Ik denk dat je gerust mag aannemen dat scene release groups geen beginners zijn en weten wat ze doen. Dat ze soms snelheid boven kwaliteit stellen is een feit, maar slecht zijn de releases zeker niet. Ik ben benieuwd of het gerucht dat de ingebouwde H264 decoder in MPC-HC 1.1.0.0 x264 hardwarematige versnelt ongeacht de codering (L4.1, L5.1, etc.), waar is. Zelf kan ik het momenteel niet checken, omdat het mobo en de cpu van mijn htpc rma zijn. Indien het gerucht waar is, dan zou dat betekenen dat we niet meer afhankelijk zijn van de codering die de encoders meegeven.mphilipp schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:26:
[...]
Zoiets had ik al begrepen. We zijn dus nog steeds min of meer afhankelijk van de welwillendheid/vakkundigheid van de makers zeg maar. Hopelijk wordt het snel breed bekend en doet iedereen het netjes. Voorlopig zie ik op FTD nog steeds af en toe mensen die nét weten hoe je een RAR uitpakt, en die wagen zich (met Doom9 guide op schoot) aan het rippen van een film...![]()
Evengoed prop ik lekker een 5000+ in die bak. Weet ik iig zeker dat ik voorlopig alles makkelijk kan afspelen.
Je moet idd goed opletten wat je kiest. Als je een vaste groep pakt, weet je doorgaan wat je krijgt, maar het is zeker niet allemaal rozengeur. Er zit gewoon tenenkrommend spul tussen. Bepaalde types zijn er erg goed in, dus die moet je dan in de gaten houden.-Moondust- schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:07:
[...]
Dat ze soms snelheid boven kwaliteit stellen is een feit, maar slecht zijn de releases zeker niet
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
kort vraagje om advies:
gigabyte mobo met 780G-chip en AMD athlon 64x2 5200+ (boxed), kun je dat draaien zonder verdere koeling, of wordt het dan te heet?
(casing: thermaltake Mozart 4001)
gigabyte mobo met 780G-chip en AMD athlon 64x2 5200+ (boxed), kun je dat draaien zonder verdere koeling, of wordt het dan te heet?
In mijn kast (fusion V2) kan dat probleemloos (asus m2a-vm mobo)!chomsky schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:25:
kort vraagje om advies:
Lijkt me appels met peren vergelijken: je hebt een compleet ander moederbord (met dus andere temps waarschijnlijk) en een compleet andere kast........rsvmark schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:31:
[...]
In mijn kast (fusion V2) kan dat probleemloos (asus m2a-vm mobo)!
Ik zit met hetzelfde tv-out probleem. Voorlopig wil ik mijn Sony 32 inch CRT blijven gebruiken. Ben er nog niet uit, een extra kaart met tvout (zonde), of een RGB proberen te maken vanuit de VGA uitgang. Maar durf ik dat risico wel aan? Zie ook RGB-scart met een HTPCtazzman schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:59:
Toch blijft er iets knagen bij me dat ik het kopen van een extra HD2400/2600 kaartje bij een Gigabyte GA-MA78GM-S2H toch onzin vind... enkel voor een s-video uitgang.
Hmm is het dan wellicht beter om een D-Sub/VGA-> SCART kabel te kopen (of in elkaar te flansen) ipv een nutteloos extra kaartje kopen enkel voor s-video out?
Een HD2400 kost inderdaad weinig maar is niet beter dan de onboard ATi kaart van de Gigabyte, slurpt stroom, veroorzaakt meer warmte en gaat de airflow ook niet ten goede komen. Een extra kaartje wil ik toch wel zien te vermijden
Overigens: Er is wel een Apple DVI->SVideo/Composite adaptor .. maar dat zal wel alleen op een Mac werken neem ik aan?
Ik weet nog niet eens of de ATI onboard van de GA-MA78GM-S2H die benodigde sync signalen kan leveren, aangezien er ook al geen s-video op zit
Verder heb ik mijn FloppyDTV plus Alphacrypt ook binnen. Nu nog een smartcard van @home halen. Zit alleen in dubio, ik hoef alleen een smartcard en geen digitale ontvanger. Maar die worden altijd gecombineerd aangeboden.
Verder wil ik zo'n Origen S14V als case gaan bestellen.
[ Voor 8% gewijzigd door psy op 12-03-2008 15:39 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Is er iemand die de Chieftec HT-01 behuizing heeft?
Ik had m'n zinnen gezet op de Antec Fusion echter m'n meubel is te smal (of anders gezegd de Fusion is te breed en heeft ook nogal wat ruimte nodig voor de fans aan de zijkant). Dus eigenlijk valt die af, helaas. Kijkende echter naar de HT-01 zijn de afmetingen perfect, maar ik maak me zorgen om de airflow en herrie van de kleine casefan t.o.v. de Fusion.
Ik had m'n zinnen gezet op de Antec Fusion echter m'n meubel is te smal (of anders gezegd de Fusion is te breed en heeft ook nogal wat ruimte nodig voor de fans aan de zijkant). Dus eigenlijk valt die af, helaas. Kijkende echter naar de HT-01 zijn de afmetingen perfect, maar ik maak me zorgen om de airflow en herrie van de kleine casefan t.o.v. de Fusion.
okay, nog een laatste vraagje. ben midden in mijn assemblage perikelen. (Mijn eerste keer 
Is het verstandig om processor en ram al op het mobo te prikken VOOR dat ik die in de case schroef, of toch beter daarna??
Is het verstandig om processor en ram al op het mobo te prikken VOOR dat ik die in de case schroef, of toch beter daarna??
Gebruikelijk is toch wel voordat je hem in de kast zet. Als je dat pas gaat doen als het mobo in de kast zit kan het nog knap lastig zijn vooral met de koeler.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
okay...dankjewel here I go
Enige twijfel die ik nu nog heb:
heb nog een oud HDD (20GB) zal ik die ernaast zetten, voor de OS-software?, of is de winst daarvan beperkt (geeft ook weer meer warmte lijkt me)
Enige twijfel die ik nu nog heb:
heb nog een oud HDD (20GB) zal ik die ernaast zetten, voor de OS-software?, of is de winst daarvan beperkt (geeft ook weer meer warmte lijkt me)
Ik zou dat nooit doen. Waarschijnlijk is hij relatief traag, en je wint er nauwelijks schijfruimte mee. Je wil in een HTPC liever geen extra warmte, maar stel je zet er een extra schijf bij, zet er dan meteen een grote bij. Geen 20 GB dus...
Smartcard kun je gewoon halen bij de electronica boer op de hoek.(starterpakket a 10 euro)..als je twee tuners hebt..heb je dus ook twee smarcards nodig..psy schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:35:
[...]
Verder heb ik mijn FloppyDTV plus Alphacrypt ook binnen. Nu nog een smartcard van @home halen. Zit alleen in dubio, ik hoef alleen een smartcard en geen digitale ontvanger. Maar die worden altijd gecombineerd aangeboden.
Verder wil ik zo'n Origen S14V als case gaan bestellen.
Huh? Wordt een CPU op de ene plank warmer als op de ander? Lijkt me erg raar. Ze jagen er wat stroom doorheen en dát bepaalt hoe heet ie wordt.kaajee schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:34:
[...]
Lijkt me appels met peren vergelijken: je hebt een compleet ander moederbord (met dus andere temps waarschijnlijk) en een compleet andere kast........
Er moet wél bij vermeld worden dat er een Scythe Mini Ninja op die CPU geplakt is, én er voldoende airflow in de kast aanwezig is. Je moet dit niet zomaar klakkeloos doen, maar zeker even goed monitoren in het begin. Dus zet Prime95 even een uurtje of 2-3 aan op volgas en kijk dan hoe de temps zich houden. Als je een test kan vinden die een combi doet van video/hd/cpu belasting is dat nog beter. Zo zet je alle hitteproducenten aan het werk en krijg je een beter beeld van de reële situatie.
Maar het moet kunnen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ja dat klopt, maar dat zegt niets over de warmte die het moederbord (lees chipsets, voedings componenten op het moederbord) produceert. Gigabyte moederborden schijnen, zeker met de nieuwere series, veel koeler te zijn dan de Asus varianten. Dat resulteert dus ook in een andere warmte ontwikkeling in je behuizing.mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:59:
[...]
Huh? Wordt een CPU op de ene plank warmer als op de ander? Lijkt me erg raar. Ze jagen er wat stroom doorheen en dát bepaalt hoe heet ie wordt.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Exact, dat is wat ik ook bedoelde en schreef.........Gerritjuh schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:20:
[...]
Ja dat klopt, maar dat zegt niets over de warmte die het moederbord (lees chipsets, voedings componenten op het moederbord) produceert. Gigabyte moederborden schijnen, zeker met de nieuwere series, veel koeler te zijn dan de Asus varianten. Dat resulteert dus ook in een andere warmte ontwikkeling in je behuizing.
Goed om te lezen. Ik volg dit topic al 'n tijdje en ga binnenkort ook een HTPC gaan bouwen en wilde eerst voor een Asus bordje gaan omdat ik altijd bordjes van dit merk heb gehad.Gerritjuh schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:20:
[...]
..........Gigabyte moederborden schijnen, zeker met de nieuwere series, veel koeler te zijn dan de Asus varianten..........
Nu denk ik, mede door betere onboard aansluitingen, toch over het nieuwe Gigabyte bordje.
Heeft iemand nog een goede tip voor een ondiepe behuizing?
De kast waar m'n htpc in komt is namelijk van binnen max. 40,5 cm diep, terwijl de meeste behuizingen vaak zo'n 41 tot 45 cm diep zijn.
(Achteraf gezien heb ik niet de meest praktisch diepte uitgekozen, maar verder vind ik het wel een mooie kast: klik)
Er zijn wel behuizingen te vinden die 39 cm diep zijn, maar zelfs dat gaat volgens mij niet echt passen, aangezien er ook nog een voedingskabel e.d. achterin moet (en dat is ook al snel zo'n 5 cm).
