Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 25 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:52:
Daar hoeven ze niet naar te kijken, want dat werkt toch niet. Alleen als iemand (die weet wat ie doet) de juiste vinkjes aan zet, kan een x.264 film worden geaccelereerd, maar anders niet. Daar is niet veel aan te doen.
Daar is toch alleen een bugfix van de x264 encoder voor nodig? Wat ik ervan begreep is dat x264 non-compliant H.264 schrijft, waardoor de UVD drivers de stream niet door-pipen naar de hardware decoder, maar het op de cpu doen. Of ATi moet de drivers zo fixen dat ze iets losser zijn met de validatie van de stream.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 05-03-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Dreamvoid schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:06:
[...]
Daar is toch alleen een bugfix van de x264 encoder voor nodig? Wat ik ervan begreep is dat x264 non-compliant H.264 schrijft, waardoor de UVD drivers de stream niet door-pipen naar de hardware decoder, maar het op de cpu doen. Of ATi moet de drivers zo fixen dat ze iets losser zijn met de validatie van de stream.
Dat is (blijkbaar) voor ATI niet interessant. Zij kijken alleen naar de reguliere zaken. En buiten dat: prik er een 5000+ op en hij speelt alsnog een x.264 netjes af. Uiteindelijk heeft het gedownloade spul toch niet die hele hoge bitrate. Zo blijft de CPU toch lekker koel, en die 5000+ wordt je volgens mij ook niet echt arm van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Hieronder mijn setup.
Alleen heb ik geen extra geluidskaart en de Dinovo Laser is een Edge geworden.
Met die laatste heb ik veel problemen. Af en toe reageert hij niet en dan doet hij de 6 handelingen achter elkaar (hij onthoudt ze). Hebben hier meer mensen last van? Echt heel frustrerend :( . Of dat nu aan de verbinding ligt of aan iets anders is me nog steeds niet duidelijk.

Verder wil ik ook graag een remote. Alleen hoe zit dat. In die antec kast zit niet standaard een oog? Moet je die los inbouwen of hoe werkt dat?

Verder wil ik eigenlijk ook een logitech Harmony (1 uit de serie, welke weet ik nog niet). Dus eigenlijk is de mce afstandsbediening overbodig omdat ik de harmony will programmeren zodat hij ook dienst doet als mce remote. Maar goed dat oog (ontvanger van de signalen) moet ik natuurlijk wel weer hebben. Iemand die mij op weg kan helpen? Ik heb wel wat gehoord, maar ik weet er net niet het fijne van.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.7GHz, 2MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) ADO5200DOBOX€ 98,56€ 98,56
1Antec Fusion Black€ 150,06€ 150,06
1Creative X-Fi Xtreme Audio€ 34,25€ 34,25
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 58,96€ 58,96
2Kingston KVR667D2E5/1G€ 19,84€ 39,68
1Lite-ON LH-20A1S 20x (Dual-layer, Zwart)€ 22,48€ 22,48
1Logitech diNovo Media Desktop Laser€ 145,-€ 145,-
1MSI RX2600XT-T2D512EZ/D3€ 109,95€ 109,95
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 84,90€ 84,90
1Scythe Scythe Ninja Mini€ 29,94€ 29,94
ImporterenTotaal€ 773,78

[/quote]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:39
mphilipp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:52:
Daar hoeven ze niet naar te kijken, want dat werkt toch niet. Alleen als iemand (die weet wat ie doet) de juiste vinkjes aan zet, kan een x.264 film worden geaccelereerd, maar anders niet. Daar is niet veel aan te doen.
Dreamvoid schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:06:
x264 is feitelijk H264. Volgens de protocollen van HD (bluray en hddvd) moet de H264/stream L4.1 compliant zijn. Daar houdt software als Powerdvd (Cyberlink) rekening mee. En daar zat (!) um nu het probleem, de encodes van "the scene" waren niet L4.1 compliant, maar L5.1 compliant. Hierdoor werkt de hardwarematige versnelling niet. Sinds een aantal weken zijn de meeste 1080p x264 mkv's echter wel L4.1 compliant en is hardwarematige versnelling mogelijk. Waarschijnlijk zijn binnen afzienbare tijd alle "scene" encodes L4.1 compliant. Alle 720p x264 mkv's kunnen d.m.v. een truukje waarbij L5.1 in de header van het x264 bestand wordt gewijzigd in L4.1 ook hardwarematig worden versneld. Dus ook de oudere 720p x264 mkv's.

Kortom, het probleem dat x264 niet hardwarematig kan worden versneld is achterhaald. Maar voordat iedereen gaat juichen, het kan voorkomen dat er nog een aantal haken en ogen aan zitten. Zo heb ik sinds een paar dagen hardwarematige versnelling van x264 mkv's aan de praat gekregen (met Media Player Classic (Home Cinema) en de H264 decoder van Cyberlink Powerdvd), maar is de beeldkwaliteit niet in orde (macroblocking/dithering-achtig effect). Ik ga ervan uit dat dit met bepaalde instellingen wel op te lossen is, daar vele anderen geen problemen hebben ondervonden.

Er is dus wat betreft hardwarematige versnelling van x264 niets mis met de drivers van ATi, aangezien het probleem daar niet lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
mphilipp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:14:
Dat is (blijkbaar) voor ATI niet interessant. Zij kijken alleen naar de reguliere zaken. En buiten dat: prik er een 5000+ op en hij speelt alsnog een x.264 netjes af. Uiteindelijk heeft het gedownloade spul toch niet die hele hoge bitrate. Zo blijft de CPU toch lekker koel, en die 5000+ wordt je volgens mij ook niet echt arm van.
Een 5000+ is echt redelijk minimaal. Het is niet uitgesloten dat een setup met zo'n processor bepaalde pieken niet kan verwerken. Bovendien gaan er verhalen dat hardwarematige versnelling een vloeiender beeld oplevert dan software decoding. Zodra het bij mij goed werkt (wat wat lastig is omdat mijn pc niet meer wil opstarten momenteel) ga ik daar eens mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:42:
[...]
En daar zat (!) um nu het probleem, de encodes van "the scene" waren niet L4.1 compliant, maar L5.1 compliant. Hierdoor werkt de hardwarematige versnelling niet. Sinds een aantal weken zijn de meeste 1080p x264 mkv's echter wel L4.1 compliant en is hardwarematige versnelling mogelijk. Waarschijnlijk zijn binnen afzienbare tijd alle "scene" encodes L4.1 compliant.
Sorry, maar dat is een beetje whishful thinking. Ik snap het probleem ook wel, maar als ik de kwaliteit van het gros van het te downloaden materiaal bekijk, vrees ik dat er niet echt heel veel figuren zullen zijn die écht rekening gaan houden met het vinkje op de juiste plaats. Tenzij het een default instelling is van de encoding pakketten. Zolang ik nog steeds af en toe vierkante breedeeldfilms voorgeschoteld krijg, en 'HD' spul dat helemaal dood is gecomprimeerd, verwacht ik niet dat die sukkels daar rekening mee houden.
Je zult best gelijk hebben voor een beperkt deel van de downloads. En dat men de drivers bij ATI 'wel zal aanpassen' geloof ik pas als ik het zie. Niet om naar te doen in jouw richting, maar voorlopig zijn dat alleen maar uitspraken van hoopvolle mensen op fora. Ik heb nog geen persverklaring van ATI gezien. Dus zet je geld er nog niet op in.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:44:
[...]
Een 5000+ is echt redelijk minimaal. Het is niet uitgesloten dat een setup met zo'n processor bepaalde pieken niet kan verwerken. Bovendien gaan er verhalen dat hardwarematige versnelling een vloeiender beeld oplevert dan software decoding. Zodra het bij mij goed werkt (wat wat lastig is omdat mijn pc niet meer wil opstarten momenteel) ga ik daar eens mee experimenteren.
Ik doe het in combinatie met de hardware decoders. Blijft alleen die download zut over. Nou...voordat die de 30Mb/sec halen... ;)
Maar buiten dat, zou het dan zó dramatisch zijn dat je sowieso niet met een 5000+ die ellende kan afspelen? Ik heb eea aan reviews gezien en het lukte met een 2Ghz C2D ook volgens mij. Die had dan wel iets van 80% belasting, maar een 2.6Ghz dual core AMD is toch niet zo dramatisch? Ik kan met daar écht niets bij voorstellen.

