zon kabeltje heb je ook al voor 2.40 van vga naar scart
Da's niet waar volgens mij. De S10V heeft een rooster onderaan de kast (waar de PSU komt) om evt. lucht aan te zuigen (of weg te blazen), maar de S14V heeft dat niet hoor!psy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:03:
[...]
Uiteindelijk de S14V omdat deze een mooie hoogte heeft...........
................
De voeding kan lucht van onder aanzuigen (zie http://www.origenae.com/d...user_guide_1.07.11.20.pdf) dus ik kan mijn Seasonic S12II-330W gebruiken
Er zit een klein 'intake' roostertje (meer aan/naar de voorkant van de case), maar dat zit niet onder je voeding. Kijk maar eens:

&

Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ik zou de voeding dus dusdanig monteren dan de fan ahw aan de binnenkant komt om zo lucht uit de kast te zuigen en daarmee zichzelf koelt houdt en voor airflow zorgt.
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 19-03-2008 21:35 ]
Ik snap nu wat je bedoelt, ik heb me vergist met de S10V. Maar als ik jouw foto zo zie is er nog genoeg ruimte aan de onderkant voor de fan van de voeding om lucht aan te zuigen. Ik maak me met mijn configuratie ook geen zorgen over de warmte. De northbridge van mijn GA-MA78GM-S2H wordt nog het heetst (kan ik wel nog vasthouden). De CPU wordt op maximale belasting nog niet eens warm, ik heb geen extra VGA kaart, en de hd is ook te verwaarlozen. Van de voeding weet ik dat de fan nau-we-lijks draait, deze heb ik al in mijn server.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Na heel wat aanklooien is het me nu eindelijk gelukt om x264 mkv's hardwarematig te versnellen met de nieuwe MPC-HC v1.1.0.0. Het beeld ziet er mooi en vloeiend uit. Hier is het hele verhaal te lezen. Dit betekent dat het in veel gevallen niet nodig is een dikke processor in je htpc te zetten. Maar het is belangrijk om t.a.v. hardware decoding van HD materiaal jezelf goed in te lezen. Er zitten namelijk nogal wat haken en ogen aan. Bij AGP-kaarten worden b.v. veel problemen gemeld. Ook veel oplossingen overigens maar er zijn nog altijd mensen die hardware decoding bij een AGP-kaart niet aan de praat krijgen. Maar goed, weet in ieder geval dat er mogelijkheden zijn om met een zeer bescheiden uitgeruste htpc ook 1080p x264 mkv bestanden vloeiend af te spelen met een recente videokaart die hardwaredecoding van H264 ondersteunt. De support voor hardware decoding zit in een stroomversnelling, dus naar verwachting wordt het alleen maar beter.
[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 19-03-2008 22:00 ]
Verwijderd
Moondust !
Ik las ergens dat jij eerst ook problemen had met je Ati 2600 ? Heb namelijk een Ati 3450, maar na het insteken is alles opeens donker en dit is niet meer goed te krijgen (via CCC etc). Je ziet totaal geen goed contrast meer, echt heel vaag...
Hoe heb jij dit kunnen verhelpen of was jij toch niet diegene die dit ook had?
Ik las ergens dat jij eerst ook problemen had met je Ati 2600 ? Heb namelijk een Ati 3450, maar na het insteken is alles opeens donker en dit is niet meer goed te krijgen (via CCC etc). Je ziet totaal geen goed contrast meer, echt heel vaag...
Het materiaal is in FPS en je schermfrequentie is in Hz uitgedruktWeird- schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:43:
[...]
Dat is in elk geval al positief
Maar ik zit ook met het gedeelte dat gedownloade HD content 24 Hz is, en TV 50Hz
Heb je nu een TFT? Heb je daar problemen met Gedownload HD materiaal en met TV signaal? Nee? Maak je er dan ook niet druk om als je het op een groot TFT scherm (Ook wel LCD Televisie genoemd) aansluit.
Zoja: Elke keer switchen dus (en hopen dat je TV wel echt 24/88/96hz en 50/100Hz kan weergeven).
Ik zou me er vooral niet al te druk om maken.
[ Voor 52% gewijzigd door JvS op 19-03-2008 22:06 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik zou, indien mogelijk, de PSU dus omdraaien. Sommige kasten voorzien hierin door het slim plaatsen van de gaatjes voor de schroeven van de voeding.psy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:53:
Ik snap nu wat je bedoelt, ik heb me vergist met de S10V. Maar als ik jouw foto zo zie is er nog genoeg ruimte aan de onderkant voor de fan van de voeding om lucht aan te zuigen. Ik maak me met mijn configuratie ook geen zorgen over de warmte. De northbridge van mijn GA-MA78GM-S2H wordt nog het heetst (kan ik wel nog vasthouden). De CPU wordt op maximale belasting nog niet eens warm, ik heb geen extra VGA kaart, en de hd is ook te verwaarlozen. Van de voeding weet ik dat de fan nau-we-lijks draait, deze heb ik al in mijn server.
Hiermee komt de 12cm fan van je PSU dus ahw aan de bovenkant te zitten, daar heeft ie nog meer ruimte. Dan zuigt de PSU-fan dus de lucht uit je kast, langs de elektronica van de voeding en voert het vervolgens aan de achterkant van je kast weer af, naar buiten.
Voedingen zijn juist gemaakt om (ook) zo goed te functioneren, de lucht die uit de kast gezogen wordt is dan weliswaar warm, maar deze zorgt voor genoeg koeling van de PSU.
Hiermee zorg je dus voor zowel koeling voor de PSU en tegelijkertijd voor (extra) airflow, zodat wellicht een (andere)/de case fan uit kan.
Een voeding vormt in de meeste kasten een essentieel onderdeel van de air flow binnen een kast.
Zonder lullig over te willen komen, maar waarom wil je zo graag een state-of-the-art HD-capable HTPC als je geen HD TV hebt? Als je gewoon wacht totdat je die HDTV hebt gekocht, dan is die HTPC ook weer een stuk goedkoper geworden.jbcyber schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:55:
Alleen heb ik momenteel nog een oude tv met alleen een scart ingang (word in de zomer vervange). Hoe kan ik nu het beste mijn HTPC aansluiten op de TV? Of kan ik beter verder zoeken naar een ander moederbord met eventueel een additionele videokaart?
[ Voor 27% gewijzigd door Dreamvoid op 19-03-2008 22:10 ]
Dat is geen gek idee. Ga ik proberen. Warme lucht stijgt ook op en zit bovenin dus het is ook daarom al geen slecht idee.kaajee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:07:
[...]
Ik zou, indien mogelijk, de PSU dus omdraaien. Sommige kasten voorzien hierin door het slim plaatsen van de gaatjes voor de schroeven van de voeding.
Hiermee komt de 12cm fan van je PSU dus ahw aan de bovenkant te zitten, daar heeft ie nog meer ruimte. Dan zuigt de PSU-fan dus de lucht uit je kast, langs de elektronica van de voeding en voert het vervolgens aan de achterkant van je kast weer af, naar buiten.
Voedingen zijn juist gemaakt om (ook) zo goed te functioneren, de lucht die uit de kast gezogen wordt is dan weliswaar warm, maar deze zorgt voor genoeg koeling van de PSU.
Hiermee zorg je dus voor zowel koeling voor de PSU en tegelijkertijd voor (extra) airflow, zodat wellicht een (andere)/de case fan uit kan.
Een voeding vormt in de meeste kasten een essentieel onderdeel van de air flow binnen een kast.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een HTPC en heb de knoop maar doorgehakt met de komst van dat Gigabyte bordje (GA-MA78GM-S2H). De bestelling is geplaatst voor alle onderdelen, als het goed is, komt het begin april binnen. Als alles in elkaar zit, post ik de resultaten wel. Ik zie alleen dat dit bord een optische SPDIF uitgang heeft en mijn versterker een coaxiale ingang... nu is er wel een uitbreidingskaartje van Gygabite, alleen is dat wat slecht verkrijgbaar.

Heeft iemand verder nog tips? Er zijn ook losse omzetters te verkrijgen namelijk (15-20 euro) en ik las hier in een ander topic dat je vanuit de pinnetjes op het moederbord ook direct naar coax kan. Wat is wijsheid?

Heeft iemand verder nog tips? Er zijn ook losse omzetters te verkrijgen namelijk (15-20 euro) en ik las hier in een ander topic dat je vanuit de pinnetjes op het moederbord ook direct naar coax kan. Wat is wijsheid?
Ik ben niet erg tevreden voer het detail in de donkere delen van het beeld, maar dat ligt aan mijn beamer. Dat is nl. een DLP en die staan erom bekend dat ze weinig detail in donkere gebieden laten zien. Maar filmkijken is nog uitstekend te doen hoor. Het is niet echt heel storend. Maar als ik jou zo hoor is dat jouw probleem niet. Ik heb geloof ik wel gelezen dat er mensen zijn die ook last hadden van een erg donker beeld. Ik weet niet of er oplossingen voor zijn, maar je kan eens rommelen met de color settings. Er zijn ook allerlei opties over YUV en RGB. Wellicht dat het wijzigen daarvan wat uithaalt. En misschien is het wel zo dat je de zaak opnieuw moet calibreren.Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:04:
Moondust !
In veel gevallen is er wel degelijk reden om je druk te maken over een verschil in frame rate van de bron en de weergever. Bij mij veroorzaakte dat het zogenoemde judder effect, schokkerig beeld bij bepaalde camerabewegingen. Dat was echt niet prettig kijken. 3:2 pulldown kan goed werken, maar in principe kom je neit onder de judder effecten uit tenzij je kan weergeven op dezelfde frequentie als de bron of een veelvoud daarvan.JvS schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:04:
[...]
Het materiaal is in FPS en je schermfrequentie is in Hz uitgedrukt. Maar waar ben je precies bang voor? Dit "probleem" heb je ook als je een film op je PC afspeelt op een TV. Het schijnt nu ineens een hype te zijn, maar met 3:2 pulldown kan je gewoon 24fps op 60Hz spelen. En ook 25fps PAL signaal gaat prima op 60Hz voor zover ik zie.
Heb je nu een TFT? Heb je daar problemen met Gedownload HD materiaal en met TV signaal? Nee? Maak je er dan ook niet druk om als je het op een groot TFT scherm (Ook wel LCD Televisie genoemd) aansluit.
Zoja: Elke keer switchen dus (en hopen dat je TV wel echt 24/88/96hz en 50/100Hz kan weergeven).
Ik zou me er vooral niet al te druk om maken.
Ik heb wel een tip voor je: lees dit topic even door. Ok, het is lang, maar de moeite waard. Vind je het te lang, is een andere tip; zoeken ín dit forum, bijv. op coxiaal of coaxiale....................djeejdjeej schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:44:
...............Ik zie alleen dat dit bord een optische SPDIF uitgang heeft en mijn versterker een coaxiale ingang... nu is er wel een uitbreidingskaartje van Gygabite, alleen is dat wat slecht verkrijgbaar.
..............
(was je deze post vast tegen gekomen.......)
Dus jij vindt alle beelden van gedownloade of gekochte NTSC films die je tot nu toe gekeken hebt eigenlijk schokkering en niet prettig kijken? Of heb je al die tijd je scherm op 48Hz gezet?-Moondust- schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:48:
[...]
In veel gevallen is er wel degelijk reden om je druk te maken over een verschil in frame rate van de bron en de weergever. Bij mij veroorzaakte dat het zogenoemde judder effect, schokkerig beeld bij bepaalde camerabewegingen. Dat was echt niet prettig kijken. 3:2 pulldown kan goed werken, maar in principe kom je neit onder de judder effecten uit tenzij je kan weergeven op dezelfde frequentie als de bron of een veelvoud daarvan.
Want al die films zijn 24fps. En niemand had tot voor kort een TV die echt een veelvoud van 24Hz kon weergeven. En ik ken ook niemand die een monitor op 48Hz zegt. En ik ken puristen, geloof me
Dit bovenstaande is voor minimaal 99,9% van iedereen de praktijk. Ik heb ze er nog nooit over gehoord. Eigenlijk hoor je de laatste 4 maanden ineens iedereen elkaar nablaten over judder.
Ik zeg niet dat het relaxter is als het er niet is. Ik zeg wel: Mensen! Maak je in godsnaam niet zo druk. het is echt frappant. Zodra een specificatie in cijfers is uit te drukken, gaat iedereen zich er zo ontzettend druk om maken... (zie ook signature een beetje).
En aangezien we al tien jaar tegen judder aankijken en niemand zich er aan stoorde, zeg ik: maak je er niet al te druk om. Fijn als het er niet is, maar ga niet zweten omdat het 8 uur journaal "juddert" (iemand die voor de omschakeling van film (24fps) naar TV (25fps) kijken handmatig de refreshrate om gaat zetten van 24n Hz naar 25n Hz heeft wat mij betreft een gaatje in z;n hoofd in elk geval

