And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Nou, ik twijfel meer tussen de BE-2400 en deze nieuwe 4850... maar goed, ik heb nog een oude Athlon 64 3200+ liggen dus misschien dat ik het eerst eens ga testen met die cpu icm met een Gigabyte MA69G bordje (heb nog geen HD mogelijkheden nodig)mphilipp schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:18:
Geen idee, maar ik zie wel dat AMD heel erg scheutig is geweest met reviewexemplaren. Je ziet nu overal dezelfde reviews opduiken. Lijkt me wel een heel geschikte cpu voor als je iets meer power nodig hebt als die andere low-power editie (3800+). Die 3800 is dan low end, en dit is een leuke midrange. Als je dan écht nog meer nodig hebt, is de 5000+ BE een goede optie. Meer zou een HTPC niet nodig hebben. Voordeel is ook dat je met je voeding lekker laag kan blijven.
Dank je voor de tip. Hij is idd half height en dat vond ik ook een bezwaar. Aan de andere kant hoef ik er ook maar heel weinig bij te prikken: geluid gebruik ik onboard spdif. Verder gebruik ik onboard VGA maar omdat ik S-video (naast hdmi) nodig heb, prik ik er een VGA kaart bij. Maar de HD3450 (die dus ook onboard zit) is gelukkig wel in low profile versie te krijgen en de club3D versie heeft geen uitstekende koelribben.obsidian schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:27:
[...]
Is die kast half height of full height? Houd er rekening mee dat, wanneer die kast half height is, het bijna onmogelijk is om daar kaarten (geluid, vga) voor te vinden. Plus is de airflow niet echt geweldig in die kasten en een grote koeler kan je ook niet kwijt. Ik heb zelf de 301 gehad, en ik was blij dat ik die weggedaan heb. Ik heb nu een OrigenAE H6...
Gewoon een tip hoor

Ik heb heel lang zitten nadenken over welke case (van max 13,8cm hoog) ik zou nemen. Ik heb sterk de Silverstone LC11 overwogen, maar daar kan je helemaal niet een fatsoenlijke videokaart in kwijt (en moet je een dure riser kaart erbij kopen). En heb ook bijna de Chieftec Ht-01 gekocht. Uiteindelijk toch voor de optie gegaan die ik het mooist vind, namelijk een Ahanix case. Zit nog een beetje te twijfelen over welke, wil eigenlijk niet een versie met een VFD die met een parallele poort aangestuurd moet worden (heeft het Gigabyte mobo niet eens standaard). Die gast van colorcase.com levert USB boards erbij voor de VFD, alleen is het me nog onduidelijk of die ook bij de MCE301/302 zit.
Als je een mobo koopt waar de S-Video out op het mobo als header zit, dan kan je vrij makkelijk daar zelf een aansluiting voor maken. Gewoon zo'n connectortje ergens kopen en zelf de draadjes erop solderen. Die kan je dan zelf ergens in je kast modden.Jag schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:44:
[...]
Dank je voor de tip. Hij is idd half height en dat vond ik ook een bezwaar. Aan de andere kant hoef ik er ook maar heel weinig bij te prikken: geluid gebruik ik onboard spdif. Verder gebruik ik onboard VGA maar omdat ik S-video (naast hdmi) nodig heb, prik ik er een VGA kaart bij. Maar de HD3450 (die dus ook onboard zit) is gelukkig wel in low profile versie te krijgen en de club3D versie heeft geen uitstekende koelribben.
[afbeelding]
Ik heb heel lang zitten nadenken over welke case (van max 13,8cm hoog) ik zou nemen. Ik heb sterk de Silverstone LC11 overwogen, maar daar kan je helemaal niet een fatsoenlijke videokaart in kwijt (en moet je een dure riser kaart erbij kopen). En heb ook bijna de Chieftec Ht-01 gekocht. Uiteindelijk toch voor de optie gegaan die ik het mooist vind, namelijk een Ahanix case. Zit nog een beetje te twijfelen over welke, wil eigenlijk niet een versie met een VFD die met een parallele poort aangestuurd moet worden (heeft het Gigabyte mobo niet eens standaard). Die gast van colorcase.com levert USB boards erbij voor de VFD, alleen is het me nog onduidelijk of die ook bij de MCE301/302 zit.
Elke kaart in die kast zorgt ervoor dat de alzo redelijk brakke airflow in de kast nog verder verzwakt. Ik kreeg mijn onderdelen ECHT niet voldoende gekoelt. En als je zit te denken aan hardware wat ook HD materiaal moet kunnen afspelen dan is de warmteontwikkeling echt een issue in die kast hoor.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Weet ik wel, maar de warmte in die kast word amper afgevoerd. Het blijft dus in de kast hangen, zeker als de kast ook nog eens in een meubel staat. En als er dan ook nog eens een passieve grafische kaart inkomt, dan loopt de temp aardig op hoor.JvS schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:51:
Hoezo? Er gaat een 2400BE in en een relatief zuinige videokaart. Verder niets. Dat is niet echt een heethoofdige combinatie zou ik zo zeggen.
En je hebt zo weinig ruimte dat het al snel een zooi word. Het mooiste zou zijn om een modulaire voeding te nemen, en extra korte kabels voor de drives (of alles sata) dan is het misschien nog wel te doen.
De Gigabyte MA69G heeft toch ook svideo out op een losse bracket? Snap niet helemaal waarom je er nog een aparte kaart voor gaat kopen?Jag schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:44:
...Verder gebruik ik onboard VGA maar omdat ik S-video (naast hdmi) nodig heb, prik ik er een VGA kaart bij....
Ws omdat het een fullsize bracket is, en hij een half-height kast kooptcatchingfire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:58:
[...]
De Gigabyte MA69G heeft toch ook svideo out op een losse bracket? Snap niet helemaal waarom je er nog een aparte kaart voor gaat kopen?
True, maar als er iets makkelijk is, is het wel om van die GB tv-out bracket een Low Profile variant te maken:obsidian schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:03:
[...]
Ws omdat het een fullsize bracket is, en hij een half-height kast kooptGaat niet passen...

Of gewoon de bracket 'afzagen' of een andere (low profile) bracket nemen/maken, even een gaatje er in maken en de 'module' overzetten....
En anders idd zoals reeds gesuggereerd alleen de/een s-video chassis er aan monteren.....
Kortom: ik zou ook de extra vga card laten zitten en gewoon met de onboard van het moederbord aan de gang gaan.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar waarom uberhaupt nog een MA69G kopen en geen MA78G? Dan kun je, mocht je SVIDEO onverhoopt niet meer nodig hebben, je extra videokaart eruittrekken en alles via de onboard-video draaien.
Hoeft ook niet! Zit namelijk standaard bij de Gigabyte GA-MA69GM-S2H!! (die vraagsteller op het oog heeft/had)JvS schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:26:
Zo'n bracket daadwerkelijk ergens krijgen lukt bijna nooit...
(en anders pak je gewoon de header op het moederbord en knoop je er zelf een s-video poort/kabel aan, als men analoog wil is het toch 9/v10 keren de s-video)
edit: ik zou ook voor de 'nieuwe 780g gaan; als je nog per se analoog (s-video) wilt, zou ik óf een nog goedkopere vga kaart met s-video nemen (de goedkoopste die je kunt vinden, pw: max25eu of 2e hands) óf voor een VGA/RGB_to_SCART/RGB oplossing gaan. Totdat je idd tzt de HDMI/DVI/VGA onboard kunt gaan gebruiken......
[ Voor 26% gewijzigd door kaajee op 10-03-2008 13:37 ]
Oké, ik heb hem doorkaajee schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:00:
Je hebt je wel echt verdiept in je toekomstige kast, hè!?![]()
![]()
Dat wat jij aanduidt als DVD speler is het rack voor de hard disk(s)......
Als je even naar een plaatje van je toekomstige case kijkt, zie je toch vrij duidelijk dat de dvd speler recht in het midden vooraan zit.......toch? (dus rechts van bovenaf gezien naast waar jij hem nu aanduidt, naast het hd rack dus.......)
Punt zit em in de 'lengte' van DVD-spelers (opticals). Die zijn er in verschillende lengtes. Je moet dus eigenlijk op zoek naar de kortst mogelijke. Kijk voor de grap maar eens in een paar winkel met een meetlatje; je zult zien dat er nogal wat verschil kan zijn.......
