Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 28 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Jag schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:55:
Ik heb een 20Mbit verbinding (haal er ook echt 2 Mb/s mee) voor €20,- per maand :P (zonder download limiet). Het is wel lekker cheap geworden in NL. Maar je moet natuurlijk wel altijd afwachten of je de 20Mbit haalt. Vorige plek waar ik woonde was het meer iets van 9 a 10Mbit.
20Mbit is 2,4MB/sec. Dat kan je met ADSL nooit halen, met kabel (zoals bij mij @home) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja alleen betaal je daar 40 of 60 euro per maand voor. Dan weet ik wel wat ik kies ;).

Edit: Het is zelfs 70 euro! Lekker belangrijk dat je dan niet 2,4MB haalt door overhead :P. Ik zou het verschil in snelheid er denk ik nét voor over hebben voor 50 euro per maand 8)7.

[ Voor 52% gewijzigd door JvS op 15-03-2008 18:48 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:45:
[...]
20Mbit is 2,4MB/sec. Dat kan je met ADSL nooit halen, met kabel (zoals bij mij @home) wel.
Ik heb ADSL2+...die haalt dat weer wél.

Maar zullen we weer verder lullen over geile HTPC'tjes... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de Mediaboard pro (PS3) voor mijn HTPC aan te schaffen en daarbij los een BT dongle.

Weet iemand welke BT USB dongle het zeker doet met de Mediaboard Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:47:
Ik ben van plan de Mediaboard pro (PS3) voor mijn HTPC aan te schaffen en daarbij los een BT dongle.

Weet iemand welke BT USB dongle het zeker doet met de Mediaboard Pro?
werkt hier met sitecom usb bluetooth adapter, maar niet zonder problemen.
Eens in de zoveel tijd (bijna elke week) kan het keyboard geen verbinding meer maken met de adapter. Pas als ik hem opnieuw toevoeg werkt het weer. Erg irritant. Maar weet niet of dit aan het keyboard of de adapter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jankuyk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03-2021
The Legend schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:44:
Iemand ervaring met de Silverstone LC17 Black? Het laatste onderdeel van m'n HTPC. Kan de kast goedkoop krijgen bij Yorcom (showmodel met kleine krasjes) voor 79 euro inclusief verzendkosten, leek me een goede deal. In de kast komt m'n oude PC vandaar dat het ook een ATX model moest zijn. Oude PC is een Athlon XP 3000+, Asus A8N SLI Deluxe, 1GB geheugen en 200GB Samsung HDD. Met een beetje tweaken hoop ik 720p te kunnen afspelen. Ik ben van plan gewoon WinXP te gaan installeren, zie niets in al die media center oplossingen. Lijkt me alleen maar onhandig. Gebruik er gewoon een wireless desktop setje bij (Logitech S510 oid).
Dit is een prima kast , ik heb h'm zelf ook , netjes afgewerkt , ATX moederborden passen erin , er is ruimte voor 2 intakefans bij de harddisk , je kan gemakkelijk alles monteren , alleen het frontplaatje voor je DVD speler / brander , is lastig te monteren , zodat het netjes afgewerkt is ( juiste keuze dubbelzijdige tape ) .

De kast blijft bij mij goed koel , Totaal 4 fans , 2 intake papst en 2 outtake allen op 7 volt en de processor koeler ( welk type weet ik niet meer ) geregeld met een zalman fanmate , videokaart 9600pro passief gekoeld , Voeding zalman 360B APS ,

Wat mij betreft een prima kast voor mijn mediacenter deze is nagenoeg geluidsloos en ruimte voor uitbreiding van harddisks ( 6 stuks ).

m vr gr

Jan

[ Voor 12% gewijzigd door jankuyk op 16-03-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jankuyk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03-2021
KILLorBE schreef op zondag 16 maart 2008 @ 01:42:
Back On-topic AJB?

Nogmaals een vraag die ik eerder heb gesteld:
Is er een betere AGP kaart dan de HD2600 voor een oud systeem die de CPU niet te zwaar belast?

Tualeron 1200 @ 1600 of een Tualeron 1000 @ wat deze CPU het eerste tegen houd (Heeft 3DMark volledig @ 168FSB gedraait).
2x 256MB PC150 (Draait minimaal 168MHz 2-2-2 7/9)
Abit ST6

En ja ik heb gezocht, de kaarten waar het over gaat zijn kaarten zoals een 9800, en ik vermoed dat dit de beste keus is...bevestiging?
Misschien heb je iets aan dit draadje

http://www.tomshardware.c...ire-release-radeon-hd3850

Staan ook verschillende reacties over andere AGP kaarten in, alleen over de CPU belasting heb ik niks kunnen vinden.

succes

m vr gr

Jan

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 17-03-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Pagina 85 van de manual van m'n Gigabyte GA-MA78GM-S2H mainboard heeft 't over een optionele S/PDIF in/out cable bracket. Waar kan ik zo'n ding vinden? Ik heb er al flink op los gegoogle'd maar verder dan een plaatje kom ik niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.askanowner.com/_upload/1_2/attachments/12CR1-1SPINO-11.jpg

Gigabyte # 12CR1-1SPINO-11R
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Accessory/mb_accessory_audio_spdif_11.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door catchingfire op 16-03-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefimke, ja dat bestaat ze; ik heb dat eens tegengekomen op avsforum.. Maar zie je het niet zitten om zoiets zelf te solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gied
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 23:33
Wat ik me afvraag is waarom iedereen het eigenlijk alleen maar over het Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord heeft als mogelijke optie voor een moederbord met 780G chipset.

Asus heeft bijv. ook een aantal moederborden met deze chipset, waaronder dit microATX bord:
M3A78-EMH HDMI.
Deze is goedkoper (67,52 bij Complus) en op voorraad.

Een verschil is dat dit Asus bord een mindere audio chipset heeft dan het Gigabyte bord: respectievelijk ALC883 en ALC889A
Maar verder lijkt het me een goede optie, of zie ik wat over het hoofd?

P.S. Kajee, bedankt voor je overzicht met htpc behuizingen; ik ga ze 'even' doornemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Gied schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:00:
Wat ik me afvraag is waarom iedereen het eigenlijk alleen maar over het Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord heeft als mogelijke optie voor een moederbord met 780G chipset.

Asus heeft bijv. ook een aantal moederborden met deze chipset, waaronder dit microATX bord:
M3A78-EMH HDMI.

Een verschil is dat dit Asus bord een mindere audio chipset heeft dan het Gigabyte bord: respectievelijk ALC883 en ALC889A
Wat hij ook mist is een firewire aansluiting. En dit is noodzakelijk voor de floppydtv. Dat is de reden dat ik voor de Gigabyte ga.
En daarnaast is goed geluid natuurlijk ook belangrijk bij een mediacenter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:32
Weird- schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:37:
Na alle pagina's opnieuw een beetje vluchtig doorgekeken te hebben heb ik de volgende config samengesteld voor m'n HTPC:

GigaByte GA-EP35-DS4
Asus GeForce 9600 GT/HTDI Dual Slot 512 MB, PCI-e 16x

Iemand nog opmerkingen/commentaar voordat ik het bestel? :)
Ik weet dat jezelf quoten niet heel netjes is, maar ik zit met een (redelijk) brandende vraag omtrent deze 2 onderdelen.
Ik heb nog niet al te veel ervaringen rond het bouwen van pc's, dus als het een n00b vraag is bij deze mijn excuses.
De 9600GT is een videokaart die gebruik maakt van PCIe 2.0. Voor zover ik kan zien zit dit niet op de EP-35-DS4. Gaat deze configuratie dan werken, of kan ik beter een ander moederbord kopen?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Weird- schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:41:
[...]

Ik weet dat jezelf quoten niet heel netjes is, maar ik zit met een (redelijk) brandende vraag omtrent deze 2 onderdelen.
Ik heb nog niet al te veel ervaringen rond het bouwen van pc's, dus als het een n00b vraag is bij deze mijn excuses.
De 9600GT is een videokaart die gebruik maakt van PCIe 2.0. Voor zover ik kan zien zit dit niet op de EP-35-DS4. Gaat deze configuratie dan werken, of kan ik beter een ander moederbord kopen?

Bij voorbaat dank :)
Gaat prima werken dus gewoon bestellen die hap!

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Hoi,

Ik wil graag het voglende:

htpc met dvd speler voor dvdtjes van de videotheek..
muziek via netwerk vanaf server
divx/ etc via netwerk vanaf server
superstil
klein !
passend in interieur (hoogglans zwart oid)

Mijn setup:

Silverstone ML02 incl ab en display
Asus N4L-VM DH
intel core 2 duo T 2440 (volgens mij)
silverstone cpu koelertje tn07 oid
80gb samsung
nec dvd writer slimline
Ati 2600pro met hdmi

Zijn hier nog evt. upgrades/ veranderingen die kwa geluid ! nut hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
chomsky schreef
dit is de setup:
thermaltake mozart
gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo
2 GB ram DDR2
MVC1-codec geinstalleerd
(Windows XP + sp2)

als ik een HDWMV film afspeel in WMP krijg ik na 30 seconden de melding "systeem heeft te weinig geheugen" en dan kan ik alleen maar de weergave stoppen

Nogthans zou je denken, gezien ik een onboard HD-accelaratie heb (870 chipset) en 2 GB aan werkgeheugen, dat het makkelijk zou moeten kunnen ...heeft iemand enig idee?
chomsky, wat voor processor heb je ?