Ik heb al heel wat websites van case fabrikanten bezocht, maar veel verder dan
de Antec NSK1380 van 33,5 cm diep kom ik helaas niet:

(deze werd ook als optie gegeven op een soortgelijke vraag op pag. 54 van dit topic)
Iemand die ervoor kan zorgen dat ik bovenstaande Antec niet aan hoef te schaffen?
De kast waar m'n htpc in komt is namelijk van binnen max. 40,5 cm diep, terwijl de meeste behuizingen vaak zo'n 41 tot 45 cm diep zijn.
(Achteraf gezien heb ik niet de meest praktisch diepte uitgekozen, maar verder vind ik het wel een mooie kast: klik)
Er zijn wel behuizingen te vinden die 39 cm diep zijn, maar zelfs dat gaat volgens mij niet echt passen, aangezien er ook nog een voedingskabel e.d. achterin moet (en dat is ook al snel zo'n 5 cm).
Ik heb al heel wat websites van case fabrikanten bezocht, maar veel verder dan
de Antec NSK1380 van 33,5 cm diep kom ik helaas niet:

(deze werd ook als optie gegeven op een soortgelijke vraag op pag. 54 van dit topic)
Iemand die ervoor kan zorgen dat ik bovenstaande Antec niet aan hoef te schaffen?
Verwijderd
Met de komst van het 780g bord zit ik voor een dilemma. Ga ik voor mijn beoogde eerste setup:
Gigabyte DS4 plank met een E8400 en een HD2600 pro
of kies ik voor een 780G mobo met een X2 5000 ?
Bedoeling is om in Vista op Media Portal te gaan draaien en daarnaast middels VMWARE een Windows Home Server te draaien (voor netwerkshares en sabnzbd voor leechten via remote desktop).
De boel moet koel blijven (Scythe Ninja passief)stil zijn en het liefst niet al te veel Watts slurpen aaangezien hij 24/7 moet draaien. Ik heb een Silverstone LC03 kast (full atx).
Ik wil onder geen beding last hebben met 1080p. Of te wel, ook zonder H264 hardware acceleratie moet ik alles zonder probleem kunnen bekijken.
Wie zegt iets zinnigs ?
Gigabyte DS4 plank met een E8400 en een HD2600 pro
of kies ik voor een 780G mobo met een X2 5000 ?
Bedoeling is om in Vista op Media Portal te gaan draaien en daarnaast middels VMWARE een Windows Home Server te draaien (voor netwerkshares en sabnzbd voor leechten via remote desktop).
De boel moet koel blijven (Scythe Ninja passief)stil zijn en het liefst niet al te veel Watts slurpen aaangezien hij 24/7 moet draaien. Ik heb een Silverstone LC03 kast (full atx).
Ik wil onder geen beding last hebben met 1080p. Of te wel, ook zonder H264 hardware acceleratie moet ik alles zonder probleem kunnen bekijken.
Wie zegt iets zinnigs ?
Ik vraag me af waarom je dat met VMWare wil gaan doen? Als je wilt downloaden, kun je dat toch net zo goed in een andere sessie op dezelfde machine doen? Waarom zo moeilijk (lees: kost je extra cpu power/geheugen=warmte, geld). Lijkt me ook veel ingewikkelder.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:48:
Al dit soort dingen kosten echter wél weer extra cpu power. Een snelle cpu is dan wel erg aan te bevelen.
Okay, ik heb mijn HTPC bijna geassembleerd. (oef) maar nu kan ik alleen op het moederbord ( Gigabyte GA-MA78GM-S2H , met 870G chipset) geen aansluiting vinden voor mijn IR-remote kabeltje van de casing. Weet iemand waar ik die kan vinden op het MObo. Het manual geeft geen sjoege...
Kan ermee te maken hebben dat ie dat helemaal niet heeft.chomsky schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:22:
Okay, ik heb mijn HTPC bijna geassembleerd. (oef) maar nu kan ik alleen op het moederbord ( Gigabyte GA-MA78GM-S2H , met 870G chipset) geen aansluiting vinden voor mijn IR-remote kabeltje van de casing. Weet iemand waar ik die kan vinden op het MObo. Het manual geeft geen sjoege...
hoi mphilipp,
damn...
is dat iets wat je weet of wat je gokt?
Betekent dat nu dat de remote op mijn HTPC niet gebruikt kan worden, of werkt dat los van het moederbord?? Is er een work-around?
(pfff wat zijn er veel variabelen waar je rekening mee moet houden zeg.....)
damn...
Betekent dat nu dat de remote op mijn HTPC niet gebruikt kan worden, of werkt dat los van het moederbord?? Is er een work-around?
Ik gok niet. Alleen met de KLPD en parkeerpolitie...chomsky schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:40:
hoi mphilipp,
damn...
Als je op de Gigabyte site kijkt naar de specs van dit bord, zie je een lijstje met interne en externe IO connectors. Ik zie daar geen IRDA/IR of wat daar op lijkt bij zitten. Ik denk dat we dus kunnen stellen dat ie het niet heeft.
Maar alleen een IR oogje is niet voldoende. Je kunt (oa van Origen) printjes kopen met een IR oogje en een circuitje om bv je PC ook via IR aan te kunnen zetten. Aan dat printje zit dan een USB header die je op je mobo kan aansluiten. Ook de drivers/software om de boel te kunnen bedienen met een MSMC remote ontbreken dan ook niet.
Met de komst van de 780g chipset ga ik toch ook eindelijk een eigen htpc in elkaar steken en ik ga hierop mediaportal draaien.
Nu is er 1 ding waarover ik nog wat twijfels heb:
ik heb namelijk een plasma tv met een max resolutie van 1024x768@85hz. Dit is natuurlijk geen 16:9 resolutie en ik vroeg me nu af of dit voor problemen kan zorgen?
ik heb namelijk een plasma tv met een max resolutie van 1024x768@85hz. Dit is natuurlijk geen 16:9 resolutie en ik vroeg me nu af of dit voor problemen kan zorgen?
is dat niet gewoon een usb poort? bij m'n silverstone kast kan ie op een interne of externe usb poort.chomsky schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:22:
irda poorten op het moederbord zijn ook niet echt bedoeld voor remote control maar voor data ontvangen/versturen.
Hoi,
Deze configuratie vind ik ook wel wat:
1. Werken alle drivers hiervan zonder problemen onder Windows XP + MediaPortal ?
Iemand ervaring mee ?
2. Krijg je deze drivers ook mee met de doos (of moet je ze zelf gaan zoeken op het internet)
3. Is het onboard geluid van het moederbord analoog goed van kwaliteit ?
=> Ik heb daarnet, als test, mijn 5.1 speaker-set (van Creative) eens aangesloten op het onboard geluid van een Asus P5K-E/Wifi moederbord. En ik vond dit toch beduidend minder goed klinken, dan wanneer ik de speakerset op een Creative X-Fi Xtreme Music kaartje aansluit. Dit is wel met een Asus P5K-E/Wifi van verleden jaar getest. Maar is het onboard geluid van de Gigabyte GA-MA78GM-S2H ondertussen zoveel beter. Of neem je toch niet beter een extra geluidskaartje. En zoja, is daar in die HTCP kast wel plaats voor ?
4. Wat met de onboard videoweergave van de Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Evenaart die de uitstekende kwaliteit van de ATI Radeon HD 2600 Pro (Passive) kaart. Heeft er iemand van jullie hier
ervaringen (vergelijkingsmateriaal) van ?. Zodat ook hier geen extra videokaart gestoken moet worden.
5. Wat met de voeding van Antec. Is die echt stil en degelijk ? Zelf heb ik tot nu toe altijd met voedingen van Seasonic gewerkt. Die hoor je niet en zijn oerdegelijk... Deze Antec voeding komt
mee met de kast, dus kun je jammer genoeg niet naar je eigen smaak veranderen.
6. Wat met de IR Receiver. En andere aansluitmogelijkheden op de kast. Kunnen die allemaal goed aangesloten ? Zodat niets onverbonden blijft. Of zijn er hier nog problemen mee.
7. De geluidsknop op de kast. Werkt die ook echt ? Kun je daar echt het geluid mee besturen.
8. De LCD display op de kast, wat geeft die precies weer ? Kun je die zelf gaan programmeren ?
Ik ben alvast benieuwd naar jullie vorderingen en bevindingen...
Ik stel me hier wel volgende vragen bij:1 AMD Athlon X2 5000+ € 77,58 € 77,58
1 Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) € 148,46 € 148,46
1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 71,- € 71,-
1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 € 34,83 € 34,83
1 Samsung SH-S203B € 23,85 € 23,85
1 Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB € 104,- € 104,-
1 Scythe Ninja Mini € 29,85 € 29,85
Importeren Totaal € 489,57
1. Werken alle drivers hiervan zonder problemen onder Windows XP + MediaPortal ?
Iemand ervaring mee ?
2. Krijg je deze drivers ook mee met de doos (of moet je ze zelf gaan zoeken op het internet)
=> Ik heb daarnet, als test, mijn 5.1 speaker-set (van Creative) eens aangesloten op het onboard geluid van een Asus P5K-E/Wifi moederbord. En ik vond dit toch beduidend minder goed klinken, dan wanneer ik de speakerset op een Creative X-Fi Xtreme Music kaartje aansluit. Dit is wel met een Asus P5K-E/Wifi van verleden jaar getest. Maar is het onboard geluid van de Gigabyte GA-MA78GM-S2H ondertussen zoveel beter. Of neem je toch niet beter een extra geluidskaartje. En zoja, is daar in die HTCP kast wel plaats voor ?
4. Wat met de onboard videoweergave van de Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Evenaart die de uitstekende kwaliteit van de ATI Radeon HD 2600 Pro (Passive) kaart. Heeft er iemand van jullie hier
ervaringen (vergelijkingsmateriaal) van ?. Zodat ook hier geen extra videokaart gestoken moet worden.
5. Wat met de voeding van Antec. Is die echt stil en degelijk ? Zelf heb ik tot nu toe altijd met voedingen van Seasonic gewerkt. Die hoor je niet en zijn oerdegelijk... Deze Antec voeding komt
mee met de kast, dus kun je jammer genoeg niet naar je eigen smaak veranderen.