[ Voor 67% gewijzigd door JvS op 19-03-2008 22:55 ]
Verwijderd
Deze quote wil ik toch ff in de groep smijten:
Hiermee zou de 780G chipset geen HT3.0 ondersteunen. Topic op avsforum erover.- The chipset of GA-MA78GM-S2H may be still the revision A12 (engineering sample) that may (or may not) have bugs.
Ideaal is de phenom 9100 / 9150 die 65W TDP heeft en straks op de markt is voor zo'n 100 a 120€ies- You need a HT 3.0 processor to extract every last ounce of performance out of the HD 3200 graphics core (see this post).
Maar hiermee negeer je de berichten dat een veeeeel lichtere processor ook perfect om kan gaan met HD spul. Dus wat ga je nu exact bereiken met een Phenom? Behalve meer geld uitgeven en het kunnen zeggen dat je een heuse quadcore in je HTPC hebt zitten? Want volgens mij heeft het 0,0 toegevoegde waarde. Of je moet het extraheren van de laatste gram performance uit de HD2600 heel erg belangrijk vinden (whatever that may accomplish).Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 00:47:
Deze quote wil ik toch ff in de groep smijten:
[...]
Hiermee zou de 780G chipset geen HT3.0 ondersteunen. Topic op avsforum erover.
[...]
Ideaal is de phenom 9100 / 9150 die 65W TDP heeft en straks op de markt is voor zo'n 100 a 120€ies
Of heb ik iets belangrijks gemist?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De knoop toch maar doorgehakt en de volgende spulletjes besteld:
OrigenAE S10V, €299

Asus M3A78-EMH 780G HDMI €70

AMD CPU Athlon 64 X2 BE-2400 2.30 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed €78

Spullen komen morgen al binnen als het goed is. Ga denk ik eerst Vista MCE proberen. Mocht dat niet bevallen ga ik voor MediaPortal.
De kast vind ik echt uber
Lekker compact en de 780G chipset is perfect voor het afspelen van HD content. Setup pics volgen nog!
OrigenAE S10V, €299

Asus M3A78-EMH 780G HDMI €70

AMD CPU Athlon 64 X2 BE-2400 2.30 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed €78

