A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Echter had ik nog een paar vraagjes...
Het Mediacenter systeem wordt via HDMI met een versterker verbonden waarna de versterker het geluid- en videosignaal zal bewerken en door zal sturen naar de TV.
Aangezien de gezinsleden nogal audiofiel zijn, moet dit geluid zo zuiver mogelijk en onbewerkt doorgestuurd worden. Nu is mijn vraag, kan de onboard videokaart van het htpc systeem dat?
Mij lijkt dat deze videokaart enkel video overzet en dat ik een aparte optische (?) kabel zal moeten verbinden met de versterker. Indien dit zo is, is dit geluidsignaal dan zuiver en onbewerkt met de onboard geluidskaart?
Hiernaast had ik een ander vraagje... Wellicht gaan wij overschakelen naar TV Vlaanderen aangezien Telenet naar mijn weten (?) zeker geen htpc systeem ondersteund (noch op tweakers.net, noch op andere sites is te vinden of digitale tv van telenet wel of niet werkt). Hiervoor heb ik een pci-smartcard-kaart nodig of iets dergelijks, hetgeen wat hier ergens reeds te vinden is in het forum (FloppyDTV). Nu is mijn vraag, de kast (Antec Fusion Black 430), is deze hierop voorbereid? Het geeft uiteraard niet indien de smartcard vanachter ingestoken moet worden..
Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 21:54 ]
De cam module plaats je gewoon achteraan in een gleuf, dus denk wel dat het gaat passen in een Antec Fusion Black 430.
Ik heb TVVlaanderen al eens uitgetest, werkte hier toch perfect met een FloppyDTV S2.
Verwijderd
Ha Stefimke, ik ben dit nog niet vergeten. Ondertussen geïnstalleerd op mijn VMC en it's working, althans voor alle materiaal dat door ffdshow wordt gedecodeerd. Je moet gewoon alles doen zoals op de site en dan komt 't wel goed. Tijdens de film druk je op de blauwe knop en daar kan je subs/kleur/video-opties en vanalles instellen.. je kan zelfs subs syncen, wel nog niet uitgetest dat. Natuurlijk bij hardware gedecodeerd materiaal kan je MediaControl niet gebruiken want die gebruikt powerdvd decoders..quote:
stefimke schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:52:
Wat ik nog niet helemaal onder controle heb is het on the fly wisselen van audio/subtitle streams tijdens het kijken van films met Vista Media Center. Ik ben de Media Control Plugin van http://damienbt.free.fr/ aan het proberen, maar ook dat draait niet lekker. Iemand tips?
Kijk dat zijn de posts die het zo de moeite waard maken om dit topic te blijven volgen. Naar zoiets was ik al een tijd op zoek!
Verwijderd
Ja en Nee, tuurlijk kun je het gewoon installeren naast elkaar, echter voor TV opnames maakt MCE gebruikt van services (schedule/record) die een alleenrecht willen op de tuner(hardware). Dus wil je in een andere applicatie (bijv. MediaPortal) ook gebruik maken van de tuner hardware zul je deze services uit moeten zetten........Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 03:44:
Andere vraag: Is het mogelijk om Vista MCE en Mediaportal op eenzelfde systeem te kunnen draaien? Ik vind VMC er maar kaaltjes uitzien...
Buiten dit kun je ze prima naast elkaar installeren/gebruiken/draaien.
Beetje jammer dat een kast van 200 Euro zo luidruchtig is.
Flickr PSN ID= cheironnl
Alleen vind ik de Northbridge wel heel erg warm (82C) worden.
Weet iemand welke andere northbridge koeler die niet hoger is dan 8cm en erop past..?
Ik heb zitten googlen, maar vrij weinig.. allemaal standaard northbridge koelers (vierkant ipv rechthoekig).
De standaard cooler is er voor gemaakt/ontworpen, dus die moet toereikend zijn. Een andere is wellicht alleen symptoom bestrijding.dCY schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:33:
Ik heb ook de Gigabyte GA-MA78GM-S2H in my case zitten..
Alleen vind ik de Northbridge wel heel erg warm (82C) worden.
Weet iemand welke andere northbridge koeler die niet hoger is dan 8cm en erop past..?
Ik heb zitten googlen, maar vrij weinig.. allemaal standaard northbridge koelers (vierkant ipv rechthoekig).
Ik zou eens eerder de/een oplossing zoeken in een beter airflow......
(maar daar vertel je niets over, dus weinig zinnigs over te vertellen/adviseren)
Zo ziet het aan de binnenkant eruit op het moment:kaajee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:58:
[...]
De standaard cooler is er voor gemaakt/ontworpen, dus die moet toereikend zijn. Een andere is wellicht alleen symptoom bestrijding.
Ik zou eens eerder de/een oplossing zoeken in een beter airflow......
(maar daar vertel je niets over, dus weinig zinnigs over te verstellen/adviseren)

Standaard wordt de northbridge altijd heet.. Ik denk bij de meeste die het bordje ook hebben.
Het gaat om de MCE303 toch? Tja, die heeft std. natuurlijk geen echte outtake fan, dus da's altijd minder.......dCY schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:12:
[...]
Zo ziet het aan de binnenkant eruit op het moment:
...................
Standaard wordt de northbridge altijd heet.. Ik denk bij de meeste die het bordje ook hebben.
Je voeding voegt natuurlijk ook nauwelijks iets toe aan airflow gezien z'n positie.........
Bovenin de deksel zie ik wel een (extra) rooster (boven de NB en PCI sloten), wellicht kun je daar aan de binnenkant aan (smalle/lage, stille 8cm of 10cm fan kwijt).
Een andere optie zou kunnen liggen in het omdraaien van de luchtrichting van je CPU cooler (Scythe Shuriken, zo te zien?). Die zal nu wel lucht van buiten op/naar de CPU blazen, toch?
Als je die warme lucht van de CPU weg laat blazen naar buiten, neemt ie actiever deel aan het airflow proces en zuigt ie ook warme lucht van de NB mee nar buiten, nu blaast ie feitelijk de warme lucht van de CPU cooler verder de kast in, ook over je NB........
(gewoon een kwestie van fan fysiek omdraaien en eens proberen.......)
Lijkt me sowieso gezien jou kast beter; warme lucht wegblazen/zuigen ipv lucht aan te zuigen van buiten......dan creeer je nog een/meer airflow tenminste; lucht wordt met die andere fan (bij je harddisks) je kast in en via de cpu-cooler-fan er weer uit........
Het is inderdaad een MCE303, met het omkeren van de CPU fan heb ik nog niet geprobeerd idd, ik zal dat snel uitproberen. thanks!kaajee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:27:
[...]
Het gaat om de MCE303 toch? Tja, die heeft std. natuurlijk geen echte outtake fan, dus da's altijd minder.......
Je voeding voegt natuurlijk ook nauwelijks iets toe aan airflow gezien z'n positie.........
*knip*
Lijkt me sowieso gezien jou kast beter; warme lucht wegblazen/zuigen ipv lucht aan te zuigen van buiten......dan creeer je nog een/meer airflow tenminste; lucht wordt met die andere fan (bij je harddisks) je kast in en via de cpu-cooler-fan er weer uit........
Verwijderd
Ik heb nu een kant van de minja op het verste standje en de andere kant op het 2e verste standje; in het bios is mijn CPU temp 40 - 41 C... volgens mij dus niet ideaal... Zal nog eens proberen op het onderste standje, maar ik krijg de koeler er bijna niet op zo..quote:
Bakove schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:50:
[...]
ja ik merkte dus ook dat ik het koelblok nog kon bewegen.. lijkt me geen goede zaak.. hoe warm wordt jou cpu? volgens mij moet de koeler wel echt strak tegen de cpu aan drukken.. daarom heb ik em ook maar weer op de strakste stand gezet.. nog effe 10 minuten geprutst en toen was het gelukt.. als je eerst de ene kant vast haakt en het koelblok dan een beetje richting de kant duwt die al vast zit en dan de andere kant naar beneden drukt met veel kracht, dan lukt het wel op de strakste stand..
