8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
heb inderdaad ook een kabel gezien waar degene die hem gesoldeerd heeft het niet zo nodig vond om de ground aan te sluiten.... werkt mooi niet.psy schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:11:
Ik heb schema http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ gebruikt, daar stond de aarde aansluiting wel op, deze heb ik dus ook meegenomen, leek me wel verstandig.
Overigens.. heb ik een HD3450 PCI-E en daar werkt de Comp Sync prima op, dus nieuwere kaarten werkt het ook.
Anoniem: 248819
Het beeld blijft bij sommige instellingen stabiel en valt niet meer weg. Toch lukt het niet om meer dan 1/4 van het beeld te vullen, en dit na een hele avond pielen met Powerstrip.
Opvallend: het windows 'boot' screen verschijnt wél beeldvullend, maar omdat de sync niet goed is loopt dat beeld 'door'. Het lukt me alleen niet die instellingen in powerstrip te krijgen
Ik vrees dat het toch een 'off-the-shelf' PC to TV converter zal gaan worden.
Omdat de kabel die ik gebruik van een oude monitor af komt zat er geen pin 9 in, dus geen 5volt. Hiervoor heb ik een usb kabel gebruikt, deze zit op pin 8 van de scart, en tussen pin 16 en 8 ziten 2 weerstanden. Zonder deze usb constructie kreeg ik geen beeld op mijn philips 32PW8506.
Nu het probleem. wanneer ik mijn wii aansluit (side composiet) krijg ik geen beeld wanneer mijn htpc aan staat. De tv blijft dan aangeven dat er y/c(svideo toch?) aangesloten is. Wanneer ik mijn mce in sleep zet heb ik normaal beeld van de wii. Wanneer ik de usb stekker uit de htpc haal heb ik geen beeld meer van mce en nog steeds niet van de wii, anders kon ik een schakelaar tussen die usb zetten.
Als iemand een idee heeft om dit op te lossen graag, anders ben ik weer aangewezen op svideo.
I, for one, like Roman numerals
Enige dingen die ik wel kan instellen aan de scarts is een digitale bron(ext1/ext2/front/geen)
En dan nog decoder/descarmbler. Maar dit werkt allemaal niet.
`lastig, maar terug naar s-video ga ik NOOIT meerDef_P schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:08:
Dat kan ik volgensmij niet instellen.
Enige dingen die ik wel kan instellen aan de scarts is een digitale bron(ext1/ext2/front/geen)
En dan nog decoder/descarmbler. Maar dit werkt allemaal niet.
Anoniem: 63813
Een RGB kabel voor je Wii halen geen optie? Ik denk dat je TV (op de een of andere manier) uit "RGB-modus" springt omdat hij ziet dat ereen composite signaal binnen komt (van je Wii).Def_P schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:47:
Ik heb volgens de idiot site een kabel gefabriekt. Het beeld is okay al zie ik nu hoe slecht analoge kabel soms is.
Omdat de kabel die ik gebruik van een oude monitor af komt zat er geen pin 9 in, dus geen 5volt. Hiervoor heb ik een usb kabel gebruikt, deze zit op pin 8 van de scart, en tussen pin 16 en 8 ziten 2 weerstanden. Zonder deze usb constructie kreeg ik geen beeld op mijn philips 32PW8506.
Nu het probleem. wanneer ik mijn wii aansluit (side composiet) krijg ik geen beeld wanneer mijn htpc aan staat. De tv blijft dan aangeven dat er y/c(svideo toch?) aangesloten is. Wanneer ik mijn mce in sleep zet heb ik normaal beeld van de wii. Wanneer ik de usb stekker uit de htpc haal heb ik geen beeld meer van mce en nog steeds niet van de wii, anders kon ik een schakelaar tussen die usb zetten.
Als iemand een idee heeft om dit op te lossen graag, anders ben ik weer aangewezen op svideo.
De tv heeft maar 1 rgb ingang. Daardoor heb ik de dvd speler dus ook al moeten degraderen naar composiet over scart en de rgb kabel die ik voor de wii heb kan ik dus ook niet meer gebruiken daar de scarts nu vol zitten. De wii over scart(niet rgb) heb ik nog niet getest, maar aangezien de dvd speler het ook niet doet wanneer de htpc aan staat denk ik niet dat het iets oplost.Anoniem: 63813 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:28:
[...]
Een RGB kabel voor je Wii halen geen optie? Ik denk dat je TV (op de een of andere manier) uit "RGB-modus" springt omdat hij ziet dat ereen composite signaal binnen komt (van je Wii).

Zo'n verdeelstekker kost geen flap (jammer dat koningendag net geweest is, zag ze daar met bosjes liggen)
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 05-05-2008 18:33 ]
Wil toch een keer een hdtv met hdmi, kan ik alles switchen met mijn a/v receiver, dus tis maar tijdelijk.
Anoniem: 104097
ook ik heb me onlangs zo'n kabel gefabriceerd maar heb wel de weerstand van 75 ohm naar pin 9 in de scart nog niet gesoldeerd.
Ik wil mijn Philips 16:9 100Hz CRT type 32PW8818/12 op een GA-MA78GM-S2H bordje werkende krijgen maar ben er voorlopig nog niet in geslaagd

Ligt het met zekerheid daar aan
Het beeld blijft hier blauw .... héél soms zie ik wel eventjes eens wat grijze en witte héél brede balken verschijnen.
