Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 30 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er een 8500GT in zitten en het beeld is subliem te noemen, al weet jij natuurlijk niet wat ik onder subliem versta ;)
Laat ik zeggen tenminste even mooi als de HD kanalen via mijn oude samsung 360 op een philips 37pf9731 (1080i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:48:
Ik zat kijken naar een goede niet te dure AGP videokaart voor mijn HTPC en kwam op het volgende uit:

........................

Wat moet ik hiervan denken? Betekend dit dat de ATi kaarten een beter plaatje op het scherm toveren, maar een stukje langzamer zijn? In dat geval neem ik denk ik de 2600XT.
Heb je gelezen dat de AGP varianten nogal wat problemen hebbebn met het hele hw decoding gebeuren.........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:25:
Heb er een 8500GT in zitten en het beeld is subliem te noemen, al weet jij natuurlijk niet wat ik onder subliem versta ;)
Laat ik zeggen tenminste even mooi als de HD kanalen via mijn oude samsung 360 op een philips 37pf9731 (1080i)
Same here... wel andere tv (Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Bram schreef op zondag 23 maart 2008 @ 11:15:
[...]

Op hardware info staat een review over deze voeding, een gebruiker geeft aan 'Onder full load is van stilte niet meer te spreken'. In hoeverre dit waar is kan ik niet over oordelen, misschien zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze voeding.

Ik blijf er nog steeds bij dat voor de HTPC, de Corsair 430 VX de aangewezen voeding is..
Ik heb al een half jaar een S12II-330 draaien in mijn server. Deze hoor je niet draaien. Trekt ~90 Watt max uit stopcontact dus vergelijkbaar met een HTPC, draait ook niet onder full-load, dus ik zou me daar echt geen zorgen om maken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Ik ben op zoek naar software die gebruik kan maken de 264-acceleratie op de RS780 chipset. In mijn zoektocht ben ik er achter gekomen dat dit kan met:
- Cyberlink's PowerDVD
- een losse 264-codec van Cyberlink, hier aan te schaffen voor 15$.

Mijn vraag is: werkt de hardwarematige 264-acceleratie op de RS780-chipset alleen met behulp van commerciele software?

Of het is ook mogelijk de hardwarematige versnelling te gebruiken zonder nieuwe software aan te schaffen?

[ Voor 51% gewijzigd door _starbuck_ op 23-03-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relaxed2000 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 00:17:
...........

.......

1-: Het geheel moet natuurlijk nog in een doosje geprakt worden zoals de Origin S10, S14, S16 ?!?
v-: Wat is de beste, stilste, zuinigste voeding die ik kan aanschaffen waarbij ik geen problemen heb met airflow van onder of van boven? Of maakt het niet uit als hij van boven binnen de kast de lucht aanzuigt. (welke reeds door mobo en cpu verwarmt zijn) ?

2-: Ik zoek een dual tuner analoog kaartje. Ik heb nog een 'oude' Hauppauge MCE 500 kaart maar die zal wel niet op het bord of in de kast passen.
v-: Is de pinnacle dual pci-express variant wat ? zijn er andere alternatieven ?

3-: Wat voor een cpu koeler kan ik het beste op deze cpu prakken ? (zodat hij in de kast past en stil is )
.......
1: What about de Antec Fusion Black 430? Prima kastje toch?
2: Alternatief: Hauppage WinTV PVR-150
3: Scythe Ninja Mini niet iets? slechts 30 euro... en erg stil vlg mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een Silverstone Grandia GD02 silver, maar heb problemen dat ik geen DVD-speler en een Scythe Ninja mini in de kast krijg omdat deze tegen elkaar aan komen.

Nu vind ik de lian-li V350 wel interesant, dus iemand op zoek naar een Silverstone GD02 silver die nog ongebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
DaRKie schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 08:11:
Ik heb nu wel een redelijk vervelend probleem: ik heb alles aangesloten dmv een HDMI kabel en alles gaat goed als ik mijn HTPC opstart en mijn TV op het juiste HDMI kanaal zet. Verander ik dan echter van kanaal en ga terug naar de HDMI, dan zegt mijn TV dat hij geen signaal vind ... als ik dan via remote desktop de resolutie ff aanpas dan krijg ik ineens terug beeld.

Iemand een oplossing voor?
Yes... god-zij-dank gevonden: installeer de ATI Catalyst 8.3 drivers en je bent van het probleem af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:05:
Ik ben in het bezit van een Silverstone Grandia GD02 silver, maar heb problemen dat ik geen DVD-speler en een Scythe Ninja mini in de kast krijg omdat deze tegen elkaar aan komen.

Nu vind ik de lian-li V350 wel interesant, dus iemand op zoek naar een Silverstone GD02 silver die nog ongebruikt is?
Ik ben wel geïntresseerd. Moet er nog wel over nadenken. Kost mij ook nog moeite om een HTPC zonder een Ninja Mini over mijn hart te verkrijgen :'( 8)

PM me maar even de prijs die je in gedachten hebt en waar ik hem eventueel dan zou kunnen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat moet ik hiervan denken? Betekend dit dat de ATi kaarten een beter plaatje op het scherm toveren, maar een stukje langzamer zijn? In dat geval neem ik denk ik de 2600XT.
Hoe kom je erop dat ze langzamer zijn? Ze zorgen voor iets meer processor load dan die andere kaarten, maar dat zegt niets over snelheid. De output is gelijk (als in: de film komt er met dezelfde snelheid uit). En dat die anderen minder load veroorzaken betekent dat de kaart meer doet. Is die kaart niet net iets tè snel? Want door 'm lekker te overklokken bv, zou je zomaar ruis kunnen introduceren. Lijkt me een slechte trade-off: ruis voor CPU offload...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:05:

hmmm jammer...

Ik ben ook op zoek naar een ondiepe kast (kast + kabels achterin max 40cm) en zat zelf ook aan deze kast te denken..

Zou de thermalright SI-128 misschien het probleem met de dvdspeler in deze kast kunnen oplossen?

Deze koeler is L125 x W145 x H91.5 mm... best groot maar wel minder hoog, geen idee of dat past, dat kan jij denk ik beter inschatten dan ik...

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/32971.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:46:
[...]

Hoe kom je erop dat ze langzamer zijn? Ze zorgen voor iets meer processor load dan die andere kaarten, maar dat zegt niets over snelheid. De output is gelijk (als in: de film komt er met dezelfde snelheid uit). En dat die anderen minder load veroorzaken betekent dat de kaart meer doet. Is die kaart niet net iets tè snel? Want door 'm lekker te overklokken bv, zou je zomaar ruis kunnen introduceren. Lijkt me een slechte trade-off: ruis voor CPU offload...
Je hebt helemaal gelijk! Je hebt niks aan een CPU die iewat meer offload heeft, maar waar er wel (blijkbaar) ruis in je films voro terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ekko schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:17:
[...]

Ik ben wel geïntresseerd. Moet er nog wel over nadenken. Kost mij ook nog moeite om een HTPC zonder een Ninja Mini over mijn hart te verkrijgen :'( 8)

PM me maar even de prijs die je in gedachten hebt en waar ik hem eventueel dan zou kunnen ophalen.
Hoe kan ik je een berichtje sturen dan?

bij deze dan: rommel01 apenstaartje telfot punt nederland ;)

@bakove, dat is nog te hoog en past ook nog niet.

Scythe Shuriken???? met een hoogte van 64mm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Jag heb jij die case al binnen want de MCE303 lijkt mij ook de ideale oplossing. Die MCE302 heeft een vfd via de LPT poort welke op veel nieuwe moedeborden niet eens meer aanwezig is. Dus zou de MCE303 met de usb oplossing ideaal zijn. Alleen colorcase.com lijkt me nu niet echt betrouwbaar voor dat geld.

Dit kwam ik tegen op google: Avoid Colorcases

Dus hoe is je ervaring met colorcase.com

Hm de MCE303 is zelfs discontinued ook niet meer beschikbaar op de ahanix site.

Colorcase is ook een verkoper op ebay zo te zien en het lijkt dat iedereen tevreden is dus misschien betrouwbaarder dan ik dacht...

