Het lijkt erop dat je tv geen RGB signaal oppakt, werkt die lijn goed?Qris schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:28:toon volledige bericht
Ik gebruik nu ook al een tijdje die kabel van http://ryoandr.free.fr/english.html
op mijn philips 28PW9611 breedbeeld CRT. Werkt allemaal mooi op een resolutie van 960x540.
Het probleem is dat ik graag een clone van mijn desktop op de tv wil hebben.
mijn laptop (IBM T42) heeft een Ati radeon 9600 mobility videokaart. na heel wat
pogingen met powerstrip en diplay instellingen veranderen zag ik gisteren dat wanneer
de resolutie op 800x600 staat dat beide schermen hetzelfde beeld weergeven (clone dus).
probleem is echter dat de tv een verstoord beeld weergeeft omdat de timings niet kloppen.
is er een manier om de timings voor beide schermen apart in te stellen? Ati catalyst werkt
om de een of andere reden niet op mijn laptop (neem contact op met uw leverancier voor eigen
drivers ofzoiets was de melding).
ps. via extended desktop kan ik dus wel een strak beeld op de tv krijgen met de 960x540 resolutie
die ik met powerstrip gemaakt heb. maar als ik dan voor clone kies dan gebruikt hij dezelfde
resolutie voor beide schermen en dat kan mijn tv niet aan (800x600 standaard windows resolutie).
ik zou mss een nieuwe resolutie kunnen aanmaken die mijn tv wel aankan, maar ben bang dat mijn
laptop lcd dat niet trekt.
verder lijkt het erop dat er een storing (witte trillende balk) in mijn kabel zit. zie foto's en
filmpje hieronder. het kleine schermpje rechtsonder is mijn "vga"-scart kanaal.
iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? het lijkt op een probleem met de aarde, maar ik heb de
kabel precies gemaakt zoals op de hierboven site beschreven werd.
[afbeelding]
[afbeelding]
filmpje
Druk anders op het info knopje, je tv geeft dan aan cvbs(oid) of RGB