Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 40 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.792 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het aantal MHz zegt niets over de prestaties van de processor tegenwoordig. Een P4 op 3.8 GHz wordt in de pan gehakt door een Phenom 9150E, ook al heeft die maar 1.8 GHz. Kloksnelheden 1 op 1 vergelijken is dus zinloos.

Om je een idee te geven (en dit is al heel erg vaak in dit topic genoemd): op een Athlon 64 3000+ kan ik redelijk wat 1080P content prima afspelen en met mijn Athlon X2 5000+ BE speelt eigenlijk alles goed. De problemen die er zijn met tragere processoren, kom je tegen bij grote rips (met een grote bandbreedte en erg complexe scenes). Met die X2 5000+ kan ik, met CoreAVC alle content goed afspelen, ook een 16GB versie van The Descent op 1080p.

De hardwareondersteuning voor HD content functioneerde in het verleden vaak niet goed omdat bestanden niet L4.1 geëncodeerd waren, maar L5.1. Hierdoor was hardwareversnelling niet mogelijk.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devster schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:04:
Het aantal MHz zegt niets over de prestaties van de processor tegenwoordig. Een P4 op 3.8 GHz wordt in de pan gehakt door een Phenom 9150E, ook al heeft die maar 1.8 GHz. Kloksnelheden 1 op 1 vergelijken is dus zinloos.

Om je een idee te geven (en dit is al heel erg vaak in dit topic genoemd): op een Athlon 64 3000+ kan ik redelijk wat 1080P content prima afspelen en met mijn Athlon X2 5000+ BE speelt eigenlijk alles goed. De problemen die er zijn met tragere processoren, kom je tegen bij grote rips (met een grote bandbreedte en erg complexe scenes). Met die X2 5000+ kan ik, met CoreAVC alle content goed afspelen, ook een 16GB versie van The Descent op 1080p.

De hardwareondersteuning voor HD content functioneerde in het verleden vaak niet goed omdat bestanden niet L4.1 geëncodeerd waren, maar L5.1. Hierdoor was hardwareversnelling niet mogelijk.
Hoe ziet je systeem er verder uit ala ik mag vragen ?? ook een 780g moederbordje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:06
bokkow schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:16:
Ik heb nu ook eindelijk mijn HTPC draaien met het bekende Gigabyte 780G moederbord, 5000+ BE en 4GB geheugen. Ik vroeg me af of jullie chipset ook al zo warm wordt? Mijne wordt minimaal 81 graden in een Antec Fusion waar de airflow al zeg ik het zelf perfect is met wel slechts één fan op low.
Hoe weet je dat de airflow perfect is? De northbridge van mijn Gigabyte GA-G33M-DS2R en mijn Club3D ATi 2600pro worden ook loeiheet. Het deksel van mijn Antec Fusion wordt boven de videokaart hierdoor ook behoorlijk heet. Maar goed, ik ervaar geen stabiliteitsproblemen, dus het zal wel goed wezen. Ik heb overigens 2 Noctua fans op 800rpm draaien, geruisloos. Ik overweeg wel om het roostertje aan de achterkant van de kast te blokkeren zodat de inlaat van koele lucht min of meer gedwongen via de gaten in de afdekplaatjes van de PCI-sloten langs de videokaart, door de cpu-koeler en de noctua's de kast weer verlaat i.p.v. alleen via de cpu-koeler via de noctua's weer naar buiten.

P.S. Over je probleem met The Matrix. Releases van iLL zijn altijd van goede kwaliteit. Met welke filters speel je het videobestand af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
-Moondust- schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:35:
[...]

Hoe weet je dat de airflow perfect is? De northbridge van mijn Gigabyte GA-G33M-DS2R en mijn Club3D ATi 2600pro worden ook loeiheet. Het deksel van mijn Antec Fusion wordt boven de videokaart hierdoor ook behoorlijk heet. ..............
Hoe je dat weet? Wat zijn de temps van resp. je NB en je Club 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:26:
[...]

Hoe ziet je systeem er verder uit ala ik mag vragen ?? ook een 780g moederbordje??
Mijn systeem ziet er zo uit:
Devster in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

De TV Tuner is de Digital Anywhere FloppyDTV DVB-C. De processorkoeler wordt binnenkort vervangen door een stiller exemplaar (Scythe Shuriken of Mini Ninja).

Codecs als volgt: psy in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..." met additioneel AC3filter. Als "back up" heb ik CoreAVC.

Ik gebruik nu echter Media Portal in plaats van Media Center (Vista).

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Hoe weet je dat de airflow perfect is?
Dat is ie dus niet zoals ik al aangaf. Die van mij is 40C koeler. Lijkt me dan logisch te concluderen dat de airflow beter kan. Dat anderen ook zo heet worden, is nog steeds geen garantie dat het goed is voor je hardware. Ik blijf erbij dat het niet normaal is om de dubbele temp te hebben. Zelfs toen ik slechts 1 fan in mijn kast had (alleen een 12cm outtake), liept de temp van de NB nog niet zo hoog op. Nu heb ik dan een extra 12cm op de Ninja gezet, die koele lucht over de NB trekt en zodoende de temp onder de 40C houdt.

Tsja...als je dán nog volhoudt dat je een perfecte airflow hebt met 80C (minimaal)... 8)7

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Dat is ie dus niet zoals ik al aangaf. Die van mij is 40C koeler. Lijkt me dan logisch te concluderen dat de airflow beter kan. Dat anderen ook zo heet worden, is nog steeds geen garantie dat het goed is voor je hardware. Ik blijf erbij dat het niet normaal is om de dubbele temp te hebben. Zelfs toen ik slechts 1 fan in mijn kast had (alleen een 12cm outtake), liept de temp van de NB nog niet zo hoog op. Nu heb ik dan een extra 12cm op de Ninja gezet, die koele lucht over de NB trekt en zodoende de temp onder de 40C houdt.

Tsja...als je dán nog volhoudt dat je een perfecte airflow hebt met 80C (minimaal)... 8)7
Ik heb het getest met een extra fan, en geen resultaat hoor..dus ik vind het wel prima zo..heb de fan op verschillende standen en tijden getest zonder resultaat..en de kast blijft echt koel van binnen.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik wil absoluut geen commentaar leveren op de nuttige bijdrages die tot op heden geleverd zijn, maar het meerendeel is hardware georienteerd. Ik zou liever de configuraties in relatie tot de software(en de bijbehorende instellingen) willen weten. Dit omdat de ondergrens wel van de CPU wel bekend is om een goede 1080p rip te kunnen afspelen(al heeft het formaat een noemenswaardige invloed).

Ik weet nu dat ik op een mindere CPU een goedwerkende HA kan hebben wanneer ik MPC HT gebruik. Maar .wmv bestanden trekt die vooralsnog niet fatsoenlijk. De nieuwe htpc zal eind deze maand wel besteld gaan worden, maar hoe deze aan te sturen is vooralsnog groot vraagteken.

Dus nogmaals geen klacht van mijn kant, maar ik zou graag de softwarematige kant van het verhaal wat meer benadrukt willen zien.

PS. Mike, wanneer ga jij verder met je blog?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:59:
Ik wil absoluut geen commentaar leveren op de nuttige bijdrages die tot op heden geleverd zijn, maar het meerendeel is hardware georienteerd. Ik zou liever de configuraties in relatie tot de software(en de bijbehorende instellingen) willen weten. Dit omdat de ondergrens wel van de CPU wel bekend is om een goede 1080p rip te kunnen afspelen(al heeft het formaat een noemenswaardige invloed).

Ik weet nu dat ik op een mindere CPU een goedwerkende HA kan hebben wanneer ik MPC HT gebruik. Maar .wmv bestanden trekt die vooralsnog niet fatsoenlijk. De nieuwe htpc zal eind deze maand wel besteld gaan worden, maar hoe deze aan te sturen is vooralsnog groot vraagteken.

Dus nogmaals geen klacht van mijn kant, maar ik zou graag de softwarematige kant van het verhaal wat meer benadrukt willen zien.

Tja, wat wil je weten? Je moet eerst zelf een keus maken of je alles met een afstandsbediening wil bedienen en dus aan MCE of Mediaportal vast zit of dat je met een muis bijvoorbeeld MPC HC gaat starten of een ander programma.

In het algemeen levert CoreAVC de beste prestaties bij h/x.264 bestanden, VC-1 en dergelijke.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:59:
Als ik voor elkaar heb wat jij hierboven schetst. Ik ben onaangenaam verrast door de knulligheid van Media Portal. Ik vind het een beetje weird dat 'iedereen' er zo hoog van op geeft, terwijl ik een behoorlijke zang en dans moet doen om het ding 'alles' te laten doen. Voor zo'n populair programma doet ie bar weinig out of the box. Dat vind ik jammer. En ik ben begonnen met een schone Vista installatie en heb slechts een enkele codec geïnstalleerd. Toch doet ie niet wat ik wil en dan lees ik dat ik weer een of andere guide van 10 kantjes moet volgen, en een kaars moet branden op de nacht dat Venus en Mars in elkaars schaduw staan...en dan is het zo warm...en dan heb ik al geen zin meer.

Daarnaast vind ik DVBviewer voor een commercieel product ook zeer instabiel. Waar het aan ligt, weet ik niet, maar het ding loopt ook steeds op een vreemde manier vast.

Tot slot valt dat hele iMod gedoe me bar tegen. Ik ziet tot nu toe alleen maar de datum en tijd scrollen en ik heb nog geen song- of filmtitel over het scherm zien lopen. Ondanks dat de vinkjes voor Winamp en Media Player aan staan. Wél heb ik de TV zender erop gekregen met een plugin van een Duitser, maar daarvoor moet je 3rd party support inschakelen en zie je helemaal niets meer op het scherm, behalve bij DVBviewer.

Laat ik het even bot zeggen: er wordt weer vrolijk op los geprutst. Pas na lang kloten krijg je de boel een beetje aan de praat. 10tallen tooltjes installeren en uren fiedelen met de instellingen. Nou weet ik best dat Media Portal erg configureerbaar is en dat het instellen wat tijd vergt, maar het is alles behalve duidelijk. En ik zit al ruim 20jaar in de it, dus ik heb best wat zicht op hoe een softwareproject aangepakt moet worden.

Ik hoop dat Media Portal 2.0 dit soort ellende op heeft gelost. Voorlopig zit ik nog goeddeels de boel met de hand op te starten. Totdat ik me ertoe kan zetten om het weer eens te proberen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilip... vista media center al geprobeerd? Ik heb geen muis en toetsenboard nodig... ik kijk wel geen TV via de HTPC

@de rest: CoreAVC; zit er daar een soort ondersteuning in voor ondertitels of heb je vobsub nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:45:
mphilip... vista media center al geprobeerd? Ik heb geen muis en toetsenboard nodig... ik kijk wel geen TV via de HTPC
Ja, maar dat is nog erger. Ik laat 'm mijn filmcollectie scannen en hij snapt de helft niet. Media Portal maakt er ook een potje van door de DVD files als losse films te zien. Bij MP is dit wel te fixen, maar dan moet ik alles weer in die VIDEO_TS directories plaatsen. En dat had ik nou nét afgeschaft omdat de media players die ik had dit niet nodig vonden. Ik vermoed dat MP dit wél erg vind. Sowieso had WinDVD er moeite mee. Ik haat programma's die zo rigide geprogrammeerd zijn.

Mijn filmcollectie bestaat uit diverse soorten filmbestanden en dvd rips (van mezelf) en de nodige .avi's, mkv's, iso's etc. Ik moest na het scannen een heleboel uit de database gooien omdat ie dus voor elk van de dvd bestanden losse films had gevonden (erg knap). En ik kon dus al die foute titels stuk voor stuk eruit kiepen. Als ik weer een keer zin heb, kiep ik alles weer in VIDEO_TS directories en dan nog maar een keer proberen.

Mijn muziekcollecitie is helemaal een mysterie. Bijna 100Gb op een NTFS share en hij 'ziet' maar een handvol. Heel weird. Vrijwel allemaal MP3, een enkele M4A.

Is het nou écht allemaal zo ingewikkeld dat ik hier weken aan moet spenderen om het goed te krijgen? Ik begin bijna terug te verlangen naar mijn Popcornhour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Mike,

Dus als ik het goed begrijp is een PC als mediacenter inrichten nog niet het walhalla waar ik op hoopte. Jij beschrijft problemen waar ik nogal huiverig voor ben en zie het cynische commentaar van m'n vrouw al tegemoet als de PC niet net zo lekker werkt als XBMC :(

Dat is namelijk mijn probleem, XBMC is voor mij en mijn gezin nagenoeg perfect. Het hele gezin kan ermee overweg en zij zien niet de kleine minpunten die ik wel zie(afspelen HD-materiaal). Dus als er een htpc komt, moet die in feite de box vervangen zonder dat iemand ooit nog naar dat ding verlangt.

