nee.. zal wel Scart naar VGA zijn
Inderdaad... Er staat ook scart - vga... Zoals zovelen; deze kabel werkt dus niet...StanTheMan schreef op maandag 03 april 2006 @ 07:04:
nee.. zal wel Scart naar VGA zijn
hee luitjes, ik ben er nog niet helemaal uit.
ik heb een kabel gemaakt, voor een 6600GT met h/v sync converter, en het werkt.
alleen ik krijg het beeld op 1 resolutie stabiel, met behoorlijk veel overscan. en het trilt als de ziekte.
PowerStrip timing parameters:
768x576=768,40,80,56,576,1,3,47,14765,2062
Generic timing details for 768x576:
HFP=40 HSW=80 HBP=56 kHz=16 VFP=1 VSW=3 VBP=47 Hz=25
VESA detailed timing:
PClk=14,77 H.Active=768 H.Blank=176 H.Offset=24 HSW=80 V.Active=576 V.Blank=51 V.Offset=1 VSW=3
Linux modeline parameters:
"768x576" 14,765 768 808 888 944 576 577 580 627 interlace -hsync -vsync
ik wil het liefst iets van 800x600 op me tv, ik draai nu nog win-xp om alles uit te zoeken en te klooien zodat ik straks met de install van mce alles in 1 keer goed kan instellen.
als het niet lukt of het bevalt me niet, kijk ik voor zoiets van trust zo'n televiewer ofzow
wie o wie heeft nog meer zo'n kabel aan de gang op een geforce??
alleen ik krijg het beeld op 1 resolutie stabiel, met behoorlijk veel overscan. en het trilt als de ziekte.
VESA detailed timing:
PClk=14,77 H.Active=768 H.Blank=176 H.Offset=24 HSW=80 V.Active=576 V.Blank=51 V.Offset=1 VSW=3
ik wil het liefst iets van 800x600 op me tv, ik draai nu nog win-xp om alles uit te zoeken en te klooien zodat ik straks met de install van mce alles in 1 keer goed kan instellen.
als het niet lukt of het bevalt me niet, kijk ik voor zoiets van trust zo'n televiewer ofzow
get rich or die try'in
Niemand...want het is bedoeld voor een Ati kaart.ModmaN schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:59:
hee luitjes, ik ben er nog niet helemaal uit.
VESA detailed timing:
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Er zijn ook schema's die geschikt zijn voor een nvidia kaart. Heb zelf iemand gesproken die dit werkend had met nvidia. Je moet dan alleen extra een H-sync en V-sync convertor toevoegen. Dat hoeft bij een ati niet, omdat die al een composite sync heeft en dit is bij een nvidia niet het geval.
Kijk eens op de mythtv mailinglist. Daar zat iemand die dit werkend had, misschien staat daar nog wat nuttige info.
Kijk eens op de mythtv mailinglist. Daar zat iemand die dit werkend had, misschien staat daar nog wat nuttige info.
Look behind you! A three headed monkey!
Het is mij gelukt met een onboard Nvidia 6150 van een ASUS CSM board. Inderdaad was daar een converter voor nodig. Zoek in dit topic eens op CSM dan vind je mn post welMrScratch schreef op maandag 10 juli 2006 @ 07:34:
Er zijn ook schema's die geschikt zijn voor een nvidia kaart. Heb zelf iemand gesproken die dit werkend had met nvidia. Je moet dan alleen extra een H-sync en V-sync convertor toevoegen. Dat hoeft bij een ati niet, omdat die al een composite sync heeft en dit is bij een nvidia niet het geval.
Ik heb deze ooit bij een bestelling meegenomen omdat ie maar 1.50 kost. Ik heb hem nooit gebruikt en ik kan me voorstellen dat ie het niet gaat doen ook, tis namelijk scart naar vga en niet andersom.
Misschien kan ik hem wel gebruiken van mijn dvd speler naar mn beamer.

Misschien kan ik hem wel gebruiken van mijn dvd speler naar mn beamer.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 13-07-2006 01:48 ]
Verwijderd
ik heb ook even zoon kabeltje gemaakt voor me tv...
het viel niet mee om zoon kabel te maken...maar het is me gelukt na een middag solderen!!!
hij geeft super beeld!...vooral bij films enzo...echt iets om over na te denken dus!.
aleen ben ik nog in gevecht met powerstrip...die wil namelijk nog niet echt mee werken
ik heb btw een ati radeon x550...en een panasonic tv van +/- 20 jaar oud!
En ik heb een 75ohm weerstand tussen 5v en pin 16 (ipv van 100ohm)
Echt een aanrader dit!
het viel niet mee om zoon kabel te maken...maar het is me gelukt na een middag solderen!!!
hij geeft super beeld!...vooral bij films enzo...echt iets om over na te denken dus!.
aleen ben ik nog in gevecht met powerstrip...die wil namelijk nog niet echt mee werken
ik heb btw een ati radeon x550...en een panasonic tv van +/- 20 jaar oud!
En ik heb een 75ohm weerstand tussen 5v en pin 16 (ipv van 100ohm)
Echt een aanrader dit!
Verwijderd
http://www.kabelsenco.nl/...info.php?products_id=1185
Deze kabel heb ik gekocht, maar ik krijg alleen maar zwart beeld, en heb alle aanwijzingen op http://ryoandr.free.fr/english.html gevolgd. Ook heb ik een Ati Radeon 9250 waarop het zou moeten werken.
Wat kan er mis zijn?
Deze kabel heb ik gekocht, maar ik krijg alleen maar zwart beeld, en heb alle aanwijzingen op http://ryoandr.free.fr/english.html gevolgd. Ook heb ik een Ati Radeon 9250 waarop het zou moeten werken.
Wat kan er mis zijn?
Is wel de juiste kabel, prima prijs trouwens, 5 euro, netjes.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:05:
Wat kan er mis zijn?
Ik heb zelf een 9250 en dat werkt inderdaad prima.
Heb je ook al met powerstrip de boel geconfigureerd, of het op een andere tv getest?
Verwijderd
Ik heb de boel geconfigureerd met powerstrip enz. , maar nog niet op een andere TV getest.Mediacj schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:35:
[...]
Is wel de juiste kabel, prima prijs trouwens, 5 euro, netjes.
Ik heb zelf een 9250 en dat werkt inderdaad prima.
Heb je ook al met powerstrip de boel geconfigureerd, of het op een andere tv getest?
Verwijderd
Op een andere TV werkt het ook niet, alleen maar zwart beeld. Na deze poging deed m'n TV ook heel raar , witte strepen overal door het beeld heen, maar dat was een dag later weer weg.
Toch iets mis met de kabel?
Toch iets mis met de kabel?
Ik denk eerder iets mis met de powerstrip instellingen, daar toch nog maar eens mee experimenteren.
Bij mij ging het ook niet in 1 keer goed.
Verwijderd
ja oke maar kreeg jij ook alleen maar zwart beeld? Als ik zo de verhalen van anderen lees hebben ze bij verkeerde resoluties iig beeld, hoe slecht ook.Mediacj schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:30:
Ik denk eerder iets mis met de powerstrip instellingen, daar toch nog maar eens mee experimenteren.
Als je alleen maar zwart beeld krijgt; dan is er waarschijnlijk iets niet goed met de kabel en ligt waarschijnlijk het niet aan powerstrip.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:53:
[...]
ja oke maar kreeg jij ook alleen maar zwart beeld? Als ik zo de verhalen van anderen lees hebben ze bij verkeerde resoluties iig beeld, hoe slecht ook.
..of ondersteunt je TV geen RGB via SCARTocmer schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:46:
[...]
Als je alleen maar zwart beeld krijgt; dan is er waarschijnlijk iets niet goed met de kabel en ligt waarschijnlijk het niet aan powerstrip.
Hey, die kabel is interessant.
Ik ben zelf nog bezig met de laatste stukken verbouwing in mijn huis.
Daarna mijn 2 pc's ombouwen zodat ik een werk pc heb en een HTPC.
Ik heb een televisie de RGB via SCART ondersteund (Philips Matchline van mijn schoonvader welke toendertijd de beste te verkrijgen televisie had). Daarnaast is deze ook 100Hz, maar of ik daarmee een voordeeltje kan hebben weet ik niet. Voor 5 euro is het in iedergeval uit te proberen.
Ik ben zelf nog bezig met de laatste stukken verbouwing in mijn huis.
Daarna mijn 2 pc's ombouwen zodat ik een werk pc heb en een HTPC.