Dit is alvast raar (en verontrustend) dat je dergelijke melding krijgt :'(
Iemand nog ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dezjay schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:41:
Mijn setup:
Silverstone ML02 incl ab en display
Asus N4L-VM DH
intel core 2 duo T 2440 (volgens mij)
silverstone cpu koelertje tn07 oid
80gb samsung
nec dvd writer slimline
Ati 2600pro met hdmi
Zijn hier nog evt. upgrades/ veranderingen die kwa geluid ! nut hebben ?
Aangezien je in een hele kleine kast zit, is dan dat Gigabyte GA-MA78GM-S2H bordje niet handiger? Je hebt dan én een goede geluidskaart én geen noodzaak om een 2600pro erin te stoppen. Sla je 2 vliegen in 1 klap. Prik er een Lekker koel AMD'tje in en je bent ook klaar.

Denk er wel aan dat dit kastje slechts een 120W voeding heeft. In SilentPCreview hebben ze het Gigabyte bord met een AMD Athlon X2 4850e (45W) getest en op volle belasting trok ie 109W vermogen. Dat was de totale system power, waar het systeem bestond uit een 120Gb notebook drive en 1Gb geheugen. Je hebt dus niet veel rek voor extra kaarten enzo. Je kunt dus imho beter een mobo uitzoeken dat veel onboard heeft en er een energiezuinige cpu op prikken.
Ik heb nog even gechecked, en een 500Gb Western Digital Green Power drive pakt ook net onder de 10W. Een DVD spelertje zal ook niet al teveel pakken, maar meer moet je er niet in willen stoppen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 16 maart 2008 @ 23:28:
[...]

Aangezien je in een hele kleine kast zit, is dan dat Gigabyte GA-MA78GM-S2H bordje niet handiger? Je hebt dan én een goede geluidskaart én geen noodzaak om een 2600pro erin te stoppen. Sla je 2 vliegen in 1 klap. Prik er een Lekker koel AMD'tje in en je bent ook klaar.

Denk er wel aan dat dit kastje slechts een 120W voeding heeft. In SilentPCreview hebben ze het Gigabyte bord met een AMD Athlon X2 4850e (45W) getest en op volle belasting trok ie 109W vermogen. Dat was de totale system power, waar het systeem bestond uit een 120Gb notebook drive en 1Gb geheugen. Je hebt dus niet veel rek voor extra kaarten enzo. Je kunt dus imho beter een mobo uitzoeken dat veel onboard heeft en er een energiezuinige cpu op prikken.
Ik heb nog even gechecked, en een 500Gb Western Digital Green Power drive pakt ook net onder de 10W. Een DVD spelertje zal ook niet al teveel pakken, maar meer moet je er niet in willen stoppen.
Ik heb zelf ook de Asus N4L-DH met een T2600,Samsung 500GB en Stressed is max 62W dus daar kan nog wel een HD2400/2600 bij,geluidskaart onboard is gewoon zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
jah voeding is inderdaad krap.. maar goed mocht dat echt een probleem worden maak ik wel iets externs..

geluid is ok van het mobo.. Gigabyte bordje heb ik gezien en is ook zeer interesant.. maar punt is dat de n4 hier al ligt (ander projectje)..verwacht spullen binnenkort allemaal te hebben.. dan maar es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Wat ik nog gedaan heb, mijn FloppyDTV geinstalleerd op mijn GA-MA78GM-S2H. Na wat strubbelingen (ik vond mijn @home kanalen niet allemaal, en de EPG kon ik niet downloaden) heb ik deze ook draaiende. Beeld en geluid perfect.

Voor diegenen die het weten willen, eerst vond ik slechts 165 zenders in Vista Media Center. Pas na een registeraanpassing welke ik op een ander forum vond vond ik het totale zenderaanbod. Nu zijn het in totaal 356 tv en radiozenders (zitten waarschijnlijk een aantal dubbele tussen). Als er interesse is kan ik die reg hack hier ook neerzetten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
psy schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:24:
Wat ik nog gedaan heb, mijn FloppyDTV geinstalleerd. Na wat strubbelingen (ik vond mijn @home kanalen niet allemaal, en de EPG kon ik niet downloaden) heb ik deze ook draaiende. Beeld en geluid perfect.

Voor diegenen die het weten willen, eerst vond ik slechts 165 zenders in Vista Media Center. Pas na een registeraanpassing welke ik op een ander forum vond vond ik het totale zenderaanbod. Nu zijn het in totaal 356 tv en radiozenders (zitten waarschijnlijk een aantal dubbele tussen). Als er interesse is kan ik die reg hack hier ook neerzetten.
das wel interesant..

iets van 2 jaar geleden met zon ding geklooid maar werkt nu ech toppie dus..hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dezjay schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:33:
[...]

das wel interesant..

iets van 2 jaar geleden met zon ding geklooid maar werkt nu ech toppie dus..hmm
De smartcard geeft wel de eerste 2 weken het totale aanbod door.
Ik ben wel overrompeld door de beeldkwaliteit. Vooral de reguliere zenders zijn echt heel erg goed. Ik ben een Haupage PVR-500 gewend en dat is echt crap. En ik heb toch een heel goed analoog signaal en een top aangelegde installatie.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hey Psy,

Goed bezig :)

Ik ga me een DVB-T kaartje kopen (later dit jaar). Zodat ik één en Canvas (de openbare zenders in Belgie) gratis kan ontvangen. Voor de rest kijk ik niet echt veel TV. Bekijk vooral HD films en series op mijn pc.

Ik heb nog een vraagje voor je.

Jij hebt de Gigabyte GA-MA78GM-S2H
In combinatie met 2 GB geheugen en een AMD Athlon 64 X2 3800 processor.

Trek jij hiermee volledig 720p en 1080p ? Zonder horten of stoten...

Ik las daarnet dat Chomsky hier problemen mee heeft...
als ik een HDWMV film afspeel in WMP krijg ik na 30 seconden de melding "systeem heeft te weinig geheugen" en dan kan ik alleen maar de weergave stoppen

Nogthans zou je denken, gezien ik een onboard HD-accelaratie heb (870 chipset) en 2 GB aan werkgeheugen, dat het makkelijk zou moeten kunnen ...heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:47:
Hey Psy,

Goed bezig :)

Ik ga me een DVB-T kaartje kopen (later dit jaar). Zodat ik één en Canvas (de openbare zenders in Belgie) gratis kan ontvangen. Voor de rest kijk ik niet echt veel TV. Bekijk vooral HD films en series op mijn pc.

Ik heb nog een vraagje voor je.

Jij hebt de Gigabyte GA-MA78GM-S2H
In combinatie met 2 GB geheugen en een AMD Athlon 64 X2 3800 processor.

Trek jij hiermee volledig 720p en 1080p ? Zonder horten of stoten...

Ik las daarnet dat Chomsky hier problemen mee heeft...

[...]
Heb tot nu toe alleen een 1080p rip van Battlestar Galactica geprobeerd (MKV download). In WMP had ik ~95% belasting maar geen hickups, in PowerDVD had ik max 15%, die gebruikt echt de hardware acceleratie van die AMD3200. Dat draaide echt heel goed.

HDWMV zal ik vanavond eens proberen als ik die heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
psy schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:40:
[...]

De smartcard geeft wel de eerste 2 weken het totale aanbod door.
Ik ben wel overrompeld door de beeldkwaliteit. Vooral de reguliere zenders zijn echt heel erg goed. Ik ben een Haupage PVR-500 gewend en dat is echt crap. En ik heb toch een heel goed analoog signaal en een top aangelegde installatie.
Dat snap ik ja... heb ook wel een abbo das het punt niet.. wil gewoon nog steedseen alles in 1 oplossing.. komt nu wel dciht bij.. alleen zal ik dan een externe versie moeten pakken maar die ken zo weg gemoffeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat is ook mijn opzet. Als alles werkt zoals gewenst bestel ik nog een FloppyDTV/CommonInt/Smartcard, zodat ik ook kan opnemen en kijken tegelijk. Dan heb je ook geen losse @home decoder nodig, want daar zag ik erg tegenop, ook al omdat de meeste decoders een niet zo denderend beeld hebben op een LCD of plasma tv (want geen upscaling via de Scart aansluiting). Ik geloof dat alleen de Samsung HDTV decoder een goed ge-upscaled beeld geeft via HDMI, maar die kan weer niet opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
hmm das wel super... net hele review ff gelezen..

nu maar hopen dat ik het in me superkleine kassie kan proppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomsky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-08 17:22
was vergeten te melden dat mijn porcessor AMD 64x2 5200+ is...
het bizarre is dat ik het alleen bij MCE van MicroSoft. VLC en Goom doen het wel beduidend beter..

maar ik blijf de beeldkwaliteit toch dichter tegen SD dan HD vinden (icm Philips 37pfl9632 LCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Wat is de register hack of waar kan je deze dl.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Zie het volgende topic:
http://www.firedtv.nl/forum/viewtopic.php?t=350

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 17-03-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Zo, ik lijk er eindelijk helemaal uit te zijn. Ik heb nog een tijd zitten twijfelen over de case sterk de Silverstone LC11M-S en de Chieftec HT-01 overwogen). Ik wilde een MCE302 bestellen bij colorcase.com, maar die reageerden de hele tijd niet. Toen ik het net wilde opgeven kreeg ik ineens reactie via skype waarna de beste man van colorcase.com uitgebreid de tijd heeft genomen mij de ins- en outs van de verschillende cases en de bestel en verzend procedure uit te leggen. Wat hij aanbiedt is wel mooi: $130 + $70 shipping voor een zilveren Ahanix MCE302 case, met IR receiver, microsoft mce remote, en USB board voor het VFD (normaal via een buitenlangslopende parallele kabel). Dat is met huidige omrekenkoers €130,-, wat een stuk goedkoper is dan in NL (>€170 en met parallele kabel wat een probleem is met een Gigabyte GA-MA78GM-SH2).

