Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 41 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.791 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me dit weekend ook een kastje gekocht... de beste die ik kon vinden voor mij was de Antec NSK-2480 voor 72€ in Duitsland. Ook 2X HD quiet drives gekocht om harde schijven stil te maken.
De standaardvoeding en fans vervang ik dan door een enermax modu82+ en yateloon D12-SL's.

@Stefimke, zit jij hier nog ergens? Heb je m'n tips al eens uitgeprobeerd?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Fenderman schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:04:
Hey luitjes,
Ik wil in principe graag een Silverstone LC02 voor mijn htpc-projectje.
Puur vanwege de gunstige diepte (29,5 cm), omdat ik geen kast heb of wil om het in te zetten (Vogels muurbeugels enzo)
Ben al tijden op zoek naar een minder diepe kast, maar tot nu toe is dit de enige die ik kon vinden rond de 30 centimeter...

Maar...ik lees wel dat er atx, micro- en mini-atx in past, maar heeft iemand hier ervaring met deze kast? Er zit een 240 watt voeding in, maar ik gok dat ik die wel moet vervangen. Wil er het volgende inzetten

Het overbekende Gigabyte bord (MA78GM-S2H)
Athlon 64 X2 5200+,
2 gig DDR2 PC8500
Samsung Spinpoint 500 gig ofzo

Voor de rest nog even niets, voornamelijk om gedownload 1080p spul te kijken, later wel een Bluray-brander erin enzo.

Zou het niet te heet worden in een dergelijke krappe behuizing? Wat vinden jullie van deze keuze?
Na wat googlen ontdek je al snel dat die kast een niet al te beste airflow heeft en idd snel warm kan worden tot zover dat die vast kan lopen erop.

Is een streaming video player geen idee, ook klein en compact.

TViX / DVico HD M-6500A V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
zAo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:00:
[...]

Een opstelling om van te kwijlen, maar omwille van de prijs ga ik het niet doen. Wat ik me afvroeg: wat is je beweegreden om geen Mac Mini te kopen? Er moet binnenkort wel een nieuwe komen, dus dan is het VGA probleem ook weg.
Ik ben toch meer een windows-mens :+. Ik wil ook MCE of MediaPortal gaan gebruiken. Ding is ook niet uit te breiden, dus een FloppyDTV wordt nog lastig. En als laatste lees ik dat hij het best zwaar heeft met 1080p materiaal. Valt dus helaas af voor mij.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:59:
[...]

Na wat googlen ontdek je al snel dat die kast een niet al te beste airflow heeft en idd snel warm kan worden tot zover dat die vast kan lopen erop.

Is een streaming video player geen idee, ook klein en compact.

TViX / DVico HD M-6500A V2
Ik las toevallig net een review van iemand die er inderdaad een ATX bord met P4 ingebouwd heeft en een instabiel systeem had door oververhitting. Hoe het gaat met mATX kan ik nog niet vinden (maar ik zoek door)
Ik vroeg me dan ook echt af of hier mensen waren die hem hebben.

Die Tvix heb ik echt heel lang overwogen, alleen is dat weer een te klein apparaat om mooi bij de rest te passen. Ik ben een zeikerd :')

-edit-
Mocht iemand natuurlijk een mooie case weten die ook 30 centimeter diep is, hou ik me natuurlijk aanbevolen :)
Hoogte maakt met niet zo uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Fenderman op 20-05-2008 21:37 ]

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

drZymo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:10:
[...]
Ik ben toch meer een windows-mens :+. Ik wil ook MCE of MediaPortal gaan gebruiken. Ding is ook niet uit te breiden, dus een FloppyDTV wordt nog lastig. En als laatste lees ik dat hij het best zwaar heeft met 1080p materiaal. Valt dus helaas af voor mij.
FloppyDTV is volgens mij gewoon mogelijk als je er Windows op zet?

Verder geen behoefte om op de Eaglelake of de MSI MS-9803 te wachten?

Zou je een mini review willen maken met wat foto's? Ik ben toch eigenlijk wel erg verkocht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
jbr schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:16:
[...]

Muyz, zou je nog eens foto's van je VFD willen posten?
Tuurlijk, hierbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1157_th.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1159_th.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1160_th.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1161_th.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/omaura/IMG_1162_th.JPG

Moet het scherm nog wat tweaken, want ik vind de informatie te klein (zit op 4 meter afstand). Verder werkt het out-of-the-box, mits je het goed monteert. Op de foto in een eerdere posting van mij zit het scherm ondersteboven gemonteerd 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Muyz op 20-05-2008 22:35 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
...

[ Voor 99% gewijzigd door chocka op 20-05-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
In dit geval niet:
Black aluminum plate front bezel with LCD and Volume Control to work with media center applications
Weet iemand een webshop in Nederland waar je de Antec Fusion Black met een VFD kan kopen i.p.v. een LCD? Niemand?

[ Voor 13% gewijzigd door Blue_Fear op 20-05-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Blue_Fear schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:14:
[...]

In dit geval niet:

[...]

Weet iemand een webshop in Nederland waar je de Antec Fusion Black met een VFD kan kopen i.p.v. een LCD? Niemand?
Dat is vreemd, want vanaf hardwareinfo.nl waar die kast met VFD staat vermeld wordt voor prijzen oa verwezen naar die link. Mss hardwareinfo.nl eens mail sturen, mogelijk weten zij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Dat is vreemd, want vanaf hardwareinfo.nl waar die kast met VFD staat vermeld wordt voor prijzen oa verwezen naar die link. Mss hardwareinfo.nl eens mail sturen, mogelijk weten zij meer.
Ja, maar daar staat de zilveren (die is wel met VFD). Nu is de zwarte meestal met LCD maar ik heb hem in een review ook met VFD gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Muyz schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:30:
[...]
Moet het scherm nog wat tweaken, want ik vind de informatie te klein (zit op 4 meter afstand). Verder werkt het out-of-the-box, mits je het goed monteert. Op de foto in een eerdere posting van mij zit het scherm ondersteboven gemonteerd 8)7
Ziet er retestrak uit. Je moet alleen iets doen aan je muziekkeuze... ;) Katie Meluha...mán! :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 15-09 08:44
zAo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:30:
[...]

FloppyDTV is volgens mij gewoon mogelijk als je er Windows op zet?
Alleen past dat dus niet in de behuizing :P.
Verder geen behoefte om op de Eaglelake of de MSI MS-9803 te wachten?
Op zich zou ik best willen wachten, maar helaas zijn de meeste winkels niet zo snel met nieuwe miniITX producten. Er is al een tijdje een nieuw moederbord van Commell uit, de LV-678, met een Q35 chipset en socket 775. Wat dus ook interessanter is, maar die is nog nergens te krijgen.
Ook een nadeel van de bordjes die jij vermeld is dat ze zo te zien beide geen firewire hebben, en dus een FloppyDTV niet aangesloten kan worden. Mischien is dat wel gewoon een probleem van de FloppyDTV, het wordt mischien eens tijd dat zij overstappen naar een meer algemene aansluiting (zoals PCIe), maarja ik moet het er toch mee doen.
Dat intel bordje mist ook nog een PCIe x16 slot, dus grafische kaart uitbreiden wordt lastig. Gelukkig heeft hij wel HDMI on-board en een chipset die volgens mij wel goed HD materiaal af kan spelen.
Zou je een mini review willen maken met wat foto's? Ik ben toch eigenlijk wel erg verkocht :9~
Tuurlijk... als ik de spulletjes binnen heb (heb het nog niet besteld) :+. Ik zal hier dan wel een verhaaltje plaatsen.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
drZymo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:41:
Flashdisk zat ik ook al aan te denken, maar ik wacht eventjes tot de SSDs wat goedkoper worden, dan vervang ik de schijf door een 16 GB SSD en bouw ik een NAS in mijn meterkast met wat meer ruimte.
........
Maar je hoef niet eens een 'echte SSD' te nemen bij dit board! Volgens mij is alleen een Compact Flash kaart al genoeg. Windows XP MCE kun je kwijt op een 8Gb kaart, die heb je vanaf 25eu. WIl je meer: 16gb: 60eu
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:05:
Is er mss iemand die al ervaring heeft met het aansluiten van FloppyDTV icm digitale televisie van XMS ExtraMediaServices?
Digitale televisie van XMS ExtraMediaServices is een 'echte IP-TV' en dus geen DVB (C) variant, zal dus nooit werken met een FloppyDTV (of welke andere (digitale)tuner dan ook. Zal sowieso moeilijk (niet!) te integreren zijn in MCE tenzij er een plugin voor IP-TV komt. Wellicht is MediaPortal daar verder in....
komani86 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:32:
[...]

