RGB-scart met een HTPC

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 54.259 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:25:
Ja dat idee kreeg ik ook. Hij staat op de vivanco ook als SCART/VGA kabel.

Als je ook audio in wilt via scart, dan moet je er nog 2 tulp stekkers ofzo aan solderen of niet?

Ik ga denk ik gewoon een UTP kabel ervoor gebruiken en dan 2 connectors kopen (SCART VGA). Es kijken wat het brengt.

Kunnen hier wat soldeerhelden niet gewoon wat kabeltjes in elkaar zetten en dan naar mede HTPC eigenaar Tweakers opsturen?
Alles kan, maar het is gewoon een pokke werk. Het is nog geen 3 euro aan onderdelen, maar de tijd dat je er mee bezig bent en hoe de kabel er dan uiteindelijk uit ziet valt vies tegen. Kan me niet voorstellen dat je voor een lelijke kabel waarvan je weet dat het 3 euro aan onderdelen kost 20 euro wilt betalen.

Stel je doet dat, dan kan de maker nog eens support gaan leveren want het is niet gewoon plug en play, nee je mag lekker met mode-lines pielen...

PS er zijn ook 2 type kabels
1) Genereert zelf het sync signaal door hsynv en vsync te combineren (kost 80 euro cent extra aan onderdelen)
2) Laat de kaart het sync signaal genereren, dit doen over het algemeen bepaalde ati kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 12:21
it0 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:12:
[...]

.........
2) Laat de kaart het sync signaal genereren, dit doen over het algemeen bepaalde ati kaarten.
Herstel: dit doen over het algemeen (vrijwel) ALLE ati kaarten

Verder eens met je verhaal...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Mwah die support vind ik onterecht, we zijn nu eenmaal tweakers, en daarvan mag wel verwacht worden dat ze een beetje kunnen pielen met software ook al is powerstrip best lastig als je settings moet gaan zoeken. Hoe hij uitziet maakt ook niet zoveel uit want het hangt toch maar aan de achterkant van de pc en de tv.

Ik zit er inmiddels toch over te denken maar voor 30 euro een 3450 erbij te prikken maar niet nadat ik het eerst zelf es geprobeerd heb. Het is ofwel een Phenom op je gigabyte MB-tje of een videokaart, en dan is de videokaartoptie toch het cheapste.

Begrijp ik het goed dat je de scartkabel dan op een molex moet gaan aansluiten? Zo begreep ik het uit het diagram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:32:
................

Begrijp ik het goed dat je de scartkabel dan op een molex moet gaan aansluiten? Zo begreep ik het uit het diagram.
Als je dit schema volgt en je gebruikt een volledige (15 aderige) VGA kabel dan heb je die molex niet nodig. Dan kun je nl. 5volt uit je VGA-uitgang trekken. Let op: de meeste kant-en-klare VGA kabel missen nou juist pin9..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 11:32
Ik ga het, helaas voor de overige mensen die het liefst een "kant-en-klare kabel", niet uitproberen. Ik heb mij gisteren in de MediaMarkt laten verleiden om een Sony 40V3000 aan te schaffen voor 999 (en nog 200 euro retour via Sony = 799).

Dank voor de reacties en succes voor diegenen die zelf lekker gaan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik had trouwens ook gezien dat er ook scart plugs zijn waar je een kabel maar hoeft te strippen en deze dan in een metalen omhulsel kunt vastklemmen en dan het pinnetje in de stekker stoppen die dan door weerhaakje tegengehouden wordt. Dan hoef je niet te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
REDFISH schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:07:
Ik had trouwens ook gezien dat er ook scart plugs zijn waar je een kabel maar hoeft te strippen en deze dan in een metalen omhulsel kunt vastklemmen en dan het pinnetje in de stekker stoppen die dan door weerhaakje tegengehouden wordt. Dan hoef je niet te solderen.
En waar heb je die gevonden? Het zou lekker zijn als dat er ook voor VGA is ..! Juist de scart is makkelijk te solderen (groter), en het pielen begint bij de VGA

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 27-05-2008 15:21 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Eusebius schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:20:
[...]

En waar heb je die gevonden? Het zou lekker zijn als dat er ook voor VGA is ..! Juist de scart is makkelijk te solderen (groter), en het pielen begint bij de VGA
Makkelijker is om een volledig bedraadde (15aders) VGA kabel te vinden/kopen. Zoals reeds gezegd; bij een boel monitors zijn ze niet volledig bedraad, maar soms vind je nog wel ergens een oude monitor die wel volledig bedraad is. En anders een losse VGA kabel kopen waarbij je dus expliciet moet vragen of alle 15 pinnetjes aangesloten/bedraad zijn. Dan kun je hiervan aan de ene kant de VGA connector afknippen en heof je alleen maar de SCART zijde te solderen. Dat is een koud kunstje, de afstand tussen die pinnetjes is 'joekel' groot. Kun je bijna nog met een aansteker en wat soldeertin doen........ :P

Als je bijv. deze VGA kabel bekijkt, zie je dat niet alle 15 aders/pinnen aanwezig zijn, de 5volts pin9 ontbreekt en die is nou juist wel zo makkelijk (zie hierboven):
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/3370.jpg(klik)

In deze VGA kabel lijken wel alle pinnetjes aanwezig:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/3376.jpg(klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Beetje dikke kabel dus gebruiken ... mmm het is dus daadwerkelijk te herkennen als je recht de connector (male kant) inkijkt? De foto van zwarte VGA kabel is niet zo duidelijk. Welke is pin 5? Even kijken ... Afbeeldingslocatie: http://www.yoreparo.com/foros/files/vga_pinout.jpg ( << is volgens mij in spiegelbeeld)

Grappig om te zien dat als je googlet op 'vga pinout' dat veel hits over scart <> vga conversie gaan :) Dat hier geen markt voor is ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eusebius schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:10:
Grappig om te zien dat als je googlet op 'vga pinout' dat veel hits over scart <> vga conversie gaan :) Dat hier geen markt voor is ...
Zoals gezegd; er zijn teveel verschillen en teveel risico's...

