkt ie prima onder Vista en XP. Mits je natuurlijk de software hebt geïnstalleerd...
Als je hem op linux wilt installeren. Haal dan de driver van onderstaande site.

A Linux driver for the Soundgraph iMON-compatible VFD included in your Fusion case is available at http://venky.ws/projects/imon/#standalone
De beschikbaarheid van de de driver is het probleem niet, na inpluggen geeft zowel windows als linux geen kik, de IMON software geeft onder windows aan dat er geen apparaat is aangesloten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 02:33:
[...]

BS.. je cooler zit gewoon slecht gemonteerd. Zet hem er es opnieuw op? Probeer eerst eens niet passief te draaien. Meet eens je temps enz...
Dat heb ik dus al 3 keer geprobeerd :'(
En met fan @ lawaaistand blijft hij dan zo een graad of 51

Anyway heb de 5200 al verkocht net en er komt dus een 4850.
Mss ook de Ninja es draaien wat voorgesteld is.
Ennuh de Ninja aan de randen schuren? met wat heb je dat gedaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5600+€ 84,-€ 84,-
1Corsair TWIN2X2048-8500C5D€ 57,50€ 57,50
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ€ 57,45€ 57,45
1Silverstone SST-LC04€ 169,90€ 169,90
ImporterenTotaal€ 441,67

Besteld :9~
Komt later nog een optical drive in en een andere koeler indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
loser180 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:57:

Ik heb deze kast in mijn tv kast staan, achter een deurtje dat met schuimnoppen is bekleed, in de kast zitten 2 harde schijven, een vga kaart (ati 3450) en een outakefan als pci kaartje, vrij vol dus. De kast is echt antc kwaliteit, dikke wanden, drielaags en het voelt erg stevig. Als cpu een amd be 2400, alles blijft heerlijk koel en ik hoor de pc echt niet. maar dat ligt met name aan het feit dat de kast in mijn kast zit: (is oude foto, ik heb nu het deurtje bekleed met noppenschuim ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/vandermark-idzinga/htpc4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 08-06-2008 13:54 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Fenderman schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:13:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5600+€ 84,-€ 84,-
1Corsair TWIN2X2048-8500C5D€ 57,50€ 57,50
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ€ 57,45€ 57,45
1Silverstone SST-LC04€ 169,90€ 169,90
ImporterenTotaal€ 441,67

Besteld :9~
Komt later nog een optical drive in en een andere koeler indien nodig.
Hmz, Scythe Ninja Mini past niet in de kast met zijn 115 mm hoogte.

Weet iemand een goed alternatief? Proc is met zijn 89 watt vast wel warm straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
@ psy je moet waarschijnlijk een instelling je TV wijzigen:
When both [Picture Overscan] and [Intelligent Frame Creation] were set to "Off", the Panasonic TH42PZ85B plasma HDTV fully resolved all 1920 vertical and 1080 horizontal single-pixel-wide lines over HDMI and component (1080i). However, engaging [Intelligent Frame Creation] altered the results somewhat: while all 1080 horizontal lines were still displayed in full, vertically the Panasonic TH42PZ85B failed to even resolve the 2-pixel-wide lines.
Bron

[ Voor 6% gewijzigd door et36s op 08-06-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:29
vandermark schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Ik heb deze kast in mijn tv kast staan, achter een deurtje dat met schuimnoppen is bekleed, in de kast zitten 2 harde schijven, een vga kaart (ati 3450) en een outakefan als pci kaartje, vrij vol dus. De kast is echt antc kwaliteit, dikke wanden, drielaags en het voelt erg stevig. Als cpu een amd be 2400, alles blijft heerlijk koel en ik hoor de pc echt niet. maar dat ligt met name aan het feit dat de kast in mijn kast zit: (is oude foto, ik heb nu het deurtje bekleed met noppenschuim ;) ):

[afbeelding]
Wat voor noppenschuim? Gewoon standaard gamma-spul ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:29
Fenderman schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:28:
[...]

Hmz, Scythe Ninja Mini past niet in de kast met zijn 115 mm hoogte.

Weet iemand een goed alternatief? Proc is met zijn 89 watt vast wel warm straks ;)
Ergens in dit topic staat een ervaring met een Scythe Shuriken. Die is vrij laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
D-e-n schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:59:
[...]

Ergens in dit topic staat een ervaring met een Scythe Shuriken. Die is vrij laag.
Thanks, gevonden! Dat moet hem maar worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

google eens op IHS en heatsink lapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Iemand enig idee waarom met 2 FloppyDTV/C kaarten met 2 AlphaCrypt modules met 2 SmartWi kaartjes (in totaal zijn er 4 in huis, de andere 2 zitten in settop boxen) het beeld na ongeveer een dag op zwart gaat? Het ligt niet aan de SmartWi zender, want de 2 in de settop boxen geven nog wel beeld namelijk... OS is Vista Home Premium. Alle tips zijn welkom, want hier word je niet vrolijk van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

et36s schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:49:
@ psy je moet waarschijnlijk een instelling je TV wijzigen:

[...]