En omdat ie zo mooi is :)
Afbeeldingslocatie: http://ahanix.com/images/products/gallery_mce302/home_mce302_g_14_l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ahanix.com/images/products/gallery_mce302/home_mce302_g_12_l.jpg

Ik stop er dan een Nexus voeding in, die heeft nog een 8cm fan achterop, beter in deze case. Ik hoop alleen dat er een beetje SATA power connectoren aanzitten, daar kan ik weinig over vinden (maar kan niet snel een voeding vinden met 8cm fan die ook stil is).
Daarnaast heb ik besloten, grotendeels mede dankzij reacties in dit topic, er (in ieder geval in eerste instantie) geen extra videokaart in te doen voor de tv out, maar mijn eigen gebakken SCART -> VGA kabel te gebruiken. Heb nog van niemand gelezen hoe het beeld is, maar de composite sync en resolutie schijnen iig geaccepteerd te worden door de HD3200. Mocht het erg tegenvallen / niet handig werken, kan ik altijd alsnog er een low profile HD3450 inzetten oid.

Dit is het uiteindelijke rijtje geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Ahanix MCE302S-V (mATX, Geen PSU, Zilver)€ 175,-€ 175,-
1AMD Athlon X2 BE-2400€ 79,94€ 79,94
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 66,22€ 66,22
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 32,36€ 32,36
1Labtec Wireless Media Desktop€ 15,-€ 15,-
1Nexus NX-3000, 300W (ATX)€ 33,-€ 33,-
1Samsung SH-D163B€ 11,21€ 11,21
1Samsung Spinpoint F1 HD752LJ, 750GB€ 107,50€ 107,50
ImporterenTotaal€ 520,23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Jag schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:45:
................Ik stop er dan een Nexus voeding in, die heeft nog een 8cm fan achterop, beter in deze case. Ik hoop alleen dat er een beetje SATA power connectoren aanzitten, daar kan ik weinig over vinden (maar kan niet snel een voeding vinden met 8cm fan die ook stil is).
In de versie die SPCR indertijd (October 6, 2002 !?!?) review-de zaten helemaal geen SATA connectors volgens mij, nu staat er op de site van Nexus; SATA Ready.
En anders een paar van deze jongens, doen hun werk prima/net zo goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.it-point.it/images/foto_articoli/NSP22204M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik informeer wel even bij Salland, waar ik hem besteld heb hoeveel SATA-connectoren eraan zitten. Ik had het idd gelezen van het SATA ready, maar wat dat dan precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW Psy, ben je tevreden van VISTA MCE? wat zijn daar de + en - punten van? Ik ben nog niet uit de software nl.. denk aan MP icm vista, maar als VISTA MCE al mooi is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
Jag, pas wel op met het importeren, het kan zijn dat de douane het onderschept en dan komt er dacht ik 3.5% import kosten en 19% BTW overheen (+-30€)

Wat van processor koeler heb je trouwens? of gebruik je gewoon de boxed koeler?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Gied schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:00:

M3A78-EMH HDMI.

P.S. Kajee, bedankt voor je overzicht met htpc behuizingen; ik ga ze 'even' doornemen. :)
Niet alleen mist de Asus moederboard een fire-wire aansluiting en heeft het een oude audio-chip (zoals aangegeven), Maar deze asus moederboard heeft ook geen e-sata achterop en (wat vooral belangrijk is bij een full-option HTPC:) een optical-audio-output...

Asus achterkant:
http://c1.neweggimages.co...ctimage/13-131-273-04.jpg

Gigabyte:
http://www.ocworkbench.co...M-S2H/IMG_0636%20copy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DeArmeStudent op 18-03-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
Lijkt mij een zeer schappelijke prijs voor deze prachtig uitziende case!
Nu vraag ik me wel af of de 80mm fans in deze case niet (veel) meer geluid
maken tegenover de 2x 120mm's in de populaire antec.

En hoe zal een andere cpu fan in de kast passen?

p.s: review van deze case (excuus indien eerder genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jag schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:23:
Ik informeer wel even bij Salland, waar ik hem besteld heb hoeveel SATA-connectoren eraan zitten. Ik had het idd gelezen van het SATA ready, maar wat dat dan precies inhoudt?
Dat-ie klaar is om er een verloopje op te prikken en dat-ie er stroom op kan zetten B). Volgens mij zijn alle voedingen Sata-ready, alleen willen mensen denk ik zeker weten dat het kan (vanwege de andere plug) dus zetten ze het er expliciet bij.

Ik heb die verloopjes ook op mijn schifjes geprikt. Nooit los gekocht, dus vast ooit ergens bij gekregen :P.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 18-03-2008 08:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Wat bedoel je met ?
... USB board voor het VFD (normaal via een buitenlangslopende parallele kabel). ... wat een stuk goedkoper is dan in NL (>€170 en met parallele kabel wat een probleem is met een Gigabyte GA-MA78GM-SH2).
Werkt de Ahanix MCE302S-V voor de VFD met een parallele kabel ?
Waar een kast zoals de de Antec Fusion 430 via een USB connector wordt aangesloten (Link)

Het Gigabyte GA-MA78GM-SH2 moederbord voorziet idd geen parallele aansluiting voor een IR receiver (werkt via onboard USB)

Dus heb jij een andere soort case (dan die in Nederland verkocht wordt) op kop kunnen tikken of wat ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel komt ergens in Juni met de mini-itx DG45FC met ingebouwde videokaart die 1080p/x264 easy kan afspelen. Nou heeft AMD de 780 chipset die hetzelde kan, maar komt deze ook beschikbaar op een mini-itx moederbord? Hij moet nl passen in een psile-kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Weer een update over mijn Gigabyte.
Ik heb gisteren twee HDWMV 1080p demo's geprobeerd (van de Microsoft site te plukken), en ik ben er niet 100% tevreden over. Ik gebruikte WMP. De cpu heeft het er niet moeilijk mee, de Coral Reef doet ie met ~30%, en de vliegdemo met ~60% op beide cores. In beide gevallen is het beeld prachtig, maar het loopt niet helemaal vloeiend. Ik denk dat de meeste mensen het uberhaupt niet zouden zien, maar ik ben erg kritisch, en vond dat bij langzame maar duidelijke pan's het niet vloeiend genoeg liep. Het is niet dat ie schokt, maar eerder dat de FPS niet helemaal constant was.

Om zeker te zijn dat het niet aan de demo's lag, heb ik beiden ook op mijn Asus W3J geprobeerd. Hierop was het wel perfect vloeiend. De W3J draait met een Intel Core Duo T2400 op 1,83 Ghz, met 1 GB, en WinXP. Hier staan verder geen additionele codec's op behalve VLC player.

Op de Gigabyte staan wel een aantal codecs. Zouden deze de zaak beïnvloeden?
Ik zou eigenlijk eens WinXP moeten installeren om te kijken hoe het dan loopt. Maar gevoelsmatig denk ik dat dat niets uit gaat maken.

EDIT
Ik bedenk me nu dat ik nooit enige driver heb hoeven te installeren. Ik ga vanavond eens een update doen van mijn chipset/VGA drivers want het zou best kunnen dat Vista niet de meest recente driver erop heeft gezet :)
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:33:
[...]

BTW Psy, ben je tevreden van VISTA MCE? wat zijn daar de + en - punten van? Ik ben nog niet uit de software nl.. denk aan MP icm vista, maar als VISTA MCE al mooi is..
Nou Vista en MCE heb ik nooit eerder mee gewerkt. Ik was bijzonder te spreken over de geweldige installatie van Vista (geen drivers hoeven te installeren, maar mogelijk ligt daar wel mijn probleempje :) ), en ook MCE vind ik tot nu toe erg prettig werken. Qua menustructuur is het best handig en snel, en de beeldkwaliteit is geweldig met de floppyDTV.
Alleen de methode om de zenders te zoeken en te sorteren is belachelijk. Dat is echt heeeeel veel werk (zie ook de review op hardware.info). Verder, de EPG lijkt erg makkelijk en intuïtief (bv series opnemen).

Wat ik wel heel jammer vind, als ik een HD bestand wi bekijken, start de WMP. Maar ik wil eigenlijk dat PowerDVD start, want deze gebrukt de UVD decodering. Eigenlijk zou WMP ook UVD moeten ondersteunen, maar ik merk veel verschil tussen WMP en PowerDVD (bij gedwonloade hd content)

Ik denk dat ik ook nog Media Portal wil proberen, alleen al om het gezien te hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door psy op 18-03-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Gent32m schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:25:
Wat bedoel je met ?

[...]

Werkt de Ahanix MCE302S-V voor de VFD met een parallele kabel ?
Waar een kast zoals de de Antec Fusion 430 via een USB connector wordt aangesloten (Link)

Het Gigabyte GA-MA78GM-SH2 moederbord voorziet idd geen parallele aansluiting voor een IR receiver (werkt via onboard USB)

Dus heb jij een andere soort case (dan die in Nederland verkocht wordt) op kop kunnen tikken of wat ? 8)7
Ja! Dat zegt ie in exact die bewoordingen.......
Op de site van ahanix staat ook: VFD Type Samsung 2x16 Characters VFD, Parallel Cable
En hij heeft dus een USB variant erbij/ipv weten te regelen, veel handiger idd.
En als je dus de parallel variant hebt icm de GA-MA78GM-SH2 heb je geen drol aan je display.......