In windows Vista werkt de audio niet?? Oke, nu schrik ik even, want de bedoeling is om vista te installeren op het systeem! Ik bekijk het wel even, ik heb nog steeds een WinXP thuis, maar het zou erg jammer zijn als Vista niet geïnstalleerd kon worden.
Nou werkt niet.....audio werkt wel onder Vista, aleen analoog en digitaal tegelijk uitsturen werkt niet. Dus je kunt niet *(zoals onder XP wel), tegelijkertijd signaal uit de analoge uitgang als uit de digitale uitgang krijgen. Het is dus óf via de analoge (jack) óf via digitale s/pdif, niet beide tegelijk........

Digitaal via de HDMI (ATi) tegelijk met analoog via de onboard/pci kaart werkt ook niet, want dan moeten de 2 geluidskaarten beide tegelijk actief zijn en dat gaat (ook) niet.......

En algemeen: zoals ook al gezegd: de ontwikkeling van die Mini-ITX boardjes is idd leuk voor de HTPC wereld! Denk er wel om dat idd die nu hier genoemd worden lang niet allemaal een firewire/1394 aansluiting hebben en dat een FloppyDTV dus niet gebruikt kan worden.

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 21-05-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Alvast bedankt drZymo.

Ik overigens op zoek naar een mooie case voor een mATX bord. De case moet aan het volgende voldoen:
- Mooie voorkant (kaal: niet te veel knoppen e.d.)
- mATX
- Liefst voor een externe PSU zodat hij klein blijft
- Enigsinds passief te koelen.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
zAo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:37:
Alvast bedankt drZymo.

Ik overigens op zoek naar een mooie case voor een mATX bord. De case moet aan het volgende voldoen:
- Mooie voorkant (kaal: niet te veel knoppen e.d.)
- mATX
- Liefst voor een externe PSU zodat hij klein blijft
- Enigsinds passief te koelen.

Iemand een suggestie?
Er staat toch een duidelijk in geschreven waarschuwing als je een bericht wilt plaatsen:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?'

Hier al eens gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

offtopic:
Sorry, je hebt helemaal gelijk.
Dank voor de link though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Voor de mensen die MCE nog niet goed werkend hebben is er op hardware.info een artikel verschenen die een hoop frustraties weg kan nemen.

Optimaal Video kijken op de PC

Niet alle problemen zijn daarmee van de baan en aantal worden besproken in de reacties op het artikel. Maar het is een goed begin.

Op het moment ben ik zowel MCE als MP aan het evalueren op mijn eigen pc. Wat mij betreft zijn zowel MCE als MP nog verre van af. Vooral de in mijn ogen belangrijke (simpele) functies werken belabberd. Indexeren van je filmcollectie is een ramp. Hetzelfde geldt voor je muziekcollectie. Waarbij alles maar op een hoop wordt gemikt. Mediaportal laat niet eens id3 tags zien. (correct e if I'm wrong) Daarbij werkt MediaPortal ook vrij traag. Om bluray schijven af te spelen heb je ook nog eens PowerDVD nodig. Nee het wordt tijd dat MCE onderhanden wordt genomen en de functionaliteit uitgebreid wordt. Alleen XBMC voor de xbox verdient een voldoende.

Dit weerhoud me er voorlopig ook van om een HTPC aan te schaffen het is simpelweg niet af. Als je geen .mkv etc. bestanden download kan je op dit moment het beste een alternatief de PS3 overwegen. Zie ook de volgende artikelen

DivX ondersteuning voor PS3
BD-Live (Bluray Profiel 2.0) ondersteuning voor de PS3
DTS-HD MA, 1080i deinterlacing ondersteuning voor de PS3

Externe opslag via usb is mogelijk, de interne 2,5" hdd vervangen is ook mogelijk. Uiteraard kan je naar mp3 luisteren. Maar ook is het installeren van Linux (standaard feature van de PS3) mogelijk wat de deur opent voor bijv. Amarok zodoende kan je de PS3 als muziekserver gebruiken ook .flac is dus mogelijk voor de audio fanaten onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:06:
Mediaportal laat niet eens id3 tags zien. (correct e if I'm wrong)
Bij deze, MP doet dat dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
Voor de mensen die MCE nog niet goed werkend hebben is er op hardware.info een artikel verschenen die een hoop frustraties weg kan nemen.

Optimaal Video kijken op de PC
Inderdaad een interessant artikel. Alleen verbaasde ik me over de opmerking dat hardwarematige MPEG-decodering vaak niet gaat werken in XP. Ik meende dat het met bijv. PowerDVD toch wel mogelijk moest zijn? Dat was tenminste mijn plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Volgens mij zijn ATi AVIVO drivers voornamelijk voor Windows Vista geschreven. Daarom werkt hardware ondersteuning waarschijnlijk niet onder XP.

Hm hoe schakel ik die ID3 tags dan in bij MediaPortal? Want als ik mijn collectie list wordt het geordend aan de hand van filenames 02-va-sinds_een_dag_of_2_(32_jaar).mp3 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Eindelijk de knoop door gehakt en m'n bestelling geplaatst.
In het kort:
  • Antec NSK2480
  • Nexus Real Silent fans x2
  • Asus P5KPL-CM
  • Intel Core 2 Duo E8200 met Scythe Ninja Mini
  • 2x1 GB PC6400 + Heatsink
  • Samsung 1TB SATA2
  • DVD brander
  • Asus GeForce EN8500GT (passive)
  • MCE-tobo + Remote
  • Toevoeging: Creative SoundBlaster Audigy
Dit "bakkie" ga ik aansluiten op mijn bestaande 7.1 speakerset (met een homemade audio switcher) en via HDMI aan mijn TV :)

Bedoeling is om er LinuxMCE of MythBuntu op te zetten, er van uit gaande dat het naar behoren werkt natuurlijk. Ik weet dat de meesten hier voor een Windows oplossing kiezen met MCE of Mediaportal, maar LMCE spreekt mij enorm aan.

Ik hoop dat het geheel een beetje stil is, daarom heb ik de stockfan vervangen door een Scythe Ninja Mini die ik mogelijk passive ga gebruiken, de 2 Tricool fans door Nexus fans en een passive videokaart.

Daarnaast stop ik er nog een TVkaart in om hem natuurlijk ook daarvoor te kunnen gebruiken. Naast het feit dat ik dan tenminste kan opnemen (niet dat ik veel "echte" tv kijk, maar goed) en dat ik met mijn 7.1 speakerset kan kijken :)

Afwachten dus. :)

Toevoeging
Was gisteren wat aan het schuiven met mainboards, had eerst een mobo met maar 3 outputs (5.1) en nu met meer (7.1) maar mijn audioswitcher support geen 4 kabels input dus heb ik er maar even een losse kaart bij gestopt; de Creative SoundBlaster Audigy omdat die wel 3 outputs heeft die met Creative's "magische kabel" naar 4 worden omgezet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sypher op 22-05-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Sypher schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:50:
Eindelijk de knoop door gehakt en m'n bestelling geplaatst.
In het kort:
  • Antec NSK2480
  • Nexus Real Silent fans x2
  • Asus P5KPL-CM
  • Intel Core 2 Duo E8200 met Scythe Ninja Mini
  • 2x1 GB PC6400 + Heatsink
  • Samsung 1TB SATA2
  • DVD brander
  • Asus GeForce EN8500GT (passive)
  • MCE-tobo + Remote
Mooi 'bakkie' ;) alleen is je moederbord geen mATX terwijl de NSK dat wel eist?
Edit: Sorry, het staat verkeerd in de Pricewatch. Op de site staat hij als uATX.

[ Voor 7% gewijzigd door zAo op 22-05-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Mooi systeem maar uh welke TV kaart ga jij plaatsen die ook nog eens onder linux werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ik heb nog een tweetal AverTV kaarten liggen, en waarschijnlijk ook nog een Phillips kaart geloof ik. Ik hoop dan ook dat ik hem aan de praat krijg :P

Allen met een Phillips chipset, de AverTV kaarten hebben - geloof ik - de 7134

[ Voor 21% gewijzigd door Sypher op 22-05-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Geïnspireerd door de best-buy-guide van mei en door dit topic, overweeg ik een bestelling te plaatsen van deze configuratie:
AMD Athlon X2 4850e
Gigabyte GA-MA78GM-S2H rev 1.1
Kingston 2GB PC2-6400
Samsung SpinPoint F1 1TB
Blu-ray speler: LG GGC-H20L (ook HD-DVD)
Omaura TF8 black + OLED + remote kit
Antec NeoHE 430W
Zalman CNPS7500-ALCu Led CPU-Cooler, 121x121x67 mm, 17 dB, 3-pin

Totaal: een dikke 800 euro.
Omdat ik UPC heb, heeft het voor mij nu geen nut om er bijvoorbeeld een floppyDTV in te zetten. TV kijken doe ik via de HD DVR van UPC. Dit htpc-systeem is voornamelijk bedoeld om films en muziek af te spelen. En dan met name HD materiaal (1080P). De processor is volgens mij ook krachtig genoeg om HD content te spelen, wanneer er geen hardwaresupport kan worden gebruikt (bijvoorbeeld MKV bestanden).