Ik heb 3 scart aansluitingen op mijn TV .... welke moet ik gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 05-05-2008 21:16 ]
Bij mijn tv was het de bovenste van de 2. Als je een dvd speler aansluit en dan op het i+ knopje drukt, krijg je boven in het scherm te zien welke verbinding er is(CVBS/y/c of rgb). Ik had bij mijn philips 100Hz tv wel het blanking/rgb signaal nodig, anders bleef hij dus op CVBS staan.Anoniem: 104097 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:13:
Hoi iedereen,
ook ik heb me onlangs zo'n kabel gefabriceerd maar heb wel de weerstand van 75 ohm naar pin 9 in de scart nog niet gesoldeerd.
Ik wil mijn Philips 16:9 100Hz CRT type 32PW8818/12 op een GA-MA78GM-S2H bordje werkende krijgen maar ben er voorlopig nog niet in geslaagd![]()
Ligt het met zekerheid daar aan
Het beeld blijft hier blauw .... héél soms zie ik wel eventjes eens wat grijze en witte héél brede balken verschijnen.
RTFMAnoniem: 104097 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:13:
.........
(28" DNM Widescreen TV, 32PW8818/12, pag.12)Afhankelijk van de uitvoering is het televisietoestel uitgerust met 2 of 3 externe aansluitingen (EXT1,
EXT2 en EXT3) aan de achterkant van het toestel.
De EXT1-aansluiting heeft audio- en video-ingangen/uitgangen en RGB-ingangen.
De EXT2-aansluiting heeft audio- en video-ingangen/uitgangen en S-VHS-ingangen.
De EXT3-aansluiting (indien beschikbaar) heeft de ingangen voor audio en video.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
By the way,.. thx. voor de link kaajee .... had aan de manual effe niet gedacht

edit:
ik heb mijn 75ohm weerstand ondertussen maar zie dat er aan de D-Sub zijde van mijn kabel géén pinnetje 9 aanwezig is

Nu ik weet dat al de andere pinnetjes op de middenste rij massa's zijn ... is dit ook het geval voor pin 9 ... of staat er daar een spanning op
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 06-05-2008 17:48 ]
Anoniem: 211380
Ik heb wat overscan, maw de taakbalk kan niet op het TV scherm; hoe heb jij dat opgelost?
grtjes
powerstrip, daar kan je wat rekken en krimpenAnoniem: 211380 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:44:
Hey Psy,
Ik heb wat overscan, maw de taakbalk kan niet op het TV scherm; hoe heb jij dat opgelost?
grtjes
Bij mijn Sony CRT zorgt standje smart zoom trouwens wel voor een wegvallende balk. Hij moet echt op volbeeld staan. Op zich wel logisch, maar check het toch maar even!
Ik heb gebruik gemaakt van de methode met het 100ohm weerstandje ... 5Volt afgetakt van een USB poort en via de 100ohm weerstand aangebracht op pin 16 (+) ... en op pin 18 (-) van de scart.
Ondanks het uitproberen van alle overal vermelde resoluties e.d. kom ik hier niet tot een mooi beeld ... als ik al beeld krijg !
Ook ziet het er erg geel uit,... te hoog en ... ik denk ook wat te smal.
Ik denk dat ik mijn rood kwijt ben in het RGB signaal ... wordt kabeltje checken
Het blijft wel mooi stilstaan ... op het eerst zicht geen geflikker te zien.
... en hoe ik die resolutie moet vastzetten dat ie steeds weer opnieuw opnieuw gebruikt wordt ... saven dus ... daar ben ik ook nog niet uit.
Nog werk aan de winkel dus.
edit: kabel doorgemeten ... alles OK ... vreemd

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 06-05-2008 22:12 ]
Ziet het zichtbaar minder mooi uit dan je gewend bent dan?
Ik heb al een iets of wat proper beeld maar het staat er maar voor de helft op

De breedte ziet er OK uit ,.. alleen zie ik maar de bovenste helft ... vreemd.
Mijn TV staat op RGB,... de ingestelde resolutie is 960 x 540 ... het is gelijk mijn TV 960 x 270 toont.
De kleuren zijn OK ... het beeld staat stil.
Help ?
Klinkt als interlace-probleem.Anoniem: 104097 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:22:
Er is vooruitgang![]()
Ik heb al een iets of wat proper beeld maar het staat er maar voor de helft op![]()
De breedte ziet er OK uit ,.. alleen zie ik maar de bovenste helft ... vreemd.
Mijn TV staat op RGB,... de ingestelde resolutie is 960 x 540 ... het is gelijk mijn TV 960 x 270 toont.
De kleuren zijn OK ... het beeld staat stil.
Help ?
Je TV verwacht waarschijnlijk een interlaced beeld en je stuurt een progressive beeld uit.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zijn er parameters die absoluut correct moeten zijn ... andere waar ik dan eventueel kan mee spelen ...
Ik krijg hier af en toe nl. wel eens beeld maar niet op de gewenste 16:9 grootte ... ik ben er nog niet in geslaagd een deftig 960x540 beeld te krijgen.
Maar goed, even wat basis-getalletjes:
PAL heeft 625 beeldlijnen per 2 frames en 25 volle frames/sec. Oftewel 1 beeldlijn duurt 1/15625 sec, oftewel 64 micro-sec. Gedurende die 64 u-sec moet je ook nog een sync-signaal sturen, dus de pixel-frequentie moet wat hoger liggen dan de horizontale resolutie * 15625. In de startpost staat wel een aantal Powerstrip istellingen genoemd, maar dat zijn niet allemaal PAL-timings, dus kijk alleen naar de "50Hz modes
Van die 625 beeldlijnen worden er zo'n 576 gebruikt voor beeld en dat is ook de vertikale resolutie van een DVD. Lijkt me dus een wat logischer (vertikale) resolutie voor je desktop, maar dan valt er wel een randje buiten beeld.