XBMC schijnt op linux te kunnen draaien, het probleem is dan echter nog groter daar ik de ballen snap van linux :+

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:33
mphilipp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:34:
[...]

Is het nou écht allemaal zo ingewikkeld dat ik hier weken aan moet spenderen om het goed te
Precies het gevoel dat ik heb. Ik had goed hoop na alle berichten over Vista Media Center en Media Portal maar uiteindelijk lijkt het nog allemaal in de kinderschoenen te staan en val ik terug op het in windows verkenner aanklikken van een film.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
[...]

Hoe weet je dat de airflow perfect is? De northbridge van mijn Gigabyte GA-G33M-DS2R en mijn Club3D ATi 2600pro worden ook loeiheet. Het deksel van mijn Antec Fusion wordt boven de videokaart hierdoor ook behoorlijk heet. Maar goed, ik ervaar geen stabiliteitsproblemen, dus het zal wel goed wezen. Ik heb overigens 2 Noctua fans op 800rpm draaien, geruisloos. Ik overweeg wel om het roostertje aan de achterkant van de kast te blokkeren zodat de inlaat van koele lucht min of meer gedwongen via de gaten in de afdekplaatjes van de PCI-sloten langs de videokaart, door de cpu-koeler en de noctua's de kast weer verlaat i.p.v. alleen via de cpu-koeler via de noctua's weer naar buiten.

P.S. Over je probleem met The Matrix. Releases van iLL zijn altijd van goede kwaliteit. Met welke filters speel je het videobestand af?
Ik heb dus ook bepaalde roosters afgeplakt en dichtgeschroefd en de lucht wordt langs de warme delen geleid ik ben er achter dat de chipset ook zo warm wordt zelfs al zet ik er een fan op die constant vol vermogen blaast dus ik heb er vrede mee, zal wel goed zijn. Het is ook niet instabiel verder dus tja.

Je PS:
Heb je die sample gedownload? het ligt echt gewoon aan de film. In de volledige versie houdt het de eerste 15 minuten aan om daarna niet meer terug te komen. Ik gebruik ffdshow en Haali en speel het af in WMP11. Nog niet hardwarematig decoderen want dat krijg ik nog niet lekker aan de praat ook niet met PowerDVD 8 of Nero.
mphilipp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Niet zo bijdehand, graag, ik weet echt wel iets van luchtverplaatsing af en het is zeker niet de eerste keer dat ik een systeem bouw. Ik blijf volhouden dat de airflow miss niet perfect is (wat is het wel?) maar sowieso wel goed. Ik denk dat of de temp sensor brak is (er is er ook een die geeft aan dat het onder kamertemperatuur is, wat ik uitermate knap vind op één fan) of het contact niet lekker is maar ik ga er nog eens naar kijken.
De cpu wordt op 3,25GHz en 1,375V dan weer niet warmer dan 50 graden wat passief met een Scythe Ninja Mini toch wel netjes mag heten en een teken is dat mn airflow op zn minst goed is.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 19:56
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:59:
Mike,

Dus als ik het goed begrijp is een PC als mediacenter inrichten nog niet het walhalla waar ik op hoopte. Jij beschrijft problemen waar ik nogal huiverig voor ben en zie het cynische commentaar van m'n vrouw al tegemoet als de PC niet net zo lekker werkt als XBMC :(

Dat is namelijk mijn probleem, XBMC is voor mij en mijn gezin nagenoeg perfect. Het hele gezin kan ermee overweg en zij zien niet de kleine minpunten die ik wel zie(afspelen HD-materiaal). Dus als er een htpc komt, moet die in feite de box vervangen zonder dat iemand ooit nog naar dat ding verlangt.

XBMC schijnt op linux te kunnen draaien, het probleem is dan echter nog groter daar ik de ballen snap van linux :+
Ik ben overgeschakeld van xbox naar linux en het draait bijzonder stabiel. Het apple trailer script en .ogg files doen soms de boel nog eens crashen maar voor de rest draait het helemaal hetzelfde als op de xbox. De niet-tweakers in huis hebben weinig van de overschakeling gemerkt, buiten de nieuwe remote en de 1080p interface dan :) Ubuntu installeren is eenvoudiger dan Windows, je zit zelfs in een volledig grafische omgeving en XBMC is te downloaden als package. Dat is zowat hetzelfde als een .exe installer in windows maar dan zonder opties die je nog moet instellen. Je kan zelfs een bootable usb image downloaden als je XBMC linux eens wilt proberen zonder enige installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bokkow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:
[...]
Niet zo bijdehand, graag, ik weet echt wel iets van luchtverplaatsing af en het is zeker niet de eerste keer dat ik een systeem bouw. Ik blijf volhouden dat de airflow miss niet perfect is (wat is het wel?) maar sowieso wel goed.
Ok, ik wijs alleen op die 40C temperatuurverschil. Als je dat niets zegt, hou ik mijn mond verder wel. Ik vind het 2x vreemd: 1x dat er überhaupt 40C verschil tussen zit en 1x omdat er bij jou dan geen belletje gaat rinkelen. We hebben hetzelfde bord (Gigabyte, right?). Ik heb er een Athlon 5200+ op zitten. Vind je het dan niet op zijn minst vreemd dat er 40C, het dubbele, verschil tussen zit? Dat vind ik dus raar.

Maar als jij er vrede mee hebt, mij best. Ik blijf het raar vinden. En als jij dat ziet als een aanval, ook best. Dit is geen verpis wedstrijd wie het beste een systeem kan bouwen. Dit verschil zou zelfs mij moeder raar vinden. Zeg het me als ik raaskal aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cheiron schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:59:
[...]
Precies het gevoel dat ik heb. Ik had goed hoop na alle berichten over Vista Media Center en Media Portal maar uiteindelijk lijkt het nog allemaal in de kinderschoenen te staan en val ik terug op het in windows verkenner aanklikken van een film.
Het is niet zozeer kinderschoenen, maar ik denk eerder dat er een aantal problemen de oorzaak zijn, waarvan de belangrijkste is de absolute chaos op het gebied van codecs. Laat ik voorop stellen dat ik geen expert ben en dat ook niet wil worden. Als iemand technisch wordt over codecs, hou ik mijn oren dicht of sla ik het verhaal over. Ik wil het niet weten.
Naar mijn idee zijn er (ook hier) maar een paar mensen die het écht snappen en precies weten welke codec wat doet. Dus voordat iemand erachter is waarom een of ander filmpje niet afspeelt, zijn ze meestal weer 3 codec packs verder en zit het systeem helemaal vol met ellende. Dat bevordert het afspelen van films niet. Je weet nooit welke player welke codec gebruikt. Dat ligt aan instellingen, maar ook aan de player zelf. Die stuurt de boel op een aparte manier aan (eigen codecs bv) waardoor iets als ffdshow niet getriggerd wordt.
Dit heeft op zijn beurt weer tot gevolg dat veel mensen roepen dat je player x moet installeren en codec y, terwijl dat alleen op hun systeem werkt omdat ze er zelf een zooitje van hebben gemaakt.

Dan heb je nog de chaos onder ontwikkelaars. Niets dat lof voor de ontwikkelaars van MP (Frodo is een ex-collega van me zelfs), maar er zijn veel programmeurs met het (wat ik noem) Remi Complex. Remi was alleen op de wereld en zo lijken die ontwikkelaars dat soms ook te zijn. Dat betekent dat bepaalde spullen niet werken als jij een ander systeem hebt dan de ontwikkelaar.

MP 1 is natuurlijk het resultaat van een product dat ooit met een bepaalde featureset is ontwikkeld en is uitgegroeid tot iets groots. Dat betekent dat het een lappendeken is geworden. Dat weet men bij het team ook, want MP 2 is een compleet redesign. Nogmaals: niets dan lof voor de mensen die er zoveel energie in steken. Het lijkt net of ik ze afbrand, maar niets is zo ingewikkeld als een dergelijk systeem bouwen voor een hele diverse markt.

XBMC is wat dat betreft veel makkelijker, want het hard- en softwareplatform is begrensd. Die ontwikkelaars hoeven zich dus niet af te vragen wat jij voor hardware hebt en hoe de drivers zich gedragen.

Anyway....ik kom er wel uit...eventually. Ik had er alleen op enig moment een beetje tabak van. Ik probeer eerst maar eens MP in het gareel te krijgen en val daarbij elk probleem apart aan. Het zou in principe allemaal moeten werken. Er zijn tenminste een flink aantal mensen die roepen dat ie alles voor ze doet, behalve blowjobs. Dus het zou moeten kunnen. Misschien krijg ik dan nog die laatste feature nog aan de praat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komaan é Mike, je gaat het toch zo snel niet opgeven hé??

Ik begrijp niet dat jij zoveel problemen hebt. Mijn vista media center speelt ALLE types videobestanden af, ja ook map VIDEO_TS ziet hij als een aparte DVD, mkv, avi, wmv enz.. en ik weet EXACT welke codecs er gebruikt worden voor elk type mediabestand in VMC.

Trouwens een DVD laat je gewoon de VOB files eens in de map VIDEO_TS staan. Wat is daar verkeerd aan? VMC herkent die mappen als 1 DVD..

Vista media center met de video browser plugin en de media control plugin en klaar.

Je hebt trouwens qua codecs enkel haali en ffdshow nodig; wist je dat? Als je DXVA wil, moet je powerdvd ultra installeren.

Mensen, vista media center werkt echt wel heel goed hoor !! Ik moet wel zeggen dat ik nog geen audio en televisie heb geimplementeerd... Maar er zijn ook veel plugins en communities voor. De EMUcenter plugin is trouwens een hele leuke; mijn htpc is nu tevens super nintendo, playstation, nintendo 64,DS, gameboy en arcadebak! Alles te bedienen met remote en gamepads..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
mphilipp schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:22:
[...]

Ok, ik wijs alleen op die 40C temperatuurverschil. Als je dat niets zegt, hou ik mijn mond verder wel. Ik vind het 2x vreemd: 1x dat er überhaupt 40C verschil tussen zit en 1x omdat er bij jou dan geen belletje gaat rinkelen. We hebben hetzelfde bord (Gigabyte, right?). Ik heb er een Athlon 5200+ op zitten. Vind je het dan niet op zijn minst vreemd dat er 40C, het dubbele, verschil tussen zit? Dat vind ik dus raar.

Maar als jij er vrede mee hebt, mij best. Ik blijf het raar vinden. En als jij dat ziet als een aanval, ook best. Dit is geen verpis wedstrijd wie het beste een systeem kan bouwen. Dit verschil zou zelfs mij moeder raar vinden. Zeg het me als ik raaskal aub...
offtopic:
Je raaskalt, ga zelf maar na ;) Al wat je zegt leg je me in de mond ik heb niets van dat alles zo gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:54:
Komaan é Mike, je gaat het toch zo snel niet opgeven hé??
Ik begrijp niet dat jij zoveel problemen hebt. Mijn vista media center speelt ALLE types videobestanden af, ja ook map VIDEO_TS ziet hij als een aparte DVD, mkv, avi, wmv enz.. en ik weet EXACT welke codecs er gebruikt worden voor elk type mediabestand in VMC.
Ik had juist alle VIDEO_TS folder opgeruimd omdat mijn media players die ik had dit niet nodig vonden. Ik had al begrepen dat ik ze nu weer terug moet zetten. Vandaar mijn opmerking dat ik het haat dat programma's zo rigide zijn opgezet als de diverse media centers. Mijn Popcorn had geen behoefte aan VIDEO_TS folders.
Je hebt trouwens qua codecs enkel haali en ffdshow nodig; wist je dat? Als je DXVA wil, moet je powerdvd ultra installeren.
Ik had reeds gemeld dat ik een goede guide gevonden had, waardoor ik precies de codecs heb die ik nodig heb. Dat is ook mijn probleem niet.
Mensen, vista media center werkt echt wel heel goed hoor !!
Dat is een mening. Ik wil bepaalde functionaliteit en wil me niet aanpassen aan het programma. VMC wil dat ik dingen op een bepaalde manier doe en dat wil ik weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bokkow schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:09:
[...]
offtopic:
Je raaskalt, ga zelf maar na ;) Al wat je zegt leg je me in de mond ik heb niets van dat alles zo gezegd.
Dus je heb geen NB die 40C warmer is dan die van mij? Misschien handig als je aangeeft wat er niet klopt in mijn bewering. Ik reageer volgens mij alleen op jouw uitlating dat jouw NB 81C is en dat je dat ok vindt. Ik zeg daarop dat die van mij niet eens 40C is en dat ik dat verschil raar vindt. Jij bent nu blijkbaar op je pik getrapt en dat is dan het derde ding dat ik weer raar vind.