Als je een tv opblaast met zo'n kabel ben je als fabrikant niet echt blij...

Daarnaast is het een hoop gekloot om het aan de gang te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Eusebius schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:20:
[...]

Ik heb hem nog niet gevonden ergens in de winkel, maar alle scartkabels die ik uit elkaar gehaald heb maken gebruik van het eerder genoemde principe. Lijkt me toch dat je die dingen ook ergens moet krijgen.

Als het voor VGA ook te krijgen was, dan was het ideaal. Enkel wat strippen, draadjes erin en dichtknijpen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hier een beter plaatje van een kabel die je niet wilt voor dit doel, want deze mist pin9!!
Afbeeldingslocatie: http://www.firebird-systems.com/graphics/tuners/cmt345_files/dual_vga_cable.jpg
Deze komt het meest voor helaas......

Die eerder genoemde zwarte VGA kabel bij electronica-online mist ook pin9, want ik heb die kabel zelf ooit bij hun besteld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Het lijkt me dat je het meeste kans op succes(met pinnetje 9) hebt als je een VGA verlengkabel pakt. Een verlengkabel wil namelijk niks veranderen aan de input of output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:32:
Mwah die support vind ik onterecht, we zijn nu eenmaal tweakers, en daarvan mag wel verwacht worden dat ze een beetje kunnen pielen met software ook al is powerstrip best lastig als je settings moet gaan zoeken. Hoe hij uitziet maakt ook niet zoveel uit want het hangt toch maar aan de achterkant van de pc en de tv.

Ik zit er inmiddels toch over te denken maar voor 30 euro een 3450 erbij te prikken maar niet nadat ik het eerst zelf es geprobeerd heb. Het is ofwel een Phenom op je gigabyte MB-tje of een videokaart, en dan is de videokaartoptie toch het cheapste.

Waarom zeg je dat? Ofwel een phenom ofwel een videokaart; wat wil je dan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Als je maximaal gebruik wilt maken van de videomogelijkheden van een 780G chipset heb je een Phenom nodig. Dit komt doordat de phenom niet alleen een 1066 Mhz geheugencontroller heeft maar ook HT3.0 heeft. Daardoor is de bandbreedte van de chipset een stuk groter en kan deze meer gegevens verwerken zoals post processing en deïnterlacing.

Hetzelfde effect mbt video kun je bereiken door er een videokaart met hardwarematige decoding in te zetten en in het geval van een 3450 is dat een stuk goedkoper. Inmiddels weet ik ook dat deze idle ongeveer 12 watt verstookt en dat het bij het decoderen van HD media ongeveer 3 watt meer kost als je het met een extra videokaart doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus jij zegt:

phenom HT3.0 post - processing = Hybrid Crossfire post-processing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254304

Hallo

Ben op zoek naar iemand die deze: http://ryoandr.free.fr/english.html voor mij wil maken met de geluidsoptie

Heb al van alles geprobeerd maar dit blijft de enige op lossing
Ik ben zelf niet zo'n soldeerder

Alvast bedankt

Axel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:34

westergas

rikkie_pc

kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:18:
[...]

Ik betwijfel ten zeerste of deze kabel geschikt is, zoals eerder in dit topic al gezegd: er zitten bepaalde 'risico's' aan de vga-scart kabel en er zal geen (weinig) leveranciers zijn die dat risico durven te nemen (en terecht). Buiten dat lees je ook ini dit topic dat er verschil kan zijn in de versch. kabels: de 1 wel een weerstand de ander niet. Toch andere pinnetjes enzo.

Ik lees op de Vivanco site ook: "The playback equipment must produce an RGB signal at the Scart output", waarbij in dit geval de 'playback equipment' natuurlijk een PC is en die heeft geen scart (in de regel) dus dit zou mi. betekenen dat ook deze kabel 'andersom' is; dus van SCART naar VGA.....
Maar op Conrad staat eigenlijk precies het tegenovergestelde:
Geschikt voor overdracht van video-signalen (75 Ω). Sluit eenvoudig uw PC aan op uw SCART-ingang van de televisie.
Ik weet het niet meer. Ik wil dit graag proberen aangezien ik nog wel een half jaartje wacht met het aanschaffen van een HDTV.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
w3sTErGaS schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:28:
[...]

Maar op Conrad staat eigenlijk precies het tegenovergestelde:

[...]

Ik weet het niet meer. Ik wil dit graag proberen aangezien ik nog wel een half jaartje wacht met het aanschaffen van een HDTV.
Als je het graag wil proberen dan moet je die kabel gewoon kopen, aansluiten. Laat ons even de resultaten weten.......

(mocht ie niet werken heb je wel alle onderdelen om hem wel werkend te krijgen, en ik denk dus nog steeds dat ie standaard niet gaat werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poefel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 21:19
De aansluitingen van de Vivanco kabel staat op amazon.de.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41dxWlRQNRL._SS400_.jpg

Weet iemand of dit gaat werken?