[ Voor 19% gewijzigd door et36s op 24-03-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 23:39

jurma

simply connecting...

jurma schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:00:
Ik heb best wat doorgelezen in dit topic, zelf zit ik nu ook te denken aan een HTPC te bouwen.
Voor de processer heb ik gekozen voor een "AMD Athlon 64 LE-1620 2.4GHz AM2 45W Box".
Deze zie ik steeds niet voorbij komen terwijl hij zuinig en goedkoop is. Zal deze processor snel genoeg zijn voor HD / radio / etc.. geen spelletjes iig.
Zie deze vraag nog een keer ;), ik zie veel mensen met een AMD BE, waarom geen LE? Behalve dat dit een single core is.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jurma schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:17:
[...]
Zie deze vraag nog een keer ;), ik zie veel mensen met een AMD BE, waarom geen LE? Behalve dat dit een single core is.
Hierom wellicht:
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/New%20amd%20le1620%20processor%2001.jpg

(de BE-2400 is dan een veel beter keus, zelfde TDM (Watt) en veel meer 'reserve'...........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zat kijken naar een goede niet te dure AGP videokaart voor mijn HTPC en kwam op het volgende uit:

Uit arstechnica.com een review van Ati vs Nvidia m.b.t. CPU-usage.

[...]

Er staat dus dat dat de 8500GT, 8600GTS en 8800GT ATi`s kaarten verslaan qua H.264 decoding etc, maar dat de 8500GT en de 8600GTS "display a significant amount of noise" hebben. Dus ze zijn wel beter in CPU-usage offload dan de ATi kaarten, maar zijn qua kwaliteit en "image producing" wel slechter. Behalve dan de 8800GT die wel duurder is.

Ik vind dit maar een raar verhaal. Noise? In een volledig digitaal signaalpad (H.264-naar-HDMI)? Waar komt dat dan vandaan? Een videokaart hoeft maar 2 dingen te doen: decoden van de stream, en dat op de HDMI uitgang zetten. Daar zou bij een Intel, nVidia of ATi kaart geen enkel verschil tussen moeten zitten. Gebruiken ze VGA output waarbij de kaart moet rescalen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat decoden dat is niet uitpakken zoals bij een Zip zegmaar ;). Daar komt nogal wat postprocessing bij kijken en wat al niet meer. De ene softwarecodec is ook niet altijd de andere op de PC. GPU's kunnen daarom ook zo verschillen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 02:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Je hebt niks aan een CPU die iewat meer offload heeft, maar waar er wel (blijkbaar) ruis in je films voro terugkomt.
Absoluut mee eens, kwaliteit van decoden is veruit het belangrijkst. Met hardwarematige decoding kom je toch nooit meer cpu snelheid te kort, dus dat boeit nauwlijks meer.
et36s schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:48:
Jag heb jij die case al binnen want de MCE303 lijkt mij ook de ideale oplossing. Die MCE302 heeft een vfd via de LPT poort welke op veel nieuwe moedeborden niet eens meer aanwezig is. Dus zou de MCE303 met de usb oplossing ideaal zijn. Alleen colorcase.com lijkt me nu niet echt betrouwbaar voor dat geld.

Dit kwam ik tegen op google: Avoid Colorcases

Dus hoe is je ervaring met colorcase.com

Hm de MCE303 is zelfs discontinued ook niet meer beschikbaar op de ahanix site.

Colorcase is ook een verkoper op ebay zo te zien en het lijkt dat iedereen tevreden is dus misschien betrouwbaarder dan ik dacht...
Ik was die pagina ook tegen gekomen. Volgens mij (en de gast van colorcase.com) is het verwarring met colorcases.com, wat een heel andere club is. Ik had het ook al gevonden en ook tijdens een skype chat sessie met de eigenaar van colorcase.com aan hem voorgelegd. Hij vertelde me dat eens in de zoveel tijd er wat opduikt aan kritiek die voor colorcases.com bedoeld is. Hij heeft verder ruim de tijd genomen om alles aan mij uit te leggen. Dat en de mogelijkheid de betaling via paypal ongedaan te maken, heeft mij doen besluiten toch bij hun te bestellen (en de ebay rating is ook heel erg goed). Mijn shipment ligt inmiddels al een paar dagen bij de International Dispatch volgens de track & trace. Ik hoop dat ie er snel is :) (maar mobo is ook nog niet binnen, zal nog wel ff duren).

Wat betreft MCE302 of 303: ze zijn even duur en er zit hetzelfde bij. Het is gewoon dezelfde case met een andere frontplaat. Beide worden geleverd met USB board voor de VFD, IR receiver en mce remote. Bij de MCE303 zit dan ook nog een card reader voorin (maar weer geen USB aansluitingen). Ik heb gewoon voor de MCE302 gekozen omdat ik die het mooist vind. Veel succes met je keuze (je kan ook even skypen met die Louis Lou, het is een aardige kerel die de tijd neemt alles uit te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
JvS schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:46:
Dat decoden dat is niet uitpakken zoals bij een Zip zegmaar ;). Daar komt nogal wat postprocessing bij kijken en wat al niet meer. De ene softwarecodec is ook niet altijd de andere op de PC. GPU's kunnen daarom ook zo verschillen.
Er zou helemaal geen postprocessing moeten plaatsvinden, daar heb je nl al die PixelPlus/Bravia/etc technieken in je TV voor. Als je wil gaan vergelijken welke hardware decoder beter is zou je alle postprocessing filters uit moeten schakelen (anders ben je appels met peren aan het vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dreamvoid schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:00:
[...]

Er zou helemaal geen postprocessing moeten plaatsvinden, daar heb je nl al die PixelPlus/Bravia/etc technieken in je TV voor. Als je wil gaan vergelijken welke hardware decoder beter is zou je alle postprocessing filters uit moeten schakelen (anders ben je appels met peren aan het vergelijken).
Hm, misschien is het woord post-processing niet goed gekozen. Ik bedoel niet motion compensation en vivid color en dat soort gekke TV dingen. Een codec moet volgens mij behoorlijk veel schatten en schalen. Dat bedoelde ik met postprocessing en dergelijke. Daarin kunnen ze verschillen. Zie ook deze link over Mpeg2 codecs.

De basisinformatie zit wel in het videosignaal, maar de decoder moet er volgens mij nog een hoop mee doen. Het is niet uitpakken zoals bij een Zip volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb de GA-MA78GM-S2H nu aangesloten op mijn 32"CRT tv met de zelf gemaakte RGB kabel. Beeld is voorzover de tv dat kan, erg goed te noemen. Om maar wat te noemen, de nederlandse zenders in breedbeeld (via FloppyDTV) komen nu echt haarscherp binnen. Echt veel beter als via analoog/letterboxed.

Zie ook psy in "RGB-scart met een HTPC"

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal mijn problemen nogmaals eens posten hier, misschien is er inmiddels iemand die me kan helpen. Kan er zelf niets meer over vinden (ook niet via google etc)

Dit zijn de specs van mijn HTPC en alles loopt vloeiend en prachtig.

Dit zijn de specs van mijn HTPC:
AMD X2 5200+
GigaByte GA-MA69GM-S2H
2x 1GB Kingston
Toshiba HD-DVD speler
Vista Ultimate 64-bits
Aangesloten op Panasonic 42PV70 (dvi to hdmi)
Afspelen met Media Portal (of WMP Classic)

1)
Zoals hierboven te zien is, heb ik een HD-DVD speler een 690G chipset, oftewel schokken. Laatst heb ik een Ati HD 3450 aangeschaft om dit probleem te verhelpen, maar na het installeren (feitelijk erin plaatsen) is alles donkerder. Donkere scenes zijn bijna geheel zwart, alleen de lichte kleuren vallen nog op, maar het is totaal niet gedetailleerd. Niet alleen in films, ook in windows.

In CCC kan ik wel de kleuren aanpassen, maar dan worden de balken grijs en is het gewoon te licht allemaal. Nu de kaart er maar weer uitgehaald, maarja, geen HD-DVDs...

2)
Het geluid is zacht !
Ik gebruik de analoge uitgang van het moederbord (moet helaas nog wel, geen digitale ingang op de home cinema set, ben aan het wachten op de Onkyo 606). Dus heb alleen stereo, en heb dit in windows ook zo ingesteld. Maar het geluid is zacht, stemmen hoor je bijna niet, alleen als het volume heel erg hoog staat, maar dan beginnen de boxen al bijna te kraken...
Het zijn vooral de stemmen, zijn hier andere mensen met gelijk systeem die dezelde problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:46:
Zal mijn problemen nogmaals eens posten hier, misschien is er inmiddels iemand die me kan helpen. Kan er zelf niets meer over vinden (ook niet via google etc)

Dit zijn de specs van mijn HTPC en alles loopt vloeiend en prachtig.

.......................

