Foobar ervaringen en skins Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 62.601 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Welkom op het (nog niet zo) grote Foobar topic.

Woordje vooraf:
Ik start dit topic omdat ik vermoed dat er wel mensen zijn op GoT die gebruik maken van dit programma maar ik zag nergens een 'groot Foobar topic' alleen maar kleinere topics met een specifieke vraag. Dus ik dacht dat het misschien handiger zou zijn om deze allemaal te verzamelen en dit topic te beginnen. Ook is het mijn eerste groot topic dus vergeef me mijn fouten. Ik ben ook totaal geen programmeur, dus over dat soort dingen moet je me niets vragen maar misschien meldt er zich wel iemand aan die met programmeurvragen overweg kan. Ik heb wel al een aantal jaar ervaring met Foobar dus met algemene 'simpelere' vragen moet ik jullie verder kunnen helpen.

Waar dit topic voor bedoeld is:
  1. Het helpen van mensen die Foobar willen gebruiken.
  2. Gebruikservaringen uitwisselen
  3. Screenshots plaatsen maar er dan wel bijzeggen wat je zoal gedaan hebt en wat feedback kunnen geven als mensen er vragen over hebben of je configuratiefile meegeven (want je kan inderdaad wat aan die stoïcijnse look doen, kijk maar naar mijn screenshot).
Wat is Foobar?
Foobar is een gratis no-nonsense programma dat muziek afspeelt, officiële site klik hier
Ik wil geen discussie beginnen over de vraag of Foobar muziekbestanden beter afspeelt dan bijvoorbeeld Winamp en dit topic is ook niet bedoeld om dat soort discussies te houden. Zelf zeggen de makers van Foobar dit uit hun FAQ:
Does foobar2000 sound better than other players?
No. Most of "sound quality differences" people "hear" are placebo effect (at least with real music), as actual differences in produced sound data are below their noise floor (1 or 2 last bits in 16bit samples). Foobar2000 has sound processing features such as software resampling or 24bit output on new high-end soundcards, but most of other mainstream players are capable of doing the same by now.
Ik ben zelf van Winamp overgestapt naar Foobar toen Winamp teveel zaken kon doen, ik had geen nood aan een muziekspeler die ook nog eens videobestanden kon afspelen. Ik wou een speler die zo snel mogelijk opstartte en weinig resources en cpu-load vroeg.

Het programma
Wat ik vooral handig vind aan Foobar is dat het allemaal erg simpel blijft, wil je het ingewikkelder maken dan kan dat met plug-ins door gewoonweg de juiste .dll file in de components folder te kopiëren, het voordeel is dat JIJ beslist wat je speler allemaal kan. Natuurlijk, hoe meer plug-ins, hoe meer geheugen en cpu-load, maar dat geldt voor alles.
  1. Het forum van foobar
  2. De componenten pagina met meer links onderaan
  3. Handige pagina voor nieuwe plug-ins
  4. Mijn favoriet: wikipedia, kijk hierop wanneer je nieuwe functionaliteit wilt alvorens een vraag hier neer te pleuren over een plug-in, meestal staat ie daar gewoon al!
  5. Google met zoeken naar foobar + wat je wilt :P
Het programma zelf werkt met strings. Een lijst met enkele voorbeelden hiervan vind je in de default direcory: C:/Program Files/foobar2000/titleformat_help.html

Ik wil toch het uiterlijk veranderen
Je kunt sowieso het uiterlijk van de playlist aanpassen dmv de strings. Iemand met een beetje ervaring kan makkelijk uitzoeken hoe dat moet, probeer dat zo veel mogelijk zelf uit, zo leer je ook wat (ik ben ook zo begonnen). Kom je er echt niet uit, dan kun je in dit topic vragen hoe je wat kunt doen, wees alleen duidelijk wat je precies wilt bereiken.
Wil je meer dan alleen de playlist veranderen, dat kan.
Hier staan enkele voorbeelden die helemaal uitgewerkt zijn. Mijn eigen volgt hieronder en Chubbchubb in "Het grote Foobar topic" is de uitleg. ZIe Chubbchubb in "Het grote Foobar topic" en de posts eronder voor uitleg met panels_UI.
Afbeeldingslocatie: http://xs309.xs.to/xs309/06464/Foobar.jpg

Masstagger?
Juist, er zit ook een masstagger verborgen in Foobar. Net als het hele programma werkt die nogal stoïcijns, maar wel erg goed en snel. Wanneer je nog niet gewend bent aan Tag&Rename oid, kun je hiermee aan de slag om goeie tags voor je mp3's in te stellen. Bij preferences / advanced kun je instellen welke tags hij moet schrijven (bij mij is dat enkel ID3v2 tags bvb.). Het werkt zo:
Klik met je rechtermuis op het nummer waar je de tags van wilt veranderen (of selecteer meerdere nummers). Ga dan naar tagging / manage scripts.
Stel dat je alleen de artiest wilt veranderen, dan doe je add / set value / field name = artist / en onderin vul je in wat de artiest naam is / run. That's it.
Stel dat je allerlei zaken uit de filename kunt halen, kies dan niet voor 'set value' maar 'guess
value from filename' en vul dan in zoals in de filename staat. Wanneer dat is 'The Cure - Galore (1997) - 03 - Just Like Heaven' moet je dus %artist% - %album% (%date%) - %tracknumber% - %title% invullen. Op die manier kun je heel snel albums taggen. Zet je meerdere 'set value' en 'guess value from filename' dan achter elkaar dan loont het zich om het script te saven zodat je het later opnieuw kunt oproepen. In het begin lijkt het allemaal wat ongemakkelijk en stroef, maar met een beetje oefenen bespaar je jezelf een helehoop tijd. Wanneer je via Foobar tagt wordt de database ook automatisch geupdate.
Met file operations / move, rename or copy files kun je vannalles doen met de file zelf dmv de tags.

Let the comments begin!

[ Voor 124% gewijzigd door Chubbchubb op 12-06-2007 20:56 ]

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb toevallig laatst de normal 0.8.3 geinstalleerd en ben er best tevreden over eigenlijk. Geheugengebruik bij een playlist van 5 uur is hier een vijfde van Winamp 5 (2.5 resp. 12.5 MB) en ondanks dat ik zat geheugen heb, scheelt dat weer. Ook voor een tweaker lekker veel mogelijkheden qua settings (terwijl gewoon dubbelklikken zonder de preferences te bekijken ook best werkt).

Handig iets vind ik ook de console waar je bijv. currupte bestanden makkelijker mee vind (ook als je het amper tot niet hoort).

Kortom: de laatste tijd luister ik niet veel digitale muziek maar ik ben er best tevreden over en muziek opent hier vooralsnog default met de foobar :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:06

weebl

YARR!

Ik gebruik foobar2k nu al meer dan anderhalf jaar (als het niet al meer is). En ik ben er hardstikke tevreden over. Ik heb ook de 0.9 beta geprobeerd, maar die vond ik nog te instabiel. Dus ik ben nog even bij 0.8.3 gebleven. Al die interface veranderingen zien er leuk uit. Maar ik hou het gewoon bij de standaard interface met tabbladen voor alle playlists.

