Ik ben al weer wat verder.
Eerste testopstelling:
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD Athlon 64 X2 3800 EE SFF (35W)
- Geheugen 2 x 1 GB OCZ DDR2-800 (OCZ2P800R22GK)
- Voeding Chieftec 360 Watt
- Harde schijf Seagate 160 GB 7200.9 (IDE)
- NEC dvd brander (IDE)
Eerste opstart ging perfect. Geen fouten. BIOS ingegaan, bootvolgorde omgezet naar CDROM.
Vista Ultimate dvd erin gedaan, opnieuw opgestart. Na de vraag of hij moet booten van cdrom, bevestigd, bleef hij hangen in een Windows laadscherm. Zeker 15 minuten! Ik had die dvd niet eerder gebruikt dus misschien was hij wel niet goed. Dus opnieuw geprobeerd met XP.
Hiermee kwam ik iets verder, maar niet heel veel. Ook hier kwam hij niet verder als de eerste schermen van het simple XP bootscherm.
Toen dacht ik, nouja, laat ik eens een niet IDE schijf pakken, maar een nieuwe S-ATA schijf.
Herziene testopstelling:
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD Athlon 64 X2 3800 EE SFF (35W)
- Geheugen 2 x 1 GB OCZ DDR2-800 (OCZ2P800R22GK)
- Voeding Chieftec 360 Watt
- Harde schijf Samsung 500 GB HD501LJ (S-ATA)
- NEC dvd brander (IDE)
En weer begonnen met Vista. En nu... vlekkeloos

Geen idee hoe het komt. De oude IDE schijf heeft dik drie jaar perfect gewerkt. Er is één iemand die een vergelijkbaar probleem had op het AVS forum, ik ga er vanuit dat de combi IDE schijf en IDE drive niet helemaal lekker werkt met dit moederbord en de originele BIOS.
Northbridge wordt behoorlijk warm maar ik kan hem gewoon vast blijven houden. Mijn oude Asus M2A-VM werd minstens zo warm.
1080p rip van Battlestar Galactica draait Media Player vloeiend af, maar met 95% op beide cpu's.
Zelfde rip afspelen met Powerdvd 7.3 slechts 15% op beide cpu's.
[
Voor 7% gewijzigd door
psy op 09-03-2008 22:18
]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)