1)
Zoals hierboven te zien is, heb ik een HD-DVD speler een 690G chipset, oftewel schokken. Laatst heb ik een Ati HD 3450 aangeschaft om dit probleem te verhelpen, maar na het installeren (feitelijk erin plaatsen) is alles donkerder. .......................
2)
Het geluid is zacht !
.............
ad 1) Alle vorige ATi software/drivers uninstallen, dan wel je onboard uitzetten in je BIOS. Dan de nieuwe kaart erin en dan pas de laatste ATi drivers installeren......

ad 2) Het lijkt erop dat je 'surround' zit te luisteren (maar dan via stereo). Stemmen gaan meestal/altijd via de center speaker van een 5.1 installatie en die heb je niet, dus geen stemmen.....
Even kijken bij je geluidsettings/driver dus of die niet 5.1 staat uit te spugen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:17
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:46:
2)
Het geluid is zacht !
Ik gebruik de analoge uitgang van het moederbord (moet helaas nog wel, geen digitale ingang op de home cinema set, ben aan het wachten op de Onkyo 606). Dus heb alleen stereo, en heb dit in windows ook zo ingesteld. Maar het geluid is zacht, stemmen hoor je bijna niet, alleen als het volume heel erg hoog staat, maar dan beginnen de boxen al bijna te kraken...
Het zijn vooral de stemmen, zijn hier andere mensen met gelijk systeem die dezelde problemen ervaren?
Welke codec gebruik voor het afspelen van geluid? Heb je die codec geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
jurma schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:17:
[...]
Decoden van een videostream heeft veel baat bij meerdere cores. En voor het decoden van HD materiaal is nogal wat firepower nodig. Vandaar dat vrijwel iedereen die HD wil gaan decoden voor een dualcore of hoger kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:58:
Ik heb de GA-MA78GM-S2H nu aangesloten op mijn 32"CRT tv met de zelf gemaakte RGB kabel. Beeld is voorzover de tv dat kan, erg goed te noemen. Om maar wat te noemen, de nederlandse zenders in breedbeeld (via FloppyDTV) komen nu echt haarscherp binnen. Echt veel beter als via analoog/letterboxed.

Zie ook psy in "RGB-scart met een HTPC"
nice!!

PS: RGB SCART is een analoog signaal hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
-Moondust- schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:30:
[...]

Decoden van een videostream heeft veel baat bij meerdere cores. En voor het decoden van HD materiaal is nogal wat firepower nodig. Vandaar dat vrijwel iedereen die HD wil gaan decoden voor een dualcore of hoger kiest.
Hij wil em icm met een hardwarematige grafische (hd) decoder, dus is dit aspect van minder belang. Bovendien wordt er met de huidige DEcoders juist nog niet optimaal gebruik gemaakt van de dual core. Bedoel je geen ENcoding? Bijvoorbeeld alleen de pro versie van CoreAVC bijv. ondersteund dual core, de standard edition niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:34:
[...]

nice!!

PS: RGB SCART is een analoog signaal hoor..
Ik bedoel dan ook, het beeld via de analoge tuner van de tv is duidelijk minder omndat dit a. van mindere kwaliteit is, en b. veel zenders letterboxed uitzenden en je dan dus minder effectieve beeldlijnen hebt. Met de FloppyDTV heb ik daarentegen een digitale tuner, die de breedbeelduitzendingen wel met alle beeldlijnen doorgeeft. Dat dat signaal vervolgens weer analoog wordt via de VGA en de Scart is natuurlijk waar. Maar het is zichtbaar echt een stuk beter!

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 25-03-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

mvds

Totally awesome!

kaajee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:16:
[...]

Hij wil em icm met een hardwarematige grafische (hd) decoder, dus is dit aspect van minder belang. Bovendien wordt er met de huidige DEcoders juist nog niet optimaal gebruik gemaakt van de dual core. Bedoel je geen ENcoding? Bijvoorbeeld alleen de pro versie van CoreAVC bijv. ondersteund dual core, de standard edition niet.....
Maar CoreAVC is ook een DEcoder, en die gebruikt dus wel dual core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
obsidian schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:53:
[...]

Maar CoreAVC is ook een DEcoder, en die gebruikt dus wel dual core :)
Ja, dat zeg ik toch ook! Alleen de Professional Edition........(de Standard Edition dus niet).
(wel alles/goed lezen hè) :9

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 25-03-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kaajee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:12:
[...]

Ja, dat zeg ik toch ook! Alleen de Professional Edition........(de Standard Edition dus niet).
Ja dat weet ik, maar je noemt eerst de decoder, dan de encoder, en dan heb je het over CoreAVC. Dus dan lijkt het alsof je bedoelt dat CoreAVC een encoder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

kaajee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:12:
[...]

Die van mij doet het gewoon wel.

Als ik trouwens het andere topic over de 2600 en UVD lees, dan zeg ik: Dat is gewoon onbruikbaar. Werkt met sommige films wel, met sommige niet en dan moet je met decoders en multiplexers (oid :P) gaan werken.

Ik zeg: dan werkt het gewoon niet zoals ik het in de praktijk wil hebben. Mediacenter AB, film starten en spelen maar.

Gelukkig ben ik van de 720p en doet mijn 2350BE met CoreAVC dat helemaal prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

JvS schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:44:
[...]

Als ik trouwens het andere topic over de 2600 en UVD lees, dan zeg ik: Dat is gewoon onbruikbaar. Werkt met sommige films wel, met sommige niet en dan moet je met decoders en multiplexers (oid :P) gaan werken.

Ik zeg: dan werkt het gewoon niet zoals ik het in de praktijk wil hebben. Mediacenter AB, film starten en spelen maar.

Gelukkig ben ik van de 720p en doet mijn 2350BE met CoreAVC dat helemaal prima :).
Maar ik zou het wel erg fijn vinden als CoreAVC ook de GPU kan gebruiken. Dan heb ik die 8600GT er niet voor niks ingezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
kaajee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:16:
[...]

Dan nog zou ik gewoon een dualcore nemen als backup, gezien het feit dat dxdv (UVD) niet altijd een optie is om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
obsidian schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:01:
[...]

Maar ik zou het wel erg fijn vinden als CoreAVC ook de GPU kan gebruiken. Dan heb ik die 8600GT er niet voor niks ingezet ;)
Dit jaar nog, read my lips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:32:
[...]

1: What about de Antec Fusion Black 430? Prima kastje toch?
2: Alternatief: Hauppage WinTV PVR-150
3: Scythe Ninja Mini niet iets? slechts 30 euro... en erg stil vlg mij
Mijn probleem met de Antec kast is dat de fans aan de zijkant zitten. Het kastje waar de Antec in gaat sluit deze fans dan af. Vandaar ik een kast zoek met fans aan de achterkant. Liefst een kast met 120mm fans zodat hij geruisloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Relaxed2000 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:27:
[...]

Mijn probleem met de Antec kast is dat de fans aan de zijkant zitten. Het kastje waar de Antec in gaat sluit deze fans dan af. Vandaar ik een kast zoek met fans aan de achterkant. Liefst een kast met 120mm fans zodat hij geruisloos is.
Dan heb je wel een erg grote kast hoor, als er 120mm fans inzitten. Meestal zijn het 60mm fans, soms 80mm maar 120mm is volgens mij vrij zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
obsidian schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:31:
[...]

Dan heb je wel een erg grote kast hoor, als er 120mm fans inzitten. Meestal zijn het 60mm fans, soms 80mm maar 120mm is volgens mij vrij zeldzaam.
Stel ik ga toch voor een kast met 60mm of 80 mm fans (vb OrigenAE S14V ) is het dan mogelijk om een fancontroller in deze kast te bouwen zonder dat het er afgrijzelijk uit ziet :) Of op een andere manier deze fans stiller te krijgen ? (wat mij betreft mogen ze heel langzaam draaien aangezien de media center toch weinig doet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Relaxed2000 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Stel ik ga toch voor een kast met 60mm of 80 mm fans (vb OrigenAE S14V ) is het dan mogelijk om een fancontroller in deze kast te bouwen zonder dat het er afgrijzelijk uit ziet :) Of op een andere manier deze fans stiller te krijgen ? (wat mij betreft mogen ze heel langzaam draaien aangezien de media center toch weinig doet.)
Een fancontroller kun je altijd inbouwen/gebruiken, je kunt het ook softwarematig instellen, bijv. in je BIOS of met andere proggies als bijv. Speedfan.......

Maar jij kan niet zomaar op voorhand stellen 'dat ze wat jou betreft heel langzaam mogen draaien'.
Hoe weet jij op voorhand al wat de temps van je systeem zullen gaan worden? Heb jij zo'n glazen bol?
Wellicht prop je het zakie wel in een afgesloten kast, nou reken er dan maar op dat je fans nodig zult hebben.......
En ook al 'doet ie weinig' warmte produceert ie altijd, en al snel te veel warmte.

