RGB-scart met een HTPC

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 54.460 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd of het wat gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02-2022

RuudBoek

RuudBoek

Ik heb ook al een vraag over dit component to RGB-SCART vraagstuk geplaatst op het volgende forum:

http://www.avforums.com/f...php?p=2271691#post2271691

@jschoorl2

Er is ook al een vraag gesteld waar jij eventueel wel antwoord op zou kunnen weten ;)

Ruud

[ Voor 23% gewijzigd door RuudBoek op 18-12-2005 23:00 ]

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Heb voor Ati Radeon bezitters het volgende gevonden:

Ati DVI-to-Component converter

GRATIS bezorgen, zelfs naar Nederland!

Deze pakt dus echt het RGB signaal uit je kaart en zet dit direct om naar de component uitgangen. Er zitten zelfs dipswitches op om de resolutie te bepalen (480i / 480p / 720p / 1080i).

Het is me alleen niet duidelijk of je nu nog Powerstrip moet gebruiken om de resoluties etc. aan te passen. Het zal haast wel!

Maar voor $29,- is er dus een pre-fab convertor waar je je eigen high-quality kabels nog op kan aansluiten.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 13:46
Shipping charges: Free Shipping in the USA, select "free shipping". International shipping charges: $6.00 via Global Priority Mail. Priority Mail is also available inside the USA for 4.75.
Free shipping geldt volgens mij alleen maar voor de VICTOR 521.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

LeechGuy schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:24:
[...]

Free shipping geldt volgens mij alleen maar voor de VICTOR 521.
Dit staat bovenin:
This HDTV Component Video Adapter is for certain ATI Cards. Get it here with FREE shipping world-wide and no sales taxes.
Me dunkt dat het dus wel gratis is. Heb even de bestelprocedure doorgelopen en bij Shipping-method kan je "FREE Air-mail" kiezen. Je zal het dan wel in een simpel envelopje krijgen, oid.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

SerialThrillaZ schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:19:
Het is me alleen niet duidelijk of je nu nog Powerstrip moet gebruiken om de resoluties etc. aan te passen. Het zal haast wel!
Denk 't niet hoor. De recente ATI drivers ondersteunen expliciet alle HDTV resoluties en die kun je activeren met de control panel. Alleen de 50Hz modi zijn niet zomaar beschikbaar. Het is meestal 60Hz.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:59:
[...]

Denk 't niet hoor. De recente ATI drivers ondersteunen expliciet alle HDTV resoluties en die kun je activeren met de control panel. Alleen de 50Hz modi zijn niet zomaar beschikbaar. Het is meestal 60Hz.
Hmmm... ik ben al een hele tijd op zoek naar een 32" 100Hz (CRT)-TV met component ingang, maar zie dit nergens expliciet vermeld, meestal alleen dus RGB op de SCART. De enige die ik kan vinden is de SlimFit 32" TV van Samsung, waar bij de specificaties staat : SCART - (Y/PB/PR). Dit lijkt mij een component ingang, toch?
De genoemde convertor doet DVI-I : Component, maar voor de meeste TV's zal ik dus op zoek moeten naar een DVI-I (of VGA) : RGB convertor? :?

Ik neem aan dat als ik via Powerstrip een 50Hz beeld uitzend, dit door de TV omgezet wordt naar 100Hz?

[ Voor 8% gewijzigd door dlmh op 20-12-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
jschoorl2 schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:08:
[...]

Ziet er bij de gigabyte zo uit:
[afbeelding]
[Edit]Als ik de groene of rode plug eruit trek gebeurd er niets, als ik de blauwe eruit trek geen beeld. Dus alleen over de blauwe tulp gaat een signaal. ? Wat betekent dit nu ?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
jschoorl2 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:18:
[...]

[Edit]Als ik de groene of rode plug eruit trek gebeurd er niets, als ik de blauwe eruit trek geen beeld. Dus alleen over de blauwe tulp gaat een signaal. ? Wat betekent dit nu ?
Dit betekent volgens mij dat je naar een composiet signaal zit te kijken.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

Nou, dan is dat mysterie ook opgelost. Het was dus al die tijd composite beeld. Maar RGB-signaal via de tv-out van de geforce 6x00 kaarten is dus helaas geen realiteit.

Ik kan mijn experiment dus afblazen, want bovenstaande maakt duidelijk dat het niet zal gaan werken.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:30:
[...]

Oke, zolang het beeld maar zeer goed is :) .

Op Htpc News is juist een review van de 6600GT verschenen, welke vooral in gaat waarom dit zo'n geweldige kaart voor je HTPC is.Er staat ook een artikel over de break out box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
SerialThrillaZ schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:24:
[...]

Hmmm... ik ben al een hele tijd op zoek naar een 32" 100Hz (CRT)-TV met component ingang, maar zie dit nergens expliciet vermeld, meestal alleen dus RGB op de SCART. De enige die ik kan vinden is de SlimFit 32" TV van Samsung, waar bij de specificaties staat : SCART - (Y/PB/PR). Dit lijkt mij een component ingang, toch?
De genoemde convertor doet DVI-I : Component, maar voor de meeste TV's zal ik dus op zoek moeten naar een DVI-I (of VGA) : RGB convertor? :?