Zal de warmte wel zijn. Laat maar verder. Kook jij maar lekker een eitje op je NB. Ik vind het best zo... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
cheiron schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:59:
Same here... ik ben een maand of wat geleden ook vol goede moed begonnen met Vista Media Center op een 780-based mobo. Ik knapte meteen af op het feit dat triviale dingen als het ontbreken van de mogelijkheid om on the fly te wisselen van subtitle/audio-streams. video_ts folders worden in mijn VMC ook hardnekkig NIET herkend ondanks de benodigde registry hacks... Om het nog maar niet te hebben over het gefrot om een DVB-C kaartje aan de praat te krijgen in VMC. Het is zooi en staat absoluut nog in de kinderschoenen.
MediaPortal eens geinstalleerd.. voor zover dat mogelijk was.. helemaal een drama. MediaPortal is leuk als je vrijgezel bent, bij paps en mams woont, geen vrienden hebt en dus zeeen van vrije tijd hebt en je het ook leuk vind om continu je setup te tweaken. Not for me. Ik heb amper vrije tijd: het ontspant me om media te BEKIJKEN, niet om elke avond bezig te zijn met het bekijkbaar proberen te maken van media.

Dan het codec-gezeik. Continu gedoe met gestotter, mozaik-beelden, beeld/audio out of sync, geen subtitles, ... pfff...

Dus, wat doe ik nu: Media Player Classic - Home Cinema 1.1.0.2 en een Trust wireless keyboardje waarmee ik de movie-bestanden/video_ts trees drag en drop op 't MPC icoontje.
Dat werkt tenminste. Heb nu ffdshow als overall codec maar ga CoreAVC er maar bijzetten voor 't zware x264-spul want dat trekt m'n Phenom icm ffdshow nog niet altijd. En ik ga de HTPC ook als leechmachine gebruiken, dan doet ie wat meer zinnigs.

Moet nog wat tips van JustChill proberen voor VMC, de PowerDVD8 codec, de mediaplugin... maar ja.. tijd he.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
bokkow schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:16:
Ik heb nu ook eindelijk mijn HTPC draaien met het bekende Gigabyte 780G moederbord, 5000+ BE en 4GB geheugen. Ik vroeg me af of jullie chipset ook al zo warm wordt? Mijne wordt minimaal 81 graden in een Antec Fusion waar de airflow al zeg ik het zelf perfect is met wel slechts één fan op low.
Hoi, ik heb ook dit moederbordje in mijn HTPC zitten. Met een 4850E als processor + Scythe Ninja Mini koeler. En Antec Fusion 430 als kast.

Op hardware.info heb ik gelezen dat sommige HTPC bouwers de fan niet op de koeler steken. Doordat er al twee ingebouwde fans langs de zijkant in de kast steken. De processor 4850E is van de energiezuinige soort (minder warmte = minder geluid). Dus leek me dit ok om ook in te bouwen.

Heb daarnet de handleiding van de Scythe Ninja Mini eens onder handen genomen. Blijkbaar blaast de meegeleverde fan lucht naar binnen (in de koeler). En niet naar buiten.

Na heel jullie discussie over Airflow gelezen te hebben, vraag ik me nu af:

a) Of ik niet beter die fan toch op de Scythe Ninja Mini monteer ?
(ik produceer dan wel meer geluid, terwijl de HPTC nu echt fluister stil is)
=> Ik heb de Antec fans aan de zijkant dan ook laten vervangen door nog stillere Nexus fans.

b) Heeft dit (terug) monteren van de fan, op de Scythe Ninja Mini zin ?
- Zal de northbridge daarmee minder warm worden ? (of maakt dit niet uit, volgens jullie laatste conclusies hier)
- Is dit beter voor mijn processor ? Of kan die het zonder fan ook prima trekken. Er zitten namelijk twee fans vlakbij in de kast.

c) Via welk betrouwbaar tooltje kun je deze waarden meten ? Wat gebruiken jullie ? Dan lees ik die gegevens thuis eens in en post ze hier

P.S. Momenteel is de HTPC terug bij de leverancier, omdat ze alles in de verkeerde kast gemonteerd hebben 8)7 . Ze gaan alles hermonteren in de juiste kast voor me. Voor de rest, heb ik niets te klagen over hun service (noch kwaliteit van hun werk). Gewoon een menselijk (of computer) foutje gemaakt bij de bestelling, vrees ik...

[ Voor 12% gewijzigd door Gent32m op 15-05-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
catchingfire schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:10:
[...]...
MediaPortal eens geinstalleerd.. voor zover dat mogelijk was.. helemaal een drama. MediaPortal is leuk als je vrijgezel bent, bij paps en mams woont, geen vrienden hebt en dus zeeen van vrije tijd hebt en je het ook leuk vind om continu je setup te tweaken. Not for me. Ik heb amper vrije tijd: het ontspant me om media te BEKIJKEN, niet om elke avond bezig te zijn met het bekijkbaar proberen te maken van media...
Het een drama noemen, vind ik er wat over. Het klopt dat je inderdaad was tijd in het begin moet investeren om alles te hebben zoals je zelf wilt. Ik ben een weekje elke avond wel aan het spelen geweest met MP om alles te finetunen. Maar sindsdien hoef ik praktisch nooit iets te configureren en hou ik mij ook alleen bezig met het bekijken van media.

Als je een dergelijke interface wilt maar je wilt zelf geen tijd investeren in het goed installeren + configureren dan moet je imho maar een preinstalled standalone box kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:33
Het baggere in mijn situatie is dat ik sinds een installatie van Vista niet meer heel stabiel ben (Windows boot alleen nog maar als het stroom eraf is geweest). Dat heeft een zwik herinstallaties met zich meegebracht. Het opnieuw instellen van mijn afstandbediening van Imon en de installatie zelf vind ik dan al genoeg werk.

Wellicht dat ik, wanneer ik vakantie heb en dit probleem opgelost heb, eens MediaPortal ga proberen. Overigens ben ik wel met een scheef oog aan het kijken naar een Logitech Dinovo Edge als mediatoetsenbord. Met alleen de ab mis ik toch de mogelijkheid om even lekker te forummen.

Overigens vind ik mijn Silverstone Lc16MR nog steeds prachtig. De Noctua fans en Be Quiet dempingset hebben hem fluisterstil gemaakt. Zelfs nu ik de Noctua fans voor de zekerheid om mediumsnelheid heb gezet.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Gent32m schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:28:
[...]

Hoi, ik heb ook dit moederbordje in mijn HTPC zitten. Met een 4850E als processor + Scythe Ninja Mini koeler. En Antec Fusion 430 als kast.

...........................
De BIOS temps/waardes blijven in principe het meest betrouwbare.

En verder: probeer het allemaal eens uit!! Alle situaties die jij beschrijft; mét fan, zonder fan, blazend, zuigend, de hele rimram.
Er zijn vele factoren van belang, bijv; weten wij veel hoe de (kast)opstelling bij jou thuis is?
Dus plaats je kast als test dan ook daar waar ie komt te staan met de deksel dicht vanzelfsprekend....

De meest stille, waarbij de temps redelijk normaal blijven zou ik dan uiteindelijk kiezen..... ;)

Post je bevindingen vervolgens hier dan hebben anderen er wellicht ook nog wat aan..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
mphilipp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:50:
[...]

Dus je heb geen NB die 40C warmer is dan die van mij? Misschien handig als je aangeeft wat er niet klopt in mijn bewering. Ik reageer volgens mij alleen op jouw uitlating dat jouw NB 81C is en dat je dat ok vindt. Ik zeg daarop dat die van mij niet eens 40C is en dat ik dat verschil raar vindt. Jij bent nu blijkbaar op je pik getrapt en dat is dan het derde ding dat ik weer raar vind.

Zal de warmte wel zijn. Laat maar verder. Kook jij maar lekker een eitje op je NB. Ik vind het best zo... |:(
Gast doe normaal want je doet nu zelf een beetje raar met je uitspraken :)
Ik leg het even uit aangezien je zelf niet kan denken blijkbaar:
Ik vind het weldegelijk raar dat mn northbridge 80 graden wordt anders had ik er in eerste instantie niks over geplaatst wel dan? Maar aangezien ik meer verhalen hoor dat ie zo warm wordt (en nee niet alleen hier) en ik niks merk van instabiliteit neem ik het voor lief zeker als de andere temperaturen wel in orde zijn. Ik vraag me af: gebruik jij een andere grafische kaart erbij?

@Gent32m:
Temperaturen kun je makkelijk aflezen met Speedfan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzemutahh
  • Laatst online: 23-05 07:51
Gisteren mijn HTPC in elkaar geschroefd. Dat deed ik op de zolderkamer waar het plmn. 35 graden was, het zweet drupte lekker van m'n snuit op het moederbord!
Aangezien velen van ons hun HTPC in some sort of kast zullen zetten, waarin het wel eens warm kan worden, leekt het me wellicht interessant in deze omstandigheden de temperatuur in de gaten te houden: zo'n hifi of tv-kast kan van binnen ook snel een graadje of 35 worden dacht ik.

Idle was de CPU-temp (passief gekoeld!) 38 graden, na een halfuur op full load was die opgelopen tot 51 graden. De CPU was een beetje overgeklokt geklokt op 2,8 Gig.
Daarbij draaide de fan van de voeding nauwelijks, evenals de fans aan de zijkant (zie onder).

De hele boel was bij idle net zo stil als bij full load. Maar ik heb natuurlijk geen acoustische kast om metingen te doen of zoiets.

Voorlopig maak ik me totaal geen zorgen meer over de temp van mijn nieuwe speeltje.

Ik koos voor

kast Antec NSK2480 (als ik lees wat een gezeik iedereen heeft met die VFD schermpjes en wat je der uiteindelijk mee kan ... kies ik niet voor een Fusion maar voor de 80 euro lagere NSK2480)
voeding vervangen door een Corsair 450VX die wat stiller is
de Tricool fans verangen door Nexus fans, allebei aangesloten
als Mobo uiteraard de Gigabyte GA-MA78GM-S2H dus een 780g chipset
als CPU de 4850E
als koeler de Ninja Scythe Mini PASSIEF
voor de zekerheid DDR2-1066 RAM erin omdat ik geen gezeik wil met geheugen als ik wat ga overklokken, of als de boel wat warm wordt
Een ouwe 500GB Hitachi als harddisk (moet nog worden vervangen door een WD5000AACS)
en tot slot de Hauppauge PVR-150 en een samsung DVD-brander (moet t.z.t. vervangen door een Blu-Ray drive).

Ik moet de kabels nog netjes ophangen en wegwerken zodat de airflow nog beter kan worden.

Enige jammere is de absurde ophanging van de DVD brander: die blijf je zien (zit niet achter een zilveren klepje) en past niet eens echt goed. Da's wel balen. Weet iemand daar wat op ?

[ Voor 9% gewijzigd door zzemutahh op 15-05-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:55
onsgeluk schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:59:
Mike,

Ik had dezelfde gevoelens. Heb al eerder wat posts gedaan mbt PopcornHour. Het apparaat bevalt zeer goed. Is nog niet zo snappy and gelikt als een XBMC, maar dat kun je ook niet verwachten. Heb nu gewoon gelijk goed beeld/geluid en heb praktisch (behalve het installeren van oude HD in de popcornhour + netwerkinstellingen) niks hoeven in te stellen. :)

PS Tip: je kunt USB keyboards aansluiten op de popcornhour, scheelt veel gepriegel met IP instellingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Misschien een rare vraag, maar mijn Philips LCD heeft zowel een HDMI- als DVI-ingang. Op welke ingang kan ik mijn HTPC het beste aansluiten, aangezien het geluid toch apart via een optische kabel naar de receiver gaat?
Mogelijk bestaan er verschillen in de manier van schalen tussen verschillende resoluties of beeldkwaliteit of iets in die geest.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:26:
Misschien een rare vraag, maar mijn Philips LCD heeft zowel een HDMI- als DVI-ingang. Op welke ingang kan ik mijn HTPC het beste aansluiten, aangezien het geluid toch apart via een optische kabel naar de receiver gaat?
Mogelijk bestaan er verschillen in de manier van schalen tussen verschillende resoluties of beeldkwaliteit of iets in die geest.
Verschillen kunnen er idd best zijn, maar hoe moeten wij dat weten als jij niet vertelt wélke Philips LCD het betreft?