EDIT: hier staat ook een aardige mini review van de GD02, ook wat de 'lengte' van dvd spelers betreft. En ook zette deze review mij aan het twijfelen, met name gezien de potentiële warmte probleem (air flow) met de harddisk(s). Die zitten ook zeker niet op de meest ideale plek wat koeling betreft. De HD temps in die mini review van 52 graden baren mij wel wat zorgen............
edit2: @ oa kanariepiet: ik zou dus eerder op zoek gaan naar een 'kortere' optical, dan te moeten inboeten op de keuze van een/m'n CPU cooler.......

Wordt inderdaad lastig om een DVD-drive te vinden die niet te diep is....!
1) Dat is helaas niet mogelijk...tenminste zover ik weet zijn er (nog?) geen (legale?) oplossingen voor.tazzman schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:50:
Echter, hoe kan ik die HDMI interface aan mijn TV koppelen - bestaan daar HDMI naar composite adapters voor? Dat zoiets de beeldkwaliteit niet ten goede komt kan ik mij wel voorstellen maar ga ik daar op mijn oudere TV veel van merken?
De GA-MA78GM-S2H komt ook met onboard 7.1 audio - moet ik daar een compleet 7.1 setje voor kopen of kan ik gewoon de audio ook aansluiten op de left/right composite aansluiting op de TV?
Deze oplossing is subtimaal, maar i.v.m. met een komende verhuizing wil ik op dit moment nog niet investeren in een complete 7.1 audio set of een nieuwe TV of beide. (De TV zal niet mee verhuizen namelijk).
2) Als je even de moeite had genomen om naar de specs te zoeken/kijken dan had je het volgende gevonden/gelezen:
Audio
1. Realtek ALC889A codec
2. High Definition Audio
3. 2/4/5.1/7.1-channel
4. Support for DTS (dts NEO:PC)
5. Support for S/PDIF In/Out
6. Support for CD In
Ik heb ook een vraagje:
Wat is een goede AGP kaart met een kwalitatief goede TV-Out (S-Video of Composite) en die mijn CPU ook een beetje ontziet/kan ontzien?
Ik dacht zelf aan een HD2600 XT na het e.e.a. gelezen te hebben, geluid is niet zo'n probleem aangezien alles in m'n TV meubel komt en ik die van binnen goed isoleer.
Het systeempje:
Mobo: Abit ST6
CPU: Celeron Tualatin 1,2GHz @ 1,6Ghz of een 1,0A @ wat het het ook tegenhoud
Mem: 2x 256MB PC150 2-2-2
TV Kaart: PVR150 MCE*
Geluid: Terratec X-Fire 1024*
Overige: Logitech Cordless Desktop, Hollywood MPEG kaart**, 15" LCD + Touchscreen.
* = Worden uiteindelijk vervangen voor wat beters.
** = Niet zeker, vraag me namelijk af of ik dat wel nodig heb met een HD2600?
1) Ik had al zo'n vermoeden... andersom kan wel maar daar is toch een behoorlijk kostbaar kastje weer voor nodig. (Composite -> HDMI converter). Hmm. Toch erg jammer dat ze alleen een HDMI port leveren en geen s-video port.KILLorBE schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:01:
[...]
1) Dat is helaas niet mogelijk...tenminste zover ik weet zijn er (nog?) geen (legale?) oplossingen voor.
2) Als je even de moeite had genomen om naar de specs te zoeken/kijken dan had je het volgende gevonden/gelezen:
Is het dan verstandig om gewoon een Biostar TA690 te nemen (onboard X1250 met s-video out) of een ander 690 chipset mATX board met een passief gekoelde ATI 2400HD met TV-out kaartje.. of toch die Gigabyte *met* een passief gekoeld kaartje tot aan de verhuizing? Dan komt er een nieuwe TV en die zal dan wel een HDMI port hebben.. hoop ik.
2) Ah ik had wel de specs opgezocht op bepaalde hardware sites maar die hadden enkel "7.1 audio" staan.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
[ Voor 99% gewijzigd door rjn27 op 10-03-2008 15:20 . Reden: post twice ]
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 5000+ | € 77,58 | € 77,58 |
1 | Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) | € 148,46 | € 148,46 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 71,- | € 71,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 34,83 | € 34,83 |
1 | Samsung SH-S203B | € 23,85 | € 23,85 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | € 104,- | € 104,- |
1 | Scythe Ninja Mini | € 29,85 | € 29,85 |
Importeren | Totaal | € 489,57 |
zal ik xp of vista pakken?
en heeft een van jullie ervaring met de popcornhour aangzien deze ook hd kan weergeven maar dan streamend vanaf NAS of PC.
en werkt die optical audio opdit bordje goed want dat wil ik aansluiten op me versterker ?
[ Voor 10% gewijzigd door rjn27 op 10-03-2008 15:59 . Reden: popcornhour ]
Persoonlijk zou ik voor de Gigabyte gaan en een kaartje erbij, zo duur is zo'n kaartje immers ook niet, maar ik zou dan wel een HD2600 nemen omdat die, zover ik heb begrepen, een iets betere output hebben dan de HD2400, en daarbij verkoop je 'm waarschijnlijk ook makkelijker, maar dat zul je zelf moeten afwegen of dat het waard is, een HD2600 is immers wel ~2x zo duur.tazzman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:43:
1) Ik had al zo'n vermoeden... andersom kan wel maar daar is toch een behoorlijk kostbaar kastje weer voor nodig. (Composite -> HDMI converter). Hmm. Toch erg jammer dat ze alleen een HDMI port leveren en geen s-video port.
Is het dan verstandig om gewoon een Biostar TA690 te nemen (onboard X1250 met s-video out) of een ander 690 chipset mATX board met een passief gekoelde ATI 2400HD met TV-out kaartje.. of toch die Gigabyte *met* een passief gekoeld kaartje tot aan de verhuizing? Dan komt er een nieuwe TV en die zal dan wel een HDMI port hebben.. hoop ik.
2) Ah ik had wel de specs opgezocht op bepaalde hardware sites maar die hadden enkel "7.1 audio" staan.
Zoals ik het zou doen: tot een half jaar -> HD2400, een half jaar of langer -> HD2600.
Op de site van de HW fabrikant vind je meestal de meeste specs
Doe es gewoon in het NL joh!! DIt is een NL forum en aan je overige posts te zien kun je prima NL schrijven..............rjn27 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:19:
Hi all i want to make my first HTPC system i want to watch HD movies with it this is what i want to buy.
........................
should i take vista or xp?
and with motherboard can you put in digital audiocable (glas)
there is a connection between the hdmi an sata i hope so so i can put it straigt in my receiver
hope some one can help
or should i just look at the popcornhour that plays HD also very good?
[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 10-03-2008 15:48 ]
Sorry heb het veranderd had net wat geschreven ook op 2 engelse forums en ben gewoon even doorgegaankaajee schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:47:
[...]
Doe es gewoon in het NL joh!! DIt is een NL forum en aan je overige posts te zien kun je prima NL schrijven..............
Moah dat zou ik toch veel handiger doen, ik zou een bracket die bij je kastzit om de sloten af te dichten pakken, en daar dan 2 gaatjes in boren. Of het moeten natuurlijk van die afdek slappe drukdingen zijn.catchingfire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:31:
dan zou ik idd ook zeggen, de zaag erin en hoppa.
Ik heb een beetje verwarring gezaaid door het verkeerde mobo erbij te zetten (had de reply heel snel gemaakt), ik zag het nu pascatchingfire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:58:
[...]
De Gigabyte MA69G heeft toch ook svideo out op een losse bracket? Snap niet helemaal waarom je er nog een aparte kaart voor gaat kopen?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 BE-2400 | € 77,58 | € 77,58 |
1 | Club3D CGAX-3456 | € 38,50 | € 38,50 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 71,- | € 71,- |
1 | Kingston KVR800D2N6K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 35,- | € 35,- |
1 | Labtec Wireless Media Desktop | € 15,66 | € 15,66 |
1 | Nexus NX-3000, 300W (ATX) | € 36,60 | € 36,60 |
1 | Samsung SH-D163B | € 11,95 | € 11,95 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | € 104,- | € 104,- |
Importeren | Totaal | € 390,29 |
Mijn overweging was dat als ik een 69GM zou nemen dat ik dan sowieso er een HD versnellende videokaart zou willen bijzetten. Ik vind het erg jammer dat de 780g borden geen s-video hebben, maar dit leek me toch de handigste oplossing.