6. Wat met de IR Receiver. En andere aansluitmogelijkheden op de kast. Kunnen die allemaal goed aangesloten ? Zodat niets onverbonden blijft. Of zijn er hier nog problemen mee.
7. De geluidsknop op de kast. Werkt die ook echt ? Kun je daar echt het geluid mee besturen.
8. De LCD display op de kast, wat geeft die precies weer ? Kun je die zelf gaan programmeren ?
okay usb-port heb ik plenty :-) Het stekkertje is zo'n dingie met 2 hele kleine gaatjes naast elkaar...zijn daar verloopstekkertjes voor om dat Usb te maken?
groet
groet
Zou zomaar kunnen, ik had ook eigenlijk willen vragen welke kast het is en wat de handleiding van de kast zegt over die aansluiting. Maar ja...er werd redelijk specifiek om de IR aansluiting gevraagd.Pixal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:35:
[...]
is dat niet gewoon een usb poort? bij m'n silverstone kast kan ie op een interne of externe usb poort.
Dus: welke kast en wat staat er in de handleiding vermeld? De aansluiting is 2 pins/2 draden? Staat er iets op het stekkertje?
Je gaat volgens mij niet zomaar een verloop stukje naar usb vinden.
Moet je die remote kabel nergens in de kast aansluiten? Ik zie dat jou kast een display heeft, ik zou denken dat je die remote kabel daar ergens moet aansluiten en dat er daar ergens een usb verbinding naar je MB kan gelegd worden.
Moet je die remote kabel nergens in de kast aansluiten? Ik zie dat jou kast een display heeft, ik zou denken dat je die remote kabel daar ergens moet aansluiten en dat er daar ergens een usb verbinding naar je MB kan gelegd worden.
Silverstone GD02 is 36cm diep, zou wellicht net gaan.Gied schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:39:
Heeft iemand nog een goede tip voor een ondiepe behuizing?
................
Anders staan er hier nog een flink aantal op een rijtje, wellicht staat daar nog wat tussen.....
Heb even gekeken en vergeleken, ben bang dat de XT niet past, de Pro moet volgens mij wel passen aangezien die een andere HS hebben.tazzman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:04:
Alleen ben ik toch erg benieuwd of zo'n Gigabyte kaart ook gaat passen in een Antec Fusion 430 kast?
Ik draai meestal een paar programma's tegelijkertijd (b.v. 3DMark, F@H, OCCT en SPi/Orthos), alleen voor de HDD weet ik nog geen oplossing, maar ik denk dat de rest de HDD al genoeg belast, daarbij zal het wss ontzettend traag worden als je de HDD ook nog eens flink belast.mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:59:
Als je een test kan vinden die een combi doet van video/hd/cpu belasting is dat nog beter. Zo zet je alle hitteproducenten aan het werk en krijg je een beter beeld van de reële situatie.
Je kunt totaal verschillende mobo's uiteraard niet vergelijken, maar vergelijkbare mobo's zullen een vergelijkbare hoeveelheid aan warmte dissiperen.Gerritjuh schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:20:
[...]
Ja dat klopt, maar dat zegt niets over de warmte die het moederbord (lees chipsets, voedings componenten op het moederbord) produceert. Gigabyte moederborden schijnen, zeker met de nieuwere series, veel koeler te zijn dan de Asus varianten. Dat resulteert dus ook in een andere warmte ontwikkeling in je behuizing.
Vraag me dus af of de Asus variant wel een variant is, of hoe ze dat gemeten hebben/tot die conclusie zijn gekomen. Linkje?
Ja er is een work-around, je kunt de COMM (Seriele poort) poort gebruiken (zit een header op je moederbord), dat zou volgens mij in de meeste gevallen aan de praat moeten zijn te krijgen.chomsky schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:40:
hoi mphilipp,
damn...
Leuke vrienden om mee te gokken heb jijmphilipp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:21:
[...]
Ik gok niet. Alleen met de KLPD en parkeerpolitie...
Dat moet geen problemen geven zover ik weet.DaRKie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:26:
Met de komst van de 780g chipset ga ik toch ook eindelijk een eigen htpc in elkaar steken en ik ga hierop mediaportal draaien.
Uhhm ontvangen -> programma -> controlPixal schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:35:
irda poorten op het moederbord zijn ook niet echt bedoeld voor remote control maar voor data ontvangen/versturen.
http://www.irda.org/
Kan niet alles beantwoorden, en ik weet niet alles zeker:Gent32m schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:44:
8. De LCD display op de kast, wat geeft die precies weer ? Kun je die zelf gaan programmeren ?.
3) Ik heb nog geen goede vergelijking gedaan met mijn P5K-E Wifi-AP (Juni/Juli 2007) en andere apparatuur, maar je mag niet vergeten dat hoe beter het word het ook minder vergevend word (Slechte kwaliteit CD's/MP3's etc zullen er echt uitspringen).
4) 1 of 2 pagina's terug staat er een vergelijking tussen een HD2400/2600, ff zelf kijken of de HD3200 er ook bij staat (Dacht het niet).
6) Word net het e.e.a. over gezegd.
7) Lijkt me wel, zal wel net zo werken als bij een G15 b.v. (via software).
8 ) Zoeken en zie punt 7.
Sorry hoor ik ben geen moderator, maar deze post getuigt van 0, nakko, zero moeite om zelf 1 en ander uit te zoeken! De meeste, zo niet álle, antwoorden staan óf al in dit topic óf zijn makkelijk te vinden........Gent32m schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:44:
Hoi,
[...]
Ik stel me hier wel volgende vragen bij:
................
En drivers hiervan? Waarvan?
Kan het me niet voorstellen dat het niet in de handleiding staat.mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:59:
[...]
Zou zomaar kunnen, ik had ook eigenlijk willen vragen welke kast het is en wat de handleiding van de kast zegt over die aansluiting. Maar ja...er werd redelijk specifiek om de IR aansluiting gevraagd.
Dus: welke kast en wat staat er in de handleiding vermeld? De aansluiting is 2 pins/2 draden? Staat er iets op het stekkertje?
Bij mij in het pakket zat in ieder geval een verloopkabel voor tussen het moederbord en de voeding. Vervolgens kwam uit die verloopkabel een kabeltje voor de voeding van het display en IR. Er kwamen vervolgens ook wat kabels bij elkaar die ik extern of intern op een usb poort kon doen (een stekker van 2x4 pennen naast elkaar waarvan er 1 op de hoek dicht is).
Ik heb in een willekeurige mozart handleiding een soortgelijke beschrijving gezien, misschien moet je iets beter kijken of de handleiding op de website raadplegen.
In ieder geval hoef je de IR niet zomaar op je moederbord te pluggen want dan zou de case niet bruikbaar zijn met 80% van de moederborden, een risico wat ze niet nemen.
Sla eens bladzijde 16 en 17 van je MANUAL open.chomsky schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:54:
okay usb-port heb ik plenty :-) Het stekkertje is zo'n dingie met 2 hele kleine gaatjes naast elkaar...zijn daar verloopstekkertjes voor om dat Usb te maken?
Misschien leuk als je die manual ook eens doorneemt voordat je anderen jouw werk laat doen.
kaajee,
Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met deze config. Wat werkt ? Wat werkt niet ? Werkt het goed of beter ? Etc..
Ik heb het topic deze namiddag zitten doorlezen. En Daar kwam deze config momenteel als beste uit. Vooral de combinatie van de HTCP kast met het moederbord is een mooie deal (voor die prijs).
Ik heb momenteel een desktop pc thuis staan (met een Creative X-Fi Xtreme Music kaartje, ATI Radeon HD 2600 Pro kaartje, etc). Dit prima werkt. Nu zou ik me een tweede pc willen aanschaffen. En daarbij heb ik twee mogelijkheden.
a) Ofwel koop ik mijn huidige desktop config (die prima werkt) opnieuw.
b) Ofwel probeer ik eens een HTCP config. Maar dan zou ik wel liefst op voorhand wat ervaringen van mensen hierover lezen. Zodat ik niet iets koop en achteraf met de problemen blijf zitten... Want dit is een sprong in het duister voor me.
Ik ben dus op zoek naar informatie/ervaringen over een goede HTCP config.
Is this the right place to be ? Of zit ik fout ?
Oh ja, ik heb ondertussen mijn comment als aparte thread opgestart.
Zo vervuil ik dit debat met mijn vragen niet meer.
Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met deze config. Wat werkt ? Wat werkt niet ? Werkt het goed of beter ? Etc..
Ik heb het topic deze namiddag zitten doorlezen. En Daar kwam deze config momenteel als beste uit. Vooral de combinatie van de HTCP kast met het moederbord is een mooie deal (voor die prijs).
Ik heb momenteel een desktop pc thuis staan (met een Creative X-Fi Xtreme Music kaartje, ATI Radeon HD 2600 Pro kaartje, etc). Dit prima werkt. Nu zou ik me een tweede pc willen aanschaffen. En daarbij heb ik twee mogelijkheden.
a) Ofwel koop ik mijn huidige desktop config (die prima werkt) opnieuw.
b) Ofwel probeer ik eens een HTCP config. Maar dan zou ik wel liefst op voorhand wat ervaringen van mensen hierover lezen. Zodat ik niet iets koop en achteraf met de problemen blijf zitten... Want dit is een sprong in het duister voor me.
Oh ja, ik heb ondertussen mijn comment als aparte thread opgestart.
Zo vervuil ik dit debat met mijn vragen niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Gent32m op 12-03-2008 23:12 ]
Uhm, er zijn 106 pagina's in dit topic, het gaat over HTPC's... dus ik zou eens gaan lezen als ik jou was...Gent32m schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:57:
\o/
okay, het goede nieuws: mijn htpc is niet ontploft 
ik kom echter niet voorbij "verifying dmi data pool"
ik kom de bios niet meer in, e hoewel ik dvd als 1e bootdevice heb ingesteld pakt hij livecd of install-cd niet
weet iemand wat dit betekent
hmmm lijkt de hdd te zijn, als ik die loskoppel functioneert dvd prima en kan ik booten....
ik kom de bios niet meer in, e hoewel ik dvd als 1e bootdevice heb ingesteld pakt hij livecd of install-cd niet
hmmm lijkt de hdd te zijn, als ik die loskoppel functioneert dvd prima en kan ik booten....