Ik neem aan dat als ik via Powerstrip een 50Hz beeld uitzend, dit door de TV omgezet wordt naar 100Hz?
Ik ben nu toch reeds een half jaar een gelukkige gebruiker van een Loewe Nemos met component ingang, dus ze bestaan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Vraagje in al deze chaos:

Afbeeldingslocatie: http://htpcnews.com/images/6xxx/step4.jpg

Je ziet hier een Nvidia 6600 GT configuratiescherm. Welke Video Output-formats zijn allemaal beschikbaar?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Is er hier iemand met een ATI kaart die een VGASCART kabel heeft gemaakt en dit heeft vergeleken met de S-VHS out? Ik heb namelijk een 9800Pro. Ik speel al mijn films af via de S-VHS out op mijn TV. De TV is een 100Hz projectietv. Het beeld is mooi van kleur en vrij scherp, maar ik zie diagonale lijnen. Gewoon storingen in het beeld. Ik heb nog niet kunnen testen of dit ligt aan de 20meter lange S-VHS kabel, of de misschien brakken connectoren aan welke zijde dan ook. Even de PC optillen en naast de tv zetten om een korter degelijker kabeltje te testen is niet zo gedaan. Nu zit ik er aan te denken om een VGA-SCART kabel te maken. Ik voel er alleen weinig voor om een kabel te maken die wellicht niet eens beter beeld geeft. Bovendien moet ik met zo een kabel gaan werken met Powerstrip. Daar zal ik ook het nodige in moeten stellen voor 25fps en 30fps films op een 100Hz tv'tje. En dan ishet nog allemaal de vraag hoe MCE op 2 beelschermen reageert. Want daar gaat het om. Dit weekend wil ik er MCE op zetten icm een PVR500MCE. Mocht iemand dan nog weten of zo een kabel wel of geen nut heeft, dan bespaar je mij mogelijk een paar uur!

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:56
SerialThrillaZ schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:19:
Heb voor Ati Radeon bezitters het volgende gevonden:

Ati DVI-to-Component converter

GRATIS bezorgen, zelfs naar Nederland!

Deze pakt dus echt het RGB signaal uit je kaart en zet dit direct om naar de component uitgangen. Er zitten zelfs dipswitches op om de resolutie te bepalen (480i / 480p / 720p / 1080i).

Maar voor $29,- is er dus een pre-fab convertor waar je je eigen high-quality kabels nog op kan aansluiten.
is met dit het volgende mogelijk:
dvi --> component --> rgb scart :?

want ik kan namelijk wel verloopstukje vinden van component naar scart en op hifi.nl vond ik ook het volgende:
Component (ook wel YcbCr of YUV genoemd) is om te zetten naar RGB.
dus ik dacht dat met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/scartyuv2.jpg

en wat component kabels het wel mogelijk moest zijn, of denk ik nu verkeerd :?

//edit
Werkt dit nou zonder dat je powerstrip moet gebruiken :? want daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n zin in, dus als dit gewoon gelijk zou werken als je het aansluit zou wel fijn zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sv3n op 21-12-2005 18:59 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
RGB is een vorm van component video.. En volgens mij is het wel mogelijk om je DVI aansluiting te gebruiken op dezelfde manier wanneer je een monitor met VGA aansluiting op je DVI aansluiting aansluit via een verloopstukje. Hiervoor moet je wel DVI-I hebben, omdat daar ook een VGA signaal uitkomt.. Dit staat ook wel eerder genoemd in dit topic volgens mij.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:30:
[...]

@jschoorl2

Heb je zoals in de screenshot hierboven wel het juiste uitgangssignaal geselecteerd? Want als je videokaart nog op composiet staat ingesteld dan is dat ook wat je krijgt natuurlijk...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Willem2 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:56:
[...]
Heb je zoals in de screenshot hierboven wel het juiste uitgangssignaal geselecteerd? Want als je videokaart nog op composiet staat ingesteld dan is dat ook wat je krijgt natuurlijk...
Ik heb dit inderdaad niet gedaan. Als ik kijk krijg ik de keuze uit svideo en composite. Blijkbaar heb je niet de keuze uit component als je tv en / of pal/b kiest !
Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/thuy/shot0001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:28:
Vraagje in al deze chaos:

[afbeelding]

Je ziet hier een Nvidia 6600 GT configuratiescherm. Welke Video Output-formats zijn allemaal beschikbaar?
Mag ik vragen wat dat precies voor kaart is die je daar hebt? Heb je een extra apparaat of kaartje waardoor je die component aansluiting (Y Pr Pb) daar ziet? Mijn TV heeft een progressive component ingang en ik zoek dus een mogelijkheid om mijn computer daar op aan te sluiten. Heb overigens een Panasonic TX-32PX30 CRT die volgens de specs over een resolutie van 833 bij 2376 beschikt, klinkt erg vaag ik weet het maar daarom wil ik het dus testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Sv3n schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:11:
[...]

is met dit het volgende mogelijk:
dvi --> component --> rgb scart :?

want ik kan namelijk wel verloopstukje vinden van component naar scart en op hifi.nl vond ik ook het volgende:

[...]

dus ik dacht dat met zoiets:
[afbeelding]

en wat component kabels het wel mogelijk moest zijn, of denk ik nu verkeerd :?
Nee, RGB is helaas niet gelijk aan component. Het zijn allebei hoge kwaliteit signalen en alhoewel component wel op RGB gebaseerd is, kan je het niet zomaar dmv een plugje omzetten. Hiervoor heb je speciale boxjes nodig, zoals de eerder voorbijgekomen Trust apparaat.
Component vind je eigenlijk ook alleen maar op HDTV apparatuur zoals plasmaschermen en LCD TV's. Maar in het duurdere segment van de CRT-TV's is het ook te vinden. Er zijn overigens ook DVI-I -> RGB pluggen te vinden, ff Googlen en je vind het zo! Echter zijn deze pluggen meestal niet in Nederland te krijgen om een of andere vage reden. Overigens zijn die eigenlijk alleen maar te krijgen voor de Ati Radeon 9xxx series!
Heb die DVI-I -> Component plug ook in de VS besteld en zal pas over 10-30 dagen binnen komen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SerialThrillaZ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:07:
[...]