De behuizing maakt het een redelijk prijzige configuratie, maar ik wil graag de Omaura omdat ik hem mooi vind en omdat hij maar 10 cm hoog is.

Nog een paar dingen die mij onduidelijk zijn:
  1. Hoe is het OLED schermpje? Biedt dit voldoende mogelijkheden of is het heel beperkt?
  2. Is in deze kast straks nog ruimte om er bijvoorbeeld een floppyDTV kaart in te zetten?
  3. Heeft er nog iemand tips/aanbevelingen voor de software? Ik wil gaan voor een windows systeem, omdat dit ook voor mijn vriendin beter bruikbaar is. Is er dan nog een wezenlijk verschil tussen een mediacenter gebaseerd op XP of op Vista? Ik krijg de indruk dat Vista betere support heeft voor de drivers van de ATI videokaart (dit ivm hardwaresupport bij HD materiaal).
Edit: ik wil ook nog graag een w-lan kaart inbouwen, dus eigenlijk zelfde als vraag 2: dit kan toch gewoon nog in deze behuizing?

[ Voor 4% gewijzigd door Trax_Digitizer op 22-05-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb zojuist dit als "bijna definitieve" HTPC opgezet:

Kast: Antec NSK2480 (89 eur)
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TQXAY3&
Mobo Gigabyte (75 eur)
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GEIG09&
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AMD Processor 5000+(75 eur):
http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecData

AMD Proccessor 5600+ (2x zoveel cache, 105 eur)
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HEEA39
!!!!!!!!!!!!

Koeler Proc ninja (35 eur):
http://www.alternate.nl/h...1064284&showTechData=true
Geheugen OCZ 2x1 GB(59 eur):
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIELP
HDD Samsung spinpoint 1TB(119 eur):
http://www.alternate.nl/h...1064974&showTechData=true
Wireless keyboard diNovo (150 euro):
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=NTZL47&

Ik twijfel heel erg over de CPU op het moment.
AMD 5000+ heeft iets betere specs dan 4850e met dezelfde prijs, dus 4850e is een beetje achterhaald om te nemen.
De 5600+ heeft 2x1024 l2 cache, en voor zover ik weet zorgt dat voor een behoorlijk snellere verwerking. Het is 30 euro verschil, maar dat is relatief weinig voor wat je terugkrijgt.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de 5600+

Aangezien het vooral voor HD films is, zou het overbodig lijken, maar stel dat je ooit meer dan dat wilt doen met je HTPC, dan heb je iig een redelijke proc (X4 is gewoonweg te duur).
Wat ik ook jammer vind is dat diNovo gewoon het enige echte GOEDE toetsenbord+muis is wat er te vinden is, ik heb alleen andere keyboards gezien met balletjes als muis of een lelijk design.. dat maakt de keyboard volgens mij ook zo duur, its one of its kind (for now) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op het moment ben ik zowel MCE als MP aan het evalueren op mijn eigen pc. Wat mij betreft zijn zowel MCE als MP nog verre van af. Vooral de in mijn ogen belangrijke (simpele) functies werken belabberd. Indexeren van je filmcollectie is een ramp. Hetzelfde geldt voor je muziekcollectie.
Ik vind Vista Media Center in zijn simpelheid eigenlijk behoorlijk goed, en dan vooral: TV/PVR. Geen gezeik met brakke EPG tooltjes, gewoon postcode invoeren en klaar. Rete stabiel ook, en responsief. Beheren van opgenomen programma's is ook supersimpel, volledig "wife-approved" inmiddels, je kan zien dat Microsoft al acht jaar en vier versies van Media Center achter de rug heeft. Pictures ben ik ook heel tevreden over. Maar Video is een rommeltje: VIDEO_TS valt onder de DVD library, terwijl andere MP4/AVI/etc weer onder Video vallen. Dat heeft MediaPortal veel beter voor elkaar. Muziek is bij kleine libraries (zeg maar <10.000 nummers) perfect op VMC, bladeren is echt top. 1 ding nog fixen: ondersteun die Disc Number tag eens Microsoft! Maar met exotische formaten als OGG en FLAC werkt het weer lastig, en met mijn 60.000 nummers is het ook ontzettend traag. Maar MediaPortal doet het daarmee nog slechter (crasht zo nu en dan), en XBMC en Front Row (op de Mac) zakken al helemaal door het ijs. Dit zal voor het eerst zijn, dat Microsoft eens de beste performance geeft.

Jammer alleen voor de DVB-C en -S gebruikers, want die zitten met Media Center in de kou en die moeten wel naar MediaPortal. En heb je dat eenmaal ingesteld en gewend, dan ga je niet zo snel meer terug.
Alleen XBMC voor de xbox verdient een voldoende.
XBMC is nog altijd vrij beperkt, het kan 1 ding heel erg goed: video afspelen, in alle soorten en maten, met en zonder subs, etc. Daarin is het mijlenver voor op Vista Media Center. Maar het heeft geen TV/PVR, en is onlogisch ingedeeld (het is echt zoeken naar alle opties) en Music is ook een beetje een rommeltje hoe het met Now Playing en het managen van de afpeelrij omgaat - niet intuitief. Bovendien heb ik grote problemen met mijn grote Music library en krijg ik timeouts bij UPnP shared libraries (waar ik dat bv tussen 2 Vista machines niet heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:05
komani86 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:16:
...
AMD 5000+ heeft iets betere specs dan 4850e met dezelfde prijs, dus 4850e is een beetje achterhaald om te nemen.
De 5600+ heeft 2x1024 l2 cache, en voor zover ik weet zorgt dat voor een behoorlijk snellere verwerking. Het is 30 euro verschil, maar dat is relatief weinig voor wat je terugkrijgt.

Aangezien het vooral voor HD films is, zou het overbodig lijken, maar stel dat je ooit meer dan dat wilt doen met je HTPC, dan heb je iig een redelijke proc (X4 is gewoonweg te duur).
Ik ben het niet helemaal met je eens; die behoorlijk snellere verwerking waar je het over hebt, waar ben je van plan dat mee te merken dan? Ik zeg spaar jezelf die 30 euro uit koop die 5000+ (BE?) en clock hem stevig over aangezien er best wat ruimte is voor een X2 dan want dit is een 65nm proc en die 5600+ een 90nm. Ik heb mijne nu ook op 3GHz lopen zonder voltage verhoging en hij wordt passief gekoeld met een Ninja Mini (<50 graden). Daarnaast zijn X4's helemaal niet veel duurder dan die 5600+ verschil tussen 5000+ en een X4 is wel groot. Ik ben van plan over te stappen naar X4 wanneer dit op 45nm wordt gebakken in de tussentijd heb ik veel plezier van mn 5000+ en kan m zeker aanraden.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
@bokkow, bedankt voor deze informatie, je hebt inderdaad gelijk. Ik ga alleen niet overklokken gok ik, slechte ervaringen ermee :P Ik ga gewoon voor de 5000+. Ik dacht zelf 2x zo snelle verwerking is gunstig voor bijv. video-editing of iets dergelijks (op basis niveau, knippen plakken leuke versiersels zetten). Maar inderdaad, zodra X4 op 45nm komt kan je beter die als proc nemen :)
De rest van de specs zijn toch redelijk te doen ofniet, voordat ik dalijk spijt van mijn aankoop krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:05
De rest is bijna hetzelfde als wat ik heb gekocht op het feit na dat ik 2 x 2GB van dat OCZ geheugen heb gekocht omdat het toch geen drol kost. Dus in mijn opinie ben je zo verder goed bezig.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, vergeet nieuwste dualcore E7200 niet als HTPC processortje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:11:
Mensen, vergeet nieuwste dualcore E7200 niet als HTPC processortje!
Gaat helaas niet werken met de 780G chipset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 01:06
bokkow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:
Ik heb dus ook bepaalde roosters afgeplakt en dichtgeschroefd en de lucht wordt langs de warme delen geleid ik ben er achter dat de chipset ook zo warm wordt zelfs al zet ik er een fan op die constant vol vermogen blaast dus ik heb er vrede mee, zal wel goed zijn. Het is ook niet instabiel verder dus tja.
Ik heb er ook aan zitten denken om sommige roostertjes af te plakken om op die manier de lucht stroom te dwingen op een bepaalde manier door de kast heen te gaan. Grappig dat jij op hetzelfde idee was gekomen. Mijn situatie is zo goed als het zelfde. Ook geen problemen ondanks de hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo,

Ik ga een andere htpc samenstellen en ben tot de volgende setup gekomen:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 5200+
Scythe Ninja Mini
Corsair XMS2 2GB PC2-6400
Antec Fusion Black
Lite-On DVD-RW LH-20A1S
WD Caviar 500 GB GP sata II 16mb
Digital Everywhere CAM Conax DVB-T
Digital Everywhere DVB-S FloppyDTV Light
Logitech DiNovo Mini