Een nog goedkopere videokaart wordt dan in de plaats van je onboard en dan ben je weer het hardwarematig versneld HD afspelen kwijt. Bovendien ga ik ook hdmi gebruiken, dus dat moet ook werken.kaajee schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:32:
edit: ik zou ook voor de 'nieuwe 780g gaan; als je nog per se analoog (s-video) wilt, zou ik óf een nog goedkopere vga kaart met s-video nemen (de goedkoopste die je kunt vinden, pw: max25eu of 2e hands) óf voor een VGA/RGB_to_SCART/RGB oplossing gaan. Totdat je idd tzt de HDMI/DVI/VGA onboard kunt gaan gebruiken......
VGA naar RGB over scart heb ik overwogen, maar ten eerste is dat toch geklooi om dat goed te krijgen en daarnaast is de kabel ongeveer net zo duur als deze videokaart. Dus daar schiet ik dan ook niet zo bijster veel mee op.
Bijkomend voordeel is nu dat ik evt ook nog een keer een game kan spelen op deze pc (met de hybrid graphics), is soms wel leuk om te doen. Nadeel dat ik meer warmte in de kast heb. Mocht ik ooit mijn CRT wegdoen trek ik die extra videokaart er misschien wel weer uit. Zie dat alleen niet anytime soon gebeuren, die tv is niet zo belangrijk.
Geklooi, a lá, maar het eindresultaat is er dan ook wel naar: de beste analoge kwaliteit!!Jag schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:34:
...........................
VGA naar RGB over scart heb ik overwogen, maar ten eerste is dat toch geklooi om dat goed te krijgen en daarnaast is de kabel ongeveer net zo duur als deze videokaart. Dus daar schiet ik dan ook niet zo bijster veel mee op.
..........
Net zo duur als een videokaart?
Ik kom op max 4 euro: 2,60eu (vga kabel, knip je aan 1 kant stekker eraf) + 0,50eu SCART plug + 0,70eu (audio kabeltje, tulpjes knip je eraf) + 0,10eu (75ohm weerstand)
Ik had vergeleken met de VGA naar scart kabel die ze verkopen bij electronica-online.nl. VGA kabel lijkt me best h**rig om te strippen en aan een scart te solderen dat het ook nog een beetje netjes wordt. Na ja, eniewees, dit lijkt me wel een ok-e oplossing met extra kaartje.kaajee schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:59:
[...]
Geklooi, a lá, maar het eindresultaat is er dan ook wel naar: de beste analoge kwaliteit!!
Ik kom op max 4 euro: 2,60eu (vga kabel, knip je aan 1 kant stekker eraf) + 0,50eu SCART plug + 0,70eu (audio kabeltje, tulpjes knip je eraf) + 0,10eu (75ohm weerstand)
Zou de HD2400 Prince of Persia:SoT of WW trekken of Warhammer 40K DaW? Dat is het enige wat ik eigenlijk nog speel - met af en toe een retro SNES game tussen door. De HTPC zou ik wellicht ook voor lichte gaming willen gebruiken.. lekker lui vanaf de bankKILLorBE schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Persoonlijk zou ik voor de Gigabyte gaan en een kaartje erbij, zo duur is zo'n kaartje immers ook niet, maar ik zou dan wel een HD2600 nemen omdat die, zover ik heb begrepen, een iets betere output hebben dan de HD2400, en daarbij verkoop je 'm waarschijnlijk ook makkelijker, maar dat zul je zelf moeten afwegen of dat het waard is, een HD2600 is immers wel ~2x zo duur.
Zoals ik het zou doen: tot een half jaar -> HD2400, een half jaar of langer -> HD2600.
Ik heb ook naar een HD2600 of een 8600GT zitten kijken - het probleem daarmee is dat alleen de 2400 passief gekoeld is.. dat scheelt toch ook weer wat lawaai.
*correctie* er is ook een ASUS Silent 8600 GT die passief gekoeld wordt. Het is wel een duo-slot kaart volgens mij, eens kijken of er TV-out op zit.
[ Voor 7% gewijzigd door tazzman op 10-03-2008 17:57 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik zit met exact hetzelfde probleem. HD is voor mij dan ook nog niet zo belangrijk, maar ik wil graag een moederbord dat wel AM2+ ondersteund, zodat ik goed kan upgraden wanneer dat wel belangrijk wordt.tazzman schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:50:
In eerste instantie wilde ik een Biostar TA690 bestellen, voornamelijk omdat dit mainboard compleet met s-video TV-out poort komt. Dat is voor mij nogal relevant omdat ik geen super-deluxe nieuwe LCD/Plasma TV met HDMI etc heb .. maar een 9 jaar oude grote CRT waar ik nogaltijd zeer tevreden over ben.
Alleen de nieuwe Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft mij weten te overtuigen door dat fantastische 780 chipset met ingebakken ATI 3200HD - nu nog een oudere Biostar mainboard bestellen lijkt mij gewoon niet verstandig.
Echter, hoe kan ik die HDMI interface aan mijn TV koppelen - bestaan daar HDMI naar composite adapters voor? Dat zoiets de beeldkwaliteit niet ten goede komt kan ik mij wel voorstellen maar ga ik daar op mijn oudere TV veel van merken?
Nu viel mij alleen de gele plug op van het MSI moederbord met 780G:

Dit zou betekenen dat hij gewoon via composite aangesloten kan worden. Dit is helaas geen S-Video, maar dit lijkt wel de best way to go...
Deze aansluiting zag ik overigens niet bij de andere merken die ik gezien heb, wat betekend dat dit de enige keus zou zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Dragonslaughter op 10-03-2008 17:57 ]
1 weet je zeker dat dit niet de digitale coaxiale S/Pdif aansluiting is? ik zie ook een zwarte en oranje, dat zou s/pdif in en uit kunnen zijn maar dat weet ik nietDragonslaughter schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:56:
[...]
Ik zit met exact hetzelfde probleem. HD is voor mij dan ook nog niet zo belangrijk, maar ik wil graag een moederbord dat wel AM2+ ondersteund, zodat ik goed kan upgraden wanneer dat wel belangrijk wordt.
[afbeelding]
Dit zou betekenen dat hij gewoon via composite aangesloten kan worden. Dit is helaas geen S-Video, maar dit lijkt wel de best way to go...
Deze aansluiting zag ik overigens niet bij de andere merken die ik gezien heb, wat betekend dat dit de enige keus zou zijn.
2. ongeveer 10 van de 10 fabrikanten levert bij een s-video aansluiting een verloopkabel mee naar composiet. of nee, dan had je de hele vraag niet gesteld natuurlijk
3. wat een interessante backplate
[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 10-03-2008 18:06 ]
Verwijderd
Jag, je hebt hetzelfde probleem als ik en je kiest volgens mij toch voor de verkeerde oplossing.kaajee schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:59:
[...]
Geklooi, a lá, maar het eindresultaat is er dan ook wel naar: de beste analoge kwaliteit!!
Neem nou NIET een extra graka en oude chipset enkel voor die S-VIDEO!!
Trouwens hybrid crossfire werkt atm TRAGER dan enkel de ATI 3200.. Lees maar eens de review door die ik gisteren postte!
Er bestaan VGA naar SCART kabels op ebay voor 10€ incl verzending.
En binnen een jaar ga je toch een LCD/PDP hebben en dan sta je daar met je 690G chipset..
Verwijderd
dragonslaughter, ze gaan dit mobo enkel verkopen in hun media live centers... dus wslk niet apart..Dragonslaughter schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:56:
[...]
Ik zit met exact hetzelfde probleem. HD is voor mij dan ook nog niet zo belangrijk, maar ik wil graag een moederbord dat wel AM2+ ondersteund, zodat ik goed kan upgraden wanneer dat wel belangrijk wordt.
[afbeelding]
Ja, ik haat het als m'n baas het tegen me zegt maar ook als consument moet je een beetje vooruit blijven kijken. Je kan allerlei tijd steken in het solderen van een kabeltje met inferieure kwaliteit maar zet dan een tv kaart in een oude rammelbak en je hebt een niet hd geschikte mediacenter die alles doet wat je op een gewone crt tv nodig hebt.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:04:
En binnen een jaar ga je toch een LCD/PDP hebben en dan sta je daar met je 690G chipset..