Spullen komen morgen al binnen als het goed is. Ga denk ik eerst Vista MCE proberen. Mocht dat niet bevallen ga ik voor MediaPortal.
De kast vind ik echt uber
Zoals ik het nu ziet in die handleiding van OrigenEA komt de voeding met de onderkant naar boven. Want bij de S16 zit de ventilator rechts (gezien vanaf de achterkant van de kast), en als ik dan bij de afbeelding van de S14 kijk dan is de uitsparing 1 slag tegen de klok in gedraaid. Dus dan zou de voeding eigenlijk op z'n kop liggen met de ventilator dus mooi omhoog (zodat die nog voor genoeg airflow kan zorgen)kaajee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:07:
[...]
Ik zou, indien mogelijk, de PSU dus omdraaien. Sommige kasten voorzien hierin door het slim plaatsen van de gaatjes voor de schroeven van de voeding.
Daarom zit er waarschijnlijk bij de S10 ook een rooster in de bodem, daar is namelijk de uitsparing precies andersom.
Nu kan ik al helemaal de keuze tussen de S14 en S16 niet meer maken.... Weet iemand of er ergens een winkel is die ze in de winkel heeft staan. Want de S16 lijkt me net iets te hoog qua verhoudingen, maar lijkt me weer makkelijker qua uitbereidingen en airflow (door de hoogte kun je ook grotere processorkoelers plaatsen, en met een beetje geluk de E8400 passief koelen).
Psy: kun je je bevindingen qua temperatuur en geluid met ons delen als je de kast hebt?
Inderdaad...
Juist ómdat de fan omhoog zit zorgt ie voor mee airflow, want daar is meer ruimte dan wanneer ie aan de onderkant zou zitten, en zoals een paar posts hiervoor al gezegd werd: warme lucht stijgt naar boven, dus kan die fan mooi die warme lucht afvoeren (en meteen gebruiken om de PSU te koelen)......Roy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:57:
[...]
............Dus dan zou de voeding eigenlijk op z'n kop liggen met de ventilator dus mooi omhoog (zodat die nog voor genoeg airflow kan zorgen)
..................
Maar, zoals ook al gezegd, wellicht kan de PSU zowel met de fan naar boven als naar onder gemonteerd worden, dan kun je testen/kijken/voelen wat het beste is.......
[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 20-03-2008 09:17 ]
Dat ligt eraan wat je nog meer met je HTPC wilt gaan doen? Puur als HTPC is het wellicht overkill, maar als je er ook mee gaat downloaden (en dus quickparren) is het geen overbodige luxe, zeker met het oog op de toekomst, waar het in dit topic over gaat. Een Phenom 9500 is immers slechts een paar tientjes duurder dan een be2400!mphilipp schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:05:
Dus wat ga je nu exact bereiken met een Phenom? Behalve meer geld uitgeven en het kunnen zeggen dat je een heuse quadcore in je HTPC hebt zitten? Want volgens mij heeft het 0,0 toegevoegde waarde.
Omdat ik nu al gebruik wil gaan maken van de mogelijkheden voor een HTPC en geen zin heb om over een half jaar weer vanalles te updaten. Verder zijn de kosten niet veel hoger van HD capable HTPC dan een niet HD capable HTPC.Dreamvoid schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:09:
[...]
Zonder lullig over te willen komen, maar waarom wil je zo graag een state-of-the-art HD-capable HTPC als je geen HD TV hebt? Als je gewoon wacht totdat je die HDTV hebt gekocht, dan is die HTPC ook weer een stuk goedkoper geworden.
kazuka,
Waarom kies je voor de Asus (M3A78-EMH 780G)
En niet voor de Gigabyte (GA-MA78GM-S2H) ?
De specs van de Gigabyte zijn toch veel beter.
- Onboard audiochip ALC889A (ipv de ALC883 bij Asus)
- 16 Gb Ram ondersteuning (ipv 8 Gb bij Asus)
- Etc...
Waarom kies je voor de Asus (M3A78-EMH 780G)
En niet voor de Gigabyte (GA-MA78GM-S2H) ?
De specs van de Gigabyte zijn toch veel beter.
- Onboard audiochip ALC889A (ipv de ALC883 bij Asus)
- 16 Gb Ram ondersteuning (ipv 8 Gb bij Asus)
- Etc...
Mooi, thx! Hier was ik inderdaad naar op zoek! Nu maar hopen dat alles inderdaad 1 april op voorraad is bij Salland.kaajee schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:50:
[...]
Ik heb wel een tip voor je: lees dit topic even door. Ok, het is lang, maar de moeite waard. Vind je het te lang, is een andere tip; zoeken ín dit forum, bijv. op coxiaal of coaxiale....................
(was je deze post vast tegen gekomen.......)
Verwijderd
@Roy & PSYpsy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:03:
[...]
Ik heb getwijfeld tussen de S10V, S14V, S16V en S16T...
S10V viel af omdat hij alleen low profile accepteert, dat vind ik niks.
S16V vind ik ietsje te hoog, ziet niet zo mooi uit. Wel het grote voordeel van 7 uitbreidingsslots, en 8cm fan's.
S16T is even hoog als S16V, maar het display maakt dat wel goed, maar erg duur. En de problemen met de IR221 heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Ik had hem toch bijna gekocht.
Uiteindelijk de S14V omdat deze een mooie hoogte heeft, ik vond de verhoudingen van die kast erg mooi, plus fullheight kaarten accepteert, en een gewone voeding (doen ze allemaal). Het wordt wel wat proppen in die kast ja maar volgens mij moet dat wel lukken. Er moeten 2 FloppyDTV's in komen.
De voeding kan lucht van onder aanzuigen (zie http://www.origenae.com/d...user_guide_1.07.11.20.pdf) dus ik kan mijn Seasonic S12II-330W gebruiken
Ik heb om dezelfde reden als PSY voor de S14V gekozen. De verhoudingen van de kast zijn mooier dan die van de S16. Alleen een ding wat ik niet helemaal begrijp met die voeding, ik heb zelf de Seasonic S12II-430 met de FAN naar boven geinstalleerd. Aan de onderkant van de kast zit namelijk geen gat waar koele lucht vandaan gezogen kan worden of je moet wat anders bedoelen. Ik kan de voeding trouwens ook niet op een andere manier bevestigen.
[Edit: Roy, ik had je post over het hoofd gezien. Maar het klopt wat je zegt dat de fan van de voeding naar boven zit]
Daarnaast loop ik nog tegen een probleem aan met de Origen S14v. Ik krijg hierbij ook de IR niet aan de praat. Ik heb al in dat S16v topic zitten kijken, maar daar wordt gebruik gemaakt van de IR221. In de S14 zit de VF210. De VFD licht wel op met tekst, maar na installatie van IRtrans komt deze met de melding dat het USB-device niet gevonden is.
Op het Asus mobo zitten 3 USB aansluitingen en op alle drie krijg ik dezelfde foutmelding: USB-device not found. Windows detecteert het bordje als een PCI-device.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste HTPC project is, dus het ook best zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien. Als iemand hier hetzelfde probleem heeft of me er mee kan helpen, GRAAG!!
Misschien ook handig, de complete setup sinds afgelopen zaterdag:
CPU: Intel E8400
Koeler:Scythe mini ninja
MOBO Asus P5E-VM
RAM: Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
PSU: Seasonic S12II-430 430 Watt
HD: Samsung Spinpoints 500GB
CASE: Origin AE S14V, zwart
MediaPortal & Windows XP Pro(SP3) (Misschien ook maar es Vista 32 proberen)
Als mn hardware allemaal loopt ga ik beginnen met het finetunen van de software.
Ik spreek uit eigen ervaring. Op het beeld dat mijn projector voortbrengt is een groot verschil te zien tussen 48Hz en 50Hz. Bij constante camerabewegingen met een bepaalde snelheid (o.a. panbewegingen) is de judder goed zichtbaar op 50Hz. Op 48Hz is het lichte schokken verdwenen. Of het zin heeft bij PAL naar 50Hz te schakelen en bij NTSC naar 60Hz weet ik niet, maar ik vermoed dat het altijd het beste is om weer te geven met de refreshrate van de bron. Vergeet neit dat de schermen waarop wij kijken de laatste jaren flink groter zijn geworden. Op een groot scherm is judder veel beter zichtbaar en dus storender dan op een relatief klein scherm. Maar goed, ik kijk zelden meer dvd, momenteel eigenlijk alleen HD.JvS schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:52:
[...]
Dus jij vindt alle beelden van gedownloade of gekochte NTSC films die je tot nu toe gekeken hebt eigenlijk schokkering en niet prettig kijken? Of heb je al die tijd je scherm op 48Hz gezet?
Want al die films zijn 24fps. En niemand had tot voor kort een TV die echt een veelvoud van 24Hz kon weergeven. En ik ken ook niemand die een monitor op 48Hz zegt. En ik ken puristen, geloof me.
Dit bovenstaande is voor minimaal 99,9% van iedereen de praktijk. Ik heb ze er nog nooit over gehoord. Eigenlijk hoor je de laatste 4 maanden ineens iedereen elkaar nablaten over judder.
Ik zeg niet dat het relaxter is als het er niet is. Ik zeg wel: Mensen! Maak je in godsnaam niet zo druk. het is echt frappant. Zodra een specificatie in cijfers is uit te drukken, gaat iedereen zich er zo ontzettend druk om maken... (zie ook signature een beetje).
En aangezien we al tien jaar tegen judder aankijken en niemand zich er aan stoorde, zeg ik: maak je er niet al te druk om. Fijn als het er niet is, maar ga niet zweten omdat het 8 uur journaal "juddert" (iemand die voor de omschakeling van film (24fps) naar TV (25fps) kijken handmatig de refreshrate om gaat zetten van 24n Hz naar 25n Hz heeft wat mij betreft een gaatje in z;n hoofd in elk geval).
Verwijderd
Misschien omdat ze er dan achterkomen wat het is? Ik weet ook pas sinds gister dat het door de refreshrate komt en judder heet (en ja, op ALLE content). Mijn 5 jaar oude 100hz CRT bak heeft nergens last van maar mijn 1 jaar oude LCD wel. Het kijkt heel onprettig.JvS schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:52:
[...]
Ja, dat snap ik. Deze vraag is inmiddels ook al *tig keer voorgekomen en het zou nou een keer leuk zijn als de vrager zijn vragen wat zorgvuldiger stelt. Natuurlijk hangt het er vanaf wat ie ermee doet, maar een dergelijke vraag stellen zonder specificatie is zinloos, en ik heb er geen zin in om er maar steeds naar te gaan zitten vragen.catchingfire schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:49:
[...]
Dat ligt eraan wat je nog meer met je HTPC wilt gaan doen? Puur als HTPC is het wellicht overkill, maar als je er ook mee gaat downloaden (en dus quickparren) is het geen overbodige luxe, zeker met het oog op de toekomst, waar het in dit topic over gaat. Een Phenom 9500 is immers slechts een paar tientjes duurder dan een be2400!
Een HTPC is een HTPC en géén download- of gamemachine. Dat is wat iemand er zelf aan toevoegt. Dat is dus wat mij betreft het uitgangspunt. Wil iemand meer met zijn machien doen is dat prima, maar laat ie dat dan aangeven. Dat maakt het allemaal wat makkelijker.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hip hoi, toch een winkel in Belgie gevonden die het gigabyte moederbordje nog heeft liggen, moet er wel half het land voor afrijden maar tja, dat moet dan maar 
Morgen ophalen en hopelijk gaat er deze keer niets fout.
Ik heb nog een vraagje ivm de Antec Fusion V2 en vind niet meteen een antwoord:
zou ik die IR module kunnen laten samenwerken met mijn Philips SRU-9600 universal remote? En als het zo niet meteen zou werken, is het dan mogelijk hem die toetsen aan te leren via een echte MS MCE remote of is er iets "speciaal" aan die remote waardoor het niet werkt?
btw, het 2de deel van dit topic is al een tijdje open, wanneer gaan we over naar daar?
Morgen ophalen en hopelijk gaat er deze keer niets fout.
Ik heb nog een vraagje ivm de Antec Fusion V2 en vind niet meteen een antwoord:
zou ik die IR module kunnen laten samenwerken met mijn Philips SRU-9600 universal remote? En als het zo niet meteen zou werken, is het dan mogelijk hem die toetsen aan te leren via een echte MS MCE remote of is er iets "speciaal" aan die remote waardoor het niet werkt?
btw, het 2de deel van dit topic is al een tijdje open, wanneer gaan we over naar daar?
[ Voor 7% gewijzigd door DaRKie op 20-03-2008 13:18 ]
Inderdaad, de fan van de voeding zit aan de bovenkant, wat volgens mij in deze kast ook het best is in verband met de airflow.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:09:
[...]
......
Daarnaast loop ik nog tegen een probleem aan met de Origen S14v. Ik krijg hierbij ook de IR niet aan de praat. Ik heb al in dat S16v topic zitten kijken, maar daar wordt gebruik gemaakt van de IR221. In de S14 zit de VF210. De VFD licht wel op met tekst, maar na installatie van IRtrans komt deze met de melding dat het USB-device niet gevonden is.
Op het Asus mobo zitten 3 USB aansluitingen en op alle drie krijg ik dezelfde foutmelding: USB-device not found. Windows detecteert het bordje als een PCI-device.
....
Wel vreemd dat de computer je IRtrans niet herkend, misschien een optie om de software van IRtrans zelf te gebruiken in plaats van de drivers van Origen (http://www.irtrans.de/en/download/windows.php), geen idee of het werkt maar misschien het proberen waard.
Of ligt het er misschien aan dat je XP Pro gebruikt en dat de VF210 volgens mij alleen maar onder XP MCE of Vista werkt.
Zou je misschien foto's kunnen maken van de S14v? Ben wel benieuwd hoeveel ruimte jij overhoudt binnen in de kast, en hoe de kast er in het algemeen uitziet (naast een tv of in een kast bijvoorbeeld).
Inderdaad...
Ik vind dit ook geen issue eerlijk gezegd. Het loopt nota bene nu al uitstekend met een X2 3800.mphilipp schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:05:
[...]
Maar hiermee negeer je de berichten dat een veeeeel lichtere processor ook perfect om kan gaan met HD spul. Dus wat ga je nu exact bereiken met een Phenom? Behalve meer geld uitgeven en het kunnen zeggen dat je een heuse quadcore in je HTPC hebt zitten? Want volgens mij heeft het 0,0 toegevoegde waarde. Of je moet het extraheren van de laatste gram performance uit de HD2600 heel erg belangrijk vinden (whatever that may accomplish).
Of heb ik iets belangrijks gemist?
Vind dat een HTPC zich ook niet primair bezig mhoeft te houden met parren/decoden enzo.
Waar heb jij de S10V besteld?kazuka schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:22:
De knoop toch maar doorgehakt en de volgende spulletjes besteld:
OrigenAE S10V, €299
De kast vind ik echt uberLekker compact en de 780G chipset is perfect voor het afspelen van HD content. Setup pics volgen nog!
Ik ken geen enkele zaak die ze heeft staan. Natuurlijk laat ik e.e.a. weten maar ik moet hem eerst maar eens binnen zien te krijgen.Roy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:57:
[...]
Nu kan ik al helemaal de keuze tussen de S14 en S16 niet meer maken.... Weet iemand of er ergens een winkel is die ze in de winkel heeft staan. Want de S16 lijkt me net iets te hoog qua verhoudingen, maar lijkt me weer makkelijker qua uitbereidingen en airflow (door de hoogte kun je ook grotere processorkoelers plaatsen, en met een beetje geluk de E8400 passief koelen).
Psy: kun je je bevindingen qua temperatuur en geluid met ons delen als je de kast hebt?
[ Voor 45% gewijzigd door psy op 20-03-2008 14:48 ]
Bij Salland, daar hebben ze de S10V, S14V en S16V ook in het zwart leverbaar met korte levertijden
Waar heb jij je S14V vandaan?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:09:
[...]
Ik heb om dezelfde reden als PSY voor de S14V gekozen. De verhoudingen van de kast zijn mooier dan die van de S16. Alleen een ding wat ik niet helemaal begrijp met die voeding, ik heb zelf de Seasonic S12II-430 met de FAN naar boven geinstalleerd. Aan de onderkant van de kast zit namelijk geen gat waar koele lucht vandaan gezogen kan worden of je moet wat anders bedoelen. Ik kan de voeding trouwens ook niet op een andere manier bevestigen.
[Edit: Roy, ik had je post over het hoofd gezien. Maar het klopt wat je zegt dat de fan van de voeding naar boven zit]
Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste HTPC project is, dus het ook best zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien. Als iemand hier hetzelfde probleem heeft of me er mee kan helpen, GRAAG!!
Ik zou zeker ook Vista proberen trouwens.
Verwijderd
De E8400 wordt met de Scythe ninja mini ook passief gekoeld en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, zal anders ook wel eens kijken naar de temperaturen.Inderdaad, de fan van de voeding zit aan de bovenkant, wat volgens mij in deze kast ook het best is in verband met de airflow.
Wel vreemd dat de computer je IRtrans niet herkend, misschien een optie om de software van IRtrans zelf te gebruiken in plaats van de drivers van Origen (http://www.irtrans.de/en/download/windows.php), geen idee of het werkt maar misschien het proberen waard.
Of ligt het er misschien aan dat je XP Pro gebruikt en dat de VF210 volgens mij alleen maar onder XP MCE of Vista werkt.
Zou je misschien foto's kunnen maken van de S14v? Ben wel benieuwd hoeveel ruimte jij overhoudt binnen in de kast, en hoe de kast er in het algemeen uitziet (naast een tv of in een kast bijvoorbeeld).
Het vreemde is dat de de IRtrans USB wel herkend wordt, maar na het rebooten niet meer te vinden is (device not found). Nadat ik alle interne USB aanlsuitingen bij langs was gegaan reageerde hij helemaal niet meer. Denk dat ik ze handmatig moet verwijderen onder devicemanager oid. Zou het anders kunnen zijn dat de jumper op het VF210 bordje niet goed staat (philips/irtrans)?
Ruimte heb je in ieder geval NIET in de kast. Ik heb er nu zelfs geen cd/dvd-rom speler ingebouwd omdat de achterkant hiervan dan tegen de Scythe aan komt. (Had al gelezen dat er wel kortere drives zijn die eventueel wel passen.) Met het installeren van windows heb ik de dvd-rom gewoon naast de kast gezet totdat alles er op stond, zal ik met vista dan weer moeten doen.
@PSY
Ik heb de S14V ook besteld bij Salland, duurde ongeveer een weekje voordat ik het binnen had. Zat voor mij niet echt haast bij, dus was wel ok.
Ben trouwens ook wel blij dat ik de S16 niet heb besteld, want ik vind de S14 ook niet bepaald "klein". Afgezien van het feit dat je wat meer ruimte in de kast hebt, biedt het voor mij verder geen meerwaarde.
Heren, (mogelijk dames)
Het Gigbyte-plankje MA78GM S2H ligt op voorraad bij Alternate (heb 'm vanmorgen gehaald) ze hadden er ruim 40 besteld.
Is maar even een tipje, ben hem nu zelf aan het inbouwen en software installeren, so far so good, draait als een trein straks aan de LCD hangen.
Het Gigbyte-plankje MA78GM S2H ligt op voorraad bij Alternate (heb 'm vanmorgen gehaald) ze hadden er ruim 40 besteld.
Is maar even een tipje, ben hem nu zelf aan het inbouwen en software installeren, so far so good, draait als een trein straks aan de LCD hangen.
[ Voor 15% gewijzigd door Bunnikside op 20-03-2008 20:19 ]
Dat stond reeds in dit topic!! Gister! Als we dit soort posts ook in het 2e deel straks weer gaan doen, schiet het ook daar weer lekker op. Lees en/of zoek nou gewoon eerst even voor je post.........kleine moeite.Bunnikside schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:17:
Heren, (mogelijk dames)
(overigens is ie bij Alternate een flink stuk duurder...............)
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik zal het kort proberen te houden en me aan de regels proberen te houden maar na wat speurwerk kon ik geen actuele HTPC configuratie vinden voor een redelijke prijs. Dus vandaar dit topic.
Wat wil ik ermee?
Ik wil graag een nieuwe PC kopen waarop ik kan TV kijken en opnemen (ik heb nu een redelijke videokaart die ik eventueel over kan zetten), internetten, office e.d. , photoshoppen, muziek luisteren en het ook wel aankan om meerdere applicaties tegelijk te draaien. Wat erg belangrijk voor mij is is dat hij zo stil mogelijk is.
Het probleem
is dat ik nauwelijks hardware weet, met name wat goed is en hoe je hem in elkaar zet. Daarom zag ik op ikbenstil.nl (http://www.ikbenstil.nl/P...ouw-werkplaats::2839.html) iets wat misschien iets voor mij is (samen met een computertechneut de computer in elkaar zetten) dit kost alleen weer €95,- die ik liever ergens anders aan besteed. Dus is dit slim of kan je hem beter door de winkel in elkaar laten zetten? Of een familielid lastig vallen?
Windows Media Center of Media Portal?
Zoals ik al eerder had vermeld is de pc ook voor dagelijks gebruik. Is het dan slim om windows media center aan te schaffen (€!!) of liever XP (of Vista) met media portal?
Beeldscherm
Verder wil ik ook een groot beeldscherm kopen (22-24").
Budget
Mijn budget voor:
- het scherm is zo'n € 200 - 350
- de pc is zo'n € 400 - 550
Wat raden jullie aan?
Mijn dank is groot
Ik zal het kort proberen te houden en me aan de regels proberen te houden maar na wat speurwerk kon ik geen actuele HTPC configuratie vinden voor een redelijke prijs. Dus vandaar dit topic.
Wat wil ik ermee?
Ik wil graag een nieuwe PC kopen waarop ik kan TV kijken en opnemen (ik heb nu een redelijke videokaart die ik eventueel over kan zetten), internetten, office e.d. , photoshoppen, muziek luisteren en het ook wel aankan om meerdere applicaties tegelijk te draaien. Wat erg belangrijk voor mij is is dat hij zo stil mogelijk is.
Het probleem
is dat ik nauwelijks hardware weet, met name wat goed is en hoe je hem in elkaar zet. Daarom zag ik op ikbenstil.nl (http://www.ikbenstil.nl/P...ouw-werkplaats::2839.html) iets wat misschien iets voor mij is (samen met een computertechneut de computer in elkaar zetten) dit kost alleen weer €95,- die ik liever ergens anders aan besteed. Dus is dit slim of kan je hem beter door de winkel in elkaar laten zetten? Of een familielid lastig vallen?
Windows Media Center of Media Portal?
Zoals ik al eerder had vermeld is de pc ook voor dagelijks gebruik. Is het dan slim om windows media center aan te schaffen (€!!) of liever XP (of Vista) met media portal?
Beeldscherm
Verder wil ik ook een groot beeldscherm kopen (22-24").
Budget
Mijn budget voor:
Wat raden jullie aan?
Mijn dank is groot
Heb je uberhaupt dit topic doorgelezen? Er staan in de laatste 200 posts wel 8 configuraties!Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:38:
Hallo allemaal,