Ik zal dat dit weekend pas weten; maar heb je dan niet het gevaar dat je iets kapotdoet door te forceren met de clips in de verste stand? Ik vond het nu al een beetje trekken..
edit: na 10 minuten zwoegen en zweten toch de koeler op de onderste stand gekregen... Je moet dat metalen bracket echt enorm doorbuigen.. niet gezond! 28C nu in bios.. that's more like it..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 17:44 ]
Leuk, lijkt veel op mijn systeem, ik heb een HT-01B.sl1200 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:15:
Na het doorspitten van deze topic had ik dan eindelijk onlangs besloten om zelf een eigen systeempje te bouwen. Het is uiteindelijk dit geworden:
Ik lees verder dat je wat heat-issues hebt. Ik heb de Scythe Scurigen (ofzoiets), die past probleemloos (67mm ofzo hoog) en is ook superstil vanwege de mega-fan die heel langzaam draait.De Scythe Ninja Mini past maar net!
Klopt, heb ik vervangen door een Seasonic SFD300, zie terug in dit topic.De ingebouwde Deltatronics voeding van 300W ...
De kleine (ik schat 80mm) fan van deze voeding is, zoals al eerder in deze topic opgemerkt, de meest luidruchtige component in het systeem.
Klopt ook, erg stil, maar ik was toch bezig en heb de single fan vervangen door 2 8dB SilenX fans, toen ik de stock-CPU koeler erop had zitten merkte ik dan sindsdien de stock-fan niet meer zo hard ging draaien... het helpt dus blijkbaar om hitte uit de kast te krijgen!De meegeleverde 60mm case-fan is wat dat betreft nagenoeg fluisterstil en kan door je mobo worden aangestuurd. Maar zelfs op max. 1000rpm nauwelijks geluid.
Klinkt bekend. Mijn harddisk LED heeft 't een paar dagen gedaan. Omdat ik geen zin had om de hele kast te RMA'en voor een simpel LEDje heb ik de fabrikant gemaild met de vraag of ze het printje met de leds niet wilden opsturen... na wat gezeur gingen ze overstag... en nu werkt het hier allemaal. Ik heb overigens de LED's met een watervaste stift "zwart" gestift omdat ik gek werd van het felle geflikker van de LED's. Nu is het een stuk beter.Al met al prima systeem, maar de echte hardware problemen begonnen eigenlijk meteen al na de eerste keer opstarten:
ik druk de powerknop in, de PC gaat aan, maar de blauwe power-LED aan de voorkant van de Chieftec case gaat maar voor even aan, begint daarna te knipperen en houdt er op een gegeven moment ermee op. Bovendien werkte de rode HDD activity LED rondom de restart knop helemaal niet.
Nee... ik werd er zo simpel van dat geklooi elke keer als ik een film wilde kijken was het 3x rebooten en frotten en eindelijk werkt het nog niet. Heb nu dus geen één codec geinstalleerd. Volgens mij is m'n Vista Media Center ook weer rot want hij ziet m'n VIDEO_TS spul nergens staan... het is allemaal leuk bedoelt dat spul van Microsoft maar het staat nog zooooooo in z'n kinderschoenen. En ik heb momenteel gewoon geen zin in het gehack en gefrot met Mediaportal.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:05:
Ben je er nu al uit met VMCE en die hardware versnelling? Welke HA codecs heb je geïnstalleerd? PowerDVD ultra 8.0 ?
Er bestaat zoiets als het vista-codec-pack; maar volgens mij ondersteunt dat geen HA.
Dus, nu maar MPC-HC voor video, werkt voor 99% van de content, alleen HD-WMV's niet for some reason...
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 4850e | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 36,99 | € 36,99 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 76,30 | € 76,30 |
1 | Hauppauge WinTV HVR-2200 | € 78,40 | € 78,40 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Scythe Shuriken CPU Cooler | € 24,20 | € 24,20 |
1 | Omaura TF-8 | € 185,99 | € 185,99 |
1 | Frontpanel Omaura OLED Display kit | € 79,89 | € 79,89 |
Importeren | Totaal | € 640,57 |
Het geheel gaat VMC draaien.
Na levering volgen de foto's :-) Iedereen hier bedankt voor de tips!
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Geen foto's nog van de binnenkant.

De kast ( Chieftec HE-01B) is met inbouwen lekker ruim, volledig allu.
Kabels van de voorkant naar achter zijn goed op lengte met ruimte voor wegwerken.
Wat er echter niet bij de kast zit is een cardreader, hier is wel plek voor achter het klepje.
De voeding van chieftec de GPS-550AB-A 550W is we ok, een zwaar ding is het zeker.. ik heb eerder een kleine plug over het hoofd gezien om deze te matchen met het mobo.. dit was dus mijn eigen domme schuld.
Voeding is redelijk stil maar behoort niet tot de stilste.
Het mobo M3A-H/HDMI 780G herkende gelukkig de CPU AMD Athlon 4850e 2.5GHz (had ik niet gechecked vooraf) geheugen werkt ook lekker en met SP1 onder vista wordt de volledige 4 gigabyte herkend.
iMon werkt enkel niet van de kast.. ik krijg niks op het display getoverd... ook met de installatie van de cd... ik heb nog wel 1 losse stekker USB- USB+ Creader maar geeen id waar je dit moet aansluiten.
iemand een idee?
Bij de kast zit geen installatie handeiding dat is een groot minpunt, ook omdat je even moet uitzoeken hoe je de voeding moet inbouwen, want deze zit niet achterin maar links voor in de kast..

Bears and Bulls
Ik heb namelijk gezien dat de GA-MA78GM-S2H (rev.1.1) een grotere koelblok op de NB heeft.
Aangezien ik een GA-MA78GM-S2H (rev.1.0) heb..
(heb ook al eeen mailtje naar gigabyte toe gestuurd, nog geen antwoord)
[ Voor 18% gewijzigd door dCY op 07-05-2008 08:41 ]
Aha, het is dus een probleemgeval bij die kasten. Ik dacht dat ik toevallig een "maandag-fabrikaat" te pakken had.catchingfire schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:15:
[...]
Klinkt bekend. Mijn harddisk LED heeft 't een paar dagen gedaan. Omdat ik geen zin had om de hele kast te RMA'en voor een simpel LEDje heb ik de fabrikant gemaild met de vraag of ze het printje met de leds niet wilden opsturen... na wat gezeur gingen ze overstag... en nu werkt het hier allemaal. Ik heb overigens de LED's met een watervaste stift "zwart" gestift omdat ik gek werd van het felle geflikker van de LED's. Nu is het een stuk beter.
Hoe moeten trouwens die LEDs werken:
- power - blauw - brandt constant
- HDD - rood - knippert bij activity en anders uit
- rondom volume knop zit geen LED, ook al heeft het daar schijn van
Klopt dit?
VFD-display is (meen ik) via USB stekker op je mobo aan te sluiten. Standaard werkt die niet, maar na installatie iMON software zou die het moeten doen. Probeer anders de nieuwste versie software via de iMON site te downloaden.mindcre8r schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 07:45:
iMon werkt enkel niet van de kast.. ik krijg niks op het display getoverd... ook met de installatie van de cd... ik heb nog wel 1 losse stekker USB- USB+ Creader maar geeen id waar je dit moet aansluiten.
iemand een idee?
Bij de kast zit geen installatie handeiding dat is een groot minpunt, ook omdat je even moet uitzoeken hoe je de voeding moet inbouwen, want deze zit niet achterin maar links voor in de kast..
Hoe bedoel je "losse" stekker? Aan geen kanten aangesloten, of zit ie ergens al aan 1 kant ingeplugd in je kast? Cardreader stekker verloopt standaard via USB aansluiting op je mobo, dus daar moet je die in pluggen.
De installatie-handleiding van je kast kun je overigens hier vinden (nu wellicht te laat). Het is inderdaad vervelend dat ze die paar pagina's niet kunnen afdrukken en standaard meeleveren met de kast. Stom van Chieftec. Ook een power-cord was geen overbodige luxe geweest, maar gelukkig heb ik daar in verloop van tijd 5 stuks bewaard van oude PCs enzo.
[ Voor 6% gewijzigd door sl1200 op 07-05-2008 09:19 ]
Google even op "vista media center video_ts" en je komt de instelling tegen om VIDEO_TS folders te bekijken. Ik ben persoonlijk ook teruggegaan naar VMC, dat gepruts met MediaPortal en MeediOS is een drama. In de tijd van MCE 2004 en 2005 was het nog een beter alternatief, maar sinds Vista MC werkt gewoon alles direct en het reageert nog een stuk sneller ook.catchingfire schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:23:
[...]