Mijn vragen zijn:

- krijg ik geen problemen met het hoge geheugen zoals mphilipp al eerder aangaf in deze forum
- zijn beide digital everywhere componenten de juiste keuze om daarmee digitenne mee te kijken

Of zien jullie misschien andere dingetjes die ik eventueel kan vervangen of kan verbeteren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
jingaling schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:07:
Ik ga een andere htpc samenstellen en ben tot de volgende setup gekomen:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 5200+
Scythe Ninja Mini
Corsair XMS2 2GB PC2-6400
Antec Fusion Black
Lite-On DVD-RW LH-20A1S
WD Caviar 500 GB GP sata II 16mb
Digital Everywhere CAM Conax DVB-T
Digital Everywhere DVB-S FloppyDTV Light
Logitech DiNovo Mini

Of zien jullie misschien andere dingetjes die ik eventueel kan vervangen of kan verbeteren?
Ik weet niet of je ook nog een server of NAS hebt draaien, maar ik zou meer dan 500 GB nemen. Ik heb nu zelf een kleine 2 TB in m'n HTPC zitten, maar het is verbazend hoe snel dat vol gaat. Het is tegenwoordig allemaal HD wat de klok slaat. Waar begin vorig jaar de meeste series nog 350MB per aflevering waren, tegenwoordig zitten we al op 1,1GB en dat is nog maar 720p. Het zal alleen maar groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,...
ik heb hier een Gigabyte GA-MA78GM-S2H aangesloten via HDMI op mijn nieuwe Panasonic 42"PX-80E Plasma TV en krijg om één of andere reden geen geluid via de HDMI op mijn TV.

Ligt het aan een instelling ofzo of lukt dit gewoon niet ... zou wel jammer zijn uiteraard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:46:
Hallo iedereen,...
ik heb hier een Gigabyte GA-MA78GM-S2H aangesloten via HDMI op mijn nieuwe Panasonic 42"PX-80E Plasma TV en krijg om één of andere reden geen geluid via de HDMI op mijn TV.

Ligt het aan een instelling ofzo of lukt dit gewoon niet ... zou wel jammer zijn uiteraard :?
Wel de ATI HDMI Audio Device audio-driver geïnstalleerd? En deze ook al default audio device geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

komani86 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:16:
Misschien dat ik aan achterhaald beeld heb van de X2 5000+, maar voor zo ver ik weet is de 4850e een van de meest recente processoren in de X2 lijn van AMD, in tegenstelling tot de 5000+, die al lang op de markt is. De 5000+ heeft dan misschien een hogere kloksnelheid, maar de 4850e is op een heel ander segment gericht. De 4850e is als energiezuinig bedoeld. Maar als trager achterhaald betekent, heb je wel gelijk. >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
synthdood schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:45:
[...]

Ik weet niet of je ook nog een server of NAS hebt draaien, maar ik zou meer dan 500 GB nemen. Ik heb nu zelf een kleine 2 TB in m'n HTPC zitten, maar het is verbazend hoe snel dat vol gaat. Het is tegenwoordig allemaal HD wat de klok slaat. Waar begin vorig jaar de meeste series nog 350MB per aflevering waren, tegenwoordig zitten we al op 1,1GB en dat is nog maar 720p. Het zal alleen maar groter worden.
Nee ik heb geen server of NAS draaien en ben ook geen "echte" verzamelaar van films misschien dat een 500GB of 1TB voorlopig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Jammer alleen voor de DVB-C en -S gebruikers, want die zitten met Media Center in de kou en die moeten wel naar MediaPortal.
?
Dit is onzin he,
al lange tijd kun je de FloppyDVB (-C in ieder geval) gebruiken in Media Center, je hebt de DBA drivers en de drivers speciaal voor windows media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:01:
[...]

Wel de ATI HDMI Audio Device audio-driver geïnstalleerd? En deze ook al default audio device geselecteerd?
Ik heb de laatste nieuwe drivers vanop de site geinstalleerd ,,, denk ik ... misschien die net nog niet. Ik zal het in ieder geval vanavond eens checken, nu effe geen tijd ;)
De laatste onboard Gigabyte drivers staan wel reeds geinstalleerd.
Ter info: ik heb nog niks vanop de bijgeleverde installatie DVD geinstalleerd.

Ik heb wel nog een vraagje;
welke drivers moet je nu installeren :? 1 v.d. 2, dus de GiGabyte of de Realtek ... of mogen ze er gewoon beiden op :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
Dus ik kom terug met mijn producten.
Kom ik er thuis achter dat ik de dimensies omgedraaid had.
ANTEC 2480 = 445x140x410.
Onze tv kast is 435 breed.. en ik dacht dat de antec kast dus 410 breed was.
Ik heb gekeken naar andere kasten in de zelfde prijsklasse, maar alleen de antec met maar 1 drive is smaller en silverstone is weer te groot..
Ken iemand een kast met maximale afmetingen van 420mm breed, die ongeveer zelfde specs als de Antec2480 heeft (µATX zowisow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
ik heb de Gigabyte GA-MA78GM-S2H besteld, maar heb daar nog een vraag over.

Kan ik analoog 2 x stereo tegelijk krijgen? ik heb namelijk m'n tv via vga en wil analoog audio naar m'n pc en tegelijk analoog audio nar mijn stereo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:57:
[...]

Ik heb de laatste nieuwe drivers vanop de site geinstalleerd ,,, denk ik ... misschien die net nog niet. Ik zal het in ieder geval vanavond eens checken, nu effe geen tijd ;)
De laatste onboard Gigabyte drivers staan wel reeds geinstalleerd.
Ter info: ik heb nog niks vanop de bijgeleverde installatie DVD geinstalleerd.

Ik heb wel nog een vraagje;
welke drivers moet je nu installeren :? 1 v.d. 2, dus de GiGabyte of de Realtek ... of mogen ze er gewoon beiden op :?
Als je audio over HDMI wilt gebruiken heb je ahw een 2e geluidskaart nodig. Dir zit geïntegreerd in de ATi grafische chip. Je kunt dan dus ook niet meer tegelijkertijd de onboard realtek geluidskaart gebruiken.
Maar als je wel beide geluidskaarten geïnstalleerd wilt hebben moet je dus 2 drivers installeren; 1 voor de onboard realtek en 1 voor de ATi (HDMI) kaart.

De link naar de laatste driver voor deze laatste heb ik je gegeven.
De eerste kun je ook bij realtek de laatste versie halen (realtek High Definition Audio Codecs).
Daarna hoef je ion principe geen andere drivers meer te installeren. Mocht je hier problemen mee hebben kun je altijd die van de bijgeleverde GB cd proberen; dan dus eigenlijk ook 2 drivers installeren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een htpc te bestellen. Ik twijfel echter nog aan de tv kaart. Waarschijnlijk gaan we ook een tv kopen met dvb-c tuner (icm caiway), daarom vraag ik mij af of een floppydtv nog nodig is.

Zijn er nog andere voordelen behalve dat ik met een floppy ook kan opnemen? Ik heb namelijk al jaren geen behoefte gehad om programma's op te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:27:
[...]

Als je audio over HDMI wilt gebruiken heb je ahw een 2e geluidskaart nodig. Dir zit geïntegreerd in de ATi grafische chip. Je kunt dan dus ook niet meer tegelijkertijd de onboard realtek geluidskaart gebruiken.
Maar als je wel beide geluidskaarten geïnstalleerd wilt hebben moet je dus 2 drivers installeren; 1 voor de onboard realtek en 1 voor de ATi (HDMI) kaart.
.............
Thx. kaajee ,.. ik weet genoeg ;)
Ik ga er alvast geen extra graf. kaart ofzo insteken ... als ik audio op mijn plasma wil dan doe ik de aansluiting wel analoog. Om full-surround DTS weet te geven heb ik een Harman-Kardon set-up die met spdif is aangeloten op de GiGabyte en dat werkt overigens prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 06:39

Willem2

Ω is futile

kaajee schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:34:
[...]

Kan wel, maar niet tegelijkertijd met audio over HDMI. Eigenlijk hebben deze boarden 2 geluidskaarten; nl. de onboard Realtek 889A met S/PDIF in/out én een aparte HD/HDMI geluidschip dit geïntegreerd is in de vga chip. Je kunt binnen Windows helaas niet beide kaarten tegelijk aanspreken/gebruiken, dus als je audio over je HDMI wilt naar scherm of receiver dien je de ATi HDMI 'kaart' te selecteren als default audio device, wil je via S/PDIF (toslink of coaxiaal) naar boxenset/receiver dien je de Realtek 889 te selecteren als default audio device.....
En als je het wel tegelijkertijd wilt (en wel digitaal omdat het onder Vista moet werken, dus analoog/digitaal Realtek hack ken ik wel, maar dat is dan weer geen spdif passtrough via digitaal)? Is dan echt de enige oplossing een losse videokaart waar toslink/spdif ingaat en hdmi+audio uitkomt (en je je toslink/spdif dan vlak ervoor splitst naar je receiver)?