Buiten dit alles: jij hebt het over (usb) IR, maar daar voorziet de Ahanix 302 ook niet standaard in; hij komt met alleen een display niet met IR. De Antex Fusion heeft een combi; display/ir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:48

ChUcKiE

Dus........

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:43:
Intel komt ergens in Juni met de mini-itx DG45FC met ingebouwde videokaart die 1080p/x264 easy kan afspelen. Nou heeft AMD de 780 chipset die hetzelde kan, maar komt deze ook beschikbaar op een mini-itx moederbord? Hij moet nl passen in een psile-kast.
Anders gevraagd, zijn er al Intel moederbordjes, die de opties als MicroATX, HDMI, Firewire, DVI/VGA, Digital audio out, eSata, eventueel zonder geintegreerde GPU onboard heeft?

Dus eigenlijk exact zoals de specs van dat Gigabyte bordje met 780G chipset, maar dan zonder GPU, want daar weten we van dat die op dit moment niet voor een meerwaarde zorgen in een HTPC

[ Voor 14% gewijzigd door ChUcKiE op 18-03-2008 11:17 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
ChUcKiE schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:16:
[...]
Dus eigenlijk exact zoals de specs van dat Gigabyte bordje met 780G chipset, maar dan zonder GPU, want daar weten we van dat die op dit moment niet voor een meerwaarde zorgen in een HTPC
Jij vind een onboard GPU die in staat is zelf HD content te decoden geen meerwaarde?
Of heb ik iets gemist? :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaRKie op 18-03-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Uiteraard heeft dat absolute meerwaarde maar we weten dat er op dit moment bij Intel de onboard GPU's daar niet krachtig genoeg voor zijn.
Waar het mij om gaat is, of dat er nu een moederbord is, met dezelfde specs (op de GPU na) zoals de bordjes met de 780G chipset icm een AMD CPU. Ik bedoel met een extra videokaatrje als de 3450 kom je dan icm met zo'n moederbord en een energiezuinige intel CPu ook een heel eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeArmeStudent schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:19:
[...]

.......(wat vooral belangrijk is bij een full-option HTPC:) een optical-audio-output...
Er zit een spdif aansluiting op het bord dus voor 15€ kan je hier een coax/optical kaartje op aansluiten.

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GZZA26

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
kaajee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:10:
[...]
En als je dus de parallel variant hebt icm de GA-MA78GM-SH2 heb je geen drol aan je display.......
Hoezo? De GA-MA78GM-S2H heeft gewoon een LPT-header onboard... :) :o
1. 1 x 24-pin ATX main power connector
2. 1 x 4-pin ATX 12V power connector
3. 1 x floppy disk drive connector
4. 1 x IDE connector
5. 5 x SATA 3Gb/s connectors
6. 1 x CPU fan header
7. 1 x system fan header
8. 1 x front panel header
9. 1 x front panel audio header
10. 1 x CD In connector
11. 1 x S/PDIF In/Out header
12. 1 x IEEE 1394a header
13. 4 x USB 2.0/1.1 headers
14. 1 x parallel port header
15. 1 x Trusted Platform Module (TPM) header
16. 1 x serial port header
17. 1 x chassis intrusion header
18. 1 x power LED header
Check:
http://www.gigabyte.com.t...ProductName=GA-MA78GM-S2H

[ Voor 47% gewijzigd door _starbuck_ op 18-03-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ChUcKiE schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:27:
Uiteraard heeft dat absolute meerwaarde maar we weten dat er op dit moment bij Intel de onboard GPU's daar niet krachtig genoeg voor zijn.
Waar het mij om gaat is, of dat er nu een moederbord is, met dezelfde specs (op de GPU na) zoals de bordjes met de 780G chipset icm een AMD CPU. Ik bedoel met een extra videokaatrje als de 3450 kom je dan icm met zo'n moederbord en een energiezuinige intel CPu ook een heel eind!
Dan ga je wel voorbij aan het feit dat het EN duurder wordt, EN meer stroom verbruikt. Verder heeft bv de Gigabyte het erg handige DTS connect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:31:
[...]

Dan ga je wel voorbij aan het feit dat het EN duurder wordt, EN meer stroom verbruikt. Verder heeft bv de Gigabyte het erg handige DTS connect :)
Klopt, misschien allemaal, maar ik wilde als uitgangspunt nemen, zonder de discussie te laten leiden door andere bijkomende nadelen, eens bekijken of er uberhaupt een intel variant is..

Tot nu toe kom ik alleen de P5E-VM HDMI tegen er wel dicht bij in de buurt komt, maar die is niet geheel vergelijkbaar.

Van Gigabyte is er een redelijk vergelijkbare, met onboard Intel GMA3100 en HDMI, Firewire en digital Audio:
GA-G33M-S2H
http://www.gigabyte.com.t...0&ProductName=GA-G33M-S2H

[ Voor 18% gewijzigd door ChUcKiE op 18-03-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hey psy,

Bedankt voor je bevindingen.
Ik volg je ervaringen over dit moederbordje op de voet :)

Het is wel raar, dat je beeld hapert in 1080p. Dit zou normaal gezien niet mogen. (Link)

In het artikel staat er:
UVD works fantastically, but you do need to use appropriate software with the video acceleration option like Cyberlink PowerDVD
Heb je al eens geprobeerd om het moederbord met deze software te testen ?
Software die dus de UVD ondersteunt.

En wat gebeurt er als je de codecs (zoals die van K-Lite Codec Pack) softwarematig installeert ?
Zou hij dan processor matig met de 1080p overweg kunnen ?

Dit moederbordje lijkt me nog altijd top (als ik de reviews zo lees).
Dus dit zou moeten lukken... |:(

Good luck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_starbuck_ schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:30:
[...]

Hoezo? De GA-MA78GM-S2H heeft gewoon een LPT-header onboard... :) :o

[...]

Check:
http://www.gigabyte.com.t...ProductName=GA-MA78GM-S2H
Oeps, sorry, helemaal gelijk........(voor noobs alleen lastig om hier een LPT plug op te krijgen waarschijnlijk :9 ), maar hij heeft em dus wel.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gent32m schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:44:
Hey psy,

Bedankt voor je bevindingen.
Ik volg je ervaringen over dit moederbordje op de voet :)

Het is wel raar, dat je beeld hapert in 1080p. Dit zou normaal gezien niet mogen. (Link)

In het artikel staat er:

[...]

Heb je al eens geprobeerd om het moederbord met deze software te testen ?
Software die dus de UVD ondersteunt.

En wat gebeurt er als je de codecs (zoals die van K-Lite Codec Pack) softwarematig installeert ?
Zou hij dan processor matig met de 1080p overweg kunnen ?

Dit moederbordje lijkt me nog altijd top (als ik de reviews zo lees).
Dus dit zou moeten lukken... |:(

Good luck...
Ja het is iets niet helemaal lekker met mijn drivers en/of codecs. Ik heb net ook deze thread gelezen ( http://www.avsforum.com/a...p?p=13345957#post13345957 ) en daar staat gewoon in dat
However, throughout testing, the 780G nor GeForce 8200 never once experienced pausing, judder, or outright blank screen events, something we cannot say about the G35
dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:59:
Ik zou eigenlijk eens WinXP moeten installeren om te kijken hoe het dan loopt. Maar gevoelsmatig denk ik dat dat niets uit gaat maken.

Wat ik wel heel jammer vind, als ik een HD bestand wi bekijken, start de WMP. Maar ik wil eigenlijk dat PowerDVD start, want deze gebrukt de UVD decodering. Eigenlijk zou WMP ook UVD moeten ondersteunen, maar ik merk veel verschil tussen WMP en PowerDVD (bij gedwonloade hd content)
XP zou best wel eens uit kunnen maken net zoals de speler die je gebruikt aardig wat verschil uit kan maken, 4 jaar geleden heb ik WMP 6.4.07.1112, WMP 7.00.00.xxxx, WMP 9.00.00.2980 en BS Player getest en toen merkte ik ook het nodige verschil.

M'n oude post:
KILLorBE schreef op zaterdag 24 januari 2004 @ 09:01:
Some interesting results:

WMP 9.00.00.2980
Frames skipped: 1492
Frame rate: 23
Actual: ~2

WMP 7.00.00.xxxx
Fames skipped: 0
Fame rate: 23
Atual: ~1.2

WMP 6.4.07.1112
Fames skipped: 0
Fame rate: 23
Atual: ~11

*NOTE: While the actual frame rate is much higher with WMP 6.4, it looked like crap (blocky) and the sound stuttered.

I also played it with BS Player, while it doesn't show FPS it ran really smooth (Probably close to, or at the original frame rate (23.976FPS)), however the sound did stutter quite a bit.

Abit ST6
Tualeron 1.2 @ 1.6 (133FSB)
Asus V8240S (Ti4200 128MB @ 300/650)
512MB MDT PC150 (2x 256MB) @ 133MHz 2-2-2 5/7
In dit geval ging het om de Coral Reef trailer die je op de Microsoft site kunt downloaden.