Kan iemand die iets dergelijks heeft dat niet gewoon uitproberen? Schakel de hardware acceleratie uit en duw er een BluRay in. Het gaat er bij mij nl niet in dat ik persé een 3Ghz C2D nodig heb om een 1080p fillempie af te draaien. Dat wordt toch echt te gortig. Wat zit er wel niet in zo'n Vaio laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:06:
[...]

Denk dat hij een soort add on on board videokaart wil :P
Ik wou gewoon weten of je het videosingnaal dat van de videokaart komt kan gebruiken via het moederbord maar uit jullie reacties denk ik toch dat het niet mogelijk is

als ik het goed begrijp is de enige mogelijkheid een videokaart met hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Waar downloaden jullie van deze test films? Dus bijv. een 720p HD film met 5.1 DTS geluid of een blue-ray image oid, of komt dit allemaal uit het illegale circuit? :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:00
Ik heb de Nox Media (zelfde kast iig maar ander merk erop) gekocht. Was maar €86 inclusief Imon met remote. Ik hoop dat alles erin gaat passen o.a. 8800GT (oei) Zo niet dan gaat de kast retour en kijk ik verder. Wil een kruising tussen een HTPC en een game pc dus dan moet je wel compromissen sluiten; meer herrie, warmte en stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242186 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:04:
[...]

zal toch wel denk ik...volgens mij is de combo ook niet mogelijk...

Hier de 780 versie van asus..

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813135075
Tevens balen dat ik tot nu toe geen 780 board heb gezien met een coaxiale spdif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:27:
AMD's Nieuwe 780G Chipset is getest..
Echt geweldig, eindelijk FullHD zonder videokaart en ontzettend lowprofile!
Komt hier ook nog een Intel tegenhanger van eerdaags? Ben zelf meer een Intel/nVidia persoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Mjah ik begin steeds meer te twijfelen om mijn bestelling te annuleren/veranderen.
Aangezien het nog steeds niet verstuurt is.
Heb nu Asus p5k-vm + HD2600 Pro besteld.
Dit is bij elkaar 135 euro. Terwijl dat AMD board op 80 euro zit.
Scheelt toch weer aardig wat.
Lastig.... :p ik heb ook zoiets omdat mijn werkstation van Intel is dat ik makkelijker hardware kan doorschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
duncanvdlinden schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:49:
Mjah ik begin steeds meer te twijfelen om mijn bestelling te annuleren/veranderen.
Aangezien het nog steeds niet verstuurt is.
Heb nu Asus p5k-vm + HD2600 Pro besteld.
Dit is bij elkaar 135 euro. Terwijl dat AMD board op 80 euro zit.
Scheelt toch weer aardig wat.
Lastig.... :p ik heb ook zoiets omdat mijn werkstation van Intel is dat ik makkelijker hardware kan doorschuiven.
Zoek eens naar een HD3650, deze zijn sneller en vaak niet duurder!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
mphilipp schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:57:
[...]

Sorry, maar dat is een beetje whishful thinking. Ik snap het probleem ook wel, maar als ik de kwaliteit van het gros van het te downloaden materiaal bekijk, vrees ik dat er niet echt heel veel figuren zullen zijn die écht rekening gaan houden met het vinkje op de juiste plaats. Tenzij het een default instelling is van de encoding pakketten. Zolang ik nog steeds af en toe vierkante breedeeldfilms voorgeschoteld krijg, en 'HD' spul dat helemaal dood is gecomprimeerd, verwacht ik niet dat die sukkels daar rekening mee houden.
Je zult best gelijk hebben voor een beperkt deel van de downloads. En dat men de drivers bij ATI 'wel zal aanpassen' geloof ik pas als ik het zie. Niet om naar te doen in jouw richting, maar voorlopig zijn dat alleen maar uitspraken van hoopvolle mensen op fora. Ik heb nog geen persverklaring van ATI gezien. Dus zet je geld er nog niet op in.
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Bovendien lees je mijn berichten blijkens je reactie niet of half. Dus ik zal het nog iets duidelijker trachten uit te leggen.

Van de nieuwe 1080p scene encodes zie ik geen L5.1 varianten meer. Alle 1080p x264 mkv's zijn L4.1 compliant. Dat betekent dat alle bekende releasegroups van de L4.1 compatabiliteit op de hoogte zijn en hun encodes hebben aangepast. En ik heb geen idee waar jij ooit gedownload HD-materiaal vandaan hebt gehaald, maar de huidige releases van de bekende groepen die ik zie zijn zeer zeker van goede kwaliteit. Natuurlijk moet je niet de DVD5 encodes hebben, maar de grotere releases zijn uitstekend gezien de extra compressie t.o.v. het origineel. En nogmaals, ATi hoeft geen enkele aanpassing te doen aan haar drivers. De drivers zijn wat x264 aangaat prima. X264 is gewoon H264 compliant en wordt ook als zodanig herkend. Dat x264 niet hardwarematig kan worden versneld blijkt een zeer hardnekkig gerucht. Het is inmiddels gewoon realiteit dat x264 mkv's hardwarematig versneld kunnen worden. Period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
_Brake_ schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:31:
Waar downloaden jullie van deze test films? Dus bijv. een 720p HD film met 5.1 DTS geluid of een blue-ray image oid, of komt dit allemaal uit het illegale circuit? :)
Verspreiden is illegaal, downloaden niet. Ik denk dat de meesten hier hun films via nieuwsgroepen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Langras schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 18:14:
[...]

Ik wou gewoon weten of je het videosingnaal dat van de videokaart komt kan gebruiken via het moederbord maar uit jullie reacties denk ik toch dat het niet mogelijk is

als ik het goed begrijp is de enige mogelijkheid een videokaart met hdmi
Ik snap er nog steeds geen biet van, wat een vage vragen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
_Brake_ schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:01:
[...]

Zoek eens naar een HD3650, deze zijn sneller en vaak niet duurder!
Dan zou ik als ik de reviews moet geloven voor de HD2600xt gaan die is stukje goedkoper dan de HD3650 maar vaak sneller of in iedergeval gelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:29:
[...]

Ik snap er nog steeds geen biet van, wat een vage vragen.........
Hij wil het signaal van een videokaart laten lopen over de HDMI poort van zijn moederbord |:(
Dus zoiets van DVI naar een interne who knows what en dan via de HDMI naar de tv/lcd/plasma

Nee natuurlijk gaat dat niet! |:( ;)
Als je perse wilt gamen op die HTPC, crysis e.d. koop dan een dikke kaart met een HDMI uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:23:
[...]

Tevens balen dat ik tot nu toe geen 780 board heb gezien met een coaxiale spdif.
Hier heb je in principe je coaxiale s/pdif hoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/gbspdif.jpg
(=Gigabyte GA-MA78GM-S2H)

Gewoon een kabeltje met tulp stekker (of chassis deeltje) op de pinnen 3 & 5 monteren (met dit soort stekkertjes) en je hebt je coxiale s/pdif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mystikal schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:31:
Verder wil ik ook graag een remote. Alleen hoe zit dat. In die antec kast zit niet standaard een oog? Moet je die los inbouwen of hoe werkt dat?
Er zit een receiver in, maar die schijnt enkel MC te werken.
Lees de topic van de fusion eens door: Het Antec (Veris) Fusion Black / V2 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:00:
[...]