Bij een 16 : 9 verhouding lijkt me dus een 1024x576 resolutie het meest logisch, maar je kunt ook 720x576 proberen te kiezen en dan de TV het laten oprekken. (of 768x576 als je 4:3 verhouding strikt wilt aanhouden)
Over scart kun je vrijwel nooit een progressive beeld sturen, omdat de TVs dat niet verwachten over SCART. Dus je zult een 50Hz interlaced beeld moeten sturen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Goh, het ziet er wel OK uit, maar dat rood is toch maar flets.. 't is natuurlijk ook maar een goedkope TV geweest..psy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:45:
Alle kleuren komen goed door. Het is vergelijkbaar met mijn oude (ooit goede) dvd speler. Ik heb wel in het begin een probleem met één kleur gehad, maar na het checken van de kabel en wat getrek aan de kabel kwam dat ook goed.
Ziet het zichtbaar minder mooi uit dan je gewend bent dan?
Soit ... waarom ... gisteren was ik dusdanig in de problemen gekomen met en reso die powerstrip had onthouden en er mijn XP liet mee opstarten ..... een reso die noch mijn TV, noch mijn 17" monitor nog kon weergeven ... leuk was dat

Ik zat dus hopeloos vast.
Komt er nog eens bij dat ik steeds VNC server op de HTPC een herstart moet geven eer ik met de andere PC de zaak kan overnemen .... niet leuk.
Als ik nog eens veel zin heb ....
Als het alleen om videomateriaal gaat, dan kan je net zo makkelijk overlay gebruiken en heb je helemaal geen gezanik met reso's, refreshrates en powerstrip; je moet alleen zorgen dat het formaat van het bronmateriaal overeenkomst met je bedrading naar de scart stekker (4:3/16:9 signaal) als je TV dit niet automagisch detecteert.
uh, geld wellicht?psy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:03:
Met VMC had ik ook alleen maar gezeik. Vooral zeer irritant dat deze de verbinding meteen verbreekt bij uitloggen. Radmin kent dat probleem niet. Ik snap echt niet waarom VMC zo populair is, Radmin werkt echt beter,
VNC (N ipv M btw, VMC staat meer voor Vista Media Center) is gratis en Radmin 40eu..........
en @Xplod:
als je toch een nieuw scherm/tv gaat kopen is de noodzaak voor een extra videokaart natuurlijk meteen weg, want dat nwe scherm kun je dan middels HDMI aansluiten (of VGA/DVI) maar dan zou ik zeker niet meer voor s-video gaan................
[ Voor 21% gewijzigd door kaajee op 10-05-2008 00:00 ]
Neenee .. zeker niet ... dan zal het zeker via HDMI gaankaajee schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:59:
[...]
uh, geld wellicht?
VNC (N ipv M btw, VMC staat meer voor Vista Media Center) is gratis en Radmin 40eu..........
en @Xplod:
als je toch een nieuw scherm/tv gaat kopen is de noodzaak voor een extra videokaart natuurlijk meteen weg, want dat nwe scherm kun je dan middels HDMI aansluiten (of VGA/DVI) maar dan zou ik zeker niet meer voor s-video gaan................
Nou .. voorlopig doe ik het dan wel effe met een extern videokaartje ... ik heb me een Sapphire 3450 besteld ... 36€ .. valt dus wel best mee en het kan later nog als spare kaartje dienen ..... maar ik ga toch binnenkort eens een ernstige kijk nemen in de Media Markt hier dichtbij .....

Trial Radmin doet het perfect voor een maand hoor. Langer heb ik echt niet nodig om mijn resolutie werkend te krijgen.kaajee schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:59:
[...]
uh, geld wellicht?
[ Voor 25% gewijzigd door psy op 10-05-2008 11:50 ]

Ik heb me er hier figuurlijk nog eens kwaad op gemaakt zoals ze dat in vlaanderen zeggen.
Op mijn Philips 32" CRT 100Hz krijg ik nu mooi beeld als ik de TV op de stand breedbeeld zet op een reso van 960x540 ... werkt prima.
In windows werken valt mee .... ook hier trillen hier en daar wat van de fijnste lijntjes ... verder staat het beeld compleet stil.
Eens in Mediaportal ... overal prima beeld.
... tja ... en ik had me nu net een HD3450 besteld .... die zal ooit wel nog eens van pas komen denk ik
Gelukkig. Bij mij is het beeld precies ook zoals jij het omschrijftAnoniem: 104097 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:22:
Hehe, ... het is me dan uiteindlijk gelukt om alles hier mooi werkende te krijgen![]()
Ik heb me er hier figuurlijk nog eens kwaad op gemaakt zoals ze dat in vlaanderen zeggen.
Op mijn Philips 32" CRT 100Hz krijg ik nu mooi beeld als ik de TV op de stand breedbeeld zet op een reso van 960x540 ... werkt prima.
In windows werken valt mee .... ook hier trillen hier en daar wat van de fijnste lijntjes ... verder staat het beeld compleet stil.
Eens in Mediaportal ... overal prima beeld.
... tja ... en ik had me nu net een HD3450 besteld .... die zal ooit wel nog eens van pas komen denk ik
ondertussen zitten er toch weer terug wat veranderingen aan te komen.