Nee... ik werd er zo simpel van dat geklooi elke keer als ik een film wilde kijken was het 3x rebooten en frotten en eindelijk werkt het nog niet. Heb nu dus geen één codec geinstalleerd. Volgens mij is m'n Vista Media Center ook weer rot want hij ziet m'n VIDEO_TS spul nergens staan... het is allemaal leuk bedoelt dat spul van Microsoft maar het staat nog zooooooo in z'n kinderschoenen. En ik heb momenteel gewoon geen zin in het gehack en gefrot met Mediaportal.
Dus, nu maar MPC-HC voor video, werkt voor 99% van de content, alleen HD-WMV's niet for some reason...
Zo werkt 't bij mij inderdaad...sl1200 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:12:
Hoe moeten trouwens die LEDs werken:
- power - blauw - brandt constant
- HDD - rood - knippert bij activity en anders uit
- rondom volume knop zit geen LED, ook al heeft het daar schijn van
Klopt dit?
Heb jij iets gevonden toevallig om de VFD info te kunnen laten weergeven als ik een film met MPC-HC afspeel? Er is een "imo" file maar wat ik daarmee moet??
Ja, die truuk heb ik allang gedaan, maar ik kan nergens m'n VIDEO_TS zooi vinden, niet bij DVD's en niet bij afbeeldingen->video's. Ook heb ik de folder-tree-zoek-diepte verhoogt, dat mocht ook niet baten.Dreamvoid schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:11:
Google even op "vista media center video_ts" en je komt de instelling tegen om VIDEO_TS folders te bekijken. Ik ben persoonlijk ook teruggegaan naar VMC, dat gepruts met MediaPortal en MeediOS is een drama....
Zit wel vast aan de VFD maar komt niet overeen met een "normale usb pin aansluiting" dit zijn er 3 plus een gnd (ground)sl1200 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:12:
[...]
VFD-display is (meen ik) via USB stekker op je mobo aan te sluiten. Standaard werkt die niet, maar na installatie iMON software zou die het moeten doen. Probeer anders de nieuwste versie software via de iMON site te downloaden.
Hoe bedoel je "losse" stekker? Aan geen kanten aangesloten, of zit ie ergens al aan 1 kant ingeplugd in je kast? Cardreader stekker verloopt standaard via USB aansluiting op je mobo, dus daar moet je die in pluggen.
De installatie-handleiding van je kast kun je overigens hier vinden (nu wellicht te laat). Het is inderdaad vervelend dat ze die paar pagina's niet kunnen afdrukken en standaard meeleveren met de kast. Stom van Chieftec. Ook een power-cord was geen overbodige luxe geweest, maar gelukkig heb ik daar in verloop van tijd 5 stuks bewaard van oude PCs enzo.
Als ik de software installeer dan zegt ie HW not available..
--edit--
door het aansluiten van die pinnetjes op de onderste 4 van de usb herkend vista het device
[ Voor 6% gewijzigd door mindcre8r op 07-05-2008 13:03 ]
Bears and Bulls
[Vista] VFD aangesloten -> wmplayer.exe disconnect USB*
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Geen nood, ik heb het zelfde HA probleem, dus ik zal meezoeken naar de oplossing.catchingfire schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:23:
Justchill schreef op maandag 05 mei 2008 @ 00:05:
Ben je er nu al uit met VMCE en die hardware versnelling? Welke HA codecs heb je geïnstalleerd? PowerDVD ultra 8.0 ?
Er bestaat zoiets als het vista-codec-pack; maar volgens mij ondersteunt dat geen HA.
Nee... ik werd er zo simpel van dat geklooi elke keer als ik een film wilde kijken was het 3x rebooten en frotten en eindelijk werkt het nog niet. Heb nu dus geen één codec geinstalleerd. Volgens mij is m'n Vista Media Center ook weer rot want hij ziet m'n VIDEO_TS spul nergens staan... het is allemaal leuk bedoelt dat spul van Microsoft maar het staat nog zooooooo in z'n kinderschoenen. En ik heb momenteel gewoon geen zin in het gehack en gefrot met Mediaportal.
stap 1:
- juiste codecs (powerdvd 8.0 ultra / haali / ffdshow) en dat is genoeg! Hiermee speel je alles af.
- controleren als de hardware accelleratie werkt; hoe doe jij dat? Heb jij mkv's (sample is goed, volledige film = beter) die 100% zeker kunnen versneld worden door de 780G? (nzb = thx)
- Hoe kan je weten welke codecs windows media player gebruikt?
=> We moeten er het fijne van weten, ik heb de vraag al gesteld op avsforum.
- Je DVD probleem; ja je moet daar iets in je registry zetten op "gallery" ipv "play" en dan lukt het, idd google er eens voor. Je DVD's staan dan onder tv + films.. Echter geen nood als dat niet werkt, want ik zie net dat het bij mij ook niet werkt
Daarom is er volgend alternatief: http://www.samsaffron.com/MCE_Video_Browser_1_1_5_0.msi de videobrowser. Die speelt dus ook map .TS DVD's af. 't is een beetje zoals MyMovies maar dan beter.
Lees dit artikel eens door: http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3301&p=1
Google ook eens naar salami's movie organiser; dit is een MUST om metadata te gebruiken van moviemeter.nl; NB een NL-talige site!
hier dus: http://www.fladivision.co...s/salamis-movie-organizer
Justchill ik gebruik nog geen plugin's
[ Voor 6% gewijzigd door psy op 07-05-2008 23:52 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Deze speelt vlot af in windows media player 11 (22% cpu load @be-2350)
Misschien kan je dit eens doornemen: http://www.xpmediacentre....re-acceleration-dxva.html
en deze http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=972503
dit is een belangrijke quote en vast de oorzaak waarom het mislukt:
The reason MPC works is because its not using FFDShow, its using (its own?) DirectShow codecs, and thus is quite happily able to do DxVA offload. The issue we have is that the MKV splitter of choice, Haali, is currently unable to properly hand off an x264 stream in most instances to the DxVA-leveraging codecs such as PowerDVD. Once this is fixed, the problem should go away.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 01:21 ]
wat ik dus weer kak vond was dat ie de vob files niet goed indexeerde.psy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:52:
Stefimke en Justchill, ik heb vanavond die VIDEO_TS bestanden meteen zichtbaar gekregen na die registeraanpassig. Ik had daarna een menu optie erbij, tussen Tv-opnames en Live-tv. Vreemde plek maar goed. Die map ingegaan en mijn gedeelde map op de server met alle dvd's gelecteerd. Toen zag ik ze direct verschijnen.
Justchill ik gebruik nog geen plugin's
Met mediaportal heb je dat probleem dus helemaal niet.
die pakt alles op, indext ze mooi en speelt af vanaf het menu plus dat je je menu opties houdt tijdens afspelen.
(kan je trouwens easy naast vista mediacenter draaien, heb ik ook)
Bears and Bulls
Dat lijkt me sterk, want MCE houdt de tuner altijd bezet voor als je wil opnemen. Dan zal je dus een keuze moeten maken. Dus in feite kan je ze niet beiden gebruiken.mindcre8r schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:29:
[...]
wat ik dus weer kak vond was dat ie de vob files niet goed indexeerde.
Met mediaportal heb je dat probleem dus helemaal niet.
die pakt alles op, indext ze mooi en speelt af vanaf het menu plus dat je je menu opties houdt tijdens afspelen.
(kan je trouwens easy naast vista mediacenter draaien, heb ik ook)
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Mooie config! zit zelf ook aan die omura te denken (die antecs beginnen zo standaard te worden)Muyz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:55:
Zojuist de bestellingen voor mijn nieuwe HTPC ingelegd:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 4850e € 71,90 € 71,90 1 Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2GB (2x 1GB) DDR2 € 36,99 € 36,99 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 76,30 € 76,30 1 Hauppauge WinTV HVR-2200 € 78,40 € 78,40 1 Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB € 86,90 € 86,90 1 Scythe Shuriken CPU Cooler € 24,20 € 24,20 1 Omaura TF-8 € 185,99 € 185,99 1 Frontpanel Omaura OLED Display kit € 79,89 € 79,89 Importeren Totaal € 640,57
Wat voor voeding ga je erin zetten?