Micro ATX. Is deze dan ook exact 10 x 10 inch? Wat is de afmeting? Voor 300 euro(!) een compleetsysteem zonder kast/cd/dvd/bluray. Dus als HD player. Excellent!
Form Factor - Micro ATX Form Factor; 24.3cm x 24.3cm

Staat toch gewoon op de site van GB? Ik bedoel, wat wil je nou horen? Waarom stel je deze onzinnige vraag? Niemand hier heeft dat board nog om hem exact na te meten en waarom zou GB hierover liegen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:11:
[...]

Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Bovendien lees je mijn berichten blijkens je reactie niet of half. Dus ik zal het nog iets duidelijker trachten uit te leggen.
Allemaal waar waarschijnlijk. Dan download ik blijkbaar precies die dingen uit de newgroups van een stel kneuzen. Wat ik zie - en dan heb ik het niet over dat bitje - is doorgaans best belabberde releases. Een enkeling verdient het predikaat 'goed' de rest is 'redelijk' op zijn best. Ik vermoed dat de meesten op een crappy monitortje kijken en het al gauw goed vinden. Van daaruit redenerend had/heb ik er een hard hoofd in dat ze ook rekening zouden houden met dat bitje.

En het probleem hoef je niet nog een keer uit te leggen, dat begreep ik al. Over replies slecht lezen gesproken. Ik verzin het ook niet zelf. Ik zie toch wat ik zie. Ik ben niet een of andere blaataap die zomaar wat roept om interessant te doen. Je hoeft in ieder geval niet meteen te roepen dat ik niet weet waar ik het over heb. Van dat soort opmerking ben ik niet gediend. Laten we het hier een klein beetje normaal houden aub.

[ Voor 28% gewijzigd door mphilipp op 06-03-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:28:
[...]

Hier heb je in principe je coaxiale s/pdif hoor:
[afbeelding]
(=Gigabyte GA-MA78GM-S2H)

Gewoon een kabeltje met tulp stekker (of chassis deeltje) op de pinnen 3 & 5 monteren (met dit soort stekkertjes) en je hebt je coxiale s/pdif
Ok, is dat zo makkelijk. Ik dacht dat er een stukje elektronica tussen moest om een coaxiale spdif out te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pegasus

Hallo Pegasus. Jij schrijft dat je een Omaura TF8 kast met OLED display gebruikt en dat middels MediaPortal wilt aansturen. Ik ben ook geinteresseerd in de Omaura OLED display (maar dan in combinatie met de HFX Classic kast) en wil ook MediaPortal gebruiken.

Ik kan alleen nergens vinden of deze OLED display ook werkt in combinatie met MediaPortal :? . Wat zijn jouw ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Almering schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:02:
Als AMD fan toch maar even gewacht op de AMD 780G chipset. (Hoewel een HTPC op basis van de E8400 ook verleidelijk klonk... ;) ) Dit board is officieel nog niet gereleased maar in Duitsland heb ik alvast de volgende pre-order geplaatst:
  • AMD Athlon64 X2 5000+ Black Edition, 2x512kB, Sockel AM2
  • Antec Fusion V2 Media Center Black, 430W, mATX
  • Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, mATX
  • 2048MB-Kit OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum 2 Dual Channel, CL4
  • Hitachi Deskstar 7K1000 1000GB S-ATA II, 32MB Cache
  • Samsung HD753LJ 750GB S-ATA II, 32MB Cache
  • DVD Samsung SH-S203P bulk
  • Scythe Ninja Mini
Waarom is deze chipset zo geschikt is voor een HTPC?
- ATI 3200 Integrated with UVD + DX10
- HDMI / DVI / VGA out
- Low power chipset
- Gigabit Ethernet and IEEE1394
- High quality 106dB SNR ALC889A HD audio

Nog maar even wachten tot het binnen is! :P
Welke shop heb je besteld?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:39
Dit bordje is bij komplett op voorraad vandaag...yoehoe!!!...hopelijk morgen in huis en dan ff inbouwen ik laat weten of alles goed werkt.

Hier trouwens de MSI versie van de RS780 chipset met coaxiale s/pdif
let op twee eerste plaatjes zijn van het oude 690G bordje.

http://www.legitreviews.com/article/674/3/

[ Voor 39% gewijzigd door Michel242186 op 06-03-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Michel242186 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:25:
Dit bordje is bij komplett op voorraad vandaag...yoehoe!!!...hopelijk morgen in huis en dan ff inbouwen ik laat weten of alles goed werkt.

Hier trouwens de MSI versie van de RS780 chipset met coaxiale s/pdif
let op twee eerste plaatjes zijn van het oude 690G bordje.

http://www.legitreviews.com/article/674/3/
Hé, da's lachen, die extra audio uitbreidingen bij dat MSI board!
En eindelijk eens 'normale' RCA/tulp/cinch uitgangen!

Je hebt zelfs de mogelijkheid om (eindelijk) een 'echte' (eind)versterker in te bouwen, zodat ie rechtreeks aan boxen kan hangen.

Mmmmmm, 5x 100 watt en dat moet vanuit de PC gevoed worden (molexje...).......mag je wel een hele zware voeding nemen.........zie je die enorme condensatoren zitten op dat printje!!!! Die gaan voor die 500watt zorgen!!! 8)7 _/-\o_

(er zal wel weer dat f*cking RMS marketing verhaal bedoelt worden......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:01
kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:06:
(er zal wel weer dat f*cking RMS marketing verhaal bedoelt worden......)
PMPO zal je denk ik eerder bedoelen. RMS is juist wel een redelijke maatstaf voor vermogen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:07:
Komt hier ook nog een Intel tegenhanger van eerdaags? Ben zelf meer een Intel/nVidia persoon :+
De G45-chipset, staat gepland voor deze zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:06:
[...]

Mmmmmm, 5x 100 watt en dat moet vanuit de PC gevoed worden (molexje...).......mag je wel een hele zware voeding nemen.........zie je die enorme condensatoren zitten op dat printje!!!! Die gaan voor die 500watt zorgen!!! 8)7 _/-\o_
Vraag me ook af waar MSI die 5x100W vandaan wil halen,ik zie helemaal geen mosfets of iets degelijks dus veel zal het niet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Maar wel tv out zo te zien, ik denk dat ik maar op dit board ga wachten (of evt een ander board met 780g chipset met tv out). Weekje wachten is toch wel de moeite voor een mobo met onboard gpu met uvd en andere relaxte features voor mijn nieuwe htpc. Nou nog ff een case kiezen van minder dan 14cm hoog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:53
Jag schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:37:
Maar wel tv out zo te zien, ik denk dat ik maar op dit board ga wachten (of evt een ander board met 780g chipset met tv out). Weekje wachten is toch wel de moeite voor een mobo met onboard gpu met uvd en andere relaxte features voor mijn nieuwe htpc. Nou nog ff een case kiezen van minder dan 14cm hoog :P.
Er gaan geruchten dat dat MSI bordje alleen beschikbaar gaat zijn in de opvolger van de MSI Media Live barebone, en dus niet als stand-alone mobo in de winkel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
catchingfire schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:57:
[...]

Er gaan geruchten dat dat MSI bordje alleen beschikbaar gaat zijn in de opvolger van de MSI Media Live barebone, en dus niet als stand-alone mobo in de winkel komt.
Da's dan mooi voor je, kun je er meteen je Phenom indouwen.........(die wordt/is vast wel AM2+......) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:32:
Da's dan mooi voor je, kun je er meteen je Phenom indouwen.........(die wordt/is vast wel AM2+......) ;)
Grapjurk :+ 780g chipset is idd AM2+ compliant. Ik zit nog op de fence tussen verschillende mogelijkheden... msi media live, 690G, 780G, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 23-09 16:21

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb het 690G bordje van Gigabyte net binnen, verkeerd geleverd door Complus.
Kan mijn sata apparatuur niet aansluiten in mijn Greenpower HTPC kast, zit de voeding in de weg.