Ik heb net WMP Classic (6.4.9.0), WMP 11 en VLC getest (Ander systeem: XP, C2D 2160 @ 2,7Ghz, 2GB, P5K-E WiFi AP, GTO7900).
WMP Classic: 20-30%
WMP 11: 30-40%
VLC: 40-50%

WMP 11 speelde alleen in het begin even af met een iets lagere frame rate (23,2 FPS was het laagste), voor de rest niks mee.
VLC liep niet lekker (beeld bleef af en toe hangen terwijl het geluid doorliep) en sloeg een hoop frames over.
WMP Classic liep ook gewoon goed (Geen info over overgeslagen frames).

Je kunt bij Vista toch instellen met welk programma het word geopend?, enigste nadeel is dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen HD of 'gewone' bestanden.
Voor het gemak kun je ook OpenWithAdd gebruiken.

BTW: op The Look And Sound Of Perfect kun je ook trailers downloaden (720p en 1080p WMV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Bedenk hierbij ook dat de HD-WMV's iha veel soepeler lopen dan het met de 264-gecodeeerde HD materiaal. Dus eigenlijk zijn HD-WMV's geen echte maatstaf.
Maar ja, zelfs deze lopen bij jouw al niet soepel............ :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

KILLorBE schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:26:
[...]

XP zou best wel eens uit kunnen maken net zoals de speler die je gebruikt aardig wat verschil uit kan maken, 4 jaar geleden heb ik WMP 6.4.07.1112, WMP 7.00.00.xxxx, WMP 9.00.00.2980 en BS Player getest en toen merkte ik ook het nodige verschil.

M'n oude post:

[...]

In dit geval ging het om de Coral Reef trailer die je op de Microsoft site kunt downloaden.

Ik heb net WMP Classic (6.4.9.0), WMP 11 en VLC getest (Ander systeem: XP, C2D 2160 @ 2,7Ghz, 2GB, P5K-E WiFi AP, GTO7900).
WMP Classic: 20-30%
WMP 11: 30-40%
VLC: 40-50%

WMP 11 speelde alleen in het begin even af met een iets lagere frame rate (23,2 FPS was het laagste), voor de rest niks mee.
VLC liep niet lekker (beeld bleef af en toe hangen terwijl het geluid doorliep) en sloeg een hoop frames over.
WMP Classic liep ook gewoon goed (Geen info over overgeslagen frames).

Je kunt bij Vista toch instellen met welk programma het word geopend?, enigste nadeel is dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen HD of 'gewone' bestanden.
Voor het gemak kun je ook OpenWithAdd gebruiken.

BTW: op The Look And Sound Of Perfect kun je ook trailers downloaden (720p en 1080p WMV).
Interessant. Hoe kan ik dat zien met die (overgeslagen) frames? Dat zou ik heel graag willen weten want dan kan ik ook eventuele verschillen goed zien.

Trouwens de demo's die ik nu heb gebruikt:
The_Magic_of_Flight_1080.wmv ( http://download.microsoft..._Magic_of_Flight_1080.exe )
En inderdaad ook de Coral_Reef_Adventure_1080.wmv
( http://download.microsoft...l_Reef_Adventure_1080.exe )

Dat van Vista met de programma's weet ik, maar werkt dat ook terwijl je in Media Center zit? Dus dat je het bestand seleceert en dat MC dan zelf PowerDVD opstart. Het zou jammer zijn als dat niet gaat. Ga ik ook nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hey,

Waarom willen jullie de WMP (Windows Media Player) gebruiken ?
Ik gebruik dit zelf niet (vindt dit een stukje brol software van Microsoft, net zoals hun MediaCenter)

Om videobestanden af te spelen, kun je bv beter Nero gebruiken (maar daar moet je voor betalen).

Een ander goed en GRATIS alternatief (dat prima samen werkt met "MediaPortal" - een open source programma dat beter is dan Windows MediaCenter en je ook GRATIS kan afhalen van het internet-) is de K-Lite Codec Pack.

Je kan die gratis afhalen van het internet. En daar zit daar een "Media Player Classic" bij. Die bij mijn weten alles (AVI, MKV, HDWMV, etc) kan afspelen, wat je maar nodig hebt.

Give it a try (and let me know, wat het geworden is... met dit moederbordje) ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Gent32m op 18-03-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

kaajee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:51:
Bedenk hierbij ook dat de HD-WMV's iha veel soepeler lopen dan het met de 264-gecodeeerde HD materiaal. Dus eigenlijk zijn HD-WMV's geen echte maatstaf.
Ja maar het gekke is, dat de 264 gecodeerde downloads (720p en 1080p) perfect soepel lopen! Dat is het eerste wat ik getest heb toen Vista erop stond :)
Gent32m schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:52:
Hey,

Ik gebruik dit zelf niet (vindt dit een stukje brol software van Microsoft, net zoals hun MediaCenter)

Om videobestanden af te spelen, gebruik ik Nero (maar daar moet je voor betalen).
Een ander goed alternatief (dat prima samen werkt met "MediaPortal") is de K-Lite Codec Pack.

Je kan die gratis afhalen van het internet. En daar zit daar een "Media Player Classic" bij. Die bij mijn weten alles (AVI, MKV, HDWMV, etc) kan afspelen, wat je maar nodig hebt.

Give it a try (and let me know, wat het geworden is... met dit moederbordje) ;)
Dat was naar aanleiding van jouw post:
Gent32m in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

En eigenlijk wil ik vanalles proberen en dan kies ik wat ik uiteindelijk echt ga gebruiken. Ik sluit op voorhand geen software uit :)

[ Voor 50% gewijzigd door psy op 18-03-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Oeps psy,

Je hebt gelijk :D Mea Culpa _/-\o_

In feite zou Chomsky die WMP beter niet gebruiken. Maar idd, alles eens uittesten kan geen kwaad.. Ik zal over die WMP (in Chomsky zijn tekst) waarschijnlijk heen gelezen hebben. Zo verdrongen zit dat woord ondertussen al in mijn geheugen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gent32m op 18-03-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja ik gebruikte zelf eigenlijk altijd VLC player of PowerDVD, nooit Mediaplayer omdat deze zo'n ranzige interface heeft en vaak geen codec's heeft. Maar nu ik dit mobo ben aan het proberen vind ik eigenlijk dat ie hiermee geen enkel probleem moet hebben nietwaar. Vanavond ga ik eens wat drivertjes installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
kaajee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:51:
Op dat oude systeem zeker niet, dat WMP 11 op het nieuwere systeem in het begin niet de volle FPS afspeelt kan misschien ook te maken hebben met het feit dat ie alweer 3 dagen en 15 uur aan staat en dat er 56% van het geheugen in beslag is genomen (Op het moment van testen), dus misschien heeft dat met de buffer te maken (gebrek aan :P ).
Maar daarom ben ik ook nog op zoek naar het meest geschikte AGP kaartje voor dat oude systeem, als ik daar het meeste (liefst alles) goed mee af kan spelen dan hoef ik niet zo lang te wachten...of ik moet m'n oude AMD S939 systeem houden....mmm

Overigens is het toen niet duidelijk geworden wat het meeste uitmaakte, Graka, CPU, WMP, Geheugen...
psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:51:
[...]

Interessant. Hoe kan ik dat zien met die (overgeslagen) frames? Dat zou ik heel graag willen weten want dan kan ik ook eventuele verschillen goed zien.
Met deze simpele beschrijving moet het wel lukken denk ik:
WMP 11 -> Rechtsklikken op de balk (Naast de vooruit/terug pijltjes b.v.) "Toon Klassieke Menu's" aanklikken (o.i.d. ik heb een engelse versie en daar staat "Show Classic Menus") -> Beeld (View) -> Statistieken (Statistics).

WMP Classic -> Werkt (bij mij?) niet, bij een andere versie (6.4.xx b.v.) werkte het iig wel -> Beeld -> Statistieken.

VLC (Geeft geen FPS aan, wel een hoop andere info) -> Toon -> Stream and Media Info -> Statistics.
of Ctrl-i -> statistics.
psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:51:
Dat van Vista met de programma's weet ik, maar werkt dat ook terwijl je in Media Center zit? Dus dat je het bestand seleceert en dat MC dan zelf PowerDVD opstart. Het zou jammer zijn als dat niet gaat. Ga ik ook nog eens proberen.
Geen idee (nog) maar dat moet vast wel te doen zijn.
Gent32m schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:59:
In feite zou Chomsky die WMP beter niet gebruiken. Maar idd, alles eens uittesten kan geen kwaad.. Ik zal over die WMP (in Chomsky zijn tekst) waarschijnlijk heen gelezen hebben. Zo verdrongen zit dat woord ondertussen al in mijn geheugen ;)
Mja, het feit dat hij de melding "niet genoeg geheugen" krijgt betekent volgens mij dat er iets anders mis is, want op m'n oude systeem met maar 512MB kan ik het ook afspelen.

Ik gebruik trouwens ook de K-Lite codec pack en speel eigenlijk alles af met WMP Classic (Vind de volumeregeling onder m'n scrollwiel wel makkelijk, geen poespas van WMP 11 en geen last van het hoge CPU gebruik dat VLC heeft).

