HTPC bouwen, maar hoe zit dat met 'n decoder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 17:50
Ik wil een HTPC bouwen, en ben opzich wel uit over de specificaties van het ding, maar hoe zit dat nu met beelden opnemen als je een decoder hebt :?

Ik heb net op HWI gelezen, dat er zo'n kaart is, FloppyDTV genaamd waarmee je dat zou moeten kunnen opnemen... maar dan weer twee CAM modules nodig zou hebben (en wat een fortuin kost).

Mijn idee is dus om in de woonkamer, in plaats van de dvd-recorder een HTPC neer te zetten, die dan ook digitale TV zou kunnen opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Een tuner/decoder is voldoende, maar dan kun je alleen opnemen waar je naar kijkt. Of timeshiften. Mijn dreambox kon ook dingen opnemen, terwijl je keek naar een andere zender met maar één decoder, maar dat moesten dan wel zenders zijn die op dezelfde transponder zitten.
Wil je écht naar de ene zender kijken en de andere opnemen. heb je 2 tuners/decoders nodig. En in het geval van Ziggo, ook 2 abonnementen. Of je moet intern gaan cardsharen.

De rest mag je met Koekel en de search hier oplossen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.