Is even uitzoeken of ze bij de 780G op een slimmere plek zitten..

EDIT: Gelukkig, daarop zitten de aansluitingen gewoon omhoog.
Wie zou zulke domme aansluitingen verzinnen als bij de 690G :S

[ Voor 20% gewijzigd door PnD op 06-03-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

catchingfire schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:57:
[...]
Zou zomaar kunnen. Die io backplane ziet er alles behalve standaard uit. Dus die krijg je nooit in je standaard kastje zonder de dremel ter hand te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:58:
[...]

Form Factor - Micro ATX Form Factor; 24.3cm x 24.3cm

Staat toch gewoon op de site van GB? Ik bedoel, wat wil je nou horen? Waarom stel je deze onzinnige vraag? Niemand hier heeft dat board nog om hem exact na te meten en waarom zou GB hierover liegen.........
Wikipedia: microATX

with a maximum size of 9.6 inches x 9.6 inches (244 mm)2, but some uATX boards can be as small as 6.75 inches by 6.75 inches.

Had dus ook kleiner kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:36:
[...]

Wikipedia: microATX

with a maximum size of 9.6 inches x 9.6 inches (244 mm)2, but some uATX boards can be as small as 6.75 inches by 6.75 inches.

Had dus ook kleiner kunnen zijn....
Nee, had niet kleiner kunnen zijn, want zoals ik schreef: kijk op de site van Gigabyte, daar zouden ze wel vermeld hebben als het kleiner zou zijn geweest, en daar stond en staat gewoon: Form Factor - Micro ATX Form Factor; 24.3cm x 24.3cm,.

Daar hebben 'Wikipedia-wijsheden' geen drol mee te maken
Ik snap ook niet dat je daar naar verwijst, so what dat er ook andere formaten mATX borden zijn? Het gaat er toch om wat deze GB voor maat is en wat GB als maat opgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, nieuwe stilste voeding = Enermax modu82+ X25W

http://www.silentpcreview.com/article806-page6.html

Vroeger waren corsair en seasonic de toppers, maar ze zijn precies van de troon gestoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Modbreak:GoT is niet bedoeld voor vragen á la 'welke moet ik nemen??? help me!!' :o.

[ Voor 76% gewijzigd door Thandor op 08-03-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:02:
Jongens, nieuwe stilste voeding = Enermax modu82+ X25W

http://www.silentpcreview.com/article806-page6.html

Vroeger waren corsair en seasonic de toppers, maar ze zijn precies van de troon gestoten!
Nu nog de vraag waneer en waar we deze kunnen gaan kopen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rsvmark schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:19:
[...]
En of de productiemodellen hetzelfde performen als dit pre-productiemodel.
Op zich grappig dat Seasonic en Corsair steeds worden genoemd, terwijl in tests (ook op SPCR) de PSU's van Be Quiet! in dezelfde league zitten. Alleen laten ze die niet in dat tabelletje zien...

Ik vraag me overigens af of ik zo'n modulaire voeding moet kopen. Ik zie helemaal het grote voordeel. Vooral in mijn situatie waar ik niet -tig schijven en SLI videokaarten in de HTPC ga stoppen, is het erg handig om minder kabels te hebben. Anders krijg je zo'n kluwe die je ergens moet wegfrotten. Belemmert misschien ook nog de airflow.

Maarrrrr...ik wil de Silverstone GD02 case kopen, en in een review zag ik dat er met een standaardvoeding al bar weinig ruimte was tussen de harddisks en de psu. De SATA kabels zaten best klem. Die modulaire kabels steken nu natuurlijk veel verder uit, en zijn ook anders geplaatst. Normaal komt de kabelboom uit een hoekje, en nu zitten de connectors over de hele breedte van de PSU.

Iemand met een GD02 die kan kijken en inschatten of het een probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 47% gewijzigd door mphilipp op 07-03-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zal wel niet te lang meer duren, tegen dat de reviews van 780G klaar zijn, kan je'm kopen. Nog ff geduld :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hebben ze gdvdmme de Gigabyte VM (690V) ipv de GM (690G) geleverd en ga zondag voor een week voor m`n werk weg :( de eikels!

Wat is een goed niet al te duur geluidskaartje zodat ik morgen er 1 kan kopen?
(kan je daarmee ook DTS doorgeven net zoals bij het Gigabyte moederbord?)

Of kijken of ik hier in de buurt nog een GM kan krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Mijn GA-MA78GM-S2H is binnen (ook besteld bij Komplett). Het ziet er allemaal wel basic uit. Twee sata kabels, 1 ide kabel, 1 diskettekabel (waarom stoppen ze die toch steeds erbij), driver-cd handleiding, backplate en that's it. Als het even kan vanavond maar eens proberen :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:07:
Mijn GA-MA78GM-S2H is binnen (ook besteld bij Komplett). Het ziet er allemaal wel basic uit.
Had je er nog iets bij gehad willen hebben? Volgens mij is ie aardig komplett, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

pcsilent.nl heeft hem (aldus de site). Op spcr zeggen ze echter pas over 2 weken.

[ Voor 9% gewijzigd door disheaver op 07-03-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:23:
@Pegasus

Hallo Pegasus. Jij schrijft dat je een Omaura TF8 kast met OLED display gebruikt en dat middels MediaPortal wilt aansturen. Ik ben ook geinteresseerd in de Omaura OLED display (maar dan in combinatie met de HFX Classic kast) en wil ook MediaPortal gebruiken.

Ik kan alleen nergens vinden of deze OLED display ook werkt in combinatie met MediaPortal :? . Wat zijn jouw ervaringen?
Hoi,

Ik zit nog te wachten op mijn OLED :( Leveringsproblemen. Maar wat ik zo gezien heb, ziet het er geweldig uit. Ik ga ervan uit dat de OLED ook met MP werkt, maar dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn GA-MA78GM-S2H is binnen (ook besteld bij Komplett). Het ziet er allemaal wel basic uit. Twee sata kabels, 1 ide kabel, 1 diskettekabel (waarom stoppen ze die toch steeds erbij), driver-cd handleiding, backplate en that's it. Als het even kan vanavond maar eens proberen :)
Ik wacht op je eerste indrukken over dit bordje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:45:
[...]

Nee, had niet kleiner kunnen zijn, want zoals ik schreef: kijk op de site van Gigabyte, daar zouden ze wel vermeld hebben als het kleiner zou zijn geweest, en daar stond en staat gewoon: Form Factor - Micro ATX Form Factor; 24.3cm x 24.3cm,.

Daar hebben 'Wikipedia-wijsheden' geen drol mee te maken
Ik snap ook niet dat je daar naar verwijst, so what dat er ook andere formaten mATX borden zijn? Het gaat er toch om wat deze GB voor maat is en wat GB als maat opgeeft?
Er was vermeld dat het een mATX board was en ik had 'em niet gezien op de GB site. En mATX kan dus van alles zijn, vandaar. Zegt dus helemaal niks. Alleen dat ie kleiner is dan 25 bij 25.

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 08-03-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:38:
Hmm, hebben ze gdvdmme de Gigabyte VM (690V) ipv de GM (690G) geleverd en ga zondag voor een week voor m`n werk weg :( de eikels!

Wat is een goed niet al te duur geluidskaartje zodat ik morgen er 1 kan kopen?
(kan je daarmee ook DTS doorgeven net zoals bij het Gigabyte moederbord?)