Verschil zou kunnen liggen in het feit dat HDMI toch (mn. in de TV wereld) als 'echte consumenten aansluiting' gezien wordt (dvd spelers etc.) en DVI als 'echte' PC aansluiting. Wellicht dat er bijv. op de DVI wél 1to1-pixelmapping kan en op de HDMI niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
zzemutahh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:16:
Welke Nexus fans zijn dit precies? Dit aangezien ik ook interesse heb in die kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:10:
[...]
Same here... ik ben een maand of wat geleden ook vol goede moed begonnen met Vista Media Center op een 780-based mobo. Ik knapte meteen af op het feit dat triviale dingen als het ontbreken van de mogelijkheid om on the fly te wisselen van subtitle/audio-streams. video_ts folders worden in mijn VMC ook hardnekkig NIET herkend ondanks de benodigde registry hacks... Om het nog maar niet te hebben over het gefrot om een DVB-C kaartje aan de praat te krijgen in VMC. Het is zooi en staat absoluut nog in de kinderschoenen.
Moet nog wat tips van JustChill proberen voor VMC, de PowerDVD8 codec, de mediaplugin... maar ja.. tijd he.. :)
Zelfde tip als voor mphilip: niet te snel opgeven.
- Installeer eens de movie browser plugin voor VMCE icm met salami's movie organiser _/-\o_ : http://www.samsaffron.com/blog/archive/2007/11/03/22.aspx

- Installeer de Media Control Plugin van damienbt: http://damienbt.free.fr/ (let op: je hebt hiervoor eerst ffdshow tryouts nodig)

=> Zo zullen je DVD folders wel werken en het kiezen/syncen van subtitle files wel lukken
Dan het codec-gezeik. Continu gedoe met gestotter, mozaik-beelden, beeld/audio out of sync, geen subtitles, ... pfff...
Dus, wat doe ik nu: Media Player Classic - Home Cinema 1.1.0.2 en een Trust wireless keyboardje waarmee ik de movie-bestanden/video_ts trees drag en drop op 't MPC icoontje.
Dat werkt tenminste. Heb nu ffdshow als overall codec maar ga CoreAVC er maar bijzetten voor 't zware x264-spul want dat trekt m'n Phenom icm ffdshow nog niet altijd. En ik ga de HTPC ook als leechmachine gebruiken, dan doet ie wat meer zinnigs.
Je hebt dus maar 2 of 3 codecs nodig; verwijder eerst de rest! : haali, ffdshow tryouts, powerdvd ultra 8
Die mozaiek kan gebeuren omdat sommige 1080p encodes (L5.1) niet worden goed afgespeeld met powerdvd codec. Ik heb hier al wat info over gepost trouwens.
Dat je zegt dat een phenom je 1080p's niet kan afspelen, maakt me ongerust!
Je hebt toch de laatste bios updates (F4) en catalyst drivers? (8.4)

Die media player classic zelf nog niet geprobeerd; dat druist in tegen het MCE concept = Vanuit je luie zetel met de afstandsbediening alle media doen afspelen. Zonder muis; zonder keyboard.
DAT is voor mij de essentie van de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sypher schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Welke Nexus fans zijn dit precies? Dit aangezien ik ook interesse heb in die kast.
Bijna 100% zeker nexus real silent case fans; de oranje of de witte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik wil na alle reacties over het instellen van software toch even reageren. Als je kiest voor een HTPC kies je voor flexibiliteit en dus ook maatwerk. Ik heb een AMD BE2400 met WIN XP pro en mediaportal. Het is even wat instellen maar oh wat werkt het nu lekker :P

Alle films keurig gesorteerd op genre, mooie dvd hoesjes in beeld. En de series: keurig per seizoen alles gesorteerd en per seizoen & aflevering mooie screens die mediaportal; automatisch van het net haalt.

Uiteraard ben je even bezig om je moviedatabase op orde te krijgen; niet alle films zijn in 1 keer goed herkend, dat kan geen enkel programma, alleen al doordat titels van films meerdere keren zijn gebruikt in de filmwereld en dan moet je aangeven welke versie jij hebt. Ook voor je series moet je aangeven hoe je de bestandsnamen opbouwt. Als je 1 keer goed doet en consequent volhoudt werk het ideaal.

Het hele codec verhaal is ook niet zo lastig imo, gewoon ffdshow met haali en coreavc voor x.264 en vc-1. Werkt echt prima.

Dus het kost even moeite, zie ook mijn vragen in het mediaportal topic, maar ik ben van mening dat dat inherent is aan het gebruik van een HTPC; de mogelijkheden zijn onbegrensd maar je bent even bezig, maar eenmaal alles goed staan, niks meer aan doen en enkel maar genieten van een zeer gelikte interface en enkel met je remote alles bedienen :Y) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn HTPC in elkaar geschroefd. Dat deed ik op de zolderkamer waar het plmn. 35 graden was, het zweet drupte lekker van m'n snuit op het moederbord!
Aangezien velen van ons hun HTPC in some sort of kast zullen zetten, waarin het wel eens warm kan worden, leekt het me wellicht interessant in deze omstandigheden de temperatuur in de gaten te houden: zo'n hifi of tv-kast kan van binnen ook snel een graadje of 35 worden dacht ik.

Idle was de CPU-temp (passief gekoeld!) 38 graden, na een halfuur op full load was die opgelopen tot 51 graden. De CPU was een beetje overgeklokt geklokt op 2,8 Gig.
Daarbij draaide de fan van de voeding nauwelijks, evenals de fans aan de zijkant (zie onder).

De hele boel was bij idle net zo stil als bij full load. Maar ik heb natuurlijk geen acoustische kast om metingen te doen of zoiets.

Voorlopig maak ik me totaal geen zorgen meer over de temp van mijn nieuwe speeltje.

Ik koos voor

kast Antec NSK2480 (als ik lees wat een gezeik iedereen heeft met die VFD schermpjes en wat je der uiteindelijk mee kan ... kies ik niet voor een Fusion maar voor de 80 euro lagere NSK2480)
als CPU de 4850E
voor de zekerheid DDR2-1066 RAM erin omdat ik geen gezeik wil met geheugen als ik wat ga overklokken, of als de boel wat warm wordt
Een ouwe 500GB Hitachi als harddisk (moet nog worden vervangen door een WD5000AACS)
en tot slot de Hauppauge PVR-150 en een samsung DVD-brander (moet t.z.t. vervangen door een Blu-Ray drive).

Ik moet de kabels nog netjes ophangen en wegwerken zodat de airflow nog beter kan worden.

Enige jammere is de absurde ophanging van de DVD brander: die blijf je zien (zit niet achter een zilveren klepje) en past niet eens echt goed. Da's wel balen. Weet iemand daar wat op ?
Ik denk ook aan die kast; wat zijn je bevindingen + kan je wat foto's posten?

Het alternatief vr die DVD brander, is geen brander erin steken. Je kan DVD's / BLURAYs gewoon vanop harde schijf afspelen.

Die 2 klepjes, zijn die voorzien voor 2 DVD drivers? Hoeveel plaats heb je exact? Ik zou er mijn hardeschijven in willen steken in van die 3.5" HD silencers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:12:
Ik wil na alle reacties over het instellen van software toch even reageren. Als je kiest voor een HTPC kies je voor flexibiliteit en dus ook maatwerk. Ik heb een AMD BE2400 met WIN XP pro en mediaportal. Het is even wat instellen maar oh wat werkt het nu lekker :P

Alle films keurig gesorteerd op genre, mooie dvd hoesjes in beeld. En de series: keurig per seizoen alles gesorteerd en per seizoen & aflevering mooie screens die mediaportal; automatisch van het net haalt.

Uiteraard ben je even bezig om je moviedatabase op orde te krijgen; niet alle films zijn in 1 keer goed herkend, dat kan geen enkel programma, alleen al doordat titels van films meerdere keren zijn gebruikt in de filmwereld en dan moet je aangeven welke versie jij hebt. Ook voor je series moet je aangeven hoe je de bestandsnamen opbouwt. Als je 1 keer goed doet en consequent volhoudt werk het ideaal.

Het hele codec verhaal is ook niet zo lastig imo, gewoon ffdshow met haali en coreavc voor x.264 en vc-1. Werkt echt prima.

Dus het kost even moeite, zie ook mijn vragen in het mediaportal topic, maar ik ben van mening dat dat inherent is aan het gebruik van een HTPC; de mogelijkheden zijn onbegrensd maar je bent even bezig, maar eenmaal alles goed staan, niks meer aan doen en enkel maar genieten van een zeer gelikte interface en enkel met je remote alles bedienen :Y) :Y
Hey vraagje, met die CoreAVC x.264 codec; kan je daarbij subtitles gebruiken in mediaportal? En hoe kan je die subs aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
als CPU de 4850E
Met als koeler de Ninja Scythe Mini PASSIEF, bedoel je waarschijnlijk zonder de fan erop te monteren. Zoals ik gedaan heb. Ik weet niet hoeveel lawaai die fan precies maakt, moet dit één dezer dagen (als ik mijn HTPC terug heb) zelfs eens uitzoeken.

Ik heb ook de Nexus fans real silent en die zijn effect heel stil (je hoort ze met moeite draaien).

Voor de rest prima config. Zo goed als twee druppels water de mijne. Behalve dan de kast.
Van harde schijf heb ik zelf ook een Western Digital zitten, de GP (GreenPower) editie. Die is echt heel stil. één van de stiltste en degelijke harde schijven die er momenteel op de markt zijn.

Het enige wat lawaai maakt in mijn HTPC is mijn bluray lezer (met combi DVD/CD reader/writer). Toch op hoge snelheid. Als hij aan een lager toerental draait is dit beter verdraagbaar (= niet zo hard hoorbaar). Aangezien alle video content hoofdzakelijk op mijn schijven gekopieerd staat (of geript kan worden) is dit ook niet zo echt van belang..

Als software gebruik ik MP. Ik ga later deze maand nog een donatie aan hen storten. Ik ben hier heel tevreden over. Maar idd, er komt soms wat speurwerk aan te pas. Waar je tijd voor moet hebben. Bugs kun je melden en worden dan bekeken/opgelost. De core lijkt me vrij stabiel te zijn. Vooral het DVB-T gedeelte (voor hier in belgie) is heel leuk. En de MCE Remote afstandbediening compatibiliteit is helemaal toppie. Ik heb enkel één knop (programmatorisch) hierbij veranderd. Van de rode knop heb ik 'context menu' (voor regelen van subtitles, stretching film, etc) gemaakt ipv recording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gent32m schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:28:
[...]
a) Of ik niet beter die fan toch op de Scythe Ninja Mini monteer ?
(ik produceer dan wel meer geluid, terwijl de HPTC nu echt fluister stil is)
=> Ik heb de Antec fans aan de zijkant dan ook laten vervangen door nog stillere Nexus fans.
Jij hebt dus nog niks geprobeerd hé... Als je het eens geprobeerd zou hebben, zou je gemerkt hebben dat de meegeleverde fan van de ninja geruisloos is, je hoort 'm dus niet draaien en zeker niet met zo'n EE CPU.
Wat wel belangrijk is, en dit heb ik zelf ondervonden is de montage van de minja op de Ga780G: Je moet die klepjes zo strak mogelijk zetten, anders ga je slechte temps hebben. Tis wel wat forceren, maar 't gaat...
b) Heeft dit (terug) monteren van de fan, op de Scythe Ninja Mini zin ?
- Zal de northbridge daarmee minder warm worden ? (of maakt dit niet uit, volgens jullie laatste conclusies hier)
Je moet voelen hé als er lucht langs de northbridge wordt gezogen.. Mijn NB is 80C.. die heatsink is slecht ontworpen/brak v gigabyte. In juni komt R1.1 uit en die zal een grotere heatsink hebben.
- Is dit beter voor mijn processor ? Of kan die het zonder fan ook prima trekken. Er zitten namelijk twee fans vlakbij in de kast.
Ja zeker beter, want hij draait koeler. Zonder fan zal dit ook goed gaan aangezien de 2 fans rechstreeks de lucht langs de ninja trekken. In uw geval zou ik eens vergelijken, en temps meten in het BIOS!!
c) Via welk betrouwbaar tooltje kun je deze waarden meten ? Wat gebruiken jullie ? Dan lees ik die gegevens thuis eens in en post ze hier
LOL geen! Laat me weten als je een tooltje vindt dat de juiste temps aangeeft. Zou dit graag ook weten. Enige juiste meting is BIOS denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gent32m schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:25:
[...]

Als software gebruik ik MP. Ik ga later deze maand nog een donatie aan hen storten. Ik ben hier heel tevreden over. Maar idd, er komt soms wat speurwerk aan te pas. Waar je tijd voor moet hebben. Bugs kun je melden en worden dan bekeken/opgelost. De core lijkt me vrij stabiel te zijn. Vooral het DVB-T gedeelte (voor hier in belgie) is heel leuk. En de MCE Remote afstandbediening compatibiliteit is helemaal toppie. Ik heb enkel één knop (programmatorisch) hierbij veranderd. Van de rode knop heb ik 'context menu' (voor regelen van subtitles, stretching film, etc) gemaakt ipv recording.
Welke zenders kan je ontvangen en in welke resolutie?
WElke hardware heb je daarvoor nodig? + Hoeveel kost dat?
Vind je de kost afwegen tegen het aantal te ontvangen zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
[b][message=30071332,noline]Justchill schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:30
Welke zenders kan je ontvangen en in welke resolutie?
WElke hardware heb je daarvoor nodig? + Hoeveel kost dat?
TV: Canvas en één in digitale kwaliteit (beeld is veel beter dan de analoge weergave via kabel)
Radio: Alle openbare zenders (dus studio brussel, één, klara, etc..)