[ Voor 20% gewijzigd door poefel op 05-08-2008 14:45 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

poefel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:57:
De aansluitingen van de Vivanco kabel staat op amazon.de.
[afbeelding]

Weet iemand of dit gaat werken?
Nee je mist namelijk de aansluitingen voor VGA: HSYNC en VSYNC en SCART: Composite sync.

Voor dat laatste moeten er dan 2 dingen gebeuren
1) Pakt een ATI kaart via zijn HSYNC , Composite SYNC gaat aanbieden
of
2) Soldeer een circuit dat van HSYNC en VSYNC , er composite sync van maakt.

Dat laatste heb ik gedaan, ongeveer 1 euro aan onderdelen, erg tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poefel
Het is misschien leuk om zelf een kabeltje te solderen, maar ik zou graag een back-up plan hebben. Zoals een vga->RGB scart omzetter (bijvoorbeeld deze). Maar ik heb begrepen dat dit kastje nogal wat bewerkingen uitvoert op het signaal. Dit gaat misschien ten koste van de kwaliteit, en ik vraag me af of ik dan toch niet uiteindelijk beter af ben met een s-video aansluiting.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke vga->RGB scart converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

poefel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:56:
Het is misschien leuk om zelf een kabeltje te solderen, maar ik zou graag een back-up plan hebben. Zoals een vga->RGB scart omzetter (bijvoorbeeld deze). Maar ik heb begrepen dat dit kastje nogal wat bewerkingen uitvoert op het signaal. Dit gaat misschien ten koste van de kwaliteit, en ik vraag me af of ik dan toch niet uiteindelijk beter af ben met een s-video aansluiting.

ik zie hier geen breedbeeld resoluties bij staan, je weet dus niet 100% zeker of hij dat doet. Maar, je kunt toch sowieso de s-video varriant als backup houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poefel
Breedbeeldtv's hebben bijna altijd een functie om 4:3 beeld te schalen naar 16:9. Op dit moment gebruik ik een 1024x768 resolutie op mijn Philips breedbeeld tv (via s-video), en het resultaat is prima. Bij een divx met een verhouding 16:9 laat de tv automatisch de zwarte randen wegvallen, waardoor het beeld beeldvullend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poefel
Is er iemand die RGB scart aan de gang heeft gekregen met een Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord? Hierop zit een ATI Radeon HD3200 onboard videokaart.

(deze vraag is al eerder dit forum voorbij gekomen, maar nog niet positief beantwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-04 09:42
it0 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:57:
[...]

Nee je mist namelijk de aansluitingen voor VGA: HSYNC en VSYNC en SCART: Composite sync.

Voor dat laatste moeten er dan 2 dingen gebeuren
1) Pakt een ATI kaart via zijn HSYNC , Composite SYNC gaat aanbieden
of
2) Soldeer een circuit dat van HSYNC en VSYNC , er composite sync van maakt.

Dat laatste heb ik gedaan, ongeveer 1 euro aan onderdelen, erg tevreden...
Ik heb deze kabel net besteld via conrad, daarnaast heb ik een laptop met ATI X700 kaart en vga-out. Je zegt dat er 2 dingen moeten gebeuren, maar er staat 'of' tussen. Ik had eigenlijk gehoopt niet te hoeven solderen. Kan ik nu wel of niet zonder te solderen en dan met powerstrip spelen een beeld op mijn TV tevorschijn proberen te krijgen?

Edit:
Hmm, volgens mij werkt het niet zonder te solderen met deze kabel van vivanco. Het pin-schema wat een paar berichten boven staat komt op pin 19/20 aan de scart kant niet overeen met de vereiste connecties vernoemd in het pin-schema op http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Dus als ik het goed begrijp is de enige manier om het met deze kabel werkend te krijgen de aansluiting die nu op scart-pin 20 zit op scart-pin 19 te maken/solderen?

En daarnaast moet er nog een 2V spanningsverschil tussen op scart-pin 16 en 18 gemaakt worden zodat de tv weet dat er een rgb-signaal binnenkomt volgens idiots.org.uk. Daar staat aangegeven met een molex-stekker, alleen hoe verkrijg je die 2V uit de vga-aansluiting van je laptop?

Edit2:
Denk dat de kabel een miskoop is :( ik zal toch mijn soldeerskills eens gaan oefenen dan op een complete vga-kabel, want deze gekochte zal wel te weinig draadjes door de kabel hebben lopen. Gelukkig ziet het er doenbaar uit voor mij op deze site: http://ryoandr.free.fr/english.html

[ Voor 40% gewijzigd door JoyriderZZ op 13-08-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poefel
Om antwoord te geven op mijn eigen vraag. Ik heb de converter geprobeerd. Ik ben er niet kapot van. Het beeld is erg licht (alsof het contrast veel te hoog staat). Bovendien is tekst erg slecht te lezen. Het s-video signaal is veel duidelijker en de kleuren zijn beter. Ik heb een 28" Philips 28PW8651/12 tv.

Op een oudere kleine tv (15") leken de kleuren beter, en is kleine tekst sowieso niet leesbaar. Daarvoor is het kastje dus wel geschikt, maar op mijn grote tv gebruik ik veel liever s-video.

[ Voor 8% gewijzigd door poefel op 13-08-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 18:56
poefel schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:26:
Is er iemand die RGB scart aan de gang heeft gekregen met een Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord? Hierop zit een ATI Radeon HD3200 onboard videokaart.