Ik kijk uit naar de pics!
En ik kijk ook uit naar de eerste die eens kan beantwoorden of je die OLED display nu gewoon in kunt bouwen of dat je nog met een dremel aan de slag moet. Die 85mm is nou niet bepaald een standaard maat. Een 3,5" drive is 100mmx25mm. Dus, hoe zit het nou met die Omaua Oled Display kit?Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:06:
Mooie config! zit zelf ook aan die omura te denken (die antecs beginnen zo standaard te worden)
Wat voor voeding ga je erin zetten?
Ik kijk uit naar de pics!
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
kut ging om tv opnamespsy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:42:
[...]
Dat lijkt me sterk, want MCE houdt de tuner altijd bezet voor als je wil opnemen. Dan zal je dus een keuze moeten maken. Dus in feite kan je ze niet beiden gebruiken.
Bears and Bulls
We hadden het over dvd's, dat klopt. Dus alleen daarvoor zou je natuurlijk ook anders software kunnen gebruiken als Media Portal. Alleen in de praktijk zal vrijwel idereen inclusief ikzelf willen opteren voor een alles-in-één oplossing. En dat wordt dus lastig.mindcre8r schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:22:
[...]
kut ging om tv opnameslol. nevermind me.. iets met een klok en een klepel.
Ik kan je heel snel laten zien hoe dat scherm moet worden gemonteerd. Vandaag verstuurt de leverancier kast en OLED display. Ik zal dan zsm foto's maken. Vermoedelijk is het een kwestie van schroeven...jbr schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:15:
[...]
En ik kijk ook uit naar de eerste die eens kan beantwoorden of je die OLED display nu gewoon in kunt bouwen of dat je nog met een dremel aan de slag moet. Die 85mm is nou niet bepaald een standaard maat. Een 3,5" drive is 100mmx25mm. Dus, hoe zit het nou met die Omaua Oled Display kit?
Edit: de voeding die erin komt is een Seasonic S12-430. Zie hier een review en plaatjes.
[ Voor 11% gewijzigd door Muyz op 08-05-2008 16:18 ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
maar er zijn toch al een aantal common tv kaarten ondersteund, heb je er al eens mee gestoeid?psy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:32:
[...]
We hadden het over dvd's, dat klopt. Dus alleen daarvoor zou je natuurlijk ook anders software kunnen gebruiken als Media Portal. Alleen in de praktijk zal vrijwel idereen inclusief ikzelf willen opteren voor een alles-in-één oplossing. En dat wordt dus lastig.
ik heb "nog" geen tv kaart in mn mce, puur ook omdat ik digitale tv heb en mijn GF een HTPC gewoon te lastig vind (lees uni en het niet willen snappen
Bears and Bulls
Laat jij je HD content door je processor renderen? Ik zie namelijk geen videokaart? (zie ook mijn eerdere vraag).Muyz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:55:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 4850e € 71,90 € 71,90 1 Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2GB (2x 1GB) DDR2 € 36,99 € 36,99 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 76,30 € 76,30 1 Hauppauge WinTV HVR-2200 € 78,40 € 78,40 1 Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB € 86,90 € 86,90 1 Scythe Shuriken CPU Cooler € 24,20 € 24,20 1 Omaura TF-8 € 185,99 € 185,99 1 Frontpanel Omaura OLED Display kit € 79,89 € 79,89 Importeren Totaal € 640,57
Sowieso zie ik alleen maar AMD's voorbij komen. Heeft dat een specifieke reden? Ik heb namelijk een Core Duo over die ik ervoor wil gebruiken.
Ticking away the moments that make up the dull day
Ook anandtech's home theater blog goed gelezen zo te zienMuyz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:55:
De 780G chipset biedt hardware ondersteuning voor oa HD video content. Ook de graphics chip zit op het moederbord dus vandaar geen videokaart.Radagast2005 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:43:
[...]
Laat jij je HD content door je processor renderen? Ik zie namelijk geen videokaart? (zie ook mijn eerdere vraag).
Sowieso zie ik alleen maar AMD's voorbij komen. Heeft dat een specifieke reden? Ik heb namelijk een Core Duo over die ik ervoor wil gebruiken.
Ik heb mede voor deze AMD processor gekozen vanwege het lage energieverbruik (max. 45W). Ook bij de keuze voor de overige componenten (zoals moederbord: geen videokaart nodig) speelt dit een rol.
Nee, eigenlijk voornamelijk informatie van GoT verzameld, maar bedankt voor de tip; het was leuk leesvoerRequiem19 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:47:
[...]
Ook anandtech's home theater blog goed gelezen zo te zien.
Het werkt prima, tegenwoordig zijn alle uitgebracht x.264 releases 2passed L4.1, die kunnen prima hardwarematig gedecode worden door bijvoorbeeld de 790G chipset van AMD.
Maar... Je kan geen externe filter meer gebruiken, dan gaat de DXVA direct uit... dat betekent dus dat je geen vobsub kan draaien om de ondertitels weer te geven. In Mediaplayer Classic Homecinema zit een eigen ondertitel en die werkt weer wel... Maar ik wil alles met de remote kunnen bedienen en dan wil je eigenlijk MCE of in mijn geval het veel betere Mediaportal (
Is denk ik wel goed om even te weten voor iedereen...
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Het is al een poosje geleden en ik heb inmiddels de Antec Fusion Black 430 ontvangen.Michel242186 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:43:
[...]
Ik denk niet dat het past...wilde zelf deze ook kopen, maar ik denk dat de heatpipes te ver uitsteken omhoog en het koelblok aan de zijkant is ook vrij fors ik heb in de antec fusion een scythe ninja mini zitten met daarop een fan dus was ook bang dat ik problemen zou krijgen.
maar ik heb vandaag een evga 9600GT geinstalleerd met een single slot koeler en deze is super stil....oke als ik ga gamen toert de fan iets op, maar goed dat hoor je dan bijna niet als je aan het gamen bent.
Koop absoluut geen 9600GT van XFX want deze schijnen de fans van hun koeler standaard op 100% te zetten..en dat is dan niet te veranderen software matig...hardware matig is wel een oplossing om er een fancontroller op te zetten.
Wat blijkt?
Een kaart met heatpipes over de breedte past niet!
Nu was voor mij de terugstuurperiode al verstreken, dus ik moest verplicht modden om het passend te maken.
wil iemand daar foto's van zien?
een passief gekoelde kaart in de fusion gaat dus amper lukken tenzij deze geen heatpipes heeft of heatpipes die over de lengte krullen.
deze zijn er echter niet veel, en dan moet je weer oppassen dat de kaart niet te lang is

just so you know!
Verwijderd
Ja, dat is dus een groot nadeel.. Ik heb al een beetje spijt van die 780G chipset.. hardware accelleratie; yr.. de helft van de films kunnen al niet geworden geaccelleerd zonder ze te re-encoden of je moet de IDC veranderen. Daarenboven werkt DXVA niet met VOBSUB in media players..vandermark schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:21:
Ik wil eigenlijk iedereen die Hardwarematige decoding (DXVA) van HD bestanden wil gebruiken enigszins waarschuwen:
Het werkt prima, tegenwoordig zijn alle uitgebracht x.264 releases 2passed L4.1, die kunnen prima hardwarematig gedecode worden door bijvoorbeeld de 790G chipset van AMD.
Maar... Je kan geen externe filter meer gebruiken, dan gaat de DXVA direct uit... dat betekent dus dat je geen vobsub kan draaien om de ondertitels weer te geven. In Mediaplayer Classic Homecinema zit een eigen ondertitel en die werkt weer wel... Maar ik wil alles met de remote kunnen bedienen en dan wil je eigenlijk MCE of in mijn geval het veel betere Mediaportal () En dan kom je dus samen met mediaportal developers erachter dat het nu niet mogelijk is om DXVA icm met ondertitels bij x.264 MKV bestanden te krijgen... en dat vind ik echt een nadeel... Ik heb nu dus DXVA op mijn ati 3450 uitstaan en laat Coreavc alles doen via de AMD BE2400...
Is denk ik wel goed om even te weten voor iedereen...
Verwacht je dat dit in de toekomst wel zal mogelijk worden?
- Welke codecs gebruik je voor DXVA ?
- Heb jij C&Q aanstaan voor je PC?