Nee, RGB is helaas niet gelijk aan component. Het zijn allebei hoge kwaliteit signalen en alhoewel component wel op RGB gebaseerd is, kan je het niet zomaar dmv een plugje omzetten. Hiervoor heb je speciale boxjes nodig, zoals de eerder voorbijgekomen Trust apparaat.
Component vind je eigenlijk ook alleen maar op HDTV apparatuur zoals plasmaschermen en LCD TV's. Maar in het duurdere segment van de CRT-TV's is het ook te vinden. Er zijn overigens ook DVI-I -> RGB pluggen te vinden, ff Googlen en je vind het zo! Echter zijn deze pluggen meestal niet in Nederland te krijgen om een of andere vage reden. Overigens zijn die eigenlijk alleen maar te krijgen voor de Ati Radeon 9xxx series!
Heb die DVI-I -> Component plug ook in de VS besteld en zal pas over 10-30 dagen binnen komen :O
Nogmaals: YUV en RGB zijn allebei component... :X

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:40:
...over een resolutie van 833 bij 2376 beschikt, klinkt erg vaag...
Iets met een linedoubler vermoed ik... ;)

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:38:
[...]
Nogmaals: YUV en RGB zijn allebei component... :X
Niet helemaal, strikt genomen is YUV één van de vele kleurmodellen (zoals bijv. YCbCr/YPbPr, YIQ, YDbDr), die bij een componentdifference indeling gebruikt kan worden. Echt wel wat anders dus, waardoor het niet onderling uitwisselbaar is zonder conversie - vandaar ook dat ze apart vermeld zijn in de TVout Faq alwaar je ook die Radeon 9xxx VGA2HDTV mod kan vinden (waarbij de videokaart de conversie doet) ;)
Voor een zelfbouw hardwareconverter: http://www.siliconchip.com.au/cms/A_101537/article.html

En om het nog wat verwarrender te maken:
S-video is ook component video, omdat de kleur en luminance signalen gescheiden getransporteerd worden. Echter, als de meeste mensen het over component hebben dan bedoelen ze meestal 3 signaalsinterfaces die gebruikt worden voor YUV/YCbCr/YPbPr omdat ze dit bijv. op hun DVD/TV in/uitgang hebben zien staan.

Kortom: als je YUV ziet staan dan kun je inderdaad denken "dat is een 3 component systeem, net als RGB" echter is het niet zomaar op de zelfde hoop te gooien (en valt het om die reden buiten de scope van dit topic).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 09:30 ]

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:40:
[...]

Mag ik vragen wat dat precies voor kaart is die je daar hebt?
Die heb ik niet. Screenshot was uit dit topic/ander forum gejat en werd gecombineerd met de discussie dat dat ding op de 1 of andere manier 'RGB SCART' zou aankunnen. ;)

Kan iemand een lijst(je) maken met AGP/PCI-E videokaarten die ook echt native RGB SCART ondersteunen (bijvoorbeeld dat ding in die ALDI-PC, een tijd geleden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:20:
[...]
Kan iemand een lijst(je) maken met AGP/PCI-E videokaarten die ook echt native RGB SCART ondersteunen (bijvoorbeeld dat ding in die ALDI-PC, een tijd geleden)?
Ati search: Scart / Google: Radeon TV+RGB SCART

Native RGB/Scart capable kaarten:
- Ati All in wonder X800 XT
- Matrox Marvel G200 / G400 series
- Matrox G400 series
- Matrox G450 series
- Matrox G450 eTV
- Matrox G550 series
- Matrox QID series

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Is een mooie lijst met vooral Matrox kaarten erin, maar volgens mij kun je die niet gebruiken icm Windows MCE. Ik zie die Matrox G400 bijvoorbeeld voor weinig geld aangeboden worden en de tv-out=>RGB-Scart ziet er vrij simpel uit om te maken. Dat maakt het een uitstekende kandidaat, maar als het niet met de HTPC Software kan werken is het vrij lastig.

Iemand die iets kan zeggen over de compatibiliteit van Matrox met MCE?

Nou, ik ben er wel redelijk uit. MCE heeft directx 9 nodig en dat ondersteunt de G400 (en G450 en G550) niet, dus dat is einde verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door MrScratch op 23-12-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een mooie lijst met vooral Matrox kaarten erin, maar volgens mij kun je die niet gebruiken icm Windows MCE
Dat zal er vooral mee te maken hebben dat bij MCE je niet meer uitgaat van RGB maar van componentdifference zoals YUV/YCbCr/YPbPr.
google: MCE "component output"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 13:46
Het heeft er vooral mee te maken dat MCE een DirectX 9.0 compatible videokaart nodig heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 06:50

Majapro

Deventer

geen :X

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:13
Ik heb dit hele topic doorgelezen, aangezien ik ook zo'n kabel wil/zoek. Ik heb een Asus 6600 liggen die ik eigenlijk in m'n htpc wilde zetten, maar blijkbaar kan ik er beter een Ati voor in de plaats zetten. Conclusie: voor de beste kwaliteit die nvidia eruit en daarvoor in de plaats een ati.

Welke ati raden jullie mij aan, als een kaart puur voor mce, met dus een goede vga? Liefst ook met dvi, zodat ik een ander scherm er aan kan hangen om de boel te configureren alvorens ik de resolutie aanpas voor de tv. (Philips breedbeeld)

Dan moet er ook nog zo'n kabel komen. Ik ben geen held met een soldeerbout, dus had ik deze kabel gevonden (een link uit een ander topic.) http://www.zerez.com/nl/p...productcategory=1specials Volgens mij moet deze het goed doen, zoniet wie zou er eventueel een voor mij willen maken? (Prijs komen we dan wel uit...)

Overigens heb ik echt respect voor al die mensen die iets snappen van al die schemaatjes en bij een fout beeld er ook achter komen wat er fout is ... ik snap daar na pagina 3 al nx meer van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Ati Radeon X800 VE zit al een Scart-RGB kabel bij.
Prijs 149 euro :

http://www.kixshop.nl/?x=d&h=45&a=95290

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

@Dropsen

Als je toch al een Geforce 6600 hebt liggen en er zit zo'n HDTV (component) kabel bij dan kan je misschien beter een Component naar Scart-RGB converter van 99 euro kopen:

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_105.html#item_445

De conversie is lossless overigens, dus geen kwaliteitsverlies.