(deze vraag is al eerder dit forum voorbij gekomen, maar nog niet positief beantwoord)
Jawel hoor, in dit topic is het onder andere Xplod gelukt :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240045

Hallo,

dit ziet er een schitterend project uit om te bouwen. Ik was al lang opzoek naar een videocard die Scart(RGB) uitgeeft, maar niets gevonden. (vreemd dat geen enkele producent dit op te markt brengt)

Maar ik heb nog een vraag voor ik eraan begin:
Is er nu gevaar voor de tv wanneer de pc aan het opstarten is? Dus voor Powerstrip opstart?

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik zou verwachten van niet omdat vesa standaard 640x4800 @ 60hz (dat van de hz weet ik eigenlijk niet zeker). Wat er binnen windows gebeurt voordat powrstrip opstart weet ik ook niet.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-04 11:34

psy

Dadona schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:04:
[...]
Jawel hoor, in dit topic is het onder andere Xplod gelukt :)
Ja bij mij ook, geen enkel probleem. Het kan wel zijn dat niet alle ATI drivers goed werken, ik heb één driver gehad die niet NIET werkte met deze RGB kabel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240045

en nog niemand een kapotte tv door verkeerde/geen instellingen? goed, dan bouw ik er morgen ook eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,

ik verkoop mijn kabel hier; iemand interesse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Anoniem: 211380 schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:47:
Hey,

ik verkoop mijn kabel hier; iemand interesse ?
Heb je hem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126385

LINK

Op deze site kan je van Vivanco een Scart/VGA kabel kopen
Ik heb een netbook, de MSI WIND U100, specs

Ik heb een oude TV met 1 scart poort, is het mogelijk als ik deze kabel koop dat ik mijn laptop koppel aan deze tv?
Ik zie namelijk de bomen niet meer door het bos, omdat het ingewikkeld schijnt te zijn om vga-->rgb av te laten werken,
alle tips zijn welkom, de MSI wind is gelijk aan andere netbooks zoals asus eee pc 901 en 1000h en acer aspire one, mochten jullie het hier al werken op hebben dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 126385 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:24:
LINK

Op deze site kan je van Vivanco een Scart/VGA kabel kopen
Ik heb een netbook, de MSI WIND U100, specs

Ik heb een oude TV met 1 scart poort, is het mogelijk als ik deze kabel koop dat ik mijn laptop koppel aan deze tv?
Ik zie namelijk de bomen niet meer door het bos, omdat het ingewikkeld schijnt te zijn om vga-->rgb av te laten werken,
alle tips zijn welkom, de MSI wind is gelijk aan andere netbooks zoals asus eee pc 901 en 1000h en acer aspire one, mochten jullie het hier al werken op hebben dan hoor ik het graag
Zoek even op Vivanco in dit topic en wellicht ook op Intel

(maw verdiep je even in de materie en dit topic voordat je lukraak je vraag poneert, krijg je nog sneller antwoord ook, als je eerst een vraag stelt voordat je zelf moeite doet (zoekt) moet je maar afwachten of en wanneer er iemand reageert)

(conclusie: dubbel kansloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:27:
[...]

Zoek even op Vivanco in dit topic en wellicht ook op Intel

(maw verdiep je even in de materie en dit topic voordat je lukraak je vraag poneert, krijg je nog sneller antwoord ook, als je eerst een vraag stelt voordat je zelf moeite doet (zoekt) moet je maar afwachten of en wanneer er iemand reageert)

(conclusie: dubbel kansloos)
Beste Kajee, fijn dat je een poging doet tot hulp maar je hebt niets aan een halve boterham.
Ik heb geen tijd en interesse om me in elk tweakje te verdiepen, wat verlies je eraan om iemand zomaar hulp aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 126385 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:44:
[...]

Beste Kajee, fijn dat je een poging doet tot hulp maar je hebt niets aan een halve boterham.
Ik heb geen tijd en interesse om me in elk tweakje te verdiepen, wat verlies je eraan om iemand zomaar hulp aan te bieden?
Da's lekker makkelijk!!

Weet je wat? Maak jij even 25eu naar mij over, dan krijg je een op maat advies en hulp van mij......ok?

Maw het is hier een vrijwillig forum, waarin vrijblijvend gratis adviezen gegeven worden en ook gevraagd kunnen worden. Dat houd wel in dat het van beide kanten moet komen en zeker dat er enige zelfwerkzaamheid verwacht wordt. Dat is nou éénmaal het principe van dit forum.

Als jij geen tijd hebt om zelf info te vergaren maar je er lekker makkelijk van af te maken moet je een betaalde dienst inhuren.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:57:
[...]

Da's lekker makkelijk!!

Weet je wat? Maak jij even 25eu naar mij over, dan krijg je een op maat advies en hulp van mij......ok?

Maw het is hier een vrijwillig forum, waarin vrijblijvend gratis adviezen gegeven worden en ook gevraagd kunnen worden. Dat houd wel in dat het van beide kanten moet komen en zeker dat er enige zelfwerkzaamheid verwacht wordt. Dat is nou éénmaal het principe van dit forum.

Als jij geen tijd hebt om zelf info te vergaren maar je er lekker makkelijk van af te maken moet je een betaalde dienst inhuren.........
vriendschap kost geen geld 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Op deze wijze maak je (hier in ieder geval) niet veel vrienden, ongeacht de kosten.......
(en nu kap ik ermee)

[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 03-10-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

heeft toevallig iemand het schema van http://ryoandr.free.fr/english.html opgeslagen? site is namelijk down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hier staat ie ter download......(pdf, 900kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

top! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281095

SORRY, antwoord al eerder gegeven in dit topic...