Ik heb een televisie de RGB via SCART ondersteund (Philips Matchline van mijn schoonvader welke toendertijd de beste te verkrijgen televisie had). Daarnaast is deze ook 100Hz, maar of ik daarmee een voordeeltje kan hebben weet ik niet. Voor 5 euro is het in iedergeval uit te proberen.
Verwijderd
lijkt me sterk , 2 tv's van mischien hooguit 2 jaar oud.Gutteguttegut schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 08:30:
[...]
..of ondersteunt je TV geen RGB via SCART
kan iemand mij helpen met het volgende.
Ik draai op mijn pc, winxp mce 2005 (incl. alle updates). In mijn pc zit een nvidia XFX6600GT met hierop aangesloten 2x Samsung 730BF dmv de dvi aansluiting. (XFX heeft er 2) op een resolutie 1280x 1024.
Naast de 6600GT heb ik er een Sapphire radeon 9250PCI bij gezet om de mogelijkheid te krijgen mijn TV (philips breedbeeld 100HZ pixel plus) dmv RGB aan te sturen.
Ben dus zover dat de twee grafische kaarten goed naast elkaar kunnen werken, heb wel Ultramon erbij geinstalleerd om makkelijk te kunnen schakelen tussen de monitoren.
De vga/scart rgb kabel heb ik gemaakt volgens dit schema http://ryoandr.free.fr/english.html incl. 75 ohm weerstandje.
Ik heb de vga uitgang van mijn radeon dmv ultramon gespiegeld aan de primary dvi uitgang van mijn 6600GT.
Nu heb ik in powerstrip al zoveel resoluties ingesteld 720x480, 720x540, 768x576, 1024x576 om er maar een paar te noemen, er zijn er wel bij die werken maar krijg het beeld met geen mogelijkheid passend en de kwaliteit is ook niet echt scherp, praat hier wel over het bureaublad. De kabel zelf is exact na gemaakt dus die zou goed moeten zijn.
start ik daarbij media center op krijg ik een of ander okerkleurig beeld op TV waar het startscherm van MC onderuit komt als ik er met de muisaanwijzer overheen ga ?????
welke mce goeroe kan mij in de juiste richting sturen dit probleem op te lossen.
Ik draai op mijn pc, winxp mce 2005 (incl. alle updates). In mijn pc zit een nvidia XFX6600GT met hierop aangesloten 2x Samsung 730BF dmv de dvi aansluiting. (XFX heeft er 2) op een resolutie 1280x 1024.
Naast de 6600GT heb ik er een Sapphire radeon 9250PCI bij gezet om de mogelijkheid te krijgen mijn TV (philips breedbeeld 100HZ pixel plus) dmv RGB aan te sturen.
Ben dus zover dat de twee grafische kaarten goed naast elkaar kunnen werken, heb wel Ultramon erbij geinstalleerd om makkelijk te kunnen schakelen tussen de monitoren.
De vga/scart rgb kabel heb ik gemaakt volgens dit schema http://ryoandr.free.fr/english.html incl. 75 ohm weerstandje.
Ik heb de vga uitgang van mijn radeon dmv ultramon gespiegeld aan de primary dvi uitgang van mijn 6600GT.
Nu heb ik in powerstrip al zoveel resoluties ingesteld 720x480, 720x540, 768x576, 1024x576 om er maar een paar te noemen, er zijn er wel bij die werken maar krijg het beeld met geen mogelijkheid passend en de kwaliteit is ook niet echt scherp, praat hier wel over het bureaublad. De kabel zelf is exact na gemaakt dus die zou goed moeten zijn.
start ik daarbij media center op krijg ik een of ander okerkleurig beeld op TV waar het startscherm van MC onderuit komt als ik er met de muisaanwijzer overheen ga ?????
welke mce goeroe kan mij in de juiste richting sturen dit probleem op te lossen.
Dat is logisch! Met deze kabel wordt de normale desktop (gewoon windows, zeg maar) er niet beter op, nee. Maar dat is ook niet de bedoeling. Een interface als MCE (10 feet) en TV kijken ziet er daarentegen vele malen beter uit, en daar is de kabel nou wel voor. De interface van 'gewoon windows' is niet gemaakt (en bedoeld) om op een (CRT) TV te draaien, dat zal er (standaard) altijd niet lekker uitzien en is niet mee te werken eigenlijk. Dan moet je echt met fontsizes etc. gaa spelen. Maar ook 1 pixel brede lijntjes bijvoorbeeld, zullen altijd trillen.KickAzzzZ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 01:15:
kan iemand mij helpen met het volgende.
Dus nogmaals, verwacht daar niet te veel van.
Dat is weer wat anders. Ik zou proberen om het zonder al die andere zaken aan de praat te krijgen. Dus zonder UltraMon en wellicht zelfs eens een keer zonder je nVidia kaarten. Dus alleen je ATi kaart en dan de VGA-to-scart kabel en met Powerstrip.KickAzzzZ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 01:15:start ik daarbij media center op krijg ik een of ander okerkleurig beeld op TV waar het startscherm van MC onderuit komt als ik er met de muisaanwijzer overheen ga ?????
Hey Kaajee
Vind het verder geen ramp dat mijn desktop er op tv niet goed uitziet, het gaat me voornamelijk toch om Media Center.
Ik heb je raad maar eens ff opgevolgd door m'n nvidia eruit te gooien.
Na wat gepruts heb ik het voor elkaar gekregen om media center op mijn tv te krijgen via de vga uitgang van m'n Ati.
De resolutie die ik in powerstrip heb ingevoerd 768x576 was volgens mij nog niet de meest optimale maar wel een van de weinige waarmee ik media center op tv kreeg. Het opstartscherm van media center was te groot voor mijn tv beeld, de Win mediaplayer besturingsbalken waren ook uit verband.
Tijdens afspelen van een dvd kreeg ik onder een dubbele zwart grijze balk en boven een kleinere maar dat zal allemaal wel met de resolutie in powerstrip te maken hebben.
Wat me opviel was de kwaliteit van het beeld t.o.v. svhs, zeer scherp en strak, kwaliteit van dvd films perfect, wil nu niet anders meer dus hoop dat ik alles voor elkaar ga krijgen.
Maar wil dit nu zeggen dat dit niet gaat lukken i.c.m. de nvidia kaart of zijn er nu nog wat meer opties c.q. instellingen die ik kan proberen met nvidia ??
Heb al zitten denken als het niet lukt aan een multiboot maar liever doe ik het met 1 besturing.
Weet nu wel dat de vga kabel goed is echter weet jij welke resolutie ik het best kan proberen??
Vind het verder geen ramp dat mijn desktop er op tv niet goed uitziet, het gaat me voornamelijk toch om Media Center.
Ik heb je raad maar eens ff opgevolgd door m'n nvidia eruit te gooien.
Na wat gepruts heb ik het voor elkaar gekregen om media center op mijn tv te krijgen via de vga uitgang van m'n Ati.
De resolutie die ik in powerstrip heb ingevoerd 768x576 was volgens mij nog niet de meest optimale maar wel een van de weinige waarmee ik media center op tv kreeg. Het opstartscherm van media center was te groot voor mijn tv beeld, de Win mediaplayer besturingsbalken waren ook uit verband.
Tijdens afspelen van een dvd kreeg ik onder een dubbele zwart grijze balk en boven een kleinere maar dat zal allemaal wel met de resolutie in powerstrip te maken hebben.
Wat me opviel was de kwaliteit van het beeld t.o.v. svhs, zeer scherp en strak, kwaliteit van dvd films perfect, wil nu niet anders meer dus hoop dat ik alles voor elkaar ga krijgen.
Maar wil dit nu zeggen dat dit niet gaat lukken i.c.m. de nvidia kaart of zijn er nu nog wat meer opties c.q. instellingen die ik kan proberen met nvidia ??
Heb al zitten denken als het niet lukt aan een multiboot maar liever doe ik het met 1 besturing.
Weet nu wel dat de vga kabel goed is echter weet jij welke resolutie ik het best kan proberen??
Kan je niet gewoon een scart to 5 x bnc (rgb + h en v Sync) kabel nemen en die aansluiten op een kabel vga met 5 x bnc of is dit te makkelijk gedacht. of wat mis ik dan.
Ik zie ook dat er veel kastjes zijn die vga in omzetten naar rgb scart.
Is dit geen oplossing voor velen zonder ATI . want een nieuwe video kaart kopen is duurder.
of is het beeld met een ati + kabel beter dan zo'n kastje.
Ik zie ook dat er veel kastjes zijn die vga in omzetten naar rgb scart.
Is dit geen oplossing voor velen zonder ATI . want een nieuwe video kaart kopen is duurder.