Bron
Thanks. Ik heb het kunnen verhlpen door in Catalyst Control Center de overscan/underscan van 15% naar 0 te zetten. Toen was het probleem verholpen en heb ik perfect beeld op mijn PZ85.

Heb echter nu nog steeds veel MKV's die niet helemaal lekker lopen, dat valt nu veel meer op met dit grote beeld :|

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy, had jij geen CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
D-e-n schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:57:
[...]

Wat voor noppenschuim? Gewoon standaard gamma-spul ofzo?
Inderdaad, dat geluidsdempend spul van de gamma :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja tot afgelopen vrijdag. Heb een 42PZ85 plasma gekocht. Wilde eerst wachten tot volgend jaar maar ik had een paar problemen met de combo HTPC-CRT die ik maar niet opgelost kreeg. FloppyDTV liep niet soepel en afspelen dvd's leverde strepen op. Op een gegeven moment was ik het zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Hoi allemaal,

Ik ben bezig om van vaste Tweaker gebruikers van MP werkende configs te gaan opschrijven om zo verschillende oplossingen te combineren.

Kun je mij jou setup/drivers/instellingen (hoeft niet tot in het kleinste detail, we weten allen waar we het over hebben als je Haali Splitter noemt...) geven.
En vooral de nog overgebleven problemen?

Graag in de vorm van een PersonalMessage

Alvast bedankt Menno

DUS LIEVER EEN VRAGEN MAAR EEN KORTE LIJST MET WAT JE HEB INGESTELD/GEINSTALLEERD EN EVENTUELE PROBLEMEN. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ThaClown op 09-06-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou misschien een soort van formulier kunnen maken dat we ingevuld kunnen emailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:06
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:43:
Je zou misschien een soort van formulier kunnen maken dat we ingevuld kunnen emailen?
Lijkt me ook het beste, al is het maar voor de volledigheid. Webformulier zou helemaal het einde zijn, dan verzamel je de data automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:06
psy schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:31:
[...]

Heb echter nu nog steeds veel MKV's die niet helemaal lekker lopen, dat valt nu veel meer op met dit grote beeld :|
Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn.
- Bij sommige mkv's met DTS track is deze track niet goed gemerged. Gevolg: bij mij om de seconde ongeveer een schokje, heel irritant. Door de track te extracten en daarna opnieuw te mergen wordt het probleem verholpen. Hiervoor kan je MKVExtractGUI gebruiken en MKVMergeGUI.
- Met welke frequentie wordt het beeld door je videokaart uitgezonden? Indien dat geen 24Hz of een veelvoud daarvan is, krijg je judder. Oplossing: laat je tv 24Hz uitzenden. Bij het bureaublad ziet dat er niet uit, maar als de film begint loopt alles soepel. Tweede mogelijkheid is om Powerstrip te gebruiken om de outputfrequentie weer te bepalen. Ik weet echter niet of jouw Panasonic b.v. 48Hz of 72Hz accepteert. Zo ja, dan ziet je bureaublad er tenminste ok uit.
- Als je gebruik maakt van een codec pack, dan kan het zo zijn dat codecs elkaar in de weg zitten. Stotterend geluid is een veelgehoorde klacht, maar ook met het beeld kan het fout gaan. Mijn advies is om nooit een codec pack te gebruiken. Je hebt ze echt niet nodig. De nieuste Media Player Classic (MPC - Home Cinema 1.1.0.2) heeft alle benodigde codecs al aan boord. Zelf gebruik ik voor audio altijd AC3Filter (v1.46) en voor video ffdshow (beide geinstalleerd als extern filter). Voor Video kan je ook CoreAVC gebruiken als je een wat mindere processor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb sinds kort een HTPC in een omaura TF-8 behuizing. Nu krijg ik voor mijn verjaardag een Logitech Harmony One afstandsbediening. In de TF-8 zit wel het IR oogje, maar nog geen IR module. Ik vraag me af of je deze IR modules ook los kunt kopen. De afstandsbediening heb ik namelijk niet meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Wat bedoel je met wel het oogje maar niet de module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Als je op de site van Omaura kijkt (de makers van mijn HTPC behuizing) dan zie je hier rechtsonder het plaatje met de "module". Het IR oogje zit al in de kast, maar wordt met een kabeltje aangesloten op deze module. De module wordt vervolgens via USB aangesloten op het moederbord.