Dit is echt de beste mp3 speler ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150359

Ik gebruikt het ook al een behoorlijke tijd. Winamp 2.x vond ik altijd nog prima in het gebruik, maar 3 en nu 5 zijn me veel te log met teveel poespas. Foobar is klein, licht, overzichtelijk en zeer makkelijk in het gebruik. Het fijnste vind ik dat het gewoon in je Windows style is. Geen semi-afgeronde randjes en andere onzin zoals die moderne Winamp skins. Mooi progsel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Mooi dat er al een paar mensen hebben gereageerd. Ik heb ook nog even gekeken naar het verschil tussen de default en mijn eigen user interface. Met columns UI ingeschakeld gebruikt Foobar dus 12.5 MB, zonder 11.3 MB, geen echt denderend verschil dus.
Het enige negatieve puntje is dat mijn mediatoetsen op mijn Logitech MX3100 set het niet doen wanneer Foobar geminimaliseerd is. Logitech heeft nooit support gegeven voor Foobar, ik hoop dat dat ooit eens wel gebeurt. Zelf heb ik daar wel een enorme workaround voor gevonden, ik doe namelijk hetvolgende:
  1. installeer dit zodat je je mediakeys kunt confugureren http://forums.logigamer.com/viewtopic.php?t=142 (je hebt wel setpoint nodig).
  2. Maak snelkoppelingen voor playpause stop next en prev ergens op devolgende manier
    target = "C:\Program Files\foobar2000\foobar2000.exe" /playpause
    start in = "C:\Program Files\foobar2000"
  3. open je settings van setpoint en zoek je mediakeys, daar verander je default in launch program en selecteer je de juiste snelkoppeling.
  4. Schakel in Foobar "enable default multimedia keyboard support" uit want dat gebruik je nu toch niet meer.
Ik heb dit ook nog maar sinds vandaag geregeld en zal wel zien of ik ermee zal blijven werken, tot nu toe doet ie het goed, ook als Foobar geminimaliseerd is. Misschien is er hier iemand die een andere oplossing heeft waar wat minder werk voor nodig is. Alle aanpassing in de players.ini van setpoint hebben bij mij nooit gewerkt, Foobar starten doe ik trouwens met de 'media' toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

Nakebod

Nope.

Heb ook maar weer eens foobar geinstalleerd na het lezen van dit topic, lang geleden alweer dat ik dat had gehad.
Ondanks de trage winamp zoek functie, toch altijd bij winamp gebleven.
Winamp zat hier tegen de 75 mb geheugen gebruik aan, foobar zit op 25, dat is an sich al een vooruitgang.
Alleen hij is nu al ruim 40! minuten bezig met het toevoegen van alle mp3. Of toevoegen, reading file info.
Winamp vond ik al "traag", met een paar minuten, maar dit kan sneller. Ik neem aan dat foobar nu alle ID3 tags aan het lezen is?
In dat geval zou het verklaren waarom het zo lang duurt, winamp doet er dan ook erg lang over.
Heb dan ook een 25k aan nummers, verzameld in de afgelopen jaren, dus het is ook niet de kleinste collectie om nieuw toe te voegen :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Mijn lijst is 7500 nummers, maar daar doet foobar toch echt een minuut of 2 over, ik begrijp niet waarom dat het zolang bij je duurt. Ook mijn files hebben ID3 tags. Ik zou niet weten wat er bij jou aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, ze mogen het dan wel aanprijzen met "advanced audio player", maar zonder docs kom je nergens.

Is ergens beschreven welke metadata en tech info data fields er zijn?
En het is leuk dat je verschillende kolommen in de playlist kunt definieren, maar kun je ook een kolomheader erboven zetten? En sorteren op de data in de kolom (sorteren per artiest, album, track lengte)?

[ Voor 40% gewijzigd door Maasluip op 04-08-2005 20:52 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Die header kun je aanzetten met een vinkje (zie columns UI - playlist view - show columns header), bij mij staat die dus uit ;). Sorteren kan uiteraard ook, met die headers of via het menu: playlist - sort en dan moet je zowat alle opties vinden die jij vraagt.
In deze file C:/Program Files/foobar2000/titleformat_help.html staat wat info over hoe je de artiest, titel,... kunt oproepen, als je wat kunt programmeren of met wat logisch nadenken kun je er wel wat van gebruiken, ik kan ook absoluut niet programmeren maar ik kan wel overweg met die datafields. Volgens mij is het toch dat je dat bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59707

Nakebod schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:14:
Heb ook maar weer eens foobar geinstalleerd na het lezen van dit topic, lang geleden alweer dat ik dat had gehad.
Ondanks de trage winamp zoek functie, toch altijd bij winamp gebleven.
Winamp zat hier tegen de 75 mb geheugen gebruik aan, foobar zit op 25, dat is an sich al een vooruitgang.
Alleen hij is nu al ruim 40! minuten bezig met het toevoegen van alle mp3. Of toevoegen, reading file info.
Winamp vond ik al "traag", met een paar minuten, maar dit kan sneller. Ik neem aan dat foobar nu alle ID3 tags aan het lezen is?
In dat geval zou het verklaren waarom het zo lang duurt, winamp doet er dan ook erg lang over.
Heb dan ook een 25k aan nummers, verzameld in de afgelopen jaren, dus het is ook niet de kleinste collectie om nieuw toe te voegen :P
trage zoekfunctie?!?! Ik heb 14000 muziekbestanden in mijn lijst (wel ff 'read tag on play' aandoen). Ik kan mijn 42 gigabyte aan muziek in winamp 2.91 lite binnen 10 seconden toevoegen en de zoekfunctie 'j' werkt 'instant'. Wat ook werkt is de nummering in winamp uitzetten (dus dat hij getallen voor de nummers zet.)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 59707 op 04-08-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 11:39
Foobar is de speler met het beste geluid.
Maar om hem zo mooi te krijgen zoals je weleens op een forum ziet moet je bijna programmeur zijn.
Foobar kan gapless afspelen en branden.(gebruikt bestandjes van nero) handig als je een live CD hebt.
Ondanks dat alles vind ik winamp lekker makkelijk en als je de setup zo uitvoert:
http://www.osnews.com/story.php?news_id=10324
Zo hij net zo goed als foobar kunnen klinken.(echter weer niet gapless :( )
Mijn foobar heb ik gekregen en ziet er zo uit :Y) :
Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/4767/foo9py.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Super programma zeg, heerlijk dat je hem helemaal naar je eigen wensen kan aanpassen. Ik zal binnenkort denk ik maar eens wat plugins maken.
Chubbchubb schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:13:
Het enige negatieve puntje is dat mijn mediatoetsen op mijn Logitech MX3100 set het niet doen wanneer Foobar geminimaliseerd is. Logitech heeft nooit support gegeven voor Foobar, ik hoop dat dat ooit eens wel gebeurt.
[...]
Ik heb een logitech internet navigator keyboard deluxe met de nieuwste itouch software en de multimedia keys werken perfect. Enable default multimedia keyboard support staat bij mij ook aan. Terwijl dit toch oudere software is, ik zal eens mijn players.ini bekijken naar de juiste regel.