Nee want je hebt juist GEEN h & v sync nodig maar Composite sync. Dus dan moet je nog van die h&v sync een Composite sync maken.jl-p schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:54:
Kan je niet gewoon een scart to 5 x bnc (rgb + h en v Sync) kabel nemen en die aansluiten op een kabel vga met 5 x bnc of is dit te makkelijk gedacht. of wat mis ik dan..
Welk kastje bedoel je?jl-p schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:54:Ik zie ook dat er veel kastjes zijn die vga in omzetten naar rgb scart.
In principe kan dat ook, maar je moet wel goed naar de geleverde kwaliteit kijken. Ook of dat kastje alle resoluties aankan. Meer dan de h&v sync tot een composite sync maken doet dat kastje ook niet. En ik betwijfel of die kastjes zoveel goedkoper zijn dan een simpele (2e hands?) ATi kaart.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb gisteravond eventjes die kabel van http://ryoandr.free.fr/english.html in elkaar geknutseld. Ik had al eerder een kabel van 2mtr gemaakt voor een vriend, die werkte naar behoren. Die van mij is 10mtr lang 9aderig utp. Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik de kabel aan sluit springt mn tv gelijk op het SCART-kanaal. (Wat mij betreft prima, behalve dat er nog geen signaal op staat
)
Vervolgens wil ik de vga uitgang aanzetten met catalist control center oid maar die pikt het niet en schakelt de vga gelijk weer uit.
Heeft iemand een ideetje wat er mis kan zijn? Alvast bedankt voor de reactie!
Ik heb gisteravond eventjes die kabel van http://ryoandr.free.fr/english.html in elkaar geknutseld. Ik had al eerder een kabel van 2mtr gemaakt voor een vriend, die werkte naar behoren. Die van mij is 10mtr lang 9aderig utp. Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik de kabel aan sluit springt mn tv gelijk op het SCART-kanaal. (Wat mij betreft prima, behalve dat er nog geen signaal op staat

Vervolgens wil ik de vga uitgang aanzetten met catalist control center oid maar die pikt het niet en schakelt de vga gelijk weer uit.
Verwijderd
Heb deze kabel ook gekocht en kabel is gewoon niet goed. Heb namelijk al een kabel zelf gemaakt en deze werkt perfect maar als ik de gekochte aansluit heb ik ook zwart beeld.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:05:
Wat kan er mis zijn?
Je kan even gaan kijken of alle aansluitingen op de goede plek zitten. Misschien hebben ze de verkeerde versie meen me te herrineren dat er ooit een fout stond op een site voor zelfgemaakte kabels voor vga naar scart.
Op SCART-pin 8 stroom wordt gezet, springt de TV automatisch op SCART-kanaal. Als je dit niet wilt kan je volgens mij simpelweg pin 8 loshalen.Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:00:
Hoi,
Als ik de kabel aan sluit springt mn tv gelijk op het SCART-kanaal. (Wat mij betreft prima, behalve dat er nog geen signaal op staat)
Je ander probleem heb ik geen oplossing voor
Verwijderd
Heb nog even gekeken welke aansluiting er fout zit bij de kabel die ik heb van http://www.kabelsenco.nl/...info.php?products_id=1185 Maar er klopt helemaal niks van het lijkt wel alsof ze zo maar wat aan elkaar hebben gesoldeerd

even een vraagje: als je een scart aansluiting hebt, ondersteunt die dan direct rgb of heb je daar ook verschillen inzitten
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Ja, daar zit verschil in, en dat had je met een beetje moeite ook best zelf kunnen vinden...SPEEDDRAGON schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:12:
even een vraagje: als je een scart aansluiting hebt, ondersteunt die dan direct rgb of heb je daar ook verschillen inzitten
Verwijderd
Effe een vraagje: Heb van de week een MSI S270 Notebook gekocht met een Ati radeon xpress 200M grafische kaart zonder TV out...aangezien ik her en der lees dat Ati kaarten zonder al teveel problemen op een TV aan te sluiten zijn via de VGA uitgang vraag ik me af of dit ook voor m'n dit type grafische kaart geld?
Ati kaarten schijnen over het algemeen een composite sync uitgang (itt V-Sync + H-Sync wat Nvidia meestal heeft) te hebben en dat is precies wat je nodig hebt voor een scart aansluiting (comp. sync + RGB). Geen garantie dat het gaat werken, maar zo'n kabeltje kost niet veel en het is zeker de moeite van het proberen waard lijkt me.Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:23:
Effe een vraagje: Heb van de week een MSI S270 Notebook gekocht met een Ati radeon xpress 200M grafische kaart zonder TV out...aangezien ik her en der lees dat Ati kaarten zonder al teveel problemen op een TV aan te sluiten zijn via de VGA uitgang vraag ik me af of dit ook voor m'n dit type grafische kaart geld?
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Helaas te laat tot dezelfde conclusie gekomen (had kabel gekocht en dan deze posting gevonden)Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 15:06:
Heb nog even gekeken welke aansluiting er fout zit bij de kabel die ik heb van http://www.kabelsenco.nl/...info.php?products_id=1185 Maar er klopt helemaal niks van het lijkt wel alsof ze zo maar wat aan elkaar hebben gesoldeerd
Ik koop er nooit iets meer !
Ziehier mijn mail en hun antw op mijn klacht :
---
Beste
Spijtig om te horen dat de kabel bij u niet werkt. Het kabel wordt niet door ons gemaakt maar wordt zo geleverd door onze leveranciers.
Doordat u de kabel uit elkaar heeft gehaald is uw garantie komen te vervallen. Had u eerst contact met ons opgenomen hadden we samen aan een oplossing kunnen werken.
Met vriendelijke groet,
Het Kabels en co team
Beste,
>
> Ik heb enkele weken terug volgend artikel via uw website gekocht :
> http://www.kabelsenco.nl/...info.php?products_id=1185
>
> Maar blijkbaar voldoet dit niet aan de beschrijving die u op uw site
> meegeeft. U geeft onderaan dit artikel 2 referenties mee, 1 naar een
> artikel op tweakers.net over hoe een RGB connectie aansluiten naar een
> scart kabel en een 2de referentie hoe deze kabel zelf gesoldeerd moet
> worden.
>
> Deze kabel werkt helaas niet. Het scherm blijft zwart. Wanneer ik de
> kabeluiteindes dan uit elkaar haal, blijkt dat de kabel totaal niet
> volgens het schema waar u naar refereert, gesoldeerd is ! Door het
> refereren naar beide artikels (die ik eerder zelf al had gevonden)
> heeft u me kunnen overtuigen dat ik de kabel gevonden had die ik
> zocht, temeer omdat u expliciet naar het soldeer-schema refereert !
> Helaas moet ik vaststellen dat ik niet de enige ben :
> Verwijderd in "RGB-scart met een HTPC"
>
> Daarom zou ik u willen vragen om een correct gesoldeerde kabel te
> willen op sturen, volgens het schema waarnaar u verwijst. Indien dit
> niet mogelijk is zou ik graag 5 euro terug gestort zien. Indien u in
> de toekomst niet de juiste kabels kan leveren lijkt het mij het
> eerlijkst dat u beide verwijzingen weghaalt zodat u geen potentiele
> kopers op het verkeerde been zet.
>
>
> Mvg,
>
>
--
Iemand die het aan de gang heeft met een ATI kaart op windows Vista(pre RC-2) ?
alsof het niet een beetje je eigen schuld is...Rhico schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:59:
[...]
Helaas te laat tot dezelfde conclusie gekomen (had kabel gekocht en dan deze posting gevonden)
Ik koop er nooit iets meer !
Ziehier mijn mail en hun antw op mijn klacht :
---
Beste
Spijtig om te horen dat de kabel bij u niet werkt. Het kabel wordt niet door ons gemaakt maar wordt zo geleverd door onze leveranciers.
Doordat u de kabel uit elkaar heeft gehaald is uw garantie komen te vervallen. Had u eerst contact met ons opgenomen hadden we samen aan een oplossing kunnen werken.
Met vriendelijke groet,
Het Kabels en co team
Beste,
>
> Ik heb enkele weken terug volgend artikel via uw website gekocht :
> http://www.kabelsenco.nl/...info.php?products_id=1185
>
> Maar blijkbaar voldoet dit niet aan de beschrijving die u op uw site
> meegeeft. U geeft onderaan dit artikel 2 referenties mee, 1 naar een
> artikel op tweakers.net over hoe een RGB connectie aansluiten naar een
> scart kabel en een 2de referentie hoe deze kabel zelf gesoldeerd moet
> worden.