Op dit moment heb ik voor mijzelf de volgende configuratie in gedachten. Ik twijfel nog wel sterk of ik toch niet voor het Gigabyte bordje zal gaan, echter deze is op dit moment volgens mij nog wat beperkt leverbaar. Daarbij was ik voornemens om de onderdelen bij 4Launch te bestellen en die verkopen geen Gigabyte bordjes.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:38:
Budget
Mijn budget voor:
Wat raden jullie aan?
Mijn dank is groot
In ieder geval past deze configuratie ook binnen jouw budget, de onderdelen zijn voor circa Euro 450,- te krijgen.
AMD Athlon X2 BE-2400 2.3GHz 45W AM2 Box
Antec Desktop Case NSK2480 New S. mATX 380W (zilver-zwart)
Asus M3A78-EHM HDMI 780G, SATA2 RAID, GLAN
Hauppauge WinTV-HVR-1100 PCI Stereo
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Samsung DVD-/+/RAM SH-S202J 20x/20x/12x Bulk (zwart)
Samsung 500GB SATA300 16MB, HD501LJ
Daar kan ik over meepraten. Ik heb nu ook een S14V en een Scythe Ninja Mini, maar de Ninja Mini past er gewoon net niet in, hij raakt het deksel van de case. Heb jij dat zo laten zitten? Of heb je iets aangepast waardoor de Ninja het deksel niet meer raakt?Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:48:
Ruimte heb je in ieder geval NIET in de kast.
michaelmeesters, beetje raar dat je hier nu gewoon de vraag neerplempt omdat het topic gesloten is. Op GoT verwachten we dat men zélf het e.e.a. nazoekt a.d.v. benchmarks en reviews
. Dit topic komt daarbij van pas (en ook de quicksearch rechtsboven in) daar veel hardware hier al lang en breed besproken is
.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Neemt u mij vooral niet kwalijk dat ik niet al uwer bijdragen heb gelezen, het was in feite alleen maar als een beetje hulp gedacht voor diegenen die niet tot eind maart willen wachten of niet in de buurt van Raalte danwel Tilburg wonen. 