**EDIT**
Gent32m schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:59:
Wil ik niet perse, maar dit is niet m'n HTPC (Mss op korte termijn als blijkt dat m'n oude bak het niet trekt en ik toch besluit m'n AMD systeem te verkopen).
En zoals psy ook al aangaf, proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door KILLorBE op 18-03-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:59:
Wat ik wel heel jammer vind, als ik een HD bestand wi bekijken, start de WMP. Maar ik wil eigenlijk dat PowerDVD start, want deze gebrukt de UVD decodering. Eigenlijk zou WMP ook UVD moeten ondersteunen, maar ik merk veel verschil tussen WMP en PowerDVD (bij gedwonloade hd content).
Ergens op het Avsforum (link helaas niet bewaard) werd beweerd dat als je eenmaal de laatste PowerDVD met UVD support hebt geïnstalleerd, je bij andere media players in kan stellen dat deze het Directshow filter van PowerDVD moeten gebruiken. Ben er zelf nog niet aan toegekomen, maar er zijn tooltjes waarmee je de merit van de verschillende filters in kan stellen. Bijvoorbeeld RadLight Filter Manager en Vista Media Center Decoder utility. Wel even runnen als Administrator natuurlijk. Het zou dan zo moeten zijn dat MCE het Directshow filter van PowerDVD gebruikt, met ondersteuning voor UVD dus.

Zoals gezegd, ik ben er zelf nog niet aan toegekomen (ik wacht nog op een nieuw 780G moederbord voordat ik weer met onze HTPC ga stoeien), maar misschien kan iemand het uitproberen of bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Naar een aantal jaren van trouwe dienst wil ik graag mijn media center upgraden, of eigenlijk, aan de kant zetten en vanaf scratch opnieuw beginnen.

De zaken wie ik op mijn media center doe, of wil gaan doen zijn:

Films opnemen
Films kijken
Series kijken
Leechen (incl parren, rarren etc..)
Muziek luisteren

Gamen nu niet, maar dat is op m'n huidige set ook bijna niet mogelijk, dit zal in de toekomst met een nieuw systeem waarschijnlijk veranderen.

Ik ben op deze configuratie uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5600+€ 90,85€ 90,85
1Club3D Theatron DD (Retail)€ 39,35€ 39,35
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 61,15€ 61,15
1Cooler Master SPB-3T4-E1 4 in 3 Device Module (4x 3.5" in 3x 5.25")€ 13,72€ 13,72
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 70,95€ 70,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 32,36€ 32,36
1Lite-On DH-52C2P€ 22,62€ 22,62
1Lite-on LH-20A1H 20x (Dual-layer, Lightscribe, Retail)€ 32,-€ 32,-
2Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 99,-€ 198,-
1Sapphire Radeon HD3450€ 40,-€ 40,-
1Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))€ 90,95€ 90,95
ImporterenTotaal€ 691,95

De HD3450 bestel ik er extra bij omdat ik nu nog een S-Video uitgang nodig heb, dit zal ook op ten duur veranderen hoop ik.

Nou kwam ik aan het twijfelen over de keuze proc. deze is niet heel erg zuinig (ik meen 115W TDP ) en omdat het systeem toch veel uren per dag zal maken is dit eigenlijk best veel.
Was het niet zo dat dit bij AMD het piek verbruik is en bij Intel uit gemiddelde?

Hierdoor kwam ik aan het kijken met een Intel systeem, maar dan zou ik voor 160 een gelijk soorting setje van mobo en proc moeten zoeken. Dan zou ik op zoiets uitkomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Duo E2200€ 63,90€ 63,90
1MSI P35 Neo2-FIR€ 79,14€ 79,14

Dit is naar mijn idee een stuk trager dan de AMD setup, maar wel een stuk zuiniger.
Is de intel set voor mij voldoende, met het idee in het achterhoofd om er misschien ook op te gamen? Als ik het zelf mag inschatten denk ik niet, maar graag jullie ervaring?

Ik heb gekozen voor een wat grotere kast omdat ik graag nog met hardeschijven wil uitbreiden als deze vol komen te zittten. Hierdoor heb ik ook gelijk een zwaardere voeding gekozen, ik vermoed dat het deze voeding overkill is, maar als het systeem lange tijd per dag draait heb ik graag ook een beetje betrouwbaarheid, is de gekozen genoeg om in de toekomst de extra schijven ( max 9 ) en de benodigde raidcontroller te voorzien van een beetje prik?

De TV-kaart gebruik ik van m'n huidige HTPC ( 150 MCE ).

Hebben jullie verder nog opmerkingen ofzaken wie ik over het hoofd hebt gezien? dan hoor ik het graag..

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik zou altijd een AMD 'EE' variant nemen. Scheelt niet veel/nauwelijks in prijs en het verbruikt (een stuk) minder.
Verder als je toch al gaat gamen zou ik meteen een andere videokaart pakken.
En een analoge tv-kaart, ligt eraan wat voor tv je hebt. LCD/plasma zou ik toch een digitale kaart overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

M1lamb3r schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:38:
Jag, pas wel op met het importeren, het kan zijn dat de douane het onderschept en dan komt er dacht ik 3.5% import kosten en 19% BTW overheen (+-30€)

Wat van processor koeler heb je trouwens? of gebruik je gewoon de boxed koeler?
Boxed koeler. Ik verwacht niet dat die dusdanig veel herrie gaat maken dat ik een andere wil. Die BE-2400 verbruikt bijna niks.

En wat betreft import kosten: ja, het risico bestaat idd dat je door de steekproef eruit gehaald wordt en mag dokken. Na ja, dan is dat maar zo, is het nog steeds betaalbaar.
DJ MoRpHeus schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:43:
[...]

Lijkt mij een zeer schappelijke prijs voor deze prachtig uitziende case!
Nu vraag ik me wel af of de 80mm fans in deze case niet (veel) meer geluid
maken tegenover de 2x 120mm's in de populaire antec.

En hoe zal een andere cpu fan in de kast passen?

p.s: review van deze case (excuus indien eerder genoemd)
Ja, schappelijke prijs he? Ben er ook wel over te spreken. €132 is het eindbedrag indien ie niet onderschept wordt (heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt). Maar ik vind hem bovenal gewoon erg mooi. Jammer dat ie low profile is, maar op zich geen groot probleem. HD3450 die ik er mogelijk bij wil zetten als ik niet uitkom met VGA -> RGB scart is low profile.

En ja, die 80mm fan is niet optimaal. Maar het wordt zo'n zuinig systeem, laat die fan gewoon heel zachtjes draaien om de HDs niet al te heethoofdig te laten worden (alhoewel onderzoek van Google geen verband aantoonde tussen temp en faillure).
JvS schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:09:Volgens mij zijn alle voedingen Sata-ready, alleen willen mensen denk ik zeker weten dat het kan (vanwege de andere plug) dus zetten ze het er expliciet bij.

Ik heb die verloopjes ook op mijn schifjes geprikt. Nooit los gekocht, dus vast ooit ergens bij gekregen :P.
Ik vrees het ook dat het zo iets lulligs is :P. Denk alleen niet dat ik er nog molex -> sata power connector verloopjes erbij krijg.
kaajee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:10:
[...]

Ja! Dat zegt ie in exact die bewoordingen.......
Op de site van ahanix staat ook: VFD Type Samsung 2x16 Characters VFD, Parallel Cable
En hij heeft dus een USB variant erbij/ipv weten te regelen, veel handiger idd.
Ja standaard werken al die cases met parallele kabel buiten de kast om, erg knullig. Deze heeft idd een USB board erbij zitten, veel beter. Maar het is nog mooier, want deze versie heeft ook een IR receiver ingebouwd zitten en een Microsoft MCE remote bijgeleverd (en bij de MCE303 ook nog een card reader, maar die vind ik minder mooi). Het is echt een relaxte deal voor €130,- inc shipping. Lang leve de lage dollar :P.
HappyChainsaw schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:16:Ergens op het Avsforum (link helaas niet bewaard) werd beweerd dat als je eenmaal de laatste PowerDVD met UVD support hebt geïnstalleerd, je bij andere media players in kan stellen dat deze het Directshow filter van PowerDVD moeten gebruiken.
Als ik power dvd geinstalleerd heb en een h264 mkv afspeel met MPC (de enige player die ik gebruik), dan gebruikt ie altijd de powerdvd h264 codec. Ik had er alleen het probleem mee dat ie resizede naar PAL resolutie, dus veel had je er niet aan. Ben benieuwd hoe het met de nieuwe versies gaat.
Bargemanos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:20:De HD3450 bestel ik er extra bij omdat ik nu nog een S-Video uitgang nodig heb, dit zal ook op ten duur veranderen hoop ik.

Nou kwam ik aan het twijfelen over de keuze proc. deze is niet heel erg zuinig (ik meen 115W TDP ) en omdat het systeem toch veel uren per dag zal maken is dit eigenlijk best veel.
De afweging om er wel of niet een HD3450 bij te prikken heb ik ook gemaakt (ook tv out nodig), heb uiteindelijk voor gekozen VGA -> RGB scart kabel te maken. Scheelt geld, energie, en warmte in je kast. Zou je evt ook kunnen doen.

Qua processor kan je ook een 65W versie van de 5200+ nemen, stuk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:24:
Ik zou altijd een AMD 'EE' variant nemen. Scheelt niet veel/nauwelijks in prijs en het verbruikt (een stuk) minder.
Verder als je toch al gaat gamen zou ik meteen een andere videokaart pakken.
En een analoge tv-kaart, ligt eraan wat voor tv je hebt. LCD/plasma zou ik toch een digitale kaart overwegen.
Dan zou het de 5200+ EE worden, deze is iets minder, maar 65W spreekt me al veel meer aan.

Ik zit nu nog met een oud CRT beestje maar deze zal ook is vervangen moeten worden, het enige ding is dat we hier analoog tv signaal hebben, heeft het dan zin om een digitale tuner aan te schaffen?

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bargemanos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:46:
[...]