Die zag ik ook op de CEBIT liggen.. alleen ik kon zou gauw geen exact type vinden - zou je weten welk moederbord dit exact zou zijn? Een 780G *met* s-video/composite uitgang zou voor mij ideaal zijn!Dragonslaughter schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:56:
[...]
[afbeelding]
Dat is een 99% copy van mijn systeem dat onderweg is via DHL vanuit duitsland..... beetje jammer dat het zolang duurde want in NL is ie nu ook gewoon te krijgen. (Ze hadden verzending beloofd op 29-2-2008).rjn27 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:19:
Hoi allemaal wil een HTCP systeem bouwen ik had deze configuratie in gedachten
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 5000+ € 77,58 € 77,58 1 Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) € 148,46 € 148,46 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 71,- € 71,- 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 € 34,83 € 34,83 1 Samsung SH-S203B € 23,85 € 23,85 1 Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB € 104,- € 104,- 1 Scythe Ninja Mini € 29,85 € 29,85 Importeren Totaal € 489,57
zal ik xp of vista pakken?
en heeft een van jullie ervaring met de popcornhour aangzien deze ook hd kan weergeven maar dan streamend vanaf NAS of PC.
en werkt die optical audio opdit bordje goed want dat wil ik aansluiten op me versterker ?
Ik ga gewoon voor XP + Media portal.

Met XP kun je nog een paar jaar vooruit wss, maar met Vista ben je voorbereid op de toekomst, en de ondersteuning voor Vista is de laatste tijd flink vooruit gegaan (Begin zelf te twijfelen om de overstap te maken, terwijl daar een maand of 3-4 geleden absoluut nog geen sprake van was).
Check de specs: Geen Optical In, wel Out, en Coaxiaal zowel In als Out.
Geen Idee wat je met HDMI/SATA bedoeld (Mijn receiver is verre van geavanceerd
Als Popcorn Hour voldoet aan je eisen dan zou ik daarvoor gaan, het is leuk voor relatief weinig geld maar lekker sleutellen zit er niet in (m.a.w. geef mij maar een volwaardige PC).
BTW: Je vraagstelling was iets anders in het Engels, dit is een reactie op de Engelse vragen en wat ik me kan herinneren.
De 2400 is aanzienlijk trager dan de 2600 (tot ~50% ofzo), maar ik denk dat de 2400 wel voldoet als je op je TV speelt bij 800x600, maar nogmaals, persoonlijk lijkt mij de 2600 een betere keus.tazzman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:47:
Zou de HD2400 Prince of Persia:SoT of WW trekken of Warhammer 40K DaW? Dat is het enige wat ik eigenlijk nog speel - met af en toe een retro SNES game tussen door. De HTPC zou ik wellicht ook voor lichte gaming willen gebruiken.. lekker lui vanaf de bank
Ik heb ook naar een HD2600 of een 8600GT zitten kijken - het probleem daarmee is dat alleen de 2400 passief gekoeld is.. dat scheelt toch ook weer wat lawaai.
*correctie* er is ook een ASUS Silent 8600 GT die passief gekoeld wordt. Het is wel een duo-slot kaart volgens mij, eens kijken of er TV-out op zit.
Ik weet niet hoe de huidige nvidia kaarten het doen m.b.t. TV-Out (Het is lange tijd bagger geweest) ik vraag me af of de 8 serie MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, en H.264/AVC aan kan, het volgende heb ik gevonden: HD (PureVideo), H.264, VC-1, WMV en MPEG-2 HD en SD movies.
Geen DivX, WMV9 en MPEG-4
http://www.legitreviews.com/article/674/3/tazzman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:19:
Die zag ik ook op de CEBIT liggen.. alleen ik kon zou gauw geen exact type vinden - zou je weten welk moederbord dit exact zou zijn? Een 780G *met* s-video/composite uitgang zou voor mij ideaal zijn!
Verwijderd
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1003579tazzman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:19:
Die zag ik ook op de CEBIT liggen.. alleen ik kon zou gauw geen exact type vinden - zou je weten welk moederbord dit exact zou zijn? Een 780G *met* s-video/composite uitgang zou voor mij ideaal zijn!
Wat is dan de juiste oplossing volgens jou? 780G + 2400/2600pro? 780G + een VGA->SCART kabeltje?Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:04:
Jag, je hebt hetzelfde probleem als ik en je kiest volgens mij toch voor de verkeerde oplossing.
Ik denk dat je in de war bent met SCART->VGA kabels. VGA->SCART kan ik zo snel niet vinden voor een paar euri.Er bestaan VGA naar SCART kabels op ebay voor 10€ incl verzending.
Over een jaar is de 780G chipset ook alweer hopeloos outdated...En binnen een jaar ga je toch een LCD/PDP hebben en dan sta je daar met je 690G chipset..
Ik ga toch maar gewoon voor een 780G nu (de Gigabyte MA78G) met een goedkoop 2400pro kaartje voor de svideo, tenzij iemand me weet te overtuigen dat een 2600pro beter svideo beeld gaat geven. Voor die 3 tientjes ga ik niet lopen klooien.
Ik ga je niet overtuigen, ik vertel je alleen dat je over een jaar ofzo het 2400 kaartje weg kan geven/gooien en een 2600 wss nog kan verkopen.catchingfire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:20:
tenzij iemand me weet te overtuigen dat een 2600pro beter svideo beeld gaat geven. Voor die 3 tientjes ga ik niet lopen klooien.
Maar goed dat is koffiedik kijken, feit is dat de 2400 nu al niks kost, de rest mag je zelf invullen.
Ja precies... een MSI hd2400pro kaartje heb je al voor 32 euro, dus....KILLorBE schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:29:
Ik ga je niet overtuigen, ik vertel je alleen dat je over een jaar ofzo het 2400 kaartje weg kan geven/gooien en een 2600 wss nog kan verkopen.
Maar goed dat is koffiedik kijken, feit is dat de 2400 nu al niks kost, de rest mag je zelf invullen.
Ik neem geen 690g chipsetVerwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:04:
[...]
Jag, je hebt hetzelfde probleem als ik en je kiest volgens mij toch voor de verkeerde oplossing.
Trouwens hybrid crossfire werkt atm TRAGER dan enkel de ATI 3200.. Lees maar eens de review door die ik gisteren postte!
Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht, maar nog niet overtuigd. Ik zou ook liever op alleen mobo draaien, lekker zuinig (en goedkoop). Alleen kan ik zo snel geen (goedkope) VGA naar scart kabel vinden. Wel kabels die bedoeld zijn voor andersom, maar geen idee of die de juiste pin layout hebben. En dan, hoe krijg ik spanning op pin 16? Er staat wel een leuk schema met een molex connector met een weerstand ertussen gesoldeerd, maar moet ik dan een losse verbinding gaan trekken vanuit mijn computer naar de SCART connector ofzo?
En al zou ik het werkend krijgen (even ervan uitgaande dat de HD3200 die op het Gigabyte GA-MA78GM-SH2 zit composite sync kan en interlaced), het moet ook makkelijk werken. Dus dat ik met een toetsencombi kan switchen naar VGA met de juiste reso en timings voor de tv. Dus dat ik niet de beamer aan moet zetten om alle timings in te stellen zodat ik signaal heb op mij tv
Ik ben gewoon bang dat het een hele hoop gekloot gaat zijn om het werkend te krijgen en dat het een beetje een teleurstelling blijft. Maar goed, op zich wil ik wel nadenken over een oplossing om geen extra videokaart te hoeven gebruiken.
Edit: sh*t, de levertijd bij Salland van mijn gister bestelde Gigabyte GA-MA78GM-SH2 mobo is veranderd naar 25 maart. Dat wordt nog ff wachten. Nou na, nog genoeg tijd om na te denken over of ik de extra videokaart wil of toch VGA naar SCART en de bestelling van de videokaart annuleren.