kaajee schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:26:
[...]
Dat stond reeds in dit topic!! Gister! Als we dit soort posts ook in het 2e deel straks weer gaan doen, schiet het ook daar weer lekker op. Lees en/of zoek nou gewoon eerst even voor je post.........kleine moeite.
(overigens is ie bij Alternate een flink stuk duurder...............)
Verwijderd
Nee hoor, niks aangepast. Scythe staat gewoon passief te koelen op mn proc die weer op een Asus P5E-VM zit. Past in ieder geval allemaal NET. Heb je misschien je mobo hoger gezet met spacers?RubenDJ schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:54:
[...]
Daar kan ik over meepraten. Ik heb nu ook een S14V en een Scythe Ninja Mini, maar de Ninja Mini past er gewoon net niet in, hij raakt het deksel van de case. Heb jij dat zo laten zitten? Of heb je iets aangepast waardoor de Ninja het deksel niet meer raakt?
Doet jouw IR het wel? Zo ja, hoe heb jij hem geinstalleerd en met welke driver? Ik heb de driver van origen geprobeerd en die van de IRtrans-site. Deze waren overigens hetzelfde. In mijn manual zie ik trouwens wel een andere versie van de driver staan, denk dat dat een oude is.
Daar gaan we weer......Bunnikside schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:19:
Neemt u mij vooral niet kwalijk dat ik niet al uwer bijdragen heb gelezen, het was in feite alleen maar als een beetje hulp gedacht voor diegenen die niet tot eind maart willen wachten of niet in de buurt van Raalte danwel Tilburg wonen.![]()
[...]
Op een forum/topic is het nou niet de bedoeling (lijkt me) om elke pagina weer te beginnen met het herhalen van eerdere berichten. Stel je voor dat men dat bij iedere interessante post gaat doen, dan wordt het toch één grote herhaling van 'ouwe koeien' en krijg je toch enorme vervuiling?
Mensen, en tweakers al helemaal, gaan zelf maar zoeken. In dit geval: dat dit moederbord interessant is voor een HTPC moge duidelijk zijn. Als men dan dit board wil kopen, gaan ze zelf maar de shops langs en anders zoeken ze in dit topic en waren ze die eerste 'alternate' opmerking ook wel tegen gekomen....
En jij zou moeten denken: hem iedereen wil dat board, hij lijkt niet te leveren, laat ik eens gaan zoeken/kijken. Ja! bij alternate is ie te halen, hmmmm, kan interessant zijn voor het HTPC topic of zou iemand anders dat al gemeld hebben? Ik ga even zoeken, hé ja dat is al gemeld. Mooi dan hoef ik dat niet meer te doen.......
(ps het was btw helemaal niet mij bijdrage de vorige keer, goed lezen......)
Heb je de gloednieuwe versie van Media Player Classic - Home Cinema (v1.1.0.0) al geprobeerd? Die heeft een ingebouwde decoder die hardware decoding van h264 ondersteunt. Ik heb K-Lite de deur uit gedaan en alleen AC3Filter apart geinstalleerd. Met de interne h264 decoder van MPC-HC draait 1080p hier nu vloeiend via UVD (i.c.m. VMR9 renderless). Ik heb wel de VMR9 mixing mode uit moeten zetten, daar deze een haperend beeld veroorzaakte. Misschien dat een dergelijke optie bij jou ook 1080p laat haperen.psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:55:
Ja het is iets niet helemaal lekker met mijn drivers en/of codecs.
Ok thanks, dat komt op mijn lijstje van morgenavond.-Moondust- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:58:
[...]
Heb je de gloednieuwe versie van Media Player Classic - Home Cinema (v1.1.0.0) al geprobeerd? Die heeft een ingebouwde decoder die hardware decoding van h264 ondersteunt. Ik heb K-Lite de deur uit gedaan en alleen AC3Filter apart geinstalleerd. Met de interne h264 decoder van MPC-HC draait 1080p hier nu vloeiend via UVD (i.c.m. VMR9 renderless). Ik heb wel de VMR9 mixing mode uit moeten zetten, daar deze een haperend beeld veroorzaakte. Misschien dat een dergelijke optie bij jou ook 1080p laat haperen.
Had toevallig net ook je judder-topic gelezen
Ik zit me af te vragen hoe het zit met geheugengebruik. In mijn beoogde config (het inmiddels beroemde 780 bordje) moet ik een deel van van mijn systeemgeheugen afstaan aan de onboard video. Uit de SilentPC review had ik inmiddels begrepen dat er vrijwel geen performanceverschil is tussen 128 of 256Mb toewijzen. Videogeheugen is blijkbaar belangrijker voor spelletjes enzo. Voor video maakt het dus geen bal uit.
Goed dan, ik had bedacht dat 2Gb voldoende moet zijn. Dat wordt dan 2Gb-128/256Mb. Niet echt iets om je druk over te maken denk ik. Hoe loopt Vista (Ultimate Home) op 2Gb (min een beetje dan)? Er gaat Media Center of Media Portal op draaien en om TV te kijken denk ik dat DVBviewer gebruikt gaat worden.
Met alle drivers en programma's die lekker draaien (ik prop er 2 FloppyDTV kaarten in) vraag ik me af of Vista dat wel lekker gaat trekken. Ik heb zelf geen ervaring met Vista, maar ik denk wel dat ie iets meer zuipt als XP. Heeft iemand al een vergelijkbare config draaien die wat zinnigs kan zeggen over het geheugengebruik?
Goed dan, ik had bedacht dat 2Gb voldoende moet zijn. Dat wordt dan 2Gb-128/256Mb. Niet echt iets om je druk over te maken denk ik. Hoe loopt Vista (Ultimate Home) op 2Gb (min een beetje dan)? Er gaat Media Center of Media Portal op draaien en om TV te kijken denk ik dat DVBviewer gebruikt gaat worden.
Met alle drivers en programma's die lekker draaien (ik prop er 2 FloppyDTV kaarten in) vraag ik me af of Vista dat wel lekker gaat trekken. Ik heb zelf geen ervaring met Vista, maar ik denk wel dat ie iets meer zuipt als XP. Heeft iemand al een vergelijkbare config draaien die wat zinnigs kan zeggen over het geheugengebruik?
Draai jij XP of Vista?psy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:09:
[...]
Ok thanks, dat komt op mijn lijstje van morgenavond.
Had toevallig net ook je judder-topic gelezen
Met één FloppyDRV icm Vista x86 en Media Center minimal zo'n 750 MB, dit gaat naar zo'n 880 MB vij TV kijken. Ik heb hem bij normaal gebruik nog niet echt boven de 1 GB zien komen. Hooguit 1,1 GB als ik wat veel IE sessies erbij open had.
XP heb ik nog niet geprobeerd.
Hallo,
ik volg dit topic nu al een tijdje en heb wat vaagjes.
Wat wil ik er mee gaan doen.
nou eigenlijk de standaard HTPC activiteiten
FullHD content afspelen
HDD Recorder(Dual Tuner PCI/USB kaart.?(WinTV-PVR-500 MCE kan je niet meer krijgen is er al een mooie vervanger))
DVD/Blu-ray/HD-DVD speler(upscaler)(Slimline Blu-ray speler?)
ik zie heel veel AMD voorbij komen, nu heb ik nix tegen AMD ofzo maar intel loopt meestal wat cooler enzo, voor de ruwe power heb je het niet nodig zeg maar.
ik dacht zelf aan Asus P5E-VM HDMI
met bijvoorbeeld een C2D of een C2Q(kosten echt niets meer tegenwoordig)
en een Scythe ninja mini cooler.
Enige nadeel is dat de asus geen TOS heeft(zijn daar toevallig nog oplossingen voor?)
Voordeel is wel HDMI/DVI on board, maar ben zeer benieuwd of deze ook FullHD gaat afspelen, heb wel wat gelezen op internet maar zou graag wille weten of iemand hier dit mobo heeft en hem gebruikt voor FullHD?
Ik wil alles in een zo klein mogelijk kast hebben, bijvoorbeeld :
Origen AE S10v
SilverStone LC19
SilverStone ML02
Heb alleen geen idee of die scythe daar in gaat passen (kan het me niet voor stellen), maar welke cooler kan je dan dr in stoppen om hem een beetje binnen beperken te houden. en zo weinig mogelijk herrie maakt.
Wat wil ik er mee gaan doen.
nou eigenlijk de standaard HTPC activiteiten
FullHD content afspelen
HDD Recorder(Dual Tuner PCI/USB kaart.?(WinTV-PVR-500 MCE kan je niet meer krijgen is er al een mooie vervanger))
DVD/Blu-ray/HD-DVD speler(upscaler)(Slimline Blu-ray speler?)
ik zie heel veel AMD voorbij komen, nu heb ik nix tegen AMD ofzo maar intel loopt meestal wat cooler enzo, voor de ruwe power heb je het niet nodig zeg maar.
ik dacht zelf aan Asus P5E-VM HDMI
met bijvoorbeeld een C2D of een C2Q(kosten echt niets meer tegenwoordig)
en een Scythe ninja mini cooler.
Enige nadeel is dat de asus geen TOS heeft(zijn daar toevallig nog oplossingen voor?)
Voordeel is wel HDMI/DVI on board, maar ben zeer benieuwd of deze ook FullHD gaat afspelen, heb wel wat gelezen op internet maar zou graag wille weten of iemand hier dit mobo heeft en hem gebruikt voor FullHD?
Ik wil alles in een zo klein mogelijk kast hebben, bijvoorbeeld :
Origen AE S10v
SilverStone LC19
SilverStone ML02
Heb alleen geen idee of die scythe daar in gaat passen (kan het me niet voor stellen), maar welke cooler kan je dan dr in stoppen om hem een beetje binnen beperken te houden. en zo weinig mogelijk herrie maakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Lordsauron op 21-03-2008 08:41 ]
Lees deze thread maar eens helemaal door. Na afloop weet je wel ongeveer wat er nodig is voor FullHD.Lordsauron schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:31:
Je kunt ook zoeken op intel en 1080p in het topic. Om het helemaal gemakkelijk voor je maken: klik onderstaande link.
Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid
[ Voor 23% gewijzigd door _starbuck_ op 21-03-2008 10:04 ]
Dat je een voorkeur hebt voor Intel is niets mis mee, maar doe dat dan wel met geldige argumenten. Een gangbare AMD EE of BE (zeker met een TDP van 45 W of lager) cpu wordt helemaal niet warmer, verre van. De boxed koeler van mijn AMD X2 3800 EE wordt nog niets eens handwarm op 100%...Lordsauron schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:31:
[ Voor 5% gewijzigd door psy op 21-03-2008 10:12 ]
Hoezo volg je dit topic al een tijdje? Dat blijkt uit helemaal niets!!Lordsauron schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:31:
Hallo,
..............
Dat we (ik ook nu) überhaupt de moeite nemen om te reageren.......
Als vrager het heeft over een Scythe ninja mini in 1 van genoemde drie kasten. Kijk gewoon eens naar de specs/maten van de cooler en de kasten dan weet iedere jan lul dat dat nooit gaat passen.......
Je hebt zelf helemaal niets uitgezocht!
(ok, ik help je nog een handje: de mini ninja is 115 mm hoog)
[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 21-03-2008 10:15 ]
Hey mede HT-01B bezitterduncanvdlinden schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:09:
De kast is een Chieftec HT-01 geworden, deze kost 150 euro inclusief voeding, display en afstandbediening. Bovendien vind ik hem er nog eens superstrak uitzien ook.
Wat vraagjes:
* welke cpu-koeler gebruik jij? Ik merk dat de boxed Phenom koeler nogal noisy is en wil graag wat stillers. Heb de Scythe NINJA MINI in gedachten, moet nog eens meten of die past, 115mm hoog lijkt me krap aan in een kast die zelf slechts 136mm hoog is.
* waarvoor zijn de twee leds aan de zijkant? Het groene ledje brand bij mij continu, het gele ledje heb ik nog niet zien branden. Had verwacht dat de gele het hdd-lampje zou zijn, maar dat zit "om" de reset knop blijkbaar.
* de harddisk, ondanks dat ik voor een WD GreenPower gegaan ben, is behoorlijk aanwezig, heb jij daar ook last van?
Zijn er overigens meer mensen die problemen hebben met het bereik van het Trust (ja ik weet 't) 2950 RF-media keyboard? Ik kan nauwelijks 1 meter van m'n systeem af gaan zitten en dan werkt 't al niet meer, terwijl 10 meter beloofd wordt. Opgelost door de USB RF-zender/ontvanger aan een USB-verlengkabeltje van een halve meter te laten bungelen iets uit de buurt van de PC.
[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 23-03-2008 23:52 ]
Misschien is de CNPS7500-Cu LED wat? Is 6.7cm hoog. Heb hem zelf ook, maar kan em pas straks inbouwen dus meer heb ik er voorlopig nog niet over te vertellencatchingfire schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:40:
[...]
* welke cpu-koeler gebruik jij? Ik merk dat de boxed Phenom koeler nogal noisy is en wil graag wat stillers. Heb de Scythe NINJA MINI in gedachten, moet nog eens meten of die past, 115mm hoog lijkt me krap aan in een kast die zelf slechts 136mm hoog is.
Maar volgens reviews zou hij slechts 17dB produceren op de laagste RPM en 32dB op full.
Ik heb trouwens het zelfde moederbord straks, zal misschien laten weten of er een probleem is met het geheugen? Want dit zit redelijk kort bij de cpu socket en de zalman is redelijk breed ...
[ Voor 19% gewijzigd door DaRKie op 21-03-2008 11:10 ]
Wil je low budget en toch optimale stilte en koeling? Kijk dan bijv. eens naar een 80-120mm fan adapter, daar koop je een goeie, stille 12cm fan bij en klaar is kees. Met de keuze van de fan heb je zelf de stilte in de hand. Wellicht is de 'nieuwe' Nexus PWM serie een goeie. Nexus heeft bewezen goeie, stille fans te maken. Met PWM heb je meteen de laatste 'techniek'. Zijn ook zeer betaalbaar. Zo kun je dus gewoon het coolerblok van je boxed Phenom blijven gebruiken, daar is niets mis mee per slot.catchingfire schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:40:
[...]
Hey mede HT-01B bezitterIk heb gisteren m'n nog ontbrekende Phenom in m'n Gigabyte MA78 gestopt en kan nu gaan beginnen in de wondere wereld van HTPC's.
Wat vraagjes:

ligt er mi. helemaal aan hoe je de leds (draadjes) op je moederbord hebt aangesloten toch? Je bedoelt toch de leds van je kast?catchingfire schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:40:
* waarvoor zijn de twee leds aan de zijkant? Het groene ledje brand bij mij continu, het gele ledje heb ik nog niet zien branden. Had verwacht dat de gele het hdd-lampje zou zijn, maar dat zit "om" de reset knop blijkbaar.
Ok, dus 2Gb is meer dan zat. Ik had eigenlijk geen idee hoeveel MC en de TVD drivers zouden verbruiken. Als het krap zou zijn, had ik er gewoob 2x2Gb in gekiept zodat ie lekker ruim in de ram zit. Geheugen doet in veel gevallen meer dan CPU power, maar volgens mij is dit verhaal meer CPU dan memory bound.psy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:08:
Met één FloppyDRV icm Vista x86 en Media Center minimal zo'n 750 MB, dit gaat naar zo'n 880 MB vij TV kijken. Ik heb hem bij normaal gebruik nog niet echt boven de 1 GB zien komen. Hooguit 1,1 GB als ik wat veel IE sessies erbij open had.
Of probeer die Ninja zonder fan, en zorg voor een goede airflow in de case. Dat kan best. Die Ninja's zijn er in principe op gemaakt om passief te koelen, vandaar dat ze het met een fan bijzonder goed doen.kaajee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:18:
[...]
Wil je low budget en toch optimale stilte en koeling?
Als je er even voor gaat zitten, kun je met hooguit 2 fans voor een goede airflow zorgen. Als je de PSU mee laat doen met de koeling, kan je zelfs met 1 casefan af. De PSU mee laten doen met de koeling betekent dat je de PSU zo plaatst (als dat in die kast kan) dat ie vanaf de zijkant (buitenkant) van de kast koele lucht aanzuigt en meteen aan de achterkant weer uitblaast. Zo draagt ie niet bij aan temperatuurstijging in de kast. Moderne CPU's zijn erg koel, HD's zijn niet al te warm meer en zo'n Ninja verspreid de warmte heel erg goed. Het proberen waard. En anders plak je er alsnog een fan op.
Ja en je krijgt misschien ook meer problemen als je 4 GB in combinatie met Vista 64bit zou gaan gebruiken. Ik hou het voorlopig op x86 (32 bit) in verband met de betere driver ondersteuning. Denk ook dat 4 GB overbodig is voor een HTPC zoals wij die gebruiken.mphilipp schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:36:
[...]
Ok, dus 2Gb is meer dan zat. Ik had eigenlijk geen idee hoeveel MC en de TVD drivers zouden verbruiken. Als het krap zou zijn, had ik er gewoob 2x2Gb in gekiept zodat ie lekker ruim in de ram zit. Geheugen doet in veel gevallen meer dan CPU power, maar volgens mij is dit verhaal meer CPU dan memory bound.
Nou, ik dacht dan om 512Mb toe te wijzen aan de video (ook lekker useles) zodat je 3,5Gb overhoudt. Ik meende dat Vista32 dat nog net aan kon.psy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:01:
[...]
Ja en je krijgt misschien ook meer problemen als je 4 GB in combinatie met Vista 64bit zou gaan gebruiken. Ik hou het voorlopig op x86 (32 bit) in verband met de betere driver ondersteuning. Denk ook dat 4 GB overbodig is voor een HTPC zoals wij die gebruiken.
Maar goed, ik houd het op 2Gb.
Ik heb inmiddels al de helft van mijn HTPC besteld: Silverstone CW02 en een Silverstone 300W fanless PSU en de Logitech DiNovo Mini. Staat zo'n beetje 4 weken levertijd op. De rest bestel ik wel als de kast binnen is.
Het gaat om het totale ram in een systeem, niet alleen de ram in je geheugenbankje.mphilipp schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:05:
[...]
Nou, ik dacht dan om 512Mb toe te wijzen aan de video (ook lekker useles) zodat je 3,5Gb overhoudt. Ik meende dat Vista32 dat nog net aan kon.
edit: en dat is max 4gb, en gezien een videokaart al snel 512GB heeft ziet een OS niet meer dan max 3.5GB. Bij geen videokaart heb je dat probleem niet en heeft je OS wel 3.5GB (of iets minder)
[ Voor 22% gewijzigd door disheaver op 21-03-2008 13:49 ]
Da's dus niet waar. Op die 780 mobo's moet ik geheugen toewijzen aan de onboard video. Ik kan 128, 256 of meer toewijzen aan de onboard video. Dat is dus geheugen waar het OS niets mee te maken heeft, want als die wakker wordt, is die 512 al vergeven aan de video. Hij kan dus nooit meer zien als 3,5Gb. Of we zeggen op een ingewikkelde manier hetzelfde.disheaver schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:47:
[...]
edit: en dat is max 4gb, en gezien een videokaart al snel 512GB heeft ziet een OS niet meer dan max 3.5GB. Bij geen videokaart heb je dat probleem niet en heeft je OS wel 3.5GB (of iets minder)
Dan zul je even moeten rondkijken op avsforum of het doom9 forum voor de juiste instellingen in MPC-HC. Mijn instellingen zijn specifiek voor mijn situatie (win XP). Met Vista kan je geloof ik EVR selecteren en dan ervoor zorgen dat de interne decoder van MPC-HC wordt gebruikt. Maar goed, nakijken dus, en hoogstwaarschijnlijk verschillende combinaties uitproberen.psy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:08:
Ik heb alleen die isolerende/dempende ringetjes voor op de standaard spacers gebruikt (jij ook?), en ook zit nog steeds het beschermende folie nog op de Mini Ninja. Dat moet er uiteraard af, maar omdat ik twijfelde of het wel gaat passen had ik het even laten zitten. Maar omdat het bij jou wel net past ga ik de gok maar wagen. Wellicht dat ie nog ietsje lager komt als ik hem daadwerkelijk vast zet. Ik heb overigens ook een P5E-VM.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:32:
Nee hoor, niks aangepast. Scythe staat gewoon passief te koelen op mn proc die weer op een Asus P5E-VM zit. Past in ieder geval allemaal NET. Heb je misschien je mobo hoger gezet met spacers?
Doet jouw IR het wel? Zo ja, hoe heb jij hem geinstalleerd en met welke driver? Ik heb de driver van origen geprobeerd en die van de IRtrans-site. Deze waren overigens hetzelfde. In mijn manual zie ik trouwens wel een andere versie van de driver staan, denk dat dat een oude is.
Wat betreft de IR, ik heb de boel nog niet aangehad, ben pas zondag weer in de gelegenheid om verder te gaan. Maar ik zal mijn bevindingen laten weten.
Ik heb best wat doorgelezen in dit topic, zelf zit ik nu ook te denken aan een HTPC te bouwen.
Voor de processer heb ik gekozen voor een "AMD Athlon 64 LE-1620 2.4GHz AM2 45W Box".
Deze zie ik steeds niet voorbij komen terwijl hij zuinig en goedkoop is. Zal deze processor snel genoeg zijn voor HD / radio / etc.. geen spelletjes iig.
Voor de processer heb ik gekozen voor een "AMD Athlon 64 LE-1620 2.4GHz AM2 45W Box".
Deze zie ik steeds niet voorbij komen terwijl hij zuinig en goedkoop is. Zal deze processor snel genoeg zijn voor HD / radio / etc.. geen spelletjes iig.
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Weet iemand ook of je IR transmitters kan kopen als setje die je op USB aansluit en dan via iets als Girder aanstuurt?
Weet iemand misschien nog alternatieven voor de Gigabyte GA-MA78GM-S2H plank?
Aangezien ik in totaliteit bij Alternate toch wat tientjes duurder uit kom dan bij 4launch...
(en Alternate de enige is die het bord enigszins op tijd kan leveren)
Een goedkoper moederbord met fanless videokaart zou ook een oplossing kunnen zijn,
alleen heb ik geen id waar ik op moet letten bij een -niet al te dure - videokaart met HD support.
Aangezien ik in totaliteit bij Alternate toch wat tientjes duurder uit kom dan bij 4launch...
Een goedkoper moederbord met fanless videokaart zou ook een oplossing kunnen zijn,
alleen heb ik geen id waar ik op moet letten bij een -niet al te dure - videokaart met HD support.
[ Voor 11% gewijzigd door injectx op 21-03-2008 16:45 ]
een "ouderwets" 690V bordje en het prijsverschil steken in een wat zwaardere CPU?DJ MoRpHeus schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:35:
Nou lees dit topic eens door zou ik zeggen, staan al je antwoorden in...........DJ MoRpHeus schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:35:
................
Of gewoon niet zo ongeduldig zijn...DJ MoRpHeus schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:35:
Ga nou niet je keuze aanpassen aan de beschikbaarheid. Straks krijg je spijt en we weten allemaal dat spijt voor de dommen is.
Verwijderd
De ringetjes heb ik ook gebruikt. Aangezien we hetzelfde mainboard, koeler en kast hebben zou ik niet weten waarom het bij jou niet zou passenRubenDJ schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:52:
[...]
Ik heb alleen die isolerende/dempende ringetjes voor op de standaard spacers gebruikt (jij ook?), en ook zit nog steeds het beschermende folie nog op de Mini Ninja. Dat moet er uiteraard af, maar omdat ik twijfelde of het wel gaat passen had ik het even laten zitten. Maar omdat het bij jou wel net past ga ik de gok maar wagen. Wellicht dat ie nog ietsje lager komt als ik hem daadwerkelijk vast zet. Ik heb overigens ook een P5E-VM.
Wat betreft de IR, ik heb de boel nog niet aangehad, ben pas zondag weer in de gelegenheid om verder te gaan. Maar ik zal mijn bevindingen laten weten.
IR heb ik nog steeds niet aan de praat. De cardreader ziet ie wel en het VFD laat ook tekst zien. Snap echt nog steeds niet waarom de IR-ontvanger het niet doet. In het weekend ga ik wel ff aan de slag met vista.
Ben benieuwd of die het bij jou wel in 1x gaat doen.
Klein vraagje aan de Antec Fusion mensen:
ik heb net alles in elkaar gezet, alles lijkt te werken, heb net win xp geinstalleerd. Is het normaal dat de VFD niets doet? Krijg op geen enkel moment iets te zien ... is dit normaal wegens het niet geinstalleerd zijn van software of heb ik iets verkeerd aangesloten?
edit: owkay, gewoon software installeren dus
voor de geintereseerde: de zalman 7500cu-led past perfect op het gigabyte bordje, zit niet in de weg van het geheugen en op het eerste zicht lijkt hij vrij stil. Heb hem nu op de laagste stand staan en mijn 5200 zit op 31graden (wel zonder load)
ik heb net alles in elkaar gezet, alles lijkt te werken, heb net win xp geinstalleerd. Is het normaal dat de VFD niets doet? Krijg op geen enkel moment iets te zien ... is dit normaal wegens het niet geinstalleerd zijn van software of heb ik iets verkeerd aangesloten?
edit: owkay, gewoon software installeren dus
voor de geintereseerde: de zalman 7500cu-led past perfect op het gigabyte bordje, zit niet in de weg van het geheugen en op het eerste zicht lijkt hij vrij stil. Heb hem nu op de laagste stand staan en mijn 5200 zit op 31graden (wel zonder load)
[ Voor 32% gewijzigd door DaRKie op 21-03-2008 21:30 ]
Weer even een vraag aan de Silvertstone GD02 bezitters,
Ik wil graag weten hoe diep het gedeelte ligt waar de moederbordaansluitingen zitten. Ik heb weer even zitten paint'en tot jullie genoegen
maar hier heb ik de afstand die ik bedoel aangegeven met een rood pijltje.
Ik wil die afstand graag weten i.v.m. de beperkte ruimte van o.a. de voedingkabel en de VGA-kabel vanachter de HTPC. Ik heb namelijk een diepte van 38 cm en de kast is 36 cm diep. Voor de voedingkabel redt ik het denk ik net met deze haakse kabel met een zg. L-connector. Voor VGA heb nog niet zoiets dergelijks gevonden dus vandaar mijn vraag.
Hebben jullie overigens ook geen optische drive met een beperkte diepte kunnen vinden zodat de Ninja Mini past? Ik hoor het graag!
Ik wil graag weten hoe diep het gedeelte ligt waar de moederbordaansluitingen zitten. Ik heb weer even zitten paint'en tot jullie genoegen