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Ja dat zou mooi zijn geweest, maar op mijn 6600 zit alleen een svideo uitgang. M'n nieuwere 6600GT heeft idd wel zo'n hdtv-kabel, maar deze kaart hou ik liever in m'n gamemachientje...
Die ati is een mooie kaart, maar ik vraag me af of deze alleen voor een htpc niet wat overdreven is. Ik heb zo het idee dat een 9200/9250 het ook goed zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

MrScratch schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:34:

Nou, ik ben er wel redelijk uit. MCE heeft directx 9 nodig en dat ondersteunt de G400 (en G450 en G550) niet, dus dat is einde verhaal.
Niet alleen dat. Maar MCE vereist ook minimaal 48 MB video geheugen. Anders zegt ie bekijk het maar.

Bij mij heeft de G400 helaas ook het veld moeten ruimen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb een passieve MSI 9200. Doet het perfect voor MCE. Ik moet alleen nog een VGA-RGB solderen en maar hopen dat mijn tv het signaal aan kan. Is een 100Hz tv uit 2005. Model is niet ouder dan 2004 volgens mij dus ik heb goede hoop. Zodra de kabel werkt of niet lezen jullie het hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ik ben bezig met informatie verzamelen omtrent het native RGB signaal wat ATI kaarten schijnen te kunnen uitsturen via de 7 polige mini-din plug (de s-video uitgang). Hiervoor moet de bios van de kaart worden aangepast.. Ik hoop dat ik dit weekend meer info kan geven :)

Als het werkt ga ik het gebruiken in mijn HTPC die ik in een cd-speler behuizing (NAD 512) aan het bouwen ben, de volledige beschrijving van dit project komt uiteraard hier op GoT te staan. Hierbij zal ik uiteraard dan ook de beschrijving geven voor het RGB gedeelte..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Biposto schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:28:
hopen dat mijn tv het signaal aan kan. Is een 100Hz tv uit 2005. Model is niet ouder dan 2004 volgens mij dus ik heb goede hoop. Zodra de kabel werkt of niet lezen jullie het hier wel.
Elke fatsoenlijke TV, ook eentje van 15 jaar oud, ondersteunt RGB via SCART hoor :) SCART was niet voor niks altijd 'de betere kabel' want RGB is gewoon veel beter dan composite. S-video is niet altijd even gangbaar, maar Sony bijvoorbeeld ondersteunt het wel vrijwel altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 18-01-2006 22:43 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
MrScratch schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:34:
Gelukkig ondersteund Linux hem wel met de verschillende framebuffer devices, dus ik heb er maar eentje aangeschaft :) Enige nadeel is dat ik de RGB kabels nergens pre-made kan vinden. 1 webshop in het buitenland heeft zo'n kabel, maar dan betaal je meteen 70 euro excl. verzendkosten.... tja... dan hou ik het wel bij S-Video tot mijn TV een DVI aansluiting heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

eborn schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:45:
hou ik het wel bij S-Video tot mijn TV een DVI aansluiting heeft :)
DVI op je TV is ook geen garantie voor succes. Mijn TV, een redelijk duur model, ondersteunt geen 720x576 op 50Hz via DVI. Alleen 60Hz. En je wilt geen interlaced PAL video afspelen op 60Hz want dat ziet er niet uit bij een beetje beweging in het beeld. Zodoende gebruik ik nog altijd m'n vertrouwde VGA->SCART kabel tussen m'n MCE systeem en m'n LCD TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
Exirion schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:51:
DVI op je TV is ook geen garantie voor succes. Mijn TV, een redelijk duur model, ondersteunt geen 720x576 op 50Hz via DVI. Alleen 60Hz. En je wilt geen interlaced PAL video afspelen op 60Hz want dat ziet er niet uit bij een beetje beweging in het beeld. Zodoende gebruik ik nog altijd m'n vertrouwde VGA->SCART kabel tussen m'n MCE systeem en m'n LCD TV :)
Tja, ik heb geen LCD, dus dat scheelt dan wel ;) En ik heb het gevoel dat ik RGB niet enorm ga merken met normaal Xvid materiaal. Enkel bij DVD's misschien, maar mijn Sony TV heeft sowieso al vlekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb nou elke post met het woordje Ohm doorgenomen. Mijn tv kan ik gewoon op een Video-In zetten en dan kan ik ook nog eens kiezen tussen AV (ik neem aan RGB) en S-VHS. Betekent dit nu dat ik pin 9 naar 8 en 16 gewoon weg kan laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik moet even toch reageren, heeft iemand al dit ding geprobeerd?

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=EZZ067&

2 meter lang en elimineerd de onhandigheid van bepaalde mensen, maar ikzelf heb hem nog nooit aangeschaft.

Ik heb wel lang geleden zo'n kabel geprobeerd te maken, maar de eerste poging was ook meteen de laastse. (pc leefde nog, maar arme ati radeon 9250 vond de hw-hemel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eichii schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:14:
Ik moet even toch reageren, heeft iemand al dit ding geprobeerd?

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=EZZ067&

2 meter lang en elimineerd de onhandigheid van bepaalde mensen, maar ikzelf heb hem nog nooit aangeschaft.

Ik heb wel lang geleden zo'n kabel geprobeerd te maken, maar de eerste poging was ook meteen de laastse. (pc leefde nog, maar arme ati radeon 9250 vond de hw-hemel)
wederom staat daar scart naar VGA... Niet zo gek dat dat niet goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Zou voor puur mce deze kaart voldoen?
Powercolor Radeon 9600 PRO AIW 128MB AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dropsen schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:58:
Zou voor puur mce deze kaart voldoen?
Powercolor Radeon 9600 PRO AIW 128MB AGP
Jah... De kaart opzich wel... Denk alleen niet dat die passief gekoeld is... Vraag is ook of de tuner ondersteund wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
MikeyMan schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:41:
[...]

wederom staat daar scart naar VGA... Niet zo gek dat dat niet goed gaat...
Must.. read... better...

Nee ff zonder gein, ik heb zelf alleen ervaring met tv-out en dit zou superhandig zijn, maar zoals gewoonlijk lees ik er volkomen overheen, bedankt voor de heads-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
MikeyMan schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:01:
[...]