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 281095 op 19-11-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

goed, ik heb dus een nieuwe kabel laten maken, nu sluit ik hem net aan en heb alleen maar wit beeld. Puur en alleen wit.. wel stabiel want de resolutie heb ik toegepast.. hij heeft dus wel degelijk output maar alleen wit.

ik heb de soldeer gasten opgebeld met deze melding dat ze waarschijnlijk vergeten zijn iets aan te sluiten maar zij zeggen van niet... dussss..... ja en daar heb je meteen het gekut met een kabel die niet standaard is...

wat zou verkeerd aangesloten kunnen zijn? ik heb dus echt puur en alleen wit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Sa1 schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:43:
goed, ik heb dus een nieuwe kabel laten maken, nu sluit ik hem net aan en heb alleen maar wit beeld. Puur en alleen wit.. wel stabiel want de resolutie heb ik toegepast.. hij heeft dus wel degelijk output maar alleen wit.

ik heb de soldeer gasten opgebeld met deze melding dat ze waarschijnlijk vergeten zijn iets aan te sluiten maar zij zeggen van niet... dussss..... ja en daar heb je meteen het gekut met een kabel die niet standaard is...

wat zou verkeerd aangesloten kunnen zijn? ik heb dus echt puur en alleen wit beeld.
Ik zou zeggen hou het schema er langs dan weet je het.

aangezien wit alledrie de kanalen RGB MAX is , zou ik zeggen dat er iets sluiting maakt zodat er voortdurend stroom op RGB kanalen komt. Want ik krijg van je het idee dat hij wel zijn sync krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

it0 schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:24:
[...]

Ik zou zeggen hou het schema er langs dan weet je het.

aangezien wit alledrie de kanalen RGB MAX is , zou ik zeggen dat er iets sluiting maakt zodat er voortdurend stroom op RGB kanalen komt. Want ik krijg van je het idee dat hij wel zijn sync krijgt.
ja precies, als hij zeg maar aan het booten is dan zie je heel duidelijk dat hij geen sync heeft (beeld danst zeg maar) maar als powerstrip actief wordt dan trekt het beeld recht .. verspringt niet meer alleen puur wit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Sa1 schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:15:
[...]

ja precies, als hij zeg maar aan het booten is dan zie je heel duidelijk dat hij geen sync heeft (beeld danst zeg maar) maar als powerstrip actief wordt dan trekt het beeld recht .. verspringt niet meer alleen puur wit..
Het is normaal dat je pas met powerstrip een sync krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

it0 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:05:
[...]

Het is normaal dat je pas met powerstrip een sync krijgt.
dat snap ik, was alleen om aan te geven dat ik zeker ben over het feit of hij een sync krijgt of niet :), maar jij zegt dat het nog wel is een kortsluiting kan zijn.. noujah. dan ga ik de kabel vanavond maar even open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Sa1 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:42:
[...]

dat snap ik, was alleen om aan te geven dat ik zeker ben over het feit of hij een sync krijgt of niet :), maar jij zegt dat het nog wel is een kortsluiting kan zijn.. noujah. dan ga ik de kabel vanavond maar even open maken.
Misschien een high res foto maken en online zetten? Heb je een multimeter om door te meten? Of eventueel een led met wat batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

nou.. heb hem open gehad, zag niets vreemds.. het aarde draadje zat wel tegen een ander draadje aan, maar weet niet of dat eventueel die sluiting gemaakt zou kunnen hebben .. MAAR.. heb hem toen opnieuw aangesloten en nu werkt hij wel.. super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Sa1 schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:43:

Mag ik vragen waar je die hebt laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

westergas schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:57:
[...]

Mag ik vragen waar je die hebt laten maken?
Ja hor, op Texel bij Stiehl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 10:37

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik kwam via een ander topic uit bij dit programma:

http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=8170

En in dit topic staat een link naar een (Duitse) webwinkel die de kabels kant en klaar verkoopt:
http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=9269

Zou dit trucje bij mij werken? Ik heb een 780G + HD3450 in 'Sli' en een Loewe Calida M55 VT (55cm CRT)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Koekie007 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:33:
Ik kwam via een ander topic uit bij dit programma:

http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=8170

En in dit topic staat een link naar een (Duitse) webwinkel die de kabels kant en klaar verkoopt:
http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=9269

Zou dit trucje bij mij werken? Ik heb een 780G + HD3450 in 'Sli' en een Loewe Calida M55 VT (55cm CRT)
waarom niet gewoon de kabel uit de TS maken en via powerstrip de resolutie toevoegen? je hebt immers een ATi, die kan zelf dat signaal sturen. Zelf heb ik ook een Loewe, werkt perfecto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-04 21:29
Sa1 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:34:
nou.. heb hem open gehad, zag niets vreemds.. het aarde draadje zat wel tegen een ander draadje aan, maar weet niet of dat eventueel die sluiting gemaakt zou kunnen hebben .. MAAR.. heb hem toen opnieuw aangesloten en nu werkt hij wel.. super!
Kun je mij de Powerstrip instellingen laten weten ? Ik probeer dit met een Samsung NC10 aan de praat te krijgen maar het lukt nog niet. Is het een RGB scart die je gebruikt of een composiet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

xppieter schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:22:
[...]