Van hardware (DVB-T decoder) heb ik zelf voor de Terratec Cinergy 2400i DT gekozen. En dit op aanraden van een gebruiker op hardware.info (die me in deze problematiek heel goed heeft geholpen).

Had de vraag ook hier gepost, maar kreeg toen geen antwoord. Wegens teveel andere geposte vragen/opmerkingen hier.

Je kan ook een DVB-T usb decoder kopen, maar ik vind PCI stabieler (en handiger). Het pci express kaartje zit in de HTPC. Maar dit is een kwestie van smaak.

De DVB-T kaart werkt met een coax ingang, die je moet verbinden met je antenne. Ik heb mezelf een DVB-T antenne aangekocht (heel grote, degelijke antenne, zodat ik mijn signaal-ontvangst in de zone Oost-Vlaanderen (Gent) daarmee kan versterken. Die is daar namelijk niet zo goed, met een gewone antenne. Voor de antenne heb ik even moeten zoeken, maar uiteindelijk een goede winkel gevonden in mijn buurt daarvoor. De antenne werkt met een f-connector uitgang (die je dan moet overzetten naar coax-female of male, volgens je kabel)

Totale kost = 160 euro (100 euro voor de DVB-T kaart, 60 euro voor de antenne)
Dit komt overeen met één jaarabonnemnt bij telenet (niet digitaal)

Ik heb wel enkel één en canvas natuurlijk, maar voor mij is dit genoeg.
Ja. Ik kijk nauwelijks tv. zeker niet naar VT4, VTM en al die andere commerciele onzin. Ik zie graag eens het nieuw (op TV1), wat sport soms (tennis) of een politiek programma. Het merendeel volg ik vooral series en films, maar daar heb ik de tv distributie niet meer voor nodig. Daarvoor is er internet en het delen van dit alles met elkaar. Zo wordt Lost momenteel in America op TV uitgezonden (in HD kwaliteit). De dag erna vind je dit al op het internet, en de dag daarna vind je er al ondertitels voor terug (omdat er zulke lieve nederlands zijn die dit willen vertalen voor ons). Waarom zou ik dan nog naar VT4 of VTM kijken ? Als ik het uitgezonden materiaal in Amerika nu al kan bekijken. Ik heb ondertussen al 10 afleveringen van seizoen 4 gezien. Tegen dat ze het bij ons op de buis (via VTM of VT4) uitzenden, is de serie in Amerika wss al lang afgelopen. Ik heb dus een betere service voor minder geld ! Het enige wat ik nodig heb is een goede provider (met veel bandbreedte). Bij telenet en belgacom moet je daarvoor alvast niet zijn. Die proberen hun bandbreedte zoveel mogelijk beperkt te houden, zodat je via de betaalbare video-on-demand en uitzending gemist hun kas verder kan spijzen...

[ Voor 9% gewijzigd door Gent32m op 15-05-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:16:
[...]

Hey vraagje, met die CoreAVC x.264 codec; kan je daarbij subtitles gebruiken in mediaportal? En hoe kan je die subs aanpassen?
Ik stel voor dat je het mediaportal topic hiervoor raadpleegt, ja het kan zeker en ik kan met 1 knop wisselen tussen alle talen ondertitels (NL preferred) binnen mkv x.264 bestanden, maar in het mediaportal topic staat alles aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Gent32m schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:40:
[...]

heel verhaal
......
Het merendeel volg ik vooral series en films, maar daar heb ik de tv distributie niet meer voor nodig. Daarvoor is er internet en het delen van dit alles met elkaar. Zo wordt Lost momenteel in America op TV uitgezonden (in HD kwaliteit). De dag erna vind je dit al op het internet, en de dag daarna vind je er al ondertitels voor terug (omdat er zulke lieve nederlands zijn die dit willen vertalen voor ons).
Mooi he, ik heb daar ook zo'n bewondering voor, donderdaf uitgezonden in 720p HD kwaliteit, zaterdagmiddag haal je een versie op met keurige NL ondertitels erin gebakken van 1,1 gig _/-\o_ _/-\o_ Op die manier ga ik echt nooit meer een serie volgen op NL tv met die reclames en slechte UPC kwaliteit.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

kaajee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:40:
[...]

Verschillen kunnen er idd best zijn, maar hoe moeten wij dat weten als jij niet vertelt wélke Philips LCD het betreft?

Verschil zou kunnen liggen in het feit dat HDMI toch (mn. in de TV wereld) als 'echte consumenten aansluiting' gezien wordt (dvd spelers etc.) en DVI als 'echte' PC aansluiting. Wellicht dat er bijv. op de DVI wél 1to1-pixelmapping kan en op de HDMI niet.......
Dat zijn inderdaad mogelijke verschillen. Ik zal sowieso beide aansluitingen uitproberen eenmaal mijn HTPC-kast terugkomt van RMA.

Ik heb overigens een Philips 42PF9830 LCD
Afbeeldingslocatie: http://www.infosyncworld.net/resources/products/philips/philips_cineos_42pf9830_p01.jpg

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:18:
[...]

Dat zijn inderdaad mogelijke verschillen. Ik zal sowieso beide aansluitingen uitproberen eenmaal mijn HTPC-kast terugkomt van RMA.

Ik heb overigens een Philips 42PF9830 LCD
...........
Ik vermoed dat die van jou geen 1to1-pixelmapping aan kan. Alleen maar standaard resoluties, waarbij je vast en zeker te maken krijgt met de welbekende over/underscan problematiek (en waarschijnlijk je 'normale windows bureaublad' niet helemaal jofel te zien zal krijgen. (Video)beelden zal wel goed gaan........
Op de PC: selecteer een geldige resolutie die door de TV wordt ondersteund (640 x 480 bij 60 Hz; 800 x 600 bij 60 Hz of 1024 x 768 bij 60 Hz) en de video-indelingen (720p 1080i)
(bron)

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 15-05-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:26:
Als ik jou was zou ik voor de DVI ingang gaan, omdat het aansluiten van een pc via HDMI bij een philips echt kut is. Wat dat betreft zijn het klote tv's, ze ondersteunen niet of nauwelijk resoluties over HDMI, behalve 720 en 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bokkow schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:04:
[...]
Gast doe normaal want je doet nu zelf een beetje raar met je uitspraken :)
Ik ben Mike, geen gast...voor zover ik weet hebben we nog nooit geknikkerd. Als je niet beter weet, zeg je maar Meneer Philippens.
Ik leg het even uit aangezien je zelf niet kan denken blijkbaar
Aan je taalgebruik en je korte lontje te merken denk ik dat ik al langer kan nadenken als jij.
Ik vind het weldegelijk raar dat mn northbridge 80 graden wordt anders had ik er in eerste instantie niks over geplaatst wel dan? Maar aangezien ik meer verhalen hoor dat ie zo warm wordt (en nee niet alleen hier) en ik niks merk van instabiliteit neem ik het voor lief zeker als de andere temperaturen wel in orde zijn. Ik vraag me af: gebruik jij een andere grafische kaart erbij?
Nee, geen andere kaart erbij. Gewoon een Gigabyte met een Athlon 5200+ erop, niets overklokt oid.

Even voor de goede orde, jij probeert het nu met allerlei bijdehante opmerkingen een beetje persoonlijk te maken, en daar kan ik natuurlijk lekker op in gaan totdat we beide een ban krijgen. Lijkt me niet nodig.

Je heb eerder iets geroepen dat je best wel weet wat je doet, en dat je wel vaker een systeem hebt gebouwd. Dat kan wel zo zijn, maar ik heb óók wel vaker een systeempje gebouwd (ben pas 24 jaar met computers bezig) en ik heb er nog nooit een gehad waar enig onderdeel 80C van werd. En het feit dat ie bij anderen ook heet wordt, wil niet zeggen dat het goed is of niet schadelijk. Graag hoor ik daar - zeker van zo'n zelfverklaarde expert - een iets wetenschappelijker verhaal over.

Mijn andere pc is een lekkere ouderwetse overklokte P4 HT met een Radeon 9800Pro. Ook die wordt niet heter dan 50-55C als ik een uurtje aan het gamen ben. Dus ja...is niet hetzelfde als een R780 chipset, en die dingen worden idd heet, maar ik vind het (nogmaals) gewoon raar dat er tussen mijn bord en dat van jou 40C verschil zit. En ik heb 2 in feite 2 gebouwd, ook een voor een vriend van me. En in eerste instantie had ik ook maar 1 fan. En ook toen werdt ie bij mij geen 80C. Dus ja...zeg jij het maar. Volgens mij klopt er dan ergens iets niet, of wel? Dat verschil is niet verklaarbaar, want jij hebt een perfecte airflow. Misschien is de temp sensor wel verrot.

En (nogmaals) als jij het niet erg vind, vind ik het ook niet erg. Dat is in feite alles wat ik er over te zeggen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Ik moet zeggen dat ik het met Meneer Philippens eens ben dat alhoewel het lijkt dat die 80 graden geen instabiliteit tot gevolg heeft, een dergelijke hoge temperatuur niet goed is voor de levensduur van je northbridge.

Er is echter nog een andere mogelijkheid die volgens mij nog niet is onderzocht en dat is of deze temperatuur wel echt klopt. Ik kan me herinneren dat sommige readings niet altijd accuraat zijn, onder andere te wijten aan een BIOS versie of het programma dat de waarden uitleest. Overigens is dit met een hele simpele test te controleren:
  1. Open de kast van je PC.
  2. Zet de PC aan en laat hem draaien
  3. Verifieer de waarde van de gemeten temperatuur
  4. Hou je vinger op de northbridge
  5. Interpreteer de waarden van je onderhuidse thermoreceptoren (doet 'ut pijn?)
  6. Raadpleeg bij een onverwachte waarde BIOS-updates en/of alternatieve meetsoftware.

[ Voor 0% gewijzigd door jbr op 16-05-2008 21:34 . Reden: zpelling ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je vinger erop kan houden, is hij koeler dan 60C..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:48
Dat hebben ze allemaal die 80 graden.
Mijn northbridge geeft ook aan dat hij 80 graden is.
En in dit topc op AVS forums hebben ze het allemaal.
Ik negeer het maar, ook omdat hij gewoon koel aanvoeld.

http://www.avsforum.com/a...03&highlight=780g&page=76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Op de Gigabyte plank wat ik gebruik wordt de NB ook 80C, wat ook op valt, zodra er voeding opzet (aanzet) begint de NB te verwarmen als een gek.. Als vista is opgestart heeft ie bijna de top gehaald met temperatuur..

Ik ben al aan het mailen of ik niet de de rev 1.1 NB-cooler kan verkrijgen.. De nieuwe versie koelblok lijkt mij een stuk beter werken dan die er nu standaard op zit (rev. 1.0).

[ Voor 5% gewijzigd door dCY op 16-05-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

jbr schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:17:
Ik moet zeggen dat ik het met Meneer Philippens eens ben dat alhoewel het lijkt dat die 80 graden geen instabiliteit tot gevolg hebben, een dergelijke hoge temperatuur niet goed is voor de levensduur van je northbridge.

Er is echter nog een andere mogelijkheid die volgens mij nog niet is onderzocht en dat is of deze temperatuur wel echt klopt. Ik kan me herinneren dat sommige readings niet altijd accuraat zijn, onder andere te wijten aan een BIOS versie of het programma dat de waarden uitleest. Overigens is dit met een hele simpele test te controleren:
  1. Open de kast van je PC.
  2. Zet de PC aan en laat hem draaien
  3. Verifieer de waarde van de gemeten temperatuur
  4. Hou je vinger op de northbridge
  5. Interpreteer de waarden van je onderhuidse thermoreceptoren (doet 'ut pijn?)
  6. Raadpleeg bij een onverwachte waarde BIOS-updates en/of alternatieve meetsoftware.
LOL ik heb dit ook gedaan, ik kon hem blijven vasthouden :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:26:
Als je je vinger erop kan houden, is hij koeler dan 60C..
Juust'em!

Aan bovenstaande reacties te merken heeft men weinig blaren van deze ouderwetse meetmethode overgehouden. Ik begin dan ook steeds meer te geloven dat het allemaal wel meevalt met die 80 graden....