Dan zou het de 5200+ EE worden, deze is iets minder, maar 65W spreekt me al veel meer aan.
als je kan wachten is de aankomende 4850E (45W) misschien een mooi alternatief. Performt als een 4800. verschil met een 5200 is niet echt groot. maja. zelfs 10% KAN natuurlijk wel een verschil maken >:)

waarom heb je trouwens een extra audiokaart in je bestellijstje opgenomen? - zit toch een goede onboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:05
Vandaag m'n omaura TF8 binnen gekregen. Trek ik zorgvuldig de meegeleverde witte handschoentjes aan, haal ik heel voorzichtig de case uit z'n doos. Blijken er van voor op het toppanel krassen te zitten die blinken in het licht :(
Ben benieuwd of hier iets voor geregeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bargemanos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:46:
[...]

Ik zit nu nog met een oud CRT beestje maar deze zal ook is vervangen moeten worden, het enige ding is dat we hier analoog tv signaal hebben, heeft het dan zin om een digitale tuner aan te schaffen?
Het ligt er aan wie je kabelaanbieder is, maar... je hebt in principe ook al (als het goed is) een digitaal signaal. Je moet naast een FloppyDTVkaart/CAM module (dat kost wel ~265 euro!) nog een smartcard te halen bij je lokale elektro-boer. Hebben ze overal voor 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:09:
[...]
Het ligt er aan wie je kabelaanbieder is, maar... je hebt in principe ook al (als het goed is) een digitaal signaal.
Believe it or not...er zijn nog plaatsen waar het nog niet is. Maar daar hebben ze dan weer (hopelijk) Digitenne (nou ja...hopen...). Langzaam maar zeker worden ook de centrales in het landelijk gebied aangepast voor digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:43:
[...]

Believe it or not...er zijn nog plaatsen waar het nog niet is. Maar daar hebben ze dan weer (hopelijk) Digitenne (nou ja...hopen...). Langzaam maar zeker worden ook de centrales in het landelijk gebied aangepast voor digitale tv.
Aha. Net als bij ADSL, je zal maar op het platteland wonen. Of is dat inmiddels wel landelijk :) ?

Enfin, mijn HDWMV loopt nu wel soepeltjes. Heb even bij de instellingen van de schijf gekeken en ook de advanced cache ingeschakeld. Sindsdien lijk ik er geen last meer van te hebben. Nu moet ik ook zeggen dat ik op een gegeven momen zelfs mijn oren dicht heb gehouden om het geratel van de schijf niet te horen (hij ligt gewoon op het bureau en je hoort hem best goed, zeker in het begin als Vista net draait) Onwillekeurig beinvloedde dat mijn visie of het wel soepel liep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justchill's future config:

Doelen/eisen van de HTPC:
- Stil
- Goedkoop
- Zuinig
- Films (DIVX) op CRT bekijken
- Muziek jukebox
- Photoalbum
- Spelen van emulators (SNES, N64, MAME, PSX...)
- Just 4 fun (voor de meeste tweakers is dit zo hé)
- Voorbereid op de toekomst; moet HD materiaal aankunnen
- TV kijken: EVT later.. mss eerst analoog

Hardware na heel wat research:
CPU: AMD BE-2350 @Scythe "minja"
MOBO GA-MA78G-S2H ( => VGA2RGB SCART CABLE)
RAM: Kingston 1 GB DDR2 667Mhz
PSU: ENERMAX Modu82+ 425W
HD: 2 X HLJ-501 Spinpoints 500GB's
CASE: Standard el cheapo midi desktop case
CASEFAN: yateloon D12SL-12 120mm 1350rpm
REMOTE: MS MCE Remote

SOFTWARE:
MP @Windows VISTA Ultimate 32bits remote controlled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:49:
[...]

Aha. Net als bij ADSL, je zal maar op het platteland wonen. Of is dat inmiddels wel landelijk :) ?
Ja, inderdaad, je zult er maar wonen! :Y)

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:45:
[...]

als je kan wachten is de aankomende 4850E (45W) misschien een mooi alternatief. Performt als een 4800. verschil met een 5200 is niet echt groot. maja. zelfs 10% KAN natuurlijk wel een verschil maken >:)

waarom heb je trouwens een extra audiokaart in je bestellijstje opgenomen? - zit toch een goede onboard?
Goed punt! :+

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:57:
...
RAM: Kingston 1 GB DDR2 667Mhz
...
Je gaat VISTA draaien en de onboard GPU gebruikt shared memory, dus je gaat een stuk van die 1gb afstaan. Dan lijkt me dat wat weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik zie dat je een aparte cd-brander neemt, is daar een reden voor?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Na lang twijfelen tussen de S14V en de S16T toch maar de S14V besteld voor 299 euro:

Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/Origen_S14V_Black.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33
@Jag,

Ik lees dat jij bij je MCE302 ook een IR receiver krijgt.
Maar is dit dan een los apparaatje ofzo?
Want in de case zelf is er toch geen ruimte voor dacht ik?
Die USB aansluiting voor je VFD is dan natuurlijk wel top!

Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in deze case, dus probeer nog even het een en ander uit te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 18:37
psy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:14:
Na lang twijfelen tussen de S14V en de S16T toch maar de S14V besteld voor 299 euro:

[afbeelding]
Het schijnt dat er in de S16T een (paar) vervelende bugs zitten, waaronder het niet werken van de IR als het systeem in standby staat.

Origen is wel op de hoogte maar doen erg vaag over de afhandeling m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:10

[afbeelding]
Waar heb je de zwarte versie besteld? Ik zie alleen de zilveren in de pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
C4l1m3r0 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:36:

Het schijnt dat er in de S16T een (paar) vervelende bugs zitten, waaronder het niet werken van de IR als het systeem in standby staat.

Origen is wel op de hoogte maar doen erg vaag over de afhandeling m.i.
Volgens mij is dat inmiddels opgelost: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Mogelijk zal iemand suggeren dat dit niet in dit topic thuishoort, echter is het doel van de htpc dat die 1080p goed afspeelt en daarmee dus op de toekomst is voorbereid.

Mijn idee van een htpc die dat doet is om met zo min mogelijk dit resultaat te bereiken. Het enige doel van een snelle processor is naar mijn mening de- en encoderen.

Nu heb ik reeds een oud systeem met een athlon 1800+ en msi k7t266 en 512 MB ddr (dat laatste is uiteraard ook zonder problemen te upgraden). Verder nog een no-name geluidskaart met toslink uitgang en een hauppage pvr350.

Als ik hier nu een Sapphire Radeon HD2600 Pro (avivo) in stop. Dan zou ik lijkt me 1080p goed kunnen afspelen. Wat cpu betreft lijkt me dit geen probleem daar de top belasting op modernere processoren (3ghz P4) tegen de 30% aanloopt. Verder lijkt de agp bus me ook geen probleem daar hier een veelal geencodeerde stream overheenloopt. De snelheid van het geheugen lijkt me hierin ook niet relevant (tot op bepaalde punten uiteraard).

Op internet zijn er diverse mensen die dit willen proberen, echter heb ik geen enkele site/post kunnen vinden van iemand die dit heeft geprobeerd en zodoende hoop ik dat iemand dit weet of kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:37:
offtopic:
Mogelijk zal iemand suggeren dat dit niet in dit topic thuishoort, echter is het doel van de htpc dat die 1080p goed afspeelt en daarmee dus op de toekomst is voorbereid.

Mijn idee van een htpc die dat doet is om met zo min mogelijk dit resultaat te bereiken. Het enige doel van een snelle processor is naar mijn mening de- en encoderen.

Nu heb ik reeds een oud systeem met een athlon 1800+ en msi k7t266 en 512 MB ddr (dat laatste is uiteraard ook zonder problemen te upgraden). Verder nog een no-name geluidskaart met toslink uitgang en een hauppage pvr350.

Als ik hier nu een Sapphire Radeon HD2600 Pro (avivo) in stop. Dan zou ik lijkt me 1080p goed kunnen afspelen. Wat cpu betreft lijkt me dit geen probleem daar de top belasting op modernere processoren (3ghz P4) tegen de 30% aanloopt. Verder lijkt de agp bus me ook geen probleem daar hier een veelal geencodeerde stream overheenloopt. De snelheid van het geheugen lijkt me hierin ook niet relevant (tot op bepaalde punten uiteraard).

Op internet zijn er diverse mensen die dit willen proberen, echter heb ik geen enkele site/post kunnen vinden van iemand die dit heeft geprobeerd en zodoende hoop ik dat iemand dit weet of kan uitproberen.
Nobel streven, maar er zijn veel problemen gerapporteerd met de hardwarematige versnelling van de ATi-kaarten in een AGP-slot. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 18:37
Weird- schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:52:
[...]

Volgens mij is dat inmiddels opgelost: klik
offtopic:
Als je de rest van het topic ook doorleest, is dat een halve oplossing, en dat er weer iets anders weer niet werkt. Origen verwacht de komende weken met een oplossing te komen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:40:
[...]

Nobel streven, maar er zijn veel problemen gerapporteerd met de hardwarematige versnelling van de ATi-kaarten in een AGP-slot. Zie hier.
Inderdaad, alleen het merendeel van de mensen, zo ook op genoemde site, krijgt hem werkend. Niet zonder de nodige fixes, maar het resultaat mag er zijn. Echter bijvoorbeeld soms zonder geluid, maar bluray volledige werkend. Dan gaat het alsnog over snellere hardware (3200+ nforce2 etc). Het blijft zodoende een kleine gok, maar het zou de moeite heel erg lonen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

DjMark schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:27:
@Jag,

Ik lees dat jij bij je MCE302 ook een IR receiver krijgt.
Maar is dit dan een los apparaatje ofzo?
Want in de case zelf is er toch geen ruimte voor dacht ik?
Die USB aansluiting voor je VFD is dan natuurlijk wel top!

Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in deze case, dus probeer nog even het een en ander uit te vinden :)
Dit staat erover met betrekking tot de MCE303, waar afgezien de card reader, hetzelfde bijzit als bij de MCE301/302:

If you purchase this item, you will receive the following items ONLY;

1 x Empty Silver MCE303 Case
1 x Samsung VFD
1 x USB Board w/ Built-In IR Receiver for Samsung VFD
1 x USB Board Cable #1 - Power Switch Cable
1 x USB Board Cable #2 - 24 Pin M/B Cable w/ 5V Standby Cable
1 x USB Board Cable #3 - IR LED w/ Cable
1 x USB Board Cable #4 - Internal USB Cable
1 x Power Switch Board
1 x Power Switch Board Cable #1 - Power Switch Cable
1 x Power Switch Board Cable #2 - 4 Pin Molex Power LED Cable
1 x Media Center Remote Controller
1 x Media Center Remote Controller User's Manual
2 x AAA Battery
1 x Matching Aluminum Optical Disc Drive (ODD) Cover
1 x Black Memory Card Reader
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:57:Het blijft zodoende een kleine gok, maar het zou de moeite heel erg lonen.
Zo duur is wat nieuwe hardware nou ook weer niet als je uitgaat van een Gigabyte GA-MA78GM-S2H mobo met geïntegreerde GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

RiCkY82 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:56:
[...]

Waar heb je de zwarte versie besteld? Ik zie alleen de zilveren in de pricewatch...
http://www.kmelektronik.d...Detail&ArtNr=17039&Shop=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33
Jag,

Bedankt voor je info.
Ik blijf zeker volgen hoe alles met je spullen gaat lopen :)
Heb je al enig idee wanneer je de case binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Duurt nog wel één of twee weken, beetje afhankelijk hoe snel de douane is. Maar moet eerst nog verstuur bevestiging krijgen. Ik ben ook heel benieuwd, heb bijzonder veel zin om het allemaal in elkaar te schroeven en het werkend te zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Je bent niet alleen. Ik ga binnen een uurtje of 2 de resterende hardware afhalen en kan vandaag eindelijk beginnen aan het in elkaar knutselen van mijn htpc. Ik hoop alleen dat de euforie niet snel gaat omslaan in frustraties :)

edit: daar gaat de euforie ... schijnbaar kon de winkel zijn belofte van vorige week niet houden, de gigabyte mb is pas 9 april leverbaar :(

[ Voor 26% gewijzigd door DaRKie op 19-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ow, da's wel een dikke domper. En dat zou bij mij wel eens niet anders kunnen zijn ook. Hij staat verwacht op 25 maart bij Salland, maar redelijke kans dat dat dan ook 9 april wordt. Nou ja, voorlopig heb ik mijn case toch ook nog niet. Duurt wel lekker lang allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Jag op 19-03-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:41:
[...]

Je gaat VISTA draaien en de onboard GPU gebruikt shared memory, dus je gaat een stuk van die 1gb afstaan. Dan lijkt me dat wat weinig?
Hmm.. denk je? Thx voor de tip! Zal dan best 2Gb nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jag, DaRKie en wie nog meer geinteresseerd is, de GA-MA78GM-S2H is nu nog op voorraad bij Alternate. Wel 85 euro. Wie hem echt al eerder wil hebben... :)
Zo te zien heeft geen andere webshop hem nog op dit moment.

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GEIG09&

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 19-03-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42

Roy

Hobbies?

[afbeelding]
Waarom heb je voor de s14v gekozen en niet de s16v? Ik zit namelijk tussen deze twee te twijfelen, en ik ben bang dat ik niet alles kwijt kan in de s14. En tevens denk ik dat je een iets beperktere keus qua voeding hebt aangezien de meeste voedingen een ventilator/luchtopening onderin de voeding hebben, en deze dan bij de s14 op de bodem van de kast uitkomt.

Ik overweeg ook nog om de extra IR221 ir-module er bij te nemen (wegens de IR blaster functie), maar kan helaas dat ding nergens vinden...

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nadelen om een phenom 9500 te prikken op een GA-MA78GM-S2H, in tegenstelling to bv. de X2 5600+ ?
De Phenom zie ik voor 119 euro tov de 5600+ voor 98 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Roy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:47:
[...]

Waarom heb je voor de s14v gekozen en niet de s16v? Ik zit namelijk tussen deze twee te twijfelen, en ik ben bang dat ik niet alles kwijt kan in de s14. En tevens denk ik dat je een iets beperktere keus qua voeding hebt aangezien de meeste voedingen een ventilator/luchtopening onderin de voeding hebben, en deze dan bij de s14 op de bodem van de kast uitkomt.

Ik overweeg ook nog om de extra IR221 ir-module er bij te nemen (wegens de IR blaster functie), maar kan helaas dat ding nergens vinden...
Ik heb getwijfeld tussen de S10V, S14V, S16V en S16T...
S10V viel af omdat hij alleen low profile accepteert, dat vind ik niks.
S16V vind ik ietsje te hoog, ziet niet zo mooi uit. Wel het grote voordeel van 7 uitbreidingsslots, en 8cm fan's.
S16T is even hoog als S16V, maar het display maakt dat wel goed, maar erg duur. En de problemen met de IR221 heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Ik had hem toch bijna gekocht.
Uiteindelijk de S14V omdat deze een mooie hoogte heeft, ik vond de verhoudingen van die kast erg mooi, plus fullheight kaarten accepteert, en een gewone voeding (doen ze allemaal). Het wordt wel wat proppen in die kast ja maar volgens mij moet dat wel lukken. Er moeten 2 FloppyDTV's in komen.

De voeding kan lucht van onder aanzuigen (zie http://www.origenae.com/d...user_guide_1.07.11.20.pdf) dus ik kan mijn Seasonic S12II-330W gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 19-03-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
Vraagje voor degenen die hun htpc al bezitten: Hoe hebben jullie de resolutie ingesteld in combinatie met de TV?

Ik wil straks namelijk zowel HD content als "normale" TV gaan bekijken via m'n pc (via floppyDTV), en zit een beetje na te denken over resoluties. De normale digitale TV heeft natuurlijk geen 1080p resolutie. Moet ik dan elke keer als ik wil wisselen tussen HD en normaal de resolutie handmatig aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Weird- schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:24:
Vraagje voor degenen die hun htpc al bezitten: Hoe hebben jullie de resolutie ingesteld in combinatie met de TV?

Ik wil straks namelijk zowel HD content als "normale" TV gaan bekijken via m'n pc (via floppyDTV), en zit een beetje na te denken over resoluties. De normale digitale TV heeft natuurlijk geen 1080p resolutie. Moet ik dan elke keer als ik wil wisselen tussen HD en normaal de resolutie handmatig aanpassen?
Je stelt de HTPC eenmalig in op de native resolutie, en hij verzorgt zelf de upscaling als je gewone digitale tv kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:57:
Zijn er nadelen om een phenom 9500 te prikken op een GA-MA78GM-S2H, in tegenstelling to bv. de X2 5600+ ?
Ik zie een TLB bug en 89W... Da's alles. ;)
Zorg dat je iig de nieuwste versie hebt, mét patch. Het is maar net wat je met dat ding gaat doen. Als je alleen maar films,tv en (HD/BD) dvd kijkt is een tragere proc ook al voldoende. Een 4850 doet ook alles wat dat betreft. Maar als je ook nog wilt gamen en encoden, is een snellere jongen wel handiger. Ik kijk zelf meer naar de warmte. Je vraag is dus iets te eng gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 12:54
Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Mij lijkt het volgende moederbord eigenlijk ideaal.

Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Dit vanwege de voordelen die de 780G chipset biedt. Vooral de goede rendering van de HD content is uiteraard interessant. Alleen zit ik met het volgende probleem. Als ik het goed heb gezien heeft dit moederbord geen standaard tv out. De mogelijkheden die er volgens mij zijn:
  • HDMI
  • DVI
  • D-SUB (VGA)
Alleen heb ik momenteel nog een oude tv met alleen een scart ingang (word in de zomer vervange). Hoe kan ik nu het beste mijn HTPC aansluiten op de TV? Of kan ik beter verder zoeken naar een ander moederbord met eventueel een additionele videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Orginele keus ;). Je bent niet de enige met dat probleem. Er zijn basicly twee opties:

1. De makkelijkste: je zet er een extra videokaart bij, bijvoorbeeld een HD3450. Heeft evt ook nog voordeel als je wilt gamen (die videokaart kan samenwerken met de onboard GPU van de 780g). Werkt wel alleen onder Vista en voor alsnog niet zo goed. Ander nadeel is dat het duurder is, meer energie gebruikt en meer warmte in de kast.

2. Je soldeert een VGA -> (RGB)SCART kabel in elkaar. Er staat een post van mij van plus minus een week terug waarin ik beschrijf hoe ik die kabel heb gemaakt. Nadeel is dat je geen flicker filter hebt dus een trillende desktop. En het is meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weird-
psy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:40:
[...]

Je stelt de HTPC eenmalig in op de native resolutie, en hij verzorgt zelf de upscaling als je gewone digitale tv kijkt :)
Dat is in elk geval al positief :)

Maar ik zit ook met het gedeelte dat gedownloade HD content 24 Hz is, en TV 50Hz

[ Voor 16% gewijzigd door Weird- op 19-03-2008 20:56 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!