1. Ik heb me ... misschien wat te impulsief ... omdat ik mijn beeld niet goed kreeg ... een extra kaartje besteld nl. een Sapphire HD3850 voor de TV-out die erop zit en de prima HDMI ondersteuning die het kaartje heeft als ik me niet vergis.
Ik vraag me nu af of het toch nog interressant zou zijn om dit kaartje op mijn GA-MA78GM-S2H bij te pluggen ook mede ...
2. .... omdat ik me een Panasonic plasma TV besteld heb met HDMI ingangen .... 11% kortingsactie hier in de lokale mediamarkt op alle Panasonic toestellen .... ik heb me niet kunnen houden ...
snappie .... wat moet ik daar nu mee aanvangen

Kopen of bestelling annuleren
Wat gaat die HD3850 je nog extra bieden boven de onboard dan?
Anoniem: 248819
Oplossing gevonden; om de kleuren echt weer te geven, moest ik het contrast helemaal op -300% zetten in powerstrip en dan de rest een beetje bijregelen. Nu is rood echt rood en groen echt groen enz.. Ziet er wel veel beter uit! zopas mame's mortal kombat 2 nog gespeeld.. te zalig!Anoniem: 211380 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:43:
[...]
Goh, het ziet er wel OK uit, maar dat rood is toch maar flets.. 't is natuurlijk ook maar een goedkope TV geweest..
Met vnc is niets mis hiero... wel essentieel als je gaat TV outen :-)
http://www.vivanco.de/cgi...ml?productId=5449&catId=0
Deze lijkt het in zich te hebben, maar zijn er al mensen die deze kabel hebben geprobeerd? Hij is te koop via conrad: http://www.conrad.nl/goto/?product=351142
Ik weet dat zelf maken goedkoper is, maar zoals ik al zei ik ben geen soldeerheld en ik bespaar me graag die ergernis
Ik betwijfel ten zeerste of deze kabel geschikt is, zoals eerder in dit topic al gezegd: er zitten bepaalde 'risico's' aan de vga-scart kabel en er zal geen (weinig) leveranciers zijn die dat risico durven te nemen (en terecht). Buiten dat lees je ook ini dit topic dat er verschil kan zijn in de versch. kabels: de 1 wel een weerstand de ander niet. Toch andere pinnetjes enzo.dizzie110 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:48:
Na dit topic doorgespit te hebben blijkt wel dat er (bijna) niemand is geweest die een werkende kabel in de winkel heeft gekocht. Toch ben ik verder op zoek gegaan omdat ik simpelweg geen soldeerheld ben. Ik kwam de volgende kabel tegen:
http://www.vivanco.de/cgi...ml?productId=5449&catId=0
Deze lijkt het in zich te hebben, maar zijn er al mensen die deze kabel hebben geprobeerd? Hij is te koop via conrad: http://www.conrad.nl/goto/?product=351142
Ik weet dat zelf maken goedkoper is, maar zoals ik al zei ik ben geen soldeerheld en ik bespaar me graag die ergernis
Ik lees op de Vivanco site ook: "The playback equipment must produce an RGB signal at the Scart output", waarbij in dit geval de 'playback equipment' natuurlijk een PC is en die heeft geen scart (in de regel) dus dit zou mi. betekenen dat ook deze kabel 'andersom' is; dus van SCART naar VGA.....
Als je ook audio in wilt via scart, dan moet je er nog 2 tulp stekkers ofzo aan solderen of niet?
Ik ga denk ik gewoon een UTP kabel ervoor gebruiken en dan 2 connectors kopen (SCART VGA). Es kijken wat het brengt.
Kunnen hier wat soldeerhelden niet gewoon wat kabeltjes in elkaar zetten en dan naar mede HTPC eigenaar Tweakers opsturen?
[ Voor 82% gewijzigd door REDFISH op 26-05-2008 18:31 ]
Alles kan, maar het is gewoon een pokke werk. Het is nog geen 3 euro aan onderdelen, maar de tijd dat je er mee bezig bent en hoe de kabel er dan uiteindelijk uit ziet valt vies tegen. Kan me niet voorstellen dat je voor een lelijke kabel waarvan je weet dat het 3 euro aan onderdelen kost 20 euro wilt betalen.REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:25:
Ja dat idee kreeg ik ook. Hij staat op de vivanco ook als SCART/VGA kabel.
Als je ook audio in wilt via scart, dan moet je er nog 2 tulp stekkers ofzo aan solderen of niet?
Ik ga denk ik gewoon een UTP kabel ervoor gebruiken en dan 2 connectors kopen (SCART VGA). Es kijken wat het brengt.
Kunnen hier wat soldeerhelden niet gewoon wat kabeltjes in elkaar zetten en dan naar mede HTPC eigenaar Tweakers opsturen?
Stel je doet dat, dan kan de maker nog eens support gaan leveren want het is niet gewoon plug en play, nee je mag lekker met mode-lines pielen...
PS er zijn ook 2 type kabels
1) Genereert zelf het sync signaal door hsynv en vsync te combineren (kost 80 euro cent extra aan onderdelen)
2) Laat de kaart het sync signaal genereren, dit doen over het algemeen bepaalde ati kaarten.
Herstel: dit doen over het algemeen (vrijwel) ALLE ati kaartenit0 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:12:
[...]
.........
2) Laat de kaart het sync signaal genereren, dit doen over het algemeen bepaalde ati kaarten.