[ Voor 8% gewijzigd door Willem2 op 25-05-2008 09:09 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:40:
Ik sta op het punt om een htpc te bestellen. Ik twijfel echter nog aan de tv kaart. Waarschijnlijk gaan we ook een tv kopen met dvb-c tuner (icm caiway), daarom vraag ik mij af of een floppydtv nog nodig is.

Zijn er nog andere voordelen behalve dat ik met een floppy ook kan opnemen? Ik heb namelijk al jaren geen behoefte gehad om programma's op te nemen :P
enige voordeel als je niet wilt opnemen is timeshift... en dat is wel errug relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb hier her en der wat gepost over mijn samen te stellen HTPC dus even een update. :)

Alles is binnen en (met medewerking van de pc-zaak op de hoek ;) .... ) zit alles nu ook in mijn Silverstone GD02. Ik heb gekozen voor een ASUS M3A78-EMH in combinatie met een AMD X2 4050E en een Corsair 520HW voeding. De ruimte tussen voeding en HD was zoals hier al besproken best krap maar het pas wel. De korte DVD-brander van Asus die ik heb gekozen zorgt er overigens voor dat die niet boven de cooler zit.

Misschien schept dat zelfs wel ruimte voor een Ninja Mini want het lawaai dat het systeem maakt is het deel waar ik nog niet tevreden over ben. Ik had het idee om het eerst maar eens met de stock cooler en de standaard casefans te proberen maar dat valt (qua herrie dus) behoorlijk tegen. En als ik mijn oor goed bij de open kast hou lijkt het meest irritante geluid dus vooral van de CPU-fan te komen.

Ik heb al wat geprobeerd in te stellen in de BIOS (Qfan, Cool'n quiet) maar veel verschil merk ik daar niet van. RPM blijft rond de 3000 schommelen. Van softwarematige oplossingen als Speedfan is het volgens mij maar de vraag of ze dit bord herkennen, ik dacht van niet. Iemand nog suggesties?

edit:
Aangezien mijn pc-behuizing in een kastje staat is het wellicht ook nog te overwegen wat isolatie aan de binnenkant van die kast te pletten. Ik heb nog wel wat van dat tapijt liggen dat je onder laminaatvloeren legt

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 25-05-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
@Bokkow> Wat voor besturings systeem gebruik jij? Ik probeer vista nu te installeren maar het loopt elke keer vast bij het voltooien van de installatie, dan word het beeld ipv 1080p gewoon 640x480 (klein in het midden) ik heb het geprobeerd opnieuw te installeren, maar geen succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Ik geef het op!

Wie o wie kan mij helpen?!

Ik ben al iets van 3 uurtjes bezig om te zorgen dat mn avi files netjes afgespeeld worden in Vista mce!

Ik heb de volgende dingen geinstalleerd:

- Haali Media Splitter (zat bij coreavc)
- Ffdshow Tryouts
- Coreavc
- Powerdvd 8

In MPC Home Cinema doet alles het perfect, ffdshow gebruik ik voor mn avi's en coreavc voor het zwaardere spul. Alleen in mce doen de avi's het niet! :( Ik heb nog geen hd materiaal geprobeerd in mce.

Ik heb google gek gezocht, van alles geprobeerd en nog steeds lukt het niet!

Eerst kreeg ik het berichtje van dat ie de file niet kon openen

en nu krijg ik het bericht van dat ie geen juiste codecs heeft!

btje specs:

athlon x2 4000+
asus m2a-vm (690g chipset)
2gb ram
paar hd's
Vista x64

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Rainesh schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:31:
Ik geef het op!

Wie o wie kan mij helpen?!

Ik ben al iets van 3 uurtjes bezig om te zorgen dat mn avi files netjes afgespeeld worden in Vista mce!

Ik heb de volgende dingen geinstalleerd:

- Haali Media Splitter (zat bij coreavc)
- Ffdshow Tryouts
- Coreavc
- Powerdvd 8

In MPC Home Cinema doet alles het perfect, ffdshow gebruik ik voor mn avi's en coreavc voor het zwaardere spul. Alleen in mce doen de avi's het niet! :( Ik heb nog geen hd materiaal geprobeerd in mce.

Ik heb google gek gezocht, van alles geprobeerd en nog steeds lukt het niet!

Eerst kreeg ik het berichtje van dat ie de file niet kon openen

en nu krijg ik het bericht van dat ie geen juiste codecs heeft!

btje specs:

athlon x2 4000+
asus m2a-vm (690g chipset)
2gb ram
paar hd's
Vista x64
In de 64-bits Vista MC wordt er gebruik gemaakt van de 64-bits media player (in de media center shell dan, op de desktop kun je zowel de 32 als 64 bits versie van WMP gebruiken). Ik vermoed dat de codecs die jij installeert de 32-bits versies zijn, dus onder VMC kun je de avi's dan niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Idd en buiten dat? Wat zijn AVI's? Een AVI file is slechts een container/verpakking waarin allerlei soorten formaten kunnen zitten. Maw welke encoder is gebruikt voor je AVI file?

&
Willem2 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 09:05:
[...]

En als je het wel tegelijkertijd wilt (en wel digitaal omdat het onder Vista moet werken, dus analoog/digitaal Realtek hack ken ik wel, maar dat is dan weer geen spdif passtrough via digitaal)? Is dan echt de enige oplossing een losse videokaart waar toslink/spdif ingaat en hdmi+audio uitkomt (en je je toslink/spdif dan vlak ervoor splitst naar je receiver)?
Ja! (er zijn nVidia kaarten die die hebben/kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:34:
Idd en buiten dat? Wat zijn AVI's? Een AVI file is slechts een container/verpakking waarin allerlei soorten formaten kunnen zitten. Maw welke encoder is gebruikt voor je AVI file?
Mn avi's zijn divx/xvid files. Ik heb ook nog 64bit (experimental) versie geprobeerd van ffdshow tryouts, maar dat hielp niet.

Zou mediaportal wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:46:
Hallo iedereen,...

Had ik ook last van. (heb de 37PV70)
Na drie dagen zoeken kwam ik er achter dat in het menu van de tv onder geluid je HDMI op analoog of digitaal kan zetten. Hij stond bij mij op analoog en ja dan werkt het niet.

Lag in mijn geval dus niet aan de drivers.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kan iemand even bevestigen dat TV-Out over VGA werkt op de 780G chipset? Ik heb in mijn enthousiasme het feit dat er geen s-video meer op deze moederborden zit over het hoofd gezien.

Een vga->s-video of scart kabel kost maar 7 euro op ebay, dus dat is het geld niet, en ik wilde een zeer zuinige pc dus een extra videokaart erin prikken vind ik dan niet zo'n mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:04:
Kan iemand even bevestigen dat TV-Out over VGA werkt op de 780G chipset? Ik heb in mijn enthousiasme het feit dat er geen s-video meer op deze moederborden zit over het hoofd gezien.

Een vga->s-video of scart kabel kost maar 7 euro op ebay, dus dat is het geld niet, en ik wilde een zeer zuinige pc dus een extra videokaart erin prikken vind ik dan niet zo'n mooie oplossing.
Ja, zie oa. hier, maar dat is niet naar s-video maar naar SCART-RGB. VGA naar s-video gaat ook niet zomaar, welke 'speciale kabel' voor 7 euro op ebay heb je op het oog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:04:

Yes, working bij mij en PsY.

Opgelet, ik denk niet dat je zo snel die kabel zal vinden (anders zou ik die al wel gevonden hebben); vraag eerst ons advies ok?

kijk anders eens hier: RGB-scart met een HTPC

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja VGA naar Scart is nogal duur, dan kun je net zo goed een videokaart kopen met helaas bijbehorend toegenomen energieverbruik. S-video naar Scart heb ik al, en zeer goede resultaten mee.

Bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.nl/VGA-TO...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Er staat bij: please check dat je videokaart via VGA een TV-out signaal kan sturen. Dus de kabel zelf doet verder geen conversie, enkel signalen van pinnetjes doorgeven denk ik.

Een VGA->scart kost al gauw 30 euro, een VGA-> s-video en Scart plug met s-video in kosten samen rond de 12 euro. Eventueel kwaliteitsverlies is voor mij op dit moment geen probleem(binnen acceptabele grenzen natuurlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 26-05-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:23:
Ja VGA naar Scart is nogal duur, dan kun je net zo goed een videokaart kopen met helaas bijbehorend toegenomen energieverbruik. S-video naar Scart heb ik al, en zeer goede resultaten mee.

Bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.nl/VGA-TO...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Er staat bij: please check dat je videokaart via VGA een TV-out signaal kan sturen. Dus de kabel zelf doet verder geen conversie, enkel signalen van pinnetjes doorgeven denk ik.