Jah... De kaart opzich wel... Denk alleen niet dat die passief gekoeld is... Vraag is ook of de tuner ondersteund wordt...
Laat de tuner dan maar ff zitten. Wat zou dan wel een mooie passief gekoelde kaart zijn?
max 100 euro? Overigens, liever minder, wat volgens mij ook moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja... Ik heb zelf een 9600 non-pro bij alternate in duitsland gehaald... Die is passief gekoeld, en goed betaalbaar... Maar er zijn denkik genoeg alternatieven, alleen is dit niet het juiste topic ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ik ga zelf een 9250SE (low-profile) met 128MB gebruiken in mn HTPC, is volgens mij snel zat voor deze toepassing en passief gekoeld.. Ik ga zelf trouwens gebruik maken van WinXP + Mediaportal ipv MCE.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:59
DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:13:
Ik ga zelf een 9250SE (low-profile) met 128MB gebruiken in mn HTPC, is volgens mij snel zat voor deze toepassing en passief gekoeld.. Ik ga zelf trouwens gebruik maken van WinXP + Mediaportal ipv MCE.. :)
Die 9250 gebruik ik ook, werkt prima voor MCE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Mediacj schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:05:
[...]

Die 9250 gebruik ik ook, werkt prima voor MCE :)
Raar is dat, ik wilde Sapphire Radeon 9250 gebruiken en dat werkte toch echt niet. Bij ondersteunde kaarten voor WinXP MCE stond vervolgens ook geen enkele 9250 kaart.

Hier: http://www.ati.com/buy/promotions/mcesolutions/

Hoe heb jij dat ding aan de praat gekregen met Windows MCE?

[ Voor 8% gewijzigd door MrScratch op 19-01-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Gewoon ATI mce drivers installeren en verder niks anders dan een andere videokaart. Sterker nog ik heb ook een Sapphire.

Wat werkt er niet? Misschien moet je eens een andere mce codec proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mediacj op 19-01-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Ik kreeg toch redelijk snel hele enge schermen van ati-tools dat de videokaart was vastgelopen en gereset moest worden. Sims kreeg ik daardoor beeld terug, vaak ook niet. Gewoon in een Windows XP machine doet hij het nu goed.

De codec zou het aan kunnen liggen, maar voorlopig zit er maar een GeForce FX5200 in, die doet het ook goed. Ik had alleen de wens om eens met zo'n scart aan het solderen te gaan en de s-video van Sapphire moest sowieso al een stuk beter zijn, vandaar dat ik ook een sapphire had genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 13:37

Mars Warrior

Earth, the final frontier

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:33:
Ik ben bezig met informatie verzamelen omtrent het native RGB signaal wat ATI kaarten schijnen te kunnen uitsturen via de 7 polige mini-din plug (de s-video uitgang). Hiervoor moet de bios van de kaart worden aangepast.. Ik hoop dat ik dit weekend meer info kan geven :)
Ik ben razend nieuwsgierig 8)

Ik heb ook zo'n ATI9250SE kaartje dat het goed doet met MediaPortal, maar de S-Video uitgang is nu niet bepaald echt mooi, dus ik hoop dat je slaagt en een mooie beschrijving kunt geven _/-\o_

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:33:
Wat hoop je hiermee te winnen dan? De standaard VGA uitgang geeft ook al een native RGB signaal af inclusief composite sync signaal. Dat betekent dat het vrijwel 1-op-1 mapt met een SCART ingang. Dus of je nou voor de ene uitgang of voor de andere uitgang een ander plugje aan een SCART kabel moet solderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Wat ik ermee hoop te winnen is dat ik niet meer hoef te kloten met powerstrip, dat ik ook tijdens het booten gewoon beeld heb en daarbij is het natuurlijk gewoon cool als het lukt.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:48
Na het doorlezen van dit topic zit ik toch nog met een vraag:

Zal ik op mijn Jvc 55cm met platte beeldbuis en 50hz. fatsoenlijk films kunnen kijken als ik deze link aan een (nog nieuw te kopen) Ati-kaart via de scart-ingang?

Als dit namelijk een beeld geeft met een waardeloze kwaliteit kan ik me de moeite wel besparen. Hoop eigenlijk dat het wel zal lukken... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Ik dacht ergens iets gelezen te hebben dat MCE directx 9 vereist, klopt dat? Want ik wilde deze kaart gaan halen om via vga-scart rgb mn tv aan te sturen, maar volgens de beschrijving ondersteunt hij maar tot directx 8.1. Als ik daar duidelijkheid over heb ga ik hem kopen.

http://www.asus.nl/produc...=19&model=289&modelmenu=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dropsen schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:56:
Ik dacht ergens iets gelezen te hebben dat MCE directx 9 vereist, klopt dat? Want ik wilde deze kaart gaan halen om via vga-scart rgb mn tv aan te sturen, maar volgens de beschrijving ondersteunt hij maar tot directx 8.1. Als ik daar duidelijkheid over heb ga ik hem kopen.

http://www.asus.nl/produc...=19&model=289&modelmenu=1
Geen probleem, iedere 9250 kaart is met MCE te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Er is ook voor €15 een VGA->Scart verloopskabeltje verkrijgbaar

zie: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het not done om het op 800x600 draaiend te krijgen? Kan
niet iemand vinden die dat voor elkaar heeft gekregen.

Bij mij flikkert het als een gek en valt er redelijk wat buiten beeld op 720x576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

@DuDePrOdUcTiOnS,

Heb je al meer informatie over native RGB SCART gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Ik heb eigenlijk alleen nog maar russische fora gevonden waarop de details staan beschreven, maar daar snap ik niet veel van (mijn russisch is nog slechter dan m'n duits :p)..
Ik kan helaas alleen in het weekend daadwerkelijk bezig met mijn HTPC project omdat het bij mijn vader thuis staat.. Ik heb afgelopen weekend wel mijn bios omgeflashed met de optie "RGB Scart" aangezet in de tv-out options, maar ik heb het helaas nog niet kunnen testen.. Dit weekend gaat dat ook niet worden en ik hoop dat ik volgende week ermee bezig kan zijn.. :)

Als het mij lukt zal ik een uitgebreide beschijving posten uiteraard..