Ik wil die afstand graag weten i.v.m. de beperkte ruimte van o.a. de voedingkabel en de VGA-kabel vanachter de HTPC. Ik heb namelijk een diepte van 38 cm en de kast is 36 cm diep. Voor de voedingkabel redt ik het denk ik net met deze haakse kabel met een zg. L-connector. Voor VGA heb nog niet zoiets dergelijks gevonden dus vandaar mijn vraag.
Hebben jullie overigens ook geen optische drive met een beperkte diepte kunnen vinden zodat de Ninja Mini past? Ik hoor het graag!
Hey... goed nieuws! Ook niet als de reepjes in de eerste 2 banken zitten, die het dichst bij de CPU zitten? De Ninja Mini past niet in mijn kast dus ik zie deze wel als een goed alternatief.DaRKie schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:24:
In mijn Chieftec HT-01 merk ik dat vooral de voedings-fan de grootste bron van herrie is. Lijkt een 80/92mm, morgen nog eens precies gaan meten en kijken of die te vervangen is door een stiller type.
Mijn 2 reepjes zitten daar nu en er is nog voldoende plaats over.catchingfire schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:59:
[...]
Hey... goed nieuws! Ook niet als de reepjes in de eerste 2 banken zitten, die het dichst bij de CPU zitten? De Ninja Mini past niet in mijn kast dus ik zie deze wel als een goed alternatief.
Ik heb nu wel een redelijk vervelend probleem: ik heb alles aangesloten dmv een HDMI kabel en alles gaat goed als ik mijn HTPC opstart en mijn TV op het juiste HDMI kanaal zet. Verander ik dan echter van kanaal en ga terug naar de HDMI, dan zegt mijn TV dat hij geen signaal vind ... als ik dan via remote desktop de resolutie ff aanpas dan krijg ik ineens terug beeld.
Iemand een oplossing voor?
TV gewoon een keer uit en aan zetten? Mijn LCD heeft ook wel eens neiging dat hij 'ineens' het signaal niet meer kan vinden, inderdaad, als je bijvoorbeeld naar een andere input gegaan bent, of als de PC opnieuw aan het opstarten is. Het helpt bij mij om de TV uit te zetten en dan weer aan.DaRKie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 08:11:
[...]
Mijn 2 reepjes zitten daar nu en er is nog voldoende plaats over.
Ik heb nu wel een redelijk vervelend probleem: ik heb alles aangesloten dmv een HDMI kabel en alles gaat goed als ik mijn HTPC opstart en mijn TV op het juiste HDMI kanaal zet. Verander ik dan echter van kanaal en ga terug naar de HDMI, dan zegt mijn TV dat hij geen signaal vind ... als ik dan via remote desktop de resolutie ff aanpas dan krijg ik ineens terug beeld.
Iemand een oplossing voor?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
ha
ik heb hetzelfde probleem als darkie
citaat
k heb nu wel een redelijk vervelend probleem: ik heb alles aangesloten dmv een HDMI kabel en alles gaat goed als ik mijn HTPC opstart en mijn TV op het juiste HDMI kanaal zet. Verander ik dan echter van kanaal en ga terug naar de HDMI, dan zegt mijn TV dat hij geen signaal vind ... als ik dan via remote desktop de resolutie ff aanpas dan krijg ik ineens terug beeld.
einde citaat
Het aan en uit zetten is misschien wel een goede workaround, maar echt lekker is dat niet. het hele idee van de HTPC was nu juist om het allemaal wat makkelijker, met minder omschakelen etc.. te regelen
Ik hoop dat er ook iets te doen is met de instellingen...ik kan alleen niets vinden...
enfin, hopelijk heeft iemand een oplossing
citaat
k heb nu wel een redelijk vervelend probleem: ik heb alles aangesloten dmv een HDMI kabel en alles gaat goed als ik mijn HTPC opstart en mijn TV op het juiste HDMI kanaal zet. Verander ik dan echter van kanaal en ga terug naar de HDMI, dan zegt mijn TV dat hij geen signaal vind ... als ik dan via remote desktop de resolutie ff aanpas dan krijg ik ineens terug beeld.
einde citaat
Het aan en uit zetten is misschien wel een goede workaround, maar echt lekker is dat niet. het hele idee van de HTPC was nu juist om het allemaal wat makkelijker, met minder omschakelen etc.. te regelen
Ik hoop dat er ook iets te doen is met de instellingen...ik kan alleen niets vinden...
Verwijderd
@PegasusPegasus schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:40:
[...]
Hoi,
Ik zit nog te wachten op mijn OLEDLeveringsproblemen. Maar wat ik zo gezien heb, ziet het er geweldig uit. Ik ga ervan uit dat de OLED ook met MP werkt, maar dat is afwachten.
Heb jij nog een update mbt de ondersteuning van MediaPortal voor de OLED display? Op het MediaPortal forum is deze vraag ook al enkele malen gepost, echter zonder antwoorden