[ Voor 17% gewijzigd door chomsky op 13-03-2008 10:02 ]
Ja en?chomsky schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:43:
(heeft zo langzamerhand niets met dit (HTPC) topic te maken, toch? Eerst al dat 'USB' issue nu weer dit.......ergens anders meer op z'n plek zou ik zeggen, dit topic is al genoeg vervuild.........)
[ Voor 17% gewijzigd door kaajee op 13-03-2008 10:16 ]
Ik had precies hetzelfde:chomsky schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:43:
psy in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."
Hoi,
Ik heb ondertussen een mailtje naar Antec gestuurd, met volgende vraag:
Ik houd jullie op de hoogte...I am looking for a nice case to build a HTCP (MediaCenter PC) with.
I've noticed this one: Antec Fusion 430
But I have some questions about it:
1) There is a built in Windows MCE & VISTA® compatible IR receiver. That can be used with the MCE Remote Control. There are software drivers on your website for it. But how do you connect this IR receiver with your hardware ? I would buy the latest Gigabyte GA-MA78GM-S2H motherboard. How do I connect the IR receiver with this motherboard ? Does it work via USB 2.0 ? Or something else ? What connectors are there.
2) Same question for the Vacuum Fluorescent Display (VFD) and Volume Control button. How are they connected to the hardware ? Via USB 2.0 ? The motherboard ? What connectors are there.
3) What output can I expect on the Vacuum Fluorescent Display (VFD) to be shown ? Can I influence (or program) this in some way ?
4) Will the Volume Control button always work ? The software drivers will integrate it with the volume control in Windows XP or Vista ?
Can someone answer these questions for me ?
Sorry Gent32, maar stop nou met deze 'vervuiling'. Iedereen (??) weet al lang wat je wel en niet kunt met dat/een VFD/LCD display van de Fusion. En alle antwoorden op je andere Antec-vragen zijn ook danwel uit dit topic te halen danwel elders heel eenvoudig te halen......Gent32m schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:50:
Hoi,
[...]
Ik houd jullie op de hoogte...
Tussentijdse aankondigingen van wat je allemaal ondernomen hebt zijn al helemaal overbodig, hierin heb je nl. helemaal niets te melden, behalve je eigen onwetendheid. Zo'n post voegt toch niets toe?
Straks ga je ons ook melden dat je hebt zitten poepen en je billen netjes afgeveegd..........
Laat maar hoor...de antwoorden op je vragen zijn (net als alle andere antwoorden) met slechts weinig moeite te vinden. Maar ja...als je daar geen zin in hebt...bespaar je dan ook deze moeite maar.Gent32m schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:50:
Ik houd jullie op de hoogte...
Verwijderd
Heb vorige week deze conf aangeschaft:
Antec Fusion 2 Zwart, Zilver, 430 Watt
Asus P5E-VM HDMI
Intel Core 2 Duo E6850 3.00 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Asus VGA GeForce EN8800GT 512 MB, PCI-e 16x
WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 (in RAID-0)
Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Retail, Zwart, Wit, Zilver
Auzentech HDA X-Plosion 7.1 Retail
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C)
Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos, Zwart / Zilver, Qwerty
Al met al maakt ie me op dit moment toch teveel lawaai, waarschijnlijk met name de videokaart.
Aangezien ik denk dat het niet handig is te bezuinigen op de videokaart (wil HDTV, videos en games kunnen spelen op FullHD 1080p) ben ik op zoek gegaan naar een passief gekoelde videokaart.
Ik stuitte op de SF-PX88GT512D3-HP Cool-pipe 3 van Sparkle. Dit is een 8800GT, passief gekoeld!
Misschien een aardige suggestie?
Ik ga hem in ieder geval bestellen. De reviews op tweakers zijn in ieder geval veelbelovend.
Ik vroeg me wel af of het geluid van de (fan van de) videokaart op dit moment inderdaad de bottleneck is. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?
Antec Fusion 2 Zwart, Zilver, 430 Watt
Asus P5E-VM HDMI
Intel Core 2 Duo E6850 3.00 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Asus VGA GeForce EN8800GT 512 MB, PCI-e 16x
WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 (in RAID-0)
Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Retail, Zwart, Wit, Zilver
Auzentech HDA X-Plosion 7.1 Retail
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C)
Al met al maakt ie me op dit moment toch teveel lawaai, waarschijnlijk met name de videokaart.
Aangezien ik denk dat het niet handig is te bezuinigen op de videokaart (wil HDTV, videos en games kunnen spelen op FullHD 1080p) ben ik op zoek gegaan naar een passief gekoelde videokaart.
Ik stuitte op de SF-PX88GT512D3-HP Cool-pipe 3 van Sparkle. Dit is een 8800GT, passief gekoeld!
Misschien een aardige suggestie?
Ik ga hem in ieder geval bestellen. De reviews op tweakers zijn in ieder geval veelbelovend.
Ik vroeg me wel af of het geluid van de (fan van de) videokaart op dit moment inderdaad de bottleneck is. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?
Tja eigenlijk vind ik dat een 8800GT niet zo heel veel te zoeken heeft in een HTPC 
Hij zal allicht wel wat geluid maken.
Trouwens een passieve 8800GT heeft een erg goeie airflow nodig. Ik heb een passieve 7900GT in mn normale kast dus ik weet waarover ik het heb...
Maar vergeet je WD schijven niet, ik zie zelfs RAID0 staan dus je hebt er waarschijnlijk twee?
Trouwens een passieve 8800GT heeft een erg goeie airflow nodig. Ik heb een passieve 7900GT in mn normale kast dus ik weet waarover ik het heb...
Maar vergeet je WD schijven niet, ik zie zelfs RAID0 staan dus je hebt er waarschijnlijk twee?
[ Voor 25% gewijzigd door psy op 13-03-2008 14:47 ]
Hoi,
Ik vind jullie reactie toch best wel raar
1) Deze vragen had ik in deze thread gesteld en niemand kon er toen antwoord op geven. Kleine moeite toch om even te herhalen wat er in deze 110 lange bladzijden thread reeds gezegd geweest is of niet. Voor een nieuwe forummer als ik. Op zoek naar informatie...
2) Ik heb dit forum gisterenavond nog eens goed doorlezen. En ik heb het antwoord op mijn vragen nergens gevonden. Waarom verstoppen jullie je daar telkens achter ? Als jullie het antwoord kennen, zeg het me dan toch! Ipv zo spelletje te zitten spelen van als '"beter zoeken" en "doe meer moeite", etc...
3) Als ik een antwoord van Antec krijg, zal ik het hier posten (of in mijn eigen thread). Daar hebben de gebruikers teminste iets aan.
zoals gezegd, ik houd jullie dus op de hoogte
Ik vind jullie reactie toch best wel raar
1) Deze vragen had ik in deze thread gesteld en niemand kon er toen antwoord op geven. Kleine moeite toch om even te herhalen wat er in deze 110 lange bladzijden thread reeds gezegd geweest is of niet. Voor een nieuwe forummer als ik. Op zoek naar informatie...
2) Ik heb dit forum gisterenavond nog eens goed doorlezen. En ik heb het antwoord op mijn vragen nergens gevonden. Waarom verstoppen jullie je daar telkens achter ? Als jullie het antwoord kennen, zeg het me dan toch! Ipv zo spelletje te zitten spelen van als '"beter zoeken" en "doe meer moeite", etc...
3) Als ik een antwoord van Antec krijg, zal ik het hier posten (of in mijn eigen thread). Daar hebben de gebruikers teminste iets aan.
zoals gezegd, ik houd jullie dus op de hoogte
[ Voor 13% gewijzigd door Gent32m op 13-03-2008 15:00 ]
Verwijderd
I will, zodra ik hem binnen heb.disheaver schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:30:
Haal je videokaart eruit, en ga vergelijken.
Verwijderd
Das op zich al een aardige discussie. Voor mij is een HTPC ook iets waarmee ik games FullHD kan spelen. Een goede videokaart is dan een must.psy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:44:
Tja eigenlijk vind ik dat een 8800GT niet zo heel veel te zoeken heeft in een HTPC
Dat het technisch dan wringt tussen geluid en prestaties is dan een nare bijkomstigheid, maar geen reden om die functie dan zomaar los te laten.
Ja dat weet ik. Wil je daarmee zeggen dat de Antec Fusion daarin niet voldoet?Trouwens een passieve 8800GT heeft een erg goeie airflow nodig. Ik heb een passieve 7900GT in mn normale kast dus ik weet waarover ik het heb...
Ligt denk ik ook nog aan wat je er mee doet. Ben niet van plan hele dagen te zitten gamen. Wil het alleen kunnen. Normaal gesproken zal de videokaart niet zo heel veel te doen hebben lijkt me. Dan valt het dus ook reuze mee met de hitte toch?
Ding kan inderdaad wel heet worden, maar ik hoor er verschillende verhalen over.
Bedoel je dat die ook voor het teveel aan geluid zouden kunnen zorgen?Maar vergeet je WD schijven niet, ik zie zelfs RAID0 staan dus je hebt er waarschijnlijk twee?
Ik hoor ze wel, maar slechts zeer lichtjes (zeker niet storend). Het is overduidelijk een fan die ik hoor.
Of begrijp ik je niet goed?
Haal hem eruit, en zet er niets voor in de plaats. Een passieve is net zo stil als geen kaart. Enkel verschil is dat met videokaart je PSU harder moet draaien.
oeps
[ Voor 98% gewijzigd door rsvmark op 13-03-2008 15:42 ]
Verwijderd
Goeie tip!disheaver schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:38:
[...]