Verder eens met je verhaal...........
Ik zit er inmiddels toch over te denken maar voor 30 euro een 3450 erbij te prikken maar niet nadat ik het eerst zelf es geprobeerd heb. Het is ofwel een Phenom op je gigabyte MB-tje of een videokaart, en dan is de videokaartoptie toch het cheapste.
Begrijp ik het goed dat je de scartkabel dan op een molex moet gaan aansluiten? Zo begreep ik het uit het diagram.
Als je dit schema volgt en je gebruikt een volledige (15 aderige) VGA kabel dan heb je die molex niet nodig. Dan kun je nl. 5volt uit je VGA-uitgang trekken. Let op: de meeste kant-en-klare VGA kabel missen nou juist pin9..........REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:32:
................
Begrijp ik het goed dat je de scartkabel dan op een molex moet gaan aansluiten? Zo begreep ik het uit het diagram.
Dank voor de reacties en succes voor diegenen die zelf lekker gaan solderen.
En waar heb je die gevonden? Het zou lekker zijn als dat er ook voor VGA is ..! Juist de scart is makkelijk te solderen (groter), en het pielen begint bij de VGAREDFISH schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:07:
Ik had trouwens ook gezien dat er ook scart plugs zijn waar je een kabel maar hoeft te strippen en deze dan in een metalen omhulsel kunt vastklemmen en dan het pinnetje in de stekker stoppen die dan door weerhaakje tegengehouden wordt. Dan hoef je niet te solderen.
[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 27-05-2008 15:21 ]
==
hoi
Makkelijker is om een volledig bedraadde (15aders) VGA kabel te vinden/kopen. Zoals reeds gezegd; bij een boel monitors zijn ze niet volledig bedraad, maar soms vind je nog wel ergens een oude monitor die wel volledig bedraad is. En anders een losse VGA kabel kopen waarbij je dus expliciet moet vragen of alle 15 pinnetjes aangesloten/bedraad zijn. Dan kun je hiervan aan de ene kant de VGA connector afknippen en heof je alleen maar de SCART zijde te solderen. Dat is een koud kunstje, de afstand tussen die pinnetjes is 'joekel' groot. Kun je bijna nog met een aansteker en wat soldeertin doen........Eusebius schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:20:
[...]
En waar heb je die gevonden? Het zou lekker zijn als dat er ook voor VGA is ..! Juist de scart is makkelijk te solderen (groter), en het pielen begint bij de VGA
Als je bijv. deze VGA kabel bekijkt, zie je dat niet alle 15 aders/pinnen aanwezig zijn, de 5volts pin9 ontbreekt en die is nou juist wel zo makkelijk (zie hierboven):

In deze VGA kabel lijken wel alle pinnetjes aanwezig:

Grappig om te zien dat als je googlet op 'vga pinout' dat veel hits over scart <> vga conversie gaan
==
hoi
Zoals gezegd; er zijn teveel verschillen en teveel risico's...Eusebius schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:10:
Grappig om te zien dat als je googlet op 'vga pinout' dat veel hits over scart <> vga conversie gaanDat hier geen markt voor is ...
Als je een tv opblaast met zo'n kabel ben je als fabrikant niet echt blij...
Daarnaast is het een hoop gekloot om het aan de gang te krijgen...
Ik heb hem nog niet gevonden ergens in de winkel, maar alle scartkabels die ik uit elkaar gehaald heb maken gebruik van het eerder genoemde principe. Lijkt me toch dat je die dingen ook ergens moet krijgen.Eusebius schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:20:
[...]
En waar heb je die gevonden? Het zou lekker zijn als dat er ook voor VGA is ..! Juist de scart is makkelijk te solderen (groter), en het pielen begint bij de VGA
Als het voor VGA ook te krijgen was, dan was het ideaal. Enkel wat strippen, draadjes erin en dichtknijpen en klaar.

Deze komt het meest voor helaas......
Die eerder genoemde zwarte VGA kabel bij electronica-online mist ook pin9, want ik heb die kabel zelf ooit bij hun besteld......
Waarom zeg je dat? Ofwel een phenom ofwel een videokaart; wat wil je dan bereiken?REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:32:
Mwah die support vind ik onterecht, we zijn nu eenmaal tweakers, en daarvan mag wel verwacht worden dat ze een beetje kunnen pielen met software ook al is powerstrip best lastig als je settings moet gaan zoeken. Hoe hij uitziet maakt ook niet zoveel uit want het hangt toch maar aan de achterkant van de pc en de tv.
Ik zit er inmiddels toch over te denken maar voor 30 euro een 3450 erbij te prikken maar niet nadat ik het eerst zelf es geprobeerd heb. Het is ofwel een Phenom op je gigabyte MB-tje of een videokaart, en dan is de videokaartoptie toch het cheapste.
Hetzelfde effect mbt video kun je bereiken door er een videokaart met hardwarematige decoding in te zetten en in het geval van een 3450 is dat een stuk goedkoper. Inmiddels weet ik ook dat deze idle ongeveer 12 watt verstookt en dat het bij het decoderen van HD media ongeveer 3 watt meer kost als je het met een extra videokaart doet.
Anoniem: 254304
Ben op zoek naar iemand die deze: http://ryoandr.free.fr/english.html voor mij wil maken met de geluidsoptie
Heb al van alles geprobeerd maar dit blijft de enige op lossing
Ik ben zelf niet zo'n soldeerder
Alvast bedankt
Axel
Maar op Conrad staat eigenlijk precies het tegenovergestelde:kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:18:
[...]