[ Voor 6% gewijzigd door dev icey op 05-08-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chubbchubb schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:39:
Die header kun je aanzetten met een vinkje (zie columns UI - playlist view - show columns header), bij mij staat die dus uit ;). Sorteren kan uiteraard ook, met die headers of via het menu: playlist - sort en dan moet je zowat alle opties vinden die jij vraagt.
Yup, gevonden. En ook een dikke bug gevonden.
Als je een kolom met de lengte van het nummer hebt en je sorteert daarop, dan sorteert hij fout. na 1:59 komt 10:00 en na 19:59 komt 2:00. Dat vind ik toch wel ernstig (zal eens kijken of ik een bug report kan invoeren).
In deze file C:/Program Files/foobar2000/titleformat_help.html staat wat info over hoe je de artiest, titel,... kunt oproepen
Ja, dat file had ik ook gevonden, maar bij "%fieldname%" "inserts metadata field named <fieldname>" staat alleen maar "%artist%". Je moet zelf maar zien uit te vinden hoe de andere metafields heten. Dat helpt niet echt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Ik heb vandaag een beetje geklooid met foobar, aantal ideeën gejat en ze aangepast, met het volgende als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/foobarsm.png

Al met al ben ik best wel tevreden over het huidige resultaat, ik zal de komende dagen nog wat dingen aanpassen en langzamerhand mijn eigen dingen maken. Als mensen interesse hebben kan ik wel mijn configs + plaatjes online gooien.

[ Voor 22% gewijzigd door dev icey op 07-08-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85016

Ik had foobar ook even geinstalleerd , maar kwa geheugengebruik zag ik geen verschil met Winamp :| scheelde maar 1mb ofsow dus daar hoef je het niet voor te doen.
En foobar was een stuk trager met inladen van nr's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Winamp leest standaard geen tags in bij het toevoegen van bestanden aan de playlist. Dat wordt afhankelijk van de instelling pas gedaan als het bestand wordt afgespeeld of als het bestand zichtbaar is in de playlist. Daarom dat Winamp zo snel tracks kan toevoegen - het doet eigenlijk niet meer dan een file listing. Foobar2000 daarentegen leest van elke track de volledige tags in wat het laadproces natuurlijk aanzienlijk vertraagt. Hoe dan ook, je moet maar één keer je hele collectie toevoegen. Die ene keer lang wachten kan niet zo'n probleem zijn.

Zet in Winamp de optie maar eens aan om ook elke file volledig in te lezen bij het toevoegen aan de playlist. Je zult merken dat ook Winamp naar het stenen tijdperk terugvalt qua laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En daar had ik dus ook last van :)
Ik heb het op het moment zo opgelost: Open in winamp alle mp3, zonder de tags te lezen, save list, open in foobar.
Heb je niet de volledige tags, maar ging een stuk sneller voor mij, 5 minz, ipv een uur of 2 ofzo wat het zou gaan duren.
Zal hem toch eens snachts een volledige lijst laten maken, komt de zoekfunctie denk ik wel ten goede.

En dan nog een denk ik wel handig tooltje:
Foobar msn plugin, om je nummers te spammen.
http://mess.be/pafiledb/pafiledb.php?action=file&id=613
Hmm, geen directe link naar die plugin pagina ofzo :S www.mess.be, en dan even zoeken bij Downloads naar foobar, en dan gebruik ik: Foobar Plugin for MSN Messenger 7.0.0632
Die andere die er staat werkt niet bij mij.

Ik zie alleen nogal vaak ? - ?, en dat komt denk ik omdat ie geen tags heeft gelezen, door bovenstaande methode van mij. Want ik heb wel al mijn mp3 getagged, niet allemaal even netjes, maar tags hebben ze :)

[ Voor 14% gewijzigd door Nakebod op 08-08-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLight
  • Laatst online: 09-01-2022
Chubbchubb schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:13:
... Het enige negatieve puntje is dat mijn mediatoetsen op mijn Logitech MX3100 set het niet doen wanneer Foobar geminimaliseerd is. Logitech heeft nooit support gegeven voor Foobar, ik hoop dat dat ooit eens wel gebeurt. Zelf heb ik daar wel een enorme workaround voor gevonden, ik doe namelijk hetvolgende:
Ik heb dit opgelost door:
- geen driver te installeren voor m'n Logitech tb
- de standaard key-assignments in Foobar2000 vwb. de multi-media toetsen te verwijderen
- vinkje weghalen bij Use multimedia support
- de functie opzoeken die je wil koppelen, deze als global hotkey koppelen aan de mm-toets.

Werkt perfect, ook als Foobar2000 niet in focus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik laadt al mijn mp3's via netwerkschijven (vanaf mijn server), en daar doet foobar2k ontiechlijk lang over. 2 albums duurt iets van 10 seconden, terwijl winamp en wmp daar bij lange na niet zo lang over doen. De mogelijkheid om de GUI aan te passen is crappy geimplementeerd; dit had makkelijker en handiger moeten zijn.

De kleinere memory footprint weegt bij mij niet op tegen het gebruikersgemak, de overvloed aan DSP's en andere plugins (lees ook skins) voor WinAMP. Leuk progsel inderdaad, maar het komt op een of andere manier erg 'zaterdagmiddagprogsel' over. Doe mij maar lekker WinAMP. Deze laadt mijn netwerkshares snel, en die footprint boeit me niet :)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik gebruik Foobar om de Kernel Streaming optie, ergens hier op GoT gelezen. Kernel Streaming houdt in dat het om de drivers en windows volume/directsound heen gaat, direct naar de S/PDIF. Resultaat is een merkbaar beter geluid in vergelijking met Winamp op Directsound.
Heb verder niks aangepast aan de interface, behalve dat hij alleen de titel in de playlist laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Ik heb Foobar naar aanleiding van dit topic gedownload en ben zeer tevreden :D
Het is een no-nonsense speler die erg functioneel is en die er goed uitziet (leuk icoontje in de system tray :P )
Ook vreet hij minder geheugen dan winamp of Media player, ik heb het niet gemeten maar ik merk het verschil wel als ik hem heb runnen en tegelijkertijd dingen doe op mijn oudere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ikzelf gebruik al heel lang de special versie, met het convolve filter. Heerlijke effecten kun je daar mee bereiken :)
Qua interface is ie bij mij zo standaard en kaal als maar kan.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ik heb het ook maar eens geprobeerd en na een paar dagen spelen heb ik winamp ergens ver weggestopt, foobar2000 is echt een super goed programma.

Het enige probleem dat ik er nog mee heb is dat het me niet lukt om wma streams af te spelen, terwijl wma bestanden het prima doen. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen? Een voorbeeld van een stream die niet werkt is die van Radio 1.