Ik wil dus eigenlijk alleen dat printplaatje bestellen, zonder de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Mmm, een manier dus om mensen extra geld uit de zakken te kloppen... Beetje erg flauw dat ze niet gewoon de IR functionaliteit inbouwen zodat je elke willekeurige IR zender kan gebruiken. Wat moet je met hun MCE remote als je een Logi 885 hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Al tijden ben ik op zoek naar een mooie behuizing, maar ik ben nog steeds geen behuizing tegengekomen die aan mijn simpele eisen voldoet:
-Strakke voorkant (geen lcd/optisch station in het zicht)
-PCI kaarten zonder riser
-...that's all!

De enige behuizing die in de buurt komt is de Silverstone LaScala LC-04. Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/silverstone_lc04/sstlc04b1.jpg
Helaas moeten risers worden gebruikt voor die kast en kun je maximaal twee kaarten tegelijk inzetten. Erger nog, de behuizing stamt uit het agp tijdperk en levert daarvoor de riser mee. ;( Het klepje met erachter ruimte voor optische stations is leuk, maar die ga ik toch niet gebruiken.

De ideale kast ziet eruit zoals de eindversterkers van Rotel:
Afbeeldingslocatie: http://www.concertoaudio.com/images/productos/100_RB-06.jpg
Zoals je kunt zien, alleen een aanknop, vanzelfsprekend wel wat hoger voor de pci kaarten. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn en ook niet zo duur? :(

[ Voor 14% gewijzigd door Dadona op 10-06-2008 14:34 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Dadona schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:27:
Al tijden ben ik op zoek naar een mooie behuizing, maar ik ben nog steeds geen behuizing tegengekomen die aan mijn simpele eisen voldoet:
-Strakke voorkant (geen lcd/optisch station in het zicht)
-PCI kaarten zonder riser
-...that's all!

De enige behuizing die in de buurt komt is de Silverstone LaScala LC-04. [afbeelding]
Helaas moeten risers worden gebruikt voor die kast en kun je maximaal twee kaarten tegelijk inzetten. Erger nog, de behuizing stamt uit het agp tijdperk en levert daarvoor de riser mee. ;( Het klepje met erachter ruimte voor optische stations is leuk, maar die ga ik toch niet gebruiken.

De ideale kast ziet eruit zoals de eindversterkers van Rotel:
[afbeelding]
Zoals je kunt zien, alleen een aanknop, vanzelfsprekend wel wat hoger voor de pci kaarten. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn en ook niet zo duur? :(
Ik snap je probleem, de quest naar de perfecte kast is lastig. Ik heb er toch maar voor gekozen om de LC04 te bestellen en er het beste van te maken. Vooralsnog ga ik er niet vanuit dat ik de risers nodig ga hebben omdat practisch alles wat ikzelf nodig heb al onboard zit. Maarja, als je uitbreiding wilt hang je...

Succes met je zoektocht in ieder geval. zodra ik de kast en andere spullen binnen heb maak ik wel even een verslagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Hmm, om de één of andere reden heb ik toch nog een kastje van Silverstone gemist. :S
De Silverstone SST-LC13B heeft wel een normale opstelling voor pci kaarten, alleen Maar het gaat echt nergens over. Even €98,- neertellen voor een behuizing met features die ik toch nooit ga gebruiken (een klep met erachter de optische stations).
Heeft iemand anders een kast gezien in de stijl van een Rotel, ofwel...less is more, geen onzin als cd-spelers/dvd-spelers die je kunt monteren?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Dadona schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:52:
Hmm, om de één of andere reden heb ik toch nog een kastje van Silverstone gemist. :S
De Silverstone SST-LC13B heeft wel een normale opstelling voor pci kaarten, alleen Maar het gaat echt nergens over. Even €98,- neertellen voor een behuizing met features die ik toch nooit ga gebruiken (een klep met erachter de optische stations).
Heeft iemand anders een kast gezien in de stijl van een Rotel, ofwel...less is more, geen onzin als cd-spelers/dvd-spelers die je kunt monteren?
En dan ook nog eens voor minder dan 98eu?! Vergeet het maar.............98eu is btw helemaal niet duur, al helemaal niet in de sfeer van dit topic en wat jij zoekt.

Volgens mij moet jij op zoek naar zoiets als behuizing, zwart/zilver schilderen/spuiten, klaar is kees:

Afbeeldingslocatie: http://www.frejafood.be/images/B17%20Bulkdoos%20(voorbeeld%20met%20amandelkoekjes)%20reduced%20050918.jpg

edit: anders zou ik deze aangedragen hebben maar die zal wel helemaal boven je budget gaan (ong 175-200eu) (Omaura TF11):
Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/Omaura_TF11-V5-B.jpg

overigens vind ik persoonlijk dit één van de mooiste HTPC kasten die ik ken!!
(full height PCI, full ATX, 6 hd's!, alle aansluitingen, incl mogelijkheid tot cardreader, mogelijkheid tot IR receiver en OLED display)

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 10-06-2008 17:50 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!