Volgens mij zou atm een G35 + E8400 de betere keus zijn als je mikt op het bekijken van HD films. ik ben eens benieuwd naar de prestaties van de opkomende G45..
Voor DXVA heb ik powedvd 8 voor mediaportal, voor MPC Homecinema de interne h.264 filter, werkt goed. Ik weet niet of het in de toekomst wel mogelijk zal zijn DXVA met vobsub te combineren.Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:29:
[...]
Ja, dat is dus een groot nadeel.. Ik heb al een beetje spijt van die 780G chipset.. hardware accelleratie; yr.. de helft van de films kunnen al niet geworden geaccelleerd zonder ze te re-encoden of je moet de IDC veranderen. Daarenboven werkt DXVA niet met VOBSUB in media players..
Volgens mij zou atm een G35 + E8400 de betere keus zijn als je mikt op het bekijken van HD films. ik ben eens benieuwd naar de prestaties van de opkomende G45..
Ik heb idd C&Q aanstaan, hoezo?
Een andere case van +- 10 cm hoog zou in principe ook wel kunnen al ben ik eigenlijk al voor de Omaura gevallen.
Er zijn überhaupt al weinig webshops die Omaura verkopen, dus ik denk dat je toch een "blinde aankoop" moet doen indien je voor Omaura gaat (zelfde geld voor zover ik weet ook voor de highend behuizingen van Origen AE)mr_taipan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:58:
Ik ben wel benieuws of de Omaura TF-8 ook in een winkel in nederland te koop is? Zou hem graag een keer in het echt zien voor ik een case van 200e aanschaf.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
Als je de 780G kwijt wil, hint, hint, hintVerwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:29:
[...]
Ja, dat is dus een groot nadeel.. Ik heb al een beetje spijt van die 780G chipset.. hardware accelleratie; yr.. de helft van de films kunnen al niet geworden geaccelleerd zonder ze te re-encoden of je moet de IDC veranderen. Daarenboven werkt DXVA niet met VOBSUB in media players..
Ja mag hier wel komen kijken hoormr_taipan schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:58:
Ik ben wel benieuws of de Omaura TF-8 ook in een winkel in nederland te koop is? Zou hem graag een keer in het echt zien voor ik een case van 200e aanschaf.
Een andere case van +- 10 cm hoog zou in principe ook wel kunnen al ben ik eigenlijk al voor de Omaura gevallen.
Verwijderd
Ja, ik ben wel van België...
Maar zoals het er nu uitziet, ben ik van plan deze setup te verkopen, de reden heeft vandermark al aangehaald eigenlijk.
Ik heb die HA eens uitgevogeld.
- 720p bestanden kunnen bijna altijd hardwarematig worden geaccellereerd. Echter bij sommige moet je iets veranderen; daarvoor moet het bestand ge-encodeerd zijn volgens High @ Level 4.1. Je kan mbv een klein tooltje de IDC_Changer alle films wijzigen naar 4.1.
Zie deze thread voor het tooltje: http://www.avsforum.com/a...hread.php?t=972503&page=4 Daar post #101.
Ik kon mooi zien dat de CPU belasting echt naar 0-5% gaat. Met ffdshow zit die rond 20-30% voor een BE-2350.
- met 1080p bestanden is het anders omdat sommige encodes meer dan 5 ref frames hebben en daarmee kan de powerdvd decoder niet meer overweg. Je kan dit enkel oplossen door te re-encoden en dat is dus de bedoeling niet hé :-s
Dus @stefimke, probeer eens dat tooltje op je 1080p materiaal, verander naar 4.1 en check eens met WMP11.
- DXVA werkt niet in Vista MCE.. groot raadsel want het werkt wel in WMP11, geen idee waarom dat is, maar dat is al een ferm nadeel.
- Ondertitels + DXVA = nogo (zoals vandermark al zei), vobsub wil niet werken, ik krijg een zwart scherm hier. En een film zonder ondertitels is zoals patatten zonder zout voor mij..
=> De situatie voor mij is nu Vista MCE + FFDSHOW decodering + Media Control plugin. Daarmee werken subs in mediacenter, je kan ze zelfs syncen mbv die plugin. Nadeel je hebt geen DXVA. De ideale situatie is dus als FFDshow DXVA zou ondersteunen, daar zou ik zelfs nog voor willen betalen..
Dusja, 780G hardware accelleration ja... maar wel met een paar ferme adders onder het gras voor ons tweakers..
@Muyz: wat leuk die zelfgemaakt htpc kast! Maar die waterkoeling was nu toch ni nodig hé
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 20:39 ]
Nou, om eerlijk te zijn wel. De kast staat onder de trap en met luchtkoeling maakte de boel zoveel herrie dat we 'm in de slaapkamer hoorden. Met waterkoeling is ie heerlijk stilVerwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:34:
[...]
@Muyz: wat leuk die zelfgemaakt htpc kast! Maar die waterkoeling was nu toch ni nodig hé
Volgens mij is die niet geschikt voor HD-films: geen hardwarematige acceleratie en een proc die niet sterk genoeg is om dat zelf te doen. Daarnaast zit er geen HDMI of optische geluidsuitgang op. Leuk als zuinig internet/office-pctje, maar niet als HTPC. Ik denk dat je voor dat geld beter zelf iets inelkaar kunt zetten. Met een Windowslicentie ben je waarschijnlijk iets duurder uit, met Linux niet.Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:44:
http://msicomputer.co.uk/...func=newsdesc&news_no=554
[afbeelding]
Voor maar 240 UK Pounds, ca. 300 euro
Verwijderd
Nu merk ik wel iets vreemd op .... mijn 2de core verbruikt hier constant zo'n 20 a 30% cpu-activiteit ... ook nu tijdens gewoon internetten ... zelfs in idle waarbij de cpu mooi terug geclocked wordt naar 1000Mhz. ... mp naar 5x dus.
Er is momenteel géén enkel programma aan het werken ....de PC is wel wifi verbonden.
In de taskmanager zie ik niets speciaals ... iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?
En dan moet je toch kunnen zien waarmee het systeem bezig is, en anders zou er bij niet gebruikte processen 99% moeten schommelen.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Verwijderd
en dat is het hem nu juist ... de niet actieve processen bedragen zo'n 98 a 99% op dat moment.
Die éne cpu blijft gewoon bezig met iets,... te zien in speedfan en in de taskmanager ... vreemd.
Verwijderd
De phenom ondersteunt HyperTransport 3.0 en de Athlon 64 heeft 1.1.
Voor de post-processing (met o.a. hardwarematige de-interlacing, handig bij TV kijken of 1080i materiaal) heb je die 3.0 nodig vanwege de hogere snelheid met het geheugen.
Prijstechnisch is een triplecore wel intressant.
Kan iemand mij zeggen hoe de Scythe Ninja Mini CPU cooler op de GA-MA78GM-S2H aangesloten wordt. De fan heeft een 3 pins aansluiting en het moederbord een 4 pins aansluiting.
Mijn Athlon 5200+ trekt het anders allemaal best hoor. Ik heb eea ingesteld in ffdshow om de beeldkwaliteit in DVBviewer te verbeteren en dat kost idd wel wat cpu power (50-60%) maar niets dat ie niet aan kan. Op zich wel weer leuk: HDTV kost maar 15-20%. Maar dat ziet er standaard ook een stuk beter uit. SDTV moet ik echt een beetje denoisen, deinterlacen en sharpenen. Maar dan ziet het er ook bijna net zo strak uit als een HDTV. Het heeft iets minder detail natuurlijk, maar het ziet er iig wel lekker crispy uit. Wel zie je dan best wel wat verschil tussen 'goede' en 'slechte' zenders. Ned1,2,3, BBC enzo zien er allemaal puik uit. Bij anderen heb ik iets meer smearing enzo (alleen van dichtbij). Maar goed, ik ben erg kritisch. En die HD zenders zien er zó lekker uit...jammer dat Hustler niet in HD is...Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:16:
Voor de post-processing (met o.a. hardwarematige de-interlacing, handig bij TV kijken of 1080i materiaal) heb je die 3.0 nodig vanwege de hogere snelheid met het geheugen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De Phenom is een goede keus...hardware acceleratie via de onboard videokaart werkt in de meeste gevallen niet dus dan is het lekker als je een snelle cpu hebt...en een Phenom draait al het HD materiaal prima.Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:16:
Na het lezen van de nieuwste hardware.info ga ik toch voor een Phenom processor ipv een Athlon 64 op een GA-MA78GM-S2H.