[ Voor 6% gewijzigd door Jag op 10-03-2008 20:44 ]
Ben ik het niet mee eens. Veel mensen roepen dit soort dingen (na) als je een PC koopt: hij zou al verouderd zijn als ie de fabriek verlaat. In theorie is dat waar, maar daar kun je natuurlijk niets mee. Een computer is zo courant als jij zelf wilt. Mijn PC (P4@2.8HT) is uit 2003 (dacht ik) en loopt nog steeds als een tierelier.catchingfire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:20:
[...]
Over een jaar is de 780G chipset ook alweer hopeloos outdated...
Een beetje leuk HTPCtje is écht niet verouderd over 2 jaar. Tenzij je nu natuurlijk op het randje gaat zitten. Je moet je altijd bedenken dat wat men produceert (qua software) altijd afgestemd is op de installed base. Er komt binnen 2 jaar niet ineens een dubbele bitrate BluRay uit oid.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Beste oplossing is 780G + VGA => SCART kabel. Ook de zuinigste en meest op de toekomstgerichte.catchingfire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:20:
[...]
Wat is dan de juiste oplossing volgens jou? 780G + 2400/2600pro? 780G + een VGA->SCART kabeltje?
[...]
Ik denk dat je in de war bent met SCART->VGA kabels. VGA->SCART kan ik zo snel niet vinden voor een paar euri.
[...]
Over een jaar is de 780G chipset ook alweer hopeloos outdated...
Ik ga toch maar gewoon voor een 780G nu (de Gigabyte MA78G) met een goedkoop 2400pro kaartje voor de svideo, tenzij iemand me weet te overtuigen dat een 2600pro beter svideo beeld gaat geven. Voor die 3 tientjes ga ik niet lopen klooien.
http://www.youtube.com/watch?v=rcbGV6Pfb6Q
Ja die kabel is deze http://cgi.benl.ebay.be/C...ViewItem#ebayphotohosting
Er zijn idd vrouwelijke VGA naar SCART kabels maar deze zijn het dus niet...
Er zijn ook van die PC 2 TV converters:
http://search.benl.ebay.b...enum=1&coentrypage=search
Is dan ook weer snel +20€.. en die 2400 kan je gebruiken in Hybrid X-fire natuurlijk.
http://eu.shuttle.com/nl/.../tabid-72/170_read-14663/
Prijs zit rond de €130 maar is pas vanaf volgende week leverbaar als ik goed geinformeerd ben.
Nu vroeg ik me af of de GMA950 genoeg is voor het afspelen van 1080p materiaal en of de 100w PSU voldoende is voor 2 hdd's en een c2d cpu.
Over de cpu gesproken, want is op het moment een zuinige processor? Ik heb in mijn game pc nog een e6300 zitten. Is het de moeite waard om die voor de htpc te gebruiken en dan bijv een nieuwe quadcore voor de pc te halen, of heeft intel net als amd speciale energie zuinige processoren op de markt?
[ Voor 7% gewijzigd door thesystem op 11-03-2008 02:09 ]
Het lijkt mij erg krap. Zolang je je houdt aan de lijst van cpu's die zij voorschrijven zou het moeten gaan. Zij hebben blijkbaar een bizar zuinig bordje gemaakt. Als je die powermeter van even terug gebruikt zie je dat je zó aan de 200W zit. Maar ja...als ze het zo verkopen, zal het wel werken denk ik...verwacht er alleen geen wonderen van.thesystem schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 02:07:
Nu vroeg ik me af of de GMA950 genoeg is voor het afspelen van 1080p materiaal en of de 100w PSU voldoende is voor 2 hdd's en een c2d cpu.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik zou het niet proberen met maar 100w.
Is echt wel heel weinig, zeker met 2HDD's...
@ Algemeen:
Trouwens is de HD2400 Pro perfect voor HTPC...
De HD2600 is natuurlijk sneller maar zolang je geen games speelt zie ik geen reden om de HD2600 te nemen, die 30 euro meer kan ik voor enkel HTPC niet rechtvaardigen.
Voor enkel video is snelheid van de videokaart niet zo belangrijk, MP is niet een zwaar programma en zolang de kaart HD materiaal verwerkt is het prima voor HD video.
Als je wel games speelt dan zou ik minimaal voor de HD2600Pro gaan.
Maar als je echt actueel wilt zijn dan zou ik een moederbord kiezen met geintegreerde videokaart die HD aankan (de 780G voor nu dus), is echt wel de toekomst voor HTPC en weer een kaart minder in je kast!
Als ik nu iets nieuws zou bouwen zou ik zeker voor de 780G gaan.
Ik gebruik de HD2400 sinds ie uitkwam en speel nu werkelijk alles perfect af, ook Planet Earth op 1080P.
Systeem:
Athlon 64 3800+, MSI K9AGM2 en 1024MB DDR2
Ik gebruik trouwens voor codecs:
Haali Media Splitter, PowerDVD Ultra (met de laatste updates Belangrijk!), FFDShow en AC3 filter.
[ Voor 28% gewijzigd door ThaClown op 11-03-2008 09:48 ]
Verwijderd
Vraagje: waarom geen GOM Player i.p.v. bovenstaande 4?ThaClown schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:41:
...
Ik gebruik trouwens voor codecs:
Haali Media Splitter, PowerDVD Ultra (met de laatste updates Belangrijk!), FFDShow en AC3 filter.
Ga het ook niet wijzigen, alles werkt nu perfect! (en ik krijg ruzie met mijn vriendin als ik weer dagen zit te klooien in de woonkamer haha)
Haha ik ken dat. Ik heb nu vrijwel dezelfde setup als jij kwa codecs, en het werkt inderdaad perfect. Never change a winning team.. al is het alleen al om mijn vriendin rustig te houden..ThaClown schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:04:
Geen idee wat GOM Player is.... wat id het voordeel?
Ga het ook niet wijzigen, alles werkt nu perfect! (en ik krijg ruzie met mijn vriendin als ik weer dagen zit te klooien in de woonkamer haha)
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
[ Voor 97% gewijzigd door ThaClown op 11-03-2008 10:33 ]
Die heeft geen hardware decoding voor H.264, dus alles moet op de CPU. Net als bij een X3100, non-UVD ATi, of non-PureVideo HD nVidia trouwens, dus het maakt (voor een HTPC) geen bal uit hoe sloom hij is in 3D.thesystem schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 02:07:
Nu vroeg ik me af of de GMA950 genoeg is voor het afspelen van 1080p materiaal
[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 11-03-2008 10:32 ]
Ik snap helemaal wat je bedoeld - geen extra kaart in de kast scheelt ook weer aanzienlijk in de airflow natuurlijk - zeker in een niet al te ruime behuizing zoals een Antec Fusion. Alleen .. hoe koppel ik die 780G aan mijn TV die alleen SCART/Composite heeft?ThaClown schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:41:
Maar als je echt actueel wilt zijn dan zou ik een moederbord kiezen met geintegreerde videokaart die HD aankan (de 780G voor nu dus), is echt wel de toekomst voor HTPC en weer een kaart minder in je kast!
Als ik nu iets nieuws zou bouwen zou ik zeker voor de 780G gaan.
S-Video naar SCART kabeltazzman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:45:
[...]
Ik snap helemaal wat je bedoeld - geen extra kaart in de kast scheelt ook weer aanzienlijk in de airflow natuurlijk - zeker in een niet al te ruime behuizing zoals een Antec Fusion. Alleen .. hoe koppel ik die 780G aan mijn TV die alleen SCART/Composite heeft?
En die svideo stekker stop je in...?
Ik zal maar niet zeggen wat me net te binnenschoot .. maar dat is wel de kern van het probleem! Een AMD 780G is echt een geweldig chipset - maar met enkel een HDMI connector kan ik hem niet aan mijn oude TV hangen. Zou een DVI -> Composite wellicht uitkomst brengen? Geen idee of dat zou werken.
Dat is iets wat ik ook wel heel graag zou willen weten. Ik zit me te orienteren op een HTPC met een GA-MA78GM-S2H i.c.m.een AMD X2 4850e. Daar zou ik graag MythTV (of evt. LinuxMCE) op willen gaan draaien. Echter.... ik zou het wel fijn vinden als ik 1080P content zou kunnen draaien. En ik weet dat de ATI Linux ondersteuning geen al te beste naam heeft.mphilipp schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:03:
[...]
... Heb je wel Linux drivers voor die HD accelerator toestand?