>
> Deze kabel werkt helaas niet. Het scherm blijft zwart. Wanneer ik de
> kabeluiteindes dan uit elkaar haal, blijkt dat de kabel totaal niet
> volgens het schema waar u naar refereert, gesoldeerd is ! Door het
> refereren naar beide artikels (die ik eerder zelf al had gevonden)
> heeft u me kunnen overtuigen dat ik de kabel gevonden had die ik
> zocht, temeer omdat u expliciet naar het soldeer-schema refereert !
> Helaas moet ik vaststellen dat ik niet de enige ben :
> Verwijderd in "RGB-scart met een HTPC"
>
> Daarom zou ik u willen vragen om een correct gesoldeerde kabel te
> willen op sturen, volgens het schema waarnaar u verwijst. Indien dit
> niet mogelijk is zou ik graag 5 euro terug gestort zien. Indien u in
> de toekomst niet de juiste kabels kan leveren lijkt het mij het
> eerlijkst dat u beide verwijzingen weghaalt zodat u geen potentiele
> kopers op het verkeerde been zet.
>
>
> Mvg,
>
>
--
Verwijderd
Grappig hoor hee. Dat na 2 jaar van m'n initiele post dit topic nog steeds aktief is
. En dat met alle nieuwe HDTV's van tegenwoordig met standaard dvi in.
Weet iemand of die kabel omgekeerd kan gebruikt worden? dus van scart naar vga, ik vraag dat omdat ik van plan was om mijn ps2 op mijn lcd (of crt) scherm aan te sluiten. Iemand enig idee of dat zou werken?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Nee niet deze kabel, maar die jij bedoelt zijn nou net wel volop in winkels verkrijgbaar......dat zijn nou juist bijna alle kant-en-klare kabels die ook in dit topic aan de orde komen.Adlan schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 02:53:
Weet iemand of die kabel omgekeerd kan gebruikt worden? dus van scart naar vga, ik vraag dat omdat ik van plan was om mijn ps2 op mijn lcd (of crt) scherm aan te sluiten. Iemand enig idee of dat zou werken?
Alvast bedankt.
Of dat met een pc monitor gaat werken........ligt helemaal aan de monitor denk ik. Die moet een heel ander RGB signaal kunnen verwerken.
Vaak zie je deze kabels gebruikt worden waarbij een DVD-speler aangesloten moet worden op bijv. een beamer via scart-vga.....
Even een vraagje. Het is een vrij breed onderwerp maar ik denk dat ik hem hier het beste kan plaatsen.
Ik heb een HTPC in elkaar gezet met een M2NPV-VM moederbord erin. Dit moederbord is vrij divers als het gaat om uitgangen. Er zit VGA & DVI-D op maar daarnaast zit er ook nog een verloopstukje bij waardoor component, s-video en composiet mogelijk is. Keuze genoeg zou je zeggen
Ik heb op dit moment een kabeltje van de composiet poort naar mijn breedbeeld lopen (die in een s-videopoort van me tv zit). Dit werkt, maar daar is ook alles mee gezegd (kwaliteit is niet al te best). Aangezien mijn TV ook RGB ondersteunt op de eerste SCART poort wil ik hem dus het liefst over die poort laten lopen want dat zal het beste beeld opleveren. Nu de vraag: hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb al zitten zoeken op Google en kwam op dit kabeltje uit. Gaat dit werken op mijn normale PAL breedbeeld TV (Philips)? Of kan ik beter gebruik maken van bv DVI?
Ik heb een HTPC in elkaar gezet met een M2NPV-VM moederbord erin. Dit moederbord is vrij divers als het gaat om uitgangen. Er zit VGA & DVI-D op maar daarnaast zit er ook nog een verloopstukje bij waardoor component, s-video en composiet mogelijk is. Keuze genoeg zou je zeggen
Daar gaat gelukkig dit hele topic over, dus lees het eens door zou ik zeggen...Robkazoe schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:02:
Even een vraagje. Het is een vrij breed onderwerp maar ik denk dat ik hem hier het beste kan plaatsen.
Ik heb een HTPC in elkaar gezet met een M2NPV-VM moederbord erin. Dit moederbord is vrij divers als het gaat om uitgangen. Er zit VGA & DVI-D op maar daarnaast zit er ook nog een verloopstukje bij waardoor component, s-video en composiet mogelijk is. Keuze genoeg zou je zeggenIk heb op dit moment een kabeltje van de composiet poort naar mijn breedbeeld lopen (die in een s-videopoort van me tv zit). Dit werkt, maar daar is ook alles mee gezegd (kwaliteit is niet al te best). Aangezien mijn TV ook RGB ondersteunt op de eerste SCART poort wil ik hem dus het liefst over die poort laten lopen want dat zal het beste beeld opleveren. Nu de vraag: hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb al zitten zoeken op Google en kwam op dit kabeltje uit. Gaat dit werken op mijn normale PAL breedbeeld TV (Philips)? Of kan ik beter gebruik maken van bv DVI?
Agree! (kleine top van de sluier: je MB heeft een nVidia graka, en dat wordt lastig....)MikeyMan schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:36:
[...]
Daar gaat gelukkig dit hele topic over, dus lees het eens door zou ik zeggen...
Bovendien staat er bij die kabel die je 'gevonden' hebt heel groot: 'Scart naar component videokabels', dus wat denk je zelf?
[ Voor 19% gewijzigd door kaajee op 31-10-2006 12:42 ]
Ik zat half te slapen. Daarnaast converteert dat kabeltje waarschijnlijk helemaal niets dus komt er nog steeds componentsignaal uit de scartplug dus heb je er weinig aan. Er moet dus een convertkastje komen en die kosten 99 euro of duurder (die van 99 euro was het goedkoopst die ik heb gezien). Ik denk dat ik dat geld beter opzij kan leggen en dan een HD Ready scherm van 1000/1500 euro kan kopen en dan gewoon lekker op component/dvi-d aan te sluiten. Ik vind 100 euro toch wel een redelijk grote investering voor een TV die ik al ruim 5 jaar heb.
Of je maakt dus zo'n vga(of hdmi) naar scartkabel...
Ik heb ondertussen pagina 12 t/m 22 gelezen en zag idd die kabel al een aantal keer voorbij komen. Opzich wel een leuk idee maar:
- Is het niet handiger om bv zo'n kabeltje dan meteen te kopen? Net zo makkelijk of zie ik iets over het hoofd (behalve dat er staat dat de Radeon het waarschijnlijk veel beter doet dan nVidia)?
- Ik ben niet heel technisch op het gebied van electronica en daarnaast heb ik het materiaal en het gereedschap niet.
- Levert VGA niet teveel kwaliteitsverlies? Dat het mooier is dan mijn huidige opstelling, daar ben ik wel van overtuigd, maar zou het voorlopig zo jammer vinden als ik de dvi/scart rgb poorten deze twee maanden tot mijn nieuwe tv niet zou kunnen gebruiken.
- Is het niet handiger om bv zo'n kabeltje dan meteen te kopen? Net zo makkelijk of zie ik iets over het hoofd (behalve dat er staat dat de Radeon het waarschijnlijk veel beter doet dan nVidia)?
- Ik ben niet heel technisch op het gebied van electronica en daarnaast heb ik het materiaal en het gereedschap niet.
- Levert VGA niet teveel kwaliteitsverlies? Dat het mooier is dan mijn huidige opstelling, daar ben ik wel van overtuigd, maar zou het voorlopig zo jammer vinden als ik de dvi/scart rgb poorten deze twee maanden tot mijn nieuwe tv niet zou kunnen gebruiken.
Heb je deze post niet gelezen?Robkazoe schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:25:
Ik heb ondertussen pagina 12 t/m 22 gelezen en zag idd die kabel al een aantal keer voorbij komen. Opzich wel een leuk idee maar:
En voor een analoge aansluiting is de VGA_RGB-to-SCART_RGB veruit de beste, mooiste oplossing. Zo'n kabel heb je voor nog geen 5 euro zelf in elkaar, wel de moeite waard.
Echter, meteen voor MikeyMan, jij hebt een nVidia graka en die heeft geen composiet sync (hebben de Radeons wel) dus moet je eerst zorgen dat er uit de verticale en horizontale sync een composiet komt. En dat is dan weer een extra schakeling die bovendien iets moeilijker te maken is....