En er zijn ook onhoorbare 8cm fans te krijgen hoor! Zelfs stille 6cm.

edit; mijn stelling wordt ook bevestigd door je eerdere post, aangezien je al zegt dat de Antec geen optie is aangezien ie strak aan de zijkant van je kast komt te zitten............

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 25-03-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Relaxed2000 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:27:
Dat probleem had ik dus ook met de Fusion. Omdat ik niet teveel geld voor een kast wilde uitgeven ben ik toen voor de Chieftec HT-01B gegaan: ~35cm breed. Ik was ook bang voor de 60mm fan aan de achterkant, maar die hoor je echter totaal niet. CPU fan ook niet echt, maar m'n Phenom krijgt 't ook niet echt zwaar. Enige wat ik wel hoor is de harddisk (WD GP) en de fan van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Relaxed2000 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Ik heb in mijn kast (OrigenAE H6) een 60mm fan zitten, en die hoor ik niet :) Ik zou alleen graag een tweede willen hebben, maar die dingen zijn amper te krijgen. Of je betaald iets van 9 euro per fan, maar dan wel 15 euro verzendkosten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Welke topic is dat precies? Kan ukm niet terugvinden :(
Ik wil ook hetzelfde als jij - > Mediacenter AB, film starten en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

[...]

Valt wel mee hoor. De nieuwe releases doen het allemaal als het goed is sowieso. En ook de meeste oude releases zouden het moeten doen met Media player classic, de home cinema editie. En dat allemaal zonder multiplexers ofzo :P.
Nou ja, je kan het binnenkort bij mij meemaken, als ik eindelijk mijn Gigabyte mobo binnenkrijg (die als het goed is vandaag binnenkomt bij Salland, vingers-crossed (geloof er niks van)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
[...]

Hmm. Welk andere topic :?

EDIT: ik denk dit topic: HD2600XT UVD onder XP doet het niet

[ Voor 12% gewijzigd door _starbuck_ op 25-03-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ad 1) Alle vorige ATi software/drivers uninstallen, dan wel je onboard uitzetten in je BIOS. Dan de nieuwe kaart erin en dan pas de laatste ATi drivers installeren......
Precies gedaan zoals je hierboven hebt beschreven, maar het helpt niet...
ad 2) Het lijkt erop dat je 'surround' zit te luisteren (maar dan via stereo). Stemmen gaan meestal/altijd via de center speaker van een 5.1 installatie en die heb je niet, dus geen stemmen.....
Even kijken bij je geluidsettings/driver dus of die niet 5.1 staat uit te spugen........
Zo klinkt het inderdaad, dat de stemmen eigenlijk uit de center moeten komen, maar dat niet doen.. Alleen staat overal wel het 2.0 'uitspuugt'.
Ga nu proberen om geluid ook via HDMI te laten lopen en dan weer kabels trekken van TV naar home cinema set voor geluid.
Welke codec gebruik voor het afspelen van geluid? Heb je die codec geconfigureerd?
Gebruik Media Portal voor het afspelen, deze gebruikt weer AC3 of ffdshow, beiden staan correct (stereo) ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Zijn er meer mensen met een E8xxx processor op een Asus P5K-VM? Ik heb een E8200 en kan zowel in het BIOS als in Vista geen temperatuur van de processor uitleven, terwijl het laatste BIOS er al in geflashed is :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Dit topic is wel erg lang aan het worden. Ik zit eigenlijk te wachten op een tweede opening waarbij alle handige weetjes worden opgesomd.. Is er iemand die alles heeft gevolgd en een mooie samenvatting kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Tommy The Cat schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:02:
Dit topic is wel erg lang aan het worden. Ik zit eigenlijk te wachten op een tweede opening waarbij alle handige weetjes worden opgesomd.. Is er iemand die alles heeft gevolgd en een mooie samenvatting kan maken?
Jij kan toch ook lezen. Maak het topic zelf zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb zijn in deze toppic ook nog geen ervaringen gepost over blue-ray spelers. Zijn er personen die al ervaring hebben met bleu-ray spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-Moondust- schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:44:
[...]
Jij kan toch ook lezen. Maak het topic zelf zou ik zeggen.
Ik was in de veronderstelling dat er iemand mee bezig was. Ik hoor er alleen niets meer van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:07

Thandor

SilverStreak

Klopt, er is een nieuw topic in de aanmaak. De topicstarter heeft het echter even druk deze week dus het loopt allemaal wat vertraging op. Nog even geduld hebben dus! :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:46:
Als ik het goed heb zijn in deze toppic ook nog geen ervaringen gepost over blue-ray spelers. Zijn er personen die al ervaring hebben met bleu-ray spelers?
Eind deze week zou mijn Pioneer BDC-202BK moeten binnenkomen. MP heb ik al klaargestoomt door via een shortcutplugin PowerDVD7 te starten.

Die blueraysepeler kost maar iets van een 132euro(is de bulk versie, de retail BDC-S02 kost iets van een 160euro), vind ik best een aanvaarbare prijs. Ik betaalde vroeger veel meer voor een CD/DVDrom in die hun begindagen :)
Het is dan ook nog eens een DVDwriter, is altijd leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat krijg je extra bij die retail? Krijg je er dan ook PowerDVD 7 Ultra bij? Want dan vind ik het een nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
catchingfire schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:46:
[...]

Dat probleem had ik dus ook met de Fusion. Omdat ik niet teveel geld voor een kast wilde uitgeven ben ik toen voor de Chieftec HT-01B gegaan: ~35cm breed. Ik was ook bang voor de 60mm fan aan de achterkant, maar die hoor je echter totaal niet. CPU fan ook niet echt, maar m'n Phenom krijgt 't ook niet echt zwaar. Enige wat ik wel hoor is de harddisk (WD GP) en de fan van de voeding.
Misschien begin ik vervelend te worden en moet ik zelf een topic starten maar ik zit met een probleem. De kast waarin de kast gaat. (snappen jullie 'm nog) is maar 42,5 cm breed. 8)7 Eindelijk had ik een doos gevonden (de Zalman hd160) welke 42 cm breed is, alleen staat de ventilator van de voeding volgens mij weer gerricht op de zijkant van de kast. (EN DAT WIL IK DUS NIET) 8)7

Hebben jullie nog suggesties. :? Of zijn er goede voedingen waarbij of de ventilator aan de andere kant zit (in de kast) of zonder ventilator ? (ervaringen graag) Eerder had ik al geschreven dat hij alleen als media center gaat fungeren met een AMD B2400, dus dat trekt weinig stroom en veroorzaakt weinig warmte volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat zijn de andere afmetingen van je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
disheaver schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:36:
Wat zijn de andere afmetingen van je kast?
Diepte en hoogte zijn geen probleem! Misschien een Mooie barebone formaat (waarin ik het moederbord zelf kan doen) maar die heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Relaxed2000 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:42:
[...]

Diepte en hoogte zijn geen probleem! Misschien een Mooie barebone formaat (waarin ik het moederbord zelf kan doen) maar die heb ik nog niet gezien.
Als je nou (eindelijk) wil dat men je advies kan geven, geef dan gewoon even antwoord op de gestelde vraag!
Hij vraagt (mi.) om de afmetingen van de kast waar je HTPC in moet komen. Dan kan hij (en andere) eens gericht voor je op zoek...........

EDIT: om nog even concreet in te gaan op je 'HD160 probleem', volgens mij zijn er best mogelijkheden:

1. je neemt een ander type (stille) voeding, één die geen fan aan die zijkant heeft en die dus van origine niet ontworpen is om verse lucht vanaf z'n boven/zijkant aan te zuigen.
Tegenwooridg zie je bijna alleen maar voedingen met een grote 12cm fan aan de 'bovenkant' (zijkant in jou geval), maar vroeger waren die PSU's er helemaal niet en had je PSU's met bijv. alleen een 8cm fan aan de achterkant (om daar de warme lucht van de voeding zelf en uit de kat weg te blazen/af te zuigen. Zo type bijv.:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/earthwatts_q.jpg

Die zijn er zeker ook in stille varianten te krijgen.

2. Je neemt wel een 12cm fan-bovenkant variant en je kijkt of je hem niet 'ondersteboven' kunt monteren. Sommige kasten voorzien standaard al hierin doordat ze extra gaatjes in de kast gemaakt hebben. Als ik zo naar de HD160 kijk lijken daar ook wel extra/meerdere gaatjes te zitten. Zijn er geen extra gaatje gemaakt is dat heel simpel zelf te doen.
Hiermee komt de fan dus aan de binnenkant van de kast en helpt ie mee aan de totale airflow; hij zuigt warme lucht uit de kast naar buiten en zorgt tegelijkertijd voor koeling van de voeding.