Of kijken of ik hier in de buurt nog een GM kan krijgen.
Shit en nu past ook de Scythe Ninja mini niet, best vervelend als de DVD speler in de weg zit :'(
Dit terwijl een engineer van Silverstone verzekerde dat deze past, ja hij past zonder dvd erin!

Dan maar een Scythe SCSK-1000 Shuriken low profile erin en dan maar niet passief.

Vind de boxed koeler van de 5200+ toch teveel lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:45:
[...]
Shit en nu past ook de Scythe Ninja mini niet, best vervelend als de DVD speler in de weg zit :'(
Dit terwijl een engineer van Silverstone verzekerde dat deze past, ja hij past zonder dvd erin!
Dat is minder. Vooral nu ik eigenlijk zo'n beetje dezelfde setup wilde aanschaffen als jij hebt, alleen dan met een Gigabyte GA-MA78GM-S2H bordje erin. Ook ik dacht een Mini Ninja erin te kunnen proppen. Kun je aangeven wat precies het probleem is? Ik heb hier de foto's van een review:

Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v11/ngamer007/Photos/HTPC/th_0017.jpg

Is het die tunnel waarin de DVD speler gemonteerd wordt? Als ik dat zo zie namelijk, kan ik me indenken dat ie tegen de bovenkant van de Ninja aan komt.

Of maak anders even een foto zodat ik het kan zien. Als het alleen die metalen tunnel/brug is, kan ik die nog altijd te lijf gaan met een ijzerzaag of dremel...
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een DVD speler zover naar achteren komt, of vergis ik me nou in de grootte van die dingen?

Afbeeldingslocatie: http://smg.photobucket.com/albums/v11/ngamer007/Photos/HTPC/th_0024.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 08-03-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

mphilipp schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:41:
[...]

Dat is minder. Vooral nu ik eigenlijk zo'n beetje dezelfde setup wilde aanschaffen als jij hebt, alleen dan met een Gigabyte GA-MA78GM-S2H bordje erin. Ook ik dacht een Mini Ninja erin te kunnen proppen. Kun je aangeven wat precies het probleem is? Ik heb hier de foto's van een review:
kun je misschien ook de link naar de review zelf posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999

Wokschotel

Op 6 wielen

Dit is trouwens ook misschien een aardige kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.inter-tech.de/Deutsch/Gehaeuseiten/Bilder_gehaeuse/EPC-1202/1202_schwarz_vorne_links_gross.jpg

Specs:
http://www.inter-tech.de/...euseiten/1202_schwarz.htm

Iemand die hem kent?

Trouwens, binnenkort komt de AMD X2 4850e op de markt. 55nm processor, tdp van ik meen 45 watt. Goed alternatief voor de E8400, stuk krachtiger dan de AMD BE-2400 en toch zuinig! Lijkt me een ideale processor icm een 780G moederbord.

[ Voor 30% gewijzigd door Wokschotel op 08-03-2008 17:37 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

j-w schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:29:
[...]
kun je misschien ook de link naar de review zelf posten? :)
Ja, dat kan ik: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De AMD Athlon X2 4850e zou ook een mooie CPU zijn voor een HTPC. Dit zou de opvolger moeten zijn van de BE2400, en loopt op 2,5Ghz en toch maar een TDP van 45W. Op een 780G bordje lijkt me dit wel een leuke. Ik ben alleen benieuwd hoe ie zich houdt met spul dat niet geaccelereerd wordt door de ingebouwde HD3200 graphics.
Al met al denk ik dat dit erg geschikt is voor een leuk HTPCtje. Lekker koel, dus stil. En niet duâh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:23

Thandor

SilverStreak

Even een noot op de topicwaarschuwing: tot op heden heb ik nog geen nieuw deel noch een reactie over 'een nog te komen nieuw deel' ontvangen :o. Ik zou graag zien dat er een mooie topicstart voor dit topic gemaakt werd waarin alle in's en out's besproken worden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:41:
[...]Is het die tunnel waarin de DVD speler gemonteerd wordt? Als ik dat zo zie namelijk, kan ik me indenken dat ie tegen de bovenkant van de Ninja aan komt.

Of maak anders even een foto zodat ik het kan zien. Als het alleen die metalen tunnel/brug is, kan ik die nog altijd te lijf gaan met een ijzerzaag of dremel...
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een DVD speler zover naar achteren komt, of vergis ik me nou in de grootte van die dingen?
In de tunnel past hij net, maar dan ook echt net (ong. 0.5 mm speling ofzo _/-\o_ )
Maar hij komt toch echt tegen de dvd speler aan.
Echt de complete hoogte van de speler en dan ook nog ongeveer 2cm de speler in zeg maar.

Dit vind ik toch echt teveel van het goede om tegaan modden, als dit al gaat met de heatpipes.

Vandaar ook mijn keuze voor de Scythe SCSK-1000 Shuriken low profile met maar een hoogte van 64MM en een 10cm fan.

Nog meer wilde ideeen om voor een zo stil mogelijke koeler :?

Moet zeggen dat de 80mm Nexus silent fans @ 7V echt onhoorbaar zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25

Ottooo

Vuurvlieg

Ik ben een complete beginner op dit gebied, maar ik ben een beetje voor mezelf aan het kijken of dit wat voor mij is als ik binnenkort in een nieuw huisje zit. :) (ik zit op dit moment pas halverwege pagina 3 van dit topic, dus ik ben nog niet helemaal up to speed)

Nu ben ik alleen erg kieskeurig wat betreft het uiterlijk van de behuizing en eerlijk gezegd vind ik het merendeel niet echt mooi. Per toeval kwam ik wel de volgende behuizing tegen, maar daar heb ik behalve een magertjes gevulde pagina op de site van de fabrikant en een ebay-pagina nog maar weinig over kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://uk.nox-xtreme.com/images/produtos/noxlive.jpg
De Nox Live

Ik kwam wel een Spaanstalige site erover tegen, waarbij het onderwerp twee dagen geleden was geplaatst (voor de rest begreep ik er niet veel van, mijn Spaans is een beetje "roestig" ;) ), dus het kan zijn dat het gewoon een nieuw model is en dat er daarom niet veel over bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:02:
[...]
Echt de complete hoogte van de speler en dan ook nog ongeveer 2cm de speler in zeg maar.
Lijkt me idd niet goed om te gaan modden. Heatpipes kun je niet zomaar afzagen... ;)
Dus als ik het goed begrijp is ie 2cm te hoog? Of steekt is 2cm boven de speler uit? Ik begrijp niet goed wat je zegt hierboven.

[edit]
Goede keuze overigens, die Scythe Shuriken. Ik heb wat reviews opgezocht, en hoewel er koelers zijn die beter koelen, presteert deze toch zeer goed gezien zijn afmetingen. De 'betere' koelers zijn van die gigantische flatgebouwen die dus niet in die GD02 passen. En als je een goede airflow in de kast hebt, krijgt ie ook niet gauw de neiging om te gaan loeien.

[ Voor 28% gewijzigd door mphilipp op 08-03-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Ottooo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:09:

[afbeelding]
De Nox Live

Ik kwam wel een Spaanstalige site erover tegen, waarbij het onderwerp twee dagen geleden was geplaatst (voor de rest begreep ik er niet veel van, mijn Spaans is een beetje "roestig" ;) ), dus het kan zijn dat het gewoon een nieuw model is en dat er daarom niet veel over bekend is.
De Nox kasten zijn ook onder het merk Advance bekend:
http://www.prixdunet.com/details/Advance_HTPC_2706/
Misschien kun je dan wat meer info of een review vinden. Het is sowieso een heel erg mooie kast en daarnaast past er een ATX mobo in. Ik heb zelf de Advance 2610 besteld ook al was er een kritische noot te horen in enkele reviews. De 2610 en 2706 hebben denk ik op het uiterlijk na veel overeenkomsten zoals indeling en gebruikte sofware met ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Nog een test van de Nox/Advance:
http://www.matbe.com/actu...oitier-htpc-advance-2706/

Even door Babelfish halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Deze shop: link, het spul is inmiddels onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
[...]