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

er is een workaround, deze werkte iig toen fb2k wma nog niet standaard ondersteunde, ik neem aan dat deze truc nog steeds werkt.

http://www.hydrogenaudio....ion/index.php/t19511.html

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes

Vurabes

Inderdaad, cool, die workaround doet het nog. Het enige nadeel is dat ik een foutmelding krijg in de console als ik een stream start. Hij speelt de stream wel af. De foutmelding die ik krijg is:
ERROR (foo_wma) : Open file in sync reader failed - The specified protocol is not recognized. Be sure that the file name and syntax, such as slashes, are correct for the protocol.
Is er een manier om deze fout op te lossen of de foutmelding te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik gebruik Itunes en dat vooral omdat deze goed omgaat met filenames en id3 tags enzo. Ik kan alles makkelijk wijzigen en Itunes houd mijn vele mp3's netjes gesorteerd en georganiseerd. Kan dat met foobar ook? En het wijzigen van 1 id3 tag of van een hele groep tegelijk kan ook?? Dan stap ik mischien wel over.

offtopic:
Fan van nightwish?? Hier nog een...

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09-2019
Ik maak al zeker een jaar gebruik van Foobar en ik vind het programma heerlijk werken.
Een van de grootste voordelen tegenover andere mediaspelers(Wimamp, WMP) is voor mij de snelheid waarmee gezocht kan worden op muziek in een playlist. De speler reageert snel en is duidelijk.
Het gebruik van de"tab"te playlist is mijn ogen een van de belangrijkste verschillen.

Ik heb nog geen gebruik mogen maken van de nieuwe beta versie, maar ik verheug me op de toekomstige final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes

Vurabes

jealma schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 03:28:
Ik gebruik Itunes en dat vooral omdat deze goed omgaat met filenames en id3 tags enzo. Ik kan alles makkelijk wijzigen en Itunes houd mijn vele mp3's netjes gesorteerd en georganiseerd. Kan dat met foobar ook? En het wijzigen van 1 id3 tag of van een hele groep tegelijk kan ook?? Dan stap ik mischien wel over.

offtopic:
Fan van nightwish?? Hier nog een...
Ja, dat gaat prima met foobar. Als je je tags op orde wilt brengen zou ik wel foo_id3v2.dll downloaden en in je components map zetten omdat foobar standaard geen id3v2 tags ondersteunt, id3v1 en APEv3 tags kan hij wel aan zonder een extra component. Het heeft wel wat negatieve gevolgen voor je performance maar anders komt de informatie in de id3v1 tag niet overeen met de informatie in de id3v2 tag en dat kan tot vreemde resultaten leiden in andere programma's (o.a. winamp en explorer).

[ Voor 35% gewijzigd door Vurabes op 12-08-2005 03:50 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
jealma schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 03:28:
En het wijzigen van 1 id3 tag of van een hele groep tegelijk kan ook??
Foobar2000 is uitgerust met de zogenaamde mass tagger module. Een bijzonder krachtig tagger die zelfs scripting ondersteunt. Als je veel bestanden wilt taggen, dan is dit een droom waar veel andere taggers een voorbeeld aan mogen nemen. Het taggen van een enkel bestand is natuurlijk ook mogelijk. Als je ID3v2 tags gebruikt dan moet je wel zoals "Vurabes" reeds meldde de plugin daarvoor installeren. Standaard ondersteunt foobar2000 uit min of meer politieke redenen geen ID3v2 tags (waar de meeste andere programma's dat wel doen). De nieuwe betaversie van foobar2000 brengt eindelijk (of helaas? ;)) ID3v2 ondersteuning native in het programma. Maar die versie raad ik je niet aan tenzij je niet vies bent van wat bugs.

Ben je liefhebber van installeren-en-klaar programma's die weinig configuratiemogelijkheid bieden, voorzien van kleurrijke skins en visualisaties,... dan is foobar2000 alleszins niet je programma! Foobar2000 is gericht op power users die een no-bullshit interface wensen met een laag geheugen- en processorverbruik, maar tegelijk ook een uitgebreide featureset willen die dankzij plugins en scripting naar wens aan te passen is, en waarbij (niet in het minst) de audiokwaliteit centraal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Ik zou eigenlijk wat van die standaard features van foobar, die in de meeste andere spelers niet zitten, in de startpost moeten zetten denk ik (masstagger en replaygain, dat soort dingen). Probleem is dat ik al jaren geen andere speler heb gebruikt dus weet ik ook totaal niet hoe dat zit met winamp en mediaplayer enzo... Ik zal me er wat mee bezig houden dit weekend. Als er nog meer zaken in de startpost moeten komen, dan roep je dat maar.
Foobar kan inderdaad erg makkelijk taggen en die id3v2 support zit standaard in mijn foobar 0.8.3 special. Gebruik echter zelf meer tag&rename, meer uit gewoonte dan wat anders.

Offtopic: Nightwish rules

EDIT: Vandaag had ik er genoeg van, in mijn speurtocht naar een plug-in voor een enqueue (schrijf je dat zo?) lijst te maken tijdens het afspelen, een speurtocht die welgeteld 5 minuten duurde :P , heb ik de perfecte! plug-in gevonden. Meteen raak, ik vind hem echt geweldig, moest wel wat instellingen veranderen maar hij doet alles wat ik wil. De plug-in heet foo_temple en zit nu op versie 0.9.0 beta 2. Het werkt nog niet in een tabbed panel in je zijpaneel maar dat vind ik niet erg. Er komt in je playlist menu een optie bij, enqueue file, klik je daarop, dan verschijnt er een enqueue venster en verandert de speelorde in enqueue. Het volgende nummer is dan het nummer dat jij gekozen hebt, als dat nummer gedaan is, dan speelt hij het nummer dat na het vorige nummer komt. Uitleg: je speelt nr. 100, je enqueuet nr 50, dan speelt hij nr 100, 50, 101. Zo heb ik het toch ingesteld, je kunt het ook anders doen, 100, 50, 51. Ik weet dat je ook enqueuet door in de playlist gewoon een nummer te selecteren, maar dit vind ik toch een nettere manier, je kunt namelijk meerdere files enqueuen, je krijgt een lijst te zien en later gaat ie gewoon weer verder in zijn normale volgorde.

[ Voor 49% gewijzigd door Chubbchubb op 13-08-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mensen, ik heb eigenlijk sinds het begin een error, die wel een beetje irri is, gezien ik er op Google niets over kan vinden lijkt wel.

ERROR (foo_wma) : Open file in sync reader failed - Er zijn ongeldige of beschadigde gegevens aangetroffen.

De meeste resultaten met ERROR (foo_wma) zijn allemaal unable to load, error opening file, en niet sync reader failed.
Nu kwam ik, zover ik gezien heb, maar 1 resultaat tegen wat misschien de oplossing kan bieden.
Ik ben alleen geen rus, of wat voor een taal dit dan ook mag zijn: http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=12:30794-25

Iemand een oplossing? Het lijkt ook of die error meestal komt als ik de searchfunctie open, maar niet altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes

Vurabes

Zojuist heb ik een tagscriptje geschreven om de naam van het liedje een beetje te verbouwen voordat ik het spam via msn (met toaster). Het probleem daarmee is dat hij alleen de eerste 100 tekens van het script bewaart en dan werkt het scriptje dus niet meer. Is het mogelijk om een soort functie te schrijven die je kan aanroepen op andere plekken in foobar? Of is er een andere manier waarop ik dit probleem zou kunnen oplossen?