3. je neemt het risico en probeert het gewoon; er zal altijd wel iets ruimte zitten tussen dressoir/kast en computer-kast (milimeters?), daardoor kan er altijd wel wat aan lucht door die voeding stromen, zelfs als je hem potdicht zou maken treedt er natuurlijk altijd airflow op. Dit zou genoeg kunnen zijn om de voeding genoeg koeling te geven.......

[ Voor 60% gewijzigd door kaajee op 26-03-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
obsidian schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:18:
Wat krijg je extra bij die retail? Krijg je er dan ook PowerDVD 7 Ultra bij? Want dan vind ik het een nette prijs :)
Volgens deze review zit powerdvd 7 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Relaxed2000 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:31:
[...]
Misschien begin ik vervelend te worden en moet ik zelf een topic starten maar ik zit met een probleem. De kast waarin de kast gaat. (snappen jullie 'm nog) is maar 42,5 cm breed.
Zo'n enge kast is altijd lastig. Uiteraard heb je altijd wel een soort airflow, maar er wordt altijd warme lucht opgesloten in zo'n kast. Die zorgt ervoor dat de boel warmer wordt dan je eigenlijk zou willen. Ergo: fans zullen eerder aanslaan. Als er een mogelijkheid is om aan de achterkant de kast van gaten te voorzien, zou dat wel wat helpen, maar ik denk dat je dit nooit zo stil kunt krijgen als je wel zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mphilipp schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:05:
[...]

Zo'n enge kast is altijd lastig. Uiteraard heb je altijd wel een soort airflow, maar er wordt altijd warme lucht opgesloten in zo'n kast. Die zorgt ervoor dat de boel warmer wordt dan je eigenlijk zou willen. Ergo: fans zullen eerder aanslaan. Als er een mogelijkheid is om aan de achterkant de kast van gaten te voorzien, zou dat wel wat helpen, maar ik denk dat je dit nooit zo stil kunt krijgen als je wel zou willen.
Ik heb om die reden de gehele achterkant uit de kast gezaagd, nu is de voor en achterkant volledig open en kan de PC wel zijn warmte kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Misschien begin ik vervelend te worden en moet ik zelf een topic starten maar ik zit met een probleem. De kast waarin de kast gaat. (snappen jullie 'm nog) is maar 42,5 cm breed. 8)7 Eindelijk had ik een doos gevonden (de Zalman hd160) welke 42 cm breed is, alleen staat de ventilator van de voeding volgens mij weer gerricht op de zijkant van de kast. (EN DAT WIL IK DUS NIET) 8)7

Hebben jullie nog suggesties. :?
Zoals ik al zei, de Chieftec HT-01B/SL http://www.chieftec.eu/in...id=318&Itemid=584&lang=EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 14:39
Waarom niet een mac mini met EyeTv?
ben je klaar en je heb een reete strek design en OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
DaRKie schreef op woensdag 26 maart 2008 07:42
MP heb ik al klaargestoomt door via een shortcutplugin PowerDVD7 te starten.
DaRKie, heb je informatie (website, link) over hoe je die PowerDVD 7 plugin kan installeren in MediaPortal ?

Heb daarnet eens gezocht op de website van MP, maar het niet meteen gevonden. |:(

P.S. Heb ondertussen al mail naar Azerty gestuurd, of ze deze BluRay drive op hun website te koop willen aanbieden (maar deze info terzijde)

[ Voor 23% gewijzigd door Gent32m op 26-03-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Gent32m schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:33:
DaRKie schreef op woensdag 26 maart 2008 07:42

[...]

DaRKie, heb je informatie (website, link) over hoe je die PowerDVD 7 plugin kan installeren in MediaPortal ?

Heb daarnet eens gezocht op de website van MP, maar het niet meteen gevonden. |:(
Echt integreren in MP is het niet, je runt powerdvd buiten MP maar er is wel een XFace skin voor PowerDVD zodat het wat minder opvalt dat je niet meer in MP zit (moet je wel de XFace skin in MP geburiken hé :)).

Meer info hier: linkje

[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 26-03-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo medetweakers,

Ik ben klaar met het bouwen van mijn pctje.

OrigenAE S14V Zwart
Lite-On LH-20A1S S-ATA
Samsung SpinPoint T166 500GB
Asus P5E-VM HDMI
E8400
Be Quiet! Straight Power 400 Watt
Kingston 2048 MB (1024 MB x 2), PC6400, 800 MHz
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
Mascom AlphaCrypt CAM Kaartlezer (voor DVB-C)
Scythe Ninja Mini
Mediaboard Pro PS3 plus een draadloos logitech muis

Hulp gevraagd bij:

- front usb stroomvoorzieningprobleem bij aansluiten usb stick en (tikken van externe hd lacie) usb keyboard aansluiten gaat goed
aangesloten achterin op het mobo bluetooth stick voor de mediaboard toetsenbord, usb wireless N adapter en een usb stick voor de muis. (dus alleen voor problemen)

- htpc via hdmi kabel op 42inch lg lcd aangesloten met bios versie 0503 (nieuwste)
na langdurig slapen geeft scherm geen signaal aan harde reset nodig dan werkt het weer
-kan ik mijn scherm net als een gewone tft scherm gewoon aan en uitdoen via de remote van origen of alleen htpc aandoen dat het scherm ook mee aangaat nu moet ik handmatig scherm aan en uitdoen.

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Zorg alsjeblieft voor punten, vraagtekens en lopende zinnen. Ik snap niets van je zinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:51
[...]

Hebben jullie nog suggesties. :? Of zijn er goede voedingen waarbij of de ventilator aan de andere kant zit (in de kast) of zonder ventilator ? (ervaringen graag) Eerder had ik al geschreven dat hij alleen als media center gaat fungeren met een AMD B2400, dus dat trekt weinig stroom en veroorzaakt weinig warmte volgens mij)
Bij de HD160 (dus niet de Plus variant) kun je de voeding op twee manieren plaatsen. Er zit namelijk een extra montage plaat bij. Ik had exact hetzelfde probleem met die "kast in een kast" en heb juist daarom gekozen voor de HD160.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jingaling schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:55:
Hallo medetweakers,

..............
USB issue: staan de USB settings in je BIOS goed? (USB configuration) Alle high speed enzo....
Gebruik/test eens een ander header van je moederbord......

Scherm: welk scherm hebben we het over?

En idd, maak even normale leesbare zinnen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Wat gebruiken jullie eigenlijk voornamelijk voor het aansturen van je htpc? Een diNovo edge (al dan niet de Mini), of een remote? Of heel iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

s0k schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:43:
Wat gebruiken jullie eigenlijk voornamelijk voor het aansturen van je htpc? Een diNovo edge (al dan niet de Mini), of een remote? Of heel iets anders?
Logitech Harmony 885 icm Microsoft MCE toetsenbordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
kaajee schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:21:
[...]

USB issue: staan de USB settings in je BIOS goed? (USB configuration) Alle high speed enzo....
Gebruik/test eens een ander header van je moederbord......

Scherm: welk scherm hebben we het over?

En idd, maak even normale leesbare zinnen.........
Sorry voor de onduidelijkheid.
usb functions - enabled port 64/60 emulation - disabled
usb 2.0 controller - enabled legacy usb support - auto
usb 2.0 controller mode - enabled
bios EHCI handoff enabled

Scherm is een LG 42LC2R (lcd scherm)
Op verschillende aansluitingen op het moederbord aangesloten geen resultaat

M.a.w front usb geeft stroomvoorziening melding bij het aansluiten van een usb stick en getik bij het aansluiten van een externe harddiskje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
Gerritjuh schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:15:
[...]

Bij de HD160 (dus niet de Plus variant) kun je de voeding op twee manieren plaatsen. Er zit namelijk een extra montage plaat bij. Ik had exact hetzelfde probleem met die "kast in een kast" en heb juist daarom gekozen voor de HD160.
Voor de goede orde. De achterkant van mijn kast is er idd ook al uit.

1. Kan ik de voeding dan op z'n kop in de HD160 doen zodat de 12cm fan aan de binnenkant zit en vervolgens de warmte via de achterkant eruit blaast. (kan dit bijvoorbeeld met een seasonic S12-II 380 voeding ?) Gaat hij dan niet veel eerder herrie maken aangezien hij warme lucht vannuit de kast ook naar achter blaast.

2. Welke 'goede' stille voeding zonder 12cm fan maar als van-ouds met 8cm fan kan ik eventueel het beste nemen indien punt 1 teveel herrie maakt? De antec Earthwats 380 ?