Haal hem eruit, en zet er niets voor in de plaats. Een passieve is net zo stil als geen kaart. Enkel verschil is dat met videokaart je PSU harder moet draaien.
Zal er van ut weekend eens naar kijken.
Wat ik bedoel is dit: google eens naar die kast en lees eens een review. Ik had na ongeveer 5.365 minuut een passage gevonden waaron stond hoe zo'n ding wordt aangesloten. Bovendien kun je door je enigzins in de materie te verdiepen leren dat die kant en klare display oplossingen in HTPC kasten allemaal via de USB poort op het mobo aansluiten. Het zijn overigens 9 van de 10 keer displays van dezelfde fabrikant. Alleen Origen heeft een ander (eigen?) merk.Gent32m schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:58:
En ik heb een week of wat de moeite (pfoe!) genomen om het hele topic te scannen op bepaalde zinvolle info. En aangezien jouw vragen zó basic zijn betwijfel ik of je überhaupt je best hebt gedaan. Misschien voor jou doen wel, maar steek er rustig een uurtje of wat in. Is veel leerzamer dan alles zomaar te vragen en opgelepeld te krijgen.
Is er niet iets te organiseren met een extra fan die je aan en uit kunt schakelen wanneer je het nodig hebt? Of automatisch. Er zijn schakelingen voor extra fans die pas aan gaan als de temp boven de zoveel graden uit komt.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:33:
[...]
Das op zich al een aardige discussie. Voor mij is een HTPC ook iets waarmee ik games FullHD kan spelen. Een goede videokaart is dan een must.
Dat het technisch dan wringt tussen geluid en prestaties is dan een nare bijkomstigheid, maar geen reden om die functie dan zomaar los te laten.
Verwijderd
Vast wel. De vraag is of dat het huidige probleem oplost.mphilipp schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:53:
[...]
Is er niet iets te organiseren met een extra fan die je aan en uit kunt schakelen wanneer je het nodig hebt? Of automatisch. Er zijn schakelingen voor extra fans die pas aan gaan als de temp boven de zoveel graden uit komt.
Ik vermoed dus dat het aan de videokaart ligt (van het weekend ff checken). Die zal toch zijn eigen fan moeten hebben, regelbaar of niet, en dan moet ie ook nog in de kast passen.
(Die Fusion is niet zo groot nl, zeker niet met deze config).
Wil an sich wel de 8800GT, de Asus had als enige een fan die ook nog in kast paste. En ik ben bang dat dit voor een aparte fan ook weer zal spelen. Daarnaast kan ik de fans nu ook regelen (via de software en bios-instellingen) maar dat helpt niet (merk nauwelijks verschil, en ik neem aan dat ik dat direct zou moeten merken?).
Ik ben nou ook weer niet zo'n diehard tweaker. Uiteindelijk moet het wel es een keertje werken ;-).
Moet MediaPortal ook nog werkend, incl plugins, zien te krijgen.
Die passief gekoelde 8800 GT van Sparkle leek me wel ideaal dan eigenlijk
Misschien zou ik de kast ook wat lager kunnen zetten, onder de reciever ipv zoals nu er boven. Zou ook kunnen schelen.
Die review op tomshardware is ook erg positief over dat 780 chipset bordje...helemaal icm een Radeon 3450 LP in een HTPC!
Ze zijn lyrisch;ChUcKiE schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:28:
Die review op tomshardware is ook erg positief over dat 780 chipset bordje...helemaal icm een Radeon 3450 LP in een HTPC!
Ik denk dat op dit moment de 780 chipset van AMD de beste chipset is voor een HTPC.The 780G chipset holds the new record for the lowest power consumption.
Heb het spul binnen. Die LCD van de Antec Fusion heb ik nu enigszins onder de knie, maar wat ik nog steeds niet snap is het volgende in mediacenter. Als ik op pijltje naar boven of naar beneden druk op de microsoft afstandsbediening (rond de OK knop) en/of het microsoft keyboard (rechtsboven onder de muis), verschiet hij 2 opties.
Als ik naar boven of naar beneden druk op m'n G15 of het microsoft toetsenbord, gaat het wel goed??
Klaar na een reboot
En nog wat. Heb een Intel E8200 op een Asus P5K-VM. Eerst zei het moederbord dat er geen proc. geïnstalleerd was, maar het systeem bootte wel. Eenmaal na de Vista installatie de laatste BIOS erin geflashed en volgens het BIOS draait m'n processor van 0 tot 5 graden Celsius? Er zit een Zalman 7000 op, maar die houdt hem echt niet zó koel
AI Suite zegt dat de processor 255^C wordt...
En die Antec Fusion, heeft die geen speakertje die bijv. piept na de POST?
Als ik naar boven of naar beneden druk op m'n G15 of het microsoft toetsenbord, gaat het wel goed??
Klaar na een reboot

En nog wat. Heb een Intel E8200 op een Asus P5K-VM. Eerst zei het moederbord dat er geen proc. geïnstalleerd was, maar het systeem bootte wel. Eenmaal na de Vista installatie de laatste BIOS erin geflashed en volgens het BIOS draait m'n processor van 0 tot 5 graden Celsius? Er zit een Zalman 7000 op, maar die houdt hem echt niet zó koel
[ Voor 18% gewijzigd door _Brake_ op 13-03-2008 20:56 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Bedankt voor de tips, het wordt een eigen gemaakt kabeltje dankaajee schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:48:
[...]
Maar er zit ook een tulp ingang, dus voor iemand die niet zo handig is met soldeerbout klein adviesje wellicht: gebruik die!
(ok dan loopt je kabeltje vanaf je moederbord eerst eventjes naar buiten om dan in je graka te gaan, desnoods schroef je dat tulp chassis deel los en leg je alles binnen in je kast)
Jammer dat msi het er niet bij leverd standaard

Heb je een speakertje gezien dan?_Brake_ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:50:
...............

(case speakertjes, da's zo jaren 80...........)
[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 13-03-2008 21:21 ]
Kijk eens naar een videokaartkoeling van een derde partij.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:19:
[...]
Vast wel. De vraag is of dat het huidige probleem oplost.
Ik vermoed dus dat het aan de videokaart ligt (van het weekend ff checken). Die zal toch zijn eigen fan moeten hebben, regelbaar of niet, en dan moet ie ook nog in de kast passen.
(Die Fusion is niet zo groot nl, zeker niet met deze config).
Wil an sich wel de 8800GT, de Asus had als enige een fan die ook nog in kast paste. En ik ben bang dat dit voor een aparte fan ook weer zal spelen. Daarnaast kan ik de fans nu ook regelen (via de software en bios-instellingen) maar dat helpt niet (merk nauwelijks verschil, en ik neem aan dat ik dat direct zou moeten merken?).
Ik ben nou ook weer niet zo'n diehard tweaker. Uiteindelijk moet het wel es een keertje werken ;-).
Moet MediaPortal ook nog werkend, incl plugins, zien te krijgen.
Die passief gekoelde 8800 GT van Sparkle leek me wel ideaal dan eigenlijk![]()
Misschien zou ik de kast ook wat lager kunnen zetten, onder de reciever ipv zoals nu er boven. Zou ook kunnen schelen.
De Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 (fanloos)
of
Zalman VF1000 (erg stil)
Ik weet overigens niet of het gaat passen, maar is denk ik wel de moeite waard om te overwegen!
Hoi,
Ik heb antwoord gehad van Antec.
Wat wel iets of wat verontrustend nieuws is, is dit:
Ik heb antwoord gehad van Antec.
M.a.w. als de VFD is aangesloten op het moederbord, zou de IR receiver moeten werken. Het aansluiten van deze VFD gebeurt via een USB aansluiting (dat heb ik teruggevonden op deze website)Bart,
The IR receiver is built into the display (both VFD and LCD) for the
case. There is nothing you need to connect to make it work. The IR
supports both vista and MCE. It also supports the Microsoft MCE remote.
The display will show all kinds of different media information. You can
choose what is being display within the software.
The volume knob will always operate the volume as long as the software
is loaded and installed properly.
Regards,
Jeff
Antec Customer Support
Wat wel iets of wat verontrustend nieuws is, is dit:
Ik ben zelf niet meteen van plan deze functionaliteit te gebruiken. Wel goed om weten alvast, dat de IR Receiver Van Antec niet volledig dezelfde functionaliteit ondersteunt, als de IR Receiver van Microsoft die met de MCE meekomt.The antec IR does not allow any alphabet letters to be entered into the search box making it useless to me.
Almering (of iemand anders), weet je al iets meer over deze mamaplank (Gigabyte GA-MA78GM-S2H) in combinatie met de HTPC case (Antec Fusion 450).Almering schreef op: maandag 10 maart 2008 19:27
# Product Prijs Subtotaal
1 AMD Athlon X2 5000+ € 77,58 € 77,58
1 Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver/Zwart) € 148,46 € 148,46
1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 71,- € 71,-
1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 € 34,83 € 34,83
1 Samsung SH-S203B € 23,85 € 23,85
1 Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB € 104,- € 104,-
1 Scythe Ninja Mini € 29,85 € 29,85
Importeren Totaal € 489,57
Dat is een 99% copy van mijn systeem dat onderweg is via DHL vanuit duitsland..... beetje jammer dat het zolang duurde want in NL is ie nu ook gewoon te krijgen. (Ze hadden verzending beloofd op 29-2-2008).
Ik ga gewoon voor XP + Media portal.
Doet dit ie het ?
Doet dit ie het goed ?
Ik heb al eens rondgeneusd op het internet. Maar nog nergens ervaringen van iemand over dit moederbordje kunnen lezen...
Er zijn anders zat reviews te vinden.Gent32m schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:42:
[...]
Ik heb al eens rondgeneusd op het internet. Maar nog nergens ervaringen van iemand over dit moederbordje kunnen lezen...
mphilipp,
Waar ?
Welke reviews (met gebruikers ervaringen) heb je gevonden ?
All info is welkom (als je die hebt tenminste)
Waar ?
Welke reviews (met gebruikers ervaringen) heb je gevonden ?