Ik betwijfel ten zeerste of deze kabel geschikt is, zoals eerder in dit topic al gezegd: er zitten bepaalde 'risico's' aan de vga-scart kabel en er zal geen (weinig) leveranciers zijn die dat risico durven te nemen (en terecht). Buiten dat lees je ook ini dit topic dat er verschil kan zijn in de versch. kabels: de 1 wel een weerstand de ander niet. Toch andere pinnetjes enzo.
Ik lees op de Vivanco site ook: "The playback equipment must produce an RGB signal at the Scart output", waarbij in dit geval de 'playback equipment' natuurlijk een PC is en die heeft geen scart (in de regel) dus dit zou mi. betekenen dat ook deze kabel 'andersom' is; dus van SCART naar VGA.....
Ik weet het niet meer. Ik wil dit graag proberen aangezien ik nog wel een half jaartje wacht met het aanschaffen van een HDTV.Geschikt voor overdracht van video-signalen (75 Ω). Sluit eenvoudig uw PC aan op uw SCART-ingang van de televisie.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Als je het graag wil proberen dan moet je die kabel gewoon kopen, aansluiten. Laat ons even de resultaten weten.......w3sTErGaS schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:28:
[...]
Maar op Conrad staat eigenlijk precies het tegenovergestelde:
[...]
Ik weet het niet meer. Ik wil dit graag proberen aangezien ik nog wel een half jaartje wacht met het aanschaffen van een HDTV.
(mocht ie niet werken heb je wel alle onderdelen om hem wel werkend te krijgen, en ik denk dus nog steeds dat ie standaard niet gaat werken)
Nee je mist namelijk de aansluitingen voor VGA: HSYNC en VSYNC en SCART: Composite sync.poefel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:57:
De aansluitingen van de Vivanco kabel staat op amazon.de.
[afbeelding]
Weet iemand of dit gaat werken?
Voor dat laatste moeten er dan 2 dingen gebeuren
1) Pakt een ATI kaart via zijn HSYNC , Composite SYNC gaat aanbieden
of
2) Soldeer een circuit dat van HSYNC en VSYNC , er composite sync van maakt.
Dat laatste heb ik gedaan, ongeveer 1 euro aan onderdelen, erg tevreden...
Heeft iemand ervaring met een dergelijke vga->RGB scart converter?
ik zie hier geen breedbeeld resoluties bij staan, je weet dus niet 100% zeker of hij dat doet. Maar, je kunt toch sowieso de s-video varriant als backup houden?poefel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 15:56:
Het is misschien leuk om zelf een kabeltje te solderen, maar ik zou graag een back-up plan hebben. Zoals een vga->RGB scart omzetter (bijvoorbeeld deze). Maar ik heb begrepen dat dit kastje nogal wat bewerkingen uitvoert op het signaal. Dit gaat misschien ten koste van de kwaliteit, en ik vraag me af of ik dan toch niet uiteindelijk beter af ben met een s-video aansluiting.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke vga->RGB scart converter?
(deze vraag is al eerder dit forum voorbij gekomen, maar nog niet positief beantwoord)
Ik heb deze kabel net besteld via conrad, daarnaast heb ik een laptop met ATI X700 kaart en vga-out. Je zegt dat er 2 dingen moeten gebeuren, maar er staat 'of' tussen. Ik had eigenlijk gehoopt niet te hoeven solderen. Kan ik nu wel of niet zonder te solderen en dan met powerstrip spelen een beeld op mijn TV tevorschijn proberen te krijgen?it0 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:57:
[...]
Nee je mist namelijk de aansluitingen voor VGA: HSYNC en VSYNC en SCART: Composite sync.
Voor dat laatste moeten er dan 2 dingen gebeuren
1) Pakt een ATI kaart via zijn HSYNC , Composite SYNC gaat aanbieden
of
2) Soldeer een circuit dat van HSYNC en VSYNC , er composite sync van maakt.
Dat laatste heb ik gedaan, ongeveer 1 euro aan onderdelen, erg tevreden...
Edit:
Hmm, volgens mij werkt het niet zonder te solderen met deze kabel van vivanco. Het pin-schema wat een paar berichten boven staat komt op pin 19/20 aan de scart kant niet overeen met de vereiste connecties vernoemd in het pin-schema op http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Dus als ik het goed begrijp is de enige manier om het met deze kabel werkend te krijgen de aansluiting die nu op scart-pin 20 zit op scart-pin 19 te maken/solderen?
En daarnaast moet er nog een 2V spanningsverschil tussen op scart-pin 16 en 18 gemaakt worden zodat de tv weet dat er een rgb-signaal binnenkomt volgens idiots.org.uk. Daar staat aangegeven met een molex-stekker, alleen hoe verkrijg je die 2V uit de vga-aansluiting van je laptop?
Edit2:
Denk dat de kabel een miskoop is
[ Voor 40% gewijzigd door JoyriderZZ op 13-08-2008 15:42 ]
Om antwoord te geven op mijn eigen vraag. Ik heb de converter geprobeerd. Ik ben er niet kapot van. Het beeld is erg licht (alsof het contrast veel te hoog staat). Bovendien is tekst erg slecht te lezen. Het s-video signaal is veel duidelijker en de kleuren zijn beter. Ik heb een 28" Philips 28PW8651/12 tv.Heeft iemand ervaring met een dergelijke vga->RGB scart converter?