[ Voor 28% gewijzigd door jbr op 16-05-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betekent "juust'em" ¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ik koos voor

als CPU de 4850E
Interresante specs. Ik ben ook nog druk bezig een HTPC samen te stellen (ik neem wel de antec fusion). Ik vraag me af waarom je de standaard fans vervangt door Nexus fans. Heb je ze toevallig allebei geluisterd? Ik heb een review gelezen waarin mij duidelijk werd dat het verschil tussen de Nexus en Tricool fans qua geluidsproductie nihil is als je ze gebruikt op laag voltage (wat volgens mij prima kan in een HTPC). Waarom toch de nexus fans?
Antec fusion kopen :P

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor de origineele fans van antec op de laagste helemaal niet draaien. Heb ze vorige week wel op de middelste stand moeten zetten omdat doordat de cpu met een ninja mini passief gekoeld werd de temp toch boven de 60° was. Bij normale weersomstandigheden draait het rond de 40°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jbr schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:17:
• Hou je vinger op de northbridge
Inderdaad. Als ie dan écht 80C is, ruik je een brandlucht en staat er etybagiG op je vinger... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:57
Hey,

Binnenkort verhuis is ( ga samenwonen met mijn vriendin ). Mijn oude htpc blijft hier thuis, en ik bouw een nieuwe voor mezelf. Daarbij had ik gedacht aan de Antec Fusion 430 kast.

Kan iemand me zeggen wat de hoogte van de kast is zonder die voetjes erbij? Normaal is ze 14cm als ik het goed heb ( met voetjes ).

Alvast bedankt!
Wes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

Sherlock

No Shit

offtopic:
Justchill schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:24:
wat betekent "juust'em" ¿

Juist!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
Iemand enig idee wanneer die Phenom X4 9100e vollop beschikbaar zijn, lijkt mij een mooie processor (HT3 & 65W) icm een 780 moederbordje voor me (nog te bouwen) mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LLaTeM schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:59:
Iemand enig idee wanneer die Phenom X4 9100e vollop beschikbaar zijn, lijkt mij een mooie processor (HT3 & 65W) icm een 780 moederbordje voor me (nog te bouwen) mediacenter.
Juli 2008 ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

mphilipp schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Inderdaad. Als ie dan écht 80C is, ruik je een brandlucht en staat er etybagiG op je vinger... ;)
offtopic:
gniffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
mphilipp schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 10:31:
[...]

Nou dan hebben we het probleem toch, een brakke tempsensor, ben ik met logisch nadenken zelf op gekomen Mike:
bokkow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:
...Ik denk dat of de temp sensor brak is (er is er ook een die geeft aan dat het onder kamertemperatuur is, wat ik uitermate knap vind op één fan) of het contact niet lekker is maar ik ga er nog eens naar kijken...
Toch bedankt voor je ophef. Schreeuw voortaan niet zo hard "te warm te warm te warm" want wat blijkt; ik met mn perfecte airflow kon er niets aan doen dat bepaalde waardes niet kloppen ;)

Edit:
@Yargo:
De kast is zonder voetjes 13,3cm hoog ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bokkow op 18-05-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bokkow schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:54:
[...]
Toch bedankt voor je ophef. Schreeuw voortaan niet zo hard "te warm te warm te warm" want wat blijkt; ik met mn perfecte airflow kon er niets aan doen dat bepaalde waardes niet kloppen ;)
Ehhh...80C is écht te warm. Dat jouw sensor brak is, kan ik niet helpen... ;) Als ie echt 80C was, was het volgens mij niet best. Dat was mijn hele punt. Maar goed, fijn dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

bokkow schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:54:
Nou dan hebben we het probleem toch, een brakke tempsensor, ben ik met logisch nadenken zelf op gekomen Mike:
Dat de sensor brak is, is slechts een van de mogelijkheden. (Heb je uberhaupt al geproobeerd of je je vinger er inderdaad op kunt houden? Lijkt me van wel, maar toch... niet te vroeg juichen)

Daarnaast zou je nog even na kunnen gaan of een ander meetinstrument dezelfde waarden oplevert (probeer eens speedfan, mocht je dat nog niet gedaan hebben)

Een laatste (en in het verleden mijn euvel verklarende) mogelijkheid is een andere versie van je BIOS. Vooral Asus heeft nog wel eens correcties moeten doorvoeren na de release van hun moederborden, ik neem aan dat dit voor andere fabrikanten ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand een foto van een Antec Fusion op een audio component? Het lijkt erop dat de Antec namelijk een centimeter breder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

...

Ik heb geen gezeik met mijn schermpje hoor.. ik was eerst ook een beetje huiverig door de verhalen.. maar t valt me allemaal wel mee.. ik vind het er mooi uit zien.. en ik kan vanaf mijn bankstel wel lezen wat er staat.. (ik heb het dan wel over de zilveren fusion.. de black heeft een lcd en daar hoor ik meer klachten over de leesbaarheid.. daar heb ik geen ervaring mee en kan ik niets over zeggen.. maar aangezien de 2480 niet in het zwart bestaat vergelijk ik hem maar even met de zilveren fusion)

verder vind ik het feit dat de optische drive achter een klepje zit bij de fusion een belangrijk verschil.. doordat dit bij de 2480 niet zo is vind ik het al veel meer op een gewone desktop lijken.. ook heeft de fusion een aluminium voorkant i.p.v. plastic.. en de volumeknop geeft het ding toch net een andere look.. ik vind het veel beter bij de rest van het apparatuur passen... ook het feit dat ik met de fusion een afstandbediening kan gebruiken (kan bij de 2480 niet toch zonder externe ir poort?) is weer een verschil... al met al vind ik de fusion het prijsverschil wel waard hoor.. En als je dan ook nog even vergelijkt wat je bij andere merken betaalt voor wat je krijgt, dan is die 150 euro voor een fusion echt een schijntje..

om even antwoord te geven op je vraag: misscien dat het er wat beter uit ziet als je zoekt naar een drive met een zilveren voorkant..

[ Voor 7% gewijzigd door Bakove op 19-05-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Muyz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:44:
Hierbij de beloofde foto's van de montage van het OLED scherm in de Omaura kast. Montage is erg simpel: vier schroefjes op de hoekpunten van een in de kast aanwezige bracket:
Muyz, zou je nog eens foto's van je VFD willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Dit was mijn HTPC:

Behuizing : OrigenAE H6 aluminium kleurig
Display : VFD Display
Voeding : 480 watt Seasonic
Moederbord : ASUS micro ATX met S/P dif
Processor : AMD Athlon XP 3800+
Processor koeler : Thermalright XP 120
Geheugen : 2 GB Corsair XMS (met leds)
Harddisk : 250 GB Samsung Spinpoint (S-ATA)
HDD Silencer : IkBenStil.nl silencer
DVD/RW : Plextor 712-SA (S-ATA)
Videokaart : XFX 7600 GS Ultra 512 MB (silent edition)
Geluidskaart: Creative XFI extreme music
TV-kaart : Hauppauge WinTV PVR 150 MCE
Bluetooth : Bluetooth dongle (+/- 25 mtr bereik)
Wireless netwerk : Linksys wireless adapter
Kabels : HDMI-kabel / DVI-kabel / Voedingskabel
Afstandsbediening : Microsoft MCE remote
Toetsenbord : Trust (met trackball in het toetsenbord)

Deze heb ik 2de hands kunnen kopen voor 800 euro. Helaas heeft sinds kort de BIOS het begeven (corrupt) Dus ben ik alweer druk bezig met een nieuwe HTPC te bouwen, waarvan ik het nodige overneem uit mijn oude kast natuurlijk (specs):

Case: Silverstone LC16S-MR
Voeding: 480 watt Seasonic (Q80)
Mobo: Asus P5W DH Deluxe
CPU: Intell Q6600
CPU koeler: Thermalright XP 120
Geheugen: 2x 1GB Crossair PC6400 800Mhz cas 4
Videokaart: Asus EN8600GT 512 MB (silent edition)

Aangezien ik binnenkort mogelijk ook (eindelijk) digitale TV ga krijgen, ga ik die Hauppauge 150 vervangen voor een Floppy-DTV kaart.

Het systeem draait op XP Pro

De moeilijkste keuze die over blijft is de geluidskaart. De HTPC komt aan mijn DENON AVC-A11XVA te hangen via een coaxiale aansluiting (spdif). Met veel pijn en moeite heb ik dit uiteindelijk voor elkaar gekregen met de Creative XFI extreme music in mijn oude HTPC. Maar moest (te) vaak de instellingen resetten zodra ik met PowerDVD een filmpje zat te kijken en het signaal er onjuist uit kwam. Om soms gek van te worden.

Gezien mijn audio set wil ik gewoon het maximaal mogelijke uit de HTPC krijgen, oftewel zeer hoge kwaliteit. Aangezien het mij allemaal niet direct haast heeft, ben ik al een tijdje aan het zoeken voor de juiste kaart. Gewoon zoals tweakers veel lezen; lezen en nog eens lezen. Totdat je een moment komt dat ik denk HELP. En daar ben ik nu beland.

Ja, ik lees:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!

Welke het uiteindelijk moet gaan worden, vraag ik ook niet. Maar zoek wel advies om uiteindelijk tot die ultieme keuze te kunnen komen. En wat ik heb gevonden is tot nu toe niks werelds te noemen om gemakkelijk een definitieve keuze te maken. Het zijn sowieso allemaal goeie kaarten en de beste bestaat niet.

Per saldo wordt het een HTPC waarop niet wordt ge-gamed, alleen maar muziek en beeld wordt afgespeeld in vooral Dolby en/of DTS. Daarmee kom ik tot nu toe de volgende mogelijkheden:
- Asus Xonar D2X
- Auzentech Prelude 7.1
- M Audio Revolution 7.1

Geld speelt geen rol bij de keuze. Mijn eerste keuzes waren de Asus of de Auzentech, maar door deze topic heb ik de M audio toegevoegd. Uit ervaring weet ik dat onboard geluid onvoldoende is, dus er zal toch weer kaart in komen. Vooralsnog heeft de Asus een kleine voorsprong, mede omdat Dolby en DTS al op deze kaart zitten, terwijl ik in reviews alleen maar lees over Auzentech dat deze opties er nog moeten komen. Van de M audio kaart weet ik nog bitter weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
@ chocka

Welke Seasonic is dat? Ik ken alleen de S12 430 watt en de S12 500 watt modellen maar 480 watt?

BTW was het denk ik een AMD Athlon 64 en geen XP?

En ik wil niet lastig zijn maar een q6600? Waarom quadcore in een HTPC? Een 8200/8400 is veel zuiniger en kan eigenlijk ook alles decoden tot DXVA fatsoenlijk werkt.

Over de geluidskaart: Volgens mij snap je het principe niet echt van kaarten als de Asus Xonar en de verschillende Auzentech kaarten met Dolby Digital Live en DTS Connect. Wat die kaarten meer kunnen dan anderen is surround formaten die normaal niet via Spdif kunnen worden doorgestuurd on-the-fly omzetten in DTS of AC3. En in praktijk komt dat neer op surroundgeluid in games.

Geluid wat al AC3 of DTS is wordt namelijk passtrough doorgestuurd naar de receiver (Denon in dit geval) die het zelf decode. De geluidskaart doet dan niks met het geluid en er zal daarbij ook geen verschil tussen genoemde of andere kaarten zijn. Bij digitale output wordt namelijk de DAC van de versterker gebruikt en niet van de geluidskaart.

Beste optie is gewoon de Realtek ALC882 gebruiken die al op de Asus P5W DH Deluxe zit.

[ Voor 7% gewijzigd door The_nv40_man op 19-05-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

chocka schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:17:
Per saldo wordt het een HTPC waarop niet wordt ge-gamed, alleen maar muziek en beeld wordt afgespeeld in vooral Dolby en/of DTS. Daarmee kom ik tot nu toe de volgende mogelijkheden:
- Asus Xonar D2X
- Auzentech Prelude 7.1
- M Audio Revolution 7.1

Geld speelt geen rol bij de keuze.
Er is een Trust (of Sweex) kaartje voor 3 tientjes die ook SP/DIF heeft en je met een kleine aanpassing ook prima in DTS kunt laten afspelen. Zoek maar eens op GOT ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
The_nv40_man schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:44:Welke Seasonic is dat? Ik ken alleen de S12 430 watt en de S12 500 watt modellen maar 480 watt?
Weet eigenlijk niet, op het plaatje staat S12 480watt, dus mag ik aannemen dat het ook zo is.
The_nv40_man schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:44:En ik wil niet lastig zijn maar een q6600? Waarom quadcore in een HTPC? Een 8200/8400 is veel zuiniger en kan eigenlijk ook alles decoden tot DXVA fatsoenlijk werkt.
Dit komt meer omdat ik via een kameraad deze CPU + geheugen kan overnemen voor 150 euro, nog geen drie maanden oud. Dus was de keuze makkelijk gemaakt.
The_nv40_man schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:44:Beste optie is gewoon de Realtek ALC882 gebruiken die al op de Asus P5W DH Deluxe zit.
Maar blijft windows dan wel van het geluid af, maar daar zit ik vaak mee te kloeien? Of is anders de optie die de topicstarter gebruikt een evengoed alternatief, de M-audio Revolution 7.1?
jbr schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:50:
[...]Er is een Trust (of Sweex) kaartje voor 3 tientjes die ook SP/DIF heeft
Thanx, but no thanx, mijn ervaringen met een dergelijk merk zijn in het verleden zwaar tegen gevallen, dus dat wordt geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 05:35:
Thanx, but no thanx, mijn ervaringen met een dergelijk merk zijn in het verleden zwaar tegen gevallen, dus dat wordt geen optie.
Er zijn u mensen voorgegaan die het tegenovergestelde beweren:
iop tha man in "Goede Geluidskaart advies"

Waar het om gaat is dat er dezelfde chip op zit als bij grotere merken. Hier meer info & drivers.