Edit:
Ik gebruik nu dit component en dat werkt prima. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Vurabes op 17-08-2005 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Gaaf Topic Dit. Ik gebruik Foobar al meer dan een jaar, en ben bijzonder blij dat ik de overstap heb gemaakt (vanaf winamp). Ik zie hier allemaal mensen die hun foobar echt mooi hebben gemaakt. Maar toch ff een klein vraagje. Ik heb die Colums UI geinstalleerd, en daarna Visualization Flame.
Deze staat nu niet onder Colums UI, maar die staat onder Components. Als ik deze aanzet is hij direct full screen en niet mooi een klein gedeelte :?
Verder heb ik dan de VU Meter geinstalleerd, deze staat onder Components-Visulasations, en als ik deze aanzet dan komt hij idd te voorschijn, maar zit hij niet vast aan Foobar. Hij zweeft gewoon los in de lucht en blijft on top staan, (voor me Firefox bijvoorbeeld, terwijl me foobar dr achter zit)

Kortom ik zal wel ff iets essentieels hebben gemist, wie verteld het me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
ik zit niet op mijn normale computer, dus ik kan het ook niet testen wat je allemaal doet maar als je visualisaties in columns UI wilt gebruiken dan de naam van de .dll file foo_UIE_hatseflats.dll zijn. Zo is het bij mij toch. Ik zou zoeken in het forum van foobar of via google naar dat soort bestandsnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Gebruik foobar zelf ook al vanaf 7.x en ben erg tevreden over.. vooral het toewijzen van snelkoppelingen voor vrijwel elke mogelijke actie is geweldig :) Tijdens het spelen van een spel niet alleen vorige, volgende, pauze en volume van alleen foobar bepalen, maar ook swappen van playlist en afspeelmode. Waar ik nog wel naar zoek is een mogelijkheid om met een druk op de knop een nummer naar een nieuwe playlist verplaatsen (er is een mogelijkheid voor, maar dan krijg je een menu waarin je de gewenste lijst moet selecteren..) Op deze manier probeer ik een soort favorites lijstje te bouwen; (leuk nummer -> druk op knop, fav)

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dev icey schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:16:
Ik heb vandaag een beetje geklooid met foobar, aantal ideeën gejat en ze aangepast, met het volgende als resultaat:
[afbeelding]

Al met al ben ik best wel tevreden over het huidige resultaat, ik zal de komende dagen nog wat dingen aanpassen en langzamerhand mijn eigen dingen maken. Als mensen interesse hebben kan ik wel mijn configs + plaatjes online gooien.
Altijd leuk als je dat zou willen doen. :)
Ben nog maar net bezig met het programma, en moet inderdaad zeggen ziet er wel belovend uit. Nu alleen nog even kijken hoelang ik het ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Ik vind het op zich wel een hip programma, maar ik mis ook iets wat ik nogal belangrijk vind: Winamp kan je zo heel klein twee-regelig maken, en dan flikker je 'm in een hoekje en dan kan je er gewoon bij zonder dat ie belangrijke screen estate in beslag neemt. Met Foobar lijkt dat niet te kunnen?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Foobar2000 minimaliseer je gewoon naar de system tray. Buiten een klein icoontje in de system tray blijft er dus niets over van het venster. Dankzij Global Hotkeys blijf je toch alle functionaliteit behouden.

Wil je toch nog kunnen zien welke track afgespeeld wordt, zet dan de balloon tips in foobar2000 aan. Wanneer een nieuwe track begint met afspelen zal een tooltip weergegeven worden met artiest en titel (aanpasbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:51
Beter nog: gebruik deze plugin en je krijgt zo'n mooie alpha blended popup die je compleet zelf aan kan passen. Je kan die popup zelfs een global shortcut geven (Winkey + S bij mij) zodat je 'm meteen in beeld krijgt als je de info nodig hebt. Beats Winamp 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Njah, het idee is juist dat ik de controls ten alle tijde in beeld heb en dat ik liefst ook altijd kan zien welk liedje er op dat moment speelt. En ik heb eigenlijk een schijthekel aan die ballonnen. :|

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Je kunt er natuurlijk een kleiner venstertje van maken en die always on top zetten :) Als je dat in ongeveer hetzelfde formaat doet als een volledige winamp kun je alles wat je default in beeld hebt nog wel kwijt. Wil je het in het 2regelig systeem doen, dan moet je er wat meer mee aanprutsen, en statusbalken weghalen. (Rechtsclick ergens op interface en zet met vinkjes alles uit wat je niet wilt zien, of haalt in een keer 'alles' weg door op 'hide' te klikken. (default user interface). Deze kun je overigens weer terughalen in je prefs onder display > default user interface > reset.)

Is dat in jou geval nog niet genoeg moet je eens op zoek naar een user interface / plugin die die 2 regels standaard kan laten zien.. Mocht je echt wanhopig zijn; er schijnt ergens een winamp type skin te zijn, maar die kon ik in de gouwigheid niet vinden (moet werken :) )

[ Voor 26% gewijzigd door SilentStorm op 24-08-2005 08:58 ]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
-Skyhawk- schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:15:
[...]

Altijd leuk als je dat zou willen doen. :)
Ben nog maar net bezig met het programma, en moet inderdaad zeggen ziet er wel belovend uit. Nu alleen nog even kijken hoelang ik het ga gebruiken.
Bij deze:

Componentsfoo_uie_albumart, foo_albumlist, foo_ui_columns, foo_id3v2, foo_playlist_tree, foo_uie_trackinfoDownloaden en in components folder zetten.
AlbumArt default.pnghttp://mjacobs.nl/Got/foobar/default.pngZet deze in de foobar main folder.
Png en Zlib supporthttp://mjacobs.nl/Got/foobar/zlib1.dll http://mjacobs.nl/Got/foobar/libpng13.dllZet deze in de foobar2000 main folder.
TrackinfoPanel codehttp://mjacobs.nl/Got/foobar/trackinfopanel.txtPlak deze code in de TrackinfoPanel configuratiescherm.
Foobar Config Filehttp://mjacobs.nl/Got/foobar/foobar2000.cfgZet deze in je main foobar folder.
Columns UI config filehttp://mjacobs.nl/Got/foobar/columnsui.fcsImporteer deze via tabblad Other van de columns UI configuratiescherm.
Playlist tree configuration filehttp://mjacobs.nl/Got/foobar/Alphaex.colImporteren via playlist tree configuratiescherm > Files/Paths > Save/Restore Collection file
Playlist tree custom iconshttp://mjacobs.nl/Got/foobar/treesimple.bmpImporteren via playlist tree configuratiescherm > Bitmaps > External Bitmap file
Nieuwe buttonshttp://mjacobs.nl/Got/foobar/foobarskin.pngConfiguratiescherm Columns UI > Tabblad Other > Use Custom buttons
Andere gebruikte componentsfoo_cdda (cd afspeel mogelijkheden), foo_output_std, foo_input_std, foo_playcount (houd bij hoevaak een nummer is afgespeeld), Configuratiescherm Columns UI > Tabblad Other > Use Custom buttons

Dit alles op de Lite versie: http://www.foobar2000.org/foobar2000_lite.exe onder Windows XP professional SP2 en verbruikt onder het spelen van muziek 0% processorkracht en 2860kb geheugen. Heerlijk is het (bijna) gapless spelen. Het inladen van alle nummers (7gb, 65 uur) is in minder dan 2 minuten gedaan. Hierna staat alle informatie in een database dus gaat het verder snel zat. Alle nummers zijn volledig getagged dmv id3v2.