TV uit en aanzetten lijkt bij mij niet te werken, enkel pc rebooten of de resolutie eens aanpassen. Een andere voorlopige maar niet 100% oplossing die ik heb is dat ik windows na 1min het scherm laat uitschakelen. Als er activiteit is, komt het scherm terug en ook het signaal ... maar echt ideaal is het nietchomsky schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:41:
ha
citaat
einde citaat
Is er hier iemand met een Antec Fusion die zijn pc kan laten starten dmv de remote?
Ik heb dit gevolgd:
http://www.antec.com/ec/s...Q.php?Qnumber=12&FAQno=24
Maar er gebeurt niets ... en als ik in windows zit dan kan ik de pc wel afsluiten dmv mijn MC remote
edit: ik had de vraag nog niet gesteld of ik vond per toeval het antwoord, misschien hebben andere er ook wat aan:
ik dacht eerst dat die 2 losse kabeltjes achteraan de VFD zoals op de foto moesten aangesloten worden ... maar niet dus. Je moet de kabel met POWER SWITCH daar connecteren en die 2 losse kabeltjes op je moederbord waar er POWER SWITCH staat ... en dan werkt het!
[ Voor 21% gewijzigd door DaRKie op 22-03-2008 11:50 ]
Waarom wisselen jullie van kanaal als je een HTPC hebt? Het is toch net de bedoeling dat je alleen je HTPC gaat gebruiken? Die brakke tuner van de TV is dan toch overbodig. Ik geef toe dat het vreemd is (ik kan het nog niet proberen aangezien ik nog geen LCD/plasma heb) maar of dat nou zo'n groot probleem is, nee.
Mooi! En de fan is vrij stil begrijp ik?DaRKie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 08:11:
Mijn 2 reepjes zitten daar nu en er is nog voldoende plaats over.
Check... ik heb hetzelfde ZEER irritante probleem op mijn HTPC. Vraag me af of het aan de Gigabyte MA78G ligt, ik gebruik een Samsung LE37M86BD als tv, via HDMI aangesloten dus. Ik moet steeds een alt-f4, alt-f4, alt-f4, enter combinatie doen om de pc in sleep te krijgen en 'm dan weer aanzetten om weer beeld te krijgen. Not amusing.Ik heb nu wel een redelijk vervelend probleem: ik heb alles aangesloten dmv een HDMI kabel en alles gaat goed als ik mijn HTPC opstart en mijn TV op het juiste HDMI kanaal zet. Verander ik dan echter van kanaal en ga terug naar de HDMI, dan zegt mijn TV dat hij geen signaal vind ... als ik dan via remote desktop de resolutie ff aanpas dan krijg ik ineens terug beeld.
Ook heb ik een probleem met internet. Moet elke keer de router resetten en de pc resetten om weer internet te krijgen (Vista Ultimate 32b NL SP1), anders alleen "lokaal netwerk". Is direct wired aangesloten op router.
Waarom wisselen jullie van kanaal als je een HTPC hebt? Het is toch net de bedoeling dat je alleen je HTPC gaat gebruiken? Die brakke tuner van de TV is dan toch overbodig. Ik geef toe dat het vreemd is (ik kan het nog niet proberen aangezien ik nog geen LCD/plasma heb) maar of dat nou zo'n groot probleem is, nee
Om te beginnen heb ik er geen TV-tunerkaart in, en wel hierom:
ik zit dus met UPC als kabelaar. En digitale pakket krijg je dus niet met een TV-kaart, en hooguit met tweaken 1 kanaal voor UPCmediabox , waarbij je dan niet kunt schakelen naar andere kanalen (dat moet je dan weer doen via de mediabox)
Om te beginnen heb ik er geen TV-tunerkaart in, en wel hierom:
ik zit dus met UPC als kabelaar. En digitale pakket krijg je dus niet met een TV-kaart, en hooguit met tweaken 1 kanaal voor UPCmediabox , waarbij je dan niet kunt schakelen naar andere kanalen (dat moet je dan weer doen via de mediabox)
Zulke 'haakse' VGA kabel bestaan ook hoor!ekko schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:08:
Weer even een vraag aan de Silvertstone GD02 bezitters,
........... Voor de voedingkabel redt ik het denk ik net met deze haakse kabel met een zg. L-connector. Voor VGA heb nog niet zoiets dergelijks gevonden dus vandaar mijn vraag.
Kijk hier maar eens, wellicht even rondvragen hier en daar, moeten gewoon te leveren zijn. En als het echt een probleem is, zou je zelf een nieuwe cd-sub conenctor aan een vga kabel kunnen gaan solderen of een electronicaboer iets soortegelijks voor je in elkaar laten zetten/solderen.......
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 22-03-2008 14:31 ]
Ik vind hem vrij stil ... maakt in ieder geval al een pak minder lawaai dan mijn oude xbox1. Maar het is niet zo dat je niets hoort als het stil is (maar er draaien natuurlijk ook nog 2 12cm fans van de kast mee)catchingfire schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:31:
[...]
Mooi! En de fan is vrij stil begrijp ik?
[...]
Ok, ik heb zo'n beetje alles doorgelezen na 1 week pffffffff maar ik heb toch nog de volgende vraag. Ik heb een oud systeem en zou graag willen weten wat ik moet veranderen om 1080p niet stotterend af te kunnen spelen. 720p doet hij perfect maar met 1080p stottert/hapert het beeld af en toe.
Dit zijn mijn systeemspecificaties:
Gigabyte 8PENXP i865P
1024 MB DDR400 Dual Channel
Radeon 9800XT / 256 mb DDR
Maxtor 160gb /S-ATA / 8mb RAID 0
Audigy 2 ZS
Windows XP
Systeem is gekocht in 2004
ja ik weet het rete oud maar hij doet het nog super behalve dat af en toe haperen.
Is zoiets mogelijk zonder een nieuw systeem aan te schaffen?
Bedankt alvast
Gigabyte 8PENXP i865P
Audigy 2 ZS
Windows XP
Systeem is gekocht in 2004
Bedankt alvast
Er staat niet bij welke CPU je nu hebt, redelijke belangrijke info.....xdwarfx schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:17:
Ok, ik heb zo'n beetje alles doorgelezen na 1 week pffffffff maar ik heb toch nog de volgende vraag. Ik heb een oud systeem en zou graag willen weten wat ik moet veranderen om 1080p niet stotterend af te kunnen spelen. 720p doet hij perfect maar met 1080p stottert/hapert het beeld af en toe.
Gigabyte 8PENXP i865P
Audigy 2 ZS
Windows XP
Systeem is gekocht in 2004ja ik weet het rete oud maar hij doet het nog super behalve dat af en toe haperen.
Bedankt alvast
Maar bovendien als je na 1 week doorlezen nog niet bent tegengekomen dat je een videokaart die hardwarematig kan decoderen nodig hebt en dus bijv. in de ATi HD2400 of 2600 reeks (of de nVidia varianten), vraag ik me af hoe jij leest..............
3 ghz en ik zou zeggen ga jij maar eens 116 pagina's doorlezen dan ben je ook toe aan een bril
En wat voor 3ghz?xdwarfx schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:41:
3 ghz en ik zou zeggen ga jij maar eens 116 pagina's doorlezen dan ben je ook toe aan een bril
En in de topic start staat eigenlijk al antwoord op je vraag........
(ligt er nog wel geheel aan welk 1080p materiaal, maar dat had je vast al gelezen.................)
Verwijderd
Zou 'k niet doen; ik zou toch wat meer uitgeven. Wat is nu 10 a 15€...maxtrash schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:25:
[...]
een "ouderwets" 690V bordje en het prijsverschil steken in een wat zwaardere CPU?
In duitsland zijn er ook leuke shops die goedkoop die boards hebben. Ik zou ook zeker geen extra graka nemen = duurder, verbruikt meer + meer warmte..
Vandaag nieuwe comp in elkaar gezet en de software, word ook als algemeen gebruikt, internet, office en dochterlief zit op Media Academy en daar gebruiken ze alles van Adobe Master Collection, hoop werk.
Systeem:
Asus P5K
Q6600
Mem 4gb
Graka 2600 pro
HD 350gb Systeem
2 x 720gb Data
Net een test gedaan met "Vogelscene", KM Player met Core avc, CPU load 45%.
Ben zeer tevreden en volgens mij op de toekomst voorbereid.
Systeem:
Asus P5K
Q6600
Mem 4gb
Graka 2600 pro
HD 350gb Systeem
2 x 720gb Data
Net een test gedaan met "Vogelscene", KM Player met Core avc, CPU load 45%.
Ben zeer tevreden en volgens mij op de toekomst voorbereid.
Hij heeft een AGP mobo en daar zijn veel problemen mee t.a.v. hardwarematige versnelling. Het kan soms worden opgelost, maar ik meen niet altijd. Zie hier voor de hele geschiedenis van de problemen.kaajee schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:27:
[...]
Er staat niet bij welke CPU je nu hebt, redelijke belangrijke info.....
Maar bovendien als je na 1 week doorlezen nog niet bent tegengekomen dat je een videokaart die hardwarematig kan decoderen nodig hebt en dus bijv. in de ATi HD2400 of 2600 reeks (of de nVidia varianten), vraag ik me af hoe jij leest..............
Beste HTPC liefhebbers:
Ik heb een aantal vraagjes zoals zovele over de nieuw te bouwen HTPC.
Belangrijkste voor mij is (en voor mijn vriendin
) dat de doos(niet mijn vriendin
)MEGA stil is!
Ten 2e wil ik hem als HD recorder gebruiken en als media speler.
Ideetje als configuratie dacht ik aan:
- Gigabyte bordje (GA-MA78GM-S2H)
- AMD Athlon X2 BE-2400 2.3GHz 45W AM2 Box
- 2GB geheugen of 4GB (kost toch tegenwoordig nix)
- DVD brandertje, Harddiskje 750GB
- TV kaartje met dual tuner analoog
Anyhows hier de vragen:
1-: Het geheel moet natuurlijk nog in een doosje geprakt worden zoals de Origin S10, S14, S16 ?!?
v-: Wat is de beste, stilste, zuinigste voeding die ik kan aanschaffen waarbij ik geen problemen heb met airflow van onder of van boven? Of maakt het niet uit als hij van boven binnen de kast de lucht aanzuigt. (welke reeds door mobo en cpu verwarmt zijn) ?
2-: Ik zoek een dual tuner analoog kaartje. Ik heb nog een 'oude' Hauppauge MCE 500 kaart maar die zal wel niet op het bord of in de kast passen.
v-: Is de pinnacle dual pci-express variant wat ? zijn er andere alternatieven ?
3-: Wat voor een cpu koeler kan ik het beste op deze cpu prakken ? (zodat hij in de kast past en stil is )
Dat was het voorlopig ff.
Thanks jongens.
En Tweak up the good work!!
Ik heb een aantal vraagjes zoals zovele over de nieuw te bouwen HTPC.
Belangrijkste voor mij is (en voor mijn vriendin
Ten 2e wil ik hem als HD recorder gebruiken en als media speler.
Ideetje als configuratie dacht ik aan:
- Gigabyte bordje (GA-MA78GM-S2H)
- AMD Athlon X2 BE-2400 2.3GHz 45W AM2 Box
- 2GB geheugen of 4GB (kost toch tegenwoordig nix)
- DVD brandertje, Harddiskje 750GB
- TV kaartje met dual tuner analoog
Anyhows hier de vragen:
1-: Het geheel moet natuurlijk nog in een doosje geprakt worden zoals de Origin S10, S14, S16 ?!?
v-: Wat is de beste, stilste, zuinigste voeding die ik kan aanschaffen waarbij ik geen problemen heb met airflow van onder of van boven? Of maakt het niet uit als hij van boven binnen de kast de lucht aanzuigt. (welke reeds door mobo en cpu verwarmt zijn) ?
2-: Ik zoek een dual tuner analoog kaartje. Ik heb nog een 'oude' Hauppauge MCE 500 kaart maar die zal wel niet op het bord of in de kast passen.
v-: Is de pinnacle dual pci-express variant wat ? zijn er andere alternatieven ?
3-: Wat voor een cpu koeler kan ik het beste op deze cpu prakken ? (zodat hij in de kast past en stil is )
Dat was het voorlopig ff.
Thanks jongens.
En Tweak up the good work!!
Wat betreft de voeding, ik lees op internet heel veel lovende reacties over de Corsair 450VX. Dit schijnt 1 van de stilste voedingen te zijn die er te koop is.(ca 60 euro) Misschien zijn er mensen hier die deze voeding hebben en kunnen aangeven of deze idd stil is?Relaxed2000 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 00:17:
1. Ik heb qua voeding veel goede dingen gehoord/gelezen over de Seasonic S12II-430. Ben ook zelf plan deze te kopen. Volgens mij is deze behoorlijk zuinig (rendement van > 80%) en heel erg stil. Kost ongeveer 70 euro. Deze koeling heeft de ventilator (12cm) aan de onderkant, kan dus goed in alle OrigenAE kasten.Relaxed2000 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 00:17:
...
Anyhows hier de vragen:
...
....
3. Qua cpu-koeler moet je eerst een keuze maken welke behuizing je gaat gebruiken. Bij een OrigenAE S14 of S16 kun je behoorlijke koelers gebruiken, en dus je cpu makkelijk passief koelen. Als je voor de S10 kiest moet je goed letten op de hoogte van de koeler.
Inderdaad...
Op hardware info staat een review over deze voeding, een gebruiker geeft aan 'Onder full load is van stilte niet meer te spreken'. In hoeverre dit waar is kan ik niet over oordelen, misschien zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze voeding.Roy schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:56:
[...]
1. Ik heb qua voeding veel goede dingen gehoord/gelezen over de Seasonic S12II-430. Ben ook zelf plan deze te kopen. Volgens mij is deze behoorlijk zuinig (rendement van > 80%) en heel erg stil. Kost ongeveer 70 euro.
Ik blijf er nog steeds bij dat voor de HTPC, de Corsair 430 VX de aangewezen voeding is..
Als je écht een stille voeding wil, kijk dan eens naar de Silverstone ST30 Fanless. Stiller komen ze niet. Review op Silent PC Review. Is de beste en stilste in het fanless genre.
Hij is 300W en dat is écht meer dan zat. Als je gek doet, komt een gemiddelde PC nét boven de 200W en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Dus als je je onderdelen een beetje goed uitzoekt, zit je daar nog onder. Lijkt me dus geen probleem. 400W en meer is onzinnige overkill. De nieuwe generatie voedingen zitten allemaal op 80+ efficiëncy bij 50, 80 en 100% belasting.
Je moet natuurlijk wél iets aan airflow doen en/of ervoor zorgen dat ie genoeg koele lucht aantrekken (hij is gebouwd voor convectie natuurlijk). Ik kiep 'm in de Silverstone CW02, en daar heeft ie zat ruimte, en de airflow in die kast laat ik door die 12cm fan op gang brengen. Ik denk dat dat voldoende is, en anders komt er nog een klein aanzuigertje bij. Maar dan heb ik slechts 1 fan, die ook nog eens erg stil is.
Hij is 300W en dat is écht meer dan zat. Als je gek doet, komt een gemiddelde PC nét boven de 200W en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Dus als je je onderdelen een beetje goed uitzoekt, zit je daar nog onder. Lijkt me dus geen probleem. 400W en meer is onzinnige overkill. De nieuwe generatie voedingen zitten allemaal op 80+ efficiëncy bij 50, 80 en 100% belasting.
Je moet natuurlijk wél iets aan airflow doen en/of ervoor zorgen dat ie genoeg koele lucht aantrekken (hij is gebouwd voor convectie natuurlijk). Ik kiep 'm in de Silverstone CW02, en daar heeft ie zat ruimte, en de airflow in die kast laat ik door die 12cm fan op gang brengen. Ik denk dat dat voldoende is, en anders komt er nog een klein aanzuigertje bij. Maar dan heb ik slechts 1 fan, die ook nog eens erg stil is.
[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 23-03-2008 11:29 ]
Verwijderd
Hij kan beter de Seasonic S12II 330W nemen,goedkoper en zuiniger(efficiënter) aangezien zijn systeem idle op zo'n 50W komt en stressed de 100W waarschijnlijk niet eens haalt.Roy schreef op zondag 23 maart 2008 @ 10:56:
[...]
1. Ik heb qua voeding veel goede dingen gehoord/gelezen over de Seasonic S12II-430. Ben ook zelf plan deze te kopen. Volgens mij is deze behoorlijk zuinig (rendement van > 80%) en heel erg stil. Kost ongeveer 70 euro. Deze koeling heeft de ventilator (12cm) aan de onderkant, kan dus goed in alle OrigenAE kasten.
Ik zie dat zo'n beetje alle voedingen een standaard maat van 150x140x86mm hebben. Wat als ik er nu eentje nodig heb van 125x100x65mm? Heb er zo eentje van Delta Electronics (DPS-300AB) in m'n Chieftec HT-01B zitten maar hij maakt me een partij herrie daar word je niet vrolijk van.Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:14:
Google eens naar SPCR review van de enermax modu82+ 425W.. Als je écht de stilste wil..
Verwijderd
Ik zat kijken naar een goede niet te dure AGP videokaart voor mijn HTPC en kwam op het volgende uit:
Uit arstechnica.com een review van Ati vs Nvidia m.b.t. CPU-usage.
Wat moet ik hiervan denken? Betekend dit dat de ATi kaarten een beter plaatje op het scherm toveren, maar een stukje langzamer zijn? In dat geval neem ik denk ik de 2600XT.
Uit arstechnica.com een review van Ati vs Nvidia m.b.t. CPU-usage.
Er staat dus dat dat de 8500GT, 8600GTS en 8800GT ATi`s kaarten verslaan qua H.264 decoding etc, maar dat de 8500GT en de 8600GTS "display a significant amount of noise" hebben. Dus ze zijn wel beter in CPU-usage offload dan de ATi kaarten, maar zijn qua kwaliteit en "image producing" wel slechter. Behalve dan de 8800GT die wel duurder is.Save for the default-driver 2400 XT, all of ATI's cards turn in good numbers—but none of them match NVIDIA. The 8500 GT, 8600 GTS, and 8800 GT all land well south of the 10 percent mark. That's a significant lead over the Red Team, but NVIDIA's results are marred by image quality issues. While the 8800 GT produces an image that rivals anything ATI can offer, both the 8500 GT and the 8600 GTS display a significant amount of noise. All three cards were tested both with noise reduction turned off and noise reduction set to full. The setting made a relative difference for all three cards, but the 8800 GT always produced a better image than its cheaper brethren at any noise reduction setting.
Wat moet ik hiervan denken? Betekend dit dat de ATi kaarten een beter plaatje op het scherm toveren, maar een stukje langzamer zijn? In dat geval neem ik denk ik de 2600XT.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!