3. Die chieftec HT-01 doos zit volgens mij een voeding bij. Is die stil ?

Bedankt weer he jongens. Zodra ik mijn HTPC-tje binnen heb zal ik verslag uitbrengen want die is dankzij jullie allemaal bij elkaar gesprokkeld :)

[ Voor 7% gewijzigd door Relaxed2000 op 26-03-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik een Philips SRU-9600 (werkt goed! had wel een MCE remote nodig om hem de toetsen aan te leren ivm mijn Antec Fusion ...) en een Trust MCE keyboard.
De Trust heb ik gekocht omdat het eerste draadloze toetsenbord+muis was dat ik tegenkwam (tenzij dan die logitech maar ik geef geen +140euro uit voor iets dat ik amper zal gebruiken). Dit heeft me 45 euro gekost ofzo ... het is net genoeg voor tijdens installaties of als ik een ghost image zou willen terugzetten.
Als je van plan bent om het veel te gebruiken: NEEM IETS ANDERS! De usb ontvanger heb ik achteraan de kast aangesloten en als ik op 4m zit dan werkt het toetsenbord wel maar er mag niet teveel in de weg staan. Ik heb ook het gevoel dat er een delay inzit als ik snel iets typ en met delay bedoel ik dan: letters die niet doorkomen. Verder voelt het ook aan als ... mja ... als plastic rommel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
Relaxed2000 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:30:
[...]

Voor de goede orde. De achterkant van mijn kast is er idd ook al uit.

1. Kan ik de voeding dan op z'n kop in de HD160 doen zodat de 12cm fan aan de binnenkant zit en vervolgens de warmte via de achterkant eruit blaast. (kan dit bijvoorbeeld met een seasonic S12-II 380 voeding ?) Gaat hij dan niet veel eerder herrie maken aangezien hij warme lucht vannuit de kast ook naar achter blaast.

2. Welke 'goede' stille voeding zonder 12cm fan maar als van-ouds met 8cm fan kan ik eventueel het beste nemen indien punt 1 teveel herrie maakt? De antec Earthwats 380 ?

Bedankt weer he jongens. Zodra ik mijn HTPC-tje binnen heb zal ik verslag uitbrengen want die is dankzij jullie allemaal bij elkaar gesprokkeld :)
1. Juist je kan hem 180 graden draaien, de ventilator zit dan aan de binnenzijde. Ik ervaar geen hinderlijke geluiden en ik gebruik daarbij nog een niet zo'n hele stille standaard 350w AOPEN voeding. Sterker nog, doordat de ventilator aan de binnenzijde zit en niet aan de buitenzijde heb je sowieso minder last van mechanische geluiden. Qua warmte afvoer hoef je niet veel te vrezen omdat de uitgaande ventilatoren aan de achterzijde van de kast ook hun werk doen.

2. Antec heeft een aantal stille voedingen met een 8cm ventilator. Ik gebruik regelmatig een NSK4480 met een standaard voeding (380w) en heb bewondering voor de geluidsproductie.

3. Volgens mij wordt de Chieftec HT-01 zonder PSU geleverd (als dat werkelijk zo is, daar moet dus een SFX PSU in en past een normale ATX PSU niet).

EDIT: Het lijkt erop (volgens de pricewatch) dat de HT-01 wel met 300w PSU wordt geleverd. Het is echter wel een mATX kast/voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerritjuh op 26-03-2008 19:49 . Reden: Chieftec wordt WEL met 300w PSU geleverd ]

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Mijn home-server is na enkele jaren trouwe dienst eindelijk toe aan vervanging. Nu ben ik best ook wel geïnteresseerd in een HTPC, dus zou ik die 2 willen combineren.

Echter zou ik mijn server dezelfde configuratie willen laten draaien zoals nu het geval is. dwz:
  • Debian als host OS (draait zo kaal mogelijk)
  • VMware
  • Enkele virtual machines als guest OS-en
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om een extra VM te draaien (Windows MCE oid) die gebruik kan maken van een tv-kaart. Ik weet dat vmware usb-passthrough kent, maar ik kan niet vinden of dit werkt met een tv-kaart.

Iemand die al iets gelijkaardigs geprobeerd heeft of enkele tips kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik gebruik een DiNovo Edge. Mooi ding. Het heeft maar 1 groot nadeel: geen verlichte toetsen. Ik zie in het (half)donker geen steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
mr_star schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:56:
Mijn home-server is na enkele jaren trouwe dienst eindelijk toe aan vervanging. Nu ben ik best ook wel geïnteresseerd in een HTPC, dus zou ik die 2 willen combineren.

Echter zou ik mijn server dezelfde configuratie willen laten draaien zoals nu het geval is. dwz:
  • VMware
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om een extra VM te draaien (Windows MCE oid) die gebruik kan maken van een tv-kaart. Ik weet dat vmware usb-passthrough kent, maar ik kan niet vinden of dit werkt met een tv-kaart.

mediacenter applicaties kun je niet binnen een VM draaien aangezien ze zwaar leunen op directx9. Als host zou ik dus vista home premium nemen en dan mce of mediaportal. VMWare gebruiken op je HTPC doe ik zelf ook, namelijk een virtual downloadmachine.
Als je toch debian wil gebruiken als host heb je natuurlijk ook unix htpc-applicaties (bijv. xbmc voor linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 20:35
Beetje combi van alles.. ligt eraan wat ik ga doen:
  • Logitech Harmony 525
  • Bijgeleverde Remote Control van de Chieftec HT-01SL kast
  • Trust KB-2950 keyboard

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
maxtrash schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:48:
[...]

mediacenter applicaties kun je niet binnen een VM draaien aangezien ze zwaar leunen op directx9. Als host zou ik dus vista home premium nemen en dan mce of mediaportal. VMWare gebruiken op je HTPC doe ik zelf ook, namelijk een virtual downloadmachine.
Als je toch debian wil gebruiken als host heb je natuurlijk ook unix htpc-applicaties (bijv. xbmc voor linux)
Ik vreesde al voor dit antwoord. Xmbc is idd een mogelijkheid. Alleen moet ik dan X installeren op het host-os, iets wat ik liever niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online

• VMware

Fulltime in VM werken lijkt me beroerd. Al heb ik totaal geen ervaring met VM's. Wel met linux. Bepaalde TV kaarten werken goed, sommige moeilijk, andere totaal niet. Bij voorkeur voor aanschaf ff googlen of het ook onder linux zal kunnen werken. Net als videokaarten (en moederboord).

Je zou een systeem kunnen zoeken die onder linux (en windows) zal werken, en gewoon proberen wat werkt (enkel linux, vm, of enkel windows incl server).

Heb momenteel linux (opensuse, arch linux) op de asus p5e-vm. Video werkt goed, Geluid uit mijn tv kaart krijgen ging wat minder (pinnacle 40i, waar het geluid via de CD audio in loopt) maar is uiteindelijk redelijk gelukt (ik krijg geluid, maar alsa is nog beroerd geconfigureerd). Met onboard video en ooit een E8400 (het kleurtje bij 4launch verkleurt te vaak van blauw naar geel naar blauw...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Relaxed2000 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:30:
Redelijk stil. Het is het luidruchtigste item in m'n kast, dat wel, maar echt herrie maken doet ie niet. Er zit een mATX/SFX voeding in (ongeveer 125x100x65mm geloof ik), ik ben zelf aan 't kijken of ik een Sea Sonic SS-300SFD Active PFC kan vinden, die schijnt erg stil te zijn, zie bijvoorbeeld http://www.silentpcreview.com/article286-page1.html
De 60mm casefan is zeer stil, daar maakte ik me zorgen om maar dat viel reuze mee. Op de Phenom heb ik momenteel nog de boxed fan, wellicht dat ik deze nog eens ga upgraden om wat meer airflow door m'n cast te krijgen. Ik denk daarbij aan een Zalman cu7500 of 8700 (maar daarvoet moet 't mobo er weer helemaal uit), of een Scythe Shuriken.

Ik heb inmiddels m'n HTPC in elkaar gefrot en de snelheid van de mediacenter applicatie van Vista Ultimate 32bit SP1 valt me g-r-u-w-e-l-i-j-k tegen. Het browsen door mce taken (muziek, films, ..) gaat niet smooth maar het aller-ergste is het browsen door m'n muziek collectie. Dit gaat met horten en stoten, reageert traag op m'n remote, ... het ziet er niet uit. Ik heb ~1350 albums (~16000 tracks) momenteel (moet nog wat ID3tags fixen want hij breekt veel albums op in stukken waarvan de "album artist" (band) tag niet consequent is. Heb ik nou zo absurd veel mp3's? Of is m'n config al na 1 week outdated:
  • Gigabyte MA78G-S2H
  • AMD Phenom 9500
  • 2x1GB
  • 500GB WD GP Caviar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
catchingfire schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:47:
[...]