All info is welkom (als je die hebt tenminste)
[ Voor 24% gewijzigd door Gent32m op 14-03-2008 15:05 ]
Waar zoek je dan in hemelsnaam?Gent32m schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:42:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16813128090
http://www.ocworkbench.co...byte/GA-MA78GM-S2H/g1.htm
http://www.bit-tech.net/h...grated_graphics_chipset/3
http://www.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/
http://www.ht4u.net/reviews/2008/amd_780g/
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=152067
Lol,
Ik zal blijkbaar nog beter moeten leren googelen...
Thanks...
Ik zal blijkbaar nog beter moeten leren googelen...
Thanks...
en dit topic betrer lezen...Gent32m schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:20:
Lol,
Ik zal blijkbaar nog beter moeten leren googelen...![]()
Thanks...
psy in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."
Hey psy,
Jij bent de man die ik zoek
Jij hebt dit moederbordje aangeschaft (zonder extra geluidskaart).
Heb jij een analoge 5.1 (of hoger / lagere) speakerset hierop aangesloten ?
Zo ja, hoe vind je de klank ervan klinken ?
Klinkt die even goed als met een extra geluids-kaartje ?
Voor de rest prima bordje lijkt het me, dat je daar hebt.
Ik wil die ook
Jij bent de man die ik zoek
Ik wil die ook
[ Voor 59% gewijzigd door Gent32m op 14-03-2008 16:01 ]
Nou ik was van plan om de SP/DIF te gaan gebruiken, dus alleen de digitale uitgang. Met de DTS connect functie is dat best handig, en ik heb al een goede Dolby Digital/DTS receiver. Heb de analoge 5.1 dus (nog) niet geprobeerd.
Waarom koop je dat bord niet gewoon en test je het zelf?Gent32m schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:57:
Hey psy,
Jij bent de man die ik zoek![]()
Ik wil die ook
Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden als het om geluid gaat dat niemand met zekerheid kan zeggen of jij het wat vind.
Denk aan:
Plaatsing -> stereo beeld, diepte, breedte.
Kleuring -> warm, koud.
Dynamiek
Muzikaal/klinisch
Omgeving -> kleine/grote ruimte, harde/zachte vloer, gordijnen/lamellen etc.
Uiteraard kun je van sommige dingen wel afgaan op het oordeel van anderen (mits ze genoeg ervaring hebben), maar de luidsprekers die je hebt, hoe je dingen hoort en hoe je omgeving is bepalen ook voor een groot deel hoe jij het geluid ervaart, je zult toch echt zelf moeten experimenteren om er achter te komen wat voor jou het beste klinkt.
Heb vanmiddag maar zelf een VGA -> SCART kabel in elkaar zitten solderen. Hier heb ik een klein verslag getypt.
Ik heb een VGA kabel gebruikt die ik had liggen en een kabel met drie rca (tulp) connectors aan beide zijden. Ik heb het schema gebruikt zoals dat hier te vinden is. En ik heb een soldeerbare SCART connector gekocht. Dat heb ik aan elkaar gesoldeerd volgens bovenstaand schema.

Wat ik wel heel graag zou willen weten van een Gigabyte GA-MA78GM-S2H bezitter, is of je met de geïntegreerde HD3200 nieuwe resoluties kan aanmaken met powerstrip met composite sync en interlaced. Iemand die even powerstrip wil installeren en het kan controleren?
Ik heb een VGA kabel gebruikt die ik had liggen en een kabel met drie rca (tulp) connectors aan beide zijden. Ik heb het schema gebruikt zoals dat hier te vinden is. En ik heb een soldeerbare SCART connector gekocht. Dat heb ik aan elkaar gesoldeerd volgens bovenstaand schema.

Wat ik wel heel graag zou willen weten van een Gigabyte GA-MA78GM-S2H bezitter, is of je met de geïntegreerde HD3200 nieuwe resoluties kan aanmaken met powerstrip met composite sync en interlaced. Iemand die even powerstrip wil installeren en het kan controleren?
[ Voor 51% gewijzigd door Jag op 14-03-2008 17:29 ]
Dat zal ik dit weekend zowiezo doen. Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk een soortgelijke kabel in elkaar zetten dan kan ik het meteen proberen. Maar of ik dat dit weekend haal.... hmmm.Jag schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:20:
Heb vanmiddag maar zelf een VGA -> SCART kabel in elkaar zitten solderen. Hier heb ik een klein verslag getypt.
[afbeelding]
Als je nou je ouderwetsche TV toestel op je HTPC aansluit met zo'n zelfgebakken vga->scart kabel of een kaart met s-video, kun je dan op die tv dan ook gewoon HD spul bekijken? Gevoelsmatig zeg ik dat je videoinstellingen ervoor zorgen dat een 1080p film ge-downscaled wordt vertoond. In principe is dit het omgekeerde van wat er gebeurt als ik een DVD op zet en de videoresolutie staat op 1080p. Of eingenlijk zijn dat de instellingen van de player/codec natuurlijk.
Maar....werkt dat ook zo?
Een vriend van me wil nl ook een HTPC, maar hij heeft nog een glasbak staan.
Maar....werkt dat ook zo?
Een vriend van me wil nl ook een HTPC, maar hij heeft nog een glasbak staan.
Ja en nee, je kan met HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) te maken krijgen, HDCP is simpelweg een beveiliging tegen het kopieren van (HD) films e.d., om dat te kunnen bekijken moet je dus een toestel hebben dat HDCP ondersteunt.
Soms werkt het via DVI, maar het werkt altijd via HDMI.
En 1080p word idd ge-downscaled aangezien een glasbak dergelijk hoge resoluties bij lange na niet aankan.
En 1080p word idd ge-downscaled aangezien een glasbak dergelijk hoge resoluties bij lange na niet aankan.
Nee en nee, je praat nu een beetje poep. HDCP is alleen aan de orde, zoals je zelf eigenlijk al zegt en het staat ook in de naam, wanneer je digitaal aansluit. Zo'n vga-scart kabel is natuurlijk compleet analoog en dus is er geen sprake van HDCP.KILLorBE schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:06:
Ja en nee, je kan met HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) te maken krijgen, HDCP is simpelweg een beveiliging tegen het kopieren van (HD) films e.d., om dat te kunnen bekijken moet je dus een toestel hebben dat HDCP ondersteunt.
Althans in zoverre, als je dus HDCP beveiligt materiaal hebt kun je dit nooit analoog afspelen, of alleen maar op lagere resoluties. Dat is dan de beperking.......... (geldt ook voor component btw)
HDCP heb je idd geen last van, zolang je dat niet digitaal afspeelt. Het heet niet voor niets High Definition Content Protection.kaajee schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:37:
[...]
Nee en nee, je praat nu een beetje poep. HDCP is alleen aan de orde, zoals je zelf eigenlijk al zegt en het staat ook in de naam, wanneer je digitaal aansluit. Zo'n vga-scart kabel is natuurlijk compleet analoog en dus is er geen sprake van HDCP.
Maar over zo'n scart of s-video kan het dus gewoon. Uiteraard alleen in 576p (maximaal) want iets hogers kun je gewoon niet uitsturen over die uitgangen.
Ik zocht gewoon even bevestiging, voordat ik iemand een verkeer advies geef. Hij zal binnenkort toch wel een keer een flatscreen kopen. Zo gek duur zijn die dingen ook weer niet en hij heeft poen zat...
Dat is dus gelukt. Zie psy in "RGB-scart met een HTPC"Jag schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:20:
dit is de setup:
thermaltake mozart
gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo
2 GB ram DDR2
MVC1-codec geinstalleerd
(Windows XP + sp2)
als ik een HDWMV film afspeel in WMP krijg ik na 30 seconden de melding "systeem heeft te weinig geheugen" en dan kan ik alleen maar de weergave stoppen
Nogthans zou je denken, gezien ik een onboard HD-accelaratie heb (870 chipset) en 2 GB aan werkgeheugen, dat het makkelijk zou moeten kunnen ...heeft iemand enig idee?
thermaltake mozart
2 GB ram DDR2
MVC1-codec geinstalleerd
(Windows XP + sp2)
als ik een HDWMV film afspeel in WMP krijg ik na 30 seconden de melding "systeem heeft te weinig geheugen" en dan kan ik alleen maar de weergave stoppen
Nogthans zou je denken, gezien ik een onboard HD-accelaratie heb (870 chipset) en 2 GB aan werkgeheugen, dat het makkelijk zou moeten kunnen ...heeft iemand enig idee?
Uhmm het is dus niet Nee en Nee maar Nee en Jakaajee schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:37:
[...]
Nee en nee, je praat nu een beetje poep. HDCP is alleen aan de orde, zoals je zelf eigenlijk al zegt en het staat ook in de naam, wanneer je digitaal aansluit. Zo'n vga-scart kabel is natuurlijk compleet analoog en dus is er geen sprake van HDCP.
Althans in zoverre, als je dus HDCP beveiligt materiaal hebt kun je dit nooit analoog afspelen, of alleen maar op lagere resoluties. Dat is dan de beperking.......... (geldt ook voor component btw)
Maar als je HDCP beveiligt materiaal hebt dan kun je het (analoog) alleen op een lagere resolutie afspelen, maar wat is de max resolutie dan? 1600x1200, 1600x1050?
Sorry, ben nog een beetje een noob wat dat betreft en de informatie die ik gevonden heb/kan vinden is niet echt duidelijk.(Zoals uit m'n vorige post blijkt was ik in de veronderstelling dat ..you know the rest).
Virtueel geheugen misschien? Config-> Systeem-> Geavanceerd-> Prestaties-> Instellingen-> Geavanceerd-> Virtueel Geheugenchomsky schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 00:30:
dit is de setup:
thermaltake mozart
2 GB ram DDR2
MVC1-codec geinstalleerd
(Windows XP + sp2)
Noem je dat lager? Dat is alletwee nog hoger dan HD...KILLorBE schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:12:
Uhmm het is dus niet Nee en Nee maar Nee en Ja(1080p kun je immers gewoon afspelen, zij het op een lagere resolutie), en ja ik vind je lievvv omdat je zegt dat ik een beetje poep praat
![]()
Maar als je HDCP beveiligt materiaal hebt dan kun je het (analoog) alleen op een lagere resolutie afspelen, maar wat is de max resolutie dan? 1600x1200, 1600x1050?