Een VGA->scart kost al gauw 30 euro, een VGA-> s-video en Scart plug met s-video in kosten samen rond de 12 euro. Eventueel kwaliteitsverlies is voor mij op dit moment geen probleem(binnen acceptabele grenzen natuurlijk).
En dat tv-out signaal zit op vrijwel geen één VGA uitgang! (alleen een paar matrox kaarten hebben/kunnen dat). Dus deze kabel gaat zeker (99,999%) niet werken op een/het GB moederbord.

En waarom moet een VGA-SCART kabel 30eu kosten? Twee stekkers (scart & vga) een weerstandje en een metertje draad; kan nooit meer worden dan 10eu (en dat is al ruim).

Pak een 'oude VGA kabel' en soldeer aan de andere kant een scart kabel (en weerstandje) en het kost je minder dan 2eu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja en soldeerbout kopen en 0.0 soldeerervaring = drama en volgens mij heb ik geen oude vga kabel. En iemand anders het voor je laten doen heb ik slechte ervaring mee, die laten het vaak makkelijk liggen.

Ik zie SCART -> vga kabels wel voor een tientje liggen, maar andersom vind ik ze niet cheaper.

[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 26-05-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:32:
...................

Ik zie SCART -> vga kabels wel voor een tientje liggen, maar andersom vind ik ze niet cheaper.
Klopt, die bestaan ook niet (zie het topic waarnaar eerder verwezen werd).

Anders moet je een VGA converter overwegen.
Hier staan er een aantal, ben je wel meer geld kwijt, maar hoef je niets zelf te doen, behalve stekkertjes er in stoppen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nee voor dat geld haal ik wel een soldeerbout en neem ik de frustratie op de koop toe. Denk dat de discussie ook beter verder kan in het RGB scart topic.

Of toch maar gewoon die Full HD tv kopen mèt HDMI ;)

[ Voor 15% gewijzigd door REDFISH op 26-05-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Update:

ik heb divx en xvid werkend gekregen! Had alle codecs verwijderd, cleaner overheen gegooit en toen opnieuw installed. Alles werkt nu zoals t hoort! :D

[ Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 26-05-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
@D-e-n
Heb ook interesse in Silverstone GD02, welke ASUS brander heb je gebruikt en is je voeding modulair ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 19-09 22:25
een vraagje voor de Gigabyte GA-MA78GM-S2H eigenaars die er een HD3450 hebben bijzitten...
Is het dan wel mogelijk om 2x hdmi aan te sluiten? (zonder de extra kaart heb je immers maar vga en dvi/hdmi ter beschikking :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Hoe presteert onboard HDMI tov een losse kaart met DVI -> HDMI?

Ik zit nu al met al nog te dubben of ik een onboard HDMI zal gebruiken of een los kaartje... (EN8500GT Passive 512MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Promy schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:22:
een vraagje voor de Gigabyte GA-MA78GM-S2H eigenaars die er een HD3450 hebben bijzitten...
Is het dan wel mogelijk om 2x hdmi aan te sluiten? (zonder de extra kaart heb je immers maar vga en dvi/hdmi ter beschikking :( )
yep, heb er zelf een 3470 bij ingeplaatst. 2 monitoren en 1 pc aangesloten - moet je wel crossfire in ati uit zetten. je ziet dan 2 videokaarten met ieders 2 poorten.
Sypher schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:05:
Hoe presteert onboard HDMI tov een losse kaart met DVI -> HDMI?

Ik zit nu al met al nog te dubben of ik een onboard HDMI zal gebruiken of een los kaartje... (EN8500GT Passive 512MB)
gaat om de grafische chip die er achter zit - qua poort alleen maakt het niets uit. Neem je dus bijvoorbeeld een GA-MA78GM-S2H, dan heb je subliem kwaliteit van onboard.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:40:
[...]
gaat om de grafische chip die er achter zit - qua poort alleen maakt het niets uit. Neem je dus bijvoorbeeld een GA-MA78GM-S2H, dan heb je subliem kwaliteit van onboard.
Ok, het ging dus om de Asus P5N-EM hdmi met NVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i.

[ Voor 65% gewijzigd door Sypher op 26-05-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
blackburst schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:16:
@D-e-n
Heb ook interesse in Silverstone GD02, welke ASUS brander heb je gebruikt en is je voeding modulair ?
Voeding is modulair ja, een Corsair 520HW om precies te zijn. Alle past net.

De brander is een DRW-2014L1T. Die heb ik gewoon in de winkel gekocht. Het was net een nieuwe serie en dat scheen qua diepte net iets uit te maken. Die Ninja Mini gaat overigens toch niet passen volgens mij, dat koelblok lijkt me wat breed. Scythe Shuriken past wel, iemand anders heeft dat al geprobeerd. Die elders in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Ha tweakers

Ik volg dit topic ook al een tijd (vanaf het begin eigenlijk) en nu vrijdag mijn Full HD binnen gaat komen komt de HTPC ook steeds dichterbij. Nu kwam "BlackWhizz" een tijdje terug met een link naar een m-itx bordje met onboard 8200 en die is nu on nederland te krijgen link
Lijkt mij ideaal in combinatie met bv een nexus psile. Volgens mij heb je dan een HTPC die ook nog eens gezien mag worden. Just my 2 cents

Edit : Je hebt helemaal gelijk maar ik heb tele2 dus kan zowiezo niet opnemen.
Kwam ook nog dit m-itx 780g bordje tegen met wel HDMI

[ Voor 16% gewijzigd door anjaniki op 27-05-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
anjaniki schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:07:
Ha tweakers

Ik volg dit topic ook al een tijd (vanaf het begin eigenlijk) en nu vrijdag mijn Full HD binnen gaat komen komt de HTPC ook steeds dichterbij. Nu kwam "BlackWhizz" een tijdje terug met een link naar een m-itx bordje met onboard 8200 en die is nu on nederland te krijgen link
Lijkt mij ideaal in combinatie met bv een nexus psile. Volgens mij heb je dan een HTPC die ook nog eens gezien mag worden. Just my 2 cents
Grappig boardje idd, maar zoals gezegd; veel van deze mini-ITX boards hebben geen firewire onboard, deze Jetway ook niet, dus geen mogelijkheid tot FloppyDTV digitale tuners.
Deze Jetway kun je dan wel evt. weer voorzien van een PCI tv-tuner of PCI firewire kaart, want deze heeft een PCI slot anderen hebben weer alleen een PCIe slot. Wat wel weer inhoudt dat deze Jetway niet te upgraden is met een betere/andere videokaart.

Bovendien vraag ik me af hoe ze met dit board (nVidia GPU) er voor zorgen dat er over de HDMI (via DVI middels verloopje) óók audio gaat lopen.......lijkt me een no go....

EDIT: klopt idd:
the Nvidia GeForce 8200 PureVideo HD engine is also limited to an S/PDIF pass through – this means you'll not get Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams via HDMI.
EDIT2: hmmmmm. ik zie in 1 van die BIOS screenshots toch 'HDMI Audio' staan, vraag ik me af hoe dat gerealiseerd wordt......

(en ik zou ook geen Jetway (budget merk) willen, maar dat terzijde..........)

[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 27-05-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
D-e-n schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:55:
[...]

Voeding is modulair ja, een Corsair 520HW om precies te zijn. Alle past net.

De brander is een DRW-2014L1T. Die heb ik gewoon in de winkel gekocht. Het was net een nieuwe serie en dat scheen qua diepte net iets uit te maken. Die Ninja Mini gaat overigens toch niet passen volgens mij, dat koelblok lijkt me wat breed. Scythe Shuriken past wel, iemand anders heeft dat al geprobeerd. Die elders in dit topic
THX,
Las ik nou goed, je gebruikt ook Logitech 555, wat voor IR ontvanger gebruik je in de Silverstone en is het eenvoudig te gebruiken met Media Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
blackburst schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:30:
[...]