............. Heb ik nou zo absurd veel mp3's? Of is m'n config al na 1 week outdated:
.......
Nee en nee, maar de mediabibliotheek/media library van Windows (Media Player) is gewoon ontzettend traag en zeker niet berekend op veel inhoud!
Je zou kunnen proberen de hele Library op een RAMdisk te zetten, dat scheelt aanzienlijk. En anders op zoek naar een ander muziek beheer programma, bijv. iTunes. ALs je die ook onder MCE wilt hebben moet je er ook een plugin bij installeren........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
kaajee schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:06:
Je zou kunnen proberen de hele Library op een RAMdisk te zetten, dat scheelt aanzienlijk.
Je bedoelt de locatie van de mediacenter bibliotheek op een ramdisk zetten? Ik moet nog eens kijken naar m'n geheugengebruik als Media Center draait, wellicht dat ik nokkie zit met m'n 2GB.
En anders op zoek naar een ander muziek beheer programma, bijv. iTunes. ALs je die ook onder MCE wilt hebben moet je er ook een plugin bij installeren........
Tsja, het valt me gewoon tegen in speed-opzicht. En dat met een nog vers systeem, Windows kennende zal het er ook niet sneller op worden door de jaren. Goeie tip over iTunes, eens kijken hoe dat werkt met een plugin. En Media-Portal? Biedt dat perspectieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

• VMware

Klinkt als een gevalletje moeilijk doen als het makkelijk kan eerlijk gezegd?

Waarom wil je perse VMware draaien? Heb je dat nodig of is het gewoon voor de heb/fun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
catchingfire schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:19:
[...]

Je bedoelt de locatie van de mediacenter bibliotheek op een ramdisk zetten? Ik moet nog eens kijken naar m'n geheugengebruik als Media Center draait, wellicht dat ik nokkie zit met m'n 2GB.

[...]

Tsja, het valt me gewoon tegen in speed-opzicht. En dat met een nog vers systeem, Windows kennende zal het er ook niet sneller op worden door de jaren. Goeie tip over iTunes, eens kijken hoe dat werkt met een plugin. En Media-Portal? Biedt dat perspectieven?
Ik heb goede ervaringen met MediaPortal. Draait bij mij mooi soepel op een X2 4400+, ook HD content draait als een speer. Het enige wat bij mij traag was was het browsen van een grote directory waar de meeste albums (mp3, flac, ape) in staan. Dat komt door de thumbnails van de album-art. Hij moet elke keer dat je zo een grote directory induikt alle thumnails van alle album-folders opzoeken (eerst in z'n eigen thumbs folder, dan in de dir zelf en dan in de mp3-tag). Ik heb de truc met de RAMdisk gedaan, maar alleen voor de centrale thumbs folder. Dat scheelt enorm. I am happy.

Ik vind mediaportal veel fijner dan MCE. Het speelt echt alles af en is zeer configureerbaar. Let wel op dat MediaPortal wat meer werk kan zijn om alles goed werkend te krijgen en het is Beta software. Als je een daily build installeert heb je wel de meeste features, maar ook de meeste problemen. Er is tegenwoordig zo een woud aan codecs en plugins dat er altijd wel iets is wat niet werkt... Heb je het voor elkaar om x264 vloeiend af te spelen, heb je ineens geen ondertitels meer. Heb je de ondertitels werkend, speelt ie geen DTS via sp/dif meer af. Kan je DTS wav's via spdif afspelen doet ie geen falc meer, etc, etc,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

[...]
En anders op zoek naar een ander muziek beheer programma, bijv. iTunes. ALs je die ook onder MCE wilt hebben moet je er ook een plugin bij installeren........
Of probeer eens Foobar. Erg "light" programma!
Zie ook Foobar ervaringen en skins Topic

[ Voor 23% gewijzigd door bosaap22 op 27-03-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb inmiddels m'n HTPC in elkaar gefrot en de snelheid van de mediacenter applicatie van Vista Ultimate 32bit SP1 valt me g-r-u-w-e-l-i-j-k tegen. Het browsen door mce taken (muziek, films, ..) gaat niet smooth maar het aller-ergste is het browsen door m'n muziek collectie. Dit gaat met horten en stoten, reageert traag op m'n remote, ... het ziet er niet uit. Ik heb ~1350 albums (~16000 tracks) momenteel (moet nog wat ID3tags fixen want hij breekt veel albums op in stukken waarvan de "album artist" (band) tag niet consequent is. Heb ik nou zo absurd veel mp3's? Of is m'n config al na 1 week outdated:
  • Gigabyte MA78G-S2H
  • AMD Phenom 9500
  • 2x1GB
  • 500GB WD GP Caviar
Hmm.. ik heb hetzelfde systeem ongeveer besteld maar met 'n BE2350 CPU en ga ook VISTA draaien. Je post belooft niet veel goeds.

Heb je geprobeerd je VISTA te strippen en te tweaken? Je kan dit met vLite en VISTA-Smoker.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
[...]
Ik heb inmiddels m'n HTPC in elkaar gefrot en de snelheid van de mediacenter applicatie van Vista Ultimate 32bit SP1 valt me g-r-u-w-e-l-i-j-k tegen. Het browsen door mce taken (muziek, films, ..)

... is m'n config al na 1 week outdated?
ging dat je op je vorige systeem wel goed? Gebruikte je daar ook VISTA? Als niet, dan hoeft het natuurlijk helemaal niet aan je hardware-config te liggen...

[ Voor 4% gewijzigd door _starbuck_ op 27-03-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:45:
[...]

Ik heb goede ervaringen met MediaPortal. Draait bij mij mooi soepel op een X2 4400+, ook HD content draait als een speer. Het enige wat bij mij traag was was het browsen van een grote directory waar de meeste albums (mp3, flac, ape) in staan. Dat komt door de thumbnails van de album-art. Hij moet elke keer dat je zo een grote directory induikt alle thumnails van alle album-folders opzoeken (eerst in z'n eigen thumbs folder, dan in de dir zelf en dan in de mp3-tag). Ik heb de truc met de RAMdisk gedaan, maar alleen voor de centrale thumbs folder. Dat scheelt enorm. I am happy.

Ik vind mediaportal veel fijner dan MCE. Het speelt echt alles af en is zeer configureerbaar. Let wel op dat MediaPortal wat meer werk kan zijn om alles goed werkend te krijgen en het is Beta software. Als je een daily build installeert heb je wel de meeste features, maar ook de meeste problemen. Er is tegenwoordig zo een woud aan codecs en plugins dat er altijd wel iets is wat niet werkt... Heb je het voor elkaar om x264 vloeiend af te spelen, heb je ineens geen ondertitels meer. Heb je de ondertitels werkend, speelt ie geen DTS via sp/dif meer af. Kan je DTS wav's via spdif afspelen doet ie geen falc meer, etc, etc,..
+1 voor de hele post.
Had het niet beter kunnen verwoorden.

Desalniettemin blijft MediaPortal veruit favoriet wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Nee en nee, maar de mediabibliotheek/media library van Windows (Media Player) is gewoon ontzettend traag en zeker niet berekend op veel inhoud!
Dat klopt niet, de WMP library schaalt juist heel goed met heel veel muziek en is (in WMP11) stukken sneller/responsiever dan bv iTunes en Winamp. Ik gebruik zelf iTunes, maar niet voor de snelheid. Maar wat het probleem wel kan zijn is dat Vista Media Center door alle album art het zaakje vertraagt, en daar is niet zoveel aan te doen.

MediaPortal is veel uitgebreider dan Media Center qua features maar snel is het ook niet echt, al kan je met wat prutsen wel wat verbetering brengen (die RAM drive truc bv). Het blijft toch een beetje kwakkelen met al die media centers. TV en films doen ze allemaal prima, maar grote muziekverzamelingen efficient doorbladeren is nog altijd een zorgenkindje. Media Center, Media Portal, XBMC, Front Row...allemaal blijft het behelpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 27-03-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
_Brake_ schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:50:
Heb het spul binnen. Die LCD van de Antec Fusion heb ik nu enigszins onder de knie, maar wat ik nog steeds niet snap is het volgende in mediacenter. Als ik op pijltje naar boven of naar beneden druk op de microsoft afstandsbediening (rond de OK knop) en/of het microsoft keyboard (rechtsboven onder de muis), verschiet hij 2 opties.

Als ik naar boven of naar beneden druk op m'n G15 of het microsoft toetsenbord, gaat het wel goed??