Dit heb ik al zo'n beetje gevonden:

http://www.radeon2.ru/radedit_eng.html
http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/
http://forum.radeon2.ru/viewtopic.php?t=6780
http://www.3dgamer.ru/hard/tvout/index.shtml

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Isaja schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:50:
Na het doorlezen van dit topic zit ik toch nog met een vraag:

Zal ik op mijn Jvc 55cm met platte beeldbuis en 50hz. fatsoenlijk films kunnen kijken als ik deze link aan een (nog nieuw te kopen) Ati-kaart via de scart-ingang?

Als dit namelijk een beeld geeft met een waardeloze kwaliteit kan ik me de moeite wel besparen. Hoop eigenlijk dat het wel zal lukken... :Y)
Schopje....Vraag ik het toch nog een keer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Isaja schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:26:
[...]

Schopje....Vraag ik het toch nog een keer. :9
Dat ligt eraan of die JVC ook daadwerkelijk een SCART-ingang heeft die RGB ondersteund.

[edit]
Even een snelle ronde door Babelfish geeft de volgende informatie (neem dit met een korrel zout):

De videokaart heeft een MiniDin-port nodig met 7 pinnen om volledige RGB te kunnen geven. Volgens die website worden deze pinnen als volgt gebruikt:

1. GND
2. GND
3. Red
4. Green
5. Composite Sync
6. +3V
7. Blue
(pin nummers van de MiniDin-port)

Pin 3, 4 en 7 spreken voor zichzelf. SCART maakt gebruik van de sync in het Composite-signaal (pin 5) om te weten wat de frequenties zijn. Pin 6 wordt gebruikt voor 'fast switching', wat de TV verteld dat er gebruik wordt gemaakt van RGB en niet van composite video.

Met behulp van dit schema zou hiermee succesvol een native RGB-SCART port gemaakt kunnen worden. Dit schema gaat niet uit van de MiniDin-port, maar van de video-encoder.

Ik zal kijken of ik vanavond tijd heb om een theoretisch schema op te zetten voor de MiniDin-port.

Onthoud: alles in deze post is gebaseerd op losse conclusies. Gebruik deze informatie op eigen risico!

[grote edit]
Het lijkt alsof dit schema alleen bedoeld is voor oudere Geforce's (met een Chrontel video-encoder) en niet voor ATI-kaarten. ;(

[ Voor 78% gewijzigd door The Zep Man op 26-01-2006 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje over het signaal dat de tv vertelt tat hij een RGB signaal moet weergeven, dit zou je van pin 9 op de VGA stekker (5V) kunnen halen en met een weerstandje ertussen met pin 16 van de SCART stekker kunnen verbinden. Maar waar haal ik dan de minpool (pin 18 op de SCART aansluiting) vandaan? Kan ik hiervoor gewoon de gezamelijke nul gebruiken? Dus de mantel in feite van beide stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Waarschijnlijk wel ja, meet maar eens tussen pin 5 t/m 8 en de mantel (alle 4 ground op vga connector). Als dat 0 ohm is weet je dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
@ The Zep Man

Thnx voor de moeite! Tv heeft RGB-scart, dus dat zal zeker lukken. De kaart gaat btw waarschijnlijk een Gforce 6600GT of een 6800xt worden, ivm de betere prijs/prestatie verhouding op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Nou, Ik heb een 6600 kaart thuis liggen op het moment met zo'/n breakout dongle, maar RGB signaal heb ik er nog niet uit kunnen toveren. Lijkt erop dat het toch echt component is. Als laatste poging ben ik een nieuwe plug aan het solderen met andere pinout. Zal hier later mijn bevindingen posten of dat echt RGB via scart is geworden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
@Isaja (ea.)
Tv heeft RGB-scart, dus dat zal zeker lukken. De kaart gaat btw waarschijnlijk een Gforce 6600GT of een 6800xt worden, ivm de betere prijs/prestatie verhouding op dit moment
Zou ik dan nog even mee wachten, vooralsnog heeft nog niemand zich hier gemeld die het met een nVidia voor elkaar gekregen heeft. :9
Als jij dit proefkonijn wilt zijn, ga je gang, graag. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 02-02-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
kaajee schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:58:
@Isaja (ea.)

[...]

Zou ik dan nog even mee wachten, vooralsnog heeft nog niemand zich hier gemeld die het met een nVidia voor elkaar gekregen heeft. :9
Als jij dit proefkonijn wilt zijn, ga je gang, graag. ;)
Haha, lijkt me niet zo'n strak plan eigenlijk.... ;)

Maar composiet lijkt me niks qua signaal eigenlijk.... Is er een kabel met bijv s-video naar scart? Ben nu namelijk toch wel benieuwd hoe ik een goed beeld kan krijgen als ik mijn nvidea kaart op de gewone scart poort wil aansluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Nou, ik heb het geprobeerd met een nvidia 6600 met zo'n breakout box (de gigabyte GV-N66256DP http://www.gigabyte.com.t...6&ProductName=GV-N66256DP om precies te zijn). Die kaarten hebben composiet, S-video en component uitgang (component is alleen beschikbaar voor HDTV overigens). RGB is er op geen enkele manier uit te toveren. Het heeft dus geen zin om te proberen met zo'n type kaart een RGB scart ingang aan te sturen.

Overigens is het video signaal over composiet en S-video (geprobeerd in combinatie met windows MCE 2005) erg goed te noemen, mits je even de moeite neemt om kleuren, contrast en dergelijke even goed in te stellen. Stukken beter dan TV out op de oudere nvidia kaarten (en dan vergelijk ik met de GF4 4200 en de FX5200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Overigens is het video signaal over composiet en S-video (geprobeerd in combinatie met windows MCE 2005) erg goed te noemen, mits je even de moeite neemt om kleuren, contrast en dergelijke even goed in te stellen
Klopt als een bus, en als je dus persé een nVidia kaart wil ben je gebonden aan een composiet e/o s-video TV out (of component als je TV dat ondersteund).
In dat geval zou ik wel voor s-video gaan, dit is in ieder geval beter dan composiet. Dus een kaart met s-video out (die kan je overigens makkelijk naar composiet converteren als dat nodig nmocht zijn, andersom; van composiet naar s-video is weer een stuk lastiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook ik heb een kabel gemaakt om mn Ati 9200se van mn MCE systeem een RGB signaal naar mn 70cm 4:3 50Hz JVC (op SCART1, SCART 2 werkt niet) te sturen en na een tijdje klooien werkt het erg goed, het beeld is onder windows zelf wat onrustig maar wel erg mooi.
Als ik dan MCE start is het beeld supperstrak en heel erg duidelijk te lezen.