(en MikeyMan ; als je verwijst dat iemand het hele topic moet lezen, moet je zelf ook niet zomaar het advies geven dat ie dan meer zo'n kabeltje moet maken, want dat gaat dus nuet zomaar omdat ie die nVidia heeft)
Even een klein kickje. Ik heb uiteindelijk met een goede vriend van mij even wat mailtjes heen en weer verstuurd en uiteindelijk was hij bereid om zowel de syncbox voor nVidia als deze kabel te maken. En het werkt! Hij heeft mij een paar foto's laten zien de kwaliteit is echt sterk verbeterd! Een stuk scherper! Hoe hij het precies allemaal heeft gedaan zal ik jullie dit weekend vertellen. Dan krijg ik mijn kabel en zal ook wat testpics posten en misschien dat ik samen met hem nog een handleiding schrijf voor nVidia gebruikers zodat meer mensen kunnen proficiteren van geweldig beeldkwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 02-11-2006 11:05 ]
Jezus... Die syncbox is wel erg heftig... Ik had alleen wat weerstandjes en een triac...
Kan misschien wel de reden zijn dat ik het niet goedkreeg
Kan misschien wel de reden zijn dat ik het niet goedkreeg
Van wat ik hoorde is dat hij te groot was om hem in de SCART plug te krijgen. Opzich wel jammer maar ik ben allang blij dat het werkt.
Ah, jah, dat van mij paste wel in een scart
Heb de kabel ondertussen en ben toch wel erg blij met dat ding! In eerste instantie werkte hij vrij wazig en heb toen wat willekeurige instellingen lopen proberen maar blijkbaar was Interlaced het probleem. Zodra ik daar het vinkje weg haalde, deed het scherm het perfect (terwijl ik een normaal standaard PAL scherm heb, niets speciaals)! De standaard PAL resolutie is hij iets te groot maar goed, ben al lang blij dat hij het doet. Nu naar bed, morgen weer vroeg op.
EDIT: En soms kun je te vroeg juichen. Hij stond nog op composiet, toen ik hem op VGA zette, lukte het niet. Zal morgen is verder kijken.
EDIT: En soms kun je te vroeg juichen. Hij stond nog op composiet, toen ik hem op VGA zette, lukte het niet. Zal morgen is verder kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Robkazoe op 02-11-2006 23:04 ]
Nogmaals een kickje, heb vanochtend nog even snel geprobeerd maar het mocht niet baten. Ik ga zondag nog wel even kijken of ik het aan de praat krijg. Met een onmogelijk programma als powerstrip is het ook vreselijk kut om het aan de praat te krijgen. Ik heb bv ooit één keer 768 x 1152 als resolutie gebruikt omdat ik het zat was om naar zo'n vreselijk klein VNC scherm moest kijken en dat schoot voor geen meter op. Nu kan ik hem voor geen mogelijkheid op 768x576 krijgen want dan zet hij hem automatisch op 768 x 1152 terwijl dan de settings gewoon op 768 x 576 in het powerstrip schermpje staan.
Dat het bij die vriend van hem wel is gelukt en bij mij niet was simpel te verklaren: Hij had een 9800 non pro. Snap ook niet dat hij die sync box eraan heeft gesoldeerd maar ondanks dat werkt het bij hem wel gewoon. Heeft iemand nog een goede site waar je het aantal Mhz kunt terugvinden voor PAL TV's? In deze topic staan er wel een aantal maar ruim de helft is dood.
Ik heb overigens nog helemaal geen beeld gehad. Kan dus twee dingen betekenen: Of de kabel is rot, of het signaal is "out of range" maar dat kun je moeilijk controleren waar het aan ligt. De kabel deed het iig wel op de 9800.
Dat het bij die vriend van hem wel is gelukt en bij mij niet was simpel te verklaren: Hij had een 9800 non pro. Snap ook niet dat hij die sync box eraan heeft gesoldeerd maar ondanks dat werkt het bij hem wel gewoon. Heeft iemand nog een goede site waar je het aantal Mhz kunt terugvinden voor PAL TV's? In deze topic staan er wel een aantal maar ruim de helft is dood.
Ik heb overigens nog helemaal geen beeld gehad. Kan dus twee dingen betekenen: Of de kabel is rot, of het signaal is "out of range" maar dat kun je moeilijk controleren waar het aan ligt. De kabel deed het iig wel op de 9800.
[ Voor 10% gewijzigd door Robkazoe op 03-11-2006 10:44 ]
Verwijderd
ik ben nu ook bezig met zon kabeltje maken ik heb de ati radeon 9600xt heeft iemand ervaring met deze kaart op zon kabeltje
Heeft er eigenlijk al iemand dit aan de praat gekregen met een nVidia kaart? Kzou die anders ook wel willen maken, maar als het zoiezo niet lukt...Robkazoe schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:03:
Even een klein kickje. Ik heb uiteindelijk met een goede vriend van mij even wat mailtjes heen en weer verstuurd en uiteindelijk was hij bereid om zowel de syncbox voor nVidia als deze kabel te maken. En het werkt! Hij heeft mij een paar foto's laten zien de kwaliteit is echt sterk verbeterd! Een stuk scherper! Hoe hij het precies allemaal heeft gedaan zal ik jullie dit weekend vertellen. Dan krijg ik mijn kabel en zal ook wat testpics posten en misschien dat ik samen met hem nog een handleiding schrijf voor nVidia gebruikers zodat meer mensen kunnen proficiteren van geweldig beeldkwaliteit.
Het is mij gelukt met een onboard nvidia 6150; zie mijn post eerder in deze threadPromy schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:55:
[...]
Heeft er eigenlijk al iemand dit aan de praat gekregen met een nVidia kaart? Kzou die anders ook wel willen maken, maar als het zoiezo niet lukt...
Vraagje!
Ik heb het nu draaien op Vista Build 6000, maar nu het ik een vraagje
Zodra ik in MCE zeg, LOG OFF, sluit hij powerstrip helemaal af, dan heb ik geen custom timings meer.
Hij start op als service, en draaid in user accounds als pogramma.
Iemand een idee om het afsluiten van powerstrip tegen te gaan(dus als ik log off doe, powerstrip BLIJFT draaien?)
Misschien kan het ook doormiddel van een service te starten zodra hij in het user accound scherm komt?
Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft!
Zodra ik in MCE zeg, LOG OFF, sluit hij powerstrip helemaal af, dan heb ik geen custom timings meer.
Iemand een idee om het afsluiten van powerstrip tegen te gaan(dus als ik log off doe, powerstrip BLIJFT draaien?)
Misschien kan het ook doormiddel van een service te starten zodra hij in het user accound scherm komt?
never mind... hier stond onzin
[ Voor 83% gewijzigd door Promy op 13-11-2006 18:55 ]
@ocmer:ocmer schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:09:
[...]
Het is mij gelukt met een onboard nvidia 6150; zie mijn post eerder in deze thread
welke powerstrip timings geven goed beeld bij een gforce?
Hier en vervolgens hier al naar gekeken?Animal schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:13:
Vraagje!
Ik gebruikPromy schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:40:
[...]
@ocmer:
welke powerstrip timings geven goed beeld bij een gforce?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| PowerStrip timing parameters: 720x576=720,64,64,120,576,5,12,28,16392,2056 Generic timing details for 720x576: HFP=64 HSW=64 HBP=120 kHz=17 VFP=5 VSW=12 VBP=28 Hz=27 VESA detailed timing details: PClk=16,39 H.Active=720 H.Blank=248 H.Offset=48 HSW=64 V.Active=576 V.Blank=45 V.Offset=5 VSW=12 Linux modeline parameters: "720x576" 16,392 720 784 848 968 576 581 593 621 interlace +hsync +vsync |
Dit geeft stabiel beeld; maar er valt een klein beetje beeld boven en onder weg.
Hoe werkt dat dan met Nividia's composite sync?ocmer schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:09:
[...]
Ik gebruik
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 PowerStrip timing parameters: 720x576=720,64,64,120,576,5,12,28,16392,2056 Generic timing details for 720x576: HFP=64 HSW=64 HBP=120 kHz=17 VFP=5 VSW=12 VBP=28 Hz=27 VESA detailed timing details: PClk=16,39 H.Active=720 H.Blank=248 H.Offset=48 HSW=64 V.Active=576 V.Blank=45 V.Offset=5 VSW=12 Linux modeline parameters: "720x576" 16,392 720 784 848 968 576 581 593 621 interlace +hsync +vsync
Dit geeft stabiel beeld; maar er valt een klein beetje beeld boven en onder weg.
Daarvoor heb ik een extra stukje hardware gebouwd volgens: http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/syncbox.gifAnimal schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:15:
[...]
Hoe werkt dat dan met Nividia's composite sync?