Als er iets niet werkt of niet duidelijk is, vraag het gerust, het is zoveel dat ik wel iets kan vergeten :). Hieronder nog even een plaatje, wat laat zien wat alles is. Om met Album Art png bestanden te kunnen zien heb je de png en zlib dll bestanden nodig. Alle hierboven genoemde bestanden zitten in de volgende zip file: http://mjacobs.nl/Got/foobar/customfoobar.zip (Zip formaat) en http://mjacobs.nl/Got/foobar/customfoobar.tar (Tar formaat)

Afbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/foobar/foobarlayoutsm.png

[ Voor 14% gewijzigd door dev icey op 24-08-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zeer bedankt voor het feit dat je het wilde posten. _/-\o_
Heb niet alles kunnen gebruiken ivm ik de beta (0.96) gebruik.
Maar ik heb wel alle config bestanden op mijn hardeschijf bewaard, dus bedankt! :)
Verder heb ik nu wel aardig in de gaten wat het programma kan, en ben bezig geweest om mijn mp3`s eens goed te taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
-Skyhawk- schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:26:
Zeer bedankt voor het feit dat je het wilde posten. _/-\o_
Heb niet alles kunnen gebruiken ivm ik de beta (0.96) gebruik.
Maar ik heb wel alle config bestanden op mijn hardeschijf bewaard, dus bedankt! :)
Verder heb ik nu wel aardig in de gaten wat het programma kan, en ben bezig geweest om mijn mp3`s eens goed te taggen.
Vraagje, waarom zou je de beta versie willen gebruiken? Ik zie nou niet gauw het voordeel van een beta versie over de huidige release.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, volgens mij doe ik iets niet goed :/
Heb al die plugins van je gedownload en in foobar staan, echter krijgen ik ik die albumart en trackinfo absoluut niet in beeld.

Volgens mij doe ik alles zoals hierboven beschreven, maar echt werken doet niet :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• cryforhelp
  • Laatst online: 24-05 22:58
ik gebruik Foobar nou een paar maanden, ben overgestapt omdat winamp instabiel werd op mijn systeem (:?)
Het is een best prettig progje, en ik vind het zelf wel een voordeel dat het wat minder kleurig is dan winamp.

Maar er zijn 2 dingen die ik echt mis uit winamp: De manier waarop mijn playlist gesorteerd wordt en de optie "enqeue files on opening".

Ik heb één playlist waar ik gewoon altijd doorheen random en het zou handig zijn als ik iets nieuws gewoon met een druk op de knop kon laden in plaats van rechtermuisknop -> enqeue files in Foobar2k.
Tot nu toe heb ik die optie nog niet kunnen vinden, en aangezien ik met help _altijd_ op de verkeerde plekken uitkom heb ik nog niks kunnen vinden :(.

Het andere probleem is met sorteren. Ik heb één root map My Music waar alle losse nummers in staan met daaronder allemaal subdirs met albums. In winamp had ik het met sort by path, filename zo geregeld dat hij eerst alle losse nummer alfabetisch gaf en daarna de albums, ook alfabetisch.
Daar ben ik nog niet in geslaagd in FooBar.
Ik heb namelijk in principe al m'n filenames wel netjes, alleen omdat ik het wat overzichtelijker wil in Foobar bekijk ik wel gewoon de ID3v1 tags (alle id3v2 verwijderd na wat onprettige ervaringen met winamp + 2 tags). Daarin staat van de meeste songs de albuminfo, dus ook van de nummers waarvan ik geen complete albums heb.

Nou zit er een aardige sort functie in, Playlist -> sort -> sort by... en dan kun je een string invoeren.
Maar de goede string om in te voeren heb ik nog niet kunnen vinden

een paar die in ieder geval níet werken:
code:
1
2
3
4
%DIRNAME% - %ARTIST% - $num(%TRACKNUMBER%,3) - %TITLE%
%DIRECTORYNAME% - %ARTIST% - $num(%TRACKNUMBER%,3) - %TITLE%
%DIRECTORY% - %ARTIST% - $num(%TRACKNUMBER%,3) - %TITLE%
%PATH% - %ARTIST% - %ALBUM% - $num(%TRACKNUMBER%,3) - %TITLE%

In principe hebben deze wel de syntax die ik wil, alleen pakt ie dat allemaal niet goed op. Alles met directory zijn eigen experimenteersels, en de %path% let weer niet op de submappen :?. Dat is degene waarvan je het zou verwachten, maargoed 8)7.

Heeft iemand tips voor één van deze dingen?

Kleine zonnepaneleninstallateur

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:02

boesOne

meuh

Ik heb foobar ook al een dik jaar ofzo.. misschien al wel 2 jaar.
Heerlijke no-nonsense player. niks fancy skin, net zo fraai als notepad! :)
ik down altijd de special versie van foobar, zit alles wel in.

1 van de beste zaken is dat ie alles out of the box speelt. geen plugins meer downen voor flac enzo. zelfs hele rar en zip bestanden erin kieperen werkt..

leuk ook is de optie om alles wat door de soundcard gaat op te nemen.
en niet te vergeten de convert optie. traktor lust bv geen flacs en ff omzetten met foobar [icm lame] is zo gepiept.. uber player..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Anoniem: 153183

Ik heb nu ook zo'n track info ding maar ik wil niet dat die following cursor mode aanstaat, hoe verander ik dat?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
000000Mode: %_trackinfo_mode%$char(10)$if(%_trackinfo_notrack%,No track,
$char(1)CSong Info$char(10)
Title:  666666%title%$char(10)
Artist:  666666%artist%$char(10)
Album:  66666%album%$char(10)
Date:  666666%date%)$char(10)
Genre:  666666%genre%$char(10)
$char(1)CTech Info$char(10)
Codec: 666666%__codec% $char(10)
Bitrate: 666666%__bitrate% Kbit/s$char(10)
Samplerate: 666666%__samplerate% Hz$char(10)
Channels: 666666$if(%__channels%,$ifgreater(%__channels%,2,%__channels%ch,$ifgreater(%__channels%,1,' 'Stereo,''Mono)),)$char(10)
Time: 666666%_time_elapsed% / %_time_total%$char(10)

$puts(theme,1)

// progressbar config
$puts(progress_char,&#9608;)
$puts(progress_length,20)

