Eindelijk de knoop door gehakt en m'n bestelling geplaatst.
In het kort:
- Antec NSK2480
- Nexus Real Silent fans x2
- Asus P5KPL-CM
- Intel Core 2 Duo E8200 met Scythe Ninja Mini
- 2x1 GB PC6400 + Heatsink
- Samsung 1TB SATA2
- DVD brander
- Asus GeForce EN8500GT (passive)
- MCE-tobo + Remote
- Toevoeging: Creative SoundBlaster Audigy
Dit "bakkie" ga ik aansluiten op mijn bestaande 7.1 speakerset (met een homemade audio switcher) en via HDMI aan mijn TV
Bedoeling is om er LinuxMCE of MythBuntu op te zetten, er van uit gaande dat het naar behoren werkt natuurlijk. Ik weet dat de meesten hier voor een Windows oplossing kiezen met MCE of Mediaportal, maar LMCE spreekt mij enorm aan.
Ik hoop dat het geheel een beetje stil is, daarom heb ik de stockfan vervangen door een Scythe Ninja Mini die ik mogelijk passive ga gebruiken, de 2 Tricool fans door Nexus fans en een passive videokaart.
Daarnaast stop ik er nog een TVkaart in om hem natuurlijk ook daarvoor te kunnen gebruiken. Naast het feit dat ik dan tenminste kan opnemen (niet dat ik veel "echte" tv kijk, maar goed) en dat ik met mijn 7.1 speakerset kan kijken
Afwachten dus.
Toevoeging
Was gisteren wat aan het schuiven met mainboards, had eerst een mobo met maar 3 outputs (5.1) en nu met meer (7.1) maar mijn audioswitcher support geen 4 kabels input dus heb ik er maar even een losse kaart bij gestopt; de
Creative SoundBlaster Audigy omdat die wel 3 outputs heeft die met Creative's "magische kabel" naar 4 worden omgezet
[
Voor 15% gewijzigd door
Sypher op 22-05-2008 11:12
]