Is minder moeilijk dan het misschien lijkt en kost maar een paar euro
Een vraagje over het interlaced beeld.
Zodra ik media center opstart, is mijn beeld goed, alleen schokt het af en toe heel erg.
Dit komt hoogstwaarschijnlijk dat het beeld interlaced is, en je 3d performance omlaag haalt.
Zodra ik media center in een kleiner venser afspreel, draait het bijzonder vloeiend.
Ik praat nu over Vista MCE, maar in XP MCE had ik dit probleem ook al.
Het komt vaak voor met overgangen van foto's, en het hoofdmenu 'over live tv heen'
Iemand een tip?
(edit) het probleem doet zich alleen voor zodra MCE in FULL screen draaid!)
Zodra ik media center opstart, is mijn beeld goed, alleen schokt het af en toe heel erg.
Dit komt hoogstwaarschijnlijk dat het beeld interlaced is, en je 3d performance omlaag haalt.
Zodra ik media center in een kleiner venser afspreel, draait het bijzonder vloeiend.
Het komt vaak voor met overgangen van foto's, en het hoofdmenu 'over live tv heen'
Iemand een tip?
[ Voor 7% gewijzigd door Animal op 21-11-2006 23:30 ]
Iemand een idee?Animal schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:15:
Iemand een tip?
Ik heb hier een kabeltje VGA D-SUB male naar composiet & S-Video... had ooit die kabel ergens gevonden....
deze is het: Matrox CONTVOUT-E (15953-02) TV-output adapter cable for Millennium G450/G550
Dit kabeltje heeft ooit bij een paar moederborden en/of videoaarten gezeten. Zou dit werken bij alle videokaarten?
linkje: http://www.kvmsystems.co....sp?idProduct=5058&m_id=14
15953-02 nummer van de kabel
deze is het: Matrox CONTVOUT-E (15953-02) TV-output adapter cable for Millennium G450/G550
Dit kabeltje heeft ooit bij een paar moederborden en/of videoaarten gezeten. Zou dit werken bij alle videokaarten?
Damn it's good 2b a Tweaker!
Nee!spanx schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:15:
Ik heb hier een kabeltje VGA D-SUB male naar composiet & S-Video... had ooit die kabel ergens gevonden....
Is alleen voor, zoals je zelf eigenlijk al zegt, Matrox kaarten. Die geven die signalen ook door via de D-sub (VGA) andere kaarten niet.
Overigens, de Matrox kaarten zijn wel zeer geschikt voor gebruik met een TV, ze doen alleen niet echt mee in de performance strijd der giganten (ATi, nVidia) en zijn voor het stadnaard hedendaagse gebruik (lees: games, HTPC etc.) minder geschikt...
heel erg jammer...
ik heb nu een Ati x550/128-512 op de plank liggen of een nVidia 6200 TC 128/256mb
welke kan ik het beste gebruiken voor tv-out?
Ik wil de beste beeld kwaliteit.... hoe ga ik dat voor elkaar boxen?
icm
Intel 630 3Ghz 64bit NX
Intel 915GAVL
80gb WD8000 JD
enz enz
ik heb nu een Ati x550/128-512 op de plank liggen of een nVidia 6200 TC 128/256mb
icm
Intel 630 3Ghz 64bit NX
Intel 915GAVL
80gb WD8000 JD
enz enz
[ Voor 15% gewijzigd door spanx op 16-12-2006 20:24 ]
Ik zoek nog steeds een RGB kabel om Matrox g450 op mijn TV aan te sluiten. De specs staan wel bij Matrox, maar het enige bedrijf wat ze levert zit volgens mij in Denemarken. Erg jammer
Verwijderd
Humm erg interesant .
Wat ik ook kan vertellen is dat de tv-oud van voodoo3 kaarten beter waren dan van matrox
Ik heb het getest met een voodoo3 2000 en een matrox g400 .
De tv-oud van de voodoo3 was echt recht en niet vervormt bij de randen zoals bij zovelen tv-oud op diverse kaarten.
Gelukkige ga ik een tft tv kopen 720p met vga ondersteuning .
Maar ik ga wel even kijken naar die stekker verbindingen omdat mijn ma haar pc graag op de tv wilt hebben .(maar vind de kwalijd om te huilen)
Vind het toch raar dat bij een xbox ouwe doos de tv-oud wel op de juiste manier werkt.
Wat ik ook kan vertellen is dat de tv-oud van voodoo3 kaarten beter waren dan van matrox
Ik heb het getest met een voodoo3 2000 en een matrox g400 .
De tv-oud van de voodoo3 was echt recht en niet vervormt bij de randen zoals bij zovelen tv-oud op diverse kaarten.
Gelukkige ga ik een tft tv kopen 720p met vga ondersteuning .
Maar ik ga wel even kijken naar die stekker verbindingen omdat mijn ma haar pc graag op de tv wilt hebben .(maar vind de kwalijd om te huilen)
Vind het toch raar dat bij een xbox ouwe doos de tv-oud wel op de juiste manier werkt.
Dat is natuurlijk persoonlijk. Op wat voor TV ga je hem aansluiten?spanx schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:41:
heel erg jammer...
icm
Intel 630 3Ghz 64bit NX
Intel 915GAVL
80gb WD8000 JD
enz enz
De ATi is makkelijker in staat om een VGA-RGB_to_SACRT te maken (vanwege composiet sync).
Maar met de huidige generatie TVout 'chips' zijn ook op de s-video uitgang hele goeie resultaten te behalen.
In principe is de VGA uitgang theoretisch beter, want dan heb je RGB (Rood, Groen, Blauw apart) en met s-video heb je dat niet natuurlijk.
Op een Philips CRT 32W9509
ondersteund ook RGB via SCART (heb ik getest via mijn dreambox die ook rgb kan via SCART)
Heb voor de ATI x550 wel een kabeltje gevonden die de tv-out naar RGB (3 stekkertjes) rood groen blauw (duh) maar waar vind ik die RGB to scart aansluitingen?
ondersteund ook RGB via SCART (heb ik getest via mijn dreambox die ook rgb kan via SCART)
Heb voor de ATI x550 wel een kabeltje gevonden die de tv-out naar RGB (3 stekkertjes) rood groen blauw (duh) maar waar vind ik die RGB to scart aansluitingen?
Die RGBtoScart aansluitingen? Daar gaat nou juist dit hele topic over........spanx schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:24:
Op een Philips CRT 32W9509
En, nogmaals, in principe krijg je met RGB het beste beeld. Maar dan zelf even zo'n kabel ik elkaar flansen. Jou ATi ondersteund in principe custom timings (wellicht via Powerstrip) en biedt een composiet sync aan (in tegenstelling tot de nVidia).
Dat kabeltje waar je het over hebt ken ik niet. Kan ook een component out zijn voor HD weergave.....(da's weer wat anders dan de RGB die jou tv accepteerd)
Zojuist heb ik alle 23 pagina's van dit topic doorgelezen, dank voor al de nuttige info. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Komende kerst wil ik via mijn laptop DVD's afspelen op de in de TV in een vakantiehuisje. Mijn laptop is de MIM2060 van Cybermax/Medion. Deze laptop heeft een DVI uitgang en een VGA uitgang, geen S-Video of composite. De beeldschermadapter is de Intel 82852/82855.
Ik weet niet welk type TV in het vakantiehuisje staat, en ik zoek naar een oplossing die niet alleen op deze TV werkt. Kom ik daarmee qua VGA --> scart automatisch uit op een Trust televiewer danwel een Tele view 1 (die volgens mij ook van Grantec is)? Of is een zelf gemaakte kabel ook een optie i.c.m. Powerstrip bij mijn videokaart? Dat laatste zou wel fijn zijn gezien de ervaringen met de kastjes. Zelf solderen is overigens geen optie, daar ben ik niet goed in.
Mijn laptop heeft ook een DVI-uitgang. Op de Intel site stond nog een artikel over het identificeren van je DVI chip, echter ik kon geen Intel AIM 3.0 Codec in apparaatbeheer vinden. Ik weet helaas niet of mijn DVI aansluiting ook een DVI-I aansluiting is, dat staat niet in de handleiding.
Zou ik ook een DVI-I --> component convertor kunnen gebruiken zoals deze voor ATI-kaarten?
Komende kerst wil ik via mijn laptop DVD's afspelen op de in de TV in een vakantiehuisje. Mijn laptop is de MIM2060 van Cybermax/Medion. Deze laptop heeft een DVI uitgang en een VGA uitgang, geen S-Video of composite. De beeldschermadapter is de Intel 82852/82855.