$if($strcmp($get(theme),1),
$puts(progress_color1,$rgb(255,0,0))
$puts(progress_color2,$rgb(236,114,23))
)

// PREPARE COLOR-STRINGS
// =========================================
$puts(progress_color1a,$blend($get(progress_color1),000000,1,4.5))
$puts(progress_color2a,$blend($get(progress_color2),000000,1,5.7))
// progressbar
$puts(progressbar,
$if(%_length_seconds%,

$puts(progress,$muldiv(%_time_elapsed_seconds%,$get(progress_length),%_length_seconds%))
$transition($repeat($get(progress_char),$get(progress)),$get(progress_color1a),$get(progress_color1))
$transition($repeat($get(progress_char),$sub($get(progress_length),$get(progress))),$get(progress_color2a),$get(progress_color2))
$pad_right($muldiv(%_time_elapsed_seconds%,100,%_length_seconds%),3)'%'
,streaming...
)
)
$get(progressbar)

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 153183 op 25-08-2005 22:22 ]

• dev icey
SpeedAddict schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:15:
Hmmz, volgens mij doe ik iets niet goed :/
Heb al die plugins van je gedownload en in foobar staan, echter krijgen ik ik die albumart en trackinfo absoluut niet in beeld.

Volgens mij doe ik alles zoals hierboven beschreven, maar echt werken doet niet :?
Volgens mij is het als volgt: Rechtermuisknop op een toolbar, dan krijg je een menuutje met Panels, Toolbars en Visualizations en een lock en remove optie. Bij de panels kan je album art, playlist tree en track info aanklikken zodat er een vinkje voor komt te staan, en de panels verschijnen.

Oplossing: dev icey in "Het grote Foobar topic"
Anoniem: 153183 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:45:
Ik heb nu ook zo'n track info ding maar ik wil niet dat die following cursor mode aanstaat, hoe verander ik dat?
Wat bedoel je met following cursor mode? Bij de track info die ik gebruik is het zo dat de track info de info van het nummer wat aan het afspelen is laat zien en niet het liedje waar je met je cursor op staat. Bedoel je dat of bedoel je dat als je nu een nummer focussed (dus niet afspeelt) de trackinfo al verandert?

[ Voor 34% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 13:38 ]

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 23:22
Ik wil ook eens naar foobar gaan kijken, maar nu zie ik dat de link naar foo_uie_albumart.dll dood is ??
Kan iemand die dll even ergens online zetten svp :)

• dev icey
Sleepie schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:47:
Ik wil ook eens naar foobar gaan kijken, maar nu zie ik dat de link naar foo_uie_albumart.dll dood is ??
Kan iemand die dll even ergens online zetten svp :)
http://mjacobs.nl/Got/foobar/foo_uie_albumart.dll

dev icey schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:42:
[...]

Volgens mij is het als volgt: Rechtermuisknop op een toolbar, dan krijg je een menuutje met Panels, Toolbars en Visualizations en een lock en remove optie. Bij de panels kan je album art, playlist tree en track info aanklikken zodat er een vinkje voor komt te staan, en de panels verschijnen.

[...]

Wat bedoel je met following cursor mode? Bij de track info die ik gebruik is het zo dat de track info de info van het nummer wat aan het afspelen is laat zien en niet het liedje waar je met je cursor op staat. Bedoel je dat of bedoel je dat als je nu een nummer focussed (dus niet afspeelt) de trackinfo al verandert?
Als ik focus ja, ik click gewoon 1 keer met de muis op een track (dus hij speelt niet af) en dan komt dat meteen bij de track info, ik wil gewoon datgene zien van de track die ik afspeel en niets anders. In mijn vorige post stond ook de code die ik gebruik :)

• dev icey
Anoniem: 153183 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:09:
[...]

Als ik focus ja, ik click gewoon 1 keer met de muis op een track (dus hij speelt niet af) en dan komt dat meteen bij de track info, ik wil gewoon datgene zien van de track die ik afspeel en niets anders. In mijn vorige post stond ook de code die ik gebruik :)
Dat ligt niet aan je track info code zo te zien, maar ik denk eerder dat het aan je playlist code ligt.

• BM

BM

Moderator Spielerij
dev icey schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:42:
[...]

Normaalgesproken zou dat idd het geval zijn, echter bij mij staat er het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/7586/foobar16rt.jpg

De instellingen van de 2 plugins:
Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/8770/foobar22kg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/2279/foobar39lz.jpg

Ik zal wel iets heel doms over het hoofd zien ofzo, maar ik kom er niet echt uit :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• dev icey
SpeedAddict schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:25:
[...]

Normaalgesproken zou dat idd het geval zijn, echter bij mij staat er het volgende:
[afbeelding]

De instellingen van de 2 plugins:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zal wel iets heel doms over het hoofd zien ofzo, maar ik kom er niet echt uit :/
Heb je columnsUi wel ingesteld als user interface? Preferences > Display > User interface module

dev icey schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Dat ligt niet aan je track info code zo te zien, maar ik denk eerder dat het aan je playlist code ligt.
Enig idee hoe ik dat dan oplos? Gewoon opslaan als een andere playlist (dus met een andere uitgang)?

• dev icey
Anoniem: 153183 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:30:
[...]

Enig idee hoe ik dat dan oplos? Gewoon opslaan als een andere playlist (dus met een andere uitgang)?
Zoals ik al zei ligt het waarschijnlijk aan de code die zorgt voor de playlist opmaak.

dev icey schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:47:
[...]

Zoals ik al zei ligt het waarschijnlijk aan de code die zorgt voor de playlist opmaak.
Sorry maar ik ben een noob hierin. Waar kan ik dat dan veranderen? Is dat de FCS file?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 153183 op 25-08-2005 23:49 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
dev icey schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:29:
[...]

Heb je columnsUi wel ingesteld als user interface? Preferences > Display > User interface module
Jup, dat is mijn standaard GUI :/

Anders installeer ik alles morgen wel opnieuw, dit lijkt niet echt goed te gaan allemaal

Xbox

• Sleepie
  • Laatst online: 08-06 23:22
Hier luktie ook niet :(
Heb alles nu al twee keer geprobeerd, mara ik krijg ook de playlist tree en album art niet :(
Ik kan hem via Components wel activaten, maar dan is het een los window.

[ Voor 24% gewijzigd door Sleepie op 25-08-2005 23:58 ]

• dev icey
SpeedAddict schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:55:
[...]

Jup, dat is mijn standaard GUI :/

Anders installeer ik alles morgen wel opnieuw, dit lijkt niet echt goed te gaan allemaal
Ook al geprobeerd de minimum height te verhogen van de panels, wil ook nog wel eens voorkomen dat die zo laag staan ingesteld dat je ze niet ziet.
Anoniem: 153183 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:48:
[...]