Kun je mij de Powerstrip instellingen laten weten ? Ik probeer dit met een Samsung NC10 aan de praat te krijgen maar het lukt nog niet. Is het een RGB scart die je gebruikt of een composiet ?
960x540
Horizontal : Refresh rate=16 Front porch=101 Sync Width=56 Back porch=171
Vertical: Refresh rate=25 Front porch=21 Sync Width=9 Back porch=58

dit staat ook gewoon in de links toch? en het is een RGB scart. Heb je zelf een rgb scart kabel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar die NC 10 heeft een Intel Graphics Media Accelerator 950 graphics en dat gaat dus niet werken........
(zie dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

kaajee schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:20:
Maar die NC 10 heeft een Intel Graphics Media Accelerator 950 graphics en dat gaat dus niet werken........
(zie dit topic)
ach ja.. tis een netbook.. tjonge jonge.. Anders lezen we ons eerst even in het vervolg in op de materie ipv meteen vragen te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wat denken jullie van deze actie http://ducore.nl/actie/04-1/ ?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
geel, blauw (zwart, rood, paars, bruin) maakt allemaal niet uit, zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gaan werken. Deze adapters zijn/waren bedoeld voor speciale VGA kaarten. Oa. Matrox kaarten, hun VGA uitgang voorziet in mogelijkheden tot het uitsturen van gewone tv beelden (s-video en composiet) normale VGA uitgangen niet. En ik kan je wel garanderen dat er in die adapter geen elektronica zit, nul, nakko niets. Dus er wordt niets met het VGA signaal gedaan......

ps staat ook in de omschrijving: "Werkt met VGA kaarten die een tv-out functie hebben"

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 22-01-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

kaajee schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:26:
geel, blauw (zwart, rood, paars, bruin) maakt allemaal niet uit, zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gaan werken. Deze adapters zijn/waren bedoeld voor speciale VGA kaarten. Oa. Matrox kaarten, hun VGA uitgang voorziet in mogelijkheden tot het uitsturen van gewone tv beelden (s-video en composiet) normale VGA uitgangen niet. En ik kan je wel garanderen dat er in die adapter geen elektronica zit, nul, nakko niets. Dus er wordt niets met het VGA signaal gedaan......

ps staat ook in de omschrijving: "Werkt met VGA kaarten die een tv-out functie hebben"
en buiten dat heeft het compleet en totaal niets met RGB-scart te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 22:38
Allereerst mijn excuses als het onderstaande reeds in dit topic is besproken,

Maar wat vinden jullie hiervan:

vga-naar-video-converter

Ee.a. in combinatie met een philips 83cm 100Hz breedbeeld (ondersteund RGB).

Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Met zo'n converter is op zich niets mis. Kwaliteit zal wel niet daverend zijn, maar dat kun je het beste zelf ervaren/beoordelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Ga het even uitproberen, laat wel even weten hoe de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-04 21:29
In het NC10 topic kwam deze converter nog voorbij. Iemand ervaringen met deze converter ?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15223

Wat ontbreekt er in de IGMA dat deze niet zal werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
Zo te zien zal hij best werken maar ondersteund hij geen RGB over scart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291153

Hoe weet ik of mijn 15 jaar oude B&O ME 6000 RGB over Scart accepteert?
Ben al een tijdje aan het klooien met een vga naar scart met een matrox g550.
Over de 2e monitor doet ie t, maar over de tv niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ik heb sinds a.s. zaterdag een nieuwe LCD tv, dus heb ik m'n VGA -> RGB niet meer nodig. Werkt perfecto, super strak beeld.

Ik heb hem laten maken voor 30 euro (kan zelf absoluut niet solderen) en aangezien dit zeer recentelijk is, dan wil ik er dus ook 30 euro voor hebben. Kabel zelf is van een vga kabel gemaakt en daaraan best professioneel de scart er op gezet incl audio.

K hoor het wel als iemand geïnteresseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 291153 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:54:
Hoe weet ik of mijn 15 jaar oude B&O ME 6000 RGB over Scart accepteert?
Ben al een tijdje aan het klooien met een vga naar scart met een matrox g550.
Over de 2e monitor doet ie t, maar over de tv niet. :?
Nou wat dacht je van zoeken!
Ik kwam deze post tegen bijvoorbeeld na een eenvoudige zoektocht.

En anders even B&O bellen of mailen, had je nog niet aan gedacht hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291153

Ja Kajee, je hebt gelijk.
De TV accepteert RGB over scart.
Maar het beeld flikkert verticaal en is in drieen gesplitst.
De kabel die ik heb gesoldeerd volgens idiots uk heb ik doorgemeten en moet kloppen.
Ik heb hierna pin 9 aangesloten met een weerstandje ertussen. Nog niks. Verschillende settings met powerstrip ook geen succes. Op de eerste uitgang van de matrox output, av1 van de tv. Nog niets. 8)7
Ik ben een beetje door de ideeen heen.
Heb jij nog tips die ik zou kunnen uitproberen Kajee / anderen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
oké , ik heb de "VGA to RGB converter" van König geprobeerd met behulp van Mythbuntu.

Conclusie:
Het werkt niet out of the box (je moet nog steeds met de modelines aan het werk) en de TV blijft of het ext1 kanaal staan totdat je de HTPC geheel uitschakeld.

Ik wilde de converter gaan gebruiken als vervanger van de in dit topic genoemde kabel.
Omdat e.e.a. niet meteen werkte vondt ik hem te duur en heb ik hem retour gedaan.

Uiteindelijk toch even de kabel in elkaar gesoldeerd en met behulp van de onderstaande Modeline heb ik een stilstaand beeld.

Modeline "960x540" 20.035 960 1053 1109 1288 540 562 622 722 +hsync +vsync Interlace composite

En met stilstaand beeld bedoeld ik ook alleen een stilstaand beeld, iedere keer als ik de TV op ext1 zet staat het beeld weer hoger of lager. Het blijft vervolgens wel stil staan.