Het is op zowel de Gigabyte als AMD site erg rustig wat betreft Linux support voor deze chipset. Kan iemand me wat meer vertellen wat er te verwachten is, officieel vanuit ATI/AMD, dan wel vanuit de vrije ontwikkelaars?
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Ik ga gewoon een gigabyte ma78g bordje bestellen en stop er een cheap-ass hd2400pro kaartje in voor de svideo for the time being. Binnen 1-2 jaar zal er toch wel een keer een LCD komen, kan het kaartje er dan uit en ben ik klaar.tazzman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:28:
Ik zal maar niet zeggen wat me net te binnenschoot .. maar dat is wel de kern van het probleem! Een AMD 780G is echt een geweldig chipset - maar met enkel een HDMI connector kan ik hem niet aan mijn oude TV hangen. Zou een DVI -> Composite wellicht uitkomst brengen? Geen idee of dat zou werken.
Nu nog eens uitvissen waar dat bordje pronto verkrijgbaar is... en waar een AMD 4850e te krijgen is...
[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 11-03-2008 11:39 ]
Verwijderd
Heb daarom maar meteen eens geprobeerd om de Scythe cooler eens niet aan te sluiten om te zien hoe warm de processor wordt.... resultaat na dik uurtje Orthos CPU stressen....max temp van proc 43 graden en idle 28 graden
Dus mijn HTCP met Antec Fusion V2 kast en AMD BE-2400 draait nu voortaan met Scythe Ninja Mini zonder cooler
Oh ja, misschien belangrijk te vermelden, kamer temp is 20 graden.....
Wat is het voordeel van een 4850 t.o.v. een BE-2400 eigenlijk, voor een HTPC dan?catchingfire schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:37:
[...]
Nu nog eens uitvissen waar dat bordje pronto verkrijgbaar is... en waar een AMD 4850e te krijgen is...
Verwijderd
Onthoud dat je met een SEMPRON single core bluray kan afspelen hé met de AMD 780G chipset.
Ik hoor graag jullie oplossingen ivm 780G + CRT TV met scart en composite. Ik zit ook nog met een oude TV en er is geen CVBS uitgang op het moederbord ergens. Zo'n PC to TV convertor kan je wel nog gebruiken..
Inderdaad. Die 780G zorgt ervoor dat BluRay en HD-DVD netjes worden afgespeeld zonder al teveel inspanning van de cpu. Als je iets download dat met x.264 (en dan op de foute manier) is ge-encode, dan moet de CPU het doen. Dan moet je dus minimaal een 3800 hebben. Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van de bitrate. Doorgaans is het gedownloade spul niet zo hoog in de bitrate. Ik denk overigens dat dat de komende tijd wel zal veranderen. Steeds meer mensen hebben een groot scherm en een hele snelle inet verbinding. Je wil natuurlijk wél mooi beeld op je flatscreen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:31:
Volgens mij is die hoger geklokt.. maw een beetje sneller..
Onthoud dat je met een SEMPRON single core bluray kan afspelen hé met de AMD 780G chipset
Je hebt toch wel dit hele topic doorgelezen hèVerwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:43:
Heb net een Scythe Ninja Mini aangesloten om mijn AMD BE-2400 koel te houden en moet zeggen dat de meegeleverde koeler meer herrie maakt dan de stock cooler van AMD![]()
Heb daarom maar meteen eens geprobeerd om de Scythe cooler eens niet aan te sluiten om te zien hoe warm de processor wordt.... resultaat na dik uurtje Orthos CPU stressen....max temp van proc 43 graden en idle 28 graden(met cooler max 40 en idle 26)
Dus mijn HTCP met Antec Fusion V2 kast en AMD BE-2400 draait nu voortaan met Scythe Ninja Mini zonder cooler![]()
Oh ja, misschien belangrijk te vermelden, kamer temp is 20 graden.....
Die mini ninja is idd al vele malen geprezen om zijn koelcapaciteit in dit topic. Had zelf een be2300 en nu een 5200 (65w) en ook die houd het hoofd ook koel met een passieve mini ninja
Kortom ideaal htpc koeler!!!!!!
Ik werd vandaag door een bekende gewezen op deze vraag, vandaar de wat late reactie.AUijtdehaag schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:30:
[...]
Vraagje voor klerebak,
weet jij mischien waar ik zo een s/pdif kabeltje kan halen die tussen de P35-DS3R en MSI 8600 GT past voor HDMI output met geluid via de videokaart?
Ik zoek me helemaal suf
Ik zou niet weten waar je die kabel los kunt kopen, in mijn geval werd die door MSI meegeleverd bij de VGA kaart. Ik zou dus MSI een mailtje sturen met de vraag of ze hem na kunnen leveren.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Is toch gewoon een cinch/rca/tulp_naar_cinch/rca/tulp verbinding?Gerritjuh schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:56:
[...]
Ik werd vandaag door een bekende gewezen op deze vraag, vandaar de wat late reactie.
Ik zou niet weten waar je die kabel los kunt kopen, in mijn geval werd die door MSI meegeleverd bij de VGA kaart. Ik zou dus MSI een mailtje sturen met de vraag of ze hem na kunnen leveren.
Het moederbord heeft een coaxiale rca s/pdif-uitgang en de video kaart een coaxiale rca s/pdif-ingang voor zover ik kan zien.......
Dus een gewone (korte) tulp-tulp kabel volstaat........
Niet als je alles intern wil aansluiten, zoals ik dat gedaan heb.kaajee schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:04:
[...]
Is toch gewoon een cinch/rca/tulp_naar_cinch/rca/tulp verbinding?
Het moederbord heeft een coaxiale rca s/pdif-uitgang en de video kaart een coaxiale rca s/pdif-ingang voor zover ik kan zien.......
Dus een gewone (korte) tulp-tulp kabel volstaat........
Ah! Een ervaringsdeskundige! Ik wilde een 5000+ BE kopen en die ook het liefst passief koelen. Als ik het goed begrijp is de Mini Ninja goed genoeg om dat te bereiken. Ik zat al te denken aan een grote Ninja. Als je die 5200 flink de sporen geeft, hoe warm wordt ie dan? En hoe is jouw kast verder gekoeld?rsvmark schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:51:
[...]
Die mini ninja is idd al vele malen geprezen om zijn koelcapaciteit in dit topic. Had zelf een be2300 en nu een 5200 (65w) en ook die houd het hoofd ook koel met een passieve mini ninja
Verwijderd
weet jij toevallig of hoe de performance verhouding van de nieuwe 4850E is voor x.264 - zou die het gros van het aanbod trekken? Ik zat eerst te denken om een intel 8400 te nemen, maar met de nieuwe Amd chipset in combinatie met de zuinige 4850 is mijn aandacht omgeslagenmphilipp schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:49:
[...]
\Als je iets download dat met x.264 (en dan op de foute manier) is ge-encode, dan moet de CPU het doen. Dan moet je dus minimaal een 3800 hebben.
Alles intern; heb je genoeg aan zo'n 'moederbord' header kabeltje:Gerritjuh schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:27:
[...]
Niet als je alles intern wil aansluiten, zoals ik dat gedaan heb.

Die heeft iedereen die een oude computer heeft (weggegooid) nog wel liggen en anders kun je em wss voor weinig bij je lokale pc boer ophalen.
Ook als je allen de S/PDIF out header op je moederbord en de tulp-in van je graka wilt gebruiken kun je prima eerdergenoemde kabel gebruiken: aan 1 kant dat zwarte plugje er af halen en een eenvoudige tulp stekker solderen.......
Op de "graka" zit een 2 polige aansluiting die niet zo vaak voorkomt in de PC wereld, dus dat verhaal met een standaard kabeltje gaat niet op. En als AUijtdehaag handig was met de soldeerbout denk ik niet dat hij de vraag gesteld had maar zelf aan de klus was gegaan.kaajee schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:08:
[...]
Alles intern; heb je genoeg aan zo'n 'moederbord' header kabeltje:
[afbeelding]
Die heeft iedereen die een oude computer heeft (weggegooid) nog wel liggen en anders kun je em wss voor weinig bij je lokale pc boer ophalen.
Ook als je allen de S/PDIF out header op je moederbord en de tulp-in van je graka wilt gebruiken kun je prima eerdergenoemde kabel gebruiken: aan 1 kant dat zwarte plugje er af halen en een eenvoudige tulp stekker solderen.......