In de tunnel past hij net, maar dan ook echt net (ong. 0.5 mm speling ofzo _/-\o_ )

Dit vind ik toch echt teveel van het goede om tegaan modden, als dit al gaat met de heatpipes.

Vandaar ook mijn keuze voor de Scythe SCSK-1000 Shuriken low profile met maar een hoogte van 64MM en een 10cm fan.

Nog meer wilde ideeen om voor een zo stil mogelijke koeler :?

Moet zeggen dat de 80mm Nexus silent fans @ 7V echt onhoorbaar zijn _/-\o_
Allereerst bedankt voor je reacties!

Ik snap je verhaal toch nog niet helemaal. Ik heb het even proberen te tekenen (let niet op mijn paintwerk :+ ) resizen is ook een vak, klik voor de afbeelding.

Zit jou Ninja Mini dan tegen de DVD-speler aan? Dan zit hij toch waarschijnlijk ook al tegen je voeding aan, kun je dat nog wat uitleggen

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 09-03-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Je hebt je wel echt verdiept in je toekomstige kast, hè!? :P :P

Dat wat jij aanduidt als DVD speler is het rack voor de hard disk(s)......

Als je even naar een plaatje van je toekomstige case kijkt, zie je toch vrij duidelijk dat de dvd speler recht in het midden vooraan zit.......toch? (dus rechts van bovenaf gezien naast waar jij hem nu aanduidt, naast het hd rack dus.......)

Punt zit em in de 'lengte' van DVD-spelers (opticals). Die zijn er in verschillende lengtes. Je moet dus eigenlijk op zoek naar de kortst mogelijke. Kijk voor de grap maar eens in een paar winkel met een meetlatje; je zult zien dat er nogal wat verschil kan zijn.......

EDIT: hier staat ook een aardige mini review van de GD02, ook wat de 'lengte' van dvd spelers betreft. En ook zette deze review mij aan het twijfelen, met name gezien de potentiële warmte probleem (air flow) met de harddisk(s). Die zitten ook zeker niet op de meest ideale plek wat koeling betreft. De HD temps in die mini review van 52 graden baren mij wel wat zorgen............

edit2: @ oa kanariepiet: ik zou dus eerder op zoek gaan naar een 'kortere' optical, dan te moeten inboeten op de keuze van een/m'n CPU cooler.......

[ Voor 38% gewijzigd door kaajee op 09-03-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaajee schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:00:
EDIT: hier staat ook een aardige mini review van de GD02, ook wat de 'lengte' van dvd spelers betreft.
Waar ze meteen vertellen dat de Scythe Shurken ook problemen kan geven icm die LG drive. Laat dat nou nét de drive zijn die ik ook wilde hebben. Blijkbaar zijn vooral die combo drives lekker diep. En eigenlijk wil ik nergens op inleveren. Een gewone DVD drive ipv een BD/DVD/HD-DVD is eigenlijk geen optie. En zoveel smaken zijn er op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Hoe later op de avond, hoe wakkerder ik word...nu snap ik pas wat je zegt: de dvd drive komt zowel wat hoogte als inbouwdiepte tegen de Mini Ninja aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:40:
[...]

Hoe later op de avond, hoe wakkerder ik word...nu snap ik pas wat je zegt: de dvd drive komt zowel wat hoogte als inbouwdiepte tegen de Mini Ninja aan.
Idd. ja heb het mss een beetje raar uitgelegd?!?

@ Kaajee - De speler die ik nu heb is 170mm diep, ik kan er alleen vinden van 165mm diep.
140mm zou ideaal zijn.
Een slimline is ong. 130mm maar dat gaat weer niet ivm met het klepje en 'eject' knopje van de case 8)7 |:( 8)7

Heb nog eens zitten nadenken en maybe toch maar een slimline spelertje en dan maar niet het eject knopje gebuiken >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
mphilipp schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:28:
De AMD Athlon X2 4850e zou ook een mooie CPU zijn voor een HTPC. Dit zou de opvolger moeten zijn van de BE2400, en loopt op 2,5Ghz en toch maar een TDP van 45W. Op een 780G bordje lijkt me dit wel een leuke. Ik ben alleen benieuwd hoe ie zich houdt met spul dat niet geaccelereerd wordt door de ingebouwde HD3200 graphics.
Al met al denk ik dat dit erg geschikt is voor een leuk HTPCtje. Lekker koel, dus stil. En niet duâh...
Is het bekend wanneer de AMD Athlon X2 4850e op de markt komt, in het AMD topic kon ik daar ook geen antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 780g chipset van AMD is inderdaad erg interessant... wat ik me af vraag: moederborden als de GA-MA78GM-S2H hebben de alc889a soundchip ook aan boord, terwijl (voor zover ik kan zien) de 780g zelf ook audio in zich heeft (voor over dvi/hdmi)...

heb je dan 2 soundcards binnen windows, of wordt de sound van de alc889a ook direct met de video meegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:17:
die 780g chipset van AMD is inderdaad erg interessant... wat ik me af vraag: moederborden als de GA-MA78GM-S2H hebben de alc889a soundchip ook aan boord, terwijl (voor zover ik kan zien) de 780g zelf ook audio in zich heeft (voor over dvi/hdmi)...
Is dat dan echt een audiovoorziening of een soort bridge om het geluid van de onboard 889 over HDMI te leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Spargo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:34:
[...]
Is het bekend wanneer de AMD Athlon X2 4850e op de markt komt, in het AMD topic kon ik daar ook geen antwoord op vinden.
Voor zover ik uit de publicaties op internet op kan maken is ie nu gereleased, tegelijk met de 780 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 09 maart 2008 @ 11:41:
[...]
Is dat dan echt een audiovoorziening of een soort bridge om het geluid van de onboard 889 over HDMI te leiden?
daar kan ik dus geen antwoord op vinden.. ;( . al diverse reviews gelezen en gegoogled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomsky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-08 17:22
weet niet zo goed wat er precies bedoeld wordt met de 'topicwarning'.

Ik heb in ieder geval de volgende onderdelen gekocht voor HD-capable HTPC:

1 MOBO
Gigabyte GA-MA78GM-S2H, AMD 780G+SB700, HDMI, Socket-AM2+, m-ATX, PCI-Ex(2.0)x16

2 PROCESSOR
AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7GHz Socket AM2,512KB, BOXED

3 RAM
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit m/twee identieke CM2X1024A-6400 Dimm's

4 DVD-REWRITER
Samsung DVD±RW brander, SH-S203D, 20x, Zwart, Nero, OEM, SATA

5 HARDDISK
Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM

6 CASING
Thermaltake Mozart 4001

7 VOEDING
NorthQ 4001AT, ATX 400W Silent, 120mm Fan, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

8 KOELER
Scythe Mine Rev. B CPU Cooler, 100mm Fan, Socket 478/775/754/939/940/AM2

Dit alles voor € 605,- (incl bezorgen) maar heb inmiddels --te laat :-(-- ontdekt dat in Duitsland het allemaal goedkoper (ca. 80 euro totaal) damn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:40:
[mbr]Even een noot op de topicwaarschuwing: tot op heden heb ik nog geen nieuw deel noch een reactie over 'een nog te komen nieuw deel' ontvangen :o. Ik zou graag zien dat er een mooie topicstart voor dit topic gemaakt werd waarin alle in's en out's besproken worden :).[/mbr]
Nieuwe stille HTPC - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar staat echter geen uitgebreide topicstart, die wel nodig is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