Alleen.....ik heb dus de RGB detectie (5volt icm weerstand) uit mn ps2 poort gehaald, en als ik mn kabel aansluit dan is mn normale tv signaal weg.
Als ik het kabeltje uit mn ps2 poort haal is het RGB signaal op SCART 1 weg.

Ik kan mn kabel er dus voor gewoon tv kijken niet in laten zitten.

Wel is de beeldkwaliteit van mn 150MCE tv kaarten stukken beter via die kabel (bijna niet minder dan mn tv beeld).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 09:38

MrDry

Desperados!

Gutteguttegut schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:11:
Alleen.....ik heb dus de RGB detectie (5volt icm weerstand) uit mn ps2 poort gehaald, en als ik mn kabel aansluit dan is mn normale tv signaal weg.
Als ik het kabeltje uit mn ps2 poort haal is het RGB signaal op SCART 1 weg.

Ik kan mn kabel er dus voor gewoon tv kijken niet in laten zitten.
Heb je Pin 8 ook aangesloten? Deze regelt het overschakelen naar scart.

* MrDry Zwaait naar Gutteguttegut

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

MrDry schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:35:
[...]

Heb je Pin 8 ook aangesloten? Deze regelt het overschakelen naar scart.

* MrDry Zwaait naar Gutteguttegut
Hey buurman :P

Nee pin 8 is "Function Select" en ik schakel zelf wel over hoeft van mij niet automatisch.

Mijn enige probleem is dus het vern**kte tv beeld als ik de 5v aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:51:
Is het not done om het op 800x600 draaiend te krijgen? Kan
niet iemand vinden die dat voor elkaar heeft gekregen.

Bij mij flikkert het als een gek en valt er redelijk wat buiten beeld op 720x576
Een vriend van mij heeft het voor elkaar gekregen met een 9800 Pro. Die nu helaas wel overleden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Gutteguttegut schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:53:
[...]
Hey buurman :P

Nee pin 8 is "Function Select" en ik schakel zelf wel over hoeft van mij niet automatisch.

Mijn enige probleem is dus het vern**kte tv beeld als ik de 5v aansluit.
Sommige TV's zien volgens mij de RGB select spanning op de scart ook als een overlay schakelpunt. Dus als de spanning op die pin hoog wordt, dan kan er een RGB overlay over het bestaande (TV) beeld heengedrukt worden. Als signaal op scart pin 16 ontbreekt, zou het best eens kunnen zijn dat jou TV gewoon staat te wachten op RGB input terwijl hij het TV beeld alvast wegdrukt. Het geluid van TV zou dan wel gewoon doormoeten lopen.

Dus als je geen beeld maar wel geluid hebt, zou ik toch maar eens proberen om pin 16 (dubbelcheck dat ff :) ) aan te sluiten. Gewoon die 5V uit je PS2 poort doorlussen op de scartplug (weerstand niet nodig volgens mij).

En je en geen beeld en geen geluid terwijl je PC kabel in je TV scart zit, dan zou ik me toch een beetje zorgen gaan maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Willem2 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:22:
[...]

Sommige TV's zien volgens mij de RGB select spanning op de scart ook als een overlay schakelpunt. Dus als de spanning op die pin hoog wordt, dan kan er een RGB overlay over het bestaande (TV) beeld heengedrukt worden. Als signaal op scart pin 16 ontbreekt, zou het best eens kunnen zijn dat jou TV gewoon staat te wachten op RGB input terwijl hij het TV beeld alvast wegdrukt. Het geluid van TV zou dan wel gewoon doormoeten lopen.

Dus als je geen beeld maar wel geluid hebt, zou ik toch maar eens proberen om pin 16 (dubbelcheck dat ff :) ) aan te sluiten. Gewoon die 5V uit je PS2 poort doorlussen op de scartplug (weerstand niet nodig volgens mij).

En je en geen beeld en geen geluid terwijl je PC kabel in je TV scart zit, dan zou ik me toch een beetje zorgen gaan maken... :)
Ik heb inderdaad wel gewoon TV geluid alleen het beeld is dus weg/erg slecht (het wordt echt weggedrukt ja).
Kan je zonder problemen die 5volt op pin 16 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met dit moederbord?
http://www.asrock.com/product/product_775Twins-HDTV.htm
3 RCA-type component video output, that allows PC to connect to all high-definition TV with component video input capability.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Gutteguttegut schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:11:
[...]
Ik heb inderdaad wel gewoon TV geluid alleen het beeld is dus weg/erg slecht (het wordt echt weggedrukt ja).
Kan je zonder problemen die 5volt op pin 16 zetten?
Nee, mag maximaal; 3V op volgens mij. Als ik me niet vergis kun je er een 100ohm weerstandje tussen zetten en dan kun je de 5V uit USB pakken bv.

[edit]
Nog ff je oude topic gelezen; pin 16 (RGB select) had je dus al aangesloten, das goed. Ik denk dus dat je er goed aan doet om 5V (inderdaad direct) op pin 8 te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Willem2 op 28-02-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
Wil dit ook gebruiken op mijn Radeon 9700 Pro aangesloten op een Sony breedbeeld CRT met RGB.

Enkele vragen:

- ik gebruik nu de functie bureaublad uitbreiden, "links" mijn 19" CRT op 1280x960, en "rechts" de TV op S-Video, kan ik met deze kabel ook mijn gewone monitor zo houden zonder problemen terwijl de uitgebreide desktop de TV via de VGA->Scart kabel is?