Iemand nog tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Het is hier blijkbaar nog niet ter sprake gekomen dat de MSI videokaarten die voor medion zijn geproduceerd gewoon een extra header op de pcb hebben waar wel een rgb signaal op beschikbaar is. De tv encoder chipjes op videokaarten hebben namelijk sinds het geforce2 tijdperk al de mogelijkheid om gewoon een RGB signaal uit spugen. De fabrikanten zijn alleen gewoon te belazerd geweest om even de mogelijkheid tot aansluiten aan te bieden. De geforce 6610 XL en geforce 7650 GS zijn de meest gangbare modellen.

Overigens mag het duidelijk zijn dat dit ook gewoon al eeuwen officieel ondersteund word. Nvidia heeft al jaren de scart output optie in zn control panel staan die helaas altijd grijs is ivbm het niet aangesloten zijn van de uitgang op de encoder chip. Dit lost meteen het probleem op met het klooien met powerstrip, 31khz output tijdens het opstarten, flikkerende lijnen etc. Ideaal die kaartjes dus als je nog een beeldbuis tv hebt staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.htpcforums.com/uploads/post-27-1125601235.jpg

De Medion kaartjes hebben een bracket met daarop s-video, composiet, component (indien beschikbaar), en RGB scart. Ook is er een interne header aanwezig op de PCB van de bracket om het geluid van de videokaart intern door te lussen naar de scart aansluiting.

Het is ook mogelijk om zelf de juist verbindingen te solderen op een videoplankje, hier had ik een website met schema voor maar die kan ik zo 123 niet terug vinden. Mocht ik hem nog tegenkomen dan post ik hier even de desbetreffende link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Sa1 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:08:
[...]

960x540
Horizontal : Refresh rate=16 Front porch=101 Sync Width=56 Back porch=171
Vertical: Refresh rate=25 Front porch=21 Sync Width=9 Back porch=58

dit staat ook gewoon in de links toch? en het is een RGB scart. Heb je zelf een rgb scart kabel dan?
Sa1 bedankt ! _/-\o_

Ik had de settings van www.idiots gebruikt, maar daar ging het mee scrollen. Jou settings werken wel bij me. Iets flikkerend in de GU, maar in MCE prima beeld. (met kabel als in http://ryoandr.free.fr/english.html\ welke trouwens niet meer bestaat. gelukkig had ik m al lang geleden een keer geprint)

Heb wel een ander probleem. :?
Bij alles in MCE heb ik vol beeld (16:9 TV). Maar bij online TV en opgenomen TV beelden wordt slechts een deel van het scherm gebruikt: Rechts en links zitten grote zwarte balken, waardoor MCE boven en onder ook nog een stuk afhakt (om tot 16:9 beeld te komen), welke meer donkergrijs zijn. Hierdoor wordt het TV beeld dus nogal klein en niet leuk om te gebruiken. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik heb MCE zelf bij beeldinstellingen ook op 960x540 staan.

Alvast mijn dank _/-\o_

Edit: Bedankt Sa1 voor je reaktie. Heb t gevonden via verder googlen: de zoomfunktie tijdens Live TV via rechtermuisklik. Heb m nu wel full screen. Heb zelf Vista View Saber 2020 die goed schijnt te zijn, maar is toch niet zo scherp als normale TV. Lijkt ook wat last te hebben van artefact encrypting/decrypting.

[ Voor 19% gewijzigd door RogValk op 05-03-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RogValk schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:22:
[...]

Sa1 bedankt ! _/-\o_

Ik had de settings van www.idiots gebruikt, maar daar ging het mee scrollen. Jou settings werken wel bij me. Iets flikkerend in de GU, maar in MCE prima beeld. (met kabel als in http://ryoandr.free.fr/english.html\ welke trouwens niet meer bestaat. gelukkig had ik m al lang geleden een keer geprint)

Heb wel een ander probleem. :?
Bij alles in MCE heb ik vol beeld (16:9 TV). Maar bij online TV en opgenomen TV beelden wordt slechts een deel van het scherm gebruikt: Rechts en links zitten grote zwarte balken, waardoor MCE boven en onder ook nog een stuk afhakt (om tot 16:9 beeld te komen), welke meer donkergrijs zijn. Hierdoor wordt het TV beeld dus nogal klein en niet leuk om te gebruiken. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik heb MCE zelf bij beeldinstellingen ook op 960x540 staan.

Alvast mijn dank _/-\o_
top dat het werkt! online TV, is dat gewoon TV via live TV zeg maar? dat klopt dan, analoog signaal wordt k.u.t. uitgestuurd, daarom hebi k heel snel een floppyDTV gekocht, dat wordt gewoon keurig native fullscreen aangestuurd. Heb ook een tijd digitale tuner en analoge tuner gehad, maar soms schakelde hij zelf over op de analoge tuner, maar dat is zo ontzettend slecht.. heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300004

Iemand hier die misschien zijn kabeltje weg doet?

Ik heb een ATI HD 4350 kaart met HDMI, VGA, DVI alleen mijn Sony Wega LCD heeft alleen HDMI.

Dus een kabel zou wel leuk zijn totdat er een nieuwe tv is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 300004 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:20:
Iemand hier die misschien zijn kabeltje weg doet?

Ik heb een ATI HD 4350 kaart met HDMI, VGA, DVI alleen mijn Sony Wega LCD heeft alleen HDMI.

Dus een kabel zou wel leuk zijn totdat er een nieuwe tv is
ja, wil mijnes wel weg doen, werkt perfecto. Wat heb je der voor over?