En nog wat. Heb een Intel E8200 op een Asus P5K-VM. Eerst zei het moederbord dat er geen proc. geïnstalleerd was, maar het systeem bootte wel. Eenmaal na de Vista installatie de laatste BIOS erin geflashed en volgens het BIOS draait m'n processor van 0 tot 5 graden Celsius? Er zit een Zalman 7000 op, maar die houdt hem echt niet zó koel :+ AI Suite zegt dat de processor 255^C wordt...
Dat met het 2 opties verschieten, had te maken met de IR ontvanger die ook in de Fusion kast zit en overweg kan met de MCE remote 8)7 Dit is nu dus uitgeschakeld.

Het temperatuur probleem heb ik nog steeds. Zijn er niet meer mensen met een P5K-VM met E8xxx processor?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dreamvoid schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:36:
[...]
Media Center, Media Portal, XBMC, Front Row...allemaal blijft het behelpen.
Nou....XBMC op mijn oude Xbox liep als een tiet, als je meeneemt dat het een tamelijk beperkte machine is. Als MC op Vista met behoorlijk vette hardware (Phenom, 2Gb) niet weet te performen is dat gewoon schandalig. XBMC liep gewoon als een speer, en ik heb een 100Gb MP3 collectie. Welliswaar netjes georganiseerd in een overzichtelijke directorystructuur.
Blijkbaar kan men nog steeds niet goed programmeren of gebruiken ze een hele foute database-engine (zal wel speelgoedspul van MS zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik wil gebruik gaan maken van Vista x64 icm Mediaportal op mijn HTPC. Maar welke TV tuners worden er dan goed ondersteund? En kan ik gewoon KPN digitenne icm een digitale tuner gebruiken? Want in dat geval zou ik graag een digitale tuner hebben, anders een analoge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:40:
[...]

Nou....XBMC op mijn oude Xbox liep als een tiet, als je meeneemt dat het een tamelijk beperkte machine is. Als MC op Vista met behoorlijk vette hardware (Phenom, 2Gb) niet weet te performen is dat gewoon schandalig. XBMC liep gewoon als een speer, en ik heb een 100Gb MP3 collectie. Welliswaar netjes georganiseerd in een overzichtelijke directorystructuur.
Blijkbaar kan men nog steeds niet goed programmeren of gebruiken ze een hele foute database-engine (zal wel speelgoedspul van MS zijn).
Dat slaat natuurlijk nergens op, MS is 1 van de grootste database specialisten in de hele industrie. En aangezien WMP11 supersnel is, is de database blijkbaar ook niet de bottleneck, maar het parsen van de queries in Media Center (=een heel andere applicatie). Geloof me, ik moet de eerste media center applicatie nog zien die soepel lijsten met honderden album covers op het scherm tovert.

De library mode van XBMC is ook loeitraag en onhandig met grote collecties, helemaal met album art. Anno 2008 werk je toch niet meer met directory structuren? Dan mis je direct alle mooie dingen als smart playlists, sorteren op genre, jaar, additionele artiesten, etc. Dat is nou juist het mooie van zo'n mediacenter: afspelen van je muziek en films, volledig los van op welke fysieke locatie al die bestandjes nou staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 27-03-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Anno 2008 werk je toch niet meer met directory structuren? Dan mis je direct alle mooie dingen als smart playlists, sorteren op genre, jaar, additionele artiesten, etc.
Wat muziekbestanden betreft werk ik ook nog steeds met directory's maar ook met de tags. Ik vind het toch erg handig om te weten wáár alles staat. Ik wil alleen niet afhankelijk zijn van een database, hoe goed die ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dreamvoid schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:15:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op, MS is 1 van de grootste database specialisten in de hele industrie.
Und? Ik hoop dat je het over hun vlaggeschip hebt, want die andere Mickey Mouse rommeltjes als Access verdient het nauwelijks een database genoemd te worden. Dat soort databases zijn nooit verder gekomen als xBase en die zijn leuk voor een paar honderd records, maar als het er erg veel meer worden, gaat het mis. En ik heb dat soort dingen uitgeprobeerd. Databases zijn mijn vak (al 20 jaar). Waar een xBase database compleet over de rooie gaat als ik het telefoonboek van Gorinchem (toendertijd krap 18.000 records) inlees of iets mee probeer te doen, deed Oracle op dezelfde PC het fluitend. Er zit dus wat ruimte in de implementaties van databases. Sommige zijn gewoon niet geschikt voor de omgang met grote hoeveelheden gegevens.
En aangezien WMP11 supersnel is, is de database blijkbaar ook niet de bottleneck, maar het parsen van de queries in Media Center (=een heel andere applicatie).
Ik hoop dat je meer verstand hebt van mediacenters, want het loskoppelen van een parser en een database is zoiets als het loskoppelen van het motormanagement en een versnellingsbak. Het is één ding: een database.
Geloof me, ik moet de eerste media center applicatie nog zien die soepel lijsten met honderden album covers op het scherm tovert.
Dan zijn het allemaal ranzige applicaties met slechte database engines. Klaar.
De library mode van XBMC is ook loeitraag en onhandig met grote collecties, helemaal met album art. Anno 2008 werk je toch niet meer met directory structuren? Dan mis je direct alle mooie dingen als smart playlists, sorteren op genre, jaar, additionele artiesten, etc. Dat is nou juist het mooie van zo'n mediacenter: afspelen van je muziek en films, volledig los van op welke fysieke locatie al die bestandjes nou staan.
Blijkbaar werkt het tóch beter, wijsneus. Want bij mij werkte het als een speer. Je snapt geloof ik zelf niet helemaal hoe het werkt. Je kunt bij XBMC switchen tussen file mode of database mode. Aangezien ik vaak gewoon één plaatje op wil zetten, kan ik zelf kiezen voor een specifiek CD. Die heb ik in no time gevonden. Maar als ik wil, kan ik ook naar de database mode overgaan en daaruit kiezen. Maar het komt maar zelden voor dat ik een genre uitkies en daarbinnen alles laat afspelen oid. Noem het een tick, maar zo werk ik nu eenmaal. Op mijn iPod kies ik doorgaans gewoon een artiest en een album uit. Mis ik iets? Nee, volgens mij niet. Dat is mijn persoonlijke beleving.
En ik heb overigens niet de ervaring met XBMC dat ie retetraag was in database mode. Misschien heeft ook dat te maken met de fysieke opslag die eronder ligt. En ik heb tegen de 100Gb aan MP3, dus het is niet alleen een paar K3 cd's...

Op een goede database (goed opgezet, efficiënte engine, alles zoveel mogelijk geoptimaliseerd) moet het niet uitmaken of er 1.000 of 1.000.000 records in de database zitten. Dat is een kwestie van fatsoenlijk met je indexen omgaan en de juiste queries formuleren. Helaas kunnen ontwikkelaars blijkbaar alleen maar goed klikken en hebben ze weinig kaas gegeten van een goede database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Dreamvoid schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:15:
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op, MS is 1 van de grootste database specialisten in de hele industrie.
Overdrijven is ook een vak of niet? :) SQL 2000 was een budget-vriendelijke department-level RDBMS, SQL 2005 is op zich ook niet onaardig voor wat grotere toepassingen (maar SSIS is waardeloos en echt geen echte ETL tool) maar als we het over DE " database specialisten in de hele industrie" hebben, dan hebben we het wel over Oracle en IBM en niet over MS, waarbij ik voor BI/DWH oplossingen nog liever de voorkeur zal geven aan Sybase (IQ) of Teradat dan SQL 2005.

Dat terzijde - zijn er behalve de Gigabyte eigenlijk nog meer AMD780 chipset moederborden in de handel te krijgen inmiddels? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door tazzman op 27-03-2008 23:41 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als ik straks mijn HTPC in elkaar ga prutsen, wil ik daar eigenlijk wel een uitgebreid verslag van maken. Sowieso wil ik voor mezelf goed documenteren wat ik heb gedaan, zodat het evt te reproduceren is bij herinstallatie of als ik iemand moet helpen. Ik wil dan ook wel wat foto's maken enzo. Altijd leuk en handig 'ter leeringh ende vermeack'. Moet ik zoiets dan in een aparte topic doen, of kan dat hier? Ik denk een aparte topic, als een soort casemod oid. Misschien wel leuk als anderen die bezig zijn ook proberen zoiets te doen. Als je een paar van die projecten hebt, krijg je aardig vergelijkingsmateriaal voor mensen die er ook een willen maken. En je leest altijd weer dingen die je nét niet in een review leest.

Die van mijn zal nog wel een paar weekjes aanlopen. Ik heb de kast + psu (Silverstone CW02 en ST30NF) al besteld maar ze hebben een onbekende levertijd. Ook de Logitech DiNovo Mini kan even duren...

Pagina: 1 ... 30 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!