Op een oudere kleine tv (15") leken de kleuren beter, en is kleine tekst sowieso niet leesbaar. Daarvoor is het kastje dus wel geschikt, maar op mijn grote tv gebruik ik veel liever s-video.
[ Voor 8% gewijzigd door poefel op 13-08-2008 12:35 ]
Jawel hoor, in dit topic is het onder andere Xplod geluktpoefel schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:26:
Is er iemand die RGB scart aan de gang heeft gekregen met een Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord? Hierop zit een ATI Radeon HD3200 onboard videokaart.
(deze vraag is al eerder dit forum voorbij gekomen, maar nog niet positief beantwoord)
Anoniem: 240045
dit ziet er een schitterend project uit om te bouwen. Ik was al lang opzoek naar een videocard die Scart(RGB) uitgeeft, maar niets gevonden. (vreemd dat geen enkele producent dit op te markt brengt)
Maar ik heb nog een vraag voor ik eraan begin:
Is er nu gevaar voor de tv wanneer de pc aan het opstarten is? Dus voor Powerstrip opstart?
Ja bij mij ook, geen enkel probleem. Het kan wel zijn dat niet alle ATI drivers goed werken, ik heb één driver gehad die niet NIET werkte met deze RGB kabel.Dadona schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:04:
[...]
Jawel hoor, in dit topic is het onder andere Xplod gelukt
Anoniem: 240045
Heb je hem nog?Anoniem: 211380 schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:47:
Hey,
ik verkoop mijn kabel hier; iemand interesse ?
Anoniem: 126385
Op deze site kan je van Vivanco een Scart/VGA kabel kopen
Ik heb een netbook, de MSI WIND U100, specs
Ik heb een oude TV met 1 scart poort, is het mogelijk als ik deze kabel koop dat ik mijn laptop koppel aan deze tv?
Ik zie namelijk de bomen niet meer door het bos, omdat het ingewikkeld schijnt te zijn om vga-->rgb av te laten werken,
alle tips zijn welkom, de MSI wind is gelijk aan andere netbooks zoals asus eee pc 901 en 1000h en acer aspire one, mochten jullie het hier al werken op hebben dan hoor ik het graag
Zoek even op Vivanco in dit topic en wellicht ook op IntelAnoniem: 126385 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:24:
LINK
Op deze site kan je van Vivanco een Scart/VGA kabel kopen
Ik heb een netbook, de MSI WIND U100, specs
Ik heb een oude TV met 1 scart poort, is het mogelijk als ik deze kabel koop dat ik mijn laptop koppel aan deze tv?
Ik zie namelijk de bomen niet meer door het bos, omdat het ingewikkeld schijnt te zijn om vga-->rgb av te laten werken,
alle tips zijn welkom, de MSI wind is gelijk aan andere netbooks zoals asus eee pc 901 en 1000h en acer aspire one, mochten jullie het hier al werken op hebben dan hoor ik het graag
(maw verdiep je even in de materie en dit topic voordat je lukraak je vraag poneert, krijg je nog sneller antwoord ook, als je eerst een vraag stelt voordat je zelf moeite doet (zoekt) moet je maar afwachten of en wanneer er iemand reageert)
(conclusie: dubbel kansloos)
Beste Kajee, fijn dat je een poging doet tot hulp maar je hebt niets aan een halve boterham.kaajee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:27:
[...]
Zoek even op Vivanco in dit topic en wellicht ook op Intel
(maw verdiep je even in de materie en dit topic voordat je lukraak je vraag poneert, krijg je nog sneller antwoord ook, als je eerst een vraag stelt voordat je zelf moeite doet (zoekt) moet je maar afwachten of en wanneer er iemand reageert)
(conclusie: dubbel kansloos)
Ik heb geen tijd en interesse om me in elk tweakje te verdiepen, wat verlies je eraan om iemand zomaar hulp aan te bieden?
Da's lekker makkelijk!!Anoniem: 126385 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:44:
[...]
Beste Kajee, fijn dat je een poging doet tot hulp maar je hebt niets aan een halve boterham.
Ik heb geen tijd en interesse om me in elk tweakje te verdiepen, wat verlies je eraan om iemand zomaar hulp aan te bieden?
Weet je wat? Maak jij even 25eu naar mij over, dan krijg je een op maat advies en hulp van mij......ok?
Maw het is hier een vrijwillig forum, waarin vrijblijvend gratis adviezen gegeven worden en ook gevraagd kunnen worden. Dat houd wel in dat het van beide kanten moet komen en zeker dat er enige zelfwerkzaamheid verwacht wordt. Dat is nou éénmaal het principe van dit forum.
Als jij geen tijd hebt om zelf info te vergaren maar je er lekker makkelijk van af te maken moet je een betaalde dienst inhuren.........
vriendschap kost geen geldkaajee schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:57:
[...]
Da's lekker makkelijk!!
Weet je wat? Maak jij even 25eu naar mij over, dan krijg je een op maat advies en hulp van mij......ok?
Maw het is hier een vrijwillig forum, waarin vrijblijvend gratis adviezen gegeven worden en ook gevraagd kunnen worden. Dat houd wel in dat het van beide kanten moet komen en zeker dat er enige zelfwerkzaamheid verwacht wordt. Dat is nou éénmaal het principe van dit forum.
Als jij geen tijd hebt om zelf info te vergaren maar je er lekker makkelijk van af te maken moet je een betaalde dienst inhuren.........

Op deze wijze maak je (hier in ieder geval) niet veel vrienden, ongeacht de kosten.......