Denk eerder aan de normale TV resolutie (480p of 576p als je mazzel hebt). Meer maakt geen reet uit, want hoger is de resolutie toch niet.
Verder heb je daar alleen last van bij gekochte BR discs die die beveiliging hebben
Dat is nooit een excuus om niet even op wikipedia te kijken. Waarom vragen als het antwoord al ergens is?Sorry, ben nog een beetje een noob wat dat betreft en de informatie die ik gevonden heb/kan vinden is niet echt duidelijk.(Zoals uit m'n vorige post blijkt was ik in de veronderstelling dat ..you know the rest).
[google=hdcp wiki]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Hehe.. ik ben erdoor gelezen.. 108 pagina's.. en veel bijgeleerd off course!
Wel grappig met jullie beruchte vogelscène... vogelen is precies wel belangrijk hé in Nederland ;-)
Hier in België mogen we het vergeten om HD films te bekijken of je betaalt je blauw aan je internetabbonnement. Voor kabelinternet betalen we hier 42€ voor 12GB/maand... Ik houd het dus maar bij het bekijken van DIVX/XVIDs. Met zo'n zelfgesoldeerde VGA naar SCART kabel ziet dat er trouwens niet slecht uit!! Het is dus zeker een tip voor de mensen die nog een CRT hebben met enkel SCART.
Ik heb al een config klaar, maar wacht nog een beetje af of er geen leukere 780G moederborden uitkomen dan de Gigabyte. Hebben jullie al andere borden op het oog? Kijk hier: http://products.amd.com/e...f5=&f6=True&f7=False&f8=&
Het is zo dat de prestaties van de 780G chipset zeer sterk verbeterd worden met een phenom chip. Betere postprocessing enz.. heeft te maken met HT3.0.. moet er nog achterkomen hoe dat juist zit.
Zal nu deze topic s doornemen: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=992503
Wel grappig met jullie beruchte vogelscène... vogelen is precies wel belangrijk hé in Nederland ;-)
Hier in België mogen we het vergeten om HD films te bekijken of je betaalt je blauw aan je internetabbonnement. Voor kabelinternet betalen we hier 42€ voor 12GB/maand... Ik houd het dus maar bij het bekijken van DIVX/XVIDs. Met zo'n zelfgesoldeerde VGA naar SCART kabel ziet dat er trouwens niet slecht uit!! Het is dus zeker een tip voor de mensen die nog een CRT hebben met enkel SCART.
Ik heb al een config klaar, maar wacht nog een beetje af of er geen leukere 780G moederborden uitkomen dan de Gigabyte. Hebben jullie al andere borden op het oog? Kijk hier: http://products.amd.com/e...f5=&f6=True&f7=False&f8=&
Het is zo dat de prestaties van de 780G chipset zeer sterk verbeterd worden met een phenom chip. Betere postprocessing enz.. heeft te maken met HT3.0.. moet er nog achterkomen hoe dat juist zit.
Zal nu deze topic s doornemen: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=992503
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 02:58 ]
Ook voor jouw geldt; weet waar je over praat en laat anders weten dat je iets denkt en niet stelt. WIkipedia is altijid een aardige bron. De D in HDCP staat niet voor Definition maar voor Digital. Vandaar ook dat je er over een analoge verbinding niets mee te maken hebt........mphilipp schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:47:
[...]
HDCP heb je idd geen last van, zolang je dat niet digitaal afspeelt. Het heet niet voor niets High Definition Content Protection.
..............
High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP)
(zoals ik ook al eerder schreef btw)
&
Dus kun je niet 1080p weergeven!! Rare stelling; 1080p kun je gewoon afspelen, zij het op een lagere resolutie, dan is het dus feitelijk geen 1080p meer.......KILLorBE schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:12:
[...]
Uhmm het is dus niet Nee en Nee maar Nee en Ja(1080p kun je immers gewoon afspelen, zij het op een lagere resolutie),
En je was niet in de veronderstelling, maar je schreef het als een feit/stelling, een veronderstelling kan bijv. blijken uit bewoordingen als: 'volgens mij........' of 'in mijn veronderstelling........'
[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 15-03-2008 09:50 ]
Ik snap het niet helemaal nog? aangezien ik via VGA gewoon 720p materiaal afspeel op me tv? In de bijbehorende resolutie dus..en niet lager zoals hierboven eigenlijk genoemd word. En dus geen DVI/HDMI hiervoor gebruik.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Man, dit is wel flink centenneuken. Je zaait lekker verwarring zokaajee schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:27:
Dus kun je niet 1080p weergeven!! Rare stelling; 1080p kun je gewoon afspelen, zij het op een lagere resolutie, dan is het dus feitelijk geen 1080p meer.......
Je kan dat beveiligde 1080p materiaal gewoon gebruiken. Je kan wel prima afspelen en bekijken. De resolutie wordt alleen verlaagd naar 480p of 576p.
HDCP is alleen een beveiliging die zit op sommige originele Blu-Ray Disks of HD DVD's zit.Only schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:14:
Ik snap het niet helemaal nog? aangezien ik via VGA gewoon 720p materiaal afspeel op me tv? In de bijbehorende resolutie dus..en niet lager zoals hierboven eigenlijk genoemd word. En dus geen DVI/HDMI hiervoor gebruik.
Bij gedownload materiaal is dat er allang afgesloopt.
[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 15-03-2008 10:46 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Justchill,
In Belgie bestaat er ook zoiets als Dommel (ADSL internet abbo) waarmee je voor 35 euro in de maand tot 100 Gb (zelfs 200 Gb als je enkel in de daluren download) kan mee downloaden aan 4 Mbps.
Zoveel achter op de Nederlanders lopen wij nu ook niet hoor
Hoewel er zeker een achterstand is. Wat internet betreft hé ;-)
In Belgie bestaat er ook zoiets als Dommel (ADSL internet abbo) waarmee je voor 35 euro in de maand tot 100 Gb (zelfs 200 Gb als je enkel in de daluren download) kan mee downloaden aan 4 Mbps.
Verwijderd
Hoi allemaal, ik ben me ook al een tijdje aan het orienteren om een HTPC in elkaar te steken.
Hier zijn zo'n beetje mijn eisen
- stil
- mooie kast (anders krijg ik ruzie hier)
- op de toekomst voorbereid
- wordt gebruikt voor HD content, Dvd's, muziek en internet (geen games, daar heb ik een andere pc voor). Dus het is een vervanger tevens van mijn stand alone dvd speler.
- wordt aangesloten op een receiver (welke is me nog niet helemaal duidelijk, ben ik nog aan het vernieuwen) en een Pioneer plasma 506XDE...
Nu heb ik heel veel gelezen maar wou toch eens wat ervaringen van andere gebruikers toetsen.
Dit heb ik uitgezocht tot nu toe
- kast OriginAE S21T
- Mobo Gigabyte MA78GM - S2H
- Geheugen 4 gieg 800 Mhz
- Processor Athlon 2x 6000+
- Koeler mini Ninja Scythe
- 2 maal Samsung Spinpoint 500 gieg Harde schijven
- Voeding Be Quite 500 Watt
- Plextor 800A dvd writer
- Windows Vista premium oem versie 32 bits
- Nu heb ik bijv bij de processor lang liggen twijfelen om toch een BE2350 te nemen maar ben "bang"dat dat weer snel te langzaam is.
- Tevens heb ik nog wat vragen over het geluid bij die mobo omdat ik het wil aansluiten over HDMI naar de receiver en van daaruit naar de plasma. Als ik bijv. een dvdtje afspeel is dat dan in 5.1 te krijgen ( en dan wel automatisch) want mijn vriendin bijv moet het ook kunnen bedienen zonder omschakelingen in Vista)
- Tv kaart ben ik nog aan het nadenken, heb nu een Samsung DBC van athome (HD) en heb me hier nog niet in verdiept of het mogelijk is deze ook op een "normale" manier te vervangen (HD content van TV wil houden), dus iemand tips of ervaringen met TV Kaarten en HD, graaaaaaaaaaag!!
- voor de rest als ik nog wat vergeten ben alle tips, trucs etc zijn welkom hehe
alvast bedankt!
Greets Wibor
Hier zijn zo'n beetje mijn eisen
- stil
- mooie kast (anders krijg ik ruzie hier)
- op de toekomst voorbereid
- wordt gebruikt voor HD content, Dvd's, muziek en internet (geen games, daar heb ik een andere pc voor). Dus het is een vervanger tevens van mijn stand alone dvd speler.
- wordt aangesloten op een receiver (welke is me nog niet helemaal duidelijk, ben ik nog aan het vernieuwen) en een Pioneer plasma 506XDE...
Nu heb ik heel veel gelezen maar wou toch eens wat ervaringen van andere gebruikers toetsen.
Dit heb ik uitgezocht tot nu toe
- kast OriginAE S21T
- Mobo Gigabyte MA78GM - S2H
- Geheugen 4 gieg 800 Mhz
- Processor Athlon 2x 6000+
- Koeler mini Ninja Scythe
- 2 maal Samsung Spinpoint 500 gieg Harde schijven
- Voeding Be Quite 500 Watt
- Plextor 800A dvd writer
- Windows Vista premium oem versie 32 bits
- Nu heb ik bijv bij de processor lang liggen twijfelen om toch een BE2350 te nemen maar ben "bang"dat dat weer snel te langzaam is.
- Tevens heb ik nog wat vragen over het geluid bij die mobo omdat ik het wil aansluiten over HDMI naar de receiver en van daaruit naar de plasma. Als ik bijv. een dvdtje afspeel is dat dan in 5.1 te krijgen ( en dan wel automatisch) want mijn vriendin bijv moet het ook kunnen bedienen zonder omschakelingen in Vista)
- Tv kaart ben ik nog aan het nadenken, heb nu een Samsung DBC van athome (HD) en heb me hier nog niet in verdiept of het mogelijk is deze ook op een "normale" manier te vervangen (HD content van TV wil houden), dus iemand tips of ervaringen met TV Kaarten en HD, graaaaaaaaaaag!!