THX,
Las ik nou goed, je gebruikt ook Logitech 555, wat voor IR ontvanger gebruik je in de Silverstone en is het eenvoudig te gebruiken met Media Portal.
Nee, ik heb de Harmony One maar qua functies maakt dat volgens mij niet heel veel uit. Ik heb gewoon zo'n standaard Microsoft IR ontvanger gekocht (met nog een extra overbodige remote dus ;) ...) en die is gewoon op de USB-poort aangesloten, werkt verder prima. Hoe dat zit met MP weet ik niet maar daar is het MP-topic misschien wel wat over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Weet iemand hoeveel een 3450 idle aan stroom extra gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
Ik heb het helemaal gehad met dit ding nu!
HTPC > Antec die meerdere malen gepost is.
Gigabyte mobo GA-MA78GM-S2H, 2 DDR, onboard sound/video.
Ik heb na 3 dagen Vista eindelijk geinstalleerd gekregen, maar nu krijg ik op mijn versterker (via rood/witte tulp, hij is ZO oud dat er geen SPDIF uitgang opzit) geen geluid, maar ook niet op de TV! het is gewoon aangesloten met een hdmi>hdmi kabel en ik heb gekeken naar de Sony instellingen, Ik kan nergens het op digitaal zetten, ik heb ook in het boekje gekeken, er staat dat het automatisch gaat.
Sony KDL-46D3550

Onboard soundcard mobo drivers geinstalleerd.. alle instellingen geprobeerd die vista weergeeft bij audio.. hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komani86 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:11:
Ik heb na 3 dagen Vista eindelijk geinstalleerd gekregen, maar nu krijg ik op mijn versterker (via rood/witte tulp, hij is ZO oud dat er geen SPDIF uitgang opzit) geen geluid, maar ook niet op de TV! het is gewoon aangesloten met een hdmi>hdmi kabel en ik heb gekeken naar de Sony instellingen, Ik kan nergens het op digitaal zetten, ik heb ook in het boekje gekeken, er staat dat het automatisch gaat.
Sony KDL-46D3550

Onboard soundcard mobo drivers geinstalleerd.. alle instellingen geprobeerd die vista weergeeft bij audio.. hoe kan dit?
Heb je in jou configuratiescherm bij audio ==> afspelen wel de goede uitgang gekozen
bij asus moet dit HDMI audio rear output zijn

Is het mogelijk om met de Logitech 555 zowel men th37px80 als men mediacenter te bedienen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:59:
[...]

Heb je in jou configuratiescherm bij audio ==> afspelen wel de goede uitgang gekozen
bij asus moet dit HDMI audio rear output zijn

Is het mogelijk om met de Logitech 555 zowel men th37px80 als men mediacenter te bedienen??
Die logitech gevalletjes kun je volgens mij alle truukjes van andere afstandsbediening leren, dus waarom bij deze apparaten niet zou ik zeggen....

offtopic:
"men" ....? Is dat weer nieuw?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik ben helemaal niet blij met mijn Gigabyte 780G mainboard.

Vanavond Media Center opgewaardeerd met het geijkte setje 4850 processor en genoemd mainboard en loop nu tegen het volgende aan:

Wanneer ik de resolutie instel op 1980x1080 kan ik kiezen uit een refresh rate 24 hz, 50 hz of 60 hz - alle opties geven in eerste instantie beeld op mijn TV (Samsung PS50P96FD), maar wanneer ik wegzap of de TV uitzet en terug kom op het HTPC kanaal blijft het beeld zwart.

Makkelijk om te stellen natuurlijk dat de TV het spoor bijster is, maar mijn oude Nvidia kaart had hier geen last mee.

Het speelt ook op HD ready resolutie en zover ik kan zien alles daaronder en boven - hij 'vergeet' gewoon de refresh rates lijkt het wel.

Meer mensen hier last van?

Aansluiting is Dvi-HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Wat bedoel je met wegzap? Gebruik je geen AV voor de HTPC? En waarom sluit je hem niet HDMI->HDMI aan?

[ Voor 27% gewijzigd door REDFISH op 27-05-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Laatst online: 18-09 21:57
Hey,

Ik heb de Antec Fusion 430 besteld, en ook de officiele MCE afstandsbediening van Microsoft.

Als ik het goed heb begrepen, zit er een IR ontvanger in de fusion? Werkt de afstandsbediening van microsoft hiermee? Of moet ik nog steeds dat bakje van microsoft eraan hangen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
komani86 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:11:
Sony KDL-46D3550

Ik heb het Asus 780G bordje en had eerst ook geen geluid over HDMI. Ik moest in de BIOS HD-sound enabled zetten en de speciale HD-drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
jbr schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:19:
[...]

Die logitech gevalletjes kun je volgens mij alle truukjes van andere afstandsbediening leren, dus waarom bij deze apparaten niet zou ik zeggen....

offtopic:
"men" ....? Is dat weer nieuw?
Klopt. Het meeste werkt ook wel vanuit de database met apparaten die bij die Logitechs zitten. In principe kun je met de wizards alles al instellen. Ik heb alleen wat extra moeten instellen met sommige aan/uit knoppen en wat functies die ik toegevoegd wilde hebben (UPC-knop van mijn decoder bijvoorbeeld). Verder kun je alles automatiseren. Als ik nu op mijn afstandsbediening voor "mediacenter" kies dan gaan tv en receiver aan en op het juiste kanaal en gaat mijn mediacenter van de standby en naar het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Yargo schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:24:
Hey,

Ik heb de Antec Fusion 430 besteld, en ook de officiele MCE afstandsbediening van Microsoft.

Als ik het goed heb begrepen, zit er een IR ontvanger in de fusion? Werkt de afstandsbediening van microsoft hiermee? Of moet ik nog steeds dat bakje van microsoft eraan hangen?

Thanks!
groeten hoeft niet :)
en yeps, werkt perfect. Het is zelfs zo dat die ir module enkel werkt met de MS remote(of een die compatible is). Als je de ir module goed aansluit, kan je zelfs de kast opstarten ermee! (een van de redenen dat ik deze kast gekocht heb)
delorean7 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:30:
Ik ben helemaal niet blij met mijn Gigabyte 780G mainboard.

Vanavond Media Center opgewaardeerd met het geijkte setje 4850 processor en genoemd mainboard en loop nu tegen het volgende aan:

Wanneer ik de resolutie instel op 1980x1080 kan ik kiezen uit een refresh rate 24 hz, 50 hz of 60 hz - alle opties geven in eerste instantie beeld op mijn TV (Samsung PS50P96FD), maar wanneer ik wegzap of de TV uitzet en terug kom op het HTPC kanaal blijft het beeld zwart.
Is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic, je moet de allerlaatste ATI drivers installeren. Ik had hier ook last van en heb het zo opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door DaRKie op 28-05-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 13:03
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe HTPC-behuizing met de eisen dat deze ATX moet kunnen en een display met 2 of meer regels dient te hebben. Een draaiknop aan de voorzijde voor het volume en eventueel speel-, en pauzeknoppen zijn mooi meegenomen.
Een laatste zeker niet onbelangrijke eis is dat het display en de IR onder linux gebruikt moeten kunnen worden voor MythTV.
Dit gecombineerd met het feit dat ik silverstone mooie kasten vind maken kom ik uit op 2 modellen:
de LC16M en de CW02.
De eerste voldoet al aan al mijn eisen, maar het design van de CW02 doet me ook wel wat.
Heeft iemand ervaring met beide of een van deze kasten i.c.m. MythTV?
Worden bij de LC16M de extra knoppen aan de voorzijde ondersteund en zijn deze te gebruiken onder linux?
Is de display van de CW02 onder linux te gebruiken?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Loekie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:34:
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe HTPC-behuizing met de eisen dat deze ATX moet kunnen en een display met 2 of meer regels dient te hebben. Een draaiknop aan de voorzijde voor het volume en eventueel speel-, en pauzeknoppen zijn mooi meegenomen.
Een laatste zeker niet onbelangrijke eis is dat het display en de IR onder linux gebruikt moeten kunnen worden voor MythTV.
Dit gecombineerd met het feit dat ik silverstone mooie kasten vind maken kom ik uit op 2 modellen:
de LC16M en de CW02.
De eerste voldoet al aan al mijn eisen, maar het design van de CW02 doet me ook wel wat.
Heeft iemand ervaring met beide of een van deze kasten i.c.m. MythTV?
Worden bij de LC16M de extra knoppen aan de voorzijde ondersteund en zijn deze te gebruiken onder linux?
Is de display van de CW02 onder linux te gebruiken?
Als je je even wat verder verdiept in de kasten die jij op het oog hebt, was je wellicht ook de volgende link/opm tegen gekomen op de download pagina voor bijv. de LC16M:
Describe: Optional Linux driver
http://venky.ws/projects/imon/
Dus ja er lijkt Linux support te zijn. Verder zitten er in beide kasten dus Soundgraph iMon displays etc. Dus een kleine zoektocht levert bijv. deze resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 13:03
kaajee schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:08:
[...]

Als je je even wat verder verdiept in de kasten die jij op het oog hebt, was je wellicht ook de volgende link/opm tegen gekomen op de download pagina voor bijv. de LC16M:

[...]

Dus ja er lijkt Linux support te zijn. Verder zitten er in beide kasten dus Soundgraph iMon displays etc. Dus een kleine zoektocht levert bijv. deze resultaten op.
Juist vanwege deze zoektocht kom ik tot deze vraag, de LC16M heeft een werkende VFD onder linux. De CW02 is een ander verhaal, de een zegt het werkend te hebben(zou zelfde display als de ML13 zijn) de ander heeft het juist niet werkend, ook niet op de manier die voor anderen wel lijkt te werken.
Zijn er hier dus mensen die het display van de CW02 aan de gang hebben onder linux?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 15-09 17:27

delorean7

Let's take the Aston toni

Het probleem ontstaat bij wegzappen, als in van HDMI input 1 naar televisie, HMDI 2 of wat dan ook. Bij terugschakelen geeft de TV 'no signal' een wat uitgebreide zoek toer laat trouwens zien dat er mensen met Panasonics, Sony's, etc. zijn met hetzelfde probleem.