- Ik wil heel graag een breedbeeld resolutie gebruiken, zodat ik 4 kolommen in Windows Media Center krijg, en ik via de MCE afstandsbediening de zoominstellingen kan bedienen. In dit topic wordt het niet heel duidelijk vermeld, maar kan ik gewoon 1024x576 (bijvoorbeeld, maar dat lijkt me wel een goede resolutie) gebruiken (uiteraard met Powerstrip wat voor heel het verhaal geldt)?

- Ik heb weinig handigheid met het solderen van deze priegeldingen, en heb ook geen fijne (kleine) soldeerbout: is er iemand die voor een vergoeding deze kabel voor mij wil maken? 20-25 euro voor een fatsoenlijke 5 meter kabel heb ik er wel voor over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
geen hot item meer dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 12:54
Ik kan dat allemaal niet maar vraag me af ofdat er hier iemand is die zown kabel voor mij wilt maken?
Uiteraard tegen betaling...

Heb een Asus 9200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
ik zie hier een handeltje.. als iemand nou even zo aardig wil zijn om er 2 te maken kan ie zo € 40 verdienen...... :*)

[ Voor 64% gewijzigd door StanTheMan op 23-03-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
StanTheMan schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:11:
ik zie hier een handeltje.. als iemand nou even zo aardig wil zijn om er 2 te maken kan ie zo € 40 verdienen...... :*)
Zijn denk ik nog wel meer mensen die hem willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Inderdaad, me too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik zou het best kunnen, maar ik wil persoonlijk niet het risico lopen dat ik aansprakelijk ben voor als het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Ook al heb je een Ati kaart thuis om het te testen, ik zou zoiets altijd onder eigen risico van de gebruiker verkopen. Weet jij veel op wat voor videokaart/tv combinaties dat ding aangesloten gaat worden... Mensen willen/kunnen het klaarblijkelijk niet zelf maken. Naar mijn idee betalen ze dus voor het maken van de kabel, niet voor het risico afdekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
MikeyMan schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:18:
Tsjah, ik zou het best kunnen, maar ik wil persoonlijk niet het risico lopen dat ik aansprakelijk ben voor als het niet werkt...
Wanneer het bij jou thuis werkt is het goed genoeg. Kijk krijg ik het dan niet aan de slag jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

VerkerkSander schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:39:
[...]

Wanneer het bij jou thuis werkt is het goed genoeg. Kijk krijg ik het dan niet aan de slag jammer dan.
Ja, en als zijn kabel jouw TV opblaast. Ben je dan nog steeds zo aardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Willem2 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:51:
[...]

Ja, en als zijn kabel jouw TV opblaast. Ben je dan nog steeds zo aardig?
Boem is Ho en Plons is water... hehe
Nee ik ga vanmiddag ff met TV out kutten kijken ofdat dat beeld goed genoeg is.

Misschien dat ik er wel ff 1tje op internet koop kijk wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
MikeyMan, als jij er één hebt die wel goed werkt dan vertrouw ik wel op je.. Zo'n kabel openmaken en controleren hoe het eruit ziet kan ik ook best doen... Welke schakeling zou je dan gebruiken?
(en dan heb ik een excuus om een nieuwe tv te kopen.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey ik heb nu ook een HTPC in elkaar geboxt en overweeg ook om deze kabel in elkaar te knutselen

MAAAR..
in de pc zit een intel 82815 graka...
maaaaaar
de opties advanced timing zijn niet grayed out in powerstrip.

betekent dit dat ik nu lekker kan knutselen op mn vrije middag of kan ik dat vergeten en moet ik een converter aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Zelf ben ik van plan om de ASUS A8N-VM CSM te kopen. Hierbij zit een VGA connector onboard. Kan ik deze ook gebruiken voor RGB --> SCART?

Ik zie in een aantal berichten dit bord ook voorkomen daarom hoop ik dat iemand anders dit ook al heeft geprobeerd (Hierdoor heb ik dan geen Club3D 6600 Passive videokaart meer nodig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Zelf ben ik van plan om de ASUS A8N-VM CSM te kopen. Hierbij zit een VGA connector onboard. Kan ik deze ook gebruiken voor RGB --> SCART?
Als je even dit onderwerp gelezen/gescand zou hebben, zou je te weten zijn gekomen dat het vooralsnog nog niemand gelukt is met een nVidia kaart/chip. Die Asus van jou heeft een nVidia chip, dus trek je conclusies........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, ik had wel beeld... Kwam er alleen niet uit met powerstrip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:18:
Ik ruik een IA ... :p Ik wil ook wel zo'n kabeltje. Als één iemand ze wil maken, dan levert dat een paar voordelen op:
• prijs wordt lager, want je bent slechts 1 x bezig alles uit te zoeken
• iemand krijgt ervaring, beter dan dat 10 tweakers zitten te klooien met een soldeerbout

Natuurlijk moet het gedaan worden door iemand die weet wat ie doet :) Garantie zou ik gewoon tot de voordeur houden, maar wel werkend te zien als je 'm komt ophalen. Tweakers, onder elkaar he ... Het is en blijft natuurlijk een 'tweak'.

[ Voor 4% gewijzigd door Eusebius op 29-03-2006 11:05 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36
facer schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:17:

Ik zie in een aantal berichten dit bord ook voorkomen daarom hoop ik dat iemand anders dit ook al heeft geprobeerd (Hierdoor heb ik dan geen Club3D 6600 Passive videokaart meer nodig :) )
Ik heb op dit moment een VGA->SCART kabel draaien op een ASUS A8N-VM CSM. Daarvoor moest er wel een hsync/vsync to csync gesoldeerd worden. Zie deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Omdat ik ook van mijn brakke 10meter S-VHS verbinding af wil ben ik ook op zoek gegaan.

Deze kabel gevonden voor VGA --> RGB-scart, lijkt mij een goede optie.

AV-KABEL SCARTSTEKKER - VGA STEKKER 10M

Te koop bij Conrad voor EUR 39,95. Het proberen waard lijkt me?
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.