- voor de rest als ik nog wat vergeten ben alle tips, trucs etc zijn welkom hehe
alvast bedankt!
Greets Wibor
Iemand ervaring met de Silverstone LC17 Black? Het laatste onderdeel van m'n HTPC. Kan de kast goedkoop krijgen bij Yorcom (showmodel met kleine krasjes) voor 79 euro inclusief verzendkosten, leek me een goede deal. In de kast komt m'n oude PC vandaar dat het ook een ATX model moest zijn. Oude PC is een Athlon XP 3000+, Asus A8N SLI Deluxe, 1GB geheugen en 200GB Samsung HDD. Met een beetje tweaken hoop ik 720p te kunnen afspelen. Ik ben van plan gewoon WinXP te gaan installeren, zie niets in al die media center oplossingen. Lijkt me alleen maar onhandig. Gebruik er gewoon een wireless desktop setje bij (Logitech S510 oid).
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
I know.. maar 4Mbps.. als je telenet gewend bent is dat toch een serieuze terugval. Straks komt er overal ADSL2+ en dat zal wel interessant worden want hebben snelheden tot 20Mbps..Gent32m schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:23:
Justchill,
Na alle pagina's opnieuw een beetje vluchtig doorgekeken te hebben heb ik de volgende config samengesteld voor m'n HTPC:
Lite-On LH-2B1S 2 X, 2 X, 2 X, SATA, Retail, Zwart
Nexus Technology Real Silent Case Fan 92 Mm, Met 4 Pin Molex
Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm, Met 4 Pin Molex
OrigenAE S16V Zilver, Geen Voeding, N.v.t.
Be Quiet! Dark Power Pro 450 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C) x2
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light x2
GigaByte GA-EP35-DS4
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Arctic Silver 5
Asus GeForce 9600 GT/HTDI Dual Slot 512 MB, PCI-e 16x
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Kit Of 2
Microsoft Windows Vista 32 Bit Home Premium, NL, OEM
WD RE2-GP 1 TB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Iemand nog opmerkingen/commentaar voordat ik het bestel?
Lite-On LH-2B1S 2 X, 2 X, 2 X, SATA, Retail, Zwart
Nexus Technology Real Silent Case Fan 92 Mm, Met 4 Pin Molex
Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm, Met 4 Pin Molex
OrigenAE S16V Zilver, Geen Voeding, N.v.t.
Be Quiet! Dark Power Pro 450 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C) x2
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light x2
GigaByte GA-EP35-DS4
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Arctic Silver 5
Asus GeForce 9600 GT/HTDI Dual Slot 512 MB, PCI-e 16x
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Kit Of 2
Microsoft Windows Vista 32 Bit Home Premium, NL, OEM
WD RE2-GP 1 TB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Iemand nog opmerkingen/commentaar voordat ik het bestel?
"een serieuze terugval" ... overdrijven is ook een vakVerwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:23:
[...]
I know.. maar 4Mbps.. als je telenet gewend bent is dat toch een serieuze terugval. Straks komt er overal ADSL2+ en dat zal wel interessant worden want hebben snelheden tot 20Mbps..
Ik vraag mij af waarvoor jij absoluut 20mbit nodig hebt?
Ik ben meer dan tevreden met "maar" 4mbit, de laatste 5-6 jaar ik download per maand +-100gb en of dit nu gaat tegen 4mbit of 20 ... maakt me niet echt veel uit.
Maar soit, doet nu niet echt ter zake
Heb gisteren ook al een deel van mijne htpc projectje gaan halen, woensdag komt de rest binnen. Ben ondertussen al bezig met het opzetten van Team Portal.
Heeft er hier iemand een idee of er een script bestaat die automatisch folders gaat scannen en hiervoor de film info + cover gaat downloaden en opslagen in MP formaat? Is wel leuk dat ik per film de cover zie, maar als ik dit telkens manueel het scannen moet starten ...
Wel eens een BluRay rip gedownload met 4Mbit? Ik heb 20Mbit en een 9Gb DVD rip duurt een uurtje.DaRKie schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:43:
[...]
"een serieuze terugval" ... overdrijven is ook een vak
Ik vraag mij af waarvoor jij absoluut 20mbit nodig hebt?
En wat schreef ik dan fout, behalve de afkorting? Volgens mij was dat precies wat ik zei. Ik weet best waarover ik praat. En volgens mij hebben wij niet samen geknikkerd.kaajee schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 09:27:
[...]
Ook voor jouw geldt; weet waar je over praat en laat anders weten dat je iets denkt en niet stelt. WIkipedia is altijid een aardige bron. De D in HDCP staat niet voor Definition maar voor Digital. Vandaar ook dat je er over een analoge verbinding niets mee te maken hebt........En daar ging het om.......
High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP)
Verwijderd
Pc moet minder lang aanstaan om te downloaden = zuinigere energiefactuur..mphilipp schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:53:
[...]
Wel eens een BluRay rip gedownload met 4Mbit? Ik heb 20Mbit en een 9Gb DVD rip duurt een uurtje.
Maar je hebt gelijk; er is niet zo'n monstrueus verschil tussen 4Mbps en 20Mbps.. Ik hoop dat ze in België snel op het niveau van Nederland gaan zitten qua internetaanbieding.
Klopt...het is maar 5x zo snel...Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:57:
[...]
Maar je hebt gelijk; er is niet zo'n monstrueus verschil tussen 4Mbps en 20Mbps.
Om je vraag te beantwoorden: Ik zei net dat ik +-100gb/maand download, ik denk dat daar wel eens geregeld een DVD5/9 bijzit jamphilipp schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 15:53:
[...]
Wel eens een BluRay rip gedownload met 4Mbit? Ik heb 20Mbit en een 9Gb DVD rip duurt een uurtje.
Als justchill zegt dat je in Belgie niet in staat bent om HD content te downloaden omdat zijn 12Gb limiet er dan meteen doorzit en dat er hiervoor geen alternatief bestaat gewoon omdat die geen 20mbit zijn?
Hij download tegen 20mbit en in 1u20 is zijn limiet opgebruikt.
Ik download tegen 4mbit in 1 maand tijd +100gb, kost me trouwens maar 50 euro, 8 meer dan justchill zijn 42euro.
Geef me dan toch maar een "tragere" lijn met deftige limieten. Via EdpNet kan je trouwens ook al een 24mbit lijn met 60gb startlimiet voor maar 40euro (wel nog niet overal beschikbaar voorlopig).
Het kan dus echt wel hoor
Ik heb een 20Mbit verbinding (haal er ook echt 2 Mb/s mee) voor €20,- per maand
(zonder download limiet). Het is wel lekker cheap geworden in NL. Maar je moet natuurlijk wel altijd afwachten of je de 20Mbit haalt. Vorige plek waar ik woonde was het meer iets van 9 a 10Mbit.
Same here. De centrale staat hier om de hoek...140m verderop. Via de nieuwsgroepen trekt ie het er echt met 2Mb/s uit.Jag schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:55:
Ik heb een 20Mbit verbinding (haal er ook echt 2 Mb/s mee) voor €20,- per maand(zonder download limiet). Het is wel lekker cheap geworden in NL. Maar je moet natuurlijk wel altijd afwachten of je de 20Mbit haalt. Vorige plek waar ik woonde was het meer iets van 9 a 10Mbit.
Misschien begrijpen we elkaar niet zo goed. Ik roep nergens dat iets niet kan op 4Mb. Ik zie alleen een opmerking staan dat 20Mb niet zinvol zou zijn. En inderdaad is het niet altijd even belangrijk om iets binnen een uur te hebben. Maar zo kunnen we wel door blijven gaan. Wat is écht nodig in het leven. Ik had hiervoor een 8Mb kabelinternet aansluiting en die kostte me €45/mnd. En nu €20 voor 20Mb. En wat betreft noodzaak: ik heb net een mooi plasmading aan de muur hangen en dan is een beetje rappe download zeker zo leuk. Noodzakelijk is wat anders, maar dat is een plasmading ook niet. Ik kan nu voor het eten een leuke film uitkiezen en dezelfde avond nog kijken ook. Nou...als dát niet handig/makkelijk/leuk is, weet ik het niet meer.DaRKie schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:49:
[...]
Om je vraag te beantwoorden: Ik zei net dat ik +-100gb/maand download, ik denk dat daar wel eens geregeld een DVD5/9 bijzit ja
[knip]
Het kan dus echt wel hoor
Het heeft dus wel degelijk zijn nut. En of je nou met 4Mb download of met 100Mb...limiet is limiet. Er wordt dus meer bepaald aan de hand van de grootte van je downloads dan van je snelheid. Die heeft er geen ros mee te maken natuurlijk. Hou de discussie wel zuiver aub.
Zuiver, maar offtopic
Ik ben toch malle pietje niet!
Als je het geknipte stuk niet had overgeslaan, had je opgemerkt dat ik mijn pijlen vooral richt op Justchill die hier in België liever 20mbit heeft waarmee hij praktisch niets mag downloaden dan een 4mbit lijn te nemen waarmee je het wel magmphilipp schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 17:07:
[...]
Misschien begrijpen we elkaar niet zo goed.
...
Hou de discussie wel zuiver aub.
Met die stelling in het achterhoofd stel ik mij inderdaad de vraag waarom je absoluut 20mbit nodig hebt als je er na 1u20 al door je limiet zit, toch niet een al te gekke vraag lijkt me?
Dat jij nu komt aanzetten met een nederlands abo voor een 20mbit lijn voor 20euro zonder limiet ... wie houd dan de discussie niet zuiver
Ik ga straks ook een leuk HD filmpke kiezen uit de lijst van films die ik deze week gedownload heb om die dan op mijne nieuwe 42" plasma kijken. Iedereen blij, behalve Justchill want die heeft niet genoeg limiet
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!