(en nu kap ik ermee)
[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 03-10-2008 12:04 ]
Anoniem: 281095
[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 281095 op 19-11-2008 09:46 ]
ik heb de soldeer gasten opgebeld met deze melding dat ze waarschijnlijk vergeten zijn iets aan te sluiten maar zij zeggen van niet... dussss..... ja en daar heb je meteen het gekut met een kabel die niet standaard is...
wat zou verkeerd aangesloten kunnen zijn? ik heb dus echt puur en alleen wit beeld.
Ik zou zeggen hou het schema er langs dan weet je het.Sa1 schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:43:
goed, ik heb dus een nieuwe kabel laten maken, nu sluit ik hem net aan en heb alleen maar wit beeld. Puur en alleen wit.. wel stabiel want de resolutie heb ik toegepast.. hij heeft dus wel degelijk output maar alleen wit.
ik heb de soldeer gasten opgebeld met deze melding dat ze waarschijnlijk vergeten zijn iets aan te sluiten maar zij zeggen van niet... dussss..... ja en daar heb je meteen het gekut met een kabel die niet standaard is...
wat zou verkeerd aangesloten kunnen zijn? ik heb dus echt puur en alleen wit beeld.
aangezien wit alledrie de kanalen RGB MAX is , zou ik zeggen dat er iets sluiting maakt zodat er voortdurend stroom op RGB kanalen komt. Want ik krijg van je het idee dat hij wel zijn sync krijgt.
ja precies, als hij zeg maar aan het booten is dan zie je heel duidelijk dat hij geen sync heeft (beeld danst zeg maar) maar als powerstrip actief wordt dan trekt het beeld recht .. verspringt niet meer alleen puur wit..it0 schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:24:
[...]
Ik zou zeggen hou het schema er langs dan weet je het.
aangezien wit alledrie de kanalen RGB MAX is , zou ik zeggen dat er iets sluiting maakt zodat er voortdurend stroom op RGB kanalen komt. Want ik krijg van je het idee dat hij wel zijn sync krijgt.
Het is normaal dat je pas met powerstrip een sync krijgt.Sa1 schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:15:
[...]
ja precies, als hij zeg maar aan het booten is dan zie je heel duidelijk dat hij geen sync heeft (beeld danst zeg maar) maar als powerstrip actief wordt dan trekt het beeld recht .. verspringt niet meer alleen puur wit..
dat snap ik, was alleen om aan te geven dat ik zeker ben over het feit of hij een sync krijgt of nietit0 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:05:
[...]
Het is normaal dat je pas met powerstrip een sync krijgt.
Misschien een high res foto maken en online zetten? Heb je een multimeter om door te meten? Of eventueel een led met wat batterijen?Sa1 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:42:
[...]
dat snap ik, was alleen om aan te geven dat ik zeker ben over het feit of hij een sync krijgt of niet, maar jij zegt dat het nog wel is een kortsluiting kan zijn.. noujah. dan ga ik de kabel vanavond maar even open maken.
Mag ik vragen waar je die hebt laten maken?Sa1 schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:43:
goed, ik heb dus een nieuwe kabel laten maken, nu sluit ik hem net aan en heb alleen maar wit beeld. Puur en alleen wit.. wel stabiel want de resolutie heb ik toegepast.. hij heeft dus wel degelijk output maar alleen wit.
Ja hor, op Texel bij Stiehlwestergas schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:57:
[...]
Mag ik vragen waar je die hebt laten maken?
http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=8170
En in dit topic staat een link naar een (Duitse) webwinkel die de kabels kant en klaar verkoopt:
http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=9269
Zou dit trucje bij mij werken? Ik heb een 780G + HD3450 in 'Sli' en een Loewe Calida M55 VT (55cm CRT)
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
waarom niet gewoon de kabel uit de TS maken en via powerstrip de resolutie toevoegen? je hebt immers een ATi, die kan zelf dat signaal sturen. Zelf heb ik ook een Loewe, werkt perfecto!Koekie007 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:33:
Ik kwam via een ander topic uit bij dit programma:
http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=8170
En in dit topic staat een link naar een (Duitse) webwinkel die de kabels kant en klaar verkoopt:
http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=9269
Zou dit trucje bij mij werken? Ik heb een 780G + HD3450 in 'Sli' en een Loewe Calida M55 VT (55cm CRT)
Kun je mij de Powerstrip instellingen laten weten ? Ik probeer dit met een Samsung NC10 aan de praat te krijgen maar het lukt nog niet. Is het een RGB scart die je gebruikt of een composiet ?Sa1 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:34:
nou.. heb hem open gehad, zag niets vreemds.. het aarde draadje zat wel tegen een ander draadje aan, maar weet niet of dat eventueel die sluiting gemaakt zou kunnen hebben .. MAAR.. heb hem toen opnieuw aangesloten en nu werkt hij wel.. super!
960x540xppieter schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:22:
[...]
Kun je mij de Powerstrip instellingen laten weten ? Ik probeer dit met een Samsung NC10 aan de praat te krijgen maar het lukt nog niet. Is het een RGB scart die je gebruikt of een composiet ?
Horizontal : Refresh rate=16 Front porch=101 Sync Width=56 Back porch=171
Vertical: Refresh rate=25 Front porch=21 Sync Width=9 Back porch=58
dit staat ook gewoon in de links toch? en het is een RGB scart. Heb je zelf een rgb scart kabel dan?
Dit topic is gesloten.