De phenom ondersteunt HyperTransport 3.0 en de Athlon 64 heeft 1.1.
Prijstechnisch is een triplecore wel intressant.
Kan iemand mij zeggen hoe de Scythe Ninja Mini CPU cooler op de GA-MA78GM-S2H aangesloten wordt. De fan heeft een 3 pins aansluiting en het moederbord een 4 pins aansluiting.
stroomverbruik valt reuze mee want met Cool and Quiet schakelt hij ook het voltage terug en draait hij zuiniger dan mijn oude X2 4600+
Ik heb zelf ook een Schythe Ninja Mini en de fan kun je gewoon aansluiten op de 4 pinnen van het moederbord geen probleem.(alleen de snelheid kan niet door het moederbord worden geregeld daarvoor heb je een 4pins aansluiting nodig)
Voor de Omaura case raad ik toch eerder een modulaire voeding aan.Muyz schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:01:
[...]
Edit: de voeding die erin komt is een Seasonic S12-430. Zie hier een review en plaatjes.
Ik heb er een ANTEC Neo HE 430 in steken.
Waarom raad je dat aan? Waarom zou de Seasonic niet goed zijn? Begrijp me niet verkeerd: ik ben geinteresseerd in je argumenten. Ze moeten wel zwaarwegend genoeg zijn om een aanschaf van een andere voeding te rechtvaardigenMantis schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:27:
[...]
Voor de Omaura case raad ik toch eerder een modulaire voeding aan.
Ik heb er een ANTEC Neo HE 430 in steken.
Hi... sorry voor de late response.. ben even van de wereld geweest, griep, bijholteontsteking.. not amusing.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:40:
Geen nood, ik heb het zelfde HA probleem, dus ik zal meezoeken naar de oplossing.
Heb ik zojuist allemaal met default settings geinstalleerd (behalve dat ik het hw acc. vinkje bij PowerDVD heb gezet)stap 1:
- juiste codecs (powerdvd 8.0 ultra / haali / ffdshow) en dat is genoeg! Hiermee speel je alles af.
Kijken naar de CPU-load, als deze <10% zit bij een HD mkv is het meestal wel HW accelerated- controleren als de hardware accelleratie werkt; hoe doe jij dat? Heb jij mkv's (sample is goed, volledige film = beter) die 100% zeker kunnen versneld worden door de 780G? (nzb = thx)
Geen idee...- Hoe kan je weten welke codecs windows media player gebruikt?
Werkt hier dus niet...- Je DVD probleem; ja je moet daar iets in je registry zetten op "gallery" ipv "play" en dan lukt het, idd google er eens voor. Je DVD's staan dan onder tv + films.. Echter geen nood als dat niet werkt, want ik zie net dat het bij mij ook niet werkt
Gedownload, zal het eens bekijken. Bedankt voor de tip!Daarom is er volgend alternatief: http://www.samsaffron.com/MCE_Video_Browser_1_1_5_0.msi de videobrowser. Die speelt dus ook map .TS DVD's af. 't is een beetje zoals MyMovies maar dan beter.
Met Media Player Classic Home Cinema 1.1.0.2:Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:57:
Stefimke: probeer eens deze sample: http://files.filefront.co.../;10021753;/fileinfo.html
Deze speelt vlot af in windows media player 11 (22% cpu load @be-2350)
Met HW-accelaration ~2% CPU load (EVR)
Zonder HW-accelaration ~40% CPU load (VMR)
[ Voor 11% gewijzigd door catchingfire op 11-05-2008 21:06 ]
Als je een iets aan het afspelen bent kan je een connect remotegraph doen, en dan de stream kiezen.- Hoe kan je weten welke codecs windows media player gebruikt?
Hierop toont GraphEdit dan volledig hoe het geluid/beeld wordt doorgevoerd, welke filters het gebruikt etc...
http://www.digital-digest...ftware_graphedit_141.html
Je moet alleen opletten met een modulaire voeding in ondiepe kasten. Normaal gesproken komt er één (dikke) kabelboom de PSU uit die op zich nog wel redelijk flexibel is en dus relatief makkelijk om te buigen is. Ook is het een bundel, dus je hebt een relatief klein oppervlak. Met een modulaire PSU heb je meerdere connectoren naast elkaar en de connector steekt soms nog een klein stukje uit. Met bv een kast als de GD02 van Silverstone kom je dan al gauw in de problemen met je HD...Mantis schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:49:
Wel het gaat puur om ruimte. Met een modulaire voeding bevestig je alleen de powerkabels die je nodig hebt.
Dit dus als algemene noot voor mensen die een modulaire voeding willen kopen: kijk hoe alles in de kast zit en ook of je dan plek genoeg hebt voor zoiets.
Alleen opletten of zeg je dat het sowieso onmogelijk is? Ik heb mijn Silverstone GD02 namelijk net binnen en ik had zelf dus juist een modulaire Corsair voeding (HX520) in gedachte juist vanwege dat kabelargument. Ik heb het er ook met de plaatselijke computerwinkel (waar ik nogal eens spullen haal) over gehad en die kwam ook met datzelfde argument. Ik heb daarbij plaatjes van die kast laten zien overigens.mphilipp schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:23:
[...]
Je moet alleen opletten met een modulaire voeding in ondiepe kasten. Normaal gesproken komt er één (dikke) kabelboom de PSU uit die op zich nog wel redelijk flexibel is en dus relatief makkelijk om te buigen is. Ook is het een bundel, dus je hebt een relatief klein oppervlak. Met een modulaire PSU heb je meerdere connectoren naast elkaar en de connector steekt soms nog een klein stukje uit. Met bv een kast als de GD02 van Silverstone kom je dan al gauw in de problemen met je HD...
Dit dus als algemene noot voor mensen die een modulaire voeding willen kopen: kijk hoe alles in de kast zit en ook of je dan plek genoeg hebt voor zoiets.
Nou...ik wilde ook ooit die GD02 hebben, maar kwam er via een review achter dat de Bluray speler te diep was voor deze kast. Hij komt dan tegen de cpu koeler aan. Je moet dan een heeeel laag koelertje hebben wil het goed gaan passen (een Scythe Shuriken kwam ie nét nog tegenaan dacht ik). Ik zag toen foto's van iemand die 'm had ingebouwd en daar zag ik dat de SATA connector (zo'n hoekding) strak tegen de voeding aan zat. Een modulaire voeding had volgens mij dan best wel voor problemen kunnen zorgen. Het hangt er vanaf welke connectors je gaat gebruiken denk ik, en of de HD nog op een andere plek kan.D-e-n schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:38:
[...]
Alleen opletten of zeg je dat het sowieso onmogelijk is? Ik heb mijn Silverstone GD02 namelijk net binnen en ik had zelf dus juist een modulaire Corsair voeding (HX520) in gedachte juist vanwege dat kabelargument. Ik heb het er ook met de plaatselijke computerwinkel (waar ik nogal eens spullen haal) over gehad en die kwam ook met datzelfde argument. Ik heb daarbij plaatjes van die kast laten zien overigens.
Maar ruimte is al heel gauw een probleem. Ik heb een CW02 en vond al dat mijn HD nét iets te strak tegen mijn mobo powerconnector zat. Gelukkig kon ie nog 1 plek naar links. Hij zat niet in de weg, maar 'duwde' tegen de connector aan. En dan heb ik het over een f*&#ing huge kast...en een mATX mobo...go figure...
Ik stop er maar één HD in en een standaard dvd-brander dus ik kan "de gok" wel wagen denk ik. Ik koppel alles wel even terug naar die winkel, om eventuele problemen voor te zijn.mphilipp schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:50:
[...]
Nou...ik wilde ook ooit die GD02 hebben, maar kwam er via een review achter dat de Bluray speler te diep was voor deze kast. Hij komt dan tegen de cpu koeler aan. Je moet dan een heeeel laag koelertje hebben wil het goed gaan passen (een Scythe Shuriken kwam ie nét nog tegenaan dacht ik). Ik zag toen foto's van iemand die 'm had ingebouwd en daar zag ik dat de SATA connector (zo'n hoekding) strak tegen de voeding aan zat. Een modulaire voeding had volgens mij dan best wel voor problemen kunnen zorgen. Het hangt er vanaf welke connectors je gaat gebruiken denk ik, en of de HD nog op een andere plek kan.