Ik weet niet welk type TV in het vakantiehuisje staat, en ik zoek naar een oplossing die niet alleen op deze TV werkt. Kom ik daarmee qua VGA --> scart automatisch uit op een Trust televiewer danwel een Tele view 1 (die volgens mij ook van Grantec is)? Of is een zelf gemaakte kabel ook een optie i.c.m. Powerstrip bij mijn videokaart? Dat laatste zou wel fijn zijn gezien de ervaringen met de kastjes. Zelf solderen is overigens geen optie, daar ben ik niet goed in.
Mijn laptop heeft ook een DVI-uitgang. Op de Intel site stond nog een artikel over het identificeren van je DVI chip, echter ik kon geen Intel AIM 3.0 Codec in apparaatbeheer vinden. Ik weet helaas niet of mijn DVI aansluiting ook een DVI-I aansluiting is, dat staat niet in de handleiding.
Zou ik ook een DVI-I --> component convertor kunnen gebruiken zoals deze voor ATI-kaarten?
Als je een 'universele' oplossing wilt zou ik voor zo'n kastje gaan.musicfreak schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:43:
Zojuist heb ik alle 23 pagina's van dit topic doorgelezen, dank voor al de nuttige info. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Een vga-scart kabel solderen heeft geen zin (niet opgevallen tijdens het lezen van al die 23 pagina's?
Ik zou uitgaan van de VGA uitgang van je laptop dan zo'n televiewer-achtig apparaat en je kunt er bij vrijwel elke scherm of tv mee uit de voeten......
Ehh nee....kaajee schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:28:
Een vga-scart kabel solderen heeft geen zin (niet opgevallen tijdens het lezen van al die 23 pagina's?)
Ok dan, ik ga 'm morgen halen bij een lokale electronica-zaak. Wel 17 euro dan ik op internet heb gezien maar goed, mocht 'ie niet bevallen dan is terugbrengen een stuk eenvoudiger.Ik zou uitgaan van de VGA uitgang van je laptop dan zo'n televiewer-achtig apparaat en je kunt er bij vrijwel elke scherm of tv mee uit de voeten......
De ervaringen met het apparaatje zijn tot nu toe niet zo positief. Als ik mijn laptop aan een monitor koppel en hem instel op een bepaalde resulutie en vernieuwsingsfrequentie dan geeft de TV het beeld ook weer als ik 'm daaraan koppel. Verander ik vervolgens deze instellingen terwijl 'ie aan de TV gekoppeld zit dan valt het beeld weg. Terugzetten van de instellingen helpt niet. Wellicht ligt het aan mijn niet zo beste TV, een audiosonic, dus ik ga 'm straks in het vakantiehuisje uitproberen. Wordt vervolgd...
Iemand een idee?Animal schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:15:
Iemand een tip?
ik ga het straks proberen met een ATI 9600(128bit, 256MB memory) ipv een 128mb 9200
Verwijderd
Kleine vraag ?Animal schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:15:
Iemand een tip?
Hoekom jij aan windows vista mce?
Gebruike je windows xp mce update?
http://www.microsoft.com/...ditions/home_premium.mspxVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:18:
[...]
Kleine vraag ?
Hoekom jij aan windows vista mce?
Gebruike je windows xp mce update?
Windows Vista Home Premium includes all of the Windows Media Center capabilities for turning your PC into an all-in-one home entertainment center.
Op die link staat gewoon info over Vista, maar dat werd geloof ik niet gevraagd. Er werd gevraagd 'hoe kóm jij aan Vista'?
Verwijderd
nieuwsgroepen misschien?
Ik "hoorde" dat er een DVD versie was die alle Vista's bevat... zowel 32bits als 64bits
Ik "hoorde" dat er een DVD versie was die alle Vista's bevat... zowel 32bits als 64bits
Verwijderd
Aangezien ik geen RGB aansluiting meer beschikbaar heb (alleen de eerste scart) moet ik uitwijken naar S-VHS. Mijn DVD speler ondersteunde ook geen S-VHS dus heb ik daar een converter voor gebouwd RGB > S-VHS rond het Philips IC de TDA8501. Nu kwam ik een schema tegen van VGA naar S-VHS met nagenoeg dezelfde schakeling. Ik zal eerdaags deze schakeling gaan testen op de VGA uitgang aangezien ik de hardware al heb en maar een kleine aanpassing hoef te maken.
Link:
http://pwp.netcabo.pt/pscoelho/vgatv/images/vga-cvbs.gif
Andere schakelingen en meer info:
http://pwp.netcabo.pt/pscoelho/
Kies VGATV en dan HARDWARE
Link:
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 14:17 ]
Geinige schakeling, maar bijna alle courante videokaarten hebben een S-VHS/Video uitgang tegenwoordig. Waarom zou je de moeite & kosten troosten als je voor 2~3 tientjes een kaart koopt die het ook kan?Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:09:
Aangezien ik geen RGB aansluiting meer beschikbaar heb (alleen de eerste scart) moet ik uitwijken naar S-VHS. Mijn DVD speler ondersteunde ook geen S-VHS dus heb ik daar een converter voor gebouwd RGB > S-VHS rond het Philips IC de TDA8501. Nu kwam ik een schema tegen van VGA naar S-VHS met nagenoeg dezelfde schakeling. Ik zal eerdaags deze schakeling gaan testen op de VGA uitgang aangezien ik de hardware al heb en maar een kleine aanpassing hoef te maken.
Link:
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
ehm, onboard video? Superstil en compact goedkoop systeem? Er zijn genoeg oude machies zonder tv-out die wel krachtig genoeg zijn. Als je het werkend krijgt denk ik wel dat er genoeg mensen zijn die het ook wel willen. Inlcuding me
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Welk schema heb je hiervoor gebruikt? Zou je dat anders eens kunnen posten?Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:09:
Aangezien ik geen RGB aansluiting meer beschikbaar heb (alleen de eerste scart) moet ik uitwijken naar S-VHS. Mijn DVD speler ondersteunde ook geen S-VHS dus heb ik daar een converter voor gebouwd RGB > S-VHS rond het Philips IC de TDA8501. .......
(+ korte handleiding indien nodig)
Verwijderd
Ik heb het schema zo niet bij de hand helaas maar het is vrijwel identiek aan het schema voor de VGA>S-VHS schema eerder gepost.Welk schema heb je hiervoor gebruikt? Zou je dat anders eens kunnen posten?
(+ korte handleiding indien nodig)
Alleen om de Composiet Sync puls te verkijgen heb ik een LM1881 is gebruikt maar dit kan ook éénvoudiger.
De schakeling getest op een VGA NVIDIA GeForce MX440 kaart en het werkt prima. Ook als de uitgang normaal VGA weergeeft flipt de TV niet omdat de schakeling de hogere sync pulsen blokkeerd.
Beeldkwaliteit is prima en stabiel alleen om de juiste instellingen te vinden is een drama.
Na een update van mijn drivers van mijn NVIDIA kan ik de S-VHS uitgang van deze kaart prima instellen zoals schermgrote,positie,kleur,scherpte en helderheid. Zo kan ik de VGA uitgang nog steeds voor een monitor benuten evt. in dual screen mode.
De schakeling is inderdaad wel een mooie oplossing voor een onboard videokaart.
OK, ik heb het dan ook maar eens geprobeerd. Kabel gesoldeerd met 75ohm weerstand tussen 8 en 16. Ik krijg het echter alleen maar aan de praat met 640x480 instellingen op 60 Hz, NTSC mode.
Ik heb eenSapphire Radeon 9600SE en Loewe Xelos 5170 CRT met RGB Scart in. Het beeld is echt superrrrstrak met de 640x480 (4:3) instellingen maar ik wil zo graag een breedbeeld instelling die ook nog eens door MCE wordt ondersteund.
Iemand het voor elkaar gekregen met breedbeeld instellingen?
lexer
Ik heb eenSapphire Radeon 9600SE en Loewe Xelos 5170 CRT met RGB Scart in. Het beeld is echt superrrrstrak met de 640x480 (4:3) instellingen maar ik wil zo graag een breedbeeld instelling die ook nog eens door MCE wordt ondersteund.
Iemand het voor elkaar gekregen met breedbeeld instellingen?
lexer
Alex
Verwijderd
Ik heb het hier zo goed als aan de praat met een Radeon 9700 pro en Sony breedbeeld TV. Kabel gemaakt zoals op (http://ryoandr.free.fr/english.html), ook powerstrip draaiend met de instellingen die daar staan.