Schijnt iets te maken te hebben met een pinnetje op de kabel en een bepaald voltage dat te laag is waardoor er geen signaal komt.

Terug naar driver 8.1 lostte het op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Amaai deze draad bevat te veel informatie.
Wat ik wil maken is een server pc waar mijn foto's/films/muziek op staat (vooral als backup).
Deze wil ik dan kunnen bekijken op TV. OS xp of vista.

Enigste vraag eigenlijk. Welke INTEL cpu nemen voor Full HD aan te kunnen en Videokaart heeft nu HDMI 1.3 met audio uit. Of bestaat dat nog niet? Want ik lees veel over onboard solutions maar zijn die sterk genoeg om Full HD af te spelen?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DaRKie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:01:
[...]

groeten hoeft niet :)
en yeps, werkt perfect. Het is zelfs zo dat die ir module enkel werkt met de MS remote(of een die compatible is). Als je de ir module goed aansluit, kan je zelfs de kast opstarten ermee! (een van de redenen dat ik deze kast gekocht heb)

[...]
Ik ga de kast binnenkort bestellen! Hoe moet je de ir module aansluiten dan zodat ik de kast met de remote kan opstarten? Kan ik dan ook gewoon de normale aanknop van de kast blijven gebruiken? Heb het al gevonden op antec site ;)

zou deze remote op de antec fusion black kast werken?

http://www.informatique.n...?M=I&A=412473&REFCODE=BSL

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 28-05-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:11:
Amaai deze draad bevat te veel informatie.
Wat ik wil maken is een server pc waar mijn foto's/films/muziek op staat (vooral als backup).
Deze wil ik dan kunnen bekijken op TV. OS xp of vista.

Enigste vraag eigenlijk. Welke INTEL cpu nemen voor Full HD aan te kunnen en Videokaart heeft nu HDMI 1.3 met audio uit. Of bestaat dat nog niet? Want ik lees veel over onboard solutions maar zijn die sterk genoeg om Full HD af te spelen?
intel cpu voor HD: E7200 !!
videokaart: integrated, decoding gaat toch langs de CPU
HMDI 1.3 zit straks op G45 maar atm op geen enkel mobo dacht ik.
On board solutions knn Full HD afspelen, maar met serieuze adders onder 't gras; je kan geen subs gebruiken en in media center software werkt de DXVA meestal niet.

My advice: go intel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Laatst online: 18-09 21:57
Rainesh schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:14:
[...]

Ik ga de kast binnenkort bestellen! Hoe moet je de ir module aansluiten dan zodat ik de kast met de remote kan opstarten? Kan ik dan ook gewoon de normale aanknop van de kast blijven gebruiken? Heb het al gevonden op antec site ;)

zou deze remote op de antec fusion black kast werken?

http://www.informatique.n...?M=I&A=412473&REFCODE=BSL
Ik vind deze info niet direct terug, kun je me even helpen? Ik dacht dat de IR ontvangen naast het schermpje zou gezeten hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik heb nog wat netwerk-probleempjes met mijn 780G Gigabyte moederbordje. Als ik van de onboard Lan gebruik maak dan wordt de (inter)netwerkverbinding niet hersteld na het uit standby halen. De netwerkkaart krijgt dan een IP-adres in de 169-reeks, terwijl mijn netwerk in de 192-reeks zit.

Iemand die dit wel werkend heeft, en zo ja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

upje schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 07:27:
Ik heb nog wat netwerk-probleempjes met mijn 780G Gigabyte moederbordje. Als ik van de onboard Lan gebruik maak dan wordt de (inter)netwerkverbinding niet hersteld na het uit standby halen. De netwerkkaart krijgt dan een IP-adres in de 169-reeks, terwijl mijn netwerk in de 192-reeks zit.

Ik heb gewacht op de volle maan toen ik het netwerk installeerde. Werkt altijd! ;)

Niets bijzonders gedaan. Gewoon alle laatste drivers geïnstalleerd en het werkt als een speer. Ik doe S3 (STR) standby. Ik weet niet of dat nog verschilt van die andere methode. Alles komt iig goed op na een druk op de knop.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 20-09 19:00

Je zou je onboard lan een vast IP adres in de 192 reeks kunnen geven.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58

Werkt het bij jouw wel al als je 'm gewoon boot? Ik loop al maanden te klooien met de onboard NIC van m'n 780G, krijg continu 169-reeks IP's, en als ik de IP fixed instel krijg ik weer andere problemen. Een USB-WIFI stick werkt wel meteen probleemloos. Ga nu maar een los PCI-NIC kaartje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:01:
[...]

intel cpu voor HD: E7200 !!
videokaart: integrated, decoding gaat toch langs de CPU
HMDI 1.3 zit straks op G45 maar atm op geen enkel mobo dacht ik.
On board solutions knn Full HD afspelen, maar met serieuze adders onder 't gras; je kan geen subs gebruiken en in media center software werkt de DXVA meestal niet.

My advice: go intel !
Super info. Dus nog eventjes wachten op de G45 HDMI support. Dat is toch wel essentieel. Vermits via DVI maar 1340X800 resolutie aankan op Pana Plasma.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Hmm.. dus bij sommige mensen lukt dit probleemsloos, andere mensen hebben dezelfde problemen. Vaag.

@mphilipp: wachten op de eerstvolgende volle maan is inderdaad een idee. Wanneer is dat? Anyway, laatste drivers (die van de gigabyte site) geinstalleerd, of moet ik drivers van Realtek zelf gebruiken?

@M1lamb3r: DHCP vindt (vond) ik wel zo gemakkelijk voor mijn netwerk; maar ik heb het ook zonder DHCP geprobeerd; ook dat werkte niet (de NIC wel na standby perse in de 169-reeks verder). Verder ook static DHCP gebruikt; dan kent de router altijd hetzelfde IP-adres toe op basis van het MAC-adres; ook niet het gewenste resultaat.

@stefimke: na een reboot werkt het altijd prima, alleen een HTPC wil je wel in standby bruikbaar hebben, dat lukt dus niet. Ik zit ook te denken om maar eens wild te doen en twee tientjes uit te trekken voor een andere netwerkkaartje; ik wordt er echt gestoord van. Ik heb overigens wel een "werkende" netwerkverbinding met een draadloos netwerkkaartje (ook na het uit standby halen), alleen de verbinding daarvan is op de 1e verdieping (waar ik de PC in elkaar heb geflanst) prima, maar nu in de woonkamer is de verbinding erg traag (0-100 kb/s) 8)7 . Ik heb boven een andere wifi-router dan beneden, dus misschien die twee maar eens omdraaien. Overigens ondersteund een wifi-kaartje (over het algemeen, en mijn WMP54G in het bijzonder) geen WOL, wat mij wel praktisch lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:25
delorean7 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:58:
Het probleem ontstaat bij wegzappen, als in van HDMI input 1 naar televisie, HMDI 2 of wat dan ook. Bij terugschakelen geeft de TV 'no signal' een wat uitgebreide zoek toer laat trouwens zien dat er mensen met Panasonics, Sony's, etc. zijn met hetzelfde probleem.

Schijnt iets te maken te hebben met een pinnetje op de kabel en een bepaald voltage dat te laag is waardoor er geen signaal komt.

Terug naar driver 8.1 lostte het op....
Volgens mij is het ook videokaart afhankelijk en niet alleen van drivers. Met mijn 7800GT raakte ik het signaal ook kwijt als ik naar een ander signaal schakelde op mijn LCD. Dat probleem is verdwenen met mijn 8800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Yargo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 02:08:
[...]

Ik vind deze info niet direct terug, kun je me even helpen? Ik dacht dat de IR ontvangen naast het schermpje zou gezeten hebben 8)7
Ik vermoed dat alleen die/zo'n remote niet gaat werken, tenzij je mazzel hebt.
In beginsel zijn remote/ab en ontvanger/receiver op elkaar afgestemd, qua frequentie en mn. qua 'codes'.
Om dezelfde reden werkt je std. tv remote niet op je dvd speler. Zou anders ook een aardige janboel worden; als alle remotes werken met alle ir-ontvangers.

Die philips remote/ab zal waarschijnlijk wel werken op (elke) Microsoft USB (Vista) ontvangers, maar bij de Fusion wordt een IR module van iMon/Soundgraph geleverd. Die is dan weliswaar compatible met MCE maar daar wordt software mee bedoeld. Dus dat de functionaliteit gelijk is.....

Als je niet de meegeleverde remote van de Fusion wilt gebruiken zou ik een universele remote/ab aanraden. Bijv. een Logitech Harmony; die kun je alles (IR based) leren.

[ Voor 15% gewijzigd door kaajee op 29-05-2008 11:00 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!