Maar ruimte is al heel gauw een probleem. Ik heb een CW02 en vond al dat mijn HD nét iets te strak tegen mijn mobo powerconnector zat. Gelukkig kon ie nog 1 plek naar links. Hij zat niet in de weg, maar 'duwde' tegen de connector aan. En dan heb ik het over een f*&#ing huge kast...en een mATX mobo...go figure...
...en ik ga rustig kijken hoe m'n Seasonic past in de kast. Voorlopig nog ff geen modulaire voedingD-e-n schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:46:
[...]
Ik stop er maar één HD in en een standaard dvd-brander dus ik kan "de gok" wel wagen denk ik. Ik koppel alles wel even terug naar die winkel, om eventuele problemen voor te zijn.
Anders kunnen we altijd nog voedingen ruilenMuyz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:00:
[...]
...en ik ga rustig kijken hoe m'n Seasonic past in de kast. Voorlopig nog ff geen modulaire voeding
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Verwijderd
Ik heb een GD02 gehad (verkocht aan een mede tweaker) en een Blu-ray is langer dan een gewone dvd speler en gaat dus bijna voor de helft over de Scythe Shuriken heen vallen met ong. een 0.5mm speling tussen beiden! Lang leven de warmtemphilipp schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:50:
[...]
Nou...ik wilde ook ooit die GD02 hebben, maar kwam er via een review achter dat de Bluray speler te diep was voor deze kast. Hij komt dan tegen de cpu koeler aan. Je moet dan een heeeel laag koelertje hebben wil het goed gaan passen (een Scythe Shuriken kwam ie nét nog tegenaan dacht ik). Ik zag toen foto's van iemand die 'm had ingebouwd en daar zag ik dat de SATA connector (zo'n hoekding) strak tegen de voeding aan zat. Een modulaire voeding had volgens mij dan best wel voor problemen kunnen zorgen. Het hangt er vanaf welke connectors je gaat gebruiken denk ik, en of de HD nog op een andere plek kan.

En volgens mij had ik genoeg ruimte tussen de HDD en voeding (Seasonic SII 430) en iemand op het AVS forum heeft er een modulaire voeding in en dit paste net!
gdvrdmme, zag m`n wederhelft er het nut niet van een mediacenter in en nu zegt ze dat het toch wel makkelijk was

Heb ik net m`n kast verkocht, naja de inhoud heb ik nog, hmm idee, idee, idee Antec 2400 veel voor weinig
f#cking computers, vind het weer te leuk en gelukkig ben ik nooit makkelijk over te halen

Hier istie ook 81 graden continue hoor, hij kan wel aardig wat hebben hoor met die passieve koeling, ik heb overigens alle fans op low staan.bokkow schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:16:
Ik heb nu ook eindelijk mijn HTPC draaien met het bekende Gigabyte 780G moederbord, 5000+ BE en 4GB geheugen. Ik vroeg me af of jullie chipset ook al zo warm wordt? Mijne wordt minimaal 81 graden in een Antec Fusion waar de airflow al zeg ik het zelf perfect is met wel slechts één fan op low.
En wat ga je dan kopen? En wat ga je daar dan precies op vooruit? Ik begrijp dit niet zo goed. Dat gedoe met die accelleratie was allang bekend en ligt meer aan het fout coderen van de film dan dat het aan die chipset ligt. Dan verkoop je dit bord, en koop je iets anders. Dan zit je in hetzelfde schuitje denk ik dan. Er is nl helemaal niets wat wél alles accellereert. IK heb precies om die reden een Athlon 5200+ erop geprikt, zodat ie niet meteen stikt als er een 'foute' film tussen zit. Ook kun je kijken of je wat selectiever kunt zijn in het downloaden. Er zijn floeperds die films op de juiste manier coderen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:34:
Maar zoals het er nu uitziet, ben ik van plan deze setup te verkopen, de reden heeft vandermark al aangehaald eigenlijk.
Dus welk probleem je precies gaat oplossen met een andere setup ontgaat me eigenlijk.
Verwijderd

Waar zou dit aan kunnen liggen? Brakke codecs of gewoon slecht gecodeerd?
Hier is een sample:
52 dagen oud nieuwsgroepen
Na de sample zelf te hebben gedownload komt het daar ook in voor maar minder erg dan in het geheel.
Het lijkt alleen de eerste 10 minuten te bevatten dus ik was weer te vroeg aan het schreeuwen, niettemin is het minder fijn.
[ Voor 25% gewijzigd door bokkow op 12-05-2008 13:09 ]
Maar normaal is het niet. Je airflow is écht niet zo perfect als je denkt. Die van mij wordt niet heter dat 39C...een verschil van 40C lijkt me niet echt gezond te noemen. Aanvankelijk was die van mij ook wat heter (maar nooit 80C), Ik heb op mijn CPU een Scythe Ninja met de fan aan de kant van de Northbridge. De fan blaast richting zijkant kast, dus zorgt voor een luchtstroom die boven de NB langs loopt. Daardoor ging de temp een stukkie omlaag. Verder heb ik een 12cm exhaust fan. De CPU wordt nooit heter dan 53C (Athlon 5200+) en de chipset blijft redelijk stabiel op 38-39C.Only schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:07:
[...]
Hier istie ook 81 graden continue hoor, hij kan wel aardig wat hebben hoor met die passieve koeling, ik heb overigens alle fans op low staan.
Of die 80C onschadelijk is durf ik niet te zeggen. Mijn CPU heeft een max temp (volgens AMD) van 58-63C (zo uit het hoofd). Hij zal niet meteen uiteen splijten boven die temp, maar het zal niet bevordelijk zijn voor de levensduur. Ik kan me niet voorstellen dat 80C goed is voor welke chip dan ook. Zeker niet over een langere periode. Ik zou er zeker wat aan doen als ik jou was, want dit kan nooit goed zijn.
Volgens mij snap jij hem niet goed; DXVA (acceleratie van HD met je GPU) werkt steeds beter, nagenoeg alle releases die de afgelopen maanden en later uitgekomen zijn werken. Het probleem is alleen dat je niks geen extra filters kan draaien, dus geen vobsub wat betekent dat je moet kiezen: of DXVA of ondertitels. en dat is natuurlijk erg balen....mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:52:
[...]
En wat ga je dan kopen? En wat ga je daar dan precies op vooruit? Ik begrijp dit niet zo goed. Dat gedoe met die accelleratie was allang bekend en ligt meer aan het fout coderen van de film dan dat het aan die chipset ligt. Dan verkoop je dit bord, en koop je iets anders. Dan zit je in hetzelfde schuitje denk ik dan. Er is nl helemaal niets wat wél alles accellereert. IK heb precies om die reden een Athlon 5200+ erop geprikt, zodat ie niet meteen stikt als er een 'foute' film tussen zit. Ook kun je kijken of je wat selectiever kunt zijn in het downloaden. Er zijn floeperds die films op de juiste manier coderen.
Dus welk probleem je precies gaat oplossen met een andere setup ontgaat me eigenlijk.
Maar ik zou ook niet zo snel m'n 790g bordje verkopen. Ik verwacht middels software upgrades dat hier nog iets aan gedaan kan worden.
Dat snap ik allemaal, maar dat gaat met een ander bord niet voor je oplossen? Dat bedoel ik. Het is of het een of het ander. Misschien dat een of andere slimmerik iets bedenkt, waardoor er toch nog een soort overlay bij gefoefeld kan worden als er hardwarematig afgespeeld wordt. Anders is het een dikkere CPU erop en dan maar softwarematig voor die dingen die je niet over hardware kan doen.vandermark schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:10:
[...]
Volgens mij snap jij hem niet goed; DXVA (acceleratie van HD met je GPU) werkt steeds beter, nagenoeg alle releases die de afgelopen maanden en later uitgekomen zijn werken. Het probleem is alleen dat je niks geen extra filters kan draaien, dus geen vobsub wat betekent dat je moet kiezen: of DXVA of ondertitels. en dat is natuurlijk erg balen....
Voorlopig ben ik er blij mee, maar ja...ik ben dan ook een van die eikels die ook wel een een legale BlueRay of HD-DVD koopt...