... zit nog is je verhaal te lezen.. maar dan sluit je toch je htpc aan op HDMI, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 05-07-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Sa1; hoe lang is jouw kabel? (mocht willow er geen behoefte aan hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300004

Sa1 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:22:
[...]
ja, wil mijnes wel weg doen, werkt perfecto. Wat heb je der voor over?

... zit nog is je verhaal te lezen.. maar dan sluit je toch je htpc aan op HDMI, of zie ik dat verkeerd?
Oei.. bedoelde juist dat mijn tv geen HDMI had..
Dus heb alleen scart op mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 63813 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:25:
Sa1; hoe lang is jouw kabel? (mocht willow er geen behoefte aan hebben)
oei! das een goede vraag, ligt inmiddels al een poos op de zolder, maar hijs geloof ik ongeveer 1mtr, heeft ook de audio kabel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie dat willow er wel interesse in heeft; negeer mijn bericht dus maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 11:56
Sorry voor de kick, maar het lijkt me nog steeds een actueel topic.. Heeft er nog iemand een kabel over of is er bij iemand bekend waar deze verkrijgbaar zijn?

Gezien het feit dat mijn huidige tv nog altijd prima functioneert ben ik van plan een HTPC allereerst naar scart op mijn tv aan te sluiten, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Deze kabels kan je niet kopen in wat voor winkel dan ook. Het is ook afhankelijk van het type videokaart welke schakeling er nodig is om dit werkend te krijgen. Je kan eventueel tegen een vergoeding een kabel laten maken. Ik kan dit in principe wel voor je doen indien nodig maar ik ben geen filantropische instelling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Joster schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:03:
Sorry voor de kick, maar het lijkt me nog steeds een actueel topic.. Heeft er nog iemand een kabel over of is er bij iemand bekend waar deze verkrijgbaar zijn?

Gezien het feit dat mijn huidige tv nog altijd prima functioneert ben ik van plan een HTPC allereerst naar scart op mijn tv aan te sluiten, vandaar.
k heb der nog één liggen, doe maar een mooi bod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:32
Omdat ik ook een HTPC ga bouwen en toevallig / helaas nog oude beeldbuis tv (ook niet zo oud overigens) heb (Ja ik weet Oldskool) maar hij voldoet nog prima :)
Maar ik zag toevallig bij http://www.allekabels.nl/na/0/7514/VGA-naar-SCART-kabel.html deze liggen.
Vroeg me af of deze ook voldoet??

[ Voor 40% gewijzigd door mklcln op 27-09-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lees anders (of zoek in) dit topic eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:24:
[...]
k heb der nog één liggen, doe maar een mooi bod :)
zet anders je DM eens aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:31

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook het topic Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:32
Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 79% gewijzigd door Edmin op 16-10-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

als ik wist hoe dan had ik dat gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 83% gewijzigd door Edmin op 16-10-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

als ik wist hoe dan had ik dat gedaan :)
Myreact -> voorkeuren, daar kan je aangeven dat je DM's aan wilt zetten :)

Moet zelf eigenlijk nog even denken of het wel zo praktisch is; ding moet namelijk nog flink verlengd worden en misschien is het makkelijker om de bestaande s-video kabel te blijven gebruiken..

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 15-10-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 63813 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:08:
[...]

Myreact -> voorkeuren, daar kan je aangeven dat je DM's aan wilt zetten :)

Moet zelf eigenlijk nog even denken of het wel zo praktisch is; ding moet namelijk nog flink verlengd worden en misschien is het makkelijker om de bestaande s-video kabel te blijven gebruiken..
ah, ik zat in my tnet te kijken. Daar staat ook een onderdeel over direct messages :)

ik vond zelf de kwaliteit van s-video niet voldoende om hier altijd naar te moeten kijken. Een film ging best maar ook echt mediacenter, was echt geen doen. Met deze kabel absoluut wel. Heb echter inmiddels een LCD tv dus is het niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405782

hallo,
ik heb dus een ps3 en wil spelen op een monitor met de volgende video ingangen:
D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI

ik moet echter spelen in component vanwege mijn hd pvr, is dit mogelijk via een kabel die een v/d 3 signalen omzet in component? bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Meestal ondersteunt vga component.

Maar je weet het pas zeker als je het test, je hebt dan wel een max res van 720p.
Zo'n kabel kost niks en is ook goedkoop zelf te maken.
Alternatief is een component naar dvi/hdmi converter maar die zijn duurder.

Voor al je troep stel ik dealextreme voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt! ik hoef alleen vga--> component, en ik hoef maar 720p!
ik moet wel vga male naar component female dan, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 13:04
Anoniem: 405782 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:12:
bedankt! ik hoef alleen vga--> component, en ik hoef maar 720p!
ik moet wel vga male naar component female dan, is dit mogelijk?
Qua stekkers is het wel mogelijk, maar zoals al aangegeven is het niet zeker of je TV het ondersteunt.
Component-video over VGA is namelijk niet standaard, maar er zijn TV's die het ondersteunen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zat te denken aan deze:
pricewatch: Samsung Syncmaster BX2450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:31

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 405782 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 01:03:
hallo,
ik heb dus een ps3 en wil spelen op een monitor met de volgende video ingangen:
D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI

ik moet echter spelen in component vanwege mijn hd pvr, is dit mogelijk via een kabel die een v/d 3 signalen omzet in component? bedankt !
Om voor die vraag nu een topic van 1,5 jaar oud te kicken gaat ook wat ver. Zeker aangezien de vraag helemaal niet in dit topic thuis hoort.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.