Eén probleem echter nog: het beeld lijkt erg te 'trillen'. Vooral bij de windows interface valt dit op (dunne lijntjes, etc.). Bij video's is dit niet echt te zien, maar het beeld lijkt af en toe nog wel te haperen.
Verschillende resoluties heb ik al geprobeerd (PAL, NTSC, 640x480), maar dit maakt weinig uit.
Iemand een idee?
Eén probleem echter nog: het beeld lijkt erg te 'trillen'. Vooral bij de windows interface valt dit op (dunne lijntjes, etc.). Bij video's is dit niet echt te zien, maar het beeld lijkt af en toe nog wel te haperen.
Verschillende resoluties heb ik al geprobeerd (PAL, NTSC, 640x480), maar dit maakt weinig uit.
Iemand een idee?
Dat komt door de lage (en voor iedere televisie weer andere) resolutie van televisies.
Hier verander je niets aan. Dunne lijntjes worden namelijk dan per keer op een andere regel gezet waardoor het als het ware flikkert.
Hier verander je niets aan. Dunne lijntjes worden namelijk dan per keer op een andere regel gezet waardoor het als het ware flikkert.
Ik heb het probleem nog steeds
Iemand enig idee?
Hij draaid al als service..
Iemand enig idee?
Hij draaid al als service..
Animal schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:13:
Vraagje!
Ja, je zal hem waarschijnlijk in het register moeten zetten...
Overigens; ik hoef dus niet te vragen of zo'n rgb-scart in vista werkt zonder powerstrip...?
Overigens; ik hoef dus niet te vragen of zo'n rgb-scart in vista werkt zonder powerstrip...?
ghehe, nee, ik moet nog steeds powerstrip gebruikenMikeyMan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:47:
Ja, je zal hem waarschijnlijk in het register moeten zetten...
Hoe zet ik hem in het register
Zoeken op "run" en daar een 'snelkoppeling' maken naar powerstrip...Animal schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:50:
[...]
ghehe, nee, ik moet nog steeds powerstrip gebruiken
Hoe zet ik hem in het register?
hkey/lm/microsoft/windows/currentversion uit m'n hoofd...
Tot aan de key windows kom ik, dit werkt wel met vista?MikeyMan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:55:
[...]
Zoeken op "run" en daar een 'snelkoppeling' maken naar powerstrip...
hkey/lm/microsoft/windows/currentversion uit m'n hoofd...
Kan ik nu even niet kijken voor je...
Zoek eens op "run" in het register?
dan krijg ik 1000000 hitsMikeyMan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:05:
Kan ik nu even niet kijken voor je...
Deze :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
of voor alle users:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
zou het moeten zijn.......
Ik gebruik nu ook al een tijdje die kabel van http://ryoandr.free.fr/english.html
op mijn philips 28PW9611 breedbeeld CRT. Werkt allemaal mooi op een resolutie van 960x540.
Het probleem is dat ik graag een clone van mijn desktop op de tv wil hebben.
mijn laptop (IBM T42) heeft een Ati radeon 9600 mobility videokaart. na heel wat
pogingen met powerstrip en diplay instellingen veranderen zag ik gisteren dat wanneer
de resolutie op 800x600 staat dat beide schermen hetzelfde beeld weergeven (clone dus).
probleem is echter dat de tv een verstoord beeld weergeeft omdat de timings niet kloppen.
is er een manier om de timings voor beide schermen apart in te stellen? Ati catalyst werkt
om de een of andere reden niet op mijn laptop (neem contact op met uw leverancier voor eigen
drivers ofzoiets was de melding).
ps. via extended desktop kan ik dus wel een strak beeld op de tv krijgen met de 960x540 resolutie
die ik met powerstrip gemaakt heb. maar als ik dan voor clone kies dan gebruikt hij dezelfde
resolutie voor beide schermen en dat kan mijn tv niet aan (800x600 standaard windows resolutie).
ik zou mss een nieuwe resolutie kunnen aanmaken die mijn tv wel aankan, maar ben bang dat mijn
laptop lcd dat niet trekt.
verder lijkt het erop dat er een storing (witte trillende balk) in mijn kabel zit. zie foto's en
filmpje hieronder. het kleine schermpje rechtsonder is mijn "vga"-scart kanaal.
iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? het lijkt op een probleem met de aarde, maar ik heb de
kabel precies gemaakt zoals op de hierboven site beschreven werd.

filmpje
op mijn philips 28PW9611 breedbeeld CRT. Werkt allemaal mooi op een resolutie van 960x540.
Het probleem is dat ik graag een clone van mijn desktop op de tv wil hebben.
mijn laptop (IBM T42) heeft een Ati radeon 9600 mobility videokaart. na heel wat
pogingen met powerstrip en diplay instellingen veranderen zag ik gisteren dat wanneer
de resolutie op 800x600 staat dat beide schermen hetzelfde beeld weergeven (clone dus).
probleem is echter dat de tv een verstoord beeld weergeeft omdat de timings niet kloppen.
is er een manier om de timings voor beide schermen apart in te stellen? Ati catalyst werkt
om de een of andere reden niet op mijn laptop (neem contact op met uw leverancier voor eigen
drivers ofzoiets was de melding).
ps. via extended desktop kan ik dus wel een strak beeld op de tv krijgen met de 960x540 resolutie
die ik met powerstrip gemaakt heb. maar als ik dan voor clone kies dan gebruikt hij dezelfde
resolutie voor beide schermen en dat kan mijn tv niet aan (800x600 standaard windows resolutie).
ik zou mss een nieuwe resolutie kunnen aanmaken die mijn tv wel aankan, maar ben bang dat mijn
laptop lcd dat niet trekt.
verder lijkt het erop dat er een storing (witte trillende balk) in mijn kabel zit. zie foto's en
filmpje hieronder. het kleine schermpje rechtsonder is mijn "vga"-scart kanaal.
iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? het lijkt op een probleem met de aarde, maar ik heb de
kabel precies gemaakt zoals op de hierboven site beschreven werd.
filmpje
Deze ruimte is te huur
Ik blijf klooien met mijn HTPC. Heb laatst iemand zon kabel laten maken, maar krijg op geen enkele manier beeld op mn Philips breedbeeld. Heb toen maar een Trust televiewer gekocht, maar op een of andere manier krijg ik via de vga->scart-rgb functie van het ding geen beeld op mn tv (met svhs en composiet wel!). De boel zit nu via svhs rechtstreeks op mn graka aangesloten en geeft opzich heel aardig beeld. Maar het is wat flets en ik heb het idee dat het veel mooier kan via RGB. (Zoals bijvoorbeeld mn digitale tv eruit ziet via RGB). De videokaart is trouwens een Asus 9250 GE kaart. Ik sta nu op het punt om zo'n geval te kopen, maar wil eigenlijk eerst weten of die kabel toch goed zou kunnen zijn en ik dus iets niet goed doe met de instellingen. Hoe kan ik als n00b op het gebied van electronica en solderen zien of die kabel goed is? (Of woont er toevallig iemand in Tilburg die er wel verstand van heeft?)
Iemand?Dropsen schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:16:
Ik blijf klooien met mijn HTPC. Heb laatst iemand zon kabel laten maken, maar krijg op geen enkele manier beeld op mn Philips breedbeeld. Heb toen maar een Trust televiewer gekocht, maar op een of andere manier krijg ik via de vga->scart-rgb functie van het ding geen beeld op mn tv (met svhs en composiet wel!). De boel zit nu via svhs rechtstreeks op mn graka aangesloten en geeft opzich heel aardig beeld. Maar het is wat flets en ik heb het idee dat het veel mooier kan via RGB. (Zoals bijvoorbeeld mn digitale tv eruit ziet via RGB). De videokaart is trouwens een Asus 9250 GE kaart. Ik sta nu op het punt om zo'n geval te kopen, maar wil eigenlijk eerst weten of die kabel toch goed zou kunnen zijn en ik dus iets niet goed doe met de instellingen. Hoe kan ik als n00b op het gebied van electronica en solderen zien of die kabel goed is? (Of woont er toevallig iemand in Tilburg die er wel verstand van heeft?)
Door jou kabel te vergelijken met bijv. die op deze pagina.Dropsen schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:16:
(evt. met een mulitmeter de pinntjes 'volgen'.....(doormeten)
En wat lukt er dan niet? Krijg je helemaal geen beeld? Of zie je wel iets?
Hier staat ook een guide to powerstrip (enigzinds gedateerd, maar prima bruikbaar, helaas is het nauwelijks zo op 'papier' precies te zeggen. Lig gheel aan kaart en tv an combi daartussen......
Dit topic is gesloten.