Hij kan het echt wel hebben hoor..en mijn CPU is overigens wel een stuk koeler..die zit op rond de 35 graden..in de kast zelf is het ook helemaal koel..dus het zal opzich wel loslopen. Als je hoort hoe warm die kaarten tegenwoordig kunnen worden schrik ik er niet eens zo van..en tijdens een spel loopt de temp. max 4 graden op nog..dus valt te overzien.mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:33:
[...]
Maar normaal is het niet. Je airflow is écht niet zo perfect als je denkt. Die van mij wordt niet heter dat 39C...een verschil van 40C lijkt me niet echt gezond te noemen. Aanvankelijk was die van mij ook wat heter (maar nooit 80C), Ik heb op mijn CPU een Scythe Ninja met de fan aan de kant van de Northbridge. De fan blaast richting zijkant kast, dus zorgt voor een luchtstroom die boven de NB langs loopt. Daardoor ging de temp een stukkie omlaag. Verder heb ik een 12cm exhaust fan. De CPU wordt nooit heter dan 53C (Athlon 5200+) en de chipset blijft redelijk stabiel op 38-39C.
Of die 80C onschadelijk is durf ik niet te zeggen. Mijn CPU heeft een max temp (volgens AMD) van 58-63C (zo uit het hoofd). Hij zal niet meteen uiteen splijten boven die temp, maar het zal niet bevordelijk zijn voor de levensduur. Ik kan me niet voorstellen dat 80C goed is voor welke chip dan ook. Zeker niet over een langere periode. Ik zou er zeker wat aan doen als ik jou was, want dit kan nooit goed zijn.
Klopt die temp dan wel? Ik kan me nl niet voorstellen dat jouw NB 40C warmer is dan die van mij. Dat klopt toch niet? Ik meet met Speedfan en die komt overeen met wat het BIOS weet te melden.Only schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:19:
[...]
Hij kan het echt wel hebben hoor..en mijn CPU is overigens wel een stuk koeler..die zit op rond de 35 graden..in de kast zelf is het ook helemaal koel..dus het zal opzich wel loslopen.
Jah, als het goed is klopt die gewoon hoor, Bios zegt hetzelfde als speedfan, en AMD overdrive ook, maarja die lezen alle3 hetzelfde uit he dus verschil daarin had ik ook niet verwacht, en als ik andere fora lees zie ik dat ze daar ook zo warm worden, mja wat verwacht je dan ook van passief he:)mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:13:
[...]
Klopt die temp dan wel? Ik kan me nl niet voorstellen dat jouw NB 40C warmer is dan die van mij. Dat klopt toch niet? Ik meet met Speedfan en die komt overeen met wat het BIOS weet te melden.
Ik heb nog wel een oude fan liggen, ik zal hem morgen eens aansluiten op het moederbord en kijken of de temperatuur dan zoveel omlaag vliegt. Maar zoals ik al zei er zitten 2 120mm casefans op voor de airflow en het is ook echt gewoon koel in de behuizing.
Verwijderd
G45 + E8400 waarschijnlijk.. tenzij er een AMD CPU is die probleemloos alle 1080p content kan afspelen; misschien is straks een phenom 9150E de oplossing?mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:52:
[...]
En wat ga je dan kopen? En wat ga je daar dan precies op vooruit? Ik begrijp dit niet zo goed. Dat gedoe met die accelleratie was allang bekend en ligt meer aan het fout coderen van de film dan dat het aan die chipset ligt. Dan verkoop je dit bord, en koop je iets anders. Dan zit je in hetzelfde schuitje denk ik dan. Er is nl helemaal niets wat wél alles accellereert. IK heb precies om die reden een Athlon 5200+ erop geprikt, zodat ie niet meteen stikt als er een 'foute' film tussen zit. Ook kun je kijken of je wat selectiever kunt zijn in het downloaden. Er zijn floeperds die films op de juiste manier coderen.
Zoals het nu is zijn we met de DXVA niets omdat ondertiteling er nog niet mee werkt..
Verwijderd
Ik heb nog een leuke mediacenter tip: check deze link eens: emucenter voor al je oude games : http://www.push-a-button....vista/emucenter/index.php
Nounou...zó zwak zijn die Athlons nou ook weer niet...Voor 1080p heb je écht geen supercomputer nodig hoor.Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:53:
[...]
G45 + E8400 waarschijnlijk.. tenzij er een AMD CPU is die probleemloos alle 1080p content kan afspelen; misschien is straks een phenom 9150E de oplossing?
idd.. ik heb de AMD x2 4850E, alles kan op softwarematig afspelen.. met gemak!mphilipp schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:54:
[...]
Nounou...zó zwak zijn die Athlons nou ook weer niet...Voor 1080p heb je écht geen supercomputer nodig hoor.
Mijn ouwe Celeron speelt HD content ook met gemak matig...dCY schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:46:
[...]
idd.. ik heb de AMD x2 4850E, alles kan op software matig afspelen.. met gemak!
Verwijderd
Wat is dan ongeveer de CPU-Load?dCY schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:46:
[...]
idd.. ik heb de AMD x2 4850E, alles kan op softwarematig afspelen.. met gemak!
Als ik namelijk een htpc ga bouwen, dan wil ik niet zappen op de decoder, maar op de htpc.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
doet zo'n htpc ook aan upscaling van tv en normale dvdtjes die je afspeelt op dat ding?
Stop chasing the dream, you're already living it
Stel jezelf even de vraag of je pc ook DivXjes met een lagere native resolutie upscaled in je Windows Media player op Full ScreenQosmic schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:05:
Ben nu ook bezig met een htpc maar 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk.
doet zo'n htpc ook aan upscaling van tv en normale dvdtjes die je afspeelt op dat ding?
Ziet er netjes uit! Heb je 'm ook al werkend? Ik ben erg benieuwd hoe het display zich gedraagt in MCE/Mediaportal. Heb zelf momenteel een Dign/Origen kast met bijbehorend 2x16 VFD, maar ik vind dat display te klein en niet helder genoeg. Van verder dan een meter en het is eigenlijk niet meer te lezen.Muyz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:44:
Hierbij de beloofde foto's van de montage van het OLED scherm in de Omaura kast.
Als je 'm werkend hebt dan zou je daar dan ook wat foto's van willen posten (hoe meer hoe beter ;-)
Verwijderd
Ik ben van plan een htpc in mekaar te zetten, maar heb er op dit moment nog niet zoveel verstand van. Ik was dus van plan om dit moedrbord te halen Gigabyte GA-MA78GM-S2H met de AMD Athlon X2 4850e zoals wel meer mensen hier. Maar wat ik me nu afvroeg na het forum hier een beetje door gelezen te hebben, is dat de hardware ondersteunig voor het afspelen van HD materiaal dus niet altijd goed functioneerd. Is deze processor dan krachtig genoeg of kun je beter voor een 6000+ gaan of iets anders?????
BVD
Inderdaad simpel monteren, maar wat is het eindresultaat? Ik bedoel, hij blijft toch niet los bovenop de kast staanMuyz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:44:
Hierbij de beloofde foto's van de montage van het OLED scherm in de Omaura kast. Montage is erg simpel: vier schroefjes op de hoekpunten van een in de kast aanwezige bracket:
Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!
Verwijderd
Anders kan je wachten op de phenom 9150E; energy efficient quad-core.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:23:
Hallo
Ik ben van plan een htpc in mekaar te zetten, maar heb er op dit moment nog niet zoveel verstand van. Ik was dus van plan om dit moedrbord te halen Gigabyte GA-MA78GM-S2H met de AMD Athlon X2 4850e zoals wel meer mensen hier. Maar wat ik me nu afvroeg na het forum hier een beetje door gelezen te hebben, is dat de hardware ondersteunig voor het afspelen van HD materiaal dus niet altijd goed functioneerd. Is deze processor dan krachtig genoeg of kun je beter voor een 6000+ gaan of iets anders?????
BVD
Je zou ook altijd je dualcore wat kunnen overklokken..
Verwijderd
Is die niet weer te slap voor 1080p af te spelen??? die heeft maar 1800MHzVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:52:
[...]
Anders kan je wachten op de phenom 9150E; energy efficient quad-core.
Je zou ook altijd je dualcore wat kunnen overklokken..
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!