Maar er zit ook een tulp ingang, dus voor iemand die niet zo handig is met soldeerbout klein adviesje wellicht: gebruik die!Gerritjuh schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:26:
[...]
Op de "graka" zit een 2 polige aansluiting die niet zo vaak voorkomt in de PC wereld, dus dat verhaal met een standaard kabeltje gaat niet op. En als AUijtdehaag handig was met de soldeerbout denk ik niet dat hij de vraag gesteld had maar zelf aan de klus was gegaan.
(ok dan loopt je kabeltje vanaf je moederbord eerst eventjes naar buiten om dan in je graka te gaan, desnoods schroef je dat tulp chassis deel los en leg je alles binnen in je kast)
Op m'n zoektocht naar het verschil in kwaliteit tussen de HD2400/2600 kwam ik deze tegen:tazzman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:47:
Passief gekoelde HD2600 XT 256MB DDR3
Passief gekoelde HD2600 Pro 512MB DDR2
Als het goed is zit bij beide kaarten een Universal S-Video/RCA/YPbPr splitter, verder zitten er 2 DVI-I -> D-Sub adapters bij.
Bij de GV-RX26T256H zit het er iig bij, van de andere kon ik geen review vinden.
GV-RX26T256H review
Dus....dan ga je op zoek naar een vergelijkingcatchingfire schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:33:
[...]
Ja precies... een MSI hd2400pro kaartje heb je al voor 32 euro, dus....
Ik heb het zoekwerk 'even' voor je gedaan (Uiteraard ook voor mezelf
HD Video Decode Quality and Performance Summer '07
Op de volgende pagina kun je de scores zien.
Uitleg over Silicon Optix HD HQV: Coming Soon to HD DVD: Silicon Optix HD HQV
Die Gigabyte "silent" kaarten schijnen een zeer goede passieve koeling te moeten hebben - is o.a. ook verkrijgbaar als een 8600 GT. Alleen ben ik toch erg benieuwd of zo'n Gigabyte kaart ook gaat passen in een Antec Fusion 430 kast?KILLorBE schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:20:
Bij de GV-RX26T256H zit het er iig bij, van de andere kon ik geen review vinden.
GV-RX26T256H review
Koop een cheapo
- Trust 5.1 Soundcard PCI SC-5250Prijs: € 29,99
En download de homebrew drivers:
- http://www.hydrogenaudio....ion/index.php/t49350.html
origineel topic hier (heb ik de link gevonden
é voila: een geluidskaart die via OPTICAL out DD en DTS ondersteund!! en dat voor 3 tientjes
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
werkt perfect!
Oja en met een beetje modden ook nog low profile te maken!
[ Voor 19% gewijzigd door ChUcKiE op 11-03-2008 18:39 ]
Verwijderd
Ik heb zelf de fusion V2 kast.mphilipp schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:31:
[...]
Ah! Een ervaringsdeskundige! Ik wilde een 5000+ BE kopen en die ook het liefst passief koelen. Als ik het goed begrijp is de Mini Ninja goed genoeg om dat te bereiken. Ik zat al te denken aan een grote Ninja. Als je die 5200 flink de sporen geeft, hoe warm wordt ie dan? En hoe is jouw kast verder gekoeld?
Hierin zit een floppydtv dvb-c
2x500 Gb samsung spinpoint
2x1Gb ram
standaard fans vervangen door 2 noctua's (meer voor het geluid dan om koelcapaciteit)
De temp is nog nooit boven de 50 graden uitgeweest
Volgens mij is die BE-2400 met boxxed koelblok een een klein beetje airflow in de kast al passief te koelen.
Is dat zo? Ik dacht dat het een kwestie was van de juiste optie gebruiken bij het encoden, zodat de driver 'm herkent. Zolang die optie niet goed staat, wordt ie niet gezien als iets dat ie kan accelereren en gaat het feest niet door.kazuka schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:04:
Wacht eens even, .x264 bestanden kunnen nu toch ook al hardwarematig versneld worden door de huidige Ati kaarten?
Er is wel sprake van een aanpassing van de drivers, maar ik heb daar nog niet iets van ATI van gehoord (niet dat ze mij daarover bellen). Of heb ik iets gemist? Zou erg mooi zijn als dat zo was.
Ok, da's dan heel mooi. Hier kan ik tenminste wat mee. Ik wilde die enorme Silverstone CW02 nemen. Die heeft 1 grote 12cm fan die lucht uit de kast zuigt. Wellicht zorgt die voor voldoende airflow. Die fan is dus niet te horen volgens de review. Aanvankelijk dacht ik ook aan de Mini Ninja, maar iemand suggereerde de 'maxi' Ninja. Op de site van Scythe zie je ook dat de maxi gemaakt is voor passief, uiteraard met de nodige waarschuwingen vwb overklokken.rsvmark schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:17:
[...]
Ik heb zelf de fusion V2 kast.
Hierin zit een floppydtv dvb-c
2x500 Gb samsung spinpoint
2x1Gb ram
standaard fans vervangen door 2 noctua's (meer voor het geluid dan om koelcapaciteit)
De temp is nog nooit boven de 50 graden uitgeweest
Nou ja...de kast is er groot genoeg voor en de maxi is volgens mij niet zo gek veel duurder als de mini, dus misschien plak ik er toch zo'n toren op.
Digitaal = digitaalPixal schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:16:
Dat de ene tweaker in 2008 een andere tweaker trust aan kan raden. Dacht dat dat spul van de markt was gehaald.
Goedkoop = goedkoop
En jou argument is?
Verwijderd
Ik ben het wel met je eens hoor. Prullaria allerlei...Pixal schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:16:
Dat de ene tweaker in 2008 een andere tweaker trust aan kan raden. Dacht dat dat spul van de markt was gehaald.
Een 1 is een 1 en een 0 is een 0, maar heb je enig idee wat daar tussen zit? Denk jij dat er enen en nullen door een 'digitale' kabel gaan? There is no such thing. Bij optisch wordt de stream omgezet in een stel lichtpulsen en bij coaxiaal in een spanningsverschillen. Beiden zijn analoog. Net als het aftasten van een CD/DVD/BD/HD-DVD. Allemaal analoge processen. En om het signaal zo goed mogelijk te bewaren, is het zaak dat je die omzetting zo zorgvuldig mogelijk doet. Vandaar dat er nog steeds een groot verschil is tussen de ene geluidskaart en de ander. Zo ook met DVD, CD en MP3 spelers.
Digitaal=digitaal, maar hoe ermee wordt omgegaan is het grote probleem.
Schijnbaar werkt dat al ja. De truc is om de x264 files dxva compatible te maken zodat ze hardware accelerated worden met een Ati chip:mphilipp schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:51:
[...]
Is dat zo? Ik dacht dat het een kwestie was van de juiste optie gebruiken bij het encoden, zodat de driver 'm herkent. Zolang die optie niet goed staat, wordt ie niet gezien als iets dat ie kan accelereren en gaat het feest niet door.
Er is wel sprake van een aanpassing van de drivers, maar ik heb daar nog niet iets van ATI van gehoord (niet dat ze mij daarover bellen). Of heb ik iets gemist? Zou erg mooi zijn als dat zo was.
x264 Encoding Options for Hardware Compatibility & DXVA
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=972503
edit: of ik lees je reactie even goed

[ Voor 10% gewijzigd door kazuka op 11-03-2008 21:21 ]
kazuka schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:04:
Wacht eens even, .x264 bestanden kunnen nu toch ook al hardwarematig versneld worden door de huidige Ati kaarten? Dus als dat met die 780 chipset ook lukt ben je echt snel klaar. Meen gelezen te hebben dat Media Player Classic HomeCinema 1.1.0.0 je Atikaart gebruikt bij het afspelen van x264 materiaal. Of is dit nog niet zover?
New features :
- Custom presenter now support DXVA2, and display hardware acceleration mode in Jitter test information.
- Internal video decoder based on ffmpeg for Flash video (FLV4, VP5,VP6), AMV, Mpeg4, SQV, Theora, VC1, XVID, and DivX
- Internal video decoder H264 with DXVA 1 acceleration (using VMR9 or overlay on XP) and DXVA2 (using EVR on Vista).