Sorry maar ik ben een noob hierin. Waar kan ik dat dan veranderen? Is dat de FCS file?
Ik weet niet hoe ver je bent met het aanpassen van je foobar, maar anders kan je mijn config file gebruiken: http://mjacobs.nl/Got/foobar/foobar2000.cfg en desnoods alles wat in mijn vorige post staat opvolgen: dev icey in "Het grote Foobar topic"

Helaas ben ik geen foobar2000 expert en is het alweer 3 weken geleden dat ik mijn foobar configureerde :). Anders zal ik morgen mijn foobar helemaal verwijderen en van scratch weer opbouwen om te zien hoe het gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV
  • Laatst online: 04-06 12:14

DwarV

Rekent aan het leven

Ik gebruik dit prog ook al een tijdje, en ik vraag me nogsteeds af waar de database voor is? Wanneer wordt een file aan de DB toegevoegd en als ie is toegevoegd.. wat kan ik er dan mee?

Verder vind ik foobar een fijn spelertje aangezien het doet waarvoor ik het uitekozen heb, en niets anders, namelijk audio afspelen.

[ Voor 27% gewijzigd door DwarV op 26-08-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dev icey schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:58:
[...]

Ook al geprobeerd de minimum height te verhogen van de panels, wil ook nog wel eens voorkomen dat die zo laag staan ingesteld dat je ze niet ziet.

[...]

Ik weet niet hoe ver je bent met het aanpassen van je foobar, maar anders kan je mijn config file gebruiken: http://mjacobs.nl/Got/foobar/foobar2000.cfg en desnoods alles wat in mijn vorige post staat opvolgen: dev icey in "Het grote Foobar topic"

Helaas ben ik geen foobar2000 expert en is het alweer 3 weken geleden dat ik mijn foobar configureerde :). Anders zal ik morgen mijn foobar helemaal verwijderen en van scratch weer opbouwen om te zien hoe het gaat.
Sorry maar ik heb die cfg file dus in de main map gezet en er veranderd niets. Het liefst wil ik alles behouden wat ik nu heb maar alleen ff iets veranderen zodat ik niet dat follow cursor krijg :(.

EDIT: OMG, het is allemaal gefixed :D. Je moest gewoon dubbel klikken op het vakje waar de track info staat >_<. Anyway toch bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 153183 op 26-08-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
DwarV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:08:
Ik gebruik dit prog ook al een tijdje, en ik vraag me nogsteeds af waar de database voor is? Wanneer wordt een file aan de DB toegevoegd en als ie is toegevoegd.. wat kan ik er dan mee?

Verder vind ik foobar een fijn spelertje aangezien het doet waarvoor ik het uitekozen heb, en niets anders, namelijk audio afspelen.
Ik heb begrepen dat alle track info, onder andere de id3v2 tags in de database wordt geladen, waardoor bestanden veel sneller geladen kunnen worden tijdens het spelen. Onder andere hierdoor is het mogelijk gapless af te spelen.
Anoniem: 153183 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:11:
[...]

Sorry maar ik heb die cfg file dus in de main map gezet en er veranderd niets. Het liefst wil ik alles behouden wat ik nu heb maar alleen ff iets veranderen zodat ik niet dat follow cursor krijg :(.
Misschien helpt dubbelklikken op de trackinfo panel?
edit:
ja dus :+

[ Voor 14% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

dev icey schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:17:
[...]
Ik heb begrepen dat alle track info, onder andere de id3v2 tags in de database wordt geladen, waardoor bestanden veel sneller geladen kunnen worden tijdens het spelen. Onder andere hierdoor is het mogelijk gapless af te spelen.
wordt deze informatie ook uit de database verwijderd zodra de playlist wordt geleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
DwarV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:31:
[...]

wordt deze informatie ook uit de database verwijderd zodra de playlist wordt geleegd?
Nee, je kan wel de database legen (nuke database) en de dead entries verwijderen als je wilt. Dit doe je door naar Preferences > Database te gaan.
DwarV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:41:
en hoe zorg ik dan dat ie mijn mp3 map (die onderverdeeld is in submappen) recursief scant?
Voorzover ik weet gebeurd dat automatisch.

[ Voor 27% gewijzigd door dev icey op 26-08-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

en hoe zorg ik dan dat ie mijn mp3 map (die onderverdeeld is in submappen) recursief scant?
Voorzover ik weet gebeurd dat automatisch.
Juist ik snap het, vooral nu ik zie hoe de 'playlist tree component' gebruik maakt van de database.
Dat is gelijk het nadeel van Foobar, soms zie je door de opties de bomen niet meer of andersom

[ Voor 60% gewijzigd door DwarV op 26-08-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zonet alles opnieuw geinstalleerd, maar ik loop op precies hetzelfde vast als vorige keer.
Libpng en zlib willen niet werken, en de display plugins ook niet.
Krijg netjes de plugins te zien in de preferences, maar in beeld komen ho maar :)
Heb al wat met de minimum heigth gespeeld, maar dat lijkt tot op heden ook geen soelaas te bieden.

Met rechts op een nummer klikken geeft me WEL de optie om naar albumart te zoeken? :?

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 26-08-2005 13:08 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
SpeedAddict schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:06:
Zonet alles opnieuw geinstalleerd, maar ik loop op precies hetzelfde vast als vorige keer.
Libpng en zlib willen niet werken, en de display plugins ook niet.
Krijg netjes de plugins te zien in de preferences, maar in beeld komen ho maar :)
Heb al wat met de minimum heigth gespeeld, maar dat lijkt tot op heden ook geen soelaas te bieden.

Met rechts op een nummer klikken geeft me WEL de optie om naar albumart te zoeken? :?
Oke ik heb het gevonden: Preferences > Display > Columns UI > Tabblad Other > List all toolbars vinkje. Als het goed is moet dit het doen na een restart van foobar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/3750/foobar43aq.jpg

Die bestaat bij mij niet:?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Gebruik je wel de nieuwste versie? Pak anders deze even: http://mjacobs.nl/Got/foobar/foo_ui_columns.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mag ik je hartelijk danken voor je hulp :)
Nu kan ik ze inderdaad kiezen.
Nu nog even een leuke layout in elkaar draaien.

Tnx _/-\o_

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Een vraagje. Waar is de volumeregeling? Ik heb de laatste 15 minuten benut om die volumeregeling te zoeken, en vond er alleen eentje in de Preferences. Maar ik wil natuurlijk niet steeds naar de prefs te gaan om het geluid zachter te zetten, en de volume-up en -down toetsen zijn niet goed genoeg (ik wil bijvoorbeeld in een keer van hard naar zacht of andersom, en met een druk op de volume-up key lukt dat niet). Ben ik nu blind of is-ie er gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Topicstarter
Ik heb een hotkey geconfigureerd met ctrl +/- zodat ie per halve dB het volume aanpast, je kunt dat ingedrukt houden... er zijn ook hotkeys om ineens naar een bepaald volume te gaan (een hele lijst) van 0 dB tot -21 dB maar dat moet je eerst zelf instellen in keyboard shortcuts, als je global aanvinkt krijg je een global hotkey, maar ik neem aan dat je dat wel begreep ;)

edit: ik hoop deze week wat tijd te hebben om de startpost nog aan te passen, maar ik ga beter niks beloven. Er mogen iig tips gegeven worden van wat er bij kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Chubbchubb op 30-08-2005 09:50 ]