Ik heb het geinstalleerd bij een vriend (onder het mom 'als het niet werkt kost het slechts 3 tientjes, en werkt het wel dan kost het slechts 3 tientjes') en het werkt als een zonnetje. O-)

[ Voor 36% gewijzigd door jbr op 20-05-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
chocka schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:17:
......................

De moeilijkste keuze die over blijft is de geluidskaart. ..................

Gezien mijn audio set wil ik gewoon het maximaal mogelijke uit de HTPC krijgen, oftewel zeer hoge kwaliteit. Aangezien het mij allemaal niet direct haast heeft, ben ik al een tijdje aan het zoeken voor de juiste kaart. Gewoon zoals tweakers veel lezen; lezen en nog eens lezen. Totdat je een moment komt dat ik denk HELP. En daar ben ik nu beland.

...............

Geld speelt geen rol bij de keuze. .........
Tja, ga dan eens kijken naar echte geluidskaarten, zoals bijvoorbeeld de RME Hammerfall DSP 9632. Dat verschil ga je echt wel horen...............

(althans: ik vermoed dat ík het niet ga horen, maar als geld geen rol speelt en je wilt het beste van het beste moet je niet naar die andere 'meuk' kijken, maar het meteen goed doen......)

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 20-05-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 05:35:
De "3 tientjes" Trust geluidskaart (of elke andere op het C-Media 8738 / 8768 chipset gebaseerde kaart) is juist de beste keuze, omdat de open source drivers het bitperfect doorgeven van AC3/DTS/PCM streams garanderen.

Bij vendor-geleverde drivers gaat de stream vaak eerst door een oerwoud van filters en andere rotzooi. Je kan het bijvoorbeeld testen door simpelweg het volume omlaag te schroeven in het Volume console van Windows. Dan is de stream dus niet bitperfect. Aangezien een receiver dat in veel gevallen veel beter kan, is dat dus niet wat je wil.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil van mijn htpc ook een game machine maken

de onboard ati 1250 geeft mij teveel problemen met games en instellen resolutie dat ik besloten heb er een extra vid kaart in te plaatsen.

systeem:

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz HT 1MB AM2
Antec Powersupply Earthwatts 380W
Asus M2A-VM HDMI
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Origen AE HTPC H6
Samsung 400GB

aangesloten op een tatung mcak 32 inche via vga.

Ik wil een stilel vid kaart dus passief gekoelt.

In principe wil ik de snelste passief gekoelde videokaart er in plaatsen en zover ik kan zien is dat de sparkle 8800 passief gekoelde kaart. Of doe ike r net zo goed aan een ati variant te nemen daar ik niet op hogere resolutie dan hd ready zal spelen?

Ook zal ik tzt misschien nog de processor upgraden indien nodig.

Ik zal voornamenlijk fifa er op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:48
ConRoe1333-DVI/H R2 Intel® 945G/945GC A2, 2xPCI, 1xPCIe x1, 1xPCIe x16, 4xDDR2, Sound, Gbit LAN, VGA shared, S-ATA II, inkl. HDCP DVI Card
met een E6600 stockkoeler
4GB DDR2 800MHZ (corsair)
1x 200gb westerndigital
Silverstone LC10 HTPC kast

macos draait hier op met osXBMC

moet zeggen da thet goed werkt... enig probleem is remote control, gebruik momenteel een wireless toetsenbord..
kan 1080P draaien, maar vraag me af welke koeler ik het beste kan gebruiken ipv de stockkoeler

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Erik Jan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:30:
[...]

De "3 tientjes" Trust geluidskaart (of elke andere op het C-Media 8738 / 8768 chipset gebaseerde kaart) is juist de beste keuze, omdat de open source drivers het bitperfect doorgeven van AC3/DTS/PCM streams garanderen.
offtopic:
Thanks and truly thanks ;) Het is blijkbaar nog mooier dan ik voorstelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik koos voor

als CPU de 4850E
Zeer interessant, ik denk dat jij erg dichtbij een HTPC komt die ik graag zou willen.
Ik vroeg me alleen af, welke GFX heb je gebruikt (ik heb terug gescrolled maar kon niets van je informatie vinden). Ik ga liever voor nVIDIA. Ik ga er nog even in verdiepen, maar ben gewoon benieuwd wat goed genoeg voor jou was.

Dit gaat mijn eerste HTPC kast worden dus wil meteen redelijke troep erin, maar natuurlijk niet 10.000 euro eraan kwijt zijn zodat ik een mobo met gouden randjes heb ofzo :P

Oh en... ben jij tevreden met je kast hoe hij nu runt? (HD films afspelen enzo)

[EDIT] Ik heb even vlug samengesteld wat ik zou willen.

Kast: Antec NSK2480 (89 eur)
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TQXAY3&
Mobo Gigabyte (75 eur)
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GEIG09&
AMD Processor (75 eur):
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HEFA65&
Koeler Proc (35 eur):
http://www.alternate.nl/h...1064284&showTechData=true
Geheugen (59 eur):
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIELP
HDD 1 TB(159 eur):
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=AEBW09
De harddisk wil ik 1TB nemen, omdat er voldoende ruimte moet zijn voor HD films, ik neem aan dat de 1 TB net zo goed is als een 500GB alleen met opslag!

Wat nu belangrijk voor mij is, voor zover ik gelezen heb, is de onboard sound al goed genoeg van de mobo om geluid te produceren voor 5.1 (ik sluit deze aan op de versterker). Hoe zit het nu precies met de CPU koeler, de ninja mini lijkt mij ook het beste, niemand heeft slechte ervaringen ermee?
Wat nu rest is de GFX kaart... twijfel twijfel.. tot ik zeker ben van welke ik neem post ik het..

[ Voor 30% gewijzigd door komani86 op 20-05-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
komani86 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Zeer interessant, ik denk dat jij erg dichtbij een HTPC komt die ik graag zou willen.
Ik vroeg me alleen af, welke GFX heb je gebruikt (ik heb terug gescrolled maar kon niets van je informatie vinden). Ik ga liever voor nVIDIA. Ik ga er nog even in verdiepen, maar ben gewoon benieuwd wat goed genoeg voor jou was...............
Eh......wellicht de onboard ATi kaart van z'n Gigabyte GA-MA78GM-S2H??

(Daar gaat zo'n beetje dit hele topic over...........) :P :9 _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 20-05-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Bedenk wel dat zonder een Phenom met HT3 de videoprestaties van de onboard chipset enigszins beperkt worden door de bandbreedte van de X2 processoren die geen gebruik maken van AM2+.

Op dit moment zijn de enermax Pro82 en Modu82 voedingen de stilste actief gekoelde voedingen en ze zijn nog eens heel zuinig. Zeker mijn keus.

Ik zit er ook over te denken mijn NSK1300 in te ruilen voor een 2480 van Antec mede door de zuinigere voeding en de beter koelmogelijkheden, ook al heb ik nu geen problemen met temperaturen, maar aangezien de voeding nu als exhaust fan dient draait deze eigenlijk harder dan nodig zou zijn en in de 2480 kan ik ook een passieve koeler op de cpu zetten zoals de Gemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
kaajee schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:26:
[...]

Eh......wellicht de onboard ATi kaart van z'n Gigabyte GA-MA78GM-S2H??

(Daar gaat zo'n beetje dit hele topic over...........) :P :9 _/-\o_
Ja excuses, het is zoveel informatie tegelijk en ik las over dat stuk heen. Ik zie dat er een HDMI uitgang zit op de mobo.
Stel nu, mijn tv zit op een digitale tv box aangesloten, deze is verbonden met de versterker, waardoor er gewoon 5.1 geluid is voor digitale tv.
Nu stop ik een HDMI kabel tussen de HTPC en de TV.. zal de versterker dan het geluid afspelen wat op de tv word weergeven, nee toch? Ik moet dan een DVI kabel naar de TV laten lopen, en een audio naar de versterker toch? (jack plug > rood/witte tulp naar versterker op bijv de "STB" uitgang)
Hoe dom. Ik kan gewoon de HDMI kabel laten lopen tussen de HTPC > TV en alsnog een Rood/witte tulp zetten tussen de versterker. Ik zet de versterker dan op het kanaal waarop ik de audio gezet heb, als het goed is zou het dan moeten werken, heeft iemand ervaring met versterkers icm. HDMITV/HTPC?

[ Voor 15% gewijzigd door komani86 op 20-05-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Je kan ook gewoon de HDMI kabel naar de tv laten lopen en een audio kabel naar je versterker. Je moet immers in windows aangeven welke output je kiest tussen digi audio over HDMI of over spdif (toch in het geval met die gigabyte 780g)
Beide gaat niet ... analoog + digitaal tegelijkertijd gaat wel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DaRKie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:45:
........
Beide gaat niet ... analoog + digitaal tegelijkertijd gaat wel dacht ik.
Nee, analoog + digitaal tegelijkertijd gaat onder Vista ook niet......(XP wel)

Maw als je zowel geluid via tv en receiver wilt laten gaan en dit via HDMI wilt doen, zul je een receiver moeten hebben die HDMI in en uit heeft. Hier gaat dan de kabel van de PC in en vervolgens naar de TV.

Als je niet geeft om geluid via de TV kun je ook je TV met HDMI aansluiten en de audio dan niet via HDMI, maar via s/pdif naar je/een versterker/receiver laten gaan......

[ Voor 42% gewijzigd door kaajee op 20-05-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 15-09 08:44
Ik ben op dit moment ook aan het rond kijken naar een geschikte home theatre PC. Ik (en ik denk wel meer mensen) heb echter een aantal eisen die lastig te combineren zijn :|.
  • Het moet een kleine behuizing zijn. De plek in het kast waar alles in komt te staan is maar 40 cm diep en 34 cm hoog. Rekening houdend met kabel lengtes aan de achterkant zijn er niet zoveel keuzes. De veegebruikte Antec Fusion/NSK2480 is bijvoorbeeld al 41.4cm diep. En minitowers komen toch al vaak boven die 34 cm uit. Ik kom dus al gauw uit op een mini-ITX systeem.
  • Het systeem moet 1080p HDTV aankunnen. Op zich niet zo moeilijk. Een simpele grafische kaart zou voldoende moeten zijn (HD 3470
    bijvoorbeeld). Echter zijn er weinig mini-ITX moederborden te vinden met PCI-express ondersteuning en hebben de meeste mini-ITX behuizingen geen ruimte voor een volwaardige insteekkaart.
  • Het geheel moet stil zijn. Kleine behuizingen hebben vaak meerdere kleine fans die veel meer herrie maken i.p.v. een grote fan.
Helaas kon ik niet zoveel oplossingen hiervoor vinden. Vooral in dit topic wordt er veel gebruik gemaakt van (mijn inziens) grote kasten. Na veel zoeken heb ik besloten om voor de volgende oplossing te gaan, die mischien voor meer mensen interessant kan zijn :P.

Een mooie geschikte behuizing is de Nexus Psile. Deze biedt ruimte aan een mini-ITX moederbord met 1 standaard uitbreidingslot. (Kasten met een insteekslot waar een riser card voor nodig is hebben vaak geen PCI-express risers beschikbaar.) Verder beschikt de kast al over een slot-in dvd-speler en een goed koelsysteem voor de harddisk. Er zit ook al een 80mm fan in die de processor kan koelen. Bijkomend voordeel is dat de behuizing er ook nog eens goed uitziet en mischien niet eens in de kast hoeft te staan 8).

Verder heb ik gekozen voor het Commell LV-677 moederbord. Dat bevat een Intel 945GME chipset, 2 DDR2 geheugen sloten, 1 Intel gigabit ethernet poort en het belangrijkste een firewire aansluiting, die ik nodig zal hebben voor een FloppyDTV DVB-C. Dit moederbord is te krijgen in een "DC" uitvoering waarbij je rechtstreeks een externe AC/DC adapter kunt gebruiken. Dit scheelt weer een interne power supply :P.