chomsky schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:38:
2 PROCESSOR
AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7GHz Socket AM2,512KB, BOXED
Is een 5000+ BE niet handiger. Is out-of-the box zuiniger (65nm) en laat zich makkelijk overklokken als het moet (al was het alleen maar om de multiplier op een even getal te zetten). Ik betwijfel of je die 0,1Ghz echt merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gambieter schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:15:
[...]
Precies! Mijn vingers jeuken om iets te maken, maar ik weet dat daar best wat tijd in gaat zitten, en ik vrees dat ik die niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Handig linkje om de benodigde PSU power uit te rekenen: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:15:
[...]
Ach iedereen weet toch al waar het over gaat, gewoon beginnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:14:
[...]
Zie Thandor in "Nieuwe stille HTPC - Deel 2". Ook delen van grote topics moeten op zichzelf staan. Wat meestal gedaan wordt is dat de TS de openingspost van het vorige grote topic overneemt en update met de belangrijkste informatie uit het topic. Zeker geen peuleschil, maar wel belangrijk om het een informatiebron te laten zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Laatst online: 09:23

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:14:
[...]

Integendeel. Diegene die hier komen kijken voor een nieuwe HTPC die weten er nog niets vanaf en die willen niet eerst 2500 replies lezen voordat ze alles weten. Die willen een topicstart lezen en dán alles weten :). Als iedereen alles al wist zou het forum überhaupt niet nodig zijn ;).

Zoals gambieter al zegt is het overigens een aardige klus om alles netjes te krijgen maar uiteindelijk zal het resultaat dan wel goed zijn :Y).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomsky
mphilipp schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:36:
[...]

Is een 5000+ BE niet handiger. Is out-of-the box zuiniger (65nm) en laat zich makkelijk overklokken als het moet (al was het alleen maar om de multiplier op een even getal te zetten). Ik betwijfel of je die 0,1Ghz echt merkt.
Yep, waarschijnlijk heb je gelijk...te meer dat de eisen aan de cpu minder zullen zijn nu de GB-mobo HD-decoding aan boord heeft... maar ja, heb het al besteld... en misschien is het voor x264 nog wel nuttig...dat ietsje extra...

mbt het overclocken ; daar heb ik geheel geen ervaring mee...is het moeilijker met 5200+ of het gewoon onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

chomsky schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:58:
[...]
mbt het overclocken ; daar heb ik geheel geen ervaring mee...is het moeilijker met 5200+ of het gewoon onmogelijk?
Geen idee. Bij de 5000+ BE is de multiplier unlocked. Dat is zeker bij die CPU een groot voordeel, omdat ie een 'fabrieksmultiplier' heeft van 7. Daardoor kan ie het geheugen niet precies op 800Mhz aanspreken, maar op 754 (oid, weet het precieze getalletje niet). Scheelt toch weer. Hij kon volgens Tom makkelijk op 3.1Ghz worden gezet door alleen de multiplier te verhogen. Daarna moest het voltage worden aangepast. Uiteraard gaat overclocked het stroomverbruik ook omhoog. Ik denk dus dat ik 'm alleen even op 8 ga zetten, zodat ie optimaal loopt. Echt hard lopen lijkt me niet zo hard nodig in een HTPC. Mocht het nodig zijn, is het goed te weten dat het gewoon kan.

Inmiddels ben ik heel hard aan het denken over een fanless voeding. Als je nl gaat kijken naar hoeveel Watt een systeem werkelijk nodig heeft, zie je dat je hard je best moet doen om boven de 250W (piek) uit te komen. Doorgaans komen ze niet boven de 200W (vooral HTPC's). De Silverstone ST30NF Fanless is een van de betere heb ik gezien. Kost een beetje meer (€107) dan een gewone voeding, maar je weet in ieder geval zeker dat ie geen geluid maakt.
Punt is dan wel de airflow in je case. Die moet in orde zijn, anders blaast die voeding zichzelf op natuurlijk. Wat ik nu in gedachten heb is een Silverstone CW02 (ben na alle ellende afgestapt van de kleine kastjes) die een 12cm outtake heeft. CPU krijgt een Mini-Ninja die voldoende airflow heeft door die 12cm jongen achter en het raam naast zich. Rechtsvoor plaats ik dan een 9cm fan als intake. Rechts omdat dat in de buurt van de PSU zit. Die PSU zit ook naast een raam en heeft een outtake achter zich. Volgens mij moet dat voldoende zijn. Zo niet, komt er een 2de 9cm fan als intake in, maar ik vermoed dat dat niet nodig zal zijn. Een kwestie van even heel goed testen onder volle belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Vraagje voor klerebak,

weet jij mischien waar ik zo een s/pdif kabeltje kan halen die tussen de P35-DS3R en MSI 8600 GT past voor HDMI output met geluid via de videokaart?

Ik zoek me helemaal suf :'(

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:44:
[...]

Integendeel. Diegene die hier komen kijken voor een nieuwe HTPC die weten er nog niets vanaf en die willen niet eerst 2500 replies lezen voordat ze alles weten. Die willen een topicstart lezen en dán alles weten :). Als iedereen alles al wist zou het forum überhaupt niet nodig zijn ;).

Zoals gambieter al zegt is het overigens een aardige klus om alles netjes te krijgen maar uiteindelijk zal het resultaat dan wel goed zijn :Y).
Okee :)
Dit is gelukkig een vriendelijk bericht met duidelijke uitleg. Springt er wel uit. En dat is misschien ook wel eens leuk om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou, hij start dus niet op. Kom wel in het bios en kan de opstartcd laten opstarten, maar dan... niets... Goed begin :|
De Vista cd doet het niet, XP daarentegen boot wel. Wordt vervolgd :)

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 09-03-2008 18:27 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomsky
@ Psy
wat bedoel je precies met "hij start niet op"? Komt ie niet voorbij de POST, start de Bios niet, of alleen je Vista-OS? (zeer geinteresseerd want ik het hetzelfde mobo besteld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben al een tijdje aan het kijken om een HTPC samen te stellen - na enige input van mede GoT-ers (zowel hier als andere secties van GoT) - heb ik besloten niet langer mijn "kliekjes kast" te plunderen maar gewoon helemaal van scratch te beginnen.

In eerste instantie wilde ik een Biostar TA690 bestellen, voornamelijk omdat dit mainboard compleet met s-video TV-out poort komt. Dat is voor mij nogal relevant omdat ik geen super-deluxe nieuwe LCD/Plasma TV met HDMI etc heb .. maar een 9 jaar oude grote CRT waar ik nogaltijd zeer tevreden over ben.

Alleen de nieuwe Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft mij weten te overtuigen door dat fantastische 780 chipset met ingebakken ATI 3200HD - nu nog een oudere Biostar mainboard bestellen lijkt mij gewoon niet verstandig.

Echter, hoe kan ik die HDMI interface aan mijn TV koppelen - bestaan daar HDMI naar composite adapters voor? Dat zoiets de beeldkwaliteit niet ten goede komt kan ik mij wel voorstellen maar ga ik daar op mijn oudere TV veel van merken?

De GA-MA78GM-S2H komt ook met onboard 7.1 audio - moet ik daar een compleet 7.1 setje voor kopen of kan ik gewoon de audio ook aansluiten op de left/right composite aansluiting op de TV?
Deze oplossing is subtimaal, maar i.v.m. met een komende verhuizing wil ik op dit moment nog niet investeren in een complete 7.1 audio set of een nieuwe TV of beide. (De TV zal niet mee verhuizen namelijk).