Kaartjes die dit ook kunnen vind je niet snel voor 30€ op de schappen. (ik heb 2 kaarten en een onboard met optical-out gehad en een boel gezeur ermee)
720p x264 mkv bestanden zijn te patchen met IDChanger (tooltje gemaakt door een handige avsforummer). Hierdoor kunnen ook oude 720p x264 mkv bestanden hardwarematig versneld kunnen worden. Voor 1080p x264 mkv bestanden was dit geen optie vanwege het te hoge aantal ref frames. Alleen de nieuwe 1080p x264 mkv scene releases kunnen hardwarematig versneld worden omdat ze ge-encodeerd zijn met de juiste instellingen (L4.1). Ik heb ergens gelezen dat iemand L5.1 ge-encodeerde bestanden ook versneld heeft gekregen met de nieuwe MPC-HC 1.1.0.0, maar dat kan ik niet onderbouwen.mphilipp schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:51:
[...]
Is dat zo? Ik dacht dat het een kwestie was van de juiste optie gebruiken bij het encoden, zodat de driver 'm herkent. Zolang die optie niet goed staat, wordt ie niet gezien als iets dat ie kan accelereren en gaat het feest niet door.
ik heb een AMD X2 5000+ op een Asus M2A-VM en wil ook graag een Scythe Ninja Mini passief gaan gebruiken. Ik wil daarvoor echter wel graag de temperatuur van de processor in de gaten houden. Probleem is dat elk programma dat ik daarvoor gebruik bij normaal gebruik waardes van 10 tot 14 graden geeft voor de twee cores. Met een kamertemperatuur van rond de 20 graden lijkt me dat niet heel realistisch. Kan iemand me uitleggen hoe dit komt, of een programma noemen waarmee realistischere waardes worden getoond?
Core temp (http://www.alcpu.com/CoreTemp/) tovert meestal wel de juiste waarden van de temp van je proc op je scherm. Anders in je bios kijken!BoardCrusher schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:49:
Hallo allemaal,
ik heb een AMD X2 5000+ op een Asus M2A-VM en wil ook graag een Scythe Ninja Mini passief gaan gebruiken. Ik wil daarvoor echter wel graag de temperatuur van de processor in de gaten houden. Probleem is dat elk programma dat ik daarvoor gebruik bij normaal gebruik waardes van 10 tot 14 graden geeft voor de twee cores. Met een kamertemperatuur van rond de 20 graden lijkt me dat niet heel realistisch. Kan iemand me uitleggen hoe dit komt, of een programma noemen waarmee realistischere waardes worden getoond?
Verwijderd
Je kan het gewoon probleemloos ernaast installeren hoor. Ook nog nooit gehoord van VLC Player? Voordeel is dat alles ingebouwd zit. Dus nooit meer geklooiThaClown schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:04:
Geen idee wat GOM Player is.... wat is het voordeel?
Jouw setup is een beetje van 2-3 jaar geleden!
GOM heeft naast het voordeel dat alles ingebouwd zit nog een ander voordeel en dat is dat het gebruiksvriendelijker is. Leuk ander bijkomend voordeel van GOM is dat de beeldkwaliteit zichtbaar beter is: scherper en helderder! (althans hier, via Intel Graphics en via 8600GT op een Samsung LCD tv)...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 22:17 ]
Core temp geeft ook 11 resp. 14 graden aan. Net even in bios gekeken, die geeft 35 graden aan. Ik ga eens kijken of ik een programma kan vinden dat de bios-waarde kan tonen (elke keer opnieuw opstarten als je de temperatuur wilt weten is ook zo'n gedoe).ekko schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:52:
[...]
Core temp (http://www.alcpu.com/CoreTemp/) tovert meestal wel de juiste waarden van de temp van je proc op je scherm. Anders in je bios kijken!
Ja tuurlijk, was ook een beetje als grap bedoeld.iop tha man schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:29:
Nou ja het was bedoeld als een goede tip, probeer hier echt geen trust fanboy uit te hangen, maar feit blijft dat je een goedkoop kaartje hebt wat goed met digitale uitvoor over optisch kan omgaan. Schijnbaar is de omgang prima want mijn reciever geeft gewoon dd signaal uit, zowel 1 als 0 komt dus aan.
Kaartjes die dit ook kunnen vind je niet snel voor 30€ op de schappen. (ik heb 2 kaarten en een onboard met optical-out gehad en een boel gezeur ermee)
Elke keer als een collega aankomt met webcam, geluidskaart etc en een probleem met brakke drivers of rare foutmeldingen tijdens de installatie betreft het wel een trust apparaat dat in de grabbelbak van de mediamarkt lag. Ook heb ik nog nooit een ergonomisch verantwoord bedieningsapparaat als muis, keyboard of gamecontroller uit die fabriek zien rollen. Vandaar mijn vooroordelen. Het is één van de merken die ik gewoon geen kans meer geef. En ik ben verder best makkelijk hoor, heb ook medion apparatuur in huis enzo
Zoiets had ik al begrepen. We zijn dus nog steeds min of meer afhankelijk van de welwillendheid/vakkundigheid van de makers zeg maar. Hopelijk wordt het snel breed bekend en doet iedereen het netjes. Voorlopig zie ik op FTD nog steeds af en toe mensen die nét weten hoe je een RAR uitpakt, en die wagen zich (met Doom9 guide op schoot) aan het rippen van een film...-Moondust- schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:38:
[...]
720p x264 mkv bestanden zijn te patchen met IDChanger (tooltje gemaakt door een handige avsforummer).

Evengoed prop ik lekker een 5000+ in die bak. Weet ik iig zeker dat ik voorlopig alles makkelijk kan afspelen.
Ben benieuwd hoe ingewikkeld een patch aan de ATI driver zou zijn. En of ATI daar überhaupt in geïnteresseerd is.
Is ook nics mis mee. Ik dacht ook ooit dat het met digitaal altijd goed was, totdat ik me iets meer in de techniek verdiepte. Al was het alleen maar om die audiofielen van repliek te dienen. Want die kramen in hun onwetendheid af en toe de grootste onzin uit. Die gaan dus dure coaxkabels kopen om hun digitale tv beeld te verbetereniop tha man schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:29:
Nou ja het was bedoeld als een goede tip, probeer hier echt geen trust fanboy uit te hangen, maar feit blijft dat je een goedkoop kaartje hebt wat goed met digitale uitvoor over optisch kan omgaan.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd
- Antec Fusion 2 Zwart, Zilver, 430 Watt
- Samsung SH-S203B S-ATA, Bulk, Zwart
- GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
- Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
- Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
- GigaByte GA-MA78GM-S2H
- AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 65 Watt 2.70 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed
- Sapphire Radeon HD2600 Pro 512 MB, PCI-e 16x
Moederbord: Zit er veel voordeel aan tov een 690G moederbord? Zou de 780G een goede keuze zijn?
Videokaart: Ik zat te denken aan de Club3D HD 2600 Pro Passive videokaart, maar ik zie dat de Sapphire een snellere geheugen snelheid heeft, heeft dit grote verschillen? En zijn er verschillen qua aansluiten van de kaarten? Ik zie ook dat de Sapphire versie een HDTV output heeft.... Daarentegen is die van club3d passief gekoeld en heeft minder herrie....
Kan de koeler passief de 5200 koelen? of moet er toch een fan erop?
Kan iemand mij advies hierover geven?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 12:19 ]
\o/
Heeft idd geen nut. Die 780 chipset is een HD2600. Alleen pikt ie wat geheugen van je mainboard.oXygeN schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:21:
waarom zou je nog een HD2600 erin proppen als je een 780g chipset mobo neemt, die hebben immers prima onboard video-mogelijkheden met UVD ondersteuning
Hmm is het dan wellicht beter om een D-Sub/VGA-> SCART kabel te kopen (of in elkaar te flansen) ipv een nutteloos extra kaartje kopen enkel voor s-video out?
Een HD2400 kost inderdaad weinig maar is niet beter dan de onboard ATi kaart van de Gigabyte, slurpt stroom, veroorzaakt meer warmte en gaat de airflow ook niet ten goede komen. Een extra kaartje wil ik toch wel zien te vermijden
Overigens: Er is wel een Apple DVI->SVideo/Composite adaptor .. maar dat zal wel alleen op een Mac werken neem ik aan?
[ Voor 9% gewijzigd door tazzman op 12-03-2008 13:01 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!