Als processor zal ik dan een Intel Core 2 Duo T5500 gebruiken. Verder prik ik er een Sapphire HD 3470 bij. Deze kaart is volledig passief gekoeld en ook nog eens lekker compact. Audio zal ik via de HDMI poort rechtstreeks op mijn TV aansluiten.

Al met al een klein compact systeempje wat d.m.v. de grafische kaart prima geschikt moet zijn om HD content af te spelen :9. Enige nadeel is de prijs van de onderdelen. De kast, het moederbord en de processor zijn met name erg duur vergeleken met "standaard" desktop onderdelen.

Dit is dus de inhoud en de prijs van het geheel.
#ProductPrijsSubtotaal
1Commell LV-677DC€ 224,-€ 224,-
1Corsair TWIN2X2048-5400C4€ 33,35€ 33,35
1Intel Core 2 Duo T5500€ 154,42€ 154,42
1Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter, Origineel (150W)€ 40,20€ 40,20
1Nexus Psile 10B€ 178,90€ 178,90
1Nexus PSM-5000€ 16,50€ 16,50
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ€ 58,45€ 58,45
1Sapphire Radeon HD 3470€ 44,50€ 44,50
ImporterenTotaal€ 750,32

Er komt ook nog een FloppyDTV DVB-C met Alphacrypt module bij wat ongeveer 250 euro extra zal gaan kosten, maar dit heb ik eventjes buiten beschouwing gelaten omdat dit een iets lagere prioriteit heeft.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
drZymo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:59:
Ik ben op dit moment ook aan het rond kijken naar een geschikte home theatre PC. Ik (en ik denk wel meer mensen) heb echter een aantal eisen die lastig te combineren zijn :|.

(heel verhaal)

Helaas kon ik niet zoveel oplossingen hiervoor vinden. Vooral in dit topic wordt er veel gebruik gemaakt van (mijn inziens) grote kasten. Na veel zoeken heb ik besloten om voor de volgende oplossing te gaan, die mischien voor meer mensen interessant kan zijn :P.

Een mooie geschikte behuizing is de Nexus Psile. Deze biedt ruimte aan een mini-ITX moederbord met 1 standaard uitbreidingslot. (Kasten met een insteekslot waar een riser card voor nodig is hebben vaak geen PCI-express risers beschikbaar.) Verder beschikt de kast al over een slot-in dvd-speler en een goed koelsysteem voor de harddisk. Er zit ook al een 80mm fan in die de processor kan koelen. Bijkomend voordeel is dat de behuizing er ook nog eens goed uitziet en mischien niet eens in de kast hoeft te staan 8).

(heel verhaal)

Er komt ook nog een FloppyDTV DVB-C met Alphacrypt module bij wat ongeveer 250 euro extra zal gaan kosten, maar dit heb ik eventjes buiten beschouwing gelaten omdat dit een iets lagere prioriteit heeft.
Mooi project. Hoe ga je die FloppyDTV in hemelsnaam in die schoenendoos proppen? Ok, het moederbord voorziet in een 1394 poort dat scheelt :P , maar lijkt mij nog best lastig worden die kaart er fysiek in te krijgen..........

EDIT: en ik zou het OS op een flash diskje (SSD) zetten, dat kan standaard, lekker snel, lekker stil en dan de 'echte hd' alleen voor opslag voor data...........

[ Voor 25% gewijzigd door kaajee op 20-05-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Laatst online: 15-09 08:44
Flashdisk zat ik ook al aan te denken, maar ik wacht eventjes tot de SSDs wat goedkoper worden, dan vervang ik de schijf door een 16 GB SSD en bouw ik een NAS in mijn meterkast met wat meer ruimte.

Die FloppyDTV hoeft eigenlijk nergens echt in te zitten (zoals bijv. PCI slot), dus ik kan hem in principe overal proppen. Ik zat er aan te denken om hem aan de andere kant van de kast als waar de grafische kaart zit aan de wand te plakken met duct tape ofzo :x. Als dat allemaal niet past dan kan hij zelfs nog in een extern doosje, maar ik denk wel dat ik hem ergens tussen gefrut krijg.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:45:
ik wil van mijn htpc ook een game machine maken

Origen AE HTPC H6
@Mr. Muff, ik weet niet of jij die kast al hebt, maar ik ga die van mij toch verkopen. Mogelijk heb je interesse en kunnen wij beider in contact met elkaar komen?

De kast is bovendien voorzien van een VFD module (VF110) en volledig bekleed met PC dempings materiaal van www.ikbenstil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
komani86 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:09:Wat nu rest is de GFX kaart... twijfel twijfel.. tot ik zeker ben van welke ik neem post ik het..
Mocht het je twijfel wegnemen, heb ik uit mijn oude HTPC nog een GF 7600GS 512Mb DDR2 Dual DVI TV PCI-e videokaart (passief gekoeld) te koop liggen.

Mocht je interesse hebben, verneem ik graag je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand een webshop in Nederland waar je de Antec Fusion Black met een VFD kan kopen i.p.v. een LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:59:
[...]

De kast is bovendien voorzien van een VFD module (VF110) en volledig bekleed met PC dempings materiaal van www.ikbenstil.nl
wow moet je deze config zien, daar zit vast wel wat marge op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Wat ik vandaag tegenkwam wil ik toch wel met jullie delen.

Jetway Mini ITX met Geforce 8200

Als je daar verder leest zie je dat de Geforce 8200 i.c.m. met een 65w AMD cpu de load op gemiddeld 26 procent krijgt (CPU load dan). En dat voor Blu-ray en HD-DVD 1080p.

Dus het is nu mogelijk om een ITX mobo als HTPC te gebruiken. AMD xxxxBE er op doen en je kunt echt goed HD video afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Blue_Fear schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:25:
Weet iemand een webshop in Nederland waar je de Antec Fusion Black met een VFD kan kopen i.p.v. een LCD?
As simple as usually, www.google.com

Antec Fusion [FUSION 430]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
jbr schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:04:
[...] quote:
Erik Jan schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:30:
[...]

offtopic:
Thanks and truly thanks ;) Het is blijkbaar nog mooier dan ik voorstelde...
Zeer bedankt voor jullie advies, maar ik heb zojuist de Trust sc-5250 via Dynabyte aangeschaft en bovendien betreffende drivers alvast gedownload. Mocht het alsnog niets opleveren, weet k dat ik terug kan vallen op de onboard sound van het asus mobo. Daarmee kan ik weer een onderdeel uit mijn oude HTPC gaan verkopen, nl. de Creative X-Fi XtremeMusic met een Creative digital IO module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

drZymo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:59:
  • Het moet een kleine behuizing zijn. De plek in het kast waar alles in komt te staan is maar 40 cm diep en 34 cm hoog. Rekening houdend met kabel lengtes aan de achterkant zijn er niet zoveel keuzes. De veegebruikte Antec Fusion/NSK2480 is bijvoorbeeld al 41.4cm diep. En minitowers komen toch al vaak boven die 34 cm uit. Ik kom dus al gauw uit op een mini-ITX systeem.
  • Het systeem moet 1080p HDTV aankunnen. Op zich niet zo moeilijk. Een simpele grafische kaart zou voldoende moeten zijn (HD 3470
    bijvoorbeeld). Echter zijn er weinig mini-ITX moederborden te vinden met PCI-express ondersteuning en hebben de meeste mini-ITX behuizingen geen ruimte voor een volwaardige insteekkaart.
  • Het geheel moet stil zijn. Kleine behuizingen hebben vaak meerdere kleine fans die veel meer herrie maken i.p.v. een grote fan.

Verder heb ik gekozen voor het Commell LV-677 moederbord. Dat bevat een Intel 945GME chipset, 2 DDR2 geheugen sloten, 1 Intel gigabit ethernet poort en het belangrijkste een firewire aansluiting, die ik nodig zal hebben voor een FloppyDTV DVB-C. Dit moederbord is te krijgen in een "DC" uitvoering waarbij je rechtstreeks een externe AC/DC adapter kunt gebruiken. Dit scheelt weer een interne power supply :P.

Als processor zal ik dan een Intel Core 2 Duo T5500 gebruiken. Verder prik ik er een Sapphire HD 3470 bij. Deze kaart is volledig passief gekoeld en ook nog eens lekker compact. Audio zal ik via de HDMI poort rechtstreeks op mijn TV aansluiten.

Al met al een klein compact systeempje wat d.m.v. de grafische kaart prima geschikt moet zijn om HD content af te spelen :9. Enige nadeel is de prijs van de onderdelen. De kast, het moederbord en de processor zijn met name erg duur vergeleken met "standaard" desktop onderdelen.

Dit is dus de inhoud en de prijs van het geheel.
#ProductPrijsSubtotaal
1Commell LV-677DC€ 224,-€ 224,-
1Corsair TWIN2X2048-5400C4€ 33,35€ 33,35
1Intel Core 2 Duo T5500€ 154,42€ 154,42
1Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter, Origineel (150W)€ 40,20€ 40,20
1Nexus Psile 10B€ 178,90€ 178,90
1Nexus PSM-5000€ 16,50€ 16,50
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ€ 58,45€ 58,45
1Sapphire Radeon HD 3470€ 44,50€ 44,50
ImporterenTotaal€ 750,32

Een opstelling om van te kwijlen, maar omwille van de prijs ga ik het niet doen. Wat ik me afvroeg: wat is je beweegreden om geen Mac Mini te kopen? Er moet binnenkort wel een nieuwe komen, dus dan is het VGA probleem ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Laatst online: 06-05-2022
Hey luitjes,
Ik wil in principe graag een Silverstone LC02 voor mijn htpc-projectje.
Puur vanwege de gunstige diepte (29,5 cm), omdat ik geen kast heb of wil om het in te zetten (Vogels muurbeugels enzo)
Ben al tijden op zoek naar een minder diepe kast, maar tot nu toe is dit de enige die ik kon vinden rond de 30 centimeter...

Maar...ik lees wel dat er atx, micro- en mini-atx in past, maar heeft iemand hier ervaring met deze kast? Er zit een 240 watt voeding in, maar ik gok dat ik die wel moet vervangen. Wil er het volgende inzetten

Het overbekende Gigabyte bord (MA78GM-S2H)
Athlon 64 X2 5200+,
2 gig DDR2 PC8500
Samsung Spinpoint 500 gig ofzo

Voor de rest nog even niets, voornamelijk om gedownload 1080p spul te kijken, later wel een Bluray-brander erin enzo.

Zou het niet te heet worden in een dergelijke krappe behuizing? Wat vinden jullie van deze keuze?

[ Voor 8% gewijzigd door Fenderman op 20-05-2008 20:05 ]

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Is er mss iemand die al ervaring heeft met het aansluiten van FloppyDTV icm digitale televisie van XMS ExtraMediaServices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
kaajee schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:51:
[...]
Nee, analoog + digitaal tegelijkertijd gaat onder Vista ook niet......(XP wel)

Maw als je zowel geluid via tv en receiver wilt laten gaan en dit via HDMI wilt doen, zul je een receiver moeten hebben die HDMI in en uit heeft. Hier gaat dan de kabel van de PC in en vervolgens naar de TV.

Als je niet geeft om geluid via de TV kun je ook je TV met HDMI aansluiten en de audio dan niet via HDMI, maar via s/pdif naar je/een versterker/receiver laten gaan......
Ja, het beeld moet goed zijn, maar de audiokaart koop ik later misschien nog bij.
De onboard zal voldoende zijn, voorlopig.
Ik doe gewoon een minijack plug met rood/witte tulp uitgangen doorvoeren naar de versterker, en als ik de HTPC wil gebruiken, dan switch ik het kanaal op de versterker.. heeft iemand ervaringen hiermee, kwaliteit van het geluid etc? Ik hoor het graag, als iemand een goede suggestie heeft wat betreft audio. De versterker is relatief oud, maar heeft wel een digitale ingang, een groene knop als ik het goed zie (het is geen HDMI, weet niet precies wat het is).

[EDIT]

In windows Vista werkt de audio niet?? Oke, nu schrik ik even, want de bedoeling is om vista te installeren op het systeem! Ik bekijk het wel even, ik heb nog steeds een WinXP thuis, maar het zou erg jammer zijn als Vista niet geinstalleerd kon worden.

[ Voor 10% gewijzigd door komani86 op 20-05-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
chocka schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:20:
[...]

Mocht het je twijfel wegnemen, heb ik uit mijn oude HTPC nog een GF 7600GS 512Mb DDR2 Dual DVI TV PCI-e videokaart (passief gekoeld) te koop liggen.

Mocht je interesse hebben, verneem ik graag je reactie.
Bedankt, maar ik ga niet hardcore gamen met de HTPC, waarschijnlijk vrijwel niet en de onboard kaart is dus goed genoeg kwam ik net achter.. (de radeon kaart :P)
Pagina: 1 ... 40 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!