Dit wordt mijn allereerste HTPC dus wees een beetje lief en mild ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

chomsky schreef op zondag 09 maart 2008 @ 19:04:
@ Psy
wat bedoel je precies met "hij start niet op"? Komt ie niet voorbij de POST, start de Bios niet, of alleen je Vista-OS? (zeer geinteresseerd want ik het hetzelfde mobo besteld...)
Ik ben al weer wat verder.
Eerste testopstelling:
  • Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  • AMD Athlon 64 X2 3800 EE SFF (35W)
  • Geheugen 2 x 1 GB OCZ DDR2-800 (OCZ2P800R22GK)
  • Voeding Chieftec 360 Watt
  • Harde schijf Seagate 160 GB 7200.9 (IDE)
  • NEC dvd brander (IDE)
Eerste opstart ging perfect. Geen fouten. BIOS ingegaan, bootvolgorde omgezet naar CDROM.
Vista Ultimate dvd erin gedaan, opnieuw opgestart. Na de vraag of hij moet booten van cdrom, bevestigd, bleef hij hangen in een Windows laadscherm. Zeker 15 minuten! Ik had die dvd niet eerder gebruikt dus misschien was hij wel niet goed. Dus opnieuw geprobeerd met XP.
Hiermee kwam ik iets verder, maar niet heel veel. Ook hier kwam hij niet verder als de eerste schermen van het simple XP bootscherm.

Toen dacht ik, nouja, laat ik eens een niet IDE schijf pakken, maar een nieuwe S-ATA schijf.

Herziene testopstelling:
  • Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  • Voeding Chieftec 360 Watt
  • Harde schijf Samsung 500 GB HD501LJ (S-ATA)
  • NEC dvd brander (IDE)
En weer begonnen met Vista. En nu... vlekkeloos _/-\o_
Geen idee hoe het komt. De oude IDE schijf heeft dik drie jaar perfect gewerkt. Er is één iemand die een vergelijkbaar probleem had op het AVS forum, ik ga er vanuit dat de combi IDE schijf en IDE drive niet helemaal lekker werkt met dit moederbord en de originele BIOS.

Northbridge wordt behoorlijk warm maar ik kan hem gewoon vast blijven houden. Mijn oude Asus M2A-VM werd minstens zo warm.
1080p rip van Battlestar Galactica draait Media Player vloeiend af, maar met 95% op beide cpu's.
Zelfde rip afspelen met Powerdvd 7.3 slechts 15% op beide cpu's.

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 09-03-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomsky
kijk, dat is info daar kunnen we iets mee.. Keep it up...

Ik was van plan een kleine IDE-HDD (20 GB) te gebruiken voor OS (LinuxMCE) maar misschien dus een slecht plan???

cheers

Mijn spul komt ws woensdag binnen. Donderdag heb ik een vrije dag en ga ik het in elkaar knutselen. Zal mijn ervaringen hier melden (of in het befaamde deel 2 van dit topic)

[ Voor 32% gewijzigd door chomsky op 09-03-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:21:
[...]
Herziene testopstelling:
  • Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Northbridge wordt behoorlijk warm maar ik kan hem gewoon vast blijven houden. Mijn oude Asus M2A-VM werd minstens zo warm.
1080p rip van Battlestar Galactica draait Media Player vloeiend af, maar met 95% op beide cpu's.
Zelfde rip afspelen met Powerdvd 7.3 slechts 15% op beide cpu's.
Inderdaad interessante info! In feite kunnen we dus stellen dat alles wat sneller is dan die 2Ghz het allemaal met 2 cores in de neus aan kan. Ideale cpu voor in kleine doosjes waar je geen grote koeler aan wilt, of een kleine passieve voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

chomsky schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:42:
Ik was van plan een kleine IDE-HDD (20 GB) te gebruiken voor OS (LinuxMCE) maar misschien dus een slecht plan???
Lijkt me ook vanuit lawaai- en energieverbruik geen goed idee. En dan heb ik het nog niet over temperatuur. Dat is natuurlijk een functie van het energieverbruik. Lijkt me niet zo geschikt voor een HTPC. Heb je wel Linux drivers voor die HD accelerator toestand?

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 09-03-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Uiteindelijk ook de knoop doorgehakt, dit gaat het worden, het was een lange strijd om hiertoe te komen :).

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 77,58€ 77,58
1Club3D CGAX-3456€ 38,50€ 38,50
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 54,89€ 54,89
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 34,83€ 34,83
1Labtec Wireless Media Desktop€ 15,52€ 15,52
1Nexus NX-3000, 300W (ATX)€ 36,60€ 36,60
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 104,-€ 104,-
ImporterenTotaal€ 361,92

Dit komt in deze case:

Afbeeldingslocatie: http://ahanix.com/images/products/gallery_mce302/home_mce302_g_14_l.jpg

Die ga ik van colorcase.com bestellen. Zelfs met $70 verzendkosten nog goedkoper dan in NL bestellen. Zit nog te twijfelen over deze of de MCE303 (voor zover ik weet niet verkrijgbaar in NL). Die laatste heeft de VFD aangestuurd via USB ipv parallele poort, een IR receiver erbij en een card reader. Maar die Ahanix kasten hebben mijn hart toch wel gestolen, erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jag schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:04:
Die ga ik van colorcase.com bestellen. Zelfs met $70 verzendkosten nog goedkoper dan in NL bestellen.
Ik zie op hun site ook een case met 7" touch screen display. Ziet er wel erg cool uit voor maar $299. Maar ja...straks werkt het toch niet allemaal zoals het hoort en dat zit je hier aan de verkeerde kant van het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers: Gigabyte GA-MA78GM-S2H must read review

http://www.silentpcreview.com/article807-page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

mvds

Totally awesome!

Jag schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:04:
Uiteindelijk ook de knoop doorgehakt, dit gaat het worden, het was een lange strijd om hiertoe te komen :).

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 77,58€ 77,58
1Club3D CGAX-3456€ 38,50€ 38,50
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 54,89€ 54,89
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 34,83€ 34,83
1Labtec Wireless Media Desktop€ 15,52€ 15,52
1Nexus NX-3000, 300W (ATX)€ 36,60€ 36,60
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 104,-€ 104,-
ImporterenTotaal€ 361,92

Dit komt in deze case:

[afbeelding]

Die ga ik van colorcase.com bestellen. Zelfs met $70 verzendkosten nog goedkoper dan in NL bestellen. Zit nog te twijfelen over deze of de MCE303 (voor zover ik weet niet verkrijgbaar in NL). Die laatste heeft de VFD aangestuurd via USB ipv parallele poort, een IR receiver erbij en een card reader. Maar die Ahanix kasten hebben mijn hart toch wel gestolen, erg mooi!
Is die kast half height of full height? Houd er rekening mee dat, wanneer die kast half height is, het bijna onmogelijk is om daar kaarten (geluid, vga) voor te vinden. Plus is de airflow niet echt geweldig in die kasten en een grote koeler kan je ook niet kwijt. Ik heb zelf de 301 gehad, en ik was blij dat ik die weggedaan heb. Ik heb nu een OrigenAE H6...

Gewoon een tip hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Argh, waar hebben ze de AMD X2 4850e al???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

catchingfire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:10:
[...]
Argh, waar hebben ze de AMD X2 4850e al???
Geen idee, maar ik zie wel dat AMD heel erg scheutig is geweest met reviewexemplaren. Je ziet nu overal dezelfde reviews opduiken. Lijkt me wel een heel geschikte cpu voor als je iets meer power nodig hebt als die andere low-power editie (3800+). Die 3800 is dan low end, en dit is een leuke midrange. Als je dan écht nog meer nodig hebt, is de 5000+ BE een goede optie. Meer zou een HTPC niet nodig hebben. Voordeel is ook dat je met je voeding lekker laag kan blijven.

Pagina: 1 ... 25 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!